Tjonge jonge, wat een azijnzeikerij zeg...
Stuurt heel zwaar? Geen enkel probleem mee, misschien eens naar de sportschool?
Kabaal tijdens het rijden? In vergelijking met een duurdere auto misschien, het is al beter dan de Fiat Punto die ik hiervoor had. Dus voor mij was het vooruitgang.
schakelpook moet enorm veel afleggen om een versnelling te vinden (en als je met iemand samen rijdt zit je altijd zijn knie opzij te doen om de 5e versnelling te vinden)
Eens, ik druk regelmatig de knie van mijn vriendin opzij. Nou ja, so be it.
onhandige plaatsing handrem
Que?
ruimte achterin is erbarmelijk. Ik dacht dat de Clio al erg matig was, maar hier kan niemand zijn onderbenen meer kwijt als ik aan het rijden ben.
Dat geldt voor elke auto als ik rijd. Het is nog altijd een B-segment auto en die zijn allemaal krap bemeten voor passagiers achterin.
Alles voelt enorm goedkoop aan, zelfs in de duurdere versies, stoelen zitten maar erg matig, etc.
Ik mis inderdaad de lendesteun in de stoelen, maar verder heb ik al 55k km op zitten zonder problemen.
En dan heb je nog het enorm trage, onhandige, idiote mediasysteem. Geen multitouch ondersteuning ook (vooral bij kijken van de kaart is dat irritant), navigatie werkt supertraag, invoer overal is onhandig, duurt lang voor je bij de gewenste plekken uitkomt en veel zaken zitten erin verborgen waardoor je niet even snel de ventilator hard kunt zetten (of uit), recirculatie aan (bv met een stinkende auto voor je) of de temperatuur hoger/lager.
Ja die vind ik ook behoorlijk irritant. Inderdaad traag en vervelend om op deze manier je ventilatie etc te moeten regelen. Vermoedelijk gedaan om zo min mogelijk extra knopjes met draadjes etc te hoeven maken. Dit om het gewicht laag te houden. Zo is de auto nou eenmaal ontworpen. Love it or hate it.
Automatisch raam voor is irritant, zeker als je bij een klant zit waar je slagbomen hebt e.d.
Inderdaad jammer dat het er niet in zit.
Ik vergeef hem dan al veel zoals deuren die wat goedkoop dicht slaan, een tankknop die wat onhandig is (openmaken met sleutel maar vervolgens komt ie eraf en kun je hem nergens echt laten), geen elektrische stoelverstelling e.d.
Als je een luxe feel wil bij het dichtslaan van deuren dan moet je in een duurdere klasse zoeken. Dit is vergelijkbaar met alle andere auto's in deze prijsklasse. De tankdop kun je in het klepje doen, daar is een uitsparing voor gemaakt, best handig.

Ik snap werkelijk waar niet waarom je die C4 zoveel zit. Ik heb het idee dat het bijna allemaal starters zijn die hem krijgen aangesmeerd omdat ie geen godsvermogen kost (maar nog steeds meer dan de Clio van ervoor) en hij er niet saai uit ziet (mooi is wat anders helaas). Elke rit erger ik me wel ergens aan en ik zit de dagen al af te tellen voor mn bestelde auto binnenkomt. Toen ik de Clio kreeg had ik een I10 als voorloper maar die zou ik nog liever willen dan dat gedrocht van een C4.
De C4 was in 2015 eigenlijk de enige auto die 14% bijtelling had. Dat is voor mij ook de reden geweest om voor deze auto te gaan. En nee ik ben geen starter, maar een auto is maar een vervoersmiddel en voor dit geld was er geen betere auto. Daarnaast vind ik m er wel heel leuk uit zien. De meningen over het uiterlijk zijn enorm verdeeld en er zitten maar bar weinig mensen tussenin.
Ik snap ook niet waarom het de YP auto is (geweest?). Veel mensen zullen hem niet mooi vinden (ik heb het bij ons op de afdeling gevraagd en van de 20 man vond maar 2 personen hem mooi en wilden 15 er absoluut niet in rijden)
Tja, napratende schaapjes heb je overal
En uiteraard zullen sommigen hem echt niet mooi vinden, maar de meesten praten gewoon anderen na om maar niet buiten de groep te vallen.
hij is niet economisch, hij is niet echt snel en erg onpraktisch. De eerste de beste proefrit zou iemand met ook een greintje aan auto-ervaring hem waarschijnlijk wel afkeuren. Ik kan zo 5 auto's noemen die beter zijn dan de C4 zonder saai of standaard te zijn.
Hij is prima economisch, zolang je er ook maar zo naar rijdt.
Voor het geld dat hij kostte in 2015 was er gewoon geen betere auto in die grootte. Nu met 22% bijtelling zou ik ook voor een andere auto gaan.
Maar noem vooral die 5 auto's, ik ben erg benieuwd waar je mee komt, misschien heb ik er wat aan, over een aantal jaar