Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
raken ze die dingen aan de straat stenen niet kwijt
is er hier al iemand die er wel een heeft gekocht
ben erg benieuwd wat de gemiddelde overklock nou is
Ja zou ik ook zeggen
Ja, dat zat er wel aan te komen. Prijzen gaan weer omhoog voor de main stream, en intels zijn high end is nog nooit zo hoog geweest als dat hij nu gaat worden. En dat doen ze echt niet voor amd maar voor hun eigen potjes of oude sok.Hekking schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:27:
Het scheelt dat ze aan de multi socket servers nog één en ander kunnen verdienen. Intel heeft onlangs ook al aangegeven een minder agresief prijs beleid te gaan voeren omdat ze bang waren dat AMD er aan onderdoor zou gaan.
Is er dan al (echte) voorraad?wippo76 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:46:
als ik die vooraadjes phenoms zo bekijk bij verschillende webshops
raken ze die dingen aan de straat stenen niet kwijt
is er hier al iemand die er wel een heeft gekocht
ben erg benieuwd wat de gemiddelde overklock nou is
[ Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 27-11-2007 19:15 ]
Inderdaad...wou al zeggen...als Intel de kans kreeg zouden ze AMD afmaken zodat ze monopolie hebben.mad_max234 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:14:
[...]
Ja, dat zat er wel aan te komen. Prijzen gaan weer omhoog voor de main stream, en intels zijn high end is nog nooit zo hoog geweest als dat hij nu gaat worden. En dat doen ze echt niet voor amd maar voor hun eigen potjes of oude sok.
http://finance.google.com...TC;NASDAQ:NVDA&q=NYSE:AMD
Geeft overigens ook aan dat er in het aandeel Intel relatief weinig beweging zit. het laatste jaar gaat het vooral slecht met AMD.
http://finance.google.com...TC;NASDAQ:NVDA&q=NYSE:AMD
[ Voor 23% gewijzigd door The Source op 27-11-2007 19:49 ]
Ja, de 9500 is gewoon leverbaar. Is bijna overal op voorraad.Is er dan al (echte) voorraad?
Dacht dat ze nog niet echt goed leverbaar waren, ben er ook niet naar opzoek.Hacku schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:06:
[...]
Ja, de 9500 is gewoon leverbaar. Is bijna overal op voorraad.
Verwijderd
Review 5000+Black Edition met wat 90 en 65nm proces gedachtes.
http://www.penstarsys.com...md/x2_5000_bbe/index.html
Verwijderd
coolprices heeft er 7mad_max234 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:52:
[...]
Dacht dat ze nog niet echt goed leverbaar waren, ben er ook niet naar opzoek.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Nee je AM2 mainboard moet beschikken over een 8mb BIOS, en dus AM2+ CPU ready zijn. Dus niet elk AM2 mainboard support zonder meer de AM2+ CPU. AMD doet dit mooier lijken dan het is. Dit bleek ook al uit de Opteron upgrade video's die op internet opdoken, hierop waren de de 4Mbit bios chip fyshiek aan het vervangen met een 8Mbit versie.inquestos schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:16:
Kan je de huidige en toekomstige Phenom's gewoon in een AM2-moederbord prikken? Ik wil nu upgraden, maar aan een Phenom ben ik nog niet toe, en de AM2+-moederborden zijn ook nog vrij prijzig nu? Na een aantal reviews ben ik daar nog steeds niet uit...
AM2+ mainboarden hoeven helemaal niet duur te zijn, een AM2+ RD780 mainboard (met 2x PCI-E 16) heb je al vanaf zo'n 75 - 85 euro. Dan heb je direct de laatste technieken in huis zoals PCI-E 2.0, etc.
Best interesant eigenlijk, die problemen met SOI die dus ook zullen gelden voor 45 Nm en kleiner. Ik weet niet of AMD ook low -K gaat /mag gebruiken maar ze zijn wel iets dergelijks nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:05:
Gezien we wat hoger in dit topic het over deze proc hadden:
Review 5000+Black Edition met wat 90 en 65nm proces gedachtes.
http://www.penstarsys.com...md/x2_5000_bbe/index.html
EDIT: AMD heeft dus al low-K :http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2071433,00.asp
[ Voor 12% gewijzigd door Hekking op 28-11-2007 18:03 ]
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Link doet het niet.Hekking schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:48:
[...]
Best interesant eigenlijk, die problemen met SOI die dus ook zullen gelden voor 45 Nm en kleiner. Ik weet niet of AMD ook low -K gaat /mag gebruiken maar ze zijn wel iets dergelijks nodig.
EDIT: AMD heeft dus al low-K :Leuk artikel
En ik dacht dat AMD geen Low-K gebruikt, maar kan er naast zitten.
Verwijderd
Artikel gedateerd december 2006:
http://www.amd.com/gb-uk/...51_104_543~114948,00.html
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 00:29 ]
Dacht het al, maar wist nog niet dat ze het in de toekomst wel gaan gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:24:
Voor 45nm en kleiner gaat AMD ook low-k te gebruiken.
Artikel gedateerd december 2006:
http://www.amd.com/gb-uk/...51_104_543~114948,00.html
Verwijderd
Ben sinds van het weekend eigenaar van een msi k9a2 platinum en de phenom 9500+.
Het is even wachten op de 4 3870 kaarten die ik besteld heb.
Na alles lkkr in elkaar gezet te hebben blijkt al snel dat de bios nog heel erg buggie is en het instaleren van windows een kleine kunst word.
Vista krijg ik er helemaal niet op xp x64 wel/
Denk overclocken met amd overdrive, dus niet
Op het moment dat ik amd overdrive opstart hang het hele systeem gelijk.
Mss een bekend probleem op windows xp 64 bit?
Wat ik er verder heb is 2 raptors, 4 gig ocz geheugen (4x1024)
En een tijdelijk x700le
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 08:36 ]
Vista wil niet installeren met 4GB, is een bug. Dus even met 3GB installeren. Patch staat in een link van een topic van gister hier in de PMG, zoek maar ff.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:09:
Lang niet meer geweest hier.
Ben sinds van het weekend eigenaar van een msi k9a2 platinum en de phenom 9500+.
Na alles lkkr in elkaar gezet te hebben blijkt al snel dat de bios nog heel erg buggie is en het instaleren van windows een kleine kunst word.
Vista krijg ik er helemaal niet op xp x64 wel/
Denk overclocken met amd overdrive, dus niet
Op het moment dat ik amd overdrive opstart hang het hele systeem gelijk.
Mss een bekend probleem op windows xp 64 bit?
Wat ik er verder heb is 2 raptors, 4 gig ocz geheugen (4x1024)
En een tijdelijk x700le
En over die AMD Overdrive. Op mijn oude sys met RD580 chipset crashde hij in het begin ook meteen. Best vaag maar goed. Het is een nieuw programma denk dat daar nog hier en daar wat bugs in zitten. Of was deze mee geleverd met de cd ? want dan had het eigenlijk goed moeten werken.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen met het Phenom platform.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
I know, heb ik al geprobeerd.GENETX schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:07:
[...]
Vista wil niet installeren met 4GB, is een bug. Dus even met 3GB installeren. Patch staat in een link van een topic van gister hier in de PMG, zoek maar ff.
Met 2 gig, 1 hd en 1 dvd speler kom ik er zelfs niet door heen bij vista.
Verwijderd
Lees namelijke tegenstrijdige berichten (Dec/Jan). Als die phenom 9500 tot 2.8 komt,
moet die unlocked versie toch wel de 3.0 stabiel kunnen halen lijkt me.
Komen sneller als verwacht geertjes....Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:09:
Verwijderd
Hij was niet meegeleverd op de cd maar te downloaden op de website van msi.Astennu schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:30:
AMD gebruikt low K en intel gebruikte voor hun C2D High K.
En over die AMD Overdrive. Op mijn oude sys met RD580 chipset crashde hij in het begin ook meteen. Best vaag maar goed. Het is een nieuw programma denk dat daar nog hier en daar wat bugs in zitten. Of was deze mee geleverd met de cd ? want dan had het eigenlijk goed moeten werken.
De phenom is in iedergeval lekker koel, 19 graden idle met cool en quit uit, en een sunbeam tunic tower 120 er op.
Verwijderd
hoop het, heb mijn stacker al aangepast voor 4 kaarten.dominator schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:04:
[...]
Komen sneller als verwacht geertjes....
Zie ook Wouter Tinus in "[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic ..."Astennu schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:30:
hoe bedoel je er niet doorheen (blauwe schermen ofzo??)Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:00:
[...]
I know, heb ik al geprobeerd.
Met 2 gig, 1 hd en 1 dvd speler kom ik er zelfs niet door heen bij vista.
dan lijkt me meer dat er iets niet tof is met je hardware
is dat bordje wel in orde? had vorige week ook een msi bordje wat voor geen meter klopte niks werkte erop onboard video trilde, lan was kaduuk bios resette steeds met opstarten
of natuurlijk je geheugen
Ja zou ik ook zeggen
Verwijderd
Op het moment dat vista klaar is met laden (begin setup) blijft ie gewoon op een zwart scherm hangen.wippo76 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:16:
[...]
hoe bedoel je er niet doorheen (blauwe schermen ofzo??)
dan lijkt me meer dat er iets niet tof is met je hardware
is dat bordje wel in orde? had vorige week ook een msi bordje wat voor geen meter klopte niks werkte erop onboard video trilde, lan was kaduuk bios resette steeds met opstarten
of natuurlijk je geheugen
Terwijl windows xp x64 wel gewoon er door heen komt,
Lol, low-k en high-k zijn wel twee verschillende dingen.Astennu schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:30:
Low-K word gebruikt voor de interconnects (word volgens mijn veel gebruikt door chip bakkers)
High-K word gebruikt voor de gate van de transistor (voor lekstroom tegen te gaan, bij kleien transistors)
Intel gebruikt volgens mijn Low-k en High-k, maar pin me er niet op vast.
Edit/
Ik zie nu pas dat hacku al een link naar uitleg had gegeven.
[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2007 13:08 ]
Zeker weten?The Source schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:28:
[...]
Nee je AM2 mainboard moet beschikken over een 8mb BIOS, en dus AM2+ CPU ready zijn. Dus niet elk AM2 mainboard support zonder meer de AM2+ CPU. AMD doet dit mooier lijken dan het is. Dit bleek ook al uit de Opteron upgrade video's die op internet opdoken, hierop waren de de 4Mbit bios chip fyshiek aan het vervangen met een 8Mbit versie.
Phenom X4 draait prima op Asus M2N-SLI Deluxe
BIOS: 4Mb AWARD BIOS
Klopt mijn bordje (M2N-E) heeft ook alleen maar een 4mb bios en is ook geschikt voor Phenom.EaS schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:31:
[...]
Zeker weten?
Phenom X4 draait prima op Asus M2N-SLI Deluxe
BIOS: 4Mb AWARD BIOS
Saturnus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:30:
[...]
Inderdaad...wou al zeggen...als Intel de kans kreeg zouden ze AMD afmaken zodat ze monopolie hebben.
Uhm fout gegokt jongens.mad_max234 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:14:
[...]
Ja, dat zat er wel aan te komen. Prijzen gaan weer omhoog voor de main stream, en intels zijn high end is nog nooit zo hoog geweest als dat hij nu gaat worden. En dat doen ze echt niet voor amd maar voor hun eigen potjes of oude sok.
[...]
Is er dan al (echte) voorraad?
Ja tuurlijk is het leuk voor de portemonee maar dat zou hun een rot zorg zijn zolang ze de mededingings autoriteiten maar niet achter hun aan krijgen. Als AMD er onder door zou gaan hebben ze echt big prob's
[ Voor 3% gewijzigd door Hekking op 28-11-2007 19:37 ]
Juist en niet juistHekking schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:33:
[...]
[...]
Uhm fout gegokt jongens.
Ja tuurlijk is het leuk voor de portemonee maar dat zou hun een rot zorg zijn zolang ze de mededingings autoriteiten maar niet achter hun aan krijgen. Als AMD er onder door zou gaan hebben ze echt big prob's
Als Intel kon dan gingen ze AMD afmaken, juist!
Als ze dat deden, dan zitten ze niet noodzakelijk in problemen... AMD zou zeker overgenomen worden door IBM, apple of nvidia...
Het is maar best dat Intel dan in de probs zou komen mede dankzij de sociale zijde van ons Europa'tje
https://www.instagram.com/anafollotofbricks/
Ik hoop dat je weet dat de drivers nog niet geschikt zijn om 4 kaarten te ondersteunen?Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:08:
[...]
hoop het, heb mijn stacker al aangepast voor 4 kaarten.
Drivers die vier kaarten ondersteunen worden echter pas in januari verwacht.
Maar is het niet mogelijk om als je XP-64 hebt geinstalleerd om dan up te graden naar Vista-64?
vind het wel wat raar klinken, heb nog niet veel problemen gehad met het installeren van Vista.
Nee dat is niet mogelijk, XP 64 bit kan naar geen enkele versie van Vista geupgrade worden als ik het mij goed herinner. Kijk maar hier:ronny schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:34:
[...]
Ik hoop dat je weet dat de drivers nog niet geschikt zijn om 4 kaarten te ondersteunen?
Drivers die vier kaarten ondersteunen worden echter pas in januari verwacht.
Maar is het niet mogelijk om als je XP-64 hebt geinstalleerd om dan up te graden naar Vista-64?
vind het wel wat raar klinken, heb nog niet veel problemen gehad met het installeren van Vista.
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2082982,00.aspCan You Upgrade to Vista?
...
Windows 2000 and Windows XP x64 cannot be upgraded in place at all.
[ Voor 13% gewijzigd door boaty op 28-11-2007 20:49 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
heeft iemand hier wat tips
Ja zou ik ook zeggen
Sophie van AMD Frankrijk vertelde me dat het niet zo druk ging worden op dit pers / dealer event, dus ik denk dat de kans groot is dat je gaat winnenHacku schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:48:
Eens kijken of we morgen een MSI notebook kunnen winnen
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door The Source op 28-11-2007 20:58 ]
Denk niet dat intel daar last van krijgt als AMD het niet red, ik ken het verhaaltje. Maar als intel amd op een eerlijk manier dood beconcurreert is het gewoon toegestaan om een monopolie positie in handen te krijgen. En is er niks aan de hand voor intel. En Intel is een bedrijf geen liefdadigheid instelling, intel doet dat voor het geld zoals elk ander bedrijf het zelfde zou doen, inclusief AMD.Hekking schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:33:
[...]
[...]
Uhm fout gegokt jongens.
Intel doet alles voor het geld, en echt nergens anders voor. Of ze moeten er in de toekomst beter van kunnen worden, maar dan gaat het nog steeds om het geld.
[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2007 20:59 ]
Verwijderd
Laat ons weten hoe het wasHacku schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:48:
Eens kijken of we morgen een MSI notebook kunnen winnen
[afbeelding]
According to Taiwanese mainboard manufacturers, AMD's Phenom 9700 Quad Core CPU, which was slated for a Decmeber appearance would likely appear on shelves only early next year. Aside from that, 2008Q1's Phenom 9900, clocked at just 2.6GHz could have a TDP of 140W. It is said that this arose from AMD's 65nm SOI process, which has comparatively poorer power dissipation.
Industry watchers have high hopes on Phenom as AMD 's hidden ace, yet difficult fabrication issues coupled with external pressure has forced AMD to release Phenom early (possibly without the full possible optimisations). Given that Phenom could possibly debut at just 2.3GHz, disappointment could ensue.
Though the Phenom 9700 clocked at 2.4GHz is just 100MHz faster than the Phenom 9600, TDP is raised by some 30W. Taiwanese mainboard makers have revealed that power issues on the SOI process could possibly be solved by 2008Q2 at best.
Phenom 9900 with its 140W TDP is also a cause for concern of mainboard makers. Thermal stresses, particularly on the Voltage Regulation Modules would be significant enough to impact failure rates and production costs. Considering the case of Prescott's takeover on Northwood boards, history could repeat itself if TDP does not fall to 125W or less.
Roadmaps put the Phenom 9700 and Phenom 9900 at US$283 and US$320 respectively for 1kU, hitting shelves in 2008Q1. Looks like AMD won't be coming up with open challenges against Intel anytime soon like they did during the Presler/A64 era.
Verwijderd
790FX + SB700 moederbord van foxconn
SB700 staat voor q1?
Leuk, maar zoveel heb je er niet aan, hij verschilt niet zoveel van de SB600. De meeste 790FX hebben toch wel een extra controller, om zo toch wat meer sata poorten tot je beschikking te hebben dan met alleen de SB600. Ik schat dat er nu 790FX borden komen zonder die extra controller en misschien iets goedkoper worden.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:39:
http://www.expreview.com/...1-28/1196240102d7103.html
790FX + SB700 moederbord van foxconn
SB700 staat voor q1?
Verwijderd
Heb op het werk ook nog nooit problemen gehad, maar die was nieuw voor mij, thnx.boaty schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:45:
[...]
Nee dat is niet mogelijk, XP 64 bit kan naar geen enkele versie van Vista geupgrade worden als ik het mij goed herinner. Kijk maar hier:
[...]
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2082982,00.asp
Van de drivers weet ik, maar komt van zelf goed.
Tot die tijd zoeken naar beta drivers.
Zou bagger zijn. Ik vraag me af wat die overclocked 3000 MHz dan zuipen. Volgens mij liepen die met net iets boven stock volts. 65nm is voor AMD niet echt een succes geweest. De K8 ging ook al niet harder op 65nm. Clockte zelfs minder ver. Geeft wel wat aan IMO.... Hopelijk werkt 45nm beter.....
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Nou heb ik er niet zoveel verstand van maar dat lijkt me vrij ijdele hoop, als je je 65nm productie al niet op orde hebt waarom zou 45nm dan wel lukken?Astennu schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:07:
[...]
Zou bagger zijn. Ik vraag me af wat die overclocked 3000 MHz dan zuipen. Volgens mij liepen die met net iets boven stock volts. 65nm is voor AMD niet echt een succes geweest. De K8 ging ook al niet harder op 65nm. Clockte zelfs minder ver. Geeft wel wat aan IMO.... Hopelijk werkt 45nm beter.....
Omdat het aan het productie proces ligt. Voor 45nm heb je hele andere technieken andere machines. Dus misschien gaat het dan stukken beter. Bij Intel heeft 90nm ook niet zo goed uitgepakt 65nm in verhouding veel beter.Naluh! schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:19:
[...]
Nou heb ik er niet zoveel verstand van maar dat lijkt me vrij ijdele hoop, als je je 65nm productie al niet op orde hebt waarom zou 45nm dan wel lukken?
En over de vraag qua voeding voor je spider platform. Een 500 watt moet voldoende zijn afhankelijk van het aantal vga kaarten dat je wil gaan gebruiken bij 4 kaarten zou ik toch een iets zwaardere nemen.
Zelf heb ik een 1000 watt coolermaster realpower pro modulair. Deze heb je tegenwoordig ook in 620 watt versie. Erg mooie PSU's heel super stil. Elk ander onderdeel in me pc maakt meer lawaai. Niet duur en super stabiele voltages.
[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 29-11-2007 11:08 ]
En wat zegt dat over de toekomst van het 65nm proces? Kunnen we verwachten dat dat niet meer goed gaat komen en is de 65nm Phenom daarmee definitief naar de budgetmarkt verdrongen?Astennu schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:24:
[...]
Omdat het aan het productie proces ligt. Voor 45nm heb je hele andere technieken andere machines. Dus misschien gaat het dan stukken beter. Bij Intel heeft 90nm ook niet zo goed uitgepakt 65nm in verhouding veel beter.
Nope dat in verhouding 65nm voor AMD niet zo goed heeft gewerkt als 90nm. Dit kan de rede zijn dat de clocks van Phenom nog wat achterlopen. Dit zag je in het begin ook met de 65nm K8 cores. Die later wel hoger gingen. Maar AMD zal mid range blijven zoals het er nu uit ziet of ze moeten Phenom op 3.2 GHz kunnen clocken over 2 maanden.Naluh! schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:08:
[...]
En wat zegt dat over de toekomst van het 65nm proces? Kunnen we verwachten dat dat niet meer goed gaat komen en is de 65nm Phenom daarmee definitief naar de budgetmarkt verdrongen?
Bron: http://www.xbitlabs.com/n...y_Face_Further_Delay.html
Dat ziet er mooi uit, alleen die B2 bug.....hopen dat die eruit is!
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Volgens mijn heeft maar een aantal procent last van de bug, dus als je de cpu test (hand picked) is er niks aan de hand.Astennu schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:32:
Bij een black edition zou je toch zeggen dat ze die er uit hebben gehaald. Die dingen zijn voor overlocken gemaakt zou beetje stom zijn als die dan bugged zijn.
En ik had die slides al een paar dagen geleden gepost.
[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 29-11-2007 13:59 ]
Je hebt gelijk over die post, die had ik nog niet gezien.mad_max234 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:53:
[...]
Volgens mijn heeft maar een aantal procent last van de bug, dus als je de cpu test (hand picked) is er niks aan de hand.
En ik had die slides al een paar dagen geleden gepost.
Verwijderd
Hopelijk haalt ie de 2.8-3.0ghz stabiel, want dan heb je toch een behoorlijk snelle cpu aangezien de Phenom 9900 op 2.6 de q6600 eruit loopt.
Het enige verschil is tenslotte tussen de normale en BE is dat de MP is unlocked.
Wat ik alleen niet begrijp zijn de berichten over het stroom verbruik.
Als de 2.6 echt 140W verbruikt dan kan het toch niet mogelijk zijn om een proc op 3.0 Ghz op lucht te laten draaien!
Of zit er zo veel verschil in verbruik tussen de chips dat ze 140W moeten aanhouden om voldoende aantal te kunnen goedkeuren.
Ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de reallife ervaringen. Ze zijn alleen nog relatief duur.
die 140 krijg je niet door alleen die 300 MHz er bij dan moeten ze de v-core heel erg opgeschroefd hebben. Bij de Q6600 die ik nu heb is 0.1v ongeveer 15 watt. 300 Mhz maar 1-2 watt. Dus dan moeten ze de v-core van 1.2 bv naar 1.4 gezet hebben. Dat zou ook betekenen dat die stepping niet echt geweldig is. Want B2 had 3.0 mogelijk moeten maken met max 120watt.ronny schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:57:
Ik ga er vanuit dat hij gewoon Black Edition gaat heten.
Het enige verschil is tenslotte tussen de normale en BE is dat de MP is unlocked.
Wat ik alleen niet begrijp zijn de berichten over het stroom verbruik.
Als de 2.6 echt 140W verbruikt dan kan het toch niet mogelijk zijn om een proc op 3.0 Ghz op lucht te laten draaien!
Of zit er zo veel verschil in verbruik tussen de chips dat ze 140W moeten aanhouden om voldoende aantal te kunnen goedkeuren.
Ik ben nu wel heel erg benieuwd naar de reallife ervaringen. Ze zijn alleen nog relatief duur.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 19:29 ]
kijk das een mooi verjaardags kadootje voor mijHacku schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:44:
780G chipset met DX10 graphics staat voor 8 februari. Op 8 mei wordt een mobiele versie verwacht.
lijkt me ideaal om er een 3870 in crossfire naast te zetten die alleen aangaat bij 3d aplicaties
mooi voor een media/game center
Ja zou ik ook zeggen
Verwijderd
Geloof dat er hier wel meer mensen zitten te wachten op dit bord maar heeft maar ook iemand hier nog iets vernomen van een release datum of pre-order ?
Niet alleen als je crossfire gebruikt.wippo76 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:41:
[...]
kijk das een mooi verjaardags kadootje voor mij
lijkt me ideaal om er een 3870 in crossfire naast te zetten die alleen aangaat bij 3d aplicaties
mooi voor een media/game center
Nee dat weet ik maar ik wou er maar mee aangeven dat de eerste Mhz meestal vrij makkelijk gaan.Astennu schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:13:
[...]
die 140 krijg je niet door alleen die 300 MHz er bij dan moeten ze de v-core heel erg opgeschroefd hebben. Bij de Q6600 die ik nu heb is 0.1v ongeveer 15 watt. 300 Mhz maar 1-2 watt. Dus dan moeten ze de v-core van 1.2 bv naar 1.4 gezet hebben. Dat zou ook betekenen dat die stepping niet echt geweldig is. Want B2 had 3.0 mogelijk moeten maken met max 120watt.
Maar als zelfs voor 2.4 -> 2.6 al zeker 20W er bij komt dan zou een overclock naar 3 Ghz toch ook astronomisch moeten verbruiken.
De laatste Mhz gaan inmmer het lastigst en dus zal de Vcore toch wat om hoog moeten denk ik.
De revieuws die ik gelezen heb hadden niet te veel problemen om de 3 Ghz te halen. Hierdoor krijg ik de indruk dat er wel eens heel veel spreiding in het verbruik (lekkage) zou kunnen zitten tussen verschillende producten.
Er zijn niet veel verdelers die DFI doen, schijnen nogal veel problemen met te zijn.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:45:
ik heb zelf ook al 2 weken een beetje de meest bekende webshops nagelopen maar nog helemaal niks vernomen van de DFI LANPARTY UT 790FX-M2R.
Geloof dat er hier wel meer mensen zitten te wachten op dit bord maar heeft maar ook iemand hier nog iets vernomen van een release datum of pre-order ?
Verwijderd
En ook nog, heeft het nut kwa prijs/prestatie om 1066MHz DDR2 aan te schaffen? Graag zou ik een benchmark zien van een Phenom met 1066MHz DDR2 en 800MHz DDR2, maar ik kan ze totaal niet vinden.
Verwijderd
zo dus mischien geen skulltrail meer en fx series zowieso weg, eindelijk de resources op iets nodigs mikkenNaturally, in the wake of the Phenom processor's debut, we checked with AMD about what's next for Quad FX. Here's what AMD's Suzy Pruitt told us:
The short answer is that while there are still engineering resources focused on future platform offerings that build off Quad FX, the current energy and effort has gone into programs and product initiatives like “Spider” and AMD has discontinued future planning and development of its eight-core enthusiast platform at this time.
Skulltrail staat overigens nog steeds op de planning.
Als ik bij google "ddr2-800 vs ddr2-1066" intik dan kan je wel genoeg vinden. Ik zat toevallig ook eerst te twijfelen, maar het lijkt heel erg weinig verschil te maken. Denk dat je gemakkelijk voor de DDR2-800 kan gaan, voor dezelfde prijs van een 1066 setje heb je het dubbele aan geheugen.Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:51:
Ik heb een vraag over de huidige phenom processor en toekomstige varianten daarvan. Als ik het goed begrijp heeft deze een 1066MHz DDR2 controller aan boord, de huidige generatie. Is er al ergens bekend wat toekomstige varianten gaan ondersteunen kwa DDR2 geheugensnelheid die ook compatible zijn met socket AM2+?
En ook nog, heeft het nut kwa prijs/prestatie om 1066MHz DDR2 aan te schaffen? Graag zou ik een benchmark zien van een Phenom met 1066MHz DDR2 en 800MHz DDR2, maar ik kan ze totaal niet vinden.
Verwijderd
Nou ik vind toch geen benchmarks i.c.m. een phenom. Meeste gaat over DDR2 vs DDR3 of wordt getest op een C2D platform. Nu vermoed ik dat het geen groot verschil maakt, maar ik zou toch graag cijfers willen zien.Stephan224 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:44:
Als ik bij google "ddr2-800 vs ddr2-1066" intik dan kan je wel genoeg vinden. Ik zat toevallig ook eerst te twijfelen, maar het lijkt heel erg weinig verschil te maken. Denk dat je gemakkelijk voor de DDR2-800 kan gaan, voor dezelfde prijs van een 1066 setje heb je het dubbele aan geheugen.
Tja de QX9770 heeft meer dan 150 watt nodigronny schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:28:
[...]
Nee dat weet ik maar ik wou er maar mee aangeven dat de eerste Mhz meestal vrij makkelijk gaan.
Maar als zelfs voor 2.4 -> 2.6 al zeker 20W er bij komt dan zou een overclock naar 3 Ghz toch ook astronomisch moeten verbruiken.
De laatste Mhz gaan inmmer het lastigst en dus zal de Vcore toch wat om hoog moeten denk ik.
De revieuws die ik gelezen heb hadden niet te veel problemen om de 3 Ghz te halen. Hierdoor krijg ik de indruk dat er wel eens heel veel spreiding in het verbruik (lekkage) zou kunnen zitten tussen verschillende producten.
Tja niet helemaal als je alleen maar moet schrijven in je geheugen kun je tot 1333 MHz Winst hebben.GENETX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:22:
Denk neit dat je veel gaat merken, maar C2D/C2Q benchmarks zeggen ook niet veel met maximaal een FSB van 1333MHz waar DDR2-667 in dualchannel eigenlijk al volstaat.
AMD heeft trouwens 1000 MHz up en 1000 MHz down. En dan gaat het er ook nog om hoe breed de bus is en dus hoeveel bandbreedte er overheen kan. Geheugen modules halen iets van 9gb/s en volgens mij kan hypertransport veel meer aan dan 10gb. Die nieuwe bus van phenom die ook nog eens op 2600 MHz+ kan nog veel meer aan. Ik dacht dat 1000 MHz HT al tegen de 24gb/s zat.
[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 30-11-2007 09:05 ]
Bij de C2D moet het wel via de FBS van en naar de processor.
Bij AMD is de HT alleen van belang bij als er via de chipset geheugen requests komen.
Maar ik denk dat door de 4 cores dat het nog best een een verschil kan maken, als het eindelijk goed werkt, tussen de DDR800 en de 1066.
Door de relatief beperkte hoeveelheid aan cache moet de aanvoer van gegevens uit het geheugen natuurlijk wel zo snel mogelijk gaan.
Dat is waar Intel heeft veel meer baat bij een hoge FSB clock. Bij een AMD sys merk je ook niets tot je HTT onder de 600 komt. Bij 400 kun je het pas gaan merken in wat games. En dan nog is het maar heel weinig verschil.ronny schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:30:
Maar de Hypertransport bus is maar voor een klein deel van belang bij de geheugen snelheid!
Bij de C2D moet het wel via de FBS van en naar de processor.
Bij AMD is de HT alleen van belang bij als er via de chipset geheugen requests komen.
Maar ik denk dat door de 4 cores dat het nog best een een verschil kan maken, als het eindelijk goed werkt, tussen de DDR800 en de 1066.
Door de relatief beperkte hoeveelheid aan cache moet de aanvoer van gegevens uit het geheugen natuurlijk wel zo snel mogelijk gaan.
Daarom is die Nehalem straks ook zo link dan heeft Intel zijn eigen versie van HT ( zo noem ik het maar even want het werkt heel anders ) CSI.
Een hoge HT snelheid heeft natuurlijk wel een nut in bepaalde situaties, als er bijvoorbeeld HD content door moet e.d.Dat is waar Intel heeft veel meer baat bij een hoge FSB clock. Bij een AMD sys merk je ook niets tot je HTT onder de 600 komt. Bij 400 kun je het pas gaan merken in wat games. En dan nog is het maar heel weinig verschil.
Nee tuurlijk. Maar in de meeste gevallen heb je dus genoeg bandbreedte en bij het intel platform kun je veel situaties bedenken waar de FSB een bottelnek vormt.Hacku schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:02:
[...]
Een hoge HT snelheid heeft natuurlijk wel een nut in bepaalde situaties, als er bijvoorbeeld HD content door moet e.d.
Eindelijk at goed nieuws.Despite the big announcement that announced that the current B2 revision has what AMD calls “errata”, the new samples work stable at 2.6GHz and above.
The errata is fixed and the production version of this core is on the track for Q1 2008 production. There is a chance that you will be able to buy 2.6GHz by the middle of Q1 2008 and this at least starts to look a bit better for AMD.
The company messed up but we believe that 2008 is the year of AMD where the company will get strongly back in a few fronts. The 2007 is the worst year in AMD’s history and this certainly is AMD’s Prescott.
We just find out that in Latin, errata is a word in plural, which clearly means that AMD had more than just one tiny mistake, but luckily it will be soon over.
En slecht nieuwsFor now
According to an article on the TechReport, AMD has decided to pull out of the two socket high-end consumer market for the time being. AMD's Quad FX platform was never that big of a success and it's an expensive platform to purchase and for AMD to make CPU's for.
With the quad core Phenom finally out, there's also little point in having a dual socket, dual core platform. So for the time being, AMD will concentrate on its Spider platform and single CPU systems for consumer usage.
However, it doesn't mean that dual CPU consumer systems won't be available from AMD in the future and AMD has even gone on record stating "
We will continue to support customers that have an existing Quad FX with DSDC and are also working on an upgrade path for those customers. While AMD is not actively promoting AMD Opteron processor as a 2P enthusiast solution, we recognized that there are enthusiasts who are looking for two-socket solutions and think an Opteron platform is well-suited to meet that demand at this time."
It might not be a true consumer level platform, but at least AMD is willing to do something for those that have already invested in what is a very expensive platform. We'd expect to see a return of dual CPU systems for the ultra high-end market some time late next year from AMD, if there's still a demand for this type of systems.
You can find the TechReports story here
[ Voor 89% gewijzigd door Astennu op 30-11-2007 10:16 ]
Dat komt omdat er bij Intel over de FBS ook het geheugen verkeer loopt!Astennu schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:11:
Nee tuurlijk. Maar in de meeste gevallen heb je dus genoeg bandbreedte en bij het intel platform kun je veel situaties bedenken waar de FSB een bottelnek vormt.
Bij AMD singel socket hoeft alleen het verkeer van en naar de chipset er over, hierdoor heeft dit niet zo'n hoge belasting en kan je zonder problemen de frequentie verlagen.
Die is hoger om ruimte te kunnen bieden bij 2+ sockets.
Ik zie niet in waarom dit slecht nieuws zou zijn.[...]
Eindelijk at goed nieuws.
[...]
En slecht nieuwsVind dit wel slecht. En dan zul je zien komt skulltrail en dan wordt dat wel een hit. Ik zou zeggen houd het er gewoon in Quad core phenom kan er gewoon op geprikt worden.
Er is nu al geen hond die dit koopt omdat het voor de enthousiastelingen te weinig winst op leverd.
Voorheen wat het een stap van 2 cores naar 4. Nu heb je een standaard quad core. De noodzaak om 8 cores te draaien voor een consument is maar heel erg beperkt.
De markten waar het echt nuttig is kopen liever een Opteron set omdat dit betrouwvaarder is.
En je kan niet gewoon een Phenom in een quad FX drukken omdat dit socket 1207+ is.
Er moet dus een Opterond 2P worden omgebouwd voor gebruik zonder gebufferd geheugen.
Volgens mij kunnen ze beter de energie stoppen in de standaard Phenom daar hebben veel meer mensen voordeel van als de laatst 10-tallen die een dual PhenomFX willen draaien.
Tis zeker duur maar je zult net zien dat als AMD nu stopt met 4x4 en intel komt met skulltrail AMD door de pers gebashed gaat worden omdat ze niet zo'n platform in huis hebben. En met hun plannen voor Quad CF en misschien straks Quad X2 vga kaarten zijn 8 cpu cores wel erg handig.Hacku schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:18:
Skulltrail een hit? Dat wordt ook een dure grap, volgens mij gaat niemand dat kopen. Xeon moederbord, FB-DIMM geheugen e.d.
Echt een hit is het misschien niet maar je laat wel zien dat jij de snelste bent met zo'n platform en dan gaan consumenten ook van zelf jou merk kopen want dat is het snelste merk op het moment.
En als ze de problemen echt hebben weg gewerkt is het nog wel een keer te doen om weer te werken aan het ombouwen van 2P Opteron voor QuadFX
Bugje als je geen ps2 muis gebruikt krijg je een melding druk F1 resume
Ten tweede me systeemklok loopt aldoor te snel ??
Neem aan dat er een snel een bios update komt
Mvg
Jopioware
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
Ik had hetzelfde muisprobleem met m'n K9A2 CF, maar dat is opgelost met een bios-update(1.21) die ik van het msi-support forum heb geplukt. Dit bios staat trouwens nog niet op de officiële MSI-site. Ik neem aan dat ze binnenkort ook wel met zo'n bios komen voor de Platinum.Jopioware schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:00:
even de probs die ik ondervindt met me K9a2 platinum
Bugje als je geen ps2 muis gebruikt krijg je een melding druk F1 resume
Ten tweede me systeemklok loopt aldoor te snel ??
Neem aan dat er een snel een bios update komt
Mvg
Jopioware
Van het tijdprobleem heb ik geen last trouwens.
Het heeft me trouwens ook nog wat hoofdbrekens bezorgd over hoe je het voltage aan moest passen van cpu en memory binnen de bios. Helemaal als ze in de handleiding zetten dat dat gedeelte van de bios 'read-only' is

grts
Jopioware
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
AMD zal sowieso de komende 2 jaar niet de snelste zijn dus die schade hebben ze sowieso. En gebashed worden door de pers zal wel meevallen, zelfs als het gebeurt, who cares?Astennu schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:58:
[...]
Tis zeker duur maar je zult net zien dat als AMD nu stopt met 4x4 en intel komt met skulltrail AMD door de pers gebashed gaat worden omdat ze niet zo'n platform in huis hebben. En met hun plannen voor Quad CF en misschien straks Quad X2 vga kaarten zijn 8 cpu cores wel erg handig.
Echt een hit is het misschien niet maar je laat wel zien dat jij de snelste bent met zo'n platform en dan gaan consumenten ook van zelf jou merk kopen want dat is het snelste merk op het moment.
Beetje meer informatie:Astennu schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:11:
[...]
Nee tuurlijk. Maar in de meeste gevallen heb je dus genoeg bandbreedte en bij het intel platform kun je veel situaties bedenken waar de FSB een bottelnek vormt.
[...]
Eindelijk at goed nieuws.
[...]
En slecht nieuwsVind dit wel slecht. En dan zul je zien komt skulltrail en dan wordt dat wel een hit. Ik zou zeggen houd het er gewoon in Quad core phenom kan er gewoon op geprikt worden.
quote: TISADLY FOR AMD, the Phenom launch was dumbed down by a nasty bug that stopped AMD from launching a 2.4 GHz variant (9700).
At the same time, problems with the OS freezing were solved by a BIOS fix inside the motherboards that actually reduces performance between five to 10 per cent, since that BIOS update did nothing but ordered a processor to avoid that ill-fated corrupted cache data.
The problem with L3 cache caused performance reduction on all clock speeds and yes, Phenoms 2.2 and 2.3 GHz are affected as well, but it was really noticable at 2.4 GHz. BIOS run-around caused a 2.4 GHz part producing performance of 100-200 MHz slower parts. Of course, standard disclaimer in some rare-found, practically laboratory-only instances applies here.
We managed to learn that AMD was able to fix that problem through a micro-code update that is being prepared as we speak, and this micro-code update should be implemented in every Phenom from 9600 Black Edition and beyond. If that does not happen, micro-code should come no later than Phenom 9900 (2.6 GHz) in late January.
If you already own a Phenom, this micro-code update will be packaged with one of next versions of BIOS for your motherboard. This fix will enable normal performance at clocks starting from 2.4 GHz and beyond.
However, we would advise AMD work with partners on offering a Windows-based utility, since not all users know how to flash a BIOS (in fact, quite the opposite). Heck, you might even advertise it as a “free performance upgrade” utility. If that is a no go, it would only be fair if AMD issues a major service call, asking users to return their systems to channel partners and OEMs for a free BIOS update. µ
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Idd ook de PS/2 mouse not found melding.
Blijkbaar bij al de MSI AM2+ eerste BIOS'en
Draait net een uurtje en met m'n oude Vista64 install. Hoezo instant upgrade
en op de minimale wens van 2.8 met memory devider op 7.
Volgende week eens serieus OC'en (3.2 op stock voltage zou wel cool zijn)
Gelijk maar ff gespeeld.
3.2 op stock voltage=1.3v start Vista64 goed op.
Ik kan basis dingetjes doen, zoals deze reply typen, maar bij stressen zoals de Overdrive tool gaan programma's raad doen. VM Workstation stopped responding

Overdrive geeft op 1.3v stock voltage 3162
Op 1.39 lukt in ieder geval 3248. Alleen loopt dan van alles boven spec waaronder Kingston ValueRAM. Daarom van de week nog wat met voltage/Memory devider/Clock devider spelen voor max OC. Kijken of >3300 te halen is.
Bij >3200 komt de proc pas boven de 40 graden en kickt PWM fancontrol in met hogere toeren op de processorkoeler (ingesteld in BIOS). Deze is BTW een Arctic Cooler Freezer 64 Pro met PWM.
Loopt ook gevoelsmatig als een trein
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 00:54 ]
Welke CPU heb je?Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:31:
Ik heb ook de K9A2 CF (BIOS 1.0)
Idd ook de PS/2 mouse not found melding.
Blijkbaar bij al de MSI AM2+ eerste BIOS'en
Draait net een uurtje en met m'n oude Vista64 install. Hoezo instant upgrade
en op de minimale wens van 2.8 met memory devider op 7.
Volgende week eens serieus OC'en (3.2 op stock voltage zou wel cool zijn)
Gelijk maar ff gespeeld.
3.2 op stock voltage=1.3v start Vista64 goed op.
Ik kan basis dingetjes doen, zoals deze reply typen, maar bij stressen zoals de Overdrive tool gaan programma's raad doen. VM Workstation stopped responding![]()
Overdrive geeft op 1.3v stock voltage 3162
Op 1.39 lukt in ieder geval 3248. Alleen loopt dan van alles boven spec waaronder Kingston ValueRAM. Daarom van de week nog wat met voltage/Memory devider/Clock devider spelen voor max OC. Kijken of >3300 te halen is.
Bij >3200 komt de proc pas boven de 40 graden en kickt PWM fancontrol in met hogere toeren op de processorkoeler (ingesteld in BIOS). Deze is BTW een Arctic Cooler Freezer 64 Pro met PWM.
Loopt ook gevoelsmatig als een trein
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
MSI K9A2 CF F is binnen.
Een 5000+ Black Edition zou ook binnen geweest zijn als die niet net uitverkocht was
(16:15 uur @Alternate)
Wordt van de week. 'k zal wel posten wat ik op stock voltage haal.
Lost in ieder geval de F1 bug op, en in het bios is nu wel de HT link aan te passen. M'n 3600+ doet het niet verkeerd, maar heeft wel 1.5volt nodig om stabiel op 3,0 ghz te draaien.
Verwijderd
Thx ook voor de link naar de K9A2 CF. Met 1.21 BIOS is idd de PS/2 mouse not found melding weg.Maikel205 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:43:
Ik heb op m'n K9A2 Platinum een 1.1beta3 bios geinstalleerd, te vinden op het duitse msi-forum. Voor de K9A2 CF is ook een beta bios beschikbaar trouwens.
Lost in ieder geval de F1 bug op, en in het bios is nu wel de HT link aan te passen. M'n 3600+ doet het niet verkeerd, maar heeft wel 1.5volt nodig om stabiel op 3,0 ghz te draaien.
Hebben de modellen onder de 2,4GHz nou ook 5-10% minder performance door die eerste BIOS fix? of zijn het allen de moddelen die op 2,4GHz en hoger draaien (die er dus niet zijn) die 5-10% minder performance hebben?Phyxion schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:34:
....
At the same time, problems with the OS freezing were solved by a BIOS fix inside the motherboards that actually reduces performance between five to 10 per cent, since that BIOS update did nothing but ordered a processor to avoid that ill-fated corrupted cache data
....
If you already own a Phenom, this micro-code update will be packaged with one of next versions of BIOS for your motherboard. This fix will enable normal performance at clocks starting from 2.4 GHz and beyond.
....
[ Voor 3% gewijzigd door achtbaanfreak op 01-12-2007 17:42 ]
Dacht dat ie de 5000+ Black had besteld.
Maar AMD zal met zo'n 4x4 platform gewoon keihard op z'n plaat gaan, logisch dat ze er voorlopig maar niet mee verder gaan. Zo'n setup is net als Skulltrail voor de überenthousiastelingen, als dan blijkt dat net als met de huidige 4x4 de prestaties totaal niet in de buurt komen van de concurent moet je het niet doen. Of je moet qua prijs véél lager zitten maar dan leg je er zwaar geld op toe met zulke nicheproducten.Astennu schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:58:
[...]
Tis zeker duur maar je zult net zien dat als AMD nu stopt met 4x4 en intel komt met skulltrail AMD door de pers gebashed gaat worden omdat ze niet zo'n platform in huis hebben. En met hun plannen voor Quad CF en misschien straks Quad X2 vga kaarten zijn 8 cpu cores wel erg handig.
Huishoudelijke mededeling: verder zou ik het graag ontopic willen houden, dus geen specifieke moederbord/BIOS vragen hier in deze thread. Dank u
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ziet er dus naar uit dat AMD haar Black Editions nu ook met koeler gaat leveren.
Dit topic is gesloten.