[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 5.756 views sinds 30-01-2008

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 11:52
heb de MSI K9A2 platinum besteld voor 134 euro, maar ik wacht nog ff met een Phenom.
De 9600 black edition die binnenkort uit moet komen lijkt me wel interessant, als de prijs goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Gister me intel systeem in elkaar gezet. Leuk voor 3Dmark 2001 SE. Maar mis me AMD sysje al. Voelt heel anders aan. Geheugen gebruik is voor me gevoel wat anders. En die coolers installeren is echt een ramp.

Helaas dat Phenom zo traag is anders had ik die graag genomen.... Hopelijk komen ze snel met een 45nm versie die een stuk sneller is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van mijn PCtjes draait op een wat ouder Socket 939 platform, en ik was es aan het kijken naar een voordelige CPU-upgrade voor een kleine boost; daar er met 2GB nog genoeg geheugen inzit en een GPU-upgrade nog even te duur is. Huidige kaart is 7900 GT overigs.

Anyways; nu zit er een 3700 + single core in en ik wil dan meteen ook naar dual core; kost toch niets tegenwoordig. Probleem is dat ik geen fatsoenlijke X2's meer vind, de 4800 en 4600 zijn al niet meer leverbaar.
Een dual core Opteron 180 (2x2.4GHz) kan ik wel krijgen, ik vraag mij alleen af hoe zich dit verhoud in games (wat ik af en toe wel es doe; uiteraard wel de nieuwste). Tis immers een server proc maar ja... alles beter dan een hele oude single core zou je zeggen.

Maar goed, ik heb er eigenlijk geen ervaring mee. Is het redelijk te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Je kunt ook gewoon een 4200-4600+ kopen en die overclocken naar 2.6 GHz. De Dual core opteron 2400 MHz is gelijk aan de 4800+ die dingen clocken meestal wel naar de 2800-3000 MHz.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 23-11-2007 09:54 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan overclocken doe ik niet, geen enkele ervaring mee en wil het risico ook niet nemen dat er iets mis gaat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja er kan niet echt veel mis gaan.

De Core op je cpu is eigenlijk hetzelfde als de Dure FX cpu's echter is de multipler gelockt en zijn de FX helemaal getest op die speeds. Maar de meeste kunnen die speeds wel halen. Maar goed als je niet wilt overclocken moet je denk ik gewoon de goedkoopste cpu kopen zoals de 4200+ want ik weet niet hoeveel duurder die Opteron is maar ik denk niet dat dat het dan waard is. Leg dat geld dan weg voor een nieuwe Vga kaart bv HD3850 of HD3870 kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Opteron 180 is even duur als wat een X2 4800/4600+ zou kosten

Ik heb even de technieken vergeleken, schijnen beide hetzelfde te hebben (MMX, SSE, SSE2, SSE3, AMD64, Cool'n'Quiet), alleen die X2 heeft nog 'NX-Bit' erbij wat de Opteron niet heeft.

Maar goed, hoe het verschil van beide in de nieuwste games uitpakt... i don't know yet.
Als daar iemand iets zinnigs op kan zeggen :)

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:36:
Die Opteron 180 is even duur als wat een 4800/4600+ zou kosten

Ik heb even de technieken vergeleken, schijnen beide hetzelfde te hebben (MMX, SSE, SSE2, SSE3, AMD64, Cool'n'Quiet), alleen die X2 heeft nog 'NX-Bit' erbij wat de Opteron niet heeft.

Maar goed, hoe het verschil van beide in de nieuwste games uitpakt... i don't know yet
Die Opteron heeft alles wat een normale X2 ook heeft. Ze hebben alleen een andere pin layout en support voor ECC memory.

Maar goed persoonlijk zou ik geen 150 euro neertellen voor een Operon 180 zou ik toch voor de 4200+ gaan die de helft kost. En ik zou die dan ook nog overclocken. Maar zonder overclocken mee te tellen is de stap van 4200+ > Opteron 180 te duur. Gebruik dat geld voor een nieuwe VGA kaart daar heb je dan meer plezier van. Vga kaart is trouwens meestal de bottelnek Cpu niet zo heel snel alleen in games zoals Supreme Comander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké duidelijk, dan laat ik die CPU nog wel even.
Of ik moet per toeval al op een X2 4800 + stuiten, maar vooralsnog lijken die krengen uitgestorven...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja zijn er niet echt veel van nee. Mja ik vraag me af waarom een 4200+ niet voldoende kan zijn ? of een 2e hands 3800+ lekker goedkoop 40-70 euro toch veel en veel sneller dan een singel core. Dat ga je echt merken. Mijn Dual core 2.4 was sneller dan mijn singel core 2.85. Alles liep veel lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat het beste is ja, vooralsnog.

Maar ik vraag mij nog steeds af wat het verschil is in de praktijk is tussen zo'n X2 en een Opteron in games; beide dual core.

Zou die Opteron dan trager zijn omdat ie veel server-architectuur moet meeladen wat je toch niet gebruikt ofzo, of...?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
S939 opteron is exact hetzelfde als de X2's met 2x 1mb totaal geen verschil. Behalve dat AMD die Opteron cpu's extra test op stabiliteit. Daardoor zitten hier vaak de betere cores en clocken die verder over.

Maar verder is er geen verschil. Dual core helpt bij games ook al omdat de video driver tegenwoordig op de 2e Core draait dus ook bij games die geen dual core support hebben zie je winst met een dual core. En windows loopt gewoon veel sneller door. Omdat hij meerdere processen tegelijk kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Astennu schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:50:
Gister me intel systeem in elkaar gezet.
Pfff, ik heb het waarschijnlijk al 100 keer overlezen en toch heb ik nog altijd moeite om het te geloven. Astennu met een Intel-PC. Ik ga priester worden, denk ik... :|

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:38:
S939 opteron is exact hetzelfde als de X2's met 2x 1mb totaal geen verschil. Behalve dat AMD die Opteron cpu's extra test op stabiliteit. Daardoor zitten hier vaak de betere cores en clocken die verder over.

Maar verder is er geen verschil. Dual core helpt bij games ook al omdat de video driver tegenwoordig op de 2e Core draait dus ook bij games die geen dual core support hebben zie je winst met een dual core. En windows loopt gewoon veel sneller door. Omdat hij meerdere processen tegelijk kan uitvoeren.
Ik vraag het me af of hij überhaupt wel iets gaat merken in windows en games, en als hij het gaat merken dan is het nog niet schokkend en je bent het weer kwijt als je ergens 1 schuifje omhoog zet in de game settings. Denk dat je beter kan wachten en gelijk een nieuwe syteem halen die minimaal 50% sneller is op alle vlakken wil je er echt iets van merken. Want 10-20% cpu snelheid winst is niet echt merkbaar (de rest van het systeem is net zo traag gebleven) en je bent er zo aan gewent dat het net lijkt na 1 a 2 dagen weer op de oude snelheid zit. :)

Maar als je specifieke software gebruikt die voordeel behalen met een multie core en met regelmaat (niet 2x in de maand) dan is het het overwegen waard.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

mieJas schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:31:
[...]

Pfff, ik heb het waarschijnlijk al 100 keer overlezen en toch heb ik nog altijd moeite om het te geloven. Astennu met een Intel-PC. Ik ga priester worden, denk ik... :|
Dat krijg je dus. Hele hordes mensen stappen nu over op Intel omdat ze vol hoge verwachtingen op de Phenom hebben zitten wachten en nu dus niet het resultaat krijgen waar ze op hadden gehoopt. Zelfs de meest die-hard AMD fan zal toch ook ooit iets snellers willen.

Er zal vast wel markt blijven voor AMD, maar ik ben bang dat het weer even zal duren voordat (en of) ze weer in het high performance segment kunnen concurreren met Intel.

Moet trouwens zeggen dat m'n huidige Core 2 ook m'n eerste Intel sinds de P2 is, en kan nu niet echt zeggen dat ik AMD ook maar overwogen heb sinds de Core 2 uit kwam. Dit na jarenlang Athlons te hebben gebruikt. Ik wil gewoon wat de beste prijs/prestatie levert.

Overigens bouw ik low-budget systemen nog wel liever met een X2 omdat die gewoon behoorlijk veel bang for buck leveren, en om een of andere reden toch sneller aanvoelen dan een Pentium Dual Core of Core 2 E4xxx.

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-11-2007 14:45 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
--MeAngry-- schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:43:
[...]

Dat krijg je dus. Hele hordes mensen stappen nu over op Intel omdat ze vol hoge verwachtingen op de Phenom hebben zitten wachten en nu dus niet het resultaat krijgen waar ze op hadden gehoopt. Zelfs de meest die-hard AMD fan zal toch ook ooit iets snellers willen.

Er zal vast wel markt blijven voor AMD, maar ik ben bang dat het weer even zal duren voordat (en of) ze weer in het high performance segment kunnen concurreren met Intel.

Moet trouwens zeggen dat m'n huidige Core 2 ook m'n eerste Intel sinds de P2 is, en kan nu niet echt zeggen dat ik AMD ook maar overwogen heb sinds de Core 2 uit kwam. Dit na jarenlang Athlons te hebben gebruikt. Ik wil gewoon wat de beste prijs/prestatie levert.

Overigens bouw ik low-budget systemen nog wel liever met een X2 omdat die gewoon behoorlijk veel bang for buck leveren, en om een of andere reden toch sneller aanvoelen dan een Pentium Dual Core of Core 2 E4xxx.
Ik neem zolang het een dual core systeem is nog altijd AMD's...

De 6000+ is goedkoper dan een E6550 en net zo snel...
En het feit is dat amd moederborden altijd veel goedkoper zijn dan intel.

Wat quadcore betreft, zou ik inderdaad ook een Intel nemen. Maar tegen de tijd dat ik het echt nodig heb, zullen de Phenom's (hopelijk) evensnel zijn als de Intels.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
--MeAngry-- schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:43:
[...]

Ik blijf er toch echt bij dat als je naar de roadmap kijkt je toch het beste een AM2+ systeem kan nemen en geen Intel. Alleen omdat Intel zijn socket nu al verouderd is en vanwege quickpath zal Intel zijn socket gaan veranderen. AMD daarin tegen zal zeker nog 2 jaar meer kunnen op een AM2+ socket. (AM3 is backwards compatible)

Dat de Phenom tegenvalt is natuurlijk een flinke domper, desondanks geloof ik er nog steeds heilig in dat AMD in Q1 van 2008 terug zal komen met de Phenom. Ten eerste omdat de over-clock bug eruit zal zijn (revisie model) en ten tweede omdat 45nm op de rit staat.

Het kan natuurlijk allemaal wishfull thinking zijn van me.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Penryn 3.2GHz zal het snelste zijn wat er voor de S775 platform beschikbaar komt, mits het niet word veranderd. Dus ja op het AM2+ platform zal je langer kunnen upgraden en waarschijnlijker ook sneller zal zijn dan een 3.2GHz Penryn. Maar veel mensen (lees tweakers) zijn berijd om hun mobo samen te vervangen met de cpu en/of geheugen als de concurrent gewoon veel eerder een snellere cpu op de markt brengt, ze willen gewoon niet wachten. Is ook wat als een andere tweaker een sneller systeem heeft dan die van jou. :P

Ik denk dus dat het niet veel uitmaakt, de meeste pc in de wereld zal toch nooit een CPU upgrade bevatten. Die worden gewoon naar 5 jaar kompleet vervangen. Dus denk niet dat het AMD zoveel gaat helpen in marktaandeel. Is leuk voor tweakers die willen upgraden maar meer dan dat is het ook niet echt.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bordje binnen :) dat wordt lekker spelen van het weekend.
Alleen jammer dat ik mn 8800gt nog niet heb :( ; moet ik voorlopig maar 1 8600gt gebruiken ipv de 2 die ik nu gewend ben.
Ach ja die ouwe zooi is zo verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Astennu schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:50:
Gister me intel systeem in elkaar gezet. Leuk voor 3Dmark 2001 SE. Maar mis me AMD sysje al. Voelt heel anders aan. Geheugen gebruik is voor me gevoel wat anders. En die coolers installeren is echt een ramp.

Helaas dat Phenom zo traag is anders had ik die graag genomen.... Hopelijk komen ze snel met een 45nm versie die een stuk sneller is.
Jij, een Intel systeem? Haast niet te geloven :p Een Athlon op 3GHz is toch snel genoeg voor de meeste zaken? Of heb je echt een quad core nodig?

Maar goed, ik heb mijn speelgoed al uitgekozen. MSI K9A2 Platinum en de 5000+ BE staan hier naast mij. Verder ook een Phenom 9500, AMD maakt haar belofte waar want ze zijn gewoon leverbaar :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

al geassembleerd en oc'ed ? :P

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:37:
[...]

Jij, een Intel systeem? Haast niet te geloven :p Een Athlon op 3GHz is toch snel genoeg voor de meeste zaken? Of heb je echt een quad core nodig?

Maar goed, ik heb mijn speelgoed al uitgekozen. MSI K9A2 Platinum en de 5000+ BE staan hier naast mij. Verder ook een Phenom 9500, AMD maakt haar belofte waar want ze zijn gewoon leverbaar :)
Mooi, ben erg benieuwd wat die 5000+ BE van jou gaat doen samen met het MSI bord. Als je even tijd en zin heb post dan even klein reviewtje hier. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miniwedstrijdje dan :P
6400BE en 790x vs 5000BE en 790dx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:09:
Miniwedstrijdje dan :P
6400BE en 790x vs 5000BE en 790dx
Mag ik mee doen :+ , 5600+ 2MB cache geen Unlock multiepleir en een M2N-E. Denk dat ik aardig in de buurt kan komen van jullie BE's, al komt de 6400+ denk ik het hoogst. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verder ook een Phenom 9500, AMD maakt haar belofte waar want ze zijn gewoon leverbaar :)
:o Het achtste wereldwonder!

:P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Naluh! schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:13:
[...]

:o Het achtste wereldwonder!

:P
Flame. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bweheh!

Ga jij nog een phenom kopen eigenlijk of wacht je op de snellere modellen? :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Naluh! schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:34:
[...]

Bweheh!

Ga jij nog een phenom kopen eigenlijk of wacht je op de snellere modellen? :)
Wat denk je zelf? :P

Ik ga er op achteruit ben ik bang voor, als hij niet over de 2.6GHz heen gaat heeft het geen nut. En dan niet met 1.65v zoals deze.

[afbeelding]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De eerste 400MHz zijn binnen. Niks boeiends aan, ik heb gewoon de multiplier naar 15 gezet :+ 3GHz op standaard voltage.

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/ccpuz.php?id=272002

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Mooi, maar word pas leuk boven de 3.2GHz dit is een warm lopertje. :)

Die van mijn doet ook nog 3.1GHz op standaard voltage, ben alleen nog niet hoger geweest als 3.3GHz met extra voltage. Als je daaroverheen komt ga ik ook weer eens een poging wagen. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Begint al goed, op 3,2 kreeg ik een bsod. Voltage naar 1,4V en het systeem draait weer.

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/ccpuz.php?id=272010

Nu wordt het spannend :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Nou dat is al best netjes, hoe stabiel is hij nu? kan je benche?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Als je de multiplier op 14x zet van een 5000+ BE, gaat de memory devider dan mee?

Zoals in:
CPU Internal Clock - CPU Multiplier - Memory Divider - Memory Bus
2.8 GHz - 14x - 7 - 800 MHz
2.6 GHz - 13x - 7 - 742 MHz
2.4 GHz - 12x - 6 - 800 MHz

2. En werkt CnQ dan ook nog?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 01:07:
1. Als je de multiplier op 14x zet van een 5000+ BE, gaat de memory devider dan mee?

Zoals in:
CPU Internal Clock - CPU Multiplier - Memory Divider - Memory Bus
2.8 GHz - 14x - 7 - 800 MHz
2.6 GHz - 13x - 7 - 742 MHz
2.4 GHz - 12x - 6 - 800 MHz

2. En werkt CnQ dan ook nog?
1. Ja
2. Ja

:)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
mad_max234 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:56:
Nou dat is al best netjes, hoe stabiel is hij nu? kan je benche?
Heb een uurtje COD4 geseeld en dat ging prima :)
Het geheugen wordt niet overgeklokt (wat bij het verhogen van de HT bus wel zo is), maar je geheugen kan wel trager gaan werken omdat de memory devider inderdaad meegaat. Zie ook deze tabel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0bcd579c95bc1c5fe84fde2f3abd8584/full.gif

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
[...]

Ongelooflijk maar waar, de winkels hebben voorraad. :D Nu de HD3850 en 3870 nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

dominator schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:59:
[...]

Ongelooflijk maar waar, de winkels hebben voorraad. :D Nu de HD3850 en 3870 nog ;)
De 3850 is verlaagt in prijs naar 150 euro en de 3870 naar 185 euro. :9~ Al een prijs verlaging voordat ze echt massaal in de winkels liggen.

edit/

Volgens amd score een Phenom 9500 een beter 3dmark06 score dan een 6000+, en het verbruik is stukken minder is bij gelijk aantal core's. Maar ja bijna niemand koop de cpu om er 3dmark06 mee te draaien, op een paar na dan. :) En kleine roadmap, maar staat niks nieuws op.

Afbeeldingslocatie: http://my.ocworkbench.com/bbs/attachment.php?attachmentid=675&stc=1&d=1195891647

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/3500/a9c640x480sn8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/4575/a6c640x480ov0.jpg

Nog een paar slides

[ Voor 46% gewijzigd door mad_max234 op 24-11-2007 14:40 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
dominator schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:59:
[...]

Offtopic
Club 3D Radeon 3870 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe

Volgensmij de enige. Voorraad te Bergschenhoek, 2 groene blokjes.
Ik heb als een gek via de pricewatch zitten klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dazsur schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:45:
[...]

Offtopic

Wil nog niet zeggen dat het ook klopt, heel vaak klopt het niet wat die voorraad meters aangeven. Of het is de voorraad van de leverancier. Ach het zal wel niet meer lang duren voordat er meer beschikbaar zijn, is even wachten op de boot met de kaarten. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dazsur schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:45:
[...]

Offtopic

En nog club3d ook. Leuke kaartjes hoor als ze werken.... Als ze kapot zijn ben je ze alleen 2-3 maanden kwijt, en dan krijg je soms nog een of ander pruts credit bedrag terug.... :D Nee dank je. (heb zelf service gedaan voor die kaarten, geen beste ervaring kan ik u zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over overclocken hebben...

Ga in mijn nieuwe pc tcoh maar een 6400+ BE stoppen ipv Phenom.Als geheugen wil dan
Transcend Axeram DDR-1200 gebruiken. Vraag is alleen; gaat dit werken aangezien DDR-800 max wordt ondersteunt. En heeft dit zin (bijv. lagere latencies draaien), rekening houdend dat ik binnen een half jaar wel overstap op Phenom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

dominator schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:26:
[...]

En nog club3d ook. Leuke kaartjes hoor als ze werken.... Als ze kapot zijn ben je ze alleen 2-3 maanden kwijt, en dan krijg je soms nog een of ander pruts credit bedrag terug.... :D Nee dank je. (heb zelf service gedaan voor die kaarten, geen beste ervaring kan ik u zeggen)
Beetje fatsoenlijk bedrijf handelt de garantie zelf af en krijg je binnen de garantieperiode gewoon meteen een nieuwe kaart mits op voorraad.
Daarnaast is alles reference design, dus dat maakt ook helemaal niks uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 24-11-2007 18:06 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
FnF schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:06:
[...]

Beetje fatsoenlijk bedrijf handelt de garantie zelf af en krijg je binnen de garantieperiode gewoon meteen een nieuwe kaart mits op voorraad.
Daarnaast is alles reference design, dus dat maakt ook helemaal niks uit.
Heel leuk, maar wat als die HD3870 over 1.5 jaar niet meer gemaakt word.... Makkelijk praten, maar goed dit gaat offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

dominator schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:23:
[...]

Heel leuk, maar wat als die HD3870 over 1.5 jaar niet meer gemaakt word.... Makkelijk praten, maar goed dit gaat offtopic.
Dan krijg je een gelijkwaardige kaart, zo als dat nu ook al gebeurd als de kaart die je had niet meer voor handen is.

edit/

offtopic
FnF heeft ineens een andere naam? :? FNF is ineens Phyxion :+

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 24-11-2007 19:30 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:43:
Nu we het toch over overclocken hebben...

Ga in mijn nieuwe pc tcoh maar een 6400+ BE stoppen ipv Phenom.Als geheugen wil dan
Transcend Axeram DDR-1200 gebruiken. Vraag is alleen; gaat dit werken aangezien DDR-800 max wordt ondersteunt. En heeft dit zin (bijv. lagere latencies draaien), rekening houdend dat ik binnen een half jaar wel overstap op Phenom?
Goed kijken bij de mobofabrikanten wat ze ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Hoe zit het trouwens met een geïntergreerde GPU bij AMD. Heeft die rechtstreeks een geheugenchannel vanaf de northbridge, of gaat het via HT bus -> processor -> geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
achtbaanfreak schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:06:
Hoe zit het trouwens met een geïntergreerde GPU bij AMD. Heeft die rechtstreeks een geheugenchannel vanaf de northbridge, of gaat het via HT bus -> processor -> geheugen?
Dat laatste.

Overigens kwam ik net iets tegen wat voor AMD niet leuk is. Was aan het kijken voor Intel bordje aangezien de Phenom lokaal niet eens in de webshop staat en gewoon onderdoet. Zoals het er nu naar uitziet is het neit eens goedkoper...

Ik dus kijken op de site van MSI voor een bordje kom ik dit tegen: http://global.msi.com.tw/...cat2_no=170&cat3_no=#menu

Daar staat een Intel Q6400 tussen op 2,13GHz. Die zullen ze binnenkort dus wel launchen en zal gezien de benchmarks wel gelijk presteren aan de Phenom 9500 en 9600. Gezien d ehuidige prijzen zal die ook nog eens goedkoper zijn en een stuk beter OC-en... Ziet er somber uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:26:
[...]

Heb een uurtje COD4 geseeld en dat ging prima :)

[...]

Het geheugen wordt niet overgeklokt (wat bij het verhogen van de HT bus wel zo is), maar je geheugen kan wel trager gaan werken omdat de memory devider inderdaad meegaat. Zie ook deze tabel:

[afbeelding]
Thx.

MSI K9A2 CF F is binnen.
Een 5000+ Black Edition zou ook binnen geweest zijn als die niet net uitverkocht was
(16:15 uur @Alternate)
Wordt van de week. 'k zal wel posten wat ik op stock voltage haal.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Waarom neem je dan niet de 6400 black? Kost je wat meer, maar zo duur is het ook weer niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazsur schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:03:
Waarom neem je dan niet de 6400 black? Kost je wat meer, maar zo duur is het ook weer niet!
TDP van 65W vs 125W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wat denk je wat die 6400+ op 2.6GHz voor een TDP heeft? En wat zou die 5000+ op 3.2GHz voor een TDP hebben? :)

Maak niet veel uit dus denk ik, al gok ik dat de 6400+ iets zuiniger is dan de 5000+ op gelijke klok.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
En tegen de tijd dat je die 5000+ op 6400+ snelheden hebt lopen heb je ook weer een TDP van 125 watt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 06:37
Ik ga denk ik voor de MSI K9A2 Platinum en de X2 6000 met goede standaardkoeler.
Ik twijfel nog tussen de 6400 BE, scheelt toch 60€ met koeler erbij
Volgend jaar dan Phenom upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Heeft er nou echt geen tweaker hier een Phenom weten te bemachtigen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Joepi schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:30:
Heeft er nou echt geen tweaker hier een Phenom weten te bemachtigen? :P
Lees het topic maar eens goed door.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:39:
[...]

Dat laatste.

Overigens kwam ik net iets tegen wat voor AMD niet leuk is. Was aan het kijken voor Intel bordje aangezien de Phenom lokaal niet eens in de webshop staat en gewoon onderdoet. Zoals het er nu naar uitziet is het neit eens goedkoper...

Ik dus kijken op de site van MSI voor een bordje kom ik dit tegen: http://global.msi.com.tw/...cat2_no=170&cat3_no=#menu

Daar staat een Intel Q6400 tussen op 2,13GHz. Die zullen ze binnenkort dus wel launchen en zal gezien de benchmarks wel gelijk presteren aan de Phenom 9500 en 9600. Gezien d ehuidige prijzen zal die ook nog eens goedkoper zijn en een stuk beter OC-en... Ziet er somber uit.
q6400 zijn een paar es jes van geweest maar daar houd het wel bij op

is eigenlijk min of meer de x3210 geworden, alleen belaberd slecht leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeeeee doe ik net de cpu in de socket; haal ik de hendel de verkeende kant op over :X
En toen hoorde ik gekraak :/
Gelukkig geen pinnetjes van de cpu af... maar ik ben bang dat het mobo nu kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5000+ hoeft "alleen maar" op 2.8 te lopen zodat geheugen op 800 rond loopt.
Ik kan een 6400+BE ook lager laten lopen, alleen geeft dat weer een zonde gevoel.
6400+ is feitelijk al te snel :P

En dan over een jaartje naar Phenom X3/X4.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg omg wat ben ik blij!!!!!
Hij start op :*) blijkbaar was het alleen het socket wat kraakte.
Zo en nu tijd om de 6400+ en de gigabyte 790x te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mieJas schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:31:
[...]

Jep geloof het zelf ook nog steeds niet .... :'(
[...]

3.0 AMD is opzig snel genoeg ja. Maar in sommige games en }:O en vmware is de quad core wel lekker. Liever AMD gehad maar die Phenom is in veel apps die ik draai even snel als de K8 door die verotte int performance waar ze niets aan gedaan hebben. Vind het zelf ook niet leuk en ik vind het intel platform helemaal niet zo geweldig als iedereen zegt:

-Coolers installeren gaat erg lastig
-Overclocks vallen best wel tegen ( Q6600 op stock volts max 3.0-3.1 dus 600-700 MHz oc 2.4 is namelijk stock)
-Intel SATA controller zorgt er voor dat je 10-15 sec langere boot tijd hebt door de intel raid bios die heel traag is. Zet je die uit meteen 6 sata poorten minder.

Dit zijn de dingen die me meteen opvallen. Die Intels clocken wel leuk als je veel volts er in gaat stoppen mja dan gaan ze ook 2x zo veel verbruiken en is de performance per watt ineens niet zo goed meer. AMD's Phenom kan ook naar 3.0 Ghz clocken echter is de performance per clock gewoon te laag door de slechte Int performance. Erg jammer..... Anders was het een super cpu geweest. Ben nog steeds verbaast dat ze daar zo weinig aan verandert hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

mad_max234 schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:43:
[...]

Wat denk je wat die 6400+ op 2.6GHz voor een TDP heeft? En wat zou die 5000+ op 3.2GHz voor een TDP hebben? :)

Maak niet veel uit dus denk ik, al gok ik dat de 6400+ iets zuiniger is dan de 5000+ op gelijke klok.
Maar de 5000BE is toch op 65 gebakken den de 6400BE op 90nm :?
Of is AMD inmiddels al volledig over op 65nm.

Het jeukt toch wel een beetje hoor, ik hoop dat Hacku snel wat ervaringen over de 9500 hier kan plaatsen.
Al met al vind ik het toch een leuke upgrade.
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:12:
omg omg wat ben ik blij!!!!!
Hij start op :*) blijkbaar was het alleen het socket wat kraakte.
Zo en nu tijd om de 6400+ en de gigabyte 790x te testen.
Ik weet niet hoe hard hij kraakte, maar meestal kraakt hij altijd een beetje. (bij mij teminste en alle CPU's leven nog :+ )

[ Voor 24% gewijzigd door ronny op 26-11-2007 09:25 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
-Intel SATA controller zorgt er voor dat je 10-15 sec langere boot tijd hebt door de intel raid bios die heel traag is. Zet je die uit meteen 6 sata poorten minder.
Normaal gezien kan je dat ergens in de bios uitzetten.
-Coolers installeren gaat erg lastig
Die zijn inderdaad k*t ja, daarvoor alleen al zou je liever AMD pc's assembleren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik moet nog eens goed in die bios gaan zoeken. Maar ik heb die controller heb ik wel nodig want ik draai 2x raid 0. Dus controller zelf mag niet uit. Alleen de detectie van de disks is gewoon erg traag.

En die cooler heb ik samen met mijn broer moeten installeren. ( scyte infinity) Ik me geweld dat ding naar beneden drukken hij dat pinnetje er doorheen drukken en om draaien. Temps zijn wel goed maar de kracht die daar voor nodig was is echt niet gezond was echt bang dat er iets kapot zou gaan. Bij AMD had je em er echt zo op gehad.

Edit:

Even een toevoeging:

http://www.pcgameshardware.de/?article_id=622354

Dit is dus wat je soms ziet.... Erg jammer. En dan hebben ze niet eens de snelste K8 met 2x1mb op 2.3 GHz getest.

[ Voor 71% gewijzigd door Astennu op 26-11-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat quadcore voor VMware nut heeft, moet je al veel en zware VM's hebben draaien.
Eventuele Geheugen en Disk bottleneck moet dan al afgevangen zijn.
Maar ala, soms is een reden niet nodig ;)

IMHO moet de Phenom opschalen >2.5. + wat aanpassingen in de nieuwere build en dan komt ie pas los. Afijn dat hoop ik igg :o :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronny schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:19:
[...]

Maar de 5000BE is toch op 65 gebakken den de 6400BE op 90nm :?
5000BE is idd op 65nm. Lijkt me dat je mag aannemen dat dat verschil maakt.
Uiteraard heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Wellicht de anderen wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:51:
Voordat quadcore voor VMware nut heeft, moet je al veel en zware VM's hebben draaien.
Eventuele Geheugen en Disk bottleneck moet dan al afgevangen zijn.
Maar ala, soms is een reden niet nodig ;)

IMHO moet de Phenom opschalen >2.5. + wat aanpassingen in de nieuwere build en dan komt ie pas los. Afijn dat hoop ik igg :o :*)
Ik geloof niet meer in Phenom. Na 2.5 GHz schaalt de performance erg leuk in de zin van 10% verhoging van clocks geeft ook 9-10% extra qua prestaties. Maar dat betekend niet dat je wonderen moet verwachten. Het is gewoon een feit dat hij in Floating Point operaties sneller is dan de C2D en de K10 maar zodra hij Int bewerkingen moet doen hij na genoeg net zo snel is als een K8 en dus veel trager is dan de C2D. Probleem is dan ook nog eens dat de clockspeeds laag zijn dus een K8 6000+ is dan aanzienlijk sneller dan de phenom. En ik gebruik veel apps waar int ook belangrijk is. Hopelijk kan AMD hier nog wat aan doen in hun 45nm versie van de K10 core. Zo niet is Intel komend jaar zeker nog de leider. En daar na komt Nehalem dus dan moet AMD wel echt met iets goeds op de proppen gaan komen. Want dat wordt een monster. + Intel heeft Penryn ook nog begin volgend jaar die ook iets van 5-10% sneller is dan de hudige C2D's op gelijke clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
mischien beetje offtopic maar hier zitten toch de mensen die amd bordjes zoeken dacht ik
dus voor mensen die am2+ moederbordjes zoeken, de pricewatch laat ons aardig in de steek,
zoals ook met de ati 3000 serie

een tipje
kieskeurig.nl staan alle produkten al wel op
bv de asus m3a32 deluxe op tweakers nog steeds niet gevonden
de tweakers price watch is een zooitje aan het worden weet niet wat er aan de hand is
bv de ati 3850 kaartjes van sapphire staan bij ati overigen????
waarom de 7000 map niet veranderen naar 3000
nee voor mij voorlopig geen tweakers pricewatch totdat ze weer een beetje bij zijn
mischien is hier een mod die weet wat er aan de hand is

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
wippo76 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:01:
de pricewatch laat ons aardig in de steek,
zoals ook met de ati 3000 serie
Misschien kan ik beter met de pricewatch overweg dan jij, maar 3870 en 3850 zijn er prima te vinden.

http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=21&y=10

En ook AM2+ bordjes zijn prima te vinden.

http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=14&y=14

Kortom, wellicht handig dat je leert om eerst eens goed te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalizec schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:09:
[...]

Misschien kan ik beter met de pricewatch overweg dan jij, maar 3870 en 3850 zijn er prima te vinden.

Je snapt vast wel dat Wippo76 bedoelt dat de produkten onder andere categorien weggemoffeld staan. En de Asus M3 boardjes er niet in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gigabyte am2+ bordjes ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

offtopic/
Ik weet het, ik heb het laatst al aangekaart, maar dan word je afgedaan als AMD fanboy die niet moet zeuren en dat ze het druk hebben. En dat ze dit soort posten ook van Nvidia intel fans krijgen. :+

En ander topic zeiden ze dat het wel komt zodra er meer dan 3 kaarten zijn want 3 kaarten was te weinig, nou die zelfde dag waren het er al 10. ;) nu zijn het er meer en nog steeds geen HD 3xxx categorie. :)

Ik heb toen ook aangegeven dat ze dus zo topic vervulling in de hand werken, omdat er mensen gaan klagen in verkeerde topic. :) Nou dat gebeurd dus nu ook in verschillende topic al meerdere keren. En er ook bij gezegd dat de mede tweakers dan eigenlijk ook niet meer mee hoeven te denken als er toch weinig mee gedaan word, jammer toch als een community mee denkt en er weinig mee gedaan word.

En dan heb ik het niet over de rest van het forum, want die is over het algemeen echt toppie, alleen de PW laat zich beetje afweten. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit sneller zijn dan een Phenom :P

http://xs121.xs.to/xs121/07481/6400x2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar dit wel :P

Serieus: Het hangt er maar net van af wat voor applicatie je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Voor de Pricewatchers!

81 graden celcius????

[ Voor 62% gewijzigd door Dazsur op 26-11-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Laatst online: 02-07 10:46
erg leuk vooruitzicht ;)

okee ik heb zondag de BE 6400 plus de msi k9a2 platinum besteld
en was dus eigelijk benieuwd wat je bevindingen was, ik kom van een intel e6600 - p5b af
Maw wat zal ik merk negatief of positief?

Jopioware

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jopioware schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:42:
[...]

erg leuk vooruitzicht ;)

okee ik heb zondag de BE 6400 plus de msi k9a2 platinum besteld
en was dus eigelijk benieuwd wat je bevindingen was, ik kom van een intel e6600 - p5b af
Maw wat zal ik merk negatief of positief?

Jopioware
Zal niet zoveel uitmaken, al zullen er sommige taken wat sneller zijn op de E6600 en sommige op de 6400+. Maar bijvoorbeeld in de huidige games op 1280x1024 zal je weinig merken, en in windows al helemaal niks. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
kalizec schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:09:
[...]

hmmmm zoo al 2 790 bordjes
heb je enig idee hoeveel er al zijn?
maar genoeg hierover trouwens ik hoop dat het opgepakt word
ben duidelijk niet de enigste die het opvalt.
zijn er al wat overklock resultaten van de phenoms? ze zijn volop op voorraad overal
zit nog te twijfelen

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Asus heeft twee 790FX en één 770 plank, Gigabyte twee 790X en één 790FX. Abit één 770.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:35:
Asus heeft twee 790FX en één 770 plank, Gigabyte twee 790X en één 790FX. Abit één 770.
Correctie: Gigabyte heeft één 790x en twee 790FX.

GA-MA790FX-DS5 en GA-MA790FX-DQ6 zijn 790FX en GA-MA790FX-DS4 is 790X.

Ik had nog een vraagje: ik zie hier net staan dat de gigabyte moederbordjes tot DDR2-1066 (PC2-8500) ondersteunen. Op de amd site staat dat de phenoms "Up to 12.8GB/s memory bandwidth" hebben.
Op wiki zegt men dat PC2-8500 DDR2 (dual channel) 17 GB/s aan bandbreedte heeft.
Mag ik de conclusie trekken dat een phenom met PC2-8500 niet de volledige bandbreedte kan gebruiken van deze ram latjes? Of zit ik mis?

[EDIT] PC2-6400 DDR2 (dual channel) heeft wel 12.8 GB/s aan bandbreedte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
12,8GB/s = DDR2-800, waarschijnlijk heeft AMD dat vergeten aanpassen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Inderdaad, immers er is duidelijk gemaakt dat DDR2-1066 ook ondersteunt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ik moet zeggen onder de indruk te zijn van de black edition.

Idle, op 3GHz wordt 'ie 20 - 22 graden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4WED7OfiYUyy8PxiBrBuXrdT/full.png

Onder load net geen 30 graden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iajUDxIiYmvs8dKtX04c31UQ/full.png

Via taakbeheer even één core belasten, dan wordt het maximaal 26 graden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LWIuvykoXpNeTs8EwQa1ohAE/full.png

De multiplier naar 5 = 1GHz. Dat is de snelheid wanneer C&Q aanstaat. 10 graden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3Thq41wXxoSm9hIStVNOo7dg/full.png

Ik ben echter vergeten het voltage naar 1,1 te verlagen, ga er dan vanuit dat 'ie idle onder de 10 graden zit. Ik heb ook de fan even uitgeschakeld, maar dan ging de temperatuur vlug richting 50 graden, en toen ben ik ermee gestopt :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 23:51
http://blogs.barrons.com/...ction-in-first-half-2008/
Taiwan Semi Reportedly To Start Some AMD Chip Production In First Half 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
@hacku: hoe kan ie rond de 10gr worden? Wat is je ambient temp dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
H004 schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:02:
@hacku: hoe kan ie rond de 10gr worden? Wat is je ambient temp dan?
Ik denk dat zijn sensors net als de mijne op de core niet lekker werken. Die van mij geven nog geen 30 graden aan stress op 3,2GHZ terwijl de sensor op de moederbord mij iets anders vertellen (bijna 40 graden)

@Hacku: Welke cpu koeler heb jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@Hacku: Welke achtergrond heb jij? Het is precies een achtergrond met die spin van het spiderplatform op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:08:
[...]

Ik denk dat zijn sensors net als de mijne op de core niet lekker werken. Die van mij geven nog geen 30 graden aan stress op 3,2GHZ terwijl de sensor op de moederbord mij iets anders vertellen (bijna 40 graden)

@Hacku: Welke cpu koeler heb jij ?
In de bios heb ik dezelfde temperaturen. Zou natuurlijk kunnen dat er wat mis is met de sensoren. Ik gebruik de boxed koeler :+
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:32:
offtopic:
@Hacku: Welke achtergrond heb jij? Het is precies een achtergrond met die spin van het spiderplatform op :D
http://users.telenet.be/devslet/amd/30inch_2560x1600.jpg

Ondertussen zit er geen NDA meer op ;) De spin appart heb ik ook ergens.

En deze is ook nog leuk: http://users.telenet.be/d...henom_chip_WAFBKG_RGB.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door XWB op 26-11-2007 23:37 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je aan zo'n mooie foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Die waren door AMD vrijgegeven, toen de review samples uitgedeeld werden (vlak voor het NDA verviel).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Core 2 en 3 lijken uitgeschakeld? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Saturnus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:18:
erhm, misschien omdat het een X2 5000+ betreft en niet de Phenom? :+ AMD heeft Overdrive dus al voorbereid op 4 cores :P :)

[ Voor 9% gewijzigd door SleutelMan op 27-11-2007 08:28 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Saturnus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:18:
Het gaat hier dan ook om een dual core. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Inderdaad. Maar dat mocht er wel bij staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku dat kan harder :) we willen 3200-3400 MHz zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:53:
Hacku dat kan harder :) we willen 3200-3400 MHz zien :P
Hij heeft hem al op 3.3GHz geklokt de zelfde dag nog. Ze doen het best goed, jammer dat ze 1MB (scheelt weer voor +-100MHz aan prestatie) cache missen, anders waren het echt een top cpu geweest.

@Hacku

Klopt die temps wel? Want mijn brisbane daar wijkt de sensor nogal af. Is een kwaaltje van de brisbane, maar kan zijn dat het verholpen is.

Kan 10 garden schelen namelijk. ;)

Edit/

Ja weet niet hoe je koelt? maar 10 garden met lucht kan bijna niet, of je moet je systeem in een omgeving temperatuur hebbne staan van 5-10 garden of zo.

[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 27-11-2007 10:15 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ah kijk dat lijkt er meer op. Welke voltages had je daar voor nodig ? en was hij prime stabiel of alleen super pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:05:
ah kijk dat lijkt er meer op. Welke voltages had je daar voor nodig ? en was hij prime stabiel of alleen super pi?
Ik geloof dat hij er op kon gamen voor meer dan 1 uur, al zeg dat ook nog niet zoveel. Ik heb ook welles gehad dat ik CS:S makkelijk 2 uur kon spelen zonder problemen en een ander spel na 10 min telkens een crash gaf.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
mad_max234 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:30:
[...]
Ik geloof dat hij er op kon gamen voor meer dan 1 uur, al zeg dat ook nog niet zoveel. Ik heb ook welles gehad dat ik CS:S makkelijk 2 uur kon spelen zonder problemen en een ander spel na 10 min telkens een crash gaf.
Beste oplossing is dat je 24 uur gaat primen. Aan de hand van dat kan je bepalen of je systeem rock stabel is.

@Hacku: De boxed cooler houd hem wel lekker koel. Met m'n Scythe Infinity kan ik hem zeer goed koel houden. Als ik m'n systeem voor een langere tijd heb gestressed, is de cpu binnen een paar telen van 40 graden naar 25 graden gekoeld. (40 graden mobo sensor :P, 28 graden volgens cpu sensor).

De CPU sensor geeft bij IDLE 8 graden aan, daarom vertrouw ik liever m'n mobo sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

THE_FIREFOX schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:46:
[...]

Beste oplossing is dat je 24 uur gaat primen. Aan de hand van dat kan je bepalen of je systeem rock stabel is.

@Hacku: De boxed cooler houd hem wel lekker koel. Met m'n Scythe Infinity kan ik hem zeer goed koel houden. Als ik m'n systeem voor een langere tijd heb gestressed, is de cpu binnen een paar telen van 40 graden naar 25 graden gekoeld. (40 graden mobo sensor :P, 28 graden volgens cpu sensor).

De CPU sensor geeft bij IDLE 8 graden aan, daarom vertrouw ik liever m'n mobo sensor.
Loop al tijdje mee (waar is de tijd toch gebleven begin oud te worden :P ) en oc al jaren. ;) Toch bedank dat je het even verteld.

En als het een box koeler is en hij staat in de kamer met +-20 graden (kamertemperatuur), dan kan die 10 garden voor je cpu nooit. Je kan bijna niet onder de omgevingstemperatuur komen met luchtkoeling, en al helemaal niet met een simpel koeling syteem.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:51:
http://blogs.barrons.com/...ction-in-first-half-2008/
Taiwan Semi Reportedly To Start Some AMD Chip Production In First Half 2008
In de eerste instantie dacht ik dat het over Chipsets en GPU's ging maar dit gaat dus echt over cpu's. Ik weet niet of we hier wel happy mee moeten zijn......

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.