[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 5.683 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 19:26
Naluh! schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:04:
[...]

En dan koop je fijn een penryn en klok je die tot 4.2+ GHZ over. :P
Als dat nou eens zo makkelijk was he ik zal die Q6600 wel eens proberen maar heb gehoord dat niet eens all 3600 halen dus zulke oc monsters zijn het nu ook weer niet. + je moet v-core aardig verhogen en dan verbruiken ze 200 watt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Een Q6600 op 3,6Ghz zou wel erg extreem zijn he voor 24/7 :9

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:33
Apoca schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:22:
Een Q6600 op 3,6Ghz zou wel erg extreem zijn he voor 24/7 :9
Idd, 3.2 is wel goed te doen. Moet haalbaar zijn op stock Vcore (althans de voorbije 2 Q6600 die ik voor klanten heb gehad).

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Precies dat haalde ik ook met groot gemak, maar we gaan de verkeerde kant op merk ik. Is misschien meer voor een leuk [Algemeen] Intel nieuws en discussietopic :)

Nou bij The TechReport geven ze de 790FX der ook van langs. Het is erg jammer, maar hoe meer ik de reviews lees hoe meer ik me wel kan vinden in de punten.

http://techreport.com/articles.x/13628/14

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

waarom gaan we verkeerd, we vergelijken toch amd cpu's tegenover de intel cpu's dus je mag gerust wat praten over intel chips. Maar ik snap je punt, en ik zou zeggen pak de kans en overleg het met de mods en open een Intel topic. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Het is der reeds min of meer: [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon

Maar hier is het gewoon gezelliger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

wat is het eerstvolgende echt snelle spul waar amd mee gaat komen? :( want wat ik tot nu toe heb gelezen word ik niet heel vrolijk van. en dan doel ik eigenlijk niet op die black edition met unlockte multyplier
als ze die bug eruit hebben kunnen ze dan niet gewoon met 3Ghz processoren komen? want met een 2.6 of 2.8Ghz zie ik het nogsteeds somber in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Saturnus schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:21:
[...]

Ok, dan is het overduidelijk dat het niet iets is als 'AMD krijgt de Phenom niet op 3.x' maar 'De Phenom haalt het nóg niet ...' :P >:)

[...]

Die zin snap ik even niet.
Power is stroom, Apoca was beetje slaperig zeker ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 08:35

Meneer iCy

swarma

Ik denk dat ik mijn vraag hier het beste kan stellen:

Wat is het minimale snelheid qua geheugen voor een am2 5600+ om zijn normale perfomance te halen zodat het geheugen niet hoeft terug te klokken.

Ik heb namelijk nog 4 reepjes 1GB DDR2 PC4200 liggen, oftewel 533Mhz. Maar als de processor dan gaat terugklokken heb ik geen zin in om mijn 2x1GB DDR2 Pc5300 667Mhz voor in te ruilen.

Zie wel op diverse websites de FSB van 1000 Mhz, wat dus betekend dat je 500Mhz geheugen nodig heb. Klopt toch??

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Nope, net al een hele discussie over gehad. Het is CPU Clock / Divider = FSB.

Als voorbeeld, mijn eigen AMD Turion X2 TL-52 op 1.6GHz laat mijn geheugen op 640MHz ipv 667MHz lopen: 1600 / 5 = 320MHz. 320 x 2 (DDR) = 640MHz. Er staat ook een tabel in de TS:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0bcd579c95bc1c5fe84fde2f3abd8584/full.gif

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 20-11-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
iCy schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:22:
Zie wel op diverse websites de FSB van 1000 Mhz, wat dus betekend dat je 500Mhz geheugen nodig heb. Klopt toch??
Nee dat klopt niet. Want een Athlon64 heeft geen FSB. Ik stel voor dat je de FAQ eens doorleest op PMG daar kun je van alles lezen over hoe een Athlon64 met zijn geheugencontrollers werkt. Verder lijkt het me handig als je gewoon op zoek gaat naar benchmarks.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

GENETX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:38:
Nope, net al een hele discussie over gehad. Het is CPU Clock / Divider = FSB.

Als voorbeeld, mijn eigen AMD Turion X2 TL-52 op 1.6GHz laat mijn geheugen op 640MHz ipv 667MHz lopen: 1600 / 5 = 320MHz. 320 x 2 (DDR) = 640MHz. Er staat ook een tabel in de TS:

[afbeelding]
Volgens het tabel loopt mijn processor met 533 Geheugen sneller dan met 667. Pfft ik moet echt eens met de tijd en wat stuff lezen zoals kalizec al zegt. Heb een 2.8 Ghz processor.

Enige tijd dat ik echt in hardware verdiept was tijdens de DDR 1 tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:24:
wat is het eerstvolgende echt snelle spul waar amd mee gaat komen? :( want wat ik tot nu toe heb gelezen word ik niet heel vrolijk van. en dan doel ik eigenlijk niet op die black edition met unlockte multyplier
als ze die bug eruit hebben kunnen ze dan niet gewoon met 3Ghz processoren komen? want met een 2.6 of 2.8Ghz zie ik het nogsteeds somber in
Begin volgend jaar de 2800 en 3000. Intel heeft trouwens ook problemen om echt boven die 3000 stock te komen. Het test exemplaar van de QX9770 was stock niet eens stabiel op 3200 MHz. Ik gok met boxed cooler ?

Echter is het grote probleem dat intel in de Int apps clock voor clock sneller is als de Barcelona. Het lijkt er op dat Int apps vaker voor komen dan FP apps. In die laatste is AMD weer veel sneller. Ik weet niet of ze in hun refresh daar ook nog wat aan kunnen doen. Als ze daar nog wat aan sleutelen komt het wel goed tov Penryn. Mja daar na komt Nehalem weer en dan moeten ze echt met iets goeds op de proppen komen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat zeg je verkeerd. Je geheugen wordt met DDR2-667 meer ondergeklokt als met DDR2-533. Echter is DDR2-667 ondergeklokt nog steeds sneller als DDR2-533 ondergeklokt!

311MHz (622MHz) vs 255MHz (510MHz)

Ik wacht ook nog even met de Phenom.. Als ik ook de problemen lees met de BIOS versies en de B2 stepping dan wacht ik maar even. Als ik straks van 2,2 naar 2,6-2,8 kan klokken dan zie ik niet direct een reden om een C2Q te nemen wanneer die CPU <200 euro lokaal is. Verder is er getest met engineering samples blijkbaar, heeft iemand uberhaupt al een retail Phenom in handen gehad? Het schijnt dat een Engineering Sample wat minder was als de retail. Dat zag ergens in een benchmark voorbijkomen...

[ Voor 55% gewijzigd door GENETX op 20-11-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

GENETX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:56:
Dat zeg je verkeerd. Je geheugen wordt met DDR2-667 meer ondergeklokt als met DDR2-533. Echter is DDR2-667 ondergeklokt nog steeds sneller als DDR2-533 ondergeklokt!

311MHz (622MHz) vs 255MHz (510MHz)
O sorry. Maar wat raad je aan. Om met 112 Mhz minder te werken en 2 GB meer geheugen of 112Mhz meer en 2 gb minder werkgeheugen?

Heb vista 64 bit en ik denk dat die 4 GB beter tot zijn recht komt in me desktop dan in me server die momenteel idled, en ik maak gebruik van vmware 6 op me pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met VMware is wat extra ram niet verkeerd idd. Denk ook niet dat je direct heel veel verschil gaat merken dus zou idd voor de 4GB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
In XP 32bit kun je nog tot 3,68gb gebruiken en er zijn al wat apps die het 2gb ram aardig vol krijgen. Dus er gaat een tijd komen dat mensen over moeten naar 64 bit gelukkig maar want dat duurt mij veel te lang en er zijn veel voordelen. Alleen de software moet er op geschreven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Astennu schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:53:
In XP 32bit kun je nog tot 3,68gb gebruiken en er zijn al wat apps die het 2gb ram aardig vol krijgen. Dus er gaat een tijd komen dat mensen over moeten naar 64 bit gelukkig maar want dat duurt mij veel te lang en er zijn veel voordelen. Alleen de software moet er op geschreven worden.
Ik heb ook nog nooit gesnapt waarom er een 32-bit versie van Vista is.. Vista ga je toch eigenlijk pas overwegen bij een K8 CPU of een andere "3GHz" CPU waarvan de meesten wel met 64-bit instructieset zijn uitgerust.. Alleen Intel heeft wat dat betreft roet ijn het eten gegooid met de Yonah voor laptops waar 64-bit niet nodig zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

GENETX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:42:
[...]

Ik heb ook nog nooit gesnapt waarom er een 32-bit versie van Vista is.. Vista ga je toch eigenlijk pas overwegen bij een K8 CPU of een andere "3GHz" CPU waarvan de meesten wel met 64-bit instructieset zijn uitgerust.. Alleen Intel heeft wat dat betreft roet ijn het eten gegooid met de Yonah voor laptops waar 64-bit niet nodig zou zijn...
Wat denk je van software- en drivercompatibiliteit? Zelfs Windows Server 2008 krijgt nog een 32-bit versie, en dat is echt niet om twee jaar oude notebooks te ondersteunen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter Tinus op 20-11-2007 11:09 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wouter Tinus schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:08:
[...]

Wat denk je van software- en drivercompatibiliteit? Zelfs Windows Server 2008 krijgt nog een 32-bit versie, en dat is echt niet om twee jaar oude notebooks te ondersteunen.
Ik heb Vista x64 vanaf half november (2006) gedraait, en geen GEEN software incompability tegengekomen, ook ALLE drivers werken prima. Die laptop is NOOIT met Vista uitgekomen dus prima support. Juist doordat er 2 versies komen en de "oude" alsnog meer wordt gebruikt staat de vooruitgang stil. Was er alleen een 64-bit versie gekomen dan was daar op gefocussed en was de support ook beter geweest. Nu is het meer van: Ooh 32-bit versie wordt nog meer gebruikt, waarom zouden we voor die 5% die 64-bit draait moeite doen.... Bij 1 versie MOET je, nu staan we stil omdat we weer 2 versies krijgen die weer verschillend werken (denk aan driver signing).... Mede door die driver signing wordt de makkelijkste weg door de meesten genomen: Dan alleen maar XP drivers modden voor Vista x86.

Apple heeft dit dus destijds gewoon goed aangepakt met OS 9 -> OS X. Gewoon compleet nieuw en geen gezeur met backwards compability van het oude OS. Die emuleer je min of meer. Wat hebben ze nu? Een geweldig OS dat gewoon nieuw is omdat ze oud spul overboord durven te zetten. Deed MS dat maar eens....

Maar genoeg offtopic gelul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb Vista x64 vanaf dag 1 in november gedraait, en geen GEEN software incompability tegengekomen, ook ALLE drivers werken prima.
Ik begrijp waar je sentiment vandaan komt, maar één geval is een uitermate zwak argument als je praat over letterlijk honderden miljoenen notebooks, desktops, workstations en servers die jaarlijks verkocht worden. Als Microsoft de overstap naar 64-bit forceert is dat slecht voor hun portemonnee, dus het is beter voor hen om te wachten tot de 4GB-grens het automatisch voor ze doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Nog afgezien van alle programma's die niet naar behoren kunnen werken op Vista en wel bedrijfskritisch zijn.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Wouter Tinus schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:40:
het is beter voor hen om te wachten tot de 4GB-grens het automatisch voor ze doet.
Daar heb je gelijk in. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ze tegen die tijd hun 64-bits varianten in orde mogen brengen. En dat lukt ze aardig. Machine's zien langskomen waar 32-bit Vista nog voor de setup crasht met een bluescreen, waar de 64-bit versie perfect werkt (ja, notebooks).

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
In 2H 2008

AMD plans to be ready with its 45 nm version of K10 in the second half of 2008 and it believes and hopes that this is enough to fight Nehalem.

Deneb 45nm will support the existing socket AM2+ and it will work in AMD 790FX and the rest of the 7x0 chipset family while you will have to chance the motherboard to make the Nehalem work

Deneb 45 nm quad core should come before Nehalem as the latest roadmap we’ve seen indicates that Intel won’t launch its native quad core CPU until the very last Q4 2008.

We hope for AMD’s sake that Deneb will be out a bit sooner than that.
Snif snif. Denep hebben ze nodig om Penryn te verslaan. Nehalem gaat denk ik een soort 2e C2D effect geven dus weer dikke boosts. Of AMD moet die Denep heel zwaar aanpassen. En dan bedoel ik dus Int performance verdubbelen clockspeeds 3400+ en FP performance nog iets beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ook weer hetzelfde verhaal:
and it believes and hopes that this is enough to fight Nehalem.
Hele leuke woorden, maar de Phenom zou toch ook gehakt gaan maken van de huidige C2Q's... Ben bang dat het bij woorden blijft. Je maakt een betsaande CPU niet opeens even ~25% sneller per kloktik door een kleiner procede en een paar verbetringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Daarom.

Maar Phenom op gelijke clockspeeds van de C2D zou het een 50/50 race worden. FP wint phenom Int wint C2D.

Echter wordt nehalem een ander beest. Krijgt ook weer Hyper Threading dus 8 threads tegelijk mogelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 20-11-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Leuk om 8 threads tegelijk te hebben, maar de winst van hyperthreading is niet zo heel erg geweldig hoog, ik durf te stellen dat je beter een processor kan hebben met 30% hogere clock dan eentje met hyperthreading. (winst hyperthreading is maximaal 30%, vandaar deze redenatie)

Ander belangrijk feitje is dat met Nehalem er weer een nieuwe Intel socket komt. Terwijl de AM2 of AM2+ moederplanken nog door kunnen gaan tot AM3. Concreet gezegd is een AMD moederplank een betere investering dan een Intel. (met name denk ik dat een AM2+ de beste keuze is als ik de specs zo vergelijk)

@Apoca: Waar heb je dat DFI board gekocht? Ik kan hem niet vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Stephan224 op 20-11-2007 13:55 ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:34:
Daarom.

Maar Phenom op gelijke clockspeeds van de C2D zou het een 50/50 race worden. FP wint phenom Int wint C2D.

Echter wordt nehalem een ander beest. Krijgt ook weer Hyper Threading dus 8 threads tegelijk mogelijk.
Nehalem EX 16 threads, 8 cores. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/nehalemex_2_550.jpg

Daar gaat de Shanghai het moeilijk mee krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 20-11-2007 14:04 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Daar moet AMD idd heel wat Chineesjes tegenover zetten in 1 chip... Zie ik dat daar goed: Quadchannel geheugen? Laten we A.U.B. over het heden praten, het verschil tussen de C2Q en K10 valt nog wel mee, maar dit monster... Het is niet leuk meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

GENETX schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:17:
Daar moet AMD idd heel wat Chineesjes tegenover zetten in 1 chip... Zie ik dat daar goed: Quadchannel geheugen? Laten we A.U.B. over het heden praten, het verschil tussen de C2Q en K10 valt nog wel mee, maar dit monster... Het is niet leuk meer...
Ja gaat niet goed komen ben ik bang voor, maar de Nehalem is er nog niet en moeten maar afwachten wanneer hij wel gaat komen nu de druk eraf is voor intel. Ik schat dat hij uitgesteld word. :)

En ja vreemd hij zou triple channel krijgen, maar dit plaatje laat quad zien? Nu hebben de xeon ook al quad-channel FB-DIMM dus dat zou best kunnen. Ik denk dat de desktop Nehalem wel triple channel DDR3 krijgt en de server dus quad-channel FB-DIMM. (zoals nu ook het geval is)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Crp

word de Nehalem native octa ? of een dual/dual/dual-core cpu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Crp schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:47:
Volgens mij native Quad en octa of misschien alleen native quad en dan twee aan elkaar plakken.

Het is inderdaad niet leuk om te zien hoe goed intel bezig is. Maar je weet ook niet wat AMD aan het doen is. Ze hebben ons ook weten te verassen met de K7 toen die uitkwam en later weer met de K8. Dus misschien is de K11 bulldozer wel snel genoeg om met Nehalem mee te komen.

Anyway die DFi 790FX is nog niet te koop. Ik ben het zeker met je eens dat AMD borden een betere investering zijn. Zie ook socket 775 waar niet alle borden zo maar ene C2D aan kunnen daar had je een nieuw mobo voor nodig.

Dat Nehalem een nieuwe socket krijgt is wel logisch je hebt die pinnetjes wel nodig voor die on die memory controller en de nieuwe CSI bus. AMD ging ook van 462 naar 754 singel channel en 939 dual channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Crp schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:47:
Ik dacht native, maar dit is wel de Nehalem EX (Half 2009), dus niet de Nehalem (eind 2008) die wij krijgen voor onze desktop. Er zullen ook Quad core's Nehalem uitkomen en Dual core's.

Ben benieuwd wat AMD gaat mee gaat brengen in die strijd, want daar is nog niet veel over bekent dan de naam en wat vage punten.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
AMD heeft ooit eens gezegd dat ze er spijt van hebben dat ze voor een native core gingen en niet voor een simpele oplossing zoals Intel door gewoon 2 cores aan elkaar te plakken. Je kan er dus wel vanuit gaan dat ze 2 Phenoms tegen die tijd aan elkaar plakken (2x4) en een kleine SSE instructie update doen. Des al niet te min heeft AMD aangegeven tegen die tijd met de bulldozer core te komen geloof ik.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ze kunnen nu wel 2x de K10 tegen elkaar plakken. Ze moeten dan alleen de K10 even shrinken naar 45 nm de layout wat aanpassen en tegen elkaar plakken. Maar als ik hun was zou ik er meteen voor zorgen dat de Int performance wat hoger wordt. En nu zorgen dat ze de eerste zijn met een Octacore cpu. Want Intel kan pas volgen met nehalem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215511

Astennu schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:13:
[...]
Anyway die DFi 790FX is nog niet te koop.
op alternate.de en http://www.mix-computer.d...rtNo=GEED09&artNo=GEED09& \
alleen heb ik ze gemaild, ze geven een levertijd van 1-4 weken.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:11
Wouter Tinus schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:06:
[...]

AMD heeft tijdens het bekendmaken van de laatste kwartaalresultaten gezegd dat er in Q3 maar enkele tienduizenden geproduceerd zijn, die kennelijk allemaal naar 'b-merken' en speciale projecten zijn gegaan (supercomputers). Voor dit kwartaal beloofden ze wel meer producten ('honderdduizenden'), maar het feit dat alleen retail wordt bediend geeft volgens mij toch aan dat er nog steeds sprake is van meer vraag dan aanbod.
Q4 wordt inderdaad meer dan 400K geproduceerd waarvan ~2/3 voor OEM is en de rest voor channel. Van het aantal voor de channel komt ongeveer 25% in Europa en oost europa terecht. Let wel, de aantallen die ze produceren worden niet perse ook in Q4 uitgeleverd. Q1 staat het dubbel voor channel geplanned en wordt ook de X3 in productie genomen (of uit de afval emmer gevist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Astennu schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:39:
Ze kunnen nu wel 2x de K10 tegen elkaar plakken. Ze moeten dan alleen de K10 even shrinken naar 45 nm de layout wat aanpassen en tegen elkaar plakken. Maar als ik hun was zou ik er meteen voor zorgen dat de Int performance wat hoger wordt. En nu zorgen dat ze de eerste zijn met een Octacore cpu. Want Intel kan pas volgen met nehalem.
Ja en na de die shink en verbetering heb je een shanghai core. :) Ik denk dat amd zo snel als mogelijk is voor hun naar 45nm gaat, zijn er al druk mee bezig en hebben werkende 45nm chips.

Maar even (zoals jij het noemt) een die shink en even wat verbeteringen van de k10 gaat niet zo makkelijk daar gaan maanden overheen om dat te plannen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mad_max234 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:12:
[...]

Ja en na de die shink en verbetering heb je een shanghai core. :) Ik denk dat amd zo snel als mogelijk is voor hun naar 45nm gaat, zijn er al druk mee bezig en hebben werkende 45nm chips.
"Werkend" is natuurlijk maar relatief. Er was maanden geleden ook al een "werkende" 3ghz Phenom.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nice cooler. :')
Heb ik ook nog in me 3700+ doos liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:56
Nou dan heb ik toch liever de cooler van de AM2 6000, zitten ook koperen heatpipes doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Doe mij maar deze koeler :Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/cpu/images/intel-core2-duo-x6800/boxed.jpg
;( Crysis lijkt gunstig voor Phenom omdat die nog zo GPU gebonden is op 1024 x 864 :/

[ Voor 29% gewijzigd door Hekking op 20-11-2007 19:35 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik weet niet goed of ik dit hier wel moet posten, omdat jullie natuurlijk helemaal in de ban zijn van de nieuwe amd processoren maar ik weet niet waar ik het anders moet vragen.
Ik wil voor mijn oude computer systeem een laatste cpu upgrade doen voordat ik overstap op een c2d of am2+ systeem.
momenteel het ik het volgende:
amd 3000+
1gig geheugen (2x 512mb)
8800gts 320mb
430Watt coolermaster

Nou ben ik volgensmij een beetje aan de late kant om nog een socket 939 processor te kopen maar er zijn bij een aantal winkel toch nog een paar aanwezig. ik zat zelf te denken aan een X2 4200
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W)
AMD Athlon 64 X2 4200+ Toledo (S939, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz, 89W)
Deze staan momenteel nog in de pricewatch allebij 60euro.

Eigenlijk zou ik liever een 4400 x2 willen met 1mb cache geheugen maar deze kan ik in de winkels niet meer vinden, wat ik wel kan vinden is een Opteron 170 en 175 welke lopen op 2.0 en 2.2Ghz nou weet ik dat de opteron's waarschijnlijk beter zullen overclocken maar met prijzen van 125euro voor de Opteron 170 bij alternate.nl
en 127euro voor de Opteron 175 bij alternate.de
wat dus ongeveer een keer zo duur is, lijkt me de keuze snel gemaakt. mijn vraag is dan ook, zijn er nog alternatieven? kwa processoren? weet iemand nog een winkel die wat setjes heeft liggen?
En wat is het verschil kwa performance tussen de Toledo en de Manchester core, of anders gezegt welke clockt beter over?
Nou ben ik niet echt een die hard overclocker, maar een beetje spelen vind ik wel leuk.

Excuus mijn belangrijkste vraag was ik vergeten, zal ik met een x2 4200 kwa performance er wel wat op vooruit gaan in vergelijking met een 3000+? Als ik de benchmarks van tomhardware er op nasla levert dit wel een redenlijk verschil, wat is jullie mening?

[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 20-11-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:39
Hint, kijk ook eens bij Azerty voor de prijzen van de Opterons.

Tja, je kan het opzich wel upgraden als je een dual-core CPU koopt en overclockt, en er 1GB RAM bij koopt, maar anders kun je beter sparen voor een nieuw systeem.

Als de Opteron niet veel duurder en op gelijke frequentie is als die 4200+ X2 moet je gewoon de Opteron nemen, maar als die een stuk duurder zijn kun je het beste een 4200+ X2 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik zit er nu over te denken om een am2+ bordje te kopen en daar de 6400 op te prikken.
Er was tenslotte een review waar ze op een am2+ behoorlijk ver kwamen met oc én.
Ipv zoals ik eerder had gevraagd of een phenom op mn huidige beter was.
Ik vind helaas alleen nog maar msi bordjes in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

leonpwner1 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:29:
Hint, kijk ook eens bij Azerty voor de prijzen van de Opterons.

Tja, je kan het opzich wel upgraden als je een dual-core CPU koopt en overclockt, en er 1GB RAM bij koopt, maar anders kun je beter sparen voor een nieuw systeem.

Als de Opteron niet veel duurder en op gelijke frequentie is als die 4200+ X2 moet je gewoon de Opteron nemen, maar als die een stuk duurder zijn kun je het beste een 4200+ X2 kopen.
dank je voor je sneller reactie, ik had al bij azerty gekeken tevergeefs
ik heb op een andere site 2 leuke processoren
AMD Athlon64 X2 4200+ 2x2200MHz 2x512kB Tray Socket 939 (E6-stepping, Toledo)
AMD Athlon64 X2 4200+ 2x2200MHz 2x512kB Tray Socket 939 (E4-stepping, Manchester)
ik neem aan dat de E6 stepping nieuwe is dan de E4 stepping, maar is die ook beter? immers nieuwere steppings hoeven niet altijd beter te zijn toch?
kwa cores kan ik ook niet echt vinden welke nou beter is, tijdens mijn zoektocht naar mijn vorige processor de amd3000+ was de venice core de beste, welke kan ik nu het beste kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Toledo.

Ben je overigens van plan te gaan overclocken? En ben je nog van plan 1GB RAM toe te voegen? 1 GB is tegenwoordig nog maar erg weinig, en om eerlijk te zijn kan ik geen recent spel noemen die nog goed draait onder Windows XP met alles settings op highest met 1GB :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:05:
Ik zit er nu over te denken om een am2+ bordje te kopen en daar de 6400 op te prikken.
Er was tenslotte een review waar ze op een am2+ behoorlijk ver kwamen met oc én.
Ipv zoals ik eerder had gevraagd of een phenom op mn huidige beter was.
Ik vind helaas alleen nog maar msi bordjes in de pricewatch.
Ja het bordje wel maar de cpu niet.

Ik denk niet dat er een AM2 bordje is die niet de max uit een 6400+ kan halen, met een HTbus van 210Mhz zit je er al aan. :P Voor de toekomst is het wel nuttig, maar voor het oc van een 6400+ niet echt.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

leonpwner1 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:21:
Toledo.

Ben je overigens van plan te gaan overclocken? En ben je nog van plan 1GB RAM toe te voegen? 1 GB is tegenwoordig nog maar erg weinig, en om eerlijk te zijn kan ik geen recent spel noemen die nog goed draait onder Windows XP met alles settings op highest met 1GB :p
ja ik ben idd van plan nog 1GB er bij te kopen maar ik zit nog te dubben of ik 2x 512mb moet kopen of 1x 1GB
ik vind het overclocken wel leuk om een beetje met 3dmark te spelen maar ik ben geen die hard overclocker dus meer dan 200mhz zal er niet bijkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
In dat geval is een 4200+ X2 de betere keus. Ook gewoon 2x 512MB doen, dan blijf je namelijk dual-channel draaien. Ik heb zelf 4x 512MB PC3200 op een A8N-SLI SE mobo en dat draait goed met m'n Opteron 165 @ 2.4 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:56
Inderdaad een 2x 512MB setje kopen :). Heb zelf 4x 512MB Ram PC3200 van OCZ en mijn Opteron 170 + Arctic Cooler Freezer 64 Pro haal ik stabiel 3.1Ghz, maar voor 24/7 loopt ie op 3.0 (ook al ben je niet van plan al te hoog te klokken). Dus ja, zoals leonpwner1 al zei: Dual-Channel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Geheugen kost niets meer in deze tijd :) Maar 4200+ je is nog een leuke upgrade. Zal ook nog wel leuk overclocken naar 2.6 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Phenom kijken we wel even uit de boom, rustig afwachten wat de B samples doen. In afwachting heb ik toch een MSI K9A2 Platinum (AM2+) laten komen :p Nu wacht ik nog op de 5000+ Black Edition en dan zien we wel hoever die gaat. 3,2GHz wil ik minimaal halen. Voor < 200 euro ben ik klaar ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:16:
Phenom kijken we wel even uit de boom, rustig afwachten wat de B samples doen. In afwachting heb ik toch een MSI K9A2 Platinum (AM2+) laten komen :p Nu wacht ik nog op de 5000+ Black Edition en dan zien we wel hoever die gaat. 3,2GHz wil ik minimaal halen. Voor < 200 euro ben ik klaar ;)
Denk dat 3,2GHz wel ongeveer de max is, misschien kom je nog iets hoger maar 3,3GHz ga je denk ik niet halen. Laat het me even weten als je hem aan klokken bent hoe ver je komt, ben wel benieuwd namelijk wat de 5000+ BE kan halen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Mja, we zien wel. Met een beetje geluk heb ik zo'n sample die laatst 3,5GHz haalde. Desnoods een andere koeler erop en beter geheugen erin. In elk geval zal deze config beter zijn dan mijn huidige 3800+ s939 :) En met een 790FX kan je lang voort en heb je keuzes genoeg. Ik kan er altijd nog een Phenom induwen. Of later een 45nm Phenom. En zelf AM3 cpu's zullen hiermee werken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:05:
Mja, we zien wel. Met een beetje geluk heb ik zo'n sample die laatst 3,5GHz haalde. Desnoods een andere koeler erop en beter geheugen erin. In elk geval zal deze config beter zijn dan mijn huidige 3800+ s939 :) En met een 790FX kan je lang voort en heb je keuzes genoeg. Ik kan er altijd nog een Phenom induwen. Of later een 45nm Phenom. En zelf AM3 cpu's zullen hiermee werken.
Die 3.5GHz heb ik er maar 1 van gezien en was hij ook stabiel? want mijn 5600+ wilt ook wel booten op 3.4Ghz maar stabiel is anders. Wil niet lullig doen maar verwacht dus geen wonderen en dat je 3.5GHz gaat halen, maar zou wel leuk zijn als het wel lukt.

En 790FX is een leuk mobo, maar trager dan zijn voorganger dus ik heb daar ook zo mijn bedenking over, ik kijk voorlopig nog even de kat uit de boom. En kan altijd nog een Phenom op mijn M2N-E stoppen als ze wat verder komen. Ik blijf nog even bij mijn bestaande set, en ga denk ik eerst maar even mijn videokaart upgraden.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Wat bedoel je met trager, trager dan een 690 bord? Vanwaar haal je dat? Ik wil sowieso aan ander moederbord (s939 is toch dood) en AMDs nieuwe chipset lijkt me een uitstekende keuze. De meeste van onze AMD systemen worden met 690 borden samengesteld en daar zijn we heel tevreden over (stabiel, goedkoper dan nVidia chipset e.d.), en de 790FX is ook gewoon goed :)

Die 5000+ verwacht ik ook niet op 3,5GHz. Ik ga gewoon proberen en dan zie ik wel.

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 21-11-2007 17:36 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Hoeveel haal je max oc'ed Max ? :P

EDIT: Was bedoelt voor Mad Max )

[ Voor 33% gewijzigd door Hekking op 21-11-2007 18:10 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Met welke cpu? Mijn 3800+? 5000+ heb ik nog niet, zal pas voor vrijdag zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:35:
Wat bedoel je met trager, trager dan een 690 bord? Vanwaar haal je dat? Ik wil sowieso aan ander moederbord (s939 is toch dood) en AMDs nieuwe chipset lijkt me een uitstekende keuze. De meeste van onze AMD systemen worden met 690 borden samengesteld en daar zijn we heel tevreden over (stabiel, goedkoper dan nVidia chipset e.d.), en de 790FX is ook gewoon goed :)

Die 5000+ verwacht ik ook niet op 3,5GHz. Ik ga gewoon proberen en dan zie ik wel.
Heb laats een review zitten met lezen en daar was de 790FX trager dan een Xpress 3200 (ook AM2 ;) ), dit was met een 6400+ dacht ik. Was niet zoveel maar wel in bijna alle benchmarks iets trager, meestal verwacht je een net iets beter score van een nieuw mobo ipv iets slechter. En had de AMD 700 serie ook niet iets aanboort om de HT1 te boosten en het geheugen?

Dat review was hier gepost dacht ik.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Het gaat natuurlijk niet goed met de beurs, maar AMD glijd wel hard onderuit, in de laatste maand bijna 18% ! van haar waarde verloren. De investering van 600M die door de arabieren werd gedaan is nog maar 500 miljoen waard.

Er gaan steeds meer geruchten dat AMD wordt overgenomen want ze kunnen zo niet doorgaan. Kandidaten die o.a. genoemd worden zijn Apple en Nvidia.

10 Reasons Why Apple Should Acquire AMD
http://seekingalpha.com/a...d-acquire-amd?source=feed

[ Voor 15% gewijzigd door The Source op 21-11-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Uhm Nvidia? Komt dat er wel door op het gebied van mededinging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 21:51
Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:16:
Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:05:
Ik heb met mijn 5000+ Black Edition 3,2GHZ gehaald (~1,4 volt). Hij is met het stressen 35 graden (CPU koeler voelt ook niet warm aan, dus neem aan dat de sensor op het moederbord goed werkt). De sensoren op de core zelf wijken jammer genoeg ongeveer 10 graden af.

De processor heeft al 3,4Ghz gedraaid, maar dan moet ik hem net boven de 1,5 volt geven en dat doe ik liever (nog) niet. Misschien kan ik wel hogere resultaten halen door met de MP te gaan spelen ipv met de FSB.

Het overklokbordtje wat ik gebruik is de K9A2 Platium :P
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=271087

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

The Source schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:13:
Het gaat natuurlijk niet goed met de beurs, maar AMD glijd wel hard onderuit, in de laatste maand bijna 18% ! van haar waarde verloren. De investering van 600M die door de arabieren werd gedaan is nog maar 500 miljoen waard.

Er gaan steeds meer geruchten dat AMD wordt overgenomen want ze kunnen zo niet doorgaan. Kandidaten die o.a. genoemd worden zijn Apple en Nvidia.

10 Reasons Why Apple Should Acquire AMD
http://seekingalpha.com/a...d-acquire-amd?source=feed
Interessant stuk, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een softwarebedrijf een chipfabrikant overneemt. Noem het een gebrek van voorstellingsvermogen aan mijn kant, maar ik denk dat dit toch echt wishfull thinking is van die auteur. Bovendien betwijfel ik of Apple in zo'n avontuur zou durven stappen. IBM, Samsung etc zouden logischere kandidaten zijn.

Nvidia is natuurlijk voor 99% uitgesloten vanwege mededingingsautoriteiten. (Zeker hier in de EU, in de VS een kleine kans.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Welk softwarebedrijf? Ik zie: iMac, MacBook (Pro), iPhone, iPod, Apple TV etc etc. En ja ze maken er ook software bij. Maar ze zijn zeker geen software bedrijf. Ze hebben hun naam ook niet voor niets veranderd van Apple Computer naar Apple. Artikel is zeker interessant en logica zit er wel in.

Maar ik verwacht zelf dat niemand (behalve een paar rare arabieren) zich op dit moment hun vingers willen snijden aan AMD, of ze moeten wat meer info weten over Fusion....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Anoniem: 100904 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:38:
Nvidia is natuurlijk voor 99% uitgesloten vanwege mededingingsautoriteiten. (Zeker hier in de EU, in de VS een kleine kans.)
Hoezo ze kunnen de zaak toch in stukken verkopen weer, alle info / kennis der uit trekken en alles wat ze niet nodig hebben doen ze weg.

Laat ik ff voorop stellen dat ik dit niet zou willen, maar ja zo gaat het wel vaak...

[ Voor 10% gewijzigd door Apoca op 21-11-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

GENETX schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:48:
Welk softwarebedrijf? Ik zie: iMac, MacBook (Pro), iPhone, iPod, Apple TV etc etc. En ja ze maken er ook software bij. Maar ze zijn zeker geen software bedrijf. Ze hebben hun naam ook niet voor niets veranderd van Apple Computer naar Apple. Artikel is zeker interessant en logica zit er wel in.

Maar ik verwacht zelf dat niemand (behalve een paar rare arabieren) zich op dit moment hun vingers willen snijden aan AMD, of ze moeten wat meer info weten over Fusion....
Het design zal wel van Apple komen, maar de uiteindelijke productie wordt toch uitbesteed.
Apoca schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:50:
[...]

Hoezo ze kunnen de zaak toch in stukken verkopen weer, alle info / kennis der uit trekken en alles wat ze niet nodig hebben doen ze weg.
Dit is niet dezelfde situatie als met ABN Amro. Daar zijn vele grote spelers, hier zijn maar twee grote spelers (op de hogere regionen van de markt), intel integrated chips buiten beschouwing gelaten (redelijk low-end). Wanneer Nvidia ATI/AMD zou opkopen krijgen ze feitelijk een monopoly op dat marktsegment. Dat zal nooit worden toegelaten.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 100904 op 21-11-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik denk dat Nvidia nog wel zou kunnen beredeneren dat Intel de grootste speler op de graphicsmarkt is, dus dat de overname van AMD niet tot een monopolie zou leiden. Maar ze kunnen het volgens mij simpelweg niet betalen, tenzij ze net zo roekeloos gaan doen door enorme leningen af te sluiten om de overname te doen :+.

Apple daarentegen kan het makkelijk betalen, maar ik vind de 10 redenen niet echt sterk:
1. Apple’s best computer system architecture, operation system, user interface, and applications will combine with AMD’s most advanced and genuine multi-core CPUs and energy saving technology;
Elegantie is leuk voor een interface of een systeemkast, maar betekent uiteindelijk geen drol voor een processor. Dat bewijst Phenom wel. Bovendien zal Intel de voornaamste dingen die bij AMD als elegant worden beschouwd binnen een jaar ook hebben.
2. Apple will have better integration for its computer, particularly considering the new AMD Spider chip that combines AMD-ATI CPU and graphics in one chip;
Behalve dat het niet klopt wat hier staat, gaat Intel wat hij beschrijft ook doen, eerder dan AMD zelfs.
3. With Apple’s unique position, it can still sell AMD’s CPUs and other chips to all AMD’s current customers and won’t compete directly with neither Apple’s nor AMD’s current customers after the acquisition;
Maar ze snoepen wel zelf miljoenen processors weg, waar ze dan minder winst op maken (als ze het volle pond blijven betalen hoeven ze ook geen overname te doen) -> minder omzet/marge voor een toch al verliesgevend bedrijf.
4. Intel (INTC) will gain a more balanced competitor, which is healthy for the entire semiconductor industry, and even Intel may benefit from it;
Zal Apple aan zijn reet roesten.
5. Apple’s solid financial condition not only can support but also will speed up technology innovation; further it may change the entire business and technology landscape - from the semiconductor industry, PC industry, enterprise IT industry, and consumer electronics industry, to wireless communication industry;
Vage claim, alsof de invloed van een stelletje iPod-designers ineens tot betere processors en productietechniek zou leiden.
6. It reduces cost for Apple and improves its profit margin;
Met al het verlies dat AMD draait? Dacht het niet.
7. It is not technically difficult since Apple has already worked out with Intel CPU;
Dit is juist een tegenargument: Apple kan meer dan tevreden zijn met zijn aanbod van Intel-hardware, waarom dan een stap terugdoen in prestaties (/watt) door op AMD over te stappen?
8. It is cheap. AMD spent $5.4 billion alone to acquire graphics chip company ATI mostly by cash in June 2006;
Je koopt iets niet puur omdat het kan.
9. The government will be glad and the deal won’t face challenge by government regulation of monopoly and competition policy;
Waarom? (En zie ook 8.)
10. It will keep AMD American.
Boeiend :?

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 21-11-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
10. It will keep AMD American.
Onderschat die reden niet, de USA is als de dood dat bepaalde technologieen in buitenlandse handen vallen. Ik denk dat het ondenkbaar is dat bv AMD door een Chinees bedrijf wordt overgenomen. In NL zijn we echt met een uitverkoop bezig, echter in de USA denk men er heel anders over.

nVidia kan AMD inderdaad niet betalen ondanks dat nVidia een enorm grote oorlogskas heeft. Enige reden zou de CPU architectuur zijn, echter is die goedkoper op andere plekken te halen (VIA). Daarbij zal AMD nog een erg moeilijk jaar krijgen, turnovers zullen elk jaar hoger worden maar ja winst he... Daarom kan nVidia dan ook beter even wachten, kunnen nog wel wat miljarden vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

The Source schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:59:
Onderschat die reden niet, de USA is als de dood dat bepaalde technologieen in buitenlandse handen vallen.
Was het eerste wat ik ook dacht, ze hebben in het verleden al vaker dingen tegen gehouden omdat ze niet wilde dat bepaalde dingen in buitenlandse handen vielen. Ik denk dat ze over een aantal jaren wel moord en brand kunnen roepen daar in de VS maar dat ze dan overnames niet meer kunnen tegen houden.

Nu gaat dit dan niet gelijk over AMD, maar gezien de grip die de VS steeds meer verliest op de wereldmarkt zijn dergelijke overnames op den duur gewoon niet ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

The Source schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:59:
Onderschat die reden niet, de USA is als de dood dat bepaalde technologieen in buitenlandse handen vallen. Ik denk dat het ondenkbaar is dat bv AMD door een Chinees bedrijf wordt overgenomen. In NL zijn we echt met een uitverkoop bezig, echter in de USA denk men er heel anders over.
Ja, maar dat de overheid AMD in Amerikaanse handen wil houden is geen reden voor Apple om het te kopen, vandaar dat ik de redenatie in dat artikel nogal vreemd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.nordichardware.com/news,6978.html
Ik ga door bovenstaande toch een 790 bordje aanschaffen :)

edit: 't wordt een Gigabyte MA790FX-DS4 (AMD 790X) 105 eurootjes valt mee voor een mobo met crossifre :)
MSI doe ik niet meer aangezien ik problemen ermee had.
En bovendien support deze Gihabyte wel mn cpu en de iets goedkopere msi niet.
Nou nog mn 8800gt erbij en ik ben weer klaar ;)
Netto als ik mn dan oude mobo+videokaarten heb verkocht; maak ik wat verlies maar boeiend :P ik krijg er hopenlijk veel tweakplezier voor terug.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 91868 op 21-11-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 29-05 09:09
Mja Apple dat geloof ik niet zo 123. Ik denk niet dat Apple de kapitaal heeft om AMD over te nemen, plus dat ze een vette deal hebben met Intel. In die tijd werd er niet voor AMD gekozen omdat AMD niet genoeg productie capaciteit zou hebben.

Samsung is ook wel eens vaker genoemd, ik moet zeggen dat ik daar meer van gecharmeert ben. Maar ja een Koreaanse (of Japanse, wat was het?) en amerikaanse bedrijfscultuur zie ik niet zo snel werken. Asiaten zijn bang en durven niks terwijl Amerikanen meestal toch wel wat meer durven en wat meer lef hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

Anoniem: 91868 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:59:
http://www.nordichardware.com/news,6978.html
Ik ga door bovenstaande toch een 790 bordje aanschaffen :)

edit: 't wordt een Gigabyte MA790FX-DS4 (AMD 790X) 105 eurootjes valt mee voor een mobo met crossifre :)
MSI doe ik niet meer aangezien ik problemen ermee had.
En bovendien support deze Gihabyte wel mn cpu en de iets goedkopere msi niet.
Nou nog mn 8800gt erbij en ik ben weer klaar ;)
Netto als ik mn dan oude mobo+videokaarten heb verkocht; maak ik wat verlies maar boeiend :P ik krijg er hopenlijk veel tweakplezier voor terug.
mijn MSI K9A2 Platinum ligt klaar .. en mijn xfx 8800GT Extreme Alpha Dog Edition (jhaha lange naam) komt 5 dec volgens salland.

Word mijn eerste keer MSI. Kheb wel goeie ervaringen met Asus en Asrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
MSI heeft héél goede moederborden (+ garantie is goed). Meestal zijn ze de goedkoopste. Gigabyte heeft doorgaans een ruimer aanbod én is iets duurder. Asus is ook duurder en daar willen wel eens meer problemen met optreden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crp schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:40:
[...]

mijn MSI K9A2 Platinum ligt klaar .. en mijn xfx 8800GT Extreme Alpha Dog Edition (jhaha lange naam) komt 5 dec volgens salland.

Word mijn eerste keer MSI. Kheb wel goeie ervaringen met Asus en Asrock.
Dat mobo bedoelde ik dus :) die wil ik niet ;)
Maar het zou net zo goed aan de chipset kunnen liggen (ik had geheugen problemen) en niet aan msi.
Wat voor cpu komt er bij jou op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp

Crp

Anoniem: 91868 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:46:
[...]

Dat mobo bedoelde ik dus :) die wil ik niet ;)
Maar het zou net zo goed aan de chipset kunnen liggen (ik had geheugen problemen) en niet aan msi.
Wat voor cpu komt er bij jou op?
Ik had de 9700 ge-preorderd. Maar die ga ik cancellen (kan wel raden waarom) en dan maar voorlopig een 2dehands cpu tot de 9700 uitkomt.. khad nog zo gehoopt mij nieuwe systeem voor het eind van het binnen te hebben .. krijg je zulke teleurstellende berichten over de 9700 .. kan ik nog 2 maanden wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
AMD zit met het idee om Ageia over te kopen:
While it's apparently still quite a ways beyond the realm of possibility, Custom PC is reporting that AMD has at least tossed around the idea of acquiring Ageia, which makes the PhysX physics processing unit and corresponding PhysX software. That doesn't seem to be an entirely new development, however, with AMD's Richard Huddy saying, 'we've had that discussion, yes. It's a discussion that goes round every three months – someone turns to me and says 'why don't we buy Ageia?' and I go through the arguments about why we should and why we shouldn't.' The biggest stumbling block, not surprisingly, is price, with Intel's recent acquisition of Havok weighing heavily into the equation. That, Huddy says, gave Ageia a roughly equivalent value of $100 million, a value Huddy says is about $90 million too much. He still doesn't rule out an acquisition altogether, however, although it seems that there'll have to be a pretty big shift in valuations before AMD's interest is really piqued.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker onlogisch omdat ze zelf bezig waren/zijn met physics door de gpu te laten doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:21:
AMD zit met het idee om Ageia over te kopen
Pfff.. ze moeten gewoon eens wat meer gas achter hun eigen dev kit zetten waar ze toen mee bezig waren. Ze kunnen hun geld wel beter toepassen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 17:27

Acidfire

Burning Universe

Ik heb altijd het idee gehad dat IBM verreweg de meest logische overnemer van AMD was. Weet iemand waarom die niet naast Apple en nVidia staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Wouter Tinus schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:57:
[...]

Ja, maar dat de overheid AMD in Amerikaanse handen wil houden is geen reden voor Apple om het te kopen, vandaar dat ik de redenatie in dat artikel nogal vreemd vind.
Werkgelegenheid he, zoiets levert overheids sponsoring op. Zo ook de fabrieken in Duitsland. Maar artikel is imho beetje whisfull thinking. Apple is en blijft een software bedrijf, de hardware dient enkel om de software te verkopen.
silentsnake schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:38:
Mja Apple dat geloof ik niet zo 123. Ik denk niet dat Apple de kapitaal heeft om AMD over te nemen, plus dat ze een vette deal hebben met Intel. In die tijd werd er niet voor AMD gekozen omdat AMD niet genoeg productie capaciteit zou hebben.
Nou naar de market cap van bedrijven kijken zegt meestal genoeg, natuurlijk is hieruit niet 1 op 1 een conclusie te trekken maar dan zie je het wel in perspectief;

Intel = 144.01B
AMD (+ATI) = 6.01B
Nvidia = 16,31B
Apple = 147.49B
Microsoft = 319.86B
IBM = 140.85B

Om je een idee te geven, AMD heeft ATI voor 5.6B overgenomen terwijl hun eigen beurswaarde toen ergens tussen 8 en 9B lag. Dus NV moet het redelijk makkelijk kunnen ophoesten, echter worden ze dan concurrent met Intel, gevolg geen Intel chipsets meer, geen Intel SLI chipsets meer, en opeens heeft 75% van de markt geen interesse meer in 2 VGA kaarten (SLI) omdat er geen chipsets beschikbaar zijn met die mogelijkheid. Dus NV zou hierdoor haar eigen markt wel goed kunnen beschermen, maar ook ENORM afbakenen. Zelfde was nu AMD gebeurd, ze hebben in het verleden leuek chipset deals gehad op het intel platform (dus toen het nog ATI was), zelfs een deal met intel voor intel branded mainboards die al 100M waard was, en dat zijn ze nu allemaal verloren. Asrock en Abit verkopen nog wel de RS600 (die met VGA...?) voor het Intel platform, echter is dat vroeg of laat ook gedaan. Daarnaast heeft NV al eens merger gesprekken gevoerd met AMD, dit voordat AMD met ATI in zee ging, volgens de insiders is dit afgeketst op het ego van de NV CEO. Hij wilde AMD CEO worden na de merger, maar dit behoorde niet tot de mogelijkheden. Dus dan zou betekenen dat er wel oren naar waren.
Acidfire schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:31:
Ik heb altijd het idee gehad dat IBM verreweg de meest logische overnemer van AMD was. Weet iemand waarom die niet naast Apple en nVidia staat?
Ach hoop geruchten van beleggers en analysten. Volgende week is het weer een ander.
Hacku schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:21:
AMD zit met het idee om Ageia over te kopen:
Zou weinig zoden aan de dijk zetten. Ten eerste beweren ze dat de GPU vele malen sneller is ivm de PPU van Ageia. Dus die HW hebben ze niet nodig. De software (wat Havox FX dus ook puur was) is een API waarmee programmeurs aan de slag moeten, en hier zit denk ik het probleem, de relaties van AMD en game developers is niet echt top, dit doet een partij als Nvidia echt 100x beter.

[ Voor 22% gewijzigd door The Source op 21-11-2007 23:44 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Havok is min of meer dood nu, sinds de overname door Intel is het enorm stil daar.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 22-11-2007 09:22 ]

March of the Eagles

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat idee om Ageia over te kopen slaat ook als een lul op een drumstel. Ze hebben zelf de techniek in huis. En al zouden ze het doen, wat zouden ze er mee winnen? Het alleenrecht op physicsprocessorverkoop?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Tja, zo'n chip in Fusion onderbrengen? Of voor het Torrenza platform?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/articles/torrenza__openingsfoto_250.jpg

March of the Eagles

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hacku schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:15:
Havok is min of meer dood nu, sinds de overname door nVidia Intel is het enorm stil daar.
Verbeterd. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Anoniem: 9449

The Source schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:13:
Je kan het zo zien, maar wat nog erger is, is dat 2 dagen na het bekend worden van de injectie van $600 mln AMD (incl. de injectie en de daarbij uitgegeven aandelen) minder waard is. De injectie is op zich geen reden tot een koersdaling, AMD krijgt geld en geeft daarvoor evenveel aandelen uit.

Maar in 2 dagen is er al $1 mrd van de marktcap af.

Anoniem: 9449

silentsnake schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:38:
Asiaten zijn bang en durven niks terwijl Amerikanen meestal toch wel wat meer durven en wat meer lef hebben.
Ik zou bijv. Sony nou niet willen bestempelen als een bedrijf dat niets durft.

Verder zal er gemiddeld genomen in Azie waarschijnlijk wat meer hierarchisch zijn. Maar dit zegt volgens mij niets over de topmensen (die beslissingen moeten durven nemen). De CEO van nVidia is volgens mij ook een Aziaat.

Tenslotte is er in landen als Taiwan en Zuid-Korea inmiddels hier en daar ook al enige (hetzij prille) activiteit op computergebied gesignaleerd.

• silentsnake
  • Laatst online: 29-05 09:09
Anoniem: 9449 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:34:
[...]

Ik zou bijv. Sony nou niet willen bestempelen als een bedrijf dat niets durft.
Goed punt, mee eens.
Verder zal er gemiddeld genomen in Azie waarschijnlijk wat meer hierarchisch zijn. Maar dit zegt volgens mij niets over de topmensen (die beslissingen moeten durven nemen). De CEO van nVidia is volgens mij ook een Aziaat.
Ik werk voor een groot Japans bedrijf, en ik kan je verzekeren dat de hoge Japanners in kwestie zo bang zijn als ik weet niet wat. Niemand daar in Japan durft beslissingen te nemen over grote investeringen / uitgaven (waar dus het geld vandaan moet komen bij hele grote uitgaven). En dat is maar 1 van de vele voorbeelden. Maar goed, wellicht ben ik daardoor wel een beetje bevooroordeeld ;)

• Astennu
Anoniem: 91868 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:24:
Lekker onlogisch omdat ze zelf bezig waren/zijn met physics door de gpu te laten doen 8)7
Klopt maar dat maakte gebruik van Havoc FX. En Havoc is overgenomen door Intel. Dus je kunt nu vergeten dat AMD en nVidia daar gebruik van mogen maken. Dan moeten ze zwaar dokken.

Dus in dit geval kan het een goede zet zijn. Die PPU is geen drol waard. Maar de techniek er achter wel en die kunnen ze dan zo aanpassen dat het op hun gpu's gaat draaien. En op die manier extra kunnen concurreren met Intel. nVidia werkt nog wel met AMD samen dus kan dan ook een licentie nemen op die techniek. weer $$ voor AMD. Echter zit AMD al krap bij kas en ik weet niet hoe winstgevend Agiea is.

En over dat nVidia of Apple AMD overneemt:

Dat lijkt me niet echt een goed plan. nVidia heeft dan alleen recht in de high end gpu markt dus hoge prijzen. En we krijgen een 2e intel qua concurrentie in de cpu markt.

En als apple de boel overneemt zie ik het nog wel gebeuren dat je die cpu dan allen nog terug vind in apple pc's.

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 22-11-2007 09:21 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Inderdaad, het moet Intel zijn :)

March of the Eagles

• GENETX
Astennu schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:20:
[...]
En over dat nVidia of Apple AMD overneemt:

Dat lijkt me niet echt een goed plan. nVidia heeft dan alleen recht in de high end gpu markt dus hoge prijzen. En we krijgen een 2e intel qua concurrentie in de cpu markt.
Mede daarom zou het al niet eens kunnen. Overheid ed zullen hier een stokje voor steken aangezien NVIDIA een monopolie zal krijgen op alle computers waar ook maar iets meer kracht nodig als een GMA X3000... En dan beginnen we dus al met een 8400..

Anoniem: 204645

Wat mij een tijdje geleden opgevallen was is dat de naam van de am2+ moederbordjes voor de phenoms k9 is ipv k10 zoals bv MSI K9A2 Platinum. De phenoms zijn toch de k10 architecture?
Of is dit gewoon omdat deze moederbordjes nog de k9 processors (am2 socket) ondersteunen?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anoniem: 204645 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:42:
Wat mij een tijdje geleden opgevallen was is dat de naam van de am2+ moederbordjes voor de phenoms k9 is ipv k10 zoals bv MSI K9A2 Platinum. De phenoms zijn toch de k10 architecture?
Of is dit gewoon omdat deze moederbordjes nog de k9 processors (am2 socket) ondersteunen?
Het is gewoon een naam, de naam had ook "K11AM3+ Platinum" kunnen zijn, :P Of wat dan ook.

-Andere hobby- -

• GENETX
Idd, gewoon benaming, waarschijnlijk houden ze K10 achter voor AM3. Bij Asus is het net andersom. AM2 bordjes waren M2x terwijl AM2+ bordjes M3x zijn. AM3 bordjes zullen dus M4x worden, klinkt ook niet logisch.

Van het weekend kan ik aan de slag met mn nieuwe am2+ bordje :)
Helaas kan ik nog verder geen revieuw vinden over de ocbaarheid van een 790x bord.
Maar ik kom daar snel genoeg achter ;)

Anoniem: 204645

mad_max234 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:45:
[...]

Het is gewoon een naam, de naam had ook "K11AM3+ Platinum" kunnen zijn, :P Of wat dan ook.
GENETX schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:53:
Idd, gewoon benaming, waarschijnlijk houden ze K10 achter voor AM3. Bij Asus is het net andersom. AM2 bordjes waren M2x terwijl AM2+ bordjes M3x zijn. AM3 bordjes zullen dus M4x worden, klinkt ook niet logisch.
Bedankt voor de info. Logisch klinkt het niet, maar gewoon aannemen is de boodschap :P

@boerenlater: Heb je nu het Gigabyte MA790X-DS4 mb gekocht voor 105 euro? Klinkt wel goedkoop. Zo ja, waar heb je het dan gekocht als ik mag vragen?
Ik ben nog dik aan het twijfelen tussen MA790FX-DS5 & MA790FX-DQ6. Wss gaat het een MA790FX-DS5 worden..

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 204645 op 22-11-2007 23:08 ]

DS4
DS5
DS6

Ikzelf vind de DS4 goed genoeg; ik zit toch niet te wachten op 4 kaarten in crossfire ;)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.