ik lees/hoor heel vaak het minpunt "gevechten stellen niks voor, gewoon defense inhouden en counteren als er 1 aanvalt".
Doe je het dan niet een klein beetje helemaal zelf? Ik bedoel elk spel is als je het een beetje kan terug te brengen tot een paar hele simpele repetatieve handelingen.
Een fervent Counter-Striker hoor je ook niet klagen over het feit dat ie elk rondje met een Colt M4A1 naar dezelfde plek op dezelfde map rent om dezelfde enemies op dezelfde manier voor hun hoofd te schieten.
In case you hadn't noticed of the fighting tutorials niet gevolgd hebt. Je kan veel meer dan wachten tot je mag counteren. Ooit eens een combo kill geprobeerd? Een throw, waarna je switcht en in 1 vloeiende beweging een hidden-blade assassination op de beste man uitvoert? Met je short blade vechten en na een counter vast een knife gooien naar de volgende tegenstander? Dodgen, gevolgd door een defense break?
Elk spel is zo leuk als je het zelf maakt. Als je zelf de moeite niet neemt om de uitgebreidere mogelijkheden van het vechten uit te voeren moet je mijns inziens ook niet klagen dat het simpel is.
Je zou nog kunnen redereren dat het dusdanig moeilijker had moeten zijn dat je verplicht was veel beter en complexer te spelen, maar dat verandert niets aan die complexe speelwijze. Het voegt geen speelwijze toe, de complexe manier bestaat nu ook al. Het haalt alleen de makkelijke speelwijze weg, en dat vind ik ook weer geen goeie keuze. Nu laat het spel de beslissing aan jou of je casual of complex speelt. Dat je kiest voor casual moet je zelf weten, maar met complex heb je echt veel meer lol, OMGBBQ momenten en een hogere moeilijkheidsgraad. En als je dan kiest voor casual, ga dan niet achteraf zeuren dat het te makkelijk was
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED