Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Hij is wel leuk, mooi gebalanceerd ook.Brainstorm schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:32:
Ja custom maps hebben merkbaar minder performance, gewoon een kwestie van niet geoptimaliseerd zijn. Lazytown is een erg goed voorbeeld daarvan.
Voor degenen die cp_quarry hebben gespeeld, wat vonden jullie er van? Een blijver, of niet?
Je kan het koffertje mooi defenden met een paar sentry's, maar die treintjes

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Zie hier trouwens de gehele (onofficiele) bug list: http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=601437
Ook leuk: op rijdende treinen bouwen: http://www.youtube.com/watch?v=1So4xvEP8_4
[ Voor 36% gewijzigd door Brainstorm op 14-12-2007 21:18 ]
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
http://storefront.steampo.../440/SentryManual_web.pdf
Sentry Operating Manual. Te grappig voor woorden.
sentry plaatsen op een karretje in die nieuwe map, zou dat lukken? want die blijven rondrijden, zou je een rondrijdende sentry hebben.[b][message=29263130,noline]
Ook leuk: op rijdende treinen bouwen: http://www.youtube.com/watch?v=1So4xvEP8_4
It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.
Ik vond quary er erg mooi en goed ontworpen uit zien. Mooi meerdere ingangen maar toch goed te verdedigen. Enige commentaar dat ik er op heb is dat de ene kant zn houten trap heeft waar je tussen de treden kan door schieten en de andere een metalen trap in de lucht. Helaas heb ik hem maar 1x half kunnen spelen want hij werd weggevote omdat men vond dat de intel te moeilijk te pakken wasBrainstorm schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:32:
Ja custom maps hebben merkbaar minder performance, gewoon een kwestie van niet geoptimaliseerd zijn. Lazytown is een erg goed voorbeeld daarvan.
Voor degenen die cp_quarry hebben gespeeld, wat vonden jullie er van? Een blijver, of niet?

Helaas zit de map niet standaard in de roulatie en moet deze handmatig bij de vote worden geplaatst met een nominate. Als de map dan eindelijk bij de vote zit kiest men weer een standaard map dus veel spelen wordt het niet
Anoniem: 159816
Je bedoeld als de uber aan het flitsen is? Ja dan kan je al damage krijgenBrainstorm schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:09:
Klopt, is een bug die al lang in TF2 zit. Hopelijk wordt 'ie nog een keer gefixed. En hopelijk ook dat je niet meer gekilled kan worden als je een uber hebt, *zo* irritant.
Maar goed, geniale potjes weer vanavond. Echt teamwork. Hoor sowieso van random mensen die joinen dat het niveau bij ons erg hoog ligt

klik
Altijd leuk die lagmeuk die alles compleet verpest
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-12-2007 01:04 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Oftewel de persoon is het team aan het verneuken door een player slot op te vullen waar je niks aan heb.-People are able to play as civilian by typing into console "join_class civilian". The player spawns with 50 hp and is only being able to move, not to shoot. The player is shown to other players as scout.
[ Voor 20% gewijzigd door Rutger Mulder op 15-12-2007 03:21 ]
Nee schat. Dit kwam puur door lagRutger Mulder schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 03:19:
[...]
Oftewel de persoon is het team aan het verneuken door een player slot op te vullen waar je niks aan heb.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Hehehe dat was toch het potje met de zwevende wapens/invisible models ?Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 08:44:
[...]
Nee schat. Dit kwam puur door lag
PS: Ubered pyro's ownen toch wel flink op veel maps
[ Voor 10% gewijzigd door punisher007 op 15-12-2007 11:17 ]
http://www.fpsbanana.com/studios/wips/view/14493
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
[ Voor 30% gewijzigd door Zydell op 15-12-2007 11:31 ]
Hoop ik.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Mooie map waar duidelijk behoorlijk wat tijd in is gestoken. Vooral het middenstuk is leuk om te spelen,Brainstorm schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:32:
vind wel dat de koffers wel erg goed te verdedigen zijn met twee sentry's, en dat de spawnpoints dicht bij die koffers helpt ook niet echt mee voor de aanvallende partij.
Moet hem nog iets vakers spelen, maar volgens mij toch wel een blijvertje.
[ Voor 7% gewijzigd door krakbracket op 15-12-2007 12:30 ]
Helaas heeft beta 24 wat problemen met textures, ff kijken of de maker dat kan fixen.punisher007 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:10:
Facing worlds wil ik weleens spelen op de GOT servers
Hij zit in de mapcycle, ik heb hem ook aan de RTV list toegevoegd maar weet niet 100% zeker of 'ie daar ook zichtbaar wordt totdat de server een keer herstart is.Pinjataaa schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:25:
Quarry kan je nog niet nominaten ofwel?
Uber pyro is de beste class voor het uitschakelen van sentries, geen reload, engi gaat dood als hij niet snel de weg rent en erg veel dmg close range dus sentry is zo kapot. Enige nadeel is dat je de sentry wel vanaf een bepaalde hoek moet kunnen benaderen want anders kun je niet dichtbij komen door de knockback van de sentry.punisher007 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:52:
Hehehe dat was toch het potje met de zwevende wapens/invisible models ?
PS: Ubered pyro's ownen toch wel flink op veel maps
Ik ben benieuwd hoe dat word. Toch mis ik het rennen met de flag in TF2, vind die cap points toch minder.Twisted schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:22:
Avanti remake is bijna af. Kan niet wachten op het te spelen. Het was mijn favorite map in TF.
http://www.fpsbanana.com/studios/wips/view/14493
Ik zou ook graag een goede remake van Well, Badlands, Rock2, Cashbah en Crossover willen zien maar daar wordt vast al aan gewerkt. Ik vind capture the flag maps toch het leukst.
Speel wel veel de laatste tijd
http://steamcommunity.com/id/ariekanarie
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
[url]http://steamcommunity/id/darkknight388[/url]
[ Voor 3% gewijzigd door DarkKnight op 16-12-2007 00:15 ]
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
85.92.137.177:27017 - NSA Sniper server
DarkKnight schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:14:
Tja, aangezien ik ook eigenlijk alleen maar op de GoT servers speel, zou ik ook een aanvraag willen doen voor de GoTTF2-community.
[url]http://steamcommunity/id/darkknight388[/url]

Zal me id even opzoeken.
Speel het spel nu pas 2 daagjes als brilbink de medic
Leuke maps, ze zijn alleen te klein in mijn ogen.
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Tja, ik doe het natuurlijk wel netjes volgens het "boekje"motormuus schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:39:
[...]
Ik heb gewoon [Got] ervoor geplakt, wist niet dat ik een aanvraag moest doen.
Zal me id even opzoeken.
Speel het spel nu pas 2 daagjes als brilbink de medic
Leuke maps, ze zijn alleen te klein in mijn ogen.
En als je grotere map wilt, dan had je vannacht rond 1u ofzo op de server 1 moeten zitten met die veel te grote brugmap. Brainstorm weet vast nog wel hoe die heette, aangezien ik het natuurlijk vergeten ben
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Bedankt voor de tip! misschien dat het daar op een moment met veel noobs op de server wel wil lukken die 25 headshots achievement te halen...Kapoen schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:44:
Voor de liefhebbers van sniper mapjes:
85.92.137.177:27017 - NSA Sniper server
Op GoT #1 & #2 lukt dat voorlopig toch niet met mijn snipe skills...
Als jij je op tweakers.net vermaakt mag je best die tag voeren hoor. We leven in een vrije wereld.motormuus schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:39:
[...]
Ik heb gewoon [Got] ervoor geplakt, wist niet dat ik een aanvraag moest doen.
Zal me id even opzoeken.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Zie met welke tag ik rondren en ik welke group ik zitSuicyder schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:09:
Als ik bij de GoT TF2 groep kom, moet ik dan ook verplicht de GoT tag gaan voeren? Want een dubbele tag vind ik ook weer zo wat.
niet in de [GoT]TF2 group in ieder geval, of bedoelde je die niet?Anoniem: 159816 schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:16:
Zie met welke tag ik rondren en ik welke group ik zit.
[ Voor 5% gewijzigd door krakbracket op 16-12-2007 13:45 ]
Ownee, ik doelde gewoon op de normale GoT Steam group. Maar ik heb al een invite gehad voor de TF2 group, maar die had ik gedeclined. Ik wil geen lid zijn van 2798789 groupskrakbracket schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:44:
[...]
niet in de [GoT]TF2 group in ieder geval, of bedoelde je die niet?
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Wat ziekKapoen schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:35:
Voor de liefhebbers van Unreal Tournament remakes: Facing Worlds.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Naja fijne van de TF2 groep is dat ik makkelijk iemand kan joinenfrickY schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:11:
Vind het nut van de [GoT]-tag en de TF2 group sowieso een beetje te komen vervallen.
Maare het blijft gewoon klote dat na x aantal members die friends lijst niet werkt
[ Voor 10% gewijzigd door punisher007 op 16-12-2007 15:09 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ow, wat hadden wij gisteren een ranzige rampage. Jammer dat we de ronde verloren, maar dat lag niet aan ons denk ikMik! schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:26:
Het lijkt of het de laatste tijd alleen maar drukker wordt op de servers. Hoop onbekende namen waardoor je ook weer een boel punten kwijt kan raken. Gelukkig gister door wat mooie potjes weer een goed plus-saldo gehad in mijn punten, maar soms speel je potjes in de min (uitgaande van het feit dat ik alleen medic speel).
SO MUCH BLOOD
Die was errug nice inderdaad. 15 assists kills en 4 dominates ofzo. Heerlijk!Anoniem: 159816 schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:17:
[...]
Ow, wat hadden wij gisteren een ranzige rampage. Jammer dat we de ronde verloren, maar dat lag niet aan ons denk ik.
SO MUCH BLOOD
Ja jammer dat bijna iedereen het liefst voor een bekende map stemt.Pinjataaa schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:25:
Die UT remake lijkt me echt gaaf!
[ Voor 89% gewijzigd door Cabo op 16-12-2007 18:14 ]
Kan ik mijn saldo ook weer opkrikken
If it aint broke, fix it till it is!
Dat was 2 maanden geleden zo. Maar nu plaatst ook iedereen die het spel pas een paar dagen speelt de tag voor zijn naam (en dat is hun goedrecht) waardoor deze zijn waarde heeft verloren.punisher007 schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:08:
Naja fijne van de TF2 groep is dat ik makkelijk iemand kan joinenDe tag is ook wel fijn omdat je dan over het algemeen tenminste fatsoenlijke speler hebt (fijn voor uberen).
Maare het blijft gewoon klote dat na x aantal members die friends lijst niet werkt
Wat joinen betreft heb je een punt, maar meestal mag je er van uit gaan dat ze in de GoT-servers zitten
En je staat al 9e op de serverVenxir schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:13:
Morgen weer een serieus Got vs Got potje?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik wordt zo langzamerhand echt he-le-maal gek van Dustbowl. Ik heb die map echt véél te véél gespeeld (mede door de Dustbowl-fans op de GoT-serverCabo schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:12:
Hydro nu
[...]
Ja jammer dat bijna iedereen het liefst voor een bekende map stemt.

Quarry vind ik er trouwens wel goed uitzien, maar het is daar wel heel erg moeilijk om de intel te pakken te krijgen, waardoor potjes extreem lang kunnen duren.
Verder met een andere tag en nieuwe groep Swiffer ??frickY schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:50:
Dat was 2 maanden geleden zo. Maar nu plaatst ook iedereen die het spel pas een paar dagen speelt de tag voor zijn naam (en dat is hun goedrecht) waardoor deze zijn waarde heeft verloren.
Wat joinen betreft heb je een punt, maar meestal mag je er van uit gaan dat ze in de GoT-servers zitten
Ik doe wel mee!
Uh, die remake lijkt mij dus echt waardeloos. Past totaal niet bij TF2 gameplay.Cabo schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:12:
Dustbowl blijft de beste map imo
punisher007 schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:21:
Ach je hebt ook snel door wie je uber nuttig kan gebruiken ....
Wel fijn dat meer mensen doorkrijgen dat je met switchen naar een ander wapen tijdelijk uber uit kan zetten. Leverde met Mik gisteren zeker 20 seconden onsterfelijkheid op ipv 10
id = lordran2003
ctf_snofort?Anoniem: 159816 schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:16:
[...]
Uh, die remake lijkt mij dus echt waardeloos. Past totaal niet bij TF2 gameplay.
Dustbowl blijft de beste map imo. En die kleine CTF map vind ik ook wel tof, geen idee welke dat is. Met die airducts boven de kamer met de intel.
turbine_v3 denk ik
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ghe, dan doe ik mee! Mijn saldo is weer aardig teruggevallen na vorige week maandag.Venxir schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:13:
Morgen weer een serieus Got vs Got potje?
Tis af en toe wel lastig om snel te switchen heen en weer, maar gelukkig ging het op dat moment goed.Anoniem: 159816 schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:41:
[...]
![]()
Wel fijn dat meer mensen doorkrijgen dat je met switchen naar een ander wapen tijdelijk uber uit kan zetten. Leverde met Mik gisteren zeker 20 seconden onsterfelijkheid op ipv 10
Is op zich ook niet zo heel vreemd, ik vind maar een paar custom maps het echt waard om ze te spelen. Lazytown is redelijk simpel in opzet en werkt daarom ook best goed, geen echte choke points en veel heen en weer actie. (alhoewel die laatste iets te moeilijk is te capturen somsCabo schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:12:
Hydro nu
[...]
Turbine speelt heerlijk vind ik zelf, kleine map, dus lekkere snelle actie, veel openingen om bij de basis te komen, niet te uber makkelijk defenden. Perfect voor CTF dus!
Quarry vind ik zelf eigelijk helemaal niks, alhoewel de map verschrikkelijk mooi is en de maker duidelijk heeft nagedacht over bepaalde dingen, zijn de flag rooms gewoon zo damn imba te verdedigen. Alleen met een uber kom je door die 2/3 sentry's heen die er standaard staan maar dan moet je wel eerst door de midden kamer heen komen zonder de uber te gebruiken
De meeste customs zijn vaak gemaakt door beginnende mappers. En het probleem hiermee is dat ze geen ervaring hebben met de "gouden regels" voor mapping en al helemaal niet met performance tuning. Hierdoor kloppen de chokepoinst niet, geen meerderen ingangen tot cruciale punten, zulk zut
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Gisteren 2 nieuwe maps gespeelt.
Quarry. Is wel aandacht aan besteed, maar vond hem niet echt geweldig. Veel te omslachtig.
De quarry zelf heb ik nauwelijks kunnen bekijken want werd er door een paar soldiers en sentries steeds uitgeblazen, maar had zo snel het idee dat die ook een slag te groot is.
De tweede map weet ik de naam niet van. 2 CP's, waarvan het 2de voor de spawn van rood. Het spawn van rood heeft iets van 3 of 4 uitgangen. Er is een stuk water, en CP1 is meen ik in een groot gebouw. Map was een framerate-monster, bleef weinig van over. Gelukkig liep er maar 1 sniper rond, anders was het helemaal drama.
[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 17-12-2007 09:56 ]
Ik heb (zoals velen hier) een C2D, en wil dus graag de tweede core ook belasten. nu heb ik wel begrepen dat dit mogelijk is, maar kan geen goede config vinden die dit voor elkaar krijgt. de gene die ik vond levert een hele fijne crash op als ik een map laad.
heeft iemand hier suggesties?
sys:
p5n-E Sli
E4300 @ 3 ghz
2 gb ram(dualchannel)
7900 GS 256 mb
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
En nu leg ik pas de link door je avatar, de enige echte swifferfrickY schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:33:
Mik is de ubermedicJe weet dat je een bind kunt maken voor "Last used weapon"? Daarm
Gisteren 2 nieuwe maps gespeelt.
Quarry. Is wel aandacht aan besteed, maar vond hem niet echt geweldig. Veel te omslachtig.
De quarry zelf heb ik nauwelijks kunnen bekijken want werd er door een paar soldiers en sentries steeds uitgeblazen, maar had zo snel het idee dat die ook een slag te groot is.
De tweede map weet ik de naam niet van. 2 CP's, waarvan het 2de voor de spawn van rood. Het spawn van rood heeft iets van 3 of 4 uitgangen. Er is een stuk water, en CP1 is meen ik in een groot gebouw. Map was een framerate-monster, bleef weinig van open. Gelukkig liep er maar 1 sniper rond, anders was het helemaal drama.
Quarry vind ik persoonlijk niets. Het is geweldig mooi gemaakt, sfeer is erg goed, maar slechts interessant voor een paar classes of wanneer je echt een goede teamplay hebt. Blauw had op een gegeven moment het platform in het midden (helemaal bovenin) en dan kom je er gewoon niet meer uit als rood. Of we werden gesniped, of we werden onder vuur genomen door een heavy (en volgens mij hadden ze er zelfs nog een sentry staan). Via de tunnels is ook niet je van het vanwege die geweldige 'leuke' treintjes. Neen, niets voor mij.
Die tweede was redelijk, maar ook niet mijn favoriet. Het tweede gedeelte bij de spawn van rood is veels te groot en weids. De tunnel en de huisjes waar je uit kan komen liggen nog veels te ver van de cap af waardoor je geheid gekilled wordt zodra je één voet buiten de 'deur' zet.
Dustbowl zit leuk in elkaar, maar gister was het een beetje een overkill omdat 'ie elke keer werd genominate. Labor vind ik ook erg leuk om te doen. Het nodigt uit tot snelle actie heen en weer (zeker wanneer de teams aan elkaar gewaagd zijn). Dit geldt trouwens ook voor warpath, helemaal zodra de tunnels open zijn. 2Fort heb ik helemaal gehad, teveel gespeeld in het begin, maar opzich nog een uitdaging bij aan elkaar gewaagde teams. Turbine is wat mij betreft de betere CTF
Anoniem: 25342
r_threaded_renderables 1XPointman schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:59:
Ik heb al een tijdje gezocht naar mgoelijkheden om de performance in TF2 aanzienlijk te verbeteren, maar tot nu toe vang ik zeg maar bot.
Ik heb (zoals velen hier) een C2D, en wil dus graag de tweede core ook belasten. nu heb ik wel begrepen dat dit mogelijk is, maar kan geen goede config vinden die dit voor elkaar krijgt. de gene die ik vond levert een hele fijne crash op als ik een map laad.
heeft iemand hier suggesties?
sys:
p5n-E Sli
E4300 @ 3 ghz
2 gb ram(dualchannel)
7900 GS 256 mb
r_threaded_particles 1
r_threaded_client_shadow_manager 1
cl_threaded_bone_setup 1
cl_threaded_client_leaf_system 1
heb je dit al eens geprobeerd ? is helaas niet voor amd's maar wel voor c2d's schijnt te helpen
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 25342 op 17-12-2007 10:11 ]
wat zijn jullie ervaringen met de performance van het spel, weet iemand te vertellen hoeveel fps hij haalt met zijn config?
bij mij varieert het nogal, van 240 fps tot 45, afhankelijk van de situatie waar ik me dan in bevind. dat is waarschijnlijk te wijten aan mijn niet super vid-kaart, maar ja.
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
Dat zal turbine_v3 wel zijn. Het is idd een heerlijke map als je team een beetje op orde is. Ik heb al verscheidene keren meegemaakt (op public servers uiteraard) dat het andere team in een paar minuten tijd 3 caps haalt en dat mijn eigen team gewoonweg nergens is (niet offense en niet in defenseAnoniem: 159816 schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:16:
[...]
Uh, die remake lijkt mij dus echt waardeloos. Past totaal niet bij TF2 gameplay.
Dustbowl blijft de beste map imo. En die kleine CTF map vind ik ook wel tof, geen idee welke dat is. Met die airducts boven de kamer met de intel.

Je moet bij deze map zeer snel een defense opzetten of je bent de pineut
Over de remakes heb je een punt, de gameplay moet aangepast worden aan TF2. Bijvoorbeeld de map well2 is al een goede poging om het origineel aan te passen aan TF2, terwijl well_classic en 2fort_classic alletwee draken van mappen zijn omdat ze de oude TF(C) gameplay 100% kopiëren jammer genoeg.
Anoniem: 221670
Vind zelf 2fort nog steeds een topper, zit alles in.
Houd niet zo van mappen met grote open ruimtes, kan ik niet zo goed uit de voeten als pyro.
Vind het op GOT wel leuk als medic maar op een normale public is er niemand die ook een beetje rekening met jouw houd.
Ik heb geen speciale config ofzo, zolang het spel soepel draaid vin ik dat niet echt nodig. Heb zelf een x24800+ met 4gb ram en een 1900xt.. qua performance heb ik niet te klagen geen haperingen niks, maar als je een fps config wil is dit misschien wel iets voor je......XPointman schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:37:
heb die al eerder gezien, maar dan met een 6e erbij. als ik die uitvoer ervaar ik de game als schokkend. maar goed, ik zal er wel verdere testjes mee doen.
wat zijn jullie ervaringen met de performance van het spel, weet iemand te vertellen hoeveel fps hij haalt met zijn config?
bij mij varieert het nogal, van 240 fps tot 45, afhankelijk van de situatie waar ik me dan in bevind. dat is waarschijnlijk te wijten aan mijn niet super vid-kaart, maar ja.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
| //Netcode Settings (change to your preference) rate 25000 cl_cmdrate 101 cl_interp_ratio 1 cl_updaterate 101 cl_interpolate 1 //Actual Video Settings mat_antialias 0 mat_forceaniso 0 mat_hdr_enabled 0 mat_hdr_level 0 mat_picmip 2 mat_trilinear 0 mat_vsync 0 r_rootlod 2 mat_dxlevel 81 //Changes DX level to 8.1, remove this if you'd rather have your default mat_monitorgamma "1.6" //Ingame Gamma Settings //FPS Settings fps_max 0 //Setting to 0 sets no max limit cl_detaildist "0" cl_detailfade "0" cl_drawmonitors "0" cl_ejectbrass "0" cl_forcepreload "1" cl_lagcomp_errorcheck "1" cl_lagcompensation "1" cl_downloadfilter "nosounds" cl_ejectbrass "0" cl_forcepreload 1 cl_phys_props_enable "0" cl_phys_props_max "0" cl_show_splashes "0" cl_smoothtime "0.01" cl_smooth 1 commentary 0 mat_aaquality "0" mat_autoexposure_max "0" mat_autoexposure_min "0" mat_bloomscale "0" mat_bufferprimitives "0" mat_bumpmap "0" mat_clipz "1" mat_compressedtextures "1" mat_diffuse "1" mat_disable_bloom "1" mat_disable_fancy_blending "1" mat_disable_lightwarp "1" mat_disable_ps_patch "1" mat_envmapsize "0" mat_excludetextures "1" mat_envmaptgasize "0" mat_fastspecular "1" mat_filterlightmaps "1" mat_filtertextures "1" mat_forceaniso "0" mat_forcehardwaresync "0" mat_forcemanagedtextureintohardware "0" mat_framebuffercopyoverlaysize "0" mat_hdr_enabled "0" mat_hdr_level "0" mat_hdr_manual_tonemap_rate "0" mat_mipmaptextures "0" mat_lightmap_pfms "0" mat_maxframelatency "0" mat_max_worldmesh_vertices "0" mat_parallaxmap "0" mat_picmip "2" mat_queue_mode "-1" mat_reducefillrate "1" mat_shadowstate "0" mat_show_ab_hdr "0" mat_showlightmappage "-1" mat_specular "0" mat_texture_limit "-1" mat_trilinear "0" mat_use_compressed_hdr_textures "1" mat_showenvmapmask "0" mat_showlowresimage "0" mat_showmaterials "0" mat_showmaterialsverbose "0" mat_supportflashlight "0" mat_wateroverlaysize "0" mat_motion_blur_enabled "0" mat_motion_blur_percent_of_screen_max "0" mat_softwarelighting "0" mp_decals "0" muzzleflash_light "0" net_maxfragments "1280" net_maxfragments "1280" net_showevents "0" npc_height_adjust "1" props_break_max_pieces "0" props_break_max_pieces_perframe "0" r_3dnow "1" r_3dsky "0" r_PhysPropStaticLighting "0" r_WaterDrawReflection "0" r_WaterDrawRefraction "0" r_ambientboost "0" r_cheapwaterend "1" r_cheapwaterstart "1" r_decal_cullsize "0" r_decals "0" r_dopixelvisibility "0" r_drawbatchdecals "0" r_drawflecks "0" r_drawmodeldecals "0" r_drawmodelstatsoverlaymax "1.5" r_drawmodelstatsoverlaymin "0.01" r_drawspecificstaticprop "0" r_dynamic "0" r_eyeglintlodpixels "0" r_eyemove "0" r_eyes "0" r_eyeshift_x "0" r_eyeshift_y "0" r_eyeshift_z "0" r_eyesize "0" r_fastzreject "0" r_flashlightrendermodels "0" r_unloadlightmaps "1" r_flashlightrenderworld "0" r_flex "0" r_forcewaterleaf "0" r_lightaverage "0" r_lod "2" r_staticprop_lod "4" r_maxdlights "0" r_maxmodeldecal "0" r_maxnewsamples "0" r_maxsampledist "0" r_minnewsamples "0" r_mmx "1" r_norefresh "0" r_occlusion "0" r_renderoverlayfragment "0" r_queued_decals "1" r_rootlod "2" r_ropetranslucent "0" r_shadowmaxrendered "32" r_shadowrendertotexture "1" r_shadows "0" r_spray_lifetime "0.1" r_sse "1" r_sse2 "1" r_teeth "0" r_staticpropinfo "0" r_updaterefracttexture "0" r_updaterefracttexture "0" r_visualizeproplightcaching "1" r_waterdrawreflection "0" r_waterforceexpensive "0" r_waterforcereflectentities"0" rope_averagelight "0" rope_collide "0" rope_shake "0" rope_smooth "0" rope_smooth_enlarge "0" rope_smooth_maxalpha "0" rope_smooth_maxalphawidth "0" rope_smooth_minalpha "0" rope_smooth_minwidth "0" rope_subdiv "0" rope_wind_dist "0" //Blood settings violence_ablood 1 violence_agibs 1 violence_hblood 1 violence_hgibs 1 |
Erg leuk mensen maaien als heavy.. op het laatst 8 dominations ofzo (helaas niet allemaal in 1 leven
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
jawel hoor die staat ietserboven in een andere post.Pinjataaa schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:23:
Jij hebt het dualcore gebeuren er niet in staan en dat was volgens mij de vraag..
zo was ik laatst dus de map duelduelv2 aan het spelen wat een slacht partij was dat zeg, is altijd wel leuk als je even wat doelloos wil gaan knallen
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 25342 op 17-12-2007 11:24 ]
Heb ik er alsnog niets aan

[ Voor 33% gewijzigd door Pinjataaa op 17-12-2007 11:37 ]
ik wil van die drops af namelijk, vind dat maar vervelend. Heb overigens het idee dat ondanks de cartoon uitstraling van de game, het toch een veeleisend spel is voor je grafische kaart, of zit ik daar naast? mijn GPU wordt namelijk nauwelijks warm in die game(nu is het ook erg koud in mijn computerruimte)
Maar nooit iets raars gehad en dan draai ik nog Vista ook
If it aint broke, fix it till it is!
4gb ram... en kan je dan terugzien hoeveel TF2 daarvan gebruikt? bij mij niet meer dan 600 mb namelijk. ik heb zelf ook een c2d, maar dan op 3.0 ghz. ik gebruik alleen wel een 7900 GS en heb 2 gb ram.Venxir schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:53:
Heb nooit last van drops e.d. Aan de andere kant draai ik ook 4gb ram met een c2d 2.4 ghz en 8800gt.
Maar nooit iets raars gehad en dan draai ik nog Vista ook
-heapsize kun je hier toch ook gebruiken aangezien het gewoon de hl2 engine is ? tenminste ik heb et nog niet geprobeerd om gewoon 2gb toe te wijzen aan tf2 ga straks wel eens kijken, en zal direct ook gaan kijken naar me fps dan
Het loopt altijd soepel, het komt nooit onder de 50FPS met alles op high @ 1600x1200
Ik vind het trouwens wel erg vervelend dat het altijd zo lang duurt als je weer terug in het spel wil komen na een alt+tab
[ Voor 26% gewijzigd door Pinjataaa op 17-12-2007 13:54 ]
Anoniem: 55165
Gister ging het wel lekker
Op Dustbowl als pyro aan de gang gegaan en daar tussen de blauwe mannen flinke chaos veroorzaakt hehe .. gewoon tussen een groepje van 5/6 man inspringen en rond sproeien
Ik merk ook dat wanneer er haast geen spy is en ik de server join ik makkelijker kills maak.
Daarna is iedereen wel op z'n hoede.
Puntje strategie: In warpath wanneer cap 4 gepakt is, spawn je in de buurt van cap 3. Die spawn kan je altijd binnenlopen. Alle spawns zijn altijd open, maar op die kan erg handig zijn. Was ook zo in TFC
[ Voor 72% gewijzigd door Cabo op 17-12-2007 14:59 ]
Ghe, vind je het gek dat iedereen op z'n hoede isCabo schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:54:
Je kan echt zien dat iedereen veel beter wordt in dustbowl. De defence is meestal wel erg goed.
Ik merk ook dat wanneer er haast geen spy is en ik de server join ik makkelijker kills maak.
En mijn excuses voor die wandelende reclamecampagne van gisteren genaamd [HuT]Faust....
Liever het schieten laten spreken!
Ik heb ook nooit problemen met my systeempje(zie sig) en zit eigenlijk altijd wel 100+ fps op 1920x1200 alles op high. Maar bij mij duurt het alt-tabben ook verschrikkelijk lang en ik dacht dat een WD raptor + 2 GB toch wel voldoende was hiervoorPinjataaa schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:54:
Met mijn 7950GT @ 770 / 819 en mijn 4600+ X2 @ 2,65 heb ik nooit last van framedrops.
Het loopt altijd soepel, het komt nooit onder de 50FPS met alles op high @ 1600x1200
Ik vind het trouwens wel erg vervelend dat het altijd zo lang duurt als je weer terug in het spel wil komen na een alt+tab

[ Voor 31% gewijzigd door Rutger Mulder op 18-12-2007 05:00 ]
kheb net even gekeken en op mijn pcXPointman schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:57:
niemand die weet hoeveel fps hij haalt met zijn systeem?
ik wil van die drops af namelijk, vind dat maar vervelend. Heb overigens het idee dat ondanks de cartoon uitstraling van de game, het toch een veeleisend spel is voor je grafische kaart, of zit ik daar naast? mijn GPU wordt namelijk nauwelijks warm in die game(nu is het ook erg koud in mijn computerruimte)
x2 4800+ 4gb ram en 1900xt heb ik tijdens het spel een fps stabiel van rond de 60 en mijn geheugen verbruik ligt rond de 1gb bij een 30% belasting van de cpu.
alles op hoog en en resolutie van 1280x1024
Het is helemaal geen zwaar spel, de basis is heel simpel. Je kan het met een PC van 5 jaar nog draaien! Alleen er zitten wel veel leuke opties bij die het een stuk zwaarder maken natuurlijk. Maar de HL2 engine vind ik echt super, anders had ik qua nieuwe games nu helemaal droog gezetenHeb overigens het idee dat ondanks de cartoon uitstraling van de game, het toch een veeleisend spel is voor je grafische kaart, of zit ik daar naast? mijn GPU wordt namelijk nauwelijks warm in die game(nu is het ook erg koud in mijn computerruimte)
Tevens ben ik gisteren begonnen aan de startpost voor deel 4, belangrijkste toevoeging zal zijn een korte beschijving van verschillende mappen, inclusief screenshots. Mocht je dan niet op de naam kunnen komen van een map, dan kun je die lijst even checken.
mijn nieuwe pc in de bestelling maar niet alle onderdelen zijn aanwezig dus wordt nog ff wachten
Meesterlijk gewoon.FlorisD schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:55:
En nog eentje in de categorie 'maf filmpje':
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=CTGrjcgSeAA]
Wellicht nog handig voor sommigen.
Enige wat ik echt enorm haat zijn Crit rockets en spies
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 17-12-2007 19:30 ]
Heb je misschien een zipje met alle maps die nu op #1 draaien?
Ik heb het merendeel nog niet en zou het jammer vinden als ik vanavond de helft mis omdat ik steeds mappen moet downloaden
Ik sta overigens positief tegenover het wachtwoord voor vanavond
Ik heb geen problemen met mappen downloaden, het gaat echt supersnel (ik zit dan wel op 100mbit, maar dat betekend dat de download server ook enorm snel is).frickY schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:35:
Brain,
Heb je misschien een zipje met alle maps die nu op #1 draaien?
Ik heb het merendeel nog niet en zou het jammer vinden als ik vanavond de helft mis omdat ik steeds mappen moet downloaden
Ik sta overigens positief tegenover het wachtwoord voor vanavond
Omg ik haat jou zo als jij weer als spy speelt... moet me handen en voeten gebruiken om te tellen hoevaak jij me pwnedCabo schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:54:
Je kan echt zien dat iedereen veel beter wordt in dustbowl. De defence is meestal wel erg goed.
Puntje strategie: In warpath wanneer cap 4 gepakt is, spawn je in de buurt van cap 3. Die spawn kan je altijd binnenlopen. Alle spawns zijn altijd open, maar op die kan erg handig zijn. Was ook zo in TFC

Toch geniet ik altijd wel van de GoT server, enigste waar ik van baal zijn de kleine krampachtige maps die TF heeft, maar de customs zullen ze zeker wel vervangen =)
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Huh wat, spies?Anoniem: 159816 schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:30:
O God zeg, wat ging het lekker. Ruim 4.5 kills per death m'n laatste sessie. HWG is zo enorm vet, echt de enige klasse die een enorme puinhoop kan veroorzaken binnen een paar seconden
.
Enige wat ik echt enorm haat zijn Crit rockets en spies.

Oh en bij dustbowl was meesterlijk, BOOM! Headshot! We eten vanavond gebakken koe jongens ^^
Als je je nickname even neerpleurt zal een van de admins je wel uitnodigen denk ik.G-Tus schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:49:
Misschien een beetje stomme vraag maar: hoe join ik die GoT TF2 groep?lijkt me best grappig om met alleen GoT mensen zoals vandaag te spelen
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Nickname: G-TusMrAngry schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:53:
[...]
Als je je nickname even neerpleurt zal een van de admins je wel uitnodigen denk ik.
Dit topic is gesloten.