[PC] Team Fortress 2 / Fortress Forever, deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.172 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Ik kon helaas de groepschat(niet eerder gebruikt) niet op tijd vinden en heb grotendeels op server 2 moeten spelen omdat server 1 al vol was :'( . Ik kan dus niet echt mee praten over hoe het ging maar het lijkt me wel een goed idee van fricky om de volgende keer de teams een beetje in te delen op favorite class (en misschien ranking) van hlstatx zodat elk team van alle classes wat heeft en niet zonder bijvoorbeeld goede offense komt te zitten.

Op de server heb ik eigenlijk geen last van lag maar soms freezed alles gewoon voor een aantal seconden, maar dit heeft iedereen dan schijnbaar. Op zich is dit niet zo erg omdat iedereen er last van heeft maar het is wel irrintant wanneer je ingevecht bent met een sentry want die schiet gewoon door. Het zelfde met een pyro want de burn dmg gaat gewoon door.
@Sp@t
Je staat bijna in de top 10 van Nederland
Van die stats klopt geen reet van, ik heb veel meer kills en punten.
Er zijn mensen met meer dan 40k punten op hlstatx maar dit is alleen vol te houden wanneer je op een server speelt met veel highranked players en daarom vind ik hlstatx meer een goede indicatie voor een server, maar als je het per land of totaal gaat bekijken niet. Op de GoT server kan ik moeilijk aan meer punten komen en ik verlies ook vaak veel omdat er veel nieuwe spelers op de GoT server komen. 15 punten verlies is gewoon te veel als je zelf maar 2 kan verdienen per kill, hoe goed je zelf ook bent je gaat ook wel eens dood. Het viel me trouwens ook op dat wanneer ik de 'rank' command gebruik op de server dat de global rank niet mer wordt weergegeven van hlstatx.

Wat ik me nou ook af vroeg is als ik op een andere hlstatx server ga spelen, speel ik dan met mijn GoT punten of begin ik weer met 1000?
Anders is het wel heel makkelijk om één van de servers met high ranks te joinen en ff wat punten daar weg te snoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Mik! schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 08:53:
[...]

Het ging inderdaad erg lekker (tenminste ik ga d'r vanuit dat jij copycat bent). Ubers afwisselen of zoals op lazytown één ubercombi via de voorkant en een via de tunnel achter de enemies op de een na laatste cap.

Ik had na het eerste potje het idee dat het niet helemaal lekker ging, maar toen barstte het pas echt los binnen ons team. Ik heb volgens mij verschillende personal bests weer verbeterd, ik ben gestegen van plaats 16 naar plaats 8 (inmiddels weer 9).

Er kwamen sowieso grappige dingen voorbij via mic of chat. Jij met het kontje van venxir, bij mij de vraag of ik een meisje of heel jong was. Ach, de avond was voor mij geslaagd, dat absoluut.
Ja, ik ben inderdaad CopyKat ;)

Ook ik had de eerste 1 of 2 potjes toch even het idee in het verkeerde team te zitten, want we werden genadeloos de hoek in gemept. Daarna ging het echter perfect en waren de rollen lange tijd omgedraaid. Later op de avond had ik het idee dat team #1 een stuk sterker terug kwam, o.a. op WarPath.

Ik blijf de admins toch verdenken van het aanzetten van handicaps op die map :P
Zo zie je maar weer wat over het algemeen de doelgroep is van de meeste games en gamesbladen.
Vandaar ook de strakke Heavy kontjes in TF2. Zo hebben de dames onder ons ook wat te bekijken tijdens het Mediccen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Rutger Mulder schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:27:

Wat ik me nou ook af vroeg is als ik op een andere hlstatx server ga spelen, speel ik dan met mijn GoT punten of begin ik weer met 1000?
Anders is het wel heel makkelijk om één van de servers met high ranks te joinen en ff wat punten daar weg te snoepen.
Was vanmiddag even op een Engelse server met HLstatsX en moest daar gewoon weer opnieuw beginnen, 1000 punten en 50 kills om onthouden te worden.
De stats zijn dus alleen voor de server(s) die gekoppeld zijn aan de statistieken.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Je GoT-punten gelden alleen voor de 2 GoT-servers. Punten die je op andere servers maakt zijn ook niet te zien op de statspaginas van de GoT-servers. De stats gaan per account, en meestal hangt er 1 server (in ons geval 2) aan een account.

Stel ik ga aan de slag met een scriptje die automatisch teams kan samenstellen aan de hand van de beschikbare spelers, wat zou dan een goede methodiek zijn voor het balanceren van een team?
Ik denk zelf bijvoorbeeld spelers per favoriete classe groeperen, op skill sorteren, en dan om en om in de teams plaatsen.

Dus bijv we hebben 4 spelers met demoman als favoriete klass dan sorteren we die op punten/skill;
Spl@t31
Shabbaman26
CiPHER21
Venxir20

Dan komen de 1ste en 3de in het blauwe team, en de 2de en 4de in het rode team?

Daarbij zou ook nog rekening gehouden kunnen worden met het favoriete team van de speler zelf. Of welke map opstaat. Of de dag van de week, de kleur van mijn tandenborstel, of het restantje koffie in mijn kopje.
Ofwel, hoever zou ik hier in moeten gaan om én gebalanceerde teams te kunnen samenstellen, én zoveel mogelijk rekening houden met een ieders persoonlijke voorkeur opdat zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk plezier hebben? Er zijn best veel variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Gewoon van te voren een lijst aan maken met de eerste spelers die zich opgeven. Eventjes de beste spelers splitsen. Vragen met welke klasse iedereen wilt spelen en iedereen dan een klasse toewijzen. Daarna autobalance uitzetten op de server en iedereen vragen zijn eigen team te joinen. Zo hebben we het al gedaan en dat werkte perfect dus ik zie niet in waarom dat niet zou gaan?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 17:55

Knaak

It's me, Mario!

1e + 4e in team 1 en 2e en 3e in team 2 ;)

1e & 4e == 31+20 = 51
2e & 3e == 26+21 = 47

Dus dat komt mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Ach die skill dingen enzo zeggen ook niet zoveel. Van teveel factoren afhankelijk, onder andere ... team waarin je zit, team waartegen je speelt, klasse(s) die je speelt, aantal uren dat je speelt.

Blablabla :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 10:05

MF

Take a Seat

zou iemand me even kunnen inviten? (alvast bedankt ;-)

[GoT] MF
http://steamcommunity.com/profiles/76561197973168802/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

punisher007 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:37:
Ach die skill dingen enzo zeggen ook niet zoveel. Van teveel factoren afhankelijk, onder andere ... team waarin je zit, team waartegen je speelt, klasse(s) die je speelt, aantal uren dat je speelt.

Inderdaad.

Ik heb Spl@t nog nooit demoman zien spelen, alleen maar Soldier.

Zelf kan ik met Soldier, Demoman, Sniper, HWG, Pyro goed overweg. Maar met de andere 3 suck ik enorm of vind ik het geen reet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:59
Maar het ligt lastiger dan de favo class. Elke ronde begin ik als scout, behalve 2 fort, well en defensive rounds. Op 2fort ben ik het beste als sniper, maar speel ik even vaak soldier. Op dustbowl verdedigend meestal soldier, soms demo en aanvallend altijd eerst heavy en dan soldier/spy/pyro/demo ongeveer gelijk. Zo kan ik per map nog wel even doorgaan. Dus je moet sowieso niet uitgaan van 1 class als favo en ook niet van 1 class op 1 map, je moet een hele zwik spelers indelen als potentiele soldiers/demos/snipers/heavy's afhankelijk van wat nodig is (pyro staat er niet bij, das imo best wel een kunst omdat goed te doen, net als medic, misschien alleen de medics verdelen?).

Ik blijf erbij dat het op zo'n maandag avond zichzelf wel uitvlakt, er zijn 2 servers, ik zou me er volgende keer drukker over maken dat de spelers netter verdeeld worden over de servers dan over de team indeling. Het is toch ook niet zo belangrijk dat elke map de teams aan elkaar gewaagd zijn, maar dat je een leuke avond te knallen hebt. Bovendien leer je enorm van dingen die slecht gaan en veel minder van dingen die goed gaan en we worden allemaal nog steeds beter dus het is helemaal niet slecht als het een keer een slachpartij is.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 11-12-2007 20:01 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:35
punisher007 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:37:

Klopt, ik heb daarnet een heel team neergelegd als sniper (een klasse die ik echt nooit speel, maar ik moest mijn achievement nog halen) omdat het een k*tmap betrof en de tegenstander verplicht was als een trein (achter elkaar dus) uit de respawn te komen. Ik moest zelfs mijn crosshair niet verzetten om aan de lopende band headshots te scoren :? Moest het een server zijn met zo'n hlstatsx mod dan was ik nu dus een 'ub0r pwnz0r snipah!' ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Over dat eerlijke teams, ik denk dat idd het beste is om gewoon iedereen iedere ronde random te laten drukken. Mocht er dan een oneerlijk team zijn, dan is dit niet de hele avond zo.

Daarnaast over het skill verhaal. Bijvoorbeeld gisteravond ging ik ondanks gezeur van sommige teamgenoten als sniper spelen om medics uit te schakelen alvorens ze iemand anders kunnen uberen. Ook is het soms noodzakelijk om je op te offeren voor het team als er bijvoorbeeld stickies op een capture liggen of door kamikaze stijl op de vijand in te lopen.

Wat mij opvalt is trouwens dat veel mensen maar gewoon af blijven wachten en dus de vijand de kans geven om te uberen.

Wat ook vaak opvalt is dat spelers niet snappen dat een medic sneller ubered als degene die hij healed meer dood is. Dus het is ook niet handig als meerdere medics dezelfde persoon healen. Wat ik de laatste tijd ook vaker zie is dat men bij de voorraadkast zichzelf gaat opblazen. Natuurlijk slim bedacht aangezien je dan raketten krijgt, maaaaaar je health is dan ook vol en de medic kan minder snel uberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Heb gisteren echt relaxt gespeeld als medic ( dit gewoon de volledige lazytown map :) veel goede teamwork momenten gehad met venxir en nog wat anderen.

ga vanaaf ff een avondje niet spelen ( denk ik >:)
XuSeM.nL

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 17:55

Knaak

It's me, Mario!

Inderdaad, gisteren sprong ik ook doodleuk in de sentry's als pyro zijnde om zo teamgenoten de kans te geven om alles neer te halen.

En over die voorraadkast, als je heel de tijd blijft vuren zal je telkens net aan de 100% health zitten idd, maar toch gaat de uber snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
MOAW schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:28:
En over die voorraadkast, als je heel de tijd blijft vuren zal je telkens net aan de 100% health zitten idd, maar toch gaat de uber snel.
Ervaring leert dat voor de voorraadkast sneller werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51925

Bij die kasten krijg je toch alleen extra ammo bij? of wordt je ook meteen gereload, dat is toch alleen bij heavies en pyro's?

Dan snap ik niet waarom iedereen bij de voorraad kast gaat staan want tegen de tijd dat je je 32 rockets hebt weggeschoten is je medic echt wel charged hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Tja het hangt natuurlijk heel erg van de map af maar overal speel ik inderdaad het meeste soldier. Vind het gewoon het lekkerste spelen en deze class kan bijna alles wel counteren, alleen op echte long range is soldier wat minder.

2fort - begin met scout voor fast cap maar als er sentries komen ga ik meestal soldier of spy
Dustbowl - begin als sniper op offense om langs de deur te knallen en de enemy/sentry/dispencers kapot te knallen via het raam van dat gebouwtje, daarna soldier. Demo vind ik wel handig op map 3 om de defense mee te bestoken met grenades of om met een stickyjump naar de cap point te jumpen.
Dustbowl defense meestal demoman, soldier of engi. Met demo kan je zo lekker die deuren blokkeren met sticky of grenades over de daken spammen :P
Gravel Pit - voor offense soldier, goed voor killen van sentries en je kan makkelijk op dak van B of cap van C rocketjumpen. Defense hangt heel erg van het team af wat nodig is. Ik begin vaak met demo om bij start wat kills te maken als deuren open gaan, verder wat er maar nodig is engi, medic, soldier etc
Granary - bijna altijd soldier, soms scout voor de snelle caps
Hydro - soldier, sniper, spy of hankelijk van team
Well - soldier of spy
Custom - meestal soldier

Maar het hangt vooral van het team en de situatie af. Is er geen medic dan vul ik dat op, maar dit is gelukkig meestal geen probleem. De meeste sentries kan ik prima als soldier slopen maar soms is het nodig om ff als demo of spy te gaan en daarna weer terug naar soldier.
Ik speel bijna nooit heavy of pyro omdat ik dit nou niet echt goed classes vind, soms zijn ze handig maar vaker niet. Scout speel ik vaak aan het begin van een ronde maar daarna niet meer omdat deze niks kan beginnen tegen een sentry.

Ik denk dat we het maken van teams niet al te ingewikkeld moeten maken, maar we weten van veel GoT spelers wel hoe goed ze zijn en waar ze graag mee spelen. Als men aan mij denkt denken ze aan soldier en ik mag me wel tot de betere spelers rekenen O-). Dan gewoon de mensen een beetje verdelen en kijken hoe dat gaat. We kunnen hier hlstatx als ondersteuning bij gebruiken natuurlijk.
punisher007 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:23:
Over dat eerlijke teams, ik denk dat idd het beste is om gewoon iedereen iedere ronde random te laten drukken. Mocht er dan een oneerlijk team zijn, dan is dit niet de hele avond zo.

Daarnaast over het skill verhaal. Bijvoorbeeld gisteravond ging ik ondanks gezeur van sommige teamgenoten als sniper spelen om medics uit te schakelen alvorens ze iemand anders kunnen uberen. Ook is het soms noodzakelijk om je op te offeren voor het team als er bijvoorbeeld stickies op een capture liggen of door kamikaze stijl op de vijand in te lopen.

Wat mij opvalt is trouwens dat veel mensen maar gewoon af blijven wachten en dus de vijand de kans geven om te uberen.

Wat ook vaak opvalt is dat spelers niet snappen dat een medic sneller ubered als degene die hij healed meer dood is. Dus het is ook niet handig als meerdere medics dezelfde persoon healen. Wat ik de laatste tijd ook vaker zie is dat men bij de voorraadkast zichzelf gaat opblazen. Natuurlijk slim bedacht aangezien je dan raketten krijgt, maaaaaar je health is dan ook vol en de medic kan minder snel uberen.
Klopt het is soms helemaal niet erg om een suicide missie te doen en door de stickies te lopen zodat de rest van het team door kan stomen. Het valt mij ook erg op dat veel spelers te veel afwachtend spelen en geen risico's aandurven, hierdoor kan de vijand zich weer hergroeperen/spawnen en een tegen offensief starten.

Het uber chargen bij de voorraadkast is veel sneller en VEEL medics snappen dit nog steeds niet en luisteren dus ook niet naar me ingame, echt om te huilen soms als je ze alleen maar wil helpen. Bij de voorraadkast hoeft de soldier niet telkens te reloaden en de kast healed je niet nonstop dus je hp zit constant laag. Sommige soldiers doen het misschien niet goed en healen te snel bij de kast maar met een goede partner gaat het echt snel. Je kan ook tegen de muur je clip leeg schieten, voorraad kast voor snelle reload en weer tegen muur knallen(inplaats van tegen kast knallen).

[ Voor 32% gewijzigd door Rutger Mulder op 11-12-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 20:05

DNB

Anoniem: 51925 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:40:
Bij die kasten krijg je toch alleen extra ammo bij? of wordt je ook meteen gereload, dat is toch alleen bij heavies en pyro's?

Dan snap ik niet waarom iedereen bij de voorraad kast gaat staan want tegen de tijd dat je je 32 rockets hebt weggeschoten is je medic echt wel charged hoor :p
je wordt ook automatisch gereload dus, da's het handige ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25342

ik zag trouwens net op server 1 dat de suddendeath modus is aangepast... iedereen sniper class en hakken maar :P is wel leuk gezicht zo, maar kan je niet gewoon de class die je bent houden en dan gewoon melee ? allemaal snipers dat is zo 1 tonig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Anoniem: 25342 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:52:
ik zag trouwens net op server 1 dat de suddendeath modus is aangepast... iedereen sniper class en hakken maar :P is wel leuk gezicht zo, maar kan je niet gewoon de class die je bent houden en dan gewoon melee ? allemaal snipers dat is zo 1 tonig
Heb ik ook wel eens zoiets gezien op een server en dat was best leuk, alleen sommige classes hebben voordeel van hogere hp. Het team dat bij elkaar bleef en de vijand met melee gangbanged won altijd makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAngry schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:32:
[...]

Ervaring leert dat voor de voorraadkast sneller werkt.
Inderdaad, omdat je niet hoeft te reloaden. Ik wil wel een wedstrijdje doen anders ;)

Als er meer medics dan soldiers zijn aan het begin van de ronde is het ook aan te raden dat iemand soldier wordt en zorgt dat de medics allemaal vol zitten, om daarna te switchen naar een andere class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:36:
[...]

Inderdaad, omdat je niet hoeft te reloaden. Ik wil wel een wedstrijdje doen anders ;)

Als er meer medics dan soldiers zijn aan het begin van de ronde is het ook aan te raden dat iemand soldier wordt en zorgt dat de medics allemaal vol zitten, om daarna te switchen naar een andere class.
Zelfde geld voor engineers in de defend maps btw. Maar valt me op dat veel engineers nogal op zichzelf zijn ;)

Dat reloaden is trouwens geen belemmering bij mij. Als ik nog sneller zou reloaden zou ik mezelf mollen over het algemeen omdat mijn health te laag is ;)

[ Voor 12% gewijzigd door punisher007 op 11-12-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Gister uitstekend vermaakt op server 2. Veel partijtjes waren daar in het begin 8 op 8 dus je moest al wat gebalanceerder spelen als team. Op Granary had ik als een pyro een ronde letterlijk het heilige vuur, iedereen die ik onderweg tegenkwam kreeg een gratis barbecue, een paar gerichte shotgun blasts "in the face" of een portie van beide. Alleen in de allerlaatste seconde op de final blue cap ging het mis maar toen hadden we als red zijnde toch al gewonnen. Eerste keer dat ik no.1 was, met pyro nog wel!

Wat betreft connectie problemen, een enkele keer een moment gehad van lag maar eerlijk gezegd blijkt dat bij iedereen voor te komen "gedeelde smart is halve smart" zeg maar.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

punisher007 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:43:
[...]

Zelfde geld voor engineers in de defend maps btw. Maar valt me op dat veel engineers nogal op zichzelf zijn ;)

Dat reloaden is trouwens geen belemmering bij mij. Als ik nog sneller zou reloaden zou ik mezelf mollen over het algemeen omdat mijn health te laag is ;)
De locker healt ook gewoon nog bij heh ;)

Maar goed, veel engineers campen gewoon achter hun sentry. En dat snap ik niet. Op sommige plekken is er niet constant een gevecht bezig, en dan kan je best een paar meter van je sentry af lopen om gewoon wat shotgun/pistol kogels richting de tegenstander te jagen. Komt regelmatig voor dat ik met een pistol het voor elkaar krijg een medic om zeep te helpen. En dat is tenminste wel nuttig, want naas spies zijn ubers je grootste vijand ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Als je goed beschut achter je sentry zit en je hebt een volle dispenser achter je, kun je met wat mazzel een geuberde heavy of soldier overleven. Pyro helaas niet, maar die worden gelukkig niet zo vaak geuberd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Anoniem: 51925 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:40:

Ik ben overigens van mening dat ik als demoman een medic sneller geubered heb dan een soldier bij een voorraadkast.

Net een paar geweldige potjes gespeelt als HWG in Dustbowl. Toch een onderschatte classe in de defence. Met een dispenser of ammo-pickups en een medic dicht bij je kun je zo aardig wat aanvalsgolven doen afslanken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaCoTa schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:55:
Als je goed beschut achter je sentry zit en je hebt een volle dispenser achter je, kun je met wat mazzel een geuberde heavy of soldier overleven. Pyro helaas niet, maar die worden gelukkig niet zo vaak geuberd ;)
Maar als die heavy ook maar 1 soldier achter zich heeft is het al afgelopen met je ;). Pyro is mijn favoriet voor sentries die echt direct om een hoekje staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 22:45
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:31:
[...]

Maar als die heavy ook maar 1 soldier achter zich heeft is het al afgelopen met je ;). Pyro is mijn favoriet voor sentries die echt direct om een hoekje staan :)
Ik vind een demoman dan toch weer handiger. Kun je eigenlijk altijd wel 'out of sight' een sentry kapot krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
DaCoTa schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:55:
Niet vaak geüberd? Mijn voorkeur gaat regelmatig juist uit naar een Pyro-über. Je kan snel doorstoten met een pyro, hij zet rustig de boel in de fik en tegen de tijd dat je über pleite is kan de rest van het team doorstoten naar voren. En een voordeel van een pyro is dat deze nauwelijks hoeft te reloaden en dat is bij een soldier wel anders.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

frickY schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:25:
Ik ben overigens van mening dat ik als demoman een medic sneller geubered heb dan een soldier bij een voorraadkast.
Klopt, 2 stickies (niet aan te raden bij health onder de 200) doen harder pijn en ze lanceren je niet omhoog; en je hoeft minder vaak te herladen (en kan het doen terwijl je geheald wordt).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
2 stickies lanceren je niet omhoog? Met 2 stickies steek ik mijn kop door de wolken :p

Maar inderdaad. 1 stickie schietenn en ontploffen. Neerkomen. Nieuwe stickie schieten. Reloaden. Zodra je health boven de 70% stickie ontploffen en herhalen.
Ik en mijn medic hebben meestal nog 10 seconde over tot de ronde begint.

Gisteren begon ik ook steeds als demoman om een medic te chargen, en als hij charged is change ik naar HWG nog voor de ronde is begonnen om met mijn medic op pad te gaan.
Is sowieso een tip voor iedereen; als je tijdens setup tijd ziet dat niet alle medics gecharged worden neem dan niet de moeite het een demo of soldier uit te leggen, maar wissel zelf even van class en wissel terug voor de ronde begint.
Zelfde als er geen of weinig medics zijn; Wordt even medic, charge, jaag er een uber doorheen, en wissel (eventueel pas als je dood bent) terug naar de class van je keuze. Die ubers in het begin doen wonderen, zeker in de dustbowl-stages om door de sentries te breken.

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 12-12-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162998

Ik heb echt geen idee hoe je de admins kan banaderen voor [GoT] TFC. In de zeer uitgebreide uitleg staat nl. niet in hoe je contact met ze op kan nemen. Vandaar dat ik via dee post wil vragen om mij te inviten voor deze groep.

Steam ID:
[GoT]Q_Burton
http://steamcommunity.com/profiles/76561197968197924/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
Een soldier uberen is wel makkelijker. Ik druk gewoon mijn 'continuous fire' button in en houd mijn W ingedrukt. Kan je ondertussen een slokje koffie nemen :)

En met een demo ownen is wel degelijk mogelijk, heb er mijn damage record mee verhoogd met 2000 damage naar bijna 5500. Chokepoints vasthouden is er zo goed mee, zolang je maar niet in je eentje bent en je door een doorgebroken vijand wordt neergeknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Laatst online: 24-11-2024
Anoniem: 25342 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:52:
Ja ik had voor de grap een plugin geinstalleerd die dit doet, om te kijken of het zou bevallen. Het is wel leuk om de reacties van iedereen te zien, zeker de eerste keer toen iedereen spy werd :P Er zijn verschillende redenen om dezelfde class voor iedereen te houden:

1) Verschillende classes hebben meer health
2) Damage per melee wapen verschilt (check de TF2 stats maar eens op http://www.steampowered.com/status/tf2/tf2_stats.php onder Average damage per hit per weapon)
3) De plugin is nog een beetje buggy, na de spy ronde hadden mensen last van artifacts.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had net een leuke techniek bedacht voor Dustbowl 2nd stage defence.

2 engy (1 bij CP, andere op kleine schuurtje)
2 medics
1 pyro
4 demoman
1 solder (of 5de demoman)

En dan gewoon constant spammen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 07:32
Ik ook graag een invite :)

http://steamcommunity.com/profiles/76561197965800395

Dankjewel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55165

Anoniem: 159816 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:12:

2 medics
1 pyro
4 demoman

Dat heb ik al ooit gedaan met 3 vrienden :) gewoon 4 demomannen en omstebeurt laten ontploffen :) 5900 dmg gedaan zonder dood te gaan en er kwam niemand ( op een enkele spy ) door zelfs ubers niet omdat die gewoon niet doorliepen of de medic weg werd geblazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:08
Zit ik dit topic door te lezen kom ik er achter dat er een aparte GoT TF2 group is 8)7 Zou iemand zo vriendelijk willen zijn dan om mij uit te nodigen O-)
http://steamcommunity.com/profiles/76561197971816408/

[ Voor 0% gewijzigd door JanW op 12-12-2007 13:38 . Reden: Damn, you guys are fast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 159816 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:12:

2 medics
1 pyro
4 demoman

Dat zie je idd vaak, stickies en sentries in overvloed :)

[ Voor 19% gewijzigd door StarLite op 12-12-2007 13:44 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 12:22

glashio

C64 > AMIGA > PC

The juicier news is that PC users should see new maps for TF2 rolling out in the next year, with those maps being offered as bundled downloadable content. One of those maps, according to the forwarded e-mail from a Valve rep, is currently in testing.
bron
Valve komt met nieuwe maps :9

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Dat is goed nieuws :). Valve is goed bezig met TF2, straks ook meer achievements.
Veel custom maps zijn nog erg slecht dus wat goede maps kunnen we wel gebruiken. Veel oude TFC maps die nagemaakt worden zijn het telkens net niet. Ook vind ik dat er te weinig opties/wegen voor de scouts doublejump in maps geplaatst worden, in tfc kon je overal heen met concjumps en dat mis ik bij de scouts van tf2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Het is inderdaad duidelijk dat over de orginele maps veel meer en veel beter is nagedacht dat de custom maps die ik tot nu toe gezien hebn. Zelfs 2fort zit geniaal in elkaar;
Beste custom-map qua balans en speelbaarheid vind ik nog wel Turbine, die helemaal zo slecht niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rutger Mulder schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:55:
[...]

Heb ik ook wel eens zoiets gezien op een server en dat was best leuk, alleen sommige classes hebben voordeel van hogere hp. Het team dat bij elkaar bleef en de vijand met melee gangbanged won altijd makkelijk
Das waar qua hp hebben sommige classes voordeel maar de engy kan gewoon zijn dispencer bouwen... om te healen... dat gangbangen is niet helemaal waar, heb het al vaak genoeg gezien dat juist de gangbangende kant helemaal ingemaakt werd maar ok ;)

Oh en pyro en ubers zijn altijd handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
frickY schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:06:
Ik en mijn medic hebben meestal nog 10 seconde over tot de ronde begint.
ja dat haaal ik met soldier ook wel hoor 10 seconden over :)
( in dustbowl met mik als healer dacht ik )

overigens niet alle medic`s op de got servers weten dat ze moetten healen in die 60 secs en staan vaak gewoon de eerste 40 secs stil
Of ze healen je en en stoppen en gaan ineens iemand anders healen ( daardoor heb ik me nu al 2 keer opgeblazen ofzo :P )

XuSeM.nL

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
*vingers gekruist en hoopt op enkele goede CTF mappen of zelfs nieuwe speelmodusen zoals king of the hill, hunted, capture the fool with the chicken :D,... alles behalve gare CP mapjes dus*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapoen schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:59:
[...]

*vingers gekruist en hoopt op enkele goede CTF mappen of zelfs nieuwe speelmodusen zoals king of the hill, hunted, capture the fool with the chicken :D,... alles behalve gare CP mapjes dus*
King of the hill zou echt geniaal zijn in deze game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 20:05

DNB

Anoniem: 159816 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:03:
[...]

King of the hill zou echt geniaal zijn in deze game :D
ik meen ooit op een map gespeeld te hebben die zoiets probeerde te doen. Dan was er 1 CP bovenop een heuvel, dat verschrikkelijk lang duurde om te capturen. Zie maar eens met jouw team lang genoeg daar te blijven staan om dat punt te cappen. het was wel grappig voor even, maar deze map was niet scht geschikt voor veel mensen, en hij zag er niet uit ;) cp_king_of_the_hill was het of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
DeNeusbeer schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:29:
[...]

ik meen ooit op een map gespeeld te hebben die zoiets probeerde te doen. Dan was er 1 CP bovenop een heuvel, dat verschrikkelijk lang duurde om te capturen. Zie maar eens met jouw team lang genoeg daar te blijven staan om dat punt te cappen. het was wel grappig voor even, maar deze map was niet scht geschikt voor veel mensen, en hij zag er niet uit ;) cp_king_of_the_hill was het of iets in die richting.
Die heb ik gisteren nog gespeeld en het was inderdaadd geen fijne ervaring. Een echte KotH map heeft 1 centraal punt waarop elk team zijn vlag (of intelligence in dit geval) kwijt kan en deze daar zo lang mogelijk moet houden, het team krijgt punten per x seconden dat de vlag op dat punt staat. Een andere grove fout aan die map is het feit dat je gewoon in de enemy team spawn kan binnen lopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van mij mag hunted wel weer in het spel komen, ik vond het altijd zo leuk om de vip af te slachten :P wel jammer dat het er niet in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Brainstorm schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:12:

Ja ik had voor de grap een plugin geinstalleerd die dit doet, om te kijken of het zou bevallen.
Wat mij betreft zeker, was gisteren echt lachen, met zijn allen snipert!

@ Cipher; je neemt jezelf bij nader inzien wel een hoop werk op de hals met het verdelen van de teams voor de maandagavond op basis van de stats! Blijft een lastige verdeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Hey, leuk nieuwtje jongens:
Confirmation regarding maps and the patch came from Valve's Kerry Davis via forum user Shamrock. Valve submitted an Xbox 360 patch--addressing exploits and bugs, bandwidth usage, and stats reporting--to Microsoft certification today, and expects the certification process to take 10-14 days, completing before Christmas.

As far as new in-production maps, Davis gave no time frame. They will be released individually on PC, and in a single pack on Xbox 360. It is unknown whether that pack will be free; Microsoft has been reported as being discouraging towards developers releasing free game content through Xbox Live.

In a separate email sent to Shacker Trips, Valve's Robin Walker noted that the company plans to add to its official SDK the proprietary tools it uses to create the videos highlighting TF2 classes such as the Heavy, Engineer, Soldier, and Demoman. He said the company uses Softimage XSI and Autodesk Maya as well as its own tools.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Brainstorm schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:12:
[...]
3) De plugin is nog een beetje buggy, na de spy ronde hadden mensen last van artifacts.
Jup:
http://img89.imageshack.us/img89/7286/afterspymodxa4.jpg

Volgende keer resizen bitte ;) (Het bericht is geunlocked dus je kunt het nog wijzigen)

[ Voor 26% gewijzigd door een moderator op 12-12-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
idd dat bedoelde ik dus.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:22:
[...]

De locker healt ook gewoon nog bij heh ;)
Dat is nu net mijn punt .... een medic wordt sneller uber als degene die gehealed wordt weinig energie heeft ;)

Wordt trouwens gek van de vele lucky spam kills van demomannen. Zie je you were killed by .... en dan staat diegene zooooo ver weg.

[ Voor 19% gewijzigd door punisher007 op 12-12-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

punisher007 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:04:
[...]

Dat is nu net mijn punt .... een medic wordt sneller uber als degene die gehealed wordt weinig energie heeft ;)

Wordt trouwens gek van de vele lucky spam kills van demomannen. Zie je you were killed by .... en dan staat diegene zooooo ver weg.
Healen levert snelle uber op, regardless of iemand 10hp heeft of 100hp afaik.

En dat heb je ook met soldiers, die doen ook 18789789 crit damage en kunnen van enorme range spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Demoman kan je mee spammen ja, das het hele doel ervan. Gebieden die nauw zijn verdedigen, of dat nu bij de basis is of vlakbij enemy spawn. Zodra je in een open ruimte komt heeft de demo vrijwel geen nut meer. En voor ubers onderbreken is de demo echt geweldig, heb net op dustbowl in 1 ronde zo'n beetje de helft van alle enemy ubers verneukt denk ik :)

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:33
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:08:
[...]

Healen levert snelle uber op, regardless of iemand 10hp heeft of 100hp afaik.

En dat heb je ook met soldiers, die doen ook 18789789 crit damage en kunnen van enorme range spammen.
Weet niet of 10/100hp verschil maakt, maar 10/100% maakt wel degelijk uit.

Ik loop meestal rond mensen te healen die het echt nodig hebben tot m'n uber klaar is.. helaas denken sommige mensen dat ik ze ook gewoon door blijf healen en dat ze dus wel een kamikaze actie kunnen ondernemen :S

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• HertogJanNL
Er komt weer een nieuwe map aan en ik vindt deze er wel mooi uit zien: ctf_quarry.

Link naar forum
Link naar map .zip

http://i50.photobucket.co...PogoP/ctf_quarry00003.jpg

Iets voor op de GoT server?

Leuk plaatje maar niet als 'ie zo groot is. Resize volgende keer aub.

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 13-12-2007 15:25 ]

• Become
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:01
Ziet er erg sfeervol uit die map, ook veel kleine details die op de meeste customs missen. Krijg hopelijk dit weekend mijn headset binnen, want het begint me aardig op mijn zenuwen te werken dat ik als medic mijn buddie niet kan waarschuwen als er weer eens een pyro van achteren komt. Dus hopelijk kunnen jullie maandag mijn bromstem horen :)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27

Pinjataaa

Hit me!

Dat lijkt me een leuke map! Vanavond spelen? :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 13-12-2007 12:14 ]

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 16:01

Wiebbe

<none />

Kapoen schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:39:
[...]

Die heb ik gisteren nog gespeeld en het was inderdaadd geen fijne ervaring. Een echte KotH map heeft 1 centraal punt waarop elk team zijn vlag (of intelligence in dit geval) kwijt kan en deze daar zo lang mogelijk moet houden, het team krijgt punten per x seconden dat de vlag op dat punt staat. Een andere grove fout aan die map is het feit dat je gewoon in de enemy team spawn kan binnen lopen 8)7
hmm, ik ben even bezig geweest in hammer om te kijken wat er precies mogelijk is voor een King of the hill style map. Op zich kan het wel met punten maar niet "native" door teamfortres zelf.
Gelukkig is er wel een manier om de punten weer te geven, maar dat komt dan iets onder het midden in het beeld te staan, beetje irri ;)

De manier waarom ik het nu heb is gewoon twee timers voor beide teams. Als een team de CP captured (wat ongeveer 8 seconden duurt) dan gaat de timer weer naar beneden tellen. Op het moment dat het andere team de CP terug captured dan wisselt de timer naar die van het andere team en stopt de huidige. Ook krijgt de enemy team timer er 20 seconden bij. (tot een max van 5 minuten).

Daar naast is er een CTF aspect waarbij er een Flag/briefcase spawned op 2 verschillende plekken die gecaptured kunnen worden in de eigen base. Doe je dit dan komt er 10 of 20 seconden bij het enemy team erbij. De flags respawnen elke 25 seconden of zo. (nog niet bepaald :P)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Brainstorm
mooie map, ik zet hem straks even op de server om te testen.

• Kapoen
HertogJanNL schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:58:
Demoman kan je mee spammen ja, das het hele doel ervan. Gebieden die nauw zijn verdedigen, of dat nu bij de basis is of vlakbij enemy spawn. Zodra je in een open ruimte komt heeft de demo vrijwel geen nut meer. En voor ubers onderbreken is de demo echt geweldig, heb net op dustbowl in 1 ronde zo'n beetje de helft van alle enemy ubers verneukt denk ik :)
Het trickjumpen met de demo klasse begint al aardig te lukken hier :) Nu kan ik al met slechts 1 pipe deck-2-deck springen in 2fort, heel handig om snipers te pesten, maar niet meer dan dat jammer genoeg (aangezien je toch redelijk veel health verliest).

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 22:45
Ik moet zeggen dat ik demoman steeds meer begin te waarderen. Ik denk dat ik gisteren toch behoorlijk wat caps heb tegengehouden door het laatste cp te verdedigen met stickies. Meeste voldoening krijg ik toch wel als ik een uber die net is afgelopen kan opblazen. :)

Anoniem: 197066

Hmm.. kan iemand mij uitleggen wat dat uberen inhoudt? Ik zie dat een medic mij kan 'opladen', maar weet niet precies wat er dan gebeurt. Ik neem aan dat je semi-onoverwinnelijk word?

• MrAngry
Kapoen schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:30:
[...]

Het trickjumpen met de demo klasse begint al aardig te lukken hier :) Nu kan ik al met slechts 1 pipe deck-2-deck springen in 2fort, heel handig om snipers te pesten, maar niet meer dan dat jammer genoeg (aangezien je toch redelijk veel health verliest).
Kan je daar eens een filmpje van posten? :)
Ik probeer het al een tijdje maar snap toch niet helemaal wanneer je nou de optimal boost krijgt, qua positie tov de pipe en wel of niet springen. Ik probeer het overigens wel alleen in publics, misschien moet ik toch eens een private opstarten :)

Anoniem: 197066 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:31:
Hmm.. kan iemand mij uitleggen wat dat uberen inhoudt? Ik zie dat een medic mij kan 'opladen', maar weet niet precies wat er dan gebeurt. Ik neem aan dat je semi-onoverwinnelijk word?
Als je 100% bent en je drukt op de rechtermuisknop dan worden jij en degene die je healt voor 10 seconden (oid, je ziet em aftellen) onsterfelijk,

• frickY
Iets uitgebreider;

Wanneer een medic healt laad hij een ubercharger op. Wanneer deze 100% volzit kan de medic een uber-charge geven met de rechtermuis. Hij en degene die hij healt worden dan blauw of rood (afhnakelijk van het team) en kunnen niet door. De ubercharger loopt in een seconde of 10 leeg, waarna de medic deze weer opnieuw dient op te laden.
Tijdens een ubercharge kun je niet dood. Je kunt echter ook geen CP's capturen.

@Kapoen
Bedoel je van balkon naar balkon, of van oever naar oever?
Het eerste lijkt me namelijk niet mogelijk zonder met een minimale hoeveelheid health weer neer te komen?

• Brainstorm
Hmm best een aardige map, ctf_quarry. Vanavond maar eens met 24 man spelen :) Wat ik wel verwacht is dat de meeste mensen de mijnkarretjes zullen haten, er zijn er twee die constant rondrijden en instant kill zijn >:) gelukkig niet zo absurd snel en veel als in cp_mountcoaster, waar de trein de hele map rond gaat.

• frickY
Kun je er dit keer wel inzitten? :p

@MrAngry
Ik zal eens proberen een demo te recorden. Vind zelf dat ik wel redelijk kan stickybombjumpen.

@Sûkerbôle hieronder
;(

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 13-12-2007 15:56 ]

Anoniem: 243666

http://img170.imageshack.us/img170/5061/lelijkerdnd5.jpg

Wat vinden jullie van mijn lelijke spy? >:) (gemaakt door mijn neefje :P )

• Kapoen
MrAngry schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:32:
[...]

Ik probeer het al een tijdje maar snap toch niet helemaal wanneer je nou de optimal boost krijgt, qua positie tov de pipe en wel of niet springen. Ik probeer het overigens wel alleen in publics, misschien moet ik toch eens een private opstarten :)
Ik zal proberen vanavond een demotje te maken er van. Wat je anders ook kan doen is het mapje opzoeken met de name 'crazyjumpmap'. Het is in feite een lelijke map met een aantal zwevende platforms, maar ze is wel goed om pipe jumps te oefenen. Probeer maar eens van platform naar platform te gaan met slechts 1 pipe per keer en je krijgt zo de feeling gemakkelijk vast :)

• HertogJanNL
MrAngry schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:32:
[...]

Je moet iig wel jumpen. Ik kon eerder sticky jumpen dan rocket jumpen, al doe ik het niet in een vloeiende beweging ofzo. Ik schiet een stick, zorg dat ik boven de sticky in de lucht ben gesprongen met genoeg voorwaarts momentum zodat ik ver kan komen. Je positie tov de stickybomb bepaalt ook welke richting je opvliegt.

Maar het leukste blijft het om de enemy te laten stickyjumpen >:)

• psyduck170
  • Laatst online: 08-06 12:33

psyduck170

Mééééédic

ik heb die map (ctf_quarry) een tijdje geleden eens kort gespeeld. Liep wel een beetje verloren in het begin maar heb maar een 15tal minuten gespeeld want er zat maar 4 man op de server.
Is inderdaad mooi afgewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door psyduck170 op 13-12-2007 15:24 ]

• Kapoen
HertogJanNL schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:20:
[...]

Je moet iig wel jumpen. Ik kon eerder sticky jumpen dan rocket jumpen, al doe ik het niet in een vloeiende beweging ofzo. Ik schiet een stick, zorg dat ik boven de sticky in de lucht ben gesprongen met genoeg voorwaarts momentum zodat ik ver kan komen. Je positie tov de stickybomb bepaalt ook welke richting je opvliegt.

Maar het leukste blijft het om de enemy te laten stickyjumpen >:)
Waarschijnlijk al gekend, maar als je bij het springen ook nog crouch/duck (bukken dus :) ) ingeduwd houd dan spring je verder/hoger (ook bij rocketjumps en doublejumps).

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Niet echt iets voor mensen met een slechte fijne motoriek (zoals ik dus met dit soort spellen) dus. Het laten stickyjumpen is wel erg grappig, zeker wanneer je zelf de enemy bent. Ik ben als medic al op een paar leuke plekjes terecht gekomen door dat soort praktijken. Eens een ander uitzicht dan de achterkant van spelers >:))

Doe normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 13-12-2007 17:04 ]

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
frickY schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:59:
Iets uitgebreider;

Wanneer een medic healt laad hij een ubercharger op. Wanneer deze 100% volzit kan de medic een uber-charge geven met de rechtermuis. Hij en degene die hij healt worden dan blauw of rood (afhnakelijk van het team) en kunnen niet door. De ubercharger loopt in een seconde of 10 leeg, waarna de medic deze weer opnieuw dient op te laden.
Tijdens een ubercharge kun je niet dood. Je kunt echter ook geen CP's capturen.
Nog een kleine toevoeging: als je de uber start met je healgun, kun je hem pauzeren door naar 2e of 3e wapen te switchen. Zodra je terugswitched naar je healgun, loop de teller weer door.

Anoniem: 197066

DaCoTa schreef op donderdag 13 december 2007 @ 17:02:
[...]

Nog een kleine toevoeging: als je de uber start met je healgun, kun je hem pauzeren door naar 2e of 3e wapen te switchen. Zodra je terugswitched naar je healgun, loop de teller weer door.
bedankt voor jullie hulp!

Als jullie nog meer tips en trucs weten, graag ;)
Ben net begonnen, en word nog regelmatig afgemaakt.. totnutoe vind ik soldier en engineer het leukst spelen, al heb ik nog niet alle classes gehad.

• Rutger Mulder
Jump-crouch bind is wel erg makkelijk, dan hoef je alleen maar op spatie te rammen 8)

die heb ik gewoon op mijn muis gebind, is wel handig als je als scout door het level wil hoppen ;)

• punisher007
Weet niet of iemand het al had gepost .... maare bij deze de TF2 stats:
http://www.steampowered.com/status/tf2/tf2_stats.php

Vooral de deathmaps vind ik wel interessant ;)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Was erg leuk defenden op dustbowl:

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/7853/cpdustbowl0000yl4.png

Impenetrable defence :)

En hier nog een shot van vorige maandag:

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/5015/tchydro0000va2.png

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat zijn een hoop medics :D

• Napo
  • Niet online
Lekker geknald net, wat is cabo toch irritant :p

Cabo in action
http://img128.imageshack....tcaboislookinggoodgk6.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Napo op 13-12-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg leuke avond gehad op de GoT server. Eerst compleet weggevaagd worden (altijd lastig als maar 3 man een mic hebben en de helft niet weet wat ze aan het doen zijn vs. een team dat wel weet wat ze doen) en daarna nog wat erg toffe potjes met wat buitenlandse gasten. Goed teamwork *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 00:31
daar had ik gister geen last van toen ik de server speelde :P. wist op bepaalde moment cabo er steeds uit te vissen was hij niet echt blij geloof ik vroeg als ik op een andere server wou gaan spelen haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242003

Alloha :D Ik heb sinds kort ook TF2, heb vroeger heel erg veel TFC gespeeld (concen ftw!), en nu denk ik mn verslaving maar weer eens op te pakken met TF2 :P.
Mn laptop kan het jammer genoeg niet echt meer aan, dus heeft iemand nog tips voor een btje flinke fps boost?
En cya on the battlefield ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 23:18

Shabbaman

Got love?

Twisted schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:48:
Was erg leuk defenden op dustbowl:

[afbeelding]

Impenetrable defence :)
Omlopen via de grot?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Daar stond [GoT]Sander met een dikke sentry en met een demo man :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Pinjataaa schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:02:

Precies, dat was leuk defenden met sticky's en pipes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:17
Vanavond weer lekker zin in *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-06 10:37
Pinjataaa schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:02:
[...]

Ja, er wilden nogal veel spies daarlangs lopen of deden een poging daartoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
sm_beacon - Admin can place a beacon on a player }) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Brainstorm schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:30:
[...]

sm_beacon - Admin can place a beacon on a player }) ;)
Goed plan, Cabo haalt me het bloed onder de nagels vandaan..
Telkens als ik in de buurt van de 10 sentry kills kom wordt alles gesapt en kan ik opnieuw beginnen :p
sander1988 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:30:
[...]

Ja, er wilden nogal veel spies daarlangs lopen of deden een poging daartoe :)
Daar was ik er dus 1 van :P wilde niet echt lukken...

[ Voor 27% gewijzigd door Pinjataaa op 14-12-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 22:45
Loopt hier ook een Sirolf rond trouwens? ;)
Je was vandeweek op onze server en een van de weinigen die ik niet gedominate heb op dat moment. 5 Dominations tegelijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Laatst online: 13-06 13:35
Sypheron schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:07:
Loopt hier ook een Sirolf rond trouwens? ;)
Je was vandeweek op onze server en een van de weinigen die ik niet gedominate heb op dat moment. 5 Dominations tegelijk :>
That's me! :)

Ik ga regelmatig nadat ik dood ben gegaan terug naar de vorige plek, om diegene een lesje te leren. You don't kill Sirolf! >:)

offtopic:
Al loopt het vaak ook de tweede keer verkeerd af voor me... :')

[ Voor 27% gewijzigd door FlorisD op 14-12-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Haha dat doe ik ook vaak.
Als een sniper of sentry me omlegt ga ik boos als spy wraak nemen, waarna ik weer in mijn oorspronkelijk class verder ga :9

Ik was gisteravond opzoek naar een server die de genoemde crazyjumpmap draaide. Bij mijn zoektocht kwam ik in een server terecht bestaande uit 1 grote ruimte met een zooi health en ammo packs. Het merendeel stond als HWG die hele ruimte met lood vol te blaffen. Domination op revenge op domination op revenge volgend. Was erg komisch voor een minuut of 5, zeker in combinatie met HWG's taunts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Laatst online: 13-06 13:35
frickY schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:34:
Haha dat doe ik ook vaak.
Als een sniper of sentry me omlegt ga ik boos als spy wraak nemen, waarna ik weer in mijn oorspronkelijk class verder ga :9

Ik was gisteravond opzoek naar een server die de genoemde crazyjumpmap draaide. Bij mijn zoektocht kwam ik in een server terecht bestaande uit 1 grote ruimte met een zooi health en ammo packs. Het merendeel stond als HWG die hele ruimte met lood vol te blaffen. Domination op revenge op domination op revenge volgend. Was erg komisch voor een minuut of 5, zeker in combinatie met HWG's taunts.
melee_ringking is ook een best grappige map. Da's simpelweg een boksring en iedereen kan alleen z'n melee-wapen gebruiken. Verder is de ring is ook gelijk een capture point, dus degene die het meest de tegenstander dood (en dus met z'n eigen groep in de ring overblijft voor enige tijd) is de winnaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:17
Pinjataaa schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:03:
[...]

Goed plan, Cabo haalt me het bloed onder de nagels vandaan..
Telkens als ik in de buurt van de 10 sentry kills kom wordt alles gesapt en kan ik opnieuw beginnen :p
Goed toch d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Anoniem: 242003 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:40:
Alloha :D Ik heb sinds kort ook TF2, heb vroeger heel erg veel TFC gespeeld (concen ftw!), en nu denk ik mn verslaving maar weer eens op te pakken met TF2 :P.
Mn laptop kan het jammer genoeg niet echt meer aan, dus heeft iemand nog tips voor een btje flinke fps boost?
En cya on the battlefield ;)
Ikzelf draai TF2 op 1024x768, lager is niet te doen, dan ziet het er niet meer uit, hoger natuurlijk op mijn PC al helemaal niet (2700+, 1GB RAM, GF4Ti4200 128MB). Textures heb ik op high, dat vind ik nu eenmaal erg belangrijk. Trilinear filtering, AA+AF uiteraar uit, evenals HDR. Model detail op medium, daar mis je niet heel veel aan. De rest op low, waaronder ook shaders. Had eerst model detail en shaders op high geloof ik, maar dat downtunen bracht een grote prestatiewinst mee! Heb nu tijdens gevechten iig geen fps drops naar 10 fps, maar blijft volgens mij in de buurt van de 20 op zijn ergst. Overigens hebben custom maps een veel slechtere fps dan de standaard maps lijkt het.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.