[PC] Team Fortress 2 / Fortress Forever, deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.256 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Normaliter voeg je de CD-key van je gekochte spel toe aan je Steam-client, en installeer je hem vanuit steam. Je kunt de locatie van installatie dan niet kiezen, maar hij komt gewoon in ./%STEAMDIR%/SteamApps/%ACCOUNTNAME%/tf2/

Heb jij TF2 los gekocht, of The Orange Box?
Heb jij een fysiek CDtje welke je hebt gebruikt, of alleen een productcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
was zeker leuk gisterenavond!
wel zal ik er voor moeten gaan zorgen dat mijn mic het de volgende keer goed doet...

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Het ging weer lekker gister bij mij, toch in 2,5 uur weer een paar 100 puntjes in de wacht gesleept :D
Teamwerk kan inderdaad wat beter, op een gegeven moment had het andere team het lekker te pakken, 3 ubercharged heavies/soldiers op de CP op Dustbowl gaat toch wel hard :P

Ik begin steeds meer fan te worden van de demoman, heb er zelfs meer uren opzitten dan met engineer :D

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Gisteren mijn eerste potje met de clan gespeeld, echt zo'n groot verschil met pubs, heerlijk gewoon :)

Ingame name =[GoT] xenth

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58

Tank80

Cyanide&&Happiness

StarLite schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:01:
Teamwerk kan inderdaad wat beter, op een gegeven moment had het andere team het lekker te pakken, 3 ubercharged heavies/soldiers op de CP op Dustbowl gaat toch wel hard :P
Was inderdaad gewoon eng die blauwe lawine :P
Moeten we snel weer doen zo'n avondje...vanavond? :Y B-)

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TANK!E is een die-hard... :)

Heb gisteravond ook weer een 'award' in de wacht gesleept, maar 'Most Revenge Kills' is een dubieuze eer...

Voor mensen die een goedkope headset zoeken: ik heb er vorige week eentje gekocht voor 7 euro bij bol.com, en die doet het uitstekend! Dat is de Trust HS-2300P, en ze leveren hem binnen één dag. En nee, ik werk niet bij bol.com... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb er onlangs één gehaald voor €5 bij de Markskramer, ook van Trust (ander type dan het jouwe).
Het geluid uit de oorschelpen is bagger, maar de microfoon doet het prima. Als ik hem gebruik hangt hij meestal om mijn nek en speel ik met geluid over de speakers of oordopjes, en buig ik de microfoon voor mijn smoel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
frickY schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:46:
Ik heb er onlangs één gehaald voor €5 bij de Markskramer, ook van Trust (ander type dan het jouwe).
Het geluid uit de oorschelpen is bagger, maar de microfoon doet het prima. Als ik hem gebruik hangt hij meestal om mijn nek en speel ik met geluid over de speakers of oordopjes, en buig ik de microfoon voor mijn smoel :p
lol - zo speel ik ook :) Gewoon een sweex ding van de MM, 4,99 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 21:15

User

S3

frickY schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:51:
Normaliter voeg je de CD-key van je gekochte spel toe aan je Steam-client, en installeer je hem vanuit steam. Je kunt de locatie van installatie dan niet kiezen, maar hij komt gewoon in ./%STEAMDIR%/SteamApps/%ACCOUNTNAME%/tf2/

Heb jij TF2 los gekocht, of The Orange Box?
Heb jij een fysiek CDtje welke je hebt gebruikt, of alleen een productcode?
Van een CDtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

DukeN schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:15:
Het was gisteravond een leuke pot. Al vond ik dat Brainstorm en MOAW mij wel erg snel doorhadden als spy. Ik was meer aan het wachten om te Spawnen als dat ik speelde :)

edit: Dus Brainstorm en MOAW graag dus in het vervolg mij laten lopen en "doen" alsof je me niet herkend. Dan heb ik ook een leuke avond ;)
:9~ Ik heb jou zovaak eruit gepikt he, heel de tijd rocket spam. Was wel lache dat ik soms mis schoot en opeens een cloaked spy of een disguised spy raakte in de menigte. :D

Hehe, zie net in die stats dat ik als 2e ben geindigd, toch netjes voor iemand die 2x per week speelt. :P

Vanavond ben ik zeker weer te vinden op de server, time to kill some crouds! >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Knaak op 27-11-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 18:22

Shoarma kip

IceDFire

Mjah de laatste paar dagen liep ik al te zoeken naar een goede game, aangezien ik "vroeger" veel TFC heb gespeeld wou ik toch een keer TF2 proberen...

Na het lezen van sommige reacties hier kreeg ik er al helemaal zin in, dus heb hem gisteren gekocht (gewoon via steam :P) en zal vanavond eens zien of het echt zo mooi is als iedereen zegt :)

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 21:47
DukeN schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:15:
Het was gisteravond een leuke pot. Al vond ik dat Brainstorm en MOAW mij wel erg snel doorhadden als spy. Ik was meer aan het wachten om te Spawnen als dat ik speelde :)

edit: Dus Brainstorm en MOAW graag dus in het vervolg mij laten lopen en "doen" alsof je me niet herkend. Dan heb ik ook een leuke avond ;)
Hah ja, zag ik opeens weer zo'n engineer de 'verkeerde' kant oplopen :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
frickY schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:46:
Ik vind het zelf wel belangrijk dat het geluid ook goed is. Gebruik het ook om 's avonds te gamen en met mijn subwoofer vinden mijn huisgenoten het niet leuk als om half elf 's avonds nog steeds knallen en explosies door het hele huis te horen zijn. Maarja, de headsets van Trust e.d. hebben een prima microfoon, maar het geluid is zeer kut. Dus ga nu maar eens op zoek naar een vervanging met wat duurzamere bekleding van de oordoppen.

@Tank!e: Het is mooi om een blauwe lawine te zijn. De medics van ons team waren echt goed, we zijn een aantal keer goed over het rode team heen gelopen.
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de echte clans nu als team strategie gebruiken. Heeft iedereen een paar rollen die hij standaard op zich neemt, of verdeelt 1 commander de rollen ofzo? Er is denk ik nog een hoop winst te halen als iedereen volgens 1 strategie speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

HertogJanNL schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:56:
Er is denk ik nog een hoop winst te halen als iedereen volgens 1 strategie speelt...
Jazeker, mensen moeten meteen in het begin [GoT]Cabo in vlammen zetten of de lucht in schieten met SuddenDeath. Dat scheelt een hoop. :9

Meesten mensen moeten beter letten op Spy's, soms is het echt te makkelijk als Spy zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:40:
TANK!E is een die-hard... :)

Heb gisteravond ook weer een 'award' in de wacht gesleept, maar 'Most Revenge Kills' is een dubieuze eer...

Voor mensen die een goedkope headset zoeken: ik heb er vorige week eentje gekocht voor 7 euro bij bol.com, en die doet het uitstekend! Dat is de Trust HS-2300P, en ze leveren hem binnen één dag. En nee, ik werk niet bij bol.com... :P
Vroeger versleet ik goedkope headsetjes bij de vleet jammer genoeg, tegenwoordig blijf ik bij duurder spul dat gewoon langer meegaat.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Laatst online: 03-05 02:54
Haha, net weer gespeeld was echt vet!
Ik ben altijd zo opgewonden geweest over mijn quad-kill...
Ik heb net 2x een 'octo'-kill gemaakt!

En nee niet die gozer uit spongebob.

Ik was als heavy flink aan het rapen bij de spawn waarin ik ineenkeer 'tingintgintg' hoorde. Er stonden daar 8 mensen en ik asl heavy met 450HP stond daar te critten.. :')

De andere keer was op dezelfde plek, maar toen met uber als pyro in die 8 mensen gerend en allemaal in vuur en vlam gezet, plus een sentry en dispenser... Hulde aan mij

En cabo, ik krijg nog een koekje van je ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
2x een octo-kill :? Ik had een dual-revenge ;(
Had MOAW en Tankie dominated en uitgerekend die 2 killen mij samen.
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/tf2/double-revenge800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

frickY schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:49:
2x een octo-kill :? Ik had een dual-revenge ;(
Had MOAW en Tankie dominated en uitgerekend die 2 killen mij samen.
[afbeelding]
Whoa wat een prestatie! Mede mogelijk gemaakt door mij. :P

Altijd tof om dit soort shots te zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:06
Shoarma kip schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:37:
Mjah de laatste paar dagen liep ik al te zoeken naar een goede game, aangezien ik "vroeger" veel TFC heb gespeeld wou ik toch een keer TF2 proberen...

Na het lezen van sommige reacties hier kreeg ik er al helemaal zin in, dus heb hem gisteren gekocht (gewoon via steam :P) en zal vanavond eens zien of het echt zo mooi is als iedereen zegt :)
En je hebt enkel TF2 gekocht of de Orange Box...Ik wou hem vandaag ook kopen voor $49.95...maar dan blijkt dat er nog $9.44 tax bij komt en dan kost die dus bijna net zoveel als de dvd....haal ik die morgen wel...wat betaal je nu precies in Euro's +/- 42 Euro?

[edit] @hieronder: Op Steam kost de orangebox $49.95 + $9.44 tax bij een koers van +/- 1.42 wordt dat dus Eruo 41.80...8 Euro minder dan in de winkel...dan haal ik hem liever in de Winkel...heb ik voor 8 Euro een mooi doosje + DVD en hoef ik niet te downloaden... Ik vroeg/vraag me enkel af of het echt maar zo weinig scheelt (+/- 8 Euro)

[ Voor 19% gewijzigd door chrisO op 28-11-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 15:51
is hij via steam niet goedkoper.ik meende dat de dollar op moment niet zoveel waard was als de euro.volgens mij kost de orange box in de winkel een 50euro en via steam een stuk goedkoper.1euro is 1dollar 40 nog wat als ik me niet vergis.lijkt me vreemd dat dit niet zoveel zou uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Kan HertogJan gebanned worden van de server? :+ Hij was echt de enigste die me telkens doodmaakte gisteravond, en dat begon al snel erg frustrerend te worden :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Ah joh, jij hebt mij ook 11 keer gemold in totaal, ook al heb ik jou 2,18x zoveel vermoord :P Er zijn 10 mensen bij wie die verhouding nog nadeliger uitpakt, dus niet zeuren ;)

@psycomania: Laatst stond de euro op 1,48 dollar, dat was een mooi moment geweest de orange box te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:21

Shabbaman

Got love?

chrisO schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:27:
[...]

En je hebt enkel TF2 gekocht of de Orange Box...Ik wou hem vandaag ook kopen voor $49.95...maar dan blijkt dat er nog $9.44 tax bij komt en dan kost die dus bijna net zoveel als de dvd....haal ik die morgen wel...wat betaal je nu precies in Euro's +/- 42 Euro?

[edit] @hieronder: Op Steam kost de orangebox $49.95 + $9.44 tax bij een koers van +/- 1.42 wordt dat dus Eruo 41.80...8 Euro minder dan in de winkel...dan haal ik hem liever in de Winkel...heb ik voor 8 Euro een mooi doosje + DVD en hoef ik niet te downloaden... Ik vroeg/vraag me enkel af of het echt maar zo weinig scheelt (+/- 8 Euro)
De belangrijkste reden voor mij om het via Steam te kopen was dat ik daardoor ook mocht betatesten. Je zou zeggen dat het meestal een gunst is dat je wilt betatesten, maar in dit geval had ik daar wel wat geld voor over. Bovendien gaan dvdtjes alleen maar kapot, en ze nemen fysieke ruimte in. Alleen maar nadelen! :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
HertogJanNL schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:54:
Ah joh, jij hebt mij ook 11 keer gemold in totaal, ook al heb ik jou 2,18x zoveel vermoord :P Er zijn 10 mensen bij wie die verhouding nog nadeliger uitpakt, dus niet zeuren ;)

@psycomania: Laatst stond de euro op 1,48 dollar, dat was een mooi moment geweest de orange box te kopen!
haha ik heb hem allang;) maar ik had hem toen ook al behoorlijk goedkoop omdat ik hem in de voor verkoop heb gekocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
chrisO schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:27:
[...] en hoef ik niet te downloaden..
Behalve dan die 14 updates die sinds het persen van het DVDtje zijn gereleased ;)

De prijs op Steam is sinds de launch wel verhoogt. Of eigenlijk, je kreeg voor de launch een korting als je kocht via Steam. Ik heb The Orangebox voor ~€35. Nu zal het denk ik niet meer heel veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Ik heb hem laatst gekocht voor 42e via steam. Toch wel een gunstig prijsje vond ik zelf. (Wel orange box uiteraard)

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Become
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:18
Ik vond het maandag ook zeer lekker spelen, er werd in mijn ogen redelijk goed samengewerkt (best vervelend als je dan wat later als medic op een gewone pub speelt en er is niemand die je aan een uber wil helpen bij Dustbowl |:( ). Er waren me maandag wel een paar dingen opgevallen.
  • Iedereen haat Cabo als hij in het andere team zit
  • Alle medics hadden aan het eind van de avond een verkrampte wijsvinger van het healen
  • Hertog Jan is helemaal niet knuppelproof zoals hij beweerde :+
  • Ik had beter honkballer kunnen worden dan gaan studeren >:)
Maar met andere woorden, zeker voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik zeg: wie heeft er tijd komende maandagavond om 8 uur? Eventje zal ik vanmiddag even aanmaken, brainstorm doet een passwordje erbij en knallen maar.

Misschien voortaan maandagavond 8 uur fraggen en knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Lt. Marx schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:44:
Ik zeg: wie heeft er tijd komende maandagavond om 8 uur? Eventje zal ik vanmiddag even aanmaken, brainstorm doet een passwordje erbij en knallen maar.

goed idee, count me in :) Maandag is een goeie dag ook :) (ff die frustaties van de eerste werkdag op jullie afreageren (of andersom :X ;)))

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wederom voor! Misschien deze keer ook afspraken over teams, al is dat misschien ingewikkeld en niet per sé leuker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik kan maandagavond wel, lijkt me leuk. Een teamspreakserver lijkt me ook geen overbodige luxe, valt dat te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

TF 2 is zo geweldig voor teamplay. Samen met 3/4 andere vrienden ben ik regelmatig op verschillende servers te vinden. Lekker skype aanzetten en knallen maar. We staan dan ook altijd in de top van ons team, simpelweg omdat je elkaar kan helpen en stategieen kan vormen.

1 HW en/of Demoman, 1 Medic en knallen maar. Beetj een sniper als support en je hebt een gouden team :D :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het standaard teamspeak tegenwoordig...?

Wat misschien ook wel een keer leuk is, is Friendly Fire aan. Dat maakt het een heel ander spel ineens (vooral voor soldiers, heavies en demo's waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Laatst online: 11-09 10:54
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:58:

Wat misschien ook wel een keer leuk is, is Friendly Fire aan. Dat maakt het een heel ander spel ineens (vooral voor soldiers, heavies en demo's waarschijnlijk).
Spies worden dan echt véél te sterk. Lijkt me geen goed idee... :/

Verder zit er standaard al een Teamspeak-achtige oplossing in het spel verwerkt, dus waar zou je TS voor nodig hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door FlorisD op 28-11-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Ik vraag me overigens af of ze het "doe jezelf pijn voor snellere uber" gaan oplossen (erg effectief met de demo guy).

Is wel een manier om de newbies te onderscheiden van de spelers met wat meer ervaring; erg frustrerend als zo'n medic het dan niet snapt en je moet "uitbreken" uit Dustbowl (niet die met het trapje in de mijnschacht) - daar kun je Uber juist heel goed gebruiken. Zit je wat op jezelf te knallen, maar healen, ho maar.

Overigens is verdedigen lastig, maar het lukt beter als je het uitbreken uberhaupt weet te voorkomen.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlorisD schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:02:
[...]

Verder zit er standaard al een Teamspeak-achtige oplossing in het spel verwerkt, dus waar zou je TS voor nodig hebben?
En die oplossing is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 09:25
Yoozer schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:07:
Ik vraag me overigens af of ze het "doe jezelf pijn voor snellere uber" gaan oplossen (erg effectief met de demo guy).
Ik vind dat lang niet zo storend als door dat hek heen gesniped worden in die map, dat moet echt even snel gefixed worden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Become schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:41:
  • Iedereen haat Cabo als hij in het andere team zit
Maar met andere woorden, zeker voor herhaling vatbaar.
Ik kan daar echt alleen maar om lachen. Ik denk dat niemand het leuk vind als je van achter wordt geowned. Het lijkt laf? (zei iemand een keer) Maar misschien beter opletten? Ik denk dat alles in balans is en een spy hoort daar nou eenmaal.

Stats: 54 uur als spy gespeeld. _/-\o_ (speel al sinds de beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Lt. Marx schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:44:

Moet lukken idd :)
Ik denk eigenlijk dat het geen bug is, anders was het al wel opgelost.
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:53:
Ik ben wederom voor! Misschien deze keer ook afspraken over teams, al is dat misschien ingewikkeld en niet per sé leuker...
Nadeel is wel dat je dan niet goed kan inspelen op situaties die net even een andere strategie vereisen.
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:58:

Ja voice zit ingebouwd, dus een aparte TS server is niet nodig. Voordeel is ook dat de ingame voice meteen rekening houdt met team & dode spelers.

FF ana lijkt me trouwens ook wel leuk, alleen zet ik dan beter de stats uit :) -50 punten per TK komt hard aan...

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Is wel een manier om de newbies te onderscheiden van de spelers met wat meer ervaring; erg frustrerend als zo'n medic het dan niet snapt en je moet "uitbreken" uit Dustbowl (niet die met het trapje in de mijnschacht) - daar kun je Uber juist heel goed gebruiken. Zit je wat op jezelf te knallen, maar healen, ho maar.
Er zijn ook genoeg soldiers en demo's die dat ook niet snappen hoor. Eerlijk gezegd moet ik de eerste medic die het niet snapt nog tegenkomen.

Veel erger vind ik de spelers die denken dat je bij dustbowl moet uitbreken met 4 snipers en 4 engineers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

FlorisD schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:02:
[...]

Spies worden dan echt véél te sterk. Lijkt me geen goed idee... :/

Team speak en de interne oplossing van Valve zijn 10 keer kut. GEluid is bagger en je hoort elkaar amper imo (en nee aan de hardware/instellingen ligt het niet)

Skype werkt tenminste, zonder dat gelul van voice acitivation of button activation

Maar dat is verder offtopic en imo :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Notna schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:39:
[...]

Team speak en de interne oplossing van Valve zijn 10 keer kut. GEluid is bagger en je hoort elkaar amper imo (en nee aan de hardware/instellingen ligt het niet)
Als het niet aan je hardware of instellingen ligt, zou ik het probleem toch niet meteen bij Teamspeak of in-game voice erkennen. Als je je geluid goed afstelt, dan hoor je alles.

Irritanter is dat sommige andere spelers hun instellingen niet goed kunnen/willen afstellen voor VoIP. Denk hierbij aan spelers die hun 'mic boost' niet weten te vinden op geluidskaarten waarbij dit hard nodig is.

Een goede algemene oplossing voor brak geluid van anderen: zet het volume intern in het spel zachter, zet het volume van je boxen zodanig dat de geluiden van het spel weer net zo hard klinken. Zet vervolgens het volume voor inkomend geluid in je VoIP programma op een gewenst niveau. Je kan dit volume nu hoger dan het spel instellen, waardoor communicatie van anderen duidelijker te horen is.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
Druk eens op de V van je toetsenbord tijdens het spelen... ;)
Heel simpel, indrukken en lullen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De eerste GoT-war op de Tweakgaming-server hebben we met ventrillo gedaan, maar dat is alleen maar onhandig. Na een mapchange, of een auto-balance, moet je alt-tabben om naar het channel van je team te gaan. Daar had men op een gegeven moment geen zin meer in waardoor je 'spies' in je spraakkanaal hebt zitten. Niet handig als de vijand hoort dat je eraan komt, of een medic nodig hebt in de sewer
De ingame voice werkt daar in tegen ideaal bij dergelijke wars.
Bij clanwars, waar elke clan zijn eigen server of kanaal gebruikt maakt het natuurlijk weinig uit. Maar zulke dynamische potjes als wij spelen is de ingame-voice gewoon het handigst.

Maandagavond ben ik ook weer van de partij. Maar ik zie liever donderdagavond of zaterdagmdidag.

Overigens vind ik het juist lachen om cabo in het team tegenover me te hebben. Hij stouwt zovaak een mes in mijn rug dat ik het een heerlijk gevoel vind hem een keer te kunnen terugpakken :) Beetje uitdaging houd het spel interessant :)

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 28-11-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
ik vind het zelf altijd het mooiste als ik die spy's te slim af ben.dan heb ik door dat er spy achter me zit of voor me loopt en dan doe ik alsof ik hem niet door heb en als hij dan naar een teammate loopt of in eens weg.krijgt hij een racket naar zijn smoel of wat anders is net wat ik speel op dat moment :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Ok, ik stem ook voor maandag! Binnen enkele dagen heb ik een headset zodat ik mijn Mic kan gebruiken. Mensen zullen het niet waarderen als ik mijn 5.1 aanzet + Mic, dat galmt enorm. :D

Heb tot nu toe altijd enorme schik gehad met Team Fortress 2, op de tweakgaming server en de server van Brainstorm. Die sfeer altijd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:54:
Heb tot nu toe altijd enorme schik gehad met Team Fortress 2, op de tweakgaming server en de server van Brainstorm. Die sfeer altijd. _/-\o_
Misschien een domme vraag, maar zijn dat verschillende servers dan? Ik ken alleen de [GoT] Team Fortress 2 - Official HLStatsX server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

[GoT] Team Fortress 2 - Official HLStatsX server is van Brainstorm. De andere is van Cipher oftewel: fricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:58:
[...]

Misschien een domme vraag, maar zijn dat verschillende servers dan? Ik ken alleen de [GoT] Team Fortress 2 - Official HLStatsX server...
check het ts maar staan de servers in vermeld ondere 2onder de naam got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Klopt.

Tweaker Brainstorm heeft zijn eigen server aangeschaft, ook wel bekend als de [GoT] server;
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/TF2status/1425320732/

Tevens draaien we bij Tweakgaming een TF2 server welke in het verleden eens beschikbaar is gesteld voor een GoT-event. Deze is verder helaas vrijwel altijd leeg.
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/TF2status/3641905415/

offtopic:
Klikken = joinen

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 28-11-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

offtopic:
En toch vraag ik me nogsteeds af hoe je dit zo mooi hebt gemaakt, mijn complimenten daarvoor _/-\o_ . Ik heb wel verstand van php, maar dit word me toch te moeilijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Knaak op 28-11-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Kun je de HLStatsX ook syncen met twee servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Cabo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:24:
Kun je de HLStatsX ook syncen met twee servers?
Alsof je nog niet genoeg kills maakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Ja dat kan, je kunt meerdere servers aan 1 account toevoegen.

[edit]
Je moet wel rcon password van die server hebben en een server kan maar aan 1 account hangen.

[ Voor 48% gewijzigd door Brainstorm op 28-11-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Laatst online: 03-05 02:54
Brainstorms server is toppie, al zijn er misshcien wat meer (1 a 2) admins meer nodig?
Oh en, heeft iemand nog een idee om iemand flink belachelijk te maken met leuke poses foor Garry's Mod? :P (Zoals ik die cabo-pose heb gemaakt :D)

[ Voor 9% gewijzigd door Shammah op 28-11-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Cabo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:17:
Ik denk dat niemand het leuk vind als je van achter wordt geowned.
Goh _/-\o_
Het lijkt laf? (zei iemand een keer) Maar misschien beter opletten? Ik denk dat alles in balans is en een spy hoort daar nou eenmaal.
Neuh, laf is het niet en het is inderdaad voor de balans mooi. Ik zie het meer als de blauwe schilden in Mario Kart. Genoeg reden om stevig te vloeken, maar niet om te gaan janken :D.
Shabbaman schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:35:
Veel erger vind ik de spelers die denken dat je bij dustbowl moet uitbreken met 4 snipers en 4 engineers.
Sniper-overkill. Vooral erg bij Turbine (of in ieder geval dat grote open veld, ben de naam even kwijt). Zitten ze vrolijk met z'n vijven op een enkele sniper daar achter te mikken, lopen de geuberde heavies en soldiers hoppatee over je CPs heen. Bah :(. Ik heb wel eens op een server gezeten waar er gewoon een limiet op de snipers stond, wat erg nuttig was voor dergelijke niet-sniperwar levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Shammah schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:13:
Brainstorms server is toppie, al zijn er misshcien wat meer (1 a 2) admins meer nodig?
Oh en, heeft iemand nog een idee om iemand flink belachelijk te maken met leuke poses foor Garry's Mod? :P (Zoals ik die cabo-pose heb gemaakt :D)
Een engy gewacked door zijn eigen sentry :(

Sommige spies, waaronder cabo, maken er een sport van in lijn te gaan staan met een sentry en zijn engineer, om hun vermomming op te heffen, en te zien hoe de engy de kogels van zijn sentry terug kopt.

Verder natuurlijk elk scenario met belachelijk veel sentries of pyro's in mappen bestaand uit alleen maar water :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Brainstrom's server moet echt nodig meer admins krijgen, er was vandaag een dude op de server die mij instant kilde als ik spy was. Zelfs met cloak shoot die me meteen neer :x

Ook is de map rotation vervelend aan het worden, vandaag echt 9/10 cp_granary. Ook in dat geval is een Admin zeer handig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Hmm ja cheats beginnen echt steeds meer voor te komen nu :| Die maprotatie is denk ik een bug in de end-of-game map keuze plugin, want het is de afgelopen week vaker voorgekomen dat hij dezelfde map herhaalt.

Server is trouwens net gecrashed, daar wordt nu aan gewerkt hmm terwijl ik zat te typen was het al opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Was weer een leuk avondje knallen. Vooral toen we als rood team op dustbowl het blauwe team niet verder lieten komen dan spawn. Resultaat: 5400 damage en 14 kills met Demo. Al met al was de avond goed voor een steiging van 10 plaatsen in de HLstatsX ranking van de server :) Wat is het toch heerlijk als je met wat mensen samenspeelt die er verstand van hebben.

En Become, je hebt me inderdaad wel een aantal keer neergeknuppeld jaar, maar vergeet jouw eigen frustraties over mijn rockets niet he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
HertogJanNL schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:36:
Was weer een leuk avondje knallen. Vooral toen we als rood team op dustbowl het blauwe team niet verder lieten komen dan spawn. Resultaat: 5400 damage en 14 kills met Demo. Al met al was de avond goed voor een steiging van 10 plaatsen in de HLstatsX ranking van de server :) Wat is het toch heerlijk als je met wat mensen samenspeelt die er verstand van hebben.

En Become, je hebt me inderdaad wel een aantal keer neergeknuppeld jaar, maar vergeet jouw eigen frustraties over mijn rockets niet he!
was dus weer lekker knallen dus, jammer dat ik er niet kon zijn :(

Ander keertje maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
Nog een engineer die wat advies kwijt wil? Probeer de achievement (10kills met 1 sentry) te halen maar ik voel me echt gehandicapt :P

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
@Ubernerd: kwestie van trial-and-error. Probeer plaatsen uit waar je sentry het meest effectief is, of luister naar tips die je in een potje krijgt. Belangrijk is dat de vijand pas op een zo laat mogelijk moment een directe schootslijn heeft met de sentry, zodat hij wordt verrast. Ook moet de sentry bij voorkeur binnen bereik zijn, d.w.z. dat hij de verste muur die hij 'ziet' kan beschieten. Bouw ook een dispenser in de buurt voor snel upgraden, maar aangezien de ammo voorraad beperkt is, is het handig als er ammo pickups in de buurt zijn. Verder ben je in het begin erg kwetsbaar als bouwende engineer, dus zorg voor backup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
of gaan spelen op 32 slot dustbowl only server, zo had ik de mijne snel binnen :) 39 punten dacht ik, meteen mijn hoogste score als engineer :P

• Become
Ben benieuwd hoe ze die spy-cheaters aan willen pakken. Het lijkt mij lastig te bewijzen aangezien bijna iedereen wel eens voor de zekerheid op een teammate schiet. Maar hoop wel dat er iets aan gedaan kan worden. Ben gelukkig nog geen mensen met een aimbot tegengekomen.

@Hertog Jan, over welke rockets heb je het, kan ik me niks van herinneren O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Become op 29-11-2007 08:38 ]

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Hmm, nu ik toch bijna elke keer te vinden ben op de server van GoT, toch maar een keer aanmelden. Beetje op de hoogte te blijven van het wel en wee van de server.

Las net iets over Ventrillo, maar ik heb daar nog geen problemen mee gehad. Heb een hele avond met een groepje via Ventrillo contact gehad tijdens het spelen, maar werkt prima. Geen gedoe met het uitvallen bij map change etc. Alleen een ontzettende stijve hand van het continue op de knopjes moeten drukken om de mic aan te zetten. Toch maar even veranderen in de instellingen.

Wil liever ook het rocket koppen van gisteravond vergeten, Hertog Jan liet mij ook regelmatig tegen zijn rockets aanlopen. Maar goed, leuke sport om weer eens wat vaker te gaan ontwijken.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• MrAngry
  • Laatst online: 09:25
Become schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:37:
Ben benieuwd hoe ze die spy-cheaters aan willen pakken. Het lijkt mij lastig te bewijzen aangezien bijna iedereen wel eens voor de zekerheid op een teammate schiet. Maar hoop wel dat er iets aan gedaan kan worden. Ben gelukkig nog geen mensen met een aimbot tegengekomen.
Waar heb je het over?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Ben er maandagavond ook weer bij; mijn 'medic-vinger' is dan wel weer genezen...
is trouwens wel een goede avond voor een war, samen met donderdagavond, wel leuk om wat stoom af te blazen aan het begin of tegen het einde van de week.

(of juist helemaal frusty te worden van het cabo-spy-syndroom, ik kan de cheat niet vinden...)

PC gameplay geen multiplatform!

Verwijderd

Heb net weer even voor de verandering op een public server gespeeld. Wel grappig verschil: op de [GoT]-server ben ik beneden gemiddeld (met soms een uitschieter); daar stond ik consequent bovenaan. Vooral als spy heerlijk dat ' teammates' elkaar niet automatisch spy-checken, en dat men er zelfs niet van opkijkt als er een pyro uncloaked recht voor hun neus. 8)7

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Net even op jolt server gespeelt met well en 2fort classic, maar eerlijk is eerlijk,de actie is daar wel veel harder en vetter in die maps :P De nieuwe well vind ik niet super namelijk :$

• Brainstorm
Ik moet zeggen dat ik de oude well in TFC ook leuker vond, hoewel de nieuwe well niet slecht is. Heeft de 'oude well voor TF2' nog steeds zulke brakke textures of ziet hij er inmiddels meer TF2-achtig uit?

• Become
Had het hier over.
MOAW schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:58:
Brainstrom's server moet echt nodig meer admins krijgen, er was vandaag een dude op de server die mij instant kilde als ik spy was. Zelfs met cloak shoot die me meteen neer :x

• Cabo
Kunnen er wat meer maps op de server komen? En hoe ziet de maprotatie eruit? Bij sommige maps heb ik het gevoel van... -O- Gravelpit :'(

• FlorisD
Cabo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:13:
Kunnen er wat meer maps op de server komen? En hoe ziet de maprotatie eruit? Bij sommige maps heb ik het gevoel van... -O- Gravelpit :'(
Dat heb ik dus bij Granary, ik vermijd die map echt... :{

• Kapoen
Brainstorm schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:54:
Ik moet zeggen dat ik de oude well in TFC ook leuker vond, hoewel de nieuwe well niet slecht is. Heeft de 'oude well voor TF2' nog steeds zulke brakke textures of ziet hij er inmiddels meer TF2-achtig uit?
Er is ondertussen een CTF versie van well verschenen met TF2 textures/atmosfeer:link

Het is wel even wennen als je de TFC versie gewoon bent, ook qua layout want die is iets anders.

• frickY
De enige map die ik beu ben is lazytown :r

• HertogJanNL
Van de standaard maps vind ik alleen well en granary niet leuk, althans niet voor lang. Ik vind CP zoals in Dustbowl en Hydro veel leuker.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

hydro/gravelpit/dustbowl vind ik de leukste mappen
2fort haat ik, granary en well vind ik ook niet leuk.

Lazytown/castle en warpath zijn ook leuk.

• FlorisD
frickY schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:50:
De enige map die ik beu ben is lazytown :r
Die had ik zelfs al uit m'n geheugen verbannen... :')

• Cabo
Kapoen schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:42:
[...]

Er is ondertussen een CTF versie van well verschenen met TF2 textures/atmosfeer:link

Het is wel even wennen als je de TFC versie gewoon bent, ook qua layout want die is iets anders.
Daar ben ik wel voorstander voor, brainstorm? :)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
die is idd leuk ja :P

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-09 22:47
Altijd grappig om domme mensen te zien zeuren dat je cheat.... Vooral spies.

Hier is een hint voor spies:
Gebruik geen teleporters!!!
je krijgt dan nml voor een minuut ofzo een gloed om je heen in de kleur van je eigen team..

vind je het heel raar als iemand een gloed van de tegenstander ziet lopen, maar geen tegenstander (dus gecloackte spy) dat ie op je gaat schieten?

en toch zie ik elke server weer spies enthousiast in de teleporter stappen (meestal vlak voor de heavy ofzo) en 20 sec later zeuren ze over iemand met cheats...

TheS4ndm4n#1919

• frickY
Kapoen schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:42:

Ik heb hem op de Tweakgaming-server gegooit als enige map in de cycle. Ben zelf op mijn werk dus kan niet spelen, maar kan men in ieder geval alvast kijken of het wat is..

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 29-11-2007 15:36 ]

• Kapoen
RocketKoen schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:20:
Altijd grappig om domme mensen te zien zeuren dat je cheat.... Vooral spies.

Hier is een hint voor spies:
Gebruik geen teleporters!!!
je krijgt dan nml voor een minuut ofzo een gloed om je heen in de kleur van je eigen team..

vind je het heel raar als iemand een gloed van de tegenstander ziet lopen, maar geen tegenstander (dus gecloackte spy) dat ie op je gaat schieten?

en toch zie ik elke server weer spies enthousiast in de teleporter stappen (meestal vlak voor de heavy ofzo) en 20 sec later zeuren ze over iemand met cheats...
Ook als een spy uit het water kruipt hebben ze dat. Op 2fort in de tunnel zie ik heel vaak spys lopen ook al zijn ze cloaked.

• Brainstorm
We hebben een poll nodig welke maps populair zijn :P De rotatie bevat momenteel de zes standaard mappen, lazytown, warpath, castle en turbine_v3. Overigens staan er nog zo'n 25 andere mappen op de server, maar niet in de rotatie. Het probleem is gewoon dat er weinig customs zijn die veel mensen aanspreken, iedereen heeft zijn eigen voorkeur. De meeste customs krijgen zeer snel RTV, vaak niet onterecht.

De laatste twee weken zijn er een hoop nieuwe customs verschenen, het zal een kwestie van testen worden. Ik denk dat de volgende punten belangrijk zijn:
* de map moet de juiste grootte hebben, veel mappen zijn veel te groot, of veel te klein. Er moeten uiteindelijk wel 24 spelers in.
* geen doolhoven, onduidelijke mappen, vage speltypes, etc.
* het moet er wel een beetje aantrekkelijk uit zien.
* niet extreem moeilijk om aan te vallen/verdedigen

Ik zal die ctf_well vanavond eens opzetten, daarnaast is cp_assault_b2 misschien ook wel interessant :)

Wat ik trouwens kan doen is de minder goede mappen wel aanbieden via RTV, zodat er in ieder geval op gestemd kan worden.

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Ziet er goed uit die well tfc map! Leuke tijd op die map gehad vroeger. Daarbij vind ik de huidige well helemaal niets met de originele well te maken hebben, Het is wel (;)) een hele leuke map, maar hadden ze anders moeten noemen.

Wat ik vroeger helemaal een lekkere map vond was badlands, is daar ook al een leuke versie van ?
Zit al een beetje te goegelen, maar vind alleen FF versies.

Je imiteert me mateloos.

• Ubernerd
HertogJanNL schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:52:
@Ubernerd: kwestie van trial-and-error. Probeer plaatsen uit waar je sentry het meest effectief is, of luister naar tips die je in een potje krijgt. Belangrijk is dat de vijand pas op een zo laat mogelijk moment een directe schootslijn heeft met de sentry, zodat hij wordt verrast. Ook moet de sentry bij voorkeur binnen bereik zijn, d.w.z. dat hij de verste muur die hij 'ziet' kan beschieten. Bouw ook een dispenser in de buurt voor snel upgraden, maar aangezien de ammo voorraad beperkt is, is het handig als er ammo pickups in de buurt zijn. Verder ben je in het begin erg kwetsbaar als bouwende engineer, dus zorg voor backup!
Brainstorm schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:38:
of gaan spelen op 32 slot dustbowl only server, zo had ik de mijne snel binnen :) 39 punten dacht ik, meteen mijn hoogste score als engineer :P
Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07484/TF2.JPG.xs.jpg (klikbaar)

Ik doe alles goed nu toch :/

Óf de sentry wordt omver gelopen door een geuberde soldier, heavy, whatever.
Óf ik wordt opgeblazen door een demoman
Óf ik raak simpelweg te weinig mensen

Pffft stomme achievement :(

• Cabo
Brainstorm schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:46:
We hebben een poll nodig welke maps populair zijn :P

Wat ik trouwens kan doen is de minder goede mappen wel aanbieden via RTV, zodat er in ieder geval op gestemd kan worden.
Ik ben een voorstander om alles op de server te gooien. Je kan niet iedereen tevreden houden toch? Je hebt ook "orange" mappen(serverlijst). Ik weet niet zo goed hoe ze heten, maar vond het best leuk.

• frickY
Tank80 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:23:
Ziet er goed uit die well tfc map! Leuke tijd op die map gehad vroeger. Daarbij vind ik de huidige well helemaal niets met de originele well te maken hebben, Het is wel (;)) een hele leuke map, maar hadden ze anders moeten noemen.

Wat ik vroeger helemaal een lekkere map vond was badlands, is daar ook al een leuke versie van ?
Zit al een beetje te goegelen, maar vind alleen FF versies.
De kerel die die ctf_well2 heeft gemaakt zegt in zijn topic nu aan de slag te gaan met badlands ;)

@Ubernerd
Je sentry kan niet schieten tot het einde van dat pad. Soldiers kunnen vanaf het einde van dat pad wel op je sentry schieten.
In dustbowl vind ik persoonlijk exact de plek waar je naar kijkt een heerlijke sentry plek, boven op die verhoging, schuin boven de sewer toegang.

Je wilt je sentry op plaatsen zetten waar hij;
• Niet opvalt. Bij voorkeur dusdanig dat de vijand zijn rug naar je sentry heeft op het moment dat hij langskomt, hem dus niet ziet, en dood is tegen de tijd dat hij doorheeft waar hij staat. Dat betekent over het algemeen op verhogingen en in hoeken
• Een breed bereik heeft. Als iemand snel weg kan duiken als hij merkt dat hij geraakt wordt is je sentry verloren. Bij voorkeur wil je dat je rockets de vijand in een hoek drukken waar hij niet uitkan.

Bij die plek waar je in de sreenshot naar kijkt kun je van beide gebruik maken.
Een vijand zal er voorbij lopen, en worden beschoten.
Een level3 sentry zal hem tevens naar voren schieten, terwijl de vijand zal proberen terug te lopen; wat hem niet zal lukken.
Zwak punt is zodra een demoman hem doorheeft hij zo kapot is, maar dan ben ik meestal 15 kills verder.

• Ubernerd
Bedankt voor de info, ik heb hem net gehaald! :)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Ubernerd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:37:
Óf ik wordt opgeblazen door een demoman
De stickies kun je trouwens wegschieten met je shotgun en pistol.

Verwijderd

Wat ook misschien wel een leuke map is voor deze tijd van het jaar (winter....):
ctf_snofort lekker de kerstsfeer proeven door elkaar aftemaken :)
http://www.ozfortress.com/maps/TF2/ctf_snofort_final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

DaCoTa schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:59:
De stickies kun je trouwens wegschieten met je shotgun en pistol.
Of nog effectiever, zelf een sticky er tussen duwen; die blaast ze heel snel weg. Wel uitkijken; als 'ie in het midden van de sticky-stapel landt en er ligt een enemy sticky tussen die van jou en die van de tegenspeler, dan komt die enemy sticky vrij snel op je af. Is me al eens gebeurd dat ik op die manier een Medic heb opgeblazen |:(

Re: maps: Warpath is ook erg cool maar kan gruwelijk frustrerend zijn. Dit is nou echt zo'n plaats waar snipers maar beperkt nut hebben (en dan zie je er 4 rondlopen of zo, 8)7 ).

Ik had ook nog een map genaamd "Powerstation" gezien - L-vormig symmetrisch met open straatgedeeltes en een riool. Mooi uitgevoerd, maar wat lastiger qua regels omdat je eerst een of ander forcefield moet uitschakelen wil je uberhaupt bij de intelligence kunnen komen. Vereist dus echt goed teamwork. Verder is er nog eentje genaamd Urban of zo, maar die heb ik nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
Powerstation :) krijgt helaas gegarandeerd de server leeg om dat er zoveel ruimte is (wordt het een beetje saai). Wel een leuk concept btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Yoozer schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:46:
[...]
Re: maps: Warpath is ook erg cool maar kan gruwelijk frustrerend zijn. Dit is nou echt zo'n plaats waar snipers maar beperkt nut hebben (en dan zie je er 4 rondlopen of zo, 8)7 ).
Snipers zijn bijna altijd beperkt/niet nuttig, en op publics zie je idd hele meutes rondlopen.
Gisteren speelde ik op een ctf mapje met de naam 'splat'. In feite niet meer dan heel veel gangen en kleine ruimtes, dus absoluut niet goed voor snipers en toch... 8)7

Veel public servers zouden toch beter af zijn met een beperking op het aantal snipers imho.
Ik spreek wel voornamelijk over de CTF speelstijl, als je een CP speelt waarbij heel het team defense is kan het misschien anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens een leuke site voor wie hem nog niet kent: http://teamfortress.tv . Met verslagen van een TF2-toernooi (CEVO). Redelijk goed gemaakte filmpjes, en een aardig beeld van hoe een écht team functioneert. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik wil niet als een vervelende zeur overkomen, maar al die custom maps op de GoT server vind ik echt helemaal niets :P Gister weer een potje gespeeld en er kwamen bijna alleen maar customs achter elkaar omdat we op niets anders konden stemmen. Erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Ja maar vervelen de standaard maps je nog niet dan? Alleen dustbowl, hydro en gravelpit kunnen mij nog boeien, maar wil ook eens wat andere maps zien. Er moet gewoon een goede maps site komen, met reviews van custom maps. Dat je geen half-voltooide customs hebt enzo. Bij Counter-Strike was er een map community die regelmatig hele goede maps voortbracht, het is even wachten tot het voor TF2 ook zo is. Maar daar heb ik alle vertrouwen in, TF2 is wel een blijvertje denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel moeten, we moeten er weer ca. 9 jaar mee doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:16:
Trouwens een leuke site voor wie hem nog niet kent: http://teamfortress.tv . Met verslagen van een TF2-toernooi (CEVO). Redelijk goed gemaakte filmpjes, en een aardig beeld van hoe een écht team functioneert. _/-\o_
Leuke site trouwens, maar alleen het YouTube filmpje doet het... Hebben anderen daar ook last van, dat die DivX web player het niet doet? Er staat alleen: connecting...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.