Mocht Brain zijn server niet ter beschikking willen of kunnen stellen kan ik de Tweakgaming-server wel weer op slot gooien. Die is toch altijd leeg.
Ik merk overigens steeds meer dat de demoman eigenlijk best zwak is.
Het is sowieso al lastig iemand te raken met de nades, maar de schade die een direct hit doet valt ook nog eens vies tegen.
Heavy weapon guys kunnen 4 nades terugkoppen voor ze bezwijken, en ook soldiers hebben er zelfs 3 nodig. Ook stickies zijn 'zwak'.
Als ik achterna wordt gezeten door een pyro knal ik altijd snel een stcikie op de grond. Die blaas ik op als de pyro er overheen rent, waarna de pyro de lucht in vliegt.
Met een beetje pech, en ook regelmatig ondervonden, vliegt hij mij kant op en haalt me in, en brand me de dood in, terwijl hij zelf overleeft. Ook een directe hit van een nade dood een pyro niet.
Daarintegen wordt ik regelmatig omgelegt door een enkele raket van een soldier tussen mijn ogen. Terwijl het voor mijn gevoel ook eenvoudiger raken is met de soldier. Je schiet gewoon op de grond in de richting waar iemand loopt. Bij een demoman rolt je nade door als je voor hij stuitert niets raakt. Ook stickies zijn niet altijd bruikbaar omdat je ze pas een seconde na afvuren kan ontsteken.
Tegen scouts, engineers, medics en snipers is een demoman dan wel weer effectief, maar dat is een soldier ook. Ondanks dat het mijn favoriete class is begin de meerbaarde van demoman aan de offence-kant daarom een beetje te missen. Zeker in een map als turbine sta je vaak machteloos.
[
Voor 16% gewijzigd door
frickY op 26-11-2007 15:18
]