Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:28
Afbeeldingslocatie: http://xs116.xs.to/xs116/07261/etqwbanner.png

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/617/617055/enemy-territory-quake-wars-20050519115929155.jpg

Inhoudsopgave

Algemene informatie
Demo
Gameplay
Systeemeisen
ET:QW Patch 1.5
Promod
Links
GoT'ers
Screenshots en trailers
Vorige delen

Algemene informatie

Enemy Territory: Quake Wars (ETQW) is de officiele opvolger van Wolfenstein: Enemy Territory (2003). Het speelt af zich in de toekomst, met alle moderne technologieën die in die tijd van toepassing zijn. De game kan vergeleken worden met bijvoorbeeld de Quake serie en bestaat uit vrij snelle actie gecombineerd met veel teamplay.

De game is ontwikkeld door Splash Damage en uitgegeven door Activision. De officiële ET:QW site vind je hier

Verhaalplot:
Enemy Territory: Quake Wars is gesitueerd in het jaar 2065. Het buitenaardse ras Strogg valt de aarde aan. De Global Defense Force (de mensen) doen er alles aan de aarde te verdedigen. Dit resulteerd in een heftig gevecht om de macht over de aarde.

Gameplay

ET:QW is een echt multiplayer game, er zit dan ook geen singleplayer mode in de game. Het belangrijkste element van QW is teamplay. Hier is dan ook zoveelmogelijk aandacht aan besteedt.

Waarneer de invasie begint moeten spelers kiezen uit één van vijf unieke klassen om als lid van de GDF (Global Defense Force - mensenras) of het barbaarse buitenaardse Strogg leger te spelen.

Elk team wordt versterkt met doelgerichte wapens en gevechtshardware.

De troepen gebruiken meer dan 40 conventionele en futuristische voertuigen, inzetbare structuren en defensiesystemen; inclusief quad-bikes, tanks en lopende buitenaardse reuzen die zorgen voor massieve grondaanvallen of helikopters en anti-zwaartekracht voertuigen die steun verlenen vanuit de lucht.

Tijdens elke veldslag zetten de teams basissen, defensiestructuren, artillerie, radar en geavanceerde bevelsystemen op in vijandelijk grondgebied. Tegerlijkertijd moeten de teams obstakels bouwen en vernietigen om hun vooruitgang te verzekeren en een tactisch voordeel boven de vijand te verkrijgen.

Demo

Er is een demo beschikbaar en deze is al volop in gebruik. Er zijn meer dan genoeg servers te vinden om het spel uit te proberen voor er tot de aankoop overgegaan word.

Kijk op de officiele site voor download links en mirrors.

Systeemeisen

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS

SOFTWARE REQUIREMENTS:
Microsoft(R) Windows(R) XP/Vista (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)
Microsoft DirectX(R) 9.0c (included)

HARDWARE REQUIREMENTS:
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 2.8 GHz or AMD(R) Athlon(TM) XP 2800+ processor (Pentium 4 3.0GHz or equivalent for Windows Vista)
RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista)
VIDEO CARD: 128MB NVIDIA(R) Geforce(TM) 5700 or ATI(TM) Radeon(TM) 9700 (full list of supported chipsets below)
SOUND CARD: 100% DirectX 9.0c compatible sound card
HDD SPACE: 5GB of free hard drive space, plus 700MB for Windows swap file
INTERNET: Broadband connection and service required for full gameplay and downloads. Features may change without notice.

SUPPORTED VIDEO CHIPSETS:
NVIDIA GeforceFX Series (5700 or higher, not including 5700LE and 5700VE)
NVIDIA Geforce 6 Series (6200 or higher)
NVIDIA Geforce 7 Series (7300 or higher)
NVIDIA Geforce 8 Series
ATI Radeon 9700 or higher
ATI Radeon X700 or higher
ATI Radeon X1650 or higher

ET:QW Patch 1.5

Volledige Mirrorlijst en de Changelog

Promod

Promod is de competitite mod voor Quake wars, maar kan ook gewoon op public worden gebruikt
Het heeft veel meer functies en veel dingen om je FPS te verbeteren. Je kan er nu ook ranked op spelen

Promod Website
Ranked Promod Website
Wiki Promod

Je kan ook Officeele ETQW clanwars zien op deze website . Je hoeft geen key te hebben om TV matches te bekijken. Je hebt wel promod nodig
GamesTv

Promod servers!

De eerste draaien custom maps op!

pro.hlds.pl ETQWPro RANKED Experimental Custom connect 87.98.234.166:27735;
QuakeWars.pl - ETQWPro Pub Ranked v0.7 connect 92.240.234.17:27766;
QuakeWars.pl - ETQWPro Pub #2 Ranked v0.7 connect 91.194.84.128:27733;
#Team-Explanation - ETQWPro Pub Ranked v0.7 // Sponsored by Jolt.co.uk connect 213.208.119.210:27738;
-{RT}- RogueTribe.com - ETQWPro 0.7 Pub Ranked connect 85.234.147.189:27733;

Links

Officiële sites
Officiële site
Officiële community site

Guides en informatie
Quake Wars Wikipedia
4Newbies Quake Wars
Tweakguides.com Quake Wars

Community Websites en Leagues.
Quake Wars League QWL
Quakewars.net
Crossfire.nu
Warleagues

GoT'ers

Deze GoT'ers kan je toevoegen aan je buddy list zodat je af en toe lekker kan quake warren met andere GoT'ers

TooDutch
BlaatkillerNL
DyStiC
abaart
Borgoth
bFunk
RoeAntSte
RickDangerous
CheironNL
GENETX
Revz0r
zenix_
mendel
iCynl
Foggy
Cyclonus
shades-nl
ElmarO
Goner
DrMilkshake

Screenshots en trailers

Meer screenshots hier
Diverse trailers hier

Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/3624/97888.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/3624/97889.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/3624/97890.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/3624/92521.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/3624/100651.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/3624/92524.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/3624/92522.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/3624/92525.jpg

Vorige delen

Enemy Territory: Quake Wars - Deel 3
Enemy Territory: Quake Wars - Deel 2
Enemy Territory: Quake Wars

Credits voor de originele startpost gaan naar Equalized!
En ook credits voor obsidian voor het goed updaten van het topic in deel 3!

Ideeen en Updates voor Deel 4 via DM astublieft!

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 10-09-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26
Nette OP, geweldig spel! Ik moet alleen echt wat meer als Field Ops en Medic spelen. 80% van de tijd ben ik nu engineer of Agressor..

ik sta niet in het lijstje ;(

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:50

Stewie!

Keen must die!

Wat gaat het lekker hard met deze game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

ik wil graag ook in het lijstje :D

en mooie OP, alleen de algemene informatie moet nog in de tegenwoordige tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
cheiron schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:50:
Nette OP, geweldig spel! Ik moet alleen echt wat meer als Field Ops en Medic spelen. 80% van de tijd ben ik nu engineer of Agressor..

ik sta niet in het lijstje ;(
Sta je nu wel en updates voor topic start via DM direct messaging aub anders gaat iederen hier roepen ik wil in het lijstje en dat vinden de mods niet zo leuk ;)
Anoniem: 231912 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:11:
ik wil graag ook in het lijstje :D

en mooie OP, alleen de algemene informatie moet nog in de tegenwoordige tijd..
geef in DM je username want ik weet niet of je nickname dat ook is. En dat andere is ook aangepast, en nu allemaal ontopic aub!

[ Voor 28% gewijzigd door Zenix op 17-11-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

cheiron schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:50:
Nette OP, geweldig spel! ben ik nu engineer of Agressor..
Ik ook, weet niet waarom maar opereer meestal als engineer of soldier.
Gisteravond maar eens consequent covert ops gespeeld ; het viel me op dat als er niks te hacken valt bijna niemand cov ops wordt - alleen de snipertjes en die weten niet eens dat ze ook radar hebben.
Levert niet veel punten op, maar is wel dankbaar werk door de radar en wat close-up support geven aan team-mates met de scoped rifle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Goner schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:23:
[...]

Ik ook, weet niet waarom maar opereer meestal als engineer of soldier.
Gisteravond maar eens consequent covert ops gespeeld ; het viel me op dat als er niks te hacken valt bijna niemand cov ops wordt - alleen de snipertjes en die weten niet eens dat ze ook radar hebben.
Levert niet veel punten op, maar is wel dankbaar werk door de radar en wat close-up support geven aan team-mates met de scoped rifle.
Je mag trouwens wel eens hallo terug zeggen, heb ruim een uur bij je in dezelfde server gezeten :P
Cov Ops heb ik nog het minst gespeeld denk ik. Toch eens checken wat die precies kunnen als er niet gehacked hoef te worden.

En sorry Zenix :D

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:18

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik vind Covert Ops juist de leukste class, alhoewel ik niet ga liggen snipen. Het disguisen en vervolgens de snipers van de tegenstander backstabben, of engineers die de MCV aan het repareren zijn, is wel een kick. Ook die Flying Drone is mega handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 12:56
Wat mij opvalt is dat deze game best redelijk veel gespeeld wordt.

Wij spelen elke avond wel een wedstrijdje. soms een clanbase match maar meestal een practice war die we zoeken via irc.

vreemd vind ik dan dat de ladders van bijv clanbase nog zo rustig zijn. Is iedere clan nog aan het groeperen, vindt men competitie ineens niet leuk, wat zou dat kunnen zijn?

Enkele punten kan ik wel bedenken, maar denk niet dat ze cruciaal zijn:
- geen competitiemod (geen pauze, speclock)
- soms niet duidelijke regels (elke ladder bedenkt eigen regels)
- veel vergelijkbare games in de markt???

Hebben jullie ook dit gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zenix schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:16:

[...]

geef in DM je username want ik weet niet of je nickname dat ook is. En dat andere is ook aangepast, en nu allemaal ontopic aub!
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Zenix' ; dat gaat dus nogal moeilijk :p maar dit is ook mijn username.

ontopic:

nee, ik vind dat QW redelijk uniek is. De meeste fps-multi's zijn veel minder team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is zelfs al een demo cup geweest met prijzengeld, volgens mij was dat uniek dus qua compo's zit het wel goed. Er is onlangs nog 1 afgelopen (Contamination Cup van de makers). waarschijnlijk wordt er bij clanbase met die resultaten gekeken wat de regels moeten worden voor ze echt een competitie opzetten. Verder is het spel pas uit en beginnen de modders nu wat. Bani zal vast wel een ETQWPro* bouwen ofzo :) . Het spel is zoals hierboven genoemd heel anders dan wat er is op de markt naar mijn mening. Net als ET speel je ETQW omdat dit type teamwerk je ligt, aneders speel je wat anders. Er is geen andere optie mogelijk. eigenlijk.

*) Bani heeft de ETPro mod gebouwd waarmee alles dat in de door SD gereleasde versie miste werd toegevoegd. Verder waren er allemaal settigns om in te stellen voor de wars. Later is ook ETTV uitgebracht door hem om live wars te kijken via de ET client. Iedere goede server had deze mod op de server staan. Had een server hem niet, dan was ik er ook niet te vinden. Samen met SD heeft deze beste man ook nog eens de laatste 2 patches gemaakt. Na de makers zelf de meest gerespecteerde man binnen de ET scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

De plaatjes zijn te groot voor de OP, ze lopen uit het forum...
* Acid_Burn is RickDangerous in game btw :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

cheiron schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:25:
Je mag trouwens wel eens hallo terug zeggen,
Toen ik hallo kwam zeggen, schoot je me voor m'n raap ... ;)
Maar ik heb je wel 'gezien', je kunt alleen behalve via team-chat niet veel babbelen. En meestal heb ik al m'n aandacht nodig om m'n k/d niet nog verder te laten kelderen. :+

Cov ops is het belangrijkst voor z'n radar en evt. 3rd eye cam (ophangen bij objective, is ook een mini-radar) ... verder is de scoped rifle (niet de sniper) wel handig om de Strogg van een afstandje een beetje in dekking te houden.
Nog niet geprobeerd ; vermomd een beetje verwarring zaaien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Goner schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:52:
[...]

Toen ik hallo kwam zeggen, schoot je me voor m'n raap ... ;)
Maar ik heb je wel 'gezien', je kunt alleen behalve via team-chat niet veel babbelen. En meestal heb ik al m'n aandacht nodig om m'n k/d niet nog verder te laten kelderen. :+

Cov ops is het belangrijkst voor z'n radar en evt. 3rd eye cam (ophangen bij objective, is ook een mini-radar) ... verder is de scoped rifle (niet de sniper) wel handig om de Strogg van een afstandje een beetje in dekking te houden.
Nog niet geprobeerd ; vermomd een beetje verwarring zaaien ...
Was ook alleen lollig bedoeld hoor, absoluut geen offence! Wel lollig overigens als pas ziet dat er een bekende op de server is als je diegene neerschiet. Dat heb ik nu al een paar keer gehad: You killed ***. he, die hier!?

Dat vermommen heb ik ook nog nooit gedaan! Hmm.. *start game op* :P

[ Voor 3% gewijzigd door cheiron op 17-11-2007 16:22 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
kenicky schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:44:
Wat mij opvalt is dat deze game best redelijk veel gespeeld wordt.

Wij spelen elke avond wel een wedstrijdje. soms een clanbase match maar meestal een practice war die we zoeken via irc.

vreemd vind ik dan dat de ladders van bijv clanbase nog zo rustig zijn. Is iedere clan nog aan het groeperen, vindt men competitie ineens niet leuk, wat zou dat kunnen zijn?

Enkele punten kan ik wel bedenken, maar denk niet dat ze cruciaal zijn:
- geen competitiemod (geen pauze, speclock)
- soms niet duidelijke regels (elke ladder bedenkt eigen regels)
- veel vergelijkbare games in de markt???

Hebben jullie ook dit gevoel?
Jap. En die punten die jij noemt denk ik juist wel dat die voor een groot gedeelte cruciaal is. En dan vooral punt 1 en 2.
Anoniem: 231912 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:24:
[...]

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Zenix' ; dat gaat dus nogal moeilijk :p maar dit is ook mijn username.

ontopic:

nee, ik vind dat QW redelijk uniek is. De meeste fps-multi's zijn veel minder team.
Raar, heb vandaag wel al DM's ontvangen. Maar je staat in de Top en acid_burn ook.
Acid_Burn schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:14:
De plaatjes zijn te groot voor de OP, ze lopen uit het forum...
* Acid_Burn is RickDangerous in game btw :P
Daar heb ik geen last van maar kan aan mij liggen. Ik vind ze ook nog te groot ik ga ze wel verkleinen binnekort. En misschien wat ingame screenshots maken. Lijkt me mooier.

[ Voor 31% gewijzigd door Zenix op 17-11-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Je hebt in je forum prefs zeker staan dat plaatjes automatisch geresized worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenix schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:41:
Jap. En die punten die jij noemt denk ik juist wel dat die voor een groot gedeelte cruciaal is. En dan vooral punt 1 en 2.
Zoals ik al zei, de modders zijn vast bezig. SD zou overigens zelf ook meer comp spul in 1.3 gooien. ETQW is een echte compo game en dat weet iedereen.het komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
GENETX schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:00:
[...]

Zoals ik al zei, de modders zijn vast bezig. SD zou overigens zelf ook meer comp spul in 1.3 gooien. ETQW is een echte compo game en dat weet iedereen.het komt wel goed.
Ja, gelukkig wel het duurd alleen even het is jammer dat het niet from scratch helemaal geschikt is voor compo. Want dat had meer spelers aangetrokken. Net zoals met ET dat was in begin ook niet echt geschikt voor compo.
Acid_Burn schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:51:
Je hebt in je forum prefs zeker staan dat plaatjes automatisch geresized worden?
Ja.

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 18-11-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:28

Nickbn

Betrokken

Zenix schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:43:
[...]
Net zoals met ET dat was in begin ook niet echt geschikt voor compo.
Ben ik niet helemaal met je eens. ET was in het begin weldegelijk geschikt voor een compo. Deze zijn naar mijn mening ook altijd goed verlopen. Het komt alleen door het gezeik van een paar zogenaamde "topclans" dat de publieke opinie over een spel ook beinvloed. Hierdoor zag iedereen opeens grote gevaren in de mijnen, het XP systeem, en ga zo maar door. Ik kan wel begrijpen dat regels aangescherpt en verandert moeten worden, maar dan moet een spel geen totale transformatie ondergaan.Als je nu kijkt, zie je dat de radar al weg is, en er word hevig gespeculeerd over inf only wars, daar zijn de mappen niet helemaal op gebouwd, ik vind dit soort veranderingen dan ook vaak jammer.

maargoed, we zullen wel zien wat de tijd brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
GENETX schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:00:
[...]

nja, beetje jammer dat ze wel de bots klaar wilden hebben voor de release, maar niet zorgen voor een speclock en pause.

maargoed, we wachten af (en ik speel het toch wel :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bots waren idd gewoon heel dom. Zullen ze wel hebben moeten doen ivm console releases en om de tijd tussen die 2 korter te maken. Denk dat het ze tijden heeft gekost om de bots er in te krijgen aangezien de game halverwege 2006 al bijna klaar was.... Ze hebben gewoon een jaar over die bots gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Nickbn schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:44:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. ET was in het begin weldegelijk geschikt voor een compo. Deze zijn naar mijn mening ook altijd goed verlopen. Het komt alleen door het gezeik van een paar zogenaamde "topclans" dat de publieke opinie over een spel ook beinvloed. Hierdoor zag iedereen opeens grote gevaren in de mijnen, het XP systeem, en ga zo maar door. Ik kan wel begrijpen dat regels aangescherpt en verandert moeten worden, maar dan moet een spel geen totale transformatie ondergaan.Als je nu kijkt, zie je dat de radar al weg is, en er word hevig gespeculeerd over inf only wars, daar zijn de mappen niet helemaal op gebouwd, ik vind dit soort veranderingen dan ook vaak jammer.

maargoed, we zullen wel zien wat de tijd brengt
Daar verschillen jij en ik dan van mening. Die veranderingen in ET hebben ET gemaakt tot een echt competitie spel. Dat vond ik niet van ET in het begin, hetzelfde geld nu voor quake wars. Ik heb zelf wel bijhoorlijk wat ET wars in begin van ET gespeeld, maar echt soepel ging het niet en er waren ook altijd voor onduidelijkheden over regels, cvars over etpro of niet, gedoe met patches elke keer. en ga zo maar door, hetzelfde is nu met quake wars. Je kan het in compo spelen maar het is verre van een goed competitie spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:48
Zenix schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:16:
Daar verschillen jij en ik dan van mening. Die veranderingen in ET hebben ET gemaakt tot een echt competitie spel. Dat vond ik niet van ET in het begin, hetzelfde geld nu voor quake wars. Ik heb zelf wel bijhoorlijk wat ET wars in begin van ET gespeeld, maar echt soepel ging het niet en er waren ook altijd voor onduidelijkheden over regels, cvars over etpro of niet, gedoe met patches elke keer. en ga zo maar door, hetzelfde is nu met quake wars. Je kan het in compo spelen maar het is verre van een goed competitie spel.
hier sluit ik me bij aan. bovendien zijn de eerste matches in ET al zwaar beinvloed door RTCW, dat al enkele jaren ontwikkelde als competitie game. de meeste veranderingen, zoals het verdwijnen van XP en mijnen werden aan het begin niet door de hele scene gesteund, maar er zijn maar weinig spelers die op behoorlijk niveau spelen die dit soort dingen terug willen. de spam was hiervoor enorm, speelde je tegen een behoorlijk team dan werd je weggespeeld zonder dat er echt vuurgevechten waren. ik weet nog wel dat het op Oasis regelmatig voor kwam dat wij als axis 2/3 fieldies, medics en engineer allemaal op level 3, dan hoefde je alleen maar telkens te spammen en boxjes te gooien, niemand kwam er door. nou leuk hoor dat 20min lang :)

bij het huidige ETQW heb je geen competitie community om te beginnen. er zijn in verhouding maar weinig W:ET spelers echt overgestapt. het spel spreekt vooral liefhebbers van Battlefieldachtige games aan. deze grote groep zal bepalen welke kant de competitie op gaat. nu is het nog helemaal niks.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat het aantal overstappers van ET -> ETQW nog wel mee valt eigenlijk. Alleen de echte die hards wachten nog tot ET sterft, maar ook die zullen wel anar ET:QW trekken. Feit is gewoon dat ET vol zit met hackers op het moment en langzaam aan het sterven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
GENETX schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:16:
Denk dat het aantal overstappers van ET -> ETQW nog wel mee valt eigenlijk. Alleen de echte die hards wachten nog tot ET sterft, maar ook die zullen wel anar ET:QW trekken. Feit is gewoon dat ET vol zit met hackers op het moment en langzaam aan het sterven is.
Klopt, ik zelf speel op dit moment ook nog wat meer ET dan ET:QW maar denk dat het snel zal veranderen als ET:QW voor compo meer geschikt is. Wel groot nadeel is nu dat CoD4 is uitgekomen dat is zo te zien ook bijhoorlijk populair onder ET spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, kreeg ook het idee dat COD4 het idee van ET wat zou hebben gekopieërd...

Gelukkig ben ik geen compo gamer maar speel ik wanneer ik wil, met wie ik wil, tegen wie ik wil, waarmee ik wil etc etc. Ik blijf Splashdamage trouw :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand wel is de serie futereweapons op discovery gezien? In de eerste aflevering zit zo'n ontiegelijk vette gun (je kan hem in 2 hoeken buigen, waardoor je om de hoek kan kijken) Dat is wat ik mis. Je vecht met de wapens van nu tegen aliens, maar waarom niet met de BESTE wapens van nu... het is toch 2031?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

GENETX schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:12:
Ja, kreeg ook het idee dat COD4 het idee van ET wat zou hebben gekopieërd...
Welk idee ?
CoD4 is gewoon deel 4 (deel3 voor PC) van de CoD reeks, bekende recept ... zit de single-player te spelen, mooi hoor.
Vind het elke keer weer prachtig ... hopelijk komen er weer mooie maps en mods voor on-line. was helemaal verslaafd aan CoD:UO 'Base Assault' on-line ... niks death-matches, team-work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Wow, eerste connection error ooit voor mij vanavond. Hardhandig uit de server gegooid + failure to authenticate later. Ach, als het 1 keer in de maand is..

Flickr PSN ID= cheironnl

• kenicky
Wij hadden gister match en werden om de haverklap disconnected. van 6on6 was er op een gegeven moment 2-3 over.

Wij denken (dachten) dat het aan de server ligt/lag, maar het lijkt er op dat het op standaard publics ook gebeurd.

we wachten af.....
Goner schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:40:
[...]

Welk idee ?
CoD4 is gewoon deel 4 (deel3 voor PC) van de CoD reeks, bekende recept ... zit de single-player te spelen, mooi hoor.
Vind het elke keer weer prachtig ... hopelijk komen er weer mooie maps en mods voor on-line. was helemaal verslaafd aan CoD:UO 'Base Assault' on-line ... niks death-matches, team-work!
Ben niet zo into COD. COD4 nog niet geprobeerd (duh! laptop nog niet binnen :( ). Van COD2 multiplayer wat ik heb gespeeld op LAN's weet ik dat het: All you can kill is... Zal dus nu blijkbaar anders zijn, maar volgens mij was W:ET er eerder met dit concept om het groot te maken.

Anoniem: 209492

cheiron schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:36:
Wow, eerste connection error ooit voor mij vanavond. Hardhandig uit de server gegooid + failure to authenticate later. Ach, als het 1 keer in de maand is..
En ik was net zo lekker aan het verliezen met de GDF op Outskirts... Lekker omdat het team niet tegen jouw Stroggs opgewassen was, maar ik wel mooi op Tormentor jacht kon met m'n rocketlauncher. Vlogen weer 2 van die onbenullen rond, ik snap niet dat mensen moeite met ze hebben, ik ben nog geen enkele piloot tegengekomen die ik niet met een rocketlauncher neer kon halen (maar ik heb ook nog nooit iemand van het kaliber DomMafia http://stats.enemyterritory.com/profile/DomMafia getroffen)... Maar goed, ineens waren er nog maar 5 van de 24 spelers over, ook jij was weg, toen ben ik ook maar vertrokken...
Om nog even terug te komen op wat ik in een later potje over de teamchat gooide over 'spammen': jij hoorde dat niet maar ik werd een beetje simpel van de mensen die rustig 4/5x achter elkaar om een Technician schreeuwden. Onnodig, één keer is voldoende (vaak is ook dat niet eens nodig, ik zie een kruis op m'n radar zolang als je niet uittapt) en als ik in de buurt ben kom ik zeker helpen, of ik roep dat ik geen hulp kan bieden. Het zijn opvallend genoeg meestal de mindere spelers, die (te) vaak doodgaan, die dat flikken. Een van die gasten had het gore lef om op Area 22 'I require a Technician.' te spammen terwijl hij op het platform van de slipgate lag en ik op m'n radar kon zien dat hij door minimaal 6 stuks GDF omringd werd... Ik heb als Techie maar 90 health, het minste van alle klassen, en moet het meestal zonder Oppressor steun zien op te knappen...
Gisteren wel even wat gedaan met fireteams. Dat is toch best handig omdat je dan sommige mensen makkelijker kunt volgen, omdat de radar ze met een duidelijk kruis markeert. Handig als je als Techie je assault team even uit het oog verloren bent.

• cheiron
Ja, maar ik vroeg om tactische ideeen ;)
Ik snapte niet waarom we het laatste objective op Area22 niet voor elkaar kregen: iedereen was Agressor of medic, en toch kwamen we e rniet doorheen. Moet zeggen dat e GDF medic bij defensive objectives van onschatbare waarde is, dat instant revive is erg lekker.

Denk dat het lag aan het gebrek aan individuele klasse, te weinig gunfights winnen. Ach, toch 2-1 de campaign gewonnen.

Over de Outskirts; ik deed af en toe ook tormentor runs, maar werd ook een paar keer neergehaald; mijn toetseninstelling voor decoy moet ik echt eens veranderen, maar ik kan niets goede bedenken. Als ik nu aan het switchen ben tussen Plasma Cannon en Strockets, en ik krijg een Missile Lock ben ik net te laat met decoy (meestal ontploft de raket net boven de Tormentor wat ook dood betekent).

Verder werd outskirts, zoals vaak, pas vanaf het 2e objective goed verdedigd door de Strogg. Binnen de minuut lag de barricade al in de as. Ik was net aangekomen op mn sniperplekje toen ik de melding kreeg...

Flickr PSN ID= cheironnl

• Goner

Goner

What can I do you for ?

cheiron schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:49:
mijn toetseninstelling voor decoy moet ik echt eens veranderen, maar ik kan niets goede bedenken.
Ik gebruik de rechtermuisknop :
bind "MOUSE2" "_weapon0" "" "vehicle"
dus alleen in vehicles.
GENETX schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:05:
Van COD2 multiplayer wat ik heb gespeeld op LAN's weet ik dat het: All you can kill is...
Ik speelde alleen op 'Base Assault' servers (CoD:United Offensive), DM, CTF vind ik niks. De bedoeling was om 3 vijandelijke bunkers binnen dringen, bom te plaatsen en te beschermen tot hij afging. Dan moet je wel samenwerken ...

[ Voor 41% gewijzigd door Goner op 22-11-2007 11:21 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Anoniem: 209492 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:28:
Vlogen weer 2 van die onbenullen rond, ik snap niet dat mensen moeite met ze hebben, ik ben nog geen enkele piloot tegengekomen die ik niet met een rocketlauncher neer kon halen
Haal ze zelfs geregeld neer met een rifle/lacerator ; als ze laag hangen kun je ze de volle laag geven voordat ze in de gaten hebben wat er gebeurd.
Met GPMG en Hyperblaster gaat het nog beter ...
ik werd een beetje simpel van de mensen die rustig 4/5x achter elkaar om een Technician schreeuwden.
En de lui die niet even 'tap in' doe als je aan komt hollen en ze net wil gaan helpen ...

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 22-11-2007 11:16 ]

cheiron schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:49:
Ja, maar ik vroeg om tactische ideeen ;)
Ik snapte niet waarom we het laatste objective op Area22 niet voor elkaar kregen: iedereen was Agressor of medic, en toch kwamen we e rniet doorheen. Moet zeggen dat e GDF medic bij defensive objectives van onschatbare waarde is, dat instant revive is erg lekker.

Denk dat het lag aan het gebrek aan individuele klasse, te weinig gunfights winnen. Ach, toch 2-1 de campaign gewonnen.

Over de Outskirts; ik deed af en toe ook tormentor runs, maar werd ook een paar keer neergehaald; mijn toetseninstelling voor decoy moet ik echt eens veranderen, maar ik kan niets goede bedenken. Als ik nu aan het switchen ben tussen Plasma Cannon en Strockets, en ik krijg een Missile Lock ben ik net te laat met decoy (meestal ontploft de raket net boven de Tormentor wat ook dood betekent).
[...]
Verder werd outskirts, zoals vaak, pas vanaf het 2e objective goed verdedigd door de Strogg. Binnen de minuut lag de barricade al in de as. Ik was net aangekomen op mn sniperplekje toen ik de melding kreeg...
Area 22, Salvage en Volcano zijn extreem lastig aan te vallen. GDF spawned vlak bij het doelwit en instant revive + 5pts extra health voor alle teamleden voor iedere aanwezige medic + 3 seconden onkwetsbaarheid na een revive (mits je niets doet, niet herladen, niet schieten, niets) zijn killing. Ik ben pas recentelijk over mijn Volcano-angst heen gestapt...
Achteraf is het altijd makkelijk: Hogs / Desecrator in de tunnel, Icarus richting slipgate, Oppressor shields op de richel boven de service door. Met name dat laatste, want we werden daar helemaal aan gort geschoten met grenade launchers, rocket launchers en gewone grenades. Ik kwam overigens zelf aan met een Desecrator toen GDF net een Titan de tunnel in reed, dat kostte ons beiden een tank en weer een hoop tijd.
Ik zie een hoop mensen met een rocket launcher schieten zodra ze een lock op een vlieger hebben, dat is meestal mis, omdat ze piloot dan veel te veel tijd krijgt om een decoy af te vuren. Ik doe dat anders: ik probeer je vluchtpatroon in te schatten (waar kom je vandaan, wat is je doel), zoek een beschutte plaats in de buurt en vuur als je versnelt na je attack run of als je veel snelheid verliest wanneer je een scherpe bocht draait en dat pas als je vlak in de buurt bent. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die dat wist te ontwijken, dan moet je een onmenselijk reactievermogen hebben. Misschien dat flares spammen helpt, maar als ik dat eenmaal doorheb, dan verander ik m'n vuurpatroon. Ik heb al aardig wat piloten over de zeik gekregen. Gisteren begreep een Anansi-piloot maar niet hoe het kon dat ik hem steeds maar neer bleef halen. Binnenkort ga ik ook oefenen met ongelockte raketten om de stilhangerds onder ons optimaal te kunnen slopen. Dus mocht je veel in een vliegtuig rond gaan vliegen en ik zit op het andere team... GL!
Als ik zelf (slecht!) vlieg heb ik m'n decoy onder mouse 2 zitten. Normaal is dat overigens jump, voor wanneer ik op de grond rond aan het rennen ben. Ik heb verschillende scripts voor voertuigen (met nog weer aparte scripts voor Cyclops/Desecrator, omdat die ook nog siege mode hebben) en voor gewoon lopen. Doodsimpel om te maken. Check dit: http://4newbies.planetwol...py.com/ETQW/scripting.php
Goner schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:12:
[...]

Haal ze zelfs geregeld neer met een rifle/lacerator ; als ze laag hangen kun je ze de volle laag geven voordat ze in de gaten hebben wat er gebeurd.
Met GPMG en Hyperblaster gaat het nog beter ...
Precies. Twee volle AR clips en het is al gebeurd met je.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 209492 op 22-11-2007 11:53 ]

• ph4ge
Goner schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:40:
Welk idee ?
ik denk dat er wordt bedoeld dat CoD(1) een slap aftreksel van ET was, en dat is naar mijn inziens zeker voor een groot gedeelte waar, zeker als je kijkt naar sommige mods. het was alleen een stuk langzamer en veel gevoeliger voor campers.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
cheiron schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:36:
word er constant uitgegooid, soms wel 5x per map :| , daarom speel ik nu ook minder

• Zenix
Goner schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:08:
Ik speelde alleen op 'Base Assault' servers (CoD:United Offensive), DM, CTF vind ik niks. De bedoeling was om 3 vijandelijke bunkers binnen dringen, bom te plaatsen en te beschermen tot hij afging. Dan moet je wel samenwerken ...
Geweldig diepgaand. Het is al beter als BF, maar nog steeds zeer basic teamplay.. Wel verschillende classes zodat je moet wachten op een engineer/soldier om een bom te plaatsen of kon iedereen dat doen?

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ph4ge schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:59:
ik denk dat er wordt bedoeld dat CoD(1) een slap aftreksel van ET was,
Dat lijkt me stug, zijn allebei in 2003 uitgebracht, dat zou wel heel snel 'gekopieerd' zijn ... ik ken ET:W helemaal niet, maar dacht dat dat ook al met verschillende classes (medic, tech) werkte, iets dat CoD nooit gehad heeft.
en dat is naar mijn inziens zeker voor een groot gedeelte waar, zeker als je kijkt naar sommige mods. het was alleen een stuk langzamer en veel gevoeliger voor campers.
Weet niet hoe het in ET:W was, maar het campen in ET:QW is VEEL erger dan ik ooit in CoD heb meegemaakt. Bovendien kun je in CoD op de server bepaalde wapens eenvoudig disablen, waar duidelijk gebruik van wordt gemaakt.
GENETX schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:50:
Geweldig diepgaand. Het is al beter als BF, maar nog steeds zeer basic teamplay..
Ach, was al heel wat vergeleken met deathmatches. En er zijn een paar prachtige en grote maps voor gemaakt : Barbarossa, Tuchola Forest! ... helaas heeft niemand me destijds ooit op ET gewezen (of misschien schrok dat Wolfenstein me wel af, die eerste (letterlijk) misselijk makende 3D games)
Ik ga 'm wel zo downloaden ; klinkt wel leuk voor LAN parties ... beter dan die idiote DM's en TDM's. Zit er een server bij of is dat een aparte download ?
Wel verschillende classes zodat je moet wachten op een engineer/soldier om een bom te plaatsen of kon iedereen dat doen?
CoD (1,2) kent helemaal geen classes. Iedereen kan alles doen, je pakt gewoon wapen & voertuigen die op dat moment voorhanden en bruikbaar zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 22-11-2007 14:42 ]

• ph4ge
Goner schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:13:
Dat lijkt me stug, zijn allebei in 2003 uitgebracht, dat zou wel heel snel 'gekopieerd' zijn ... ik ken ET:W helemaal niet, maar dacht dat dat ook al met verschillende classes (medic, tech) werkte, iets dat CoD nooit gehad heeft.
excuses, bedoel natuurlijk ET's voorganger RTCW. ET en RTCW lijken erg veel op elkaar, ET zou oorspronkelijk een uitbreiding van RTCW worden.
Weet niet hoe het in ET:W was, maar het campen in ET:QW is VEEL erger dan ik ooit in CoD heb meegemaakt. Bovendien kun je in CoD op de server bepaalde wapens eenvoudig disablen, waar duidelijk gebruik van wordt gemaakt.
Eerste weet ik niet, omdat ik nauwelijk ET:QW speel omdat het zuigt. CoD heb ik alleen in clanverband gespeeld, en dan had je tegenstanders die gewoon het hele potje naar 1 gaatje keken hopend dat er iemand door kwam, verder deden ze niks. Misschien dat dit extreem was, maar heb toen op CPC top CoD clans in actie gezien en ik vond het nog steeds erg langzaam en erg camperig.

Wapens disablen en dergelijken kan allemaal al lang in ET, de configs zoals die nu in clanwars gebruikt worden zijn totaal anders dan de standaard instelling van ETmain 1.0.
nee, dit stukje heeft CoD misschien niet gekopieerd, maar dat deden BF enzo wel ;). niks tegen CoD ofzo, maar CoD mp was voor mij duidelijk een soort verlangzaamde iets realistischer versie van RTCW/ET. ik heb nooit gesnapt dat mensen geld voor CoD betaalde terwijl het gratis ET vele malen beter was, of iig minstens net zo goed.

Of ET leuk is op lanpartys? Zeker weten, maar alleen als je minimaal 6 man (2 teams van 3 is een heel leuk format, 6v6 is ideaal) hebt en als iedereen een beetje weet wat hij doet. Als newbie schrik je denk ik snel van ET, omdat het vrij snel is vergeleken bij bv CoD en BV (UT/RTCW etc zijn nog sneller) en er een hoop taktiek bij komt kijken.

Laptop binnen. Helaas een F3Sc geworden met 8400M G, maar ik mag niet zeuren. ETQW wordt er op geramd op dit moment :)

zo, net ook opnieuw geinstalleerd, morgen is het weekeind, ben lekker vroeg thuis door de toetsweek, en ga dan maar is een marathonsessie doen... het is weer een tijdje geleden, dus ben benieuwd of ik nog redelijk raak kan schieten :p

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:28

Nickbn

Betrokken

Zo, ik hoop dat er wat leuke mapjes bij komen. En interessante mods uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Bedankt voor de bindings adviezen. Heb nu Plasma - mousup, strocket = mousdown en decoy is mouse2.
Had opzich ook wel in de game zelf gemogen zonder bestandjes te moeten editten..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grrr, zelfs na opnieuw installeren kan ik niet inloggen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Waarom opnieuw geinstalleerd ? En welk inloggen lukt niet, lokaal of on-line ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, ik kon niet meer online spelen, "unknown error", heb het opnieuw geinstalleerd (iemand gaf dat als tip) en nu kan ik niet eens inloggen/nieuw account registreren. "unknown error" again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

en account maken mbv 'existing account' ??

Ik had na een van de patches ook een probleem met inloggen ; blijkbaar zit er een fout in het opslaan van het password ... heb er omheen gewerkt door (local) accounts te verwijderen, opnieuw aangemaakt met 'use existing account' en daarna gewoon 'remember password' NIET meer aan te vinken.

[ Voor 86% gewijzigd door Goner op 23-11-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ETQW op mn nieuwe laptop geknald. Serial al bij de hand, heb ik ze niet nodig. Use excisting account -> Login en pw invullen was genoeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lukt ook niet, ook dan de unknow error....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

zie net dit op de forums :

http://community.enemyter...php?p=218321&postcount=70

"Unknown error" when creating an account after installing the game
Upgrade to the latest version first (patch 1.2 as of this writing) and only then create an account.

dit is een link naar search op 'unknown error' :
http://community.enemyter...1&highlight=unknown+error

1.0 naar 1.2 patch :
http://community.enemyter...ms/showthread.php?t=15136

dus blijkbaar een install van de DVD, niks starten, de 1.2 patch eroverheen en dan pas ET:QW starten en een account maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Goner op 23-11-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Sinds patch 1.2 werkt trouwens ook het volgende commando om multithreating aan te zetten, voor dual- en multicore processors: seta r_useThreadedRenderer 2

Wat hebben jullie verder nog voor tweaks in je autoexec om wat extra fps te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is geluk, vandaag weer veel gespeeld :) wat is het toch een fantastische game. I(L)ET:QW :D

de mens nog wat modernere futuristische wapens geven, de strogs wapens wat sterker maken, en het is geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Strogg zijn imo sterk zat, zeker met de huidige verdeling van objectives.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Anoniem: 231912 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:06:
het is geluk, vandaag weer veel gespeeld :) wat is het toch een fantastische game. I(L)ET:QW :D
Wat was het probleem nou ??
de strogs wapens wat sterker maken, en het is geniaal
Doe me een lol!
De Strogg zijn IMHO al sterk genoeg en hebben een stuk minder en eenvoudiger aanvalsmissies ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja oke, daar heb je een punt.

Toch moet de mens wel wat futuristische wapens krijgen, het is imho 2031, en we vechten nog met wapens van nu.....

Ik doel niet zozeer op de strogwapens, alswel op de voertuigen, als de GDF sterkere wapens hebben (betere rocketlauncher, betere sniper), kunnen die ook iets sterker. Er bestaan bevoorbeeld allang op afstandbestuurbare robots met gun, waarom zitten die niet in het spel :(

Van de 3 missies zou er 1 van de strogg moeten zijn, 1 van de GDF (aanvallend dan) en 1 waarbij ze samen aanvallen.

Verder hoop ik dat er nog missies in het midden-oosten, azie en zuid-amerika komen... De mappen zijn wel leuk, maar meer zou het spel geen kwaad doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Futuristisch is leuk, maar ga zelf na of we over 50-60 jaar opeens geen kogels meer gebruiken of iets dergelijks. Er komen alleen maar verbeteringen die in het spel zitten. Een op afstand bestuurbare robot is leuk, maar ook iets te simpel. Bij dat strogg ding krijg je zelf damage, dat zie ik neit geimplementeerd in het echt bij de mens.. Het moet geloofwaardig blijven en daar zijn ze bij SD in geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de mens krijgt dan ook niet echt damage, maar die robot is bijv. weer makkelijk te verwoesten/onklaar te maken.

Verder, het is niet over 50-60 jaar, maar over 24 jaar :p

Als je met je gun een klein beetje om de hoek kan kijken, (je ziet het op een schermpje aan de zijkant van je gun, dat geeft je dat een klein beetje voordeel, maar niet zoveel (hoeveel mensen zullen het gebruiken, en het is maar een klein schermpje) dat het niet meer eerlijk is voor de strogg.

Balanceren blijft natuurlijk het moeilijkst bij 2 zo verschillende partijen, maar het is een uitdaging, en het moet kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De strogg komen pas over 50-60 jar deze kant op ;). Ik weet niet waar jij 2031 weg hebt, overal heb ik gelezen dat ETQW speelt in 2060-2065.

Ze hadden veel kunnen toevoegen, echter zal het om een bepaalde reden wel niet gedaan zijn. Ik vindt de balans prima aangezien je met teamwork overal komt. Helaas gaan de meeste goede spelers aan de Strogg Side Of Life spelen...

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 25-11-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ooh, kee :) weet ook niet meer waar ik het vandaan hebt :p

Ik vind het zelf leuker om GDF te spelen, het speelt fijner vind ik. Maarja, ook dat is een kwestie van smaak. Een goed samenspelend GDF-team kan ook veel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

GENETX schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:44:
Helaas gaan de meeste goede spelers aan de Strogg Side Of Life spelen...
Mmmm ... en waarom ?? Ik denk omdat je met het Strogg arsenaal (beter/futuristischer) en in de verdediging meer punten kunt pakken.
Balans is redelijk, maar niet 100% (weet niet of dat ook hun bedoeling was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als aanvaller ben je over het algemeen meer aan het lopen/reizen. Als verdediger doe je dat iets minder, maar helaas nog wel erg veel.

Wat Goner zegt is denk ik wel waar , als de mens wat futuristischer was, en de balans wat beter was (van de missies dan vooral), is het waarschijnlijk wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van nature zijn de pro's aan het verdedigen en heeft de Strogg misschien net een wat beter wapen. Zoals ik laatst ook al zei: In W:ET was het neit anders, de meeste goede spelers gingen op de Axis omdat ze daar makkelijk konden verdedigen en de MP40 net wat beter was voor hun gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hoeft niet eens zo veel futuristischer, maar een tegenhanger voor de Icarus, een jetpack of zo, zou niet gek zijn. Liefst ook met een onuitputtelijke voorraad granaten ... (teleporter, spawnhost is alien-ware).

@Genetx : ben jij nou al weer on-line ?? Zie van de HUB bFunk, Patton, Blont geregeld en ook andere GoTters, maar waar blijf jij ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Goner schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:46:
Hoeft niet eens zo veel futuristischer, maar een tegenhanger voor de Icarus, een jetpack of zo, zou niet gek zijn. Liefst ook met een onuitputtelijke voorraad granaten ... (teleporter, spawnhost is alien-ware).
Die teleporter is trouwens onwijs handig bij de map Volcano (welke trouwens erg veel weg heeft van de map The Beach uit W:ET), je schiet je teleporter door het raam bij de forward bunker en kan gelijk daar wat onrust zaaien terwijl je teammates rustig een plasma charge kunnen plaatsen om vervolgens toegang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik zag gisteren in Island een Strogg door een muur gaan bij de ingang van de generator ... nou was de server niet optimaal - beetje lag - zou het daardoor kunnen komen ??
cheiron schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:38:
Bedankt voor de bindings adviezen. Heb nu Plasma - mousup, strocket = mousdown en decoy is mouse2.
Heb onlangs zo'n G3 muis gekocht, wel handig die 2 extra knoppen ; heb nu 'fetch' onder mouse4 en 'jump' onder mouse5. Was nooit zo'n springer, maar je moet wel ...

[ Voor 52% gewijzigd door Goner op 26-11-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goner schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:06:
Ik zag gisteren in Island een Strogg door een muur gaan bij de ingang van de generator ... nou was de server niet optimaal - beetje lag - zou het daardoor kunnen komen ??
Zou best kunnen, maar dan is de lag toch echt wel heel behoorlijk. Het zou ook gewoon een gore cheater kunnen zijn, net als de gast die mij onlangs op Salvage met een hyperblaster door een muur heen dood schoot... :(
Heb onlangs zo'n G3 muis gekocht, wel handig die 2 extra knoppen ; heb nu 'fetch' onder mouse4 en 'jump' onder mouse5. Was nooit zo'n springer, maar je moet wel ...
Idd. Bunnyhoppen is een stuk sneller en maakt je een lastiger sniperdoelwit. Voor dat onvermijdelijke moment waarop je Sanatas_Eva of DarkOps ontmoet... Die eerste joeg pas een paar mensen op Area 22 volledig over de rooie en ik heb hem al meerdere malen met 50+ kills een game af zien sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50

greatgonzo

schit-te-rend!

zit er sterk over te denken ofwel deze game, ofwel COD4 te halen, QW spreekt me in principe meer aan, aangezien ik de gratis versie ook supertof vond.

Maar leeft de community eigenlijk een beetje? Het lijkt of er namelijk meer COD4 spelers zijn... of zijn er toch genoeg QW servers draaiende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is eigenlijk altijd wel redelijk druk :) geen miljoenen spelers, maar toch altijd genoeg (te veel) volle servers :) Je gaat er veel plezier aan beleven, voor een langere tijd, dus ik raad je aan het ET:QW te kopen... ( www.play.com )

Net ook weer een lekker potje. 2-1 voor de GDF in Afrika (slipgate verloren). 2 mensen op teamspeak, ik die er achteraan liep/vooruit liep. Ze moesten nog wel wat ins en outs aan elkaar uitleggen (bijv. de ventilatie schacht bij refinery) Maar het werkte wel handig. Alleen het duurde zo lang voordat we de slipgate hackten (ontzettend veel snipers, icarus grrr:s) dat we het niet redden.

Vooral Island liep lekker. Ging in 1 keer door. 1ste poging mislukte, 2de (waarbij ik hielp :p) slaagde. Erg leuk is het als je in een aanvallende map wint. Geeft toch voldoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

greatgonzo schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:43:
zit er sterk over te denken ofwel deze game, ofwel COD4 te halen, QW spreekt me in principe meer aan, aangezien ik de gratis versie ook supertof vond.
Bedoel je de vorige Enemy territory:Wolfenstein ? Of de demo ?
(http://community.enemyter...ms/showthread.php?t=13514)

Ik kom ook van de CoD kant, vooral CoD:UO online (base assault), maar dit 'spelletje' met classes en objectives spreekt me veel meer aan.
Community leeft volop, ik kom regelmatig GoT-ters tegen. Veel servers ook ...

[ Voor 48% gewijzigd door Goner op 26-11-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

greatgonzo schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:43:

Maar leeft de community eigenlijk een beetje? Het lijkt of er namelijk meer COD4 spelers zijn... of zijn er toch genoeg QW servers draaiende?
Ik hoef het denk ik niet eens te checken: er zijn veel meer COD-servers en spelers dan bij QW het geval is. En dat komt alleen maar doordat COD wat meer op de mainstream georiënteerd is, niet omdat het, voor zover ik begrepen heb, nou per se een beter spel is. Beide games zijn goed, maar het zijn overigens wel twee totaal verschillende spellen; QW draait volledig om teamwerk en heeft een tamelijk hoge leercurve, COD is meer een 'gewone' shooter.
Als je de demo goed vond, dan kun je QW blindelings aanschaffen. Een server om om te spelen is altijd te vinden, op vrijwel ieder moment van de dag, dus dat hoeft geen barrière te zijn. En als je toch twijfelt, dan download je toch gewoon een COD-demo: http://www.3dgamers.com/games/callofduty4/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Anoniem: 209492 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:25:
net als de gast die mij onlangs op Salvage met een hyperblaster door een muur heen dood schoot...
Vooral geen CoD4 gaan spelen ... daar ben je echt nergens meer veilig. Het begrip 'dekking' is verdwenen IMHO ...
Anoniem: 209492 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:25:
Bunnyhoppen is een stuk sneller en maakt je een lastiger sniperdoelwit. Voor dat onvermijdelijke moment waarop je Sanatas_Eva of DarkOps ontmoet... Die eerste joeg pas een paar mensen op Area 22 volledig over de rooie en ik heb hem al meerdere malen met 50+ kills een game af zien sluiten.
Is hij echt goed of een aimbotter ? Je kunt evt. 'spectate/follow' doen, schijnt vrij snel op te vallen als er een aimbot gebruikt wordt ; je ziet het vizier echt verspringen naar doelwitten, zelfs als ze in dekking staan!
Heb toevallig net even op de community-forums zitten kijken of er hacks zijn om door een muur te lopen, maar vond alleen redelijk veel meldingen van aimbots.

Aanvankelijk ging ik nog wel eens achter snipers aan, maar nu stap ik gewoon op als er teveel van die fulltime-campers zijn die zelfs bij indoor objectives nog lopen te wildkamperen met hun sniper-rifle :(
Snipen kan nuttig zijn, maar het kan ook zwaar overdreven worden ... ik gebruik de scoped assault rifle wel eens, maar daar geneer ik me al een beetje voor :o

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 26-11-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

dan ga ik eerst eens de demo checken, die had ik helemaal gemist door mijn vakantie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goner schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:06:
[...]

Vooral geen CoD4 gaan spelen ... daar ben je echt nergens meer veilig. Het begrip 'dekking' is verdwenen IMHO ...

[...]

Is hij echt goed of een aimbotter ? Je kunt evt. 'spectate/follow' doen, schijnt vrij snel op te vallen als er een aimbot gebruikt wordt ; je ziet het vizier echt verspringen naar doelwitten, zelfs als ze in dekking staan!
Heb toevallig net even op de community-forums zitten kijken of er hacks zijn om door een muur te lopen, maar vond alleen redelijk veel meldingen van aimbots.

Aanvankelijk ging ik nog wel eens achter snipers aan, maar nu stap ik gewoon op als er teveel van die fulltime-campers zijn die zelfs bij indoor objectives nog lopen te wildkamperen met hun sniper-rifle :(
Snipen kan nuttig zijn, maar het kan ook zwaar overdreven worden ... ik gebruik de scoped assault rifle wel eens, maar daar geneer ik me al een beetje voor :o
Ik heb een afschuwelijke bloed-kokende-schuim-bekkende-stoom-uit-de-oren-ontsnappende rothekel aan campers en snipers, maar voor Sanatas zijn sniperskills heb ik respect, hij is gewoon echt goed. Maar dat komt ook doordat hij niet anders doet: 82% van zijn kills komen voor rekening van sniper rifle of railgun: http://stats.enemyterrito.../Sanatas_Eva?page=weapons
Ik vind zulke spelers maar vreemde figuren. Ik heb in het begin ook wel een beetje gesnipered, maar ik voel me zo vreselijk eenzaam op zo'n berg, mijlenver van de rest van het team af. Hij is overigens geen all-round covops; hij heeft 22 uur meer gespeeld en net zoveel objectives gehacked als ik. Komt omdat ik meestal vooraan te vinden ben met een lacerator of assault rifle.
Feit blijft wel dat Sanatas van waarde blijft omdat hij zulke enorme volumes schiet dat de tegenstander op een gegeven moment de gaten in de linies nauwelijks meer dichtgelopen krijgt.
Ik ga wel nog steeds achter de campers aan. We werden als GDF pas nog in de pan gehakt op Slipgate, onder meer door twee Oppressors die in de bergen boven de forward spawn hun tent hadden opgeslagen om mensen te bestoken met violators, artillerie en accurized lacerators. Ik ben op een gegeven moment zo giftig geworden dat ik met een husky omhoog gereden ben, er eentje vier bandensporen over z'n porem getrokken heb en de ander met een rocket launcher in een baan rond de aarde gelanceerd heb. Camping closed, maar de game naar de kl*te. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Anoniem: 209492 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:40:
ik voel me zo vreselijk eenzaam op zo'n berg, mijlenver van de rest van het team af.
Hoe doen die fulltime snipers dat met ammo ?? Je zit daar in de bergen en hebt (zo te zien?) maar 20 kogels bij je ... als je zo goed bent als die Sanatas, ga je daar vlot doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goner schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:53:
[...]

Hoe doen die fulltime snipers dat met ammo ?? Je zit daar in de bergen en hebt (zo te zien?) maar 20 kogels bij je ... als je zo goed bent als die Sanatas, ga je daar vlot doorheen.
Helaas pindakaas: zowel sniper rifle als railgun komen standaard met 40 kogels. Infiltrators kunnen ook nog stroy-up gebruiken om health om te zetten in ammo, dus die kunnen vrijwel onbeperkt snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou we het toch over cov ops hebben ; ik dacht dat als je aan het hacken was, de voortgang bewaard bleef ??
Was gisteren in Canyon als eerste bij de shield generator (in disguise) en wist 'm voor 3/4 te hacken voordat de Strogg me te grazen namen ... dacht dus een makkie te hebben bij de 2e poging, maar moest tot m'n verbijstering weer helemaal overnieuw beginnen ?!? Is dat een bug of hangt eea van de omstandigheden af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Hmm.. ik snipe alleen bij Outskirts tijdens het eerste objective als Strogg; bij de barricade.
Verder bijna nooit. Ja, als er een irritante sniper is switch ik tijdelijk om hem te pakken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

de auto update in de demo blijft steken, weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goner schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:19:
Nou we het toch over cov ops hebben ; ik dacht dat als je aan het hacken was, de voortgang bewaard bleef ??
Was gisteren in Canyon als eerste bij de shield generator (in disguise) en wist 'm voor 3/4 te hacken voordat de Strogg me te grazen namen ... dacht dus een makkie te hebben bij de 2e poging, maar moest tot m'n verbijstering weer helemaal overnieuw beginnen ?!? Is dat een bug of hangt eea van de omstandigheden af ?
Zodra je stopt met hacken gaat een timer lopen. Je hebt als team 60 seconden om de hack te hervatten, anders gaat het gehackte stuk weer verloren. Soms moet je dus wel eens een zelfmoordmissie ondernemen en als een dolle, met je hacker gereed, op het objective afstormen om, al is het maar een seconde, te hacken, om zodoende de timer weer op 60 seconden te zetten.
Construction objectives zijn van hetzelfde laken een pak.
cheiron schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:22:
Hmm.. ik snipe alleen bij Outskirts tijdens het eerste objective als Strogg; bij de barricade.
Verder bijna nooit. Ja, als er een irritante sniper is switch ik tijdelijk om hem te pakken.
Ik ook, soms is dat nodig. Ik heb je trouwens niet online gezien dit weekeind... Was wel een keer rustig ook btw; ik heb het nu al een paar keer meegemaakt dat ik relaxed aan het spelen was, dat ik vervolgens zie dat jij het andere team joined en dat ik een paar tellen later -uit een totaal onverwachte hoek- door je te barsten geschoten word, waarna vervolgens het object dat ik aan het verdedigen was binnen no-time gebouwd of gehacked wordt. Het 'Hee Cheiron!' is regelmatig vanuit Limbo getikt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sniper is heerlijk, vooral als je ook aan het chatten/ internetten bent. (dual screen)
Oplossing voor ammo is /kill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Anoniem: 209492 schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:38:
Je hebt als team 60 seconden om de hack te hervatten, anders gaat het gehackte stuk weer verloren.
...
Construction objectives zijn van hetzelfde laken een pak.
Aha! Dat heb ik even helemaal gemist ... bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

* Acid_Burn is sniper :D
Ik houd me inderdaad meer op in de achterhoede, en vraag regelmatig om ammo. Alleen krijg je dat meestal niet, ook al loopt er een speler in de buurt die me dat wel kan geven :| Dan maar respawnen.
Bij mij is 'slechts' 65% van mijn kills met een sniper wapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, ik wist dat er zoiets moest zijn als de 60 sec regel, maar nu weet ik het zeker :)

Verder vind ik snipen ook te eenzaam, bunnyhoppen en in dekking lopen dan maar. Af en toe word ik boos en pak ik m'n Roketlauncher... door die icarussen komen ze echt op kut plekken :s

Ik loop liever met een groepje bij het objective (en probeer hetzelf te doen). tip: drop bij de slipgate als medic op het kleine pleintje een supply pack, en als engineer, zet er wat mijnen. Elke keer met een groepje daar wachten, en in 1 keer aanvallen. Dan is iedereen healty + fullammo, en je kan altijd even terugrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:34
verkeerd gekeken

[ Voor 97% gewijzigd door Butz0rs op 27-11-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Anoniem: 209492 schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:38:

Ik ook, soms is dat nodig. Ik heb je trouwens niet online gezien dit weekeind... Was wel een keer rustig ook btw; ik heb het nu al een paar keer meegemaakt dat ik relaxed aan het spelen was, dat ik vervolgens zie dat jij het andere team joined en dat ik een paar tellen later -uit een totaal onverwachte hoek- door je te barsten geschoten word, waarna vervolgens het object dat ik aan het verdedigen was binnen no-time gebouwd of gehacked wordt. Het 'Hee Cheiron!' is regelmatig vanuit Limbo getikt... :)
Whehe, wees gerust, ik zoek je niet specifiek op om af te schieten ;)

Dat is overigens wel waar ik het slechtst in ben: 1-1 combat. Ik dank dat ik die in 80% van de gevallen verlies. En of dat komt door mijn slechte aiming of dat ik te weinig beweeg, ik weet het niet. Gelukkig is dat niet het belangrijkste aspect van QW, anders had ik het ook niet meer gespeeld.

Dat VOIP is trouwens echt cool! Heb nu een server in mn favo's staan waar meestel wel wat VOIP'ers zijn, en dat scheelt een slok op een borrel.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Aiming is niet zo slecht als ik naar je kills kijk ...

Ben ook nooit zo'n 1-vs-1 shooter geweest, maar met een G3 muis ipv trackball en 'jump' onder een knop klimt m'n k/d ratio heeeeel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
ik ben juist wel een pure shooter in QW en objective doe ik geen bal aan want dat interreseert me niet echt. Alleen als ik in de toekomst clanwar speel dan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:34:
Aiming is niet zo slecht als ik naar je kills kijk ...

Ben ook nooit zo'n 1-vs-1 shooter geweest, maar met een G3 muis ipv trackball en 'jump' onder een knop klimt m'n k/d ratio heeeeel langzaam.
Trackball :X

Dat is werkelijk het ergste ding wat ik ooit heb mogen proberen in een shooter. Minst preciese mothode om snel je cursor te verplaatsen na ene joystick. Geen wonder dat je er nisk van bakte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Viel wel mee hoor ... ik gebruik al jaren alleen een trackball en die nieuwe zijn redelijk nauwkeurig. Maar inderdaad, een muis is absoluut preciezer.

Overigens ; ik sta hoger dan jij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
GENETX schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:11:
[...]

Trackball :X

Dat is werkelijk het ergste ding wat ik ooit heb mogen proberen in een shooter. Minst preciese mothode om snel je cursor te verplaatsen na ene joystick. Geen wonder dat je er nisk van bakte :+
Kwestie van gewenning en het type trackball dat je hebt, Als je er één hebt waarbij je de bal met je duim moet bewegen kan ik het me wel voorstellen, maar als je een symetrische hebt (bijvoorbeelde de Logitech Marble Mouse waarbij de bal in de breedte gezien in het midden zit) kan je de bal met al je vingers bedienen wat een stuk preciezer is. Ik werd met een trackball alleen maar beter in shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:16:
Viel wel mee hoor ... ik gebruik al jaren alleen een trackball en die nieuwe zijn redelijk nauwkeurig. Maar inderdaad, een muis is absoluut preciezer.

Overigens ; ik sta hoger dan jij :+
Vindt je het raar als ik al meer dan een maand droog sta :+
Mn nieuwe systeem is klaar qua samenstelling, vanavond nog 1 keer alles checken, donderdagavond wss bestellen. Ik zal vanavond wel even gamen met mijn laptopje gok ik. Weet neit of ik nog wat verschil ga merken met een lagere ping (had 25-30FPS met een ping van 160). Is dus net speelbaar, maar soms mis ik echt een paar FPS.

Systeem wordt overigens:
Core 2 Quad Q6600 @ 9*333 = 3GHz (ipv 2,4 GHz)
4GB DDR2-667 (2x 2GB Kingston Valueram)
Asus P5K SE mobo
Club3D 8800GT 512MB
En alle andere vereiste dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
GENETX schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:06:
[...]

Vindt je het raar als ik al meer dan een maand droog sta :+
Mn nieuwe systeem is klaar qua samenstelling, vanavond nog 1 keer alles checken, donderdagavond wss bestellen. Ik zal vanavond wel even gamen met mijn laptopje gok ik. Weet neit of ik nog wat verschil ga merken met een lagere ping (had 25-30FPS met een ping van 160). Is dus net speelbaar, maar soms mis ik echt een paar FPS.

Systeem wordt overigens:
Core 2 Quad Q6600 @ 9*333 = 3GHz (ipv 2,4 GHz)
4GB DDR2-667 (2x 2GB Kingston Valueram)
Asus P5K SE mobo
Club3D 8800GT 512MB
Daar ga je wel mee pwnen :9
Die paar echte FPS zit daar wel goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

dacht dat je voor de HD 3870 ging ?
Goeie voeding ... (PSU dus, niet dat je gezond moet eten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

morgen eindelijk eind van m'n toetsweek, ga ik er maar is even hard tegen aan, want voor m'n huidige stats schaam ik me....

trouwens, hulde:

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/4286/bfunkci7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cheiron schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:05:
[...]

Whehe, wees gerust, ik zoek je niet specifiek op om af te schieten ;)

Dat is overigens wel waar ik het slechtst in ben: 1-1 combat. Ik dank dat ik die in 80% van de gevallen verlies. En of dat komt door mijn slechte aiming of dat ik te weinig beweeg, ik weet het niet. Gelukkig is dat niet het belangrijkste aspect van QW, anders had ik het ook niet meer gespeeld.

Dat VOIP is trouwens echt cool! Heb nu een server in mn favo's staan waar meestel wel wat VOIP'ers zijn, en dat scheelt een slok op een borrel.
Neeeeeeeee, dat beweerde ik toch ook niet? ;)

Ik had voordat ik aan QW begon al eeuwen geen multiplayer fps meer gespeeld. Quake 2 was de laatste (hoewel: Q3 heb ik ook nog even gespeeld) en daar was ik redelijk goed in (vooral met de railgun). QW was dus 'even' lastig en ik was bovendien vergeten hoe hard de online bloodsport ook al weer was. Ik ben, na 190 uur (nog nooit zoveel tijd in een spel gestoken btw), nog steeds aan het verbeteren en aan het leren hoe te bewegen en me te positioneren. Ik begon met een dramatisch schotpercentage van 24% en dat is nu naar de 27% aan het klimmen. Boven de 30% is het einddoel.

Ik ben de laatste dagen aan het toeschouweren geslagen en ik heb een paar goede spelers vast weten te leggen in de replay: Cip (46 freakin' % met een assault rifle/lacerator en 37% met hyperblaster) en S3ti, die tijdens een match een krankzinnige 48% met een lacerator schoot. Beide heren zijn overigens niet onkwetsbaar en hebben ook duidelijke fouten in hun spel, dat is het mooie van QW; je moet zoveel dingen beheersen en tegelijk kunnen doen dat er altijd mogelijkheden zijn om een betere schutter te grazen te nemen. Je moet ze alleen (nog) niet 1 op 1 tegenkomen...
Overeenkomsten: beide mannen bewegen niet extreem veel tijdens een vuurgevecht en springen doen ze dan al helemaal niet. Meestal is het een korte (circle) strafe. Maar meer hebben ze ook niet nodig... Ik was altijd te druk aan het springen en dat blijkt toch weinig effectief te zijn, omdat je spread dan te groot wordt. Dus de kans dat je te weinig beweegt is klein, het ligt misschien eerder aan je aim en die wordt vanzelf beter.

http://stats.enemyterritory.com/profile/cip
http://stats.enemyterritory.com/profile/S3ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

LOL! bFunk is een echte beroemdheid :+
Moet je 's in deel 3 kijken, ik heb wel 's 19 uur en nog wat genoteerd bij 'm !!

heb nog wat stats bewaard :

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n63/GonerNL/stats_bFunk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, ik hoop voor z'n gezondheid dat hij dan niet 19 uur speelt.... Das niet zo goed voor je :)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste