Het is inderdaad een geweldig spel. Ben het de laatste dagen ook erg veel aan het spelen.
Ik speel bijna niets anders. Die 30 euro die ik er voor betaald heb was het zeker wel waard gezien de uren die ik er al heb ingestoken.
De ervaringen zijn goed, maar soms zijn er van die potjes waar echt NIETS lukt...

Je komt maar niet voorruit of wordt finaal getrashed.
Ben ik nu trouwens simpel, of
kan je ETQW ook zonder dvd spelen? 
Ik dacht er zeker van te zijn dat de dvd check nodig was, en nu start ik het spel de laatste twee dagen op zonder schijfje en het werkt...

Misschien uit gewenning met andere games, maar ik dacht toch echt dat het anders niet opstartte. Ach, zoveel te beter, dan kan het echt casual opgestart worden wanneer ik er zin in heb (zoals trackmania) ipv dat schijfje er telkens bij te halen (heb maar één optische drive)
Verder: qua teamwork valt het op public wel mee. Er zijn er altijd wel een paar die hun eigen ding doen, maar dat ligt ongeveer gelijk per team, en met een mannetje of 5 6 per team die samenwerkt kan je al heel wat doen.
En vaak ben ik ook niet skilled genoeg om vlot mee te werken in een team. Er wordt echt wel verwacht dat je continu strategisch de juiste beslissingen neemt. Ik merk wel dat meer kan bijdragen als je met elkaar rekening houdt. Maar dan moet het ook echt helemaal goed zitten en een goede verdeling van classes hebben. Vaak zijn er altijd te veel of te weinig van een bepaalde soort.
Zo zijn stroggs met een paar medics en wat spawnhosts bijna niet te pakken.
Wat wel helpt is de voice com. Ik gebruik het zelf niet, maar de mensen die wel op die manier communiceren zijn vaak geoefende spelers, en die weten perfect wie wat waar moet zijn en wat er moet gebeuren. Op die manier kan je gerichter communiceren en daaruit begrijp je wat je best kan doen. Ze kennen ook vaak handige strategische plannetjes.

Ervaring zeker? En een map tientallen keren spelen... Je leert ook veel door ze bezig te zien (ik ben vaak ondersteunend sniper, sorry voor wie snipers haat

)
Wat betreft mappen vind ik ze nu allemaal wel leuk. Vroeger had ik er twee die ik echt niet graag speelde, noch als strogg, noch als gdf (de twee 'bovenste' in de Europese campagne) maar door ze toch een paar keer te spelen aan beide kanten en iets beter de mogelijkheden te verkennen en hoe ze gespeeld moeten worden, vallen ze wel mee. Vroeger had ik ook een voorkeur voor een bepaald team, afhankelijk van de map, nu niet meer.
Zijn er eigenlijk nu al custom maps? Want ik heb nog geen enkele server gezien met custom maps (zoals dat het geval was bij ET, waar toch wel een paar klassiekers uit gegroeid zijn, qua mappen dan). Ofwel heb ik m'n filter niet goed staan. Niet dat de standaard mappen niet voldoen, ze zijn echt prima ontworpen! Net perfect qua balans, reliëf, localisatie van de objectives, grootte, tijd... Dat merk je echt wel dat daar tijd is in geïnvesteerd.
Wat betreft voertuigen:
Is het mogelijk om de vliegtuigen met
een joystick of eventueel dual analog pad te besturen? Met het toetsenbord lukt het me echt nauwelijks om dat ding netjes in de lucht te houden. Maar ik zie bij opties niets staan die kan wijzen op het gebruik van analoge input voor voertuigen.
Als ik soms zie hoe anderen met die anansi chirurgisch de map komen opkuisen...
Hoe moet je trouwens met die anansi zo stilhangen in de lucht? Ik zie het ze vaak doen (ofwel schat ik het verkeerd in) Ze hangen dan stil en schieten naar de grond. Maar om naar de grond te schieten moet je voorover hellen, en als je voorover helt, ga je vooruit...

En hoe schieten ze een burst rockets af? Of zie ik dat ook verkeerd. Als ik er in zit en wil schieten is het net zoals in de titan. Schieten, even wachten, schieten. Als ik sommigen een anansi zie afvuren komen er wel vier kort na elkaar uit.
Nog ééntje misschien. In de quarry kan je in het begin volgend truukje gebruiken. Als strogg moet je gewoon de generator in de gaten houden vanop de tegenoverliggende helling, als sniper. Eénmaal de charge geplant gewoon elke engineer afknallen die komt defusen (die lopen toch meestal als een kip zonder kop op die charge af). Makkelijk zat, en als het goed gaat is de generator in de eerste drie minuten al kapot.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 26-08-2008 06:35
]