CSL FAQ/Beleid

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
Hallo Adjes,

Het zit mij niet lekker dat mijn topic op slot is gegaan in CSL omdat ik advies vroeg over een door mij samengestelde thuis server. Daarom de volgende feedback.
Voor deze categorieën geldt dat men gebruik dient te maken van de geschreven Best Buy Guides, te vinden bovenaan de topiclijst.
Ik zie nergens guides, laat staan verwijzingen in de FAQ, voor/over (thuis) servers. Ik heb besloten om het hier te posten ipv van een modje te mailen omdat het over alle (thuis) server gerelateerde topics in CSL gaat. Natuurlijk moet je ergens een streep trekken, maar als je een streep trekt, trek hem dan goed en duidelijk.

Groetjes,

Brian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk sowieso hier eens: [Feedback] CSL FAQ / Beleid er is al veel gezegd over het nieuwe beleid. Verder staan er genoeg BBGS:
[BBG] High-end gamesysteem november 2007
[BBG] Workstation november 2007
[BBG] Basissysteem november 2007
[BBG] Multimediasysteem november 2007
[BBG] Studenten notebook zomer 2007

Daarnaast heeft CSL ook een hele goede FAQ:
CSL FAQ
en HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?

Ook al slaan ze niet allemaal direct op een servertje, er is meer dan genoeg uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:43

Thandor

SilverStreak

Er staat inderdaad geen BBG over thuisservers. Het zou ook niet te doen zijn om voor iedere mogelijke configuratie een BBG op te stellen, immers zou CSL dan 1001 topics daarover hebben en dat is vanzelfsprekend niet de bedoeling ;).

Er zijn dus alleen BBG's over standaard systemen. Naast de BBG's is er een howto voorhanden waar informatie over het samenstellen van een systeem staat. Met dat materiaal kun je prima uit de voeten en zelf een systeem samen stellen. In het CSL Beleid staat niet voor niets dat 'welke moet ik nemen?'-topics niet wenselijk zijn :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
Ik heb zoveel mogelijk uit de BBG's gehaald. Maar aangezien ik GEEN ervaring met Thuisserver heb besloot ik om hier om advies te vragen omdat ik niet echt een goed mobo kon vinden. En omdat ik toch bezig was besloot ik gelijk mijn hele samengestelde server erbij te betrekken.

En Gunner (en Terw_Dan), allemaal heel leuk en aardig:
Het gamesysteem; [check]
Het basissysteem (standaard PC voor o.a. internetten, textverwerken); [check]
Het multimediasysteem; [check]
Een (3D) workstation; [check]
De desktop, thuis, werk of studenten laptop; [check]
Een reguliere server en/of thuisserver; <- geen BBG's
Edit: @up: zie mijn gequote tekst. Genoeg BBG's over de andere systemen, maar niks over (thuis)servers. Erg jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door Brian op 16-11-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Brian schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:46:
Ik heb besloten om het hier te posten ipv van een modje te mailen omdat het over alle (thuis) server gerelateerde topics in CSL gaat.
Zoals ik het zie kaart je jouw slotje aan en dat hoort niet in LA thuis maar in een mail/DM aan de slotzettende moderator, zoals ook in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

Mocht je specifiek in willen gaan op het beleid in CSL, dan lijkt [Feedback] CSL FAQ / Beleid me een betere plek om daar wat te melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Brian schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:54:
Ik heb zoveel mogelijk uit de BBG's gehaald. Maar aangezien ik GEEN ervaring met Thuisserver heb besloot ik om hier om advies te vragen omdat ik niet echt een goed mobo kon vinden.

Genoeg BBG's over de andere systemen, maar niks over (thuis)servers. Erg jammer.
Is het dan echt zo moeilijk om een BBG als basis te pakken en daar je eigen smaakje aan toe te voegen?
Zo bijzonder is een thuisservertje toch niet?

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 16-11-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
Ik vind het erg jammer dat er van uitgegaan wordt dat iedereen overal maar wat van af weet. Nee, zo makkelijk is dat niet een BBG pakken en die als basis gebruiken voor iets totaal anders. Daarom had ik hier mijn topic ook achtergelaten. Jammer.

@SmartDoDo: Niet mijn slotje, maar het beleid in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Brian schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:05:
@SmartDoDo: Niet mijn slotje, maar het beleid in het algemeen.
Dan zou ik het toch eerst in het CSL feedbacktopic gaan aankaarten, daar is het voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SmartDoDo schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:09:
[...]
Dan zou ik het toch eerst in het CSL feedbacktopic gaan aankaarten, daar is het voor :)
En dan met name vanaf hier: BoyzNDaHood in "[Feedback] CSL FAQ / Beleid" gaat het voornamelijk over BBGs en hoe users deze kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
So be it. Ik zal het daar gaan aankaarten.
Pagina: 1