[BBG] Multimediasysteem november 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Ook de komende BBG zal weer een multimediasysteem bevatten. Aangezien het vorige systeem mijnsinziens nog niet zo slecht was, zijn er relatief weinig aanpassingen. Het budget staat op 1200 euro, maar voorlopig zit ik daar nog onder (wat op zich geen probleem is).

Suggesties en verbeteringen zijn welkom :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)€ 8,40€ 8,40
1Asus P5K€ 95,-€ 95,-
1Club3D Geforce 8600 GTS 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) CGNX-GTS866€ 134,65€ 134,65
1Club3D Theatron DD (Retail)€ 36,65€ 36,65
1Cooler Master CM 690€ 55,47€ 55,47
1Cooler Master RS-430-ASAA iGreen Power, 430W (ATX 12V V 2.2)€ 59,-€ 59,-
1Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE-Kit€ 56,70€ 56,70
1Intel Core 2 Duo E6750€ 155,-€ 155,-
1Kingston KVR800D2N5K2/2G€ 56,83€ 56,83
1Logitech Cordless Desktop EX 110€ 25,55€ 25,55
1Logitech X-540 (5.1, 4x 7.4W + 15.4W, 25W, Zwart)€ 69,40€ 69,40
1NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)€ 5,50€ 5,50
1NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)€ 24,95€ 24,95
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 87,65€ 87,65
1Samsung Syncmaster 226BW€ 265,-€ 265,-
ImporterenTotaal€ 1.135,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ziet er goed uit, maar is het geen idee om er een 2e schijf in te plaatsen naast de Samsung Spinpoint?

Bij een multimediasysteem denk ik aan een systeem waarop je video's bewerk, Photoshopt e.d. . Een bootschijf en een dataschijf lijken mij daarom een goede suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:31
Klinkt goed, maar ik zou de 226BW monitor vervangen door een Acer X222W, zie ook hier:
Verwijderd in "2232BW vs. 226BW"
"Acer X222W voor het mooiste beeld, de HP voor het design, en de Samsung om te patsen"

Daarbij kost de X222W 256 euro, zelfde prijsrange en schijnt de kwaliteit van de 226BW gewoonweg minder te zijn aangezien er tegenwoordig alleen maar goedkope panelen in gebruikt worden in tegenstelling tot voorheen waar ook wel duurdere panelen in gestopt werden, wat je dan weer af kon leiden uit codes achterop de monitor (die codes zijn nu ook weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 06:44
Suggestie van mijn kant zou zijn om de Coolermaster kast + Voeding te vervangen door de Antec Sonata Designer 500. (Pricewatch)

Afbeeldingslocatie: http://www.descom.be/images/behuizingen/antec_sonata_designer.jpg

Ik heb deze kast een paar weken geleden besteld en een vergelijkbaar systeem als boven samengesteld voor m'n broer. Mooie strakke kast die niet zou misstaan voor een multimediasysteem en nog eens fluisterstil ook. (wel gebruikt in combinatie met een silent 8600GT)
Ik was zeer onder de indruk van de degelijkheid van deze kast die ook nog eens geleverd wordt met een prima 500W voeding. Qua prijsstelling kom je rond hetzelfde bedrag uit vergeleken met de Coolermaster kast + voeding suggestie. :)
Wat ook nog een pluspunt zou kunnen zijn voor een systeem wat in de huiskamer gebruikt gaat worden is de vervangbare front die met verschillende kleuren na te bestellen is bij Antec. De gebruiker kan dan de kast helemaal afstellen naar eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Dat is eerder iets persoonlijks, mijn mening is dat de CoolerMaster-behuizing mooier is. Zwart vind ik neutraler dan een opvallende zilveren behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

OMG; niet weer een Antec :X 7(8)7 O-)

Zonder onderbouwing is dit nogal nutteloos, nietwaar?

[ Voor 45% gewijzigd door Thandor op 31-10-2007 21:35 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Modbreak:De BBG topics zijn niet gemaakt voor de zgn. 'welke moet ik nemen?'-topics. Zie daarvoor het CSL Beleid en/of de CSL FAQ :).

[ Voor 82% gewijzigd door Thandor op 31-10-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de multimedia PC niet zelden in de woonkamer komt te staan, in de buurt van het grote LCD TV scherm, zou er niet eens een HTPC behuizing voor het multimedia systeem kunnen worden geselekteerd? Vanzelfsprekend zal de configuratie ook passen in een standaard behuizing, maar in de HTPC is er even meer aandacht nodig voor de juiste componenten en hun onderlinge maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anders onderbouw je het even :/

Opzich zou de videokaart ook vervangen kunnen worden door een 8800GT. Dan kan er ook zéér behoorlijk mee gegamed worden. Aangezien de rest van het systeem al vrij aardig is en niet echt ergens verbetering behoeft zou ik daar het deel van het budget wat nog over is aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

flipjevandejam schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:04:
Klinkt goed, maar ik zou de 226BW monitor vervangen door een Acer X222W, zie ook hier:
Verwijderd in "2232BW vs. 226BW"
"Acer X222W voor het mooiste beeld, de HP voor het design, en de Samsung om te patsen"

Daarbij kost de X222W 256 euro, zelfde prijsrange en schijnt de kwaliteit van de 226BW gewoonweg minder te zijn aangezien er tegenwoordig alleen maar goedkope panelen in gebruikt worden in tegenstelling tot voorheen waar ook wel duurdere panelen in gestopt werden, wat je dan weer af kon leiden uit codes achterop de monitor (die codes zijn nu ook weg).
met de X222w is het alleen wel zo dat er nogal veel verschillende versies zijn geloof ik, d'r zijn er ook zonder DVI en dat zou ik toch niet aan willen raden..
en qua beeld, zijn de meningen niet zo eenduidend, ze lopen nogal uiteen.
verder is de HP een net wat completere monitor (bijvoorbeeld een ingebouwde USB-hub, pivot functie erg goed verstelbare voet met goed kabel management en dat soort dingen) maarja daar betaal je wel weer wat meer voor dus het is maar net of je het het geld waard vind
verder is de Samsung itt de andere niet glimmend (het paneel zelf dan) de een vind het niks de ander vind het mooi.
dus qua monitor hangt het ook wel van de persoonlijke keuze af.

overigens is het inderdaad nog een goed idee om de 8800GT te overwegen gezien dit toch echt een monster kaart is en hij niet al te duur schijnt te worden (maar dat is ook nog even afwachten)

ook zou ik persoonlijk niet dat logitech setje nemen als ramplank omdat de muis die er bij zit in mijn ervaringen niet zo goed presteert qua batterij duur en hij nogal snel kuren kreeg

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 31-10-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

[b][message=29003687,noline]RoD schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:32
Opzich zou de videokaart ook vervangen kunnen worden door een 8800GT. Dan kan er ook zéér behoorlijk mee gegamed worden. Aangezien de rest van het systeem al vrij aardig is en niet echt ergens verbetering behoeft zou ik daar het deel van het budget wat nog over is aan besteden.
Zou dat wel lukken voor hooguit 65,- extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten ongeveer 200/220 gaan kosten. 134,- + 65 = 199.
pricewatch: Club3D CGNX-G882DD

Het is zeker een verbetering. Er zit daar ook nog extra decode mogelijkheden in. Ben ff de naam kwijt hoe ze het genoemd hebben.
http://www.hothardware.co...G92_Takes_Flight/?page=10

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:29

Pubbert

random gestoord

Een 2600XT schijnt trouwens meestal in multimedia toepassingen net iets beter te scoren dan de 8600 serie, hoe hij zich tegenover een 8800GT gedraagd weet ik niet, maar dat is natuurlijk zijn concurrent ook niet.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Madrox schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:09:
OMG; niet weer een Antec :X 7(8)7 O-)

[mbr]Zonder onderbouwing is dit nogal nutteloos, nietwaar?[/mbr]
Wist niet dat er onderbouwing nodig was; je hoeft alleen maar het laatste 1/2 jaar naar de BBG's te kijken. Niet dat ik iets tegen Antec heb, maar er is meer op de wereld dan Antec; soms zelfs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een Samsung Syncmaster 226BW? Omdat z'n response time 2ms is, en bijna iedereen em koopt is het niet de beste. Zoals vermeld heb ik alle 3 de schermen, en is de Acer het best geschikt voor gaming. Inmiddels in m'n HP overleden, maar had nog garantie, dus wachten op een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:44:
Waarom een Samsung Syncmaster 226BW? Omdat z'n response time 2ms is, en bijna iedereen em koopt is het niet de beste. Zoals vermeld heb ik alle 3 de schermen, en is de Acer het best geschikt voor gaming. Inmiddels in m'n HP overleden, maar had nog garantie, dus wachten op een nieuwe.
Kuddegedrag ? :+

Ff serieus; kun je dat ook onderbouwen, waarom die Acer dan het beste zou zijn ?

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 03-11-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:44:
De beste is natuurlijk relatief :) Als je de beste wilt moet je een Eizo van 4000 euro of zo kopen :) Feit is dat deze monitor volgens mij een goede prijs/prestatieverhouding biedt en dat je er geen miskoop aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin Sturm schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:08:
[...]

De beste is natuurlijk relatief :) Als je de beste wilt moet je een Eizo van 4000 euro of zo kopen :) Feit is dat deze monitor volgens mij een goede prijs/prestatieverhouding biedt en dat je er geen miskoop aan hebt.
Oke, dan ga ik er niet nog meer tijd in steken. Algemeen staat de Samsung kendelijk het best bekend. Maar ik heb nog 2 vergelijkende TFT's in gebruik, en ik zeg puur uit ervaring dat de Acer mooi helder beeld geeft, direct mooie kleuren. En niet iedereen houd van het gladde Samsung design. De Acer is meer basic qwa design waardoor je denk ik een grotere doelgroep blij kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Samsung is inderdaad niet de beste, zo blijkt ook wel uit reviews. Maar ik denk dat het voor deze doelgroep niet veel uit zal maken. Het zijn immers beide TFT's met een "slecht" TN-paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ipv het ASUS moederbord, waarom niet de Gigabyte GA-P35-DS3R ? Dit moederbord is ietsjes duurder, maar het is oa zuinigere, sneller en koeler dan de P5K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

FezzFest schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:47:
Ipv het ASUS moederbord, waarom niet de Gigabyte GA-P35-DS3R ? Dit moederbord is ietsjes duurder, maar het is oa zuinigere, sneller en koeler dan de P5K
Dat is al vaker gezegt, maar helaas gebeurt en weinig mee. De Asus zal wel "populairder" zijn.
Ben het helemaal met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Die Gigabyte heeft voor zover ik kon nagaan geen Firewire-aansluitingen. Het snelheidsvershil is bij moederborden dermate klein dat je dat niet zal merken in de dagelijkse praktijk. Alleen de koeling zou een argument zijn. Gezien het feit dat de Asus al een passieve koeling heeft, is de geluidsproductie sowieso al nul, waardoor er geen concreet praktisch voordeel aan de Gigabyte zit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[b][message=29027953,noline][...]waardoor er geen concreet praktisch voordeel aan de Gigabyte zit vind ik.
De onboard audio is superieur aan die van ASUS. Op het gigabyte mobo zit een ALC889A HD-audio chip (ondersteunt de hele mikmak van Bluray/HD-DVD) van Realtek met zeer goede s/n ratio (ik geloof 96dB effectief gemeten).

Plus het moederbord ondersteunt geen Quadcore's

Van de Asus website
P5K

ASUS Super Memspeed Technologie Verbetert Geheugensnelheid met 75%
- Ondersteuning Intel® volgende-generatie 45nm Multi-core CPU
- Intel LGA775-platform
- Intel® P35-chipset
- Dual-channel DDR2 1066/800/667MHz
- Heat-pipe
- 2 x 1394
- 12 x USB 2.0
- Alle Hoogwaardige Geleidende Polymeer Condensatoren
- Compatibel met alle FSB1333/1066/800/533MHz CPU's behalve Quad-Core

[ Voor 48% gewijzigd door FezzFest op 05-11-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Martin Sturm schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:57:
Die Gigabyte heeft voor zover ik kon nagaan geen Firewire-aansluitingen. Het snelheidsvershil is bij moederborden dermate klein dat je dat niet zal merken in de dagelijkse praktijk. Alleen de koeling zou een argument zijn. Gezien het feit dat de Asus al een passieve koeling heeft, is de geluidsproductie sowieso al nul, waardoor er geen concreet praktisch voordeel aan de Gigabyte zit vind ik.
De Gigabyte heeft idd geen Firewire, wat voor de meesten denk ik geen probleem is; wie gebruikt er firewire ? (wie het wel nodig heeft > koop een ander moederbord of een pci-firewire kaartje)

De Gigabyte is zuiniger; idle verstookt de Gigabyte een dikke 30 watt minder dan de Asus, onnder load zo'n 14 watt. Dat is best veel.

Verder heeft de Gigabyte meer USB-poorten (12) en meer Sata-poorten (-8). Ook de layout is beter, bij de Asus P5K zit de ide-poort wel erg onhandig, helemaal onderaan. Mensen met een grote kast hebben dan algauw een langere ide-kabel nodig om hun Opticals aan te sluiten. Tot slot verlies je bij de Asus P5K al snel een pci-slot, als je een wat dikkere vga-kaart erin prikt.

Er zijn dus wel degelijk punten om voor de Gigabyte te kiezen ipv. de Asus.

[ Voor 25% gewijzigd door Madrox op 05-11-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Martin Sturm schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:57:
Die Gigabyte heeft voor zover ik kon nagaan geen Firewire-aansluitingen.
Klopt. De GA-P35-DS3P heeft overigens wel Firewire en ondersteund toevallig ook Crossfire. Dit gaat dan ten koste van een PCI-slot (en een smak geld :P) (bron)

Maar de Firewire 400 op deze bordjes heeft natuurlijk weinig voordeel van de snelheid gezien USB2 ongeveer gelijke snelheden haalt. Het is (misschien) een voordeel als het gaat om bv bepaalde videocamera's aansluiten op de PC.
Voor storage zou ik eerder USB2 of anders eSATA kiezen, en daarin zijn beide bordjes ruim voorzien.

Overigens zie ik het lagere energieverbruik en minder warmteontwikkeling wel als praktische voordelen. In sommige situaties is het Gigabyte bordje zelfs 20W tot 30W zuiniger. (bron 1 / bron 2)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Helaas heeft Martin de Asus-P5K laten zitten, maar ondanks dat vind ik het een goede configuratie.
Hierbij dank aan iedereen die mee wilde denken aan deze BBG en ik zou zeggen; op naar de eindejaard knaller editie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik zou overigens het scherm veranderen door 24". Beetje meer ruimte waardoor je toch photoshop beter draait.

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
BlackWhizz schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:36:
Ik zou overigens het scherm veranderen door 24". Beetje meer ruimte waardoor je toch photoshop beter draait.
Had je al concreet een merk/type in gedachten? Denk namelijk dat het lastig wordt gezien het budget.
(probeer hier gewoon kritisch mee te denken hoor :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Ik heb de computer kwa hardware bijna zo aangeschaft zoals hij hier staat. Componenten die ik niet nodig had (bijv de tv kaart) heb ik weggelaten. Ik moet zeggen dat alles erg goed samenwerkt en overal zitten veel extra tooltjes bij (vooral bij de ASUS P5K).
Ook ben ik erg tevreden over de kast en hoe stil die is (als je in de bios je fan-config op Optimal zet).

Bij deze dus een groot compliment voor de samenstellers!
_/-\o_ GOOD JOB! _/-\o_

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:31
Vraagje over de combinatie: Zalman-Voeding+Kast uit de BGG op de tweakers.net site, dus niet de Cm voeding hierboven: Aangezien dat de voeding onderaan in de kast ligt, en de voeding een 12 cm voeding heeft, is dat mogelijk om de voeding zo te monteren, dat met de koeler naar onderen er toch genoeg gekoeld wordt? Ik zie dat de kast onderin een rooster heeft, maar is dit genoeg voor de koeling van de voeding. Want als je de voeding ondersteboven monteert, met de koeler bovenaan, zitten de kabels aan de verkeerde kant.

[ Voor 7% gewijzigd door kemphaas op 27-11-2007 21:13 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen.
Zie CSL Beleid#welke.

De BBG's zijn inmiddels online gezet, je kunt ze hier vinden.