Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view]

Door: Laurent Moderator CSL/OM / FP Admin

CSL Beleid

In elk forum geldt gewoon de FAQ forumgedrag. Eigenlijk hoor je deze al gelezen te hebben, ben je dit vergeten, doe dit dan alsnog voordat je een topic opent. Zaken waaronder advertenties, flames en illegale praktijken zijn dus zeker niet toegestaan. Blijkt het dat je dit niet hebt gelezen (wat vaak snel merkbaar is) gaat je topic op slot. Het is dus zonde om direct een topic te openen.

Wat moet ik kopen? / Welke moet ik nemen? Upgraden?

Na enige tijd te hebben doorgemodderd met een verschrikkelijke toename aan 'Wat moet ik kopen' topics, hebben we besloten het beleid omtrent deze topics te veranderen. Concreet is hierbij het grootste deel van de systeemvragen niet meer gewenst en zullen deze topics, ongeacht de onderbouwing en gestelde vragen op slot gaan.
Alle systeemvragen die betrekking hebben op de volgende categorieën zijn niet toegestaan in CSL:

• Het gamesysteem;
  • Het basissysteem (standaard PC voor o.a. internetten, textverwerken);
  • Het multimediasysteem;
  • Een (3D) workstation;
  • De desktop, thuis, werk of studenten laptop;
  • Een reguliere server en/of thuisserver;
  • Het upgraden van een systeem.

Voor een aantal van deze categorieën geldt dat men gebruik dient te maken van de geschreven Best Buy Guides, te vinden bovenaan de topiclijst. Dat wil zeggen, bekijk de opstelling die daar tot stand is gekomen, ga geen 'welke moet ik nemen?'-vragen in die topics stellen! Aangezien er talloze informatiebronnen te vinden zijn, gaan we er van uit dat de Tweaker in staat is zelf deze keuze te maken. Tips bij dit onderzoek (en voor de categorieën waar geen BBG's van zijn) zijn te vinden in de HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?.

Diegene die een laptop zoeken kunnen het beste even kijken in CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? en CSL FAQ - Ik wil mijn laptop upgraden, hoe?.

Let op: Ook topics met dezelfde doeleinden, maar een ander budget dan de Best Buy Guides, worden gesloten.

« ·^

Probleemtopics

CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL. Ditzelfde geldt in mindere mate ook voor laptops. Laptops bestaan ook uit losse hardwareonderdelen, mocht daar iets aan mankeren dan hoort het topic ook thuis in het subforum wat te maken heeft met het problem onderdeel. Vermoed je dat het iets laptop-specifieks is en heb je na troubleshooten niet een specifieke oorzaak kunnen vinden dan kan het in CSL terecht.
Weet je niet waar je moet beginnen? Pak dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij.

« ·^

Ervaringen topics

In Complete Systemen & Laptops zijn er talloze zogeheten "Ervaringen topics": grote topics waarin men ervaringen deelt van desbetreffend product. Hierbij kun je echter niet kort een eenvoudig vraagje stellen. Vele verschillende vragen die veelal makkelijk op te lossen zijn maakt het slechts onoverzichtelijker.
Heb je een vraag m.b.t. een notebook, schroom dan niet er een los topic voor te openen. Zorg er wel voor dat mensen kunnen zien waar het over gaat en houd rekening met de richtlijnen.

« ·^

Je bent het oneens met de moderators

Het komt voor dat een moderator niet met zijn goede been uit bed is gestapt. Mocht je het oneens zijn met een slotje kun je het volgende stuk doornemen en de adviezen opvolgen: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!.
Mocht je het met andere zaken, met betekking tot dit forum, oneens zijn schroom dan niet een email of een DM te sturen naar de moderators. Contactinformatie van de Moderators is te vinden in de CSL FAQ.

« ·^

Reageren in topics die niet conform de eisen zijn

Het kan voorkomen dat iemand een topic opent terwijl deze volgens de regels hierboven eigenlijk niet geplaatst had mogen worden. In dat geval is het wenselijk om simpelweg niet te reageren, maar een topic report aan te maken. Dan kunnen wij direct zien dat er iets loos is met het topic.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws