Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
Ja, zoals gezegd kleven er nadelen aan... Nu geef ik persoonlijk bar weinig om airports: ik vlieg liever
Er is trouwens een demo van VFR GenX: je krijgt dan een klein stuk rond Snowdown: kan je wel een aardige indruk van VFR GenX krijgen, alleen vallen er jammergenoeg geen vliegvelden in dat gebied...
Ik ben dus erg enthousiast over VFR GenX (zoals wel duidelijk is) maar ik vind het alsnog eng om het aan anderen aan te bevelen: bij elkaar ben je al gauw 100 euro armer en als het dan niet bevalt, heb IK het gedaan...!
EDIT:
Desnoods maak ik morgenavond een paar afgrijselijke screenshots, met kale vliegvelden, kliffen en textures vanaf de verkeerde kant of te laag bekeken, zodat je goed kan zien hoe het er OOK uit kan zien!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 21:53 ]
Verwijderd
[ Voor 116% gewijzigd door TheZeroorez op 29-09-2008 07:00 ]
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:30:
het kost alleen opslagruimte (zo'n 75 Gb als je alles installeert).
Gulfstream G650
Verwijderd
En ik heb trouwens LOD_RADIUS in de FSX.CFG op 7.500000 staan (voorheen ook al) omdat je anders de lowres textures te dichtbij ziet.
Nog even over die delen: je kan dus ook deel 2 of 3 los installeren: het is maar net welke omgeving je leuk vind. Ik zou zelf, als ik maar 1 deel kon installeren, gaan voor deel 3: dan heb je het gebergte in Wales (rond Snowdown) en dat is wel erg leuk voor de afwisseling: die bergen zien er super uit. Het zuiden (deel 1) is erg vlak. Maar goed, als je per se boven Londen of zo wilt vliegen... Ik zelf vlieg liever boven Liverpool omdat ik Beatlesfan ben.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 14:24 ]
Lezen!Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:10:
Vreet het nou veel FPS?
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:30:
[...]
Dat wordt snel gedacht, maar dat is dus niet zo. Deze scenery kost geen fps omdat het in feite (qua soort en grootte en opbouw) dezelfde soort textures zijn als de default textures. Het enige verschil is dat ik in plaats van een aantal textures die steeds herhaald worden, nu een heleboel verschillende textures heb die nooit herhaald worden. Met andere woorden: het kost alleen opslagruimte (zo'n 75 Gb als je alles installeert). In de praktijk heb ik nu echter meer fps (ik heb 'm nu gelimiteerd tot 30 en daar zit ik dus zowat altijd op) omdat ik geen autogen aanheb: ten eerste werkt dat niet (tenminste niet de default autogen) en ten tweede vind ik autogen er niet uit zien op deze textures. Dat scheelt dus heel wat fps! Zelfs zoveel dat ik nu de GA AI op 75% heb staan en daar alleen maar wat van merk rond grote vliegvelden.
Verwijderd
(of mag ik voor één keer de schuld geven aan de nieuwe layout?)
die is overigens best oké!
Verwijderd
Als je op de grond staat, is alles nogal kaal... Of je nou in een stad staat, een bos of wat dan ook: het ziet er allemaal hetzelfde uit: plat. Tenzij je in de bergen bent, natuurlijk, maar dan oog het alsnog kaal...

Hier zie je hoe de scenery regelmatig niet mooi uitlijnt met de airports: je ziet alles dubbel. Bij het ene vliegveld is dat erger dan bij het andere. Zoals ik al zei zijn er wel al aardig wat freeware airports te downloaden die perfect aansluiten op de scenery. Die hebben vaak ook wat aankleding erbij zodat het er niet zo kaal uit ziet als het eerste screenshot.
Ik zit hier trouwens op zo'n 1000 ft, volgens mij, dus dan zie je ook meteen hoe de resolutie is op die eh... laagte.

Ik kon (zal je net zien) geen vliegveld vinden dat op kliffen ligt i.v.m. foute afvlakking. Die freeware vliegvelden lossen dat trouwens ook op.
En dan hier een screenshot van hoe iets er vreemd uit kan zien als je het van de verkeerde kant bekijkt: alles lijkt een beetje op de kop te hangen of zo.

Van de andere kant bekeken is het opeens weer 'net echt'! Dit is trouwens op zo'n 2000 feet, dus eigenlijk te laag, maar het is best te doen. Het perspectief verschilt trouwens her en der. Het is dus niet zo dat als je van oost naar west vliegt, dat dan altijd alles 'klopt'. Op zich went het 'omgekeerde beeld' wel, moet ik zeggen. Als je niet te precies naar buiten kijkt, valt het vaak best mee. En als je iets wel vanuit de perfecte hoek ziet, is het echt kicken.

Om van de schrik te bekomen nog even twee screenies in de buurt van Snowdonia, het gebied met het meeste gebergte.

Hier zie je ook mooi dat geen meter hetzelfde is: elk weggetje is uniek, elk bosje is apart, elke rots is anders. Waar je ook kijkt, alles is uniek. Het ene veld is zus, het andere zo: hier heb je veel weggetjes, daar weer niet, en ga zo maar door. Zo'n diversiteit heb je gewoon niet met generic textures!

En op een of andere manier heb ik met deze addon veel meer het idee dat de zon schijnt. Met FTX heb ik altijd het idee dat er een dik wolkendek hangt, hoe blauw de lucht ook is. Nu vlieg ik wel altijd met mooi weer, dus dit kan ook tegenwerken (dat iets er zonnig uit ziet terwijl het regent dat het giet!)
Zo, en dit waren de screenshots voorlopig, want ik wordt helemaal knalgek van het maken en uploaden van alle die thumbnails en grote screenies...
Nog wat nadelen:
- laden duurt laaaaaaaaang! Wel een paar minuten! Komt ook door de hoge LOD_RADIUS setting natuurlijk.
- de kleuren hebben soms wat rozigs of iets niet helemaal natuurlijks, maar dat went snel.
- soms zijn de kleuren wat vlak of zie je verschil in 1 gebied.
Nou, objectiever kan ik het niet brengen. Mocht ik niet negatief genoeg zijn geweest en mocht je je daardoor een addon hebben gekocht die je afgrijselijk vindt: bad luck.
EDIT:
O ja, de schijfruimte (nog een nadeel, haha!): die is ZONDER night-textures 65 Gb. Met zal dat dus 75 zijn. En tot slot: mocht je de addon willen kopen, let dan op dat je V2 (versie 2) koopt, anders moet je ik weet niet hoeveel gb aan patches en upgrades downloaden!!! Als je 'm via Horizon bestelt, komt het vanzelf goed. Ik had 'm trouwens binnen 3 of 4 werkdagen binnen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 19:40 ]
Wellicht is Tileproxy iets voor jou? HEb je wel een stevige pc (quadcore) en stevig geheugen voor nodig, maar dan heb je ook wat.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:19:
[ Verhaal over photoreal textures.]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 21:17 ]
P.S. Voor iedereen met een Nvidia kaart, op het Nhancer forum heeft iemand een profiel voor FS9 geuploaded. Werkt prima! Klik
[ Voor 38% gewijzigd door Er!k op 01-10-2008 09:50 ]
Tip: World - Time & Season: Dan kan je het altijd herfst makenEr!k schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:48:
Gisteren weer eens een vluchtje gedaan EHAM - EPGD vv en heerlijk weer dat de herfst weer begonnen is. Met een flinke zijwind, regen en turbulentie landen op de 18C
Haha ja, maar als je dat doet op een mooie zomerdagVerwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:50:
[...]
Tip: World - Time & Season: Dan kan je het altijd herfst maken(maar dat wist je ws. al
)

Verwijderd
Dan zoek je niet goed.Tuzla schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:37:
wie weet waar je de ezdok camera voor fsx kan vinden, ik zoek me suf maar zie het nergens
http://disk.tom.ru/l28n2ty
EDIT:
En hier is een link naar de 'officiele site' is, met de meest recente versie.
http://www.arccpro.narod.ru/index_page20.htm
De maker heeft trouwens een eigen topic of Avsim:
http://forums.avsim.net/d..._id=429894&mesg_id=429944
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 20:02 ]
Youtube blijf ik ook vaag vinden, als ik fsx filmpjes maak komt de een wel in high quality en de ander weer niet pff... snap dat ook niet helemaal, terwijl ik alles het zelfde steeds doe

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=g4SDdJmTZvs&fmt=18]
[ Voor 28% gewijzigd door FSXnoob op 07-10-2008 20:47 ]
Vet filmpje, maar ik ben niet bepaald een DJ Jean fan
Ik zal v/d week weer es wat pics/filmpjes posten.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
(sorry is wel YT offtopic mja, youtube & fsx hoort ook bij elkaar hehe
[ Voor 76% gewijzigd door FSXnoob op 07-10-2008 19:25 ]
Ja ik vlieg idd van A naar B met alle regeltjesVerwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:28:
ik heb de indruk dat de meesten hier gewoon telkens van A naar B vliegen, en liefst nog volgens alle regeltjes.
Bij FSx wel een paar missies gedaan, maar landen op een truck met 3fps is niet echt leuk
Verwijderd
Voor dinsdag komt de PMDG MD-11 zelf.
Thought you might want to know
Verwijderd
Ik vlieg altijd met een Foxbat VFR van A naar B, op zo’n 4000 ft, maar niet echt volgens de regels. Ik heb wel een vluchtplan maar als ik daarvan af wil wijken om even iets leuks te bekijken daar beneden (ik vlieg altijd boven VFR GenX dus er is genoeg te zien), dan doe ik dat gewoon. Ik vraag wel altijd flight following aan, zodat je ze nu en dan wat moet ‘kletsen’ met de ATC (die voor dit soort gevallen best okay is) en ook wel eens traffic alerts krijgt en zo. De radio’s bedien ik ook allemaal met de hand: leuker dan simpelweg via dat ATC-window. Ik start en stop als het even kan op een parking lot en bedien ook de lichten zo ongeveer als het denk ik hoort. Maar verder hou ik me niet aan aanvliegroutes en weet ik veel. Als ATC zegt dat ‘enter downwind’ of zo, dan doe ik dat wel, maar da’s dan ook alles.Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:28:
ik heb de indruk dat de meesten hier gewoon telkens van A naar B vliegen, en liefst nog volgens alle regeltjes.
Ik vlieg dan ook voor de ontspanning: ‘Net alsof ik écht eventjes daarboven in het luchtruim zweef’.
Vroeger heb ik ook al die grote kisten gevlogen (in FS dan, hè!
Moet zeggen dat het vliegen met zulke instellingen een stuk leuker is meteen
Oh, en de specs:
CPU: Q6600 @ 3,0 GHz
Geheugen: 4GB
Videokaart: EN9600GT
Ik heb overigens SP1 en SP2 nog niet geïnstalleerd, en met SP2 kun je instellen dat FS alle 4 de cores gebruikt, dus misschien valt daar nog wat te halen. Eens kijken binnenkort wat voor resultaat dat heeft.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
Dat moet je dan inderdaad METEEN gaan doen. FSX zonder SP1 en (vooral) SP2 is ellendig. FSX loopt niet alleen beter met de patches, maar ook de menu's zijn beter bereikbaar (zonder patches loopt FSX regelmatig vast of blijft gewoon een minuut lang hangen als je naar een menu wilt).ScottB schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 01:22:
Ik heb overigens SP1 en SP2 nog niet geïnstalleerd,
Verwijderd
For real?Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:09:
Volgens PMDG komen vandaag de manuals op de site van de MD-11
About time!
En waar heb je die info vandaan?Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:09:
Volgens PMDG komen vandaag de manuals op de site van de MD-11
Verwijderd
AVSIM forum (pmdg gedeelte) zie link
Maar inmiddels is de info al niet meer valide, want manuals zijn er nog niet ... zuchtje
Verwijderd
De 747X werd ook nog op 't laatste moment een keer uitgesteld niet?
Ben wel erg benieuwd naar deze kist!
Verwijderd

http://www.precisionmanua.../pages/prod/fsx/md11.html
€59.99 FSX Only
€89.99 FSX and FS9 combo
Maar is het wel waard. Is er geen demo om te zien hoe ie @ FSx loopt?
Ik ben ook benieuwdBolk schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:34:
Is het wat?
Ben net gearriveerd op JFK. Daar staat die klaar voor de kennismaking. Eerst maar eens een beetje de cockpit uitvogelen.

Nieuwe pics erbij.

Met Level-D of PMDG Boeing ervaring en de tutorial kom je al redelijk ver de eerste keer. Alle doors- en groundrequests gaan via de FMC. Super werkt dat. Het hele panel werkt intuitief. Wel een gezoek de eerste keer naar alle knoppen. Het zijn er een hele hoop
De FMC is een stuk uitgebreider dan gewend. Een hoop extra in te stellen.
Voor en na take off kreeg ik nog wel een config melding hier en daar. En AUTOFLIGHT wilde niet naar climb trust maar dat ligt ongetwijfeld aan mij. Eerst de hele start up/take off maar doornemen van dit mooie vliegtuig.
Eerste indruk: PMDG kwaliteit van de bovenste FS-plank, zoals ik van de 737
en 747 ken. En ik ben aangenaam verrast hoe soepel het panel en het outside model van de MD-11 in FSX werken.
Nu eerst naar de hangar en wat xenon shockwaves lights installeren en een hele hoop lezen en proberen. Als niemand anders het tegen die tijd heeft gedaan wellicht in het weekend een wat uitgebreider verslag en dan hopelijk van gate tot gate.
[ Voor 54% gewijzigd door rdluca op 14-10-2008 20:53 ]
Ziet er goed uit vakman! FS er weer eens opgezet voor die MD-11
Hey kerel!Gilly schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:54:
[...]
Ziet er goed uit vakman! FS er weer eens opgezet voor die MD-11
Daar knallen we de lichten ff voor aan

En wat zijn jouw specs rdluca?En ik ben aangenaam verrast hoe soepel het panel en het outside model van de MD-11 in FSX werken.
Als je automatisch climb thrust wil moet je profile armen voor take off. Als je zonder prof opstijgt trek je op 1500ft HAA aan de altitude knop om climb thrust te krijgen En die config reminder is waarschijnlijk een autobrake off alertrdluca schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:07:
[...]
Ik ben ook benieuwd
Ben net gearriveerd op JFK. Daar staat die klaar voor de kennismaking. Eerst maar eens een beetje de cockpit uitvogelen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwe pics erbij.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met Level-D of PMDG Boeing ervaring en de tutorial kom je al redelijk ver de eerste keer. Alle doors- en groundrequests gaan via de FMC. Super werkt dat. Het hele panel werkt intuitief. Wel een gezoek de eerste keer naar alle knoppen. Het zijn er een hele hoopen ziet er allemaal redelijk gelikt uit
![]()
De FMC is een stuk uitgebreider dan gewend. Een hoop extra in te stellen.
Voor en na take off kreeg ik nog wel een config melding hier en daar. En AUTOFLIGHT wilde niet naar climb trust maar dat ligt ongetwijfeld aan mij. Eerst de hele start up/take off maar doornemen van dit mooie vliegtuig.
Eerste indruk: PMDG kwaliteit van de bovenste FS-plank, zoals ik van de 737
en 747 ken. En ik ben aangenaam verrast hoe soepel het panel en het outside model van de MD-11 in FSX werken.
Nu eerst naar de hangar en wat xenon shockwaves lights installeren en een hele hoop lezen en proberen. Als niemand anders het tegen die tijd heeft gedaan wellicht in het weekend een wat uitgebreider verslag en dan hopelijk van gate tot gate.
Ik ga maar eens tweaken
Verwijderd
Wat een ding!
Zit helaas met 't zelfde probleem als Bolk...
(FSX en OS staan bij mij zelfs nog op aparte 10k rpm drives).
Vista x64 4GB, E6600 @ stock, 8800GTS640MB en FSX wil daar ook niet van harte...
Zeker niet met de PMDG747, dus verwacht dezelfde beroerde performance bij de MD-11.
Nog maar ff wachten op de FS9 release dan...
Maak mij (en anderen) maar flink jaloers met nog meer mooie screenshots!
bottleneckVerwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:42:
Vista x64 4GB, E6600 @ stock, 8800GTS640MB en FSX wil daar ook niet van harte...
Verwijderd
Gebruik dat ding niet alleen voor FS, te 'bang' om 't slopen met een OC.
Ik heb een E6420 @ 3,2 ( bij de 400 een FSB wall ). Ik ga FSx maar eens installeren, want ik liep destijds te klagen dat FSx slecht draaide. Maar dat was met de E6420 stock ( 2,13Ghz ).Bolk schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:58:
Ziet er goed uit! Zou 'm graag willen proberen zij het niet dat mijn FS X install op Vista x64 nergens over gaat. Textures zien er niet uit en het hapert en het schokt. En dat met 8 GB geheugen en een "verouderde" C2D E6600 @ 3,2 GHz.
Ik ga maar eens tweaken
Maar dan doe ik wel eerst een clean install van Windows, ik heb alleen XP x64. Jij concludeert dus dat FSx icm een 64bit OS bagger loopt?
En heb jij hem dan alles @ ultra high? Ik wil nl best grafisch iets inleveren om met de MD11 te vliegen, want FS9 ziet er ook niet uit.
@Derice, jouw E6600 kan veilig veel meer dan z'n stock 2,4Ghz
[ Voor 23% gewijzigd door Dani86 op 15-10-2008 11:02 ]
die a340 ziet er wel sjiek uit. heb je mss screenshots van de cockpit?Bolk schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:51:
LOWI met weer beneden de minima's... In een simulator kun je meer dan in het echt
A340 RR:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
A330 RR:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik zou het persoonlijk niet aan 't feit x64 of niet willen koppelen.Dani86 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:58:
[...]
Ik heb een E6420 @ 3,2 ( bij de 400 een FSB wall ). Ik ga FSx maar eens installeren, want ik liep destijds te klagen dat FSx slecht draaide. Maar dat was met de E6420 stock ( 2,13Ghz ).
Maar dan doe ik wel eerst een clean install van Windows, ik heb alleen XP x64. Jij concludeert dus dat FSx icm een 64bit OS bagger loopt?
En heb jij hem dan alles @ ultra high? Ik wil nl best grafisch iets inleveren om met de MD11 te vliegen, want FS9 ziet er ook niet uit.
@Derice, jouw E6600 kan veilig veel meer dan z'n stock 2,4Ghz
Maar ja, >3GB = gebruik maken van x64 OS, anders is 't zonde van je RAM.
Meer dan 2.4 zal best, maar ik hoef niet mijn pc te horen opstijgen onder m'n bureau.
Lijkt mij dat bij meer Ghz, er ook meer warmte ontstaat en er dus meer gekoeld moet worden.
Ik koop volgend jaar wel een nieuw systeem/upgrade.
Ik draai FS X & Vista x64 op een Raptor RAID 0 formatie. Dat gaat op zich wel rap.Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:42:
![]()
Wat een ding!
Zeker niet met de PMDG747, dus verwacht dezelfde beroerde performance bij de MD-11.
Nog maar ff wachten op de FS9 release dan...
Maak mij (en anderen) maar flink jaloers met nog meer mooie screenshots!
Ik heb alles op medium, ik prefereer 30 FPS boven eye candy.Dani86 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:58:
[...]
Ik concludeer niet dat x64 bagger loopt. Ik had hiervoor Windows XP 64 en merk vrijwel geen verschil, alleen het feit dat ik met DX10 zat te kloten in Vista.
x86 durf ik niet te zeggen, dat draai ik 2 jaar al niet meer
www.wilcopub.com (heb 'm nu niet installedSaven schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:10:
[...]
die a340 ziet er wel sjiek uit. heb je mss screenshots van de cockpit?
Anyway, tot ik de MD11 heb moet ik het met de 737 stellen, hij blijft leuk.
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=qcYswOS7y3E]
Landing @ Dewpoint, ILS approach op het handje gevlogen. Best lastig om alleen de wybertjes te volgen terwijl je niet "naar buiten" kunt kijken.
Zat ff boven de G/S dus moest de neus naar beneden douwen, en deed dit iets the enthousiast. Maargoed, al met al hebben de pax het overleefd
Hmm, je hebt twee keer zoveel geheugen als ik, en een CPU die 0,2 GHz hoger geklokt is dan die van mij. 't Is alleen een C2D en mijne is een C2Q. Kan dat zóveel verschil makenBolk schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:58:
Ziet er goed uit! Zou 'm graag willen proberen zij het niet dat mijn FS X install op Vista x64 nergens over gaat. Textures zien er niet uit en het hapert en het schokt. En dat met 8 GB geheugen en een "verouderde" C2D E6600 @ 3,2 GHz.
Ik ga maar eens tweaken
Ik weet niet wat voor videokaart je hebt (mijne is een 9600GT), maar het is toch raar dat met zo'n klein verschil in hardware, we toch zulke grote verschillen qua prestaties hebben.
RAID0 Scheelt qua laadtijd. Meer ook niet.Dani86 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:18:
Scheelt die RAID0 config nog een beetje? Of is het de investering niet echt waard?
Schiet mij maar lek, ik weet niet waar dat verschil vandaan komt. Ik doe het met een HD3870. 15 FPS bij het landen vind ik overigens te weinig. Ik wil gewoon laag bij de grond een vloeiende simulatie hebben.ScottB schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:27:
[...]
Hmm, je hebt twee keer zoveel geheugen als ik, en een CPU die 0,2 GHz hoger geklokt is dan die van mij. 't Is alleen een C2D en mijne is een C2Q. Kan dat zóveel verschil makenIk draai ook Vista x64 (HP), en ik heb alles op Ultra High staan, gedurende de vlucht heb ik zeker 30FPS en vaak nog wel 40 of nog hoger. Alleen tijdens de landing viel hij ff terug naar 15/20.
Ik weet niet wat voor videokaart je hebt (mijne is een 9600GT), maar het is toch raar dat met zo'n klein verschil in hardware, we toch zulke grote verschillen qua prestaties hebben.
Misschien dat FSx toch veel beter loopt op een quad...ScottB schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:27:
[...]
Hmm, je hebt twee keer zoveel geheugen als ik, en een CPU die 0,2 GHz hoger geklokt is dan die van mij. 't Is alleen een C2D en mijne is een C2Q. Kan dat zóveel verschil makenIk draai ook Vista x64 (HP), en ik heb alles op Ultra High staan, gedurende de vlucht heb ik zeker 30FPS en vaak nog wel 40 of nog hoger. Alleen tijdens de landing viel hij ff terug naar 15/20.
@Derice, als je een goeie PWM fan hebt, heb je echt niet meer geluidsniveau met OC'en. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen.
Daar merk ik anders met fsx niks van. De laadtijd hangt vor een zeer groot deel af van de cpu nl.Bolk schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:54:
[...]
RAID0 Scheelt qua laadtijd. Meer ook niet.
[...]
Heb allebij de setups gehad, met raid (drie raptors 150gb (!) en een single one.
Mijn cpu een E8400@4.25Ghz
Dus ik kan het weten want heb met stopwatch ernaast veel getest.
Hier geen raid, voor geen enkele game meer trouwens.
Nee dus.Dani86 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:18:
Scheelt die RAID0 config nog een beetje? Of is het de investering niet echt waard?
vid
Mooie nette landing man! wow.
Verwijderd
Lekker groot, weinig herrie en redelijk lage temps.
Verder nog een Papst 8412 NGLE (80mm, 2p) als intake
en twee Zalman ZM-F1 , 80mm als outtake's.
Dan zou ik het gewoon doen, de conroe's hebben echt niet veel meer vcore nodig. NB; een E6850 is een E6600 met een hogere FSB. Je CPU zal echt niet "stuk" gaan.Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:45:
Heb er een Zalman CNPS9500 AT (Socket 775, PWM) op zitten.
Lekker groot, weinig herrie en redelijk lage temps.
Verder nog een Papst 8412 NGLE (80mm, 2p) als intake
en twee Zalman ZM-F1 , 80mm als outtake's.
Thx. Ik heb wel betere gemaaktMooie nette landing man! wow.
CDU: http://www.aviationmegast...o&parent_id=276&art=80790

Prijs: 190 euro
MCP: http://www.aviationmegast...o&parent_id=276&art=80789

Prijs: 330euro
Uiteraard is het niet echt te vergelijken met the real deal, maar toch...als je het vergelijkt met andere vergelijkbare CDU's en MCP's scheelt dit ettelijke honderden euro's.
The Douglas way...
W've just entered the flight deck

Cockpit ready...

for the push and start.

Starting number three

Korean B777-300 landing at 25R

Starting number one

Alitalia Heavy, y're number two

Lining up runway 25R

Take off thrust

Autoflight engaged

Climbing out on the SULUS3F departure

Verwijderd
weet je dat zeker van die MP varianten? Ik heb alleen nog de freight versie kunnen vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:52:
Gaaf, KLM is er in zowel NC als OC, MP ook in 3 varianten (NC, OC & CF).
Ik mag toch hopen dat ze ook een MP pax liverie erbij hebben zitten
Heb de MD11 trouwens ook aangeschaft, vooral om een keer een andere grote kist te vliegen dan al die boeings. Bovendien vind ik het een geweldig mooi toestel.
Hij is flink aan de prijs, maar goed het is ook kwaliteit.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 14:44 ]
ziet er verdomd netjes uit zeg
Dat is juist zo omdat MP niet met pax MD-11 vliegt. Winterseizoen is juist alleen maar Cargo.Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:43:
[...]
weet je dat zeker van die MP varianten? Ik heb alleen nog de freight versie kunnen vinden.
Ik mag toch hopen dat ze ook een MP pax liverie erbij hebben zitten
Heb de MD11 trouwens ook aangeschaft, vooral om een keer een andere grote kist te vliegen dan al die boeings. Bovendien vind ik het een geweldig mooi toestel.
Hij is flink aan de prijs, maar goed het is ook kwaliteit.
En als ze nog pax gaan vliegen
AI-traffic is eigen werk. AIles is op avsim.com te vinden. Vliegtuigen van fspainter, evolveai, aardvark enz. En ook alle schedules zijn daar te vinden.Tuzla schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:58:
rdluca, welke AI-traffic gebruik je ?
ziet er verdomd netjes uit zeg
Checking Kai Tak intsrument approach rwy 13

Radios tuned

Approach briefing completed

Cleared for the approach

Honk Kong

Turning to SL NDB

Over VHHH

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-mFm2UqP8bQ]
rdluca, keep those md11 screenshots commin!
Dat ding heeft wel hoge approach speed trouwens.
Pff klinkt te ingewikkeld heherdluca schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:40:
[...]
AI-traffic is eigen werk. AIles is op avsim.com te vinden. Vliegtuigen van fspainter, evolveai, aardvark enz. En ook alle schedules zijn daar te vinden.
Zijn er mensen met enige ervaringen met Overland boeing series voor fsx? ik zat net wat screens er van te kijken, vc, 2d view etc ziet er behoorlijk netjes uit zo op t eerste gezicht
[ Voor 23% gewijzigd door FSXnoob op 19-10-2008 17:01 ]
U vraagt, wij draaien. Hier wat meer 'Nederlands"
http://img91.imageshack.us/img91/3816/pmdgklm1jm0.jpg

(zal hem zo resizen; mijn internetverbinding is nu effe te sloom.

Zeg maar welke livery je wilt. (Screenshots)
Ben nu effe iets aan het down/uploaden. Meer screens volgen snel.
Ik krijg alleen de flaps en spoilers niet geactiveerd, ook de Display-gauges werken niet
En er zijn VEEL MEER bugs
Wie raadt wat er mis is met onderstaand plaatje.

Sorry, ik vlieg niet meer totdat McDonnel/Douglas en PMDG een oplossing vinden voor dit probleem.
KLIK voor het plaatje, High Res JPG
En zouden de piloten toevallig beide hun veters aan het strikken zijn? Of hebben ze misshcien de vliegtuig zelf op vakantie gestuurd?

http://img528.imageshack.us/img528/908/pilotenig8.jpg
[ Voor 43% gewijzigd door SalimRMAF op 19-10-2008 20:33 ]
Gulfstream G650
Plaatjes kijken-topic?!!Zeg maar welke livery je wilt. (Screenshots)

Dat wordt in elk geval herinstalleren. Ow, vergeet je manual niet. Wel zo handig voor je gaat vliegen met instrumenten alvorens je weet hoe ze te gebruiken.
Verwijderd
's Ochtends vroeg wordt de kist van de e-pier naar de a-pier gesleept.

LX 052 taxiet uit, het intercontinentale vliegbedrijf is in volle gang.

De HB-JMI rolt in alle vroegte richting startbaan, de temperatuur komt nauwelijks boven het vriespunt uit.
Linksbeneden: Hold short!. Germanwings A319 in take off op de kruisende runway.

Een anti-ijsdouche op weg naar de startbaan, vintage Swissair memorabilia, en de barre tocht door de Alpensneeuw, vergezeld door een oude Rus.

De aankomst op (baan 33L van) Boston Logan Intl.

Aan de gate. (Rechtsboven en linksbeneden pushback voor vertrek).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 10:53 ]
De ai traffic zit er ook heel netjes uit qua modellen, wat voor gebruik je?Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:51:
[Edit] Wilde dus vergrootbare thumbnails maken, dit schiet niet op
Verwijderd
Geintje van PMDG?
Hmm, w8 eens, zit je dan vooronder de Cockpit.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:00:
Iemand de "refugee view" al opgevallen bij de MD-11? Moest er wel erg om lachen.
Geintje van PMDG?
Haha, ik dacht dus dat het een bug was LOL, maar dan zit je in de neuswiel-ruimte. Maar ik kon niet in de echte VC komen.

Wel grappig, maar onnodig vind ik.
Gulfstream G650
Heb je wel een legale versie? Bij de PMDG 744 komen zwarte displays namelijk vaak voor bij illegale versies. Wie weet hebben ze bij de MD-11 een zelfde soort beveiliging ingebouwd. Als je wel een legale versie hebt zou ik zeker even contact opnemen met PMDG, misschien is er wel iets misgegaan bij de activatie of iets dergelijks.salimrmaf schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:13:
(...)
Ik krijg alleen de flaps en spoilers niet geactiveerd, ook de Display-gauges werken niet
En er zijn VEEL MEER bugs
(...)
Nu gaat PMDG zich richten op de ontwikkeling van de NGX 737. Wat zou dat voor fraais gaan worden. A la Ariane maar dan met de PMDG kwaliteit. Hmm...

Verwijderd
Ik ben nu aan het puzzelen met de default kaart in FSX maar dat schiet weinig op. Veel dingen herkend ie niet en al mn gates op schiphol zijn weg. Ik heb daar alleen maar taxiways liggen met de toren. Vlieg ik naar Heatrow staan daar weer wel gates maar geen wegwijzeringsbordjes langs de taxiways en op schiphol idemdito.
Amsterdam - Tokyo Narita, met het volgende plan:
EHAM ANDI2E ANDIK UN873 BEDUM UZ700 CDA UM611 MALIV UP605 PERRY UL990 KOSKA UN624 JNS UN866 AGAMO A333 NRM A333 IGR R825 AI B154 LEBNA A333 IGROD B451 KADBO R211 COMET.WHARFN RJAA

Was helaas ook voorlopig de laatste vlucht van mij aangezien de ATI performance met FSX werkelijk om te huilen is. Zodra er 1 wolkje in beeld komt dan zakt de fps in tot 3. Is er een panel in beeld, dan ook 3 fps. Ga je vervolgens in een externe view zonder wolkjes dan loopt het nog wel goed met een fpsje of 20-25. Nergens een oplossing kunnen vinden dus dan houdt het voor mij toch wel een beetje op
Na de volgende mobo upgrade hang ik waarschijnlijk m'n 8800GTX naast deze kaart en speel ik FSX wel via die kaart. Geen idee of het gaat werken, maarja ik heb die kaart toch nog liggen, maar op het moment geen slot om hem in te hangen.
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Overtuigd dat de kaart de bottleneck is? FSX is ook enorm van de CPU afhankelijk, ik heb 8800gtx en helaas is mijn CPU (E8400 @ 3Ghz) de bottleneck.Na de volgende mobo upgrade hang ik waarschijnlijk m'n 8800GTX naast deze kaart en speel ik FSX wel via die kaart. Geen idee of het gaat werken, maarja ik heb die kaart toch nog liggen, maar op het moment geen slot om hem in te hangen.

Ik heb een keer hier in dit topic een vergelijking gemaakt.David19x schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:42:
[...]
Overtuigd dat de kaart de bottleneck is? FSX is ook enorm van de CPU afhankelijk, ik heb 8800gtx en helaas is mijn CPU (E8400 @ 3Ghz) de bottleneck.
In FSX met SP2 en Acceleration. Ik had mijn CPU steeds verschillend geklocked, en keek wat de beste FPS gaf.
Volgens mij was 4.2 Ghz de ultieme kloksnelheid. 4.7 Ghz ofzo gaf niet veel FPS meer.
4Ghz zal ook voldoende zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 03-11-2008 23:32 ]
Gulfstream G650
Screenies?
Ik heb hier de nieuwste Aerosoft FSX F16, In combinatie met Aerosoft London FSX, en met SkAI.
http://img389.imageshack.us/img389/640/f16airrf0.jpg
RNLAF F16 DemoTeam
http://img390.imageshack.us/img390/1567/f16dubaixx5.jpg
Highspeed
http://img390.imageshack.us/img390/8897/hellinec2cd4.jpg
http://img390.imageshack.us/img390/6139/hellinecua0.jpg
Griekse Block60 F16
http://img366.imageshack.us/img366/9800/iaivo3.jpg
IDF F16 in Londen
Welke rode kader?
[ Voor 56% gewijzigd door SalimRMAF op 05-11-2008 20:19 ]
Gulfstream G650
Is dat rode kader je nou nog steeds niet opgevallen?!

Ik zoek overigens een tool, waarmee je airportcharts in fsx op kan halen. Iemand een suggestie welke ik zou moeten hebben?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=W3kKrlQ-tHU&fmt=18]
[ Voor 121% gewijzigd door FSXnoob op 16-11-2008 14:50 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UoR42k7Lmew&fmt=18]
Regen, ceiling 800ft, wind 083 20KTS Gusts 35KTS. Sturen met je kadaver
Ik vlieg graag met fighters in FSX, des te meer omdat er geen kwalitatieve combat simulators zijn, en aangezien ik enkel in het vliegen met fighters en niet in het vechten geïnteresseerd ben is FSX er uitstekend voor.Xadeon schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:17:
Ik heb het niet zo op fighters in fsx.

Eh...Falcon 4? Dat is een van de meest realistische fighter sims! En dan hoef je niet eens een campain te doen (dus hoef je niet te vechtenVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:42:
[...]
Ik vlieg graag met fighters in FSX, des te meer omdat er geen kwalitatieve combat simulators zijn, en aangezien ik enkel in het vliegen met fighters en niet in het vechten geïnteresseerd ben is FSX er uitstekend voor.
[ Voor 82% gewijzigd door PromoX op 07-11-2008 20:23 ]
Moet je bij een zware 747 dan zo veel harder aan de joystick trekken? Fighters zijn net gemaakt om heel wendbaar te zijn.Tuzla schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:38:
Ik vind de besturing van de fighters altijd zo licht pff, het voelt gewoon te soft/light aan wat de lol voor mij dan gelijk verpest
Falcon 4 is intussen al 10 jaar oud, dus ik vermoed dat het er niet echt uit ziet ivm FSX. En een mooi landschap is net wat ik heel belangrijk vind, niets is zaliger dan met een fighter opstijgen in bvb. Katmandu en door valleien te scheuren en bergen te overwinnen.Kensei schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:45:
Eh...Falcon 4? Dat is een van de meest realistische fighter sims! En dan hoef je niet eens een campain te doen (dus hoef je niet te vechten)
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 20:52 ]
Dit topic is gesloten.