Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:32:
Wat is nu eigenlijk max bij jou? Dit of dit? Is die 737 dan zo zwaar?
Op het plaatje met de 747 heb ik alles op jouw instellignen gezet, voor zover dat kon; ik zit er in eider geval niet ver naast.
Gulfstream G650
Verwijderd
Goed even tussenbeide mengen voor wat betreft de posts van Cyberblizzard en Salimrmaf...
Wat me opvalt is dat Cyber.. met een PMDG vliegt en Salim met een default 747. Dit is een enorm verschil. PMDG is namelijk een framevreter (killer is een beetje overdreven). Dus Salim, probeer jij nu eens met dezelfde plane een screenie te maken met ook een PMDG. Het scheelt je zo een paar frames.....
En niet vals spelen
Voor alle duidelijkheid, mijn plaatje met de 747 is met alles op max (standaard scenery). Deze screenshot is niet van mijn settings, maar een willekeurige screenshot vanop internet. Ik moet er wel bij vertellen dat die screenshot met 22 fps in XP was en dat ik nu in Vista slechts 16 fps haal boven Manhattan met alles op max, die 16 fps heb ik getest met dezelfde driversettings die jij aangaf.salimrmaf schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:03:
[...]
Hey, Eeuh in het plaatje met de 737 heb ik alles, maar dan ook ALLES op MAX gezet. Hoger kan dus -NIET-. Maar je krijgt er ook een boel detail voor terug, kijk bijvoorbeeld naar de wolken in de verte en de bomen/huisen/traffic.
Op het plaatje met de 747 heb ik alles op jouw instellignen gezet, voor zover dat kon; ik zit er in eider geval niet ver naast.
Ik heb nog even een screenshot genomen boven een deel van Manhattan met zo veel mogelijk gebouwen op de voorgrond en gericht naar het westen van NYC met veel kleinere gebouwen op de achtergrond. Is toch duidelijk max scenery en traffic, vergelijk maar eens het aantal wolkenkrabbers, wagens, huisjes, boompjes en ground detail tussen beide screenshots. Het enige wat in de drivers niet op max staat zijn AA & AF (allebei 4) en ingame gebruik ik DX9 en is bloom uitgeschakeld.
Het weer is 'fair', bij jou zie ik wel Kennedy Intl op de achtergrond, wellicht dat dat voor een framedrop zorgt? Veel hangt denk ik af van de richting, mijn screenshot naar het noorden gericht vertoont ook minder details dan met het westen of het oosten in de achtergrond. Maar zoals eerder opgemerkt is de PMDG 737 waarschijnlijk nog de grootste framevreter.
Het is andersom.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:13:
Wat me opvalt is dat Cyber.. met een PMDG vliegt en Salim met een default 747. Dit is een enorm verschil. PMDG is namelijk een framevreter (killer is een beetje overdreven). Dus Salim, probeer jij nu eens met dezelfde plane een screenie te maken met ook een PMDG. Het scheelt je zo een paar frames.....
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 00:06 ]
Niet dat ik ook maar enigszins in de buurt kom.
Ook een vraag.
Ik heb ActiveSky X aangeschaft en van alles geprobeerd om in FSX aan de praat te krijgen. Tot op heden zonder succes. Allemaal gezeik om ActiveSky X met SimConnect te laten werken. Verschillende versie van Simconnect opnieuw geprobeerd te installen (org van de FSX DVD en die van SP1 en SP2 opnieuw). Enige resultaat naast geen resultaat omdat ActiveSky X weigert te werken, is dat Level-D ook niet meer werkt. Dat wordt FSX eraf en weer opnieuw erop -FSX, SP1 en SP2- en eerst ActiveSky X werkend krijgen alvorens Level-D erbij te zetten.
Nou kom ik op avsim add-ons voor FSX tegen voor Acceleration Pack. Werken die ook met SP2 of is Acceleration Pack daarbij nog nodig?
Ik heb gezocht maar vind nergens uitsluitsel.
Misschien is er iemand die daar uit eigen ervaring zo een antwoord op kan geven.
Voorlopig nog in FS9 verder.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Effe zoeken:
http://www.aerosoft.com/cgi-local/re/iboshop.cgi?showd70!0,4977378750,10227_1
Gulfstream G650
En gast, wanneer houd je nou eens op over die PC van je. Gefeliciteerd ermee. Kunnen we het nu gewoon over FS hebben? Thx
ik moet voordurend op de kaart kijken of ik wel goed vlieg... kun je niet makkelijk zelf een vliegplan maken of aanpassen gedurende de vlucht?
ik doe nu bijv een missie waarmee ik van amsterdam naar londen vlieg maar een noodlanding moet maken op rotterdam. het vliegplan staat echter nog steeds ingesteld op londen, dus ik moet dan maar met de kaart een beetje "aanklooien". dat moet toch anders kunnen?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Daarin heb je zo'n garmin geval, en die is heel erg onrealistisch. Oefen eerst vliegen met een King Air, en stap dan over naar een LEVEL-D of PDMG payware vliegtuig, die zijn wel vrij realistisch qua bediening.
Ik ben vertrokken van Aerosoft London Heathrow 2008Dani86 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:19:
Dat is niet de Aerosoft Heathrow scenery volgens mij. Die heb ik nl. al en die ziet er niet zo mooi uit.
En gast, wanneer houd je nou eens op over die PC van je. Gefeliciteerd ermee. Kunnen we het nu gewoon over FS hebben? Thx

En geland op Madeira. Blijft lastig. Te weinig zicht vanuit de VC om tijdens laatste bochten de runway in zicht te houden. Maar eens in een 737 proberen.
Ik zal morgen eens zo'n vluchtverslag maken.
JongeDani86 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:15:
Netjes gedaan, beetje crosswind?
Ik zal morgen eens zo'n vluchtverslag maken.

Zal zo screenies weergeven.

Zo, een paar mensen naar Guantanamo-bay brengen voor een vakantie.

Die Arabieren toch..

5KM boven London Aerosoft Mega Scenery

DRUKTE!

WHOOP-WHOOP-PULL UP!
[ Voor 45% gewijzigd door SalimRMAF op 11-09-2008 23:49 ]
Gulfstream G650
maare dat whoop-whoop-pull up heb ik ook veel ervaring mee

edit: Btw, ik vind het een grote kul van MS om nog steeds BMP te gebruiken in FS. Het zou een hoop schelen als ze het gehele bmp troep converteren naar png.
[ Voor 30% gewijzigd door Xadeon op 12-09-2008 00:17 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Ja, raad eens waarom de groundtextures zo lelijk zijn... ze waren nog aan het laden vanaf mijn HDD.Xadeon schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:13:
Tekst in het dikke rode kader staat er kennelijk voor niets.Overigens ben ik niet onder de indruk van de scenery, gezien maar wat raar in elkaar overlopend groundtextures.
edit: Btw, ik vind het een grote kul van MS om nog steeds BMP te gebruiken in FS. Het zou een hoop schelen als ze het gehele bmp troep converteren naar png.

Gulfstream G650
Verder, zeg ik ga het je niet aanwijzen. Dat andere users het ook doen, is geen argument.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
Het gaat niet om niet willen....salimrmaf schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:31:
Ik las nergens dat ik geen grote screenshots mocht posten; veel andere users doen het ook. Maar als je het niet wilt doe ik het de voglende keer niet. Dan resize ik ze wel.
Uit de FAQ:
Over plaatjes
Zorg er voor dat je niet al te grote plaatjes gebruikt, zodat ook mensen met een minder snelle verbinding ernaar kunnen kijken, en de layout goed blijft. Plaatjes resizen doe je bij voorkeur met een programma zoals Paint Shop Pro (shareware), Photoshop (commercieel) of The Gimp (gratis).
Een goede richtlijn is een breedte van niet meer dan 570 pixels, en een hoogte van niet meer dan 430 pixels. JPEG (.JPG) bestanden, gesaved met een kwaliteit van 30-60 (op een schaal van 0-100) hebben de voorkeur voor foto's. PNG (.PNG) en GIF (.GIF) bestanden hebben de voorkeur voor screenshots, lijntekeningen, schema's, enzovoort.
Je kan eventueel linken naar een grotere versie van je plaatje door een link om de verkleinde versie heen te zetten (thumbnailen). Hiervoor kan je de volgende RML-code gebruiken:
code:
1 [url=http://link.naar.groot.plaatje.jpg][img]http://link.naar.verkleind.plaatje.jpg[/img][/url]
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 10:16 ]
Ik ben mijn Flight Simulatoren aan het optimaliseren; Alleesn zijn de standaard textures zo scheef!

Schandalijke Standaard Textures in FS2004 / FS9
Welke custom-textures gebruiken jullie, en/of vinden jullie de beste?
Zowel voor FSX als FS9?
BVD,
[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 12-09-2008 22:44 ]
Gulfstream G650
Verwijderd
nog maar een keertje danVerwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:48:
welke Textures gebruiken jullie in FSX voor europa?
Voor USA heb ik groundenvironmentX, erg mooi moet ik zeggen.
Maar voor Europa is er volgens mij nog niet zoveel. Ik heb wel UltimateTerrrainX voor europa en FSgenesis voor Mesh, maar nog geen mooie textures.
Of is FSceneX voor europa ook mooi?
Iemand die over bovenstaande iets kan zeggen?
Addons:
PMDG 737-700
Cloud9 EHAM
Aerosoft EDDF
ActiveSky 6.5
FSglobal2008
Skaitraffic.

Net na Take-Off

Climb

VC tijdens cruise

Approach

Minimums, runway in sight denk
Toen gebeurde er iets mafs, een soort van turbulentie ofzo. Hier heb ik ff een filmpje van gefrapsd. Eerste gedeelte is van voren, tweede gedeelte is van achteren te zien.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TlGxV68y9Gg]
De kist begon raar alle kanten op te schudden en je hoort het trimgeluid. Dit gebeurde 2x achter elkaar. Met volgas en rudder inputs kon ik hem nog in bedwang houden. Volgens mij moet het wake turbulence voorstellen ofzo?
Ik speel al jaren FS maar ik heb dit nog nooit eerder gehad.
Thx, ben ILS-geilXadeon schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:33:
Lijkt eer op een flinke windvlaag. Chapeau voor de intercept trouwens.
Dat verleer je vanzelf weer
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Eeuh ik vlieg altijd Visual. Ik maak nooit gebruik van mijn instuments (behalve airspeed en Altitude). Dat maakt toch niet zoveel uit?Bolk schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:29:
[...]
Dat verleer je vanzelf weerVisual approach ftw
DIFFERENTIAL BRAKES? Dat lees ik in de KLM-screenshot.. wat is dit, en hoe activeer je die? Ik ken namelijk alleen SPoiler-brakes, brakes en Parkingbrakes.
[ Voor 24% gewijzigd door SalimRMAF op 14-09-2008 20:39 ]
Gulfstream G650
Verwijderd
Differential braking is aan één kant remmen ( op de grond dus ). Handig als je met taxien toch ff iets te hard die bocht instuurde
Btw, als ik de runway gewoon kan zien doe ik het visual, ik vlieg alleen meestal een ILS approach op het handje tot 1500ft ofzo, en doe de rest visual. Ik gebruik dan alsnog "de wybertjes" als reference.
[ Voor 24% gewijzigd door Dani86 op 14-09-2008 21:49 ]
Eeuh, wanneer ik tever taxi, gebruik ik de rudder, en dus ook gelijk the front nose-gear om bij te sturen. zoveel nu heeft de differential brake dus niet?Dani86 schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:44:
Differential brakes, die bedien je links met F11 en rechts met F12. Maar omdat ik bij fraps had ingesteld; F11 is screenies maken, tikte dus tegelijk linker differential brakes aan.
Differential braking is aan één kant remmen ( op de grond dus ). Handig als je met taxien toch ff iets te hard die bocht instuurde
Btw, als ik de runway gewoon kan zien doe ik het visual, ik vlieg alleen meestal een ILS approach op het handje tot 1500ft ofzo, en doe de rest visual. Ik gebruik dan alsnog "de wybertjes" als reference.
Gulfstream G650
Stukje over de engine van FS: http://blogs.msdn.com/pta...nd-design-influences.aspx
Ja man jij weet het allemaal beter.salimrmaf schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:43:
[...]
Eeuh, wanneer ik tever taxi, gebruik ik de rudder, en dus ook gelijk the front nose-gear om bij te sturen. zoveel nu heeft de differential brake dus niet?
Een vliegtuig kan voor het sturen op de grond wel 4 stuursystemen tot zn beschikking hebben. Dat betreft de nosegear, the rudder, the differentialbrakes en de engines(meermotorige vliegtuigen). Waarvan de eerste 3 tegelijkertijd toegepast kunnen worden met het bedienen van de rudderpadels.salimrmaf schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:43:
[...]
Eeuh, wanneer ik tever taxi, gebruik ik de rudder, en dus ook gelijk the front nose-gear om bij te sturen. zoveel nu heeft de differential brake dus niet?
De nosegear besturing is het meest conventionele van de 4 bij kisten met tricycle landing gear, en nagenoeg noodzakelijk.
De rudder is een 2e stuursysteem dat zeker niet ongebruikelijk is, maar vaak bij een snelheid onder de 60kts gelocked wordt. Want je bent met een rudder wel enigzins afhankelijk van wat windsnelheid.
Een derde feature voor het besturen van je vliegtuig op de grond is de differentialbrakes, dat zowel bij kisten met tricycle landing gear of een taildraggers onderstel altijd en alleen in de main wheels wordt toegepast. De differentialbrakes wordt vaak bij de grotere kisten(tricycle landing gear) met de rudderpadels verbonden. Maar over het algemeen wordt de differentialbrakes bij de grotere vliegtuigen vermeden gezien de enorme slijtage slag dat het heeft op het remsysteem.
De vliegtuigen waar de differentialbrakes wel actief wordt toegepast, zijn de zogenaamde Taildraggers waarbij zoals de naam al aangeeft, het stuurbaar wiel aan de staart is bevestigd. Die je niet direct bestuurt, maar met behulp van de differential brakes in de 2 voorste landingsgestel(main wheels). Het sturen van een taildragged airplane is overigens wel een stuk moeilijker.
Het idee hoe je met meerdere engines je kist kunt sturen is volgen mij wel duidelijk.
Of een staartrotorXadeon schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:59:
Een vliegtuig kan voor het sturen op de grond wel 4 stuursystemen tot zn beschikking hebben. Dat betreft de nosegear, the rudder, the differentialbrakes en de engines(meermotorige vliegtuigen).
Het probleem is als volgt: als ik in de Boeing 747-400 vlieg met autopilot aan en ik zet de simulatiesnelheid op 8 of hoger, gaat het vliegtuig steeds op en neer en verliest (daardoor) snelheid, wat uiteindelijk resulteert in een crash. Is er een manier om ervoor te zorgen dat de autopilot gewoon z'n werk blijft doen, ook bij hogere simulatiesnelheden? Alvast dank voor de hulp!
Ik maak soms ook langere vluchten en heb hetzelfde probleem, zelfs als ik de autopilot instel op M 0.9 ga ik soms stall door de op- en neergaande bewegingen (gaat tot M 0.93, maar dan gaat hij soms overspeed). Langere vluchten zijn leuk om bvb. eens een route te vliegen die je zelf onlangs gevlogen hebt. Of gewoon om het gevoel te hebben dat je thuis vertrekt naar een exotische bestemming.Xadeon schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:35:
Waarom eigenlijk de simulatiesnelheid verhogen? Maak dan gewoon kortere vluchten, is bovendien ook nog is leuker.
Bij FS9 had ik dit probleem niet denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 13:49 ]
Komt wel in versie later hoop ik. Zo kun je aan vliegtuig pas echt zien dat je lange vlucht gemaakt hebt.
Gedeeltelijk heeft FSPassengers wel zoiets; bepaalde onderdelen kunnen stuk gaan en moet je vervolgens laten repareren. (En het heeft nog wat andere leuke snufjes; niet sneller dan 250kts onder 10.000ft, anders krijg je een boete, route tijd juist in moeten calculeren, etc)WinnieXX schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:35:
Ik hoop dat de vliegtuigen ooit echt vies worden enzo, en dat je een eigen vliegtuig moet (laten) onderhouden enzo.
Komt wel in versie later hoop ik. Zo kun je aan vliegtuig pas echt zien dat je lange vlucht gemaakt hebt.
Sowieso is FSP imo een must voor iedere FS'er
Ze zijn - nog steeds - met een FSX versie bezig, meen ik, genaamd FSPassengersX.
Andere optie: je vlucht beginnen, zorgen dat je goed op je airway zit en alt+enter'en om FSX in windowed mode te plaatsen? Ondertussen kan je fijn internetten / whatever, en over een tijdje kijk je weer op je FSX window?Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:48:
[...]
Ik maak soms ook langere vluchten en heb hetzelfde probleem, zelfs als ik de autopilot instel op M 0.9 ga ik soms stall door de op- en neergaande bewegingen (gaat tot M 0.93, maar dan gaat hij soms overspeed). Langere vluchten zijn leuk om bvb. eens een route te vliegen die je zelf onlangs gevlogen hebt. Of gewoon om het gevoel te hebben dat je thuis vertrekt naar een exotische bestemming.
Bij FS9 had ik dit probleem niet denk ik.
[ Voor 50% gewijzigd door r0b op 15-09-2008 15:08 ]
Dit is nou precies een voorbeeld van wat ik zoek. PERFECTE scenery! Dacht dat het bijna onmogelijk was. Ben nu de gratis scenery aan het downloaden. AU Blue dus..Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:15:
Soaring: http://www.vimeo.com/1034755
Stukje over de engine van FS: http://blogs.msdn.com/pta...nd-design-influences.aspx
Gulfstream G650
Verwijderd
Daarom heb ik eerder dit jaar Horizon Simulation's VFR GenX gekocht. Okay, je hebt dan 'alleen' maar Engeland en Wales, het is niet goedkoop, het kost hopen HD-ruimte, de textures zijn kwalitatief niet altijd superieur, je kan autogen vergeten, de schaduwen zijn erin gebakken én vaak ziet het er gek uit als je vanaf 'de verkeerde kant' komt aanvliegen (dat waren al mijn bezwaarpunten vóórdat ik VFR GenX kocht...
Nooit, maar dan ook NOOIT zie je ergens dezelfde texture of boerderij of stad of wat dan ook: waar je ook vliegt: alles is UNIEK! En dat is zoooooooo heerlijk als je houdt van laag vliegen!!! Helemaal als je de goede kant opvliegt (hetgeen per gebied verschilt) op zo'n 3000/4000 ft: dan is echt nét ECHT! Prachtig!
Onlangs, na een paar maanden vliegen boven VFR Gen X heb ik FTX maar weer eens geprobeerd, omdat die screenshots zo mooi zijn... maar binnen no time was ik het zat. Die herhaling... FUNEST! En alles ziet er ook grauw uit: je hebt nooit het idee dat de zon volop schijnt. En een autogen bos ziet er in vergelijking met een 'photorealistic bos' echt niet uit. Je blijft strakke losse boompjes op lelijke textures zien, hoeveel je er ook op zet: in VFR Gen X is een bos écht een bos!
Maar goed, genoeg geleuterd.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 16:03 ]
Klinkt als een vluchtje boven Google Earth?Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:00:
Daarom heb ik eerder dit jaar Horizon Simulation's VFR GenX gekocht. Okay, je hebt dan 'alleen' maar Engeland en Wales, het is niet goedkoop, het kost hopen HD-ruimte, de textures zijn kwalitatief niet altijd superieur, je kan autogen vergeten, de schaduwen zijn erin gebakken én vaak ziet het er gek uit als je vanaf 'de verkeerde kant' komt aanvliegen (dat waren al mijn bezwaarpunten vóórdat ik VFR GenX kocht...) maar als je er eenmaal aan gewend bent, wil je niets anders meer. Ik niet, tenminste!
Verwijderd
spring season only but nicesalimrmaf schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:17:
[...]
Dit is nou precies een voorbeeld van wat ik zoek. PERFECTE scenery! Dacht dat het bijna onmogelijk was. Ben nu de gratis scenery aan het downloaden. AU Blue dus..

Helaas,.. Kan ik er wat aan doen?
Gulfstream G650

Een lastigere vraag: waarom niet
Die SID/STAR klopt gewoon niet denk ik.
edit: 120ft? dat is wel OK
[ Voor 9% gewijzigd door Dani86 op 16-09-2008 11:08 ]
Verwijderd
Dat heeft te maken met de point of view camera van FS, doe maar eens buitenom je vliegtuig kijken terwijl je bezig bent met een landing, kun je gewoon zien dat doordat je de camera verplaatst ook de papi lampen veranderd.
Verwijderd
Verwijderd
Geeft aan wat er met je snelheid gaat gebeuren.
Dit voorbeeld betekend dat ie zal toenemen.
Die staat los van de throttle stand volgens mij.
Maak maar eens een duikvlucht terwijl je throttles op idle staan, dan gaat die gele pijl ook omhoog wijzen.
Verwijderd
Ja, ik weet het. Alleen volgens mij hoort dat pijltje dan klein te zijn, althans op dit moment. Ik dacht dat zo'n grote gele pijl een relatief grote acceleratie betekend de komende seconden. En grote snelheidsverschillen horen tijdens deze fase niet echt voor te komen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:38:
Je bedoeld die gele pijl bij de snelheid?
Maak maar eens een duikvlucht terwijl je throttles op idle staan, dan gaat die gele pijl ook omhoog wijzen.
Hangt af van het type toestel. Als het een A346 zou zijn, zou ik ook de throttle vol aanhalen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:14:
Volgens mij zie ik ook iets van full throttle. Beetje een overdreven versnelling zo op short finals.
[ Voor 8% gewijzigd door Dani86 op 16-09-2008 23:15 ]
LAND 3 AP1+AP2 erop. Denk het nietDani86 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:15:
Waarschijnlijk duikte dook ie vol naar beneden om de papi's te halen
@Dani86: geen STAR maar ATC vectors.
@Derice: dat klopt maar ik zit gewoon in de VC dus daar zouden de PAPI lichten toch op moeten zijn ingesteld? Altimeter zou nog kunnen maar dan nog, ILS is toch onafhankelijk van je altimeter?
@Xadeon: dat kan wel kloppen maar ik zit nog echt boven de grond
@Pascallio: het is een autoland, die pijl moet je niet teveel waarde aan hechten, beetje flaren en hij is weg.
Heeft iemand zin om ff met een kist een ILS approach EBLG 05R te vliegen en kijken hoe/of de ILS en PAPI samenwerken?
Oja, het is een Wilco A330
Verwijderd

ff iets hoger om te kijken wat de papi's doen

two-hundred

Beetje laten floaten
Pijl staat inderdaad los van de throttle-stand, maar geeft een indicatie over je snelheidsverandering in 10 seconden. Lijkt er dus wel op of er in het screenshot de pijl de snelheidswaarde bij een G/A in beeld brengt ofzo, geen idee of dat normaal is een een Airbus eigenlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:38:
Je bedoeld die gele pijl bij de snelheid?
Verwijderd
FS baseert alles toch op je viewpoint ?Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:21:
Mooie test, enige verschil is dat het geen virtual cockpit is, wellicht daarin nog een verschil?
Het zou dus kunnen zijn dat je viewpoint in de VC anders ligt waardoor de PAPI's verkeerde readings geven?
Misschien een keer testen (pauzeer een flight op final en loop wat rond in je VC met walk-and-follow ofzo ?
Het lijkt wel of de PAPI van de linkerbaan voor de rechterbaan geldig is

had ff wat moeite met links en rechts

Misschien ook eens met de PMDG testen?
[ Voor 29% gewijzigd door Sleepie op 17-09-2008 13:29 ]
Verwijderd
Vanavond ook maar eens kijken.
Ben benieuwd of het alleen bij dat veld is of ook bij andere velden.
Op die manier is nog uit te sluiten of het aan 't veld ligt of dat het toch een viewpoint issue is.
Net gedaan met PMDG 747 en zelfde verhaal, en ja de linker PAPI klopt welSleepie schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:24:
Vaag ... nog vager ... is het toeval dat de PAPI van het baantje links wel precies aangeeft waar je zit ?
Het lijkt wel of de PAPI van de linkerbaan voor de rechterbaan geldig is
edit:
had ff wat moeite met links en rechts![]()
Misschien ook eens met de PMDG testen?

Halve dot-low zullen we maar zeggen maar dat strookt toch niet met 4 witte PAPI lichten.
Verwijderd
En in FSX trouwens? Daar het zelfde 'issue'?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 18:05 ]
Verwijderd
Dus twee paralelle runways, maar dan op verschillende plekken, zoals op EBLG.
Volgens mij heeft Frankfurt dat ook. Straks toch maar eens testen, want dat verhaal over linkerbaan-rechterbaan papi lights maakt me wel nieuwsgierig
Maar waarempel, bij flytampa LOWW heb ik hetzelde "probleem", 4 witte papi's de hele tijd. Ik heb net ff een EDDF-LOWW gedaan, en bij de ILS rwy34 op de glideslope, maar de papi's bleven wit.
Lama...beter opletten Sleepsoganta schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:57:
Wat zijn dit voor grappen
[afbeelding]
Halve dot-low zullen we maar zeggen maar dat strookt toch niet met 4 witte PAPI lichten.
[ Voor 13% gewijzigd door Sleepie op 17-09-2008 22:19 ]
Verwijderd
Voor zover ik het zie, niks bijzonders.Bolk schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:59:
Wat zeggen de charts over de PAPI en ILS angles?
Er staat op de chart Airport Info wel wat over PAPI lights en angles. Maar wat dat precies moet betekenen weet ik niet precies.
"RW05R HIRL(60m) CL(15m) HIALS PAPI (angle 3.0 degree)"
Maak er maar iets van

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 22:52 ]
HIALS is High Intensity Approach lighting System. HIRL zal wel Hi Intensity Runway Lighting zijn en CL voor Centerline Lighting.
Een goede verklaring kan zijn dat de ILS receiver aan de onderkant van de kist zit, waardoor de cockpit met de nose up stand hoger op de beam uitkomt. Daardoor krijg je de 4 wit omdat dat een visual aid is. Ik zou het moeten weten voor de Airbus, maar ik zal het wel even opzoeken wat de locatie van de antenne is. Daarom zul je op grotere afstand 2 rood 2 wit zien, maar omdat je lager bent zal dat veranderen naar 4 wit omdat je boven de line of sight zit.
Kent er iemand een goede Gulfstream V airplane voor FS9/FSX? Of enige andere goede zakenjet.

Ik heb genoeg van de standaard learjet.
Gulfstream G650
Verwijderd
Volgens de approach chart van 05R wel.Bolk schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:03:
Die angle is wel belangrijk. Is die hetzelfde als de ILS?
Ah, kijk. Dus als je gewoon de glidescope volgt, zit je altijd goed. Maar mocht dat waar zijn, dan zou die Airbus van Wilco, en dus ook de LevelD 767 dat bij ieder vliegveld moeten hebben? Nooit echt op gelet, altijd te druk bezig met de laatste metersEen goede verklaring kan zijn dat de ILS receiver aan de onderkant van de kist zit, waardoor de cockpit met de nose up stand hoger op de beam uitkomt. Daardoor krijg je de 4 wit omdat dat een visual aid is. Ik zou het moeten weten voor de Airbus, maar ik zal het wel even opzoeken wat de locatie van de antenne is. Daarom zul je op grotere afstand 2 rood 2 wit zien, maar omdat je lager bent zal dat veranderen naar 4 wit omdat je boven de line of sight zit.
Verwijderd
Vandaag vloog ik een standaard Ryanair route, van Glasgow naar de East Midlands, vlieg ik over Manchester, zie je daar twee toestellen tegelijk oplijnen op dezelfde runway, om vervolgens tegelijk te vertrekken, best een blij gezicht

Je zit een halve dot high!soganta schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:57:
[afbeelding]
Bovendien klopt de papi soms niet, voor elk type vliegtuig. Sommige papi's zijn voor de 747 afgesteld, waardoor je met een kleinere kist een afwijking krijgt. (minimale hoogte, 35' , over threshold) Dit zou dan wel in de documentatie moeten staan.
Zoek naar AIsmooth, dat is een tooltje die zorgt dat traffic niet te dicht op elkaar zit. Verder is er nog een speeduptaxi.dll oid, dat is wel lekker, dan rotten ze wat sneller van de rwy af
Ik heb traffic low staan, ik vind ze alleen maar dom en irritant. Ik wil lekker vliegen
Lijkt er meer op dat die PAPI geen rekening houdt met de displaced threshold.soganta schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:57:
[afbeelding]
Verwijderd
Ah thnx. Zoeits zocht ik dus.Dani86 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:15:
@Pascaillo.
Zoek naar AIsmooth, dat is een tooltje die zorgt dat traffic niet te dicht op elkaar zit. Verder is er nog een speeduptaxi.dll oid, dat is wel lekker, dan rotten ze wat sneller van de rwy af
Ik heb traffic low staan, ik vind ze alleen maar dom en irritant. Ik wil lekker vliegen
Net weer zo'n situatie. Ik zat op een easy approach RW05 EGSS, komt er ineens een UPS 767 met 180kts o.i.d. naar beneden duiken, om te landen. Iedereen heeft zo zijn manieren om te landen... Hij deed achteraf wel een go-around. Vrij logisch.

Hopelijk werkt dat tooltje.
Jij had volgens mij een aardige graka in je PC hangen..een 3850 als ik me niet vergis. Heb je de ATi 4870 al geprobeerd met FS(x) en hoe bevalt dat?
Ik merk nl dat met de scenery (FSGlobal2008), de Super-80, UltimateTraffic, ActiveSky etc...een 8800GT het niet echt meer trekt in de VC op 1920x1200
Of zou het dan toch noodzaak worden de res terug te draaien naar 1600? Want ik blijf me verbazen over de (algemene) lage FPS in FS(x) als je hoort wat andere games doen. Ligt het dan aan FS of toch de graka's?
FSx ga ik niet eens meer installeren.
Ik vermoedde het al....liet laatst hier ook weten dat FS meer CPU based is dan GPU. En met wat jij nu zegt kan je dus wel een HD4870X2 erin proppen met beestachtig veel power en dan nog steeds er minimaal (1fps) erop vooruit gaan.Dani86 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:50:
Het ligt echt aan fs, Ik ben laatst van een X1950pro 512mb naar een HD4850 gegaan. En ik had echt geen increase in performance in FS9, gewoon 0,0. Bij drukke vliegvelden nog steeds 25fps, net aan speelbaar dus. En dat is nog met FS9.
Denk dat er maar 3 opties overblijven:
1. Terugschroeven naar een 1600 resolutie (heb echter liever 1920 op mijn 24").
2. Terug naar FS9
2. Wachten op de opvolger van FSx (en dat zal nog heeeeel lang gaan duren ben ik bang)
As usual: Koop of wacht op een snellere CPU, of zet scenery en traffic lager.Dani86 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:50:
Het ligt echt aan fs, Ik ben laatst van een X1950pro 512mb naar een HD4850 gegaan. En ik had echt geen increase in performance in FS9, gewoon 0,0. Bij drukke vliegvelden nog steeds 25fps, net aan speelbaar dus. En dat is nog met FS9.
Als de CPU de bottleneck is blijft de resolutie om het even, probeer maar met traffic & scenery op high.Kensei schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:57:
1. Terugschroeven naar een 1600 resolutie (heb echter liever 1920 op mijn 24").
Dit topic is gesloten.