Dani86 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:16:
1800 ft per minuut???
Je moet gewoon de glideslope volgen. Je hebt als het goed is twee "wybertjes" in je Art. horizon schermpje staan. die moet je volgen.
En een vertical speed van -700ft/min is ongeveer goed. Het ligt maar helemaal aan de situatie.
Welke kist gebruik je, de PMDG 747?
Ik gebruik de met FS2004 meegeleverde 737-400. PMDG komt later (veel later) wel als ik überhaupt een kist goed aan de grond krijg
Ik wil graag volautomatisch landen, om dan vervolgens verder te oefenen. Een fout die ik juist ontdekt heb is dat ik pas APP inschakel zodra ik in de glideslope zit; volgens diverse tutorials (o.a. "Landen met behulp van ILS (v1.0)" van DutchFS) zou dit eerder moeten.
Stappen die ik nu ongeveer doorloop (afgezien van flaps / ias aanpassingen etc):
- Autopilot staat aan, toegewezen HDG / ALT (2000 ft)
- Krijg RWY toegewezen van tower
- Zoek ILS freq + HDG op, voer in bij NAV1 / CRS
- Schakel HDG uit, schakel NAV in, A/P blijft aan, ALT blijft aan, F/D uit
- Laat ILS het vliegtuig positioneren voor de runway
Dit gaat prima. Vervolgens kom ik in de glideslope en ben ik cleared to land.
Nu schakel ik ALT uit (alhoewel dat niet uit hoeft te maken las ik, dit zou automatisch - moeten - gebeuren?). Nu
verwacht ik dat ILS automatisch een descend (tot approx. 200 of 500 ft) begint, maar hier gebeurt niets? Behalve dat ik de runway overvlieg en opnieuw mag beginnen

Ook inschakelen van APP maakt hierbij geen verschil? (Mijn verwachting is: APP = ben in approach, begin descend mbv ILS, of heb ik dat verkeerd?)
Vervolgens kan ik wel zelf een descend initiëren, maar ik wou juist een automatische descend.
Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien, maar ik kan me zo niet bedenken wat het is..
[
Voor 3% gewijzigd door
r0b op 29-07-2008 13:09
]