Het achteruit vliegen wil niet echt lukken: http://video.google.nl/vi...4259549550756683401&hl=nl
Hehe, dat is idd vrij tricky. Vraag me trouwens af in hoeverre dit bij de realiteit komt
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Hallo, heb pas ook weer eens FSX uit de kast getrokken, altijd leuke spellen gevonden, de FS reeks. Voor de gelegenheid ook nog zojuist even een nieuwe joystick besteld bij Azerty.
Ben wel benieuwd wanneer de NL2000 v4 voor FSX uitkomt, prachtige sceneries maken die kerels.
@Bolk: je site geeft een "403 Forbidden" melding ...
Ben wel benieuwd wanneer de NL2000 v4 voor FSX uitkomt, prachtige sceneries maken die kerels.
@Bolk: je site geeft een "403 Forbidden" melding ...
Hey,
Ik heb een probleem met ActiveSKy 6.5. Als ik een flight plan importeer en vervolgens op process klik, dan staat er "calculating closest wx stations..." Dit blijft er maar staan, totdat AS crasht. In de faq op Avsim staat hier niets over.
Wie weet een oplossing?
Ik heb een probleem met ActiveSKy 6.5. Als ik een flight plan importeer en vervolgens op process klik, dan staat er "calculating closest wx stations..." Dit blijft er maar staan, totdat AS crasht. In de faq op Avsim staat hier niets over.
Wie weet een oplossing?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Stel je vraag even in hun forum op Avsim, uit eigen ervaring weet ik dat je daar snel en goed geholpen wordt.n00bdani86 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:48:
Hey,
Wie weet een oplossing?
Hier ook
Verwijderd
Ik ben de laatste tijd terug veel bezig met FS 9 (vakantie
) en begrijp ik het spel grotendeels dankzij een boek/handleiding van 300 pag. Ik heb ook een add-on gekocht: airbus holiday destinations en verschillende vliegtuigen gedownload maar ik heb nog enkele vragen (misschien zijn ze hier al vermeld maar ik ga hier niet alles lezen
)
-hoe zorg ervoor dat je vliegtuigen tegen komt van bestaande maatschappijen en niet van die verzonnen namen?
- ik vlieg nog met mijn toetsenbord en zou graag een goede joystick kopen
In de winkel in de buurt staat de Logitech joystick, Force 3D Pro voor 57 euro zijn er ergens betere te verkrijgen aan die prijs?
- ik heb ergens gelezen dat je 'mega airport Brussels' van aerosoft bestaat. Maar ik weet niet in welke winkel ik die kan vinden?
Alvast bedankt!
-hoe zorg ervoor dat je vliegtuigen tegen komt van bestaande maatschappijen en niet van die verzonnen namen?
In de winkel in de buurt staat de Logitech joystick, Force 3D Pro voor 57 euro zijn er ergens betere te verkrijgen aan die prijs?
- ik heb ergens gelezen dat je 'mega airport Brussels' van aerosoft bestaat. Maar ik weet niet in welke winkel ik die kan vinden?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Je bent op zoek naar AI Traffic pakket. Er zijn er ontzettend veel. De eerste die mij te binnen schoot is deze-hoe zorg ervoor dat je vliegtuigen tegen komt van bestaande maatschappijen en niet van die verzonnen namen?
Op de site van de maker.:) Aerosoft heeft een eigen webshop- ik heb ergens gelezen dat je 'mega airport Brussels' van aerosoft bestaat. Maar ik weet niet in welke winkel ik die kan vinden?
En over joysticks ga ik me niet uitlaten
Welkom @ Tweakers 

Ik gebruik mytraffic. Maar ik zou "World of AI" gebruiken als je gratis andere AI vliegtuigen wilt. Deze zien er nog mooier uit dan mytraffic btw.
Edit: Check de startpost van deze thread voor handige links etc.
Heb je meer vragen, aarzel niet.
Ga voor de Extreme 3D pro, minder duur en geen force feedback. FFB voegt wat mij betreft geen enkele waarde toe aan Flight simulator. Je voelt alleen wat hobbels met taxiën en dat is het. En als je PMDG of andere realistische kisten vliegt: Na een tijdje buiten gebruik schakelt de FFB zichzelf uit, en de joystick gaat een kant ophangen. Maar hij registreert dit wel, met als gevolg dat ie de autopilot eraf gooit, en dat wil je nietVerwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:54:
Ik gebruik mytraffic. Maar ik zou "World of AI" gebruiken als je gratis andere AI vliegtuigen wilt. Deze zien er nog mooier uit dan mytraffic btw.

Edit: Check de startpost van deze thread voor handige links etc.
Heb je meer vragen, aarzel niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Dani86 op 27-03-2008 13:32 ]
Verwijderd
Erger nog: met force feedback wordt alles bij mij onbestuurbaar! Binnen no time trekt dat ding alle kanten op: hopeloos. Het is net alsof 'ie zichzelf maar blijft corrigeren. Compleet oncontroleerbaar. Ik heb ff uitstaan in FSX! Het schijnt dat je met FSPCUD (of hoe dat ook heet) een en ander beter kan instellen, maar dat vind ik eigenlijk de moeite niet....
Verwijderd
bedankt voor de uitleg, ik heb de Extreme 3D pro gehaald en het werkt prima!
kan iemand mij uitleggen of een link geven hoe ik die vliegtuigen moet importeren in het spel (vb. bij www.world-of-ai.com)?
kan iemand mij uitleggen of een link geven hoe ik die vliegtuigen moet importeren in het spel (vb. bij www.world-of-ai.com)?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 18:09 ]
bij world of AI zit een installer.
Verwijderd
SkaiTraffic is anders ook nog een alternatief. Gratis en via Torrent te downloaden.
Nog een screenie met op de achtergrond allemaal AI traffic (beetje druk):
Nog een screenie met op de achtergrond allemaal AI traffic (beetje druk):

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 13:10 ]
@erik1973,
Hoe bevalt je dat skaitraffic, is het beter dan mytraffic? Ik vind mytraffic een btje schraal nl.
Hoe bevalt je dat skaitraffic, is het beter dan mytraffic? Ik vind mytraffic een btje schraal nl.
Verwijderd
Prima! De mooiste freeware vliegtuigen, geupdate routes en timetables en als je commercial AI gewoon op full zet is er genoeg te zien. Dan staat Schiphol gewoon. Ik zou zeggen: probeer het. Slechts 280MB.
fs repaint v2 @ fsx (L)
net ff snel getest en het is best funny en verslavend
Dacht bouw ff een oude tristar snel om,
net ff snel getest en het is best funny en verslavend
Dacht bouw ff een oude tristar snel om,

Ik vroeg me af, is het mogelijk om mijn instrument panel op een tweede computer te laten zien? Een tweede scherm aan mijn pc is geen optie want ik wil een laptop gebruiken. Ik heb zelf al wat gezocht naar simconnect maar daar zijn niet echt kantenklare plugins te vinden (of moet ik me bril opzetten?) en om zelf een plugin te gaan schrijven zie ik niet zitten.
Kijk eens naar MaxiVista, daarmee is het makkelijk om een 2e computer als 2e scherm te gebruiken via het netwerkWoutrrr schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:01:
Ik vroeg me af, is het mogelijk om mijn instrument panel op een tweede computer te laten zien? Een tweede scherm aan mijn pc is geen optie want ik wil een laptop gebruiken. Ik heb zelf al wat gezocht naar simconnect maar daar zijn niet echt kantenklare plugins te vinden (of moet ik me bril opzetten?) en om zelf een plugin te gaan schrijven zie ik niet zitten.
Weet iemand al of er een programmatje is om met 1 bepaalde toets(encombinatie) de wingviews te krijgen zoals we dit in fs2004 altijd deden met active camera of walk and follow?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik gebruik zelf het pakket van FrankO en heb het zelf in de loop der tijd uitgebouwd met modellen van DJC, Aardvark e.d.. Heb nu ongeveer ruim 3500 toestellen rondvliegen. Af en toe zet ik er dan nieuwe airlines in of update ik de flightplans.n00bdani86 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:39:
@erik1973,
Zal ik binnenkort eens proberen! Ik had zelf al iets gevonden: FSnightingale. Dat is ook grappig alleen schokt het een een beetje (zou ook door wifi kunnen komen).SoaDmaggot schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:05:
[...]
Kijk eens naar MaxiVista, daarmee is het makkelijk om een 2e computer als 2e scherm te gebruiken via het netwerk
Niets mis mee. Je kwam al iets hoog aan om mee te beginnen. De PAPI's volgen op 50 voet heeft weinig zin 
PAPI's is een visueel systeem, dus op die hoogte boven de threshold heb je die referentie niet echt meer nodig.
PAPI's is een visueel systeem, dus op die hoogte boven de threshold heb je die referentie niet echt meer nodig.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
De PAPI in Flight Simulator reageert daarnaast niet zozeer op de stand van het vliegtuig t.o.v. de baan, maar die van de camera. Daarom vertekent het soms ook iets.
ziet FSX er wel mooi uit ingame wanneer de details e.d. worden opgeschroeft?
FS2004, zag er op max nog bijzonder lelijk uit op een asus 6800 (vergeleken met de "screenshots" vanuit reviews e.d.)
ik ga eind van de maand pc aanschaffen en hoop daar wel mooie plaatjes uit te krijgen (2GB ram, amd X2 6000 of 5600+, 8800GT 512MB)
FS2004, zag er op max nog bijzonder lelijk uit op een asus 6800 (vergeleken met de "screenshots" vanuit reviews e.d.)
ik ga eind van de maand pc aanschaffen en hoop daar wel mooie plaatjes uit te krijgen (2GB ram, amd X2 6000 of 5600+, 8800GT 512MB)
[ Voor 25% gewijzigd door mschol op 07-04-2008 17:48 ]
Ik zou in het geval van FSx voor een E8400 gaan ipv een AMD, mschol.
Vraagje, sinds kort ben ik ook behoorlijk verslaafd aan FS. Ik doe dan ook regelmatig met collega's VFR rondjes door NL, of we zetten elkaar IFR op voor een baan in NL. Ook het buitenland doen we dan regelmatig aan. Ik werk op een dualboot systeem met XP en Vista. Op XP had ik FS2004 geinstalleerd en op Vista FSX. Het online vliegen deed ik eigenlijk altijd met FS2004, totdat mijn FS2004 versie het begaf en ik geen zin had om weer uren bezig te zijn met alles te installeren. FSX dan maar, ook erg leuk en erg mooi. Nu kwamen we er vandaag achter dat de collega's op FS2004 zich op een andere lokatie bevinden dan ik.
Voorbeeld: Als ik in mijn jet (Saab Gripen of F18) mijzelf toevoegde aan hun formatie, zagen zij mij 1,2 mijl achter hun. Andersom: als een van hun, volgens hun aan mijn vleugel hingen, zag ik ze voor me ook ongeveer 1,2 Mijl. Vreemde echter was dat we met z'n allen op de baan van Leeuwarden gewoon wel naast elkaar konden staan (op de grond) en dan zagen we elkaar wel goed.
Is dit een probleem met de online server waarmee we vlogen (Globalsim), of wellicht een verbindingsprobleem mijnerzijds? Of heeft het te maken met de combinatie FSX/ FS2004. Iemand hier een oplossing voor? Bedankt!
Voorbeeld: Als ik in mijn jet (Saab Gripen of F18) mijzelf toevoegde aan hun formatie, zagen zij mij 1,2 mijl achter hun. Andersom: als een van hun, volgens hun aan mijn vleugel hingen, zag ik ze voor me ook ongeveer 1,2 Mijl. Vreemde echter was dat we met z'n allen op de baan van Leeuwarden gewoon wel naast elkaar konden staan (op de grond) en dan zagen we elkaar wel goed.
Is dit een probleem met de online server waarmee we vlogen (Globalsim), of wellicht een verbindingsprobleem mijnerzijds? Of heeft het te maken met de combinatie FSX/ FS2004. Iemand hier een oplossing voor? Bedankt!
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
die ligt buiten budget en FSX wordt meer voor tussendoor gebruikt.. (hoofdzakelijk shooters en strategie)n00bdani86 schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:28:
Ik zou in het geval van FSx voor een E8400 gaan ipv een AMD, mschol.
maar iemand die screenshots kan leveren? (met een 8800GT kaart, in een het liefst vergelijkbaar systeem?)
Verwijderd
Screenshot is natuurlijk ook niet helemaal representatief.
Je kunt met welke config dan ook, alles @ max zetten, maar de vraag is of je FPS dan nog acceptabel is.
Je kunt met welke config dan ook, alles @ max zetten, maar de vraag is of je FPS dan nog acceptabel is.
Ik ben aan het orienteren voor een mooi systeem voor FSX, maar zijn er ergens benchmark resultaten van verschillende systemen?
Ik weet die vga charts van tomshardware te vinden, maar die behandelen alleen de vga kaart en niet de cpu en zijn ondertussen ook al weer gedateerd.
Hierboven wordt een E8400 aangeraden, maar die is (incl. moederbord) een stuk duurder dan een snelle AMD processor.
En heeft een quad cpu of SLI/Crossfire ondertussen al nut voor FSX?
Ik weet die vga charts van tomshardware te vinden, maar die behandelen alleen de vga kaart en niet de cpu en zijn ondertussen ook al weer gedateerd.
Hierboven wordt een E8400 aangeraden, maar die is (incl. moederbord) een stuk duurder dan een snelle AMD processor.
Ik heb exact hetzelfde probleemjbbrans schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:13:
Ik ben aan het orienteren voor een mooi systeem voor FSX, maar zijn er ergens benchmark resultaten van verschillende systemen?
Ik zie vele reviews van weet ik het allemaal, maar Flightsim X zit daar niet bij.
Neem een Quad. Waarom niet gelijk een Q9xxx? Die blijven koeler en lopen sneller. Ik heb een Q9550 en ik zie FSX regelmatig over de 50% heen komen, oftewel er is werk voor meer dan 2 cores.PWM schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:14:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleemIk zit te twijfelen tussen een Q6600 of een E8500 (met 512mb 8800gt)
Ik zie vele reviews van weet ik het allemaal, maar Flightsim X zit daar niet bij.
Wat betreft videokaarten. Voor 255,- heb je ook een 9800GTX. Heb je in ieder geval PCI express 2.0. Ik weet niet of er 8800gt's zijn met PCI express 2.0. De 9800's lopen ook weer wat harder.
FS is CPU snelheid gebonden. Quads helpen niet met een hogere framerate maar zorg wel voor bijvoobreeld minder snel blurries. Een E8500 zou je bovendien hoger kunnen klokken= meer Ghz = meer frames.
Mbt GRAKA raad Phil Taylor een kaart met eeen zo groot mogelijke geheugenbandbreedte aan, dus een 512 bus. Dat is dus een 8800 GTX of 8800 Ultra. ZIe post feb 1 op http://blogs.msdn.com/ptaylor/ Zelf draai ik op een CD6600 @ 3,4 Ghz met een ATI 3870X2. Heb express geen Nividia gekocht vanwege de "problemen" met de drivers. Geen 512 bus maar draait FSX prima. Zeer tevreden met die kaart.
Mbt GRAKA raad Phil Taylor een kaart met eeen zo groot mogelijke geheugenbandbreedte aan, dus een 512 bus. Dat is dus een 8800 GTX of 8800 Ultra. ZIe post feb 1 op http://blogs.msdn.com/ptaylor/ Zelf draai ik op een CD6600 @ 3,4 Ghz met een ATI 3870X2. Heb express geen Nividia gekocht vanwege de "problemen" met de drivers. Geen 512 bus maar draait FSX prima. Zeer tevreden met die kaart.
Als ik het goed begrijp zorgt een quad niet voor meer snelheid, maar wel voor een mooier/zuiverder beeld?Spitfire123 schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:01:
FS is CPU snelheid gebonden. Quads helpen niet met een hogere framerate maar zorg wel voor bijvoobreeld minder snel blurries. Een E8500 zou je bovendien hoger kunnen klokken= meer Ghz = meer frames.
Jij draait met een kaart met crossfire ondersteuning, maar worden ook beide cores gebruikt?
En hoe zit het met het verschil tussen AMD en Intel? Er zit een behoorlijk groot verschil in prijs tussen een snelle AMD plus goed moederbord en een E8400 of E8500 met een goed moederbord. Sommige Socket 775 moederborden gebruiken zelfs zeer prijzig DDR3 geheugen.
In principe is dat wel waar, maar ik heb een hoop ellende gehad met dual cores en FS. Je hebt dan 1 core voor FS en al het andere moet op de andere core. Ik vind het toch een stuk beter lopen met 3 vrije cores. FSX blijkt deze regelmatig voor het laden van data te gebruiken en je OS heeft ook nog wat over.Spitfire123 schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:01:
Alle G92 cores hebben een 256 bits bus. Als je echt de 384 bus wilt moet je naar de oude G80. Ik zou dat niet willen aanraden. Dat vind ik toch een wat te grote stap terug. Het is vaag van nvidia dat de 9x serie alleen een 256 bit bus heeft en 512 MB ram. Ik heb zelf geen ervaring met ati. Door mijn onvrede met de huidige nvidia kaarten heb ik dan ook maar de goedkope 9800GTX genomen en niet de 9800GX2. Ik hoop deze dan ook te vervangen als er weer echte vooruitgang is geboekt bij nvidia.Mbt GRAKA raad Phil Taylor een kaart met eeen zo groot mogelijke geheugenbandbreedte aan, dus een 512 bus. Dat is dus een 8800 GTX of 8800 Ultra. ZIe post feb 1 op http://blogs.msdn.com/ptaylor/ Zelf draai ik op een CD6600 @ 3,4 Ghz met een ATI 3870X2. Heb express geen Nividia gekocht vanwege de "problemen" met de drivers. Geen 512 bus maar draait FSX prima. Zeer tevreden met die kaart.
Omdat het op een gegeven moment ophoud helaasmetamarty schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:51:
[...]
Neem een Quad. Waarom niet gelijk een Q9xxx? Die blijven koeler en lopen sneller. Ik heb een Q9550 en ik zie FSX regelmatig over de 50% heen komen, oftewel er is werk voor meer dan 2 cores.
Neeeee ik ga huilen, ik krijg fsx niet meer ge-instaleeeeeerd 
Had het al jaar op, net wou ik alles verwijderen maar lukte niet, dus heb ik heel het spel handmatig gedelete omdat bij normale uninstaler kwam een error..
Nu wil ik het opnieuw op doen krijg ik alleen optie repair & delete, terwijl ik alles al heb verwijderd van heel het pc enzo.. wat nu

Had het al jaar op, net wou ik alles verwijderen maar lukte niet, dus heb ik heel het spel handmatig gedelete omdat bij normale uninstaler kwam een error..
Nu wil ik het opnieuw op doen krijg ik alleen optie repair & delete, terwijl ik alles al heb verwijderd van heel het pc enzo.. wat nu
[ Voor 8% gewijzigd door FSXnoob op 14-04-2008 23:37 ]
start - run - regedit - ctrl-f - simulator - delete alle folders en keys die er mee te maken hebben.Tuzla schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:36:
Neeeee ik ga huilen, ik krijg fsx niet meer ge-instaleeeeeerd
of gebruik een regcleaner prog.
met moeite weer er op gekregen pff, dacht probeer ook eens skai traffic 2.3 op de fsx. Allemaal leuk maar ik zie geen vliegtuigen @ schiphol, alles op 100% gezet van traffic enzo en nog niks hmm..
hier start alles gewoon op mja, nergens is skai te bekennen tijdens het spelen
Je moet voor Skai Traffic een aanpassing maken in je fsx.cfg en wat mappen verplaatsen, dit staat uitgelegd in de textfile die erbij zit. Bij mij zat het text bestandje erbij, ik heb het uitgevoerd en het draait perfect. Ik had eerst Ultimate Traffic maar daar zag je nauwelijks verkeer bij. Met Skai, commercial traffic op 100% zetten en je kijkt je ogen uit. Ik was laatst geland in Armenie en het vliegveld stond vol met toestellen van de Armeense luchtvaartmaatschappij. Ook op andere plekken zie je verschillende luchtvaartmaatschappijen, geweldig!
Ziet dat er een beetje mooi uit? En zou je misschien screenshots kunnen plaatsen?
Ik gebruik mytraffic @ FS9, en dat ziet er echt extreem lelijk uit.
Verwijderd
kan je dat even hierzetten wat je moet doen?Thrym71 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:05:
Je moet voor Skai Traffic een aanpassing maken in je fsx.cfg en wat mappen verplaatsen, dit staat uitgelegd in de textfile die erbij zit. Bij mij zat het text bestandje erbij, ik heb het uitgevoerd en het draait perfect. Ik had eerst Ultimate Traffic maar daar zag je nauwelijks verkeer bij. Met Skai, commercial traffic op 100% zetten en je kijkt je ogen uit. Ik was laatst geland in Armenie en het vliegveld stond vol met toestellen van de Armeense luchtvaartmaatschappij. Ook op andere plekken zie je verschillende luchtvaartmaatschappijen, geweldig!
Is goed, doe ik vanavond even als ik thuis ben...Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 07:56:
[...]
kan je dat even hierzetten wat je moet doen?
De AeroSIM YS-11 verbaast me gewoon enorm hoe fps-vriendelijk die is,

Verwijderd
Ben je nu alvast dankbaar!Thrym71 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:16:
[...]
Is goed, doe ik vanavond even als ik thuis ben...
Hopelijk werkt jouw uitleg ook bij mij!
Graag gedaan... Komt ie:Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:41:
[...]
Ben je nu alvast dankbaar!
Hopelijk werkt jouw uitleg ook bij mij!
step 1:
Install base package into "fake" directory
I have my FSX installed in F:\fsx
I installed SKAI in F:\traffic
step 2:
open windows explorer, navigate to the folder where you installed SKAI, rename the "aircraft" folder to "AIAircraft" and move that folder into your "FSX\sim objects" folder
step 3:
Similarly, open the Scenery/world folder in the SKAI install, and rename "world" to "AI TRAFFIC"
move this folder to your Addon Scenery folder in FSX
step 4:
copy the effects, sound, and texture folders into FSX
step 5:
open your FSX.CFG file with notepad and find the [MAIN] section, it will say this below:
SimObjectPaths.0=SimObjects\Airplanes
SimObjectPaths.1=SimObjects\Rotorcraft
SimObjectPaths.2=SimObjects\GroundVehicles
SimObjectPaths.3=SimObjects\Boats
SimObjectPaths.4=SimObjects\Animals
SimObjectPaths.5=SimObjects\Misc
add "SimObjectPaths.6=SimObjects\AIAircraft" (no quotes) in a new line below that
this will make the aircraft available to the actual traffic files
Step 6:
Open FSX and add the AI Traffic scenery, the way you would add any other scenery
Step 7:
Enjoy the traffic!
Die toestellen van mytraffic zuigen vind ik. Inderdaad, extreem lelijk. Met Skai niet hoor:n00bdani86 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:12:
Ziet dat er een beetje mooi uit? En zou je misschien screenshots kunnen plaatsen?
Schiphol 1
Schiphol 2
Schiphol 3
Schiphol 4
Heathrow
Hong Kong
Bogota
Los Angeles
Close up
Ziet er erg netjes uit
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Verwijderd
Ik ga je uitleg vanavond proberen! Ben erg benieuwd! 
Die beschrijving zat er bij mij niet bij namelijk!
Die beschrijving zat er bij mij niet bij namelijk!
Dat ziet er idd goed uit, ik neem aan dat het er bij FS2004 ook wel goed uit zal zien. iig beter dan Mytraffic
( vliegtuigen met wat lijkt geen cockpit windows, MD11 vliegt met thrust reversers deployed etc. 8P )
Ik heb alleen geen zin in een complete reinstall van FS9, en alle add ons. Want als ik een add on verwijder/reinstall dan is het vaak alweer helemaal in de war. Laatst was een reinstall van Windows nodig bij mij.
FS, je moet er wat voor over hebben

Ik heb alleen geen zin in een complete reinstall van FS9, en alle add ons. Want als ik een add on verwijder/reinstall dan is het vaak alweer helemaal in de war. Laatst was een reinstall van Windows nodig bij mij.
[ Voor 68% gewijzigd door Dani86 op 15-05-2008 10:38 ]
Ik had in FS9 versie 1.0 gebruikt van Skai, nooit problemen ermee gehad. Op zich doet Skai geen ingrijpende veranderingen in FS, dus hoe jou problemen zijn ontstaan is mij ook een raadsel. Maar FSX is ook heel wat stabieler vind ik dan FS9 wbt addons, ik heb ook destijds vreemde dingen meegemaakt kan ik wel zeggen. ik verwijder altijd eerst de scenery uit de scenery list en dan handmatig de mappen verwijderen, je moet dan wel weten welke mappen gebruikt worden. Ik heb ook vaak meegemaakt als ik de deinstallatie optie gebruik van de addon dat het dan inderdaad goed fout kan gaan. En inderdaad, je moet er wat voor over hebben. Ik moet er niet aan denken om FSX te gaan reinstallen, ben ik weer 2 a 3 dagen bezig om even 200 gb over te pompen...En weer alle aanpassingen te moeten doorvoeren....brrrn00bdani86 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:32:
Dat ziet er idd goed uit, ik neem aan dat het er bij FS2004 ook wel goed uit zal zien. iig beter dan Mytraffic( vliegtuigen met wat lijkt geen cockpit windows, MD11 vliegt met thrust reversers deployed etc. 8P )
Verwijderd
Thanks!
't werkt!
Eindelijk weer normaal verkeer in FSX.
Hoe kom je nu eigenlijk van dat standaard verkeer af?
Nu nog een goeie versie van EHAM (niet die default meuk) en ik ben weer helemaal happy!
Door traffic.bgl uit de map scenery/world/scenery te halen. Skai heeft zn eigen .bgl. Let wel dat als je Skai er weer af gooit je geen traffic hebt, dan moet je eerst traffic.bgl weer terug zetten.
FF een gekke vraag maar waar kan ik SKAI downloaden, ziet er goed uitVerwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:04:
[...]
Thanks!
't werkt!
Eindelijk weer normaal verkeer in FSX.
Hoe kom je nu eigenlijk van dat standaard verkeer af?
Nu nog een goeie versie van EHAM (niet die default meuk) en ik ben weer helemaal happy!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Alles gedaan, maar zie geen vliegtuigen
Ben bang dat ik de stap van
Open FSX and add the AI Traffic scenery, the way you would add any other sceneray fout doe.
ik start dus fsx, dan settings, scennery-librarry, add-area, en dan zie ik addon-scenery > scenery > AI traffic, ?
Of maybe omdat ik my traffic 5.1b net er af heb gepleurd en daarna skai er op gezet heb..
Open FSX and add the AI Traffic scenery, the way you would add any other sceneray fout doe.
ik start dus fsx, dan settings, scennery-librarry, add-area, en dan zie ik addon-scenery > scenery > AI traffic, ?
Of maybe omdat ik my traffic 5.1b net er af heb gepleurd en daarna skai er op gezet heb..
[ Voor 119% gewijzigd door FSXnoob op 16-05-2008 14:12 ]
Precies, in de scenery library moet je dit toevoegen. Ik weet niet wat mytraffic precies doet in FSX. Maar als je geen vliegtuigen ziet dan zou ik alles nog even goed nalopen. Heb je de mappen goed genoemd, staat de regel in je fsx.cfg goed enz. Het moet werken met die utileg in dat bestandje...Tuzla schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:30:
Alles gedaan, maar zie geen vliegtuigen![]()
dit is de copy uit me die ene mapje..
[Main]
User Objects=Airplane, Helicopter
SimObjectPaths.6=SimObjects\AIAircraft
ProcSpeed=6015
PerfBucket=5
Maximized=1
Location=120,48,904,680,\\.\DISPLAY1
staat goed neem ik aan..
Mja pff, heb alles dubbel gedaan en nog zie ik niks, k snap er niks van
[Main]
User Objects=Airplane, Helicopter
SimObjectPaths.6=SimObjects\AIAircraft
ProcSpeed=6015
PerfBucket=5
Maximized=1
Location=120,48,904,680,\\.\DISPLAY1
staat goed neem ik aan..
Mja pff, heb alles dubbel gedaan en nog zie ik niks, k snap er niks van

Verwijderd
Die nieuwe fokker van Digital Aviation, waar menigeen met smart op heeft gewacht, is uit!
http://www.flight1.com/products.asp?product=fokkerjet
Nou staat er iets over shared cockpit:
http://www.flight1.com/products.asp?product=fokkerjet
Nou staat er iets over shared cockpit:
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?Multicrew Simulation via TCPIP:
- Multicrew simulation to connect Captain and F/O to a complete flightdeck.
- Allows for shared online flights
Die Fukker ziet er erg interessant uit.:)
Ik vraag me af of ie ook op CD verkijgbaar zal worden.
Ik vraag me af of ie ook op CD verkijgbaar zal worden.
Verwijderd
Meer mensen met SKAI last van ontbrekende livery's van vliegtuigen?
Ik mis met name die van de MD-11 en de A330 (@ EHAM), nog niet op andere velden geprobeerd.
Maakt niet uit of ik 15% traffic of 75% traffic instel.
Ik mis met name die van de MD-11 en de A330 (@ EHAM), nog niet op andere velden geprobeerd.
Maakt niet uit of ik 15% traffic of 75% traffic instel.
Verwijderd
Ik heb sinds 2 dagen FS2004, ben ook in het bezit van een Track ir 4
het lukt mij niet mijn track ir aan de praat te krijgen.
Kan iemand mij helpen dit op te lossen, ik heb iets gelezen over dat je voor
het vliegen virtual cockpit moet aan zetten, ik kan dat echter niet vinden.
Ik zal vast ergens over heen kijken, er is ook zoveel uit te zoeken in FS 2004
alvast bedankt.
het lukt mij niet mijn track ir aan de praat te krijgen.
Kan iemand mij helpen dit op te lossen, ik heb iets gelezen over dat je voor
het vliegen virtual cockpit moet aan zetten, ik kan dat echter niet vinden.
Ik zal vast ergens over heen kijken, er is ook zoveel uit te zoeken in FS 2004
alvast bedankt.
Vraagje... Ik gebruik nu nog steeds een zelf doorgebouwde versie van de Frank0 AI traffic, maar World of AI lijkt me toch een stuk eenvoudiger qua installatie en onderhoudbaarheid. Installeert WOAI voor iedere maatschappij een losse .BGL of wordt alles gecompileerd in één bestand? Wat is dan sneller? Eén bestand van 90 MB of 1000 bestanden van 0,9 MB???
Heeft iemand toevallig het boek "leren vliegen met FS2004" van Floris Wouterlood wat stof staat te happen?
k Wil mijn vader die net een lap-tobbe heeft eens aan de FS krijgen, heeft heeeeel vroeger zelf wel eens gevlogen, denk dat ie t wel leuk vindt.
Stuur me ff een pee-emmetje svp als je het kwijt wilt, thnx
k Wil mijn vader die net een lap-tobbe heeft eens aan de FS krijgen, heeft heeeeel vroeger zelf wel eens gevlogen, denk dat ie t wel leuk vindt.
Verwijderd
Jopp schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:29:
Heeft iemand toevallig het boek "leren vliegen met FS2004" van Floris Wouterlood wat stof staat te happen?
offtopic:
Niet dat ik 'm heb, maar je DM staat niet aan, dus wordt het moeilijk DM'en
Niet dat ik 'm heb, maar je DM staat niet aan, dus wordt het moeilijk DM'en
oeps...bedankt voor je bericht...
volgens mij staat mijn email adres bij mijn profiel. Maar t kan zijn dat alleen ik m zelf zie en iemand anders m niet, dat weet ik niet.
Maar goed, als iemand m heeft, desnoods een postje hier, dan neem ik contact op. alvast bedankt!
volgens mij staat mijn email adres bij mijn profiel. Maar t kan zijn dat alleen ik m zelf zie en iemand anders m niet, dat weet ik niet.
Maar goed, als iemand m heeft, desnoods een postje hier, dan neem ik contact op. alvast bedankt!
Gisteren mijn eerste echte vliegles gehad op EHRD. Super ervaring na een tijden trouw FS2004 en FSX gevlogen te hebben. Graag wil ik het doorzetten en voor het echte PPL opgaan.
Om FSX realistischer te maken en om vaste procedures te oefenen denk ik dat het goed is om een flight yoke, rudders en throttle quadrant te gaan gebruiken. Ik gebruik nu de MS FF2 en dat is toch wat onrealistisch. Maar welke moet ik nu kiezen? Wat raden jullie me aan?
Iedereen alvast bedankt!
Om FSX realistischer te maken en om vaste procedures te oefenen denk ik dat het goed is om een flight yoke, rudders en throttle quadrant te gaan gebruiken. Ik gebruik nu de MS FF2 en dat is toch wat onrealistisch. Maar welke moet ik nu kiezen? Wat raden jullie me aan?
Iedereen alvast bedankt!
CH Products filght yoke & Rudder.Pheebster schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:46:
Gisteren mijn eerste echte vliegles gehad op EHRD. Super ervaring na een tijden trouw FS2004 en FSX gevlogen te hebben. Graag wil ik het doorzetten en voor het echte PPL opgaan.
Iedereen alvast bedankt!
Heeft ook een Throttle quadrant volgens mij. Allemaal USB en werkt in 1x in FS.
En als je nog geld over hebt: De TrackIR erbij halen...werkt super!
Bedankt Kensei...nog een speciale reden waarom je voor CH kiest? Zag dat Saitek ook een setje heeft.Kensei schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:16:
[...]
CH Products filght yoke & Rudder.
Heeft ook een Throttle quadrant volgens mij. Allemaal USB en werkt in 1x in FS.
En als je nog geld over hebt: De TrackIR erbij halen...werkt super!
Reden is redelijk simpel. Kwalitatief goed spul. Heb vroeger ook een Saitek HOTAS setje gehad, maar is toch wat meer fragiel.Pheebster schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:33:
[...]
Bedankt Kensei...nog een speciale reden waarom je voor CH kiest? Zag dat Saitek ook een setje heeft.
De Luchtvaarthobbyshop bij Schiphol heeft al een jaar of zo een setje van yoke en rudder voor € 249. Vanuit de USA over laten komen kan ook, daar kost ie iets van $ 130,--
Kijk anders eens hier: http://www.aviationmegast...6e8fca33a55&parent_id=288
Voordeel van de Saitek Pro Flight set is echter wel dat je een throttle quadrant erbij hebt die iets "realistischer" overkomt dan de 3 hendels op de CH yoke. De Proflight kost € 126, maar dan moet je de pedalen er nog bij kopen. De LHS heeft een setje van Profight (yoke+ throttle+rudder) voor € 299
Je zou het beste beiden een keer moeten vergelijken qua look, feel en degelijkheid.
[ Voor 3% gewijzigd door Tallguy op 17-06-2008 07:54 ]
Ik vlieg, of probeer me nieuwe cls 747 kist van de grond te krijgen maar lukt niet, snelheid maken alles lukt, alleen van de grond komen niet.
Iets met trim goed zetten, take-off instellen blablabla, ik kom er echt niet uit, wie heeft hier wat meer verstand van?
Iets met trim goed zetten, take-off instellen blablabla, ik kom er echt niet uit, wie heeft hier wat meer verstand van?
FMC klaar voor take-off, flaps? zit je niet over MTOW?
Als je een realistische 747 wilt moet je PMDG gebruiken
Als je een realistische 747 wilt moet je PMDG gebruiken
Is het niet vergelijkbaar met de Super-80? Dat je de trim goed moet zetten? Bij de Super-80 is dat ook....als je vaart wil maken tijdens take-off gaat ie ook brullen dat de trim niet goed staat als je dat vergeten was.
Nog even een kleine bump van mijn vraag:
Vraagje... Ik gebruik nu nog steeds een zelf doorgebouwde versie van de Frank0 AI traffic, maar World of AI lijkt me toch een stuk eenvoudiger qua installatie en onderhoudbaarheid. Installeert WOAI voor iedere maatschappij een losse .BGL of wordt alles gecompileerd in één bestand? Wat is dan sneller? Eén bestand van 90 MB of 1000 bestanden van 0,9 MB???
Volgens mij word het 1 bestand. Maar kan je vertellen dat het super werkt dat WOai. Zelfs op mijn machientje doet het goed zijn werk. Is een echte aanrader en het word niet voor niets veel gedwonload van Avsim.
Ok
Dat gaat me dan een hoop tijd besparen.
Iemand al ervaringen met FSX in combinatie met een GTX280 ?
Kunnen we nu eindelijk FSX eens spelen met een fatsoenlijke FPS en AI verkeer?
Dat zal nog steeds grotendeels van de cpu afhangen.Royer schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:21:
Iemand al ervaringen met FSX in combinatie met een GTX280 ?![]()
Dat denk ik ook maar ik verwacht toch wel een behoorlijke boost. (in combinatie met Q6600 CPU)Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:24:
[...]
Dat zal nog steeds grotendeels van de cpu afhangen.
hmm nog een vraagje, waar kun je precies zien of je fsx normaal of deluxe speelt ?
Ik zit nu op de pc van me neefje fsx te spelen, maar vraag me af of het nu deluxe is of normaal
Ik zit nu op de pc van me neefje fsx te spelen, maar vraag me af of het nu deluxe is of normaal
Deluxe heeft GA ( cessna etc ) vliegtuigen met Garmin-1000 panel.
Heb nu FSX (standard) van iemand overgenomen. Zag pas later dat het de Standard was en niet Pro.
Maar is er nou veel verschil tussen? Ik heb de lijst met verschillen gelezen. Dat er meer vliegtuigen inzit maakt mij niet zoveel uit. Maar er staat ook dat airports gedetaileerder zijn. Gaat dit om alle airports? Of alleen bepaalde? Ziet Schiphol er bijv anders uit in de Pro?
Of maak je dit weer goed door een losse scenery eroverheen te gooien?
Maar is er nou veel verschil tussen? Ik heb de lijst met verschillen gelezen. Dat er meer vliegtuigen inzit maakt mij niet zoveel uit. Maar er staat ook dat airports gedetaileerder zijn. Gaat dit om alle airports? Of alleen bepaalde? Ziet Schiphol er bijv anders uit in de Pro?
Of maak je dit weer goed door een losse scenery eroverheen te gooien?
Verwijderd
Airports waar ik veel op vlieg zoek ik altijd een losse scenery voor.
Die standaard FS look vind ik niks.
Cloud 9 was heerlijk met EHAM in FS2004, hoop dat de FSX versie snel komt!
Dus eigenlijk niet nodig om voor de Pro te gaan dus?Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:52:
Airports waar ik veel op vlieg zoek ik altijd een losse scenery voor.
Verwijderd
Zelf heb ik wel de keuze gemaakt om voor Pro te gaan.
Ik kan jou niet vertellen wat je moet doen, die beslissing moet je zelf maken.
Van wiki:
Zelf doe ik bijv, niet aan Player ATC (vlieg niet online), de SDK gebruik ik niet.
Maar ik vind die missies wel grappig om af en toe te doen, niet de hoofdreden dat ik FSX 'speel'
Vliegtuigen boeien me ook niet zo heel erg, gebruik toch de payware kisten (PMDG, LVLD, etc).
Details vind ik wel weer belangrijk.
Ik kan jou niet vertellen wat je moet doen, die beslissing moet je zelf maken.
Van wiki:
Aan de hand van bovenstaande gegevens moet je zelf beslissen of de features in de Pro het waard zijn.Standard vs. Deluxe Edition
Flight Simulator X was released in two editions, Standard and Deluxe. Deluxe Edition incorporates some additional features, including an on-disc Software Development Kit (SDK), three airplanes with the Garmin G1000 Flight Deck, and player Air Traffic Control.[1]
In addition, the Deluxe Edition features 24 aircraft compared to 18 in the Standard Edition, 45 high-detail airports compared to 40, 38 high-detail cities compared to 28, and 51 structured missions compared to 30.
Wikipedia: Microsoft Flight Simulator X
Zelf doe ik bijv, niet aan Player ATC (vlieg niet online), de SDK gebruik ik niet.
Maar ik vind die missies wel grappig om af en toe te doen, niet de hoofdreden dat ik FSX 'speel'
Vliegtuigen boeien me ook niet zo heel erg, gebruik toch de payware kisten (PMDG, LVLD, etc).
Details vind ik wel weer belangrijk.
Nog iets he..wat kan je het beste doen met de 'target frame rate' ?
Ik draai op een nieuwe pc, 8800GTS, en best wat power opzich, fsx loopt heel aardig maar die 'target frame rate' functie, moet ik het op iets instellen of gewoon unlimited laten ?
Framerates verschillen naturlijk per locatie en vliegtuig, in hong kong airport met een Dc10 zit ik op +- 20, @ schiphol in zelfde situatie op +- 15, Macao airport bij take-off weer op 45/50
Ik draai op een nieuwe pc, 8800GTS, en best wat power opzich, fsx loopt heel aardig maar die 'target frame rate' functie, moet ik het op iets instellen of gewoon unlimited laten ?
Framerates verschillen naturlijk per locatie en vliegtuig, in hong kong airport met een Dc10 zit ik op +- 20, @ schiphol in zelfde situatie op +- 15, Macao airport bij take-off weer op 45/50
is FS ook een beetje te spelen zonder joystick ? dus met de toetsenbord ? of gaat het dan finaal min ?
Verwijderd
Ik heb zelf mijn frames op 30 gelocked.
Dan blijft er rekenkracht over voor wat anders.
Sneller dan 30 zie je toch niet, niet dat ik 't haal in FSX.
Maar in FS2004 kan ik alles vol open gooien en dan haal ik de 30FPS ruim.
FS zonder Joystick?
Tja... het kán, maar is niet aan te raden.
Al gebruik ik mijn joystick alleen maar bij 't taxien/takeoff/approach/landing over het algemeen.
Maar het is ook heerlijk om lekker te stunten met een cessna.
Zonder Joystick niet te doen.
FS zonder Joystick?
Al gebruik ik mijn joystick alleen maar bij 't taxien/takeoff/approach/landing over het algemeen.
Ik zou voor de standard FSX gaan. Ik heb imo teveel uitgegeven aan FSX deluxe. ( nutteloos )
Een joystick is naar mijn mening zeker wel een vereiste. Je hebt geen dure yoke of thrustmaster HOTAS nodig, een beetje joystick kost rond de 35€. Wat er wel op moet zitten is een goeie gashendel. De mogelijk om goed je throttle te kunnen doseren is wel lekker.
ik ben het eens met derice, zet je framerate limiter op 30-35fps. Check verder de startpost voor tips voor meer FSX performance.
Een joystick is naar mijn mening zeker wel een vereiste. Je hebt geen dure yoke of thrustmaster HOTAS nodig, een beetje joystick kost rond de 35€. Wat er wel op moet zitten is een goeie gashendel. De mogelijk om goed je throttle te kunnen doseren is wel lekker.
ik ben het eens met derice, zet je framerate limiter op 30-35fps. Check verder de startpost voor tips voor meer FSX performance.
ahaVerwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:53:
Ik heb zelf mijn frames op 30 gelocked.
FS zonder Joystick?
Verwijderd
Wat is je budget?
Zelf ben ik tevreden met een Logitech Wingman Extreme Digital 3D.
Maar er is keuze zat in Joystickland: http://tweakers.net/pricewatch/cat/532
Zelf ben ik tevreden met een Logitech Wingman Extreme Digital 3D.
Maar er is keuze zat in Joystickland: http://tweakers.net/pricewatch/cat/532
CLS 747 is ook geweldig, best fps vriendlijk en qua looks ook super, maybe niet de realistische sim, maar voor fun en niet de die-hard sim gamer zeker een topper.
take-off

Hong kong airport,
take-off

Hong kong airport,

Van mij dan maar een videootje. PMDG 737 landing @ LOWW.
http://www.youtube.com/watch?v=XUVqtoGiLtA
http://www.youtube.com/watch?v=XUVqtoGiLtA
[ Voor 193% gewijzigd door Dani86 op 28-06-2008 22:01 ]
Een vraagje aan jullie: voor het landen zet ik mijn autobrakes aan (standje 2 of 3), spoilers armed en flaps natuurlijk. Dan kom ik neer; de autobrakes doen hun werk, ik doe reverse thrust tot 60 kts daarna idle, dan de spoilers omlaag en de flaps omhoog rond de 20 kts. Maar die autobrakes schakelen zichzelf niet uit
Ik kom dan helemaal tot stilstand i.t.t. lekker uitrollen. Ik heb dus in de manual gekeken en daar staat dat je de autobrakes alleen zelf kunt uitzetten met de muis. Dit vind ik vrij omslachtig, ik vlieg namelijk in de VC en dan moet ik weer dat panel naar voren halen terwijl ik mijn best doe om de centerline te volgen. Dus mijn vraag is of ik de autobrakes er rond de 20 kts af kan halen met een toetsencombinatie o.i.d?
Voor autobrakes kun je sneltoetsen hanteren, in FSX staan deze standaard leeg waardoor je ze dient toe te kennen aan een sneltoets. Overigens heb je als je heel goed met je vliegtuig land geen autobrakes nodig.soganta schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:09:
Dus mijn vraag is of ik de autobrakes er rond de 20 kts af kan halen met een toetsencombinatie o.i.d?
Vanaf 60 kts manual braking, dan schakelen de autobrakes gewoon uit.soganta schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:09:
Een vraagje aan jullie: voor het landen zet ik mijn autobrakes aan (standje 2 of 3), spoilers armed en flaps natuurlijk. Dan kom ik neer; de autobrakes doen hun werk, ik doe reverse thrust tot 60 kts daarna idle, dan de spoilers omlaag en de flaps omhoog rond de 20 kts. Maar die autobrakes schakelen zichzelf niet uitIk kom dan helemaal tot stilstand i.t.t. lekker uitrollen. Ik heb dus in de manual gekeken en daar staat dat je de autobrakes alleen zelf kunt uitzetten met de muis. Dit vind ik vrij omslachtig, ik vlieg namelijk in de VC en dan moet ik weer dat panel naar voren halen terwijl ik mijn best doe om de centerline te volgen. Dus mijn vraag is of ik de autobrakes er rond de 20 kts af kan halen met een toetsencombinatie o.i.d?
Dit topic is gesloten.