Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:34:
Heb nu een FX5200, in mijn PC, maar wil dit in 3 maanden vervangen. Denken jullie dat ik een HD5870 of een GTX 275 moet halen?
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:37:
Videokaart is van minder grote invloed.
Nou, het is (dacht ik) algemeen bekend dat nVidia kaarten beter zijn voor FSX. Heeft niet met de drivers te maken of zo, maar echt met de hardware, de architectuur van de kaart (nVidia en ATI kaarten verschillen namelijk wezenlijk van elkaar: het zijn geen concurrenten die ongeveer dezelfde kaarten maken met alleen maar andere drivers!). Vooral wolken doen het vaak slecht op een ATI-kaart. Dus als iemand een videokaart wil kopen voor FSX, moet het advies altijd zijn: nVidia!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:54
salimrmaf schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:34:
Best grappig dit, net tijdens het NOS Journaal werd er gesproken over The Pirate Bay.

Ze lieten heel de tijd searchresults zien van.. FSX! :9

Niemand opgelet zeker?

Heb nu een FX5200, in mijn PC, maar wil dit in 3 maanden vervangen. Denken jullie dat ik een HD5870 of een GTX 275 moet halen?

Grrrrr O-)
Het was in ieder geval zo dat ATI kaarten van de vorige generatie en die daarvoor slecht met 3D clouds konden omgaan. Ik ben daarom van een 3870X2 naar een GTX 280OC gegaan. Dat was nogal een verbetering! Hoe het met de laatste ATI kaarten gaat durf ik je niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Wolken probleem bij ati is opgelost naar mijn weten, met de 4870 en rex heb ik er nooit last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55
Tuzla schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:44:
Wolken probleem bij ati is opgelost naar mijn weten, met de 4870 en rex heb ik er nooit last van gehad
Ik heb een 4670 (en REX 1 ehhmm REX 2 8) _/-\o_ :9~ :P ) en ook geen problemen met de 3D wolken :)

• FSXnoob
Ik ben ook zo tevreden met rex 1 dat ik het niet durf te upgraden naar rex 2 :X

Ben bang dat die me fps en stuff zal killen met nieuwe krachtigere stuff, klopt me angst of sla ik de plank nu flink mis met me zorgen :+

Dat is me angst en de stress komt nogsteeds door PMDG vliegtuigen en fspassengers x die nauwelijks samen werkt en je steeds - punten krijgt voor fuel error :(

[ Voor 26% gewijzigd door FSXnoob op 27-08-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

image maken van je pc voordat je aan de gang gaat, werkt het niet? dan ben je ook zo weer terug in de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Het sterft hier echt uit, waar is iedereen :+

Ik begin fsx ook steeds minder te vinden, vind het frapsen leuken dan vliegen zelf pff :x

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=o6suxiIIQW8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt dat aan FSX of MSFS in het algemeen?

BTW; mijn 5600+ werd 130 graden in fsx :P Lauwl :)
Dus elke keer na een minuut of wat schoot mn pc ermee uit.

Vandaag een artic cooler gekocht twv 15 euro en mn pc komt met een stress tool niet boven de 69 graden na een uur full load.

Vanavond eindelijk eens rusteloos vliegen hoop ik in de pmdg md11 vanaf heatrow (wat al 10 keer mislukt is door het uitvallen :( ).

Heb nu nog een GPU die idle al 70 graden is. Ik hoop niet dat ik daar hinder van ga ondervinden maar dit was voorheen nooit te warm met FSX.

Jullie horen nog van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grafiek van mijn FSX-gebruik heeft een constante op een neergaande curve. ;) Ik speel het meestal een paar maand redelijk veel en dan opeens maaaaaaanden niet meer... totdat ik opeens hoor van een nieuwe leuke addon of gewoon zin heb in een vluchtje en hopla, dan zit ik weer wekenlang te vliegen. En dan heb ik altijd weer het idee dat het super is en dat ik het nooit zat wordt en dat het net echt is etc. etc., maar uiteindelijk wordt ik het toch altijd weer zat... ;) Zo gaat dat nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Same here :) Is met games algemeen zelfs zo (game-periode, game-loze periode,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Bij mij is het eerder een gebrek aan tijd, ik sta nu al verschillende games achter en het lijkt er niet op dat er zeer snel verandering in zal komen. FSX is ook een game waarvoor je tijd moet maken en niet snel snel eventjes kan spelen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik vlieg sinds kort meer in het echt dan in FSX (ben net 1,5 maand geleden een geïntegreerde ATPL opleiding gestart :P). Nu is FSX lang zo leuk niet meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je je license hebt, mogen wij allemaal mee om te kijken of FSX echt saaier is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik ben een dedicated cockpit (B738) aan het bouwen. Nu is mijn vraag: welke B738 is qua vliegmodel het meest accuraat? Is de default al goed genoeg, of moet ik toch voor een Ariane/PDMG gaan?

Aangezien ik enkel de front view ga gebruiken en het toestel zelf nooit "in beeld" zal komen interesseren de graphics me helemaal niets. Integendeel zelfs, want mooie visuals betekenen lagere frame rates. Enkel het vliegmodel moet zo accuraat mogelijk zijn, met realistisch brandstofverbruik e.d.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Tuzla schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:47:
Het sterft hier echt uit, waar is iedereen :+
Ik heb zelf de mogelijkheden van 'kale' FS9/FSX installaties al op de grens opgezocht en ben nu de hele boel uit aan het bouwen met add-on programma's en hardware.

Tijd voor een GoT fly-in?
* Stoney3K volunteered als Ryanair 737-800 chauffeur :)

Last van 'black smoke' op je landing? Volgende keer eens die Martians uit het vrachtruim dumpen _O-
Ik begin fsx ook steeds minder te vinden, vind het frapsen leuken dan vliegen zelf pff :x
Ik moet ook maar eens wat filmpjes schieten, maar dan mét live footage ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
alexbl69 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:28:
Ik ben een dedicated cockpit (B738) aan het bouwen. Nu is mijn vraag: welke B738 is qua vliegmodel het meest accuraat? Is de default al goed genoeg, of moet ik toch voor een Ariane/PDMG gaan?

Aangezien ik enkel de front view ga gebruiken en het toestel zelf nooit "in beeld" zal komen interesseren de graphics me helemaal niets. Integendeel zelfs, want mooie visuals betekenen lagere frame rates. Enkel het vliegmodel moet zo accuraat mogelijk zijn, met realistisch brandstofverbruik e.d.
ik zou wachten op de nieuwe 737 Nextgen 2.0 van PMDG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist 3 uur bezig geweest met de tutorial van de MD-11. London-Zurich.

Alles ging goed tot vlak voordat ik het luchtruim van belgie invloog...
Opeens begon alles te knipperen in de cockpit. Tot en met de cockpitlichten aan toe. Panels flikkerden aan en uit. Ik wist niet wat me overkwam en vooral een wanhoopsgevoel van wat moet ik nou :S, I dont know the fucking machine. Machteloos was ik.

Bleeehhhhh ik ben er beroerd van!!!!

Wat ik me nu herinner nu ik dit opschrijf is dat vlak voor het gedoe er een melding kwam op de monitor waarin stond. Lo speed warning oid in witte letters. Op de linker monitor waarop ook je giroscoop zit ofzo.
Als jullie me kunnen vertellen wat ik fout heb gedaan dan hoor ik t graag.

Zal slapen. Bleg kots kots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn nu eigenlijk de beste geavanceerde freeware burgerluchtvaarttoestellen voor FSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Hoewel een beetje offtopic, plaats ik het toch hier omdat ik weet dat hier mensen zitten die de volgende foto's wel zullen kunnen appreciëren

http://www.boston.com/bigpicture/2009/08/in_flight.html

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 03:32:

Opeens begon alles te knipperen in de cockpit. Tot en met de cockpitlichten aan toe. Panels flikkerden aan en uit. Ik wist niet wat me overkwam en vooral een wanhoopsgevoel van wat moet ik nou :S, I dont know the fucking machine. Machteloos was ik.

Wat ik me nu herinner nu ik dit opschrijf is dat vlak voor het gedoe er een melding kwam op de monitor waarin stond. Lo speed warning oid in witte letters. Op de linker monitor waarop ook je giroscoop zit ofzo.

Is dit de tutorial die je dan speelt? Ik kan mij niet herinneren van je over Belgie komt wanneer je naar Zwitserland toe vliegt. Ik ben zelf best chaotisch en heb de vlucht waarin alles goed ging, dan ook heel rustig afgewerkt. Goed de teksten in de manuel lezen.. dan kan er niets mis gaan..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

knights16 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:13:
[...]

Is dit de tutorial die je dan speelt? Ik kan mij niet herinneren van je over Belgie komt wanneer je naar Zwitserland toe vliegt. Ik ben zelf best chaotisch en heb de vlucht waarin alles goed ging, dan ook heel rustig afgewerkt. Goed de teksten in de manuel lezen.. dan kan er niets mis gaan..
Volgens de tutorial moet je wel degelijk een stuk over België. Maar het is makkelijk vergissen de eerste keren. Bij mijn eerste keer was hij niet op auto-pilot overgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjah met FSX Get zag ik idd duidelijk dat het belgie was.
Mijn AP was wel geladen. Anders was ik ook nooit zo ver gekomen denk ik.
Opeens een melding lo speed restriction ofzo. Ik dacht huh en zag dat hij niet meer klom. Dit was nog ongeveer toen ik op 30.000 ft vloog. Snelheid lag toen tegen de 200kt aan.

Indien je de AP vergeet gaan toch ook niet opeens alle pannels knipperen dacht ik.

Ik heb nog in m`n melding scherm gekeken toen het helemaal mad ging in het vliegtuig. Ik las daar iets met fuel.

Wat ik zelf denk is dat mijn APU (draait die wel in de lucht?) oid niet genoeg stroom meer kon leveren aan mijn panels en regelapparatuur waardoor de boordcomputer op hol is geraakd. Kan dit?

Ik heb trouwens uit wanhoop op 10000 ft op alle knopjes lopen drukken in de overheadpanel bij het stroomgedeelte waardoor ik perongeluk het battery knopje heb ingedrukt. Dit was erg dom want hierdoor kon ik ook niet meer m`n landinggear gebruiken voor een noodlanding en ook waren mn engines per direct uit waardoor ik stallend ben gecrasht. Extra tegenvaller dus want had hoop op een noodlanding die nog zou lukken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 03:32:

Hoi,
Alle begin is moeilijk:). Maar ik zou wel volhouden aangezien de MD11 een prachtkist is.
De LO speed warning die je beschrrijft, was dat met de A/P engaged? Zo ja, dan is er een reden geweest waarom de snelheid ineens is teruggelopen tot een gevaarlijk lage snelheid. De MD11 zal dan naar de maximale thrust setting gaan om meer snelheid te krijgen. Lukt dit niet dan veranderd hij ook volgens mij de pitch om snelheid te winnen en zo een stall te voorkomen. (Dit weet ik echter niet zeker omdat ik nog niet zoveel ervaring heb met de MD11).
Het voorgaande is opzich een mooie 'feature', je moet inderdaad wel doorhebben wat er aan de hand is.
Gewoon nog een keer stap-voor-stap de handleiding doornemen.

P.S. De snelheid kan soms ineens terugvallen als bijv. de wind drastisch veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:42:
En als je je license hebt, mogen wij allemaal mee om te kijken of FSX echt saaier is? ;)
Hehe, wie weet :). Duurt nog even voor ik klaar ben, maar met een beetje mazzel krijg ik m'n multi engine rating op een turboprop met plaats voor 19 passagiers. Maar of ik daar dan ook even een rondvluchtje mee mag maken als ik m'n brevet heb betwijfel ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:42:
Tsjah met FSX Get zag ik idd duidelijk dat het belgie was.
Mijn AP was wel geladen. Anders was ik ook nooit zo ver gekomen denk ik.
Opeens een melding lo speed restriction ofzo. Ik dacht huh en zag dat hij niet meer klom. Dit was nog ongeveer toen ik op 30.000 ft vloog. Snelheid lag toen tegen de 200kt aan.

Indien je de AP vergeet gaan toch ook niet opeens alle pannels knipperen dacht ik.

Ik heb nog in m`n melding scherm gekeken toen het helemaal mad ging in het vliegtuig. Ik las daar iets met fuel.

Wat ik zelf denk is dat mijn APU (draait die wel in de lucht?) oid niet genoeg stroom meer kon leveren aan mijn panels en regelapparatuur waardoor de boordcomputer op hol is geraakd. Kan dit?

Ik heb trouwens uit wanhoop op 10000 ft op alle knopjes lopen drukken in de overheadpanel bij het stroomgedeelte waardoor ik perongeluk het battery knopje heb ingedrukt. Dit was erg dom want hierdoor kon ik ook niet meer m`n landinggear gebruiken voor een noodlanding en ook waren mn engines per direct uit waardoor ik stallend ben gecrasht. Extra tegenvaller dus want had hoop op een noodlanding die nog zou lukken.
Die APU had ALLANG uit gemoeten in ieder geval (na het starten van de engines)... Wat er verder fout is gegaan, is moeilijk te achterhalen. Je hoeft maar 1 knopje te vergeten en het gaat al fout. Het kan ook fout gaan als je iets verkeerd timed (bijv. te vroeg op PROF klikken waardoor je de AP juist uitzet in plaats van aan...: dat soort geintjes). Als je ECHT alles PRECIES zo doet als in de tutorial, MOET het goed gaan. Maar het is idd lastig, hoor, de eerste keer. Ik dacht ook dat ik tijdens m'n eerste vlucht echt ALLES had gedaan zoals het er stond, maar nee, ik had gewoon 1 dingetje over het hoofd gezien en bye bye... Maar na een paar keer oefenen, kan je alles met je ogen dicht doen. Bij wijze van spreken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Propane schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:32:
[...]
Hehe, wie weet :). Duurt nog even voor ik klaar ben, maar met een beetje mazzel krijg ik m'n multi engine rating op een turboprop met plaats voor 19 passagiers. Maar of ik daar dan ook even een rondvluchtje mee mag maken als ik m'n brevet heb betwijfel ik :P.
Als dat niet zo is, zijn we denk ik graag cabine-proefkonijnen op je lesvluchten hoor ;)... bij welke maatschappij en op welk veld is dat normaal?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik doe m'n opleiding bij AIS Flight Academy op vliegveld Lelystad, nog een relatief nieuwe opleiding maar tot dusver alles erg goed geregeld. Ik vlieg in deze fase in een Socata TB-9 en de multi engine lessen worden op dit moment nog gegeven op een Cessna T303 Crusader.

Er zijn echter een stuk of vijf Jetstream 32 toestellen gekocht om onder wet-lease contracten te gaan vliegen voor zover ik heb begrepen. Tevens is het de bedoeling dat er ook een Jetstream gebruikt gaat worden voor de multi engine lessen, zodat we mogelijk direct van de opleiding komen met een turboprop rating.

Maar goed, dat is allemaal offtopic en nog toekomstmuziek aangezien ik nog zo'n 16 maanden voor de boeg heb ;).

Ontopic: Ik heb laatst de eerder hier genoemde Lotus L-39 Albatros gekocht... Wat een heerlijk vliegtuig zeg. Makkelijk te vliegen, mooie details en leuk om in multiplayer mee rond te vliegen met een vriend :). Als ik tijd heb maar eens verdiepen in de details van het vliegtuig, voor nu blijft het lekker oppervlakkig rondvliegen boven de Alpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
bel de krant, me eerste repaint vlugertje is af :o
voor een noob + 2 uur werk is het alsnog leuk geworden, photoshop + fs painter v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Propane schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:30:
Ik doe m'n opleiding bij AIS Flight Academy op vliegveld Lelystad, nog een relatief nieuwe opleiding maar tot dusver alles erg goed geregeld. Ik vlieg in deze fase in een Socata TB-9 en de multi engine lessen worden op dit moment nog gegeven op een Cessna T303 Crusader.

Er zijn echter een stuk of vijf Jetstream 32 toestellen gekocht om onder wet-lease contracten te gaan vliegen voor zover ik heb begrepen. Tevens is het de bedoeling dat er ook een Jetstream gebruikt gaat worden voor de multi engine lessen, zodat we mogelijk direct van de opleiding komen met een turboprop rating.

Maar goed, dat is allemaal offtopic en nog toekomstmuziek aangezien ik nog zo'n 16 maanden voor de boeg heb ;).

Ontopic: Ik heb laatst de eerder hier genoemde Lotus L-39 Albatros gekocht... Wat een heerlijk vliegtuig zeg. Makkelijk te vliegen, mooie details en leuk om in multiplayer mee rond te vliegen met een vriend :). Als ik tijd heb maar eens verdiepen in de details van het vliegtuig, voor nu blijft het lekker oppervlakkig rondvliegen boven de Alpen.
Ey dan zijn we zo goed als buren, ik vlieg een paar deurtjes verderop bij de Martinair Flight Academy :*)

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

offtopic:
@ punisherADF: Mag ik vragen wat zou een opleiding ongeveer kost.

Verwijderd

Ik schat 2 tot 10000 euro.

Maar wat kan een oorzaak zijn in de PMDG MD-11 als je panels en cockpitpichten opeens beginnen te knipperen tijdens je vlucht.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:15:
Ik schat 2 tot 10000 euro.

Maar wat kan een oorzaak zijn in de PMDG MD-11 als je panels en cockpitpichten opeens beginnen te knipperen tijdens je vlucht.
offtopic:
Denk dat je bedoel 10.000 tot 20.000

• PunisherADF
IStealYourGun schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:59:
offtopic:
@ punisherADF: Mag ik vragen wat zou een opleiding ongeveer kost.
Opleidingskosten voor de integrated ATPL opleiding bij de Martinair bedraagt € 109,500,-

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:55
Ex rente en alle verzekeringen die je erbij betaalt.

Aan het einde van de rit kom je aan ongeveer 200000 uit.

• Propane
  • Niet online
PunisherADF schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:31:
[...]

Opleidingskosten voor de integrated ATPL opleiding bij de Martinair bedraagt € 109,500,-
(Bijna) Zelfde bij AIS. €105.000 voor de opleiding + €5000 voor het garantiefonds. Komt inderdaad nog rente en verzekering bij, maar ik heb nog ruim onder de 150k in totaal.

Offtopic: Ik ben al eens door 2 van je collega's (of misschien door jou? :P) opgepikt toen ik vanaf de bushalte richting school liep. En al eens door de directiesecretaresse in Lelystad zelf terwijl ik richting het station liep. Goede buren :).

Edit:
Welk nummer is dat ook alweer die op 1:50 start? Ik ken hem, maar ik heb hem niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Propane op 03-09-2009 14:46 ]

• PunisherADF
Propane schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:23:
[...]
(Bijna) Zelfde bij AIS. €105.000 voor de opleiding + €5000 voor het garantiefonds. Komt inderdaad nog rente en verzekering bij, maar ik heb nog ruim onder de 150k in totaal.

Offtopic: Ik ben al eens door 2 van je collega's (of misschien door jou? :P) opgepikt toen ik vanaf de bushalte richting school liep. En al eens door de directiesecretaresse in Lelystad zelf terwijl ik richting het station liep. Goede buren :).

Edit:

[...]
Welk nummer is dat ook alweer die op 1:50 start? Ik ken hem, maar ik heb hem niet meer.
Offtopic:
Inderdaad met verzekeringen etc kom je zo rond de 150k uit bij de martinair.
Haha nee nog nooit door mij opgepikt maar wellicht zien we elkaar nog eens rijden, we rijden meestal in een zwarte peogeot 205 of een rode ford fiesta altijd om half 9 :*)
Sta je ook op de groepsfoto van luchthaven Lelystad die laatst gemaakt is ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
PunisherADF schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:17:
[...]

Ey dan zijn we zo goed als buren, ik vlieg een paar deurtjes verderop bij de Martinair Flight Academy :*)
Hehe. Hier een straks-een-iets-verder-weg-buur. Begin over een tijdje ook aan een integrated ATPL opleiding. Sinds de aanname ook veel minder FSX gedaan moet ik bekennen... Het maakt het gelijk eens stuk minder interessant, een dergelijke opleiding in het verschiet ;( .

[ Voor 4% gewijzigd door Mischa_NL op 04-09-2009 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mischa_NL schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 04:27:
[...]

Hehe. Hier een straks-een-iets-verder-weg-buur. Begin over een tijdje ook aan een integrated ATPL opleiding. Sinds de aanname ook veel minder FSX gedaan moet ik bekennen... Het maakt het gelijk eens stuk minder interessant, een dergelijke opleiding in het verschiet ;( .
Dat had ik juist niet. FS heeft me behoorlijk geholpen als proceduretrainer.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Een vriend van me zat uren achter de PMDG 747 en kon met z'n bridgecourse met zn ogen dicht alle knoppen aanwijzen.

Als 1 van ons FS'ers met PMDG 737 of 747 ervaring in een kist zit waar de piloten zijn vergiftigd of wat dan ook, weet ie hoe je een autoland moet maken :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bolk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:14:
[...]

Dat had ik juist niet. FS heeft me behoorlijk geholpen als proceduretrainer.
Dat zeker. Ik vlieg nu regelmatig in FSX even in een snellere kist dan waar ik in het echt op vlieg. Wat circuittraining met alle checklists erbij, als je het dan op die snellere kist kan heb je in het echt ook minder moeite om alles netjes op tijd te doen. Ik heb al gemerkt dat dit zeker effect heeft.

@ Punisher: Nee, ik sta niet op die groepsfoto. Ben 14 juli gestart, en die groepsfoto was toen al gemaakt begreep ik. Volgende keer beter. Misschien dat ik even een keertje binnenloop bij jullie en aan de balie naar Punisher vraag ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:24:
[...]

Die APU had ALLANG uit gemoeten in ieder geval (na het starten van de engines)... Wat er verder fout is gegaan, is moeilijk te achterhalen. Je hoeft maar 1 knopje te vergeten en het gaat al fout. Het kan ook fout gaan als je iets verkeerd timed (bijv. te vroeg op PROF klikken waardoor je de AP juist uitzet in plaats van aan...: dat soort geintjes). Als je ECHT alles PRECIES zo doet als in de tutorial, MOET het goed gaan. Maar het is idd lastig, hoor, de eerste keer. Ik dacht ook dat ik tijdens m'n eerste vlucht echt ALLES had gedaan zoals het er stond, maar nee, ik had gewoon 1 dingetje over het hoofd gezien en bye bye... Maar na een paar keer oefenen, kan je alles met je ogen dicht doen. Bij wijze van spreken. ;)
APU gaat bij vanzelf uit na het starten van de engines. Alleen de air APU moet je met het handje uitzetten. Ik weet het niet zeker, maar zal een keer opletten tijdens het staren van de engines wanneer de APU uitgaat. Ik vermoed na starten #3 engine (de 1e die je start). Ik start toch via buttons en switches in mijn setup, dus kan het overhead panel goed in de gaten houden.

Knipperen...kan het zijn dat je per ongeluk de AP hebt gedisconnect? Maar zelfs dan zou het nog even moeten duren voordat je een airspeed van 200kts ziet.
En anders volgende keer naar de Status page en een screendump proberen te maken.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
Propane schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:35:
[...]
Dat zeker. Ik vlieg nu regelmatig in FSX even in een snellere kist dan waar ik in het echt op vlieg. Wat circuittraining met alle checklists erbij, als je het dan op die snellere kist kan heb je in het echt ook minder moeite om alles netjes op tijd te doen. Ik heb al gemerkt dat dit zeker effect heeft.

@ Punisher: Nee, ik sta niet op die groepsfoto. Ben 14 juli gestart, en die groepsfoto was toen al gemaakt begreep ik. Volgende keer beter. Misschien dat ik even een keertje binnenloop bij jullie en aan de balie naar Punisher vraag ^^.
Zo doe ik dat ook wel vaak, procedures leren kan echt wel goed met FSX :*)
@ Propane : Moet je zeker een keertje doen haha vraag dan wel naar Rick weten ze op school ook wie er bedoeld word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Kensei schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:43:
[...]

APU gaat bij vanzelf uit na het starten van de engines. Alleen de air APU moet je met het handje uitzetten. Ik weet het niet zeker, maar zal een keer opletten tijdens het staren van de engines wanneer de APU uitgaat. Ik vermoed na starten #3 engine (de 1e die je start). Ik start toch via buttons en switches in mijn setup, dus kan het overhead panel goed in de gaten houden.

Knipperen...kan het zijn dat je per ongeluk de AP hebt gedisconnect? Maar zelfs dan zou het nog even moeten duren voordat je een airspeed van 200kts ziet.
En anders volgende keer naar de Status page en een screendump proberen te maken.
APU gaat niet vanzelf uit. De APU gaat uit wanneer er geen load meer is, dus wanneer je APU Air uitschakelt na engine start (mits gestart via ELEC-panel).

Bij motoren starten worden automatisch de generatoren van de motoren gekoppeld aan het electrische systeem. Als je alle 3 de motoren hebt gestart, levert de APU geen stroom meer aan het electrische systeem. Nog wel AIR, dus om die reden blijft de APU gewoon draaien. Als je APU AIR uitschakelt wordt de APU dus niet meer gebruikt, dus wordt deze automatisch uitgeschakeld :)

[ Voor 17% gewijzigd door Floppie op 04-09-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Propane schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:23:
[...]

[...]
Eh... ik ken hem ook maar kom niet op de naam 8)7 dacht dat het stukje was van een hardcore nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PMDG J41 Turboprop is zojuist in de 'verkoop'
Wellicht interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Floppie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:25:
[...]

APU gaat niet vanzelf uit. De APU gaat uit wanneer er geen load meer is, dus wanneer je APU Air uitschakelt na engine start (mits gestart via ELEC-panel).

Bij motoren starten worden automatisch de generatoren van de motoren gekoppeld aan het electrische systeem. Als je alle 3 de motoren hebt gestart, levert de APU geen stroom meer aan het electrische systeem. Nog wel AIR, dus om die reden blijft de APU gewoon draaien. Als je APU AIR uitschakelt wordt de APU dus niet meer gebruikt, dus wordt deze automatisch uitgeschakeld :)
Maar alleen de air apu blijft draaien/branden. De ELEC brand niet meer op het overhead panel. Dat is wat ik zeg...volgens mij is de elec apu dus dan uitgeschakeld.
air apu moet je nog met het handje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je ook stroomproblemen zoals ik toen had?

Leek net of er niet genoeg watt was om alles te voorzien en daarom ging de apparatuur knipperen. Dus panels aan/uit en ook de lichten in de cockpit. Dit gebeurde willekeurig op verschillende plekken in de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:07:
Krijg je ook stroomproblemen zoals ik toen had?

Leek net of er niet genoeg watt was om alles te voorzien en daarom ging de apparatuur knipperen. Dus panels aan/uit en ook de lichten in de cockpit. Dit gebeurde willekeurig op verschillende plekken in de cockpit.
zoals ik al zei...nu (achteraf nog) is het niet te zeggen. Gewoon nog een keer proberen en als het weer gebeurd screendumps maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:33:
De PMDG J41 Turboprop is zojuist in de 'verkoop'
Wellicht interessant.
Thanks voor de heads up. Ik heb hem aangeschaft na het lezen van de tutorial en een snelle blik op het Youtube filmpje. Hier ga ik nog een hoop fun mee hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/bi77na.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Even een vraagje.
Ik run nu FSX met:

Amd Phenom X2 550 BE @ 3.8 Ghz.
3 GB DDR2 800Mhz
8400GS ff kort samengevat.
Binnekort komt er een 250GTS in.
ook komt er 2GB Ram bij, dus in totaal 5GB.

Volgens mij is deze processor snel genoeg voor Fsx ?
Videokaart is ook goed genoeg, anders ga ik voor een HD4870, al blijkt dat een nvidia kaart het altijd wel beter doet met FSX ?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben jaloers op jouw processor. Ik draai met een 2x2.7 ghz amd en baal ervan dat ik niet meer rekenkracht heb voor leuke scenery en traffic.
Grafisch zit je ook wel goed want qua GPU eist FSX amper wat.

Veel plezier alvast met je topsysteem voor fsx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kensei schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:32:
[...]

Maar alleen de air apu blijft draaien/branden. De ELEC brand niet meer op het overhead panel. Dat is wat ik zeg...volgens mij is de elec apu dus dan uitgeschakeld.
air apu moet je nog met het handje doen.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik maak hieruit op dat er (volgens jou) twee APU's zijn. Dat is niet het geval, er is één APU die voor zowel pneumatic (lucht) als electrical power kan zorgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Nee, er is 1 APU (ik zeg nergens dat het er 2 zijn; dat is nl niet het geval). Via het overhead panel kan je de APU pwr aanzetten, maar...er is ook een button die de AIR regelt van de APU. Het verwarrende is dat je dus 2 buttons hebt:
1x "APU pwr" en 1x "APU".
Het lampje van de APU pwr gaat uit na het starten van de 3e motor. De APU knop/button moet je zelf uitzetten nadat alle 3 de motoren draaien.

De APU kan gebruikt worden voor elec en/of air. Voor het starten van de motoren moet de APU de air(bleed) leveren.

Voor het krijgen van alleen elec via de APU kies je "APU pwr". Wil je ook bleed air hebben, dan moet je ook APU indrukken.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2vajib9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Die PMDG Jetstream 41 is wel een erg mooie kist zeg. Vandaag de hele middag en een deel van de avond mee bezig geweest. Manuals lezen, procedures checken en vervolgens de tutorial doen. Ik heb nog niet de tutorial foutloos kunnen voltooien, ik kreeg op één of andere manier de autopilot niet goed geconfigureerd.

Ik heb nog geen andere PMDG payware of andere payware kisten die qua simulatie zo ver gaan. Hele nieuwe, leuke ervaring :). En zo'n turboprop is ook nog wat interessanter dan een 747 naar mijn mening, je hebt wat meer te doen onderweg.

Wat screenshots:

After landing met alles erop en eraan (pitot covers, engine inlet covers, alles open etc etc):

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2v8lc3s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/30dfqfa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/rub1o3.jpg

En in-flight tijdens de tutorial (KHPN - KIAD):

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2i20c53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/r1bm80.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/ay2ibo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/27xdn9t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/34fk8c4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/1570ryp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/30ct7af.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/nnmakg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Welke videokaart wordt aangeraden op FSX.
Hoor dat de 4870, en dan met name gewoon de ATI kaarten in het algemeen slecht werken met FSX ?

Welke nvidia kaart worden goede resultaten mee geboekt?
Ik heb al een snelle CPU, komt nog een goede videokaart, maar is geheugen met een geheugensnelheid van 1066 Mhz ook efficiënt of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

@ Prop-Pics: Vette foto's. :P

@Hierboven:

Tsja. FSX is heel veel eisend. Ik heb 2X 4Ghz Xeon.. Dat zorgt wel voor de nodige FPS. Qua videokaart zou ik persoonlijk kiezen voor een GTX 275; snel, single-core etc.

Ook moet je zorgen voor een zo hoog mogelijke FSB!

8*500 bijvoorbeeld is meer dan genoeg. :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door SalimRMAF op 08-09-2009 14:11 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Zit nu met een muliplier van 19 x 200 FSB als goed is....
me FSB krijg ik niet omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

i7 860 en P55 mobo besteld. M'n bevindingen horen jullie volgende week :)

Verwijderd

omdat FSX toch niet zo vlot draait op m'n oude laptop (Centrino 1.6Ghz/2GB RAM/ATI 9700) heb ik FS 2004 maar eens uit de kast gehaald.

Heb net m'n eerste vluchtje sinds lang achter de rug. Ik had dit gedaan via de flightplanner: EBBR - EDDF @ FL210. Na veilig te zijn geland in Frankfurt-Main had ik graag verder willen vliegen naar LIPZ (Venice, Marco Polo). Hoe doe ik dat eigenlijk? Via de ATC kan ik enkel Takeoff Straight Out, North, East, ... selecteren of Taxi to Parking.

Graag had ik ATC instructies gekregen om vanuit m'n gate naar Venetië te gaan. Is dat mogelijk?

Voorts heb ik m'n Logitech Force3D Pro aan m'n laptop gehangen. 'k had die gekocht voor FSX. Ik vind dat deze héél erg gevoelig reageert. En tikje naar links of rechts en je gaat haast rollen :s Kan ik dat ergens aanpassen? Zodat het toch vloeiende bewegingen geeft, maar toch met iets meer weerstand dan nu?
Voort... die Force Feedback in FS2004... Wordt die ergens gebruikt of moet ik me echt te pletter vliegen vooraleer ik iets merk? Ik had dan al met opzet slechte weersomstandigheden gekozen met realisme op max.

Veel noobvragen... maar ja ^^'

Mooi vliegtuigje trouwens die CRJ-100 <3
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/5jQHt.jpg

• Dani86

Dani86

AeroGeek

FFB merk je niks van in FS, alleen met taxieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Leuk voor Flightsim: nieuws: ATI Eyefinity kan zes beeldschermen aansturen met één videokaart

AMD heeft zijn technologie met de naam ATI Eyefinity onthuld. In combinatie met de juiste videokaart zorgt Eyefinity ervoor dat er zes beeldschermen met een maximale resolutie van 2560x1600 pixels aangestuurd worden.

Beetje idee van de Triplehead maar dan in 1 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Hmm, ik heb voor de PMDG Jetstream maar even een oude monitor erbij gepakt om al het 'papierwerk' op bij te houden, of om zoals op de foto's het overhead panel/FMS op te zetten. Kan echter niet zeggen dat het super werkt qua performance. Toch wel jammer dat er niet standaard goede multimonitor support zit in FSX (of zit het ergens verstopt?)...

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/33f8i2p.jpg

Edit: Oeh, thumb vergeten, zal het even fixen. Done.

[ Voor 18% gewijzigd door Propane op 11-09-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee waar ik een mooi afgewerkte BAE-146 RJ-300 voor FS2004/FSX kan vinden? Degenen die ik heb weten te vinden hadden geen virtual-cockpit en geen deftige panels :-/ 't zag er zo FS2000-achtig uit.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/zbHXdl.png

Is het voorts een gedacht van mij of leidt de ATC je niet mooi tegenover de runway? Ik moet altijd zitten corrigeren, ook al zal de autopilot via GPS te vliegen tot het punt waar je instructies krijgt van de tower om te landen. Heb het daarnet mogen ondervinden toen ik de ILS niet kon vastkrijgen :-/
't ding duikt dan doodleuk naar beneden. Daar ging mijn vlucht van 1u26m (-_-#)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[b][message=32563659,noline]
Is het voorts een gedacht van mij of leidt de ATC je niet mooi tegenover de runway?
ATC leidt je in de meeste gevallen op een heading van ong. 30 graden ten opzichte van de ILS inbound track. Die laatste bocht moet je of zelf doen, of doet je AP zodra de approach mode aankomt.

(in het echie dan, neem aan dat FSX ook wel zoiets voor elkaar kan krijgen.)

[ Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 12-09-2009 12:07 ]

• FSXnoob
Kan je @ fsx + acceleration ook met free flight van/naar de vliegdekschip gaan? ik kan het hele schip gewoon nergsns vinden :X

Verwijderd

Je kunt toch tijdens zo'n missie op de kaart de coordinaten van het vliegdekschip opschrijven?
(CTRL - Z paar keer indrukken om dat te zien).
Of via de map bekijken waar je uithangt.

Als ie er dan in free flight ook is, dan is het antwoord: Ja.
Anders niet. ;)

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Propane schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:30:
Hmm, ik heb voor de PMDG Jetstream maar even een oude monitor erbij gepakt
...
Die Jetstream (mooi ding trouwens) is toch VC only? Bevalt dat een beetje? In een cessna in de VC is het best te doen maar in de jetstream heb je (lijkt me?) veel meer interactie met het panel nodig en gaat dat dan wel lekker in de VC?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ben hier na lange tijd terug, voor de oudgedienden bekend als Ratel.
Hier gebeurt (gebeurde?) het toch een beetje, al is het schrikken dat dit topic al twee jaar in de lucht hangt. Vroeger was het een topic per week ongeveer.

FS doe ik al sinds 1991, dus vanaf FS4.0. De stap naar FSX heb ik nog niet gemaakt en vlieg met FS9. Bijna dagelijks, praktisch altijd met de PMDG MD11 of B744, af en toe de LDS763.

Voor de start een paar sfeershots:

Afbeeldingslocatie: http://i823.photobucket.com/albums/zz152/fs943v3r/md11_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i823.photobucket.com/albums/zz152/fs943v3r/md11_02.jpg

[url=http://http://i823.photobucket.com/albums/zz152/fs943v3r/KLM0781_ManchesterCTR.jpg] Afbeeldingslocatie: http://i823.photobucket.com/albums/zz152/fs943v3r/md11_03.jpg[/url]

Afbeeldingslocatie: http://i823.photobucket.com/albums/zz152/fs943v3r/744klm_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i823.photobucket.com/albums/zz152/fs943v3r/744klm_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i823.photobucket.com/albums/zz152/fs943v3r/thai01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i823.photobucket.com/albums/zz152/fs943v3r/thai02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mooie foto's, ja ik vind ook dat het met de FS-community hier op GoT minder is geworden.

Mijn hoogtepunt vond ik de maand voor en na de release van FSX, Topic na topic. :9

Ik heb nu geen FS9/X omdat ik geen goede videokaart heb geinstalleerd op het moment.. |:( Ik wach op de nieuwe nVidia DX11's of de Ati's.

Maar ey, FS4.0? Ik begon met FS95, >:) Vind ik nog steeds vet eerlijk gezegd, de B737-400 zonder bewegende flaps. *;

x

[ Voor 16% gewijzigd door SalimRMAF op 13-09-2009 18:41 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:39
salimrmaf schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:39:
Mooie foto's, ja ik vind ook dat het met de FS-community hier op GoT minder is geworden.

Mijn hoogtepunt vond ik de maand voor en na de release van FSX, Topic na topic. :9

Ik heb nu geen FS9/X omdat ik geen goede videokaart heb geinstalleerd op het moment.. |:( Ik wach op de nieuwe nVidia DX11's of de Ati's.

Maar ey, FS4.0? Ik begon met FS95, >:) Vind ik nog steeds vet eerlijk gezegd, de B737-400 zonder bewegende flaps. *;

x
Het is niet echt iets om over op te scheppen,gezien het feit dat ik daarmee zelf aangeef een ouwe l*l te zijn ;( , maar ik heb nog met FS 3.0 gevlogen. Op een groen monochrome scherm.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
mekkieboek schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:46:
[...]

Die Jetstream (mooi ding trouwens) is toch VC only? Bevalt dat een beetje? In een cessna in de VC is het best te doen maar in de jetstream heb je (lijkt me?) veel meer interactie met het panel nodig en gaat dat dan wel lekker in de VC?
Ik vind het prima te doen, zowel met muis en toetsenbord/HAT switch door de cockpit kijken als met TrackIR. Ik ben eerlijk gezegd ook niet anders gewend. Ik ben in games altijd al wat gericht op graphics, dus vond ik de 3D cockpit altijd al beter dan 2D panels in FSX en ik heb daar ook niet mee gevlogen. Daarnaast zijn eigenlijk alle belangrijke camerapunten inbegrepen en zijn er nog 2D panels van de dingen die je het meest zal gebruiken.

Het is een beetje tricky, een die hard flightsimmer die altijd al "SHIFT+#" heeft ingedrukt om daarna een knopje in te drukken zal het misschien een ramp vinden. Anderen vinden het juist prettiger en realistischer werken. Lees bijvoorbeeld dit maar eens: http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=260448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

peeth schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:01:
[...]

Het is niet echt iets om over op te scheppen,gezien het feit dat ik daarmee zelf aangeef een ouwe l*l te zijn ;( , maar ik heb nog met FS 3.0 gevlogen. Op een groen monochrome scherm.
Haha, ik heb een site gevonden, waar je de hele oude FS's op kunt terugzien. TELKENS weer, zie je dat de GFX een stuk beter worden..

Ik kan me niet voorstellen dat het mogelijk is om met een scherm van 300x200 ofzo te gamen. :?

http://fshistory.simflight.com/fsh/index.htm

Afbeeldingslocatie: http://fshistory.simflight.com/fsh/images/fs1-apple-anim1.gif

[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 13-09-2009 22:10 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Waar heb je meer baat bij met FSX.

een 3.8 Ghz Dual core of een 3.1 Ghz Quad core?

Gaat FSX efficiënt om met meerdere cores?

[ Voor 20% gewijzigd door Mr.Joker op 14-09-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

salimrmaf schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:09:
Ik kan me niet voorstellen dat het mogelijk is om met een scherm van 300x200 ofzo te gamen. :?
Vreemde opmerking. Als je doelt op de huidige aanbod van moderne games, ja nogal. Maar zeker niet onmogelijk, als je terug kijkt naar monitoren van pakweg de jaren 80. In die tijd kwamen monitoren in totaal niet boven de 1000pixels. Verder, de hoeveelheid pixels was en is niet per definitie gerelateerd aan de grootte van een scherm.
Mr.Joker schreef op maandag 14 september 2009 @ 01:28:

Het nut van quadcores is uiterst minimaal met FSX. Daarom ook het advies, neem een hoog geklokt dualcore. Want FSX is ook erg kloktikken afhankelijk.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Propane schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:15:
[...]
Ik vind het prima te doen, zowel met muis en toetsenbord/HAT switch door de cockpit kijken als met TrackIR. Ik ben eerlijk gezegd ook niet anders gewend. Ik ben in games altijd al wat gericht op graphics, dus vond ik de 3D cockpit altijd al beter dan 2D panels in FSX en ik heb daar ook niet mee gevlogen. Daarnaast zijn eigenlijk alle belangrijke camerapunten inbegrepen en zijn er nog 2D panels van de dingen die je het meest zal gebruiken.

Het is een beetje tricky, een die hard flightsimmer die altijd al "SHIFT+#" heeft ingedrukt om daarna een knopje in te drukken zal het misschien een ramp vinden. Anderen vinden het juist prettiger en realistischer werken. Lees bijvoorbeeld dit maar eens: http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=260448
Heb sinds dit weekend ook de JS41 en sim, net als jij, ook met de TrackIR. Moet nog wel een beetje wennen...het overhead panel is wat smalelr dan ik gewend ben van de MD-11 / 737 :)
Moest uiteraard ook FSX opnieuw installeren omdat ik alleen FS9 simde.
En dan merk je toch dat FSX met een PMDG wat meer van je systeem vraagt dan FS9. Heb mijn CPU flink moeten OC'en naar 4,05Ghz en mijn GPU ook moeten OC'en om een beetje performance eruit te krijgen met een leuk beeld (en da's niet makkelijk op 1900x1200 reso).
Hoe dan ook...de JS41 is een leuke kist, maar ik moet die tutorial toch echt nog een keertje extra doen. De AP is flink anders. Kreeg bijv niet een fatsoenlijke ILS werkend, dus heb maar handmatig de APPR gedaan.

Ook bleef ik rijden terwijl ik de gashendels dicht (idle) had en op Taxi stand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Mr.Joker schreef op maandag 14 september 2009 @ 01:28:

Ik weet wel, dat je een Core i7 op 3.8 ghz betere prestaties haalt, dan met een Core 2 Duo @ 3.8 ghz.
Er zijn op internet meerdere reviews met FSX geweest, waarbij de i7 erg goed presteert in FSX.

Zelf heb ik mijn i7 @ 3.8 ghz draaien.. helaas is het nog steeds niet genoeg op vliegvelden als London Heatrouw @ 1920 x 1200 met PMDG MD-11 te vliegen, me frames zakken wel even terug naar 16 - 22.. persoonlijk zou ik als je een nieuws systeem aanschaft altijd voor een i5/i7 gaan. En als je makkelijk kunt upgraden, een hoog geklokte dual / quad core.. waarbij ik zelf voor een quad core zou gaan.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Heb laatst een X2 550 aangeschaft (dual core 3.8 Ghz OC)

Kan dan wel voor een AMD Phenom 2 X4 3.1 Ghz gaan? (std, na oc misschien 3.4-3.5?)

Maar is het de dubbele prijs waard?

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Joker op 14-09-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Maandag was weer een verveeldag, dus dacht doe eens ff creatief met vliegtuig maken en frapsen ^^

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VEL0_rAhvHI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Kensei schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:18:
[...]

Ook bleef ik rijden terwijl ik de gashendels dicht (idle) had en op Taxi stand :?
Er staat geloof ik ook in de tutorial een note over de engines en throttle. Throttle op idle is nog steeds zo'n 22 à 23 procent aan vermogen. Mogelijk dat je als je licht bent, je daardoor vrolijk blijft rijden als je de parking brake niet gebruikt.

Met de autopilot kan ik je helaas (nog) niet helpen. Ik kreeg hem zelf tijdens de vlucht niet goed ingesteld, maar aangezien ik al lang blij was dat ik in de lucht zat ben ik vrolijk op het handje doorgevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Welk programma gebruiken jullie voor recorden van FSX ?
Trouwens 2 nieuwe toestellen ge-add.

Emirates A350 En Embraer BA.

Mooie toestellen ! :)

[ Voor 46% gewijzigd door Mr.Joker op 14-09-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Propane schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:53:
[...]
Er staat geloof ik ook in de tutorial een note over de engines en throttle. Throttle op idle is nog steeds zo'n 22 à 23 procent aan vermogen. Mogelijk dat je als je licht bent, je daardoor vrolijk blijft rijden als je de parking brake niet gebruikt.
Ik heb 'm niet (nog niet) maar misschien kun je met de feather stand vd propellors wat regelen qua idle trekkracht tijdens taxi. Of praat ik nu onzin?
In X-Plane (net geprobeerd met de Cessna 177rg) heeft dat een klein beetje effect zowel op prop rpm als op taxi snelheid (versnelling).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Mr.Joker schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:17:
Welk programma gebruiken jullie voor recorden van FSX ?
fraps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Fraps zorgt bij mij voor een leuke FPS drop.
Speel met 25-30 FPS contstant maar met fraps gaat hij naar 15....
alternatief?

Paar leuke plaatjes misschien?
Vind die Embraer zeer goed gelukt :)

Had eerst ook nog een Arkefly high detailed, alleen die was met re-install weggegaan.
Hoe krijgen jullie trouwens die KLM toestellen in FSX, lukt me nooit?

Let niet op de lage FPS waarden trouwens, had alles bijna op hoog staan, dat heb ik nooit, scenery boeit me niet zo....
Ik heb ook het gevoel dat me videokaart ook gewoon een beperkende factor is...
Nvidia kaarten werken beter dan ATI met fsx heb ik begrepen?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/09/15/1252969520-570.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/09/15/1252969521-081.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/09/15/1252969521-592.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/09/15/1252969522-13.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door Mr.Joker op 15-09-2009 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Mr.Joker schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:54:

Ik heb ook het gevoel dat me videokaart ook gewoon een beperkende factor is...
Nvidia kaarten werken beter dan ATI met fsx heb ik begrepen?
....
Nauwelijks. Omdat - zoals wel vaker in dit topic is vermeldt - de performance voor zo'n 80-90% leunt op de rekenkracht van je processor. Of je moet nog aan het stoeien zijn met een Radeon 5500. :+

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
volgens mij maakt je videokaart idd vanaf een 7800 serie of wellicht 8800 gt echt niets meer uit.
doe maar eens resolutie testen op een druk vliegveld.. 1024x768 of 1920 x 1200 oid.. zul je vast dezelfde fps halen

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Mr.Joker schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:54:
Fraps zorgt bij mij voor een leuke FPS drop.
Speel met 25-30 FPS contstant maar met fraps gaat hij naar 15....
alternatief?
FPS locken op 22 en frapsen op plekken waar niet extreem veel ai is, beetje een drop hoeft niet slecht te zijn, als het maar smooth loopt.

[ Voor 19% gewijzigd door FSXnoob op 15-09-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik zit met een 8400 GS, bepaald oldskool dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet het doen op centrino 1.6GHz/ATI 9700 128MB/2GB RAM en FS9 valt best te pruimen met een AI Traffic. Misschien FSX eens proberen op m'n Athlon Neo X2 64 (1.6Ghz) met 4GB ram en Radeon HD 3410?
't zal wel niks worden als ik de sommigen zo zie spreken over core i7, Xeon, Phenom II e.d. :s

Op drukke luchthavens zoals EDDF is Ultimate Traffic 2007 toch niet zo goed :(
Geregeld zit je vast omdat er een ander vliegtuig in de tegenovergestelde richting komt of laat de ATC je stikken net voor je de runway op mag... Raar gedoe >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:07:
Ik moet het doen op centrino 1.6GHz/ATI 9700 128MB/2GB RAM en FS9 valt best te pruimen met een AI Traffic. Misschien FSX eens proberen op m'n Athlon Neo X2 64 (1.6Ghz) met 4GB ram en Radeon HD 3410?
't zal wel niks worden als ik de sommigen zo zie spreken over core i7, Xeon, Phenom II e.d. :s

Op drukke luchthavens zoals EDDF is Ultimate Traffic 2007 toch niet zo goed :(
Geregeld zit je vast omdat er een ander vliegtuig in de tegenovergestelde richting komt of laat de ATC je stikken net voor je de runway op mag... Raar gedoe >_>
Heb je geen fuck aan. Zelfs op deze pagina is geloof ik nog te lezen dat je raw cpu speed nodig hebt.
Ik heb zelf een amd 5600+ die op uhh 2.7 ofzo loopt. x2 maar dan nog. Ik huil om de framerate zoals ik t hebben wil....

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog eens deze tip meegeven: Verlaag 'scenery objects' en traffic, bvb:

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/1972/41600412.png
De linkerhelft kan wel zonder problemen op max, maar de rechterhelft zet je best lager.

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/2346/61321171.png

• knights16
Waarbij ik heb begrepen dat vooral Road Traffic een grote FPS killer is.. Dus misschien wil je de genoemde scenery objects (hierboven) eerste uit/LOW zetten i.c.m. 0% road traffic enz en vervolgens deze verhogen naar je eigen wens.

PVoutput

• Remco Tr
Halloa

Ik heb dit systeem op de grond haal ik 15 fps en zodra ik los ben knalt ie naar 50/60 fps.
Dat is met de pmdg MD11 en fs dreamtream Chicago.

CPU: Quad E6750 op 3.20 Ghz FSB 400mhz
Mem: 4Gig ddr2 1:1 met cpu
Graph. 9600gt oc op 740mhz

Wat kan ik er aan doen dat ie op de grond ook wat soepeler draait.
Heb de tips hier boven van cyberblizzard gevolgd dat hielp al een hoop.

Alvast bedankt Remco

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:54
Water effects is (bij mij) ook een behoorlijk frame rate killer. (geforce 280 oc) Staat bij mij dus op low of mid, afhankelijk van waar ik vlieg. Bloom kilt je fr ook, dus die ook uitzetten.

oh, dit werkt op mijn systeem ook perfect: framerate limiter

[ Voor 26% gewijzigd door Spitfire123 op 16-09-2009 14:40 ]

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:53
Max 2x is eigenlijk onzin en een dikke framerate killer. Med/High 2x is meer dan genoeg, scheelt alleen de reflecties van huisjes volgens mij.

Overigens draait FSX wel lekker op m'n nieuwe pc! (phenom 2 955 OC + 4870 OC) (60 fps rural en zon 30 urban met addon vliegtuig en orbx spul (NIET ymml das echt een fps zuiger :P).

• Remco Tr
Spitfire123 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:37:
Water effects is (bij mij) ook een behoorlijk frame rate killer. (geforce 280 oc) Staat bij mij dus op low of mid, afhankelijk van waar ik vlieg. Bloom kilt je fr ook, dus die ook uitzetten.

oh, dit werkt op mijn systeem ook perfect: framerate limiter
Aan die limiter is lastig te komen ff op google gekeken maar geen idee waar ik hem vandaan kan halen.

• Mr.Joker
Van mijn kant een filmpje.
Het is waar wat cyberblizzard zegt, traffic vreet heel veel FPS, beter laag zetten.

Transavia 737 landing @ casablanca airport.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Vv1JRpmDPIc]

[ Voor 74% gewijzigd door Mr.Joker op 16-09-2009 19:47 ]

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mr.Joker schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:41:
Van mijn kant een filmpje.
Het is waar wat cyberblizzard zegt, traffic vreet heel veel FPS, beter laag zetten.

Transavia 737 landing @ casablanca airport.

[video]
Haha, je vergeet je trust reversers, en waarom heb je geen Casablanca Scenery geinstalleerd voor FS9? Voor mij persoonlijk een van de beste FS-addons. *O*

Hier:Aerosoft Casablanca Zitten mooie plaatjes bij! *O*

[ Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 17-09-2009 01:07 ]

Gulfstream G650

• Mr.Joker
Trust reverse gaat moeilijk met dit joystick, heb een logitech extreme 3d pro, maar je hebt maar een schuifregelaar voor het gas,en met die kan je niet terug naar reverse, iemand een suggestie?
ik heb fsx, daar past die scenery van fs9 niet in volgens mij?

EDIT: Met reverse al opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Joker op 17-09-2009 03:09 ]

• FSXnoob
F2 ingedrukt, is trust reverse / = spoilers

[ Voor 17% gewijzigd door FSXnoob op 17-09-2009 13:43 ]

• Mr.Joker
Was er idd achtergekomen, gelijk button op me joystick ervoor assigned....

vraag: ik zie zoveel mooie beelden met FS9, zoveel vliegtuigen, wat heeft fsx als meerwaarde eigenlijk?
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.