• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 20:03

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Mr.Joker schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:11:
Was er idd achtergekomen, gelijk button op me joystick ervoor assigned....

vraag: ik zie zoveel mooie beelden met FS9, zoveel vliegtuigen, wat heeft fsx als meerwaarde eigenlijk?
De prijs :+

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 21:51
Kwa Graphics...
Ik bedoel als je bij FSX je Graphics op 75 % kan zetten, en bij FS9 op 100%, ga je dan alsnog verschil zien?

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik vind bij FSX zaken als turbulentie wel beter uitgewerkt...als ik met FSX in zware turbulentie terechtkom, merk ik dat meer dan in FS9 :)

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Mr.Joker schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:11:
Was er idd achtergekomen, gelijk button op me joystick ervoor assigned....

vraag: ik zie zoveel mooie beelden met FS9, zoveel vliegtuigen, wat heeft fsx als meerwaarde eigenlijk?
De physics zijn in FSX beter uitgewerkt, en graphisch is alleen onder DX10(Vista,Win7) een aanduidbaar kwaliteitsverschil.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Anoniem: 78739

Topicstarter
Xadeon schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:16:
[...]

graphisch is alleen onder DX10(Vista,Win7) een aanduidbaar kwaliteitsverschil.
Het is al meermaals gezegd: Tussen DX9 en DX10 is er amper verschil in FSX, behalve het water en schaduwen in het vliegtuig. DX10 zorgt zelfs voor een prestatiedaling, probeer het maar eens. Verder zijn het terrein en de scenery in FSX sterk verbeterd tov FS9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Anoniem: 78739 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:51:
[...]
Het is al meermaals gezegd: Tussen DX9 en DX10 is er amper verschil in FSX, behalve het water en schaduwen in het vliegtuig. DX10 zorgt zelfs voor een prestatiedaling, probeer het maar eens. Verder zijn het terrein en de scenery in FSX sterk verbeterd tov FS9.
Afhankelijk van het systeem kan DX10 juist voor een fikse prestatie stijging zorgen tbh. Als ik in DX9 draai met dezelfde settings als DX10 heb ik bijna constant een lagere FPS. En dat is met anti aliasing out of the picture zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Propane schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 07:19:
[...]
Afhankelijk van het systeem kan DX10 juist voor een fikse prestatie stijging zorgen tbh. Als ik in DX9 draai met dezelfde settings als DX10 heb ik bijna constant een lagere FPS. En dat is met anti aliasing out of the picture zeg maar.
Met onderstaand systeem (signature) heb ik in DX10 een lagere framerate (laatste drivers).

Met standaard B737 op JFK bij fair weather (reso van 2560x1600):

DX9: virtual cockpit: 18 fps
DX9: outside view: 15 fps

DX10: virtual cockpit: 10 fps (en 'mislukte' gekartelde schaduw in VC, dan liever geen schaduw zoals in DX9)
DX10: outside view: 9 fps

De structuur van het water ziet er in DX10 wel beter uit, maar de kleur is niet om aan te zien, zo heb je in NYC een waterkleur zoals in de Caraïben (lichtblauw).

Voor de volledigheid de settings:

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/8889/38514897.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/1993/55431134.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/4503/70255938.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/55/83087002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/5969/12975430.jpg

Driverinstellingen: standaard (toepassingsgestuurd).

Edit: Misschien ligt het aan de hoge resolutie, lagere heb ik nog niet geprobeerd. Kan iemand anders met een lagere resolutie of met een ander systeem eens een vergelijking maken? Je zou dan toch verwachten dat DX10 beter voorbereid is op de toekomst met hoge resoluties.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 18-09-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:35
Zo, de 60 duizendste passagier is net vervoerd met fsx/fspassengers x *O*

Ik kan denk ik met me ogen dicht van schiphol naar brussel vliegen, heb dat zeker al 50 x gevologen met alles wat ik heb. Perfect voor +- 25 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:56
Ik ben mn processor aan het overclocken en finetunen voor fsx maar moet ik hierbij kiezen voor hoge FSB of een hoge mulitplier.

8x400 mhz= 3.20 ghz
of
9x355 mhz= 3.20 ghz
of
10x320mhz= 3.20 ghz

Of heeft er iemand andere suggesties

CPU: Quad E6700 op 3.20 Ghz FSB 400mhz
Mem: 4Gig ddr2 1:1 met cpu
Graph. 9600gt oc op 740mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-02 18:17
Ik ben op zoek naar zo'n CH Yoke met throttle en nu kom ik dit tegen:

FSY211U

Dat is de enige info die ik heb...lekker karig dus, maar kan iemand hier wat mee en dus een oordeel geven of dit wat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Anoniem: 78739 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:51:
[...]
Je begrijpt me verkeerd. Ik heb het - zoals jij zelf ook aangeeft - over aanduidbaar graphische kwaliteitsverschil tussen FS9 en FSX(DX10).
Polen schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:42:
Ik ben op zoek naar zo'n CH Yoke met throttle en nu kom ik dit tegen:

FSY211U

Dat is de enige info die ik heb...lekker karig dus, maar kan iemand hier wat mee en dus een oordeel geven of dit wat is?
Kijk eens op Saitek.com

[ Voor 24% gewijzigd door Xadeon op 18-09-2009 21:29 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Ook gedaan, maar het ging nu even over een aanbieding die ik zag. Ding was niet heel duur en wilde weten of het wat was, kan er verder ook niet al te veel info over vinden, vandaar.

Edit: het lijkt gewoon een yoke van CH dus wat dat betreft is het gewoon een goede, nu nog kijken of de verkoper reageert...

[ Voor 16% gewijzigd door Polen op 19-09-2009 12:43 ]

• FSXnoob
De beste gratis tuning tip voor fsx is echt wel deze.

Voor je begint te spelen, ctrl+alt+. / taakbeheer / processen - alle zooi dat niet nodig is afsluiten, van vista sidebars tot ander onnodige troep en u zal zien dat fsx echt beter draait :9

[ Voor 13% gewijzigd door FSXnoob op 19-09-2009 18:36 ]

Topicstarter
Tuzla schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:33:
De beste gratis tuning tip voor fsx is echt wel deze.

Voor je begint te spelen, ctrl+alt+. / taakbeheer / processen - alle zooi dat niet nodig is afsluiten, van vista sidebars tot ander onnodige troep en u zal zien dat fsx echt beter draait :9
Met hoeveel fps (procentueel)? Als ik niets doe zie ik met alle processen actief nochtans 0-1% CPU-gebruik. En als FSX geladen is heb ik met 4GB nog een heleboel geheugen over. Ik zie dus niet meteen waar die prestatiewinst vandaan zou komen (en op een videokaart draaien al helemaal geen processen :))

PS: Task manager is ctrl-shift-escape :)

• FSXnoob
precies geen idee, ik doe het een poosje en merk dat het gewoon net iets soepeler gaat dan normaal, tis geen wereld van verschil maar wel iets wat je for free krijgt, dan vooral aan de grond met veel ai eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tuzla schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 19:58:
precies geen idee, ik doe het een poosje en merk dat het gewoon net iets soepeler gaat dan normaal, tis geen wereld van verschil maar wel iets wat je for free krijgt, dan vooral aan de grond met veel ai eromheen.
Tja, als je geen objectieve vergelijking maakt kan het nog altijd slechts een gevoel zijn, of het placebo-effect. :) Je zegt trouwens ook 'iets soepeler', dus ik zou het niet 'de beste tweak' noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:20

Pierre

Van nature lui!

Remco Tr schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:17:
[...]
Aan die limiter is lastig te komen ff op google gekeken maar geen idee waar ik hem vandaan kan halen.
Hier staat een link waar je hem kan downloaden :*)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik kan wel janken, doe ik voor het eerst een lange vlucht (1.22 uur) pmdg md-11, 1 engine ging kapot net voor de landing maar kreeg het alsnog aardig aan de grond. Toen gewoon rustig taxien naar de gate..

Toen dacht ik ff de replay bekijken, na de replay wil ik verder spelen zakt de voorwiel ineens door de grond, fs passengers x meteen janken dat ik gecrasht ben dus heel vlucht verneukt, 231 doden 8)7 & - 800 punten dacht ik omg......... 8)7

met een snelheid van +- 15 km/h 231 dode krijgen, ik zou zeggen doe dat maar na _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien zat er een terrorist met een bom aan boord (en de kerosinetanks mee ontploft), dat zou wel heel realistisch zijn toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Anoniem: 78739 schreef op zondag 20 september 2009 @ 00:18:
[...]
Tja, als je geen objectieve vergelijking maakt kan het nog altijd slechts een gevoel zijn, of het placebo-effect. :) Je zegt trouwens ook 'iets soepeler', dus ik zou het niet 'de beste tweak' noemen. :)
Ik heb ook in mijn OS alle overbodige services uitgezet. Dat scheelde (in WIN7 that is) ook zo'n 500MB aan RAM verbruik.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Hoe weet je of een service overbodig is? heb je daar programma voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Remco Tr schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:48:
Hoe weet je of een service overbodig is? heb je daar programma voor ?
Nee, maar ik heb wel een lijstje van services die Vista/WIN7 standaard start terwijl je die meestal niet nodig hebt. Daarmee is het trial & error om te zien of alles goed blijft draaien.
Voor FS wil ik gewoon een clean/lean machine...geen overbodige troep (behalve AV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97551

Kensei schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:30:
[...]

Nee, maar ik heb wel een lijstje van services die Vista/WIN7 standaard start terwijl je die meestal niet nodig hebt. Daarmee is het trial & error om te zien of alles goed blijft draaien.
Voor FS wil ik gewoon een clean/lean machine...geen overbodige troep (behalve AV).
Schrijf er even een tooltje voor wil je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:24
Anoniem: 78739 schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:34:
Misschien zat er een terrorist met een bom aan boord (en de kerosinetanks mee ontploft), dat zou wel heel realistisch zijn toch? :)
LOL

alhoewel de douane controles ook erg streng zijn tegenwoordig ;) (een zelf meegebracht colablikje mag niet eens meer 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kensei schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:30:
[...]

Services nemen geheugen in, maar met 2GB had ik nog over, en nu met 4GB (spotgoedkoop) heb ik zeker nog geheugen over. Als ik niets doe heb ik met alle services geladen 0-1% CPU-gebruik. Dus ik vraag me af waar die extra performance vandaan zou komen? Vroeger tweakte ik ook tot in het extreme, maar door de jaren heen heb ik dat afgeleerd, wetende dat het toch amper uithaalt (services althans). Ik denk dat je nog meer winst behaalt door je CPU 1% extra te overklokken, of door 10% minder traffic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:20

Pierre

Van nature lui!

Yihaaa schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:59:
[...]

LOL

alhoewel de douane controles ook erg streng zijn tegenwoordig ;) (een zelf meegebracht colablikje mag niet eens meer 8)7 )
Nee gek he

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Anoniem: 78739 schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:38:
[...]
Services nemen geheugen in, maar met 2GB had ik nog over, en nu met 4GB (spotgoedkoop) heb ik zeker nog geheugen over. Als ik niets doe heb ik met alle services geladen 0-1% CPU-gebruik. Dus ik vraag me af waar die extra performance vandaan zou komen? Vroeger tweakte ik ook tot in het extreme, maar door de jaren heen heb ik dat afgeleerd, wetende dat het toch amper uithaalt (services althans). Ik denk dat je nog meer winst behaalt door je CPU 1% extra te overklokken, of door 10% minder traffic.
CPU draait al OC'ed (4,2GHz ipv 3Ghz) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Zojuist een yoke van CH, zo goed als nieuw, voor 50 euro op de kop getikt. Van het weekend even testen :)

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik sta op het punt om FSX Gold te kopen, zitten de kleinere vliegvelden zoals Lelystad en Teugen er eigenlijk ook in?

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:44

Dani86

AeroGeek

neo2001 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:25:
Ik sta op het punt om FSX Gold te kopen, zitten de kleinere vliegvelden zoals Lelystad en Teugen er eigenlijk ook in?
Ja, maar ga er niet van uit dat ze gedetailleerd zijn.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• FSXnoob
Hoe komt het dat je soms na een landing geen ground service option krijgt maar wel de optie voor takeoff meteen?

Ik deed net ff snel Eindhoven - Dusseldorf met de md-11, in Duitsland kreeg ik geen ground opties + dus ik reed ff wat rond en gewoon geen 1 plek vrij 8)7 terwijl ik gewoon met skai 2.3 & 63% traffic speel.

[ Voor 5% gewijzigd door FSXnoob op 23-09-2009 20:24 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 14:42
Systeem specificaties:
- 2x 2Ghz Opteron Dualcore
- 6 GB geheugen
- 7200RPM disk
- Onboard video, XGI Volario Z7
- OS Windows XP SP3

Spel:
Microsoft Flight 2002 Simulator

Tot nu toe werkt hij snel en heel weinig haperingen.

Maar toch wil ik graag losse videokaart voor mooiere grafische weergave.
Wat raden jullie mij aan? (PCI-E 16x)

Want ik heb gevoel dat ik niet per se over-the-top videokaart nodig heb, omdat de computer snel genoeg is.

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

zijn er mensen die dit wel eens gezien hebben?

live vliegverkeer boven NL

http://casper.frontier.nl/

het leuke is dat je hier ook de history in kunt duiken. heb mezelf net zien landen en opstijgen toen ik op vakantie ging _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door jos_zwa op 24-09-2009 10:34 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Pheebster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
jos_zwa schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:15:
zijn er mensen die dit wel eens gezien hebben?

live vliegverkeer boven NL

http://casper.frontier.nl/

het leuke is dat je hier ook de history in kunt duiken. heb mezelf net zien landen en opstijgen toen ik op vakantie ging _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
www.atcbox.com .... wel even een donatie doen zodat je member wordt

Topicstarter
Oei, ik heb zopas een vliegtuig zien crashen :'( (het verdween van het scherm), ik hoop dat er overlevenden zijn...

Misschien kan dit beter hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Voor de mensen die wel eens missies doen in FSX.

Ik had het een paar maanden geleden geïnstalleerd op mijn laptop, maar na format er niet opgezet, tot nu.

Ik kan me nog goed herinneren dat er een missie bijzat waar je een rondje op een luchtmacht basis moest vliegen met een klein vliegtuigje daarna de glidepath van de shuttle intercepten en achter de shuttle aan moest totdat die landde.

Maar ik kan die missie helemaal niet meer vinden :? Hoe kan die nou opeens weg zijn. Ik heb FSX+Acceleration boxed, zelfde installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Megamind schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:28:
Voor de mensen die wel eens missies doen in FSX.

Ik had het een paar maanden geleden geïnstalleerd op mijn laptop, maar na format er niet opgezet, tot nu.

Ik kan me nog goed herinneren dat er een missie bijzat waar je een rondje op een luchtmacht basis moest vliegen met een klein vliegtuigje daarna de glidepath van de shuttle intercepten en achter de shuttle aan moest totdat die landde.

Maar ik kan die missie helemaal niet meer vinden :? Hoe kan die nou opeens weg zijn. Ik heb FSX+Acceleration boxed, zelfde installatie.
Als ik me niet vergis is dat 'Executive Tour' (Beginner - Pilot for Hire):
Estimated time to complete:
- 30 minutes

Aircraft:
- Beechcraft King Air 350

Objectives:
- Fly a VIP to sites around Edwards Air Force Base

An aerial tour of the area around Edwards Air Force Base should be a relaxing, easy flight. But not when you have an important and demanding cabinet secretary in the back.

Either enhance or destroy your career by showing the secretary and his press contingent the sights. He's a busy man so get him back in time for his next engagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Iemand die weet waar je een PMDG md-11 martinair paint kan krijgen? passagiersversie niet de cargo.

Weet dat alle martinair md11'jes nu cargo zijn, maar in t verleden had je ze ook in zomermaanden als passagier versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Denk niet dat ie er is. Misschien wil iemand 'm wel voor je maken. >> klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
zondag gepruts, met special effects @ 1.00 min ^^

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6WEuhbL78j4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Wat zijn je PC specs?
welke settings draai je het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Shot met zicht op de nr2 engine is gaaf. Geeft je een beetje een idee wat je als passagier meemaakt tijdens zo'n approach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Mr.Joker schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:42:
Wat zijn je PC specs?
welke settings draai je het spel?
niet echt gek veel bijzonders eigelijk.

Intel dual core 2 E8400
Asus p5ql-pro
4gb memory
Radeon 4870 card

Verder gewoon alles op custums, veel prutsen wat het beste bij je werkt en dan heb je een goed vlot en mooi draaiend systeem. Zelfs op grote vliegvelden met veel ai doe ik het aardig, voor een ati kaartje helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Draai nu phenom X2 550 @ 3.8 Ghz.
3GB ram (wordt 4GB)
Wil voor een 4890/5850 , maar zijn die problemen met die graphics avec fsx/ati al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:13
Ik heb nergens last van... (x4 955 + 4870)

Wat voor problemen had je in gedachten dan? Enige wat ik zo kan verzinnen is iets met die wolken maar dat was volgens mij van een generatie (of 2 ) terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
De wolken idd.
Mooi dat dat al opgelost is.
Dan nog afwegen welke kaart het wordt.

Dacht zelf aan een CPU upgrade ( heb hem pas een maand maargoed)
Maar de 2 cores worden niet voor allebei 100% gebruikt, dus ik vraag me af of een quad core wel zo veel vooruit gaat kwa FPS.
Die ene GB die erbij komt, moet ook niet zoveel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mr.Joker schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:56:
Maar de 2 cores worden niet voor allebei 100% gebruikt, dus ik vraag me af of een quad core wel zo veel vooruit gaat kwa FPS.
Zie onderaan de TS, is al heel vaak langsgeweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
Weet iemand een site waar je diverse (gratis) helicopters kan krijgen? kom zelf enkel betaalde tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Quad helpt alleen bij het inladen van textures (werkt tegen blurries etc). Er wordt maar 1 core gebruikt voor de rest van de game.

Spuit 11 }:O

EDIT: hier staan wat heli's http://flyawaysimulation.com/downloads-cat-93.html (google is your friend)

[ Voor 33% gewijzigd door cpt.skydiver op 28-09-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En hier: http://simviation.com/downloads.html

Helemaal onderaan kan je tussen de pagina's navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dus de enige optie om een snellere processor te krijgen, is naar i5/i7 platform te switchen dus.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Nee, of een snelle dualcore of een even snelle - op basis van aantal kloktikken - quadcore. Omdat, zoals het in de TS staat en meer maals is gemeld in dit topic door anderen. Een quadcore processor niet optimaal benut wordt door FSX, en dat FSX erg hangt aan de kloksnelheid van de cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
noem jij maar is een snellere AMD proc, die @ 3.8 Ghz draait xD ?

Intel wordt em' zoiezo niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
De meeste 955/965 clock je wel tot 3.8 hoor :+
En die hebben meer cache dan de athlons.
edit: je hebt een phenom x2 :9

(draai zelf 3.6 nu omdat ik met de stock koeler zit :| )

[ Voor 69% gewijzigd door cpt.skydiver op 29-09-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Draai ook 3.8 met stock cooler en stock voltages....

me temp is max full load 53.
alleen als ik aan me FSB of multiplier hoger dan 19.5 zet gaat het al mis, wordt te instabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
X4 wordt natuurlijk warmer he (4x 3.5ghz was 56 full load 3.6 weet ik zo niet meer)

Als je hoger wil moet je voltage verhogen (wel opletten wat je doet..)

Nu maar weer OT :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Mr.Joker schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:53:
noem jij maar is een snellere AMD proc, die @ 3.8 Ghz draait xD ?

Intel wordt em' zoiezo niet :D
3.8Ghz zou voor FSX voldoende moeten zijn. Wat haal je aan fps op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
ff me setting opzoeken.

Trouwens heb al Vcore tot 1.475 geprobeerd, dat maakt niks uit.
krijg bij het stressen dan BSOD.

@ schiphol 17.5 FPS , outside view.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/dctult.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2qn4coi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2s0h195.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Mr.Joker op 29-09-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Gisteren voor het eerst een ILS approach gevlogen op EDDG in real life. Later nog even overgedaan in FSX.... toch een tikje makkelijker dan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 27-05 22:27
Mr.Joker schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:34:
ff me setting opzoeken.

Welk vliegtuig, welke runway, of in de lucht?

Ik draai mijne ook op 3.8 ghz en bij de london heatrows haal ik 16 - 20 fps.. bij schiphol, standaard runway @ md 11 @ 1920 x 1200 haal ik 30 fps..

FSX is zo niet lekker gecode...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Vliegtuig 737-800 KLM paint.
Std runway.
1024*768 .....

• knights16
Ik denk dat je videokaart roet in het eten gooit?

PVoutput

• Mr.Joker
heb een EN8400GS(oldskool ja ik weet het)
maar in hoeverre kan deze kaart roet in het eten gooien?

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Vraag verplaatst naar videokaarten deel van het forum.

[ Voor 94% gewijzigd door Tallguy op 30-09-2009 11:08 ]

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
Propane schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:04:
Gisteren voor het eerst een ILS approach gevlogen op EDDG in real life. Later nog even overgedaan in FSX.... toch een tikje makkelijker dan :P.
Very nice, sir! _/-\o_ Welke kist?
Pics?

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Mr.Joker schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:10:
heb een EN8400GS(oldskool ja ik weet het)
maar in hoeverre kan deze kaart roet in het eten gooien?
In dit geval is niet de processor de bottleneck maar je videokaart. Ik weet niet wat binnen je budget past. Maar, even kijken voor een nieuw videokaartje lijkt me wel handig, mits je wat meer performance wil. Wellicht een HD4850, is op het moment een van de snelste kaarten voor onder de €100.

• knights16
4850 wil prima.. ik had een of een tweede hands 8800GT(S) is ook prima.. kost je minder €

PVoutput

• Propane
  • Niet online
Techno schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:08:
[...]

Very nice, sir! _/-\o_ Welke kist?
Pics?
Toestel was een Socata TB-10, degene op dit plaatje. Het was tijdens een basic IFR les en ik zat met zo'n leuk brilletje op m'n kop waarmee je alleen je instrumenten kunt zien. Verder een beetje te druk met vliegen om pics te gaan zitten maken :P. Op de terugweg vloog een klasgenoot, dus toen heb ik wat foto's gemaakt waarvan een aantal hier zijn te vinden (staan wat dubbele tussen): http://nl.tinypic.com/a/1c20w/4 .

Misschien maar een piloten topic maken ofzo, want ik vind het wel leuk om te vertellen uiteraard, maar het is hier een beetje offtopic ^^.

Ohja, de baanverlichting stond aan :D.

• Mr.Joker
Ik dacht dat videokaart niet zoveel uitmaakte, maar dan weet ik bij deze dus wel dat het uitmaakt.

er komt zoiezo een nieuwe pc thuis, die ik mag samenstellen, daar komt waarschijnlijk een X4 965 in, met een HD5850, dan neem ik die spullen wel, mogen zij op mijn X2 550 :D

een 5850 is ook meer futureproof.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Joker op 30-09-2009 16:38 ]

Anoniem: 318022

Chemtrails tussen Stockholm en Amsterdam om wat romantiek te persen tussen de technotalk :+

Afbeeldingslocatie: http://i823.photobucket.com/albums/zz152/fs943v3r/md11chemtrails_small.jpg

Topicstarter
Anoniem: 318022 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:34:
Chemtrails tussen Stockholm en Amsterdam om wat romantiek te persen tussen de technotalk :+

[afbeelding]
Je bedoelt ws. contrails ipv chemtrails ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Mr.Joker schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:37:
Ik dacht dat videokaart niet zoveel uitmaakte, maar dan weet ik bij deze dus wel dat het uitmaakt.

er komt zoiezo een nieuwe pc thuis, die ik mag samenstellen, daar komt waarschijnlijk een X4 965 in, met een HD5850, dan neem ik die spullen wel, mogen zij op mijn X2 550 :D

een 5850 is ook meer futureproof.
Tuurlijk maakt een videokaart nog wel wat uit. Alleen in een veel mindere mate, vergeleken met de reguliere 3d games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
had gelezen 80% CPU en 20% Vid kaart.
Nieuwe videokaart moest zoiezo komen, dus kijk wel wat een nieuwe videokaart brengt, nog steeds niet tevreden, gooi ik er een X4 965 op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318022

"Alles is chems" zeggen verkeersvliegers tegenwoordig. Geloof ze graag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Propane schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:52:
[...]
Toestel was een Socata TB-10, degene op dit plaatje. Het was tijdens een basic IFR les en ik zat met zo'n leuk brilletje op m'n kop waarmee je alleen je instrumenten kunt zien. Verder een beetje te druk met vliegen om pics te gaan zitten maken :P. Op de terugweg vloog een klasgenoot, dus toen heb ik wat foto's gemaakt waarvan een aantal hier zijn te vinden (staan wat dubbele tussen): http://nl.tinypic.com/a/1c20w/4 .

Misschien maar een piloten topic maken ofzo, want ik vind het wel leuk om te vertellen uiteraard, maar het is hier een beetje offtopic ^^.

Ohja, de baanverlichting stond aan :D.
Gaaf he die baanverlichting ^^
Ik was er afgelopen week ook nadat we uit moesten wijken door slecht weer, echt wel leuk veldje :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Mr.Joker schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:34:
ff me setting opzoeken.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jezus jij hebt 't vaag ingesteld O-) . 16 bit kleuren ipv 32 en AA?! Dan zou ik de autogen wat hoger zetten en AA al helemaal uit. AA vreet fps en je hebt nou geen geweldige grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
PunisherADF schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:17:
[...]

Gaaf he die baanverlichting ^^
Ik was er afgelopen week ook nadat we uit moesten wijken door slecht weer, echt wel leuk veldje :) :D
Vandaag hadden ze de verlichting niet aan staan en duurde de vlucht niet zo lang (TB-20) Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/hypocrite.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Staat gewoon op 32 bit, had perongeluk 16 bit aangeklikt tijdens die prstscrn.
4870 Sapphire 1GB is al besteld, eveneens met een leuk setje OCZ 800Mhz 4GB setje. (2x2GB)
moet er weer tegenaan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Ok, maar toch zou ik die AA wel uit zetten want ik snap niet dat je alle autogen/scenery uit hebt staan (of iig t laagst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Zal AA uitzetten, met die 4870 kan het gewoon weer aan neem ik aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Propane schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:23:
[...]
Vandaag hadden ze de verlichting niet aan staan en duurde de vlucht niet zo lang (TB-20) [afbeelding]
Haha nee idd TB-20 duurt het idd een stuk minder lang :)
Was je er afgelopen week.. zoja welke dag want wij zagen wel een AIS kist bij de line up staan toe wij er waren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
me fraps verslaving blijft, alleen ben uitgekeken op normale dingen moet altijd iets van special paint hebben =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06
Tuzla schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:11:
me fraps verslaving blijft, alleen ben uitgekeken op normale dingen moet altijd iets van special paint hebben =)

[video]
Mooie video! Welke scenery heb je hier gebruikt voor Kai Tak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Laatst online: 25-05 14:06
Mooie video, maar sorry, waarom komt er lawaai uit mijn speakers? Was dat muiek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
flytampa - kai tak, de reden dat ik de boel niet fraps met orgineel sound is omdat ik veel korte shots maak, als ik het met orgineel sound doen zou dat bloed irritant worden, 3 seconden niks, 4 seconden brullende motor, 2 seconden flyby herrie dan weer 5 niks etc.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, muZiek, met de nadruk op Ziek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320247

Ik heb inmiddels ook Flight Simulator geinstalleerd. Moet zeggen dat het enorm wennen is en dat ik enorm moeite heb met de besturing, omdat je heel snel te veel naar links of naar rechts gaat en corrigeren is lastig, omdat je nergens de hoeveelheid van je correctie zit.

Hoop dat ik binnenkort een stick kan halen voor 25 euro. Lijkt me leuk om wat meer tijd in te steken. Zeker omdat spellen/simulators met een hoge leercurve en moeilijkheidsgraad ook meestal de meeste voldoening leveren. (Capitalism, Europa Universalis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Silver7 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:09:
Systeem specificaties:
- 2x 2Ghz Opteron Dualcore
- 6 GB geheugen
- 7200RPM disk
- Onboard video, XGI Volario Z7
- OS Windows XP SP3

Spel:
Microsoft Flight 2002 Simulator

Tot nu toe werkt hij snel en heel weinig haperingen.

Maar toch wil ik graag losse videokaart voor mooiere grafische weergave.
Wat raden jullie mij aan? (PCI-E 16x)

Want ik heb gevoel dat ik niet per se over-the-top videokaart nodig heb, omdat de computer snel genoeg is.
Sapphire HD3650 512MB DDR2 met driverversie 9.9 (8.450 of zo)
Ik heb alles op Ultra High gezet en AA aangezet. Het ziet prachtig uit op 15inch monitor.

Kortom, het is best goed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Silver7 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:47:
[...]

Sapphire HD3650 512MB DDR2 met driverversie 9.9 (8.450 of zo)
Ik heb alles op Ultra High gezet en AA aangezet. Het ziet prachtig uit op 15inch monitor.

Kortom, het is best goed te spelen.
Tsja...op een 15" :z Moet je het eens proberen op een 24" ;)
Wat ik dus wil zeggen..het is allemaal naar ratio: op een klein scherm met een lage resolutie vergt FS niet zoveel van het systeem. Maar zodra je overstapt met je huidige hardware naar een 1920x1200 resolutie op een 24" zal je het toch gaan merken.

Flightsim 2002????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
Kensei schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:12:
[...]

Tsja...op een 15" :z Moet je het eens proberen op een 24" ;)
Wat ik dus wil zeggen..het is allemaal naar ratio: op een klein scherm met een lage resolutie vergt FS niet zoveel van het systeem. Maar zodra je overstapt met je huidige hardware naar een 1920x1200 resolutie op een 24" zal je het toch gaan merken.

Flightsim 2002????
Ik ga van het weekend testen bij iemand anders. Geen idee hoeveel inch hij dan heeft. Maar ik zal dan wel resolutie aanpassen wat de monitor aankan.

FIightsim 2002 is dan wel wat oud, maar wat is er mis mee? Je mag gerust de nieuwste versie aan mij geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou het nu echt gedaan zijn met FS? FS 98, 2000, 2002, 2004, X (2006) en nu anno 2009 nog geen nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

De FS serie is een van de succesvolste en langstlopende serie van Microsoft. Dus ze zullen wel een nieuwe FS ontwikkelen, mogelijk door een andere studio.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
25 jaar bestond het toen fsx uit kwam. Hoop zeker dat er over een tijd nog een nieuwe uitkomt. Voordeel is nu wel dat er erg veel mooie addons (gaan) uitkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Bolk schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:19:
De FS serie is een van de succesvolste en langstlopende serie van Microsoft. Dus ze zullen wel een nieuwe FS ontwikkelen, mogelijk door een andere studio.
Ik denk eerder dat laatste. Aangezien MS de Aces studio volledig heeft opgedoekt. Het gaat wellicht nog wel jaren duren alvorens we een nieuwe FS gaan zien. Ach, gelukkig hebben we X-plane nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Een sim wordt voor mij bepaald door de addons.

X-plane kan wel lekker draaien tov fsx maar zolang er goede kisten zijn ga ik echt niet over.

Aerosoft is ook bezig met een sim benieuwd wat dat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
X-Plane vind ik geen fijn alternatief. Het vliegt wel lekker maar de standaard scenery is waardeloos (geen vliegveld bekleding!) en de camera controls werken niet echt lekker vind ik.

Ook gebruikt x-plane een fog systeem als je fps te laag is (1 dip is al genoeg)... ZWAAR irritant. Er is wel ergens een plug-in die dit tegengaat.

FSX is echt nog wel voldoende voor de komende jaren en addons zullen blijven komen. Ben ook zeker benieuwd naar wat aerosoft in elkaar aan het knutselen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Voor mij hangt het af van; hoe realistisch zijn de physics? De cockpit realisme. Details van de modellen. Hoe accuraat ogen de sceneries? Kwaliteit van de textures. De performance van de sim. En pas in de laatste plaats, het aanbod van add-ons.
Waar X-plane eigenlijk nou een voordeel heeft t.o.v. FSX, is de aerodynamica. Waarbij de vorm van de vliegtuig een degelijke rol speelt. Wat inhoudt dat echt elk vliegtuig in X-plane een authentieke flight attitude heeft.

Wat Aerosoft betreft, ben ik ook wel benieuwd. Als ze in elk geval maar de (verbeterde) physics-engine gebruiken van "Rise of Flight". Want dat ziet er heel goed uit.

Of FSX voldoende zal zijn de komende jaren. Heb ik wel lichte twijfels over. Zelf zie ik graag dat men een stap verder gaat in realisme wat betreft flightsimulators. En zoals het er nu naar uitziet, hangt dat af van de makers(Graphsim) van X-plane en Aerosoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
REX is echt magie gewoon, dat is de reden dat ik nog fsx speel, puur om tw kwijlen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 27-05 20:24
Tuzla schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:15:
REX is echt magie gewoon, dat is de reden dat ik nog fsx speel, puur om tw kwijlen _/-\o_

[video]
Altijd leuk om je filmpjes te bekijken, vooral doorgaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ik vind alleen REX2 best aan de trage kant.

Voor de rest ziet het er super uit!
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.