Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:50
Tuzla schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:52:
[...]
Knap, ik ben zwaar alergisch voor helicopters, bak er helemaal niks van :o
Inmiddels kom ik een aardig eind, dat heb ik vooral te danken aan eerdere FS versies en mijn interesse in helicopters... Daarnaast speel ik ook wel 'vals'. Ik switch geregeld tussen de views, hoe ik vanuit de cockpit in vredesnaam zo iemand moet oppikken weet ik echt niet. Daarnaast vlieg ik erg visueel, kwestie van leren welke joystick input wat voor effect veroorzaakt (en paar pogingen doen, voordat je iemand eindelijk opvist). Wel lastig dat mijn huidige (cheap ass) joystick geen z-as rotatie toestaat (rudder moet ik gebruiken via toetsen, wat niet optimaal is :+ )

Ik vind vooral de helicopter missies met sling payload lastig. Die lading gaat zo snel echt alle kanten op!

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Banjy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:50:
Vermaak mij de laatste tijd prima met de missies, heb ze nu bijna allemaal gehad. Het leuke vind ik dat er bijna geen kennis van IFR nodig is. Het kompasje wijst je meestal prima naar de plek waar je moet zijn :+ Dat in combinatie met wat 'gerommel' van de autopilot in sommige kisten en voor de rest wat vertrouwen in de eigen vliegkunsten zorgt dat het meeste vrij gemakkelijk tot goed gevolg is te brengen! Daarnaast is vooral de afwisseling in missies zo leuk. Soms zit je achter een UFO aan en het volgende moment mag je een zwaar gehavend vliegtuig naar binnen gliden. Ook de keuzen die je soms krijgt vind ik leuk bedacht!
Ik heb ze ook bijna allemaal gedaan, maar sommige missies (met toestellen zonder AP) heb ik toch wel aan 8x of zelfs 16x gespeeld, anders ben je uren onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:50
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:12:
[...]
Ik heb ze ook bijna allemaal gedaan, maar sommige missies (met toestellen zonder AP) heb ik toch wel aan 8x of zelfs 16x gespeeld, anders ben je uren onderweg.
Ja doe ik ook zeker (ook met AP vliegtuigen) en dan standby met de muis (weet de toetsen daarvoor nog niet) boven de normal speed zweven voor als er communicatie is of een of andere calamiteit. Denk niet dat je een grafiek moet maken van mijn 8x/16x heli of ander niet AP vluchten :+

Leukste missie tot nu toe vind ik denk ik de F18 missie bij cape canaveral, ondanks dat je weet dat iemand die airspace gaat violaten vind ik het toch leuk van aanloop tot uitvoering. Het is ontzettend voorspelbaar maar wel leuk om dat 'zelf' eens te doen. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik snap 1 ding echt niet, bij pmdg md11

Overspeed protection,
Alls ik in overspeed beland dan krijg ik dus dat piepje van overspeed protection en op het scherm zie ik 'thrust protection', vanaf dat moment kan ik dus de trust niet meer gebruiken wat ik ook doe verder, thrust blijft op 0. wat moet je nou precies doen nu na z'n warning ? bij mij is het nu gewoon kwestie van gameover want pmdg vliegtuig werkt niet en fspx is dikke - punten voor overspeed.

Ik vlieg verder niet met automatische piloot of ander stuff, doe alles altijd handmatig =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:15:
Ik vlieg verder niet met automatische piloot of ander stuff, doe alles altijd handmatig =]
Ja, zo moet je de MD-11 eigenlijk niet vliegen... Dan kan je beter met een Cessna C172 of zo de lucht in gaan. Er gaat in het echt geen MD-11 de lucht in zonder geprogrammeerde MCDU: dat hoort er echt bij. Als je het ding niet vliegt zoals het bedoeld is, krijg je geheid problemen.

Vul je wel de gebruikelijke gegevens in de MCDU in (betreffende fuel en gewicht en zo) of start je 'm op en ga je gewoon hopla de lucht in? In dat laatste geval weet het vliegtuig dus totaal niet waar 'ie aan toe is en wat 'ie moet doen in bepaalde noodgevallen. Nogmaals: zo moet je de MD-11 niet vliegen: dan is het kopen ervan weggegooid geld. De lol is juist het onder de knie krijgen en bedienen van de geavanceerde automatische systemen en niet het rondvliegen alsof het een Cessna is!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik deed het half goed allemaal merk ik, heb net ff half uur lang de tutorial van youtube gekeken en heb 2 a4'tjes aan aantekeningen dus zo ff proberen, instellingen aan de grond etc moet nu wel lukken, eenmaal in de lucht met AP etc is nog steeds hoofdpijn maar dat komt dan later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:30:
Ik deed het half goed allemaal merk ik, heb net ff half uur lang de tutorial van youtube gekeken en heb 2 a4'tjes aan aantekeningen dus zo ff proberen, instellingen aan de grond etc moet nu wel lukken, eenmaal in de lucht met AP etc is nog steeds hoofdpijn maar dat komt dan later :P
Heb je de tutorial die bij de MD-11 zit dan niet gezien/gedaan? Da's echt een aanrader! Hoef je ook geen aantekeningen te maken! :P Serieus, da's echt een van de beste tutorials die ik ken. Als je die een paar keer doet, stap voor stap, is hoofdpijn absoluut onmogelijk. ;) Je leert precies hoe je alles moet bedienen onder normale omstandigheden (dus met alle systemen automatisch etc.). (Wel vanuit een transit situatie, dus nog niet cold and dark, maar dat scheelt eigenlijk maar iets van 3 of 4 knopjes aan het begin. En een transit situatie is eigenlijk net zo realistisch.)

Hier heb je een directe link naar de tutorial pdf!.

Toen ik de MD-11 had gekocht, heb ik als eerste deze tutorial een stuk of 4 keer gedaan, van A to Z. Daarna heb ik exact dezelfde tutorial gedaan, maar dan met m'n eigen route en sindsdien doe ik alles uit m'n hoofd. Verplichte kost eigenlijk dus! ;) En echt, het is veel leuker als je alles kan doen zoals het in het echt ook gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik had het een x ff snel doorgelezen, ga me nu in de orginele tutorial flink verdiepen ja :P Heb Fspassengers x overwonnen en nu is elke vlucht perfect, nieuwe uitdaging is PMDG :P

Heb net half uur lopen kijken en afkijken van deze om beetje idee te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=Blj_mYC4Nyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
Heb zojuist mijn fsx hernieuw mogen installeren omdat ik altijd een "fatal error" kreeg :( .
Natuurlijk moet ik nu ook al mijn add-ons hernieuw installeren en alles verloopt goed, juist bij REX heb ik een probleem.
Het zit namelijk zo, REX installeren is geen probleem maar eenmaal ik REX opstart begint het.
Als je REX voor de eerste maal opstart moet je altijd een paar dingen configureren, namelijk de locatie van je FSX.CFG bestand en de locatie waar je fsx geïnstalleerd hebt. Dat lukt natuurlijk goed maar bij de volgende stap moet je een backup maken. Dit doe ik dus en daarna moet je bij de laatste stap je settings opslaan.
Mijn probleem is dus dat als ik op save druk hij weer met de melding komt dat ik een backup moet maken, vervolgens druk ik weer op ok en maakt hij een backup. Dan denk ik, ok nu is het goed en wil ik een theme maken.
Maar als ik op het tabblad theme creation klik dan komt hij altijd weer bij de configuration manager en toont hij weer een venstertje met de melding dat ik eerst een backup moet maken. Ik kan dus op geen enkele mogelijkheid iets doen met REX omdat hij altijd terug naar dit scherm gaat.

Even nog een screenie gepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Eh ja dat van backup had ik ook, kijk op de site van REX / forum, daar had ik de oplossing ook gevonden, je moest iets verwijderen, nieuw map maken en dan backupen en kon je normaal opslaan ;)

Was een welbekend probleem op het forum, dus geen paniek je krijgt het zo opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Bedankt, nu werkt het zonder problemen.

Toch raar dat er bij de vorige install geen problemen waren want dan ging alles gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Ik had afeglopen weekend ook problemen gehad met REX alleen van een andere aard, het programma liep volledig vast.

Na een bezoek aan het forum van REX vond ik deze oplossing

Misschien hebben jullie er iets aan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Heeft iemand een idee waarom er bij de 'Who's online' info van IVAO al dagen 0 staat (dan krijg ik twee duitse servers te zien). Ook op de google map is niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
De leukste fsx filmpje die er op youtube te vinden is echt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Wel nog grappig :D en sinds wanneer laat een vogel een rookspoor achter 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17
ik ben aan het oefenen met een md11 de eerste tutorial, maar in het begin blijf ik al steken.. nadat ik de tutorial1 heb geladen moet ik naar mijn load manager, maar mijn FUEL SELECTOR blijft leeg... ik draai windows 7 rc1.. suggesties?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT:
Ach, laat ook maar...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:27:
ik ben aan het oefenen met een md11 de eerste tutorial, maar in het begin blijf ik al steken.. nadat ik de tutorial1 heb geladen moet ik naar mijn load manager, maar mijn FUEL SELECTOR blijft leeg... ik draai windows 7 rc1.. suggesties?
De fuel kan je ook (en in dit geval zal dat wel moeten) instellen via het PMDG menu in FSX zelf (in de balk die je ziet als je op alt drukt). Dus: load manager helemaal instellen en zo, en dan de fuel regelen via het PMDG menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Hallo, ik ben nu ook aan het experimenteren met de MD-11 maar zit een beetje vast in het begin van de tutorial. Alles staat correct maar al de monitors (inclusief de MCDU) staan nog uit en heb geen idee hoe je die aanzet. Heb de tutorial 2 keer overlezen, gerest, dubbel checkt. mar nog steeds geen resultaat.

Heb ook de correcte Panel State geladen.

Iemand een idee?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Heb je een illegale versie? Koop een origineel en je displays werken :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Semi-offtopic, maar:

Afgelopen zaterdag in het Vliegsimulator-museum in Someren in een Link GAT-1 gevlogen. Da's wel even andere koek...

De GAT-1 is een (elektromechanische) full-mission simulator van een Cessna 152, met 6-assig motion platform en compleet werkende instrumenten. In het museum heb ik een ILS RW23 approach op Eelde gevlogen, ontzettend leuk, en een heel andere ervaring dan op je scherm armchair-pilot spelen met FS :)

Het ding hat overigens geen scenery, het cockpitraam was gewoon geblindeerd. Maar toch ging het vliegen van procedures best leuk, het enige jammere was dat de stroom uitviel... OP SHORT FINAL! :(

De motion die dat ding simuleerde gaf het geheel wel een gave ervaring, en het vloog best soepel. Voor een groepsuitje best eens de moeite waard om eens te doen!

Verder overigens ook nog in een Link AT-10 en een Frasca 210 mogen vliegen. Die laatste was wel weer leuk omdat de cockpit barstte van de knopjes en het geheel op een mechanische computer draaide. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Zou dr iemand zo lief willen zijn om de 2 panel.cfg files ergens te uploaden voor me van de PMDG 747, ik heb mijne helemaal verpest toen ik gister heb lopen rotzooien om de normale GPS raampje er in te krijgen, als ik nu de shift+ cijfer kies is het meteen vastloper hehe.

je hebt er 2 stuks, 1 in panel en een in panel.vc, alvast thnx :+ om alles opnieuw te installeren is ook half dag werk hier met tig duizend liveries en alles, vandaar dat ik zo bedel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Dani86 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:00:
Heb je een illegale versie? Koop een origineel en je displays werken :)
Lol, k'heb inderdaad een "illegale" versie omdat ik het product eerst eens wou testen, uiteindelijk is het best een prijzig product en aangezien ik nog geen ervaring heb met dit soort van realisme weet ik niet eens of het me wel zal bevallen. Jammer voor hen...

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

webshit schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:55:
[...]

Lol, k'heb inderdaad een "illegale" versie omdat ik het product eerst eens wou testen, uiteindelijk is het best een prijzig product en aangezien ik nog geen ervaring heb met dit soort van realisme weet ik niet eens of het me wel zal bevallen. Jammer voor hen...
Dan kun je weinig hulp verwachten denk ik.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webshit schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:55:
[...]

Da's inderdaad lastig... Als je nog nooit zo'n soort addon hebt gehad, is het idd maar afwachten of het echt wel wat voor je is. Waar ben je het meest 'bang' voor? Dat het te moeilijk is allemaal of te saai of...? Op zich is de MD-11 meteen wel zo ongeveer de beste die je kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Tuzla schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:28:
Zou dr iemand zo lief willen zijn om de 2 panel.cfg files ergens te uploaden voor me van de PMDG 747, ik heb mijne helemaal verpest toen ik gister heb lopen rotzooien om de normale GPS raampje er in te krijgen, als ik nu de shift+ cijfer kies is het meteen vastloper hehe.

je hebt er 2 stuks, 1 in panel en een in panel.vc, alvast thnx :+ om alles opnieuw te installeren is ook half dag werk hier met tig duizend liveries en alles, vandaar dat ik zo bedel :P
http://www.guntenaar.nl/pics/1245078508Panel.rar 2D panel, VC moet ik ff uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat is voglens jullie de beste AKA zoveel mogelijk extra's / hoge kwalitiet textures Vliegtuig, Panel, Sound en Scenery voor zowel FSX als FS9?

Freeware.. SVP. ;)

REX is mooi, maar heel duur.
PMDG: hetzelfde.

Ik wil jullie mening horen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
thnx alvast dani, is begin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:55:
[...]

Da's inderdaad lastig... Als je nog nooit zo'n soort addon hebt gehad, is het idd maar afwachten of het echt wel wat voor je is. Waar ben je het meest 'bang' voor? Dat het te moeilijk is allemaal of te saai of...? Op zich is de MD-11 meteen wel zo ongeveer de beste die je kan kopen...
Een combinatie van beiden zeker. Te moeilijk en bij gevolg te saai. Die tutorial ziet er wel zeer leuk uit, maar vermoedelijk zal je ook nog een stuk uit de handleiding moeten lezen wil je echt zelfstandig vliegen. Ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik kan alleen bij de 737 "panel.vc" vinden. Weet je de directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
salimrmaf schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:34:
Wat is voglens jullie de beste AKA zoveel mogelijk extra's / hoge kwalitiet textures Vliegtuig, Panel, Sound en Scenery voor zowel FSX als FS9?

Freeware.. SVP. ;)

REX is mooi, maar heel duur.
PMDG: hetzelfde.

Ik wil jullie mening horen.
REX kost toch iets van 28 euro? Dat vind ik nou niet bepaald veel als je ziet wat je er voor krijgt.

Wat betreft vliegtuigen is Project Open Sky wellicht wel leuk.Vliegtuigen kun je ook vanaf flightsim.com downloaden omdat de ftp server van de Project Open Sky server er, in mijn situatie, uitligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Dani86 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:46:
[...]

Ik kan alleen bij de 737 "panel.vc" vinden. Weet je de directory?
eh, simobjects > pmdg 747-400 > panel & panel.vc, in de beide mappen zit 1 panel .cfg bestand dat ik clean moet hebben :P

Vorige x had ik voor gps gewoon goed aan de praat gekregen met pmdg, ik weet dat het voor noobs is pmdg vliegen met gps maar vaag is het wel ff easy om te zien waar je bent etc. Alleen nu teveel geprobeerd en nu is de hele boel in de war daar met panels hehe

Me natte droom is vandaag ook uitgekomen :D De simpsons paint voor fsx pmdg 737 :o ik als grootste simpsons van ever sta al heel dag te stuiteren haha. En eindelijk weet ik ook hoe je widescreen HD kan maken pff.

Met bewijs dat er ook wat hoop is voor ati 3d kaarten (A)

[ Voor 23% gewijzigd door FSXnoob op 16-06-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ah, die file die ik hier heb gepost is van FS2004 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik stond net al te kijken ja, klopt niet helemaal hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
OCTheEagle schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:50:
[...]
Wat betreft vliegtuigen is Project Open Sky wellicht wel leuk.Vliegtuigen kun je ook vanaf flightsim.com downloaden omdat de ftp server van de Project Open Sky server er, in mijn situatie, uitligt.
POSKY ligt er niet uit maar AVSIM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Nu heb ik het volgende probleem: Mijn ai traffic staat allemaal op 100% maar toch is er in de wereld geen enkel ander vliegtuig, nu snap ik het toch niet meer hoor.
Ik dacht eerst dat het aan traffic x lag maar na deïnstallatie ervan is het nog altijd zo.

Iemand sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Maybe zooi van traffic x niet goed verwijderd in hidden mappen voor/na installatie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Mja, kan zijn. Zal dan nog maar eens fs er af gooien en hernieuw installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
Ik zou eens in je Scenery\World\Scenery map kijken of daar wel traffic BGL's staan, hier staan nl. de flight plans in. Als je aircraft folder wel vol staat met AI, en in je settings ook, dan zal daar waarschijnlijk het probleem liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
@ Er!k, bedankt voor de hulp.

Het probleem was gewoon dat het bestand TrafficAircraft.bgl een foute extensie had. Het was namelijk TrafficAircraft._bgl geworden en daardoor herkende hij het bestand niet meer. Nu heb ik het terug veranderd en is alles weer zoals het vroeger was.
Juist nog traffic x hernieuw installeren maar dit is gelukkig niet zo veel werk als fsx volledig hernieuw installeren + alle addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Daarom had je beter aan skai 2.3 kunnen gaan, gratis makkelijker en mooier :+

Is dr btw geen optie om muziek te luisteren als je vliegt met fsx ? ik weet wel de optie music als je in het menu zelf bent, maar nu nog wat vinden om het te hebben tijdens het vliegen =)

[ Voor 55% gewijzigd door FSXnoob op 19-06-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yuku
  • Laatst online: 02-06 13:08

yuku

TCF rulez!

zo hier ook maar eens een berichtje geplaatst.
las hier een mogelijkheid om de PMDG 737NG ook in FSX te gebruiken maar kon er helaas geen verdere info over vinden, zou iemand die kunnen posten (PM-en)???

ben namelijk (nog steeds en voorlopig ook nog wel) bezig met een Around the World met een PMDG B737-700W, maar dan de HARD-way, via iedere hoofdstad ter wereld en iedere staat in de VS en Canada.... :)
zie mijn site voor details ;)

Around the World in a B737-700W - The Hard Way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
@ Tuzla, kun je gewoon je media player niet op de achtergrond laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:01
Zo een verzoekje: Aeromexico vlucht 499 van Las Vegas naar Monterrey via COWBY2 INW J86 ELP J26 CJS UJ54 CEIBA UT3 MOV UJ15 MTY. Normaliter met een 737 maar nu met een 767.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2481/3639175214_baa4d2a1dd_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3368/3638376383_fa620d7ea0_m.jpg
Links: bezig met boarden, APU starten, FMC programmeren enz. enz. Recht: pushback, en wat een kist :9~

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3539/3638376819_b86f2ba054_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3297/3638377523_a8b0ab5f93_m.jpg
Links: taxiën naar 19L. Rechts: "Cleared for take-off via the COWBY2 departure".

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3641/3639189046_26bba53bf5_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2432/3639189674_09eea30bbd_m.jpg
Links: Rotate, nee geen tailstrike maar mss iets te de-rated ;). Rechts: SID op het handje met LNAV + VNAV.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3647/3639190886_bf5065c76a_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2481/3638380101_56c2d0d603_m.jpg
Links: Net geen overspeed 8). Rechts: Na waypoint HITME en COWBY, het begin van de Grand Canyon.

Na een goede 2 uur zitten we dan "on final" voor runway 11 met een VOR DME approach.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3404/3640730953_088a81b567_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2446/3640731469_5dfea61d86_m.jpg
Links: vanaf 6 DME op het handje. Rechts: lastig inschatten zonder glideslope :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3399/3640731831_e825f88fde_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2468/3640732373_6b9d87045a_m.jpg
Links: Touchdown, aardig soepel maar iets buiten de TDZ. Rechts: op de gate

Dat was hem weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:29
Nette plaatjes weer soganta. Een van je mindere vluchten zo op het eerste oog maar een kniesoor die daar naar kijkt uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
^^ Ja gek het valt niet mee soms, VOR DME approaches zijn lastig maar een doorgewinterde HAWX speler draait daar zijn hand niet voor om natuurlijk :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 22:29
soganta schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:40:
^^ Ja gek het valt niet mee soms, VOR DME approaches zijn lastig maar een doorgewinterde HAWX speler draait daar zijn hand niet voor om natuurlijk :P :D
Ja vwb de HAWX-beschuldiging moet ik toch echt schuld bekennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Vlucht met een PMDG (FS9) MD-11 PW engines Van Los Angeles naar Aspen (Colorado) American Airlines
Winds @ KLAX 130/7
Temp 18c
QNH 1007

Gewicht MD-11
ZFW 195
ZFWCG 19.3
TOGW 209.3
TOCG 23.4
Fuel on board: 21000kg
PAX: 376
FL 330/350/360

Route
DEPT: KLAX Los Angeles International
LAX - KEGGS - COOPP - DAG Daggett - MISEN - CLARR - LAS - NOOTN - BETHL - FREDD - DVC - PITMN -DBL
ARR : KASE Aspen-Pitkin County Airport
Flighttime: 1:30u

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/110gj12.jpg

Scenery: Cloud9 KLAX
Ultimate Terrain USA
FSGlobal2008
AS6
RC4

Hardware:
TrackIP Pro
VRinsight MCP Combo
Goflight TQ6
CH Flight yoke&pedals

Foto's niet clickable

@gate I2 bezig mijn CDU te programeren, flaps en FLEX te selecten. Gezien de QNH en wind en gewichtfactoren: flaps 16 met FLEX70
Van de tower een initial FL060 gekregen
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/65ts9t.jpg

Line up runway 06R om 05:15u
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2lbgcp1.jpg

Gear up. Rechts zien we nog net de bekende terminal van KLAX
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/8yxgmq.jpg

Da's een mooie ochtend! _/-\o_ Boven San Bernadino Valley op weg naar Las Vegas.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/13ymlxd.jpg

We mogen niet klagen over de tailwind. Zorgt toch voor zo'n 34kts extra snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/bdulh5.jpg

Voorlopers van de Rocky Mountains
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2j31mvq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/25z6o80.jpg

ATC laat me een bocht maken naar 300 om zo terug te draaien naar 120 voor een visual landing op baan 15
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2hi18jl.jpg

Net geland met het handje...baan is niet echt geschikt voor een MD-11. Had de autobrake op MAX. Landing met Flaps50 met 160kts.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2cerygx.jpg

Resterende fuel: 8250kgs

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Afbeeldingslocatie: http://i764.photobucket.com/albums/xx288/glennvho/Formatievliegen.jpg

Kijk dit noem ik nu formatie vliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

If you see the bug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
NIEUW, rex roads & free :o
Alleen durf ik het niet aan ben bang dat het behoorlijk de fps zal killen.

http://realenvironmentxtr...um/index.php?topic=3365.0

Afbeeldingslocatie: http://realenvironmentxtreme.com/forum/index.php?PHPSESSID=1ad36eb64fc55eea8534c15b86e94528&action=dlattach;topic=3365.0;attach=1271;image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik zal het straks eens proberen en dan mijn bevindingen posten Tuzla, waarschijnlijk zal mijn fps wel wat zakken maar als het te erg is kan ik gewoon de backup terug zetten zoals in de beschrijving ervan staat.

Het ziet er wel gelikt uit vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ik heb zojuist REX roads eens getest en ik vind het niet echt een aanrader.

Eerst en vooral zijn het gewoon nieuwe textures die de oude vervangen. Er veranderd dus niets aan de ligging van de wegen ofzo, je hebt dus nog altijd het probleem dat ze soms door huizen enzo lopen.

Ten tweede moet je om echt mooie wegen te krijgen de texture resolution op 15 of 7 cm en dat is imo een grote fps killer. Ik heb ook eens geprobeerd om ze maar op 60cm te zetten maar dan zijn alle streepjes op de weg zeer vaag en is het nog lelijker dan origineel ook.

Mijn conclusie is dus dat je het beter links kan laten liggen tenzij je een supercomputer hebt die fsx op max settings aan 75fps kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 23:01

ThunderNet

Flits!

Wat zou trouwens goed helpen om de fps in Flight Simulator omhoog te helpen? Ik wil het weer een beetje oppakken (ben momenteel m'n oude Sidewinder Force Feedback2 joystick aan het repareren). En heb FSX een paar keer windowed(1920x1200) gedraait op een Quad core xeon (2.8 Ghz) 4gb ram, en Radeon 4850. Ik heb ook geprobeerd om op 2e monitor de gps etc. te krijgen, echter wil dat niet onder DirectX10? (2e monitor zit aan een Radeon 3450 (1280x1024)). Dit alles onder Win7 RC.
Wat zijn zinvolle upgrades?

Verder gebruik ik de pedalen van m'n stuurtje. En ik probeer mijn 3d Connexion muis nog aan de gang te krijgen dat ik daarmee rond kan kijken in de virtual-cockpit. Ik moet zeggen dat het 1 van de meest rustgevende spellen blijft die er is.. Heerlijk om af en toe rustig door de alpen te vliegen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Hier vind je heel handige tips en tweaks.
Je moet vanaf pagina 12 beginnen lezen, daar staan pas de echte goeie tweaks die veel verschil maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
ThunderNet schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:58:
Wat zou trouwens goed helpen om de fps in Flight Simulator omhoog te helpen? Ik wil het weer een beetje oppakken (ben momenteel m'n oude Sidewinder Force Feedback2 joystick aan het repareren). En heb FSX een paar keer windowed(1920x1200) gedraait op een Quad core xeon (2.8 Ghz) 4gb ram, en Radeon 4850. Ik heb ook geprobeerd om op 2e monitor de gps etc. te krijgen, echter wil dat niet onder DirectX10? (2e monitor zit aan een Radeon 3450 (1280x1024)). Dit alles onder Win7 RC.
Wat zijn zinvolle upgrades?
Je doet het ook met een ati kaartje, dus standaard lopen we al achter met fsx op nvida stuff maar met ati is er ook hoop, maar toch altijd net wat minder dan de andere pff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Kensei schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:50:
Vlucht met een PMDG (FS9) MD-11 PW engines Van Los Angeles naar Aspen (Colorado) American Airlines
...
Net geland met het handje...baan is niet echt geschikt voor een MD-11. Had de autobrake op MAX. Landing met Flaps50 met 160kts.
Wow respect dat jij een MD-11 daar aan de grond hebt gekregen _/-\o_ , heb dus net ff jouw vlucht gevlogen maar dan met een 737-800 en die approach valt echt niet mee (VOR DME runway 15 in mijn geval):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3315/3647924592_5638d8e61b.jpg
On final, wat een uitzicht :D

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3544/3647926230_f2528d6c79.jpg
De FMC waarschuwde me: "Steep descent after D9.5". Dat is dan nog zacht uitgedrukt :*)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3641/3647927532_6fcf28225d.jpg
Een duikvlucht i.c.m. een bocht naar de runway leverde Kai Tak-achtige taferelen op :X

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3606/3647123635_aa6f7372ff.jpg
Touchdown met -200 ft/min, autobrakes stonden aanvankelijk op 2 maar meteen zelf vol in de remmen gegaan, kwam nog op tijd stil

Deze approach ga ik vaker doen, echt zo vet :*), heeft wel iets weg van LOWI.
@Kensei: probeer eens een MD-11 aan de grond te krijgen in KTEX en dan ook op tijd stil te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

soganta schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:40:
[...]

@Kensei: probeer eens een MD-11 aan de grond te krijgen in KTEX en dan ook op tijd stil te komen ;)
Inderdaad, zeker met die bocht op het tarmac: Google maps 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

@Soganta's 2e pic: daar ga ik al niet eens meer aan beginnen. Dan wordt het missed approach :P

[ Voor 6% gewijzigd door Dani86 op 21-06-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Laatst online: 22:42
webshit schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:26:
[...]

Inderdaad, zeker met die bocht op het tarmac: Google maps 8)7
Op Wikipedia valt te lezen:
Located on a plateau, the airport's single runway literally dips slightly in the center
...
During winter months, approximately 20% of the scheduled commuter airline flights end up having to divert to other nearby airports because of abruptly adverse landing conditions.
...
Pilots must contend with high terrain exceeding 14,000 feet at all quadrants, as well as the airport's location on a plateau where 3 sides (including both ends of the runway) plunge about 1,000 ft to the San Miguel River below
...
In addition to all this, touch and go landings are prohibited at TEX
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/54/191797314_79a7441914.jpg

:9 :o

[ Voor 22% gewijzigd door HendrikN op 21-06-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik ben maar eens creatief aan het prutsen met abascus fs paint

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/3158/test2pmb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/5524/test1gjx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Weet iemand wanneer de nieuwe PMDG 737 voor FSX moet uitkomen? Ik zie alwel dat de manual online staat. (http://www.precisionmanua...EXT_GEN_600700_MANUAL.ZIP)

dat was een oudje..

[ Voor 8% gewijzigd door knights16 op 23-06-2009 09:06 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ze hebben (zoals altijd) nog geen datum genoemd, maar wel dit op 29 mei:
NG2.0:
=====
The NG2.0 continues to progress nicely! I do not anticipate we will begin showing you this airplane for a few months yet- but it is really coming along nicely. Many of the advanced systems are being installed right now, and we anticipate commencing ALPHA testing the airplane in about 60 days.

Release Timeline: (You know the answer- insert it here!)
Ik denk zelf niet eerder dan 2010. Het wordt denk ik wel een super add-on, helemaal omdat ze waarschijnlijk ook een aantal extra dingen (HUD, VSD) simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk krijgt dat ding dan ook eindelijk eens een weather/terrain radar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasBloem
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_HMXmLxxnVHM/Sil6H9kciMI/AAAAAAAAAIE/8BzGPZqOlk0/s912/fs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Wie kan mij helpen met de theorie van airbrakes, wanneer mag je het nou gebruiken precies ? welke hoogte/snelheid etc ? google weet er ook bar weinig van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Speedbrakes worden in de lucht gebruikt om af te remmen. Eventuele restricties verschillen per type. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:00:
Hopelijk krijgt dat ding dan ook eindelijk eens een weather/terrain radar!
Dat hoop ik ook, want ik vind het nu toch wel een groot gemis. Je hebt wel de weather radar van Reality XP, maar die is niet geïntegreerd en werkt niet goed samen met sommige add-ons.

Ik ben echter bang dat PMDG er geen weerradar in stopt. Ze hebben op hun forum namelijk een aantal keer aangegeven dat ze van mening zijn dat het in FS niet mogelijk is om een weerradar realistisch te simuleren. Ze simuleren dan liever geen weerradar dan dat ze een niet realistisch weerradar simuleren. Persoonlijk heb ik liever iets wat niet helemaal klopt dan niets, maar daar zijn het bij PMDG blijkbaar niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Ik zie een rood kruis?

[ Voor 6% gewijzigd door soganta op 25-06-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Arghh.... VC werkende krijgen in de posky 777 @ fsx wilt me maar niet lukken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
http://www.youtube.com/watch?v=kXkMcKVYbYw ?

ik wilde weten wat de posky was.. toen zag ik dit, toen dacht ik dit.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Ik speel nog altijd met FS2004, maar de laatste tijd merk ik dat mijn FPS eigenlijk niet zo goed zijn. Ik dacht dat dit misschien kwam door zware add-ons zoals ActiveSky Advanced en veel AI traffic. Vandaag heb ik FS2004 geheel opnieuw geinstalleerd en ook al m'n add-ons verwijderd, om vervolgens add-on voor add-on te installeren zodat ik zou kunnen zien waar het aan ligt. Het viel me alleen op, nu ik alleen FS2004 nog heb geinstalleerd (met nHancer) dat ik zelfs dan in een default Cessna op Seattle (de default flight dus eigenlijk), een FPS van hooguit 25 bereik vanuit de cockpit (met FPS op unlimited). Met m'n PMDG MD-11 op EHAM van Cloud9 met ActiveSky Advanced aan en daar bovenop nog een hele lading AI Traffic behaalde ik nog 22 FPS vanuit de cockpit.
Daarom denk ik dat m'n relatief lage FPS (ik zie vaak berichten met 30+ op internet) niet zozeer aan m'n add-ons ligt, maar aan iets anders. Weet iemand waar dit misschien aan zou kunnen liggen?

Systeem:
Dell Dimension 9200
Intel Duo Core E6400 @ 2.13 gHz
2.0 GB RAM
ASUS EN9600GT 1 GB video kaart
Windows XP 32 bit

Ik begrijp dat FSX hier niet helemaal soepel op loopt, maar FS2004 zou toch wel een betere performance moeten kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Aan jullie weer de eer om te raden waar ik geland ben ;) :

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3548/3667778775_f89c84cb89.jpg

@Alexvld: ga eens met de default Cessna op een uitgestorven vliegveld staan (bijv. KPWT) en zet ook al het weer uit, wat haal je dan voor fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasBloem
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2024
@Alexvld: Fs9 gebruikt maar 1 processor... je kan het dus al raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Welkom op Honolulu soganta :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 07:23

Erw

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

In other news, ik ben maar eens besloten om publiek te gaan met de laatste development-versie van mijn glass cockpit systeem:

Afbeeldingslocatie: http://openrj.stoneynet.nl/forum/styles/subsilver2/imageset/openrj_forum_logo.png
Afbeeldingslocatie: http://openrj.stoneynet.nl/wp-content/uploads/openrj_overview.png

Te dowloaden op:
http://openrj.stoneynet.nl/download

(Geregistreerde FSUIPC nodig)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Ziet er goed uit zeg! Zijn de instrumenten ook als standaard gauges te gebruiken in een zelfgemaakt panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Wat heb ik aan een glass cockpit system eigenlijk? Wikipedia wordt ik niet wijzer van..
kan ik jou tool gebruiken om hardware (lcdtjes) juist deze informatie te laten weergegeven?

maw voor cockpitbuilding is het handig?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Klein vraagje, waar kopen de meeste hun add-on's, in de pricewatch vindt je wel de goedkoopste, maar http://www.aerosoft.com is volgens mij de grootste en meest uitgebreide die er is. Alleen geen idee hoe het meevalt met leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
webshit schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:20:
Klein vraagje, waar kopen de meeste hun add-on's, in de pricewatch vindt je wel de goedkoopste, maar http://www.aerosoft.com is volgens mij de grootste en meest uitgebreide die er is. Alleen geen idee hoe het meevalt met leveringen.
Gewoon nette site met goede communicatie en levering binnen ongeveer een weekje. Heb daar al meerdere keren besteld dus :)

Overigens verkoopt comcol.nl ook veel FSX addons echter zijn de levertijden ietsje langer en de prijzen een tikkeltje hoger dan bijv een Aerosoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

er zijn meerdere Traffic pakketten op de markt als Just Flight Traffic X, My Traffic X, enz.
Wat zijn de ervaringen hier met deze pakketten aangaande hoeveelheid, correctheid en impact op FPS?

Gr,
Tobus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:25:
er zijn meerdere Traffic pakketten op de markt als Just Flight Traffic X, My Traffic X, enz.
Wat zijn de ervaringen hier met deze pakketten aangaande hoeveelheid, correctheid en impact op FPS?
Deze vraag is al vele malen gesteld in het forum, ik zou zeggen, probeer het even via de search... Ieder pakket heeft zijn eigen voor- en nadelen, die moet je zelf even afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:54
Heb je wel eens bij de luchtvaarthobbyshop gekeken? ZIj hebben ook veel. Wellicht niet de goedkoopste maar wel een heleboel op voorraad en in de winkel kun je een hoop uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Spitfire123 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:40:
[...]

Heb je wel eens bij de luchtvaarthobbyshop gekeken? ZIj hebben ook veel. Wellicht niet de goedkoopste maar wel een heleboel op voorraad en in de winkel kun je een hoop uitproberen.
Bedankt voor de tip, ik woon echter in Aalst (Belgie) en 240km is me net iets te ver. :9
Prijzen lijken ietsjes goedkoper, alleen dien je wel nog verzendkosten te betalen waardoor het duurder zou uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er!k schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:42:
[...]

Deze vraag is al vele malen gesteld in het forum, ik zou zeggen, probeer het even via de search... Ieder pakket heeft zijn eigen voor- en nadelen, die moet je zelf even afwegen.
Mijn excuses. Normaliter doe ik het ook wel via een search, maar als ik FSX deel 82 met daarin 84 pagina's zie staan.... 8)7 . Ik zal eens zoeken, maar als iemand feedback heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Laatst online: 17:53
Ik denk dat My Traffic X wel een aanrader is. Deze simuleert zo'n beetje de helft van alle real world traffic. De modellen zijn misschien wel wat minder mooi als die van de concurrentie maar dit resulteert weer in een betere fps. (en mijn laptop is nou niet zo deftig dat het vanzelfsprekend is dat er een lekkere hoeveelheid AI op draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
http://secure.simmarket.com/default-en.html

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben mezelf nu ook een beetje aan het oriënteren met FSX, en ik merk dat het met een toetsenbord eigenlijk niet te spelen is... (als je naar links stuurt, moet je ook weer terugsturen om op de 0-positie te komen)

Ik wil dus graag een mooie joystick, zodat ik toch wat meer kan proberen met FSX.
Nu wil ik nog niet zoveel geld uitgeven, omdat ik nog niet zo ervaren ben, en niet zeker weet of ik dit lang ga spelen.
Nu zit ik een beetje rond te kijken bij verschillende webshops, en zie toch wel een redelijk aanbod rond de 30-40 euro. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten, heeft iemand nog tips?
Is force feedback een leuke optie (ik zie een logitech, kost rond de 60 euro), of heb ik dat helemaal niet nodig?

Van trustmaster zie een setje rond de 40 euro, met aparte gashandel, alleen staat er me iets negatiefs bij over dit merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

RonnieB82 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:28:
Ik ben mezelf nu ook een beetje aan het oriënteren met FSX, en ik merk dat het met een toetsenbord eigenlijk niet te spelen is... (als je naar links stuurt, moet je ook weer terugsturen om op de 0-positie te komen)

Ik wil dus graag een mooie joystick, zodat ik toch wat meer kan proberen met FSX.
Nu wil ik nog niet zoveel geld uitgeven, omdat ik nog niet zo ervaren ben, en niet zeker weet of ik dit lang ga spelen.
Nu zit ik een beetje rond te kijken bij verschillende webshops, en zie toch wel een redelijk aanbod rond de 30-40 euro. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten, heeft iemand nog tips?
Is force feedback een leuke optie (ik zie een logitech, kost rond de 60 euro), of heb ik dat helemaal niet nodig?

Van trustmaster zie een setje rond de 40 euro, met aparte gashandel, alleen staat er me iets negatiefs bij over dit merk...
Voor Battelfield 2 had ik een Logitech Extreme 3D Pro gekocht, maar gebruik deze nu voor FSX en doet voldoende zijn werk. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Logitech Extreme 3D Pro. Is goedkoop en werkt prima. Force feedback heb ik nooit gebruikt in FS, terwijl ik 10 jaar lang een ff-stick heb gehad: ik vond het nooit lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 28-08 11:30
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:55:
Ik heb ook de Logitech Extreme 3D Pro. Is goedkoop en werkt prima. Force feedback heb ik nooit gebruikt in FS, terwijl ik 10 jaar lang een ff-stick heb gehad: ik vond het nooit lekker werken.
Ik heb nog steeds mijn Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 en ik moet zeggen, het speelt fantastisch in FS en IL-2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 16:46
Ik heb een vraag over de landing speed van de standaard 737-800 in FSX. Ik dacht altijd dat als ik de ILS vloog rond de 125 kts (staat in de checklist), en dan rond de 150 feet de autopilot uitzet. Dan het gas terugnemen en dan neus iets optrekken en landing. Echter met FSX op hard pikte die de landing wel, maar toen ik een keer met FSPassengerX vloog had ik een klapband. Ik denk dat dit komt omdat tijdens de laatste 50 feet, de snelheid terugloopt naar 115 kts en vervolgens verliest het vliegtuig zijn opwaartse kracht, en knalt het vliegtuig op de landingsbaan, tenminste dat denk ik met FSPassengerX (-700 feet per minute). Gevolg klapband en evacuatie. Welke approach speed moet ik hebben, en wat moet de landingsnelheid zijn? Voor een zachte landing.

Ik kan wel zacht landing, Fokker 70, -100 tot -150 feet per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen standaard snelheid, dat hangt af van het gewicht van je vliegtuig, welke flap setting je gebruikt, op welke hoogte het vliegveld ligt, wind sterkte/richting, en zo zijn er nog wel een hele boel factoren.
Daar zijn wel tabellen voor, al zou ik niet weten waar je die online kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
Zelf dacht ik met de standaard 737-800 rond de 135 kts, met flaps op 30. Gewoon een landing in Nederland dus op zeespiegel hoogte. Meestel gebruik ik gewoon fair weather, maar soms "real weather" echter krijg ik dan problemen met de ATC "You are 500 feet below / above your assigned attitude", dan moet ik elke keer op de kaart kijken, wat de huidige altimeter is. Soms zegt ATC dat erbij, als je van controle (bijv. Amsterdam center > London center) wisselt maar meestal niet, kun je dit inschakelen. Of kijken jullie ook de hele tijd op de kaart naar de dichtsbijzijnde post voor de attitude? Vooral op zee is dit best lastig.

Ik heb een website gevonden met checklists voor veel vliegtuigen in Flight Simulator: http://freechecklists.net/simchecklists.asp

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn-HK op 11-07-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Zo, na mijn zoektocht naar een leuke instap joystick, ben ik uiteindelijk op de thrustmaster T-flight stick X uitgekomen.
Vandaag werd ie geleverd, en gelijk even geprobeerd natuurlijk!
Dit is echt 100x beter als toetsenbord en muis, heb ook gelijk mijn eerste mission met een passagiersvliegtuig gedaan, en nu kreeg ik de jet zonder teveel problemen netjes op de grond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Martijn-HK schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:15:
Ik heb een vraag over de landing speed van de standaard 737-800 in FSX. Ik dacht altijd dat als ik de ILS vloog rond de 125 kts (staat in de checklist), en dan rond de 150 feet de autopilot uitzet. Dan het gas terugnemen en dan neus iets optrekken en landing. Echter met FSX op hard pikte die de landing wel, maar toen ik een keer met FSPassengerX vloog had ik een klapband. Ik denk dat dit komt omdat tijdens de laatste 50 feet, de snelheid terugloopt naar 115 kts en vervolgens verliest het vliegtuig zijn opwaartse kracht, en knalt het vliegtuig op de landingsbaan, tenminste dat denk ik met FSPassengerX (-700 feet per minute). Gevolg klapband en evacuatie. Welke approach speed moet ik hebben, en wat moet de landingsnelheid zijn? Voor een zachte landing.

Ik kan wel zacht landing, Fokker 70, -100 tot -150 feet per minuut.
Al eens van flaren gehoord? Lijkt me de moeite waard om eens te proberen. Een landing van -700 fpm is niet gezond, probeer <~-300 fpm en ook goed mogelijk op je Vref te blijven tijdens het landen.

Kijk maar eens hoe het in het echt gebeurt:

[ Voor 4% gewijzigd door soganta op 12-07-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
soganta schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:37:
[...]

Al eens van flaren gehoord? Lijkt me de moeite waard om eens te proberen. Een landing van -700 fpm is niet gezond, probeer <~-300 fpm en ook goed mogelijk op je Vref te blijven tijdens het landen.

[video]
Ja, dat doe ik ook. Het punt is ook dat als ik ga flaren, de snelheid te laag wordt om eigenlijk in de lucht te blijven. Je gaat bijna in een stall, nog net niet. En daardoor valt de Boeing op de landingsbaan, en heb je een harde landing. Vandaar de vraag met welke snelheid jullie landen, maar ik begrijp (wat ik ook al wel had gedacht) dat dat er van vele factoren afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
op de approach zit je v-ref +10 (ligt aan de wind) en op 50ft trek je gas langzaam dicht en neus langzaam optrekken en het beestje staat op de grond.

125kt is wel erg langzaam of hij moet helemaal leeg zijn maar dan nog lijkt het me vrij langzaam.

ALs je te hard neer komt heb je te harde flare gemaakt of een te lage snelheid.
Probeer je gas iets later dicht te doen en langzaam ej neus op te trekken op ong. 40ft en spreid die beweging uit tot 10ft.

Succes

[ Voor 30% gewijzigd door Remco Tr op 12-07-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

bij een vrijwel lege 737-400 of -700 met flaps 40 is 125 vref zo'n beetje normaal. Maargoed de standaard FS 737 is echt nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

soganta schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:37:
[...]

[video]
Aardige floater :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.