Eerder in deze thread heb ik gelezen dat jij gebruik maakt van Vista. Mag/kan ik hieruit concluderen dat jij gebruik maakt vaan dual/triplehead2go? Aangezien het in Vista niet meer mogelijk is om je bureaublad horizontaal uit te rekken. Of heb jij dit anders opgelost?Bart Brinkman schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:26:
Heb zelf 2x 1680x1050, draait fantastisch (alhoewel er vlak voor de landing meestal wel een beeldscherm afgaat om de framerate zo soepel mogelijk te maken). Toch denk ik dat 1920x1200 een betere keus is, ook voor de rest van je computeractiviteiten.
"It's late on Wednesday and I have been at this since 5 or so this morning, but I wanted to get this posted before calling it a night.
I have to say that in the 24 hours since we were battling an attack on our servers, the community has raised the bar as to the definition of that community and its support for AVSIM. We have had hundreds of email offering help; dozens of message here in the forums offering assistance. We have seen flight sim enthusiasts not only outraged by the destruction of AVSIM, but with an awe inspiring willingness to assist, in any way that they can.
More people have invested in the future of AVSIM today via donations in a single, short day than we have ever seen in our nearly 13 years of operation. I am shocked, frankly, by the desire for the community to see us continue and your willingness to put your investment into our future.
We are sincerely humbled by the wealth of support and the sincerity of those who have posted here and who have sent us email . I can't tell you how important is the out pouring of support to us - it is truly a testament to the hard work, effort and contribution of a whole bunch of folks on our team.
I have to also confess that at this time last night and even in the early hours of this morning, I had thought; "This is it... AVSIM is no more. We should pull the plug on the servers and call it quits, sell the domain and move on to Steel Head fishing in Idaho or Oregon".
That is not going to happen. I can't tell you how much the messages of support, the donations and the unflinching resolve of the community has inspired us. It has truly been awesome. We can't quit now... It would be a sin against the family of AVSIM.
While I am at it, I want to thank Nels, Miquel, Francois, PMDG, and dozens of other web sites and forums for posting our press releases on the event, and following up with offers of support. I am one of the most competitive SOB's you will ever meet, and it is truly inspiring to have our competitors so emphatically show their support in spite of our competitive natures. AVSIM can only hope to repay that support someday. Thank you guys!
That's it. I am done for the night. Thank you everyone for your support and your faith in AVSIM. We WILL be back!"
Gisteravond eindelijk mijn bestelde FSX gold edition binnen gekomen! Gelijk geinstalleerd natuurlijk en ben vandaag beetje aan het experimenteren. Wat een fantastische game zeg ! Draait onder win7 prima trouwens
Vraagje: draait bij jullie REX onder win7?
Vraagje: draait bij jullie REX onder win7?
Horizontaal uitrekken is geen enkel probleem met Vista?Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:34:
[...]
Eerder in deze thread heb ik gelezen dat jij gebruik maakt van Vista. Mag/kan ik hieruit concluderen dat jij gebruik maakt vaan dual/triplehead2go? Aangezien het in Vista niet meer mogelijk is om je bureaublad horizontaal uit te rekken. Of heb jij dit anders opgelost?
Waarom zou je avsim.com hacken/platleggen? Dr is geen geld te vragen ofzo. Het is gewoon nerds pesten op grote schaal 
Beetje zielige figuren die dit hebben gedaan. Misschien maar een donatie doen....
Beetje zielige figuren die dit hebben gedaan. Misschien maar een donatie doen....
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Verwijderd
Ik krijg mijn virtual cockpit niet over twee schermen... ik kan wel andere views aanmaken op mijn tweede scherm maar niet 1 "brede" view van (2560x1024, heb nu 2 x 1280x1024). Doe ik wat verkeerd?Bart Brinkman schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 06:53:
[...]
Horizontaal uitrekken is geen enkel probleem met Vista?
Ahhh, ik krijg nu steeds zwarte smoke als ik op de grond ben of net land, wat gewoon opspattend water was is nu zwarte lucht/water/ iets geworden
Had ik maar nooit moete lopen rotzooien met veel freeware kisten enzo pff, nu zit ik echt met gebakke zwarte lucht

Had ik maar nooit moete lopen rotzooien met veel freeware kisten enzo pff, nu zit ik echt met gebakke zwarte lucht
[ Voor 8% gewijzigd door FSXnoob op 15-05-2009 18:09 ]
EGLL London Heathrow Airport - EHAM Amsterdam Airport Schiphol.
PMDG 737NG
Aerosoft Mega Airport Heathrow
FSGlobal 2008
Cloud9 EHAM
Activesky 6.5

Taxien naar de runway.

En ze komt los!

Meteen een left turn voor de BPK4 SID.

Full rated climb

Descent.
Instellen van de FMC ed. voor de approach voor de Kaagbaan( 06 ) Ik heb gekozen voor Flaps 30 ivm crosswinds.

En we komen thv. Wassenaar weer aan land.

Fully configured op de approach. Hier handmatige intercept van de glideslope.

Handmatige approach EHAM runway 06. Cleared to land. A/T er nog op tot 500ft.

Final en flare.

Touchdown, al met al aardig in de zone
Bij de cloud9 EHAM heb ik echt zo'n ILS klopt, PAPI klopt niet geval. Dus op de final doe ik maar een beetje er tussenin.
PMDG 737NG
Aerosoft Mega Airport Heathrow
FSGlobal 2008
Cloud9 EHAM
Activesky 6.5

Taxien naar de runway.

En ze komt los!

Meteen een left turn voor de BPK4 SID.

Full rated climb

Descent.
Instellen van de FMC ed. voor de approach voor de Kaagbaan( 06 ) Ik heb gekozen voor Flaps 30 ivm crosswinds.

En we komen thv. Wassenaar weer aan land.

Fully configured op de approach. Hier handmatige intercept van de glideslope.

Handmatige approach EHAM runway 06. Cleared to land. A/T er nog op tot 500ft.

Final en flare.

Touchdown, al met al aardig in de zone
Bij de cloud9 EHAM heb ik echt zo'n ILS klopt, PAPI klopt niet geval. Dus op de final doe ik maar een beetje er tussenin.
[ Voor 3% gewijzigd door Dani86 op 15-05-2009 19:18 ]
Dat is echt irritant en er valt weinig aan te doen. De PAPI ziet het begin van de baan als threshold terwijl sommige banen een displaced threshold hebben, m.a.w. een groter gebied om te taxiën, opstijgen of landen. Het glideslope beacon zet je in de AFCAD evenwijdig met de touchdown zone dus deze houdt wel rekening met de displaced threshold.Dani86 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:11:
...
P.S. Met winglets is mooier, IMO dan
http://www.wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=prod_ejets
Iemand deze al gezien? Ben er wel benieuwd naar
Iemand deze al gezien? Ben er wel benieuwd naar
Ik heb wel de crj van wilco gevlogen, vond het een ramp, leek meer op een vliegtuigje van papier dan simulatie, echt veel te licht gewoon.
Ja dat zegt genoeg. Jouw CPU is dan vergelijkbaar aan die van mij (ik kan em niet zover meer overklokken als in mijn sig...). Als je nu de CPU upgrade naar een ~3.5 Ghz quadcore, dan moet je wel een grote vooruitgang zien. Zoiets wil ik ook graag doen, maar ja dan moet je ook een nieuw moederebord en geheugen... Misschien met het aankomende vakantie geld
Over AvSim: Inderdaad wel jammer. Ik las graag hun reviews van fsx addons en de file library was ook uniek. Geeft maar weer aan hoe belangrijk backups zijn... Heeft me zelf ook weer aan het denken gezet.
@Dani: Mooie screens zo met al die addons !
[ Voor 3% gewijzigd door Techno op 16-05-2009 13:02 ]
Thx,
@ubermachtig
Ik heb ook de E6420 en heb hem op 1600FSB = 3,2Ghz lopen. En hij heeft meer cache dan een E4300, dat scheelt ook een hoop bij FS. Het voordeligst is om je CPU over te klokken. Gaat dit niet dan zou je een E8400 kunnen halen. Als je dit topic doorzoekt kan je concluderen dat een quadcore niet zoveel zin heeft bij FS(X).
@ubermachtig
Ik heb ook de E6420 en heb hem op 1600FSB = 3,2Ghz lopen. En hij heeft meer cache dan een E4300, dat scheelt ook een hoop bij FS. Het voordeligst is om je CPU over te klokken. Gaat dit niet dan zou je een E8400 kunnen halen. Als je dit topic doorzoekt kan je concluderen dat een quadcore niet zoveel zin heeft bij FS(X).
Naar mijn inzien maakt FSX SP2 wel gebruik van meerdere cores. Zie ook onderstaande quote van tomshardware forum:Dani86 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:03:
Thx,
@ubermachtig
... I've been a Flight Simulator enthusiast since 4.0, so I've always designed my rigs especially to run Flight Simulator. No "games", just the "simulation". FSX SP1 & SP2 are coded for multiple cores, so FSX will use as much raw CPU horsepower as you can afford to throw at it.
Frame rates scale nearly 1:1 with CPU clock speed, so if you overclock from 2.4 Ghz to 3.6 Ghz, frame rate will increase nearly 50%. Additionally, I've tested FSX at 3.6 Ghz on an E6600, and at 3.6 Ghz on a Q6600. The increase in frame rate is nothing less than an astonishing 80%.
Zie ook: Microsoft werkt met Intel samen voor multi threading.
Als je het internet doorzoekt kan je concluderen dat een quadcore niet zoveel wel zin heeft bij FSX.
[ Voor 15% gewijzigd door Techno op 16-05-2009 16:54 ]
Hmm, ikzelf gebruik nog FS9 vanwege de vele addons die ik heb. Als de PMDG NG-X uit is ga ik ws. over op FSX. Ik ga eens wat research doen, want dan wil ik ook een quadcore als het echt zin heeft bij FSX.
Verwijderd
PMDG NG kun je ook al in FSX gebruiken met een tweak, is een aantal pagina's terug iets over gepost.
Zelf nog niet geprobeerd overigens.
Zelf nog niet geprobeerd overigens.
Ja, maar de NGX wordt helemaal nieuw. Anders heeft het niet zoveel zin imo. Dan kun je ook gewoon FS9 doen.
Oh, daar stoorde ik me niet aan. Gewoon twee views en het perspectief naar wens regelen. Je kunt ook het venster zelf uitrekken, maar de meeste configuraties gaan niet optimaal om met een venster. Fullscreen levert vrijwel altijd betere framerates op.Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:53:
[...]
Ik krijg mijn virtual cockpit niet over twee schermen... ik kan wel andere views aanmaken op mijn tweede scherm maar niet 1 "brede" view van (2560x1024, heb nu 2 x 1280x1024). Doe ik wat verkeerd?
Ik zat me net eens te bedenken dat ik best wel graag eens een keer mooie graphics wil in flight simulator. Heb nu een laptopje van 1.5ghz
Denk dat ik hierna dus weer voor een desktop pc ga, maar wat voor prijs zou ik even heel globaal genomen kwijt zijn aan een beetje iets fatsoenlijks? Hoef echt niet het mooiste van het mooiste. Kan je voor 500 al wat leuks hebben? (nieuw).
Voor 500EUR kan je wel al wat leuks hebben. Maar om Flightsim smooth te kunnen draaien heb je een hele krachtige CPU nodig.
Check de Best Buy Guides. Die kan je vinden op de frontpage van tweakers.net
Check de Best Buy Guides. Die kan je vinden op de frontpage van tweakers.net
Een fatsoenlijke videokaart gaat voor iets van EUR 100, kast en voeding voor rond de EUR 115, een goede processor voor rond de EUR 150 (zoals een E6850), 4 GB aan geheugen voor EUR 45 en een P45 moederbord voor rond de EUR 100. Dan zit je al rond de 500, en zul je bijvoorbeeld nog een harde schijf en een beeldscherm + input moeten regelen. Je kunt overal wel wat op besparen, maar dat zou ik laten met betrekking tot de processor, de videokaart en de hoeveelheid geheugen. Ik zou zeggen dat het je maximaal zo'n 650 a 700 euro moet gaat kosten.Southern Sun schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:56:
Ik zat me net eens te bedenken dat ik best wel graag eens een keer mooie graphics wil in flight simulator. Heb nu een laptopje van 1.5ghzDenk dat ik hierna dus weer voor een desktop pc ga, maar wat voor prijs zou ik even heel globaal genomen kwijt zijn aan een beetje iets fatsoenlijks? Hoef echt niet het mooiste van het mooiste. Kan je voor 500 al wat leuks hebben? (nieuw).
De 6850 is al oud. Een E8400 is de beste keus imo.
Ja natuurlijk, inderdaad.Dani86 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:28:
De 6850 is al oud. Een E8400 is de beste keus imo.
Verwijderd
Hmm... mijn FSX wil niet meer opstarten.
Blijft hangen bij het splash screen.
CPU geeft aan op 50% te draaien (E6600) en geheugen gebruik blijft steken op 90MB.
Reboot haalt niks uit.
Iemand tips? Heb geen zin om de hele handel opnieuw te moeten installeren/configureren/tweaken.
CPU geeft aan op 50% te draaien (E6600) en geheugen gebruik blijft steken op 90MB.
Reboot haalt niks uit.
Iemand tips? Heb geen zin om de hele handel opnieuw te moeten installeren/configureren/tweaken.
E8500 draait nog wat harder, waarom dan die niet?

[ Voor 22% gewijzigd door GurbY{nl} op 18-05-2009 07:35 ]
Ben alleen benieuwd welke hardware wordt ondersteunt met de NGX qua MCP en CDU. De OpenCockpit iig niet.Dani86 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:09:
Ja, maar de NGX wordt helemaal nieuw. Anders heeft het niet zoveel zin imo. Dan kun je ook gewoon FS9 doen.
Ik heb hetzelfde sinds enkele Windows (Vista) - updates, reboot helpt hier wel.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:13:
Hmm... mijn FSX wil niet meer opstarten.
Reboot haalt niks uit.
Verwijderd
Ik zie hier weer een hele discussie over de te gebruiken processors . Heb nu een Core 2 Quad Q6600 maar overweeg over te stappen naar een Core 2 Quad Q9550, want ik ben toch niet te spreken over de framerates van FSX ( SP1 1 en SP2 ) in dichtbevolkte scenery en met addons als Traffic X. Alle drivers actueel.
Of heeft iemand een tip voor een andere processor?
Zie mijn specs.
Zie mijn specs.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 15:36 ]
Komt regelmatig langs: Ga voor een dualcore met zo hoog mogelijke frequentie (of overclock). Argumenten vind je eerder in dit topic. En neem ook een kijkje naar de aanbevolen settings op het einde van de TS; niemand kan het momenteel vlot draaien met alles op max.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:35:
Ik zie hier weer een hele discussie over de te gebruiken processors . Heb nu een Core 2 Quad Q6600 maar overweeg over te stappen naar een Core 2 Quad Q9550, want ik ben toch niet te spreken over de framerates van FSX ( SP1 1 en SP2 ) in dichtbevolkte scenery en met addons als Traffic X. Alle drivers actueel.
Zie mijn specs.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 16:06 ]
Verwijderd
Heb de oplossing gevonden:Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:00:
[...]
Ik heb hetzelfde sinds enkele Windows (Vista) - updates, reboot helpt hier wel.
Logbook.BIN verwijderen/verplaatsen naar een andere map.
Blijkbaar corrupt geraakt.
Baal ik wel van, stonden aardig wat vluchten in.
Iemand nog tips om dat ding te fixen?
Op FTD kwam ik trouwens nog een (door een NL simmer) geschreven handleiding voor de PMDG 737 tegen.
NZB: http://nzbindex.nl/releas...737-Handleidingen-737.nzb
Geen software, alleen maar tekst. 20MB, in het NL geschreven.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 20:13 ]
Handig: 
Zou je dus kunnen gebruiken om je eigen miniatuur overhead panel van te maken.
Een review is hier te lezen: http://flightsim.com/main/review/chmfp.htm
De Luchtvaarthobbyshop verkoopt 'm volgens mij.

Zou je dus kunnen gebruiken om je eigen miniatuur overhead panel van te maken.
Een review is hier te lezen: http://flightsim.com/main/review/chmfp.htm
De Luchtvaarthobbyshop verkoopt 'm volgens mij.
Verwijderd
Paar pics van een hele korte vlucht van Porepunkha naar Mount Beauty in Australie met de RealAir Decathlon (Scout package). (Beide vliegvelden zijn onderdeel van OZx: scenery eromheen is FTX.) (Klik voor de fullscreen pics!)
Lined up op Porepunkah.

Na de start moet je rechts de heuvel over. Je maakt in feite een draai van 180 graden.

Je komt dan in de bewoonde vallei ernaast.

En daar moet je de eerste 'afslag' links nemen.

Vlieg naar de bergen en volg de wegen.

Opeens zie je de vallei erachter verschijnen!

En daar is Mount Beauty! Ik vind het altijd schitterend als je over een berg vliegt en dan zo'n vallei erachter ziet verschijnen. Het diepte effect is ook stukken mooier dan default met de ENB-bloom/HDR addon!

Gelukkig kan ik met de Decathlon scherpe bochten maken en snel dalen...

On finals.

Home sweet home!

De wolken zijn van FEX maar met de FSX weather engine 'gemaakt' omdat ASA een 'clear sky' gaf en da's toch wat saai... Normaal zien de wolken er met 'ASA real weather' stukken mooier uit.
Lined up op Porepunkah.

Na de start moet je rechts de heuvel over. Je maakt in feite een draai van 180 graden.

Je komt dan in de bewoonde vallei ernaast.

En daar moet je de eerste 'afslag' links nemen.

Vlieg naar de bergen en volg de wegen.

Opeens zie je de vallei erachter verschijnen!

En daar is Mount Beauty! Ik vind het altijd schitterend als je over een berg vliegt en dan zo'n vallei erachter ziet verschijnen. Het diepte effect is ook stukken mooier dan default met de ENB-bloom/HDR addon!

Gelukkig kan ik met de Decathlon scherpe bochten maken en snel dalen...

On finals.

Home sweet home!

De wolken zijn van FEX maar met de FSX weather engine 'gemaakt' omdat ASA een 'clear sky' gaf en da's toch wat saai... Normaal zien de wolken er met 'ASA real weather' stukken mooier uit.
Mooie vlucht.
Ik hou er ook van om met eender wat tussen de bergen te vliegen. Om met een F-18 in enkele seconden een berg te overwinnen waar je te voet dagen zou over doen, als je het al overleeft. Of met een glider op te stijgen in Kathmandu om met behulp van thermiek over de Himalaya te vliegen. In de bergen kan je zo veel leuke dingen doen met allerlei types toestellen. Ook het gevoel van ultieme vrijheid.
Iemand een idee waar ik die bloom/HDR addon kan downloaden?
Avsim ligt er natuurlijk nog steeds uit.
Alvast bedankt
Avsim ligt er natuurlijk nog steeds uit.
Alvast bedankt
Verwijderd
Tadaaaaaaaaaa!Yihaaa schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:35:
Iemand een idee waar ik die bloom/HDR addon kan downloaden?
Ikzelf heb de volgende waardes veranderd in de ini:
BloomMaxLimit=85 (met default 100 is er wel ERG veel bloom)
DarkeningAmountDay=20 (met default 40 wordt het soms te donker hier en daar)
DarkeningAmountNight=15 (met default -30 is het veel te licht 's nachts)
ColorSaturationDay=1 (geeft de kleuren ietsje meer pit)
Het lijkt er trouwens op dat de verschillende waardes op verschillende computers verschillende resultaten opleveren, en smaken verschillen natuurlijk sowieso, dus... aanpassen naar eigen wensen.
Ik vind FSX er gelikt uitzien met deze addon. Next-gen! FS11!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 19:27 ]
Bedankt voor je snelle antwoordVerwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:24:
[...]
Tadaaaaaaaaaa!
Ikzelf heb de volgende waardes veranderd in de ini:
BloomMaxLimit=85 (met default 100 is er wel ERG veel bloom)
DarkeningAmountDay=20 (met default 40 wordt het soms te donker hier en daar)
DarkeningAmountNight=15 (met default -30 is het veel te licht 's nachts)
ColorSaturationDay=1 (geeft de kleuren ietsje meer pit)
Het lijkt er trouwens op dat de verschillende waardes op verschillende computers verschillende resultaten opleveren, en smaken verschillen natuurlijk sowieso, dus... aanpassen naar eigen wensen.Deze drie items zijn in ieder geval de belangrijkste en het meest aangepast door anderen. De meeste opties in de ini moet je gewoon zo laten en/of doen zelfs helemaal niets in FSX.
Ik vind FSX er gelikt uitzien met deze addon. Next-gen! FS11!Meer licht, meer contrast, meer diepte, meer leven. Ik vlieg niet meer zonder.
Waar gaat de reis naar toe?
Mag ik ook wat vragen ?rdluca schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:53:
[...]
Naar Split Croatie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder mijn complimenten
ActiveSkyYihaaa schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:15:
[...]
Mag ik ook wat vragen ?Welke add ons heb je gebruikt ?
Verder mijn complimenten![]()
Ariane B737-800 McPhat Transavia-pack
Cloud9 Schiphol
Aerosoft AES
FSquality Slowenien-Kroatien
VOR/DME app?
Zal hier ook eens een plaatje posten
(pas sinds 1 week trotse bezitter van FSX
)
Old skool in een F86 boven de Oostenrijkse Alpen
Old skool in een F86 boven de Oostenrijkse Alpen

Heb de volgende vraag: ik wil binnenkort graag een nieuw scherm aanschaffen om m'n oude 19" CRT te vervangen. Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen waarbij FSX het mooiste uitkomt.
1.) 24" FullHD
2.) 24" WUXGA
Graag jullie advies. Bedankt
1.) 24" FullHD
2.) 24" WUXGA
Er is iets vaags wat ik niet snap met pmdg md-11, ik ben geen diehard pro piloot en pmdg serie is me eigelijk te moeilijk maar toch doe ik het er mee omdat het gewoon beste feeling heeft.
Het punt is, alles lukt me goed, heb nu de normale gps ook aan de praat gekregen bij pmdg en zo vlieg ik me routes. Alleen soms krijg ik soort van rare waarschuwingen op het vliegtuig display en valt het vermogen weg, dan kan ik dus niet het vermogen op/neer doen
als ik dan het vliegtuig aan de grond krijg zijn die errors merendeels weg en werkt alles normaal hmm..
Het punt is, alles lukt me goed, heb nu de normale gps ook aan de praat gekregen bij pmdg en zo vlieg ik me routes. Alleen soms krijg ik soort van rare waarschuwingen op het vliegtuig display en valt het vermogen weg, dan kan ik dus niet het vermogen op/neer doen

Verwijderd
Hm, vliegen met de normale gps... ai, ai, ai... Dan moet je (als ik zo vrij mag zijn) niet met de PMDG gaan vliegen, want dat is gewoon vragen om dit soort problemen.Tuzla schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:42:
Er is iets vaags wat ik niet snap met pmdg md-11, ik ben geen diehard pro piloot en pmdg serie is me eigelijk te moeilijk maar toch doe ik het er mee omdat het gewoon beste feeling heeft.
Het punt is, alles lukt me goed, heb nu de normale gps ook aan de praat gekregen bij pmdg en zo vlieg ik me routes. Alleen soms krijg ik soort van rare waarschuwingen op het vliegtuig display en valt het vermogen weg, dan kan ik dus niet het vermogen op/neer doenals ik dan het vliegtuig aan de grond krijg zijn die errors merendeels weg en werkt alles normaal hmm..
Heb je de bijgeleverde tutorialvlucht al gedaan? Da's echt een van de betere tutorialvluchten ooit. Doe 'm gewoon een paar keer totdat alles helemaal goed gaat en probeer dan alles hetzelfde te doen maar dan met je eigen route. Mocht je er niet uitkomen, vraag het dan hier met een duidelijke omschrijving van het specifieke probleem erbij: dan moeten we er vast wel uitkomen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 18:50 ]
Komt het echt aan op die 120 vertikale pixels? Hangt er gewoon vanaf of je graag 16:10 of 16:9 hebt. is gewoon persoonlijk, kijk trouwens eens na of FSX 16:9 ondersteunt.Yihaaa schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:33:
Heb de volgende vraag: ik wil binnenkort graag een nieuw scherm aanschaffen om m'n oude 19" CRT te vervangen. Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen waarbij FSX het mooiste uitkomt.
1.) 24" FullHD
2.) 24" WUXGA
Ok, ook maar een trans vluchtje doen 
EHAM - EDDT
FS2004
ActiveSky 6.5
PMDG 737-700
FSglobal 2008
Cloud9 EHAM

Wie voor een duppie op de eerste rij wilt zitten moet vroeg opstaan
Take-off EHAM RWY 18L

Gear up!

Full rated climb
en een left turn naar de ARNEM SID.

De -700 heeft nog heel wat power over

We levelen af op FL330

En de vaart zit er lekker in

Het wordt al licht
@Descent

LOC intercepted en fully configured. EDDT RWY 08L.

West-Berlijn.

Fernsehturm zichtbaar.

Final

Left gear ff als eerst
EHAM - EDDT
FS2004
ActiveSky 6.5
PMDG 737-700
FSglobal 2008
Cloud9 EHAM

Wie voor een duppie op de eerste rij wilt zitten moet vroeg opstaan
Take-off EHAM RWY 18L

Gear up!

Full rated climb

De -700 heeft nog heel wat power over

We levelen af op FL330

En de vaart zit er lekker in

Het wordt al licht
@Descent

LOC intercepted en fully configured. EDDT RWY 08L.

West-Berlijn.

Fernsehturm zichtbaar.

Final

Left gear ff als eerst
[ Voor 3% gewijzigd door Dani86 op 24-05-2009 23:44 ]
Dani wanneer ga je eens met de tijd mee en stap je over naar fsx
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen
Gebruikt iemand de Engravity CDU icm zijn vliegtuigen (eventueel PMDG)? Tegenwoordig kan je nl geen licentie van PMDG meer kopen, dus moet je andere software gebruiken zoals PM, flightdeck software, etc.
Maar nu las ik ergens anders dat dat weer niet gaat werken omdat de PM software gaat conflicteren met de PMDG software.
En dat terwijl de site van Engravity daar ook niet echt duidelijk over is.
Iemand die hier wat meer over kan zeggen?
Maar nu las ik ergens anders dat dat weer niet gaat werken omdat de PM software gaat conflicteren met de PMDG software.
En dat terwijl de site van Engravity daar ook niet echt duidelijk over is.
Iemand die hier wat meer over kan zeggen?
Zijn er mensen die een ati kaart ( 4850/4870) gebruiken bij fsx ?
Ik word er echt gek van, krijg de graphics maar niet optimaal in balans, weet dat geforce betere keus is voor fsx maar ben benieuwd naar mensen die het ook doen met ati, mijn 4870 is wel beetje hoofdpijn pff..
Zit nu te denken om de freeware TileProxy te downloaden en kijken of dat wat helpt aan de graphics.
Ik word er echt gek van, krijg de graphics maar niet optimaal in balans, weet dat geforce betere keus is voor fsx maar ben benieuwd naar mensen die het ook doen met ati, mijn 4870 is wel beetje hoofdpijn pff..
Zit nu te denken om de freeware TileProxy te downloaden en kijken of dat wat helpt aan de graphics.
Nadat ik zondag voor het eerst echt heb gevlogen in een Cessna 150 in Lelystad, heb ik besloten om dan ook maar eens FSX een serieuze poging te geven. De piloten die ik sprak waren positief over Flight Simulator, dus dan zal het wel goed zitten
.
Ik heb dus maar FSX Gold Edition gekocht, en binnenkort komt m'n Thrustmaster T-Flight Hotas dinges ook binnen (net vakantiegeld binnen en het ding kreeg goede reviews... I'm a sucker for gadgets
). Hopelijk aan het einde van de week ook eens virtueel kunnen opstijgen.
Ik heb dus maar FSX Gold Edition gekocht, en binnenkort komt m'n Thrustmaster T-Flight Hotas dinges ook binnen (net vakantiegeld binnen en het ding kreeg goede reviews... I'm a sucker for gadgets
Yup hier ook Ati 4870. Standaard FSX SP2, maar mijn graphics lijken nergens op.Tuzla schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:02:
Zijn er mensen die een ati kaart ( 4850/4870) gebruiken bij fsx ?
Weet niet of dat nu aan de expansions packs ligt van iedereen hier of mijn grafische kaart...
Hou me op de hoogte als je vorderingen maakt!
Hmmm ik draai FSX SP2 met de videokaart ATI 4670 en ik vind de graphics best aardig hoor. Deze zou toch minder moeten zijn dan jullie 4870?DieterVDW schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:23:
[...]
Yup hier ook Ati 4870. Standaard FSX SP2, maar mijn graphics lijken nergens op.
Weet niet of dat nu aan de expansions packs ligt van iedereen hier of mijn grafische kaart...
Hou me op de hoogte als je vorderingen maakt!
Heb wel Win7, dus misschien dat dat scheelt. En de CPU speelt ook een belangrijke rol natuurlijk.
TileProxy kan maybe de redding zijn voor ons ati gebruikers, ik las er wat over en het maakt de grond textures goed/beter waar de ati kaarten soms last van hadden, het is freeware van 300 mb alleen moet iemand het ff testen

OMGTuzla schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:20:
TileProxy kan maybe de redding zijn voor ons ati gebruikers, ik las er wat over en het maakt de grond textures goed/beter waar de ati kaarten soms last van hadden, het is freeware van 300 mb alleen moet iemand het ff testen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
En je hebt dan zeker ook hoogste settings gebruikt
edit 1: ik zie het al.....is dus tileproxy

edit 2: tileproxy beta8 zojuist ge-DL. Morgen maar eens installeren
[ Voor 9% gewijzigd door Yihaaa op 27-05-2009 00:40 ]
Verwijderd
....? Het vervangt de default textures door photorealistic textures van Google Maps e.d. Laden duurt waarschijnlijk alleen maar langer, dus je hebt eerder kans op blurries. En het is maar net hoe goed de luchtfoto's zijn: soms zijn die niet al te best. Maar het BLIJVEN textures, dus ik snap niet waarom dat beter zou zijn voor ATI...? Lijkt me echt totaal geen verschil uitmaken. Voor zover ik weet heeft ATI vooral moeite met wolken in FSX.Tuzla schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:20:
het maakt de grond textures goed/beter
Weet iemand of TileProxy nu al werkt onder Vista 64 bit?
Als ik het goed begrijp dan is TileProxy gewoon een programma dat je fs textures vervangt door foto's van google earth. En volgens wat ik gelezen heb kan mag je ook niet rapper dan 80-100 knots vliegen of je krijgt blurries omdat je internetverbinding niet rap genoeg is.
Ik ga het in elk geval niet gebruiken want als je dan boven gebieden vliegt waar google nog geen goeie foto's van heeft dan kan je evengoed de default textures gebruiken.
Ik ga het in elk geval niet gebruiken want als je dan boven gebieden vliegt waar google nog geen goeie foto's van heeft dan kan je evengoed de default textures gebruiken.
TileProxy schakelt de functie autogen uit, zo krijg je constantere framerates opzich.
Hoe Dichter bij de grond je komt word het lelijker lijkt me, dan is de boel gewoon plat, maar van bovenaf als je kijkt dan is het verschil zeker enorm, je je eigen huis ook zien
op youtube zijn er genoeg filmpjes van opzich
Hoe Dichter bij de grond je komt word het lelijker lijkt me, dan is de boel gewoon plat, maar van bovenaf als je kijkt dan is het verschil zeker enorm, je je eigen huis ook zien
[ Voor 8% gewijzigd door FSXnoob op 27-05-2009 15:34 ]
Verwijderd
ja, het is net als alle andere photorealistische addon: van bovenaf en vanuit een bepaalde hoek is het 'net echt' maar vanuit een andere hoek oogt het vreemd, van dichtbij is het korrelig en als je laag zit, zie je niets... Kan alsnog wel leuk zijn, hoor: ik heb VFR GenX van Horizon (Engeland en Wales) en zo nu en dan is dat toch wel grappig. Maar je moet dan wel meteen in de lucht hangen op minstens 4500 ft. Groot voordeel is dat je nul komma nul herhaling van textures hebt. Ik vlieg veel boven FTX (mooiste generic scenery) maar soms wordt je het zat elke honderd meter weer hetzelfde stuk land te zien... Als je veel rondvliegt ga je alles herkennen. En dan zijn photorealistic textues toch wel erg leuk.Tuzla schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:33:
TileProxy schakelt de functie autogen uit, zo krijg je constantere framerates opzich.
Ik zou dan ook best wel eens TileProxy willen proberen, maar het schijnt niet te werken op Vista 64.
Als het niet op vista 64 kan dan zijn mijn kansen ook verkeken shit.
Maar het goede nieuws is dat ik de 4870 flink aan de praat heb nu met fsx + rex + skai 2.3 traffic en het ziet er zelfs mooi uit eigelijk, zal alle settings hier morgen overschrijven als ik tijd heb voor andere 4870 gebruikers, er is hoop haha
(ps, me girorekeningnummer krijgt u er ook bij want het heeft me 2 dagen gekost )
Maar het goede nieuws is dat ik de 4870 flink aan de praat heb nu met fsx + rex + skai 2.3 traffic en het ziet er zelfs mooi uit eigelijk, zal alle settings hier morgen overschrijven als ik tijd heb voor andere 4870 gebruikers, er is hoop haha
(ps, me girorekeningnummer krijgt u er ook bij want het heeft me 2 dagen gekost )
Zou iemand eens een werkende tileproxy.ini hier willen posten? Zou mooi zijn!!
GierTuzla schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:45:
Ik vrog mijzelf af of er ook online airline 'clans' bestaan, net zoals met de FPS games. Ik zoek toch enige 'sociale' interactie wanneer ik ga FSX-en. Ik ben gisteren even aan het stoeien geweest met VATSIM, heb het nu ook draaiende, alleen begreep natuurlijk nog weinig van de commands : )
Weet wel dat ik bij La Guardia vriendelijk werd verzocht om verder van de runway te gaan parkeren :-)
Weet wel dat ik bij La Guardia vriendelijk werd verzocht om verder van de runway te gaan parkeren :-)
Verwijderd
Tuurlijk zijn er VA's (Virtual Airlines) voor vatsim weet ik er geen maar voor IVAO oa Dutchfly, KLM VA en binnenkort ook Transavia VA.
Heb de langste runway van fsx eindelijk gevonden, alleen jammer dat die van dirt is, 5 banen van net geen 12 km
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Y8flLs8TQFU]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Y8flLs8TQFU]
Probeer deze eens:gyedema schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:33:
Zou iemand eens een werkende tileproxy.ini hier willen posten? Zou mooi zijn!!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| [Google] cache_folder=d:\TileProxy\cache.service2 network_module=libnettile module_config="server=http://kh*.google.com|path=/kh?t=t%s&n=404&v=17|quad=qrts|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" max_lod=13 min_level=5 max_level=17 color_hack=No color_level=0 bulk_extend=25 [VirtualEarth] cache_folder=d:\TileProxy\cache.service1 network_module=libnettile module_config="server=http://a*.ortho.tiles.virtualearth.net|path=/tiles/a%s.jpeg?g=52|quad=0123|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" max_lod=17 min_level=5 max_level=17 color_hack=No color_level=0 bulk_extend=25 [YahooMaps] cache_folder=d:\TileProxy\cache.service3 network_module=libnettile module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=1|server=http://us.maps3.yimg.com|path=/aerial.maps.yimg.com/img?x=%x&y=%y&z=%z&v=1.5&t=a|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" min_level=5 max_level=17 color_hack=No color_level=0 bulk_extend=50 |
Google werkt niet bij mij, maar VirtualEarth en YahooMaps doen het goed!
Niet alles is van dirt hoor op EAF tenminste dat staat hierTuzla schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:26:
Heb de langste runway van fsx eindelijk gevonden, alleen jammer dat die van dirt is, 5 banen van net geen 12 km
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Edwards Air Force BaseTuzla schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:26:
Heb de langste runway van fsx eindelijk gevonden, alleen jammer dat die van dirt is, 5 banen van net geen 12 km![]()
[video]
Staan daar 20 banen, 15 zijn dirt als ik het goed had geteld in fsx.
Tileproxy mag Google Maps niet meer gebruiken. Het Google Maps onderdeel is ook uit ProxyUser.ini gehaald en alle downloadlinks naar oude versies zijn weg.
Maar Virtual Earth geeft ook een goed beeld!
Je kunt in Tileproxy voor 3 services kiezen: Virtual Earth, Yahoo Maps en Ask Maps. Google Maps stond er eerst ook bij, maar nu dus niet meer. Virtual Earth en Ask Maps gebruiken hetzelfde kaartmateriaal geloof ik.
Oud filmpje van mij, boven Leeuwarden in landend op vliegbasis Leeuwarden:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jqpbNRdKdZA&feature=channel_page]
In dit filmpje gebruik ik Google Maps. De vliegbasis is op Google gecamoufleerd en dat zie je in het filmpje ook aan de grote vlekken op de grond. Met Virtual Earth heb je daar geen last van, daar is alles zichtbaar.
Bron: http://vusaf.org/forum/showthread.php?t=8585Google Inc. kindly (but authoritatively) asked to block access to any server in the domain *.google.com from the Tileproxy application. In return for my cooperation I was offered a free T-Shirt which I considered to be the better deal - as opposed to a lawsuit. Let me stress that Google was very forthcoming in this matter and contact with me was established by their engineering department - not the legal department.
Maar Virtual Earth geeft ook een goed beeld!
Geen idee, probeer het gewoon? Hier staan altijd up-to-date links en een kant-en-klare ProxyUser.ini.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:11:
[...]
Ik zou dan ook best wel eens TileProxy willen proberen, maar het schijnt niet te werken op Vista 64.
Oud filmpje van mij, boven Leeuwarden in landend op vliegbasis Leeuwarden:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jqpbNRdKdZA&feature=channel_page]
In dit filmpje gebruik ik Google Maps. De vliegbasis is op Google gecamoufleerd en dat zie je in het filmpje ook aan de grote vlekken op de grond. Met Virtual Earth heb je daar geen last van, daar is alles zichtbaar.
[ Voor 42% gewijzigd door Bergen op 28-05-2009 20:48 ]
Ach, het is een zoutwoestijn, vandaar dat het zo veilig is om zelfs met de Orbiter, mocht het nodig zijn, een stukje door te kunnen schuiven.Pierre61 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:45:
[...]
Niet alles is van dirt hoor op EAF tenminste dat staat hier
Wikipedia: File:Edwards afm.jpg
Verwijderd
TileProxy geprobeerd: mwah... Moet veel moeite doen om het in Vista 64 aan de praat te krijgen (opstarten via F8 en certificatieherkenning (of zo) uitzetten (dat moet je elke keer doen) en UAC uit). Laden gaat traag en om nou te zeggen dat het er mooi uit ziet... Ja, als je het verkleind naar Youtube formaat wel, maar full screen (op 30 cm pixel) niet echt. En ik heb alledrie de servers geprobeerd. En het laden van de textures terwijl je vliegt is helemaal knudde. Nou, lollig maar weg ermee.
Wel jammer, want die 'Flight Simulator' die in Google Earth is ingebouwd werkt echt zeer aardig.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:47:
TileProxy geprobeerd: mwah... Moet veel moeite doen om het in Vista 64 aan de praat te krijgen (opstarten via F8 en certificatieherkenning (of zo) uitzetten (dat moet je elke keer doen) en UAC uit). Laden gaat traag en om nou te zeggen dat het er mooi uit ziet... Ja, als je het verkleind naar Youtube formaat wel, maar full screen (op 30 cm pixel) niet echt. En ik heb alledrie de servers geprobeerd. En het laden van de textures terwijl je vliegt is helemaal knudde. Nou, lollig maar weg ermee.
Misschien geheel offtopic maar heeft iemand de Saitek X45 onder Windows 7 x64 goed aan het werk gekregen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het scheelt een stuk als de textures al gecached zijn, dus als je over een gebied vliegt waar je al eerder bent geweest. Wat met de settings spelen kan ook geen kwaad. Ik vind het er fullscreen prima uit zien. Als je wat lager komt wordt het wel wat wazig. Wat dat betreft is NL2000 voor FS2004 mooier.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:47:
Laden gaat traag en om nou te zeggen dat het er mooi uit ziet... Ja, als je het verkleind naar Youtube formaat wel, maar full screen (op 30 cm pixel) niet echt. En ik heb alledrie de servers geprobeerd. En het laden van de textures terwijl je vliegt is helemaal knudde. Nou, lollig maar weg ermee.
Allemaal clickable naar 1680x1050, dit is boven Amsterdam, server is Virtual Earth:

Verwijderd
Ja, zo ziet het er redelijk uit, maar als je echt je huis probeert op te zoeken dan is het allemaal toch niet zo fraai. Minder fraai, zo lijkt het, dan als je via de sites van de maps zelf naar het gebied gaat.
Dat je NL2000 voor FS2004 mooier vindt, zegt voor mij al meer dan genoeg, haha!
Ik heb VFR GenX en dat kost wat maar dan heb je wel constant redelijke textures beneden je. Op zich vind ik qua kleur en aankleding FTX echt het beste, maar na een tijd vliegen boven FTX wordt ik de generic textures met alle herhalingen toch weer zat... en dan ga ik weer naar VFR GenX... maar dat is zo plat... en de kleuren zijn niet top.... dus dan ga ik maar weer naar FTX... en weer naar VFR GenX... en weer... Nou ja, you catch my drift: ik wou dat er een goede combi van FTX en VFR GenX bestond!!!
Eigenlijk vind ik NIETS echt super: het is altijd een compromis.
Dat je NL2000 voor FS2004 mooier vindt, zegt voor mij al meer dan genoeg, haha!
Omg, me fsx werkt niet meer, alles werk behalve als ik op free flight if missions klik krijg ik een error en sluit fsx zichzelf, heb de hele boel opnieuw opgezet en zelfde verhaal wtf

Verwijderd
Heb je voordat je alles er opnieuw opzette wel alle cfg's etc. weggegooid (of beter nog: de complete map 'Flight Simulator X Files' in Documenten en de complete map 'FSX' in Appdata>Roaming>Microsoft (verborgen map))? Misschien dat er nog wat spul is blijven staan waarop hij nu gewoon weer vastloopt. Kijk anders even wat er gebeurt als je deze twee mappen even wegzet of van naam veranderd.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 18:37 ]
Zostraks een vage bug bij een missie in FSX. De eerste missie na de tutorials moet je de Amerikaanse secretary of Defense rondvliegen boven Edwards AFB. Netjes alle bezienswaardigheden gehad inclusief de Shuttle, en toen moest ik weer landen. Ik kwam echter de eerste keer verkeerd uit waardoor ik weer optrok en vlak naast de baan vloog. Kwam er te staan dat de missie klaar was, omdat de copiloot had gezegd dat ik "clear from runway 24" was....
Vervolgens wilde ik toch echt de missie netjes afmaken, maak een hele lange flauwe bocht omdat die kerel achterin last van z'n rug heeft en ja hoor..... "Ow, my back... This hurts your career!"
Van een buggy Mission Completed naar een buggy Mission Failed binnen de minuut
.
Moet zeggen, ik vermaak me prima met FSX. Ik vlieg noodgedwongen nog even met Mouse Yoke, aangezien m'n joystick er nog niet is, en ik ben een complete vliegnoob.... Maar toch kan ik al redelijke landingen maken, zowel met de zwaardere vliegtuigen als met de GA planes. Wel allemaal VFR landingen zonder overleg what-so-ever, maar vooruit
. Langzaam richting het serieuzere vliegen naarmate ik leer.
Vervolgens wilde ik toch echt de missie netjes afmaken, maak een hele lange flauwe bocht omdat die kerel achterin last van z'n rug heeft en ja hoor..... "Ow, my back... This hurts your career!"
Van een buggy Mission Completed naar een buggy Mission Failed binnen de minuut
Moet zeggen, ik vermaak me prima met FSX. Ik vlieg noodgedwongen nog even met Mouse Yoke, aangezien m'n joystick er nog niet is, en ik ben een complete vliegnoob.... Maar toch kan ik al redelijke landingen maken, zowel met de zwaardere vliegtuigen als met de GA planes. Wel allemaal VFR landingen zonder overleg what-so-ever, maar vooruit
Het enige wat ik krijg zijn allemaal blokken met water....DieterVDW schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:41:
[...]
Probeer deze eens:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [Google] cache_folder=d:\TileProxy\cache.service2 network_module=libnettile module_config="server=http://kh*.google.com|path=/kh?t=t%s&n=404&v=17|quad=qrts|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" max_lod=13 min_level=5 max_level=17 color_hack=No color_level=0 bulk_extend=25 [VirtualEarth] cache_folder=d:\TileProxy\cache.service1 network_module=libnettile module_config="server=http://a*.ortho.tiles.virtualearth.net|path=/tiles/a%s.jpeg?g=52|quad=0123|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" max_lod=17 min_level=5 max_level=17 color_hack=No color_level=0 bulk_extend=25 [YahooMaps] cache_folder=d:\TileProxy\cache.service3 network_module=libnettile module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=1|server=http://us.maps3.yimg.com|path=/aerial.maps.yimg.com/img?x=%x&y=%y&z=%z&v=1.5&t=a|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" min_level=5 max_level=17 color_hack=No color_level=0 bulk_extend=50
Google werkt niet bij mij, maar VirtualEarth en YahooMaps doen het goed!
Ja, ik begrijp ook niet helemaal waarom er zoveel detail wegvalt, terwijl de textures wel op dat scherpte-niveau worden geladen. Nouja, het is altijd beter dan de originele textures. Daar is helemáál geen touw aan vast te knopen. Alleen de sloten en grachten komen enigszins overeen, de bebouwing is 10x niks.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:12:
Ja, zo ziet het er redelijk uit, maar als je echt je huis probeert op te zoeken dan is het allemaal toch niet zo fraai. Minder fraai, zo lijkt het, dan als je via de sites van de maps zelf naar het gebied gaat.
Ik kende het niet en heb even rondgekeken, maar lees hier allemaal negatieve reacties...Dat je NL2000 voor FS2004 mooier vindt, zegt voor mij al meer dan genoeg, haha!Ik heb VFR GenX en dat kost wat maar dan heb je wel constant redelijke textures beneden je.
Heb je in dit stukje...gyedema schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:05:
[...]
Het enige wat ik krijg zijn allemaal blokken met water....
#source=Acme Globe Service source=Service Example 1 #source=Service Example 3 #source=Service Example 4
...ook de juiste source uitgekozen door het hekje weg te halen?
Je kunt ook even een kant-en-klare configuratie halen van deze site. (Even naar beneden scrollen naar "Step 2. Download my PRE-CONFIGURED (Beta 8 ) PROXYUSER.ini FILE"...)
En nog iets belangrijks: heb je misschien een virusscanner draaien? Met NOD32 ingeschakeld werkt het bijvoorbeeld niet. De reden daarvan is (voor zover ik weet) dat de virusscanner de filerequests van FSX onderschept, terwijl Tileproxy dat zou moeten doen. Ofzoiets. Bij NOD32 is uitschakelen genoeg, maar bij een vorige versie van NOD32 moest hij helemaal gedeïnstalleerd worden. Het zou kunnen dat andere virusscanners ook helemaal gedeïnstalleerd moeten worden. Kwestie van uitproberen.
[ Voor 30% gewijzigd door Bergen op 30-05-2009 00:45 ]
Verwijderd
Neeeeeeeeeeeee, die is inderdaad zwaar bagger! Maar die (voor Nederland) heb ik dus niet! Ik heb VFR GenX Engeland en Wales! De Nederlandse scenery is simpelweg FS2004 scenery die ze geschikt hebben gemaakt voor FSX, maar dan wel gewoon op 5/pixels. Waardeloos dus. Engeland en Wales hebben een 1 m/pixel resolutie en dat ziet er op zich stukken beter uit (op redelijke hoogte dan). Is ook een veeeeeel groter gebied natuurlijk. Wat photorealistic scenery betreft is dat wel een goeie, hoor! Maar het blijft behelpen...Bergen schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:32:
Ik kende het niet en heb even rondgekeken, maar lees hier allemaal negatieve reacties...
Dan laat ik die nog even links liggen. Het NL2000-team is bezig met een FSX-versie lees ik op nl-2000.com, daar wacht ik liever even op.
Nu werkt het allemaal thnx =)Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:35:
Heb je voordat je alles er opnieuw opzette wel alle cfg's etc. weggegooid (of beter nog: de complete map 'Flight Simulator X Files' in Documenten en de complete map 'FSX' in Appdata>Roaming>Microsoft (verborgen map))? Misschien dat er nog wat spul is blijven staan waarop hij nu gewoon weer vastloopt. Kijk anders even wat er gebeurt als je deze twee mappen even wegzet of van naam veranderd.
Alleen laatste tijden wilt de saitek cyborg x van me niet helemaal mee werken, de trust gaat altijd maar 'ietje' omhoog al staat het helemaal op 0 met de joystick, heb het lopen calibreren alles werkt perfect daar, alleen in fsx dus niet helemaal.
Als ik niks doe en met ctrl+z de snelheid bekijk, zie ik dat die heel langzaam 1....... 2.......3........4....... omhoog gaat met de snelheid, heel irritant weer

Jep; heb de goeie source, inclusief weggehaald hekje. TP laadt ook daadwerkelijk; de tiles (in de cmd box) worden keurig gevuld met "x-jes". Ook de preconfigured .ini vanaf edtruthan heb ik geprobeerd; ook dan: ik sta op een baan, omringd door zachtjes golvend water.Bergen schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:32:
Heb je in dit stukje...
#source=Acme Globe Service source=Service Example 1 #source=Service Example 3 #source=Service Example 4
...ook de juiste source uitgekozen door het hekje weg te halen?
Je kunt ook even een kant-en-klare configuratie halen van deze site. (Even naar beneden scrollen naar "Step 2. Download my PRE-CONFIGURED (Beta 8 ) PROXYUSER.ini FILE"...)
En nog iets belangrijks: heb je misschien een virusscanner draaien? Met NOD32 ingeschakeld werkt het bijvoorbeeld niet. De reden daarvan is (voor zover ik weet) dat de virusscanner de filerequests van FSX onderschept, terwijl Tileproxy dat zou moeten doen. Ofzoiets. Bij NOD32 is uitschakelen genoeg, maar bij een vorige versie van NOD32 moest hij helemaal gedeïnstalleerd worden. Het zou kunnen dat andere virusscanners ook helemaal gedeïnstalleerd moeten worden. Kwestie van uitproberen.
Als ik de manager draai, zie ik dat er bij service 3 tiles zijn gelezen (hij leest ze braaf in); als ik dan op de worldmap naar de juiste plaats ga, zie ik grote grove textures op de plaats waar ik zou staan (vlb LW in dit geval).
Virusscanner is standaard AVG en gaat standaard uit als ik FSX draai; vrijwel alle processen die niet nodig zijn zet ik uit.
Probeer eens zonder je joystick als controller? Bij sommige toestellen is het zo dat idle = vooruitgaan.Tuzla schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:11:
[...]
Nu werkt het allemaal thnx =)
Alleen laatste tijden wilt de saitek cyborg x van me niet helemaal mee werken, de trust gaat altijd maar 'ietje' omhoog al staat het helemaal op 0 met de joystick, heb het lopen calibreren alles werkt perfect daar, alleen in fsx dus niet helemaal.
Als ik niks doe en met ctrl+z de snelheid bekijk, zie ik dat die heel langzaam 1....... 2.......3........4....... omhoog gaat met de snelheid, heel irritant weer
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 17:02 ]
Hm, apart. Ja als je die x-jes ziet verschijnen, worden de tiles blijkbaar goed geladen enzo. Je zou Tileproxy eens kunnen deinstalleren en herinstalleren, met de laatste versie van deze site (ook de proxyuser.ini van die site gebruiken), of AVG eens helemaal eraf halen. Bij versie 3 van NOD32 hielp het bij mij ook niet als ik de scanner alleen maar uitschakelen. Het werkte alleen als ik NOD32 helemaal verwijderde. Bij versie 4 van NOD32 heb ik daar geen last meer van.
Ik heb tp inmiddels 2x gedeinstalleerd en opnieuw erop gezet. Hier is het met de ini zoals hierboven gepost:Bergen schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 19:19:
[...]
Hm, apart. Ja als je die x-jes ziet verschijnen, worden de tiles blijkbaar goed geladen enzo. Je zou Tileproxy eens kunnen deinstalleren en herinstalleren, met de laatste versie van deze site (ook de proxyuser.ini van die site gebruiken), of AVG eens helemaal eraf halen. Bij versie 3 van NOD32 hielp het bij mij ook niet als ik de scanner alleen maar uitschakelen. Het werkte alleen als ik NOD32 helemaal verwijderde. Bij versie 4 van NOD32 heb ik daar geen last meer van.

[ Voor 3% gewijzigd door GurbY{nl} op 30-05-2009 19:27 ]
Verwijderd
Hehehe, ik blijf heen en weer switchen...
Ik ben na een maand FTX nu toch weer terug bij het eerder genoemde VFR GenX (Engeland en Wales). Ik begon bij FTX echt om de tig meter dezelfde textures te zien, en dat verziekt het toch wel voor mij... Met VFR GenX zie je echt nergens hetzelfde! En je ziet dingen die je gewoon never nooit niet bij generic textures ziet: daar is alles toch algemeen en gemiddeld. Bij VFR GenX is alles gewoon uniek en zoals het in het echt is! (Klik voor de grote pics!)

De lol is ook dat ik gisteren en vandaag allemaal gratis autogen en airfield addons voor deze scenery heb gedownload. Als je nu gaat landen ziet alles er niet meer op plat en kaal uit! De addon vliegvelden zijn allemaal wat meer aangekleed, zodat je vooral tijdens opstijgen en landen toch wat om je heen ziet: zodra je op 2500/3000 ft bent, maakt die autogen niet zo heel veel meer uit. Maar ook op andere plekken zie je nu her en der bomen staan, alhoewel op de meeste plekken nog niet. Dat komt ook doordat ELKE tile natuurlijk uniek is en je niet voor een heleboel tiles tegelijkertijd autogen kan toevoegen.

Ja, het is minder echt dan de pics van bovenaf, maar toch, het is beter dan alleen maar een complete platte texture!
Het is weer heerlijk om op 3500 ft om je heen te kijken en 'echt' landschap te zien.
Geen wegen of waters die dwars door huizen en velden lopen en dat soort gekkigheid: heerlijk. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik toch maar weer terug ga naar FTX...

De lol is ook dat ik gisteren en vandaag allemaal gratis autogen en airfield addons voor deze scenery heb gedownload. Als je nu gaat landen ziet alles er niet meer op plat en kaal uit! De addon vliegvelden zijn allemaal wat meer aangekleed, zodat je vooral tijdens opstijgen en landen toch wat om je heen ziet: zodra je op 2500/3000 ft bent, maakt die autogen niet zo heel veel meer uit. Maar ook op andere plekken zie je nu her en der bomen staan, alhoewel op de meeste plekken nog niet. Dat komt ook doordat ELKE tile natuurlijk uniek is en je niet voor een heleboel tiles tegelijkertijd autogen kan toevoegen.

Ja, het is minder echt dan de pics van bovenaf, maar toch, het is beter dan alleen maar een complete platte texture!
Het is weer heerlijk om op 3500 ft om je heen te kijken en 'echt' landschap te zien.
Ook nog even mijn TP ini hier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
| # # Start a line with # to comment it out. # Turn your text editor's Word Wrapping OFF for editing this document. # # Read the manual for help with configuration. Do not contact the # author about the configuration for particular services. Thank you. # [TileProxy] # Enable or disable worldwide photographic scenery coverage (Yes/True/On to enable) master_enable=On # Write a logfile to disk. In recommend to only turn this on for debugging purposes. # When using FSX RTM or FS 2004, the logfile will grow VERY fast and affect performance. #logfile="C:\logfile.txt" # If you have concerns about possible copyright violations by caching JPEG and BMP tiles # on your hard drive, this switch is the solution. By enabling diskless mode, Tileproxy # will not store a single tile on your hard drive. Expect higher network usage though. # Note that offline mode will depend on tiles being available in the cache. diskless_mode=Off # Offline Mode - No network access will occur (Yes/True/On to enable) offline_mode=No # Resolution limiter: 17 = 30cm/pixel, 16 = 60cm/pixel, 15 = 1.1m/pixel, 14 = 2.3m/pixel, 13 = 4.75m/pixel # Lower resolutions load faster, but are visually less appealing. The 30cm resolution may only be feasible # if you have at least 2GB of system memory. max_lod=15 # The following two settings allow you to tune Tileproxy to not preload specific LOD levels. This can # be used in conjunction with third party scenery products like "FS Altitude" that provides data only # up to a specific resolution. If you place this scenery higher than Tileproxy's world folders in the # scenery library then it will have precedence over Tileproxy for the specific LOD levels that it # contains. You can then instruct Tileproxy to not preload these low resolution LOD circles because # they are not needed anyway. # Lowest LOD ring to automatically preload tiles for. Must not be lower than 8. preload_min_lod=9 # Lowest LOD ring to automatically preload tiles for. Must not be higher than 17. preload_max_lod=15 # The maximum number of tile contexts that Tileproxy will send to the filter driver. A context # is essentially a very fast buffer for graphics data sitting in kernel memory that delivers # data right into FSX. Each tile context can hold an entire LOD 8...15 tile. Higher values # mean more use of your precious kernel memory though. The maximum number is 512. Lower if # you run out of RAM during flight and the PC starts to use the paging file a lot. max_contexts=512 # Generate Water Mask. This brings back shader-rendered water and allows # for the use of planes with floats (Goose, Beaver, etc...). If you turn this # option off, you get the Tileproxy behavior of Beta 5 and earlier versions. water_mask=On # Recommendation: FSX users: Use water_blending=on, water_smoothing=off # to get soft land/water transitions # # FS9 users: Use water_blending=off, water_smoothing=on # to get hard land/water transitions which # Tileproxy tries to match pixel-exact against coast-lines # # Combining water_smoothing and water_blending is discouraged. # It's slow and gives weird results. # Use blending techniques to create a soft land/water transition with some # transparency effect near the shoreline. Compatible with FSX only. water_blending=On # The distance in meters that you want land/water blending to extend from the # shore line. Larger values require more processing. Large values are now possible, # useful values are up to 2000 meters. Very high values may be detrimental to water # mask resolution. Loading speed however remains mostly unaffected by this setting. blend_distance=500.0 # The rate at which terrain is blended into the water color. 1.0 means a linear # blending, values > 1.0 blend faster. Values < 1.0 blend slower. This works # similarly to a Gamma Curve. An exponent of 2 gives a quadratic blend function, # an exponent of 0.5 results in a square root behavior. blend_exponent=1.0 # The minimal and maximal transparency of the water. The lower you choose the min value, # the more reflective the deep water will be. The higher the max value is chosen, the less # reflective the water will be directly at the shore line. The reflectiveness transitions # linearly from max to min throughout the distance given by blend_distance from the shore. # Allowed values are between 0 and 1, and alpha_min should be smaller than alpha_max or # things may look weird. # The following alpha_min values will not give you any dithering artifacts on all-water tiles, # so the use of these is recommended. It is multiples of 16/239 (rounded up slighty) # 0.0700, 0.1339, 0.2009, 0.2678, 0.3348, 0.4017, 0.4687 # 0.5356, 0.6026, 0.6695, 0.7365, 0.8034, 0.8703, 0.9373 alpha_min=0.2678 alpha_max=0.7 # The water color in hexadecimal RGB notation. Prefix with #. This should be blue # or greenish blue or some shades of brown, depending on your preference. # Values of #000000 are discouraged when using water blending - it will result # in weird behavior at the shorelines. water_rgb=#000D1A # Try to smooth land/water boundaries by trying to match the water mask to the image content. # This is a a somewhat experimental algorithm. water_smoothing=Off # The decision threshold for water/land when water_smoothing is enabled. 0 means everything # will be turned to land, 1 means everything turns to water. Chose some value inbetween. water_threshold=0.33 # Maximum number of bytes allocated to BMP graphics tiles in RAM at any time (0 for unlimited) # The value below states 100 MB. cache_bytes_limit=100000000 # Maximum number of BMP tiles to cache in RAM at any time (0 for no limit). cache_tiles_limit=100000 # The currently active service is configured here. Only ONE active source please. # The other source statements should be commented out. #source=Service Example 1 source=VirtualEarth #source=Service Example 4 # The sources you want to be able to switch from the GUI menu. # Separate the list entries with | and enclose in quotes. Make sure the # names specified here are valid services which are defined below. # You may want to rename the services according to your preference, # but make sure you replace all occurences of the strings. menu_sources="Google|VirtualEarth|Yahoo99Maps|Service Example 4" # Experimental API Hooking section. Disable if you see strange crashes and effects. # Currently we only have the DirectX 9 hook. More hooks are planned. enable_hooking=No # The DirectX 9 hook enables the moving map overlay. More features are planned. enable_dx9hook=No # A flag whether to show the moving map overlay initially or not. enable_movingmap=No # Dimensions and overlay colors of the moving map. Positions are percentages of the screen. # Width and Height refer to the full 512x512 pixel texture used for the map. To get a round # map circle, the ratio of width and height should match your screen's aspect ratio (e.g. 4:3) # Radius is given in the map texture's pixels where one pixel represents a LOD 15 tile. A # radius of 0 disables the round stencil and shows the entire 512x512 texture. Color is given # in a hexadecimal ARGB notation. movingmap_alpha=255 movingmap_color=#ff000000 movingmap_xpos=88 movingmap_ypos=15 movingmap_width=60 movingmap_height=80 movingmap_radius=60 # # Here begin the service specific configurations # # This is new when you specify captcha_module # # On encountering HTTP 302 redirects the captcha module will send Internet Explorer's cookies # stored for the specified service domain to the web server. It will also display whatever web # page the service redirects you to. This could be a page requiring you to enter a so-called # captcha. After entering the captcha correctly, the resulting session cookie will be stored as # a permanent cookie (expiration 1 day) in your IE Cookies folder and sent to the service on # subsequent requests. You will then be able to use the service as long as you wish, given that # you correctly enter the captcha dialog which may nag you once every 20 minutes or so. # # Explaining the captcha_config arguments: # # cookiedomain from captcha_config specifies the domain name for which cookies are stored. # This might be the service name plus a top level domain like ".com" # # cookieurl specifies a HTTP url from which an identifying cookie will be retrieved first, if # no existing identifying cookie is found. This may be required sometimes to make the captcha # dialog appear in the first place. This could be the service's front page URL (e.g. a search # engine) [Google] cache_folder=d:\TileProxy\cache.service2 network_module=libnettile module_config="server=http://kh*.google.com|path=/kh?t=t%s&n=404&v=17|quad=qrts|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" max_lod=13 min_level=5 max_level=17 color_hack=No color_level=0 bulk_extend=25 [VirtualEarth] cache_folder=C:\Program Files\Microsoft Games\cache.service3 network_module=libnettile module_config="server=http://a*.ortho.tiles.virtualearth.net|path=/tiles/a%s.jpeg?g=52|quad=0123|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" max_lod=17 min_level=5 max_level=17 color_hack=No color_level=0 bulk_extend=25 [YahooMaps] cache_folder=d:\TileProxy\cache.service3 network_module=libnettile module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=1|server=http://us.maps3.yimg.com|path=/aerial.maps.yimg.com/img?x=%x&y=%y&z=%z&v=1.5&t=a|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" min_level=5 max_level=17 color_hack=No color_level=0 bulk_extend=50 |
Tja, ziet er aardig normaal uit. Kun je het VirtualEarth stukje eens veranderen in dit?
En ziet er goed uit, J van E! Heb even zitten zoeken naar de prijzen, maar het geheel bestaat uit een stuk of 5 delen van allemaal 45 euro per stuk? Dat vind ik nog aardig prijzig...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [VirtualEarth] cache_folder=C:\Program Files\Microsoft Games\cache.service3 network_module=libnettile module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://a*.ortho.tiles.virtualearth.net|path=/tiles/a%s.jpeg?g=%v|quad=0123|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" min_level=9 max_level=19 map_version=282 level_mapping=9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 #level_mapping=9,10,11,12,14,14,15,16,17,18,19 more radius HQ (13->14) #level_mapping=9,10,11,14,14,14,15,16,17,18,19 even more radius in HQ (12,13->14) color_hack=Yes color_level=13 bulk_extend=50 |
En ziet er goed uit, J van E! Heb even zitten zoeken naar de prijzen, maar het geheel bestaat uit een stuk of 5 delen van allemaal 45 euro per stuk? Dat vind ik nog aardig prijzig...
[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 30-05-2009 21:10 ]
Geen enkel verschil; enkel grote vierkanten met kabbelend water....Bergen schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:01:
Tja, ziet er aardig normaal uit. Kun je het VirtualEarth stukje eens veranderen in dit?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [VirtualEarth] cache_folder=C:\Program Files\Microsoft Games\cache.service3 network_module=libnettile module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://a*.ortho.tiles.virtualearth.net|path=/tiles/a%s.jpeg?g=%v|quad=0123|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)" min_level=9 max_level=19 map_version=282 level_mapping=9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 #level_mapping=9,10,11,12,14,14,15,16,17,18,19 more radius HQ (13->14) #level_mapping=9,10,11,14,14,14,15,16,17,18,19 even more radius in HQ (12,13->14) color_hack=Yes color_level=13 bulk_extend=50
Dan zou ik AVG er eens afhalen. En als dat niet werkt FSX herinstalleren.
OK; mooie testcase voor de tweede pinksterdag. Alhoewel ik van fsx herinstalleren niet helemaal vrolijk wordt overigens... dus eerst maar fase 1: AVG.Bergen schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:35:
Dan zou ik AVG er eens afhalen. En als dat niet werkt FSX herinstalleren.
Verwijderd
Neeeeeee, 5 x 45 = 225, zoveel heb ik er ook weer niet voor over: ik had de complete set voor zo'n 90 euro, als ik het me goed herinner. Blijft een giga-smak geld natuurlijk. Het zijn 3 dvd-cases (met in totaal 12 dvd's: uiteindelijk zo'n 75 Gb op schijf!). Nu kan je alles bij elkaar kopen voor zo'n 80 of 85 euro, dacht ik. Toen ik het kocht was FTX er nog niet en was het het enige product in z'n soort. Is het nog wel, denk ik eigenlijk, want je hebt niet veel photorealistische sceneries van grote gebieden. Trouwens, als je alles van FTX wil hebben, zit je al boven dat bedrag...Bergen schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:01:
Het is trouwens niet altijd even mooi ook nog eens: de kleuren zijn soms wat flets of er zit soms teveel magenta in. Maar toch... als je eenmaal rondvliegt is het aardig echt. En zoals ik al zei: totaal geen herhaling van textures: heerlijk!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 22:17 ]
Ja 80-90 euro is goed te doen. Dat zou ik ook wel over hebben voor de NL-2000 scenery.
Ik vond trouwens instructies voor een high resolution mod voor Tileproxy: KLIK! Moet het zelf nog uitproberen, morgen maar even naar kijken.
Als ik deze review zo lees is het ook gebaseerd op luchtfotografie, dus dan zou het inderdaad wel raar zijn als er herhalingen in voorkomen.En zoals ik al zei: totaal geen herhaling van textures: heerlijk!
Ik vond trouwens instructies voor een high resolution mod voor Tileproxy: KLIK! Moet het zelf nog uitproberen, morgen maar even naar kijken.
[ Voor 32% gewijzigd door Bergen op 30-05-2009 23:40 ]
Dit topic is gesloten.