Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart Brinkman schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:33:
Ik moet zeggen dat een aantal vervelende problemen 'opeens' zijn verdwenen. De reden: DirectX 9 gebruiken om die HDR tweak te kunnen laten werken (en 'terstonds' kan ik ook weer fatsoenlijk met een Fokker 50 vliegen). Het lijkt ook wel (Vista, 8800GT) dat de framerate niet echt onderdoet voor DirectX10.

Maar het is opvallend dat DirectX 10 zoveel problemen introduceert, zoals de textures van vliegvelden (zeker onder REX) en dat bijvoorbeeld de taxi-hulp ook niet meer zichtbaar is. En bijvoorbeeld het ATC venster, wat nogal eens volledig in de soep loopt. Gaat een wereld voor me open (heb eigenlijk altijd DirectX 10 gebruikt onder Vista).
Nou, haha, dat is dan een mooie bijkomstigheid. Ik gebruik DX10 nooit meer. Een paar weken geleden heb ik het weer geprobeerd en het leek eerst aardig, vooral omdat ik constant de fps counter aan had staan, maar na een tijdje zag ik pas hoe lelijk alles was doordat DX10 de default FSX FSAA gebruikt... Onder DX9 gebruik ik nHancer met Combined 8xS FSAA en dat is zooooooo veel mooier! De fps winst lag vooral aan de slechtere FSAA! En inderdaad levert DX10 diverse problemen op. Uiteindelijk heb ik nog wat zaken getweaked, FTX Blue weer geinstalleerd en (ontzettend belangrijk en TIP VAN HET JAAR) de fps counter verwijderd...! Alles is nu prachtig! En nu helemaal met de bloom/HDR addon (bloom was ooit ook een reden om DX10 te gebruiken maar nu zeker niet meer!)

Ik heb zoveel lol met die bloom/HDR addon en ook met de dik 200 freeware airports van OZx (die perfect passen bij FTX) dat ik vanmiddag zelfs FTX Gold heb aangeschaft. Ik had nooit wat met Australie maar nu kom ik er niet meer vandaan. Het ziet er allemaal echt zo ontzettend mooi en 'net echt' uit!!! Ik ben weer helemaal low and slow aan het vliegen: de MD-11 is 'gathering dust right now'.
Banjy schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:04:
[...]

Top, bedankt! Zeker een verbetering! Met name overdag al erg prettig, 's avonds en 's nachts weet ik het nog niet zo goed, ook omdat ik dan niet meer weet of hij juist aan of uit staat :+ Overdag is het misschien wat mij betreft wel net iets te donker, maar binnenkort maar eens kijken of ik hem misschien naar mijn wens kan veranderen :)
Ik heb vanmiddag in de ini 'DarkeningAmountDay' op 20 gezet (was 40 by default) omdat ik het toch ook net even te donker vond worden. Het effect van om je heen kijken en dingen die lichter en donkerder worden was een tijdje leuk, maar alles werd me toch net even te donker. Nu zie ik alsnog verschil maar subtieler. De bloom blijft onveranderd. (Echt, elke keer als ik de addon uitzet en daarna weer activeer is het alsof iemand 'daarboven' het licht aan doet! Prachtig!)
Ik vlieg zelden 's nachts maar heb het gisteren wel even geprobeerd: dat vond ik beduidend minder omdat alles te licht werd. Maar dat is via de ini ook weer te veranderen (door o.a. DarkeningAmountNight van -30 naar 0 of zelfs hoger te zetten). Er valt aardig wat te tweaken!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Hoi, ik heb net een joystick gekocht, maar waar gebruik je die hat switch eigenlijk voor? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 13:46
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:46:
[...]

En dat de DirectX 11 FSX preview nog niet uit is... :X _/-\o_ :+ ;)

Maar ik neem aan dat hij gewoon bedoelt dat het simpelweg lekker werkt, ook al is FSX DX9 (of ook al heb je de DX10 preview aan). Windows 7 schijnt toch wel een verbetering te zijn!
Jup, klopt. Weet dat de 8800GT hem idd, niet aankan. Zit te wachten op dalende prijzen voor videokaarten e.d., of mss van iemand anders iets beters overkopen :P.

Maar niemand die wat leuke tips heeft ivm scenery packs e.d. ?
Xanland schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:31:
[...]

Ik wil nu gewoon vrij vliegen in FSX, heb alle tutorials al gedaan enzo, maar wil gewoon serieuze vluchten maken van bijv Schiphol naar Malaga (http://www.youtube.com/watch?v=W_3eJwuvwG4 - weet niet of het mogelijk is, maargoed).
Wat voor scenery packs, route-helpers e.d. raden jullie mij aan? Dit ook in verband met dat ik goede realistische settings wil e.d. :), aangezien ik het weet dat mijn PC het aankan. :)

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanland schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:30:
[
Maar niemand die wat leuke tips heeft ivm scenery packs e.d. ?
[...]
Wat voor scenery denk je aan...? Of heb je nog geen idee? Als je in Europa wilt vliegen zou ik als eerste UTX kopen: die geeft je (even kort door de bocht) alle echte wegen en waters: dan kan je overal heen vliegen met een landkaart op schoot! ;) De textures eromheen blijven dan wel gewoon default FSX. Lijkt me als eerste het meest interessant. Vervolgens zou je landclass kunnen kopen van bijvoorbeeld Scenery Tech. Die zorgt ervoor dat het broddelwerk van MS er wat beter uit gaat zien (zo zijn er default veel te veel zandgebieden op de gekste plekken en goede landclass zorgt dat alles meer overeenkomt met de werkelijkheid). Daarnaast zou je kunnen kijken naar addons van vliegvelden waar je vandaan of heen vliegt, maar daar weet ik niet veel van: ik koop die nooit (ik vermaak me met gratis vliegvelden in Australie!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 17:09
Hallo, ik was daarjuist een beetje aan het rondvliegen, toen ik plots in dit scenario terecht kwam.
Het is gewoon te prachtig om aan te zien xD
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj12/guillaume1234/N789CA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
mhpwolf schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:11:
Hoi, ik heb net een joystick gekocht, maar waar gebruik je die hat switch eigenlijk voor? Alvast bedankt
Ik gebruik hem om b.v. in de VC om me heen te kunnen kijken maar ik weet niet meer of dat standaard zo is?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:50
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:10:
[...]

Ik heb vanmiddag in de ini 'DarkeningAmountDay' op 20 gezet (was 40 by default) omdat ik het toch ook net even te donker vond worden. Het effect van om je heen kijken en dingen die lichter en donkerder worden was een tijdje leuk, maar alles werd me toch net even te donker. Nu zie ik alsnog verschil maar subtieler. De bloom blijft onveranderd. (Echt, elke keer als ik de addon uitzet en daarna weer activeer is het alsof iemand 'daarboven' het licht aan doet! Prachtig!)
Ik vlieg zelden 's nachts maar heb het gisteren wel even geprobeerd: dat vond ik beduidend minder omdat alles te licht werd. Maar dat is via de ini ook weer te veranderen (door o.a. DarkeningAmountNight van -30 naar 0 of zelfs hoger te zetten). Er valt aardig wat te tweaken!
Inderdaad verbetering zo! Ben wel bang dat nu ik de eerste add-on heb het hek van de dam is. Weet nog bij FS2004 dat ik op een gegeven moment echt idioot veel extra vliegtuigen had :+

Edit\ Ook nog even een screenshot van mij dan maar:

F18 Tasmania

Machtig mooi spel _/-\o_ !

[ Voor 10% gewijzigd door Banjy op 18-04-2009 23:35 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Even (wellicht enigszins offtopic) een vraag over nHancer ipv de standaard FSAA van FSX. Als ik alles bij nHancer instel op het profiel voor FSX, dan zit er nergens een "OK" button. Wegklikken = op de taakbalk minimizen. Prima. Maar (en nu de vraag): is het de bedoeling dat je em op de achtergrond laat draaien? Of wordt er een setting ingesteld die "vast" blijft? Met andere woorden: als ik in FSX de FSAA uitzet, dan moet ik wel nHancer eerst starten voor ik FSX opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gyedema schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:38:
Even (wellicht enigszins offtopic) een vraag over nHancer ipv de standaard FSAA van FSX. Als ik alles bij nHancer instel op het profiel voor FSX, dan zit er nergens een "OK" button. Wegklikken = op de taakbalk minimizen. Prima. Maar (en nu de vraag): is het de bedoeling dat je em op de achtergrond laat draaien? Of wordt er een setting ingesteld die "vast" blijft? Met andere woorden: als ik in FSX de FSAA uitzet, dan moet ik wel nHancer eerst starten voor ik FSX opstart?
Aanpassingen in nHancer worden direct toegepast in de registry. Je kan (en hoeft) dus niet op OK te drukken of zo. Je hoeft dus ook nHancer niet in de achtergrond te laten draaien. Ik heb de optie om nHancer bij de start van Windows op te laten starten dan ook uitgezet: ik open nHancer alleen als ik wat wil veranderen.

BTW Mooiste FSAA is Combined 8xS: is alleen via nHancer in te stellen. In FSX moet je FSAA dan uitzetten. Filtering in FSX kan je het beste zetten op trinileair en dan via nHancer op Anisotopic 16x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:51:
[...]

Aanpassingen in nHancer worden direct toegepast in de registry. Je kan (en hoeft) dus niet op OK te drukken of zo. Je hoeft dus ook nHancer niet in de achtergrond te laten draaien. Ik heb de optie om nHancer bij de start van Windows op te laten starten dan ook uitgezet: ik open nHancer alleen als ik wat wil veranderen.

BTW Mooiste FSAA is Combined 8xS: is alleen via nHancer in te stellen. In FSX moet je FSAA dan uitzetten. Filtering in FSX kan je het beste zetten op trinileair en dan via nHancer op Anisotopic 16x.
OK; dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
nieuwe captain sim b52 in project

Afbeeldingslocatie: http://www.captainsim.com//products/b520/img/screenshots/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.captainsim.com//products/b520/img/screenshots/19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.captainsim.com//products/b520/img/screenshots/20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:25

Pierre

Van nature lui!

Tuzla schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:33:
nieuwe captain sim b52 in project
Over beesten van kisten gesproken wow _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

ok die moet ik hebben....

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit eigenlijk net echt... (klik voor full screen). Ben momenteel erg blij en tevreden met FSX! :)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1znv6g1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:36:
Ik vind dit eigenlijk net echt... (klik voor full screen). Ben momenteel erg blij en tevreden met FSX! :)

[afbeelding]
Mooie scenery; waar is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gyedema schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:01:
[...]

Mooie scenery; waar is dit?
Dit is FTX Gold, boven Canberra. Plus FEX en de bloom/HDR 'addon'. (Die laatste twee noem ik er even bij omdat die nogal bepalend zijn voor de sfeer in het plaatje!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
Ik ben sinds kort een beetje aan het experimenteren met de 'Free Flight' functie van FSX. Alleen snap ik het niet helemaal. Als ik bijvoorbeeld op de baan sta van Schiphol en in contact ben met Air Traffic Control. Ik moet uiteraard een baan aanvragen en dat kan ik via dat schermpje doen, maar hoe weet ik dan welke baan wat e.d. is? Dat is in my (humble) opinion ietwat onduidelijk.

Wie o wie kan mij daar wat meer over vertellen of heeft daar een goede tutorial voor?

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Xanland schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:38:
Ik ben sinds kort een beetje aan het experimenteren met de 'Free Flight' functie van FSX. Alleen snap ik het niet helemaal. Als ik bijvoorbeeld op de baan sta van Schiphol en in contact ben met Air Traffic Control. Ik moet uiteraard een baan aanvragen en dat kan ik via dat schermpje doen, maar hoe weet ik dan welke baan wat e.d. is? Dat is in my (humble) opinion ietwat onduidelijk.

Wie o wie kan mij daar wat meer over vertellen of heeft daar een goede tutorial voor?
*Toggle Runway Markings On" of iets detrgelijks; deze functie showt je de weg naar de startbaan.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 18:11
Heb laatst voor FSX de Airbus A380v2 van Wilco gekocht. Van McPhat zijn dan speciale textures te downloaden, en die zien me er toch ff goed uit. Wil gewoon niet meer in een andere vliegtuig vliegen.
Alleen probleem is dat als ik 1x geland ben, dan ik dan tijdens het taxiën op de baan stuiter, en dan denkt ie dat ik weer geland ben. Ook als ik weer opstijg trekt mijn zwaar omhoog en dat is niet te corrigeren en stort ik neer.
Beetje raar, maar wel machtig mooi vliegtuig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanland schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:38:

Hangt er een beetje vanaf wat je doen wilt: VFR (Visual Flight Rules, heel simpel gezegd: gewoon wat rondvliegen door om je heen te kijken) if IFR (Instrument Flight Rules, waarbij je een vantevoren ingediend plan vliegt, met behulp van ATC.)

In het geval van VFR (ik denk dat je dat eerst wilt doen): als je direct na het laden van de vlucht op de baan staat, sta je op de actieve baan. Je hoeft dan niet meer aan ATC te vragen vanaf welke baan je moet opstijgen... Mocht je benieuwd zijn op welke baan je staat: kijk dan naar de heading van het vliegtuig: de baannummers zijn simpelweg de heading waarin die baan ligt. Baan 6 ligt op 60 graden, baan 17 op 170 graden, etc. Of klik op S en dan Shift-A: je ziet je vliegtuig dan van bovenaf en dan kan je goed het nummer op de baan zien.

Als je vanaf een parkeerplek of zo start, dan moet je in het geval van VFR zeggen tegen de ATC welke kant je ongeveer op wilt: zij zullen je dan verder leiden naar de juiste actieve baan. Als je niet weet hoe je daar moet komen, kies dan Show progressive taxi' in het ATC menu.

De beste tutorial zit trouwens in FSX zelf... het Learning center. ;) Ik zou zeggen: volg alle lessen eerst even! Dat praat een stuk makkelijker hier! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He simmers,

lang niet hier geweest maar sinds kort weer druk met fsx.
heb onlangs nieuw systeem gebouwd dus alles loopt nu weer als een...

Afbeeldingslocatie: http://i237.photobucket.com/albums/ff181/Grobble/2009-4-21_18-56-41-686.jpg

vanavond bloom/hdr add-on geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: http://i237.photobucket.com/albums/ff181/Grobble/2009-4-21_19-29-7-484.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag FSDiscover gekocht, speciaal voor FTX en de OZx freeware airfields: veel daarvan hebben namelijk geen AFCAD en zijn moeilijk te vinden. Met FSDiscover en de OZx-dat file niet meer! :) En het valt me op dat ik 'gewoon maar rondvliegen' opeens veel leuker vind omdat ik nu meer zie en doorheb waar ik eigenlijk ben, in de buurt van welke plaats en zo! Echt super! Ik heb de info niet constant aan, alleen als ik wat wil weten. Ik heb ik weet niet hoe lang gezocht naar een ingame map, maar dit is echt veel leuker! Je kan ook heel makkelijk dingen opzoeken, er in 1 keer naartoe warpen en ook simpele flightplans maken, zelfs van point of interest naar point of interest (die niet per se van vliegveld naar vliegveld). Je ziet ook de afstanden, dus als ik iets zie wat me leuk lijkt, zie ik meteen of het te ver is of niet. Normaal vloog ik gewoon van A naar B en ging ik wel eens iets onderweg wat nader bekijken, maar nu veel meer, omdat je WEET wat je ziet, en da's leuker dan ik had gedacht. Terwijl de info op je scherm natuurlijk verre van realistich is, maakt het het vliegen op zich meer realistisch voor mij, omdat je er meer BENT, zal ik maar zeggen.

Ik vond het eerst een beetje veel geld voor zo'n simpele addon, maar nu ik er even mee gevlogen heb, wil ik niet meer zonder! Het is echt leuk om te weten waar je precies bent en zo!

Ik ben de laatste tijd weer compleet verslaafd aan FSX...! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek al een tijd een tool waarmee ik op een laptop naast de pc een google earth open kan hebben en daarop mijn locatie zie in fs2004. Bestaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:55:
Ik zoek al een tijd een tool waarmee ik op een laptop naast de pc een google earth open kan hebben en daarop mijn locatie zie in fs2004. Bestaat dit?
http://www.elbiah.de/flus...Earth/MyFsGoogleEarth.htm

http://www.planesimulation.com/fsdownloads4/FS4u1x12.htm (zoek naar Tracking Tools)

(Lang leve Google... >:) )

Zelf heb ik ervaring met deze voor FSX:

http://www.codeplex.com/fsxget

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Na een lange tijd had ik ook maar weer eens FSX uit de kast gehaald. Vroeger vloog ik vooral rond met kleine vliegtuigen, zoals de Cessna, maar dit keer wou ik het mezelf eens iets lastiger maken. Enkele dagen geleden begonnen met een Learjet 45 en gevlogen van Amsterdam naar Dusseldorf (volledig handmatig). Dit lukte en ik was er toch wel erg trots op. :9 Vol goede hoop vandaag de grote stap gemaakt naar een Boeing 737-800. Ook dit is me helemaal gelukt! Wel met de automatische piloot en niet helemaal volgens het boekje (veel om op te letten tijdens een landing 8)7), maar toch ben ik er erg trots op. De vlucht ging overigens van EHAM naar LFOB (Beauvais, Frankrijk.)

Toch heb ik enkele vragen voor de meer ervaren piloten onder ons:

Wat is nou de meest realistische en beste manier om power en attitude te gebruiken? Zelf heb ik het idee dat je power gebruikt om je vertical speed te bepalen en je attitude/pitch om je snelheid mee te bepalen. Klopt dit, of moet het toch andersom? Of zijn er nog bepaalde regels aan (bijv, dat je deze techniek alleen gebruikt in slow flight of bij de landing?) Zelf merk ik dat deze manier van vliegen stukken makkelijker is. Wil ik klimmen, dan doe ik er gewoon een beetje gas bij en laat ik het vliegtuig stabiliseren op de snelheid waarvoor ik hem getrimt had.

Ten tweede: dit keer ging mijn vlucht met de Boeing goed, maar voorheen gebeurde het me elke keer dat ik spontaan in een stall raakte. Dit terwijl ik toch ver boven de stall speed zat. Ondanks het feit dat het me nu aardig lukte, wil ik toch wel eens weten wat ik fout deed. Ik denk dat het te maken heeft met mijn klimsnelheid, maar wellicht weten jullie het:

De keren dat het fout ging met mijn boeing ging het opstijgen opzich goed. Ik trok de neus omhoog bij Vr en ging de lucht in. Als ik eenmaal een paar voet in de lucht was, gooide ik mijn automatische piloot aan: Heading, Altitude en Airspeed. Meestal stelde ik een snelheid in van zo'n 300 knopen. Na een paar minuten vliegen viel ik spontaan als een baksteen omlaag.

Dit keer echter, deed ik het volgende: Ik gooide mijn neus de lucht in bij Vr en deed vanaf dat moment het klimmen handmatig. Het enige dat ik de automatische piloot liet doen was mijn heading houden. Ik hield een snelheid van Vr + 15, zoals het stond in de checklist (ongeveer 176 knopen). Pas toen ik op mijn aangewezen hoogte zat gooide ik mijn snelheid omhoog naar 300 knopen en liet ik de automatische piloot alles afhandelen.

Overigens handig te weten dat ik gewoon gebruik maakte van de standaard vliegtuigen die bij Flight Simulator X zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

offtopic:
Ik hoor net dat men bij het developmentteam van NL2000 nog programmeurs/mensen zoekt. Dus als je interesse hebt moet je even op hun site kijken. http://www.nl-2000.com/nuke/

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
AuC schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 02:32:
Ten tweede: dit keer ging mijn vlucht met de Boeing goed, maar voorheen gebeurde het me elke keer dat ik spontaan in een stall raakte. Dit terwijl ik toch ver boven de stall speed zat. Ondanks het feit dat het me nu aardig lukte, wil ik toch wel eens weten wat ik fout deed. Ik denk dat het te maken heeft met mijn klimsnelheid, maar wellicht weten jullie het:
Waarschijnlijk je flaps vergeten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
guillaume1 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:13:
Hallo, ik was daarjuist een beetje aan het rondvliegen, toen ik plots in dit scenario terecht kwam.
Het is gewoon te prachtig om aan te zien xD
[afbeelding]
Ach ja, met het oog op koninginnedag ..... ;) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Heeft niemand trouwens problemen met FSX onder Windows7? Bij mij crasht FSX zo nu en dan. Als er verder geen mensen zijn met dit probleem vermoed ik dat het aan een driver ligt. Ik heb FSX draaien op een Maximus Formula met een Q9450, Geforce GTX280 en als geluidskaart een Creative X-Fi Xtreme gamer Pro. De creative driver is nog een beta dus kan een probleem in zitten. Als er mensen zijn met dezelfde videokaart en geen problemen hebben kan ik een andere geluidskaart overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Dood aan fraps, hapert ineens bij mij, af en toe loopt de beeld ff halve seconde vast enzo, :(

Dus dan maar met de 3 pmdg's beetje landings oefenen

[ Voor 36% gewijzigd door FSXnoob op 24-04-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Royer schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:31:
Als er mensen zijn met dezelfde videokaart en geen problemen hebben kan ik een andere geluidskaart overwegen.
Zou je niet beter goede drivers afwachten ipv een nieuwe kaart te kopen? :? Windows 7 is niet eens final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Tuzla schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:56:
Dood aan fraps, hapert ineens bij mij, af en toe loopt de beeld ff halve seconde vast enzo, :(

Dus dan maar met de 3 pmdg's beetje landings oefenen

[video]
Wederom een heel mooi video, heerlijk passend muziek, top! Om ook maar niet te zwijgen over de uitstekende landingen. d:)b

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
737 is easy, 747 lukt ook aardig maar de md11 heb ik 20 x moeten overdoen tot het op iets leek hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de meest realistische en beste manier om power en attitude te gebruiken? Zelf heb ik het idee dat je power gebruikt om je vertical speed te bepalen en je attitude/pitch om je snelheid mee te bepalen. Klopt dit, of moet het toch andersom?

Dit keer echter, deed ik het volgende: Ik gooide mijn neus de lucht in bij Vr en deed vanaf dat moment het klimmen handmatig. Het enige dat ik de automatische piloot liet doen was mijn heading houden. Ik hield een snelheid van Vr + 15, zoals het stond in de checklist (ongeveer 176 knopen). Pas toen ik op mijn aangewezen hoogte zat gooide ik mijn snelheid omhoog naar 300 knopen en liet ik de automatische piloot alles afhandelen.
Dat eerste klopt.
Wat betreft de take off: ik zou inderdaad niet meteen de AP erop gooien. Gebruik ook flaps (geen idee welke setting voor die default vliegtuigen de goede is). Sowieso moet je afaik onder de 10.000 tf op max 250 kts blijven: boven de 10.000 ft kan je volle kracht geven. Als ik de MD-11 automatisch vlieg, zet ik de AP aan rond de 500 ft (alleen heading) en de altitude vanaf 1500 ft. Maar goed, da's allemaal computergeregeld (MCDU) en die hebben de default vliegtuigen volgens mij niet. Tot zo'n 3500 ft of zo blijf ik ook op de beginsnelheid stijgen: pas daarna ga ik harder, naar de 250. Ik ben totaal vergeten of het met Boeings anders gaat eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:00:
[...]

Dat eerste klopt.
Wat betreft de take off: ik zou inderdaad niet meteen de AP erop gooien. Gebruik ook flaps (geen idee welke setting voor die default vliegtuigen de goede is). Sowieso moet je afaik onder de 10.000 tf op max 250 kts blijven: boven de 10.000 ft kan je volle kracht geven. Als ik de MD-11 automatisch vlieg, zet ik de AP aan rond de 500 ft (alleen heading) en de altitude vanaf 1500 ft. Maar goed, da's allemaal computergeregeld (MCDU) en die hebben de default vliegtuigen volgens mij niet. Tot zo'n 3500 ft of zo blijf ik ook op de beginsnelheid stijgen: pas daarna ga ik harder, naar de 250. Ik ben totaal vergeten of het met Boeings anders gaat eigenlijk...
Bedankt voor de uitleg! :) Dat je onder de 10.000ft niet boven de 250kts mag las ik laatst inderdaad, dus hier hou ik bij mijn volgende vluchten rekening mee.

Vandaag gevlogen terwijl ik ook tijdens het klimmen de automatische piloot aan had, en dit keer ging het wel goed. Ik denk dus dat het echt te maken had met mijn flaps settings, want die negeerde ik nog wel eens 8)7. Ik steeg op met de Boeing op een setting van 5 graden flaps en pas bij de 210kts zette ik deze terug op 0. Mijn snelheid deed ik dit keer (ook) volgens een checklist welke ik heb gedownload: onder de 10.000ft 250kts, boven de 10.000ft 280kts en dan bij mijn climb-out naar de cruise snelheid: fl300 op 0.75mach ( +/- 330kts).

Dat het dit keer goed ging is misschien ook geluk en kan ook komen doordat ik geen scherpe bocht hoefde te maken tijdens de climb. De volgende keer gebruik ik toch maar de automatische piloot om alleen mijn heading goed te houden en de rest doe ik dan handmatig. Is nog leuker ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Toch heb ik enkele vragen voor de meer ervaren piloten onder ons:

Wat is nou de meest realistische en beste manier om power en attitude te gebruiken? Zelf heb ik het idee dat je power gebruikt om je vertical speed te bepalen en je attitude/pitch om je snelheid mee te bepalen. Klopt dit, of moet het toch andersom? Of zijn er nog bepaalde regels aan (bijv, dat je deze techniek alleen gebruikt in slow flight of bij de landing?) Zelf merk ik dat deze manier van vliegen stukken makkelijker is. Wil ik klimmen, dan doe ik er gewoon een beetje gas bij en laat ik het vliegtuig stabiliseren op de snelheid waarvoor ik hem getrimt had.
Je moet de juiste mix zoeken tussen power en attitude om te klimmen en te dalen en de juiste speed te houden

De keren dat het fout ging met mijn boeing ging het opstijgen opzich goed. Ik trok de neus omhoog bij Vr en ging de lucht in. Als ik eenmaal een paar voet in de lucht was, gooide ik mijn automatische piloot aan: Heading, Altitude en Airspeed. Meestal stelde ik een snelheid in van zo'n 300 knopen. Na een paar minuten vliegen viel ik spontaan als een baksteen omlaag.
300kts? Da's wel erg hard. Dan zou je niet moeten stallen, als je op hoogte komt moet je wel echt je speed in de gaten houden, zeker als je hard klimt.
Dat is ook ongeveer de bedoeling. Check ook hoeveel graden je de neus omhoog doet. Dat zie je in je attitude indicator. 10-12 graden met volgas erop is ok om te beginnen met uitklimmen met de 737.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:01:
[...]
Zou je niet beter goede drivers afwachten ipv een nieuwe kaart te kopen? :? Windows 7 is niet eens final.
Klopt maar die creative drivers heb ik al meer problemen mee. Krakend geluid in FSX met Vista x64. Ik wilde sowieso al kijken naar andere kaart en dit zou een hele goeie reden zijn.

Wilde eigenlijk zekerheid dat het geen probleem is van Windows7 met FSX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Royer schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:07:
[...]

Klopt maar die creative drivers heb ik al meer problemen mee. Krakend geluid in FSX met Vista x64. Ik wilde sowieso al kijken naar andere kaart en dit zou een hele goeie reden zijn.

Wilde eigenlijk zekerheid dat het geen probleem is van Windows7 met FSX...
Ik heb sinds kort ook Windows 7 (32 bits).
Ook ik heb soms dat FSX hangt, lijkt vooral bij veranderen fullscreen - windowed en proberen van andere settings. Ook heb ik wel eens krakend geluid met een lage ondertoon erin.
Zie sig voor vid. kaart, sound is onboard GA-965P mobo.

Denk dus niet dat het aan je hardware ligt. Werkt het met XP / Vista wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in FSX i.c.m. Vista x64 het probleem dat als ik mijn TV in de Nvidia driver heb ingesteld als 2e (extended) monitor, FSX niet wil opstarten.
Ga als de RC van Windows 7 uit is, proberen of het probleem daarin is opgelost. In XP heb ik het probleem namelijk niet.

Wellicht dat de issues die jullie aangeven in de RC ook uit de wereld zijn.
Toch wat minder buggy en vol met debug code dan de huidige beta's van Winows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
AuC schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:00:
[...]

Bedankt voor de uitleg! :) Dat je onder de 10.000ft niet boven de 250kts mag las ik laatst inderdaad, dus hier hou ik bij mijn volgende vluchten rekening mee.

Vandaag gevlogen terwijl ik ook tijdens het klimmen de automatische piloot aan had, en dit keer ging het wel goed. Ik denk dus dat het echt te maken had met mijn flaps settings, want die negeerde ik nog wel eens 8)7. Ik steeg op met de Boeing op een setting van 5 graden flaps en pas bij de 210kts zette ik deze terug op 0. Mijn snelheid deed ik dit keer (ook) volgens een checklist welke ik heb gedownload: onder de 10.000ft 250kts, boven de 10.000ft 280kts en dan bij mijn climb-out naar de cruise snelheid: fl300 op 0.75mach ( +/- 330kts).

Dat het dit keer goed ging is misschien ook geluk en kan ook komen doordat ik geen scherpe bocht hoefde te maken tijdens de climb. De volgende keer gebruik ik toch maar de automatische piloot om alleen mijn heading goed te houden en de rest doe ik dan handmatig. Is nog leuker ook. :+
5 flaps bij take-off is wel een beetje weinig volgens mij... Een 747 is 10 of 20 flaps.
Kan eruit opmaken dat je met de standaard kist vliegt. Als je echt zo fanatiek bent moet je misschien eens naar een pay-ware kist gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 20:37
737 is flaps 5
747 is standaard 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Flaps 5 met een 737 en retraction bij 210 klinkt erg reeel.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Is het mogelijk in FS2004 de melding over een verkeerd ingestelde altimiter te killen? Ding gaat er nl vanuit dat je op FL180 'm omzet naar 1013, maar in Europa is dat anders.
Ik dacht dat er ergens een optie voor was, maar kan die niet vinden.

Het uizetten van de cockpit tooltips doet iig niks.

Beetje slecht zicht op LIMC (Milaan Malapensa 35R). Gelukkig biedt 35R een dual land :)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2q1yszr.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Tallguy op 26-04-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:01
Eindelijk weer eens tijd om een vlucht te maken, deze keer KSFO - KLAS:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3099/3482054221_f5c133e9e2.jpg
Veee-one, rotate!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3639/3482869664_8909c61a93.jpg
"American 743, traffic is 8 o'clock, Airbus A320, report them in sight"

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3204/3482869856_cbac832f39.jpg
Runway 25L, ongeveer 5° nose-up flare, touchdown met -3,5 ft/sec, kan beter maar zeker ook slechter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
Techno schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 01:35:
[...]

Ik heb sinds kort ook Windows 7 (32 bits).
Ook ik heb soms dat FSX hangt, lijkt vooral bij veranderen fullscreen - windowed en proberen van andere settings. Ook heb ik wel eens krakend geluid met een lage ondertoon erin.
Zie sig voor vid. kaart, sound is onboard GA-965P mobo.

Denk dus niet dat het aan je hardware ligt. Werkt het met XP / Vista wel goed?
Vreemd, want jouw systeem zal dan in principe goede moeten draaien imo.
Draai hier zelfs met 8800GT en Windows 7 (32 bits) build 7077. Enige wel wat er gebeurt is dat als ik DX10 Preview aanzet, dat het dan finaal fout gaat. Beeld gaat schokken enzo. Als dat niet aanstaat dan gaat het goed, perfect en vloeiend. :)

edit:
Heb dan wel 4 gig geheugen, van mijn graph card geen idee!

[ Voor 4% gewijzigd door Xanland op 29-04-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Hallo

Heef iemand hier met windows 7 nhancer aan de praat gekregen met fs9.
De nieuwste nhancer wil namelijk de nieuwste driver versie hebben en die zijn er nog niet voor win7.
De vorige versie van nhancer krijg ik niet aan de gang.

Heb het werkend met de 1 na laaste vista driver en de nieuwste nhancer.

[ Voor 13% gewijzigd door Remco Tr op 30-04-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Xanland schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:35:
[...]
Vreemd, want jouw systeem zal dan in principe goede moeten draaien imo.
Draai hier zelfs met 8800GT en Windows 7 (32 bits) build 7077. Enige wel wat er gebeurt is dat als ik DX10 Preview aanzet, dat het dan finaal fout gaat. Beeld gaat schokken enzo. Als dat niet aanstaat dan gaat het goed, perfect en vloeiend. :)

edit:
Heb dan wel 4 gig geheugen, van mijn graph card geen idee!
Klopt, draait ook wel redelijk. Denk dat het probleem misschien mijn instellingen van mijn grafische kaart samen met nHancer settings waren. Heb een 320 MB 8800GTS en draai op 1920x1200 met hoge AA en AF settings. In windowed mode draait ie prima, maar fullscreen zat de fps ineen naar 1-2 (misschien teken van te weinig geheugen?), fullscreen op 1440x900 gaat wel goed, hoger niet.
Dat jij met een 8800GT het ook kunt draaien kan goed kloppen aangezien bij mij de CPU absoluut de bottleneck is mbt fps. Ik kan AA op 32xS combined zetten en alles op hoog (quality en AF) in nHancer, dat scheelt niets in de framerate (maar ziet er wel prachtig uit :) ).

Wat voor processor heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
Ik heb een processor van Intel, het is een dual core ;).
Een E8200 @ 2.66GHz 2.67 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ahh ik word gek, ik kan niet opstijgen vanaf st. maarten scenery met een pmdg md-11, hoe ik het ook doe ik kom altijd runway te kort en beland in het water 8)7 alle andere vliegtuigen lukt zonder problemen, maar de md11 wilt niet lukken als enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:18:
Ahh ik word gek, ik kan niet opstijgen vanaf st. maarten scenery met een pmdg md-11, hoe ik het ook doe ik kom altijd runway te kort en beland in het water 8)7 alle andere vliegtuigen lukt zonder problemen, maar de md11 wilt niet lukken als enige
Mss is de runway gewoon te kort? Stijg je wel op ZONDER thrust reduction (FLEX op de TAKE OFF page leeglaten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Oh nice. Deze week eens geleerd hoe ILS precies werkt, net een eerste autoland gemaakt. Dat maakt FS toch een stuk leuker naarmate je meer kennis hebt. Alleen zijn er zeker ook procedures wanneer je precies de approach knop activeert etc? :P Daar nog eens een keer dieper op in gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:01
Southern Sun schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:24:
Oh nice. Deze week eens geleerd hoe ILS precies werkt, net een eerste autoland gemaakt. Dat maakt FS toch een stuk leuker naarmate je meer kennis hebt. Alleen zijn er zeker ook procedures wanneer je precies de approach knop activeert etc? :P Daar nog eens een keer dieper op in gaan
Mwoah, beetje naar eigen inzicht doen. Gaat over een Boeing neem ik aan? Zodra je op de intercept heading van de ILS zit, dus voordat het diamantje gaat bewegen, kun je iig LOC armen. Als je glideslope ook werkt en je zit er beneden dan kun je ook APP armen. Het liefst niet APP armen als je boven de glideslope zit dan gaat ie rare toeren uithalen om de glideslope te volgen. In dat geval kun je het beste zelf met V/S zorgen dat je op de goede hoogte komt en dan APP armen.

Zoiets kan je volgen voor de 747:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3302/3491114459_a4a3e04770_o.png
(c) PMDG

Dit profiel ziet er weer anders uit voor een MD-11 en 737 maar het idee is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Even een vraagje

Een kennis van me heeft cloud9 Amsterdam maar de ai traffic stijgt en land op de verkeerde banen.
Wat is hier aan te doen?

Lijkt me dat de afcad van cloud9 goed moet zijn.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Remco Tr schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:07:
Even een vraagje

Een kennis van me heeft cloud9 Amsterdam maar de ai traffic stijgt en land op de verkeerde banen.
Wat is hier aan te doen?

Lijkt me dat de afcad van cloud9 goed moet zijn.

Bedankt
Handleiding lezen die erbij zit. Daar staat precies beschreven wat je moet doen met je ai en het landen op banen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:11:
[...]

Mss is de runway gewoon te kort? Stijg je wel op ZONDER thrust reduction (FLEX op de TAKE OFF page leeglaten)?
Toevoeging; de lengte van St Maarten is volgens mij 7000 ft in real life, ik weet verder niet of dit voldoende is om met een md 11 op te stijgen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Kensei schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:17:
[...]

Handleiding lezen die erbij zit. Daar staat precies beschreven wat je moet doen met je ai en het landen op banen. ;)
Oja? Bij mij werkt de Cloud9 afcad gewoon nooit, ongeacht wat er in de handleiding staat.
Toevoeging; de lengte van St Maarten is volgens mij 7000 ft in real life, ik weet verder niet of dit voldoende is om met een md 11 op te stijgen
KLM gebruikt de MD11 irl op SXM dus denk het wel :P

[ Voor 25% gewijzigd door Dani86 op 04-05-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Dani86 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:39:
[...]

Oja? Bij mij werkt de Cloud9 afcad gewoon nooit, ongeacht wat er in de handleiding staat.

[...]

KLM gebruikt de MD11 irl op SXM dus denk het wel :P
Inmiddels niet meer, maar toendertijd was het maar voor een kort hopje naar AUA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Even genoeg technische blabla.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=07GfHpV4ows&fmt=18]

Een lekkere visual final approach voor de buitenveldertbaan. Het kistje stuiterde ff bij touchdown :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Lijkt wel of die in slowmotion naar beneden komt :P

Ik word zelf helemaal gek van youtube en hun auteursrechten gezeik, van de 20 filmpjes moest ik 10 audioruil doen, andere werden in sommige landen geblockt blablabla, gezeik om niks, ze moete blij zijn dat er ook zo pormotie word gemaakd voor hun nummers 8)7

Ik heb maar weer eens alle payware kisten lopen filmen =) moest veel inkorten en knippen op het eind want zat over de 1gb max upload van youtube pfff

[ Voor 9% gewijzigd door FSXnoob op 06-05-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Tuzla schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:28:
Lijkt wel of die in slowmotion naar beneden komt :P

Ik word zelf helemaal gek van youtube en hun auteursrechten gezeik, van de 20 filmpjes moest ik 10 audioruil doen, andere werden in sommige landen geblockt blablabla, gezeik om niks, ze moete blij zijn dat er ook zo pormotie word gemaakd voor hun nummers 8)7
Hij gaat gewoon smooth 8)

youtube is een beetje doorgedraaid met hun auteursrechten bs. idd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:55
Hallo FSX fans, vanavond ook maar eens FSX Gold Edition aangeschaft. Dus kom jullie binnenkort vervelen :)
Oh ja vanmiddag ook Logitech Extreme 3D pro aangeschaft.

Het vliegen kan beginnen (binnenkort dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Yihaaa schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:23:
Hallo FSX fans, vanavond ook maar eens FSX Gold Edition aangeschaft. Dus kom jullie binnenkort vervelen :)
Oh ja vanmiddag ook Logitech Extreme 3D pro aangeschaft.

Het vliegen kan beginnen (binnenkort dan)
Welkom!
Installeer ook direct de service packs, dat scheelt direct in de fps!
Goed plan om direct een joystick aan te schaffen, maakt het een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Techno schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:49:
[...]

Welkom!
Installeer ook direct de service packs, dat scheelt direct in de fps!
Goed plan om direct een joystick aan te schaffen, maakt het een stuk leuker.
Dankje :)

En goede tips, ga ze gelijk alvast downloaden.
Het is zeker het beste om eerst de tutorials te volgen om bekend te raken met FSX ?

[ Voor 4% gewijzigd door Yihaaa op 06-05-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die standaard FS toestellen zijn niet echt waarheidsgetrouw.
Ja het 'vliegt' maar daar is dan ook alles mee gezegd. ;)

Wel goed genoeg om de basis dingen van het vliegen mee te leren.
Als je echt enthousiast bent geworden dan kan ik je van harte de PMDG/LEVELD toestellen aanraden (als je van het grote passagiers spul bent) of een van de andere kleinere payware kisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:57:
Die standaard FS toestellen zijn niet echt waarheidsgetrouw.
Ja het 'vliegt' maar daar is dan ook alles mee gezegd. ;)

Wel goed genoeg om de basis dingen van het vliegen mee te leren.
Als je echt enthousiast bent geworden dan kan ik je van harte de PMDG/LEVELD toestellen aanraden (als je van het grote passagiers spul bent) of een van de andere kleinere payware kisten.
Okay :)
Als FSX binnen is, eerst maar eens rustig de standaard kisten leren.
Zal daarna eens naar PMDG/LEVELD toestellen kijken. Lijkt me erg leuk. Ben zelf nogal fan van de 737 8)
(afgelopen weekend nog mee naar Barcelona gevlogen _/-\o_ )

ehmmm rare vraag misschien (want kan ook googlen) maar wat zijn de websites waar je die payware kisten kan kopen ? Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
www.simmarket.com

en voor 737 heb je de wilco 737 en je kan ook de pmdg van fs2004 aan de praat krijgen @ fsx, beide zijn goed al vind ik de pmdg 737 toch mooier en realistischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Tuzla schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:15:
www.simmarket.com

en voor 737 heb je de wilco 737 en je kan ook de pmdg van fs2004 aan de praat krijgen @ fsx, beide zijn goed al vind ik de pmdg 737 toch mooier en realistischer
Bedankt. Er is toch echt veel te koop :o
Ben me een beetje aan het orienten welke add-ons ik zou willen.

Zouden jullie me nog een paar tips willen geven welke add-ons eigenlijk onontbeerlijk zijn :?
Bv. verbetering van het weer, mooie sceneries, etc. (ik weet niet wat er nog meer te koop is).
Alvast bedankt voor jullie tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zelf ben ik net van FS 9 overgestapt op FS X. Ik ben nog bezig met installeren, maar tot nu toe heb ik de volgende add-ons:Tot de Aerosoft Schiphol scenery uitkomt vlieg ik denk ik vooral van JFK (FSDreamTeam - New York JFK scenery). Voor een 737 voor FS X zit ik te wachten op de nieuwe PMDG 737.

Of deze add-ons onontbeerlijk zijn moet iedereen voor zichzelf beslissen, op internet zijn meestal wel reviews te vinden. Ik vind ze het geld in ieder geval wel waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Alhoewel bijna alles al eens is besproken heb ik toch nog even een vraagje over het grafische deel van FSX.
FSX leunt erg op de CPU en minder op de videokaart dus.... na mijn E6600 overgestapt naar een Q6600, Q9450 en nu een Core i7 920 met als geheugen 6GB Corsair Dominator. Als videokaart gebruik ik een XFX GTX280.
Was mijn Q6600 tijdens het draaien van FSX nog tussen de 80 en 100% belast, inmiddels met mijn Core i7 staat de CPU te flierefluiten op 40%.

CPU en videokaart kunnen het dus makkelijk doen maar toch heb ik nog steeds problemen met het beeld. Het blijft op de 1 of andere manier schokkerig, vooral met het vliegen in een heli merk je dat goed. Het schokken is wel iets veranderd want het is met grotere tussenpozes. Het beeld blijft om de zoveel seconde meer even hangen en verspringt dan weer. Ik heb ook continu last van een schommelende FPS. Dat gaat heen en weer van 10 naar 60 FPS.

Ga ik mijn CPU verder overclocken naar 3.6 GHZ blijft dit probleem zich voordoen. Ik krijg het beeld gewoon niet vloeiend. Dit is zowel onder XP x64 als Vista x64. Wat kan ik nog verbeteren???

Ik heb de nieuwste drivers voor mijn hardware geinstalleerd, SP1 en 2, directX up to date etc

[ Voor 13% gewijzigd door Royer op 07-05-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royer schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:01:
CPU en videokaart kunnen het makkelijk doen dus maar toch heb ik problemen met het beeld. Het blijft op de 1 of andere manier schokkerig, vooral met het vliegen in een heli merk je dat goed. Ik heb ook continu last van een schommelende FPS. Dat gaat heen en weer van 10 naar 60 FPS.
Misschien is limiter wat voor jou: je kan er hier alles over lezen. Je hebt je fps op unlimited staan: dat werkt in sommige gevallen goed en in andere gevallen niet. Je zou 'm dan eigenlijk op 30 of zo moeten zetten, maar dan ben je de voordelen van unlimited weer kwijt. Daarvoor is de limiter in de link bedoeld: daarmee kan je in FSX Unlimited instellen, maar wordt de fps alsnog gelimit tot wat jij wilt (de meesten doen 30). Klinkt wellicht wat ingewikkeld, maar je moet het maar eens doorlezen: de meeste lui krijgen een vloeiender beeld.
Trouwens een tip: kijk NOOIT naar de fps counter (ik heb 'm zelfs uitgeschakeld) maar kijk gewoon met je ogen: vlieg je vloeiend of niet? Soms kan een fps van 15 vloeiend zijn en soms is een fps van 30 schokkerig: FSX is een heel apart spel... ;) Dus weg met die fps counter en test gewoon op je gevoel! Dat zal je heel wat frustratie schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

@Royer:

Zet dit eens in je FSX.cfg:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=84

Dit zorgt ervoor dat je i7 alleen de laatste 3 cores gebruikt, exclusief de hyperthreads.
Om een of andere reden voert FSX altijd wat basis operaties uit op de 1e core. Door deze core verder vrij te laten kan niets die basis operaties vertragen. Verder hebben de extra hyperthreads geen nut voor FSX, dus kan ook uit om zo de andere 3 cores volledig voor FSX vrij te maken.

Het gaf bij mij in ieder geval een betere stabiliteit in fps.

Verder wat geoefend op Madeira, de VOR 05 app.
Scheelt echt enorm tussen vliegen met toetsenbord en joystick :D
Zal wel eens kijken of ik eens wat filmpjes kan maken, maar zit op het moment nogal erg krap in de schijfruimte.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y8F57VQbJUZWDHL1WF9Q9KIs/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uaNi1MKs1ecjcNUyFuytmfwl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uXu2QbaUu2Wl3W09zvw6iwYN/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gv7AXL77JS9VMeAq8Keu8CsF/thumb.jpg

Addons gebruikt:
Level-D 767 en Madeira X

[ Voor 51% gewijzigd door Major Carnage op 07-05-2009 22:55 ]

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Major Carnage schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:40:
@Royer:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=84

Dit zorgt ervoor dat je i7 alleen de laatste 3 cores gebruikt, exclusief de hyperthreads.
Om een of andere reden voert FSX altijd wat basis operaties uit op de 1e core. Door deze core verder vrij te laten kan niets die basis operaties vertragen. Verder hebben de extra hyperthreads geen nut voor FSX, dus kan ook uit om zo de andere 3 cores volledig voor FSX vrij te maken.

Heb ik geprobeert maar na deze aanpassing zakte de FPS helemaal in. Core 3 was 100% belast, de rest deed bijna niks meer.
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:55:
[...]

Misschien is limiter wat voor jou: je kan er hier alles over lezen. Je hebt je fps op unlimited staan: dat werkt in sommige gevallen goed en in andere gevallen niet. Je zou 'm dan eigenlijk op 30 of zo moeten zetten, maar dan ben je de voordelen van unlimited weer kwijt. Daarvoor is de limiter in de link bedoeld: daarmee kan je in FSX Unlimited instellen, maar wordt de fps alsnog gelimit tot wat jij wilt (de meesten doen 30). Klinkt wellicht wat ingewikkeld, maar je moet het maar eens doorlezen: de meeste lui krijgen een vloeiender beeld.
Trouwens een tip: kijk NOOIT naar de fps counter (ik heb 'm zelfs uitgeschakeld) maar kijk gewoon met je ogen: vlieg je vloeiend of niet? Soms kan een fps van 15 vloeiend zijn en soms is een fps van 30 schokkerig: FSX is een heel apart spel... ;) Dus weg met die fps counter en test gewoon op je gevoel! Dat zal je heel wat frustratie schelen...
Ik heb het programma gestart en ingesteld op 30 maar toen ik FSX ging testen bleef de FPS hetzelfde als ervoor. Ook boven de 30FPS dus.
Toen heb ik in FSX zelf ingesteld om hem te limiten op 30 en waarempel.....super vloeiend en zonder schokken. Geen schommelende FPS meer etc. _/-\o_

Ben hier echt blij mee. Natuurlijk had ik dit wel eens eerder geprobeerd met andere CPU's maar dat resulteerde alleen maar in een lagere FPS en nog meer schokkerig beeld.
Nu werkt dit wel !!!

Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royer schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:20:
Ik heb het programma gestart en ingesteld op 30 maar toen ik FSX ging testen bleef de FPS hetzelfde als ervoor. Ook boven de 30FPS dus.
Toen heb ik in FSX zelf ingesteld om hem te limiten op 30 en waarempel.....super vloeiend en zonder schokken. Geen schommelende FPS meer etc. _/-\o_

Ben hier echt blij mee. Natuurlijk had ik dit wel eens eerder geprobeerd met andere CPU's maar dat resulteerde alleen maar in een lagere FPS en nog meer schokkerig beeld.
Nu werkt dit wel !!!
Mooi dat het beter is nu. ;)
Maar wat betreft dat limiter programmaatje: had je wel een .bat aangemaakt? Je moet niet alleen het prog opstarten en instellen, maar je moet een bat file aanmaken en FSX via dat bestand opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:36:
[...]

Mooi dat het beter is nu. ;)
Maar wat betreft dat limiter programmaatje: had je wel een .bat aangemaakt? Je moet niet alleen het prog opstarten en instellen, maar je moet een bat file aanmaken en FSX via dat bestand opstarten.
Ik heb FSX niet via die file opgestart dus daarom werkte het niet inderdaad. Nadat het ook via FSX zelf werkte heb ik me er ook niet meer zo in verdiepd. Het draait super nu, bedankt.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik moet toch ergens iets verkeerd doen. Ik heb nhancer compleet ingesteld zoals eerder in dit draadje werd uitgelegd. FSX staat AA uit; ASF staat op Bilineair. Alleen: het ziet er totaal niet uit. Ik check nHancer (dus start em nog eens op) en kijk op de taakbalk: alle settings staan erin.
Pas als ik FSX AA aanzet en ASF op anisotropic zet, krijg ik weer acceptabel beeld. Anders heb ik, zeker bij rechte lijnen van runways en zo, een beetje FS4 gevoel..

Wat gaat er nu fout? Even wat meer info, 8800GT kaart, E8500 dual core, 4gb mem, sp allemaal geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
weet iemand hier of er voor FSX een speciale soort van bitmap wordt gebruikt voor textures ??

ik heb namelijk een addon vliegtuig gedownload en die is in FS helemaal wit.
ik heb gegeken in de texture map en geprobeert de bitmap bestanden te openen maar die doen het niet en ook geprobeert om met dds converter 2 de bmp files om te zetten naar dds files maar dat ging niet want het programa kon de bmp files niet eens zien. :? 8)7

het gaat om de sukhoi su-34 linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Major Carnage schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:40:
@Royer:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=84

Verder wat geoefend op Madeira, de VOR 05 app.
Scheelt echt enorm tussen vliegen met toetsenbord en joystick :D
Zal wel eens kijken of ik eens wat filmpjes kan maken, maar zit op het moment nogal erg krap in de schijfruimte.

<pics>

Addons gebruikt:
Level-D 767 en Madeira X
Erg nette screens MC! Je hebt zeker een 30 inch monitor want op normale resolutie zijn ze te groot voor mijn 24 inch lol :)
Trouwens goed idee dat aparte venstertje erin, ik switch steeds heen en weer, zal dat ook eens proberen.
Ook nette PC trouwens, net gekeken. Maar wat moet je met 10TB opslag? :9~
..... "zit op het moment nogal erg krap in de schijfruimte" .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
gyedema schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:47:
Ik moet toch ergens iets verkeerd doen. Ik heb nhancer compleet ingesteld zoals eerder in dit draadje werd uitgelegd. FSX staat AA uit; ASF staat op Bilineair. Alleen: het ziet er totaal niet uit. Ik check nHancer (dus start em nog eens op) en kijk op de taakbalk: alle settings staan erin.
Pas als ik FSX AA aanzet en ASF op anisotropic zet, krijg ik weer acceptabel beeld. Anders heb ik, zeker bij rechte lijnen van runways en zo, een beetje FS4 gevoel..

Wat gaat er nu fout? Even wat meer info, 8800GT kaart, E8500 dual core, 4gb mem, sp allemaal geinstalleerd...
Dit heb ik dus ook in Windows XP met FSX SP2 en PC in sig. Via enhancer max AA en AF en in FSx kan het er zo uitzien alsof de AA uitstaat. Ben echter nu Windows 7 aan het testen en daar gaat het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

dragon9114 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:53:
weet iemand hier of er voor FSX een speciale soort van bitmap wordt gebruikt voor textures ??

ik heb namelijk een addon vliegtuig gedownload en die is in FS helemaal wit.
ik heb gegeken in de texture map en geprobeert de bitmap bestanden te openen maar die doen het niet en ook geprobeert om met dds converter 2 de bmp files om te zetten naar dds files maar dat ging niet want het programa kon de bmp files niet eens zien. :? 8)7

het gaat om de sukhoi su-34 linkje
Witte textures is een bekend probleem bij FSX in DX10 preview mode. Als je deze uit zet dan zijn de textures wel normaal zichtbaar. Het had iets te maken met het gebruiken van oude modellen.
Techno schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:55:
[...]

Erg nette screens MC! Je hebt zeker een 30 inch monitor want op normale resolutie zijn ze te groot voor mijn 24 inch lol :)
Trouwens goed idee dat aparte venstertje erin, ik switch steeds heen en weer, zal dat ook eens proberen.
Ook nette PC trouwens, net gekeken. Maar wat moet je met 10TB opslag? :9~
..... "zit op het moment nogal erg krap in de schijfruimte" .....
30" monitor inderdaad. Het aparte venstertje heb ik er even in gezet voor de replay en pics. verder gebruik ik het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Technische problemen en vragen met (zichtbare) eigen inzet in Spielerij - Problemen & Vragen en dus niet zonder inzet in grote topics als deze. In dit geval zal er ook genoeg te vinden zijn met bijvoorbeeld google.

[ Voor 94% gewijzigd door PromoX op 13-05-2009 22:47 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Gokje: in je scenery.cfg file kijken, zoeken naar Area.128 en kijken of de directory bij 'Remote=' wel bestaat. Zo niet, aanpassen of deleten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
Major Carnage schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 01:23:
[...]

Witte textures is een bekend probleem bij FSX in DX10 preview mode. Als je deze uit zet dan zijn de textures wel normaal zichtbaar. Het had iets te maken met het gebruiken van oude modellen.
bedankt, eindelijk werken de addons normaal. hier een paar pics van de TU-95. :D
http://img14.imageshack.us/img14/2796/200959143452751.png
http://img10.imageshack.us/img10/9730/20095914357385.png
http://img10.imageshack.us/img10/5924/20095914354210.png

[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 13-05-2009 22:43 . Reden: linkjes gemaakt van veel te grote (>1MB) png afbeeldingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Techno schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:56:
[...]

Dit heb ik dus ook in Windows XP met FSX SP2 en PC in sig. Via enhancer max AA en AF en in FSx kan het er zo uitzien alsof de AA uitstaat. Ben echter nu Windows 7 aan het testen en daar gaat het wel goed...
Techno,is jou een 8800GTS 320 mb voldoende om FSX met high settings te spelen, dan doel ik dus puur op de GPU kracht van jou beestje? Overigens ben ik dan benieuwd naar de resolutie die je draait.

[ Voor 6% gewijzigd door knights16 op 11-05-2009 16:36 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Royer schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:01:
Alhoewel bijna alles al eens is besproken heb ik toch nog even een vraagje over het grafische deel van FSX.
FSX leunt erg op de CPU en minder op de videokaart dus.... na mijn E6600 overgestapt naar een Q6600, Q9450 en nu een Core i7 920 met als geheugen 6GB Corsair Dominator. Als videokaart gebruik ik een XFX GTX280.
Was mijn Q6600 tijdens het draaien van FSX nog tussen de 80 en 100% belast, inmiddels met mijn Core i7 staat de CPU te flierefluiten op 40%.

CPU en videokaart kunnen het dus makkelijk doen maar toch heb ik nog steeds problemen met het beeld. Het blijft op de 1 of andere manier schokkerig, vooral met het vliegen in een heli merk je dat goed. Het schokken is wel iets veranderd want het is met grotere tussenpozes. Het beeld blijft om de zoveel seconde meer even hangen en verspringt dan weer. Ik heb ook continu last van een schommelende FPS. Dat gaat heen en weer van 10 naar 60 FPS.

Ga ik mijn CPU verder overclocken naar 3.6 GHZ blijft dit probleem zich voordoen. Ik krijg het beeld gewoon niet vloeiend. Dit is zowel onder XP x64 als Vista x64. Wat kan ik nog verbeteren???

Ik heb de nieuwste drivers voor mijn hardware geinstalleerd, SP1 en 2, directX up to date etc
Ik heb ook sinds kort een I7 en ben vooral gaan zoeken voor performance tweaks voor FSX + Core i7.. nu is er nogal wat te doen over de cores die uit hun neus staan te eten.. volgens een topic op avsims.com zou je het volgende eens kunnen proberen:

Heb je toevallig HyperTreading aanstaan, zet deze eens uit in je bios en voeg de volgende regel toe aan je fsx.cfg:

[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=15

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
knights16 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:31:
[...]

Techno,is jou een 8800GTS 320 mb voldoende om FSX met high settings te spelen, dan doel ik dus puur op de GPU kracht van jou beestje? Overigens ben ik dan benieuwd naar de resolutie die je draait.
Weet niet of ik dat zo makkelijk kan zeggen omdat bij mij FSX CPU gelimiteerd is. Volgens mij heeft ie wel problemen met 1920x1200 fullscreen met een behoorlijke AA en AF, dan vallen de fps omlaag. Ik draai nu 1680x1050 en dan maakt het niets uit qua fps of ik geen AA en AF doe of 8xS combined of hoger en 16x AF. De laatste tijd wil mijn E4300, die voorheen makkelijk 2.8Ghz deed, niet echt goed meer overklokken... Volgens mij heb ik em te hard behandeld.

De GPU kracht is dus goed genoeg om FSX op hoge resolutie en hoge quality settings te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Gebruikt iemand hier ook FsPassengers? Ik vind het best een leuke toevoeging, nodigt weer uit tot meer vliegen. Nou kan je ook meerdere piloten bij je bedrijf zetten, alleen is het ook mogelijk om die zelf te laten vliegen zodra je meer vliegtuigen hebt? Of is de enige toevoeging van meer vliegtuigen dat je een fleet bonus krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:32:
[...]

Weet niet of ik dat zo makkelijk kan zeggen omdat bij mij FSX CPU gelimiteerd is.
De CPU is erg belangrijk in FSX. Dit omdat er veel processen moeten worden uitgevoerd (Veel gebouwen, groot oppervlak laden) De GPU is in FSX niet zo super belangrijk. Zelf had ik eerst een Nvidia GeForce 7650GS, en de prestaties zijn bijna niet omhoog gegaan met mijn nieuwe 9600GT :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:26:
[...]

De CPU is erg belangrijk in FSX. Dit omdat er veel processen moeten worden uitgevoerd (Veel gebouwen, groot oppervlak laden) De GPU is in FSX niet zo super belangrijk. Zelf had ik eerst een Nvidia GeForce 7650GS, en de prestaties zijn bijna niet omhoog gegaan met mijn nieuwe 9600GT :'(
Wat voor processor heb je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:02:
[...]

Wat voor processor heb je daarbij?
Core 2 Duo E6400 @ 2.13GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Slecht nieuws:
Posted on Wednesday, May 13 @ 08:05:23 BST by darklord

It's a very sad day for the flight sim community, one of the webs largest flight simulation sites Avsim has been shut down by a hacker. Tom Allensworth, CEO and Publisher of AVSIM, today issued the following announcement; “We regret to inform the flight simulation community that on Tuesday, May 12, AVSIM was hacked and effectively destroyed. The method of the hack makes recovery difficult, if not impossible, to recover from. Both servers, that is the library / email and web site / forum servers were attacked. AVSIM is totally offline at this time and we expect to be so for some time to come. We are not able to predict when we will be back online, if we can come back at all. We will post more news as we are able to in the coming days and weeks….”.

Geen AVsim voorlopig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kensei schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:00:
Slecht nieuws:
Posted on Wednesday, May 13 @ 08:05:23 BST by darklord

It's a very sad day for the flight sim community, one of the webs largest flight simulation sites Avsim has been shut down by a hacker. Tom Allensworth, CEO and Publisher of AVSIM, today issued the following announcement; “We regret to inform the flight simulation community that on Tuesday, May 12, AVSIM was hacked and effectively destroyed. The method of the hack makes recovery difficult, if not impossible, to recover from. Both servers, that is the library / email and web site / forum servers were attacked. AVSIM is totally offline at this time and we expect to be so for some time to come. We are not able to predict when we will be back online, if we can come back at all. We will post more news as we are able to in the coming days and weeks….”.

Geen AVsim voorlopig meer.
:( Met dank aan een of meer stumper(s) die voldoening halen uit een site als AVSIM te hacken.
Zonder AVSIM zou de Flightsimulatorwereld bij lange na niet zijn wat het thans is. En altijd gratis gebleven.
Er zijn een hoop commerciele FS-clubs en add-on-ontwikkelaars groot geworden en gebleven dankzij deze site. Ik hoop dat die nu wat terug gaan doen en AVSIM helpen op te krabbelen.

Voor mij altijd de belangrijkste bron geweest van de laatste ontwikkelingen, donwloads en tip en tricks. Hopen dat dat ook in de toekomst zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een core I7 krijgen jullie de site weer terug ok? Dan kan ik eindelijk normaal FSX`en.

Nee maar t is idd een beetje erg kut dat zoiets moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
Dat belooft inderdaad niet veel goeds. Ik hoop nog dat ze wat kunnen recoveren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

GVD Wat een stelletje eikels zeg die dit soort dingen doen, opsluiten die gasten. Wel mooi waardeloos zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn. :(
Balen van de hack, maar ook een leerpunt voor AVSIM, hun disaster recovery had dus beter gekund.
Hopelijk zijn ze snel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, sorry hoor, ik vind het ook heel erg van Avsim (ik bezocht het forum elke dag) maar dat ze zó gehackt zijn dat de boel niet binnen een dag weer online is, is hun eigen stomme schuld. Weet je hoe ze namelijk de boel backupten? Ze hadden twee servers: een voor library / email en een voor web site / forum. De library / email server backupten ze op... de web site / forum server en de website / forum server backupten ze op... de library / email server. "Want ja, als er dan een server uitvalt hebben we alles nog..." |:( 8)7 :? :X }:O :O

HOE DOM KAN JE ZIJN?!?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs als simpele thuisgebruiker heb ik een externe backup (zelfs buiten mijn woonst, in geval van brand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Dat is een goed streven, al denk ik dat de gemiddelde pc-er zeker geen backups heeft buiten zijn woonplaats / woning.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft Flight Simulator X SP2 - Review Tom's Hardware : Radeon HD 4870 X2: Four Cards Compared

Uit een review van Tom's Hardware maak ik op dat de resolutie die je draait niet echtimpact heeft op de frame rate. (Als ik naar de benchmarks kijk)
Begrijp ik dat nou goed?

Dit in verband met de aanschaf van een nieuwe monitor.
Zit te twijfelen tussen:
- 1680x1050
- 1920x1200
of
- 2048x1152 (twijfel over de beeldverhouding 16:9, de andere twee zijn 16:10)

Iemand ervaring met deze resoluties en FS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Brinkman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-10-2021
Heb zelf 2x 1680x1050, draait fantastisch (alhoewel er vlak voor de landing meestal wel een beeldscherm afgaat om de framerate zo soepel mogelijk te maken). Toch denk ik dat 1920x1200 een betere keus is, ook voor de rest van je computeractiviteiten.
Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.