Nou, haha, dat is dan een mooie bijkomstigheid. Ik gebruik DX10 nooit meer. Een paar weken geleden heb ik het weer geprobeerd en het leek eerst aardig, vooral omdat ik constant de fps counter aan had staan, maar na een tijdje zag ik pas hoe lelijk alles was doordat DX10 de default FSX FSAA gebruikt... Onder DX9 gebruik ik nHancer met Combined 8xS FSAA en dat is zooooooo veel mooier! De fps winst lag vooral aan de slechtere FSAA! En inderdaad levert DX10 diverse problemen op. Uiteindelijk heb ik nog wat zaken getweaked, FTX Blue weer geinstalleerd en (ontzettend belangrijk en TIP VAN HET JAAR) de fps counter verwijderd...! Alles is nu prachtig! En nu helemaal met de bloom/HDR addon (bloom was ooit ook een reden om DX10 te gebruiken maar nu zeker niet meer!)Bart Brinkman schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:33:
Ik moet zeggen dat een aantal vervelende problemen 'opeens' zijn verdwenen. De reden: DirectX 9 gebruiken om die HDR tweak te kunnen laten werken (en 'terstonds' kan ik ook weer fatsoenlijk met een Fokker 50 vliegen). Het lijkt ook wel (Vista, 8800GT) dat de framerate niet echt onderdoet voor DirectX10.
Maar het is opvallend dat DirectX 10 zoveel problemen introduceert, zoals de textures van vliegvelden (zeker onder REX) en dat bijvoorbeeld de taxi-hulp ook niet meer zichtbaar is. En bijvoorbeeld het ATC venster, wat nogal eens volledig in de soep loopt. Gaat een wereld voor me open (heb eigenlijk altijd DirectX 10 gebruikt onder Vista).
Ik heb zoveel lol met die bloom/HDR addon en ook met de dik 200 freeware airports van OZx (die perfect passen bij FTX) dat ik vanmiddag zelfs FTX Gold heb aangeschaft. Ik had nooit wat met Australie maar nu kom ik er niet meer vandaan. Het ziet er allemaal echt zo ontzettend mooi en 'net echt' uit!!! Ik ben weer helemaal low and slow aan het vliegen: de MD-11 is 'gathering dust right now'.
Ik heb vanmiddag in de ini 'DarkeningAmountDay' op 20 gezet (was 40 by default) omdat ik het toch ook net even te donker vond worden. Het effect van om je heen kijken en dingen die lichter en donkerder worden was een tijdje leuk, maar alles werd me toch net even te donker. Nu zie ik alsnog verschil maar subtieler. De bloom blijft onveranderd. (Echt, elke keer als ik de addon uitzet en daarna weer activeer is het alsof iemand 'daarboven' het licht aan doet! Prachtig!)Banjy schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:04:
[...]
Top, bedankt! Zeker een verbetering! Met name overdag al erg prettig, 's avonds en 's nachts weet ik het nog niet zo goed, ook omdat ik dan niet meer weet of hij juist aan of uit staatOverdag is het misschien wat mij betreft wel net iets te donker, maar binnenkort maar eens kijken of ik hem misschien naar mijn wens kan veranderen
Ik vlieg zelden 's nachts maar heb het gisteren wel even geprobeerd: dat vond ik beduidend minder omdat alles te licht werd. Maar dat is via de ini ook weer te veranderen (door o.a. DarkeningAmountNight van -30 naar 0 of zelfs hoger te zetten). Er valt aardig wat te tweaken!
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 17:18 ]