Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 21:17
Er heeft zeker niemand een dual boot XP (& vista?) & Win 7 ?

Zit er ergens een benchmark functie in FSX zodat we appels met appels kunnen vergelijken ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Major Carnage schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:00:
Flight KL765 heeft wat vertraging.. Oorzaak: Windows 7 en de daarop volgende reinstallatie van FSX :)

<plaatjes>

Niet te geloven wat een verbetering in fps. Alle opties nu op full en het draait nog steeds goed. Zelfs de 3d clouds aan kunnen zetten :)

Nu nog een joystick voor optimaal plezier *O*
Grappig, zo'n systeem en dan nog geen joystick. Koop snel een saitek x52 ! :)
Welke versie van Windows 7 heb je geinstalleerd en waar heb je het vandaan?
Het zal wel de 64bits versie zijn of niet?

Welke addons gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Major Carnage heeft ook wel een ' zwaar' systeem :-)

Bekend is dat met een I920> niet alle cores gebruikt worden bij FSX dacht ik. WEllicht dat Windows 7 dit nu wel doet.

Ik ben meer benieuwd of Windows 7 op oudere systemen ook voor een performance winst gaat zorgen... maw mijn beide cores worden 100% gestressed, zou een ander os dan nog voor (veel) performance winst zorgen?

Vandaar mijn vraag of er een benchmark methode is, zodat ik in ieder geval objectief met settings kan spelen?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39
Nu we het er toch over hebben. Wat is een joystick voor een complete n00b op Flight Simulator. Ik kwam na onderzoek zelf al uit op een Logitech Force 3D Pro maar is het ook een beetje aan te raden in combinatie met Flight Simulator? Mis je bijvoorbeeld een goede throttle control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vlieg met een logitech wingman exterme digital 3d.
Al een wat oudere stick, met zo'n throttle schuifje.
Voor mij is ie prima.

Denk dat het meer persoonlijk is en wat je in Flight Simulator allemaal doet waarbij je dat denkt te gaan gebruiken.
Vlieg je bijv. veel op de autopilot dan zul je het niet veel gebruiken.
In zwevers trouwens ook niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb last van een probleem. Ik weet niet of het een veel voorkomend probleem is, maar als ik FSX opstart, dan wordt Aero uitgeschakeld (Windows 7, overigens).

Is dit een bekend probleem? En hoe verhelp ik dit probleem? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:16:
Ik heb last van een probleem. Ik weet niet of het een veel voorkomend probleem is, maar als ik FSX opstart, dan wordt Aero uitgeschakeld (Windows 7, overigens).

Is dit een bekend probleem? En hoe verhelp ik dit probleem? :)
Google 'fsx vista aero', eerste hit: http://blogs.msdn.com/pta...ompat-update-for-fsx.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thanks!
offtopic:
Ik zocht op dat soort termen en vond vooral sites waar gezegd werd dat Aero uitgezet kan worden voor betere compatibiliteit, juist het tegenovergestelde van wat ik zocht :P

Ik zal kijken of die update ook op windows 7 werkt :)
Edit:
Nee dus :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik ga deze week Windows 7 dual boot naast Vista installeren.
Zelf heb ik een redelijk verouderd systeem maar ben benieuwd of er enige snelheidswinst in FSX te bemerken valt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major Carnage schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:00:
Niet te geloven wat een verbetering in fps. Alle opties nu op full en het draait nog steeds goed. Zelfs de 3d clouds aan kunnen zetten :)
Als je je oude instellingen gebruikt, wat is dan de verbetering? 25 fps i.p.v. 20 fps? 50 fps i.p.v.20 fps? 'wat een verbetering' zegt me niet zoveel.
Tha_T schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:20:
Nu we het er toch over hebben. Wat is een joystick voor een complete n00b op Flight Simulator. Ik kwam na onderzoek zelf al uit op een Logitech Force 3D Pro maar is het ook een beetje aan te raden in combinatie met Flight Simulator? Mis je bijvoorbeeld een goede throttle control?
Ik heb een paar weken geleden deze gekocht als vervanging voor een oude MS Force Feedback stick:

Logitech Extreme 3D Pro

Kost maar een paar tientjes en bevalt me prima. Force feedback zuigt met FS: heb het nooit gebruikt. Enige probleemje is dat als je je hand op de steun laat rusten, dat je dan naar links gaat... maar ach, voor de rest een lekker ding. ;) Ik vlieg trouwens veel met de AP dus het ding staat tijdens vluchten vaak ongebruikt op tafel. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
DE beste (betaalbare) joystick is nu echt uit, ik heb hem net gekregen en moet zeggen wow voor 35euro :o

Nieuwe saitek cyborg x, in nl is die volgens mij nog nergens te koop, ik had mijn besteld uit GB, alles in totaal 35euro, dinsdag besteld, maandag gekregen(net dus). Moet zeggen tis echt een top dingetje, op de foto is die uitgeklapt, je kan hem ook inklappen. Verder komt een inbus sleuteltje mee, kan je alles afstellen, van hoogte, tot de hoek van de bovenste knopjes etc, saitek heeft er echt heel goed over nagedacht.

De 2 dingen om trust te gebruiken kunnen ook los van elkaar gebruikt worden, zo kan je dus 1 motor maar gebruiken. Enig nadeel is dat je niet op reversd trust kan krijgen met de joystick, teminste niet met die 2 power-dingetjes, als je ze helemaal onderaan hebt dan staat de trust dus uit en niet in RT. als je ander knop voor aanstelt dan kan je de boel wel in RT krijgen.

Kortom, wie joystick zoekt en niet teveel kwijt wilt zijn, dit is de best buy deal ever, mooi, stevig, goed af te stellen, kost niks :D

Afbeeldingslocatie: http://www.beam-zone.co.uk/images/SaiCyborgX.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door FSXnoob op 16-03-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Techno schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:47:
[...]

Grappig, zo'n systeem en dan nog geen joystick. Koop snel een saitek x52 ! :)
Welke versie van Windows 7 heb je geinstalleerd en waar heb je het vandaan?
Het zal wel de 64bits versie zijn of niet?

Welke addons gebruik je?
Het is build 7057, 64 bits, via een wat minder legale wijze gevonden.

Addons gebruikt voor die vlucht: Tileproxy, PMDG MD-11, FlyTampa St Maarten, Activesky X.
knights16 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:40:
Major Carnage heeft ook wel een ' zwaar' systeem :-)

Bekend is dat met een I920> niet alle cores gebruikt worden bij FSX dacht ik. WEllicht dat Windows 7 dit nu wel doet.

Ik ben meer benieuwd of Windows 7 op oudere systemen ook voor een performance winst gaat zorgen... maw mijn beide cores worden 100% gestressed, zou een ander os dan nog voor (veel) performance winst zorgen?

Vandaar mijn vraag of er een benchmark methode is, zodat ik in ieder geval objectief met settings kan spelen?
Het punt is niet de cores. Ik had al voor wat performance winst gezorgd door alleen cores 1, 2 en 3 vrij te geven voor FSX (en dan dus ook niet de extra HT 'cores'). Naar het schijnt gooit FSX dan alsnog wat rekenwerk op core 0, wat daardoor dus geen last heeft van ander werk dat op die core gedaan wordt.

Er is verder geen benchmark mode. Wat je wel kan doen is een zware scenery opzoeken en daar een flight van maken, die vervolgens als startup instellen en dan steeds testen als je iets aanpast.
Volgens het popupje van Win7 ondersteunt FSX die modus niet en wordt het daarum uitgeschakeld. Ik zit er niet zo mee eerlijk gezegd. Ziet er iets spartaanser uit maar verder geen verschil :)

Ik ben ondertussen al druk zoekende naar een stick, alvast bedankt voor de suggesties.. gaat nog leuk worden omdat ik linkshandig ben, dus er zal vast al een hoop afvallen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
weer ff reclame maken voor saitek haha, die kan je links en rechts handig maken, teminste de st290 pro en de cyborg x die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ik vind die saiteks zo ontzettend licht gaan dat ik me afvraag of ik daar wel lekker mee kan vliegen. M'n Logitech heeft een behoorlijke deadzone, en dat vind ik wel prettig.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dani86 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:43:
Ik vind die saiteks zo ontzettend licht gaan dat ik me afvraag of ik daar wel lekker mee kan vliegen. M'n Logitech heeft een behoorlijke deadzone, en dat vind ik wel prettig.
Akkoord, een Saitek geeft weinig weerstand als je ermee beweegt, maar dat is toch iets anders dan een deadzone die je gewoon softwarematig kan instellen? De weerstand van de throttle is trouwens wel in te stellen met een draaiknop. Verder maak ik geen gebruik van de zuignappen, want zelfs op mijn houten bureau (gelakt hout, dus echt heel glad) komen ze na verloop van tijd los. Ik vind het stabiel werken zonder zuignappen.

Bij mij is de Z-draaiing na twee jaar defect gegaan (ik kon nog draaien maar er gebeurde niets), maar na hem teruggezonden te hebben kreeg ik een volledig nieuwe in de plaats (daardoor heb ik nu 2 throttles :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Tuzla schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:43:
DE beste (betaalbare) joystick is nu echt uit, ik heb hem net gekregen en moet zeggen wow voor 35euro :o

Nieuwe saitek cyborg x, in nl is die volgens mij nog nergens te koop, ik had mijn besteld uit GB, alles in totaal 35euro, dinsdag besteld, maandag gekregen(net dus). Moet zeggen tis echt een top dingetje, op de foto is die uitgeklapt, je kan hem ook inklappen. Verder komt een inbus sleuteltje mee, kan je alles afstellen, van hoogte, tot de hoek van de bovenste knopjes etc, saitek heeft er echt heel goed over nagedacht.

De 2 dingen om trust te gebruiken kunnen ook los van elkaar gebruikt worden, zo kan je dus 1 motor maar gebruiken. Enig nadeel is dat je niet op reversd trust kan krijgen met de joystick, teminste niet met die 2 power-dingetjes, als je ze helemaal onderaan hebt dan staat de trust dus uit en niet in RT. als je ander knop voor aanstelt dan kan je de boel wel in RT krijgen.

Kortom, wie joystick zoekt en niet teveel kwijt wilt zijn, dit is de best buy deal ever, mooi, stevig, goed af te stellen, kost niks :D

[afbeelding]
Waar heb jij hem gekocht voor "alles in totaal 35euro" als ik vragen mag, via amazon kom ik op 41,88 pond (€45,34)
Alvast bedankt voor je response :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

In hoeverre maken jullie gebruik van FS2Crew voor het vliegen?

Ik zelf gebruik het nu voor mijn PMDG 737, 747, MD11 en de LDS767.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen hier aangezien ik er vrijwel nooit iets over hoor.
Ik zelf vind dat het er een stuk realistischer van wordt (en rustiger aangezien je niet alleen meer alles alleen hoeft te bedienen ;) ) Maar het is wel allemaal wat 'langzamer' in die zin dat je niet meer ff snel weg bent als je een kort vluchtje wil maken.

Nu druk bezig met de MD11 versie die weer beter is dan de vorige (747) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Bizarro > Ebay ;)

Iemand die Super80 Pro vliegt op fsx? ik weet dat er een Super80 Pro Center ergens zit, maar ik kan dat dus echt nergens vinden 8)7 ingame en uit-game niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Ik heb de Logitech Extreme Pro 3D toch maar gekocht. Vandaag was helaas niemand aanwezig dus ik krijg ws. morgen pas het TNT-pakketje. Overigens voor 38 euro via Bol.com. Via Logitech zelf kost ie 44,95 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Tuzla schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:11:
Bizarro > Ebay ;)

Iemand die Super80 Pro vliegt op fsx? ik weet dat er een Super80 Pro Center ergens zit, maar ik kan dat dus echt nergens vinden 8)7 ingame en uit-game niet :X
Je moet bij het laden van je kist en je fuel & PAX even onderin kijken. Daar staat ergens een CG aangegeven. Die waarde moet je meenemen de MD-80 in en bij je pedestal (linkerkant ervan) je stabilizator trim goed zetten zodat je een CG goed staat.
Ik geloof dat 2x klikken erop al zorgt dat ie goed komt te staan...moet je nog ff proberen. Heb al een poosje niet in de MD-80 gevlogen, maar het principe is iig hetzelfde als bij het instellen van je FMS van de MD-11.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee over dit flightplan?

Sim: FSX
Route: YSSY - EHAM
Aircraft: Boeing 747-400 (PMDG)
Fuel: 100%

Als ik het flightplan heb ingevoerd krijg ik continue van de FMC de melding dat er "Insufficient fuel" aanboord is.
Aangezien Qantas direct met de 747 van Sydney naar Londen vliegt lijkt mij Sydney - Amsterdam ook haalbaar.

Flightplan (9189.7 nautical miles), estimated duration 19:30 hours:
code:
1
YSSY SID KAT A576 SJ G579 VJR R325 VIH W530 VPG Y337 GIVAL P628 RK G202 ZB L750 RANAH B449 MAMED A87 UP A102 NALEM UA83 CH UM70 LDZ UL980 RKN STAR EHAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

YSSY - EGLL in een keer? Das vrij ver. Wat voor fuel figures geeft het FMS aan dan?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trin1ty schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:53:
Maar het is wel allemaal wat 'langzamer' in die zin dat je niet meer ff snel weg bent als je een kort vluchtje wil maken.
En da's precies de reden dat ik er nooit aan begonnen ben. Het lijkt me op zich wel leuk, maar je moet werkelijk alles op de goede volgorde doen en zo en daar heb ik geen zin in. Ik vlieg met de MD-11 en doe alles vanaf cold en dark uit m'n hoofd, maar elke keer in een wat andere volgorde, net wat me zint. ;) En dat gaat redelijk vlot: zo blijft het nog leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:34:
YSSY - EGLL in een keer? Das vrij ver. Wat voor fuel figures geeft het FMS aan dan?
EHAM, scheelt een paar nm. ;)
Zal vanavond nog ff kijken.
Remote wil dat niet echt.

Is het nou FMS of FMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:17:
Iemand een idee over dit flightplan?

Als ik het flightplan heb ingevoerd krijg ik continue van de FMC de melding dat er "Insufficient fuel" aanboord is.
Aangezien Qantas direct met de 747 van Sydney naar Londen vliegt lijkt mij Sydney - Amsterdam ook haalbaar.
Direct inderdaad, maar niet nonstop. Die kist maakt wel degelijk een tussenstop op Bangkok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:02:
[...]

EHAM, scheelt een paar nm. ;)
Zal vanavond nog ff kijken.
Remote wil dat niet echt.

Is het nou FMS of FMC?
Flight Managent System vs Flight Management Computer vs Flight Management Guidance Computer... Allemaal 1 pot nat :P
Spotter schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:09:
[...]

Direct inderdaad, maar niet nonstop. Die kist maakt wel degelijk een tussenstop op Bangkok.
Dat dacht ik ook. Beetje erg ver :P Een 777LR zou het wel non-stop kunnen.

[ Voor 29% gewijzigd door Bolk op 18-03-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Een 747-400ER haalt 7670nm bij een MTOW van 910k lb; dus dat ga je niet in 1x halen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Major Carnage op 18-03-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.... jammer.
Had leuk geweest, je pc 19½ uur laten simmen.
Goeie stress test. ;)

Maar met die tussenstop op Bangkok, worden daar dan ook PAX in en uitgeladen?
Of is het allen fuel erbij en weer verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Je kan altijd nog zelf ook een tussenstop maken. VHHH is qua grootcirkel afstand volgens mij een goede optie voor EHAM-YSSY. Een tussenstop maakt het wellicht zelfs leuker (minder saai). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, alleen kan ik dan ondertussen niet slapen en of werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

EGLL - YSSY heeft een tussenstop op Singapore als het goed is. De zogeheten kangaroo-route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:01:
True, alleen kan ik dan ondertussen niet slapen en of werken. ;)
Er is altijd nog de pause mode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik die maar eens binnenkort doen, als ik tijd/zin heb. :P
't is toch wel een pokke end eigenlijk.

Makes you wonder... people actually do this...:?

YSSY - WSSS (3408.5 nautical miles, estimated duration 7:30 hours)

code:
1
YSSY SID KAT A576 TI STAR WSSS

WSSS - EGLL (5973.6 nautical miles, estimated duration 13 hours

code:
1
WSSS SID VJR R325 VIH W530 VPG Y337 GIVAL P628 RK G202 ZB L750 RANAH B449 MAMED A87 UP A102 NALEM UA83 CH UM70 LDZ UL980 RKN UL480 GORLO UL980 LOGAN STAR EGLL

Total nm: 9385 (20.5 h)

Vond dit nog wel grappig.
Vooral de tijd die het duurt in een Cessna of Helicopter:
http://www.world-airport-codes.com/dist/?a1=AMS&a2=SYD

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:34:
't is toch wel een pokke end eigenlijk.

Makes you wonder... people actually do this...:?
Dat vraag ik me ook altijd af. Ik doe dan ook nooit van die lange vluchten. Ik snap de lol er niet zo van. Helemaal niet als je dan ondertussen naar bed gaat of aan het werk: was is dan de lol van die lange vlucht als je alleen maar het begin en het eind echt meemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik doe het ook steeds met korte routes, de kick zit hem bij mij toch echt altijd in het landen, om dan uren te wachten na het opstijgen gaat me te ver :P

Rotterdam > Schiphol, binnen 5 min heb je dat
Of Macau > hong kong international is ook een heel kort/leuke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:55:
[...]

Dat vraag ik me ook altijd af. Ik doe dan ook nooit van die lange vluchten. Ik snap de lol er niet zo van. Helemaal niet als je dan ondertussen naar bed gaat of aan het werk: was is dan de lol van die lange vlucht als je alleen maar het begin en het eind echt meemaakt?
Ik doe het zelden (en als ik het doe is het versneld), maar ik veronderstel dat het te maken heeft met de vlucht zo realistisch mogelijk uit te voeren, en anderzijds de illusie dat je de vlucht echt meemaakt ('s avonds opstijgen, als je op kruishoogte bent in je bed kruipen en 's ochtends als de zon opkomt je klaarmaken voor de landing, net zoals bij een echte intercontinentale vlucht :P). Het enige verschil is dat het goedkoper is dan een echte vlucht en dat je op dezelfde plaats wakker wordt*. :P

* Is nochtans ook een illusie, want de aarde draait rond zijn as en rond de zon (29 km/s) en de zon draait rond het centrum van de melkweg (220km/s), enzovoort :)

Nee, wat ik wel eens doe is met een volgeladen en volgetankte 747 van Seattle Intl naar Boeing Field vliegen - zonder eerst rond te cirkelen - dan moet je na take-off 2 heel scherpe bochten maken, echt een uitdaging! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik doe altijd korte vluchten. Doe maar eens vanaf EHAM vanaf rwy24 de ARNEM SID. Leuk stuurwerk. Of EGLL vanaf rwy 27 de BPK6 SID, ook zoiets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Vlieg laatste tijd vaak op IVAO, dat maakt iets langere vluchten al een stuk leuker (je hebt ATC)... Gisteren EHAM - TNCM gevlogen. Erg vet, en een perfecte landing (PMDG 747). Helaas wel een half uurtje later aagkomen dan geplanned (15 minuten te laat weg, en niet op mijn planned altitude van FL400 uitgekomen, maar op 380 blijven vliegen). Vooral de ATC maakt het stukken interessanter en moeilijker.
Op IVAO vlieg ik vaak vluchten naar LEMD (madrid), EDDF (frankfurt) en Budapest (ICAO ff kwijt!). Vluchtjes duren tussen de 45 minuten en anderhalf uur en zijn dus erg leuk. Je stijgt op en hebt de ATC en eenmaal op cruise kun je een beetje de gesprekken van ATC met jezelf en andere vliegtuigen volgen.
Btw, Dani86: Vlieg je de SID's met de hand? Ikzelf knal hem op 400feet altijd op de AP, wat volgens mij ook mag. Hoe gebeurt dit in real life?
RWY 24 is trouwens mijn favoriete baan! Lekker dicht bij de gates (C en D, via A naar S7) en dus niet al dat ellenlange taxieen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mischa_NL schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:30:

Btw, Dani86: Vlieg je de SID's met de hand? Ikzelf knal hem op 400feet altijd op de AP, wat volgens mij ook mag. Hoe gebeurt dit in real life?
Vanaf 100ft (Airbus) is de A/P beschikbaar... Als je de SID op het handje vliegt is dat gewoon acceptabel in de meeste gevallen. Zal per maatschappij overigens verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik vlieg meestal tot cruise alt. op de hand, en dan de descent/STAR op de hand. Het gaat me om het vliegen, de AP erop zetten en naar mn scherm staren vind ik geen bal aan ;)

IRL had je nog een leuke stewardess om mee te lullen, of je mede piloot en krijg je nog betaald ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:52:
[...]
maar ik veronderstel dat het te maken heeft met de vlucht zo realistisch mogelijk uit te voeren
Op zich herken ik dat wel, ik hou ook van realisme. Maar dan nog hoeft het niet lang te zijn! Ik vlieg met de MD11 altijd real life vluchten van FedEx, zoals EGSS - LFPG en LFPG - EDDF. Dat zijn korte vluchten, alhoewel ze voor mij al eigenlijk iets te lang zijn, ook doordat ik altijd opstart met een cold and dark cockpit en elke keer het vluchtplan met de hand invoer in de MCDU en zo (zijn wel korte plans... ;) ). Ik doe die vluchten zowat altijd real time: tijdens het cruisen lees ik een boek of zo ;) , maar ik blijf wel 'in de cockpit' 8) . Ik vlieg ook altijd met de VC: ik ga nooit met de camera buiten hangen. Als ik buiten wat wil zien, kijk ik uit het raam! ;) Ik heb wel TrackIR: dat houdt het wat levendig.
Als ik niet zoveel tijd heb, ga ik VFR vliegen met de Scout of zo: dan doe ik het ook niet zo realistisch (begin meteen op de runway, start met Ctrl-E, heb schijt aan ATC, etc.): als ik geen zin meer heb quit ik gewoon: een vlucht met de MD11 maak ik als het even kan altijd helemaal af.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Soms pak ik de PMDG Beech 1900, en ga ik op de Antillen eilandjes hoppen. Erg veel fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
soganta schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:37:
Weer een leuke module gevonden, een FDR oftewel de zwarte doos! Deze schrijf alle mogelijke variabelen die je maar kan bedenken op een bepaald interval weg naar een excel bestandje. Leuk voor de mensen die hun landing kritisch willen beoordelen, als voorbeeld zal ik een niet zo geslaagde landing met een 767 van mezelf nemen:

De vertical speed van de laatste 50 ft:
[afbeelding]

De pitch over hetzelfde tijdsinterval:
[afbeelding]

Het programmatje heet FLTREC.
Vraagje:

Is deze ook voor FSX beschikbaar? Ik kan via google tot nu toe alleen maar 2000 en 2002 versies vinden.
Lijkt me een ontzettend leuke maar ook zeker leerzame module.

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Hallo,
Heb ook maar weer eens FSX uit de kast gepakt.. Had altijd moeite met landen. En nu nog steeds, dus graag jullie tips..
Ik vlieg met een B737-800 en ik doe om te beginnen maar eens ILS landingen.
Ik stel NAV1 in etc en zet em op APP en hij pakt daarna de glidescope op.. Dat gaat allemaal prima.

Alleen vaak kom ik toch een paar 100 meter voor de baan al neer.
De grote vraag is:
- Hoe moet ik met mn flaps/speed om gaan? Ik heb geen idee op welke momenten ik de speed terug moet brengen,en op welke momenten ik welke flaps in moet stellen.

- Verder lees ik hier en daar dat je het beste op 500Ft de AT eraf kan halen en vanaf 30Ft ofzo de engines op Idle zodat je kan flaren. Klopt dat? Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dan schoot de kist meteen als een malle weer de lucht in.. Wat doe ik fout?

En dan nog een vraag over opstijgen..
-het gebeurt wel eens dat de neus teveel in de lucht ga. Ik druk dan teveel op pijl omlagen bij het opstijgen (heb toetsenbord).. En raak dan in een stall.. Ik heb ook iets gelezen over elevator trimm. Hoe en waarop moet ik die instellen?

Alvast bedankt..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andre21 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:41:
En dan nog een vraag over opstijgen..
-het gebeurt wel eens dat de neus teveel in de lucht ga. Ik druk dan teveel op pijl omlagen bij het opstijgen (heb toetsenbord).. En raak dan in een stall..
Een joystick kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ja dat snap ik.. Maar het gaat ff om nu zolang ik geen joystick heb

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Zonder joystick is het ook niet te doen. Ga naar de lokale Mediamarkt of PC boer en koop voor 3 tientjes een joystick. Je zult zien dat het veel beter gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Ok duidelijk.. Maar dan blijven deze vragen nog over:
- Hoe moet ik met mn flaps/speed om gaan? Ik heb geen idee op welke momenten ik de speed terug moet brengen,en op welke momenten ik welke flaps in moet stellen.

- Verder lees ik hier en daar dat je het beste op 500Ft de AT eraf kan halen en vanaf 30Ft ofzo de engines op Idle zodat je kan flaren. Klopt dat? Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dan schoot de kist meteen als een malle weer de lucht in.. Wat doe ik fout?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Andre21 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:46:
Ook in dit geval moet ik zeggen dat dat beter gaat met joystick. Of ik begrijp je vraag verkeerd maar flaren is moeilijk met tobo. Zo niet onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

hmm ok... klinkt logisch..
Maar goed.. wat betreft die flaps.. die moet je toch instellen.. Wat zijn daarvoor richtlijnen?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ik zou maar eerst is met wat vlieglessen beginnen. Wat betreft de flaps/speed, dat staat meestal in je kneeboard onder reference aangegeven.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Andre21 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:17:
hmm ok... klinkt logisch..
Maar goed.. wat betreft die flaps.. die moet je toch instellen.. Wat zijn daarvoor richtlijnen?
PMDG 747 kopen (of 'kopen' als je wil proberen). Daar heb je een FMC, en na een hoop proberen en lezen weet je hoe deze werkt. Dan geeft je FMC je de flaps/snelheden en dergelijke.
De standaard MS kisten zijn op zijn zachtst gezegd ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
wat je landing betreft kun je de 'regel' aanhouden dat je op ongeveer 10NM voor de baan op 2000-3000ft moet zitten. Dit is namelijk het punt dat je meestal een ILS pakt. Hierna zul je op het handje geleidelijk net na "the numbers" moeten 'richten'.
Het is een beetje afhankelijk van welke kist je vliegt wat je snelheid moet zijn op dat moment.

Ik zelf gooi de throttles op idle op 20 of 10ft. Dus echt op het aller laatste moment.

Wat flaps betreft ligt het ook weer volledig aan de kist die je vliegt. En ook qua kist verschilt het weer.

Het is allemaal afhankelijk of jij netjes je fuel plant of niet.

Stel:
je gaat een vluchtje maken van EHGG naar EHRD (groningen rotterdam) in een 737 en je kist zit helemaal vol met peut dan zal je snelheid lager zijn, je meer flaps nodig hebben dan wanneer je netjes je fuel plant in een Cessna Skylane.

Doe het een beetje op gevoel dus. Daarnaast zou het programma, zoals ik begrepen heb van Workaholic, FLTREC geweldig zijn om te zien of je gevoel klopt.

en....

Koop zsm asap een joystick. voor 2 of 3 tientjes heb je er al eentje

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:01
Mrkoekie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:12:
[...]

Vraagje:

Is deze ook voor FSX beschikbaar? Ik kan via google tot nu toe alleen maar 2000 en 2002 versies vinden.
Lijkt me een ontzettend leuke maar ook zeker leerzame module.
Voor zover ik weet niet, mss onder een andere naam. Maar je zou eens kunnen proberen of de FS9 versie werkt, hij gebruikt immers FSUIPC en die heb je wel voor FSX. Je kan je eigen NTSB grafieken maken :9

Zo zien die van de NTSB er uit aan de hand van gegevens van een gecrashte FedEx MD-10:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3606/3370756852_49ef22b9f5.jpg

Zo maak ik ze in Excel met gegevens van FLTREC, uiteraard zonder crash ;) :
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3663/3369935387_a1992878fe.jpg

Zo plot ik dus per kist elke landing in een grafiek en kan ik zien hoe relatief goed of slecht een landing is. 0 - 2 ft/sec zijn echte greasers, 2 - 4 ft/sec is goed, 4 - 6 ft ft/sec kan ermee door, hoger is slechter en bij 10 ft/sec zit je aan het maximum en moet je mss eens met de ground crew gaan overleggen ;) Maar beter een stevige landing in de TDZ dan een greaser daarbuiten.

[ Voor 16% gewijzigd door soganta op 20-03-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 22:44
Heb net voor het eerst een vlucht gemaakt van Ankara naar Istanbul in een boeing 747 met flight simulator 2004.
Wat een machtig gevoel geeft het toch als je land en dan gaat taxiën.

Het ging best lekker, alleen de landingsbaan was iets te kort voor me :p.

(Heb gevlogen met een playstation controller )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Na 100 jaar twijfelen toch maar de pmdg md-11 gehaald en moet zeggen WOW, moeilijk en ohhzoooomoooi :D

Te moeilijk voor amateur als mij opzich, tijdens het starten en vliegen krijg ik tig errors en waarschuwingen en alles mja, ik leer t langzaam hihi. Alleen is er geen gps functie bij pmdg??

Ik als amateur kan zonder dat nooit de route vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Tuzla schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:49:
Na 100 jaar twijfelen toch maar de pmdg md-11 gehaald en moet zeggen WOW, moeilijk en ohhzoooomoooi :D

Te moeilijk voor amateur als mij opzich, tijdens het starten en vliegen krijg ik tig errors en waarschuwingen en alles mja, ik leer t langzaam hihi. Alleen is er geen gps functie bij pmdg??

http://rfinder.asalink.net/free/ is je vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
xminator schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:25:
Heb net voor het eerst een vlucht gemaakt van Ankara naar Istanbul in een boeing 747 met flight simulator 2004.
Wat een machtig gevoel geeft het toch als je land en dan gaat taxiën.
...
En het opstijgen dan ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3601/3367792613_9635e69017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3473/3368617784_2632ec619c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3417/3367794829_cdb2847dca.jpg

10 punten voor wie weet welk vliegveld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Wilde gok aan de hand van de sneeuw, bergen en vliegtuig type (cargo): PANC?

Gefeliciteerd! De PMDG MD-11 is zoals je al gemerkt hebt van een heel ander niveau dan de standaard FS airliners. In het begin moeilijk, maar des te leuker wordt het als je het vliegtuig een beetje onder de knie begint te krijgen.

Net zoals in de echte MD-11 zit er in de PMDG-11 geen GPS zoals in de standaard FS vliegtuigen. Voor het volgen van de route kan je het FMS gebruiken. Bij de PMDG MD-11 zit een enorme handleiding en volgens mij ook een tutorial. Misschien heb je daar wat aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Stel:
je gaat een vluchtje maken van EHGG naar EHRD (groningen rotterdam) in een 737 en je kist zit helemaal vol met peut dan zal je snelheid lager zijn,
Een afgevulde kist heeft een hogere approach/vref speed dan een lege (gewicht).

Houd met de 737 (weinig fuel) met flaps 40 ong 130kts aan op je approach, misschien is dit zelfs wel iets teveel.
Wat je het beste kunt doen is oefenen met visual approaches. Je hebt 4 lampen aan de linkerkant van de baan. Dit zijn de zogeheten PAPI lampen.
Als er van deze lampen 2 wit en 2 rood zijn dan zit je goed qua hoogte. Fixeer je verder op een punt aan het eind van de baan en houd deze in het midden van je gezichtsveld.
Een vertical speed van -700 is verder OK om ongeveer op je glidepath te blijven. Worden er 3 lampen rood, dan zit je te laag, worden er 3 wit zit je te hoog. 4rood wil je niet :+

Ik geef je nu wat rauwe cijfers en uitleg, maar je komt er ws. een heel eind mee.

En een joystick is een must!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:26
Waar ik zojuist achter kwam in de MD11 is dat de FMS zelf de intersection fixes opzoekt tussen twee airways.
Bijvoorbeeld van LFPG naar EHAM gaat als volgt:
LFPG SID NURMO UN874 VEKIN UN873 HELEN STAR EHAM

Dus ik klik bij NURMO op airways
dan bij VIA: UN874
(tweede VIA wordt eronder zichtbaar)
als je daar meteen UN873 invult dan komt ie zelf met fix VEKIN achter UN874
Da's wel zo handig bij routes met veel legs. 'T is net alsof ze erover nagedacht hebben :).
Of is dat bij andere FMCs/FMGSen ook zo? (en heb ik al die jaren voor niets lopen klooien? :X )

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ehh... why krijg ik de fraps niet naar beneden als ik op de taxibaan sta @ md11 :x

ik kan klikken wat ik wil maar t gaat niet op/neer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Tuzla schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:06:
Ehh... why krijg ik de fraps niet naar beneden als ik op de taxibaan sta @ md11 :x

ik kan klikken wat ik wil maar t gaat niet op/neer...
:/ Schrijf AUB normaal.. Ik heb 3X moeten denken voordat ik aan FLAPS dacht. :X Ik dacht dat je het programma FRAPS bedoelde. Ow en over de Flaps: volgens mij heb je geen legale variant, klopt dat?

Ik heb namelijk wel meer soortgelijke problemen. :O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Typfoutje ja, bedoelde flaps, het is legale versie, alleen het gekke is dat ik wat korte vluchten zonder problemen heb gedaan, maar ben bang dat ik wat heb lopen klikken wat niet echt gezond is?

Heb het wel 2 dagen gedownload gespeeld, beviel meer dan goed dus dan maar gekocht. Nu lees ik dat legale software kan botsen omdat je eerder illegale hebt gebruikt bij PMDG, how nice.

[ Voor 39% gewijzigd door FSXnoob op 20-03-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

salimrmaf schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:17:
[...]

:/ Schrijf AUB normaal.. Ik heb 3X moeten denken voordat ik aan FLAPS dacht. :X Ik dacht dat je het programma FRAPS bedoelde. Ow en over de Flaps: volgens mij heb je geen legale variant, klopt dat?

Ik heb namelijk wel meer soortgelijke problemen. :O
offtopic:
Reageer jij dan niet zo overtrokken op een type foutje.
Tuzla schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:24:
Typfoutje ja, bedoelde flaps, het is legale versie, alleen het gekke is dat ik wat korte vluchten zonder problemen heb gedaan, maar ben bang dat ik wat heb lopen klikken wat niet echt gezond is?

Heb het wel 2 dagen gedownload gespeeld, beviel meer dan goed dus dan maar gekocht. Nu lees ik dat legale software kan botsen omdat je eerder illegale hebt gebruikt bij PMDG, how nice.
Heb je het zaakje al even herinstalleerd?

edit:
soganta schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:03:
[...]

En het opstijgen dan ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

10 punten voor wie weet welk vliegveld :D
Ik denk dat Joni het in 1x goed heeft, Anchorage (PANC) :)

Afbeeldingslocatie: http://img.airnav.com/ap/03432

[ Voor 23% gewijzigd door Xadeon op 21-03-2009 03:22 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
soganta schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:00:
[...]

Voor zover ik weet niet, mss onder een andere naam. Maar je zou eens kunnen proberen of de FS9 versie werkt, hij gebruikt immers FSUIPC en die heb je wel voor FSX. Je kan je eigen NTSB grafieken maken :9

Zo zien die van de NTSB er uit aan de hand van gegevens van een gecrashte FedEx MD-10:
[afbeelding]

Zo maak ik ze in Excel met gegevens van FLTREC, uiteraard zonder crash ;) :
[afbeelding]

Zo plot ik dus per kist elke landing in een grafiek en kan ik zien hoe relatief goed of slecht een landing is. 0 - 2 ft/sec zijn echte greasers, 2 - 4 ft/sec is goed, 4 - 6 ft ft/sec kan ermee door, hoger is slechter en bij 10 ft/sec zit je aan het maximum en moet je mss eens met de ground crew gaan overleggen ;) Maar beter een stevige landing in de TDZ dan een greaser daarbuiten.
mmm heb de fs9 versie eerder vanavond "installeerd" maar dit werkt in zijn geheel niet. Als ik morgen middag wakker ben maar eens wat verder in verdiepen. Nu eerst 'hard werken' :+
mekkieboek schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:02:
Waar ik zojuist achter kwam in de MD11 is dat de FMS zelf de intersection fixes opzoekt tussen twee airways.

Da's wel zo handig bij routes met veel legs. 'T is net alsof ze erover nagedacht hebben :).
Of is dat bij andere FMCs/FMGSen ook zo? (en heb ik al die jaren voor niets lopen klooien? :X )
Ik heb mij laten vertellen dat dit in alle boeings zo is (echter heb ik tot nu toe gewoon alles er in gezet)..

Wel weet ik dat er in de Digital Aviation Fokker 70/100 dit ook de normale gang van zaken is. Ik vind dit eigenlijk wel relaxed.. Scheelt je een hele berg tikwerk :)
Dani86 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:51:
[...]

Een afgevulde kist heeft een hogere approach/vref speed dan een lege (gewicht).
ja inderdaad andersom dus :P sorry was nog niet helemaal wakker...

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste: gefeliciteerd! Ten tweede: zoals Joni ook al zei: doe de tutorial! Die is echt heel erg goed: je leert alles wat nodig is om van A naar B te komen. Volg 'm tot op de letter en het moet allemaal lukken zonder alerts. ;)
Tuzla schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:24:
Ongezond klikkek kan net tot onoverkomelijke problemen leiden: als je er echt een zooitje van heb gemaakt, dan kan/moet je gewoon de panel state opnieuw laden vanuit het PMDG menu.

Ik vind de MD-11 echt heerlijk! Fijnste plane ooit, wat mij betreft. (In ieder geval wat airliners betreft.) Mocht je specifieke vragen hebben: kom maar op! Het is wel altijd handig in het geval van een meer ingewikkeld vliegtuig als de MD-11 om bij problemen screenshots van het panel te plaatsen: dan kunnen we makkelijker zien of er ergens iets fout zit.

BTW Als de flaps niet werken: heb je de engines op dat moment al gestart? Welke state heb je geladen? Ik laad ALTIJD een panel state zodra ik in de VC van de MD-11 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
^^ wat hij zegt
Joni schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:10:
Wilde gok aan de hand van de sneeuw, bergen en vliegtuig type (cargo): PANC?
Xadeon schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 03:13:
[...]
Ik denk dat Joni het in 1x goed heeft, Anchorage (PANC) :)
Idd, heel goed ;)
mekkieboek schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:02:

Dit wist ik ook nog niet, bedankt voor de tip, scheelt hoop typwerk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Eerst wou het voorwiel ook niet draaien in de bochten, na uur googlen toch gefixt. Toen lang mail getypt aan pmdg over haperende flaps/airbrake.

Start ik net het spel om weer zelf beetje te prutsen, ik klik F8 en hij doet het ineens :/ 4 x geprobeerd en hij deed het 4x erg vaag mja, nu maar eens ff alles er over lezen en leren en duimen dat de flaps het blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Zijn er eigenlijk bestaande flightroutes voor de PMDG MD-11 te vinden op internet? De tutorial flight heeft een route van EGLL naar Zurich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensei schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:37:
Zijn er eigenlijk bestaande flightroutes voor de PMDG MD-11 te vinden op internet? De tutorial flight heeft een route van EGLL naar Zurich.
Dit zijn bestaande FedEx vluchten die ik vaak vlieg:

FDX36 (EGSS-LFPG, EET 0:46)
N0455F170 LYD G27 WAFFU/N0490F230 M605 XIDIL UM605 DPE

FDX6 (LFPG-EDDF, EET 0:48)
N0490F230 RANUX UN858 BETEX Z110 AKIGO T180 OSMAX

FDX38 (EDDF-LFPG, EET 00:45)
N0490F220 SOBRA Y180 NUDRI UY180 DIK UN857 RAPOR UZ157 VEDUS

FDX5 (LFPG-EGSS, EET 00:40)
N0490F240 OPALE UT425 ABUDA UT427 GUBAR UM733 GURLU

FDX6 (EDDF-LIMC, EET 0:49)
N0490F290 ANEKI Y163 NATOR UN850 DEGAD/N0470F190 Z710 AKASU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:42:
[...]

Dit zijn bestaande FedEx vluchten die ik vaak vlieg:

FDX36 (EGSS-LFPG, EET 0:46)
N0455F170 LYD G27 WAFFU/N0490F230 M605 XIDIL UM605 DPE

FDX6 (LFPG-EDDF, EET 0:48)
N0490F230 RANUX UN858 BETEX Z110 AKIGO T180 OSMAX

FDX38 (EDDF-LFPG, EET 00:45)
N0490F220 SOBRA Y180 NUDRI UY180 DIK UN857 RAPOR UZ157 VEDUS

FDX5 (LFPG-EGSS, EET 00:40)
N0490F240 OPALE UT425 ABUDA UT427 GUBAR UM733 GURLU

FDX6 (EDDF-LIMC, EET 0:49)
N0490F290 ANEKI Y163 NATOR UN850 DEGAD/N0470F190 Z710 AKASU
Heb net deze site gevonden: http://simroutes.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren FTX Blue weer eens geinstalleerd en ben begonnen DX10 weer eens te proberen: had ik eigenlijk nog niet echt gedaan op m'n nieuwe computer. En ik moet zeggen... ik ben denk ik om...! DX10 geeft me nu echt stukken hogere fps met stukken hogere settings!
Graphics: alles staat aan (dus ook bloom), Aircraft: tooltips uit en shadows in itself ook, de rest is aan, Scenery: mesh reso op 5m en water op High 2.x, scenery complexety en autogen op Very dense, de rest voluit, Weather: Cloud draw distance 80 mi, coverage maximum (en ik gebruik ASA voor real weather), Traffic: Airline en GA op 30%, vehicle low, road vehicles, ships en boats op 30%. En daarmee haal ik zowat constant de ingestelde max van 30 (op 1680x1050). Soms zakt het wat in als er erg veel te zien is, maar dan nog komt het niet onder de 20. En het ziet er smooth uit: de micropauses die ik voorheen had, lijken grotendeels weg. Hij hikt zo nu en dan wel eens, maar dat doet 'ie bij DX9 ook: daar krijg ik vaak na een tijdje vliegen echt veel hickups.

Ik vlieg nu wel VFR met de RealAir Scout: de MD-11 zal wel wat meer fps kosten, denk ik. Maar op dit moment heb ik weer even meer zin in VFR, low and slow met de Scout en mooie (FTX) uitzichten, dan high and dry met de MD-11. Da's ook wel de lol van FSX: je kan er veel kanten mee op: VFR met de Scout is echt een compleet ander spel dan IFR met de MD-11!

Ziet er al met al echt schitterend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Kensei schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:37:
Nog een leuke

TNCB-TNCA: Na take off DCT BEA FL180

Visual approach op Aruba. 20 minuutjes fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Floppie schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:39:
[...]

Nog een leuke

TNCB-TNCA: Na take off DCT BEA FL180

Visual approach op Aruba. 20 minuutjes fun :)
En daarna op weg naar huis:

TNCA-EHAM

N0489F330 ONDAS UG885 BEXER UG431 BOSCO/M082F330 UG431 SCAPA G431 DDP A523 THANK L458 TALSU/M082F350 L458 GECAL DCT BALOO DCT SOORY NATY GUNSO/N0476F370 UM197 GAPLI UN20 SAM UR8 MID/N0473F360 UM185 OCK/N0472F350 UM185 CLN UL620 REDFA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:53:
[...]

En daarna op weg naar huis:

TNCA-EHAM

N0489F330 ONDAS UG885 BEXER UG431 BOSCO/M082F330 UG431 SCAPA G431 DDP A523 THANK L458 TALSU/M082F350 L458 GECAL DCT BALOO DCT SOORY NATY GUNSO/N0476F370 UM197 GAPLI UN20 SAM UR8 MID/N0473F360 UM185 OCK/N0472F350 UM185 CLN UL620 REDFA
Da's me veel te veel typewerk... :P

Wat ik me trouwens afvroeg (ik heb dat wel vaker gezien): waarom gaan ze in zo'n plan soms opeens (als ik het goed begrijp) van mach naar kts? TALSU moet op mach 0.82 gepasseerd worden, maar verderop moet GUNSO, op een hogere hoogte, opeens met 476 kts gepasseerd worden...? :? Is daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Dat wordt voor zover ik weet zo gefiled omdat op dat traject (boven de Atlantische Oceaan) gebruik gemaakt wordt van de zogenaamde "Mach Number Technique" voor de horizontale separatie.
7.1 DESCRIPTION OF TERMS
7.1.1 The term ‘Mach Number Technique’ is used to describe a technique whereby subsonic turbojet aircraft operating successively along suitable routes are cleared by ATC to maintain appropriate Mach Numbers for a relevant portion of the en route phase of their flight.

7.2 OBJECTIVE
7.2.1 The principal objective of the use of Mach Number Technique is to achieve improved utilisation of the airspace on long route segments where ATC has no means, other than position reports, of ensuring that the longitudinal separation between successive aircraft is not reduced below the established minimum. Practical experience has shown that when two or more turbojet aircraft, operating along the same route at the same flight level, maintain the same Mach Number, they are more likely to maintain a constant time interval between each other than when using other methods. This is due to the fact that the aircraft concerned are normally subject to approximately the same wind and air temperature conditions, and minor variations in ground speed, which might increase and decrease the spacing between them, tend to be neutralised over long periods of flight.
Verder wordt er in de cockpit op die hoogte volgens mij altijd een bepaald Mach number (en niet een bepaalde IAS of TAS) aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
Hmm ik heb mijn computer geformatteerd en ineens een probleempje met de pmdg 747. Nadat ie geinstalleerd is zie ik alle panelen gewoon, maar zodra ik de FMC open worden alle panelen zwart en pas na een nieuwe installatie zie ik ze weer. Is dit wel eens vaker voorgekomen? Ik kon zo gauw niks vinden in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Southern Sun schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:19:
Hmm ik heb mijn computer geformatteerd en ineens een probleempje met de pmdg 747. Nadat ie geinstalleerd is zie ik alle panelen gewoon, maar zodra ik de FMC open worden alle panelen zwart en pas na een nieuwe installatie zie ik ze weer. Is dit wel eens vaker voorgekomen? Ik kon zo gauw niks vinden in ieder geval
Heb je een illegale versie? Dan is het een soort van kopieerbeveiliging. Heb je een goeie versie dan moet je ff mailen met PMDG support, die kunnen het oplossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Bij pmdg, moet je de Hydraulische druk eerst aanhebben wil het voorwiel toch kunnen bewegen? Ik heb z'n how to van internet er over gelezen en nog krijg ik de druk er niet goed op zodat het voorwiel draait wtf..

Verbaast me ook dat ik niks lees over de c-130 pro van captain sim hier, dat is ook een vrij hardcore sim voor de diehards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke PMDG? MD-11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

* Tallguy snapt FS2004 niet...
Ik heb 4GB RAM en een swapfile van 4GB. Hoe kan FS2004 dan op een Vista x64 brullen dat bij 2,5GB 't geheugen 'op' is. Het OS ziet ook alle 4 GB want ik heb memory remapping aanstaan in de BIOS. Is dat weer het bekende verhaal dat ik een soort /PAE switch in de BIOS moet zetten?
Kan toch niet eens met Vista? XP kende die optie wel in de boot.ini, maar Vista werkt niet echt meer met een boot.ini.

Hoe kan ik dan voorkomen dat FS zo eruit knalt? Is nu al de 2e keer tijdens een vlucht met de PMDG MD-11 nvan EHAM naar LFPO.

Los daarvan..hebben de MD-11 vliegers al de volgende knoppen gevonden tijdens de checklist voor een Cold & Dark:
1. Evacuation switch
2. Gear warning test (ik ken wel de test door op de gear handle te drukken zodat de 4 green switchen naar 4 red...is dat soms hetzelfde?)
3. Overboost stop
4. Takeoff warning test
5. ADG release handle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Dutchfs.com kan je een scenery downloaden van Rotterdam en Eelde. Weet iemand waar je een gratis versie van Schiphol en andere vloegvelden kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

www.avsim.com

Daar heb je een file library met heel veel scenery ed.

Check de startpost van dit topic ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha_T schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:20:
Logitech joysticks zijn in mijn ervaring bagger. De centralisatie werkt met potmeters die na verloop van tijd hopeloos gaan driften, waardoor je geen "0" meer hebt op alle drie de assen.

Ik heb nu 2 jaar een Saitek force. Super lekkere joystick met instelbare grip voor zowel links- als rechtshandigen. Enige nadeel vind ik de knoppen op de voet: die zijn niet lekker bereikbaar. Maar goed, een hat-switch en 7 knoppen die wél binnen handbereik liggen vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

CH Products heeft mooi spul...combi van losse rudderpedals met een yoke waar throttle opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:08:
Enige nadeel vind ik de knoppen op de voet: die zijn niet lekker bereikbaar.
Hoeveel handen heb je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Weer eens een nieuwe kist aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3606/3390859308_4c4b52a133.jpg

Rara welke? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

De windshields verraden het eigenlijk al. :P Een MD-90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Xadeon schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:32:
De windshields verraden het eigenlijk al. :P Een MD-90.
Een (MD-90)-10 of -8 om precies te zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3576/3395929280_5012622371.jpg

Qua moeilijkheidsgraad scoort deze het hoogst van alle vliegtuigen die ik heb gevlogen. Vrijwel alles wat in de MD-11 automatisch gaat moet hier met de 'hand', de FMS is er eigenlijk alleen voor LNAV. Constant waarschuwingen die je om de oren vliegen zoals "stabilizer motion", "altitude", en de soms onlogische plaats van hendels en knoppen (de isolation valves zitten onder de throttles :?), maken het er niet makkelijker op. Maar dit is tenminste een uitdaging ipv opstijgen, autopilot aanzetten, dalen, autopilot eraf, en landen :O

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3461/3395931986_2bb200fc24.jpg

Als ik een lijst zou moeten maken van moeilijkst naar makkelijkst:
1) Maddog MD-82
2) PMDG MD-11
3) Level-D 767
4) PMDG 747(F)
5) PMDG 737
6) Wilco Airbus
...
999) Standaard FS spul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik heb de Flight1 - Fokker 70 / 100 gekocht, na stress met pmdg moest ik maar ff wat simpels hebben, prachtig vliegtuigje, de 35 euro dik waard opzich.

Afbeeldingslocatie: http://www.fspilotshop.com/images/fokkerjet8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Brinkman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-10-2021
Hmm, ik had een Flight1 Fokker 50, maar die bleek achteraf niet met Vista's DirectX 10 om te kunnen gaan... heeeeel zuur (aangezien de framerate met DX10 zo ongeveer verdubbeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Tuzla schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:39:
Ik heb de Flight1 - Fokker 70 / 100 gekocht, na stress met pmdg moest ik maar ff wat simpels hebben, prachtig vliegtuigje, de 35 euro dik waard opzich.

[afbeelding]
Die is mooi idd en zodra de VC uit is koop ik hem zeker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
VC is jammer ja, maar voor de rest een leuk ding, denk de meest vriendelijke FPS vliegtuig die bestaat, naast de standaard fsx modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik had de Flight1 F70/100 geTPBed om uit te proberen :P Maar ik kan er niet mee overweg; de FMC is echt zoveel anders dan de Boeings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles valt te leren!
Leuke uitdaging toch voor een multi-rated airplane flightsimulator certificaat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Het schijnt mogelijk te zijn de gewone GPSmet wat knip en plakwerk aan de praat te krijgen @ Pmdg, maar ik kan er niks over vinden @ google 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Daarvoor moet je panel.cfg aanpassen, nieuw WindowXX maken of een andere vervangen en dan dit invoegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[WindowXX]
size_mm=456,378
window_size=0.5
position=8
BACKGROUND_COLOR=0,0,0
VISIBLE=0
ident=GPS_PANEL

gauge00=fs9gps!gps_500,            0,0

Of dit voor FSX hetzelfde is weet ik niet maar dan moet je ff kijken hoe het GPS Window gedefinieerd is in een standaard FS kist. Overigens moet je niet verwachten dat deze dan ook de AP aanstuurt, dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuzla schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:39:

[afbeelding]
Bij verre het meest gave toestel dat ik heb, naast de Flight1 ATR 72-500. De PMDG's wil ik ook tzt kopen, maar vind ze erg duur in vergelijking met FSX zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie: http://www.saitek.com/uk/prod/evoforce.htm
De voet heeft aan elke kant 3 knoppen. Om bij de knoppen aan de kant van je "stuurhand" te komen, moet je met die hand dus de knuppel loslaten. Leuk bij autopilot, ondoenlijk bij een manual approach met windkracht 7.

Los daarvan vind ik dit een zeer lekkere joystick, mede omdat hij goed in de hand ligt en volledig instelbaar is qua grootte en stand van de greep.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 13:10 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.