Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En van gisteravond nog het eind van de vlucht Manchster Innsbruck

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi150.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi154.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi165.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi178.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi212.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi220.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi230.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi235.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
Ik wist dat ik een verschrikkelijke fout beging toen ik dit topic weer aanklikte, aangezien ik ondertussen weer IVAP aan het installeren ben door al die prachtige screenshots...

En ik wilde nog zoveel andere dingen doen morgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:01
rdluca schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:26:
...
Zo te zien de LLZ/DME26 met Rattenberg (RTT) transition. Heb jij niet dat irritante probleem dat de AP al voor RTTNB begint te draaien naar de intercept omdat het zo'n scherpe bocht is en dat je zo dus ineens veel te hoog zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Maxow schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:08:
Een vraagje... Ik heb de PMDG MD-11 geïnstalleerd, alleen werken al m'n displays niet. Dit terwijl ik volgens mij alle instellingen in het vliegtuig zelf helemaal goed heb staan. Zijn er meer mensen met dit probleem of doe ik iets gewoon niet goed?
Heb je wel een legale versie? Bij de PMDG 744 komen zwarte displays namelijk vaak voor bij illegale versies. Wie weet hebben ze bij de MD-11 een zelfde soort beveiliging ingebouwd. Als je wel een legale versie hebt zou ik zeker even contact opnemen met PMDG, misschien is er wel iets misgegaan bij de activatie of iets dergelijks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
soganta schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:35:
[...]

Zo te zien de LLZ/DME26 met Rattenberg (RTT) transition. Heb jij niet dat irritante probleem dat de AP al voor RTTNB begint te draaien naar de intercept omdat het zo'n scherpe bocht is en dat je zo dus ineens veel te hoog zit?
Ik had precies hetzelfde. Een behoorlijk stuk voor RTTNB. Ik zat nog ergens rond 11000ft en op idle maar nog boven de 240kts. Op HDG SEL verder over RTT gevlogen en daarna de turn gemaakt.
Vanwege het slechte zicht daarna op LNAV V/S aangevlogen tot ik de baan in zicht kreeg, dat duurde best lang :*)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi189.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/gclwi192.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soganta schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:18:

Een MD-11 is al O+ en dan ook nog in FedEx livery O+ O+ O+ :$
Grappig, ik vlieg altijd met de FedEx livery: ik vlieg namelijk (zowat) alleen maar korte real life FedEx vluchten (bijvoorbeeld EGSS > LFPG of LFPG > EDDF en dan weer terug). Vreemd genoeg verveelt dit niet. De vluchten zijn voor mij meer dan lang genoeg. Ik heb een hekel aan uren achter de computer zitten en ik vind weglopen bij de computer om er uren later weer terug te komen terwijl FSX op pauze staat zonde van de energie... ;) Leuke is wel dat het real life vluchten zijn: dat maakt het net ff wat echter. Hele korte fantasievluchten die met een MD-11 nogal nonsens zijn, kunnen natuurlijk wel, maar da's toch minder leuk op een of andere manier. Je wilt het toch allemaal 'as real as it gets'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik ben helemaal nieuw in het FSX circuit, dus misschien klink ik noob ;) Maar hoe krijg ik dezelfde graphics zoals bv. RDLUCA. Bij mij ziet FSX er lang niet zo mooi uit ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Waarom vlieg je niet met flaps40 rdluca? dan heb je ook niet zo'n hoge Vref. :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:24:
Grappig, ik vlieg altijd met de FedEx livery: ik vlieg namelijk (zowat) alleen maar korte real life FedEx vluchten (bijvoorbeeld EGSS > LFPG of LFPG > EDDF en dan weer terug). Vreemd genoeg verveelt dit niet. De vluchten zijn voor mij meer dan lang genoeg.
Misschien toch eens bij FedEx gaan solliciteren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Donnie schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:00:
Ik ben helemaal nieuw in het FSX circuit, dus misschien klink ik noob ;) Maar hoe krijg ik dezelfde graphics zoals bv. RDLUCA. Bij mij ziet FSX er lang niet zo mooi uit ;)
Sowieso speelt ellke zichzelf respecterende simmer FS2004 in plaats van FSX, daarnaast geloof ik niet dat RDLUCA echt speciale fancy graphics heeft geïnstalleerd.

Wat ik wel heb gedaan is een texture pack voor de Alpen gedownload, deze zijn ongeveer ~100MB en hierdoor ziet het er allemaal net even wat mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HendrikN schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:41:
Sowieso speelt ellke zichzelf respecterende simmer FS2004 in plaats van FSX
:? Misschien heb je de changelog gemist:
Improved graphics including enhanced texture resolution, new Earth model facilitating polar flights, true road data, region-specific textures, minimal 3D animals, star constellations, etc. Also, the scenery textures now line up with the automatically generated (Autogen) buildings. Maximum rendering-engine-supported scenery resolution of 7cm/pixel (not available with default scenery).

Improved default airport functionality — appropriate dynamic vehicles, jetways etc. Now featured by default where they exist in reality.

The built-in GPS support has been upgraded to include Garmin G1000 integrated glass cockpit, (select aircraft in the Deluxe version only).

Improved ATC featuring certain non-FAA procedures where appropriate (for example, altimeter/QNH scale in metric units) and numerous minor updates such as an improved progressive-taxi feature.

Improved and new default aircraft including, for example, an Airbus A321. Default aircraft systems modeling is rather extensively improved, featuring, for example, APU, fire protection, passenger advisory sign switches etc.

Improved weather system, including better visibility modeling.

Revamped multiplayer functionality featuring Shared Skies, a feature allowing multiple users to share the same cockpit.

Tower Controller, a feature in the Deluxe version allowing users to simulate local control at many airports worldwide during multiplayer gaming.

Revamped sound system with support for 5.1 surround sound.

Proprietary SimConnectAPI to allow FSUIPC-like access to Flight Simulator functions and variables.[7]
Mission engine allowing creation of dynamic missions with developer control of many simulation variables, sound file playback, AI aircraft traffic etc. in relation to what the user is doing — essentially an evolution over the APL and ABL adventure programming languages featured in previous versions of the software. Dozens of missions ship with the product, and a mission level editor is expected to be released on-line shortly after release of the main product.

Most of the vintage aircraft that were a key theme in the previous version have been dropped, with the exception of the DC-3 and Piper J-3. Both aircraft are featured in the default missions that ship with the product.

The maximum altitude in the game has been increased to 100,000,000 feet (30,000,000 m), as opposed to FS2004's 99,999 feet (30,480 m). FSX's maximum altitude is therefore approximately 2.39 times the diameter of the Earth at the equator.

Camera shake in the virtual cockpit as the aircraft banks, accelerates, brakes, flies through turbulence etc.

Realistic flexible wings in some commercial airplanes, the wings flex when the aircraft is going through turbulence, increasing rate of ascent or descending, major plane movements, flaps being fully extended, general vibrations to the plane, etc. An example of an aircraft with this wing movement is the Boeing 747-400.

New water effect which has 3D waves with curled up object reflection according to the wave movements and with sunshine reflection.

Aircraft can cast shadows on themselves.

Red Bull Air Race World Series racing.[8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Dani86 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:19:
Waarom vlieg je niet met flaps40 rdluca? dan heb je ook niet zo'n hoge Vref. :)
Daar heb je wel een punt! De macht der gewoonte dat ik voor 30 koos.
Donnie schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:00:
Add-ons maken het verschil. Helaas dan wel die waarvoor je moet betalen. Als je van plan bent een beetje door te gaan met FSX zou je kunnen investeren in wat extras.
Ultimate Terrain en Ground Environment geven een behoorlijke verbetering bijvoorbeeld. En de vliegtuigen van PMDG en Level-D zijn aan te raden.

Wel is mijn indruk dat een beeldkwaliteit als in FS2004 niet in FSX gehaald kan worden. In FSX blijft alles er fletser uit zien, wat ik ook heb geprobeerd. De scenery en planes in FS2004 blijven er "sprekender" uit zien. Warmere en diepere kleuren.
Het enige waarin FSX naar mijn mening een grote sprong voorwaarts is, zijn de betere light/panel effects in de VC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rdluca schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:08:
Wel is mijn indruk dat een beeldkwaliteit als in FS2004 niet in FSX gehaald kan worden. In FSX blijft alles er fletser uit zien, wat ik ook heb geprobeerd. De scenery en planes in FS2004 blijven er "sprekender" uit zien. Warmere en diepere kleuren.
Als je beide versies zonder add-ons vergelijkt, dan heeft FSX toch duidelijk een betere beeldkwaliteit hoor:
http://img108.imageshack.us/img108/75/fsx4tu4.jpg
http://img444.imageshack.us/img444/1381/fsx2ib5.jpg
http://img108.imageshack.us/img108/2300/fsx1to5.jpg

Ik heb een tijdje beide versies naast elkaar gespeeld, maar met FS04 kon ik nooit de kwaliteit van FSX bereiken.

Tipje: Uitzoomen kan wel eens helpen:
Normaal: http://img442.imageshack.us/img442/6540/18235442xg4.jpg
Uitgezoomd: http://img256.imageshack.us/img256/269/84792236sm7.jpg

Uitgezoomd zie je meer en ziet alles er scherper uit (zowel vanuit VC als van buiten), daarbovenop heb je nog meer snelheidsgevoel, wat het volgens mij nog leuker maakt. :)

En met FTX wordt het allemaal nog veel mooier: http://fullterrain.com/gallery.html
Maar goed, dan hebben we het weer over add-ons.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Het vliegen schijnt in FSX wel wat beter te worden gesimuleerd, vooral qua weers-effecten.

Maargoed ik gebruik activesky, en die heeft gewoon erg goede wx-fx en graphics voor FS9.

Mijn PC draait FSX bij lange na niet perfect. Of ik moet heel veel eyecandy inleveren die je met FS9+add ons wel haalt(scenery, activesky, etc)
Maargoed, wat Cyberblizzard zegt: Zonder add ons is FSX wel veel mooier. Maar FS9 is wel vier jaar ouder.
Ik heb ook heel veel add-ons voor FS9 waar ik voor de meeste betaald heb.

Dat is waarom ik bij FS9 blijf. Misschien ben ik @FSX als ik ooit een Core-i107 heb ofzo :P
Maargoed hopelijk vlieg ik tegen die tijd zelf. :)

FS is wel goed om een beetje theorie op te nemen qua navigatie, flight dynamics. Soms pak ik een C172 om paneltje te scannen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSX blaast FS2004 helemaal weg, vind ik.:P Als ik zo vrij mag zijn dat hier te zeggen. ;) Vooral als je VFR vliegt. Met een airliner zit je zo hoog dat het misschien allemaal wat minder uitmaakt. Maar de details out of the box in FSX zijn zo veel beter dan in FS2004. Ik moet er niet aan denken terug naar FS2004 te moeten. Zelfs als je eye candy inlevert in FSX (dus als je niet alles op z'n hoogst kan zetten), dan nog ziet het er beter uit. Bijvoorbeeld autogen: wat normal is in FSX is volgens mij extreme in FS2004. En natuurlijk is er het grote verschil tussen 5m en 1m per pixel textures. Enzovoort.
Ik heb het al eens eerder gezegd: als ik FSX zo instel dat het er net zo uit gaat zien als FS2004 (dus bijv. 5 m pixel texture en autogen op een vergelijkbaar niveau), dan loopt FSX net zo smooth as silk ls FS2004. FSX biedt gewoon zoveel meer dat het niet gek is dat het trager loopt als je alles aanzet.
Trouwens, de afgelopen week heb ik een sweet spot gevonden wat betreft de FSX instellingen en vlieg ik met de MD-11 rond de 55 fps als ik cruise en met 20-25 als ik land. Prima dus.

FS2004... yikes... :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:24:
[...]

Grappig, ik vlieg altijd met de FedEx livery: ik vlieg namelijk (zowat) alleen maar korte real life FedEx vluchten (bijvoorbeeld EGSS > LFPG of LFPG > EDDF en dan weer terug). Vreemd genoeg verveelt dit niet. De vluchten zijn voor mij meer dan lang genoeg. Ik heb een hekel aan uren achter de computer zitten en ik vind weglopen bij de computer om er uren later weer terug te komen terwijl FSX op pauze staat zonde van de energie... ;) Leuke is wel dat het real life vluchten zijn: dat maakt het net ff wat echter. Hele korte fantasievluchten die met een MD-11 nogal nonsens zijn, kunnen natuurlijk wel, maar da's toch minder leuk op een of andere manier. Je wilt het toch allemaal 'as real as it gets'. ;)
Mss eens naar Lufthansa Cargo (GEC) vluchten kijken, Dusseldorf - Rome ofzo ;)

Hier nog een tip voor mensen die het ook zo irritant vinden om pas op het laatste moment als je druk bezig bent de ATIS door te krijgen en een baan te kiezen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3451/3318259923_25d0e8a870.jpg
METAR op je kneeboard!

Het idee is dat je METAR altijd raad kan plegen, dus voordat je je descent begint kan je kijken hoe het weer ter plaatse is. Je ziet hierboven dat de METAR zegt wind uit zuidoosten 130 graden, dan kijk je welke runway het beste ligt voor de wind, dus welke runway heading er het dichtst bij zit zodat je wind ín kunt landen. LIRF heeft banen: 07/16/25/34, 16 ligt dus het meest ideaal voor de wind. De ATIS kwam 50 nm van het vliegveld door met runway 16L/R/C in use, hoera!
Let wel dat dit maar een indicatie is, FS kiest soms ook een andere baan omdat die langer is met weinig verschil in windrichting of omdat in de AFCAD "closed for landing" aangevinkt staat. Daarnaast heeft het weinig zin als de wind "calm" is, maargoed het is tenminste iets en zeker handig voor bijv. EGSS waar je 1 baan hebt en waar het voor je approach nogal wat uit maakt welke in gebruik is.

Edit: je moet natuurlijk wel Real World Weather - update every 15 mins aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Al ruim 1,5 jaar vlieg ik met volle tevredenheid met de CH Flight Sim Yoke en Pedals... sinds vorige week merk ik iets geks op, het lijkt erop dat ik niet meer volledige roeruitslagen kan geven. Het volgende doet zeer voor, wanneer ik Vrotate bereik kan ik zelfs met volledige roeruitslag naar achter de PMDG niet de lucht in krijgen, ook tijdens het afvangen bij de landing moet ik mijn stuur volledig naar me toe trekken om de neus een beetje hoog te kunnen houden.

Eerst dacht ik dat het aan de instellingen in FSX lag, dus een beetje lopen spelen met de settings voor de joystick en vooral de null zone proberen aan te passen.. een reset gedaan naar default settings. In Windows zelf de apparaten verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zelfs nog op meerdere computers en verschillende versies van FS geprobeerd maar hij blijft zo reageren :'(

Iemand misschien nog een goed idee ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien tijd om de boel eens open te schroeven...? Ik heb hier een stuur met een apart pedaal-geval (voor rijden, niet voor vliegen) en die pedaalbak moet ik elk jaar wel een keer of twee openen om de boel weer een beetje in het gareel te krijgen: hij doet dan steeds even niets of niet volledig. Misschien moet je in die Yoke eventjes iets vastdraaien of goedzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Hmm, okay, toch nog een aantal pro FSX reacties gekregen. Hoe zit het met de rest hier dan? Want toen ik met vliegen ben gestopt een jaar terug was er geen enkele simmer die FSX (stuntvliegen :') !) serieus nam, mede door het gebrek aan add-ons. Hoe zit dat tegenwoordig? En de vliegers op IVAO, vliegen jullie tegenwoordig ook FSX?

[ Voor 3% gewijzigd door HendrikN op 01-03-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Poll: Welke Flight Simulator speel je?
FSX
FS 2004
Een oudere versie
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=326697&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de 747 & MD-11 er voor FSX zijn ben ik met FS2004 gestopt.
Toegegeven dat FS2004 een stuk soepeler draaide op mijn systeem ziet FSX er mooier en beter uit.
Al denk ik dat FSX over een jaar of 2 wellicht net zo soepel draait (@ max) als FS2004 nu doet(deed) op mijn systeem.

Nu nog wachten op een mooie 737 voor FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:26
PunisherADF schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:46:
Het volgende doet zeer voor, wanneer ik Vrotate bereik kan ik zelfs met volledige roeruitslag naar achter de PMDG niet de lucht in krijgen, ook tijdens het afvangen bij de landing moet ik mijn stuur volledig naar me toe trekken om de neus een beetje hoog te kunnen houden.
Rudder is voor yaw (vliegtuig neus naar link / rechts). Ik denk dat je stabilizer bedoelt.
Joystick calibreren (piep piep hallo, calibrero). De min/max input lijkt me in dit geval belangrijker dan de nul zone). Als dat niet helpt, zit FSUIPC mss in de weg?
Krijg je een Cessna wel normaal van de grond?

[ Voor 8% gewijzigd door mekkieboek op 01-03-2009 21:04 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Even een snelle vraag.... Is het voor een beginner leuk om met de pmdg 747 te starten of is dat niet wijs??? Het voordeel van dit vliegtuig vind ik namelijk de dvds met uileg en de vele tutorials die je ervoor kunt vinden...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:55
rdluca schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:26:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie foto's _/-\o_

Wil binnenkort ook gaan FSX-en. Ben nog bezig met de keuze voor een nieuwe PC.
Zal denk ik een i7 gaan worden. Ben nog bezig de optimale configuratie te kiezen qua geheugen, mobo en videokaart. (iemand nog suggesties btw?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:57:
Poll: Welke Flight Simulator speel je?
FSX
FS 2004
Een oudere versie
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Hmm.. Ik kom net dit topic binnen, omdat ik me ook wil wagen aan het vliegen, maar niet zeker wist of ik FS2004 of FSX moet nemen om te beginnen.

Maakt het veel uit? Wat is voor een beginner aan te raden? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

@anandus

FSX, daar zijn de missies/tutorials beter uitgewerkt. Aan de andere kant, FS2004 ligt bij iedere lokale mediamarkt voor 10euro in de budgetbak.

Alhoewel ik laatst FSX standard + de acceleration expansion pack voor 40euro zag liggen. Dat valt wel mee aangezien ik ooit iets van 80euro voor FSX deluxe heb betaald, terwijl ik FSX helemaal niet gebruik (zonde).

@donnie

Begin maar eens met een cessna om wat basics te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welkom anandus. :) Eerst en vooral zou ik naar je systeem kijken, als je een high-end systeem hebt dat minder dan 2 jaar oud is zou FSX geen probleem mogen zijn, vooral een sterke processor is belangrijk. Oudere systemen gaan ook maar dan moet je wel veel kwaliteit inleveren. Onderaan de topicstart staat wat meer uitleg hierover. Oh, en een goede joystick of 'flight control system' is een must, alsook de installatie van SP1 en SP2 als je voor FSX kiest (zie ook topicstart).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
HendrikN schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:46:
Hmm, okay, toch nog een aantal pro FSX reacties gekregen. Hoe zit het met de rest hier dan? Want toen ik met vliegen ben gestopt een jaar terug was er geen enkele simmer die FSX (stuntvliegen :') !) serieus nam, mede door het gebrek aan add-ons. Hoe zit dat tegenwoordig? En de vliegers op IVAO, vliegen jullie tegenwoordig ook FSX?
Ik wil graag overstappen en van de meeste van mijn add-ons zijn inmiddels FS X versies te koop, maar ik mis nog steeds een goede Schiphol scenery voor FS X. Voor FS9 gebruik ik de Cloud9 scenery + taxiway signs update, maar voor FS X heb ik nog niks van vergelijkbare kwaliteit gevonden. Mijn hoop is nu gevestigd op NL2000 v4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54
Joni schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:58:
[...]

Ik wil graag overstappen en van de meeste van mijn add-ons zijn inmiddels FS X versies te koop, maar ik mis nog steeds een goede Schiphol scenery voor FS X. Voor FS9 gebruik ik de Cloud9 scenery + taxiway signs update, maar voor FS X heb ik nog niks van vergelijkbare kwaliteit gevonden. Mijn hoop is nu gevestigd op NL2000 v4. :)
Aerosoft is bezig met een FSX scenery voor Schiphol!
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dani86 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:53:
@anandus

FSX, daar zijn de missies/tutorials beter uitgewerkt. Aan de andere kant, FS2004 ligt bij iedere lokale mediamarkt voor 10euro in de budgetbak.

Alhoewel ik laatst FSX standard + de acceleration expansion pack voor 40euro zag liggen. Dat valt wel mee aangezien ik ooit iets van 80euro voor FSX deluxe heb betaald, terwijl ik FSX helemaal niet gebruik (zonde).
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:25:
Welkom anandus. :) Eerst en vooral zou ik naar je systeem kijken, als je een high-end systeem hebt dat minder dan 2 jaar oud is zou FSX geen probleem mogen zijn, vooral een sterke processor is belangrijk. Oudere systemen gaan ook maar dan moet je wel veel kwaliteit inleveren. Onderaan de topicstart staat wat meer uitleg hierover. Oh, en een goede joystick of 'flight control system' is een must, alsook de installatie van SP1 en SP2 als je voor FSX kiest (zie ook topicstart).
Bedankt voor de reacties!

Ik heb gister de Trial van FSX gedownload en geprobeerd en dat liep aardig goed, maar ik weet niet of dat representatief is voor het spel? Of is dat juist vloeiend omdat het alleen maar St. Maarten is?

Wel grappig dat het opstijgen, vliegen en landen aardig goed ging. Heb ik toch wat geleerd van IL2-Sturmovik :D _o-

Een fijne joystick heb ik an sich ook (eentje met Z-rotation, een point-hat (heet dat zo), een thrust-schuifje en veel knopjes :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Spitfire123 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:03:
[...]

link
Bedankt, dat is erg goed nieuws! Ik wist dat ze er naar keken en wat problemen hadden om aan de juiste informatie te komen, maar dat is dus blijkbaar opgelost. Hopelijk komt de nieuwe PMDG 737 ook tegen die tijd uit en dan ben ik helemaal tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:10:
Ik heb gister de Trial van FSX gedownload en geprobeerd en dat liep aardig goed, maar ik weet niet of dat representatief is voor het spel? Of is dat juist vloeiend omdat het alleen maar St. Maarten is?
De demo is niet representatief *, aangezien er in SP1 en SP2 talloze verbeteringen doorgevoerd zijn. Het is wel zo dat het vele water rondom Sint-Maarten de prestaties verbetert, anderzijds is er toch ook heel wat traffic en scenery op het eilandje, wat bij hoge settings de prestaties drastisch kan verminderen.

* volgens de datum op deze pagina is de demo nog niet bijgewerkt.
anandus schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:10:
Wel grappig dat het opstijgen, vliegen en landen aardig goed ging. Heb ik toch wat geleerd van IL2-Sturmovik :D _o-
Ok, en doe nu eens wat wind, regen, mist en duisternis. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik heb de Beluga maar weer eens uit de kast gehaald = )

video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
mekkieboek schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:49:
[...]

Rudder is voor yaw (vliegtuig neus naar link / rechts). Ik denk dat je stabilizer bedoelt.
Joystick calibreren (piep piep hallo, calibrero). De min/max input lijkt me in dit geval belangrijker dan de nul zone). Als dat niet helpt, zit FSUIPC mss in de weg?
Krijg je een Cessna wel normaal van de grond?
Met roeruitslag bedoel ik dus inderdaad m'n stabilator of stabilo, Calibreren heb ik inderdaad al geprobeerd. Wat zou het probleem met FSUIPC kunnen zijn want ik krijg inderdaad een Cessna wel goed van de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een vraagje over een ouder FS spel namelijk FS2002. Speel het nu sinds kort en als ik een missie speel bv. van Malta naar London en ik ben geland en vraag de weg naar de gate en ik ben daar en heb vliegtuig uitgezet wanneer weet ik dan dat die missie completed is? want dat krijg ik niet te zien. vergeet ik iets of zit dat gewoon niet in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Het zit gewoon niet in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Spitfire123 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:03:
[...]

"I can confirm that Amsterdam Schiphol, Rotterdam Airport and Lelystad Airport" :9~

Dat is erg goed nieuws!

Het uitkomen van Schiphol X wordt wellicht wel mijn defintieve overstap naar FSX. Alhoewel ik niet zonder de 737 kan. Dan maar weer eens serieus de Ariane Boeing 737-800 X2 overwegen. Helemaal nu ze samenwerken met McPhat Studios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens nog ergens een goeie PMDG MD-11 tutorial ala Meztinger van de 737?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PunisherADF
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:09:
Is er trouwens nog ergens een goeie PMDG MD-11 tutorial ala Meztinger van de 737?
Ik vond de tutorial die bij de PMDG MD11 zat ik erg nuttig (EGLL-LSZH) hierin worden alle basis systemen behandeld die je nodig hebt om een vlucht succesvol uit te kunnen voeren. De tutorial kun je vinden in een PDF ( Start-> Programma's -> PMDG -> MD11 -> Tutorial)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 11:26
PunisherADF schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:46:
[...]

Met roeruitslag bedoel ik dus inderdaad m'n stabilator of stabilo, Calibreren heb ik inderdaad al geprobeerd. Wat zou het probleem met FSUIPC kunnen zijn want ik krijg inderdaad een Cessna wel goed van de grond.
In FSUIPC kun ook settings van je controllers nog eens apart instellen, mss zit daar iets niet lekker. Mss even de fsuipc.ini file (of hoe heet ie?) opzij zetten. Overigens, wat doen de indicators in de fltctrl page vd 747 EICAS bij joystick input? Het zal wel geen hydraulic failure oid zijn, daar zijn alerts voor :?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
rdluca schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:56:
[...]

"I can confirm that Amsterdam Schiphol, Rotterdam Airport and Lelystad Airport" :9~

Dat is erg goed nieuws!

Het uitkomen van Schiphol X wordt wellicht wel mijn defintieve overstap naar FSX. Alhoewel ik niet zonder de 737 kan. Dan maar weer eens serieus de Ariane Boeing 737-800 X2 overwegen. Helemaal nu ze samenwerken met McPhat Studios.
Je weet dat PMDG bezig is met een nieuwe 737? De NGX, een 737 helemaal vanuit de grond uit opnieuw gemaakt speciaal voor FSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Inclusief vele verbeteringen en nieuwe features, waaronder waarschijnlijk een HUD en VSD. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Een PMDG FPS friendly 737 en een goeie schiphol scenery zullen mij ook laten overstappen op FSX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Dani86 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:25:
Een PMDG FPS friendly 737 en een goeie schiphol scenery zullen mij ook laten overstappen op FSX :)
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
soganta schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:08:
[...]

Je weet dat PMDG bezig is met een nieuwe 737? De NGX, een 737 helemaal vanuit de grond uit opnieuw gemaakt speciaal voor FSX.
Daar kijk ik zeker naar uit. Ik ben alleen bang dat we daar nog geruime tijd op moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik ben van plan een flight simulator te kopen, maar ik twijfel of mijn systeem fsx wel aan kan met goede grafische kwaliteit. Mijn grafische kaart is niet zo sterk...
Mijn systeem:

Intel core 2 quad q6600 @3,4GHz
asus p5k (p35)
msi nx8600 gt oc (256 mb ddr2)
4 gb ddr2-800 kingston value ram
seagate baraccuda 7200,11 320 GB
Zou iemand mij kunnen zeggen of ik dit spel op maximum (of bijna) zou kunnen spelen op een 19'' scherm 1280x1024?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
iemand?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na 5 minuten een kick voor een vraag waar je zelf kan achter komen? Zie eerder in dit topic en de topicstart. Jouw systeem zal geen probleem hebben om FSX te draaien op high, maar maximum zal niet kunnen, dat kan momenteel geen enkele PC (processor is de bottleneck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:11:
Na 5 minuten een kick voor een vraag waar je zelf kan achter komen? Zie eerder in dit topic en de topicstart. Jouw systeem zal geen probleem hebben om FSX te draaien op high, maar maximum zal niet kunnen, dat kan momenteel geen enkele PC (processor is de bottleneck).
Sorry voor de nogal ongeduldige uitspraak en bedankt, ik bestel het nu onmiddellijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Jij gaat geen vrienden worden met het bedienend personeel wanneer je in een restaurant gaat eten ;)

Bij mij draait FSX acceptabel. Maar dan staat zeker niet alles op max.
Core 2 Duo E6750
4 GB
XFX 9600GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PunisherADF schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:22:
[...]

Ik vond de tutorial die bij de PMDG MD11 zat ik erg nuttig (EGLL-LSZH) hierin worden alle basis systemen behandeld die je nodig hebt om een vlucht succesvol uit te kunnen voeren. De tutorial kun je vinden in een PDF ( Start-> Programma's -> PMDG -> MD11 -> Tutorial)
Mee eens: ik vond die tutorial een van de beste die ik ken op dit gebied. Achteraf gezien vond ik het wel jammer/vreemd dat 'ie je niet leidt van cold and dark naar cold and dark, want, zo ontdekte ik pas een hele tijd later, het zijn maar 4 knoppen extra die je moet indrukken/omzetten om vanuit cold and dark op te starten in plaats vanuit de 'transit' situatie. Ben wel benieuwd naar de advanced tutorial: wel jammer dat die met lbs en miles gaat werken en zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Tuzla schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:37:
Ik heb de Beluga maar weer eens uit de kast gehaald = )

video
d:)b Echt een cool filmpje.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3551/3325754731_1e398dce99.jpg
Iets met ochtendstond... :)

Sorry ik heb niets beters toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Dank u =)
Al haat ik de beluga in fsx, veels te licht met bestuuring pff

Nu wachten op de nieuwe A390 :o

Afbeeldingslocatie: http://www.aerospaceweb.org/question/planes/fake/a390.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door FSXnoob op 03-03-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://foto.zita.be/9625424123 :p (sommige zijn gewoon toekomstige toestellen)

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat filmpje is echt mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.volkskrant.nl/..._door_defecte_hoogtemeter

Kan dit uberhoupt? T lijkt me namelijk niet dat de AP minder gas gaat geven op lagere hoogtes. Dit gebeurd naar mijn mening alleen als het toestel te snel vliegt. Pas dan zal de AP zelf gas terugnemen...
Wat is jullie vissie met als referentiekader: fs2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:56:
http://www.volkskrant.nl/..._door_defecte_hoogtemeter

Kan dit uberhoupt? T lijkt me namelijk niet dat de AP minder gas gaat geven op lagere hoogtes. Dit gebeurd naar mijn mening alleen als het toestel te snel vliegt. Pas dan zal de AP zelf gas terugnemen...
Wat is jullie vissie met als referentiekader: fs2004
De AP dacht dat hij op runway niveau zat en pakte dus throttle op idle (zoals je die hebt bij de landing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh dat is wel link idd. Reverse thrust gaat altijd wel manueel toch?
Ik vind het wel vreemd dat er staat dat er geprobeerd is gas bij te geven want volgens de omwoners was er niet te horen dat de motoren op volle toeren draaiden.
Als je gas geeft terwijl AP aanstaat dan gaat AP toch automatisch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

offtopic:
psst, je zit alleen wel in het verkeerde topic....>>Het Luchtvaart Topic - Deel 2 ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Heeft er iemand voor mij wat tips zodat ik fsx er wat mooier uit kan laten zien. Ik heb alle settings redelijk hoog staan maar ik zie echt niet zulke mooie wolken, en bergen zoals ik hier op de screens zie. Ook zou ik graag met een KLM vliegtuig willen vliegen kan iemand me helpen met hoe ik dat moet doen?

Alvast dank mannen, ben nieuw in FSX land dus be nice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Donnie schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:41:
Heeft er iemand voor mij wat tips zodat ik fsx er wat mooier uit kan laten zien. Ik heb alle settings redelijk hoog staan maar ik zie echt niet zulke mooie wolken, en bergen zoals ik hier op de screens zie. Ook zou ik graag met een KLM vliegtuig willen vliegen kan iemand me helpen met hoe ik dat moet doen?

Alvast dank mannen, ben nieuw in FSX land dus be nice ;)
Hier wat ik heb. :)

767's van LevelD voor FSX, FSX met SP1,2 en Acceleration. Settings; alles op extra hoog, met DX10 aan, omgeving is Real Environment X.

Plaatjes zijn JPG en gecropped; download DIT bestand om alles in de volle kwalitiet te zien (PNG HD)

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/6421/67645809.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/2614/72999550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/8059/71050118.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/7233/98188718.jpg

PS: Ik kan in full screen geen screenshots maken in DX10. Hebben meer mensen dit?

De 2e VLUCHT:

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/7222/11810483.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/9679/89142436.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/7436/93261136.jpg
1X Raden wat er hier aan de hand is^^..

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/264/32168525.jpg
Raden maar: Waarboven vlieg ik?

Last, but not least; Peace.
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/4787/56542012.png

Ook hier weer; 2e vlucht downloaden in PNG: KLIK

[ Voor 59% gewijzigd door SalimRMAF op 05-03-2009 21:58 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Venetie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:26:
[...]
Settings; alles op extra hoog, met DX10 aan,
Heb jij geen microstutters met DX10 aan? Ik had het op m'n oude computer, maar ook op m'n nieuwe: DX10 loopt echt stukken beter, maar geeft om de paar seconden een microstutter en dan verpest de hele boel... Ik vraag me altijd af waarom sommige lui WEL met DX10 kunnen vliegen! Ik heb nu een i7 920 op 3,3, 6 GB Ram op Vista 64 bit en een GTX285. Ik had gehoopt dat de microstutters zouden verdwijnen met dit systeem, maar nee.... er zit gewoon iets in DX10 wat stoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Mooie plaatjes salim!
Je coordinaten geven het een beetje weg: Venetie inderdaad.

Wat voor processor heb je, dat het zo nog goed loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Techno schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:42:
Mooie plaatjes salim!

Hey, ik herkende de Campanile ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Mooie plaatjes salim!

Zeker nette pics idd. Enne zijn specs staan in zijn sig, vette bak dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
HendrikN schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:52:
[...]

Hey, ik herkende de Campanile ;)
Netjes, hij lijkt inderdaad ook nog best op die op het plaatje van wikipedia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mooie plaatjes salim!

Hahha thanks, ja het is een Socket 775 E3110 XEON, geclocked op 4.5 Ghz. Maar op 3 Ghz runt alles ook goed; 4.3 Ghz geeft me het beste resultaat.

En yep, venetie. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:19:
[...]

Heb jij geen microstutters met DX10 aan? Ik had het op m'n oude computer, maar ook op m'n nieuwe: DX10 loopt echt stukken beter, maar geeft om de paar seconden een microstutter en dan verpest de hele boel... Ik vraag me altijd af waarom sommige lui WEL met DX10 kunnen vliegen! Ik heb nu een i7 920 op 3,3, 6 GB Ram op Vista 64 bit en een GTX285. Ik had gehoopt dat de microstutters zouden verdwijnen met dit systeem, maar nee.... er zit gewoon iets in DX10 wat stoort...
Hmm, kijk eens naar [img]een andere topic van mij.[/img] Pas geopend. :> Best toeval, lijkt alsof wij dezelfde problemen hebben..

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
[...]

Heb jij geen microstutters met DX10 aan? Ik had het op m'n oude computer, maar ook op m'n nieuwe: DX10 loopt echt stukken beter, maar geeft om de paar seconden een microstutter en dan verpest de hele boel... Ik vraag me altijd af waarom sommige lui WEL met DX10 kunnen vliegen!
Intel E6850, 4GB en een 8800GT... draait werkelijk waar zalig, en ik vlieg zelfs geregeld met twee 1680x1050 schermen; de PMDG 744 maakt dat ook niet minder mogelijk.

http://boincstats.com/sta...2bed9abc156a4d6a7e3756b17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

[...]

Tooltips al eens uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tooltips zijn uit, ja. Maar ik had het dus ook exact hetzelfde op m'n vorige computer: en omdat ik ook van anderen hoort dat ze er last van hebben met FSX op DX10 dacht ik dat het gewoon een DX10-iets was. Het zou natuurlijk ook kunnen dat niet iedereen er last van heeft (dus dat het er wel is maar dat sommigen het geen probleem vinden of het nauwelijks zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

ff heel iets anders. Maar wie van jullie heeft de HAWX demo uitgeprobeerd?

Echt super nep/arcade. Je hebt een cockpit view, maar zodra je combat moet gaan doen kan dat alleen in een 3rd person view. Erg jammer want het leek me wel een coole game omdat je heel veel bestaande fighters erin hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ik heb Hawx ook uitgeprobeerd. Inderdaad, een puur arcade-game, al kan ik de fun wel inzien van het spel.
Overigens je kan naar cockpitview schakelen dmv de v-toets, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om de view te veranderen moet je 'expert' kiezen ipv 'normal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:06:
Tooltips zijn uit, ja. Maar ik had het dus ook exact hetzelfde op m'n vorige computer: en omdat ik ook van anderen hoort dat ze er last van hebben met FSX op DX10 dacht ik dat het gewoon een DX10-iets was. Het zou natuurlijk ook kunnen dat niet iedereen er last van heeft (dus dat het er wel is maar dat sommigen het geen probleem vinden of het nauwelijks zien).
Tooltips uitgeschakeld ?? Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royer schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:28:
[...]

Tooltips uitgeschakeld ?? Hoe doe ik dat?
Eh.... wat dacht je van de opties...? :? Display settings > aircraft > tooltips.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/rkuanm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:04:
[...]

Eh.... wat dacht je van de opties...? :? Display settings > aircraft > tooltips.

[afbeelding]
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 21:17
moet dit nog een ' relatief forse' framewinst opleveren ? ik heb dit nog nergens gelezen namelijk..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
[...]

[afbeelding]
8)7 Grappig, die optie was me nooit opgevallen.

Bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
[...]

[afbeelding]
_O- _O-

Duidelijk :')

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:21:
moet dit nog een ' relatief forse' framewinst opleveren ? ik heb dit nog nergens gelezen namelijk..
Volgens mij maakt deze optie niets uit voor de snelheid of zo: ik heb daar tenminste ook nog nooit iets over gehoord. Het enige wat ik weet is dat sommige high end addons (bv. PMDG) geen gebruik maken van tooltips en dat als je tooltips aan laat staan, dat je dan hier en daar default tooltips krijgt die nergens op slaan. En dus is het dan beter ze maar uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

En niet te vergeten de micro hickups dat bij sommigen veroorzaakt wordt door de tooltip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Er was eens een mooie winterdag op Schiphol...
.. maar niet mooi genoeg, dus hup, op naar St Maarten!

Flightplan: GORLO UL980 MANGO UL620 MID UR8 SAM/N0472 UN866 GOBUR UN484 REGHI UN480 ETIKI DCT 45N014W 40N020W 36N025W 33N030W 30N035W 28N040W 26N045W 24N050W 20N060W DCT PJM

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NFD0sAZCIY3JleW67d27ZxZQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8bUwoU1neTMematK6liwNYyn/full.jpg
Het is nog vrij donker in de cockpit. Alleen de externe stroomtoevoer is nog aan..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dJm2LeHvbvZMnibJV3QD3409/full.jpg
Na enige preparaties kunnen de passagiers naar binnen..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0KN1uoFHy52w65bExlET9izc/full.jpg
Pushback

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hoeGGLnf5JeGpWcroMfLLw0J/full.jpg
Onderweg naar nummer 9.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XlMdF7m0IInn1oTcSn7wmyKn/full.jpg
Rotate..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d4963De81YboxVLwKQoGSxji/full.jpg
En we zijn los. Jammer genoeg is er gekozen voor de departure vanaf baan 9, wat een flink stukje om wordt met SID GALKO2N

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vCVYHrajQNdTSgJI6xLB11sL/full.jpg
Na een schepe bocht linksom is de kust alweer in zicht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RcCFKGbIZKai8PLj4uaMFnLv/full.jpg
Maasvlakte

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XEABK7EYkEkbWF6QN9nS1nzU/full.jpg
Einde van de SID. Een collega komt redelijk dicht in de buurt, maar nog geen problemen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UdMtLMxaZgmXoTxyZ0aZg0OV/full.jpg
Zeeland. We draaien af om nog een stukje van Engeland mee te pakken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ph2eOXQW4DVAlOGQ5GlCzeuk/full.jpg
Zoals gezegd, een stukje Engeland :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6oPxTVPKrcEJzkl7sZsInPga/full.jpg
Vervolgens naar het zuiden afbuigen langs de Franse kust. In de verte Brest, met op de voorgrond Ile d'Ouessant.

Vanaf hier is het voorlopig alleen water, dus daar zal ik jullie niet mee vervelen :)

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 15-03-2009 14:25 . Reden: Check images! ]

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ah, het is inderdaad koud weer. Ik verheug me al weer op die mooie approach. Kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 23:02
@major carnage.

Vind je het echt fijn om met zulke graphics te spelen?
Met name op EHAM aan de grond.... wat een kartels :( Dan ga ik liever weer terug naar FS9.
Al hoewel ik nu meer dan een jaar niet gespeeld heb, wordt maar weer eens tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:24

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik ben een tijdje bezig met PIC737 en die bevalt me aardig. Alleen: die FMC is telkens "leeg". Iedere keer als ik een fp in wil voeren, krijg ik "not in database". Klopt, blijkbaar, navdata zit er niet bij. Dus gedownload, en dan vind ie keurig ieder airport waar ik naar toe wil. Alleen: na een restart is het gebeurd, kent ie em weer niet... moet ik weer die .exe draaien en is de database weer gevuld. Dat moet toch anders kunnen? Bij de MD11 blijft alles keurig in de database..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 21:17
peak schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:41:
@major carnage.

Vind je het echt fijn om met zulke graphics te spelen?
Met name op EHAM aan de grond.... wat een kartels :( Dan ga ik liever weer terug naar FS9.
Al hoewel ik nu meer dan een jaar niet gespeeld heb, wordt maar weer eens tijd.
ik denk dat het een afweging is tussen performance en graphics.. ik ga ook maar eens kijken wat 0x fsaa doet voor performance (winst) op me machine..

*wilt een nieuwe pc*

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zie jij kartels dan...? De ground texture lijkt een of andere low res photorealistic iets, maar de rest ziet er prima uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:54:
Waar zie jij kartels dan...? De ground texture lijkt een of andere low res photorealistic iets, maar de rest ziet er prima uit...
Inderdaad, de foto's worden wat resized en daardoor zie je wat kartels, als je er op klikt zie je geen kartels. Zijn PC is trouwens niet zo heel oud. :P

Check de screenshots hier: reviews: Review: Tom Clancy's HAWX

Ziet er beter uit dan de standaard FSX scenery, ik had al een sterk vermoeden dat het beter kon, het enige issue zou eventueel de totale omvang van alle data van de wereld kunnen zijn, maar met harde schijven van 1€ per 10 GB lijkt me dat geen probleem en ze kunnen eventueel verschillende DVD's meeleveren.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Weer een leuke module gevonden, een FDR oftewel de zwarte doos! Deze schrijf alle mogelijke variabelen die je maar kan bedenken op een bepaald interval weg naar een excel bestandje. Leuk voor de mensen die hun landing kritisch willen beoordelen, als voorbeeld zal ik een niet zo geslaagde landing met een 767 van mezelf nemen:

De vertical speed van de laatste 50 ft:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1297/3353803240_6a89d4bc6f.jpg
Ik zat boven de GS waardoor ik met -1000 fpm op de baan af kwam, toen begon ik dus aan de flare, deze was iets te vroeg waardoor ik een korte tijd heb gefloat (VS=0 fpm) daarna een soort van stall waardoor de VS weer afnam en ik een touchdown maakte met een VS van -258 feet per minute. Dit is redelijk als je aanhoudt:
-50 tot -150 fpm perfect
-150 tot -250 fpm goed
-250 tot -350 fpm acceptabel

De pitch over hetzelfde tijdsinterval:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1130/3352978351_609553f6b7.jpg
Hier kan je dus zien dat de pitch toenam op het moment dat de flare begon (neus omhoog), de flare was te enthousiast dus deze heb ik iets afgezwakt waardoor de pitch weer daalt, daarna vlak voor de landing heb ik hem weer iets omhoog getrokken om niet te hard neer te komen.

Het programmatje heet FLTREC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

@cyberblizzard, ja de hawx scenery ziet er beter uit dan de std FSX scenery en het loopt supergoed.

@soganta, ik ga de FLTREC eens uitproberen. Misschien wat voor in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:02:
Check de screenshots hier: reviews: Review: Tom Clancy's HAWX

Ziet er beter uit dan de standaard FSX scenery, ik had al een sterk vermoeden dat het beter kon, het enige issue zou eventueel de totale omvang van alle data van de wereld kunnen zijn, maar met harde schijven van 1€ per 10 GB lijkt me dat geen probleem en ze kunnen eventueel verschillende DVD's meeleveren.
Ik vond het zwaar tegenvallen, eerlijk gezegd. Ik heb de PC demo gespeeld. Ik had verwacht nu wel eens overal ECHTE gebouwen te zien, maar alles is, net als bij FSX, zo plat als een dubbeltje met 3D kantoorgebouwen erop... Okay, het ziet er gelikter uit met de next-gen mogelijkheden (bloom, belichting, etc., alhoewel misschien zelfs weer wat 'over the top') maar ik vond het heel zwaar tegenvallen dat ze zelfs met zo'n KLEIN oppervlak alsnog platte photorealistic textures op de grond moeten plakken om het draaibaai te kunnen houden. Als je laag vliegt is het echt zwaar nep. Ik had dus met zo'n kleine map echt veel meer verwacht. Al met al moet ik zeggen dat FSX het, met de HELE wereld out of the box, helemaal zo gek niet doet...! Nogmaals, HAWX is gelikter, maar toch... viel me tegen.

EDIT
Net ff met de Scout boven Wales gevlogen (VFR GenX): is altijd weer prachtig daar!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/awcmrb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2jdgx0l.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 15-03-2009 14:24 . Reden: Check images! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Iemand misschien een tip voor een mooie KLM skin voor FSX? Enne wat ik hier en daar lees is echt KLM missies, misschien kijk ik erover heen maar waar vind ik die mannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Flight KL765 heeft wat vertraging.. Oorzaak: Windows 7 en de daarop volgende reinstallatie van FSX :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jDxCq2mZ4pA0lsHPKq7IvHgV/full.jpg
Progress

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u1Z7wVw3pFulouHtiSOfi8P9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YgKlqhw7hb91HcyFb2vUfdOW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dmjv6nxTO5BLfOTD9zGKEEur/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9e7QxflGEDd54nRGv6twXsq6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WSd7nZI2hBSaMvH1HkV5f2FB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P2emrlKWcd7LAqGIwTgC4Ytj/full.jpg

Niet te geloven wat een verbetering in fps. Alle opties nu op full en het draait nog steeds goed. Zelfs de 3d clouds aan kunnen zetten :)

Nu nog een joystick voor optimaal plezier *O*

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 15-03-2009 14:24 . Reden: Check images! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Brinkman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-10-2021
[b]Major Carnage schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:00:[/b
Niet te geloven wat een verbetering in fps. Alle opties nu op full en het draait nog steeds goed. Zelfs de 3d clouds aan kunnen zetten :)
Werkelijk? Van Vista naar 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Bart Brinkman schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Werkelijk? Van Vista naar 7?
XP x64 naar Win7 x64. Vista sla ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Misschien komt dat omdat Win7 multicore beter beheerst dan XP, who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Vista (en dus ook Win7) heeft sowieso een betere native multicore-ondersteuning, daarnaast zou dit wel eens kunnen komen door Dx10 en de winst die daarmee gehaald kan worden?
Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.