En van gisteravond nog het eind van de vlucht Manchster Innsbruck

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zo te zien de LLZ/DME26 met Rattenberg (RTT) transition. Heb jij niet dat irritante probleem dat de AP al voor RTTNB begint te draaien naar de intercept omdat het zo'n scherpe bocht is en dat je zo dus ineens veel te hoog zit?rdluca schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:26:
...
Heb je wel een legale versie? Bij de PMDG 744 komen zwarte displays namelijk vaak voor bij illegale versies. Wie weet hebben ze bij de MD-11 een zelfde soort beveiliging ingebouwd. Als je wel een legale versie hebt zou ik zeker even contact opnemen met PMDG, misschien is er wel iets misgegaan bij de activatie of iets dergelijks.Maxow schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:08:
Een vraagje... Ik heb de PMDG MD-11 geïnstalleerd, alleen werken al m'n displays niet. Dit terwijl ik volgens mij alle instellingen in het vliegtuig zelf helemaal goed heb staan. Zijn er meer mensen met dit probleem of doe ik iets gewoon niet goed?
Ik had precies hetzelfde. Een behoorlijk stuk voor RTTNB. Ik zat nog ergens rond 11000ft en op idle maar nog boven de 240kts. Op HDG SEL verder over RTT gevlogen en daarna de turn gemaakt.soganta schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:35:
[...]
Zo te zien de LLZ/DME26 met Rattenberg (RTT) transition. Heb jij niet dat irritante probleem dat de AP al voor RTTNB begint te draaien naar de intercept omdat het zo'n scherpe bocht is en dat je zo dus ineens veel te hoog zit?
Verwijderd
Grappig, ik vlieg altijd met de FedEx livery: ik vlieg namelijk (zowat) alleen maar korte real life FedEx vluchten (bijvoorbeeld EGSS > LFPG of LFPG > EDDF en dan weer terug). Vreemd genoeg verveelt dit niet. De vluchten zijn voor mij meer dan lang genoeg. Ik heb een hekel aan uren achter de computer zitten en ik vind weglopen bij de computer om er uren later weer terug te komen terwijl FSX op pauze staat zonde van de energie...soganta schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:18:
Een MD-11 is alen dan ook nog in FedEx livery
![]()
![]()
![]()
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Misschien toch eens bij FedEx gaan solliciteren?Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:24:
Grappig, ik vlieg altijd met de FedEx livery: ik vlieg namelijk (zowat) alleen maar korte real life FedEx vluchten (bijvoorbeeld EGSS > LFPG of LFPG > EDDF en dan weer terug). Vreemd genoeg verveelt dit niet. De vluchten zijn voor mij meer dan lang genoeg.
Sowieso speelt ellke zichzelf respecterende simmer FS2004 in plaats van FSX, daarnaast geloof ik niet dat RDLUCA echt speciale fancy graphics heeft geïnstalleerd.Donnie schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:00:
Ik ben helemaal nieuw in het FSX circuit, dus misschien klink ik noobMaar hoe krijg ik dezelfde graphics zoals bv. RDLUCA. Bij mij ziet FSX er lang niet zo mooi uit
HendrikN schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:41:
Sowieso speelt ellke zichzelf respecterende simmer FS2004 in plaats van FSX
Improved graphics including enhanced texture resolution, new Earth model facilitating polar flights, true road data, region-specific textures, minimal 3D animals, star constellations, etc. Also, the scenery textures now line up with the automatically generated (Autogen) buildings. Maximum rendering-engine-supported scenery resolution of 7cm/pixel (not available with default scenery).
Improved default airport functionality — appropriate dynamic vehicles, jetways etc. Now featured by default where they exist in reality.
The built-in GPS support has been upgraded to include Garmin G1000 integrated glass cockpit, (select aircraft in the Deluxe version only).
Improved ATC featuring certain non-FAA procedures where appropriate (for example, altimeter/QNH scale in metric units) and numerous minor updates such as an improved progressive-taxi feature.
Improved and new default aircraft including, for example, an Airbus A321. Default aircraft systems modeling is rather extensively improved, featuring, for example, APU, fire protection, passenger advisory sign switches etc.
Improved weather system, including better visibility modeling.
Revamped multiplayer functionality featuring Shared Skies, a feature allowing multiple users to share the same cockpit.
Tower Controller, a feature in the Deluxe version allowing users to simulate local control at many airports worldwide during multiplayer gaming.
Revamped sound system with support for 5.1 surround sound.
Proprietary SimConnectAPI to allow FSUIPC-like access to Flight Simulator functions and variables.[7]
Mission engine allowing creation of dynamic missions with developer control of many simulation variables, sound file playback, AI aircraft traffic etc. in relation to what the user is doing — essentially an evolution over the APL and ABL adventure programming languages featured in previous versions of the software. Dozens of missions ship with the product, and a mission level editor is expected to be released on-line shortly after release of the main product.
Most of the vintage aircraft that were a key theme in the previous version have been dropped, with the exception of the DC-3 and Piper J-3. Both aircraft are featured in the default missions that ship with the product.
The maximum altitude in the game has been increased to 100,000,000 feet (30,000,000 m), as opposed to FS2004's 99,999 feet (30,480 m). FSX's maximum altitude is therefore approximately 2.39 times the diameter of the Earth at the equator.
Camera shake in the virtual cockpit as the aircraft banks, accelerates, brakes, flies through turbulence etc.
Realistic flexible wings in some commercial airplanes, the wings flex when the aircraft is going through turbulence, increasing rate of ascent or descending, major plane movements, flaps being fully extended, general vibrations to the plane, etc. An example of an aircraft with this wing movement is the Boeing 747-400.
New water effect which has 3D waves with curled up object reflection according to the wave movements and with sunshine reflection.
Aircraft can cast shadows on themselves.
Red Bull Air Race World Series racing.[8]
Daar heb je wel een punt! De macht der gewoonte dat ik voor 30 koos.Dani86 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:19:
Waarom vlieg je niet met flaps40 rdluca? dan heb je ook niet zo'n hoge Vref.
Add-ons maken het verschil. Helaas dan wel die waarvoor je moet betalen. Als je van plan bent een beetje door te gaan met FSX zou je kunnen investeren in wat extras.Donnie schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 21:00:
Ik ben helemaal nieuw in het FSX circuit, dus misschien klink ik noobMaar hoe krijg ik dezelfde graphics zoals bv. RDLUCA. Bij mij ziet FSX er lang niet zo mooi uit
Als je beide versies zonder add-ons vergelijkt, dan heeft FSX toch duidelijk een betere beeldkwaliteit hoor:rdluca schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:08:
Wel is mijn indruk dat een beeldkwaliteit als in FS2004 niet in FSX gehaald kan worden. In FSX blijft alles er fletser uit zien, wat ik ook heb geprobeerd. De scenery en planes in FS2004 blijven er "sprekender" uit zien. Warmere en diepere kleuren.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 23:26 ]
Verwijderd
Mss eens naar Lufthansa Cargo (GEC) vluchten kijken, Dusseldorf - Rome ofzoVerwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:24:
[...]
Grappig, ik vlieg altijd met de FedEx livery: ik vlieg namelijk (zowat) alleen maar korte real life FedEx vluchten (bijvoorbeeld EGSS > LFPG of LFPG > EDDF en dan weer terug). Vreemd genoeg verveelt dit niet. De vluchten zijn voor mij meer dan lang genoeg. Ik heb een hekel aan uren achter de computer zitten en ik vind weglopen bij de computer om er uren later weer terug te komen terwijl FSX op pauze staat zonde van de energie...Leuke is wel dat het real life vluchten zijn: dat maakt het net ff wat echter. Hele korte fantasievluchten die met een MD-11 nogal nonsens zijn, kunnen natuurlijk wel, maar da's toch minder leuk op een of andere manier. Je wilt het toch allemaal 'as real as it gets'.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door HendrikN op 01-03-2009 18:53 ]
Verwijderd
Rudder is voor yaw (vliegtuig neus naar link / rechts). Ik denk dat je stabilizer bedoelt.PunisherADF schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:46:
Het volgende doet zeer voor, wanneer ik Vrotate bereik kan ik zelfs met volledige roeruitslag naar achter de PMDG niet de lucht in krijgen, ook tijdens het afvangen bij de landing moet ik mijn stuur volledig naar me toe trekken om de neus een beetje hoog te kunnen houden.
[ Voor 8% gewijzigd door mekkieboek op 01-03-2009 21:04 ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Mooie foto'srdluca schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm.. Ik kom net dit topic binnen, omdat ik me ook wil wagen aan het vliegen, maar niet zeker wist of ik FS2004 of FSX moet nemen om te beginnen.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:57:
Poll: Welke Flight Simulator speel je?
• FSX
• FS 2004
• Een oudere versie
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 08:42 ]
Ik wil graag overstappen en van de meeste van mijn add-ons zijn inmiddels FS X versies te koop, maar ik mis nog steeds een goede Schiphol scenery voor FS X. Voor FS9 gebruik ik de Cloud9 scenery + taxiway signs update, maar voor FS X heb ik nog niks van vergelijkbare kwaliteit gevonden. Mijn hoop is nu gevestigd op NL2000 v4.HendrikN schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:46:
Hmm, okay, toch nog een aantal pro FSX reacties gekregen. Hoe zit het met de rest hier dan? Want toen ik met vliegen ben gestopt een jaar terug was er geen enkele simmer die FSX (stuntvliegen!) serieus nam, mede door het gebrek aan add-ons. Hoe zit dat tegenwoordig? En de vliegers op IVAO, vliegen jullie tegenwoordig ook FSX?
Aerosoft is bezig met een FSX scenery voor Schiphol!Joni schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:58:
[...]
Ik wil graag overstappen en van de meeste van mijn add-ons zijn inmiddels FS X versies te koop, maar ik mis nog steeds een goede Schiphol scenery voor FS X. Voor FS9 gebruik ik de Cloud9 scenery + taxiway signs update, maar voor FS X heb ik nog niks van vergelijkbare kwaliteit gevonden. Mijn hoop is nu gevestigd op NL2000 v4.
Dani86 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:53:
@anandus
FSX, daar zijn de missies/tutorials beter uitgewerkt. Aan de andere kant, FS2004 ligt bij iedere lokale mediamarkt voor 10euro in de budgetbak.
Alhoewel ik laatst FSX standard + de acceleration expansion pack voor 40euro zag liggen. Dat valt wel mee aangezien ik ooit iets van 80euro voor FSX deluxe heb betaald, terwijl ik FSX helemaal niet gebruik (zonde).
Bedankt voor de reacties!Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:25:
Welkom anandus.Eerst en vooral zou ik naar je systeem kijken, als je een high-end systeem hebt dat minder dan 2 jaar oud is zou FSX geen probleem mogen zijn, vooral een sterke processor is belangrijk. Oudere systemen gaan ook maar dan moet je wel veel kwaliteit inleveren. Onderaan de topicstart staat wat meer uitleg hierover. Oh, en een goede joystick of 'flight control system' is een must, alsook de installatie van SP1 en SP2 als je voor FSX kiest (zie ook topicstart).
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bedankt, dat is erg goed nieuws! Ik wist dat ze er naar keken en wat problemen hadden om aan de juiste informatie te komen, maar dat is dus blijkbaar opgelost. Hopelijk komt de nieuwe PMDG 737 ook tegen die tijd uit en dan ben ik helemaal tevreden.Spitfire123 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:03:
[...]
Aerosoft is bezig met een FSX scenery voor Schiphol!
link
De demo is niet representatief *, aangezien er in SP1 en SP2 talloze verbeteringen doorgevoerd zijn. Het is wel zo dat het vele water rondom Sint-Maarten de prestaties verbetert, anderzijds is er toch ook heel wat traffic en scenery op het eilandje, wat bij hoge settings de prestaties drastisch kan verminderen.anandus schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:10:
Ik heb gister de Trial van FSX gedownload en geprobeerd en dat liep aardig goed, maar ik weet niet of dat representatief is voor het spel? Of is dat juist vloeiend omdat het alleen maar St. Maarten is?
Ok, en doe nu eens wat wind, regen, mist en duisternis.anandus schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:10:
Wel grappig dat het opstijgen, vliegen en landen aardig goed ging. Heb ik toch wat geleerd van IL2-Sturmovik![]()
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 14:44 ]
Met roeruitslag bedoel ik dus inderdaad m'n stabilator of stabilo, Calibreren heb ik inderdaad al geprobeerd. Wat zou het probleem met FSUIPC kunnen zijn want ik krijg inderdaad een Cessna wel goed van de grond.mekkieboek schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:49:
[...]
Rudder is voor yaw (vliegtuig neus naar link / rechts). Ik denk dat je stabilizer bedoelt.
Joystick calibreren (piep piep hallo, calibrero). De min/max input lijkt me in dit geval belangrijker dan de nul zone). Als dat niet helpt, zit FSUIPC mss in de weg?
Krijg je een Cessna wel normaal van de grond?
Verwijderd
"I can confirm that Amsterdam Schiphol, Rotterdam Airport and Lelystad Airport"Spitfire123 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:03:
[...]
Aerosoft is bezig met een FSX scenery voor Schiphol!
Ik vond de tutorial die bij de PMDG MD11 zat ik erg nuttig (EGLL-LSZH) hierin worden alle basis systemen behandeld die je nodig hebt om een vlucht succesvol uit te kunnen voeren. De tutorial kun je vinden in een PDF ( Start-> Programma's -> PMDG -> MD11 -> Tutorial)Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:09:
Is er trouwens nog ergens een goeie PMDG MD-11 tutorial ala Meztinger van de 737?
In FSUIPC kun ook settings van je controllers nog eens apart instellen, mss zit daar iets niet lekker. Mss even de fsuipc.ini file (of hoe heet ie?) opzij zetten. Overigens, wat doen de indicators in de fltctrl page vd 747 EICAS bij joystick input? Het zal wel geen hydraulic failure oid zijn, daar zijn alerts voorPunisherADF schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:46:
[...]
Met roeruitslag bedoel ik dus inderdaad m'n stabilator of stabilo, Calibreren heb ik inderdaad al geprobeerd. Wat zou het probleem met FSUIPC kunnen zijn want ik krijg inderdaad een Cessna wel goed van de grond.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Je weet dat PMDG bezig is met een nieuwe 737? De NGX, een 737 helemaal vanuit de grond uit opnieuw gemaakt speciaal voor FSX.rdluca schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:56:
[...]
"I can confirm that Amsterdam Schiphol, Rotterdam Airport and Lelystad Airport"
Dat is erg goed nieuws!
Het uitkomen van Schiphol X wordt wellicht wel mijn defintieve overstap naar FSX. Alhoewel ik niet zonder de 737 kan. Dan maar weer eens serieus de Ariane Boeing 737-800 X2 overwegen. Helemaal nu ze samenwerken met McPhat Studios.
Same here.Dani86 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:25:
Een PMDG FPS friendly 737 en een goeie schiphol scenery zullen mij ook laten overstappen op FSX
Daar kijk ik zeker naar uit. Ik ben alleen bang dat we daar nog geruime tijd op moeten wachten.soganta schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:08:
[...]
Je weet dat PMDG bezig is met een nieuwe 737? De NGX, een 737 helemaal vanuit de grond uit opnieuw gemaakt speciaal voor FSX.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Sorry voor de nogal ongeduldige uitspraak en bedankt, ik bestel het nu onmiddellijkVerwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:11:
Na 5 minuten een kick voor een vraag waar je zelf kan achter komen? Zie eerder in dit topic en de topicstart. Jouw systeem zal geen probleem hebben om FSX te draaien op high, maar maximum zal niet kunnen, dat kan momenteel geen enkele PC (processor is de bottleneck).
Jij gaat geen vrienden worden met het bedienend personeel wanneer je in een restaurant gaat eten
Verwijderd
Mee eens: ik vond die tutorial een van de beste die ik ken op dit gebied. Achteraf gezien vond ik het wel jammer/vreemd dat 'ie je niet leidt van cold and dark naar cold and dark, want, zo ontdekte ik pas een hele tijd later, het zijn maar 4 knoppen extra die je moet indrukken/omzetten om vanuit cold and dark op te starten in plaats vanuit de 'transit' situatie. Ben wel benieuwd naar de advanced tutorial: wel jammer dat die met lbs en miles gaat werken en zo....PunisherADF schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:22:
[...]
Ik vond de tutorial die bij de PMDG MD11 zat ik erg nuttig (EGLL-LSZH) hierin worden alle basis systemen behandeld die je nodig hebt om een vlucht succesvol uit te kunnen voeren. De tutorial kun je vinden in een PDF ( Start-> Programma's -> PMDG -> MD11 -> Tutorial)
Tuzla schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:37:
Ik heb de Beluga maar weer eens uit de kast gehaald = )
video
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Dank u =)
[ Voor 20% gewijzigd door FSXnoob op 03-03-2009 20:40 ]
[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2009 20:55 ]
Verwijderd
De AP dacht dat hij op runway niveau zat en pakte dus throttle op idle (zoals je die hebt bij de landing)Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:56:
http://www.volkskrant.nl/..._door_defecte_hoogtemeter
Kan dit uberhoupt? T lijkt me namelijk niet dat de AP minder gas gaat geven op lagere hoogtes. Dit gebeurd naar mijn mening alleen als het toestel te snel vliegt. Pas dan zal de AP zelf gas terugnemen...
Wat is jullie vissie met als referentiekader: fs2004
Verwijderd
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Hier wat ik heb.Donnie schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:41:
Heeft er iemand voor mij wat tips zodat ik fsx er wat mooier uit kan laten zien. Ik heb alle settings redelijk hoog staan maar ik zie echt niet zulke mooie wolken, en bergen zoals ik hier op de screens zie. Ook zou ik graag met een KLM vliegtuig willen vliegen kan iemand me helpen met hoe ik dat moet doen?
Alvast dank mannen, ben nieuw in FSX land dus be nice
[ Voor 59% gewijzigd door SalimRMAF op 05-03-2009 21:58 ]
Gulfstream G650
Verwijderd
Heb jij geen microstutters met DX10 aan? Ik had het op m'n oude computer, maar ook op m'n nieuwe: DX10 loopt echt stukken beter, maar geeft om de paar seconden een microstutter en dan verpest de hele boel... Ik vraag me altijd af waarom sommige lui WEL met DX10 kunnen vliegen! Ik heb nu een i7 920 op 3,3, 6 GB Ram op Vista 64 bit en een GTX285. Ik had gehoopt dat de microstutters zouden verdwijnen met dit systeem, maar nee.... er zit gewoon iets in DX10 wat stoort...salimrmaf schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:26:
[...]
Settings; alles op extra hoog, met DX10 aan,
Hey, ik herkende de CampanileTechno schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:42:
Mooie plaatjes salim!
Je coordinaten geven het een beetje weg: Venetie inderdaad.
Wat voor processor heb je, dat het zo nog goed loopt?
Zeker nette pics idd. Enne zijn specs staan in zijn sig, vette bak dusTechno schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:42:
Mooie plaatjes salim!
Netjes, hij lijkt inderdaad ook nog best op die op het plaatje van wikipedia
Hahha thanks, ja het is een Socket 775 E3110 XEON, geclocked op 4.5 Ghz. Maar op 3 Ghz runt alles ook goed; 4.3 Ghz geeft me het beste resultaat.Techno schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:42:
Mooie plaatjes salim!
Hmm, kijk eens naar [img]een andere topic van mij.[/img] Pas geopend.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:19:
[...]
Heb jij geen microstutters met DX10 aan? Ik had het op m'n oude computer, maar ook op m'n nieuwe: DX10 loopt echt stukken beter, maar geeft om de paar seconden een microstutter en dan verpest de hele boel... Ik vraag me altijd af waarom sommige lui WEL met DX10 kunnen vliegen! Ik heb nu een i7 920 op 3,3, 6 GB Ram op Vista 64 bit en een GTX285. Ik had gehoopt dat de microstutters zouden verdwijnen met dit systeem, maar nee.... er zit gewoon iets in DX10 wat stoort...
Gulfstream G650
Intel E6850, 4GB en een 8800GT... draait werkelijk waar zalig, en ik vlieg zelfs geregeld met twee 1680x1050 schermen; de PMDG 744 maakt dat ook niet minder mogelijk.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:19:
[...]
Heb jij geen microstutters met DX10 aan? Ik had het op m'n oude computer, maar ook op m'n nieuwe: DX10 loopt echt stukken beter, maar geeft om de paar seconden een microstutter en dan verpest de hele boel... Ik vraag me altijd af waarom sommige lui WEL met DX10 kunnen vliegen!
Tooltips al eens uitgeschakeld?Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:19:
[...]
Heb jij geen microstutters met DX10 aan? Ik had het op m'n oude computer, maar ook op m'n nieuwe: DX10 loopt echt stukken beter, maar geeft om de paar seconden een microstutter en dan verpest de hele boel... Ik vraag me altijd af waarom sommige lui WEL met DX10 kunnen vliegen! Ik heb nu een i7 920 op 3,3, 6 GB Ram op Vista 64 bit en een GTX285. Ik had gehoopt dat de microstutters zouden verdwijnen met dit systeem, maar nee.... er zit gewoon iets in DX10 wat stoort...
Verwijderd
Tooltips uitgeschakeld ?? Hoe doe ik dat?Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:06:
Tooltips zijn uit, ja. Maar ik had het dus ook exact hetzelfde op m'n vorige computer: en omdat ik ook van anderen hoort dat ze er last van hebben met FSX op DX10 dacht ik dat het gewoon een DX10-iets was. Het zou natuurlijk ook kunnen dat niet iedereen er last van heeft (dus dat het er wel is maar dat sommigen het geen probleem vinden of het nauwelijks zien).
LOLVerwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:04:
[...]
Eh.... wat dacht je van de opties...?Display settings > aircraft > tooltips.
[afbeelding]
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:04:
[...]
[afbeelding]
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:04:
[...]
[afbeelding]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Verwijderd
Volgens mij maakt deze optie niets uit voor de snelheid of zo: ik heb daar tenminste ook nog nooit iets over gehoord. Het enige wat ik weet is dat sommige high end addons (bv. PMDG) geen gebruik maken van tooltips en dat als je tooltips aan laat staan, dat je dan hier en daar default tooltips krijgt die nergens op slaan. En dus is het dan beter ze maar uit te zetten.knights16 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:21:
moet dit nog een ' relatief forse' framewinst opleveren ? ik heb dit nog nergens gelezen namelijk..
[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 15-03-2009 14:25 . Reden: Check images! ]
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
ik denk dat het een afweging is tussen performance en graphics.. ik ga ook maar eens kijken wat 0x fsaa doet voor performance (winst) op me machine..peak schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:41:
@major carnage.
Vind je het echt fijn om met zulke graphics te spelen?
Met name op EHAM aan de grond.... wat een kartelsDan ga ik liever weer terug naar FS9.
Al hoewel ik nu meer dan een jaar niet gespeeld heb, wordt maar weer eens tijd.
Verwijderd
Inderdaad, de foto's worden wat resized en daardoor zie je wat kartels, als je er op klikt zie je geen kartels. Zijn PC is trouwens niet zo heel oud.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:54:
Waar zie jij kartels dan...? De ground texture lijkt een of andere low res photorealistic iets, maar de rest ziet er prima uit...
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 12:01 ]
Verwijderd
Ik vond het zwaar tegenvallen, eerlijk gezegd. Ik heb de PC demo gespeeld. Ik had verwacht nu wel eens overal ECHTE gebouwen te zien, maar alles is, net als bij FSX, zo plat als een dubbeltje met 3D kantoorgebouwen erop... Okay, het ziet er gelikter uit met de next-gen mogelijkheden (bloom, belichting, etc., alhoewel misschien zelfs weer wat 'over the top') maar ik vond het heel zwaar tegenvallen dat ze zelfs met zo'n KLEIN oppervlak alsnog platte photorealistic textures op de grond moeten plakken om het draaibaai te kunnen houden. Als je laag vliegt is het echt zwaar nep. Ik had dus met zo'n kleine map echt veel meer verwacht. Al met al moet ik zeggen dat FSX het, met de HELE wereld out of the box, helemaal zo gek niet doet...! Nogmaals, HAWX is gelikter, maar toch... viel me tegen.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:02:
Check de screenshots hier: reviews: Review: Tom Clancy's HAWX
Ziet er beter uit dan de standaard FSX scenery, ik had al een sterk vermoeden dat het beter kon, het enige issue zou eventueel de totale omvang van alle data van de wereld kunnen zijn, maar met harde schijven van 1€ per 10 GB lijkt me dat geen probleem en ze kunnen eventueel verschillende DVD's meeleveren.
[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 15-03-2009 14:24 . Reden: Check images! ]
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 15-03-2009 14:24 . Reden: Check images! ]
Werkelijk? Van Vista naar 7?[b]Major Carnage schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:00:[/b
Niet te geloven wat een verbetering in fps. Alle opties nu op full en het draait nog steeds goed. Zelfs de 3d clouds aan kunnen zetten
XP x64 naar Win7 x64. Vista sla ik over.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq