Je kunt wel meerdere airlines tegelijk installeren hoor, alle pakketjes selecteren en gaan... Ander voorbeeld: ze hadden pas Alitalia Cargo v2 released, maar die vliegen nu niet meer. Even naar de Installer, en binnen een paar seconden verwijderd.Dani86 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:34:
Persoonlijk vind ik SkAI traffic handiger/beter. Bij world of AI moet je iedere airline afzonderlijk installeren. En dat is nogal veel werk.
Koop geen Mytraffic, want dat ziet er echt niet uit. De gratis packs zijn gewoon beter.
Eindelijk de posky 777-300 aan de praat gekregen in fsx, sound gefixt. ben aangenaam verrast er over, dacht freeware troep maar het ziet en vliegt echt wel heel aardig. Alleen de VC aan de praat krijgen lukt maar niet pff..
Gebruik je wel een VC model en verwijst je model.cfg wel naar een VC zoals bijv. OS772V2_GE90--L_VC.mdl ?Tuzla schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:46:
Eindelijk de posky 777-300 aan de praat gekregen in fsx, sound gefixt. ben aangenaam verrast er over, dacht freeware troep maar het ziet en vliegt echt wel heel aardig. Alleen de VC aan de praat krijgen lukt maar niet pff..
Heb alles wel gecopieerd, geknipt geplakt maar krijg geen VC
De posky 777 is wel fotogeniek
heb 1 filmpje gemaakt zonder panels, vc niks, landen met gokken wat je snelheid is dus haha.
video

De posky 777 is wel fotogeniek
video
Tuzla, je kan met shift-Z wat basis gegevens linksbovenin het scherm krijgen als je helemaal zonder panel zit. Het is niet veel, maar je hebt iig je richting en snelheid..
Ben weer eens met Tileproxy aan het stoeien gegaan en het geeft tegenwoordig wel leuke platen
KEWR-KLAX

Powering up no2.

Ready for takeoff

Duidelijk zichtbaar hoe deze rivier vroeger een stuk breder was.

Kansas City

Culebra Range

Navajo Dam

Grand Canyon

San Bernardino Mountains

Ontario Airport

Beetje brakke landing, maar iedereen leeft nog
Ben weer eens met Tileproxy aan het stoeien gegaan en het geeft tegenwoordig wel leuke platen

Powering up no2.

Ready for takeoff

Duidelijk zichtbaar hoe deze rivier vroeger een stuk breder was.

Kansas City

Culebra Range

Navajo Dam

Grand Canyon

San Bernardino Mountains

Ontario Airport

Beetje brakke landing, maar iedereen leeft nog
[ Voor 32% gewijzigd door een moderator op 17-02-2009 18:25 ]
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Een goede landing is waar je van weg kan lopen, een perfecte landing is wanneer je het vliegtuig kan hergebruiken...
[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 15-02-2009 21:41 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik denk dat je de term sarcasme hier toe moet passen
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ik zie dat je het een en ander hebt aangepast; het lucht ziet er anders uit.
Maar vraagje tussendoor; ik heb Aerosoft Casablanca voor FS9. Ik vlieg nu alleen vaker met FS-X; omdat het kan.
Maar ik kan Casablanca niet 1:1 kopieren denk ik?
Aerosoft heeft geen patch of iets dergelijks. Kan ik de mappen verplaatsen? (FS9>FSX)
Thanks.
Maar vraagje tussendoor; ik heb Aerosoft Casablanca voor FS9. Ik vlieg nu alleen vaker met FS-X; omdat het kan.

Thanks.
Gulfstream G650
Heb ik al gedaan; vind niets behalve 1 iemand die zegt dat hij de textures heeft geconverteerd naar FSX-formaat.
Ben nu Real Environment X aan het installeren; zal zo screenshots plaatsen Voor>Na,
Gulfstream G650
PMDG B747-400F. van EHAM naar EDDF
Take-off in de regen:

Left turn en climb-out op het handje. ARNEM departure:

Cruise:

Descent, ff een (inschattings)foutje gemaakt. Lossen we wel weer op
Approach EDDF

Intercept op het handje:
Weer ziet er wel fair uit, maar het was behoorlijk bumpy
Traffic was weer zo'n 1 of andere G/A malloot, "report them in sight". Wat dacht je van wegwezen?

Outer marker. Ze was nogal zwaar, dus Flaps 25 en dus een hoge approach speed.

Filmpje v/d landing: (postpakketten hebben geen ruggegraat
)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GrmOKTmTgtI&fmt=18]
Take-off in de regen:
Cruise:
Approach EDDF
Intercept op het handje:
Traffic was weer zo'n 1 of andere G/A malloot, "report them in sight". Wat dacht je van wegwezen?
Filmpje v/d landing: (postpakketten hebben geen ruggegraat
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GrmOKTmTgtI&fmt=18]
[ Voor 4% gewijzigd door Dani86 op 17-02-2009 11:26 ]
Verwijderd
Waar blijven die pictures dan?salimrmaf schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:09:
[...]
Heb ik al gedaan; vind niets behalve 1 iemand die zegt dat hij de textures heeft geconverteerd naar FSX-formaat.![]()
Ben nu Real Environment X aan het installeren; zal zo screenshots plaatsen Voor>Na,
En na de landing nog enigzins te gebruiken voor de terugvlucht 

Nice pic's! Ik moet maar eens een keer weer fs2004 uit de doos halen. Het is al een tijd geleden dat ik gespeeld heb. Mijn huidige configuratie kan FSX niet aan denk ik maar ik zou de MD11 wel willen proberen. Is dat ook voor FS2004?rdluca schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:58:
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Dit was FS2004.Badtothebone schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:08:
[...]
Nice pic's! Ik moet maar eens een keer weer fs2004 uit de doos halen. Het is al een tijd geleden dat ik gespeeld heb. Mijn huidige configuratie kan FSX niet aan denk ik maar ik zou de MD11 wel willen proberen. Is dat ook voor FS2004?
Niets mis met die landingDani86 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:35:
PMDG B747-400F. van EHAM naar EDDF
Take-off in de regen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Cruise:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Approach EDDF
[afbeelding]
Intercept op het handje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Filmpje v/d landing: (postpakketten hebben geen ruggegraat)
[video]
Wat leuk al die vluchtverslagen!
De nachtmerrie van iedere (fs)piloot, het overkomt mij ook nog wel, vaak i.c.m. een slechte descent planning, maar ff holding pattern vliegen en probleem is opgelost 
Te hoog en te snel of wat?Dani86 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:35:
...
...
Je durf wel met zo'n kist die approach vliegen, geen problemen met crosswinds of dat je scheef voor de baan uit kwam?rdluca schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:58:
...
Te lang te hoog, de FMC geeft soms de T/D op een (te) laat punt. Achja daar hebben ze speedbrakes voor uitgevondensoganta schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:29:
[...]
Te hoog en te snel of wat?De nachtmerrie van iedere (fs)piloot, het overkomt mij ook nog wel, vaak i.c.m. een slechte descent planning, maar ff holding pattern vliegen en probleem is opgelost
Knap baantje voor die kistrdluca schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:58:
[afbeelding]
soganta schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:29:
Je durf wel met zo'n kist die approach vliegen, geen problemen met crosswinds of dat je scheef voor de baan uit kwam?

Ook vanuit de VC kan je de baan niet goed in het oog houden. Helemaal lekker kwam ik niet uit. Het nodige opzij kwakken was wel nodig.

Ik had dan ook aardig wat baanlengte nodig
Verwijderd
Respect voor jullie reisverslagen. Ik kijk hier elke keer met genot naar. Ook motiveert jullie community me om dit ook te doen. Stel dat je nooit van die mooie reisverslagen zou zien dan zou het spel zelf ook weer minder uitdagend zijn.rdluca schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:45:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook vanuit de VC kan je de baan niet goed in het oog houden. Helemaal lekker kwam ik niet uit. Het nodige opzij kwakken was wel nodig.
[...]
[afbeelding]
Ik had dan ook aardig wat baanlengte nodig
Maar is het niet leuk om te vermelden welke scenery je gebruikt en addons etc? Dit zie je op andere forums ook wel eens.
Even een vraagje tussendoor; is er een key assignment om de knop (bug) voor de AT speed hold te selecteren? Tot nu toe kan ik alle knopjes (hdg, ivs, alt, etc.) netjes aan de joystick koppelen, maar ik mis net die ene dus.
Leuk om te lezen dat het gewaardeerd wordt. Mijn vlucht was met de PMDG MD-11 met een KLM livery van asvim.com geplukt. Landing op Madeira van Aerosoft.Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:00:
[...]
Respect voor jullie reisverslagen. Ik kijk hier elke keer met genot naar. Ook motiveert jullie community me om dit ook te doen. Stel dat je nooit van die mooie reisverslagen zou zien dan zou het spel zelf ook weer minder uitdagend zijn.
Maar is het niet leuk om te vermelden welke scenery je gebruikt en addons etc? Dit zie je op andere forums ook wel eens.
Hoewel mijn voorkeur bij de 737 en 767 ligt is zo'n groot geval toch wel mooi om te zien.
Zwaar op weg voor een lange trip;

PMDG 747 en Cloud9 Amsterdam op een doordeweekse dag
Suggesties waar de trip naartoe gaat?
Kai-takje weer? Altijd leuk
Jezus man hoe de-rated ging jij weg daar?
Tja.. >:
Die Asia uitvoering verraad het natuurlijk
Blijft een getuur om die baan goed te raken.

Met de groeten vanaf FlyTampa's Kai Tak
Netjes rdluca! Applaus 
Hoe doe je die IGS13 approach precies. Je vliegt de ILS tot de "checkerboard", en dan de rest visual?
Ik ga hem ff oefenen vanavond.
Hoe doe je die IGS13 approach precies. Je vliegt de ILS tot de "checkerboard", en dan de rest visual?
Ik ga hem ff oefenen vanavond.
[ Voor 73% gewijzigd door Dani86 op 19-02-2009 11:58 ]
Ik ben er al weer een tijdje uit, maar zijn er nog mense met met IVAO vliegen, of meer VATSIM?
En ik hoorde ook dingen over ivao.org en ivao.aero, weer apart ofzo
En ik hoorde ook dingen over ivao.org en ivao.aero, weer apart ofzo
[ Voor 12% gewijzigd door Megamind op 19-02-2009 11:57 ]
Potverdrie wat een lekkere approach!
schaam ik me ff dood.O+
Speel fsx nu 2 jaar z‘n beetje en zie nu pas echt in de list dat je ook helicopters hebt, cessna's, propellervliegtuigen etc, enige wat ik al die jaren heb gedaan was cls 747, pic 737, wilco 777 en posky 777 zonder omkijken naar andere hehe.
Speel fsx nu 2 jaar z‘n beetje en zie nu pas echt in de list dat je ook helicopters hebt, cessna's, propellervliegtuigen etc, enige wat ik al die jaren heb gedaan was cls 747, pic 737, wilco 777 en posky 777 zonder omkijken naar andere hehe.
Na bijna 3 jaar geen FS werd het weer eens tijd. Knap lastig FS weer installen nadat ik zo'n 55gb aan FSbackup materiaal en al mijn orginele licenties had gedelete

Maar de zoeker heeft gevonden en vind nog meer. Nu nog erg primitief, maar komt goed
Inbound LOWW vanaf EHAM.

Iemand nog Nvidia driver versie tips??? ..... dit is het nog niet helemaal.
Maar de zoeker heeft gevonden en vind nog meer. Nu nog erg primitief, maar komt goed

Hallo Simmers!
Lees al een tijdje mee, maar paar minuten geleden mezelf maar eens geregistreerd.
Ben nl. van plan om een nieuwe pc aan te schaffen en de belangrijkste reden is dat is FSX wil gaan spelen.
Nu is mijn oog gevallen op dit systeem: http://www.informatique.nl/IQ00010
Willen jullie me advies geven of FSX hier vloeiend op zal draaien met een goed FPS?
Of waar moet ik verder op letten?
Oh ja ik wil een Samsung Syncmaster 24" monitor erbij aanschaffen.
Alvast bedankt voor jullie advies en geniet enorm van de verslagen en foto's!
Grt, Yihaaa
Lees al een tijdje mee, maar paar minuten geleden mezelf maar eens geregistreerd.
Ben nl. van plan om een nieuwe pc aan te schaffen en de belangrijkste reden is dat is FSX wil gaan spelen.
Willen jullie me advies geven of FSX hier vloeiend op zal draaien met een goed FPS?
Grt, Yihaaa
Hey Yihaa,
Dat systeem is niet echt wat je wilt denk ik.
Phenom, ATI, slome onderdelen.
Mail me via PM. k laat je meer weten.
Phenom, ATI, slome onderdelen.

Gulfstream G650
Eigenlijk zijn dit soort vragen niet toegestaan in dit topic. Maar dat systeem zal zeker voldoen. Mede door de redelijk hoge kloksnelheid van de CPU. Wat je met FSX degelijk nodig zal hebben. De videokaart is mbt FSX secundaire van belang, maar ook de HD4850 voldoet om FSX vloeiend te laten lopen. Verder, denk ik dat de betreffende combinatie op highsettings geen probleem zal zijn. Voor meer eyecandy zal je de CPU waarschijnlijk moeten overklokken.Yihaaa schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:43:
Hallo Simmers!
Grt, Yihaaa
Wil je kappen met het uitkramen van dit soort onzinnigheid.salimrmaf schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 00:56:
Hey Yihaa,
Phenom, ATI, slome onderdelen.![]()
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
Nou, eerlijk gezegd vind ik jouw post ook redelijk onzinnig. 'de HD4850 voldoet om FSX vloeiend te laten lopen'...? Het is algemeen bekend dat nVidia hardware beter bij FSX past (zeker als je van wolken houdt). En wat zijn highsettings als je daarna alsnog voor meer eyecandy de CPU moet overklokken? Al met al tover je een te optimistich beeld vind ik, want FSX loopt op geen enkele machine zomaar vloeiend, en zeker niet met een Phenom op 2,8 en een HD4850. Met een hoop getweak zal je er genoeg voldoening aan kunnen beleven, maar heus niet altijd 'vloeiend' op 'high settings'...Xadeon schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 01:46:
[...]
Eigenlijk zijn dit soort vragen niet toegestaan in dit topic. Maar dat systeem zal zeker voldoen. Mede door de redelijk hoge kloksnelheid van de CPU. Wat je met FSX degelijk nodig zal hebben. De videokaart is mbt FSX secundaire van belang, maar ook de HD4850 voldoet om FSX vloeiend te laten lopen. Verder, denk ik dat de betreffende combinatie op highsettings geen probleem zal zijn. Voor meer eyecandy zal je de CPU waarschijnlijk moeten overklokken.
[...]
Wil je kappen met het uitkramen van dit soort onzinnigheid.
FSX schijnt baat te hebben bij een 512bits bus in je videokaart. Correct me if i'm wrong.
Je kunt het beste nog een e8500 nemen, en die overklokken qua CPU.
Je kunt het beste nog een e8500 nemen, en die overklokken qua CPU.
Welkom terug!Gilly schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:40:
Na bijna 3 jaar geen FS werd het weer eens tijd. Knap lastig FS weer installen nadat ik zo'n 55gb aan FSbackup materiaal en al mijn orginele licenties had gedelete![]()
*knip*
Voor nVidia tweaks raad ik je aan de tweak guides van Nick te volgen. Bijv met het programma nHancer zijn mooie resultaten te behalen. Ben zelf net overgestapt van ATI 3870x2 naar een GTX280 OC en ik ben super blij met zowel de performance als beeldkwaliteit na het volgen van de tweaks.
http://www.simforums.com/...D=27540&PID=156769#156769
en
http://www.simviation.com...aBB.pl?num=1208959973/0#5
en
http://www.simviation.com...aBB.pl?num=1211055375/0#7
Het is juist algemeen bekend, dat je met FSX meer hebt aan een snelle CPU dan een snelle GPU. En met een kloksnelheid van 2.8Ghz heb je al een aardige CPU in huis. -Microsoft Flight Simulator X SP2 Benchmark-Bovendien als je systeem tussen de 20 en 30fps weet te genereren op Ultrahigh(eyecandy), dan is dat snel genoeg voor FSX. Dan kun je op je vingers wel natellen dat het met een HD4850(mits met een snelle CPU) op "highsettings" het minstens zo makkelijk kan draaien.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 08:37:
[...]
Nou, eerlijk gezegd vind ik jouw post ook redelijk onzinnig. 'de HD4850 voldoet om FSX vloeiend te laten lopen'...? Het is algemeen bekend dat nVidia hardware beter bij FSX past (zeker als je van wolken houdt). En wat zijn highsettings als je daarna alsnog voor meer eyecandy de CPU moet overklokken? Al met al tover je een te optimistich beeld vind ik, want FSX loopt op geen enkele machine zomaar vloeiend, en zeker niet met een Phenom op 2,8 en een HD4850. Met een hoop getweak zal je er genoeg voldoening aan kunnen beleven, maar heus niet altijd 'vloeiend' op 'high settings'...
Dus nee, geen "te optimistisch beeld" en niet onzinnig, slechts logisch.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Ik draai het op E8500, 4gb ram, en ati 4870 gelockt op max 22 fps draait het heel netjes, ondaks REX, skai 2.3, en nog wat zooi wat er in zit. Zonder AI traffic liep alles zwaar goed, met ai traffic loopt het gewoon goed en kan je fsx op mooi kwaliteit spelen, maar niet alles op max nee.
Huh, een GTX280 is trager dan een 8800GTS.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 17:00 ]
Die PMDG 744 levert mij echt ongelooflijk veel problemen op; baro staat opeens op 22.15 (krijg ik er niet af, daardoor altitude aan de grond op -7600), ND blijft op ILS staan (CTR knop werkt niet), VSI staat een dikke streep doorheen. Wie is er bekend met dit probleem?
Verwijderd
Ja, nou ja, mijn ervaring is anders... Ik krijg het maar niet voor elkaar mijn systeem lekker te laten lopen. 'k Heb een i7 920 op 3,3 lopen, 6 Gb ram op Vista 64 bit en een GTX285. Maar als ik vlieg met de PMDG MD-11 dondert de fps altijd in tijdens de approach tot zo'n 10 - 15 fps. Ik heb NickN's guides gevolgd en zo en heb nu net weer ff zitten tweaken, maar ik krijg het niet beter. Ja, tijdens de vlucht zelf gaat het okay. Dan haal ik zelfs dikke 30 en uitschieters tegen de 50, maar die approach... Ik heb nu autogen zelfs op normal staan, en dan nog... En traffic staat helemaal uit op airliners na (25%)! Ik gebruik wel ASA en aardig wat wolken, maar toch blijft het me tegenvallen... Niet bepaald highsettings/eyecandy...! (Wat er staat op Med 2x.) Met een default Cessna gaat het natuurlijk wel wat beter, maar dan moet ik niet al te laag gaan vliegen boven water en met veel autogen...Xadeon schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:49:
[...]
Het is juist algemeen bekend, dat je met FSX meer hebt aan een snelle CPU dan een snelle GPU. En met een kloksnelheid van 2.8Ghz heb je al een aardige CPU in huis. -Microsoft Flight Simulator X SP2 Benchmark-Bovendien als je systeem tussen de 20 en 30fps weet te genereren op Ultrahigh(eyecandy), dan is dat snel genoeg voor FSX. Dan kun je op je vingers wel natellen dat het met een HD4850(mits met een snelle CPU) op "highsettings" het minstens zo makkelijk kan draaien.
Dus nee, geen "te optimistisch beeld" en niet onzinnig, slechts logisch.
Trouwens, heel vervelend, met DX10 verdubbelt m'n fps zowat: super, zou je zeggen, alleen krijg ik dan micropauzes om de zoveel seconden en da's echt TE irritant.
Nee, FSX blijft problematisch. Is het altijd al geweest en zo nu en dan kan ik er mee leven, maar soms dan ga ik toch maar weer tweaken en dan valt het toch steeds weer tegen... zoals vandaag.
Fout, FSX is enkel problematisch met 37 zware add-ons.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:21:
Nee, FSX blijft problematisch.
FSX kan geen gebruik maken van crossfire of sli. Sterker nog, de meeste sli of crossfire kaarten presteren slechter als de enkele kaarten met dezelfde chip. De daadwerkelijke processing power van de kaart is van ondergeschikt belang. Zie bijvoorbeeld een 8800GTX kaartje boven alle andere kaarten uitkomen, inclusief de nieuwste modellen van hetzelfde merk.
Verder hebben alle ATI kaarten een probleem met 3d wolken. Bekend probleem. Oplossing: 3d wolken uitzetten. Het blijft angstvallig stil als dit onderwerp voor de 9001e keer aangekaart wordt op het ATI forum.
Bovenstaande eigenaardigheden buiten beschouwing latend, is verder de CPU kracht leidend voor de frames/sec.
Verder hebben alle ATI kaarten een probleem met 3d wolken. Bekend probleem. Oplossing: 3d wolken uitzetten. Het blijft angstvallig stil als dit onderwerp voor de 9001e keer aangekaart wordt op het ATI forum.
Bovenstaande eigenaardigheden buiten beschouwing latend, is verder de CPU kracht leidend voor de frames/sec.
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Ik heb diverse versies geprobeerd maar haal het beste resulaat in FS2004/X met de Forceware 171.16. (laatste driekwart jaar geen nieuw uitgekomen drivers meer geprobeerd)Gilly schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:40:
Na bijna 3 jaar geen FS werd het weer eens tijd. Knap lastig FS weer installen nadat ik zo'n 55gb aan FSbackup materiaal en al mijn orginele licenties had gedelete![]()
En wat de andere discussie betreft, voor FS is een NVidia volgens mij veruit beter dan een ATI GPU.
Ik snap het ati + wolken probleem niet helemaal, met rex en ati kaart draait dat toch echt normaal merk ik ??
Enige logica's wat je uit deze benchmarks kan opmaken, dat FSX icm een Nvidia 8800 gewoon beter werkt dan met elk ander model en dat SLi en CF totaal geen nut hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:51:
[...]
Huh, een GTX280 is trager dan een 8800GTS.(GTX280 is 2 'generaties' nieuwer, dubbele hoeveelheid geheugen en high-end ipv mid-end). Er zit zo weinig logica in de performance van FSX... Als je de specs van beide kaarten vergelijkt kan ik eigenlijk enkel bedenken dat het aan de drivers ligt.
Overigens begrijp ik nog steeds niet dat men geen verbeteringen heeft toegepast mbt multicore-support. Het is leuk dat het op het doosje is aangegeven, maar in de praktijk klopt daar vooralsnog jammer genoeg niet veel van.
Het is toch zonde dat een 3e en 4e core nagenoeg ongebruikt blijft, en voor menig simmers wellicht frustrerend.
Verwijderd
Jaaaaaaa, daar zit ook wel wat in, natuurlijk.... Ik heb de laatste tijd nogal wat extra's aangeschaft... Heb nu net eens een vlucht met de MD-11 van LFPG naar EHAM gedaan ZONDER ASA en ook zonder wolken (alleen wat cirrus) en ja... dat ging natuurlijk wel wat beter...Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:28:
[...]
Fout, FSX is enkel problematisch met 37 zware add-ons.Ik heb een lichter systeem dan het jouwe en het draait perfect, omdat ik kan me amuseren zonder add-ons.

Soms laat je je ook gek maken door alles wat er te koop is. Maar goed, nu zit ik hier met ASA en FEX maar kan ik eigenlijk geen wolken gebruiken...

Koop een origineleSgreehder schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:11:
Die PMDG 744 levert mij echt ongelooflijk veel problemen op; baro staat opeens op 22.15 (krijg ik er niet af, daardoor altitude aan de grond op -7600), ND blijft op ILS staan (CTR knop werkt niet), VSI staat een dikke streep doorheen. Wie is er bekend met dit probleem?
@het FSX performance verhaal. Dit is al zovaak aan bod geweest, en ik zie dat een i7 ook weinig uitmaakt dus (J van E). Dit is dus waarom ik steevast FS9 blijf gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door Dani86 op 20-02-2009 21:44 ]
Verwijderd
Ja, maar eh... als ik FSX zo instel dat het er kwalitatief net zo uit ziet als FS9, dan loopt FSX bij mij ook giga-super... Ik heb ook FS9 nog op de plank, maar ik wil echt niet meer terug. Dan stel ik FSX wel wat lager in.Dani86 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:34:
[...]
Dit is dus waarom ik steevast FS9 blijf gebruiken.
Same here, ik vind bijvoorbeeld dat turbulentie en gusts veel beter gesimuleerd zijn in FSX. FS2004 is daarentegen zo statisch.
Verwijderd
Vergeet trouwens m'n geklaag van gisteren over slechte prestaties maar weer... Soms dan focus je teveel op dingen die er niet toe doen.
Vanochtend een FedEx vlucht gedaan van LFPG naar EDDF met ASA aan, autogen op extreme en traffic alleen airliners op 25% (doe ik eigenlijk alleen maar om wat gechat te horen tijdens de vlucht
). Tijdens cruise had ik een fps van rond de 50 en de approach lag rond de 25 fps... Prima dus.
Ik had ten opzichte van gisteren een paar kleine aanpassingen gedaan (aircraft shadows off, water op low 2x i.p.v. med 2x, view distance (via ASA) op 40 nm en view distance clouds op 60 nm in FSX). Ik had die dingen gisteren allemaal wat hoger gezet omdat ik ging testen met een Cessna en dan wil je toch wat mooiere graphics (spiegelingen in water), maar ja... voor je het weet wil je te veel. Vooral die weerspiegelingen kosten veel fps. Dus voor m'n MD-11 vlucht (het vliegtuig waar ik nu alleen maar mee vlieg) heb ik dat weer wat terug gedraaid. EDDF ligt ook wat rustiger dan EHAM wat autogen betreft en dat scheelt ook natuurlijk.
Maar al met al loopt het nu eigenlijk gewoon best lekker en vlotter dan ik dacht: ik zat teveel te letten op de fps op plekken en momenten dat het er eigenlijk niet toe doet...

Even een (klikbare) screenie: ik vind het altijd prachtig hoe je in een bocht naar beneden kan kijken: die wijdse views zijn altijd weer mooi, vooral (niet zozeer op deze foto) als je rivieren ziet meanderen door grazige weiden...

Zo, nou, ik ben weer tevreden met FSX... Je moet ook eigenlijk NOOIT gaan tweaken als iets eigenlijk naar tevredenheid werkt...
Vanochtend een FedEx vlucht gedaan van LFPG naar EDDF met ASA aan, autogen op extreme en traffic alleen airliners op 25% (doe ik eigenlijk alleen maar om wat gechat te horen tijdens de vlucht
Ik had ten opzichte van gisteren een paar kleine aanpassingen gedaan (aircraft shadows off, water op low 2x i.p.v. med 2x, view distance (via ASA) op 40 nm en view distance clouds op 60 nm in FSX). Ik had die dingen gisteren allemaal wat hoger gezet omdat ik ging testen met een Cessna en dan wil je toch wat mooiere graphics (spiegelingen in water), maar ja... voor je het weet wil je te veel. Vooral die weerspiegelingen kosten veel fps. Dus voor m'n MD-11 vlucht (het vliegtuig waar ik nu alleen maar mee vlieg) heb ik dat weer wat terug gedraaid. EDDF ligt ook wat rustiger dan EHAM wat autogen betreft en dat scheelt ook natuurlijk.
Maar al met al loopt het nu eigenlijk gewoon best lekker en vlotter dan ik dacht: ik zat teveel te letten op de fps op plekken en momenten dat het er eigenlijk niet toe doet...

Even een (klikbare) screenie: ik vind het altijd prachtig hoe je in een bocht naar beneden kan kijken: die wijdse views zijn altijd weer mooi, vooral (niet zozeer op deze foto) als je rivieren ziet meanderen door grazige weiden...

Zo, nou, ik ben weer tevreden met FSX... Je moet ook eigenlijk NOOIT gaan tweaken als iets eigenlijk naar tevredenheid werkt...
Inderdaad..... helemaal mee eens. Ook vastlopers met DX10 trouwens. En nog een aantal irritante bugs zoals "progressive taxi" wat niet werkt. Hapert ook vaak met DX9 trouwens.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:21:
[...]
Trouwens, heel vervelend, met DX10 verdubbelt m'n fps zowat: super, zou je zeggen, alleen krijg ik dan micropauzes om de zoveel seconden en da's echt TE irritant.
Nee, FSX blijft problematisch. Is het altijd al geweest en zo nu en dan kan ik er mee leven, maar soms dan ga ik toch maar weer tweaken en dan valt het toch steeds weer tegen... zoals vandaag.
Ja, constructief. Een reinstall bleek alles op te lossen, kennelijk erin gekropen met een vastloper.Dani86 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:34:
[...]
Koop een originele
@het FSX performance verhaal. Dit is al zovaak aan bod geweest, en ik zie dat een i7 ook weinig uitmaakt dus (J van E). Dit is dus waarom ik steevast FS9 blijf gebruiken.
FSX performance vind ik zeer aangenaam (stabiel 30 fps); heb een E6850 (3Ghz), een GT8800 en 4GB geheugen. Belangrijk vind ik vooral het terugschroeven van de autogen naar nul; ik stoorde me daar altijd al aan; sprites en textures van lage kwaliteit. Ik draai meestal met twee beeldschermen, beide 1680x1050, volle kwaliteit.
Autogen, dat zijn toch bomen, gebouwen, huizen, traffic etc.... Hou je dan nog wel een realistische scenery ? Lijkt mij een beetje een kaal worden.Sgreehder schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:21:
[...]
Ja, constructief. Een reinstall bleek alles op te lossen, kennelijk erin gekropen met een vastloper.
FSX performance vind ik zeer aangenaam (stabiel 30 fps); heb een E6850 (3Ghz), een GT8800 en 4GB geheugen. Belangrijk vind ik vooral het terugschroeven van de autogen naar nul; ik stoorde me daar altijd al aan; sprites en textures van lage kwaliteit. Ik draai meestal met twee beeldschermen, beide 1680x1050, volle kwaliteit.
Verwijderd
Traffic is geen autogen, de rest wat je noemt wel.Royer schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:48:
[...]
Autogen, dat zijn toch bomen, gebouwen, huizen, traffic etc.... Hou je dan nog wel een realistische scenery ? Lijkt mij een beetje een kaal worden.
Als je aan het vliegen bent op een beetje hoogte, zien de textures er alleen, zonder autogen, best realistich uit, volgens sommigen zelfs realisticher: de textures zijn in feite foto's, dus... net echt! Alleen als je laag vliegt of land, dan wordt het wel erg kaal...
Ben bezig met korte tripjes door Europe momenteel. Eindelijk tevreden met de kwaliteit vs snelheid.
Paar plaatjes van een vlucht Toulouse - Londen.

Paar plaatjes van een vlucht Toulouse - Londen.

Vliegtuig neergestort bij Schiphol
http://www.telegraaf.nl/b...BIJ_SCHIPHOL__.html?p=2,1
http://www.nu.nl/algemeen...gestort-bij-schiphol.html
Het vliegtuig van Turkish Airlines is nabij de A9 tussen het Rotterpolderplein en Schiphol in drie delen gebroken. Hulpverlening is ter plaatse.
Het vliegtuig, met 135 mensen aan boord, zou niet in brand staan. Zo'n veertig man zouden het toestel inmiddels hebben verlaten.
Het vliegtuig van Turkish Airlines is nabij de A9 tussen het Rotterpolderplein en Schiphol in drie delen gebroken. Hulpverlening is ter plaatse.
Het vliegtuig, met 135 mensen aan boord, zou niet in brand staan. Zo'n veertig man zouden het toestel inmiddels hebben verlaten.
Het Luchtvaart Topic - Deel 2Kensei schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:18:
Vliegtuig neergestort bij Schiphol
Niet dat ik iets wil zeggen hoor, maar heb gister een vlucht gemaakt; waar mijn KLM 737 crasht op de startbaan, ik zal de RAR nu uploaden. Best toevallig zo met deze crash... zelfde scenario eigenlijk.
http://rapidshare.de/files/45620636/New_Folder__2_.rar.html
De RAR is gisteren gemaakt; kijk maar naar de datum van aanmaak; het laatste foto, van een gecrashde 737 is best eng...
http://rapidshare.de/files/45620636/New_Folder__2_.rar.html
De RAR is gisteren gemaakt; kijk maar naar de datum van aanmaak; het laatste foto, van een gecrashde 737 is best eng...
[ Voor 15% gewijzigd door SalimRMAF op 25-02-2009 14:02 ]
Gulfstream G650
Ben jij for real ofwat gast......
Hoezo? Ik wilde alles gisteren plaatsen maar had toen te weinig tijd.Dani86 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:10:
Ben jij for real ofwat gast......
Nu heb ik wel even tijd dus hierbij mijn vlucht van Casablanca - Amsterdam, waarbij onderweg iets gebeurde.

Op Mohammed V Airport; pushback.

Even de deur geopend hoor, iemand heeft een onplezant geurtje achtergelaten.

Vreemde schaduw..

Rollin'

Rotate.. let niet op de snelheid SVP.

Fly-By langs s'werelds hoogste Moskee: Hassan-ii moskee in Casablanca.

Mijn vrienden even groeten.

Mooie avond schemering, hoog in de lucht. Nog 3 uur te gaan voor touchdown.

Oow nee! De motoren zijn uitgevallen.

Runway in sight.. Geen Hydraulics/instrumenten.

Bijna...

*knip*
Nogmaals: HIER kun je alles in hoge kwaliteit downloaden.
Gebruikte Hard/Software:
E3110 Xeon@4Ghz, nVidia 9800GTX+ OC, 4GB Tracer DDR2 Ram
Flight Simulator 2004, Aerosoft Casablanca, SKai (AI), PMDG 737.
[ Voor 105% gewijzigd door PromoX op 25-02-2009 21:44 ]
Gulfstream G650
Hoezo heb je het panel van de Learjet (4e plaatje van onder)? Bevalt VoxATC?
Oh ik dacht dat je de TK crash een beetje na ging lopen doen.
Waarom maak je eigenlijk een gear up landing? Panel is niet een 737 idd.
Nou, de hydraulics werkten niet meer omdat de motoren niet meer draaiden; ik kon de RAM-Turbine ook niet activeren (weet niet eens of een 737 hem heeft) en, ja, daarom dus een Gear-up landing.Dani86 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:34:
Oh ik dacht dat je de TK crash een beetje na ging lopen doen.

Ik had geen tijd om een 737 Panel te zoeken, en dus heb ik de default learjet gekozen als 737PMDG-panel.soganta schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:29:
Hoezo heb je het panel van de Learjet (4e plaatje van onder)? Bevalt VoxATC?
@Bolk hieronder:
Ik Edit mijn reply's zoveel mgoelijk om topicvervuiling tegen te gaan, en heb zojuist voor het eerst een totale vlucht in beeld gebracht; met fatsoenlijke screenshots en een RAR met daarin de screenshots in originele kwaliteit. Wat kan ik verbeteren voglens jouw? NoFi
[ Voor 18% gewijzigd door SalimRMAF op 25-02-2009 21:31 ]
Gulfstream G650
Met alle respect, maar dit is wel een beetje topicvervuiling. Als je nou serieus bezig bent met FS hebben we iets om over te praten.
En ik heb 'm nogmaals geëdit en je snapt hopelijk zelf waarom. Zo niet, neem je maar contact op per DM.salimrmaf schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:05:
Ik Edit mijn reply's zoveel mgoelijk om topicvervuiling tegen te gaan, en heb zojuist voor het eerst een totale vlucht in beeld gebracht; met fatsoenlijke screenshots en een RAR met daarin de screenshots in originele kwaliteit. Wat kan ik verbeteren voglens jouw? NoFi[/i]
And I'm the only one and I walk alone.
Ik heb FS2004 geinstalleerd op de laptop, hij draait hem meer dan soepel. Alleen ik krijg dus de Anti Aliasing niet aan de praat via de videokaart. Terwijl ik wel allemaal instellingen in het Nvidia panel heb ingevoerd. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Mijn laptop is een Samsung Q210 met een Nvidia 9200Go
Iemand ervaringen met Adobe traffic voor fsx? zit net youtube te kijken en het ziet er behoorlijk netjes uit. Vast en zeker wint het van my traffic x, of het beter is dan de skai 2.3 die ik nu gebruik geen idee.. iemand ervaringen met adobe?
http://www.cuttingsky.com/
Hmm, ik zie alleen aziatische maatschappijen? SKai is goed genoeg voor mij; ik denk niet dat het veel beter kan..Tuzla schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:26:
Iemand ervaringen met Adobe traffic voor fsx? zit net youtube te kijken en het ziet er behoorlijk netjes uit. Vast en zeker wint het van my traffic x, of het beter is dan de skai 2.3 die ik nu gebruik geen idee.. iemand ervaringen met adobe?
En is dit de Adobe die wij kennen van Reader en Photoshop?
Gulfstream G650
Alle maatschappijen zijn er.
http://www.youtube.com/watch?v=XF_PdkXBnD4
Of adobe het zelfde is als andere adobe producten geen idee
http://www.youtube.com/watch?v=XF_PdkXBnD4
Of adobe het zelfde is als andere adobe producten geen idee
Verwijderd
Dat denk ik niet!salimrmaf schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:35:
[...]
Hmm, ik zie alleen aziatische maatschappijen? SKai is goed genoeg voor mij; ik denk niet dat het veel beter kan..
En is dit de Adobe die wij kennen van Reader en Photoshop?
SKai is trouwens illegaal: wist je dat? Degene die dat heeft samengesteld heeft zonder toestemming allerlei andere AI pakketten samengevoegd. Niet zo netjes. Vandaar ook dat je 'm niet zomaar van een site kan downloaden (voor zover ik weet).
Ik heb altijd verstaan dat SKai freeware was, en dat het was gedistributeerd via torrents.. hmm. En ik zie zo 1,2,3 niet waarom Adobe's AI beter zou moeten zijn dan die van SKAI. Ik krijg Skai trouwens niet geinstalleerd in FSX.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:43:
[...]
Dat denk ik niet!![]()
SKai is trouwens illegaal: wist je dat? Degene die dat heeft samengesteld heeft zonder toestemming allerlei andere AI pakketten samengevoegd. Niet zo netjes. Vandaar ook dat je 'm niet zomaar van een site kan downloaden (voor zover ik weet).
[ Voor 12% gewijzigd door SalimRMAF op 26-02-2009 21:24 ]
Gulfstream G650
Hmmm. Misschien wel interessant. ik heb net eens de ILS18R approach over SPY gevlogen met +/- de instructies van de toren, met vervolgens een flameout halverwege de approach, en ik kom exact, maar dan ook exact op hetzelfde plekje neer. Echter wel met een halfvolle pmdg 747 gevlogen (is realistischer dan een standaard 737 uit fsx denk ik). Ook een approach gedaan met een verkeerd gesette altimeter, maar dit lijkt wel zeer onwaarschijnlijk... Het zicht was volgens mij niet zodoende slecht dat je daardoor te pletter stort.
Ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak is geweest van de crash...
Ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak is geweest van de crash...
TNCM?
Die is zelfs voor de niet doorgewinterde FS'er te raden. Sint Maarten?soganta schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:14:
[afbeelding]
Rara op welk vliegveld ging ik landen?![]()
Het is een real life KLM vlucht (na deze tip zou het niet al te moeilijk moeten zijn voor de doorgewinterde FS'er)
Anyone an idea?CreativeMind schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:22:
Ik heb FS2004 geinstalleerd op de laptop, hij draait hem meer dan soepel. Alleen ik krijg dus de Anti Aliasing niet aan de praat via de videokaart. Terwijl ik wel allemaal instellingen in het Nvidia panel heb ingevoerd. Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Links is duidelijk england en rechts nederland!
En daaronder Emiraten!thijszor schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:55:
Ik ben meer een hobby vliegen dan echt op prof niveau.. maar 1 ding snap ik niet altijd. Na het opstijgen krijg je te horen vlieg naar 5000m hoogte, zit ik er op krijg ik steeds te horen attitute te high, go lower etc.. terwijl ik binnen in de cockpit op de teller keurig 5000 zie.
ben bang dat ik iets heb verprutst met altitude toen ik laatst alles aan het tunen was bij de options.
ben bang dat ik iets heb verprutst met altitude toen ik laatst alles aan het tunen was bij de options.
altimeter goedzetten. (control + B als je het niet zelf wilt doen)Tuzla schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:09:
Ik ben meer een hobby vliegen dan echt op prof niveau.. maar 1 ding snap ik niet altijd. Na het opstijgen krijg je te horen vlieg naar 5000m hoogte, zit ik er op krijg ik steeds te horen attitute te high, go lower etc.. terwijl ik binnen in de cockpit op de teller keurig 5000 zie.
[ Voor 4% gewijzigd door Mischa_NL op 27-02-2009 14:22 ]
5000 meter, zeg je? Zeker weten dat het geen 5000 voet is? Bij de instellingen staat ook iets van eenheden.
We hebben een winnaarthijszor schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:55:
TNCM, Sint Maarten zo u wilt:

Hier outbound op de 308 radial van PJM, de approach viel me zwaar tegen, mss de volgende keer onder de MDA ook daadwerkelijk de AP eraf halen
De volgende wordt moeilijker
Heb je de nieuwste NVIDIA drivers en heb je onder Antialiasing Mode "Override any application setting" gekozen en heb je AA in FS zelf uitgezet? Zo ja, dan zou je nhancer eens kunnen proberen.
Eens een vraagje!
Op het moment dat ik met de pmdg 747 een step climb uitvoer. Moet ik dit dan doen op de trustlim setting crz (cruise) of clb (climb). Ik heb namelijk mijn initial climb al gehad. Vervolgens step climb ik dus. Dit doe ik zeer traag met v/s en niet met vnav. Vandaar dat ik hem altijd op cruise laat staan. is dit correct?
Op het moment dat ik met de pmdg 747 een step climb uitvoer. Moet ik dit dan doen op de trustlim setting crz (cruise) of clb (climb). Ik heb namelijk mijn initial climb al gehad. Vervolgens step climb ik dus. Dit doe ik zeer traag met v/s en niet met vnav. Vandaar dat ik hem altijd op cruise laat staan. is dit correct?
Tha_T schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:44:
[...]
En dan het dichtsbijzijndste strip om te landen![]()
Komt ie dan hè.
Vlak voor het einde van de STAR:

Om en nabij de FAF (ja een 747 ipv een MD11, heel goed):

De ICAO code begint met een K
@Soganta: hoe krijg je dat beeld zo mooi met een goeie FPS ?
Ik zit weer eens voor een dilemma. Altijd mijn PC en FSX tunen heeft geen nut meer. Valt geen performancewinst meer te halen dus moet ik maar weer eens hardwarematig iets gaan upgraden.
Ik weet dat FSX enorm leunt op de processor envraag me dan ook het volgende af.
Momenteel draai ik FSX met een Q9450 @ 3 GHZ, 4GB geheugen en een XFX GTX280
Zou ik de CPU gaan upgraden dan kan ik 2 kanten op. Of een E8600 die hoger geklokt is dan mijn huidige CPU, of ik kies voor een Core i7 920 maar dan moet ik dus ook mijn geheugen en mobo vervangen. Dat is kostbaar maar als dat een performanceboost geeft aan FSX is dat geen probleem.
Nu heb ik nog een optie maar ik weet niet of dat voor de FPS nog veel uithaalt, ik kan er ook nog een GTX280 naast zetten en dan in SLI gaan draaien maar ook dan heb ik een ander mobo nodig aangezien deze alleen crossfire ondersteund. En ik weet niet of dat veel uithaalt aangezien FSX meer op de CPU leunt.
Ik heb al erg veel gezocht naar reviews en ervaringen in combinatie met FSX maar dat is vaan onbetrouwbare info en ik weet zeker dat hier mensen zijn met deze processors die een goed draaiende FSX hebben.
Wat is wijsheid ??
Ik zit weer eens voor een dilemma. Altijd mijn PC en FSX tunen heeft geen nut meer. Valt geen performancewinst meer te halen dus moet ik maar weer eens hardwarematig iets gaan upgraden.
Zou ik de CPU gaan upgraden dan kan ik 2 kanten op. Of een E8600 die hoger geklokt is dan mijn huidige CPU, of ik kies voor een Core i7 920 maar dan moet ik dus ook mijn geheugen en mobo vervangen. Dat is kostbaar maar als dat een performanceboost geeft aan FSX is dat geen probleem.
Nu heb ik nog een optie maar ik weet niet of dat voor de FPS nog veel uithaalt, ik kan er ook nog een GTX280 naast zetten en dan in SLI gaan draaien maar ook dan heb ik een ander mobo nodig aangezien deze alleen crossfire ondersteund. En ik weet niet of dat veel uithaalt aangezien FSX meer op de CPU leunt.
Ik heb al erg veel gezocht naar reviews en ervaringen in combinatie met FSX maar dat is vaan onbetrouwbare info en ik weet zeker dat hier mensen zijn met deze processors die een goed draaiende FSX hebben.
Wat is wijsheid ??
KORD?
Verwijderd
Ten eerste: absoluut geen tweede GTX280 kopen voor FSX! FSX doet namelijk NIETS met crossfire/sli: FSX ziet die tweede kaart gewoon niet staan. Niet doen dus. Tenminste niet voor FSX.Royer schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:57:
Wat is wijsheid ??
Ten tweede: ik vraag me af of een CPU upgrade erg veel nut heeft... Je hebt toch wel een aardige CPU en of je met de beoogde upgrade nou echt veel winst zal gaan maken... ik weet het niet. ALs je nu een fps van 20 hebt, haal je misschien 23 of zo...
Blijft over: tweaken.
Ik heb zelf een i7 920 met een GTX285 en 6 Gb op Vista 64 bit. Met de MD-11 haal ik nu rond drukke gebieden en tijdens landingen zo'n 20 tot 25 fps, maar dan heb ik traffic uit, op 25% airliners na, autogen op dense, water op 2x low, etc. dus al met al niet superhoge instellingen. Ik hou van heel veel autogen maar met de MD-11 (een hoogvlieger) zie ik dat alleen maar tijdens de take off en landing, dus ach... dan is dense leuk zat. Ik gebruik dan wel weer ASA dus heb veel wolken en zo: dat scheelt ook, natuurlijk. En ik heb ook UTX Europe. Ik zou heel graag water op 2x med willen zetten, zodat je de wolken in het water weerspiegelt ziet, maar dan dondert m'n fps echt richting 10-15, ook al zie ik niet direct water om me heen. Jammer, maar ja, soms moet je je eisen bijstellen...
Als ik aan het cruisen ben is de fps rond de 60, maar da's niet zo gek natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 21:30 ]
Bedankt voor deze zeer nuttige info !!! Ik had verwacht dat een Core i7 wel gehakt van FSX zou kunnen maken. Dat valt dus ook tegen. Heb je die Core i7 op standaard snelheid draaien ?Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:28:
[...]
Ten eerste: absoluut geen tweede GTX280 kopen voor FSX! FSX doet namelijk NIETS met crossfire/sli: FSX ziet die tweede kaart gewoon niet staan. Niet doen dus. Tenminste niet voor FSX.
Ten tweede: ik vraag me af of een CPU upgrade erg veel nut heeft... Je hebt toch wel een aardige CPU en of je met de beoogde upgrade nou echt veel winst zal gaan maken... ik weet het niet. ALs je nu een fps van 20 hebt, haal je misschien 23 of zo...
Blijft over: tweaken.Of... je eisen bijstellen en wat grafische opties terugdraaien. FSX blijft een zwaar programma.
Ik heb zelf een i7 920 met een GTX285 en 6 Gb op Vista 64 bit. Met de MD-11 haal ik nu rond drukke gebieden en tijdens landingen zo'n 20 tot 25 fps, maar dan heb ik traffic uit, op 25% airliners na, autogen op dense, water op 2x low, etc. dus al met al niet superhoge instellingen. Ik hou van heel veel autogen maar met de MD-11 (een hoogvlieger) zie ik dat alleen maar tijdens de take off en landing, dus ach... dan is dense leuk zat. Ik gebruik dan wel weer ASA dus heb veel wolken en zo: dat scheelt ook, natuurlijk. En ik heb ook UTX Europe. Ik zou heel graag water op 2x med willen zetten, zodat je de wolken in het water weerspiegelt ziet, maar dan dondert m'n fps echt richting 10-15, ook al zie ik niet direct water om me heen. Jammer, maar ja, soms moet je je eisen bijstellen...
Als ik aan het cruisen ben is de fps rond de 60, maar da's niet zo gek natuurlijk.
Ik heb zelf wel alles op max staan behalve water, die staat wel op 2x maar dan op minimum.
Ook heb ik Just flight TrafficX geinstalleerd en draaiend met traffic op 50%.
Planes van PMDG is voor mij geen optie, dan wordt het echt een drama.
Ik heb al eens geprobeert de instellingen wat lager te zetten maar als je eenmaal gewend bent aan al dat moois is de lol er gelijk af wanneer je genoegen moet nemen met minder.
Op zich kan ik er zo wel mee leven behalve als ik land in gebied met veel bomen. Dan stort mijn FPS echt helemaal in en is veilig landen met hakkelig beeld echt een kunst
Ik heb FSX ook een tijdje op Windows 7 beta getest en ik moet zeggen, dat draaide wel véél beter maar aangezien er nog geen officiele drivers van Nvidia zijn en de ingebakken driver een paar lastige bugs heeft ben ik daar toch maar weer vanaf gestapt.
Dit weekend maar eens proberen of ik de partitie met FSX aan de gang krijg.
Nog maar even een rondje in de B738

Nog maar even een rondje in de B738

Verwijderd
De CPU die gehakt maakt van FSX, bestaat nog niet.Royer schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:37:
[...]
Ik had verwacht dat een Core i7 wel gehakt van FSX zou kunnen maken. Dat valt dus ook tegen. Heb je die Core i7 op standaard snelheid draaien ?
Jaaaaaaaaaa, kijk... dan is het niet gek dat het niet super draait.Royer schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:37:
Ik heb zelf wel alles op max staan behalve water, die staat wel op 2x maar dan op minimum.
Ook heb ik Just flight TrafficX geinstalleerd en draaiend met traffic op 50%.
Planes van PMDG is voor mij geen optie, dan wordt het echt een drama.
Ik heb al eens geprobeert de instellingen wat lager te zetten maar als je eenmaal gewend bent aan al dat moois is de lol er gelijk af wanneer je genoegen moet nemen met minder.
Een vraagje... Ik heb de PMDG MD-11 geïnstalleerd, alleen werken al m'n displays niet. Dit terwijl ik volgens mij alle instellingen in het vliegtuig zelf helemaal goed heb staan. Zijn er meer mensen met dit probleem of doe ik iets gewoon niet goed?
Dat is hem idd, KSEA, met KBFI waar de Boeings worden gemaakt op de voorgrond, netjes

Een MD-11 is al
Wat J van E zegt, FSX is gewoon zwaar en met tweaken valt er nog enigzins wat van te maken, niet alles op ultra zetten iigRoyer schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:57:
...
Wat is wijsheid ??
Ik werd dat tweaken van FSX zo zat dat ik ben overgestapt op FS9. Nu draai ik FS9 met Real Environment Pro (freeware!), alles op ultra, WOAI met 80% AI verkeer, FPS lock op 30 en zelden zakt ie daar onder. Natuurlijk zijn er dingen verbeterd in FSX maar die zijn voor mij niet essentieel genoeg om de lage FPS te rechtvaardigen.
Misschien nog even leuker om hierheen toe te voegen, in elk luchtruim (vaak verschilende voor verschillende landen) heb je Transition Altitudes en Transition Levels, Transition altitude in NL is 3000 voet.Mischa_NL schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:12:
[...]
altimeter goedzetten. (control + B als je het niet zelf wilt doen)
Wanneer je op een vliegveld in nederland staat heb je de hoogtemeter ingesteld op de QNH. QNH is de lokale druk herleid naar zeeniveau. Dit wil zeggen dat de hoogtemeter dan de elevatie van het punt aangeeft waar je op dat moment staat.
Wanneer je nu gaat opstijgen, ga je boven de 3000' overschakelen naar Flight Levels. Flight Levels worden altijd van een vast drukvlak gemeten namelijk 1013hPa. Daarom moet je dus vanaf 3000' de hoogtemeter op 1013hPa (of 29.92mb) zetten. (Dit verklaart dus waarom ATC aangeeft dat je te hoog/laag zit)
Transition Levels is het laagst mogelijke Flight Level, wanneer je dus gaat dalen naar een vliegveld moet je vanaf het Transition Level weer de QNH instellen op je hoogtemeter.
Die FedEx is idd sweetsoganta schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:18:
[...]
Dat is hem idd, KSEA, met KBFI waar de Boeings worden gemaakt op de voorgrond, netjes![]()
[afbeelding]
Een MD-11 is alen dan ook nog in FedEx livery
![]()
![]()
![]()
![]()
[...]
Dit topic is gesloten.