Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Kijk eens naar Falcon 4.0: Allied Force, is van een hoger niveau dan de standaard FS airliners.roy-t schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:09:
Ik mis het combat gedeelte in FS wel een beetje, ik vond Lock On: MAC erg leuk. De meeste combat flight sims zijn alleen niet van het niveau van FS. En http://www.microsoft.com/games/combatfs/ ligt al tijden op z'n gat.
moet ik dan beginnen met: Flight Simulator voor Beginners (boek)?
Welke terminologie bedoel je dan?knights16 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:56:
ik ben ene beginnende simmer... ondertussen alle (standaard) training lessons achter de rug.. nu vroeg ik mij af of er pakketten zijn die je lessons (missies dus) verder uitbreiden, ik ben op zoek naar kennis om uiteindelijk de terminologie die hier genoemd wordt ook te kunnen begrijpen : )
moet ik dan beginnen met: Flight Simulator voor Beginners (boek)?
Maar ik zit nu eens in de learning center te lezen
Want dat heb ik gewoonweg niet gezien,
Nu ik de training sessies hebt doorlopen, wil ik wel even door naar een volgend niveau.. want lang niet al mijn landings waren netjes.. schuin aanvliegen enz.. IL
[ Voor 32% gewijzigd door knights16 op 11-01-2009 11:16 ]
Als je al die lessons doet heb je de basis als het goed is wel door. Echter, als je zoveel mogelijk realisme nastreeft (zoals SIDs en STARs) dan doe je je zonder add-ons te kort. Standaard FS is best realistisch maar een FMS bijvoorbeeld ontbreekt, dat Garmin GPS ding moet daarvoor door gaan. Gewoon rustig die lessons doornemen en wat prutsen met ILS approaches en VOR navigatie en als je het eenmaal doorhebt wat solo vluchtjes maken of die missions doen. Afhankelijk van hoe leuk je het allemaal vindt en je vraag naar realisme zou je je tzt eens kunnen wagen aan PMDG spulknights16 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:12:
Na terminilogie is ook wel te googlen, maar ik bedoelde bijvoorbeeld SIDS,Stars,ASA enz.
Maar ik zit nu eens in de learning center te lezen
Want dat heb ik gewoonweg niet gezien,
Nu ik de training sessies hebt doorlopen, wil ik wel even door naar een volgend niveau.. want lang niet al mijn landings waren netjes.. schuin aanvliegen enz.. IL
Verwijderd
Maar wat ik heb gedaan is kijken naar bijvoorbeeld: faa-documenten en de dingen (SD/STSR etc.) opzoeken die je niet begrijpt in de MDG manuals.
Succes
Verwijderd
Bij de MD-11 zul je geen RNAV tegenkomen, maar goed, we snappen het idee.Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 17:36:
of... je schaft een PMDG (md11 = nieuwste add-on) ... struikelt over zaken als RNAV etc.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Nooit meer Jepps uitprinten!

Degene die weet welke approach ik ging vliegen wint een geheel onverzorgde voetreis naar Madeira
[ Voor 10% gewijzigd door soganta op 23-01-2009 11:45 ]
» Microsoft cuts hit Flight Simulator X team
Remember those 1,400 immediate layoffs at Microsoft we discussed yesterday? While MSFT said the cuts would come from "R&D, marketing, sales, finance, legal, HR, and IT", turns out some of the MSFT employees affected also came from the Entertainment and Devices division, which includes Microsoft's games unit. Gamasutra is reporting that yesterday's layoffs hit Microsoft's ACES dev team hard. In case you didn't know, the ACES studio is responsible for Microsoft's Flight Simulator and Combat Flight Simulator series. These games have historically been a huge cash cow for MSFT, with the series dating all the way back to 1982, and have an ultra loyal fan base: like Quake, Half-Life, and Unreal Tournament, Flight Simulator is known for its excellent database of user mods, with enthusiasts adding new planes, scenery, and other add-ons to the game. Gamasutra says multiple reports they've received have even said the entire ACES team has been axed.
ACES was currently working on Train Simulator 2, no word on how that project, or the future of the Flight Simulator series will be affected as a result of the layoffs.
bron: http://www.firingsquad.co...rticle.asp?searchid=21212
Zie o.a. deze artikelen:
http://www.futuregpu.org/...tudio-and-flight-sim.html
http://pc.ign.com/articles/947/947737p1.html
Verwijderd
Gelukkig is FS erg modbaar en maken de addons eigenlijk het spel echt interessant.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 22:50 ]
Echt dramatisch...... Niet alleen voor Flight Simulator maar ook Train Simulator 2. Die is al een keer door Microsoft geschrapt een aantal jaar geleden. Tot mijn vreugde hadden ze het net weer opgepakt en nu wordt ie wéér geschrapt.EDIT schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:23:
Zojuist is bekend geworden dat ACES studios inderdaad per direct haar deuren sluit, en dat er geen vervolg komt op FSX. Ook andere games in ontwikkeling (zoals MSTS2) zullen waarschijnlijk worden gestopt.
Zie o.a. deze artikelen:
http://www.futuregpu.org/...tudio-and-flight-sim.html
http://pc.ign.com/articles/947/947737p1.html
Mocht dit echt het einde betekenen voor Microsoft's Flight Simulator dan komt er vast wel een andere ontwikkelaar die dit oppakt maar dan ben ik bang dat we hetzelfde slappe aftreksel krijgen als ooit met Train Simulator. Die hebben ze ook geprobeert te evenaren maar dat kwam niet eens in de buurt.
Ook had ik een beetje hoop op een SP3 voor FSX. (alleen al voor beter multicore ondersteuning) maar die zal er nu ook niet meer komen vrees ik.
Zonde zonde
[ Voor 8% gewijzigd door Royer op 23-01-2009 23:49 ]

Maar goed, overigens vind ik FSX wel redelijk bestand tegen deze gebeurtenis... genoeg aan te passen om nog een flink aantal jaar mee te kunnen. En Microsoft gaat geen goedlopende serie afkappen, hoogstens wat gerichter ontwikkelen... wellicht in samenwerking met enkele van de betere payware-ontwikkelaars.
Verwijderd
alles (officieel) over luchtvaart (in nederland), inclusief charts etc.
NETHERLANDS
Consult NOTAM for Latest Information
Air Traffic Control the Netherlands
http://www.ais-netherland...AIP/html/index-en-GB.html
Maw: over een x aantal jaar kunnen we rond vliegen in de online virtual earth omgeving van MS. Geen verkeerde keuze, de good old engine die nu gebruikt wordt kent duidelijk z'n (performance) beperkingen. Alleen hadden ze het nieuws wel iets tactischer kunnen brengen...."We are committed to the Flight Simulator franchise which has proven to be a successful PC based game for the last 27 years.
You should expect us to continue to invest in enabling great Live experiences on Windows, including flying games, but we have nothing specific to announce at this time."
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Ja maar wordt het wel net zo realistisch als de huidige vorm van FS? Dat is mijn grote vraag. De tijd zal het lerenachappey schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:07:
[...]
Maw: over een x aantal jaar kunnen we rond vliegen in de online virtual earth omgeving van MS. Geen verkeerde keuze, de good old engine die nu gebruikt wordt kent duidelijk z'n (performance) beperkingen. Alleen hadden ze het nieuws wel iets tactischer kunnen brengen....
Ik ben erg benieuwd hoe FSX daarop draait en met wat voor FPS.
Momenteel draai ik FSX met een Q9450 @ 3,2 Ghz maar kom nog steeds power tekort. Vooral met AI traffic en boven gebied met veel bomen..
Wt is dus de volgende stap:
De betaalbare E8600 of nieuwe Core i7 ???
Beide processors zijn wel ongeveer even duur maar Core i7 vergt ook een nieuw mobo en geheugen...
Momenteel ben ik trouwens FSX aan het testen met Windows 7 beta. Tot nu toe ben ik zeer verrast en lijkt het beter te draaien als op vista.....
En ook veel add-ons draaien er goed op. (FsPassengers, flightsim commander, Just flight traffic X)
[ Voor 7% gewijzigd door Royer op 25-01-2009 18:58 ]
Echt super !!!!!
Vista FPS rond de 20
Windows 7 FPS meer dan 40........ aan de grond met een Baron 58.
FL 12.000 FPS rond de 90
Zal met een PMDG 747 vast wat minder zijn maar wat een verademing zeg.
Verwijderd
Hopelijk heeft dit geen nadelige gevolgen voor bedrijven zoals LevelD en PMDG.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 11:06 ]
Ik denk dat we de echte kracht van FSX nog lang niet gezien hebben...Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:30:
Jammer trouwens dat FSX niet meer wordt door ontwikkeld.
Hopelijk heeft dit geen nadelige gevolgen voor bedrijven zoals LevelD en PMDG.
Die eerste start, dat verschijnt met een kleine "hobbel". Ik hoor dan het geluid alsof de wielen even een kleine touchdown maken. Dat had ik eerst enkel bij de start, daarna was alles zoals het hoorde.
Nu echter, krijg ik die hobbel zo om de 30 seconden. Ik sta dus stil op de runway, en hup, een klein hikje en even datzelfde geluid. Ook met taxiien komt het voor.
Is er iemand die dit herkent - en bij voorkeur weet wat de oorzaak is? (mogelijk verschillende elevations in de afcads??)
Anders even een apart topicje openen: Spielerij - Problemen & Vragen

http://img259.imageshack.us/img259/2073/inzoomqf5.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/1761/uitzoomiw9.jpg
WAAROM hebben ze Andrew Stevens van CNN Asia, en Condoleeza Rice gekozen als piloot?

Als het nou John Travolta was; okay dat heeft wat in zich, maar Condy?

En ja, over MS's besluit om de FS-studio's te sluiten.
[ Voor 17% gewijzigd door SalimRMAF op 26-01-2009 13:32 ]
Gulfstream G650
Verwijderd
Uitgegeven: 26 januari 2009 12:32
Laatst gewijzigd: 26 januari 2009 12:49
AMSTERDAM – De piloot van US Airways vlucht 1549 wordt op Youtube geëerd door vele Flight Simulator-piloten.
De landing door piloot Chesley Sullenberger III in het water van de Hudson-rivier was voor spelers van de populaire game een inspiratie om zelf zo’n heldendaad te verrichten.
Tientallen succesvolle imitaties werden gepubliceerd op Youtube. De reconstructie van Youtube-gebruiker TBrdOne is inmiddels ruim honderdduizend keer bekeken.
Een andere gebruiker geeft na het opstijgen vanaf LaGuardia Airport een mooi virtueel uitzicht over Manhattan alvorens het US Airways-toestel op het water landt.
Ook de BBC maakte met Flight Simulator een reconstructie. Hierbij wordt commentaar gegeven door oud-piloot Eric Moody.
Crash
Op 15 januari landde de Airbus A320 van US Airways in de beroemde Hudson-rivier in New York, nadat een zwerm vogels voor brand had gezorgd in de motoren.
Alle 150 passagiers aan boord wisten de crash te overleven. Piloot Sullenberger werd vervolgens als een held onthaald en kreeg onder meer bedanktelefoontjes van George Bush en Barack Obama.
© NU.nl/Lucas Benschop
JFK 13L?soganta schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:42:
Wie zei dat netbooks nutteloos waren![]()
Nooit meer Jepps uitprinten!
[afbeelding]
Degene die weet welke approach ik ging vliegen wint een geheel onverzorgde voetreis naar Madeira
De plattegrond showt iets heel anders dan New York's Long Island, dus het is geen John F Kennedy. Eerder Sint Maarten.
Gulfstream G650
Verwijderd
Als ik tegen een boom/gebouw/of in 't water beland dan is het *crash* en reset FS zich.
Lijkt mij eerder Madeira (LPMA / FNC).salimrmaf schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:57:
[...]
De plattegrond showt iets heel anders dan New York's Long Island, dus het is geen John F Kennedy. Eerder Sint Maarten.
[ Voor 10% gewijzigd door Joni op 27-01-2009 20:22 . Reden: + link naar plaatje ]
Met Google en met de GOT search kan ik hier eigenlijk niks over vinden. De enige site die iets laat zien over Netherlands scenery in X-plane is de website: http://www.nlx-plane.nl/ echter gaat deze website uit van versie 7 van X- plane.
dacht dat ik wat gevonden had maar helaas geen nederlands grondgebiedOCTheEagle schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:49:
Zijn er trouwens ergens screenshots beschikbaar van hoe X-Plane v9 eruitziet over Nederlands grondgebied?
Met Google en met de GOT search kan ik hier eigenlijk niks over vinden. De enige site die iets laat zien over Netherlands scenery in X-plane is de website: http://www.nlx-plane.nl/ echter gaat deze website uit van versie 7 van X- plane.

[ Voor 21% gewijzigd door Royer op 28-01-2009 10:47 ]
Verwijderd
Wat dacht je van crashes uitzetten in de opties...?Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:10:
Leuk filmpje van die TBrdOne, maar hoe krijgt hij het voor elkaar dat die kist zo blijft drijven in FS?
Als ik tegen een boom/gebouw/of in 't water beland dan is het *crash* en reset FS zich.

We hebben een winnaar
Respect voor iedereen die deze approach kan vliegen en dan kaarsrecht voor de baan uit komt, LPMA wordt wel de Kai Tak van Europa genoemd.
Verwijderd
Duh.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:21:
[...]
Wat dacht je van crashes uitzetten in de opties...?![]()
[afbeelding]

Paar shots er van heb ik ook gemaakt in dit filmpje, met skai en al, alles loopt heel mooi soepel moet ik zeggen
video
Is de Airbus van Wilco?
[ Voor 20% gewijzigd door soganta op 02-02-2009 19:22 ]
Het is de overland airbus A319, vind het maar lastig ding om te landen, veel te licht qua besturing hehe, ik vlieg opzich alleen met de cls 747 en wilco 777 en die zijn dubbel zo log qua besturingsoganta schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:21:
Leuk filmpje, volgende keer iets later flaren?
Is de Airbus van Wilco?
Verwijderd
Grappig en opmerkelijk hoe vaak men in dit topic complimenten mixt met opmerkingen waaruit blijkt dan men het zelf veeeeeeel beter zou hebben gedaan...
Maar de kist blijft te licht, beetje omhoog corrigeren en hij trekt meteen heel de neus omhoog pff..
Toen was ik het zat en nam ik maar gewoon deze landing, snel wat frapsen en dan filmpje in elkaar prutsen met corel video studio 1.2, wat echt zwaar beter is dan de cheap ass stuff van movie maker
ik maak hieruit op dat je 2x zoveel frames hebt in dezelfde game/vliegtuig/settings/pc door Windows 7 te installeren. En ben wel benieuwd naar je PMDG benchmarkRoyer schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:24:
Heb zojuist met FSX een vlucht gemaakt, draaiend op Windows 7.
Echt super !!!!!
Vista FPS rond de 20
Windows 7 FPS meer dan 40........ aan de grond met een Baron 58.
FL 12.000 FPS rond de 90![]()
Zal met een PMDG 747 vast wat minder zijn maar wat een verademing zeg.
wel interessante informatie..windows 7 betere ondersteuning van je quadcore, kun je eens monitoren hoe je cpu beleasting op je cores is met vista en je windows 7 ?
[ Voor 14% gewijzigd door knights16 op 03-02-2009 14:21 ]
Maak je maar niet druk:Tuzla schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:16:
Voor de landing had ik het gewoon opgeslagen, en dan maar keer op keer proberen te landen, al ben ik beetje anti overland-airbus maar moest het met deze doen, de croatia airlines paint is er alleen voor overland.
Maar de kist blijft te licht, beetje omhoog corrigeren en hij trekt meteen heel de neus omhoog pff..
Toen was ik het zat en nam ik maar gewoon deze landing, snel wat frapsen en dan filmpje in elkaar prutsen met corel video studio 1.2, wat echt zwaar beter is dan de cheap ass stuff van movie maker
"Any landing you can walk away from is a good landing."
Ik ben zelf ook geen held in het landen met die lichte kisten, de ene keer lukt het beter dan de andere maar dat is wat het voor mij boeiend houdt. GPWS callouts zijn overigens onmisbaar voor het bepalen van het goede moment om te flaren, ik weet niet of je die had? Echt goede Airbussen voor FS komen er trouwens aan: www.airsimmer.com
Ik ben nu aan het zoeken naar een ander 777, naast wilco zijn er andere goede modellen voor fsx? Ik ben niet meer up to date met alles

Ik ben erg benieuwd naar die Airsimmer Airbus. Developers die lang doen over hun producten leveren meestal iets goeds af ( kijk maar naar PMDG)
Als ie gereleased is, dan mag je hem voor ons reviewenBolk schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:00:
Ik houd die bus ook erg scherp in de gaten, maar denk dat het nog wel een aantal maanden gaat duren...
Verwijderd
Als het klopt wat op het forum beweerd wordt, werken ze tot in de kleinste details. ADIRS simulatie, T/O Shift, TRK/FPA, FAC/SEC/ELAC simulatie, Normal law, Alternate law, Direct law, Mechanical backup etc. etc.
Ik ben echt heel benieuwd wat ze ervan gaan maken. Schijnbaar gaan ze vrijwel alle failures erin modellen, die beschikbaar komen na de release van het product.
We gaan het meemaken...
Verwijderd
Trouwens, als ik al die termen zo lees en hoe ver ze gaan met het simuleren, mogen ze nu wel alvast de manual online zetten... Dan kan ik het vliegtuig wellicht besturen tegen de tijd dat 'ie uitkomt. Dat wordt lekker veel studeren!
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 13:40 ]
En als je misschien goed zoekt vind je zelfs wel ergens een CBT.
Daar begint het probleem. Hoe bepaal ik nu welke STAR ik moet pakken om zodoende bij de approach uit te komen?
En daarnaast: hoe zorg ik ervoor dat ATC rekening houdt met de gekozen STAR?
1) Zonder ATC vliegen of geen flightplan invullen en doen alsof je VFR vliegt en dus wel taxi-clearance e.d. krijgt.
2) 3rd party ATC zoals Radar Contact, heb hier zelf geen ervaring mee.
3) Online vliegen op VATSIM.
De FS ATC is onrealistisch, niet alleen omdat er geen gebruik wordt gemaakt van SIDs en STARs maar het ergste vind ik nog dat ie je alle kanten op vectort om uiteindelijk de ILS te intercepten. Ik gebruik hem zelf alleen voor taxi routes, takeoff en landing clearance, de FMC doet verder al het werk. Via ATIS weet ik welke baan en dus STAR/transition ik moet kiezen en TCAS heeft ook zo zijn nut
[ Voor 13% gewijzigd door soganta op 04-02-2009 20:20 ]
Een D-ATIS is de digitale tekst variant hiervan, bijvoorbeeld:
Over de ATIS gesproken: weet iemand misschien waar je de real life D-ATIS van een willekeurig vliegveld kan vinden? Voor Australische vliegvelden gebruik ik Airservices Australia (bijvoorbeeld YSSY) en voor Noord-Amerika fboweb (niet gratis), maar voor Europa heb ik nog niks kunnen vinden. Offline vector ik namelijk mezelf en met de METAR en charts kom je een heel eind, maar een echte D-ATIS is net iets leuker.JFK ATIS INFO D 1451Z.
13008KT 10SM FEW100 SCT140 SCT250 26/07 A3008 (THREE ZERO ZERO EIGHT).
APPROACH IN USE ILS RY 31R, VISUAL APCH RY 31L.
DEPG RY 31L.
NOTAMS...
RWY 4R, 22L CLSD, RWY 4L, 22R CLSD.
NUM CRANES OPERATING AT JFK.
AS DEE EX SYSTEM TESTING IN PROGRESS.
PILOTS SHOULD OPERATE TRANSPONDERS WITH MODE CEE ON ALL TAXIWAYS AND RUNWAYS.
READBACK ALL RWY HOLD SHORT INSTRUCTIONS.
IN THE INTEREST OF NOISE ABATE MENT PLEASE USE ASSIGNED RY.
ADVS you have INFO D.
Verwijderd
De ATIS kan je via de radio beluisteren, via welke je ook contact hebt met ATC. Je kan de ATIS-frequentie met de hand invullen (doe ik altijd) of simpelweg kiezen via het ATC-menu. De ATIS is zal ik maar zeggen een bandje met een boodschap die steeds herhaalt wordt en bevat de basisinformatie die elke piloot moet weten, zoals het weer ter plekke, wat de runway in gebruik is, etc. etc. Die info wordt om de zoveel tijd geupdate.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:20:
Hoe werkt dat ATIS eigenlijk? (PMDG 747?)
Verwijderd
4. Als je het plan via FSBuild maakt en de SID eral inzet, zal ATC die aardig volgen, volgens mij. De STAR is een groter probleem omdat je die vaak pas onderweg kan uitkiezen (tenzij je in de US vliegt, want daar werkt het anders). Je kan er dan voor kiezen om tot aan de approach (dus voordat je alle kanten opgestuurd wordt) met ATC te vliegen en de rest te negeren (omschakelen naar andere freq) en je eigen plan te volgen.soganta schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:16:
Niet helaas, als je SIDs en STARs wilt gebruiken heb je 3 opties:
1) Zonder ATC vliegen of geen flightplan invullen en doen alsof je VFR vliegt en dus wel taxi-clearance e.d. krijgt.
2) 3rd party ATC zoals Radar Contact, heb hier zelf geen ervaring mee.
3) Online vliegen op VATSIM.
Het uitkiezen van een STAR kan nogal lastig zijn. Vind ik dan... Vaak komt de naam van de STAR gedeeltelijk overeen met het laatste waypoint, maar niet altijd. Bovendien hebben sommige vliegvelden diverse STARs per runway, maar soms ook alleen maar algemene STARs voor alle runways. Dat maakt het allemaal knap lastig. In de US zijn STARs niet verbonden aan runways en kun je de STAR vantevoren al invullen.
Ik zelf vlieg (met de PMDG MD-11) altijd volgens mijn eigen flightplan, in feite dus VFR. SIDs zoek ik vantevoren altijd wel uit, voor zover mogelijk, maar tegenwoordig gebruik ik zelden nog STARs. Ik vlieg vanaf het laatste waypoint richting vliegveld en voer alleen de runway in met de approach points en dan zorg ik zelf wel dat ik goed uitkom voor de baan (door te vliegen op heading), zoals ATC het wellicht ook zou doen (als 'ie in FSX goed zou werken). Niet al te realistisch dus, maar de STARs maakten er bij mij te vaak een onmogelijk zooitje van in het flightplan. Transitions heb ik sowieso eigenlijk nauwelijks gebruikt omdat ik nooit wist welke ik moest kiezen (ik heb geen charts etc.)
Verwijderd
Dat kan best als je ATC negeert...Bolk schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 01:57:
Nadeel van VFR is, is dat je geen low visibility approaches kan schieten...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 09:07 ]
Verwijderd
Die kende ik uiteraard al, maar kun je dat niet in je FMC programmeren?Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:07:
[...]
De ATIS kan je via de radio beluisteren, via welke je ook contact hebt met ATC. Je kan de ATIS-frequentie met de hand invullen (doe ik altijd) of simpelweg kiezen via het ATC-menu. De ATIS is zal ik maar zeggen een bandje met een boodschap die steeds herhaalt wordt en bevat de basisinformatie die elke piloot moet weten, zoals het weer ter plekke, wat de runway in gebruik is, etc. etc. Die info wordt om de zoveel tijd geupdate.
Dat je daar die informatie uit kunt halen?
Ik gebruik ActiveSky 6.5. Zit er een vliegtuig in de weg op de approach (maw) dat je een go around moet gaan maken? Open dan AS en druk op refresh AI. En hij is weg
Verwijderd
Nee, je kan alleen maar informatie erin stoppen. De FMC is een uitermate dom apparaat wat dat betreft.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:05:
[...]
Die kende ik uiteraard al, maar kun je dat niet in je FMC programmeren?
Dat je daar die informatie uit kunt halen?
vind hier wel de download 85mb,alleen moet je betaald lid worden, op overige sites waar ik het vind is het maar 10mb enzo.. beetje weinig lijkt me?
http://www.simviation.com...p?ID=60&page=29&mark=3819
De website van posky al geprobeerd?Tuzla schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:01:
Waar kan ik de project open sky 777 nou downloaden, wil het ff proberen in fsx. zie overal freeware maar krijg nergens de goede download te pakken?
vind hier wel de download 85mb,alleen moet je betaald lid worden, op overige sites waar ik het vind is het maar 10mb enzo.. beetje weinig lijkt me?
http://www.simviation.com...p?ID=60&page=29&mark=3819
http://projectopensky.com/downloads-index.php
Install FSX:
1. Unzip the file to the 'FS Root\SimObjects\Airplane' directory.
2. Move the files contained with 777-effects to 'FS Root\Effects'
3. Move the alternate Aircraft.cfg, Panel & Sounds folders in the included
'\FSX' folder into the main aircraft folder overwriting the originals.
1 en 2 volg ik nog... 3 weer niet helemaal..?
[ Voor 88% gewijzigd door FSXnoob op 06-02-2009 15:08 ]
Verwijderd
Ik wil namelijk op mijn netbook (samsung nc10) flightsimulatoren alleen haal nu gemiddeld maar 10fps.
Ik wil graag fs2004 tweaken zodat ik toch wel 30fps haal. Is dit mogelijk? en hoe eventueel?
Wel wil ik graag de graphics zo mooi mogelijk houden. Dus ik schakel bij wijze liever high quaility sound uit dan dat ik iets aan de graphics verander. Mocht de graphics toch naar beneden moeten dan doe ik liever die dingen uit die wel veel invloed hebben op de fps maar niet direct zo veel op de graphics zelf.
FSX, Vista 64, 6GB Ram, Xeon-4.2 Ghz alle Updates, Acceleration
Fullscreen DX10 50FPS
Windowed DX10 10FPS
Fullscreen DX9 45 FPS
Windowed DX9 10 FPS
Waarom is het spel slechter in Windowed-Mode?
Gulfstream G650
windowed is altijd minder. Heeft te maken met de interne werking van DX. Ik gok erop dat het te maken heeft met de backbuffer etc... maarja niet interessant verder.salimrmaf schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:32:
Ik merk wat vreemds;
FSX, Vista 64, 6GB Ram, Xeon-4.2 Ghz alle Updates, Acceleration
Fullscreen DX10 50FPS
Windowed DX10 10FPS
Fullscreen DX9 45 FPS
Windowed DX9 10 FPS
Waarom is het spel slechter in Windowed-Mode?
De nc10 heeft helaas maar een GMA950 als GPU (budget intel integrated chipset van 3 a 4 jaar geleden). Dus daar zou ik niet te veel van verwachten. Maar misschien wist je dat al wel.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:00:
Weten jullie wat de echte framekillers zijn bij FS2004?
Ik wil namelijk op mijn netbook (samsung nc10) flightsimulatoren alleen haal nu gemiddeld maar 10fps.
Ik wil graag fs2004 tweaken zodat ik toch wel 30fps haal. Is dit mogelijk? en hoe eventueel?
Wel wil ik graag de graphics zo mooi mogelijk houden. Dus ik schakel bij wijze liever high quaility sound uit dan dat ik iets aan de graphics verander. Mocht de graphics toch naar beneden moeten dan doe ik liever die dingen uit die wel veel invloed hebben op de fps maar niet direct zo veel op de graphics zelf.
Ik zou in elk geval de texture kwaliteit zo laag mogelijk zetten, omdat de GMA950 ook voor het video geheugen gebruik maakt van het systeemgeheugen zal dat een hoop bandbreedte op je geheugenbus schelen. Verder is het een beetje proberen vrees ik, de Atom is ook niet echt een game processor (doet alleen in-order processing) en FS2004 leunt ook vrij zwaar op de CPU, dus dat zou ook de bottleneck kunnen zijn. Dus de situatie is niet echt te vergelijken met een game PC, de bottlenecks kunnen op heel andere plaatsen zitten.
Wat ik denk dat het meeste zal uitmaken zonder je al te veel grafisch te beperken: Wolken helemaal uit (dus clear sky), ground texture kwaliteit laag, terrain detail op laag, autogen scenery en traffic op 0, gebouwen op medium. Plane textures en detail op laag (zie je toch alleen als je naar je eigen vliegtuig kijkt). En als de FPS dan goed is, steeds meer dingen toevoegen die je het meest belangrijk vindt tot de framerate te veel terug valt.
Je zou ook FS2000 kunnen proberen, die heb ik zelfs op een Pentium 1 - 166Mhz laptop zonder 3D kaart nog redelijk kunnen draaien destijds, en die ziet er helemaal niet zo veel slechter uit. En qua functies is hij bijna hetzelfde, zelfs de (erg handige) GPS zat er toen al in. Voordeel is dat je dan het detail toch weer wat hoger kunt zetten omdat het gewoon voor veel minder snelle computers bedoeld is.
Verwijderd
Even wat anders. Is er een multyplayer tool voor fs2004 om samen met je maat een pmdg md-11 te besturen?
Dus allebij op ons eigen pc`tje maar dan wel hetzelfde vliegtuig besturen. Piloot-coplioot situatie dus.
RJBB - EHAM dit keer, met dank aan de crew voor het flightplan.
![]() At the gate | ![]() Pushback | ![]() Takeoff in de ochtendgloren |
![]() NANKO3 SID | ![]() Matsumoto | ![]() |
![]() Dat was Japan.. | ![]() | ![]() De Sikhote-Alin bergen |
![]() Omgekeerde zonsopkomst | ![]() Voorlopig nog wel wat te gaan | ![]() Bijna donker |
![]() Ergens boven Finland | ![]() Eind in zicht | ![]() Duitsland |
![]() Tjeukemeer | ![]() Amsterdam | ![]() |
![]() Touchdown op 18R | ![]() Thank you for flying Finnair |
[ Voor 46% gewijzigd door Major Carnage op 08-02-2009 13:22 ]
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Zal proberen ook eens zoiets te doen, ik ga binnenkort real time van EHAM naar TNCM ( dat is Sint maarten toch? )
offtopic;Major Carnage schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:41:
Ik heb hem real time laten draaien. Buiten een filmpje tussendoor en avondeten ben ik er gewoon bij geweest. Rond 17.00 was de pushback en rond 04.30 geland.
Was het tweaken hard nodig? je hebt een flinke setup (specs) : )
lekker systeem hoor.. pfiew dat wil wel op "30
Het ligt in dit geval niet aan de CPU, meer aan de videokaart. Ati heeft schijnbaar altijd al problemen gehad met FSX. Zie bijvoorbeeld dit lijstje dat het probleem perfect illustreert.knights16 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:33:
[...]
offtopic;
Was het tweaken hard nodig? je hebt een flinke setup (specs) : )
lekker systeem hoor.. pfiew dat wil wel op "30
In principe komt het er op neer dat je gewoon geen 3d wolken kan gebruiken, omdat de FPS dan als een kaartenhuis in elkaar zakt.
Nvidia's SLI setups ondervinden overigens eenzelfde probleem. Bij enkele kaarten is er niets aan de hand.
FSX is overigens de enige game waarbij een dergelijk iets optreedt.
Ja, http://gc.kls2.com/airport/TNCMbear87 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:08:
Tof gedaan, thnx voor deze bijdrage![]()
Zal proberen ook eens zoiets te doen, ik ga binnenkort real time van EHAM naar TNCM ( dat is Sint maarten toch? )
Laatst ook gedaan, zat tussen de KLM missies.
Ik heb al een tijdje de PMDG 747 nu. Ik heb ook bij iemand met de MD11 gekloot, maar ik snap geen hol van de MD11 FMC
Nee hoor, FS2000 had ook al een GPS.Dani86 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:13:
@Gekke prutser, jij bedoelt FS2002. Die was de eerste met die GPS. (en imo een betere dan die van FS2004/X)
Geinspireerd door Major Carnage, hierbij een vluchtverslag van DAL1996 (Miami Intl Airport - Hartsfield-Jackson Atlanta Intl Airport):

Welcome on board.

Taxi-ing to and hold short of runway 09.

Delta 1996, hold short runway 9, traffic is Airbus on final.

Autopilot in CMD.

HEDLY.1 departure uitzicht over Miami.

Paar uur later, on final voor runway 26L.

Zo te zien was ik niet de enige, maar wat wil je met 5 runways

Touchdown 26L.

Aangekomen op de gate tussen de collega's.
Mochten jullie het teveel scrollen vinden dan wil ik ze op verzoek nog wel wat meer resizen...
Verwijderd
@soganta, nice pics!
Zie eruit als een leuk vluchtje. Lijkt alleen bij de 3e foto van onder, alsof die kist achter je op niet paralelle baan aanvliegt? Of moest jij nog een bochtje maken?
Ik heb btw met de final nooit de A/T erop staan, dat wil ik zelf in de hand hebben.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een mooie world scenery voor fs2004. Een soort patch dus waarmee alles meteen een stuk mooier wordt, waar je ook maar vliegt. Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. Wat is op dit moment een beetje DE scenery voor fs2004?
Ook vraag ik me af of je meerdere scenerys door elkaar kan gebruiken. Dus dat ik bijv vlieg van nederland naar duitsland en dat ik zowel een airport scenery in duitsland als in nederland gebruik.
Tevens vraag ik me af wat een goed AI pakket is. Ook hier zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dat jullie me een beetje wegwijs hierin kunnen maken. Jullie weten vast van ow dat en dat moet je hebben want beter is er niet te krijgen.
Hey,Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:07:
Beste flightsimulator vriendjes.
Ik ben op zoek naar een mooie world scenery voor fs2004. Een soort patch dus waarmee alles meteen een stuk mooier wordt, waar je ook maar vliegt. Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. Wat is op dit moment een beetje DE scenery voor fs2004?
Ook vraag ik me af of je meerdere scenerys door elkaar kan gebruiken. Dus dat ik bijv vlieg van nederland naar duitsland en dat ik zowel een airport scenery in duitsland als in nederland gebruik.
Tevens vraag ik me af wat een goed AI pakket is. Ook hier zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dat jullie me een beetje wegwijs hierin kunnen maken. Jullie weten vast van ow dat en dat moet je hebben want beter is er niet te krijgen.
Er zijn genoeg patches te vinden voor FS9; vooral voor de verschillende seizoenen (grond-textures). Ik weet zo 1,2,3 nit uit mijn hoofd welke de beste zijn.
Voor AI Kun je het beste kijken naar SkAI. Deze kun je niet downloaden via een site, maar wel via Torrents.

Gulfstream G650
Ik heb alleen maar een laptop, dus heb ik een gamepad gekocht omdat ik veel reis.
Maar hoe kan je in FS zorgen dat je joystick buttons als turbo knoppen worden gezien? Als je ze ingedrukt houd dan doet 1x de actie en dan stopt het weer. Erg lastig als je wilt trimmen of throttle wilt adjusten!
Verwijderd
Als je de knoppen instelt in FSX, zie je rechts een balkje (links staat de functie, rechts daarvan de bijbehorende toets, weer rechts daarvan de eventuele joystick assignement en daarnaast dus dat balkje). Als je de regelaar daarvan helemaal links hebt staan, is een klik een klik, hoe lang je de toets ook ingedrukt houdt. Als je de regelaar helemaal naar rechts zet, dan wordt het een knop die z'n werk doet totdat je 'm loslaat. Voor zaken als throttle en trimmen moet je de regelaar dus helemaal naar rechts zetten. Als je begrijpt wat ik bedoel...Megamind schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:25:
Maar hoe kan je in FS zorgen dat je joystick buttons als turbo knoppen worden gezien? Als je ze ingedrukt houd dan doet 1x de actie en dan stopt het weer. Erg lastig als je wilt trimmen of throttle wilt adjusten!
EDIT:
'k Heb even gekeken: die balkjes staan in de column Repeat! The name says it all.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 22:47 ]
Misschien gare gamepad?
Voor AI zou ik eens kijken naar World of AI. Dit pakket is volledig gratis, en iedere week verschijnen er wel een aantal updates en/of nieuwe pakketten. Met de installer kun je zelf eenvoudig de geïnstalleerde airlines beheren. Ze hebben nu al bijna 500 airlines uitgebracht, zowel passenger, cargo, GA en military.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:07:
[ Voor 3% gewijzigd door Er!k op 12-02-2009 08:25 ]
Koop geen Mytraffic, want dat ziet er echt niet uit. De gratis packs zijn gewoon beter.
Die MD-88 ging 27L of R.@soganta, nice pics!
Zie eruit als een leuk vluchtje. Lijkt alleen bij de 3e foto van onder, alsof die kist achter je op niet paralelle baan aanvliegt? Of moest jij nog een bochtje maken?
Dit topic is gesloten.