Het kleine-mismoderatietopic deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.036 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Str1ngS in 'nieuws: Ex-oprichter FASA koopt gametitels terug van Microsoft'

Is volgens mij niet echt offtopic, bovendien gaat men eronder gewoon over dat onderwerp verder en halen die reacties 0 (Neutraal) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Vindt deze wel een 0 waard, er zit toch informatie waarde in.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2341067

En met deze denk ik eerder aan een 0, het heeft wel informatie waarde maar is wel erg kort verwoord.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2340074
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2340074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ctrl + V niet te vaak gebruiken he :p
maar beide 0 idd, alhoewel die 2e (en 3e) ook nog wel een -1 waard zou kunnen zijn, +1 iig niet!

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die 2e en 3e ( ;) ) zijn een 0 in mijn ogen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
In mijn ogen dus ook, maar wanneer men het een -1 waard vind zou ik er ook geen probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De eerste link heb ik naar 0 gezet hoewel het magertjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb die tweede ook op 0 gezet, maar daar kunnen nog wat puntjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mijn puntjes zitten er al bij. 1e en 2e een 0.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Die 2 heb ik ok met een 0 gemod.

orange.x in 'nieuws: 'Mainstream Yorkfields uitgesteld door fsb-probleem''

Deze lijkt mij -1. Eerste deel van de reactie is offtopic, "ik heb een 8800 GT gekocht". Tweede deel lijkt mij offtopic én een te sterke generalisatie, "Maar het gaat de laatste tijd inderdaad nogal moeizaam met nieuwe producten". Volgens mij gaat het de laatste tijd helemaal niet moeizamer dan eerst. Problemen zijn van alle tijden.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
dmace in 'nieuws: 'Settopbox Apple verkoopt beneden verwachting''
Het is nog vroeg :P maar aangezien ik hier een 2 punten verschil maak met een FP ProMod mogen jullie je mening vast geven :)
Inhoud lijkt meer op hearsay dan op basis van harde info en de toevoeging 'barrel' maakt het voor mij een troll.

Uit hetzelfde draadje komt en fraaie flame-edit die de score behoorlijk de andere kant op doet wijzen Verwijderd in 'nieuws: 'Settopbox Apple verkoopt beneden verwachting''

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
botoo schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:23:
Het is nog vroeg :P maar aangezien ik hier een 2 punten verschil maak met een FP ProMod mogen jullie je mening vast geven :)
Inhoud lijkt meer op hearsay dan op basis van harde info en de toevoeging 'barrel' maakt het voor mij een troll.

Uit hetzelfde draadje komt en fraaie flame-edit die de score behoorlijk de andere kant op doet wijzen Verwijderd in 'nieuws: 'Settopbox Apple verkoopt beneden verwachting''
Nul en -1 vind ik.
De 1e vind ik vrij onschuldig. Barrel is wel licht flamerig, maar verder vind ik het niet schokkend.
De 2e vind ik in principe een nul, maar door zijn edit een duidelijke -1.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het wel degelijk een troll. Hij lijkt er alleen maar op uit om zoveel mogelijk negatieve punten aan te strepen zonder onderbouwing. Barrel is daarbij natuurlijk een flame. Niet ernstig, maar gecombineerd met zijn manier van het aanstrepen van de negatieven punten, en:
Nog meer fatale pointers die de marketing van apple gemist heeft?
.. maakt het voor mij een ordinaire troll.

Ik was het dus niet, die daar een +1 voor gaf O-)

Punksmurf in 'nieuws: 'Settopbox Apple verkoopt beneden verwachting''
Ik zie hier geen meerwaarde in. Een nulletje lijkt me een prima score.

Verwijderd in 'nieuws: 'Settopbox Apple verkoopt beneden verwachting''
Nulletje imo.
(Ja ik heb gezien dat de reactie ge-edit is, maar hij mag naar 0)

Z___Z in 'nieuws: 'Settopbox Apple verkoopt beneden verwachting''
Hier zie ik de meerwaarde ook niet in. En die +2 is een ordinaire mismod.

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 10-12-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik was het dus niet, die daar een +1 voor gaf O-)
Volgens mij kan botoo ook prima zien wie het wel was :p
it wasn't me either, met -1 staat hij prima op zijn plaats.

edit @RoD: 3x0 btw

[ Voor 5% gewijzigd door Arne op 10-12-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Beiden -1 uitgedeeld. Dat soort reacties doen ze maar op een eigen op te richten forum!

@RoD: alle drie een nulletje gegeven. Staan daar nu ook allemaal. Die tweede ziet er NU netjes uit, alhoewel ik de reactie ook heel begrijpelijk vind zonder het cursieve gedeelte.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een vraag, wat doen we met posts als deze? Eerst stond er alleen maar "wauw", meer niet. Daarom kreeg hij van mij een -1, wegens first-posting.

Nu heeft-ie, heel lame, er een hoop bijgetikt.

Alleen, als we die nu hoger gaan moderereren, beloon je imho dit soort wangedrag van 'snel een first-post scoren, en dan verder editten'. Lijkt me niet de bedoeling? Mede omdat je daarmee moderators straft die hem vroeg gemod hebben.

Mede door dit wangedrag blijft mijn -1 iig staan.

Edit: lama. hij heeft hem weer 100 procent omgegooid, nu is het weer een rasechte -1, deze keer wegens offtopic.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 10-12-2007 18:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Grappig :)
-1 erbij. Die van RoD allemaal 0.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
RoD schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:53:
Ik vind het wel degelijk een troll. Hij lijkt er alleen maar op uit om zoveel mogelijk negatieve punten aan te strepen zonder onderbouwing. Barrel is daarbij natuurlijk een flame. Niet ernstig, maar gecombineerd met zijn manier van het aanstrepen van de negatieven punten, en:

[...]

.. maakt het voor mij een ordinaire troll.
ik moet zeggen dat ik over die laatste zin heen heb gelezen (tja.. ik was maar even tussendoor hier aan het lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:15:
Even een vraag, wat doen we met posts als deze? Eerst stond er alleen maar "wauw", meer niet. Daarom kreeg hij van mij een -1, wegens first-posting.

Nu heeft-ie, heel lame, er een hoop bijgetikt.

Alleen, als we die nu hoger gaan moderereren, beloon je imho dit soort wangedrag van 'snel een first-post scoren, en dan verder editten'. Lijkt me niet de bedoeling? Mede omdat je daarmee moderators straft die hem vroeg gemod hebben.

Mede door dit wangedrag blijft mijn -1 iig staan.

Edit: lama. hij heeft hem weer 100 procent omgegooid, nu is het weer een rasechte -1, deze keer wegens offtopic.
Ik laat ook altijd mijn moderatie staan na een flinke edit. Ik vind het ook ongewenst dus ga ik dat ook niet belonen. Bovendien kun je zo wel bezig blijven, als je je moderatie moet gaan wijzigen na edits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
RoD schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:19:
Ik laat ook altijd mijn moderatie staan na een flinke edit. Ik vind het ook ongewenst dus ga ik dat ook niet belonen. Bovendien kun je zo wel bezig blijven, als je je moderatie moet gaan wijzigen na edits.
Ik in principe ook, maar als iemand bijvoorbeeld een +1-reactie plaatst en daar vervolgens iets later nog wat aan toevoegt zodat ie een +2 zou zijn ben ik ook weer niet te beroerd om m'n moderatie aan te passen.

Eerst een plekje reserveren met een korte FiPo en daarna alsnog gaan editten lijkt me ook een -1, blijvend. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik lijkt me geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Je zou het als zeer-grappig kunnen bestempelen, maar ik heb een 0 gekozen (gewoon wel leuke post).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Meerwaarde zie ik er inderdaad niet in, maar het is inderdaad gewoon een leuk onschuldig grapje, een 0 gegeven. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fox op 10-12-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:23:
Heb ik daar een +1 voor gegeven?? :$

Mijn kat moet mijn muis een tik hebben gegeven... :Y

Een -1 vindt ik het trouwens absoluut niet. Daarvoor is 'barrel' niet sterk genoeg. En hearsay... Ach... het is gewoon een mening, met punten die niet echt om zware onderbouwing vragen. Gewoon een 0 wat mij betreft.
Jammer dat hij die edit heeft gemaakt... Stond er nog niet toen ik 'm modereerde. Ik vond 'm in de originele vorm mooi ironisch.

Ik vindt het trouwens wel vervelend als de mods onmiddellijk de post naar -1 gooien vanwege zo'n edit... Dat versterkt alleen maar de negatieve gevoelens bij de poster.
Anderszijds wil je natuurlijk ook weer geen gezeur over moderaties, maar volgens mij is het middel hier erger dan de kwaal...

Mijn eigen regel in deze situaties: Als de post inderdaad duidelijk onterecht naar -1 is gemodereerd, en de poster dus terecht boos is, dan negeer ik de edit, en geef de normale moderatie. Ander moderatie gezeur krijgt natuurlijk wel een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Moet de volgende eigenlijk wel op -1?
Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse gamesverkoop groeit ten koste van dvd-verkoop'
Op zich haalt hij een goed punt aan, hij verwoord het netjes en zo ver off topic is het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

k1n8fisher schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:24:
Moet de volgende eigenlijk wel op -1?
Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse gamesverkoop groeit ten koste van dvd-verkoop'
Op zich haalt hij een goed punt aan, hij verwoord het netjes en zo ver off topic is het helemaal niet.
Dat een -1? Ammenooitniet. Dat is een zeer relevante opmerking.

* Delerium geeft een (verdiende) +1 en hoopt dat de modbot z'n werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, hij zet een goed punt neer dus dat maakt het een gemakkelijke +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
/me geeft ook een +1 en vraagd zich af waarom ecteinascidin de modbot niet een beetje geholpen heeft, alhoewel dit na een dagje alsnog kan natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Vind het ook wel een goede reactie, +1 gegeven. :)

Hier zijn er nog een aantal:

Sinester in 'nieuws: AMD minder waard dan ATi vorig jaar'
Vind deze persoonlijk meer een 0 waard.

GENETX in 'nieuws: AMD minder waard dan ATi vorig jaar'
Dit vindt ik persoonlijk een -1.

Bert2000 in 'nieuws: AMD minder waard dan ATi vorig jaar'
En dit juist een +1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:53:
/me geeft ook een +1 en vraagd zich af waarom ecteinascidin de modbot niet een beetje geholpen heeft, alhoewel dit na een dagje alsnog kan natuurlijk
Het gaat inderdaad lastig worden om die post op +1 te krijgen. Ik vraag me uberhaubt af waar die grote hoeveelheid -1 posts vandaan komt 8)7 Een incidentele mismod kan ik me nog voorstellen, maar zoveel mensen die allemaal -1 modden? Dat is dan behoorlijk kuddegedrag..
SniperFox schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:24:
Vind het ook wel een goede reactie, +1 gegeven. :)

Hier zijn er nog een aantal:

Sinester in 'nieuws: AMD minder waard dan ATi vorig jaar'
Vind deze persoonlijk meer een 0 waard.

GENETX in 'nieuws: AMD minder waard dan ATi vorig jaar'
Dit vindt ik persoonlijk een -1.

Bert2000 in 'nieuws: AMD minder waard dan ATi vorig jaar'
En dit juist een +1. :)
Die tweede vind ik nog net een onschuldige nul. Voor de rest eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

RoD schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:28:
[...]

Het gaat inderdaad lastig worden om die post op +1 te krijgen. Ik vraag me uberhaubt af waar die grote hoeveelheid -1 posts vandaan komt 8)7 Een incidentele mismod kan ik me nog voorstellen, maar zoveel mensen die allemaal -1 modden? Dat is dan behoorlijk kuddegedrag..
Dit is eigenlijk ook wel een "flaw" aan het huidige systeem vindt ik, als je op een nieuwe FP post gaat kijken en posts die je niet "lief" vindt maar wel een normale inhoud hebben -1 gaat doen heb je geheid mensen die ja na gaan doen omdat ze hetzelfde stemme als het gemiddelde. Zo heb je ook expert mods die hierin mee doen waardoor modBotje zijn werk niet kan doen. :'( Het zou beter zijn als je alleen expert kan worden op basis wat ProMods hebben gemodereerd en dat op basis daarvan je verschil wordt gerekent. Kudde gedrag wordt in het huidige systeem teveel beloond vindt ik persoonlijk.

Tja wat is een post zonder mismod? :D

Verwijderd in 'nieuws: AMD minder waard dan ATi vorig jaar'
Zie niet echte meerwaarde, een mooi nulletje vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het is alleen behoorlijk ondoenlijk om 9 of 10 mensen alle "richtscores" (geen expertscore meer dan) te laten vaststellen. Ik besteed best veel tijd aan modereren, maar 24/7 is nu ook weer enigsinds overdreven :p

over de aangedragen post: kan ik terecht niet modereren.

[ Voor 12% gewijzigd door Arne op 10-12-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:34:
[...]

Dat een -1? Ammenooitniet. Dat is een zeer relevante opmerking.
Ben ik het absoluut niet mee eens ! Dit is juist een schoolvoorbeeld van een flamebait.

Er wordt helemaal nergens in het artikel, of in de reacties de schuld gegeven aan kopieerders. Waarom dan toch doen alsof dat gebeurt? Er is ook geen enkele reden om de platenmaatschappijen er weer bij te slepen. Het gaat er niet over, en ze hebben hier niets over gezegd, dus ga ze ook geen woorden in de mond leggen. Pure flamebait.

Dat is wat mij betreft ruim voldoende om een -1 te geven. Dat er ook een valide argument in de post staat, is niet voldoende reden om de post uit het slop te trekken. Er zijn genoeg andere posters in de thread die dit soort valide argumenten kunnen maken zonder daarbij gelijk een flamebait toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:05:
[...]

Ben ik het absoluut niet mee eens ! Dit is juist een schoolvoorbeeld van een flamebait.

Er wordt helemaal nergens in het artikel, of in de reacties de schuld gegeven aan kopieerders. Waarom dan toch doen alsof dat gebeurt? Er is ook geen enkele reden om de platenmaatschappijen er weer bij te slepen. Het gaat er niet over, en ze hebben hier niets over gezegd, dus ga ze ook geen woorden in de mond leggen. Pure flamebait.

Dat is wat mij betreft ruim voldoende om een -1 te geven. Dat er ook een valide argument in de post staat, is niet voldoende reden om de post uit het slop te trekken. Er zijn genoeg andere posters in de thread die dit soort valide argumenten kunnen maken zonder daarbij gelijk een flamebait toe te voegen.
Het wordt misschien niet in het artikel gezegd, maar er wordt wel degelijk de schuld bij kopieerders gelegd. Misschien was een bronnetje naar andere artikelen goed geweest. In ieder geval kan ik er met de beste wil van de wereld geen flame in zien. Ook al zou het niet waar zijn, dan is het gewoon een onschuldige opmerking. Verder is het punt wat hij maakt gewoon goed, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.. het probleem met de -1 score is dat het zo slecht gedefinieerd is. Een zware off-topic moet op -1, maar een lichte off-topic moet op 0. Dat is lastig in te schatten.
En wat dan te doen met opzichzelf goede reacties op zware off-topics? Voor het kunnen filteren zouden die eigenlijk ook op -1 moeten staan, maar er is toch een neiging hogere scores uit te delen...

Een andere probleem met -1 is dat het zo absoluut is. Verschil tussen 0 en 1 zullen de meesten niet wakker over liggen, omdat beiden zichtbaar is. Maar het verschil tussen 0 en -1 is extreem relevant, omdat het wel of niet default onzichtbaar betekent.

Anderszijds wil je ook niet te weinig -1 geven, omdat het filter effect op de FP dan weg is... Dan kun je net zo goed niet modereren...

Er is wat mij betreft te weinig marge in de negatieve score. De moderatie is op dit moment haast binair... Rood of groen. Er is geen geel... Ik zou graag een geel zien. Geel voor off-topics bijvoorbeeld, en voor posts die een nogal flamerig karakter hebben, maar niettemin ook wel goede punten in zich hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Of er geel moet tussen groen en rood is al vaker besproken (maar wel een goed punt imo), echter ik zie niet wat het met bovenstaande post te maken heeft. Of ging het daar niet over? Offtopicheid kan ik er niet aan vinden.

Bosmonster in 'nieuws: Europese versie 'No More Heroes' wordt gecensureerd'
Verwijderd in 'nieuws: Europese versie 'No More Heroes' wordt gecensureerd'
Beide geen meerwaarde, maar een mooie 0, lijkt mij.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 11-12-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh... ik dacht dat je het over -1's in het algemeen had, maar ik zie nu dat je het specifiek over die post had.

Tja i.p.v. kudde gedrag te veronderstellen, zou het ook kunnen zijn dat er meer mensen het met mij eens zijn dat het flamebait gehalte aan die specifiek post te hoog was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 18:10

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Michaelm in 'nieuws: Microsoft treft schikkingen met verkopers illegale software'
Deze krijgt nu -1, maar is imo te negatief beoordeeld.
Hij geeft zijn mening met af en toe wat kracht woorden, maar gaat niet over de schreef vind ik.
Ik moet wel toegeven dat ik een hoop frustratie hoor in zijn reactie :? Misschien dat hij eens met iemand daarover moet gaan praten.

[ Voor 17% gewijzigd door Goodielover op 11-12-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Jullie conclusie is dus niks waard in deze.
En markt studies zijn niks waard
dan is dat dus gewoon grote bullshit.
zelfs nog grotere bullshit.
Maar men wil graag vele malen meer winst en dan haalt men zo'n domme marktstudie naar voren.
-1 te negatief? Ik vind er wat voor te zeggen. De post is nogal pretentieus van toon, er wordt met "feiten" gestrooid en al met al is een beetje een gefrustreerd relaas. Ik vind 'm erg tussen -1 en 0 zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind dit een erg makkelijke -1. Het is gewoon een aaneenschakeling van ononderbouwd ranten danwel flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik kan me in beide beoordelingen wel vinden. Door z'n overdreven taal en enter-gebruik heb ik -1 gekozen. Grote lappen teksten zijn interessant, maar niet op zo'n manier.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vind dit een bijzonder duidelijke -1, om de redenen die Cyphax al aanhaalt. Het hangt van de beledigingen en sneren naar anderen aan elkaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:33:
Oh... ik dacht dat je het over -1's in het algemeen had, maar ik zie nu dat je het specifiek over die post had.

Tja i.p.v. kudde gedrag te veronderstellen, zou het ook kunnen zijn dat er meer mensen het met mij eens zijn dat het flamebait gehalte aan die specifiek post te hoog was.
Op zich valt hij niemand negatief aan. Hij geeft alleen aan te verwachten dat deze tegenvallende verkopen over een tijdje door de industrie zullen worden misbruikt, wat niet zo'n gekke aanname is. mede daarom vond ik zijn bijdrage meer waard dan -1 en heb hem dan ook hier ter discussie ingebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cyphax schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:15:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

-1 te negatief? Ik vind er wat voor te zeggen. De post is nogal pretentieus van toon, er wordt met "feiten" gestrooid en al met al is een beetje een gefrustreerd relaas. Ik vind 'm erg tussen -1 en 0 zweven.
Bovenstaande voorbeelden (dwz in de originele post) zijn in mijn ogen genoeg voor een -1. De hele post hangt aan elkaar met flames, beledigingen en generalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Het woord datalimiet is gevallen, in dit geval in Canada waar het bij een ISP op 75 GB ligt! En de eerste reactie die de Belgische situatie ermee vergelijkt is al binnen (en 2x op 0 gemod)

Thunderhawk0024 in 'nieuws: Discussie net neutrality laait op na aanpassing pagina's door isp'

Lijkt me niet functioneel, niet leuk om te lezen off-topic en ongrappig want de Belgische situatie is wel bekend (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volledig offtopic en een niet erg zinnige post. Terecht op -1 imo.

Pruts0r in 'nieuws: Discussie net neutrality laait op na aanpassing pagina's door isp'
Deze heeft imo geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Deze post staat op +1, maar ik vraag mij af waarom.

Da's niet helemaal waar. Ik snap wel waarom ie op +1 staat maar elke nieuwsposting opnieuw staat deze post er weer minstens 1 keer tussen. Een populaire mening, hence +1. Ik heb 'm 0 gegeven.

Of is mijn beredenering fout en hoort ie wel op +1? Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tja, natuurlijk heeft hij een punt. Muziek luisteren in een winkel om te bepalen wat wel en niet mooi is is ook verre van ideaal! Alleen is het niet echt een origineel punt ofzo, zelfs zonder dat iemand het al gemeld heeft is het al beina een dubbelpost... Ik hou het ook maar op een 0 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

RagEnigma in 'nieuws: Ook Nokia wil deel belomzet telefoons van telco's'
Ik snap de +1 waarde van deze post niet.
Het is een ongenuanceerde post en zo staan er nog meer.
Men is meer bezig met (net zo ongenuanceerd) "mee eens" te modden dan echt te kijekn naar de meerwaarde.
Graag even hulp want alleen red ik het niet
Deze is ook al net zo ongenuanceerd: Lieuwe15 in 'nieuws: Ook Nokia wil deel belomzet telefoons van telco's'
en nog zo'n overwaardering: Str1ngS in 'nieuws: Ook Nokia wil deel belomzet telefoons van telco's'

[ Voor 25% gewijzigd door Goodielover op 12-12-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
alle 3 een 0 gegeven.
Alhoewel ik bij die eerste wel enige twijfel had. Hij heeft wel een interessante vraag namelijk. Je overdrijft dan ook wel enigsinds imho :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Mee eens, alle drie een 0 gegeven.

TERW_DAN in 'nieuws: Dell begint met verkoop tablet-pc's'
Deze vindt ik meer een 0 waard, hij heeft wel een punt maar meerwaarde vindt ik het persoonlijk niet echt waard.

Katseviool in 'nieuws: Mastercard komt met betaalpas voor microbetalingen'
En deze ook een 0, te kort door de bocht.

tweaktubbie in 'nieuws: Mastercard komt met betaalpas voor microbetalingen'
Deze vindt ik juist wel een +1 waard.

GENETX in 'nieuws: Mastercard komt met betaalpas voor microbetalingen'
Hier zie ik wel een +2 in, jullie meningen? :)

YopY in 'reviews: TLB-bug in quadcore AMD-chips: het hele verhaal'
En hier zie ik de meerwaarde ook niet van in, een mooie 0 maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Fox op 12-12-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Men neme deze reactie: NjedVet in 'nieuws: Technisch directeur Linden Lab na zeven jaar aan de deur'
Is ge-edit naar "never mind", waarschijnlijk omdat hij niet goed gelezen had. -1 dus. Maar nu staan de volgende mensen die op hem reageren en het juiste stukje uit het artikel citeren ook op -1, niet terecht imo.
Het gaat om:
jip_86 in 'nieuws: Technisch directeur Linden Lab na zeven jaar aan de deur'
n0pe in 'nieuws: Technisch directeur Linden Lab na zeven jaar aan de deur'

Er zijn er nog een paar, maar die staan terecht op -1 naar mijn mening. Je kunt nog spreken van dubbelposts, maar de posts zitten zo dicht op elkaar dat dat geen reden is voor een -1.
Naar mijn mening horen ze gewoon op 0.

Verder:
Woy in 'nieuws: Technisch directeur Linden Lab na zeven jaar aan de deur'
Ongeveer hetzelfde verhaal.

En:
Collen in 'nieuws: Technisch directeur Linden Lab na zeven jaar aan de deur'
Vind ik geen rare reactie. Het staat ongeveer zo in het artikel. Ongewenst vind ik het niet, dus een 0, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb bij dat 1e deel 4/5 een 0 gegeven, alleen deze niet:
ocdaan in 'nieuws: Technisch directeur Linden Lab na zeven jaar aan de deur'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens, dat is een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Denk niet dat het ooit lukt om ze op 0 te krijgen zo. Ze zijn voor mij gewoon behulpzaam en geen dubbelposts dus, omdat ze dat tegelijk hebben gepost.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Misschien eentje waar een powermod naar moet kijken: -2 imho XeriuM in 'nieuws: 'Telenet schrapt datalimieten'' (dat er iemand tussen zit die zoiets +2 mod :X)

Feelbest in 'nieuws: Bond en Isoc pleiten voor prijssplitsing hardware en software'
Niet echt een toevoeging voor de discussie. -1 denk ik.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XeriuM in 'nieuws: 'Telenet schrapt datalimieten''
komt deze in aanmerking voor een -2? lijkt me wel. er is ook nog een +2 voor uitgedeeld :'(
edit: TheCoolGamer was me één minuutje voor

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

TheCoolGamer schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:20:
Misschien eentje waar een powermod naar moet kijken: -2 imho XeriuM in 'nieuws: 'Telenet schrapt datalimieten'' (dat er iemand tussen zit die zoiets +2 mod :X)

Feelbest in 'nieuws: Bond en Isoc pleiten voor prijssplitsing hardware en software'
Niet echt een toevoeging voor de discussie. -1 denk ik.
Die 1e natuurlijk een -1 (of -2)

Die 2e vind ik wel een 0. Het is een antwoord op een vraag en ik vind er niks mis mee. Als iemand wat vraagt lokt het natuurlijk ook reacties uit.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:21:
XeriuM in 'nieuws: 'Telenet schrapt datalimieten''
komt deze in aanmerking voor een -2? lijkt me wel. er is ook nog een +2 voor uitgedeeld :'(
edit: TheCoolGamer was me één minuutje voor
Dit is schelden. Volstrekt overbodig en ...

... user heeft er een handje van: http://tweakers.net/search/?DB=Userreacties&Query=XeriuM

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 12-12-2007 15:02 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die eerste is een hele dikke -1 ja. Misschien dat een PowerMod er nog even naar moet kijken, want het is gewoon een ordinaire scheldpartij.
De tweede mag wel op 0 ja. Onschuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat gelukkig vast op -2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Gelukkig, zoals je kan zien aan veeltal van zijn reacties is het een nogal onbeschoft mannetje.

seal74 in 'nieuws: Technisch directeur Linden Lab na zeven jaar aan de deur'
Deze copy 'n paste lijkt mij geen meerwaarde waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Desondanks is het wel handige informatie, vooral omdat het in het artikel niet erg duidelijk staat. Verder staat er een bron bij. Ik vind het een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
ik niet, helemaal niet omdat het enige dat hij zelf bedacht nog niet volledig is ook.... (zoals even verderop wordt gemeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat denken jullie van deze ?

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2346361

Heeft naar mijn mening weinig (tot geen) waarde en staat wel op 0.
Hierbij is mij vooral opgevallen dat enkele minuten nadat ik hem -1 gaf en hij in het rood duikelde er plots iemand +1 toekende en het terug mooi groen werd, persoonlijk zie ik geen directe meerwaarde in die post dus lijkt me eerder een "strategische" +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Natuurlijk is dat een -1. Die +1 gever heeft vanzelf een probleem.
FOUT! DIT IS NIET WAAR
Tweakers moet leren niet zomaar artikels van andere websites te herschrijven.
SCHREEUW NIET ZO ;). Hier begint het al irritant te worden
Dit is eigenlijk wel interessant
En ondertussen heeft deze brolprovider er nog wat extra reclame bij!
Brol? Klinkt iig niet positief
Het is zielig om te zien hoe zo'n slechte firma's zoveel aandacht krijgen.
Hoezo slechte firma. Alleen maar omdat dit nieuws niet waar zou zijn?
Het zijn mafia praktijken als je kijkt naar wat klanten ervoor moeten betalen.
Onnodig en zelfs een waarschuwing waard
Dommel.be is sneller met zijn ADSL2 voor nog geen 30€ in de maand!
Vanaf volgend jaar gaat Dommel limietloos en dit is geen "grap"
Waarom reclame en dan ook nog dikgedrukt?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij uit z'n ongenoegen over het artikel, flamed daarna nog even vrolijk op de ISP en "adverteert" daarna met een andere ISP. Klagen over het artikel = -1 flamen = -1 en spammen = -1.
Makkelijke -1 imo.

Edit: Met ^^ dus.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 12-12-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
kan ik het niet niet mee eens zijn!
Wanneer hij alleen die linkjes had gegeven was er niks aan de hand, sterker nog, was een +1 wel aanvaardbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alleen die linkjes had ik ook geen +1 gevonden. In het artikel staat al ongeveer dezelfde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2346216
deze insinuatie slaat natuurlijk nergens, op dikke -1 imho, alhoewel de review wel wat mider wervend had gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:51:
kan ik het niet niet mee eens zijn!
Wanneer hij alleen die linkjes had gegeven was er niks aan de hand, sterker nog, was een +1 wel aanvaardbaar geweest.
In zijn post suggereert junkchaser dat tweakers.net foute informatie doorgeeft door te stellen dat telenet haar datalimieten aanschaft, gezien dit in het artikel zelf door tweakers ook weer word ontkracht denk ik eerder dat junkchaser niet het hele artikel heeft gelezen en is afgegaan op de eigenlijk niet zo goed gekozen titel.

de links die junkchaser aangeeft in zijn post, zijn artikels die vermelden dat telenet de afschaffing van de datalimieten ontkent, wat ook al aangehaald werd in het tweakers.net artikel zelf en dus geven die links geen enkele meerwaarde mijns inziens

dus als hij enkel die links zou aangehaald hebben, zou hij "duplicate information" geven wat mij eerder een 0 moderatie dan een +1 lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tja, ook ik ben op dit moment afgegeaan op de titel en heb het hele artikel niet gelezen. Dit vond ik ook nergens voor nodig aangezien het onderwerp me niet echt aanspreekt en het niet nodig was voor het beoordelen van de aangegeven post met -1. Dat ik mij toch heb later verleiden tot het geven van een uitspraak over wat alleen de linkjes waard zouden zijn geweest is niet erg netjes, mijn excuses daarvoor. Overigens had ik het over aanvaardbaar, niet de score die ik zou geven. Ik dek mijzelf altijd nog wel een beetje in wanneer ik het artikel niet lees :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij hoort deze reactie gewoon op de -1 thuis wegens trolling, met termen als "volgelingen", "dorspgek", "klungelig" etc etc

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Mee eens, lijkt mij op een flamebait uiteraard een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

+1? (ik heb iig gewoon 0 gekozen)
Kees in 'plan: Server- & netwerkstatusmeldingen VIII'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is gewoon een 0 ja, ik zie er geen enkele meerwaarde in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 07:24
Wat vinden jullie hiervan:
Superstoned in 'nieuws: Kamer steunt plannen voor stimulering opensourcegebruik bij overheid'

Naar mijn mening geeft hij helemaal geen nuttige informatie (zegt alleen maar dat je moet googlen als je het wil weten), daarnaast wat in hoofdletters en wat krachttermen gebruikt die niks toevoegen.
Maar hij wordt wel ondertussen door 4 mensen met +1 beoordeeld.

Edit:
En voor de reactie op dit bericht geldt hetzelfde, krijgt ook +1 (Verwijderd in 'nieuws: Kamer steunt plannen voor stimulering opensourcegebruik bij overheid'). Lijkt mij ook meer een 0

[ Voor 22% gewijzigd door --Niels-- op 12-12-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

--Niels-- schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:33:
Superstoned in 'nieuws: Kamer steunt plannen voor stimulering opensourcegebruik bij overheid'

Naar mijn mening geeft hij helemaal geen nuttige informatie (zegt alleen maar dat je moet googlen als je het wil weten), daarnaast wat in hoofdletters en wat krachttermen gebruikt die niks toevoegen.
Ik vind't een 0. Geen bijster interessante posts, geen nieuwe inzichten maar slechts meningen gepresenteerd als feit. Al met al vind ik hem net niet slecht genoeg voor een negatieve score. De +1 vind ik wel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1 vind ik ook wel kunnen. Mijn goede voornemen voor het volgend jaar is om posts in het algemeen wat hoger te beoordelen. Een 0 is voor een post die niets toevoegt. In deze post legt hij uit waarom hij vindt dat de overheid oss moet stimuleren. Ook al geeft hij geen bronnen, het voegt wel iets toe.

De ranterige toon maakt dat het ook een 0/-1 kan worden, maar aangezien het niet echt een persoonlijke aanval is, kan ik me er niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat voegt de post toe om er een +1 voor te geven? Meningen gepresenteerd als feit is wat ik zie en verder een "ik ga hier niet meer op in". In mijn ogen geen aanleiding voor een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:18:
Volgens mij hoort deze reactie gewoon op de -1 thuis wegens trolling, met termen als "volgelingen", "dorspgek", "klungelig" etc etc
heb ook een -1 gegeven, alhoewel ik er ook om moest lachen, Steve en Bill komen op mij ook weleens over als dorpsgekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ondertussen heeft die reactie van Superstoned zelfs een +2 gekregen (2x). Lijkt op strategisch/mening modden. Misschien dat een Powermod wat mensen hierop moet aanspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+2 is zeker teveel. -1 is ook te weinig. 0 en +1 vind ik beide goede score's. De verdeling bevestigt dat. Ik denk dat de modbot het verder wel zal regelen. Die "ik ga hier niet op in" is precies wat het een rant-achtige toon geeft, maar hij vat wel alle argumenten samen die er zijn vóór oss-stimulatie. Dat hij er niet dieper op in gaat maakt niet zoveel uit. Had hij dat gedaan, dan was het een uitstekende post geweest. Nu heeft het slechts meerwaarde.

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Niet mijn post, maar vind het toch wel erg vreemd gemod
Tachyon in 'meuk: nVidia ForceWare 169.21'

Geeft toch wel erg goed weer wat er aan de hand is. Er staat dat de driver kandidaat is voor WHQL, teriwjl op de nvidia site overal beta staat, in bestandensnamen, onderwerpen links etc. Ook in de release notes.

Hij geeft dit op een korte (misschien wat lollige) manier weer. De reactie daarop wordt +2 gemod, terwijl die juist niet correct is.
Het antwoord op die post is dan weer -1 gezet, hierin verdedigt hij alleen maar zijn standpunt, en heeft nog gelijk ook. Oke, dat hij -1 wordt gemod omdat hij op de mod actie in gaat begrijp ik, maar het eerste en het tweede reactie behoren mijn inziens pcies andersom gemod te worden.

Can`t live without the mods

• RoD
  • Niet online

RoD

Mizitras in 'nieuws: Telenet verhoogt snelheden; limieten blijven - Update'
Geen meerwaarde imo.

Kain_niaK in 'nieuws: Telenet verhoogt snelheden; limieten blijven - Update'
Dit lijkt me illegaal, dus een -1.

Verwijderd in 'nieuws: Telenet verhoogt snelheden; limieten blijven - Update'
Belediging naar T.net + "maffia België" Eveneens -1.

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 13-12-2007 02:13 ]

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Op een of andere manier komt bij een nieuwsbericht over open standaarden/software de Anti-microsoft mensen bovendrijven die even hun ei kwijt moeten.

Nou is het topic closed (software|standaarden) vs open (software|standaarden). Lijken mij dus allemaal offtopics

ik ben er bij deze kidde in 'nieuws: Kamer steunt plannen voor stimulering opensourcegebruik bij overheid' wel even op in gegaan, maar feitelijk worden in vrijwel alle reacties "inferieure" Microsoft producten vergeleken met "superieure" open source producten. Volledig voorbijgaand aan de inhoud van het nieuwsbericht.

Lijkt me dat heel veel reacties richting 0 of -1 kunnen, terwijl die nu op +1 staan. Vooral de reacties van superstoned vind ik soms helemaal nergens op slaan. Ik hoop dat jullie richting de relevante status meemodden met mijn idee, anders ben ik over minder dan 48 uren modloos ;), (meestal ben ik namelijk de enige die de +1 posts op 0 mod tot nu toe). Toch maar even de overduidelijke posts modden

Verder deze: Little Penguin in 'nieuws: Kamer steunt plannen voor stimulering opensourcegebruik bij overheid', lijkt me ook weer geen +2 waard. Het is informatie bekend bij een frequente bezoeker van T.net dus een +1 lijkt me meer gerechtvaardigd (staat nu op 1.4).

Verwijderd

Die laatste vond ik ook al vreemd. :P Maar ik had niet echt het idee dat hij lang op +2 zou blijven, zoals nu ook blijkt. Het modsysteem lijkt toch wel te werken.

Aangezien Microsoft in het artikel aan het woord is, en het bedrijf ook sterk benadeeld wordt door dit plan, lijkt het me niet echt realistisch om Microsoft helemaal buiten de discussie te houden. In de aangehaalde post van kidde wordt ook echt niet alleen Microsoft aangehaald. Ik zie hier codec-bakkers, Adobe, licentie-validatie, potentieel faillissement, file-formats, performance, hergebruik van code, en inderdaad ook Microsoft Windows.

En dat is een passend (hoewel wat lang) antwoord op de vraag:
Wat voor een voordeel heeft jan met de pet thuis met een werkplek gebaseerd op open source OS en programmatuur ten opzichte van Closed Source?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 03:43 ]

Verwijderd

Flippel in 'nieuws: Nieuw systeem moet navigatie binnenshuis mogelijk maken'

Lijkt me echt een geval van strategisch stemmen... +2 voor zo'n post... right 8)7

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien kan een powermod eens naar deze reactie kijken? Ik vind het niet kunnen dat hij Telenet ervan beschuldigt mensen midden uit hun nacht uit hun bed te plukken en te martelen en vermoorden...

Virussen? Scan ze hier!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wilde hem net ook al posten, hij staat nu op 0.
Die post is imho gewoon -1 waard. Het is mislukte grap en firstpost op Fok niveau wat zeker niet past bij dit serieuze nieuwsbericht.

🌞🍃

• Quacka
Datafeest schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:28:
[...]

Ik wilde hem net ook al posten, hij staat nu op 0.
Die post is imho gewoon -1 waard. Het is mislukte grap en firstpost op Fok niveau wat zeker niet past bij dit serieuze nieuwsbericht.
Het is een grap. En ik vind hem nog leuk ook.
Ik twijfel dus over een 0 of een plus 1. Ik denk dat ik maar voor nul kies.
-1 is een mismod

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

wildhagen schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:14:
Misschien kan een powermod eens naar deze reactie kijken? Ik vind het niet kunnen dat hij Telenet ervan beschuldigt mensen midden uit hun nacht uit hun bed te plukken en te martelen en vermoorden...
Een modbreak geplaatst.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Quacka schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:31:
[...]

Het is een grap. En ik vind hem nog leuk ook.
Ik twijfel dus over een 0 of een plus 1. Ik denk dat ik maar voor nul kies.
-1 is een mismod
-1 vind ik geen mismod, maar ik heb wel 0 gekozen. Is toch best grappig te noemen.
Had wel bijna -1 gekozen omdat hij eigenlijk erg offtopic (of iig erg flauw) is aangezien er in het artikel goed beschreven staat waarvoor binnenhuise navigatie gebruikt gaat worden.

☻/
/▌
/ \

• Quacka
Kixtart schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:42:
[...]

-1 vind ik geen mismod, maar ik heb wel 0 gekozen. Is toch best grappig te noemen.
Had wel bijna -1 gekozen omdat hij eigenlijk erg offtopic (of iig erg flauw) is aangezien er in het artikel goed beschreven staat waarvoor binnenhuise navigatie gebruikt gaat worden.
elke grap kan je dan wel als flauw gaan betitelen.
Grappen horen gewoon op 0 of +1 en niet op -1.

Verwijderd

Tja... ik snap mijn mede moderatoren hier absoluut niet. :N
De hele post is één dikke vette flame. Flame richting de persoon waarop hij reageert ('idioot', 'oogkleppen rondlopen'), en flame naar de software fabrikanten ('verrot'')

Verder wordt er geen enkel punt aangedragen. Slechts absurde kwalificaties als 'kwaliteit bedroevend laag', 'geen innovatie', zonder enige argumentatie of referentie.

Ongelooflijk dat mensen hier een +1 of +2 voor geven. 0 is verdedigbaar, maar de algehele toonzetting van de post, in combinatie met het absolute gebrek aan inhoud, heeft 'm voor mij over de grens naar -1 getrokken.
Edit:
En voor de reactie op dit bericht geldt hetzelfde, krijgt ook +1 (Verwijderd in 'nieuws: Kamer steunt plannen voor stimulering opensourcegebruik bij overheid'). Lijkt mij ook meer een 0
Mja... twijfelgevalletje... Ik heb 'm ook een 0 gegeven, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die 'm een +1 geven.

Verwijderd

Quacka schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:53:
[...]

elke grap kan je dan wel als flauw gaan betitelen.
Grappen horen gewoon op 0 of +1 en niet op -1.
Sommige 'grappen' horen wel degelijk op -1. Geen enkele reden waarom 'grappen' daarvan uitgesloten zouden moeten worden.

Maar deze vindt ik onschuldig. Had van mij niet gehoeven, maar ook geen reden 'm op -1 te zetten.

• Arne
Ik kan inderdaad ook geen reden bedenken waarom alles wat als grap bedoeld is 0 of +1 zou moeten krijgen. In dit geval heb ik ook een 0 gegeven, maar dat doe ik zeker niet voor elke mislukte grap!

[...]
Dit is zijn huidige "beloning", enige hulp met het verhogen van het percentage -1 zou wel welkom zijn idd.
+2 Uitmuntend 2
+1 Meerwaarde 15
0 Neutraal 26
-1 Ongewenst 8

• Goodielover

Goodielover

Dit is geen verzoek om mismoderatie, maar gewoon moderatie.
nieuws: 'Microsoft wil aantal Xbox 360-spellen in Japan verdubbelen'
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die dit topic modereert.
Zijn er nog meer moderatoren online?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:10:
[...]

Sommige 'grappen' horen wel degelijk op -1. Geen enkele reden waarom 'grappen' daarvan uitgesloten zouden moeten worden.

Maar deze vindt ik onschuldig. Had van mij niet gehoeven, maar ook geen reden 'm op -1 te zetten.
Ik kies ook voor 0. Ik kan er niet echt iets ongewenst in ontdekken. Hij is wat flauw, maar wel ontschuldig.
Goodielover schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:46:
Dit is geen verzoek om mismoderatie, maar gewoon moderatie.
nieuws: 'Microsoft wil aantal Xbox 360-spellen in Japan verdubbelen'
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die dit topic modereert.
Zijn er nog meer moderatoren online?
:w
Ik zal er even langslopen.

Sir.roYa in 'nieuws: 'Microsoft wil aantal Xbox 360-spellen in Japan verdubbelen''
Dit vind ik geen -1. Onschuldige 0.

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 13-12-2007 13:01 ]

• Arne
:w
tja, het onderwerp kan me niet echt intereseren, toch wil ik hem op verzoek best wel even langslopen hoor :p

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.