Het kleine-mismoderatietopic deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.033 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
botoo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:02:
[...]

Er worden veel vaker stukjes van anderen gebruikt, het verzamelen van die stukjes is mss officieel plagiaat maar ik wil dat zeker niet te zwaar opnemen dat de schrijver geen bronvermelding doet (ook met bronvermelding is het plagiaat afaik).
Wmb is er netjes wat werk (tekst verzamelen) gedaan en dat mag best beloond worden. een +1 is hier op z'n plaats.

Niet al te star modereren mensen :)
Het letterlijk kopiëren van een tekst uit een artikel op een andere site, zonder vermelding hiervan, wordt dus beloond? Beetje rare pollicy. Ik hou het bij dit soort duidelijk jatwerk op -1.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Jatwerk, kan zeker aanvullend zijn, al zie ik eveneens liever een link. Echter aangezien dergelijke informatie een aanvullende is, is een beoordeling van -1, mijns inziens, niet terecht. Dat plagiaat door een normale beoordeling "beloont" wordt is niet iets waar wij ons druk over moeten maken, lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 01:34
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:21:
Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze reactie vinden. Hij heeft op dit moment 3x +2, 5x +1 en 8x -1. Ik heb hem zelf -1 gemod omdat hij met deze post wel erg offtopic gaat, hoewel ik 0 ook wel verdedigbaar vind, maar +2 :?
Ik heb deze post ook 'n 0 gegeven, hij is vooral niet-ongewenst. Er zijn nu al 250+ posts in deze discussie.. en daar zit er heel veel -1 posts tussen. Wat dat betreft worden er heel veel dingen bijgehaald, die helemaal niets met de discussie te maken hebben.. tot aan immigratiepolitiek en religie. :?

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Longbeard schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:55:
Jatwerk, kan zeker aanvullend zijn, al zie ik eveneens liever een link. Echter aangezien dergelijke informatie een aanvullende is, is een beoordeling van -1, mijns inziens, niet terecht. Dat plagiaat door een normale beoordeling "beloont" wordt is niet iets waar wij ons druk over moeten maken, lijkt mij. :)
Wie dan wel?

Maar je hebt gelijk, -1 is onterecht. Hij zou op -2 moeten volgens de FAQ:
-2: Onzichtbaar

PowerMods hebben de mogelijkheid om reacties onzichtbaar te maken door deze naar het niveau -2 te verplaatsen. Deze maatregel wordt alleen in uitzonderlijke situaties uitgevoerd als er sprake is van inhoud die strijdig is met de wet of de policy's van Tweakers.net.
Er is namelijk sprake van inhoud die strijdig is met de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazziecom in 'nieuws: Supermarktketen Carrefour gaat Dell-pc's in Europa verkopen'

waarom deze reactie op +1 staat is mij een raadsel(er is zelfs een keer een +2 voor uitgedeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom is dit een +1?

Ge Someone in 'meuk: NewsLeecher 3.9 beta 11'

Ik vind het echt onvoldoende om van het 0 niveau af te komen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:49:
bazziecom in 'nieuws: Supermarktketen Carrefour gaat Dell-pc's in Europa verkopen'

waarom deze reactie op +1 staat is mij een raadsel(er is zelfs een keer een +2 voor uitgedeeld)
Grappig mag in princiepe op +1, ik vind het echter ook een 0
Bor de Wollef schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:57:
Waarom is dit een +1?

Ge Someone in 'meuk: NewsLeecher 3.9 beta 11'

Ik vind het echt onvoldoende om van het 0 niveau af te komen.
Door die +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

S2K in 'nieuws: Sega geeft details omtrent nieuw Golden Axe-spel'

Ik denk niet dat dit gewenst is; laat staan een +1 meerwaarde?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lol, ik bedoelde het eigenlijk niet als daadwerkelijke vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
niet? :P
Het was ook niet een serieus antwoord, dus dat scheelt weer dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

XeriuM in 'nieuws: Stalker-ontwikkelaar krijgt Xbox 360-licentie'

Gelieve op -2 te modereren, het hoeft echt niet gezien te worden IMHO...

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 lijkt me voor dit soort dingen voldoende, daar is het niveau voor bedoeld imho.

-2 lijkt me meer voor het echt wet-overtreden, racistische en meer van dat soort fraais.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Reactie staat op -2 en de user heeft een mail ontvangen. Ik hoop dat hij zijn eigen "advies" ter harte neemt.
wildhagen schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:48:
-1 lijkt me voor dit soort dingen voldoende, daar is het niveau voor bedoeld imho.

-2 lijkt me meer voor het echt wet-overtreden, racistische en meer van dat soort fraais.
In dit geval is deze reactie sowieso een flame, een directe "aanval" op een andere user. Tevens is het overdreven gebruik van de |:( smiley storend en niet gewenst. In heb ervoor gekozen deze opvallende flame uit het zicht te nemen.

[ Voor 70% gewijzigd door Longbeard op 28-11-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Longbeard schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:56:

[...]

In dit geval is deze reactie sowieso een flame, een directe "aanval" op een andere user. Tevens is het overdreven gebruik van de |:( smiley storend en niet gewenst. In heb ervoor gekozen deze opvallende flame uit het zicht te nemen.
O, begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het prima dat-ie naar -2 gaat. Ik vind het alleen niet per definitie noodzakelijk, had met een -1 ook kunnen leven.

Maargoed, idd, niemand zal wat aan deze reply missen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Neuh, alhoewel ik nu wel nieuwschierig ben op wie die reply gericht was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze reactie in het artikel over de simlockvrij iPhone: er zijn er op het moment 5 die die reactie een +2 durven geven (terwijl ik zelf een 0 of -1(troll?) juister vind). +2 is echt zwaar mismodden, en ik denk dat naar die mensen dan wel eens manueel gekeken mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hij staat nu op 0 wat ik een redelijke score vind voor die post. De mensen die +2 gegeven hebben zijn waarschijnlijk mening modders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Is deze echt meer dan 0 waard? Roland684 in 'nieuws: Nintendo, Microsoft en Philips hekkensluiters in nieuwe Greenpeace-lijst'
Heeft wel 8 maal +1 gekregen. (of kijk ik nou zo strak?)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind in 'meuk: rsync 3.0.0pre6'
staat op 7x-1 lijkt mij gewoon een nulletje, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0 gegeven, waar het inmiddels ook op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:36:
Megamind in 'meuk: rsync 3.0.0pre6'
staat op 7x-1 lijkt mij gewoon een nulletje, of zie ik dat verkeerd?
Een nietszeggende reactie van twee woorden. Dat valt onder een nutteloze kreet. Terechte -1 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Dit staat op +2
Is dat niet wat erg overdreven voor een off-topic ellenlange klaagzang over de politiek die het allemaal niet goed doet?
Zelf vind ik het een 0, had evt. een +1 kunnen zijn als het nog een beetje een normale lengte was geweest en ietsie meer on-topic

Edit:
En dit, is dat gewenst? Ok, die info zal best wel vrij op internet te vinden maar de meerwaarde om dat hier te posten...

Bovendien slaat men in de discussie volgens mij wel erg door. Een wetsvoorstel waarbij het eventueel mogelijk wordt om extreem geweldadige spellen te verbieden. Er wordt toch nog niets verboden? Sommigen roepen alsof alleen tetris nog mag verkocht worden.

Is bij jullie het modden in die draad overigens ook zo traag?

[ Voor 43% gewijzigd door KoW op 28-11-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoW schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:16:
Dit staat op +2
Is dat niet wat erg overdreven voor een off-topic ellenlange klaagzang over de politiek die het allemaal niet goed doet?
Zelf vind ik het een 0, had evt. een +1 kunnen zijn als het nog een beetje een normale lengte was geweest en ietsie meer on-topic
hij zegt het zelf al in zijn laatste alinea:
Dit was weder mijn moment om te raaskallen en wat adem te krijgen
als hij dat nu in de eerste alinea had gezet.... :+

• Arne
Het "hebben jullie niks beters te doen" is een eeuwenoud argument wanneer er iets gebeurt wat je niet aanstaat. Meestal ook de eerste reactie wanneer iemand een bekeuring krijgt. In dit geval nogal offtopic imho. Men is daar dan ook duidelijk aan het meningmodden geweest in mijn ogen. Een 0 lijkt me genoed.

Verwijderd

Deze reactie zacht in 'meuk: Comodo Firewall Pro 3.0' is helemaal niet gemodereerd, zeker de moeite waard, ook gezien het aantal interessante verwijzingen mbt firewalls. Mss kan een een power/pro mod dat nog doen?(is ouder dan 48 uur)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 09:26 ]

• Bor

Bor

Dit is absoluut geen 0 maar een -1: Ramoonus in 'meuk: Kerio MailServer 6.4.2'

De changelog staat gewoon in de meukpost.
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:25:
Deze reactie zacht in 'meuk: Comodo Firewall Pro 3.0' is helemaal niet gemodereerd, zeker de moeite waard, ook gezien het aantal interessante verwijzingen mbt firewalls. Mss kan een een power/pro mod dat nog doen?(is ouder dan 48 uur)
De info die word gegeven klopt niet of is slechts een erg eenduidige weergave van de werkelijkheid. user probeert een mening aan te voeren als feit. De betreffende links onderschrijven zijn stelling ook niet geheel. Geen +2 waard in mijn ogen. Sterker nog, de post getuigd van een gebrek aan kennis en overschatten van eigen kunde: "Geen idee hoe er ooit malware op mijn bak moet komen." Hier is al eens een topic over geweest op GoT. Alle argumenten die de poster aandraagt zijn daarin al onderuit gehaald. De argumenten zijn erg eenzijdig, erg subjectief en het neerplempen van een aantal links (o.a. de link naar de "snake oil" is erg omstreden gezien het meer een stuk anti-propaganda is) maakt geen +2. Ik zou graag zien dat de post naar MAX +1 word gezet.

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 29-11-2007 09:55 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik vind posts die 3 dagen na het artikel/meuk komen eigenlijk niet zo interessant meer. Bij meuk misschien wel ietsje meer dan nieuws, maar het omhoog fixen is wat mij betreft niet zo belangrijk.

☻/
/▌
/ \

• Bor

Bor

Kixtart schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:54:
Ik vind posts die 3 dagen na het artikel/meuk komen eigenlijk niet zo interessant meer. Bij meuk misschien wel ietsje meer dan nieuws, maar het omhoog fixen is wat mij betreft niet zo belangrijk.
Ik vind de posts onder meuk in ieder geval nog interessant wanneer de meuk op de frontpage zichtbaar is. Dat is nu niet meer het geval.

Verwijderd

KoW schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:16:
Dit staat op +2
Zelf vind ik het een 0, had evt. een +1 kunnen zijn als het nog een beetje een normale lengte was geweest en ietsie meer on-topic.
Inderdaad, totaal off-topic zonder enige toevoegende waarde voor het onderwerp. Hoogstens een 0 en zelfs -1 vind ik nog wel te verdedigen, zo'n rant tegen de overheid is totaal niet interessant.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Swelson in 'nieuws: UPC bereidt zich met docsis 3.0 voor op strijd met glasvezel '

deze reactie krijgt van mij een -1 omdat het artikel niet goed leest en een niet goede onderbouwing geeft. Maar ze zetten hem gewoon op een 0.....

Verwijderd in 'nieuws: UPC bereidt zich met docsis 3.0 voor op strijd met glasvezel '
Verwijderd in 'nieuws: UPC bereidt zich met docsis 3.0 voor op strijd met glasvezel '

ik snap niet waarom deze een negatieve reactie krijgen

[ Voor 23% gewijzigd door SRich op 29-11-2007 12:26 ]

Het grote adblocking topic

• Arne
De eerste krijgt van mij een -1 omdat het niks met de inhoud van het artikel te maken heeft, waarbij ik het erg knap vind dat hij het hele artikel binnen een minuut heeft gelezen. De leesbaarheid en gebrek aan onderbouwing zijn echter niet genoeg reden om een post op -1 te zetten. De argumentatie kan ik mij dan ook niet in vinden.

De 2 reacties krijgen van mij een -1. Die oneliners voegen absoluut niks toe.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Volgend op bovenstaande:
lembregtse in 'nieuws: UPC bereidt zich met docsis 3.0 voor op strijd met glasvezel '
Hij is wel behulpzaam maar herhaald eigenlijk gewoon het artikel. Een 0 vind ik daarom genoeg.

☻/
/▌
/ \

• Arne
Die had ik ook al een 0 gegeven idd. Een +1 voor de vraag of je het artikel wel hebt gelezen icm een quote uit het artikel? :S

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Misschien dyslectisch, maar wtf:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2320167

(misschien een advies voor hem om eerst even door spellingscontrole te halen. Het enige wat hij steeds krijgt zijn -1'en)

☻/
/▌
/ \

• RoD
  • Niet online

RoD

Die kwam ik ook al tegen ja. Begrijp er helemaal niks van, dus een -1 gegeven.

Verwijderd

Als ik op suiker bij de cake zoek, vind ik een link naar Flabber waar staat dat je geen suiker in je spacecake moet doen, omdat dan het effect van de wiet vermindert. ;)

Afgezien van de inkopper over oit en spacecakes, wil hij volgens mij dus zoiets zeggen: "Net zoals je geen suiker bij de space-cake moet doen, moet je geen Irak-verhaaltje in een Area51-shooter stoppen."

Maargoed, dit kostte me allemaal veel teveel moeite. Mooi -1tje dus.

• Arne
Das wel heel ver gezocht :p

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom staat deze troll nog op +1
Bert2000 in 'nieuws: Activision-topman: Xbox 360 en PS3 moeten 200 dollar kosten'

Hij basht er op los, met alleen onzin argumenten.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Die heeft volgens mij nooit op +1 gestaan.
Na mijn bedoordeling:
0 (2x)
-1 (3x)

(of die 2x user heeft zich bedacht)

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 29-11-2007 15:58 ]

☻/
/▌
/ \

• RoD
  • Niet online

RoD

Neko Koneko in 'nieuws: Apple gaat niet-Leopard-gebruikers toegang tot Boot Camp ontzeggen'
Mag van mij op 0. Vind het raar dat MS er weer bijgesleept moet worden.

Overigens gaat het in dat draadje weer alle kanten op, behalve ontopic.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 29-11-2007 16:45 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Amen, het is weer een vreselijke puinhoop, zoals in elke Apple-thread tegenwoordig schijnt te gebeuren.

Maargoed, waarom krijgt deze reactie een +2? Hij hoort namelijk simpelweg op -1, i.v.m. offtopic ranten op de verkeerde plaats (dat hoort in FA thuis, niet op de FP), en dan ook nog in wat minder vriendelijke toonzetting.

Of wat dacht je van deze reactie? Krijgt +1's en +2's bij het leven maar hoort compleet niet op de FP thuis maar in FA..... en ook deze is niet erg positief qua toon...

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 29-11-2007 17:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

[
Of wat dacht je van deze reactie? Krijgt +1's en +2's bij het leven maar hoort compleet niet op de FP thuis maar in FA..... en ook deze is niet erg positief qua toon...
Dat kan je wel stellen, ik heb iig een -1 gegeven, hoort mss gefixeerd op -2?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En nog zo'n reactie

Is iedereen opeens debiel geworden ofzo, omdat ze allemaal op de FP posten ipv de FA?

En nummer vier is er ook, al even agressieve toonzetting.

Lijkt wel een epidemie.

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 29-11-2007 18:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, artikels over Apple verhitten de gemoederen altijd wel. Vandaar dat je dit soort uitspattingen daar meer ziet denk ik.
Hoort wel gewoon op -1 thuis ja. D'r mogen nog wel wat puntjes bij, want het wil niet echt vlotten zo met al die +2's.

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 12:12
Tsja, op zich is het ook wel begrijpelijk vind ik. Een tijdje geleden stond er ook al een dergelijk artikel op de FP. Toen werd er in de reacties ook duidelijk gemaakt dat het zéér onwaarschijnlijk zou zijn dat Apple het zou 'uitschakelen'. Nu komt weer praktisch hetzelfde artikel online, met een zeer suggestieve kop, waarin simpelweg foutieve informatie staat. En uiteraard krijg je dan de reacties met Apple is zo slecht/duur/net als MS.

Natuurlijk zou inhoudelijk commentaar over de nieuwspost via FA moeten gaan, maar ik kan me goed voorstellen dat een Apple gebruiker een beetje gefrustreerd raakt van het onjuiste artikel en alle anti-Apple reacties - terwijl al eerder is aangegeven dat alleen de support stopgezet zal worden. Dat er dan een +1 of +2 gegeven wordt aan een reactie waarin het artikel wordt rechtgezet is, op zich wel logisch.
Maar goed, genoeg offtopic... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Chris_eBK op 29-11-2007 18:53 ]

• Arne
Maar reageer dan aub in de vorm van een nette reply met een quote dat alleen de ondersteuning in de vorm van updates stopt, maar dat de huidige installlaties wel gewoon blijven bestaan. Doe dit op een nette toon zonder meteen te gaan flamen op alles wat t.net lijkt, of dingen bold te gaan posten.

Een post in FA of een DM werkt volgens mij sowieso nog altijd beter trouwens. Wanneer je deze netjes formuleert dan, vrijwilligers schijnen niet van directe aanvallen te houden! (vreemd, of niet :p)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:04:
Als ik op suiker bij de cake zoek, vind ik een link naar Flabber waar staat dat je geen suiker in je spacecake moet doen, omdat dan het effect van de wiet vermindert. ;)
Denk dat de cake die hij had gegeten voor zijn post ook geen suiker erin had :P

• Arne
Zou een hoop verklaren idd d:)b
Of hij hoopte dat het achteraf toevoegen van suiker geen effect zou hebben, waar hij welliswaar wel gelijk in had, maar bevallen deed het toch niet. :P

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Wat moeten we hier mee:

? ? in 'nieuws: Apple gaat niet-Leopard-gebruikers toegang tot Boot Camp ontzeggen'
staat op 0
Verwijderd in 'nieuws: Apple gaat niet-Leopard-gebruikers toegang tot Boot Camp ontzeggen'
staat op -1

Ik vind deze posten met elkaar te vergelijken. Ze hebben een tegengestelde mening. Maar allebei zonder enige onderbouwing.
Ik heb ze allebei een 0 gegeven, maar ik vind een -1 net zo goed te verdedigen. Zolang het maar gelijk beoordeeld ben.

Sgreehder in 'nieuws: Apple gaat niet-Leopard-gebruikers toegang tot Boot Camp ontzeggen'
Deze onderbouwt zijn post wel goed en krijgt als beloning een -1. (ondanks dat ik het niet met hem eens ben, of met de site waar hij naar toe linkt)

Is het trouwens geen idee dat bij het plaatsen van een apple, of windows draadje automatisch bepaalde reacties mee te plaatsen? Want elke keer krijg je wel weer reacties als 'windows is goedkoper', 'windows is duurder', 'apple is beter', 'apple is slechter'. Als een soort bot die automatisch plaatst, scheelt dat veel gebruikers weer veel moeite...
(tenminste ik gok dat als de mening van mensen al onder het onderwerp staat, dat ze dan niet nog eens diezelfde mening zelf gaan plaatsen)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• TheCapK

TheCapK

RoD schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:39:
Neko Koneko in 'nieuws: Apple gaat niet-Leopard-gebruikers toegang tot Boot Camp ontzeggen'
Mag van mij op 0. Vind het raar dat MS er weer bijgesleept moet worden.

Overigens gaat het in dat draadje weer alle kanten op, behalve ontopic.
Wat ik vooral opmerkelijk vind is dat deze reactie al 6x +2 heeft gekregen. +1 kan ik me een beetje voorstelen (gaat ook de 20x voorbij) maar +2 is gewoon zwaar mismodden lijkt mij.Misschien dat Ect, Botoo of Longbeard hier even wat mensen op de vingers moeten gaan tikken?

Verwijderd

-1 lijkt me ook fanmodden op die post... 0 of 1 is terecht lijkt me. (zelf 0 gegeven)

• Arne
We houden het wel netjes onderbouwd he :p
Gewoon een standaard post er onder met alle voors en tegens van apple, linux en windows. Of een linkje naar het betreffende GoT topic waar de discussie vast al 300 keer gevoerd is. Zovan: je mening staat hier vast al tussen, iedereen heeft hem al een keer gelezen, reageer aub alleen inhoudelijk.

Over de linkjes:
1e: feitelijk onjuist (paar honderd euro...), licht flamerig, al 300 keer gelezen, -1 imho.
2e: vragen om een bron met een stelling dat het niet zo is zonder bron.... Toppunt van arrogantie? Jouw informatie telt niet als feit, geef eerst eens een bron, geef ik jou eerst wat informatie wat natuurlijk wel als een feit telt. Ook een -1 imho.
3e: Hij neemt de moeite de prijzen op te zoeken op de site van de marktleider in windows systemen tegenover apple. Hij noemt een (niet echt onafhankelijke) bron. Voor mij met de hakken over de sloot een +1. Sowieso geen -1!

Verwijderd

dion_b in 'nieuws: UPC bereidt zich met docsis 3.0 voor op strijd met glasvezel '
deze is 18x+2 beoordeeld, lijkt mij een beetje aan de hoge kant, ik vind dit even lastig

iha als je op een schaal van 1 tot 10 geneigd zou zijn een 8 te geven, wat geef je dan op een schaal van -1 tot +2?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 21:39 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Reactie kun je ook hier vinden: Quacka in "Het kleine +2 posts topic:"

Imo is de schaal van 1 tot 10 hier niet zo relevant. Persoonlijk vind ik die reactie een grotere waarde hebben dan een gemiddelde +1, dus dan vind ik een +2 wel gerechtvaardigd. Aangezien +2's nogal schaars zijn hoeft daar niet zo heel terughoudend mee omgesprongen te worden.

Verwijderd

ok, overtuigd, +2 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is een 0 voor deze ranting-post niet wat te hoog? Verkeerde plaats, lijkt me een -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Hij heeft zelfs 9x +1 :S
Kennelijk heeft iemand bedacht dat je dan minder snel je rechten kwijt raakt dan met +2?
Ik snap niet dat men hier zo van tweakers.net bashen houd... Wat doe je hier dan?

offtopic:
6:37... niet een beetje vroeg wildhagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
wildhagen schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 06:37:
Is een 0 voor deze ranting-post niet wat te hoog? Verkeerde plaats, lijkt me een -1?
lijkt?
Het IS een -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het idee dat men nog steeds klachten over een artikel alleen ergens achteraf wilt hebben is denk ik nog steeds niet juist. De post in wildhagen's bericht kan daarom best op 0 gezet worden.
De reactie van arne hierop geeft mij te denken.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
KroontjesPen schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:27:
Het idee dat men nog steeds klachten over een artikel alleen ergens achteraf wilt hebben is denk ik nog steeds niet juist. De post in wildhagen's bericht kan daarom best op 0 gezet worden.
Je kan daar best een discussie over voeren, maar op dit moment geldt gewoon de regel dat fouten in een artikel op forum doorgegeven moeten worden.
Een meldingsknop lijkt me eigenlijk nog handiger. Volgens mij moet het toch vrij makkelijk toe te voegen zijn.
Dus net zoiets als al op t forum bestaat:
http://gathering.tweakers..._topicreport/1257761/last (als je dit draadje zou willen melden)
Dus mensen die zeuren over fouten in een nieuwsartikel op de foute plaats, die horen gewoon op -1. Hoe erg je het ook met die mensen eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Men is hier in het verleden vaak genoeg aangevallen omdat met zo stellig zij dat een post een bepaalde score was. Een beetje indekken kan soms geen kwaad :Y)

@kroontjespen: Hoe zet het je aan het denken? (iaw: moet ik dat positief of negatief opvatten :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

KroontjesPen schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:27:
Het is gewoon volledig offtopic, dus ongewenst. Als iedereen zijn mening over het artikel zelf ging geven dan werden de reacties er niet interessanter op. Daarom kun je ermee terecht in FA.
Ik vind dat soort posts ongewenst, helemaal als het gewoon als een rant geschreven is.

Hele dikke -1 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+2 en +1 voor een niet grappig grapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
wildhagen schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 06:37:
Persoonlijk zit ik te twijfelen tussen 0 en +1

Sinds wanneer is terechte kritiek een rant?
De reden van de kritiek is bovendien ook netjes onderbouwd!
Het is ook hardstikke on-topic.

Misschien dat het iemand is met een lange history van klachten over artikelen van tweakers. Dan zou ik me nog kunnen voorstellen dat je een -1 geeft. Maar ook dan ga ik liever af op de inhoud van de post, dan op de historie.

[edit:]
Verkeerde plaats alleen als je het ziet als een oproep om het artikel aan te passen.
Maar zo zie ik het niet. Ik ziet het als een reactie gericht aan mede-lezers van het artikel.

[ Voor 12% gewijzigd door mjtdevries op 30-11-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

+1 en +2 vind ik onzin ja. Heb zelf wel een 0 gekozen (grapje mag wel). De reacties daarop allemaal een -1 (zijn er 3 tot nu toe).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

mjtdevries schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:17:
[...]

[edit:]
Verkeerde plaats alleen als je het ziet als een oproep om het artikel aan te passen.
Maar zo zie ik het niet. Ik ziet het als een reactie gericht aan mede-lezers van het artikel.
Ik waardeer je poging de bedoeling van de schrijver inzichtelijk te maken, maar de manier waarop de schrijver zijn mening kenbaar maakt is dusdanig dat ik niet meer dan een -1 kan geven :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
En wat is er dan zo erg aan de manier waarop hij zijn mening kenbaar maakt?

Er wordt niet in gescholden, niet in geflamed. Ik zie niets in zijn taalgebruik dat niet door de beugel kan.

De laatste zin had ie weg kunnen laten, maar om je daar nou zo druk om te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
mjtdevries schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:33:
En wat is er dan zo erg aan de manier waarop hij zijn mening kenbaar maakt?

Er wordt niet in gescholden, niet in geflamed. Ik zie niets in zijn taalgebruik dat niet door de beugel kan.

De laatste zin had ie weg kunnen laten, maar om je daar nou zo druk om te maken....
ontleding:
Wat een enorme "Telegraaf-titel" is dit weer.
Flame in de richting van nieuwspost en/of De Telegraaf.
Eigenlijk is er helemaal geen nieuws, gewoon een beta-programma verlopen wat al lang bekend is. Maar nee, men geeft de titel met de woorden "toegang ontzeggen" een voor (blijkbaar) veel tweakers emotionele lading die leidt tot het al-oude Apple-bashen (wat overigens net zo goed Microsoft, UPC, Cisco, Sony, Nintendo of een andere grote jongen had kunnen zijn).
Ja, dat is een mening. Een nulletje zeg maar.
Wat mij betreft zegt deze post meer over Tweakers.net dan over Apple.
Tja Apple is heilig en Tweakers is shit, dat zegt hij toch?

conclusie: de 1e zin en de laatste zin maken dit bericht gewoon een -1. Het middenstuk alleen had het voor mij op nul uit laten komen.
Hoe kan je dit nu wel een 0 of +1 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Eigenlijk is er helemaal geen nieuws, gewoon een beta-programma verlopen wat al lang bekend is.
Hier houd de 0 voor mij op eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat middenstuk wat jij een mening noemt, is een mening over de vorm van de nieuwspost, niet over de inhoud zelf. Dat hoort in FA, en niet op de FP. Oftewel, ongewenst. Imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat was een zuivere -1. Bash, bash en bash. AL mocht het inhoudelijk een punt maken dan staat het nog met de verkeerde woordkeuze op de verkeerde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Geen +1 wat mij betreft. Best late reactie ook nog eens:
The Source in 'nieuws: Marktaandeel losse desktopvideokaarten sterk gestegen'

editje:
Btw, met 'laat' bedoel ik natuurlijk dat het al een aantal keer is beschreven door andere users.

[ Voor 21% gewijzigd door Kixtart op 30-11-2007 14:37 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
eensch... valt eventueel nog wel als dubbelpost aan te rekenen ook... Voorlopig een 0 gegeven. Een pleidooi voor een -1 (dubbelpost) zou ik me echter ook nog in kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik vind een 0 wel goed. Hij is wel behulpzaam, omdat hij antwoord geeft op een vraag. Maar iig zeker niet 0+ voor mij.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind het een normale 0 in dit geval. -1 zou ik echt te laag vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel eeeerrrruuuuggg makkelijk om kritiek op artikelen naar beneden te modereren, met als excuus dat het op de FA had moeten staan.

Als er inhoudelijke fouten/onvolkomenheden in een reactie staan, dan is het de bedoeling dat er op gereageerd wordt om het te corrigeren. Logischer wijze is dat ook het geval voor (vermeende) fouten/onvolkomenheden in de nieuwspost zelf.

Als je wilt dat de nieuwspost wordt aangepast, dan moet je dat uiteraard op de FA postsen. Maar ik zie niet in waarom dat zou betekenen dat je geen reactie op de FP zou mogen hebben met kritiek op de post. Niets garandeert dat het nieuwsartikel ook inderdaad zou worden aangepast als je een post op de FA doet...

(En dan hebben we het uiteraard niet over type fouten e.d..)

Zowiezo.... ongeacht hoe je dat ook zou willen hebben, wat er nu gebeurt komt naar de buitenwereld gewoon over alsof Tweakers geen (zichtbare) kritiek duld. En dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik kan trouwens ook niet zeggen dat het hier erg netjes is gegaan... In dit geval kon je absoluut niet met een "update" volstaan, die vervolgens eventjes het hele artikel herschrijft. Dit had een rectificatie moeten krijgen, waarbij duidelijk werd gemaakt dat het eerste artikel niet klopte.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Voor mij zit er een verschil in hoe mensen het brengen.
Er zijn er meestal die het zo posten (-1):
FOUT, Tweakers moet het toch wel beter controleren |:(
Maar zo'n krijgt van mij meestal een 0:
Volgens <link> klopt het niet helemaal, dit omdat er vanuit wordt gegaan....etc

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kritiek mag best, maar dan wel opbouwend. En hier was puur sprake van afkrakende kritiek door de negatieve en betweterige toon die word aangeslagen, op het trollerige af.

Ranting dus. En dat mag beloond word met het niveau wat dit soort posts verdienen, en volgens de mod-FAQ is dat een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 01:34
Nou.. ik vond 'm wel soort van mondhoeken-omhoog-trekkend grappig... maar gewoon 'n 0.

Edit. Misschien is het wel vaker geopperd, (ik draai nog niet zo lang mee in het hele actieve modden), maar is 't misschien niet 'n idee om Apple, Microsoft, ATI, Nvidia nieuwsberichten niet beter te screenen?

Dat uberhaupt natuurlijk de feiten kloppen, maar dat ook het artikel goed vertaald wordt. Want ik denk dat dit dus deze keer erg fout is gegaan. Neemt niet weg dat veel reacties gewoon de -1 krijgen, die ze verdienen. Maar de emoties lopen hoog op altijd met dit soort topics.. en als er dan nog onjuiste informatie in staat dan is dat natuurlijk olie op het vuur...

Toch ergens ook wel grappig om te zien.. heethoofdige tweakerts.. terwijl de perceptie is dat wij <geuzennaam> nerds </geuzennaam> toch vrij koeltjes zijn 8)

[ Voor 54% gewijzigd door Double__D op 30-11-2007 15:58 . Reden: Gedachten toevoegen.. ]

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tja, raar artikel idd.
Begin ook wel een beetje terug te komen op het zondermeer -1, maar een normale reactie kan geen kwaad. Er is 1 redacteur die een verkeerd artikel schrijft. Deze kan hier netjes op worden gewezen door een linkje naar het vorige artikel waarin dit "nieuws" al vermeld word (aangekondigd door apple), in combinatie met een linkje / quote uit de bron. Wat mij betreft mag dat best op de FP, maar laten we het wel even netjes houden met zijn allen.

Modsysteempje voor artikelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:32:
Kritiek mag best, maar dan wel opbouwend. En hier was puur sprake van afkrakende kritiek door de negatieve en betweterige toon die word aangeslagen, op het trollerige af.

Ranting dus. En dat mag beloond word met het niveau wat dit soort posts verdienen, en volgens de mod-FAQ is dat een -1.
Eens.

Als je dan toch vindt dat de inhoud op wat voor manier onjuist is... post dat dan op een nette manier met onderbouwing. Als je simpelweg op de inhoud reageert is dat altijd ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'meuk: Netscape Navigator 9.0.0.4'
deze staat als ongewenst, ik heb gewoon een 0 gegeven, zie het ongeweste er niet van, voegt niks toe maar breekt ook niks af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Tsja, ik moest even kijken waar die reactie vandaan kwam, want waar hij nu staat slaat de hele post nergens op. Ik geef wel vaker -1 voor snelle reacties die helemaal verkeerd staan, want dit is zwaar irritant (tenminste voor mij en ik geloof wel dat meer mensen dit vinden).

Als de reactie goed had gestaan had ik zeker een 0 gegeven, maar nu twijfel ik erg (nog niet gemod).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoort deze reactie niet op de -1 thuis wegens commentaar en ook nog trollen ("Zielige persoontjes") richting/over moderatie?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De reactie is inderdaad verkeerd geplaatst, hij voegt niets toe en is zelfs heel licht flamerig ("Beetje ander schilltje" compleet met spelfout is enigszins denigrerend). Lijkt mij dus een duidelijke -1. "Geef mij maar Firefox" klinkt ook een beetje fanboy-achtig, hoewel ik het wel origineel vind om fanboygedrag te vertonen door een Geckobrowser af te kraken als je Firefox-fan bent.

Edit: dit was een reactie op frank2go en Kixtart over Verwijderd in 'meuk: Netscape Navigator 9.0.0.4'

[ Voor 18% gewijzigd door fondacio op 30-11-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:46:
Tsja, ik moest even kijken waar die reactie vandaan kwam, want waar hij nu staat slaat de hele post nergens op. Ik geef wel vaker -1 voor snelle reacties die helemaal verkeerd staan, want dit is zwaar irritant (tenminste voor mij en ik geloof wel dat meer mensen dit vinden).

Als de reactie goed had gestaan had ik zeker een 0 gegeven, maar nu twijfel ik erg (nog niet gemod).
Ik zie nu ook dat de reactie verkeerd staat en een -1 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

wildhagen schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:46:
Hoort deze reactie niet op de -1 thuis wegens commentaar en ook nog trollen ("Zielige persoontjes") richting/over moderatie?
Helemaal mee eens Wildhagen. Bij deze weer 3x -1 gekregen. Heeft er echter nog een paar nodig dus als anderen even langs willen fietsen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wilde die ook weer plaatsen. Jammer dat er nog zoveel mensen het voor zichzelf verpesten door dat moderatiegeemmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klik -> lijkt me 0. Het is geen meerwaarde, maar zeker geen flame of iets... en het is ontopic...

de grappen die er op volgen zijn mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:44:
[...]

Ja, wilde die ook weer plaatsen. Jammer dat er nog zoveel mensen het voor zichzelf verpesten door dat moderatiegeemmer.
Inderdaad. Het moderatie ge-emmer maakt het gelijk weer een -1 terwijl ik hem eerder hoger had gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:47:
klik -> lijkt me 0. Het is geen meerwaarde, maar zeker geen flame of iets... en het is ontopic...

de grappen die er op volgen zijn mooi :D
FicoF in 'nieuws: Microsoft geeft preview van update voor Windows Mobile' is daarmee nog steeds geen +2 of zelfs maar een +1 waard. -1 vindt ik een hele nette score hiervoor.
En labtech in 'nieuws: Microsoft geeft preview van update voor Windows Mobile' mag nog wel naar 0 toe, zoveel voegt die niet toe.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens. Het is leuk geschreven, wat het voor mensen waarschijnlijk een +1 maakt. Inhoudelijk is het bijzonder matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Nog steeds nul. Iemand nog punten over? (anders moet de post maar op -1 gezet worden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:56:
[...]

Nog steeds nul. Iemand nog punten over? (anders moet de post maar op -1 gezet worden..)
hij staat 56 keer op ongewqenst, dus die +2 (2x) van een expertmod(?) heeft heel veel invloed kennelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die 9 +1's en die hele sloot met 0 doen ook een aardige duit in het zakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn -1 komt ie precies op 0,5, dus een -1 moet wel haalbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 13-09 20:39
Zelfs de mijne is nog niet genoeg :X

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:40:
[...]

hij staat 56 keer op ongewqenst, dus die +2 (2x) van een expertmod(?) heeft heel veel invloed kennelijk
ik deed het 'm. Nu -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Moderators united :P

Werkt toch best goed zo'n mismodtopic.

☻/
/▌