Het kleine-mismoderatietopic deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.860 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een oproep om mensen te vergassen krijgt doodleuk +1's? Dat lijkt me eerder een harde -1 waard...

Nog even las van het feit dat het een extreem-agressieve post is qua toonzetting...

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 23-11-2007 13:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dat laatste stuk verpest sowieso de hele post, zeker een -1. Hoop dat het een foutje was bij degene die +1 gekozen hebben.
(reactieop deze post ook een -1)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:45

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Sindsdien kunnen die dierenactivisten van mij aan het gas
dat is geen oproep om mensen te vergassen wildhagen, het is een manier van spreken die (veel?) vaker gebruikt word en imo geen noodzaak voor een -1.
Totaal van de pot gerukte idioten zijn het.
Maakt het wel makkelijk om -1 toe te kennen natuurlijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

botoo schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:14:
[...]
dat is geen oproep om mensen te vergassen wildhagen, het is een manier van spreken die (veel?) vaker gebruikt word en imo geen noodzaak voor een -1.
Als er alleen dat had gestaan niet nee (hoewel het ook dan extreem ongepast is, maar dat terzijde), maar er staat ook nog dit:
en wat mij betreft alle remmen los om het tuig aan te pakken. Totaal van de pot gerukte idioten zijn het.
Let op het vet gemaakte stukje. In combinatie met het stukje dat jij quote kan je dat wel degelijk opvatten als een oproep om mensen in gaskamers te stoppen. Iig vind ik dat zeker wel het geval namelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Aan het gas heb ik altijd alleen in zeer negatieve context gezien behalve als het over benzine & gas gaat. Mede dankzij die laatste zin is het voor mij 100% een -1.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wildhagen schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:41:
Een oproep om mensen te vergassen krijgt doodleuk +1's? Dat lijkt me eerder een harde -1 waard...

Nog even las van het feit dat het een extreem-agressieve post is qua toonzetting...
Aan het gas is volgens mij een redelijk geaccepteerd spreekwoord. Of het echt zo erkend wordt, dat vraag ik me af. Maar in spreektaal in elk geval wel.
wildhagen schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:18:

Als er alleen dat had gestaan niet nee (hoewel het ook dan extreem ongepast is, maar dat terzijde), maar er staat ook nog dit:

Let op het vet gemaakte stukje. In combinatie met het stukje dat jij quote kan je dat wel degelijk opvatten als een oproep om mensen in gaskamers te stoppen. Iig vind ik dat zeker wel het geval namelijk.
Sorry, maar dat vind ik echt onzin.
Logischer vind ik dat deze persoon normaal gesproken het verplicht afgeven van encryptie niet normaal vind, maar voor dit soort idioten (zoals hij ze zien, maar ik overigens ook) maakt hij graag een uitzondering. Het stukje komt bij mij over als iemand die totaal geen begrip voor deze mensen kan opbrengen. En dat mag, toch?

[ Voor 43% gewijzigd door Quacka op 23-11-2007 14:50 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Quacka schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:47:
[...]

Aan het gas is volgens mij een redelijk geaccepteerd spreekwoord. Of het echt zo erkend wordt, dat vraag ik me af. Maar in spreektaal in elk geval wel.
Ik heb even snel gezocht, maar ik kan nergens vinden dat dit echt geaccepteerd wordt. Behalve in dit artikel hebben ze het erover. Het is nog steeds dood wensen, maar het enige verschil met bijv "neersteken" is dat niemand het kan uitvoeren :S . Klein stukje uit de tekst:

"Van mij mogen ze allemaal hangen" kan door de beugel, want de reaguurder bezigt geen directe bedreiging. "Hamas, alle joden aan het gas" is volgens de advocaat nu wel geaccepteerd taalgebruik. Daarbij speelt volgens hem een rol dat deze bedreiging moeilijk uitvoerbaar is. "Want de personen die dit uiten hebben ook geen gaskamer."
[...]

Sorry, maar dat vind ik echt onzin.
Logischer vind ik dat deze persoon normaal gesproken het verplicht afgeven van encryptie niet normaal vind, maar voor dit soort idioten (zoals hij ze zien, maar ik overigens ook) maakt hij graag een uitzondering. Het stukje komt bij mij over als iemand die totaal geen begrip voor deze mensen kan opbrengen. En dat mag, toch?
Voor mij is het de manier waarop dit geuit wordt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Kixtart schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:59:
[...]

Ik heb even snel gezocht, maar ik kan nergens vinden dat dit echt geaccepteerd wordt. Behalve in dit artikel hebben ze het erover. Het is nog steeds dood wensen, maar het enige verschil met bijv "neersteken" is dat niemand het kan uitvoeren :S . Klein stukje uit de tekst:

"Van mij mogen ze allemaal hangen" kan door de beugel, want de reaguurder bezigt geen directe bedreiging. "Hamas, alle joden aan het gas" is volgens de advocaat nu wel geaccepteerd taalgebruik. Daarbij speelt volgens hem een rol dat deze bedreiging moeilijk uitvoerbaar is. "Want de personen die dit uiten hebben ook geen gaskamer."

[...]

Voor mij is het de manier waarop dit geuit wordt.
Je mag het ook wel op -1 modden, maar ik vind niet dat je het moet lezen zoals Wildhagen doet.
En de meeste mensen vinden het gewoon een -1.
Wildhagen wil dat het bericht weggehaald wordt. Dat vind ik zeker onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Quacka schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:03:
[...]

Dat is een stevige beschuldiging. Waar lees je dat ik hem weggehaald wil hebben? Wil je me niet overal ongefundeerd van beschuldigen, maar het enigszins volwassen houden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Quacka schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:03:
[...]

Je mag het ook wel op -1 modden, maar ik vind niet dat je het moet lezen zoals Wildhagen doet.
En de meeste mensen vinden het gewoon een -1.
Zie ik nergens staan. Een harde -1 is het fixed zetten van de score door een powermod.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
wildhagen schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:04:
[...]

Dat is een stevige beschuldiging. Waar lees je dat ik hem weggehaald wil hebben? Wil je me niet overal ongefundeerd van beschuldigen, maar het enigszins volwassen houden?
Als de plaatser echt de 2e wereldoorlog in gedachte had, dan zou het weggehaald moeten worden.
Immers een vergelijk met de 2e WO mag niet op tweakers.
Jij hebt de link gelegd met de gaskamers, niet ik... Het is toch logisch dat ik denk dat je dan het bericht weg zou willen hebben?
Sorry als je het anders bedoelde, maar ik kan niet ruiken wat precies bedoeld.
Het bericht staat immers vrij duidelijk op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Quacka schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:13:
[...]

Als de plaatser echt de 2e wereldoorlog in gedachte had, dan zou het weggehaald moeten worden.
Immers een vergelijk met de 2e WO mag niet op tweakers.
Jij hebt de link gelegd met de gaskamers, niet ik... Het is toch logisch dat ik denk dat je dan het bericht weg zou willen hebben?
Dat stond er niet, en dus kan je ook niet 1-op-1 aannemen dat ik dat bedoelde, en mij vervolgens beschuldigen van wat jij ervan maakt...
Het bericht staat immers vrij duidelijk op -1.
Wel eens aan gedacht dat-ie daar nog niet stond toen ik hem meldde? Als hij al op -1 stond, had ik hem niet gemeld. Hij stond op 0.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 23-11-2007 15:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Zullen we het een beetje volwassen houden en niet alles en iedereen beschuldigen op zaken die je er uit op zou kunnen maken? Ik zie nergens dat wildhagen hem op -2 wil hebben, of een admin-edit. Ook zie ik nergens een oproep tot het vergassen van alle dierenactivisten.
De poster zou de dierenactivisten het liefst niet zien (de milde verwoording :p) en meld dat op een niet gewenste manier. Hierdoor is het gewoon een -1. Niet meer en niet minder.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
wildhagen schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:18:
[...]
Dat stond er niet, en dus kan je ook niet 1-op-1 aannemen dat ik dat bedoelde, en mij vervolgens beschuldigen van wat jij ervan maakt...
Waarom vind jij het een stevige beschuldiging als ik ten onrechte zeg dat jij die post naar -2 wil hebben?
Het zou toch niet zo erg zijn als jij ervoor zou zijn dat die post naar een -2 zou gaan?
Om dan tegen mij te zeggen dat ik je beschuldig. |:( |:( Het was alleen maar een verkeerde inschatting van mijn kant. Maak je niet zo druk.... (alleen al de energie die het kost....) (en die het mij nu ook kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wildhagen wil dat het bericht weggehaald wordt.
tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Quacka schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:17:
[...]

Waarom vind jij het een stevige beschuldiging als ik ten onrechte zeg dat jij die post naar -2 wil hebben?
Jij zei niet dat ik hem naar -2 wou hebben (dat wilde ik ook al niet trouwens, het ging om een -1), maar dat ik hem weggehaald wilde hebben. En nee, dat is niet hetzelfde, want als hij -2 heeft is hij via de directe link nog steeds benaderbaar.

En natuurlijk is het een stevige beschuldiging. Je beschuldigt mij van het willen toepassen van censuur (middels het weghalen van reacties). Dat is behoorlijk stevige praat. En dat zonder ook maar de geringste vorm van onderbouwing, want ik heb nog steeds geen linkje van je gezien waar ik vraag om de reactie weg te halen...

En energie kosten? Misschien, maar ik houd er niet van als mensen (in dit geval jij) op de man gaan spelen en anderen (in dit geval mij) dingen in de mond leggen die men nooit heeft gezegd. Het is hier een volwassen forum, en daar past dit soort gedrag niet imho.

Maar om het nog enigszins on topic te houden: deze reactie lijkt me toch geen -1 waard? Een 0 lijkt me prima...

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 23-11-2007 17:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
wildhagen schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:32:
[...]
En natuurlijk is het een stevige beschuldiging. Je beschuldigt mij van het willen toepassen van censuur (middels het weghalen van reacties). Dat is behoorlijk stevige praat. En dat zonder ook maar de geringste vorm van onderbouwing, want ik heb nog steeds geen linkje van je gezien waar ik vraag om de reactie weg te halen...
Ik heb je helemaal niet van het toepassen van censuur beschuldigd. Nu leg je mij weer woorden in de mond....
Ik had een verkeerde inschatting gemaakt, dat heb ik toch direct eerlijk toegegeven? Wat wil je nog meer?
En energie kosten? Misschien, maar ik houd er niet van als mensen (in dit geval jij) op de man gaan spelen en anderen (in dit geval mij) dingen in de mond leggen die men nooit heeft gezegd. Het is hier een volwassen forum, en daar past dit soort gedrag niet imho.
Inderdaad dacht ik dat we hier op een volwassen manier zouden kunnen discussieren... Maar het blijkt dat bepaalde mensen kritiek (terecht of onterecht) direct persoonlijk opvatten. Ik heb het nooit persoonlijk bedoeld. En ik snap ook eerlijk gezegd niet dat iemand het persoonlijk op neemt. Maar dat zal wel aan mij liggen hoor..
Maar om het nog enigszins on topic te houden: deze reactie lijkt me toch geen -1 waard? Een 0 lijkt me prima...
mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:41:

WMb een -1. Niet omdat er opgeroepen wordt tot vergassen (want de lijn van het betoog rechtvaardigd wel een sterke verwensing) maar omdat het, zoals gebruikelijk voor ongenuanceerde replies, dan ook weer alle dierenactivisten over 1 kam scheert en daarom een -1 is.

Alsof alle activisten lijken opgraven......

De overige discussie spitst zic hier toe of het een WO2 kloteredenatie is of dat die maatschappelijk ietswat geaccepteerder is geworden (het verschil tussen -2 en -1 dus). Om een of andere reden vermoed ik dat laatste, strijdgas was bon-ton in Vietnam en ook van Anraat heeft wat gas geleverd in Iraq. Het overleefd WO2 moeiteloos. Maar het is niet echt een makkelijke deze, dus wmb zouden de gemoederen ietswta minder verhit moeten zijn (aangezien er geen belanghebbende betrokken zijn).

Waar die ene +1 vandaan komt is mij een raadsel. Misschien dat het in de loop der tijd duidelijker wordt (of zo)(hoop ik)

[ Voor 31% gewijzigd door Delerium op 23-11-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 147744 in 'nieuws: Netwerkmonopolie Belgische isp's ter discussie'
Ik twijfel of dit een +1 is. Ik begrijp zijn frustratie, maar echt iets bijzonders staat er niet in .
Het zit er wel dichtbij, maar ik vind het net niet...
Ik heb het op 0 gemod.

Mastakilla in 'nieuws: Netwerkmonopolie Belgische isp's ter discussie'
Nul?? Ik vind het een -1

Anoniem: 62920 in 'nieuws: Netwerkmonopolie Belgische isp's ter discussie'
Iets minder erg, maar ook geen 0. Offtopic en puur een politieke mening. (al zal hij vast gelijk hebben: ik geloof niet dat veel vlamingen voor aansluiting bij nl zijn, maar het blijft een mening en geen feit)

El Cid in 'nieuws: Netwerkmonopolie Belgische isp's ter discussie'
Deze zou 0 kunnen zijn, omdat ik het wel een grappige opmerking vind. Maar het kan ook wel een -1 zijn omdat belgen zich gekwetst zullen voelen..

Anoniem: 94923 in 'nieuws: Netwerkmonopolie Belgische isp's ter discussie' Min 1, al is deze alleen offtopic. Maar het is maar een simpele opmerking. Nul is verdedigbaar, maar ik vind het geen nul waard.

Ik heb een aantal berichten over splitsing van Belgie wel op 0 gemod, omdat deze beter onderbouwd waren. bijv:
Ponzi in 'nieuws: Netwerkmonopolie Belgische isp's ter discussie'
Anoniem: 201302 in 'nieuws: Netwerkmonopolie Belgische isp's ter discussie'
Wanneer de meeste mensen hier consequent heel die discussie weg willen modden, dan verander ik dit wel.

Dan buiten die discussie om:
Xeon_vl in 'nieuws: Netwerkmonopolie Belgische isp's ter discussie'
Vooral de 1e zin vind ik een +1 waard. Belgacom zegt dat ze zoveel investeert, maar tegelijk zou hun netwerk niet bestand zijn tegen een hogere datalimiet. Dan klopt er iets niet.
Het jammere vind ik alleen dat de user niet na die startzin stopt met de reactie. De rest is hooguit een 0 waard. Ik houd nu dus puur rekening met het nieuwe argument dat hij brengt. Dat vind ik zwaarder tellen dan de rest van zijn reactie.

Arie Atari in 'nieuws: Netwerkmonopolie Belgische isp's ter discussie'
Geen plus 1, want herhaling van eerdere argumenten. Althans, vind ik...

Min 1?

Als ik Belg was zou ik bij het zoveelste bericht op tweakers ook zo reageren, maar het is volgens mij geen +1

En nu stop ik... (ik zal vast niet met alles gelijk hebben hoor)
In elk geval mogen wel wat modjes dit draadje door gaan lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ik ben het niet altijd met je eens maar sommige heb ik gelijkgemod. De reactie van Corillis vind ik zodanig onderbouwd dat die wel een +1 verdiend die ik hem ook heb gegeven.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:40
Ik ben het met de meeste van je moderaties wel eens. en heb ook zo gestemd. Echter, over die reactie van TquesT_OC.. -1 omdat 't off-topic is? Want op zich maakt hij wel 'n valide punt.. weliswaar 'n mening, maar dat zou niet mogen uitmaken toch?

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Die heb ik idd ook een 0 gegeven. Het is officieel een mening, maar wel een punt waarbij weinig anderen een andere mening zullen hebben en je het als een feit kunt zien.
Blijft dat het off-topic is, maar niet erg genoeg voor een -1

't Zelfde geld voor de reactie van El_Cid die je aanhaalt. Hij is grappig en onschuldig. Off-topic dat wel, maar niet genoeg voor -1. Dat de wegen in Belgie minder van kwaliteit zijn ten opzichte van de Nederlandse is overigens een algemeen bekend feit.

Verder kom ik overal wel tot dezelfde conclusie al staat Arie_Atati bij mij op +1

offtopic:
Zou het niet handig zijn om bij de messageview een knopje "view thread from one level up te hebben"
Bij veel posts is het handig om even de context te zien waarin het bericht geplaatst is. Dat kan soms een puntje schelen in de moderatie. Sommige reacties zijn bovendien alleen maar in contect te beoordelen.

Een andere mogelijkheid zou zijn om net als op GoT te kunnen linken naar de message in de thread zelf ipv in een apart venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
offtopic:
Daar zat ik ook al aan te denken ja. Vraag me alleen af of het technisch haalbaar is. Maar daar kunnen een stel groenen je wel antwoord op geven denk ik. Wellicht is het openen van een topic hierover de moeite waard
Double__D schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:05:
Ik ben het met de meeste van je moderaties wel eens. en heb ook zo gestemd. Echter, over die reactie van TquesT_OC.. -1 omdat 't off-topic is? Want op zich maakt hij wel 'n valide punt.. weliswaar 'n mening, maar dat zou niet mogen uitmaken toch?
Inderdaad, je kan het onzin vinden of niet, hij maakt gewoon een punt. Tegenspreken kan gewoon door er een reactie op te posten, dus een -1 vind ik hier niet terecht. Nulletje is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

LordMike in 'nieuws: EU krijgt financiering Galileo rond'

Verbatim gekopieerd bericht van een andere site, met een regeltje 'wat zijn jullie laat' eronder. Dat mensen op de FP klagen over snelheid hoort natuurlijk al niet (daar is FA voor), maar wat me verbaast is dat er daadwerkelijk mensen +2's voor deze post aan het uitdelen zijn.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In die newspost worden wel meer rare moderaties uitgedeeld, zoals +1/+2"s voor deze flamebait (en die zijn van ná zijn edit!).

En zo zijn er nog een paar, hoewel minder extreem.

Die draad kan dus wel wat aandacht gebruiken imho...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Double__D schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:05:
Het was voor mij ook een twijfelpunt.
Het is volledig offtopic, maar ik heb 2 andere volledig offtopic berichten ook een 0 gegeven. Ik zal deze ook op nul zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
wildhagen in 'nieuws: EU krijgt financiering Galileo rond'
Plus 1, maar staat op 0 omdat iemand Wildhagen beschuldigd van usa-bashen. Dat is in mijn ogen onzinnig. (al kan ik niet helemaal inschatten hoe wildhagen het zelf bedoelt)

regmaster in 'nieuws: EU krijgt financiering Galileo rond'
Deze reactie is duidelijk EU-kritisch, maar dat is dus echt geen reden om de reactie weg te stemmen. Nul dus....

Dima_2005 in 'nieuws: EU krijgt financiering Galileo rond'
Wat moeten we met deze vrij overbodige reactie? (en ook nog in slecht nederlands geschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Quacka schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:21:
wildhagen in 'nieuws: EU krijgt financiering Galileo rond'
Plus 1, maar staat op 0 omdat iemand Wildhagen beschuldigd van usa-bashen. Dat is in mijn ogen onzinnig. (al kan ik niet helemaal inschatten hoe wildhagen het zelf bedoelt)
Het was niet als bashing bedoeld, maar gewoon als een mogelijk scenario. Daarmee zeg ik niet dat dat scenario dus werkelijkheid gaat worden (dat denk ik namelijk niet), maar het is een mogelijkheid.

De middelste die je noemt heb ik een 0 gegeven, de onderste een -1. Gewoon omdat het té storend is al die spelfouten, ik kan zijn reactie zo nauwelijks begrijpen.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 24-11-2007 19:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Op zich is de reactie wel te begrijpen (zo veel fouten zitten er niet in, maar het is ook een korte reactie) maar het voegt helemaal niets toe en hij heeft het halve artikel niet gelezen want waarom eindig je met: "en wie weet gebruiken we het binnekort." als er in het artikel duidelijk staat dat het in 2012 operationeel moet zijn. -1 lijkt mij ook wel terecht.

[ Voor 4% gewijzigd door TheCapK op 24-11-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Tsja, * KoW heeft hem op -1 staan. Voornamelijk vanwege het off-topic gehalte. Voor photoplay heb je overigens meer aan een multi-touch screen.
Als dit de eerste post was geweest had ie vermoedelijk als FiPo op -1 beland.
Over 0 valt wel te discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Terracotta in 'nieuws: EU krijgt financiering Galileo rond'

Wat doet deze op +1? :? 0 lijkt me gepaster. :)

[ Voor 6% gewijzigd door 18327 op 25-11-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

ik heb deze kreet in de ruimte een -1 gegeven

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 223468 op 25-11-2007 01:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ik een nul. Het is een ontopic berichtje en in mijn ogen heeft hij ook gelijk. Het is immers het belastinggeld van alle europeanen waar dit project van wordt betaald.

edit:
Anoniem: 82757 in 'nieuws: Hotmail-oprichter bouwt Office-concurrent'
Is dit nu echt zo ongewenst? Het is toch een vrij zinnige vraag? Dat hij geen fan van flash is mag volgens mij ook.

[ Voor 36% gewijzigd door Quacka op 25-11-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is geen vraag (dan had er een vraagteken achter gestaan), maar gewoon een losse kreet van drie woorden en een smiley.

Daar zit niemand op te wachten, dus ik denk dat een -1 goed genoeg is.
Voegt niks toe, maar is vrij onschuldig. Een 0 lijkt me idd het juiste niveau, heb ik hem dan ook gegeven :)

Wat doen we trouwens met deze reactie? Ik vind de term 'wijven' wel zo denigrerend en beledigend dat ik hem een -1 gegeven heb wegens flamerig taalgebruik. Maar die +2 lijkt me toch echt modmisbruik. Zelfs als ik even dat woord wegdenk zie ik er never meer dan een 0 in...

Nog een kandidaat voor de -1. Zoveelste geklaag over moderatie blablabla.

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 25-11-2007 10:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Veel Fok! reacties bij redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes

Fipo (bedoelt of niet), voegt in elk geval niets toe: Anoniem: 201016 in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes'
-1

Ik kan hier niets meer van maken van een flame:
Anoniem: 162140 in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes'
-1

Goede tip met achtergrondinfo:
freaq in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes'
Verdient, zeker in deze lijn van reacties, een +1

Deze Andros in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes' verdient als reactie op astute in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes' een 0 evenals Puc van S. in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes' die behulpzaam is.
wildhagen schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:06:

[...]

Wat doen we trouwens met deze reactie? Ik vind de term 'wijven' wel zo denigrerend en beledigend dat ik hem een -1 gegeven heb wegens flamerig taalgebruik. Maar die +2 lijkt me toch echt modmisbruik. Zelfs als ik even dat woord wegdenk zie ik er never meer dan een 0 in...
Heb hem een 0 gegeven omdat de mening wordt onderbouwd, "wijven" hoeft van mij ook niet. Modbreak?
Nog een kandidaat voor de -1. Zoveelste geklaag over moderatie blablabla.
-1, done.

[ Voor 36% gewijzigd door PcDealer op 25-11-2007 13:15 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, ik vind "wijven" niet erg genoeg voor een -1. Het is wel een beetje lomp taalgebruik, maar niet genoeg voor een -1 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
eens
Ik kan hier niets meer van maken van een flame:
Anoniem: 162140 in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes'
-1
Mwaw ik kan zn opmerking begrijpen gezien de foto. Maar overbodig is de reactie wel.
Goede tip met achtergrondinfo:
freaq in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes'
Verdient, zeker in deze lijn van reacties, een +1
Nope, gewoon een nul.
Die zie ik niet. -1 in mijn ogen. Allemaal
Heb hem een 0 gegeven omdat de mening wordt onderbouwd, "wijven" hoeft van mij ook niet. Modbreak?
Och, ik vind het een 0. En wijven is misschien grof taalgebruik, maar is dit nu echt zo erg? Vind jij het woord echt erg, dan geef je het bericht een -1. Modbreak is een beetje overtrokken.

JGame in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes'
0 ipv +1?

Mr.Meeuw in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes'
0 ipv +1? (leuk verhaaltje, maar wel vrij offtopic)

Anoniem: 12316 in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes'
deze zou ik dan eerder op +1 zetten, maar dat zou dan ook wel een magere +1 zijn...

Als iemand vind dat er perse een +2 in het draadje moet zitten, dan zou je voor deze moeten gaan:
KevinBel in 'redactieblog: Gameplay 07: nextgen boothbabes'
Maar in elk geval is het een +1 en dat krijgt hij van mij ook vanwege het 'w8en' en alle smileys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom? Ik vind het een goede tip die zeker wat toevoegt. Meer waard dan een nulletje imo.

Met de rest ben ik het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit lijkt me ook een -1, wegens klagen over foutje in artikel op verkeerde plek? Hiervoor hebben we FA....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 18:53:
In die newspost worden wel meer rare moderaties uitgedeeld, zoals +1/+2"s voor deze flamebait (en die zijn van ná zijn edit!).

En zo zijn er nog een paar, hoewel minder extreem.

Die draad kan dus wel wat aandacht gebruiken imho...
die +2 was niet een kleine mismod, maar een enorme, heb een -1 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:22:
Dit lijkt me ook een -1, wegens klagen over foutje in artikel op verkeerde plek? Hiervoor hebben we FA....
Ik twijfelde even, het voegt wel iets toe(klein beetje) maar als hij dat op de FA had gedaan had het gecorrigeerd kunnen worden dus ook -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
RoD schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:32:
[...]

Waarom? Ik vind het een goede tip die zeker wat toevoegt. Meer waard dan een nulletje imo.

Met de rest ben ik het eens.
Nouja, ik zit niet echt te wachten op de informatie die hij geeft.

ontleding:
jep zelf ook geweest . verkleed als assisin ( altair van assasins creed)
Leuk dat hij verkleed erheen is geweest.
nog vette shit mee gewonnen ook. de game en een badjas en frontje voor de 360
Dit is nog leuker voor hem
aka tip ga verkleed das pas goodiehunten
Oke, dit is een zinnige opmerking voor mensen die graag dingen willen winnen.
alleen heb i geen ps3.
Dit is dan wel weer jammer voor hem

Kijk, nu zijn de meeste reacties zo slecht, dat deze al opvalt tussen de reacties. Maar wanneer er normale reacties waren geweest, dan zouden volgens mij weinig mensen dit een +1 waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is vooral de tip die het een +1 waard maakt ja. Daarom vind ik het wel een +1. De rest voegt niet veel toe, maar dat hele korte zinnetje kan toch van toegevoegde waarde zijn voor de mensen die hier heen willen. Dat mag je belonen, imo.

Jazzle in 'nieuws: ATi R680 op de foto gezet'
+1? Ik vind het wel een leuk stukje tekst. Snijdt een valide punt aan imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239351

Saturnus in 'nieuws: ATi R680 op de foto gezet'

Waarom heeft deze effectief -0.3?
Ik vind het toch wel een bepaalde toevoeging hebben.
2x ongewenst en 4x neutraal is imo te weinig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
RoD schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:56:
Het is vooral de tip die het een +1 waard maakt ja. Daarom vind ik het wel een +1. De rest voegt niet veel toe, maar dat hele korte zinnetje kan toch van toegevoegde waarde zijn voor de mensen die hier heen willen. Dat mag je belonen, imo.

Jazzle in 'nieuws: ATi R680 op de foto gezet'
+1? Ik vind het wel een leuk stukje tekst. Snijdt een valide punt aan imo.
Dat mag inderdaad, maar het hoeft niet :)
En Jazzle heb ik een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik heb het ook een 0 gegeven. Ik zie de grootte meerwaarde er niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

IStealYourGun in 'nieuws: Gamer wil schadevergoeding voor Halo 3-problemen'

Gezien de flamerige toon in deze reactie ben ik toch geneigd deze eerder op -1 te zetten dan op 0, eerlijk gezegd.

Ik zie trouwens geen reden om swampy in 'nieuws: Gamer wil schadevergoeding voor Halo 3-problemen' op -1 te zetten, 0 lijkt me gepaster.

[ Voor 20% gewijzigd door 18327 op 26-11-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327 schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:14:
IStealYourGun in 'nieuws: Gamer wil schadevergoeding voor Halo 3-problemen'

Gezien de flamerige toon in deze reactie ben ik toch geneigd deze eerder op -1 te zetten dan op 0, eerlijk gezegd.

Ik zie trouwens geen reden om swampy in 'nieuws: Gamer wil schadevergoeding voor Halo 3-problemen' op -1 te zetten, 0 lijkt me gepaster.
Beiden hebben een beetje warrige argumentatiestructuur, maar ik zie het niet als ongepast. Ik heb ze alletwee een 0 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Mja, de eerste vind ik een beetje een twijfelgevalletje. Op zich is het geen verkeerde reactie, maar ik zit met de volgende zin in m'n maag:
een minimum van verstand
Ik vind het lastig die goed te interpreteren vanwege zijn warrige post, maar op mij komt het over alsof hij Amerikanen een minimum van verstand toedicht, en dat vind ik gewoon een flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zie deze: zacht in 'meuk: Comodo Firewall Pro 3.0'

Meneer post een linkje maar daarnaast een post bestaande uit alleen onzin, meningen (gebaseerd op te weinig kennis klaarblijkelijk) als feit en ga zo maar door. Kortom, over het algemeen is de post niet meer waard dan een 0. Wie wil nog wat puntjes verspijkeren.

Het enige nuttige is de link maar de +1 die meneer daarvoor verdient haalt hij zelf weer onderuit door de onzin die er op volgt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Deze moeten wat mij betreft ook allemaal op dezelfde score. Nu heeft de 1e een -1 en de rest 0, maar in principe zijn ze precies hetzelfde kwa inhoud.
WeeJeWel in 'nieuws: Apenhersenen besturen robotbenen via internet'
Anoniem: 237909 in 'nieuws: Apenhersenen besturen robotbenen via internet'
Shal-Ziar in 'nieuws: Apenhersenen besturen robotbenen via internet'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Bor de Wollef schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:33:
[...]

Wat mij betreft wel. De laatste staat nog op -1 wat in mijn ogen te laag is.
De tweede is een typisch geval van een oneliner waar ik zonder de juiste context niks mee kan. Post dan ook even waar hij op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Eens, maar ik twijfel of het allemaal een -1 is, of allemaal een nul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

arne schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:26:
[...]

De tweede is een typisch geval van een oneliner waar ik zonder de juiste context niks mee kan. Post dan ook even waar hij op reageert.
Tsja, dat is een beetje het probleem van die links. Meestal moet je zelf even naar het artikel gaan om de context te bekijken. Maar dezeeerst, met daarop dezereactie en daarna die post die ik aandraagde.
Quacka schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:57:
[...]

Eens, maar ik twijfel of het allemaal een -1 is, of allemaal een nul...
Grapjes moet kunnen vind ik en deze zijn geen dubbelposts (dus elke keer alleen maar grappen blijven maken).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Oké, bedankt :p
Bij deze een 0 gekregen, alhoewel je het ook als een nietszeggende 13 in een dozijn oneliner zou kunnen interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

j0bro in 'nieuws: 'SP3 krikt snelheid Windows XP op met 10 procent''

Dit is zo off-topic als het maar zijn kan, toch krijgt het massas 0 scores en wat +1 scores terwijl het toch overduidelijk op -1 thuishoort.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Om heel eerlijk te zijn: die hele newspost is één grote dramatische puinhoop qua moderaties. Het gaat zo zwaar offtopic dat je haast vergeet waar het hele artikel over ging. Met name de eerste helft van de reacties...

En wat doet deze reactie op +1???? Compleet offtopic: -1 dus.

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 26-11-2007 19:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, ik wilde die draad net posten. Wat een rampthread zeg. Daar mag nog wel eens flink de bezem doorheen, als er nog voldoende veegkracht voor is.. want er wordt al flink gemod.

Deze bijvoorbeeld. Probeert een volledig offtopic discussie te beginnen en staat gewoon op +1, zonder -1 mods :|

[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 26-11-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

:{ Dat waren een hele hoop -1'tjes die ik heb uitgedeeld. Niet te geloven. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Even aside van de SP3 thread: waarom krijgt deze ononderbouwde onzinreactie een +1, terwijl mijn onderbouwde weerlegging op 0 blijft steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Geen idee waarom die van jou op 0 blijft steken, ik vind hem wel een +1 waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Kan iemand mij dan eens vertellen wat er mis is met de volgende reacties?

Anoniem: 52686 in 'nieuws: Kabinet: papieren stem in stemlokaal het veiligst'
Anoniem: 230734 in 'nieuws: Patent IBM maakt verplichte reclame bij afspelen dvd's mogelijk'
Anoniem: 52686 in 'nieuws: Patent IBM maakt verplichte reclame bij afspelen dvd's mogelijk'
boomr in 'nieuws: Patent IBM maakt verplichte reclame bij afspelen dvd's mogelijk'
Pietervs in 'nieuws: Vijf jaar oude Windows-bug duikt opnieuw op'
Shiver23 in 'nieuws: Ubisoft ontwikkelt patch voor Assassin's Creed'
Pietervs in 'nieuws: Belgische politicus neemt Sabam opnieuw op de korrel'
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Microsoft: 'verkoopstijging dankzij wga''
GENETX in 'nieuws: Microsoft: 'verkoopstijging dankzij wga''

Ik denk dat ze geen van die reacties bedoeld zijn om irritatie of overlast te veroorzaken. M.i. horen die reacties gewoon allemaal op 0: niet aanstootgevend, maar ook niet echt constructief.

Noot: dit is ongeveer bij 50% van alle -1 posts dat ik dat gevoel heb. Misschien zijn andere mensen sneller op hun teentjes getrapt dan ik?

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Parasietje schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:19:
[...]

Ik denk dat ze geen van die reacties bedoeld zijn om irritatie of overlast te veroorzaken. M.i. horen die reacties gewoon allemaal op 0: niet aanstootgevend, maar ook niet echt constructief.

Noot: dit is ongeveer bij 50% van alle -1 posts dat ik dat gevoel heb. Misschien zijn andere mensen sneller op hun teentjes getrapt dan ik?
Zonder de reacties al te hebben gelezen (weinig tijd nu helaas) kan ik wel het volgende vertellen:

- Er zijn meerdere redenen naast aanstootgevend zijn en irritatie of overlast opwekken om een -1 uit te delen. Denk bv aan niets toevoegende one liners, typische first posts, offtopic posts etc. Kortom, alle posts die niet interessant zijn om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb er een aantal 0 gegeven, maar niet alle (bijv. posts die alleen maar herhalen (soort dubbelpost) en die over politiekvind ik maar nutteloos en onnodig)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meuktracker Crap Cleaner 2.03.532

SideSwipe in 'meuk: Crap Cleaner 2.03.532'
staat op +1, maar mij lijkt het een open deur intrappen, natuurlijk moet je even goed kijken welke bestanden je precies verwijdert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens. Nulletje gegeven, waar ie inmiddels ook op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 223468 schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:01:

staat op +1, maar mij lijkt het een open deur intrappen, natuurlijk moet je even goed kijken welke bestanden je precies verwijdert
Max een 0 inderdaad. Een behoorlijke open deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Bor de Wollef schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:36:
[...]

Zonder de reacties al te hebben gelezen (weinig tijd nu helaas) kan ik wel het volgende vertellen:

- Er zijn meerdere redenen naast aanstootgevend zijn en irritatie of overlast opwekken om een -1 uit te delen. Denk bv aan niets toevoegende one liners, typische first posts, offtopic posts etc. Kortom, alle posts die niet interessant zijn om te lezen.
Ja, iedereen vergeet bij het beargumenteren dat het niet aan -1 voldoet vanwege de quote uit de faq altijd even het 2e blok te quoten.
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.
Vooral de laatste zin is vaker van toepassing dan dat het wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik mag hopen dat het dezelfde 3 personen zijn ipv de zelfde persoon. Anders zou het een ProMod zijn en word het idd tijd om de botte bijl te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik hou niet zo van klagen over mijn eigen beoordelingen (zo vaak post ik niet bovendien) maar ik zie niet in wat Carpento in 'nieuws: Onderzoekers ontdekken materiaal met oneindige weerstand' minder is dan neutraal ?

Het is een reactie op GENETX in 'nieuws: Onderzoekers ontdekken materiaal met oneindige weerstand' die eerst -237 graden in zijn post had staan als absolute nulpunt. Dat kan een typefoutje zijn of hij heeft iets verkeerd onthouden. Dat rechtzetten lijkt me verder niet ongewenst ? Intussen heeft hij dat gefixt, en daardoor is mijn posting zijn verband wel goeddeels kwijt.

Of maakt het feit dat ik het ongemerkt een dubbelpost werd het verschil ? Toen ik postte stond de reactie van Tukk er nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je was 6 minuten later met een reactie van één regeltje. Dat betekent een dubbelpost en dat betekent meestal een -1 :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 27-11-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
het zal de dubbelpost wel zijn. Veel mensen vergeten dan even naar de tijdstippen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Anoniem: 223468 schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:01:

Nee, vind ik geen open deur.
Het is juist een tooltje om makkelijk de boel op te schonen zonder dat je zo goed hoeft te kijken wat je weggooit.

(temp files etc)

Zelfde voor het opschonen van je registry. Daar zit zoveel troep in dat het ondoenlijk is om bij elke entry precies te kijken wat je weggooit. Dit tooltje gebruik je juist om die tool te laten kijken wat wel en niet weggegooid kan worden.

Wel zou je kunnen stellen dat ie voor een +1 dan ook moet aangeven bij welke onderdelen je wel goed moet opletten en welke onderdelen van de tool niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:43:
Ik heb zo'n vermoeden dat de +2 midmod's op deze posts allemaal van dezelfde persoon komen. Een Botoo Bijl gegadigde? ;)
Yep, twee maal botte bijl, waarvan eentje éénrichtingsverkeer.

Scherp opgemerkt AHBdV :Y)

Het was een expert en een regular, geen ProMod

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Kon ik me ook al haast niet voorstellen :p

offtopic:
Een bijl 2 richtingen in lijkt me ook vrij pijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Belgisch internetartikel alert!
deze
Daar zijn er een paar massaal aan het +2 modereren geweest... 6x +2 is het gemiddelde daar.

Ik weet dat men graag vaker +2 zou willen zien, maar dit lijkt me overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

arne schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:52:
Belgisch internetartikel alert!
deze
Daar zijn er een paar massaal aan het +2 modereren geweest... 6x +2 is het gemiddelde daar.

Ik weet dat men graag vaker +2 zou willen zien, maar dit lijkt me overdreven
Zijn idd flink wat mismodjes daar! Ben er net langsgeweest en er staan daar simpele one-liners op +1 en zijn daar ook nog eens moeilijk vanaf te krijgen. Daar zal Botoo weer eens de Botoo Bijl moeten hanteren. Hij heeft het er maar druk mee in zo'n korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik denk dat je deze zo langzamerhand wel kan gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:-VWttWI3LVAahM:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cb/Slijpsteen.jpg/180px-Slijpsteen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dEX2340 in 'nieuws: Telenet wordt alleenheerser op tv-markt Vlaanderen'

Het betere knip en plakwerk, kijk maar even

De derde alinea van de reactie is integraal ge-copy paste van dit artikel van de Tijd.be

De vierde en vijfde alinea van dit artikel van de Tijd.be

Dit alles zonder bronvermelding: plagiaat dus. Ik had meteen al het vermoeden gezien de schrijfstijl.

De mod staat op +1,ik heb dus een dikke -2 gegeven.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 223468 op 27-11-2007 19:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe kan een troll als deze reactie in 's hemelsnaam een zwikje +2's of zelfs +1's krijgen? Imho is er maar één correct niveau voor deze post, en dat is de -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 223468 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:08:
dEX2340 in 'nieuws: Telenet wordt alleenheerser op tv-markt Vlaanderen'

Het betere knip en plakwerk, kijk maar even

De derde alinea van de reactie is integraal ge-copy paste van dit artikel van de Tijd.be

De vierde en vijfde alinea van dit artikel van de Tijd.be

Dit alles zonder bronvermelding: plagiaat dus. Ik had meteen al het vermoeden gezien de schrijfstijl.

De mod staat op +1,ik heb dus een dikke -2 gegeven.
Tjsa, we zitten hier niet op een wetenschappelijk instituut. :P Geen bronvermelding is imo niet ongewenst.. het is alleen wat jammer van de reactie. Ik vind em verder toch wel informatief, en dus meerwaarde hebben. Maar het blijft niet erg netjes, uiteraard.
Ik twijfel tussen 0 en +1.
wildhagen schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:13:
Hoe kan een troll als deze reactie in 's hemelsnaam een zwikje +2's of zelfs +1's krijgen? Imho is er maar één correct niveau voor deze post, en dat is de -1.
En daar staat ie inmiddels op :)
Verder is dat natuurlijk wel een potentiële fanboymodthread.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 27-11-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

klik!

geen terechte -1 lijkt mij, daarvoor geeft hij te veel de voor en nadelen van beiden aan. 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Ik twijfel. Ik heb hem uiteindelijk een 0 gegeven, maar een -1 is nog te rechtvaardigen - de reactie is wel enigszins off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Offtopic inderdaad, maar onschuldig. Nulletje lijkt me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

DE volgende is, zoals hij zelf stelt flame, troll en off topic maar hij heeft wel een heel goed punt naar degene op wie hij reageert:
HAL 9000 in 'nieuws: Belgische politicus neemt Sabam opnieuw op de korrel'
Natuurlijk heb ik hem -1 gegeven, zoals iedereen wel zal doen, maar ik vond dat deze toch wel het vermelden waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k1n8fisher schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:49:
DE volgende is, zoals hij zelf stelt flame, troll en off topic maar hij heeft wel een heel goed punt naar degene op wie hij reageert:
HAL 9000 in 'nieuws: Belgische politicus neemt Sabam opnieuw op de korrel'
Natuurlijk heb ik hem -1 gegeven, zoals iedereen wel zal doen, maar ik vond dat deze toch wel het vermelden waard was.
zagevent is dus Begisch voor zeurpiet, weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
RoD schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:19:
[...]

Tjsa, we zitten hier niet op een wetenschappelijk instituut. :P Geen bronvermelding is imo niet ongewenst.. het is alleen wat jammer van de reactie. Ik vind em verder toch wel informatief, en dus meerwaarde hebben. Maar het blijft niet erg netjes, uiteraard.
Ik twijfel tussen 0 en +1.

[...]

En daar staat ie inmiddels op :)
Verder is dat natuurlijk wel een potentiële fanboymodthread.
Wetenschappelijk instituut of niet, ook hier dient men zich aan de wet te houden. Ik ben er echter groot voorstander van dat je dat dan ok even als reactie op de FP post. Niet offtopic in dit geval, en een nutteloze toevoeging welke er voor zorgt dat de mods ook even op worden gewezen. Ja zou er ook voor kunnen kiezen op de FP alleen ff de bron er bij te melden met iets als "is wel zo netjes".

Ook de nu gemaakte keuze valt iets voor te zeggen, aangezien het echt alleen op mods is gericht en niet perse op de lezer. Ik zou het alleen anders hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plagiaat vind ik echt niet kunnen. Mag van mij op -1 gefixeerd worden of zelfs naar -2 omdat zoiets totaal ongewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167624

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze reactie vinden. Hij heeft op dit moment 3x +2, 5x +1 en 8x -1. Ik heb hem zelf -1 gemod omdat hij met deze post wel erg offtopic gaat, hoewel ik 0 ook wel verdedigbaar vind, maar +2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167624 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:21:
Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze reactie vinden. Hij heeft op dit moment 3x +2, 5x +1 en 8x -1. Ik heb hem zelf -1 gemod omdat hij met deze post wel erg offtopic gaat, hoewel ik 0 ook wel verdedigbaar vind, maar +2 :?
Het is mss wel zo wat hij aandraagt , maar het legt geen verband met het onderwerp: de relatie tussen geweld in games en irl geweld. De argumentatiestructuur is verder een beetje wazig, dat zijn beide ouders theoloog zijn hoeft nog niks te zeggen over zijn kennis van de bijbel.
Ongewenst lijkt me de reactie echter niet. dus een 0 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is een +2 voor deze reactie een heel klein beetje overdreven. Een +1 is OK (heb ik hem gegeven), maar hij heeft imho te weinig inhoud om een +2 te rechtvaardigen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Anoniem: 171278 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:03:
Plagiaat vind ik echt niet kunnen. Mag van mij op -1 gefixeerd worden of zelfs naar -2 omdat zoiets totaal ongewenst is.
Plagiaat hoort niet, maar om daarom de reactie naar -2 of -1 te zetten vind ik wat ver gaan.
Als de gebruiker dat vaker doet ok, maar in alle andere gevallen denk ik dat een mod-break als waarschuwing beter is. Vanwege de inhoud staat de reactie bij mij op +1. +2 is onverdedigbaar als je weet dat hij stukken heeft gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Laatst was er nog een discussie over iemand die een stuk had gekopiëerd, maar niet als quote, en de bron er wel bij had gegeven. Toen was de conclusie dat het simpelweg kopiëren niet hoger dan een 0 kan opleveren. Waarom zou dit dan wel kunnen wanneer je het op een illegale manier doet? ofterweil: doet alsof je het zelf hebt geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Anoniem: 223468 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:08:
Dit alles zonder bronvermelding: plagiaat dus.
Er worden veel vaker stukjes van anderen gebruikt, het verzamelen van die stukjes is mss officieel plagiaat maar ik wil dat zeker niet te zwaar opnemen dat de schrijver geen bronvermelding doet (ook met bronvermelding is het plagiaat afaik).
Wmb is er netjes wat werk (tekst verzamelen) gedaan en dat mag best beloond worden. een +1 is hier op z'n plaats.

Niet al te star modereren mensen :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Laatst online: 12:43
Deze reactie wordt op dit moment als ongewenst beschouwd. Toegegeven, in het eerste deel lijkt het off-topic te gaan maar in het tweede deel wordt wel degelijk ingegaan op de werkwijze van Brein. IMO zou deze reactie beter op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

botoo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:02:
[...]

Er worden veel vaker stukjes van anderen gebruikt, het verzamelen van die stukjes is mss officieel plagiaat maar ik wil dat zeker niet te zwaar opnemen dat de schrijver geen bronvermelding doet (ook met bronvermelding is het plagiaat afaik).
Wmb is er netjes wat werk (tekst verzamelen) gedaan en dat mag best beloond worden. een +1 is hier op z'n plaats.

Niet al te star modereren mensen :)
ok, ik wilde alleen maar even laten zien dat ik het wel doorhad :P
een stukje quoteren met bronvermelding lijkt mij geen plagiaat

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 223468 op 28-11-2007 09:40 . Reden: link toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.