Het kleine-mismoderatietopic deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.797 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

SRich schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:16:
[...]

ik vind het zelfs wel een lichte +1 waard :o
Ik eigenlijk ook. Dat is zijn mening en het is goed verwoord.

Met zo'n post merk je dat er nog vaak naar mening gemodereerd wordt. Reacties daarop waar iedereen het mee eens is (dezelfde opbouw of slechtere opbouw) krijgen wel +1's.

Edit: Geen +1's naar mijn mening
Joshua in 'nieuws: Telecomwaakhond Opta kan 087-nummers niet onderzoeken'
sopsop in 'nieuws: Telecomwaakhond Opta kan 087-nummers niet onderzoeken'
Anoniem: 46304 in 'nieuws: Telecomwaakhond Opta kan 087-nummers niet onderzoeken'

Wel +1's (of beide 0):
MAX3400 in 'nieuws: Telecomwaakhond Opta kan 087-nummers niet onderzoeken' (die post die eerder aangedragen was)
TD-er in 'nieuws: Telecomwaakhond Opta kan 087-nummers niet onderzoeken'

[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 19-11-2007 15:24 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kixtart schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:20:
[...]

Ik eigenlijk ook. Dat is zijn mening en het is goed verwoord.

Met zo'n post merk je dat er nog vaak naar mening gemodereerd wordt. Reacties daarop waar iedereen het mee eens is (dezelfde opbouw of slechtere opbouw) krijgen wel +1's.
Bij mij de afweging tussen de 0 en +1. Uiteindelijk de 0 gekozen omdat ik het weliswaar een nette post vind maar niet echt direct iets waardevols terug kon vinden wat de post van het 0 niveau af zou moeten tillen. Ik vind niet dat jij uit het verschil tussen de +1 en 0 kunt concluderen dat er op mening is of word gemod.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 19-11-2007 15:48 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is er zo uitmuntend aan deze reply dat hij een +2 moet krijgen? Volgens mij hoort die gewoon op de -1 thuis? Toon is uiterst onvriendelijk, plus het voegt niets toe aan de newspost.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bor de Wollef schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:42:
[...]

Bij mij de afweging tussen de 0 en +1. Uiteindelijk de 0 gekozen omdat ik het weliswaar een nette post vind maar niet echt direct iets waardevols terug kon vinden wat de post van het 0 niveau af zou moeten tillen. Ik vind niet dat jij uit het verschil tussen de +1 en 0 kunt concluderen dat er op mening is of word gemod.
Een goed onderbouwde mening waar jij het niet mee eens bent is/lijkt meestal niet waardevol. Hierdoor ga ik steeds vaker letten bij moderatie op het goed formuleren van hun mening.

Meningmodden was meer in vergelijking met de reacties daarop. Reacties waar iedereen het mee eens is (van bijv. 1 zin) hebben wel een +1.
(Daarom had ik die reactie al ge-edit met vergelijkingsmateriaal)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:58:
Wat is er zo uitmuntend aan deze reply dat hij een +2 moet krijgen? Volgens mij hoort die gewoon op de -1 thuis? Toon is uiterst onvriendelijk, plus het voegt niets toe aan de newspost.
Da's een duidelijke -1 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:08

Cyphax

Moderator LNX
Foodfight!
nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit'
Krijgt wel heel vaak 0, terwijl het door de overdrevenheid toch best duidelijk een flamebait is. Lijkt mij. :P
Weer zo'n bericht waar veel -1'tjes uitgedeeld gaan worden. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Cyphax schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:13:
Foodfight!
nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit'
Krijgt wel heel vaak 0, terwijl het door de overdrevenheid toch best duidelijk een flamebait is. Lijkt mij. :P
Weer zo'n bericht waar veel -1'tjes uitgedeeld gaan worden. :P
kweet niet welke je bedoelt....
Je linkt nu namelijk gewoon naar het onderwerp, ipv naar de reactie.

Wellicht deze Anoniem: 217733 in 'nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit'' maar dat is gewoon lekker sarcastisch. Ik vind hem niet leuk/orgineel genoeg voor een +1, maar het is natuurlijk wel een nul.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Quacka schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:37:
[...]

kweet niet welke je bedoelt....
Je linkt nu namelijk gewoon naar het onderwerp, ipv naar de reactie.

Wellicht deze Anoniem: 217733 in 'nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit'' maar dat is gewoon lekker sarcastisch. Ik vind hem niet leuk/orgineel genoeg voor een +1, maar het is natuurlijk wel een nul.
Copy/paste-foutje. :)
Je had wel de goede reactie gegokt. Hij is sarcastisch en in principe is er met sarcasme niet per se iets mis, maar ik vind 'm wel flamebaiterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 127222 in 'nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit''

Deze vind ik geen +1 waard. Het eerste deel is een open deur, en het tweede deel is niet erg serieus. Nulletje imo.

Anoniem: 217733 in 'nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit''
Deze is of een gigantische fanboypost of een troll. -1 in ieder geval, imo.

Edit2: Die was dus ook al gemeld :z Nouja, ik vind het dus een -1 :P

Sneezzer in 'nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit''
Waarom ongewenst?

HeatWave in 'nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit''
Onschuldig geintje. 0 imo.

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 19-11-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RoD schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:45:

Deze vind ik geen +1 waard. Het eerste deel is een open deur, en het tweede deel is niet erg serieus. Nulletje imo.
Mee eens. Hoewel ik het wel tussen 0 en 1 in vind liggen, deze poster heeft er wel z'n best voor gedaan. Toch is het inderdaad een open deur en de helft is een tikkie onzinnig.
Ik denk dat sommige mensen 'm als troll of flame beschouwen vanwege "ze zijn wel erg bezig bij Apple" en daar kan ik me iets bij voorstellen. Aan de andere kant is ie niet zo trollerig of flamerig dat je zegt "wat een ongewenste post, -1". Ik weet zelf nooit zo goed wat ik ermee moet doen.
Ja, ik vind 'm wel grappig zonder dat ie iets toevoegt. Deze mag van mij ook op 0 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

klik
Wat deze poster aanvoert is een nuancering van de post waarop hij reageert. Iets wat maar weinigen zullen weten, weliswaar een enkele zin maar, nochtans voegt het wel iets wezenlijk toe aan de discussie. Lijkt mij dat het neutraal zou moeten zijn.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is absoluut niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Daar kan hij onder vallen, maar met de post erboven in gedachte lijkt mij dit gewoon een nuttige aanvulling op die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb het idee dat die post een niveau'tje te laag staat (niet qua score bedoel ik). Hij lijkt hetzelfde te zeggen als de post waaronder zijn reactie staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cyphax schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:59:

Ik denk dat sommige mensen 'm als troll of flame beschouwen vanwege "ze zijn wel erg bezig bij Apple" en daar kan ik me iets bij voorstellen. Aan de andere kant is ie niet zo trollerig of flamerig dat je zegt "wat een ongewenste post, -1". Ik weet zelf nooit zo goed wat ik ermee moet doen.
Ik denk ook dat dat de reden is, maar ik vind deze onschuldig genoeg voor een 0. Voor een flame moet er imo meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
RoD schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:45:

Kleine +1. Het zit een beetje tussen 0 en 1 in.
Aangezien ik bij de mensen hoor die vind dat er wel wat positiever gemod mag worden, gaat deze post bij mij dus naar +1.
Anoniem: 217733 in 'nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit''
sarcasme is niet direct een troll. Hij bedoelt het duidelijk grappig: hij zet er zelfs een smiley bij.
nul idd.
Och van mij mag hij op 0, maar eigenlijk is het een schoolmeester. Maar hij doet t wel op een grappige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
BigFast schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:04:
klik
Wat deze poster aanvoert is een nuancering van de post waarop hij reageert. Iets wat maar weinigen zullen weten, weliswaar een enkele zin maar, nochtans voegt het wel iets wezenlijk toe aan de discussie. Lijkt mij dat het neutraal zou moeten zijn.

Daar kan hij onder vallen, maar met de post erboven in gedachte lijkt mij dit gewoon een nuttige aanvulling op die post.
Ik vraag me af of zijn bericht wel klopt.
Althans als het in nederland het geval was.
Ik noem de afschaffing van de dienstplicht. Vorig jaar (of was het nog dit jaar) is nog iemand de cel in gegooid voor het ontduiken van de dienstplicht. Dit terwijl de dienstplicht al jaren is afgeschaft.

Tja. 1 zin en ook nog niet onderbouwt. Ik kan me voorstellen dat mensen die post een -1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:13:

sarcasme is niet direct een troll. Hij bedoelt het duidelijk grappig: hij zet er zelfs een smiley bij.
Ik vind het in dit geval wel een troll. Je weet gewoon dat er mensen geïrriteerd zullen reageren bij een dergelijke opmerking. Gezien het licht ontvlambare karakter van Apple-artikels vind ik dit ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RoD schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:16:Je weet gewoon dat er mensen geïrriteerd zullen reageren bij een dergelijke opmerking ...
en dat is de definitie van een flamebait, ik dacht daar precies hetzelfde over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

klik -> lijkt me geen +1 waard, met een flame en niet veel nuttige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Deze klopt dan wel en kan hier ook wel, maar dat maakt hem nog geen +2 of zelfs ook maar een +1 waard...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
RoD schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:16:
[...]

Ik vind het in dit geval wel een troll. Je weet gewoon dat er mensen geïrriteerd zullen reageren bij een dergelijke opmerking. Gezien het licht ontvlambare karakter van Apple-artikels vind ik dit ongewenst.
Zoals ik elders al uit legde voelt iedereen zich wel eens aangesproken door een grap. Ik vind dat tweakers genoeg niveau moeten hebben om hier tegen te kunnen. Het gaat om een grap over een MERK. Niemand kan zich persoonlijk aangevallen voelen, wanneer iemand een grappige opmerking maakt over een merk. Kan iemand dat wel, dan wordt het echt tijd om hulp te zoeken. Dat is namelijk niet gezond.
En het blijkt dat ook Apple-fans gewoon tegen deze opmerking kunnen (of ze begrijpen hem niet >:) ), dat geeft mij aan dat het voor de normale mensen gelezen wordt als een grappig bericht. (op 1 persoon na Seesar in 'nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit'' die er helemaal instinkt)

Kunnen jullie trouwens in het nederlands uitleggen waarom het bericht in jullie ogen niet goed is? Dat mensen geirriteerd raken kan geen reden zijn. Ik irriteer me ook aan veel reacties op nieuwsberichten. Daarom ga ik niet al die berichten naar beneden modden.
Het woordje Flamebait, of Troll zegt me relatief weinig. Waarom? Omdat het een vage term is. Welke ik helaas ook wel eens gebruikt heb. Het wordt tijd dat we gewoon in het nederlands uitleggen waarom een bericht niet door de beugel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Dirk schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:48:
Deze klopt dan wel en kan hier ook wel, maar dat maakt hem nog geen +2 of zelfs ook maar een +1 waard...
ik vind het zelfs een -1. Maar goed, je kan het zien als een leuke opmerking tussendoor.
Maar ja, als je dit een nul geeft, dan kan je alles wel een nul geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hij zit voor mij ook op het randje, maar hier vind ik het nog net kunnen. -1 kan ik ook heel goed begrijpen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:53:
[...]

Zoals ik elders al uit legde voelt iedereen zich wel eens aangesproken door een grap. Ik vind dat tweakers genoeg niveau moeten hebben om hier tegen te kunnen. Het gaat om een grap over een MERK. Niemand kan zich persoonlijk aangevallen voelen, wanneer iemand een grappige opmerking maakt over een merk. Kan iemand dat wel, dan wordt het echt tijd om hulp te zoeken. Dat is namelijk niet gezond.
Een grap is prima, maar imo is een dergelijke reactie alleen uitlokkend bedoelt. En dat is ongewenst.
Kunnen jullie trouwens in het nederlands uitleggen waarom het bericht in jullie ogen niet goed is? Dat mensen geirriteerd raken kan geen reden zijn. Ik irriteer me ook aan veel reacties op nieuwsberichten. Daarom ga ik niet al die berichten naar beneden modden.
Het woordje Flamebait, of Troll zegt me relatief weinig. Waarom? Omdat het een vage term is. Welke ik helaas ook wel eens gebruikt heb. Het wordt tijd dat we gewoon in het nederlands uitleggen waarom een bericht niet door de beugel kan.
Troll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217733

Quacka schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:13:
fietspomp in 'nieuws: 'Apple leest op afstand imei-nummers iPhone uit''

Ik snap niet dat er twijfel kan zijn of dat serieus was of niet, was gewoon klein grapje tussendoor :).
Overigens vind ik dat het zou zieren als mensen niet alleen worden gewardeerd op wat hun mening is maar dat mods ook genoeg afstand kunnen houden om dingen die ze niet grapig vinden of niet mee eens te zijn niet direct op -1 te zetten. Ik snap best dat een dikke apple fan mij op -1 zet, maar erg sportief is dat niet. Niet dat die streepjes me zoveel doen, maar vaak zie ik een leuke post die IK echt de moeite waard vind en dan staat die toch op rood. Maarja, misschien heb ik wel een afwijkende smaak :9
Wat ik persoonlijk belangrijker vind dan al die regeltjes over dat posts relevant ed. moeten zijn voor een artikel is of het leuk/interessant is om te lezen voor de bezoekers van deze site. Naar mijn mening wordt dat vaak uit het oog verloren en wordt er blind gekeken naar "de regels".

Dat is mijn mening, misschien doen jullie er wat mee (ben realist genoeg om dat niet echt te verwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
in "de regels" waarvan je nu betoogt dat er te vaak naar gekeken wordt staat juist dat je niet op mening mag modden. Volgens mij gebeurt dit ook niet echt vaak, of in ieder geval niet zodanig vaak dat het de gemiddelden vaak beinvloed.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Op mening modden is niet goed nee, maar dat lijkt me hier niet aan de orde. Ik heb al aangegeven waarom ik het een -1 vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 18:30
Tja.. het blijft lastig om dit soort grappen op waarde te schatten.. waar de één vindt dat iemand moedwillig 'n lawine aan negatieve reacties oproept, vindt de andere dat het 'n onschuldige grap met 'n knipoog is. En als je op dit moment kijkt naar de moderatiescore, dan zie je dat 33 "0" moderaties het niet eens zijn met 33 "-1" moderaties... dus ook de mods zijn het niet altijd met elkaar eens.

Ik ben zelf van mening dat menig Apple, Microsoft, RIAA, etc.. vanaf het begin zo geladen is, dat dit soort opmerkingen niet veel toevoegen.. en wel het risico dragen om veel nutteloze opmerkingen uit te lokken. Niettemin, heb ik 't zelf 'n 0 gegeven.. want tja.. 'n beetje humor moet toch kunnen.. en de smiley is voor mij genoeg relativering. :)

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Double__D schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:43:
Tja.. het blijft lastig om dit soort grappen op waarde te schatten.. waar de één vindt dat iemand moedwillig 'n lawine aan negatieve reacties oproept, vindt de andere dat het 'n onschuldige grap met 'n knipoog is. En als je op dit moment kijkt naar de moderatiescore, dan zie je dat 33 "0" moderaties het niet eens zijn met 33 "-1" moderaties... dus ook de mods zijn het niet altijd met elkaar eens.
Dat hoeft ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 18:30
Weet ik.. ;) 't was meer als reactie op Fietspomp voor 't geval hij dacht dat we allemaal op dezelfde manier modden.

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217733

Het gaat me niet echt om me eigen posts, maar dat was slechts ter illustratie. Maar ik heb wel eens eerder gehad dat een serieuse opmerking van mij met onderbouwing (waarvan ik kan raden dat de meeste er niet mee eens zijn) een -1 kreeg terwijl een meer 'gangbare' mening in flame vorm op 0 of +1 werden gezet. Ik heb geen harde cijfers en die kan ik ook niet hebben natuurlijk. Maar mijn indruk is dat mening een grotere invloed heeft op de beoordeling dan de inhoud en vorm.

Ik had trouwens verwacht dat mijn 'grapje' zondermeer een -1 zou krijgen.

Vat mijn mening ook niet als directe kritiek op ofzo, dit is gewoon de mening van een van de zo vele gebruikers hier op T.net. Dan krijgen jullie ook eens een idee hoe sommigen van ons 'aan de andere kant' denken over het modsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 217733 schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:53:
Het gaat me niet echt om me eigen posts, maar dat was slechts ter illustratie. Maar ik heb wel eens eerder gehad dat een serieuse opmerking van mij met onderbouwing (waarvan ik kan raden dat de meeste er niet mee eens zijn) een -1 kreeg terwijl een meer 'gangbare' mening in flame vorm op 0 of +1 werden gezet. Ik heb geen harde cijfers en die kan ik ook niet hebben natuurlijk. Maar mijn indruk is dat mening een grotere invloed heeft op de beoordeling dan de inhoud en vorm.
Als dat zo is, is er gewoon sprake van een mismod en moet je em hier melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik weet niet waarom maar het lijkt op ironie. Of gewoon de open deur dat er inderdaad vast een goede reden voor is. Om 1 of andere reden kom ik ook tot een 0-neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ik krijg heel sterk de neiging dat hiermee de Apple Fanboys de mond effectief gesnoerd wordt. Het relativeert duidelijk het bedrijf als 1 van de vele anderen. 0 is dus een heel goede score.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
guess what? hij staat op 0. Zoals al vaken aangedragen helpt het soms om niet "in het algemeen" te klagen maar de mismods gewoon te melden waarna er een leger ProMods en andere TMF bezoekers aan de gang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb zelf deze Farscape2 in 'nieuws: Amazon introduceert Kindle-ebooklezer' op +1 gezet.
Op zich is het bericht niet zo spectaculair (gewoon van de website van het bedrijf geplukt), maar inmiddels hadden al een paar mensen gezegd dat het e-bookreader een LCD had (en dat ze hem daarom niet zouden willen). Dus het bericht van Farscape2 is toch wel erg handig.
En een handig bericht vind ik toch wel een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Wat moet je nou met al die ''ja ook ik heb gestemd dus ik ben lief'' reacties hier. Een 0 gaat me eigenlijk te ver, maar ik weet niet of -1 wel echt op zijn plaats is.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 22:47

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik denk dat een -1 wel een goede moderatie is voor zulk soort reacties, maar aan de andere kant het is een .plan, niet een gewoon artikel. In dit kregen vergelijkbare comments ook een 0. Dus ik denk dat een 0 hier wel ok is.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Imo alle "ik heb ook gestemd" reacties naar 0, bij wijze van uitzondering. Het is inderdaad geen gewoon artikel, dus wmb is daar niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Na 5~10 min zit je toch wel heel ruim in de dubbelposts imho.
Een duidelijke -1 vanaf dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zijn het ook. Maar ach.. bij een dergelijk artikel mag het, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RoD schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:21:
Dat zijn het ook. Maar ach.. bij een dergelijk artikel mag het, imo.
Dat vind ik dus eigenlijk ook. Even afgezien van flames, die kunnen natuurlijk nooit, zijn dubbelposts waarin staat "ik heb ook voor t.net gestemd!" en "t.net is ook de beste" ofzo in dit soort artikelen juist sympathiek. Nee het voegt niets toe maar het is ook niet een normaal nieuwsbericht. Sowieso zou ik het nogal lullig vinden om ergens publiekelijk m'n steun te betuigen en dan door dat waarvoor ik steun betuig als ongewenst afgeschilderd te worden. :+
(zoals hier, dat is wel een erg goed voorbeeld, maar die heb ik 0 gegeven dus die staat op dit moment niet meer op -1)
Ik zit ook nog na te grinniken om deze reactie. Daar heb ik ook echt even om zitten lachen. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 19-11-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hehe die is leuk inderdaad. Zitten trouwens wel een paar vervelende reacties tussen, maar die staan ook netjes op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Geckoo

Good news, everyone!

geen idee of het hierzo past, maar volgens mij is deze reactie gewoon keihard spam...
ik heb em al 1x ongewenst gemod.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

Geckoo schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:43:
geen idee of het hierzo past, maar volgens mij is deze reactie gewoon keihard spam...
ik heb em al 1x ongewenst gemod.
Aan hetprofiel te zien is het speciaal aangemaakt om Ebookreaders te promoten, ik denk dat een admin maar eens even naar het profiel moet kijken

Ik heb ook een -1 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind deze toch wel een 1 waard, geen 0: Farscape2 in 'nieuws: Amazon introduceert Kindle-ebooklezer'

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

Ik zie de meerwaarde niet helemaal, beetje promo stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In mijn ogen een hele nette 0 maar net geen +1. Ik heb er een 0 voor gegeven. Tot nu toe 17x 0 en 2x +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 10:49

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Ik vind Condor70 in 'nieuws: Mobieltje van Philips belooft standby-tijd van 2 maanden' wel een beetje veel +1 hebben.

Ik zie niet in waarom ik geinteresseerd ben in de stand-by tijd van een Nokia-toestel van iemand.
Het komt niet eens in buurt van de Philips.
Nutteloze post daarom heb ik -1 gemod. Terecht?

geldt eigenlijk ook voor deze: knirfie244 in 'nieuws: Mobieltje van Philips belooft standby-tijd van 2 maanden'

[ Voor 19% gewijzigd door Goodielover op 20-11-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nutteloos idd, maar een -1 vind ik persoonlijk te streng, het is vrij onschuldig. Ik heb ze beiden een 0 gegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

De stand-by tijd van de concurrentie is opzichzelf toch wel on-topic in die thread. Het zegt immers wat over het wel of niet bijzonder zijn van die nieuwe Philips toestellen. Die posts lijken ook met die gedachtengang geschreven. Daarom vindt ik -1 ook te streng.

Zou er een complete vloed van posts komen waarin iedereen zijn stand-by tijd zou opschrijven, dan zou het een andere kwestie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Oke, een paar zaken die ik moeilijk vind:

Is deze post voldoende voor een +1: Hurtebise in 'nieuws: Codemasters sluit recordjaar af' ? Ik vind het een interessante toevoeging.

Wat vinden jullie van deze: Anoniem: 156750 in 'nieuws: Codemasters sluit recordjaar af'

De vraag is min of meer ook al eerder in de thread gesteld. Ik heb er een -1 voor gegeven gezien het min of meer een dubbelpost is met een zeurderige ondertoon (tenminste zo komt het op mij over).

Waarom is deze: Anoniem: 112442 in 'nieuws: 'Veel dns-systemen nog vatbaar voor aanvallen'' een +1 waard in jullie ogen? De info die word gegeven is niet te controleren, de bron die is aangehaald onderschrijft de post niet direct en er word min of meer een verwachting of "ik denk dat" gepresenteerd als feit. Ik vind een 0 een betere score in dit geval.

[ Voor 66% gewijzigd door Bor op 20-11-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:59:

Is deze post voldoende voor een +1: Hurtebise in 'nieuws: Codemasters sluit recordjaar af' ? Ik vind het een interessante toevoeging.

Wat vinden jullie van deze: Anoniem: 156750 in 'nieuws: Codemasters sluit recordjaar af'

De vraag is min of meer ook al eerder in de thread gesteld. Ik heb er een -1 voor gegeven gezien het min of meer een dubbelpost is met een zeurderige ondertoon (tenminste zo komt het op mij over).

Waarom is deze: Anoniem: 112442 in 'nieuws: 'Veel dns-systemen nog vatbaar voor aanvallen'' een +1 waard in jullie ogen? De info die word gegeven is niet te controleren, de bron die is aangehaald onderschrijft de post niet direct en er word min of meer een verwachting of "ik denk dat" gepresenteerd als feit. Ik vind een 0 een betere score in dit geval.
over die laatste (de 1e 2 vind ik ook lastig...)
Zolang niemand het tegen spreekt neem ik aan dat het klopt. In dat geval is het zeker een +1, want het voegt zeker wat toe. Nu heb jij aangegeven dat het waarschijnlijk niet juist is, dit met enige bron vermelding. Op het moment dat ik nu de reactie van worldcitizen lees, dan zou ik het op 0 modden. Want grote kans dat het niet klopt en er is geen bronvermelding.
(snap je wat ik bedoel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Quacka schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:12:
[...]
Nu heb jij aangegeven dat het waarschijnlijk niet juist is, dit met enige bron vermelding. Op het moment dat ik nu de reactie van worldcitizen lees, dan zou ik het op 0 modden. Want grote kans dat het niet klopt en er is geen bronvermelding.
(snap je wat ik bedoel?)
Ik snap wat je bedoelt. Je loopt tegen hetzelfde aan als waar ik ook tegen aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik vind hem ook heel lastig. Heb er zelf te weinig verstand van om er iets echt zinnigs over te zeggen. Staat momenteel wel ruim op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

DE volgende heeft wel gelijk maar toch is het een flame:
harley in 'nieuws: Sierra maakt Ghostbusters-spel met originele filmacteurs'
Staat echter wel op 0 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 22:47

CoolGamer

What is it? Dragons?

k1n8fisher schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:46:
DE volgende heeft wel gelijk maar toch is het een flame:
harley in 'nieuws: Sierra maakt Ghostbusters-spel met originele filmacteurs'
Staat echter wel op 0 momenteel.
Duidelijke -1. Raar dat meerdere mensen daarvoor 0 geven, laat staan +1.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Persoon in kwestie heeft toch zelf over de regel heengelezen? De reactie quote duidelijk wat er gemist is en is daarom echt wel verdedigbaar 0 te noemen, het beantwoord immers een (domme) vraag.
Het is echter louter een -1 omdat het herhaalt wat er in de nieuwspost staat en voegt daarom niets toe. Maar om het een flame te noemen..... mwah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:13
Hij brengt z'n behulpzaamheid (om iemand op een foutje te wijzen) wel op een nare manier, tis de toon die de muziek maakt.

Had hij nou neergezet 'Volgens mij heb je ergens overheen gelezen' klonk het al een stuk vriendelijker, en zou ik zelf eerder een 0 geven. Nu wordt het door het toontje eerder een -1 denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

+1 imo. Hij voegt inderdaad wat toe. Hij blaat er ook nog wat omheen, maar dat doet niks af aan de toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik ben niet altijd zo van de letterlijke FAQ, maar bij twijvel kan hij best handig zijn.
Behulpzame antwoorden op vragen, aanvullingen op het artikel en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn. Ook interessante vragen kunnen op dit niveau beoordeeld worden.
Wanneer jij het een interessante aanvulling vind, is een +1 te rechtvaardigen.
ook een +1 van mij
licht flamerig, een -1 van mij maar een 0 zou ik me ook best in kunnen vinden
Wanneer hij ook nog dubbel is is het wel een duidelijke -1 imho
en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Men heeft nog wel eens de neiging te denken dat een -1 alleen voor flames en trolls is, maar voor dit soort posts post deze score ook perfect.
Om te beginnen is hij imho geen +1 waard. Hij maakt een post met een bron die zijn post eerder neerhaalt dan onderbouwd. Een beetje een valse indruk van een onderbouwde post, maakt het voor mij een 0.

[ Voor 7% gewijzigd door Arne op 21-11-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze blijft nog op een onterechte +1 staan:
Heeft iemand nog wat puntjes over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
vergeten ook ff op 0 te klikken ipv alleen te betogen :p
staat nu op 0 (ook effectief dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Had net ook al 3 puntjes geschonken :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Zie: Liberteh in 'nieuws: Politici VS: keuringsorgaan op de schop vanwege Manhunt 2'
Moet dit echt een -1 zijn.
Ik vind het redelijk onschuldig. Hij bevestigt dat de rating in de winkel echt wordt toegepast.
Van mij heeft hij 0 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is volledig offtopic, en een verhaaltje over wat hij nou toevallig meegemaakt heeft voegt in dit geval ook helemaal niks toe. Een -1 vind ik wel terecht.

Thyraon in 'nieuws: Onderzoek: SP1 brengt geen betere prestaties Vista'
Deze is imo een 0. Hij herhaalt simpelweg wat er in het artikel staat (en geeft dat ook toe) dus dat kan geen meerwaarde zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door RoD op 21-11-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik vind het eigenlijk wel een onschuldige (lichte) offtopic. Hij voegt niks toe, maar ook niet irritant voor mij. Het volgt iig wel het artikel (gaat over leeftijdsgrenzen) en daarom sowieso geen zwaar offtopic voor mij.

Edit: Goodielover's post dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 21-11-2007 12:47 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De post voegt niets toe en is offtopic. Een -1 is de terechte beoordeling in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Off-topic: Is de liefde over Bor? Moet je alleen nog wel je signature veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

k1n8fisher schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:52:
Off-topic: Is de liefde over Bor? Moet je alleen nog wel je signature veranderen.
offtopic:
Nee hoor, de liefde is zeker niet over. Af en toe een ander icoon he :) Grappig, ik kreeg er al meerdere DM's over. Zien jullie liever Nance terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

offtopic:
Lol, dacht dat ik de enige was :)
Ik vind deze wel leuk, valt best op

Edit: Bericht nog even nuttig maken.
Dit vond ik eigenlijk een 0 (wel op het randje). Gewoon zijn mening, al maakt 'pubertje' en '?????????????' het wel wat vervelend (ook de reden voor -1 waarschijnlijk)
MasQQ in 'nieuws: Rechter: Gaspedaal.nl mag gegevens Autotrack blijven gebruiken'

[ Voor 63% gewijzigd door Kixtart op 21-11-2007 14:13 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klik

lijkt me een beetje een flame? geen +1, meer een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Anoniem: 231912 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:28:
klik

lijkt me een beetje een flame? geen +1, meer een 0.
0 van mij. niet echt een flame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Goodielover schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:48:
Zie: Liberteh in 'nieuws: Politici VS: keuringsorgaan op de schop vanwege Manhunt 2'
Moet dit echt een -1 zijn.
Ik vind het redelijk onschuldig. Hij bevestigt dat de rating in de winkel echt wordt toegepast.
Van mij heeft hij 0 gekregen.
ik vind het ook niet aan de regels van een -1 voldoen. Dus een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

Kan mij iemand uitleggen wat +2 is aan deze reactie?

Vol met suggestieve beweringen:
1x raden waar het OM heen wil. Het gaat hier over kinderporno, er zal nog wel een persberichtje komen met dezelfde strekking maar dan over terrorisme en daarna komen er ineens wat wetsvoorstellen die de CDA er doorheen druk
en een flame richting CDA kiezers:
De brave CDA stemmer heeft per slot van rekening niets te verbergen dus waar maken we ons druk om?
Nou heb ik persoonlijk helemaal niks met het CDA, maar hier had dus elke partij kunnen staan, behalve waar meneer zelf op stemt, want die hebben het wel door...? |:( Bovendien volstrekt onnodig om zulk stigmatiserend oordeel over een grote groep mensen te geven. Want zijn insinuatie is dat CDA stemmers niets om privacy geven.

Dit soort reacties als de unanieme moderatie van +2, lokt van mijn kant ook een scherpe tegenreactie uit. Niemand durft deze reactie anders als +2 te modereren aangezien ze anders veel te veel van het gemiddelde gaan afwijken (maar dat is een andere discussie...)

My $0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het persoonlijk geen echte flame, hooguit wat onvriendelijk gesteld. Maar inhoudelijk is het wel degelijk juist, want juist het CDA is groot voorstander van het inperken van (al dan niet grondwettelijke) vrijheden in het kader van terrorismebestrijding en kinderporno. Het is niet geheel toevallig Donner, van het CDA, die een heleboel van dat soort voorstellen gedaan heeft...

In dat licht is het dus niet zo raar dat hij juist de CDA erbij betrekt, omdat dat de grootste voorvechters zijn voor het inleveren van vrijheden.

Mede door de redelijke onderbouwing (waaronder een link) vind ik het daarom een +2 waard, zei het met de hakken over de sloot, ik heb nog even tussen +1 en +2 getwijfeld.

Jouw reactie op deze reactie is 100 procent offtopic (het zoveelste geklaag over moderatie), en daarom staat die op -1, waar hij gewoon hoort.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

wildhagen schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:19:
Ik vind het persoonlijk geen echte flame, hooguit wat onvriendelijk gesteld. Maar inhoudelijk is het wel degelijk juist, want juist het CDA is groot voorstander van het inperken van (al dan niet grondwettelijke) vrijheden in het kader van terrorismebestrijding en kinderporno. Het is niet geheel toevallig Donner, van het CDA, die een heleboel van dat soort voorstellen gedaan heeft...

In dat licht is het dus niet zo raar dat hij juist de CDA erbij betrekt, omdat dat de grootste voorvechters zijn voor het inleveren van vrijheden.

Mede door de redelijke onderbouwing (waaronder een link) vind ik het daarom een +2 waard, zei het met de hakken over de sloot, ik heb nog even tussen +1 en +2 getwijfeld.
Het gaat me er niet om dat Donner die voorstellen heeft gedaan, ik volg het nieuws ook wel. Het gaat me er om zijn insinuatie dat een CDA stemmer niets om privacy geeft. Dat is gewoon een flame, hoe je het wend of keert.
Jouw reactie op deze reactie is 100 procent offtopic (het zoveelste geklaag over moderatie), en daarom staat die op -1, waar hij gewoon hoort.
Tuurlijk had ik verwacht dat mijn reactie op -1 kwam, daar ging het me ook niet om. Het gaat me om zijn flame en de 'schijnbare' goedkeuring op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Anoniem: 100904 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:32:
[...]

Het gaat me er niet om dat Donner die voorstellen heeft gedaan, ik volg het nieuws ook wel. Het gaat me er om zijn insinuatie dat een CDA stemmer niets om privacy geeft. Dat is gewoon een flame, hoe je het wend of keert.
Je kan het ook lezen als cynisme. Ik denk dat de gemiddelde CDA-stemmer net zoveel te verbergen heeft als de gemiddelde pdva-, sp-, vvd-stemmer . Alleen denken CDA'ers als Donner dat CDA-stemmers niets te verbergen hebben etc.
Maar goed... dat is gissen naar de bedoeling.

Zoals Donner zelf al zegt: 'Ik geloof niet dat het voor de nederlandse burger goed is wanneer ik overal mijn zin in zou krijgen' (ik weet de exacte tekst niet meer, maar het was iets dergelijks: vanmorgen in het nieuws over het ontslagrecht)

Ik vind het tussen de +1 (dat is het minimaal in mijn ogen) en +2 in zitten. Ik weet dus weer eens niet wat ik moet stemmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Die post is absoluut geen +2 waard.

Het enige daadwerkelijk nuttige dat er in staat, is die link over de constatering dat het OM vaak tegen encryptie problemen aan loopt. De rest is puur geflame richting OM en CDA.

Ongelooflijk dat daar vrijwel unaniem een +2 uit rolt. Mening modden van de bovenste plank.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 21-11-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, in mijn ogen eigenlijk een -1..... maarja, daar gaat m'n afwijking....

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 21-11-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me geen -1? Voegt niks toe, maar is verder vrij onschuldig. Lijkt me een 0?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 08:25
wildhagen schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:04:
Deze reactie lijkt me geen -1? Voegt niks toe, maar is verder vrij onschuldig. Lijkt me een 0?
Inderdaad, best onschuldig. Eigenlijk ook wel een goede vraag in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Anoniem: 175233 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:55:
Die post is absoluut geen +2 waard.

Het enige daadwerkelijk nuttige dat er in staat, is die link over de constatering dat het OM vaak tegen encryptie problemen aan loopt. De rest is puur geflame richting OM en CDA.

Ongelooflijk dat daar vrijwel unaniem een +2 uit rolt. Mening modden van de bovenste plank.
Persoonlijk geef ik hem ook een +1 (+2 is te hoog). Ik vind dat hij een duidelijk betoog houdt mede vergezeld door een nuttige link. Het gedeelte over het CDA en zijn stemmers is duidelijk ironisch bedoeld. Hij scheldt niemand uit dus geflame vind ik hier een beetje zwaar beladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Volgende is gewoon een flame naar Brein:
Anoniem: 169289 in 'nieuws: Torrentfreak beschuldigt Brein van copyrightschending'
Ik houd ook niet van Brein maar hou mijn taal wel netjes!
Er staan er in dat artikel trouwens nog wel meer:
nieuws: Torrentfreak beschuldigt Brein van copyrightschending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja het gaat weer over Brein, dus dat zal wel een flamegevoelige thread zijn

OddesE in 'nieuws: Torrentfreak beschuldigt Brein van copyrightschending'
Die mag nog op -1 imo. Doelloze rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

RoD schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:51:
Tsja het gaat weer over Brein, dus dat zal wel een flamegevoelige thread zijn

OddesE in 'nieuws: Torrentfreak beschuldigt Brein van copyrightschending'
Die mag nog op -1 imo. Doelloze rant.
Vandaar dat ik hem maar even hier heb geplaatst! Kunnen we weer onze gemiddelde afwijking in balans brengen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Quacka schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:16:
[...]

Ik vraag me af of zijn bericht wel klopt.
Althans als het in nederland het geval was.
Ik noem de afschaffing van de dienstplicht. Vorig jaar (of was het nog dit jaar) is nog iemand de cel in gegooid voor het ontduiken van de dienstplicht. Dit terwijl de dienstplicht al jaren is afgeschaft.

Tja. 1 zin en ook nog niet onderbouwt. Ik kan me voorstellen dat mensen die post een -1 geven.
Het klopt. Dienstplicht is overigens niet afgeschaft maar opgeschort. En het geval waar jij het over hebt is naar alle waarschijnlijkheid minimaal dienstweigering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

rafler in 'nieuws: T-Mobile levert iPhone in Duitsland zonder abonnement'
Afgezaagde "omg wie betaalt er nou zoveel" post. -1 imo.

J0HAN in 'nieuws: T-Mobile levert iPhone in Duitsland zonder abonnement'
Geen meerwaarde imo. Grootste gedeelte is offtopic en niet erg relevant.

Anoniem: 240806 in 'nieuws: T-Mobile levert iPhone in Duitsland zonder abonnement'
Ononderbouwde offtopic-rant.

Anoniem: 240806 in 'nieuws: T-Mobile levert iPhone in Duitsland zonder abonnement'
Over deze twijfel ik. Het is offtopic en irrelevant. Maar ik geloof dat hij wil aantonen dat het dus met de iPhone wel goed zit. Dan kan het onzin zijn.. de score hoort dan een 0 te zijn vanwege het feit dat het alleen onjuist is.
M'n gevoel zegt -1, vooral ook omdat die hele discussie die daar gaande is al grotendeels offtopic is.

Brantje in 'nieuws: T-Mobile levert iPhone in Duitsland zonder abonnement'
Ik vraag me af waarom deze op -1 staat. Tis niet de meest geweldige reactie, maar -1 is wat te zwaar.

CMG in 'nieuws: T-Mobile levert iPhone in Duitsland zonder abonnement'
Ook onterecht op -1.

Kain_niaK in 'nieuws: T-Mobile levert iPhone in Duitsland zonder abonnement'
Biedt totaal geen meerwaarde. Hij linkt nog naar een leuk artikeltje, maar die voegt ook niks toe. Is alleen leuk om te lezen.

Anoniem: 236438 in 'nieuws: Microsoft pakt opnieuw Xbox 360-mods aan'
wboevink in 'nieuws: Microsoft pakt opnieuw Xbox 360-mods aan'

Volledig offtopic.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 22-11-2007 00:13 ]

sluit me bij alles bij je aan.

verder twijfel ik een beetje wat ik aan moet met reacties in Microsfot pakt opnieuw xbox 360 mods aan Er staan hele discussies over gold membership/het modden van je xbox wat opzich wel ontopic is, maar sommige zijn echt stomme oneliners... zoals: klik -1 geven?

• RoD
  • Niet online

RoD

Nutteloze kreten mogen gewoon op -1 imo. Zoals die reactie die je hierboven aanhaalt. Daar kan niemand wat mee, dus een -1 is dan terecht.

lostrophet in 'nieuws: Wii-versie Guitar Hero 3 bevat alleen monogeluid '
Deze heeft geen meerwaarde. Iets met open deuren en intrappen.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

In dat Guitar Hero topic staan meerdere Wii flames trouwens, vaak steken onder de gordel. De Wii wordt zwaar afgerekend op het mono probleem terwijl zeer goed geweten is dat het een probleem van Activision is.

Anoniem: 237666 in 'nieuws: Wii-versie Guitar Hero 3 bevat alleen monogeluid '
Deze is gewoonweg een subtiele flame naar alle Wii bezitters en houdt natuurlijk geen steek. Misschien een twijfelgeval voor sommigen, maar voor mij toch -1

Anoniem: 237219 in 'nieuws: Wii-versie Guitar Hero 3 bevat alleen monogeluid '
tja...

SuperDre in 'nieuws: Wii-versie Guitar Hero 3 bevat alleen monogeluid '
nog zo eentje

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Arne
Die eerste vind ik toch echt wel een 0 waard. Hij meld er nog even bij dat de gameplay tenminste goed is en dat hij hem zelf ook zal gaan halen. Ik weet niet hoe het een flame is wanneer je er zo duidelijk bij meld dat het niet serieus is (<satire>).

De laatste 2 zijn dan weer overduidelijk...

• TheCapK

TheCapK

Dat over de gameplay staat ook in het met satire gecamoufleerde gedeelte en daarin staat ook dat hij hem zelf wil gaan halen. Dat zijn dus geen argumenten in zijn voordeel. Maar ik vind hem verder niet zodanig dat ie perse op -1 moet. 0 mag best van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Het is een lange post, dus uiteraard een +4 waard! :P Nouja, hij is dus een nogal extreem overgewaardeerd. Zoals in een reactie wordt aangegeven is het wel erg eenzijdig en kort door de bocht. Zo'n post zou ik daarom ook een 0 geven, of max +1.

Die reactie is natuurlijk net zo eenzijdig, maar de andere zijde kan je al in de parent-post vinden. Ook max +1 (en geen -1 :?).

Daaronder weer een lange post, maar die gaat ook op een aantal punten te kort door de bocht om een +2 te kunnen krijgen. +1 dan maar.

Het probleem van lange posts is dat ze graag hooggewaardeerd worden, aangezien het zoveel woorden zijn. Woei, paragrafen!!! Maar vaak wordt er niet de tijd genomen om claims te nuanceren, waardoor je dus gewoon een simpele rant voor je kiezen krijgt. En dat trekt dit soort posts aan, die bijvoorbeeld het erg brandbare woord "flame" bevatten.

In die posts wordt overigens ook het woord "kernel-module" gebruikt omdat het een eng moeilijk woord is. Nevermind dat je er eigenlijk nooit mee te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De eerste is op zich een goed betoog, en zou daarom een +2 waard kunnen zijn. Het nadeel is alleen dat het bestaat uit een combinatie posts die bij elke linux/windows discussie 10 keer voorbij komen, samengevoegd in 1 post. Doordat de argumentatie niet echt origineel is en ook niet altijd juist, maar de post als geheel wel goed is onderbouwd, krijgt hij een +1 van mij. Dat vind ik namelijk wel het minimum maar ook het maximum in dit geval.

Bovendien had de post 3 keer zo kort gekunt en toch de zelfde informatie kunnen bevatten. Te lange posts kan ook nog. Dit maakt hem minder geschikt voor de mensen met weinig tijd waar de +2 tenslotte voor is.

offtopic:
wel weer genoeg lange posts gelezen vandaag, daarom reageer ik niet op de rest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ik vind die 1e post wel een +2.
Het kan wel zijn dat het een herhaling is van div reacties in eerdere discussie, in totaal klopt het wel grotendeels. Althans, als je kijkt vanuit de gemiddelde gebruiker.

killercow in 'nieuws: Skype-encryptie onneembare horde voor Duitse politie'
Vind ik een +1. Het zal op 0 staan omdat sommige mensen het niet leuk vinden dat men het over totalitaire regimes heeft wanneer men het heeft over het opheffen van de privacy, maar feit is dat het niet hebben van privacy vrij standaard is in totalitaire regimes. Dat heeft verder niets te maken met misdaden tegen de menselijkheid, zoals van nazi-duitsland.
Je hoeft het niet met zijn mening eens te zijn om het een plus 1 te geven.
Ik ben het helemaal met hem eens, maar daarom geef ik het geen +2, dus andersom hoef je het ook niet lager te modden omdat je het niet met hem eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Rechters en advocaten die email nog niet snappen maken hier de beslissingen over en zo komt justitie er nog mee weg ook.
Een lichte flame, puntje minder. Maar dan wel in vergelijking met een +2, hij heeft best wel een punt vind ik. (in de vorm van netjes onderbouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

DE volgende hoort niet thuis op de FP maar krijgt hier zelfs +2 voor gemod:
Anoniem: 146814 in 'nieuws: Ster gaat experimenteren met interactieve reclame via gsm'
Dit werd eerder al door Jeroenr aangekaart en die is ook op -1 gezet. Het tijdsverschil tussen die twee is verder nog eens zo groot dat deze daardoor ook nog eens een dubbelpost is. Graag wat hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

@kixtart: hahahahahahahahahahaha!
Ik weet het en heb het er expres bijgezet maar het leek me wel goed om mensen er weer eens aan te helpen herinneren.
Trouwens weer een nieuw topic wat goed moet worden gescreend:
nieuws: Oud lek maakt herintrede in Apples Leopard
De eerste reactie krijgt alweer mods van +2 tot -1!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.