When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
[ Voor 93% gewijzigd door pven op 02-02-2008 09:56 ]
Ik heb dat helemaal niet. Alles gaat lekker vlotjes achter elkaar. Nu heb ik dan wel 2 dingen gedaan die de meeste nog niet doen.roma0803 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 08:08:
Voor de Sygic gebruikers: kan iemand me vertellen hoe ik de dame wat vlotter kan laten vertellen waar ik naar toe moet? "Over 300 meter......................... linksaf slaan". Ze neemt er wel heel erg de tijd voor. Alsof de makers het cliché over de kaartlezende vrouw willen naleven. "Oh, je had de afslag waar we net voorbij zijn ingemoeten....".
1. Installeer de applicatie op je telefoon en NIET op je memcard. Hierdoor werkt de app veel sneller en gebruikt hij minder geheugen.
2. op de SD kaart staat een map Sygic. Daarin zit een bestandje settings.ini daar staat ergens iets over memory met daar achter de waarde "low" verander dit in "high".
Je moet ook even kijken welk weer het op het moment is. Als er een dikke bewolking is bijvoorbeeld én je zit binnen dan zal het stukken langer duren voordat je een GPS fix hebtmarinadus schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:29:
het duurt wel redelijk lang voordat sygic een gpsfix gevonden heeft binnen, hebben jullie daar ook last van?
edit; maar even voor de duidelijkheid, bij mij gaat het vrij vlot. Buiten binnen 6 seconden en binnen zo ongeveer 25 seconden. Maar misschien helpen bovenstaande oplossingen ook wel voor jou
[ Voor 40% gewijzigd door BastiaanN op 02-02-2008 10:44 . Reden: typos, net wakker ;) ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Idd, ik ben ook overgestapt naar de normale PC suite.. de N-Series Suite mist ook een aantal tools (waaronder Image Store, wat best handig isroma0803 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 08:08:
De meest recente kun je het beste van de Nokia site halen. Neem dan de normale PC Suite, niet die voor de N-Series. Waarvoor die laatste door Nokia in het leven is geroepen is me een raadsel. Het is een samenraapsel van verschillende programma's die naar mijn idee minder bruikbare functionaliteit bieden dan de normale PC Suite. Ook een stuk minder overzichtelijk en zwaarder in gebruik. Ziet iemand dit anders?
BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L
Ik gebruik momenteel deze: http://www.nokia.com/betalabs/nseriespcsuiteDeepShadow schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:54:
[...]
Idd, ik ben ook overgestapt naar de normale PC suite.. de N-Series Suite mist ook een aantal tools (waaronder Image Store, wat best handig is)
De originele PC Suite werkte niet helemaal lekker bij mij. Als ik bijvoorbeeld in de music converter muziek wou converteren naar AAC+ dan gaf hij bij elke file mislukt weer en sloot vervolgens af. Bij deze versie heb ik niks geen last
Vanochtend het Nokia A/V kabeltje maar es aangesloten op een ingang die ik nog over heb op mijn A/V versterker. Nokia Internet Radio klinkt nu buitengewoon vet door mijn speakers. Leuk. Valt me heel erg mee wat voor geluidskwaliteit dit kleine apparaatje produceert. Playlist ondertussen zichtbaar op mijn Plasma..... heheheh... toys for boys
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Ik heb vanalles, maar geen nederlands.
Overigens is de aplicatie wel in het nederlands.
Laat maar weten als dit het probleem oplostroma0803 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:45:
@bassjuh: dank voor de Sygic tips, ik ga het proberen op die manier.
Ja ik heb gewoon Nederlandse spraak.toineneman schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:26:
hebben jullie nederlandse spraak in sygic?
Ik heb vanalles, maar geen nederlands.
Overigens is de aplicatie wel in het nederlands.
Ik heb zojuist mijn Brando Ultra Clear Protector Plus screen protector binnengekregen. Zometeen even proberen! Ik vind het scherm van de N82 in vergelijking tot mijn W810i erg krasgevoelig.
[ Voor 53% gewijzigd door BastiaanN op 02-02-2008 13:03 ]
Dit met:
- Naam
- Functie
- Freeware/Kopen
- Eventuele downloadlink
- Als het even kan een screenshot
- Je eigen ervaring ermee
Nokia conversation
Geeft je sms-berichten weer als in een soort "chat-gesprek". Je kan kiezen van welke contactpersoon je je berichten wil bekijken, en dan krijg je een lijst van de ontvangen en verstuurde smsjes van/naar deze contactpersoon.
Deze software is freeware, gratis dus!
Download link: http://www.allaboutphones.nl/forum/download/file.php?id=474
Mijn ervaring: Ben erg blij met deze tool, je krijgt een erg goed overzicht van je verstuurde en ontvangen sms-berichten.
Hoop dat dit idee jullie bevalt en dat jullie hier ook aan mee willen werken!
Edit: Wat ben jij trouwens ontzettend vroeg wakker op de zondag zeg
[ Voor 104% gewijzigd door BastiaanN op 03-02-2008 10:46 ]
We zien liever geen opsom-topics in dit forum.bassjuh schreef op zondag 03 februari 2008 @ 09:20:
Volgens mij is het wat handiger daar een nieuwe draadje voor te starten. Gezien de sofware niet alleen voor de N82 is. Verder blijft dan dit topic overzichtelijk
Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic is overigens wel geschikt voor het bespreken van software, maar dus niet voor het opsommen van software (overigens worden in het betreffende topic onderbouwde berichten die naar software verwijzen wel gewaardeerd
[ Voor 10% gewijzigd door pven op 05-02-2008 10:03 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Mijn vriending heeft net een nokia 6300 en daar kan het wel op dus ik zou dan denken dat het op mijn super n82 dit ook moet kunnen.
Quote van Nokia forum:Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:21:
Ik maak veel gebruik van de alarm functie op de N82. Nu zit er ook een snooze functie op maar die duurt maar 5 minuten. En dat vind ik te weining. Weet iemand hoe je dat kan aanpassen?
Mijn vriending heeft net een nokia 6300 en daar kan het wel op dus ik zou dan denken dat het op mijn super n82 dit ook moet kunnen.
"Hi - I don't have a N82 so I can't definitively say, but certainly on the N70 and N95 that I do have, it isn't possible to change the snooze time."
Bron: http://discussions.europe...rtphones&message.id=73626
Ga er dus maar van uit dat het niet kan, gezien de N95 zo goed als identiek is wat software betreft.
Verwijderd
Dat is jammer dan.bassjuh schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:25:
[...]
Quote van Nokia forum:
"Hi - I don't have a N82 so I can't definitively say, but certainly on the N70 and N95 that I do have, it isn't possible to change the snooze time."
Bron: http://discussions.europe...rtphones&message.id=73626
Ga er dus maar van uit dat het niet kan, gezien de N95 zo goed als identiek is wat software betreft.
Ben ik nou raar als ik het onbreken van dit soort functionaliteit raadselachtig vind? Het is niet zo dat ze het opnieuw moesten ontwikkelen bij Nokia.? Ze hadden het immers al?
Kleine moeite dan om het over te nemen lijkt me zo.
Weet iemand een alternatieve (freeware) clock tool die dit wel kan?
Wel via de pijltjes toetsen.
Zijn er verschillende versies in omloop? Mijn versie is 7.0 build 89d
Kunnen jullie es kijken?
Overigens lastig dat je uit 2 topics je "sygis-info" moet halen. Zowel uit het n82 als n95 topic.
Dit gaat over het zoomen in kaart weergave. Dus wanneer je zelf door de kaart kunt browsen. Deze shortcuts werken niet onder het navigerentoineneman schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:07:
op mijn n82 kan ik met sygis niet inzoomen met 1 t/m 9 toets.
Wel via de pijltjes toetsen.
Zijn er verschillende versies in omloop? Mijn versie is 7.0 build 89d
Kunnen jullie es kijken?
Overigens lastig dat je uit 2 topics je "sygis-info" moet halen. Zowel uit het n82 als n95 topic.
Verwijderd
Met de nseries kan je ook niet SMS-en. Wat ik zelf wel handig vind als ik op mijn werk zit
Of mis ik iets fantastisch op die nserie software waarom ik het juist wel moet gebruiken?
idd. stom van me. bedankt.bassjuh schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:12:
[...]
Dit gaat over het zoomen in kaart weergave. Dus wanneer je zelf door de kaart kunt browsen. Deze shortcuts werken niet onder het navigeren
Blijft de vraag over of 7.0 build 89 de enige versie is die in omloop is?
Verwijderd
Nee, dat ben ik met je eens. Absurd eigenlijk omdat het in series 40 wel zat. Ik heb helaas geen alarm app. kunnen ontdekken die je wel toestaat om snooze in te stellen.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:59:
[...]
Dat is jammer dan.
Ben ik nou raar als ik het onbreken van dit soort functionaliteit raadselachtig vind? Het is niet zo dat ze het opnieuw moesten ontwikkelen bij Nokia.? Ze hadden het immers al?
Kleine moeite dan om het over te nemen lijkt me zo.
Weet iemand een alternatieve (freeware) clock tool die dit wel kan?
Edit; heb deze gevonden: http://www.pockettorch.ne.../aquaalarm%20-%20s60.html
Edit2; nog een draadje over Aqua Alarm: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=87076
In berichten -> opties -> instellingen -> overige kun je het berichten geheugen veranderen naar je geheugenkaart. Hierdoor komen ook al je smsjes op de geheugenkaart maar zullen ook de inkomende bluetooth dingetjes op je geheugenkaart worden gezet.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:08:
Ik probeerde gisteren een bestand van 122 mb te verzenden van een N95 van een vriend van mij naar mijn N82 via bluetooth, maar hij gaf aan dat er te weinig geheugen was voor dit bestand, maar heb nog genoeg ruimte op mijn geheugenkaart. Zou het dan kunnen dat deze bestanden niet automatisch naar geheugenkaart gaan en weet misschien iemand hoe ik dat dan in kan stellen?
Ja ik heb zelf ook 7.0 Build 89Dtoineneman schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:48:
[...]
idd. stom van me. bedankt.
Blijft de vraag over of 7.0 build 89 de enige versie is die in omloop is?
Er komt binnenkort wel een nieuwe versie die wat bugs oplost.
[ Voor 80% gewijzigd door BastiaanN op 03-02-2008 13:37 ]
Alleen de eerste afspraak komt in de telefoon agenda.
Wie weet een oplossing?
Bij mij draaid Sygic vloeiend versie 7.0 build 89d, heb het geinstalleerd in het telefoon geheugen!
"The Nokia N82 doesn’t sync bookmarks with PC Suite. Why? No one knows. There’s not a single valid reason for the N82 to not sync bookmarks through PC Suite. "roma0803 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:22:
Klopt het dat bookmarks niet synchroniseren naar en van de pc? Is hiervoor een tool in omloop? Zo'n gedoe om iedere keer als je een interessante site voor je mobiel vind, hier eerst met je mobiel naar toe moet om 'm te kunnen bookmarken. Of doe ik nu iets ernstig omslachtig?
Http://www.symbian-guru.c...7/11/nokia-n82-first.html
Iemand een idee hoe ik dit uit kan zetten? Graag!
Verwijderd
Heb jij ook je firmware geupgrade?bassjuh schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:47:
Ik raak helemaal geirriteerd van het feit dat ik tijdens het typen van een nieuw bericht 1x het hekje heb ingedrukt om over te schakelen naar T9 ik elke keer als ik links of rechts op de nav key druk hij of de tekst selecteert en dan "kopiëren" laat zien of hij de tekst weghaalt en dan "plakken" toont. Dit deed hij eerder nooit maar heb er nu telkens last van
Iemand een idee hoe ik dit uit kan zetten? Graag!
Je kan de klachten van deze bug (dat is het volgens mij in deze firmware) opheffen door de knop rechtsonder (#) in te houden. Dan doet je telefoon wel weer normaal.
Hopelijk is er snel een fix.
Ik heb inderdaad de nieuwe firmware.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:50:
[...]
Heb jij ook je firmware geupgrade?
Je kan de klachten van deze bug (dat is het volgens mij in deze firmware) opheffen door de knop rechtsonder (#) in te houden. Dan doet je telefoon wel weer normaal.
Hopelijk is er snel een fix.
Echter, het hekje vasthouden lijkt bij mij niet altijd te werken?
Vroeger ging hij na 60 sec op screensaver en iets erna naar standby. de screensaver met het klokje ging dan van blauw & wit naar zo een matter bijna onleesbare grayscale versie.
Nu doet hij dat niet meer en zit ik de hele tijd de gekleurde blauw&wit klok.
Volgens mij verbruikt hij zo veel meer batterij... is dat een setting die ik ergens over het hoofd zie?
nm al maar, blijkbaar als je sygic per ongeluk afsluit met de rode telefoon blijft dat ding gewoon draaien en gaat hij niet naar die standby modedafz0r schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:20:
sinds de nieuwe firmware heb ik een probleem of eerder iets dat ik niet meer terug in zijn originele staat krijg
Vroeger ging hij na 60 sec op screensaver en iets erna naar standby. de screensaver met het klokje ging dan van blauw & wit naar zo een matter bijna onleesbare grayscale versie.
Nu doet hij dat niet meer en zit ik de hele tijd de gekleurde blauw&wit klok.
Volgens mij verbruikt hij zo veel meer batterij... is dat een setting die ik ergens over het hoofd zie?
Verwijderd
Over het alarm dus: ik word zelf blijer van wakker worden met m'n eigen muziek. Oggplay is perfect: open source, speelt alles wat los en vast zit, je kunt hem als alarm gebruiken, én de snooze tijd instellen.bassjuh schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:10:
[...]
Nee, dat ben ik met je eens. Absurd eigenlijk omdat het in series 40 wel zat. Ik heb helaas geen alarm app. kunnen ontdekken die je wel toestaat om snooze in te stellen.
Edit; heb deze gevonden: http://www.pockettorch.ne.../aquaalarm%20-%20s60.html
Edit2; nog een draadje over Aqua Alarm: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=87076
Verwijderd
Verwijderd
hmm, nee bij mij doet hij dat niet, zelfde build maar geen idee wat de kaart versie is. Enige wat ik heb is geen nederlandse spraak.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:17:
Ik heb een probleem met Sygic op m'n tel. Ik kan wel gewoon een route plannen, vindt ook bijna meteen GPS, echter als ik van de route afwijk zodat ie een nieuwe moet berekenen, klapt ie eruit. Ook wanneer ik onder het rijden een instelling of iets dergelijks wil wijzigen knalt Sygic eruit. Ik heb hem geinstalleerd op mijn mermorycard trouwens.. Het is versie 7.0 build 89D en kaart versie is 5.67.. iemand een idee??
Heeft er iemand trouwens al een sok of iets dergelijk gevonden waar hij inpast? Alle dingen (die je nog in je zak kan stoppen) zijn te klein.
Op je memorycard vind je in de map Sygic een bestandje genaamd "settings.ini" hier staat een regel met iets in de trend van "memory=low" die low verander je dan in high, ff saven en nog een keer proberen!Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:17:
Ik heb een probleem met Sygic op m'n tel. Ik kan wel gewoon een route plannen, vindt ook bijna meteen GPS, echter als ik van de route afwijk zodat ie een nieuwe moet berekenen, klapt ie eruit. Ook wanneer ik onder het rijden een instelling of iets dergelijks wil wijzigen knalt Sygic eruit. Ik heb hem geinstalleerd op mijn mermorycard trouwens.. Het is versie 7.0 build 89D en kaart versie is 5.67.. iemand een idee??
Edit: een tip is wel om Sygic te installeren in je telefoon. het voordeel hiervan is dat sygic minder geheugen nodig heeft en stukken sneller navigeert..
[ Voor 12% gewijzigd door BastiaanN op 05-02-2008 11:56 ]
Verwijderd
In het ideale geval zou ik bijvoorbeeld in een vreemde stad willen kunnen navigeren, locaties vinden en bezoeken (bijvoorbeeld als je in Parijs bent o.i.d.). Maar ik wil natuurlijk aan het eind van de dag nog steeds kunnen bellen enzo... Dus.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 12:40 ]
Welk lijstje onder welke pictogrammen?Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:55:
Weet iemand hoe je het lijstje wat standaard onder de pictogrammen staat, kan wijzigen/verwijderen?
BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L
Mijn (en ik hoop een tijdelijke) oplossing is even op de menu knop te drukken, zodat je naar het menu gaat. en dan weer lang op de menu knop te drukken zodat je weer naar je openstaande applicatie kan.bassjuh schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:58:
[...]
Ik heb inderdaad de nieuwe firmware.
Echter, het hekje vasthouden lijkt bij mij niet altijd te werken?
ID4.1M Honey Yellow
Verwijderd
Je kan dit toch gewoon downloaden via de sygic site? Weliswaar tegen betaling.Tunboy schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:22:
Ik lees hier vanalles over Sygic Mobile voor de N82, ik vind echter nergen waar ik het (legaal) kan verkrijgen. De enige (illegale) versie die ik vind via google is een torrent van enkele MB's groot, daar kunnen dus nooit alle kaarten inzitten zo lijkt me. Hoe zijn jullie aan Sygic geraakt EN aan de kaarten. Is het al legaal te verkrijgen of niet? (vind die Sygic-site maar raar, geeft weinig info).
Verwijderd
Ja, sorry voor de iets wat wazige vraagstelling... Ik zie het nu ook.DeepShadow schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:33:
[...]
Welk lijstje onder welke pictogrammen?
Wat ik bedoel is eigenlijk de pictogrammen op je ''bureaublad'', het beginscherm zeg maar, daaronder staan bij mij 3 dingen:
Zoeken, agenda en WLAN-scan.
Hoe wijzig ik een van de pictogrammen en hoe het lijstje eronder?
JA ik heb gegoogled, JA ik heb de search gebruikt en VEEL gelezen.
Sorry als ik wat bot overkom maar wil zo snel mogelijk een N82 bestellen maar wil eerst ZEKER weten dat ik aan een goede betaalbare GPS-software kan komen.
We gaan hier natuurlijk niet uitleggen hoe je illegaal aan Sygic kan komen
[ Voor 7% gewijzigd door pven op 05-02-2008 23:27 ]
De regels van dit forum zijn zeer duidelijk over niet legale software. Dát zal dan ook de reden zijn dat die vragen over Sygic hier niet worden beantwoord.
Ik stel dus voor de 'hoe Sygic te krijgen' discussie hier te stoppen. Google is je vriend als je er meer over wilt weten.
@dood pixeltje
Hierin kun je niets veranderen bij de N82.
[ Voor 7% gewijzigd door roma0803 op 05-02-2008 21:42 ]
Verwijderd
We hebben niet-voor-niets een forum, dus doe maar via het forumTunboy schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:22:
@Maxxieh: Als ik sygic wil downloaden via hun site moet ik zeggen wat voor developper/reviewer ik ben enzo, en er wordt nergens iets gezegd over betalen of kopen. Lijkt me dus enkel verkrijgbaar voor professionals, niet voor particulieren. Ik ben trouwens niet de enige die deze vraag stelt op dit forum, alleen komt er nooit antwoord op. Als er dus 1 persoon is die Sygic Mobile gebruikt die 1 keer duidelijk wil uitleggen stap voor stap hoe je (legaal/illegaal) aan het programma komt, hoe je vervolgens aan de kaarten komt, EN aan de (nederlandse) stemmen. Zo zouden VEEL mensen verder geholpen worden.
JA ik heb gegoogled, JA ik heb de search gebruikt en VEEL gelezen.
Sorry als ik wat bot overkom maar wil zo snel mogelijk een N82 bestellen maar wil eerst ZEKER weten dat ik aan een goede betaalbare GPS-software kan komen.
[ Voor 5% gewijzigd door pven op 05-02-2008 23:28 ]
Aangezien mijn abo binnenkort afloopt wil ik een nieuwe mobiel. Na wat rond te hebben gezocht leek mij de Nokia N82 een erg geschikte telefoon. Omdat ik ook nog student ben, ben ik op zoek gegaan een goedkope aanbieding. Deze heb ik gevonden bij Hi student: 24 euro/maand en 0 euro voor de telefoon. Alleen zit hier eindeloos online bij (a 10 euro/maand): link. Gaat dit nu dus 34 euro/maand worden, of krijg ik het "gratis" bij? Want dat internet op mijn mobiel hoef ik eigenlijk niet...Heb me rot gezocht, maar heb niks gevonden hierover. Nogmaals: dit is het meest geschikt forumtopic op GoT wat kon vinden, dus heeft iemand het antwoord?
vogelaarke135
voor HI Eindeloos online betaal je volgens mij gewoon extra. Dit is wel wat ik gewend ben van hi het staat er namelijk ook links naast (9.95 pm.) anders gewoon even bellen morgenvogelaarke135 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:21:
Weet niet zeker of het in dit topic past, maar kon nergens anders een geschikt topic vinden.
Aangezien mijn abo binnenkort afloopt wil ik een nieuwe mobiel. Na wat rond te hebben gezocht leek mij de Nokia N82 een erg geschikte telefoon. Omdat ik ook nog student ben, ben ik op zoek gegaan een goedkope aanbieding. Deze heb ik gevonden bij Hi student: 24 euro/maand en 0 euro voor de telefoon. Alleen zit hier eindeloos online bij (a 10 euro/maand): link. Gaat dit nu dus 34 euro/maand worden, of krijg ik het "gratis" bij? Want dat internet op mijn mobiel hoef ik eigenlijk niet...Heb me rot gezocht, maar heb niks gevonden hierover. Nogmaals: dit is het meest geschikt forumtopic op GoT wat kon vinden, dus heeft iemand het antwoord?
Is niet helemaal waar. Je kan de 6 bovenste snelkoppelingen (die pictogrammen) wel degelijk veranderen. Ga naar Menu - Instrumenten - Instellingen - Algemeen - Persoonlijk - Standby modus - Toep. actief standby en je kan 6 snelkoppelingen aanpassen. Succes ermee!roma0803 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:40:
@dood pixeltje
Hierin kun je niets veranderen bij de N82.
FuZZy04 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:38:
[...]
Is niet helemaal waar. Je kan de 6 bovenste snelkoppelingen (die pictogrammen) wel degelijk veranderen. Ga naar Menu - Instrumenten - Instellingen - Algemeen - Persoonlijk - Standby modus - Toep. actief standby en je kan 6 snelkoppelingen aanpassen. Succes ermee!
Dat zijn dus de agenda lijst e.d. dus de dingen die je niet kunt veranderenWat ik bedoel is eigenlijk de pictogrammen op je ''bureaublad'', het beginscherm zeg maar, daaronder staan bij mij 3 dingen:
Zoeken, agenda en WLAN-scan.
kijk op telecomvergelijker en dan zie je alle details voor dat soort zaken. Bellen.com is ook een goede site.
als er staat dat eindeloos online a 10 euro er bij zit kom je totaal op 34 euro. Hi zal het niet gratis weggeven lijkt mij.
vogelaarke135 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:21:
Weet niet zeker of het in dit topic past, maar kon nergens anders een geschikt topic vinden.
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Verwijderd
Bedankt voor het meedenken.Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:09:
[...]
Over het alarm dus: ik word zelf blijer van wakker worden met m'n eigen muziek. Oggplay is perfect: open source, speelt alles wat los en vast zit, je kunt hem als alarm gebruiken, én de snooze tijd instellen.
Ik heb net OGG play eens gedownload en geinstalleerd. Ik moet alleen bekennen dat ik het niet DE oplossing vind voor mijn "snooze probleem". Ik moet 6 of 7 keer klikken om in OGGplay mijn alarm aan te zetten. En als hij dan afgaat moet ik weer 5 keer klikken om naar OGGPlay te gaan en de snooze optie aan te zetten. Dan ben ik al zo goed als wakker en daar wil ik nu net voorkomen. !
Ik heb verder niet zo de behoefte aan een muziek speler, dus dan is OGGplay toch teveel van het goede.
Heeft iemand anders een oplossing gevonden? Dit mag ook een commerciele oplossing zijn.
Had je deze nog geprobeerd dan? bassjuh in "Nokia N82"Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:58:
[...]
Bedankt voor het meedenken.
Ik heb net OGG play eens gedownload en geinstalleerd. Ik moet alleen bekennen dat ik het niet DE oplossing vind voor mijn "snooze probleem". Ik moet 6 of 7 keer klikken om in OGGplay mijn alarm aan te zetten. En als hij dan afgaat moet ik weer 5 keer klikken om naar OGGPlay te gaan en de snooze optie aan te zetten. Dan ben ik al zo goed als wakker en daar wil ik nu net voorkomen. !
Ik heb verder niet zo de behoefte aan een muziek speler, dus dan is OGGplay toch teveel van het goede.
Heeft iemand anders een oplossing gevonden? Dit mag ook een commerciele oplossing zijn.
bassjuh schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:40:
[...]
Dat zijn dus de agenda lijst e.d. dus de dingen die je niet kunt veranderen
Verwijderd
Is dit wat?Djerique schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:48:
Aangezien deze telefoon infra-rood heeft, is het dan mogelijk om de N82 ook als afstandbediening te gebruiken?
http://irremote.psiloc.com/

Ziet er wel sjiek uit moet ik zeggen.
Hoe kom jij erbij dat deze telefoon infrarood heeft? Ik denk dat je in de war bent met de N95. De N95 heeft wel infrarood maar de N82 niet...Djerique schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:48:
Aangezien deze telefoon infra-rood heeft, is het dan mogelijk om de N82 ook als afstandbediening te gebruiken?
Trouwens die zwarte ziet er erg leuk uit
Verwijderd
Dank voor je tip, helaas werkt het nu nog steeds niet.. Ik kan wel de route plannen, maar zodra ik bijvoorbeeld een afslag mis en Sygic opnieuw moet berekenen, klapt het programma er uit... Meer ideeen?bassjuh schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:49:
[...]
Op je memorycard vind je in de map Sygic een bestandje genaamd "settings.ini" hier staat een regel met iets in de trend van "memory=low" die low verander je dan in high, ff saven en nog een keer proberen!
Edit: een tip is wel om Sygic te installeren in je telefoon. het voordeel hiervan is dat sygic minder geheugen nodig heeft en stukken sneller navigeert..de mappen e.d. kunnen wel gewoon op je SD blijven staan.
Misschien een domme suggestie maar al een keer geprobeerd je telefoon een keer uit en aan te zetten? heeft bij mij ook al veel problemen opgelost. Laat trouwens gelijk even weten of je gebruik maakt van de nieuwe firmware ja of nee, hier schijnt namelijk geheugen technisch ook het e.e.a. veranderd te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:51:
[...]
Dank voor je tip, helaas werkt het nu nog steeds niet.. Ik kan wel de route plannen, maar zodra ik bijvoorbeeld een afslag mis en Sygic opnieuw moet berekenen, klapt het programma er uit... Meer ideeen?
Verwijderd
Heb ik inderdaad al geprobeerd. programma geinstalleerd --> maps en dat sygic mapje op root geheugenkaart gekopieerd. .ini file angepast en telefoon opnieuw opgestart.bassjuh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:58:
[...]
Misschien een domme suggestie maar al een keer geprobeerd je telefoon een keer uit en aan te zetten? heeft bij mij ook al veel problemen opgelost. Laat trouwens gelijk even weten of je gebruik maakt van de nieuwe firmware ja of nee, hier schijnt namelijk geheugen technisch ook het e.e.a. veranderd te zijn.
Heb inderdaad ook de nieuwe firmware erop staan: 11.0.117
De zwarte versie staat volgens ThePhoneHouse op week 11/12.maxjuh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:55:
Ziet er zeker goed uit die zwarte versie. Volgende maand mag ik gaan verlengen, hoop dat dan de zwarte beschikbaar is.
Maar je zou hem vast al wel eerder los kunnen kopen via webshops.RobbertC schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:10:
De zwarte N82 versie staat volgens ThePhoneHouse op week 11/12.
Heb je ook programma's geinstalleerd staan die automatisch opstarten en inladen op de telefoon? dit kun je zien door de menu knop vast te houden.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:05:
[...]
Heb ik inderdaad al geprobeerd. programma geinstalleerd --> maps en dat sygic mapje op root geheugenkaart gekopieerd. .ini file angepast en telefoon opnieuw opgestart.
Heb inderdaad ook de nieuwe firmware erop staan: 11.0.117
Ik ben dan niet in de war, maar de topicstarter welbassjuh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:44:
Hoe kom jij erbij dat deze telefoon infrarood heeft? Ik denk dat je in de war bent met de N95. De N95 heeft wel infrarood maar de N82 niet...
In dat geval, mijn excusesDjerique schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:16:
[...]
Ik ben dan niet in de war, maar de topicstarter wel
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 06-02-2008 12:19 ]
Verwijderd
Dat niet, heb wel python for S60 geinstalleerd, RDAccelerometer en PyPiwo. Ik weet niet of deze meteen in het geheugen geladen worden, staat alleen stand-by wanneer ik menu knop ingedrukt houdt..bassjuh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:15:
[...]
Heb je ook programma's geinstalleerd staan die automatisch opstarten en inladen op de telefoon? dit kun je zien door de menu knop vast te houden.
PS: nu kan ik het programma niet eens meer opstarten (ook niet na het opnieuw uit en aan zetten van de telefoon...)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 12:41 ]
Nee dan zijn ze inderdaad niet ingeladen. De eerste 2 (python en RDAccelator) heb ik ook geïnstalleerd staan. Het enigste wat ik nog zou kunnen bedenken is een hard reset. Vervelende is dan wel dat je je hele telefoon opnieuw moet instellen.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:26:
[...]
Dat niet, heb wel python for S60 geinstalleerd, RDAccerator en PyPiwo. Ik weet niet of deze meteen in het geheugen geladen worden, staat alleen stand-by wanneer ik menu knop ingedrukt houdt..
Zou het dan ook kunnen dat je via je N82 WLAN verbinding kunt maken met de WLAN van je iPod Touch? (dat zou namelijk mooi zijn, omdat je dan je gps functionaliteit opje Touch kan draaien vanwege het grote scherm van de Touch
Volgens mij kun je alleen je GPS niet delen met andere apparaten. Correct me if i'm wrong.Djerique schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:44:
Gebruik je Symbian gsm als WLAN hotspot
Zou het dan ook kunnen dat je via je N82 WLAN verbinding kunt maken met de WLAN van je iPod Touch? (dat zou namelijk mooi zijn, omdat je dan je gps functionaliteit opje Touch kan draaien vanwege het grote scherm van de Touch)
Maar dat WLAN delen moet uiteraad willen. gewoon op je Touch een adhoc netwerk aanmaken.
[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 06-02-2008 13:06 ]
Verwijderd

Maar daar wil ik het niet over hebben mijn vraag is hij komt onder rembours naar mijn huis toe,
mag ik eerst kijkken of alles wel goed in orde is dat de telefoon,kabels erbij is en niet stuk voor dat ik teken voor ontvangst.
Correct me if i'm wrong, maar volgens mij mag je het pakketje niet openmaken...Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:56:
Hi alle ik heb ook een n82 besteld via gsmweb.nl( NOOIT MOETEN DOEN )
wacht er al paar weken op krijg elkekeer een andere soemsjes dat die zo genaamd onder weg is of nog niet binnen is.
Maar daar wil ik het niet over hebben mijn vraag is hij komt onder rembours naar mijn huis toe,
mag ik eerst kijkken of alles wel goed in orde is dat de telefoon,kabels erbij is en niet stuk voor dat ik teken voor ontvangst.
Hoi!
klopt. Je moet het pakket direct aan de deur weigeren. Maar je kan je natuurlijk altijd wenden tot de wet kopen op afstandEWK schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:30:
[...]
Correct me if i'm wrong, maar volgens mij mag je het pakketje niet openmaken...
als het doosje netjes gesealed is mag je er vanuit gaan dat hij compleet is
[ Voor 12% gewijzigd door BastiaanN op 06-02-2008 14:34 ]
Verwijderd
Was het vergeten te proberen. Heb het alsnog gedaan. Kan het wel downloaden maar krijg bij installatie een foutmelding op de n82. "installatie <bestandnaam.sys> niet ondersteund"bassjuh schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:01:
[...]
Had je deze nog geprobeerd dan? bassjuh in "Nokia N82"
Valt mij op dat het topic op esato ook 3 jaar oud is. Dus wellicht is het niet voor s69 v3 bestemd?
Zit er bij Nokia normaalgezien een prijsverschil op andere kleuren of verkopen ze die dan onmiddelijk aan dezelfde prijs?
Dit heeft een aantal dagen goed gewerkt (op mijn vorige tel werkte het ook altijd prima). Echter sinds de laatste dagen springt de automatische blokkering niet meer aan. Ik heb vervolgens in de beveiligingsinstellingen de blokkering uitgezet en na de telefoon op nieuw te hebben opgestart weer aangezet, dan werkt de blokkering wel weer maar naar verloop van tijd houdt het er weer mee op en blijft mijn telefoon ongeblokkeerd
Ik dacht eerst dat het kwam door applicaties die automatisch werden opgestart, maar ook zonder die applicaties werkt de automatische blokkering niet meer. Zijn er meer mensen die deze instelling gebruiken en hetzelfde probleem hebben (voor de automatische telefoonblokkering ga naar instrumenten > instellingen > algemeen > beveiliging > telefoon en sim kaart > per. autom. blokk. telefn).
Verwijderd
Verwijderd
de kaart kom niet overeen met deze software (kaartversie NLD_719x)
Zal deze dezelfde prijs krijgen??? En wanneer zal hij hier in Nederland zijn.....??
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Want ik denk dat niemand nu die lelijke zilveren meer wil hebben, zwart ziet er echt veel beter uit.
volgens mij bleef de grote knop (in het midden v.d. telefoon) haken in mijn broekzak aan iets terwijl het lichtjes was gedrukt aan 1 zijde....... rukte zo het knopje eraf met een stukje siliconenlaag en de dunne film bedrading ..
denk dat de garantie maar even in het leven geroepen moet worden ... misschien meteen ruilen voor de zwarte versie
Ben super blij mij mee, grote verbetering dan me vorige telefoon(K750i), N82 wel iets groter dan ik dacht maar dat vind ik niet zo erg.
Zat ook zoals bij de meest 90 dagen gratis gesproken navigatie bij
Ook nog Jabra Bluetooth Headset er bij gekregen verwegen me verlenging dus die hoef ik niet meer te halen bespaar ook weer iets van 60 euro.
Verder nog effe screenprotector kopen en hoesje maar niet of iets, kan toch weer over 9 maanden een nieuwe tel weer nemen.
............................
Wanneer had jij je abbo verlengd ? Ik had hem vorige week verlengt maar niets over een headset gehoort.sander1989 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:25:
De N82 van mij is ook eindelijk binnen was iets fout gegaan bij Vodafone in de computer, daardoor was die pas gister verzonden.
Ben super blij mij mee, grote verbetering dan me vorige telefoon(K750i), N82 wel iets groter dan ik dacht maar dat vind ik niet zo erg.
Zat ook zoals bij de meest 90 dagen gratis gesproken navigatie bij![]()
Ook nog Jabra Bluetooth Headset er bij gekregen verwegen me verlenging dus die hoef ik niet meer te halen bespaar ook weer iets van 60 euro.
Verder nog effe screenprotector kopen en hoesje maar niet of iets, kan toch weer over 9 maanden een nieuwe tel weer nemen.
Heb het telefonische gedaan vorige week dinsdag, 1 jaar 22.50, op web shop stond ook niks over dus.heerhugo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:35:
[...]
Wanneer had jij je abbo verlengd ? Ik had hem vorige week verlengt maar niets over een headset gehoort.
[ Voor 5% gewijzigd door sander1989 op 06-02-2008 22:52 ]
Oke thnx ik werd vorige week donderdag door Vodafone opgebeld en heb het toen geregeld. Ik wacht rustig afsander1989 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:51:
[...]
Heb het telefonische gedaan vorige week dinsdag, 1 jaar 22.50, op web shop stond ook niks over dus.

Anyway...
Ik heb em ook maar genomen en ben erg te spreken over het ding. Ik heb em slechts 9 uur in mijn bezit. Een review schijf ik binnekort misschien wel... (om het niveau hier op te krikken
...en waarom?
Waarschijnlijk staat de map verkeerd, je moet een map maps op de root van je geheugenkaart.Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:49:
ik krijg telkens deze error met sygic mobile (versie 7.0.89)
de kaart kom niet overeen met deze software (kaartversie NLD_719x)
hebben daarin moet een landenmap bv nld in staan en daarin staan alle bestanden.
er mag niet nog een map in de map nld staan.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Verwijderd
Perfect, nu werkt ie prima!! bedankt voor je hulpbassjuh schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:32:
[...]
Nee dan zijn ze inderdaad niet ingeladen. De eerste 2 (python en RDAccelator) heb ik ook geïnstalleerd staan. Het enigste wat ik nog zou kunnen bedenken is een hard reset. Vervelende is dan wel dat je je hele telefoon opnieuw moet instellen.
Weet iemand of er al een tooltje of iets is zodat je het rode lampje constant kan laten branden?
Zodat je echt als zaklamp kan gebruiken want geeft toch meer licht dan ik verwacht had
Weet iemand of er een soort van smart dial programma is voor symbian? m.a.w. dat je gewoon direct de naam van een persoon in kunt typen in het standby scherm en de telefoon dan een lijst geeft van mensen die matchen op je ingetoetste naam. Dit had ik op mijn WM6 toestel wel wat erg handig is.
[ Voor 65% gewijzigd door Lapoor op 07-02-2008 16:37 ]
Dankje heb het kunnen vinden, alleen is nergens een versie die voor N82 geschikt is maar wel voor S60 3rd ed.Lapoor schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:29:
er is wel een programma dat spoton heet hiermee kun je dat lampje laten branden
Weet iemand of er een soort van smart dial programma is voor symbian? m.a.w. dat je gewoon direct de naam van een persoon in kunt typen in het standby scherm en de telefoon dan een lijst geeft van mensen die matchen op je ingetoetste naam. Dit had ik op mijn WM6 toestel wel wat erg handig is.
Die heb ik maar gedownload en geïnstalleerd het werkt wel het programma.
Alleen het rode lampje doet maar super zwak, zelfde als je aan het filmen bent zeg maar.
Dus daar heb je niet veel aan maar ik ga effe verder zoeken, hopelijk lukt nog zo fel te laten branden het rode lampje als die aan het scherpstellen is voor foto's.
Verwijderd
Als je gewoon alleen document wil mee nemen kan je gewoon naar memory kaart kopiëren.Vögel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:11:
Ik probeer een simpel word-documentje op mn telefoon te zetten. Maar dit wil niet helemaal lukken. Kan iemand mij vertellen via welk programmaatje van de nokia pc suite ik dit het beste kan doen? Of zijn er nog andere manieren?
Als je hem wil gaan bewerken moet je hem in de goede map zetten is wel handig, anders pak je effe de handleiding bij?
Verwijderd
Zijn er nog die dit ervaren en is er een oplossing voor?
Verwijderd
Hoe doe je dat, gewoon naar je memory kaart kopieren?sander1989 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:23:
[...]
Als je gewoon alleen document wil mee nemen kan je gewoon naar memory kaart kopiëren.
Als je hem wil gaan bewerken moet je hem in de goede map zetten is wel handig, anders pak je effe de handleiding bij?
In de handleiding vind ik hier verder niets over. En ik zou niet weten hoe je rechtstreeks naar de memory kaart gegevens kunt kopieren want als ik mn telefoon aan mn pc hang dan zie ik mijn geheugenkaart iig niet direct.
Dan moet je i.p.v. pc suite voor gegevensoverdracht kiezen als je de telefoon via usb op je pc aansluit. Dan zie je de geheugenkaart als verwisselbare opslag op je pc als het goed is.Vögel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:00:
[...]
Hoe doe je dat, gewoon naar je memory kaart kopieren?
In de handleiding vind ik hier verder niets over. En ik zou niet weten hoe je rechtstreeks naar de memory kaart gegevens kunt kopieren want als ik mn telefoon aan mn pc hang dan zie ik mijn geheugenkaart iig niet direct.
Ik mag volgende week verlengen en ik wil de nokia n82. Ik hou neem ik aan met verlenging de zelfde simkaart met telefoonnummer. Kan deze simkaart de nokia n82 aan. Heb een hi25 abbo met samsung d600.
Is het niet zo dat in de nokia een snellere simkaart moet of een simkaart die meer kan??
Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.
bedankt!!
Verwijderd
Helaas zegt ie dan dat is de gegevensoverdracht niet kan activeren omdat deze al wordt gebruikt door een andere toepassing.Lapoor schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:40:
[...]
Dan moet je i.p.v. pc suite voor gegevensoverdracht kiezen als je de telefoon via usb op je pc aansluit. Dan zie je de geheugenkaart als verwisselbare opslag op je pc als het goed is.
Had ik ook is een keer, komt omdat nog iets openstaat of iets, kon het ook niet vinden gewoon opnieuw opgestart en toen deed die het wel.Vögel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:09:
[...]
Helaas zegt ie dan dat is de gegevensoverdracht niet kan activeren omdat deze al wordt gebruikt door een andere toepassing.Terwijl het toestel gewoon op standby staat. Enig idee wat ik er tegen kan doen?
Elke simkaart zal gewoon werken, als je echter gebruik wilt maken van UMTS/HSDPA moet je even kijken of je een usim hebt of niet.. Normaliter kun je deze ook zo even laten wisselen bij een belzaak/ kpn..ErikE12 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:52:
Ik heb een vraag en ik heb het nog niet kunnen vinden in dit forum.
Ik mag volgende week verlengen en ik wil de nokia n82. Ik hou neem ik aan met verlenging de zelfde simkaart met telefoonnummer. Kan deze simkaart de nokia n82 aan. Heb een hi25 abbo met samsung d600.
Is het niet zo dat in de nokia een snellere simkaart moet of een simkaart die meer kan??
Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.
bedankt!!
Ja, dat is een sterke functie van WM. Wat er zeer dicht bij komt is SkyeQuiKey. Deze geeft overigens ook de programma's die met de betreffende letters beginnen weer. Ik gebruik het nu een paar weken en behalve een incidentele bug is het een sterke aanvulling op mijn toestel.Lapoor schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:29:
er is wel een programma dat spoton heet hiermee kun je dat lampje laten branden
Een ander programma dat dezelfde functionaliteit zou moeten hebben is VITO QuickContact. Deze heb ik er vlot weer afgegooid. Ik ben nog één of twee vergelijkbare progjes tegenkomen in het verleden. Ze zijn allemaal niet zo intuïtief als SkyeQuiKey. Maar probeer maar en maak je keuze.
Dit topic is gesloten.
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....
Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.