Ik ben ook aan het twijfelen tussen de N82 en N95 8GB.
De N82 is op iig op fotocamera gebied de beste op dit moment. Zie
deze link.
De Xenon flitser is het grootste pluspunt ten opzichte van de N95 8GB (de flitser op de N82 is volgens veel reviews zelfs de beste die er op de markt is voor gsm's). Daarentegen kun je bij de N95 8GB wellicht het ledlampje ook aanzetten als zaklantaarn of onder het filmen (maar dit heb ik nog niet geprobeerd) en bij een Xenon flitser kan dit niet.
Ook heeft de N82 een motion sensor erin zitten. Dat wil zeggen dat de gsm weet wanneer ie op zijn kant wordt gehouden (net zoals de I-phone van apple). Dit is vooral handig voor als je foto's gaat bekijken of als je gaat internetten op je gsm.
Een ander pluspunt van de N82 vind ik dat ie sluiter voor de camera lens heeft want hem beschermt tegen krassen en vuil (als je hem niet vergeet dicht te maken

). De N95 had dit wel maar de N95 8GB niet meer.
De prijs van de N82 is ook een stuk goedkoper dan de N95 8GB (icm met een abbo al gauw 150 euro.
Het grootste pluspunt van de N95 8GB vind ik persoonlijk het grotere scherm (fijn voor i-net en gps) maar ik moet zeggen dat de grote van het scherm van de N82 me ook niet tegen viel.
Verder is de N95 8GB in het zwart en de N82 nog niet (kon wel eens een half jaar gaan duren en daar ga ik natuurlijk niet op wachten).
Ook is de N95 8GB in dicht geschoven toestand kleiner dan de N82. En sommige vinden de knopjes van de N95 fijner als die van de N82. En de N95 8GB oogt wat zakkelijker (mede door de zwarte kleur).
En verder heb ik ook horen zeggen dat de N82 beter GPS bereik heeft.
Het zijn allebei gewelige telefoons

maar ik denk dat ik toch ga voor de N82 (goedkoper, Xenon flitser

en motion sensor). Waarom maken ze niet een telefoon die het allemaal heeft en brengen ze direct alle kleuren op de markt (of zijn de '"frontjes" gemakkelijk te vervangen?)