Nokia N82 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:
  • 202.041 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
roma0803 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:25:
Tja, en dan wordt me een HTC Touch Cruise aangeboden voor een scherpe prijs. Dus ik overweeg nu mijn N82 in de verkoop te doen. Windows Mobile blijft mij toch het meest trekken. Moeilijk.....
Als ik jouw was zou ik gewoon je N82 houden, zijn nogal wat problemen met de video drivers van de HTC Touch Cruise. Veel dingen gaan daardoor stotterend en filmpjes afspelen is er al bijna helemaal niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 11:29
Vögel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:08:
[...]

Die 3dr party Software heb ik nooit gehad maar de geheugenkaart eruit en erin heb ik meerdere malen gedaan en ook is ie ondertussen al tig keer gerebooted..Helaas heb ik de foto's nog steeds niet terug.
Ik lees veel over het formatteren van je geheugenkaart maar ik dacht dat ik blij moest wezen dat dat bij mij niet nodig was. Denken jullie dat dit ook een gevalletje formatteren is om m weer normaal te laten werken? Of zijn er nog andere opties?
Iedere nieuwe foto die ik maak wordt overigens ook niet opgeslagen op de kaart.
Staan ze dan niet ergens in je telefoongeheugen ipv op de geheugenkaart? Misschien moet je telefoon aansluiten op de computer en met windows verkenner gaan zoeken...
En ik dacht eerst ook dat ik tot de gelukkige behoorde die niet hoefde te formatteren. Niets was minder waar, ik installeerde een programma en telefoon ging niet echt meer reageren. Nu inmiddels 8gb SD erin en alles doet t prima! :)

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
Vögel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:08:
[...]

Die 3dr party Software heb ik nooit gehad maar de geheugenkaart eruit en erin heb ik meerdere malen gedaan en ook is ie ondertussen al tig keer gerebooted..Helaas heb ik de foto's nog steeds niet terug.
Ik lees veel over het formatteren van je geheugenkaart maar ik dacht dat ik blij moest wezen dat dat bij mij niet nodig was. Denken jullie dat dit ook een gevalletje formatteren is om m weer normaal te laten werken? Of zijn er nog andere opties?
Iedere nieuwe foto die ik maak wordt overigens ook niet opgeslagen op de kaart.
Als je je SD in een card-reader stopt, kan je dan ook geen foto's terugvinden?
Als dat zo is, dan kun je daarna je SD formatteren. Is misschien wel verstandig als je de hele tijd vastlopers o.i.d. hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort een N82 te gaan halen. Maar ik lees hier dat nogal veel mensen er problemen mee hebben, en dat die problemen (gedeeltelijk?) opgelost zouden zijn in de nieuwe batch.
Mijn vraag is dat als ik nu een N82 bestel krijg ik dan een toestel uit de oude of nieuwe batch? En waaraan kan ik dat zien? En als die nieuwe batch nog niet uit is wanneer komt die dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
Ik heb mijn toestel 1 februari besteld en 8 februari binnengekregen van www.typhone.nl
Oke, ik heb ook wat probleempjes gehad maar dat is allemaal opgelost.

Ik vind het een super toestel en als ik jou was, zou ik hem gewoon bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RealRico schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:20:
[...]

Als je je SD in een card-reader stopt, kan je dan ook geen foto's terugvinden?
Als dat zo is, dan kun je daarna je SD formatteren. Is misschien wel verstandig als je de hele tijd vastlopers o.i.d. hebt.
Via de card-reader zie ik ze wel gewoon staan op de geheugenkaart...
Wel staan daar bestandjes tussen met hele vreemde tekens.
En een vastlopen heb ik wel es gehad. Of dat ie n periodetje heeeel traag gaat maar das meestal al weer snel weg waarna ie gewoon weer snel is.

Maar mss is formatteren sowieso wel goed. Kan ik dat gewoon doen terwijl ik m in de card-reader heb zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
Vögel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:54:
[...]

Via de card-reader zie ik ze wel gewoon staan op de geheugenkaart...
Wel staan daar bestandjes tussen met hele vreemde tekens.
En een vastlopen heb ik wel es gehad. Of dat ie n periodetje heeeel traag gaat maar das meestal al weer snel weg waarna ie gewoon weer snel is.

Maar mss is formatteren sowieso wel goed. Kan ik dat gewoon doen terwijl ik m in de card-reader heb zitten?
Ja, hoe zou je anders willen formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RealRico schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:58:
[...]

Geen idee, maar is het nodig denk je? Tis toch raar dat ze van de ene op de andere dag niet meer te zien zijn?!

Als ik probeer te formatteren geeft ie aan dat de schijf tegen schrijven beveiligd is...Zowel op FAT als FAT32..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Vögel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:01:
[...]

Geen idee, maar is het nodig denk je? Tis toch raar dat ze van de ene op de andere dag niet meer te zien zijn?!
zal wel door die gekke karakter bestanden komen, dat hij daar niet tegen kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

maxjuh schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:16:
[...]

Als ik jouw was zou ik gewoon je N82 houden, zijn nogal wat problemen met de video drivers van de HTC Touch Cruise. Veel dingen gaan daardoor stotterend en filmpjes afspelen is er al bijna helemaal niet bij.
Mjaah,ik heb het gelezen. HTC wil de video-optimalisatie niet ondersteunen. Tja, en de camera van de N82 is natuurlijk niet te evenaren door HTC. Moet zeggen dat ik daar al veel meer plezier van heb gehad dan ik had verwacht. Even snel een foto maken van een bijzondere situatie is echt zo geregeld. Filmjes maak ik niet en kijk ik niet met het toestel, dus dat is voor mij geen argument. Maar ja, ik had ook niet verwacht dat ik zo makkelijk foto's zou maken... Misschien heb je gelijk. Blijft moeilijk toch.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn N82 terug gestuurd naar HI (gisteren pakketje afgeleverd bij postkantoor).
Ik zat binnen de 8-dagen Hi-garantie en wil gewoon een nieuw toestel. Kan nu zelf wel gaan lopen kloten met formats en reboots, maar ik behoor gewoon een goed werkend toestel te krijgen.
Hopen dus dat de volgende gewoon fatsoenlijk werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:16:
Ik ben van plan om binnenkort een N82 te gaan halen. Maar ik lees hier dat nogal veel mensen er problemen mee hebben, en dat die problemen (gedeeltelijk?) opgelost zouden zijn in de nieuwe batch.
Mijn vraag is dat als ik nu een N82 bestel krijg ik dan een toestel uit de oude of nieuwe batch? En waaraan kan ik dat zien? En als die nieuwe batch nog niet uit is wanneer komt die dan uit?
Op zich is de telefoon prima stabiel maar net als dat ik heb gezien bij de 6680/n80/3250/n95 zijn die bijgelverde nokia kaartjes echt zwaar bagger. Heb meteen mn sandisk 2gb kaartje erin gezet van vorige tel, format via toestel gedaan en prima nergens meer last van in opslag etc....

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RealRico schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:58:
[...]

Gewoon in je telefoon. Daar zit ook de optie 'formatteren' op. Bij mij gaf ie wel steeds de melding dat mn geheugenkaart in gebruik was en formatteren lukte gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:01
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met het Nokia geheugenkaartje, nog niet hoeven formatteren en hij is ook nog niet langzaam geworden of vastgelopen.
Dus dat probleem komt niet bij iedereen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Via podcast op de N82 heb ik een aantal livesets gedownload (538 dance department). Bij elke liveset die ik luister gaat de muziek (een m4a bestand van ongeveer 60Mb) na een half uurtje stotteren/halve seconde bevriezen. De eerste kwartier tot een half uur is er niets aan de hand. Als ik het bestand naar een mp3 converteer, dan heb ik daar geen last meer van.En als ik het bestand op mijn pc draai, is er ook niks aan de hand. Is het bij jullie ook zo dat het beluisteren van lange m4a bestanden op je N82 gaat stotteren?
Ik heb nog versie firmware 10.0.046, bij mij zijn er nog geen updates beschikbaar? :S

[ Voor 17% gewijzigd door ReseT op 13-02-2008 19:12 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:11:
Via podcast op de N82 heb ik een aantal livesets gedownload (538 dance department). Bij elke liveset die ik luister gaat de muziek (een m4a bestand van ongeveer 60Mb) na een half uurtje stotteren/halve seconde bevriezen. De eerste kwartier tot een half uur is er niets aan de hand. Als ik het bestand naar een mp3 converteer, dan heb ik daar geen last meer van.En als ik het bestand op mijn pc draai, is er ook niks aan de hand. Is het bij jullie ook zo dat het beluisteren van lange m4a bestanden op je N82 gaat stotteren?
Ik heb nog versie firmware 10.0.046, bij mij zijn er nog geen updates beschikbaar? :S
Hoe probeer je te update. Ik had eerste de nserie pcsuite software op mijn pc gezet (logisch want die zit bijgesloten). Toen ik ontdekt had dat die gewone pcsuite software beter werkte, bleek ook dat ik ineens wel kon updaten.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 23:53
vraagje over dat stomme klikgeluid als je een foto maakt. Je kunt dat ook veranderen in 3 andere geluidjes, maar kun je ze ook ergens uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:48:
[...]

Hoe probeer je te update. Ik had eerste de nserie pcsuite software op mijn pc gezet (logisch want die zit bijgesloten). Toen ik ontdekt had dat die gewone pcsuite software beter werkte, bleek ook dat ik ineens wel kon updaten.
Succes
Gewoon de nieuwste pcsuite inderdaad. maar volgens de site is er gewoon geen update beschikbaar voor mijn productcode (0558382). :(
P. vd Loo schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:42:
vraagje over dat stomme klikgeluid als je een foto maakt. Je kunt dat ook veranderen in 3 andere geluidjes, maar kun je ze ook ergens uitzetten?
Toestel op stil zetten en dan foto's maken werkt prima :)

ID4.1M Honey Yellow

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:17
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:44:
Ik heb mijn N82 terug gestuurd naar HI (gisteren pakketje afgeleverd bij postkantoor).
Ik zat binnen de 8-dagen Hi-garantie en wil gewoon een nieuw toestel. Kan nu zelf wel gaan lopen kloten met formats en reboots, maar ik behoor gewoon een goed werkend toestel te krijgen.
Hopen dus dat de volgende gewoon fatsoenlijk werkt ;)
Ik krijg die van mij deze week binnen van HI hoop dat ik er geen problemen mee heb!!

Had je veel vastlopers en reboots etc...???

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:23

Xander84

GamerTag: D3 R4X

ReseT schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:11:
Ik luister de zelfde 538 podcast en bij mij loopt ie van begin tot eind vloeiend (zonder te converteren). Ik heb wel de laatste firmware er op staan. Check even of je echt de juiste pc suite hebt, je moet deze hebben http://www.nokia.nl/A4755033.

Nu we het toch over de laatste nieuwe PC suite hebben. Ik kan met de laatste versie niet mijn agenda synchroniseren (met een oudere versie lukt dit wel). Als ik op de knop synchroniseren druk gebeurt er gewoon niks, ook de knop instellingen reageert niet. Ik kan alleen het log boek bekijken en mijn telefoon selecteren.

Ik gebruik windowns Vista (32 bit) en nu las ik op internet het volgende: http://discussions.europe...=pcsuite&message.id=23570 (even naar beneden scrollen). Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden? Ik hoop wel dat er snel een oplossing voor komt. Ik zou graag mijn telefoon agenda willen synchroniseren met windows agenda (ipv outlook).

Mijn brodo screenprotector bevalt overgens erg goed. Hij was makkelijk aan te brengen en er ontstaan totaal geen bellen. Verder blijft het scherm even helder en zie je de protector bijna niet zitten, je moet de telefoon echt scheef houden om hem te zien. Ik vond eerst 8 euro voor een stukje plastic erg overdreven, maar tot nu toe is het het wel waard geweest (ben wel benieuwd hoe lang zo'n protectortje meegaat, ik verwacht er toch wel een jaartje profeit van te hebben).

[ Voor 38% gewijzigd door Xander84 op 14-02-2008 15:13 ]

XBOX 360 Gamertag

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Weet iemand of er ook een optie OF tooltje is waarmee je via bluethoot externe apparaten kan besturen? Denk dan aan Powerpointpresentatie, muis van pc, etc. Tnx!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe je het wekker geluid kunt veranderen? heb al een nieuw profiel aangemaakt "wekker" en daar het beltoon volume op het zachts gezet maar de wekker gaat nog gewoon op het harste volume verder, niet zo heel prettig wakker worden :p

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

ErikE12 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:03:
[...]

Ik krijg die van mij deze week binnen van HI hoop dat ik er geen problemen mee heb!!

Had je veel vastlopers en reboots etc...???
ff paar pagina's teruglezen in het topic, heb nu ff geen tijd :P

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 19:44
ik heb ook zojuist mijn n82 nog net binnen de 30 dagen omruil garantie van de Belcompany omgeruild. De 2 toetsen (c en liggend streepje ) rechts boven en onder de gallery button kraakten. Bij de eerste belcompany hebben ze de gehele voorraad open gemaakt en gekeken voor een goed toestel. Tot mijn grote verbazing ( en die van de verkoper) zaten op 3 toestellen op het onderste gedeelte (glimmende plaatje rond nummerieke toetsen) witte vlekken varierend van 2 milimeter tot een veeg van 4 milimeter ( alsof er te weinig verf op zat). Zei erkenden het probleem en gaan die serie terugsturen Daarna naar een andere belcompany doorverwezen en ook daar op 2 toestellen witte vlekken. De vlekken waren overigens niet weg te poetsen. Deze man van de Belcompany weigerde nog verder dozen open te maken (onder het motto van :dan kan ikze niet meer verkopen...complete onzin dus) alhoewel hij het probleem erkende ( nogal klant onvriendelijk dus). uiteindelijk bij een 3e belcompany wel een toestel gevonden wat in orde was.

Alhoewel ik nog steeds erg tevreden ben met het toestel vond ik deze bevindingen wel wat verontrustend.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 20:01
drdolittle schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:02:
[...]

Ik ben zelf ook overgestapt van de Qtek 8310 naar de N82( 3 dagen in bezit)..
Wat een vooruitgang is de nokia zeg.. supersnel vergelegen met de Qtek( die was ik na 2 maand al spuugzat)

Mijn ervaring tot nog toe is dat symbian veel gerbuiksvriendelijk en makkelijker is om mee te werken dan windows mobile.

Voor mij geen Windowsmobile-gsm meer!!

En ik kan er ook BT-audio mee streamen naar mijn JVC-KD-BT1 autoradio.. Super!!!
Misschien een beetje lang geleden maar.... hoe is de functionaliteit van de N82 samen met de JVC-BT1? Kun je hiermee de nummers van bellers zien, netwerk- en batterijstatus bekijken en zo? Misschien zelfs berichten lezen? Heb nu de Nokia 5500 waarvan het abbo afloopt en heb wel zin in die N82 :P Bij de 5500 had je alleen de headset functionaliteit...

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 15-02-2008 09:16 . Reden: aanhef en bedanken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Hallo Ik heb gisteren ook mijn N82 binnen gekregen :D.

Alleen heb ik een klein probleempje de cover zit niet helemaal goed vast boven de belknop (Het hoekje van de cover over het scherm staat een beetje omhoog). Op zich is dit niet erg maar ik irriteer me er wel aan. Weten jullie misschien hoe ik dit zelf kan oplossen of moet ik naar een nokia service point heen.

O en ik heb nog een vraagje over de navigatie is de navigatie via nokia maps nou gratis of niet? Of is visuele navigatie gratis en gesproken niet?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 15-02-2008 09:16 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
amsterdammertje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:25:
ik heb ook zojuist mijn n82 nog net binnen de 30 dagen omruil garantie van de Belcompany omgeruild. De 2 toetsen (c en liggend streepje ) rechts boven en onder de gallery button kraakten. Bij de eerste belcompany hebben ze de gehele voorraad open gemaakt en gekeken voor een goed toestel. Tot mijn grote verbazing ( en die van de verkoper) zaten op 3 toestellen op het onderste gedeelte (glimmende plaatje rond nummerieke toetsen) witte vlekken varierend van 2 milimeter tot een veeg van 4 milimeter ( alsof er te weinig verf op zat). Zei erkenden het probleem en gaan die serie terugsturen Daarna naar een andere belcompany doorverwezen en ook daar op 2 toestellen witte vlekken. De vlekken waren overigens niet weg te poetsen. Deze man van de Belcompany weigerde nog verder dozen open te maken (onder het motto van :dan kan ikze niet meer verkopen...complete onzin dus) alhoewel hij het probleem erkende ( nogal klant onvriendelijk dus). uiteindelijk bij een 3e belcompany wel een toestel gevonden wat in orde was.

Alhoewel ik nog steeds erg tevreden ben met het toestel vond ik deze bevindingen wel wat verontrustend.
bij mij kraken die toetsen soms.. als je hem flink hebt gebruikt dan niet (of als je die toetsen ff goed aandrukt, dan is het ook weg), maar na een tijdje beginnen ze weer zachtjes te kraken. Het is niet heeeel erg, maar hoe was het bij jou? continue kraken of ook soms? zit te twijfelen wat ik moet doen (ook bij BC gekocht). Bij mij was het niet van het begin af aan, begon na 1,5 week zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
bij mij kraakte het constant. Ik adviseer je wel als je je toestel omruilt bij nieuwe goed te checken dus op doffe plekken op body, en of de body goed aansluit.
elpino.rv schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:50:
[...]

bij mij kraken die toetsen soms.. als je hem flink hebt gebruikt dan niet (of als je die toetsen ff goed aandrukt, dan is het ook weg), maar na een tijdje beginnen ze weer zachtjes te kraken. Het is niet heeeel erg, maar hoe was het bij jou? continue kraken of ook soms? zit te twijfelen wat ik moet doen (ook bij BC gekocht). Bij mij was het niet van het begin af aan, begon na 1,5 week zoiets.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Heb mijn N82 nu net een week. Echt een prachtapparaatje maar toch ben ook ik tegen een aantal vreemde dingen aangelopen:

Gisteravond was ineens heel spontaan de batterij helemaal leeg zonder dat ik daar (naar mijn weten) melding van heb gekregen (hij stond wel op stil) maar ook meteen zo leeg dat hij helemaal niet meer reageerde op de aan knop.. ook niet nadat de accu er een uurtje uit had gelegen.

Sinds gisteren heb ik Sygic op mn N82 staan. Op de normaal meegeleverde FAT liep deze absoluut niet lekker en liep mijn telefoon constat vast. Dus toen heb ik het kaartje gister (via computer met usb link naar N82 (massaopslag)) geformateerd naar FAT32. Geen vastlopers meer gehad maar ik heb het idee dat alles wat van en naar het geheugenkaartje moet 5x zo traag is geworden. Wat kan ik hier het beste mee aan?

A. terugformatteren naar FAT in de hoop dat de vastlopers op mystieke wijze zijn verdwenen? |:(
B. op FAT32 laten staan en accepteren dat het boeltje zo traag is als een paddestoel 8)7
C. Een betere oplossing aanbevolen door een tweaker

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

GuuZ schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:56:

A. terugformatteren naar FAT in de hoop dat de vastlopers op mystieke wijze zijn verdwenen? |:(
B. op FAT32 laten staan en accepteren dat het boeltje zo traag is als een paddestoel 8)7
C. Een betere oplossing aanbevolen door een tweaker
Zet hem terug naar FAT, als het goed is gaat ie dan weer snel en zijn er geen vastlopers meer. Ik ben ook van FAT naar FAT32 en weer terug naar FAT gegaan. Sindsdien geen problemen meer.

Ik ben overgens nog op zoek naar een s60 progje. Ik wil graag dat wanneer ik de mijn telefoon aan de oplader hang dat de toetsenblokkade niet meer activeert, dat de telefoon automatisch opneemt na 2 of 3 keer overgaan en dat de luidspreker (handsfree stand) na opnemen automatisch geactiveerd wordt. Dit zou namelijk heel handig zijn in de auto. Kent iemand een dergelijk programmatje?

[ Voor 26% gewijzigd door Xander84 op 15-02-2008 13:39 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mobilecityonline hebben hun de zwarte verzie van de n82 op 2 april.
Hopen dat wij hem hier in nederland ook op die datum mogen verwachten :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
mm als ik het goed zie heb de zwarte zo geen schuifje meer voor de lens van de camera dat is toch minder prettig dan moet ik toch maar voor de titanium gaan
iemand die het kan bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 5 emailboxen ingesteld, maar ik kan maar van 2 mailboxen de mail automatisch ophalen. De overige moet ik handmatig ophalen. Kan ik iets wijzigen/instellen waardoor het mogelijk is dat hij alle mailboxen automatisch ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de firmware 11.0.117 erop gezet via Nokia Updater (gaf pas onlangs melding van update). Ik weet niet precies wat er verbeterd is, wat er verslechterd is weet ik wel:

- # toets switched niet meer tussen silent/normal profile, nu krijg ik de nutteloze optie "video call".
- T9 heeft ineens geen Nederlandse taal meer.

Productcode: 0558752. Firmware 11.0.117. Nokia N82 (68.02).

Heeft een van jullie hetzelfde? Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bacardifrans schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:20:
mm als ik het goed zie heb de zwarte zo geen schuifje meer voor de lens van de camera dat is toch minder prettig dan moet ik toch maar voor de titanium gaan
iemand die het kan bevestigen
o nee?
Afbeeldingslocatie: http://www.intomobile.com/wp-content/uploads/2008/02/n82_tar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:52:
Heb gisteren de firmware 11.0.117 erop gezet via Nokia Updater (gaf pas onlangs melding van update). Ik weet niet precies wat er verbeterd is, wat er verslechterd is weet ik wel:

- # toets switched niet meer tussen silent/normal profile, nu krijg ik de nutteloze optie "video call".
- T9 heeft ineens geen Nederlandse taal meer.

Productcode: 0558752. Firmware 11.0.117. Nokia N82 (68.02).

Heeft een van jullie hetzelfde? Suggesties?
beide geen last van.. # gewoon lang indrukken (2 seconden ofzo) werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:00:
[...]

beide geen last van.. # gewoon lang indrukken (2 seconden ofzo) werkt nog steeds.
Mmm weird, heb je dezelfde productcode (0558752)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:14:
[...]

Mmm weird, heb je dezelfde productcode (0558752)?
nee, andere: 0551513

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

0558752 Is de UK product code. 0551513 is Euro2. De UK code bevat geen Nederlandse taal en heeft een paar kleine verschillen, o.a. functie van de # toets. Toevallig via Ebay van een UK seller gekocht?

Wat je kunt doen is met Nemesis Service Suite de product code veranderen naar Euro2 en opnieuw de software update doen. Dan heb je ook de NL taal weer terug.

IK kan je geen uitleg geven over Nemesis omdat het denk ik enigszins in de categorie hacking van het toestel valt en de GoT rules zijn daar duidelijk over. Maar met Google zul je genoeg informatie kunnen vinden. Let op: er wordt gesteld dat je garantie komt te vervallen wanneer je je productcode veranderd, echter heb ik daarvan geen 100% bevestiging gezien.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:37:
0558752 Is de UK product code. 0551513 is Euro2. De UK code bevat geen Nederlandse taal en heeft een paar kleine verschillen, o.a. functie van de # toets. Toevallig via Ebay van een UK seller gekocht?

Wat je kunt doen is met Nemesis Service Suite de product code veranderen naar Euro2 en opnieuw de software update doen. Dan heb je ook de NL taal weer terug.

IK kan je geen uitleg geven over Nemesis omdat het denk ik enigszins in de categorie hacking van het toestel valt en de GoT rules zijn daar duidelijk over. Maar met Google zul je genoeg informatie kunnen vinden. Let op: er wordt gesteld dat je garantie komt te vervallen wanneer je je productcode veranderd, echter heb ik daarvan geen 100% bevestiging gezien.
Daar ga ik me misschien even aan wagen dit weekend, als een reset niet werkt. Toch raar want ik heb hem bij een NL webwinkel gekocht (Electro Sky) en mijn vorige FW 10.0.046 had wel Nederlandse T9. Bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

[...]

Hey weer wat geleerd! Das handig _/-\o_

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Xander84 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:48:
[...]

Hey weer wat geleerd! Das handig _/-\o_
Lol, dit gebruikte ik al met mijn 3310, 20 jaar geleden ofzo? :9 Ook nog geen telefoon tegen gekomen die deze sneltoets er niet op had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
[...]
Aziatische Nokia's hebben dat niet. Althans, de mijne niet. Daar zit dan de chinese karakters switch op :+

[ Voor 30% gewijzigd door ReseT op 16-02-2008 11:09 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassjuh schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:21:
[...]

Bevallen prima! als je de telefoon iets schuinhoudt zie je een randje van het folie maar als je recht op het toestel kijkt zie je hem niet zitten en het display blijft heerlijk helder! geen bubbeltjes e.d. plakt makkelijk op toestel :)
Ben het hier helemaal mee eens. Die screenprotectors van Brando plakken zo lekker en gemakkelijk op! Helemaal geen last van luchtbellen ofzo. Gewoon even in de badkamer, hete douche even aanzetten (tegen het stof) en plakken maar. De screenprotector is ook lekker dik, dat plakt wel zo makkelijk. Maar ook zeker niet te dik dat je er hinder van hebt. Verder vind ik het een pluspuntje dat ook de camera op de voorkant meteen beschermd is tegen krassen en het beeld blijft gewoon goed. Top dingetje! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

... en volgens mij een stuk minder gevoelig voor vette vingerafdrukken of gezichtsafdrukken op het scherm. Wat ik in sommige reviews lees, dat het een vlekkenmagneet is, dat ervaar ik helemaal niet zo. Mede door de screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
bassjuh schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:54:
Weet iemand hoe je het wekker geluid kunt veranderen? heb al een nieuw profiel aangemaakt "wekker" en daar het beltoon volume op het zachts gezet maar de wekker gaat nog gewoon op het harste volume verder, niet zo heel prettig wakker worden :p
anyone?
roma0803 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:10:
... en volgens mij een stuk minder gevoelig voor vette vingerafdrukken of gezichtsafdrukken op het scherm. Wat ik in sommige reviews lees, dat het een vlekkenmagneet is, dat ervaar ik helemaal niet zo. Mede door de screenprotector.
Klopt! :) ook minder stof e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

FuZZy04 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:48:
[...]

Lol, dit gebruikte ik al met mijn 3310, 20 jaar geleden ofzo? :9 Ook nog geen telefoon tegen gekomen die deze sneltoets er niet op had zitten.
Ja inderdaad op op mijn oudere telefoons zat die optie ook, alleen stond er dan een logotje bij. Bij mijn vorige nokia heb ik die toets ook nooit gebruikt voor stil profiel omdat ik dacht dat dat bij nokia niet ging :o

Wat ik trouwens wel relax vind aan symbian s60 is dat je echt ontzettend veel gegevens aan je contact personen kunt toevoegen. Zo kun je bijvoorbeeld ook de verjaardag aan een contactpersoon toevoegen. Wat ik alleen vreemd vind is dat die verjaardag dan niet automatisch in de agenda weergegeven wordt? Is dat niet mogelijk of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 42% gewijzigd door Xander84 op 16-02-2008 13:20 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
zeg, als je een verjaardag ingeeft kan je niet meer zeggen in welk jaar die geboren is? dat kon mijn nokia van 7 jaar geleden wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Dit hangt volgens mij af van de instellingen van de beltoon in het gebruikte profiel. In mijn algemene profiel is de beltoon toenemend. Zo gaat mijn alarm dus ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
roma0803 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:52:
[...]

Dit hangt volgens mij af van de instellingen van de beltoon in het gebruikte profiel. In mijn algemene profiel is de beltoon toenemend. Zo gaat mijn alarm dus ook af.
In mijn profiel "wekker" die ik ook dan actief heb staan, staat het beltoon volume op 1 streepje en staat type gewoon op "beltoon". Echter blijft het alarm oplopen tot een knetter hard geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Dus hij loopt wél op? Ik meende uit je post op te maken dat ie meteen er vol inging. De alarmtoon hoort op te lopen, er vanuit gaande dat je op enig moment op stop of snooze drukt. Zo niet, neemt het volume toe tot je een keer wakker wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
roma0803 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:26:
Dus hij loopt wél op? Ik meende uit je post op te maken dat ie meteen er vol inging. De alarmtoon hoort op te lopen, er vanuit gaande dat je op enig moment op stop of snooze drukt. Zo niet, neemt het volume toe tot je een keer wakker wordt ;)
Ja sorry beetje vaag uitgelegd denk ik. Ik wil dus dat mijn alarm toon lekker zacht blijft omdat hij immers naast mijn oor lig en ik van weinig geluid iets beter wakker wordt. Ook vind mn vriendin dat wat prettiger als ze er zelf nog niet uit hoeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Hmmm, ik mis ineens in de standby modus de regel voor de agenda, tussen de zoekoptie en de wlan optie. Heb de firmware er al eens opnieuw opgezet (had reeds 11.0.117) maar mis die regel nu nog steeds. Heb drie taken en een verjaardag op vandaag staan, dus het komt ook niet doordat er vandaag geen input voor de agenda is. Heb al bij de instellingen zitten rotzooien, maar krijg de agenda niet meer in beeld.

Iemand hier ook al last van gehad en/of ideeën voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

dafz0r schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:41:
zeg, als je een verjaardag ingeeft kan je niet meer zeggen in welk jaar die geboren is? dat kon mijn nokia van 7 jaar geleden wel :(
Wanneer je een verjaardag in de agenda toevoegt kan dat inderdaad niet, het gaat wel als je een geboortedatum bij een contactpersoon toevoegd. Handig zou zijn dat je alleen dat laatste hoeft te doen en dat in je agenda automatisch op de juiste data een melding van de verjaardag van die contactpersoon zou verschijnen, maar dat gaat volgens mij dus niet.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Xander84 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:07:
[...]

Wanneer je een verjaardag in de agenda toevoegt kan dat inderdaad niet, het gaat wel als je een geboortedatum bij een contactpersoon toevoegd. Handig zou zijn dat je alleen dat laatste hoeft te doen en dat in je agenda automatisch op de juiste data een melding van de verjaardag van die contactpersoon zou verschijnen, maar dat gaat volgens mij dus niet.
bestaat daar een tootje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:37:

Zoo.. appeltje eitje :). Problemen allebei opgelost. Hij zegt weer V 11.0.117 N82 (02.01). Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ah mooi. Goed geregeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 15:05
Zo ik heb hem ook sinds eergisteren!, Top telefoontje alleen 2 dingen waar ik problemen mee heb,

Is het jullie ook opgevallen dat als je Rode ogen reductie aanzet, dat als je camera sluit en weer opent, dat ie op automatish staat met flitsen ipv Rode ogen,

En is het al iemand gelukt om msn erop te krijgen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Om je instellingen van de camera te bewaren moet je de instellingen in het gebruikers profiel veranderen en niet het standaard profiel. Als je dat doet zal hij je instellingen bewaren.

Wat betreft msn, de volgende keer even de zoekfunctie gebruiken en je was al gauw de volgende post tegengekomen:
Verwijderd in "Nokia N82"

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 16-02-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:47
M'n vriendin heeft deze telefoon nu al een paar weken maar ze baalt ervan dat ze geen afsoenlijke foto op de achtergrond kan plaatsen.

Alles staat erdoorheen. Zo kan ze nooit mij op de achtergrond zetten ofzo :9 omdat de home pagina erdoorheen is afgedrukt.

Kan je niet zo instellen dat het volgende zichtbaar is op de homepagina:
  • tijd
  • datum
  • batterij
  • operator
  • eventueel nieuw berichtje/BT aan/ Wifi aan
En voor de rest niks behalve een mooie foto ipv al die tekst en iconen?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireStarter schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:02:
M'n vriendin heeft deze telefoon nu al een paar weken maar ze baalt ervan dat ze geen afsoenlijke foto op de achtergrond kan plaatsen.

Alles staat erdoorheen. Zo kan ze nooit mij op de achtergrond zetten ofzo :9 omdat de home pagina erdoorheen is afgedrukt.

• tijd
  • datum
  • batterij
  • operator
In N73 moest je de standbymenu uitzetten om die 6 iconen weg te krijgen. ik ga ervanuit dat dat bij de N82 hetzelfde werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:40
FireStarter schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:02:
  • tijd
  • datum
  • batterij
  • operator
Zoals hier oven al gezegd is kan het ook aangepast worden bij de N82, alleen blijven wel nog paar dingen staan. Maar de grote dingen in het midden zijn dan weg

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:47
Yes... gelukt! Thanx :)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FuZZy04 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 03:15:
Ben zo net even bezig geweest met de "Download!" folder in het hoofdmenu. Kreeg m maar niet aan de praat, geeft steeds de melding: "Er is een fout opgetreden tijdens het bladeren". Iemand anders bij wie het ook voorkomt? Of zal het gewoon zijn omdat het nog een redelijk nieuw toestel is, dat er nog niks voor te krijgen is via deze folder?

Ook iemand enig idee vanaf wanneer we Ngage spellen kunnen downloaden? Komen er dan ook gratis spellen voor?
Is er nog iemand anders die ook deze error heeft bij het downloaden?
Ik kan de catalog niet updaten. Heb ook al in het Engels gezocht op Google, maar kan hier verder niets over vinden! Ben ik soms de enige die hier last van heeft?
Het gebeurt elke keer als ik de download functie wil gebruiken en de catalogus wil updaten.
Heb deze nog nooit kunnen bijwerken, terwijl ik het toestel al sinds begin januari heb en het toch regelmatig probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een probleempje met de sms berichten.

Ik heb namelijk al van 2 verschillende personen een sms ontvangen die ik niet kan openen. Normaal gesproken zie je bij sms-berichten een envelop als pictogram ervoor. In deze 2 gevallen zag ik een cirkeltje met een vraagteken erin als pictogram. Ik zie wel de afzender en de eerste paar woorden van het bericht maar als ik het bericht wil openen doet hij verder niets. Waar kan dit aan liggen? Ik ben er namelijk zeker van dat het normale sms'jes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dat ik de laatse update er op heb gezet lijk !!! het of dat de stemmen(aan de andre kant van de ljin) dof zijn geworden klopt dat.
Kan je dat ergens nog bij stellen of niet. :? :? :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:02:
Na dat ik de laatse update er op heb gezet lijk !!! het of dat de stemmen(aan de andre kant van de ljin) dof zijn geworden klopt dat.
Kan je dat ergens nog bij stellen of niet. :? :? :?
ik had dat ook, terug gestuurd naar nokia via blecompany. Die kloot van belcompany zegt wel 10 keer "u heeft een echo meneer?" en ik zeg alle keren nee "de stemmen klinken hol".
Op de release form van nokia stond er natuurlijk "echo op speakers". Nokia heeft helemaal niets gedaan buite een nieuwe firmware derop. Daarna klonk het beter... na de laatste update weer niet, geen idee wat ze daar doen maar goed is het iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, zit er voor het lcd scherm bescherming ?
M.a.w. kun je door een nieuw frontje alles weer als nieuw maken OF komen
krasjes rechtstreeks op het lcd scherm ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:01:
Er zit een frontje over het schermpje.Dus als je een krasje hebt hoef je gelukkig alleen het frontje verwisselen.Ik heb ook al een dikke kras op mijn cover.Ben benieuwd wat dat gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:33:
[...]

Is er nog iemand anders die ook deze error heeft bij het downloaden?
Ik kan de catalog niet updaten. Heb ook al in het Engels gezocht op Google, maar kan hier verder niets over vinden! Ben ik soms de enige die hier last van heeft?
Het gebeurt elke keer als ik de download functie wil gebruiken en de catalogus wil updaten.
Heb deze nog nooit kunnen bijwerken, terwijl ik het toestel al sinds begin januari heb en het toch regelmatig probeer.
Heb ik gehad.. een paar keer "options-> application -> remove content " gedaan en een paar dagen later deed die het :S Misschien komt het door een reboot erna...

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:40
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:01:
Zo goed als bij elke mobiel zit ik zover ik weet nog een plastic of iets voor het beeldscherm.
Ook bij de N82, alleen een nieuw frontje er op zetten schijnt niet erg makkelijk te zijn, maar ben ook niet veel tegen gekomen die het geprobeerd hebben.

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:47:
[...]

Heb ik gehad.. een paar keer "options-> application -> remove content " gedaan en een paar dagen later deed die het :S Misschien komt het door een reboot erna...
Bedankt voor de tip, maar had dit al een paar geprobeerd.. Inclusief de reboot erachteraan.
Had dit trouwens ook al voor de FW update. (heb een origineel NL toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:14:
[...]

Bedankt voor de tip, maar had dit al een paar geprobeerd.. Inclusief de reboot erachteraan.
Had dit trouwens ook al voor de FW update. (heb een origineel NL toestel)
verbinding maken.
toegangspunt selecteren
dan komt de foutmelding.
hierna snel afsluiten en in het menu ook snel de toepassing downloaden weer opstarten.
weer het toegangspunt selecteren.

maar het vorige toegangspunt heeft nog steeds een verbinding.

omdat er nu sneller een verbinding tot stand is gekomen, krijg je nu geen foutmelding en worden de lijsten wel geladen.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de batterij bij gaat deze vrij snel leeg.
Na 3 kwartier gebruik maken van de gps is er nog maar 1 streepje over zijn er meer mensen
bij wie de batterij zo snel leeg gaat of doe ik iets verkeerd mischien een vekeerde instelling.
Ik had hem namelijk al van 3g naar gsm gedaan omdat ik ergens las dat dit beter is voor de duur van de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:55:
Ik heb een vraag over de batterij bij mij gaat deze vrij snel leeg.
Na 3 kwartier gebruik maken van de gps is er nog maar 1 streepje over zijn er meer mensen
bij wie de batterij zo snel leeg gaat of doe ik iets verkeerd mischien een vekeerde instelling.
Ik had hem namelijk al van 3g naar gsm gedaan omdat ik ergens las dat dit beter is voor de duur van de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:55:
Ik heb een vraag over de batterij bij gaat deze vrij snel leeg.
Toen hij helemaal vol was heb ik een keer een uur genavigeerd en daarna gaf hij gewoon nog alle streepjes aan. Natuurlijk was hij wel een stuk sneller leeg dan anders, maar geen 1 streepje zoals jij beschrijft. Had hij toen misschien al 1 a 1,5 dag standby gestaan?
van 3g -> gsm maakt inderdaad wat uit.
Had je misschien nog applicaties open staan toen? Of bluetooth/Wi-Fi scan aan? Zet dit allemaal uit als je het niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:08:
[...]

Toen hij helemaal vol was heb ik een keer een uur genavigeerd en daarna gaf hij gewoon nog alle streepjes aan. Natuurlijk was hij wel een stuk sneller leeg dan anders, maar geen 1 streepje zoals jij beschrijft. Had hij toen misschien al 1 a 1,5 dag standby gestaan?
van 3g -> gsm maakt inderdaad wat uit.
Had je misschien nog applicaties open staan toen? Of bluetooth/Wi-Fi scan aan? Zet dit allemaal uit als je het niet gebruikt.
Verder stond nix open ik let daar altijd wel goed op rare is dat hij nu al wel een halve dag op 1 streepje loopt terwijl hij dat anders met 1 streepje niet volhoud vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik wil deze phone gaan halen binnenkort, en vervolgens via de meegeleverde video-out aansluiten op m'n eee pc zodat ik het beeld van de n82 op m'n eee krijg te zien. Is dit mogelijk? En zo ja, wat heb ik daarvoor allemaal nodig?

Ik heb gezocht met google maar kon nix erover vinden (uberhaupt bijna nix over de video-out mogelijkheid, laat staan bovenstaande).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
er zit gewoon een verloopkabeltje bij die je rechtstreeks in je tv of monitor kan prikken video ( geel ) en audio (wit rood) als ik mij niet vergis
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:26:
Hallo

Ik wil deze phone gaan halen binnenkort, en vervolgens via de meegeleverde video-out aansluiten op m'n eee pc zodat ik het beeld van de n82 op m'n eee krijg te zien. Is dit mogelijk? En zo ja, wat heb ik daarvoor allemaal nodig?

Ik heb gezocht met google maar kon nix erover vinden (uberhaupt bijna nix over de video-out mogelijkheid, laat staan bovenstaande).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:26:
Hallo

Er zit een composiet-video kabel bij, met zo'n gele tulp stekker.

PS. "Niks" schrijf je met "ks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:47:
[...]

Verder stond nix open ik let daar altijd wel goed op rare is dat hij nu al wel een halve dag op 1 streepje loopt terwijl hij dat anders met 1 streepje niet volhoud vreemd
Keer helemaal leeg laten lopen (niet de beste manier om je lion accu lang te houden, keertje maakt niet uit) en daarna volledig opladen. Batterij-indicator is in de war denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crew One schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:47:
[...]

Er zit een composiet-video kabel bij, met zo'n gele tulp stekker.

PS. "Niks" schrijf je met "ks".
Nee echt, snuggere henkie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
Djerique schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:44:
Gebruik je Symbian gsm als WLAN hotspot

Zou het dan ook kunnen dat je via je N82 WLAN verbinding kunt maken met de WLAN van je iPod Touch? (dat zou namelijk mooi zijn, omdat je dan je gps functionaliteit opje Touch kan draaien vanwege het grote scherm van de Touch ;))
Dat nog niet helemaal... maar het is inmiddels wel zover dat je de N82 kunt gebruiken als hotspot door hem verbinding te laten maken via umts of hsdpa

zie de bron:

http://www.telecomwereld.nl/n0002550.htm

Misschien ook interessant :) en gratis :)

gr Marco

EDIT: volgens mij is dit precies het zelfde als in de link stond maarja... (de link deed het btw toch niet bij mij...)

[ Voor 7% gewijzigd door Tieuwe op 19-02-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met films comprimeren (iso en .vob) naar N82 formaat? En zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:06:
Heeft iemand ervaringen met films comprimeren (iso en .vob) naar N82 formaat? En zo ja, welke?
De gratis Super Converter.

Iso gewoon mounten met daemontools uiteraard.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

nlboy

Alles kitz?

Hoi mensen sinds kort ben ik ook trotse bezitter van een N82. Het is even wennen allemaal vooral het gebruik van het woordenboek (van SonyEricsson werkt lekkerder en sneller). Weet iemand of de Nokia N82 samen werkt met de bediening van de Sony DR-BT21G bluetooth headset (AVRCP)? Dat lijkt me namelijk super chill dat ik makkelijk een nummer kan skippen.

Is het trouwens ook mogelijk om de muziekspeler te bedienen zonder die uit je broek te halen? Want bij de Sony Ericsson moest ik bijvoorbeeld lang de volume knop indrukken en ging die automatisch naar het volgende nummer.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 10% gewijzigd door nlboy op 19-02-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een geweldig programma.
Maar bestaat er ook een guide voor dit programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:06:
Wat is eigenlijk het 'N82' formaat? Is dat nog steeds alleen .3GP??? Ik heb het ding in bestelling staan dus het maakt niet veel meer uit, maar ik vind dat toch altijd een bagger bestandsformaat geweest als je het mij vraagt. Maakt het iedere keer noodzakelijk filmpjes om te zetten...

Of zijn er inmiddels ook programma's die andere formaten kan spelen? Denk aan .wmv . mpg. mp4 etc??? Heb er namelijk nog niets over gelezen als ik me niet vergis. Ik had vroeger wel zoiets voor m'n allereerste Windows mobile phone, maar weet niet meer hoe dat heette...

gr Tieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:41:
Lijkt me een geweldig programma.
Maar bestaat er ook een guide voor dit programma?
Toen ik vroegah nog een N80 had toen heb ik dit geschreven:
EWK in "Het Nokia N80 Topic Deel 4"
Maar omdat de N80 een hogere resolutie heeft dan de N82, zul je die even aan moeten passen.
Van 352 x 416 naar 240 x 320.

Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 20-02-2008 09:26 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
nlboy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:57:
Hoi mensen sinds kort ben ik ook trotse bezitter van een N82. Het is even wennen allemaal vooral het gebruik van het woordenboek (van SonyEricsson werkt lekkerder en sneller). Weet iemand of de Nokia N82 samen werkt met de bediening van de Sony DR-BT21G bluetooth headset (AVRCP)? Dat lijkt me namelijk super chill dat ik makkelijk een nummer kan skippen.

Is het trouwens ook mogelijk om de muziekspeler te bedienen zonder die uit je broek te halen? Want bij de Sony Ericsson moest ik bijvoorbeeld lang de volume knop indrukken en ging die automatisch naar het volgende nummer.

Alvast bedankt! :)
quote: Sony
Compatibel met Bluetooth-stereoapparaten (A2DP) zoals mobiele telefoons
quote: Nokia
Draadloze Bluetooth-technologie 2.0 met A2DP stereogeluid
Staat bij de specs gewoon dat de N82 dat ondersteund

[ Voor 8% gewijzigd door heerhugo op 20-02-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

nlboy

Alles kitz?

heerhugo schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:51:
Staat bij de specs gewoon dat de N82 dat ondersteund
Thanks, maar dat wist ik al. :) Ik was benieuwd of de Nokia ook AVRCP support. Zodat ik dan met de headset van Sony de muziekspeler kan bedienen.

edit: De Nokia N82 support AVRCP, ik heb net Nokia gebeld en ze zeiden dat de N82 die functie ook ondersteund. :)
Niet mogelijk? :?

[ Voor 43% gewijzigd door nlboy op 20-02-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Tieuwe schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:16:
[...]

Wat is eigenlijk het 'N82' formaat? Is dat nog steeds alleen .3GP??? Ik heb het ding in bestelling staan dus het maakt niet veel meer uit, maar ik vind dat toch altijd een bagger bestandsformaat geweest als je het mij vraagt. Maakt het iedere keer noodzakelijk filmpjes om te zetten...

..
mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
Okejjj, dus MP4 speelt ie al van zichzelf af... maar is dat alles? Verder geen formats? Is er ook nog steeds geen goed programma dat meerdere formaten af kan spelen? Dat vind ik namelijk erg jammer.. het verminderd de uitwisselbaarheid met PC-formaten (wmv, avi, mpg etc) namelijk ontzettend...

Gr Tieuwe

EDIT: Heb nog een keer een zoektocht gedaan en ben onder andere bij het volgende programma uitgekomen: CorePlayer. Blijkbaar compatible met de N82 en kan verschillende formaten afspelen:

H.264 (AVC), MKV, MPEG-1, MPEG-4 part 2 (ASP), DivX, XviD, WMV*, MJPEG, NRE, MSVIDEO1

[ Voor 23% gewijzigd door Tieuwe op 20-02-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
sander1989 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:48:
[...]
Zo goed als bij elke mobiel zit ik zover ik weet nog een plastic of iets voor het beeldscherm.
Ook bij de N82, alleen een nieuw frontje er op zetten schijnt niet erg makkelijk te zijn, maar ben ook niet veel tegen gekomen die het geprobeerd hebben.
Ik heb hierover al contact gehad met het nokia service point, de cover kost ongeveer 15 euro.
Ik moet nog langs om deze te laten vervangen.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar weken een nokia N82 en heb er (wegens drukte :'( ) nog niet veel mee gedaan. Ik ben echter een complete leek op dit gebied en zou graag van jullie willen horen welke dingen ik echt moet downloaden/updaten/installeren om optimaal gebruik te kunnen maken van mijn telefoon. Ik heb het idee dat ik er meer mee kan dan ik doe.

Ik heb alleen msn er nu op (heb hi eindeloos online) maar dat vind ik nog niet echt werken (niet zoals de pc-versie in ieder geval). Ik hoor graag van jullie _/-\o_ _/-\o_

Ghost 1978

• amsterdammertje
ik zou zeggen..lees de start post , het nokia n95 topic en het symbian s60 3rd edition topic door daar vind je alles wat je nodig hebt.
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:16:
Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar weken een nokia N82 en heb er (wegens drukte :'( ) nog niet veel mee gedaan. Ik ben echter een complete leek op dit gebied en zou graag van jullie willen horen welke dingen ik echt moet downloaden/updaten/installeren om optimaal gebruik te kunnen maken van mijn telefoon. Ik heb het idee dat ik er meer mee kan dan ik doe.

Ik heb alleen msn er nu op (heb hi eindeloos online) maar dat vind ik nog niet echt werken (niet zoals de pc-versie in ieder geval). Ik hoor graag van jullie _/-\o_ _/-\o_

Ghost 1978

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Ik heb sinds gisteren een N82 en had 2 vraagjes:

1. In m'n oude N73 staan in m'n agenda een hoop items. Deze items wil ik overbrengen naar m'n N82. Is dit alleen mogelijk als ik Outlook installeer en van N73 met PC synchroniseer en daarna met m'n N82 synchroniseer? Hopelijk is dit ook mogelijk door een soort 'agenda' file te kopieren?

2. Via de Nokia Software Updater wil ik symbian updaten. Na het installeren van de laatste NSU heb ik een probleem. Als deze tool m'n telefoon probeert te detecteren zegt hij dat de NSU deze type telefoon nog niet ondersteund. Wat doe ik verkeerd?

stp - PSN ID: stp_4

• elpino.rv
stp_4 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:05:
Ik heb sinds gisteren een N82 en had 2 vraagjes:

1. In m'n oude N73 staan in m'n agenda een hoop items. Deze items wil ik overbrengen naar m'n N82. Is dit alleen mogelijk als ik Outlook installeer en van N73 met PC synchroniseer en daarna met m'n N82 synchroniseer? Hopelijk is dit ook mogelijk door een soort 'agenda' file te kopieren?

2. Via de Nokia Software Updater wil ik symbian updaten. Na het installeren van de laatste NSU heb ik een probleem. Als deze tool m'n telefoon probeert te detecteren zegt hij dat de NSU deze type telefoon nog niet ondersteund. Wat doe ik verkeerd?
1. menu -> instrumenten -> Hulpprogr -> Overdracht
hiermee kun je gegevens van de N73 importeren naar je N82

2. had ik ook met de cd versie, maar niet met de gedownloadde versie.
heb de cd versie van de n-serie pc suite ook helemaal eraf gegooid en de normale nokia pcsuite geinstalleerd en daarna de NSU geinstalleerd. Hebben meer mensen gedaan hier, en ik ben het met ze eens, de normale pcsuite werkt lekkerder dan die n-serie pc suite

• BastiaanN
  • Niet online
Zie boven :p

[ Voor 98% gewijzigd door BastiaanN op 21-02-2008 10:31 ]

• elpino.rv
Hebben nou veel of weinig mensen last van krakende toetsen op de N82? Heb er wel een paar gezien hier met deze klacht, voornamelijk net als bij mij de C toets/rechter selectie toets en rechter kant vd joystick. Graag dus ook een reply als je er helemaal geen last van hebt.
Zit te twijfelen of ik hem terug moet brengen, is bij mijn N82 niet continu, maar wel irritant als hij kraakt. Vaak helpt hard indrukken van de toets even, maar iets later begint het vaak weer. Als nou heel weinig mensen hier last van hebben ga ik ermee terug.
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....

Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.