Toon posts:

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 6

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.592 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:23

BeyondThunder

Lost Lightning

"die" DVD 200 uur laten draaien? Geen DVD gezien en ook niet gelezen in de handleiding. En om na het hele forum door te spitten...Wie help me opweg?

Composite voor de Wii ziet er echt niet uit. Heb nu een Component voor de Wii gehaald (ziet er veel beter uit) en ga deze inderdaad component switchen met de SAT decoder. DVD via SCART/RGB. De DVD speler heeft wel een component maar die krijg ik niet aan de praat. Lijkt me dat je die ook met "gewone" tulp kan aansluiten. Of heb ik het mis?
Xbox is een Xbox1 dus die zal geen HD trekken, die ook maar via SCART/RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40
En er is een DVD om de TV de eerste uren te laten "inspelen". Mn de eerste 200 uur op 40% contrast. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089 , 'Download Break In DVD And SVCD'
Uit de openingspost :)

[ Voor 59% gewijzigd door FailFr8er op 16-12-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
Ik dacht dat ik al een keuze had gemaakt voor de TH-42PV700.Die heeft paar extra's zoals PIP en veel betere geluid en nog meer. Maar ik was afgelopen week in een winkel,en daar stonden toevallig de PV70 en de PV700 onder elkaar, en toen zag ik het verschil in beeld! die van de PV70 was scherper! en dat komt duidelijk door dat de PV700 heeft een matte scherm t.o de PV70 een glansend, ik stond een tijdje te kijken om zeker van te zijn,ze draaiden allebei op het zelfde bron een Hd of bluray,(maar dat doet er niet toe), dus dat is ook een punt om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Hé dank je, had ik idd snel kunnen vinden....
Tsja, er is vast al een hele discussie geweest over deze cd. Ik geloof er niet zo in. Als ik een plama koop dan ga ik er vanuit dat deze prima is (op calibratie na dan). Ik zal overwegen om de CD te gebruiken. Eerst even inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 10:04
mh1956 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:45:
[...]

Kan iemand mij uitleggen waarom je voor games in hemelsnaam full HD nodig zou hebben?
Voor films kan ik me dat nog een beetje voorstellen, al vind ik de HD-ready weergave al subliem.
inderdaad, zie maar op de doosjes, 90% van de games is 720p (PS3, XBox 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:42:
...wees blij dat Snutchz weg is, dus laten we die plek nu niet op gaan vullen met anderen die off-topic of licht aangebrande reacties menen te moeten plaatsen....
Lost, uwe avatar is lost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
bongo825 schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:44:
Ik dacht dat ik al een keuze had gemaakt voor de TH-42PV700.Die heeft paar extra's zoals PIP en veel betere geluid en nog meer. Maar ik was afgelopen week in een winkel,en daar stonden toevallig de PV70 en de PV700 onder elkaar, en toen zag ik het verschil in beeld! die van de PV70 was scherper! en dat komt duidelijk door dat de PV700 heeft een matte scherm t.o de PV70 een glansend, ik stond een tijdje te kijken om zeker van te zijn,ze draaiden allebei op het zelfde bron een Hd of bluray,(maar dat doet er niet toe), dus dat is ook een punt om op te letten.
het is een keuze, bij ons hangt schilderijverlichting achter ons. Bij onze oude CRT zagen we voordurend de weerkaatsing van de lampen, nu niet meer (42PV700) en we hebben uitstekend geluid en meer aansluitingen. Ik heb bewust het matte scherm gekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dvamber op 16-12-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...tipje : gebruik de 'edit' knop om een bericht toe te voegen ipv 3 maal een losse post te plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

FF mezelf quoten:
onsgeluk schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:27:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar volgens mij is het niet eerder ter sprake gekomen dat de pv70 en de py70 verschillen in maximale kleurweergave. Dit is maximaal 29 om 69 miljard in het voordeel van de py70. Op papier een noemenswaardig verschil waarvan ik niet weet hoe zich dat irl openbaart. Helaas in mijn regio geen winkel om dat te vergelijken, dat kan ik dus pas bij aanschaf doen(mits ze naast elkaar staan). Iemand een mening/gebruikerservaring hierover?
Niemand die dit in zijn/haar vergelijkend warenonderzoek heeft meegenomen?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Hmm, als je op *bay even zoekt op Component Switch dan kom je er als snel een tegen (4-way) voor een paar euro, en dat terwijl "normale" webshops beginnen bij de 70 Euro ongeveer. Je zou haast denken dat zo'n goedkope erg slecht is.

Iemand ervaring met goede component switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50

JME

zeg maar Jamie

BeyondThunder schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:28:
Iemand ervaring met goede component switches?
Iemand ervaring met afhaalchinees De Lange Muur in Lutjebroek? 8)7

Sorry, kon het ff niet laten... tenzij ik een overduidelijke link met specifiek de plasma's van Panasonic over het hoofd zie, in dat geval natuurlijk mijn nederige excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 11:26

pvr

Als we een jaar verder zijn, is 90% van de games is 1080p (PS3, XBox 360) :+
Dvamber schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:32:
[...]
inderdaad, zie maar op de doosjes, 90% van de games is 720p (PS3, XBox 360)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:24:
[...]
...tipje : gebruik de 'edit' knop om een bericht toe te voegen ipv 3 maal een losse post te plaatsen ;)
het gaat wel om 3 totaal verschillende topics :? enb uwe avatar is nog altijd lost (niet te zien, voor de duidelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

vraagje voor de heren met een pv70 en xbox360

ik heb ook deze opstelling bij mij thuis staan, xbox360 is aangesloten via component, als ik hem op 720p instel, dan is het beeld waziger en minder mooi. Wanneer ik 1080i instel, dan is het beeld ineens veel scherper, mooier en helemaal niet wazig.
Op de dashboard zal je het niet zo snel merken, maar in games merk je toch dat het waziger is.
Heeft iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
alvv schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:06:

ik heb ook deze opstelling bij mij thuis staan, xbox360 is aangesloten via component, als ik hem op 720p instel, dan is het beeld waziger en minder mooi. Wanneer ik 1080i instel, dan is het beeld ineens veel scherper, mooier en helemaal niet wazig.
Op de dashboard zal je het niet zo snel merken, maar in games merk je toch dat het waziger is.
Dus dat het op het menu scherp is op 1080i, maar in games (bewegende beelden) niet? Heeft dit niet te maken met het feit dat dit een interlaced signaal is, ipv progressive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024

Dat is vreemd, want de meeste games zijn zels maar 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 19:31

Ik zag ook wel zoiets, maar t scheelde niet zoveel bij mij. Maar t hangt ook af welke game je speelt. Gears of War vond ik ook mooier en scherper op 1080i, maar snelle games als Forza2 of PGR4 vond ik mooier op 720p. Hm, ik heb nu n xbox360 met hdmi..ik zal vanavond weer s vergelijken of hier nog verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

supersatan schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:58:
[...]

Dat is vreemd, want de meeste games zijn zels maar 720p.
Dit is inderdaad vreemd, het lijkt net of de tv niet goed scaled naar 720p ivm de xbox.
Dit probleem had ik niet op mijn oude lcd.
Alle games bij mij zien er op 1080i er veel beter uit. zoals het moet zeg maar
via de pc is 720p perfect overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

JME schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:39:
[...]

Iemand ervaring met afhaalchinees De Lange Muur in Lutjebroek? 8)7

Sorry, kon het ff niet laten... tenzij ik een overduidelijke link met specifiek de plasma's van Panasonic over het hoofd zie, in dat geval natuurlijk mijn nederige excuses...
Nou ja..Het enige wat ik vraag is of iemand eravring heeft met component switches. Wat is het kwaliteits verlies, wat bepaald het enorme prijsverschil?
Voor mij is dit een nieuw apparaat, vandaar de "open" vraag.
Wellicht niet de juiste plek om de vraag te stellen, daar heb je gelijk in.

Die afhaalchinees zit helemaal niet in Lutjebroek hoor. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BeyondThunder op 17-12-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het via component op 1080i ook scherper en mooier dan op 720p. Zelfs het dashboard ziet er dan gewoon scherper uit. Maar ik vondt dit in het verleden bij mijn vorige 2 LCD tv's ook al vaak. Zelfs met m'n Full HD LCD had ik de Xbox360 toch vaker op 1080i staan dan op 1080p 8)7

Ik stoor mij e rniet aan. Gewoon lekker op 1080i laten staan als jet dat mooier vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Aangezien ik op dit moment bezig ben met een woonkamer verbouwing wil ik gelijk een goed odergrond maken waar later mn plasma aan kan hangen. (heb nu namelijk gipsplaten)

Ben eigenlijk nog niet uit of het een 37 of 42 inch plasma wordt (heb de 42 op de muur afgetekend en dat is echt groot :o )

Mijn vraag is nu wat zijn de tussen maten van de bouten van beide types? Dan kan ik namelijk rekening houden hoe groot de plaat achter de gipsplaat moet worden.
Heb trouwen als bij Panasonic op de site gekeken maar daar kon ik niets hierover vinden.

Wat de beugel betreft, wil eigenlijk zo plat mogelijk tegen de muur, alleen vraag ik me af of ik dan wel normaal bij de aansluitingen kan komen :?

[ Voor 6% gewijzigd door seninha op 17-12-2007 14:13 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
alvv schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:51:
[...]

Dit is inderdaad vreemd, het lijkt net of de tv niet goed scaled naar 720p ivm de xbox.
Dit probleem had ik niet op mijn oude lcd.
Alle games bij mij zien er op 1080i er veel beter uit. zoals het moet zeg maar
via de pc is 720p perfect overigens.
Dan scaled de pana indrdaad niet lekker :(
720p moet hij namelijk naar een verticale resolutie van 768 upscalen.
Blijbaar kan de pana dus veel beter deinterlacen dan scalen.

Maar scaled de XBOX 720p games zelf up naar 1080i dan?

[ Voor 10% gewijzigd door supersatan op 17-12-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

seninha schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:12:
Aangezien ik op dit moment bezig ben met een woonkamer verbouwing wil ik gelijk een goed odergrond maken waar later mn plasma aan kan hangen. (heb nu namelijk gipsplaten)

Ben eigenlijk nog niet uit of het een 37 of 42 inch plasma wordt (heb de 42 op de muur afgetekend en dat is echt groot :o )

Mijn vraag is nu wat zijn de tussen maten van de bouten van beide types? Dan kan ik namelijk rekening houden hoe groot de plaat achter de gipsplaat moet worden.
Heb trouwen als bij Panasonic op de site gekeken maar daar kon ik niets hierover vinden.

Wat de beugel betreft, wil eigenlijk zo plat mogelijk tegen de muur, alleen vraag ik me af of ik dan wel normaal bij de aansluitingen kan komen :?
Ik zat de handleiding te bekijken van de PV70, daar staat duidelijk in dat er 7 cm ruimte moet zitten tussen de achterkant en de muur. Scherm wordt ook best warm aan de achterkant/bovenkant. Ik zou die 7 cm wel aanhouden. Als ik thuis ben zal ik even kijken of ik wat kan opmeten (scherm van 107 cm).

En nee, je kan volgens mij niet fatsoenlijk bij de aansluitingen als je hem plat tegen de muur hangt. Er zou iets van een kantel mechanisme op moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50

JME

zeg maar Jamie

Je bevestigt je TV niet rechtstreeks op de muur, maar middels een beugel. Vaak bestaat een beugel uit een rek dat je op de muur bevestigt en 2 haken die je aan je TV vastmaakt. Daarmee haak je je TV op het rek op de muur. De afstand tussen de bouten in je muur is afhankelijk van de gekozen beugel, niet van de gekozen TV. De afmeting van je verstevigingsplaat is dus ook niet afhankelijk van je TV. Het rek dat je op de muur schroeft, heeft bovendien vaak zo veel verschillende voorgeboorde gaatjes dat je er bijna altijd wel 4 kan vinden die op de door jou gewenste afstand zitten. Let wel op dat je niet alle schroeven in het midden van de plaat zet, maar dat je ze een beetje verdeelt over de hoeken.

Overigens geldt dit voor alle platte TV's en monitoren, niet specifiek voor Panasonic plasma's waar dit topic eigenlijk voor bedoeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
supersatan schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:31:
[...]
Dan scaled de pana indrdaad niet lekker :(
720p moet hij namelijk naar een verticale resolutie van 768 upscalen.
Blijbaar kan de pana dus veel beter deinterlacen dan scalen.
Upscaling is altijd moeilijker dan downscaling. Alleen is het in dit concrete geval wel zo dat het geen pure downscaling is maar downscaling gecombineerd met deinterlacing. Blijkbaar is dat in dit geval dan nog altijd beter dan upscaling van 720p (dat dus geen deinterlacing vereist).
Het is bovendien ook zeer waarschijnlijk dat het zal afhangen van de content dewelke beter is (1080i of 720p).
Maar scaled de XBOX 720p games zelf up naar 1080i dan?
Het beste/gemakkelijkste is als je scaling en interlacing afzonderlijk ziet.
De games worden in een bepaalde resolutie gerenderd. De meeste renderen in 1280x720, enkele andere renderen in 1920x1080, en er zijn dan nog een paar uitzonderingen die in een niet-standaard resolutie scalen (bvb Halo3). De fps is op dit moment nog volledig variabel en afhankelijk van de complexiteit van de scene en de actie.
Hoe het beeld uiteindelijk naar de TV gaat is een totaal losstaand verhaal. Om te beginnen wil je een constante framerate van typisch 50 of 60fps. Daarvoor wordt gewoon met een beeldbuffer gewerkt. Dus 50x of 60x per seconde wordt het laatste gegenereerde beeld genomen. (Is de fps bij rendering lager dan zal dus gewoon een bepaald beeld meerdere keren genomen worden, is de fps bij rendering hoger, dan gaan gewoon een aantal beelden niet getoond worden tenzij de rendering dan 'lockt' op die 50 of 60fps om geen onnodige rekenkracht te verspillen).
Indien het uitgangssignaal een resolutie heeft verschillend van de gerenderde resolutie, dan wordt elk beeld eerst gescaled naar de juist resolutie. Dat kan dus zowel upscaling (bvb game gerenderd in 1280x720, output in 1080i) als downscaling (bvb game gerenderd in 1280x720, output in PAL=576i) zijn.
En de laatste stap is dat er gekeken wordt of de output progressive of interlaced moet zijn. Is de output interlaced, dan worden gewoon de helft van de berekende lijnen weggegooid vooraleer ze op de output komen.
Voor een XBox/PS3 is het dus even gemakkelijk/moeilijk om naar 1080p te scalen als naar 1080i.
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:29:
[...]
Bij mij is het via component op 1080i ook scherper en mooier dan op 720p. Zelfs het dashboard ziet er dan gewoon scherper uit. Maar ik vondt dit in het verleden bij mijn vorige 2 LCD tv's ook al vaak. Zelfs met m'n Full HD LCD had ik de Xbox360 toch vaker op 1080i staan dan op 1080p 8)7
Dat het Dashboard scherper is, is vrij normaal. Sommigen lijken te vergeten dat deze TV 768 lijnen heeft, geen 720. Dus maw met een 1080p/i signaal ga je gewoon een scherper beeld hebben dan met een 720p signaal want in het laatste geval moet er data bij verzonnen worden.
Met 1080i vs 720p is het iets complexer omdat 1080i gedeinterlaced moet worden. Deinterlacing kan problematisch zijn met snel bewegende en complexe beelden. De Dashboard daarentegen staat bijna stil, dus vormt ook totaal geen probleem voor de deinterlacer.

[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 17-12-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
BeyondThunder schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:22:
Kent iemand dit probleem? De S-video kabels die ik gebruik zijn S-Video > Scart (op de scart met een S-Video plug of rechtstreeks.
Ben je er zeker van dat het een S-Video -> SCART is en geen SCART -> S-Video, want dat maakt wel degelijk verschil uit.
Stefano schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:23:
[...]
Gebruiksvriendelijk bedoel je, mooi zal het niet worden aangezien svideo een bejaarde connectie is. Persoonlijk zou ik kiezen voor de beste beeldkwaliteit, dus minimaal scart en bij voorkeur component of hdmi
Als je dan toch zo voor kwaliteit wil gaan... ben je je er van bewust dat SCART helemaal geen signaalstandaard is ? Je kan evengoed SCART aangesloten hebben en naar een composite beeld aan het kijken zijn (simpel voorbeeld: standaard PS3 kabeltje met SCART plug). Ik neem aan dat je RGB (wat alleen via SCART kan) bedoelde. Er zijn immers veel TVs die niet over al hun SCART aansluiting RGB supporteren.
En eerlijk gezegd: het verschil tussen S-Video en RGB is niet zo heel groot. Totaal niet vergelijkbaar met de verbetering die je krijgt door van Composite naar S-Video te gaan. Ik ben in elk geval ook gewoon voor het gebruiksgemak gegaan (6 consoles + DVD-speler aan 1 versterker).

[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 17-12-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

Doen we het zo:

Persoonlijk zou ik kiezen voor de beste beeldkwaliteit, dus minimaal scart RGB en bij voorkeur component of hdmi

6 consoles? :o :P

[ Voor 7% gewijzigd door Stefano op 17-12-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:39:
Vandaag is bij mij ook de PV70 gebracht door Correct. En wat een plaatje is het, letterlijk en figuurlijk. Het beeld is echt subliem :9 . Ik heb vooral gelet op snel bewegende beelden, heb vanmiddag een flinke tijd voetbal gekeken via Sport 1, en het is écht helemaal geweldig. Zo'n groot verschil met mijn vorige Full HD LCD. En die 100Hz maakt echt een groot verschil, want dat had ik niet op mijn LCD. Maar wat een topbeeld, eindelijk weer relax digitaal tv en voetbal kijken, zonder mij te storen aan allerlei dingen in het beeld. En nu is ie nog niet eens optimaal ingesteld, vanwege de eerste 200 uur :9

Ook gamen op de Xbox360 is een waar genot. Ik dacht dat ik iets moest inleveren tov van een Full HD LCD, maar het verschil is zo goed als te verwaarlozen. Ik moet alleen wel even oppassen dat ik het contrast en de helderheid voorlopig even niet omhoog ga gooien als ik aan het gamen ben :z

Edit: ow ja, en zwart is ook écht gruwelijk zwart ;)
Moet je als je een beetje van vliegtuigen houdt (Top Gun), de game Ace Combat 6 s kopen voor je xbox360 en gaan spelen. Daarna de replay bekijken :9~
(sorry voor de of-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
Zijn er nog mensen die HDaviControl/Viera link gebruiken icm 'n panasonic diga recorder?
Heb alles goed ingesteld zowel op m'n plasma als recorder maar viera link wil niet werken.
Krijg dan de melding "gebruik de AB v/h geselecteerde product aub"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:38:
[...]

Moet je als je een beetje van vliegtuigen houdt (Top Gun), de game Ace Combat 6 s kopen voor je xbox360 en gaan spelen. Daarna de replay bekijken :9~
(sorry voor de of-topic)
Laat ik die hier nou ook hebben liggen, ware het niet dat ik toch écht eerst even Assasins Creed en Prostreet moet uitspelen :9 . Maar dat zal niet lang meer duren, en dan vliegt Ace Combat de X360 in d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
_/-\o_ _/-\o_
Vandaag was het dan zover.. Na lang uitkijken een 50PY70 gekocht.
In Rotterdam bij Foka was deze 2049,-
Laat je alleen niet afschrikken door de prijs in de pricewatch en website, ter plekke in de winkel gaat er ineens een grote korting overheen.
Overigens heb ik hem daar niet gekocht, ze hadden net de laatste verkocht en 2 dagen later zou de voorraad weer aangeleverd worden.
Met erg weinig geduld, na een kleine prijs onderhandeling voor een klein bedrag meer bij Saturn gekocht.
Beeld is echt een plaatje, mijn PS3 komt nu echt tot zijn recht.
Verder vond ik het een grote meevaller dat mijn Dreambox7000 op RGB heel goed weergegeven wordt, eigenlijk bijna perfect. Ik had hem eerder op een 720P 32" Philips LCD aangesloten, maar dat zag er echt niet uit.

Komende nachten maar even de Breakin_DVD_R laten afspelen, en ook maar even de verwarmingstermostaat gaan verhangen naar de woonkamer (is nu keuken) want merk wel dat de huiskamer een paar graden warmer geworden is :*)

Oh en nog even een tip:
In tegenstelling wat in de winkel bij Foka en Saturn wordt beweerd, het panel [b]past[b] prima (rechtopstaand) op de achterbank in een 5deurs Golf IV. (wel uit de doos pakken, doos past na opvouwen in kofferbak :*) )

[ Voor 11% gewijzigd door Madshark op 18-12-2007 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 17:48
In deel 5 werd een hele terechte vraag gesteld, die nog niet echt goed beantwoord is. (Heb deel 5 en dit deel compleet doorgelezen).
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:52:
Hallo,

Ik heb zo'n beetje alle replies en voorgaande topics doorgeworsteld, maar ik blijf met een paar vragen zitten... Ik lees steeds opnieuw dat de VGA ingang van de Panasonic 37PV70 , 42PV70 etc. maximaal 1024x768 accepteert. Dit lijkt me vervelend, want dat betekent dat het beeld in de breedte wordt opgerekt (1024*768 is een 4:3 signaal).
In de handleiding van de TV lees ik dat de VGA ingang 1366*768 accepteert. Is er hier dan niemand die dat gebruikt? En hoe ziet dat er dan uit? Of werkt het niet echt, en staat er onzin in de handleiding?

Ook een vraag waarop ik nog geen bevredigend antwoord heb kunnen vinden: het schijnt dat de HDMI ingang vanuit de PC met 1280*720 is aan te sturen. Mooi dus. Maar dan past de TV overscan toe, waardoor de randen worden afgesneden. Niet zo mooi dus. Is het nu mogelijk om dit vanuit het service menu in te wijzigen of niet?

Voor mij zijn dit belangrijke vragen, want ik wil de TV met een Media Center PC gaan gebruiken, en ik heb geen zin om naar een opgerekt beeld of een beeld met een onjuiste aspect ratio te kijken. Zijn er hier trouwens mensen die ervaring met het aansluiten van een Media Center hebben?

Om verwarring voor te zijn: er is geen directe relatie tussen het ingangssignaal op enige ingang (VGA, HDMI, SCART, etc) en de fysieke resolutie van deze TV. Dat de fysieke resolutie per model verschilt, is niet van invloed op dit verhaal. Bij sommige mensen schijnt het beeld te bestaan dat je deze plasma's met hun 'native' resolutie moet aansturen, maar dat is onzin: de TV schaalt alle ingangssignalen, of je dat nou leuk vindt of niet. Alle plasma's uit deze serie hebben dezelfde specificaties wat betreft hun ingangssignalen, ongeacht de fysieke resolutie.
37PV70: 1024*720
42PV70: 1024*768 etc.
In de topicstart staat ook niet echt goed uitgelegd wat de beste manier is om een pc aan te sluiten.
In de handleiding staat bij HDMI Functies:
Gebruik met een PC wordt niet verondersteld.

Of te wel eigenlijk is de HDMI aansluiting niet geschikt voor pc gebruik (resulteert in overscan). Dit is wel weer te verhelpen met driver instellingen, maar niet ideaal. Het kwaliteitsverschil tussen DVI en VGA is verwaarloosbaar.
De beste oplossing lijkt nog 1360x768 @ 60hz draaien via de VGA ingang. Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Scaled de PV70 goed? Levert een 1024x768 een scherper beeld op? Maakt 60/75/85 hz wat uit? (volgens de handleiding ondersteunt hij deze refreshrates op 1024x768)
En hoe zit het met die 100hz functie? Zet je die gewoon aan in het menu? Wat voorn winst levert dat op? (Ik las met name 'rustigere' witte vlakken?)

In deze review zeggen ze daar het volgende over:

We got the PC/VGA connection working on 1366x768 input with the correct aspect ratio. You cannot perform 1:1 mapping on a plasma as long as its native resolution is in 4:3 ratio, like in this case. All 1024x768 resolution plasma screens achieve a 16:9 aspect ratio by having rectangular pixels. Advanced PC settings allow you to change gamma (affect mid tones in an image) and horizontal / vertical position.

Dat lijkt een tegenstrijdigheid, immers als je 1024x768 zou draaien met rechthoekige pixels zou je uitkomen op 16:9 verhouding, en dus de software niet hoeven aan te passen (VLC/Bsplayer/MPC enz) Toch moet dit wel.

Iemand die hierover wat licht kan laten schijnen?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Twixie schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:14:
[...]

Dat het Dashboard scherper is, is vrij normaal. Sommigen lijken te vergeten dat deze TV 768 lijnen heeft, geen 720. Dus maw met een 1080p/i signaal ga je gewoon een scherper beeld hebben dan met een 720p signaal want in het laatste geval moet er data bij verzonnen worden.
Met 1080i vs 720p is het iets complexer omdat 1080i gedeinterlaced moet worden. Deinterlacing kan problematisch zijn met snel bewegende en complexe beelden. De Dashboard daarentegen staat bijna stil, dus vormt ook totaal geen probleem voor de deinterlacer.
Klopt het dan dat de 37PV70 daar beter mee om gaat omdat deze wel 720 lijnen heeft. Twijfel nog steeds over Full HD. Ben zaterdag bij FOKA gaan kijken en daar hadden ze een 42pv70 en 50py70 staan. De laatste kwam toch een stuk fletser over. Volgens mij door de coating, en niet door de grootte. Hadden helaas geen 42PY70 staan

Als het de PV wordt neig ik nu naar de 37", omdat dat een stuk scherper moet zijn, door de kleinere pixels. Bovendien hoeft er alleen maar horizontaal geschaald worden bij 720P signaal. Zit r tussen de 2,5 en 3 m vandaan maar de koters vaak tussen de 1,5 en 2.

Heb overigens voorlopig alleen SD materiaal, Ik vraag me wel af hoe goed 1080i op de PV70 wordt weergegeven tov de PY70. Is volgens mij toch de europese standaard voor HDTV uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

BeyondThunder schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:38:
[...]

Ik zat de handleiding te bekijken van de PV70, daar staat duidelijk in dat er 7 cm ruimte moet zitten tussen de achterkant en de muur. Scherm wordt ook best warm aan de achterkant/bovenkant. Ik zou die 7 cm wel aanhouden. Als ik thuis ben zal ik even kijken of ik wat kan opmeten (scherm van 107 cm).

En nee, je kan volgens mij niet fatsoenlijk bij de aansluitingen als je hem plat tegen de muur hangt. Er zou iets van een kantel mechanisme op moeten zetten.
7 cm ruimte? Als ik naar vaste beugels kijk (ik was trouwens niet van plan om de TV plat tegen de muur te bouwen maar weldegelijk gebruik te maken van een beugel ;) ) hebben deze meestal als minimale maat van TV naar muur ongeveer 6 cm.

Denk dat ik maar ga voor een kantel beugeldan kan ik de TV naar voren zetten als er een kabel bijgeprikt moet worden.

Wat de maat betreft van de gaten, als een beugel meerdere punten heeft moet dit dus geen probleem zijn.
Zal wel een plaat maken welke iets kleiner dan TV zelf is. Nu alleen nog besluiten wat het wordt (37 of 42 :/ )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Magnolia schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 03:04:
In deel 5 werd een hele terechte vraag gesteld, die nog niet echt goed beantwoord is. (Heb deel 5 en dit deel compleet doorgelezen).

[...]

In de topicstart staat ook niet echt goed uitgelegd wat de beste manier is om een pc aan te sluiten.
In de handleiding staat bij HDMI Functies:
Gebruik met een PC wordt niet verondersteld.

Of te wel eigenlijk is de HDMI aansluiting niet geschikt voor pc gebruik (resulteert in overscan). Dit is wel weer te verhelpen met driver instellingen, maar niet ideaal. Het kwaliteitsverschil tussen DVI en VGA is verwaarloosbaar.
De beste oplossing lijkt nog 1360x768 @ 60hz draaien via de VGA ingang.
Volgens de handleiding (42pv70) is het 1366 ipv 1360. 1360 pakt mijne ook maar ik gebruik 1366.
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Scaled de PV70 goed? Levert een 1024x768 een scherper beeld op?
1024x768 is denk ik net iets scherper, maar ik vind 1366x768 prima. Beter dan 1280x720, er wordt alleen maar vertikaal gescaled immers. Tekst blijft nu wel goed leesbaar.

Maakt 60/75/85 hz wat uit? (volgens de handleiding ondersteunt hij deze refreshrates op 1024x768)
Niet geprobeerd, staat hier op 60 hz

En hoe zit het met die 100hz functie? Zet je die gewoon aan in het menu? Wat voorn winst levert dat op? (Ik las met name 'rustigere' witte vlakken?)
Gewoon een stuk rustiger beeld. Kan in het menu ingesteld worden. Gewoon altijd aan laten.

In deze review zeggen ze daar het volgende over:

We got the PC/VGA connection working on 1366x768 input with the correct aspect ratio. You cannot perform 1:1 mapping on a plasma as long as its native resolution is in 4:3 ratio, like in this case. All 1024x768 resolution plasma screens achieve a 16:9 aspect ratio by having rectangular pixels. Advanced PC settings allow you to change gamma (affect mid tones in an image) and horizontal / vertical position.

Dat lijkt een tegenstrijdigheid, immers als je 1024x768 zou draaien met rechthoekige pixels zou je uitkomen op 16:9 verhouding, en dus de software niet hoeven aan te passen (VLC/Bsplayer/MPC enz) Toch moet dit wel.
De software weet standaard niet dat het rechthoekige pixels zijn. Denkt dus dat je 1024x768 gebruikt voor een 4:3 beeld. Het beeld wordt dan dus horizontaal uitgerekt op een 16:9 beeld.
Als ik MPC instel dat het voor een 16:9 beeld is, dan wordt het beeld horizontaal ingedrukt, wat dan weer OK is op de tv.
Wel heb ik in de Ati drivers en de instellingen van de tv moeten wijzigen om het beeld goed te positioneren op de tv. Standaard verschoof het beeld +/- 10 cm naar rechts bij 1366x768, terwijl 1024x768 wel in het midden stond en precies alle pixels van het scherm gebruikt.

Iemand die hierover wat licht kan laten schijnen?
Bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Accepteerd de PV70 ook 1366x768 60hz via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Simpathy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 07:48:
[...]
Klopt het dan dat de 37PV70 daar beter mee om gaat omdat deze wel 720 lijnen heeft.
In theorie is dat inderdaad correct. Een 720p signaal is met 720 lijnen gemakkelijker te scalen omdat je maar in 1 richting moet scalen. We weten echter niet hoe de scaler juist werkt, en of hij dus die optimizatie ook zal doen. Bovendien bestaat de kans dat er overscan toegepast wordt wat wil zeggen dat je van een 720p signaal niet netjes 720 lijnen te zien krijgt maar bvb 700 (3% overscan is niet zo ongewoon) die dan natuurlijk weer naar 720 lijnen gescaled moeten worden.
Het probleem met 'ons' tweakers is dat we het te veel willen begrijpen ;) en dat is helaas onmogelijk omdat je met een aantal onbekende parameters zit, zoals bvb overscan, de implementatie van de scaler en deinterlacer, enz... die ervoor zorgen dat je al snel de verkeerde conclusies trekt. Vandaar dat sommige resultaten niet lijken te kloppen met onze intuitie (bvb dat 1080i er beter uitziet dan 720p). De enige manier om een TV te beoordelen is met je eigen ogen. Vandaar dat het belangrijk is van een TV in demo te zien met het materiaal dat je zelf hebt (en dus ook met dezelfde aansluitingen enz...). Jammer genoeg is dat in de praktijk behoorlijk lastig.
Twijfel nog steeds over Full HD. Ben zaterdag bij FOKA gaan kijken en daar hadden ze een 42pv70 en 50py70 staan. De laatste kwam toch een stuk fletser over. Volgens mij door de coating, en niet door de grootte. Hadden helaas geen 42PY70 staan
Zo een glanzend scherm geeft idd de indruk van veel mooier te zijn. Hadden we hier thuis al gezien met een Vaio laptop met X-Brite scherm. Blinkt als de pest maar de kleuren springen wel van het scherm. Met een TV is het echter de vraag hoe je TV zal kijken. Ik vermoed immers dat in een donkere ruimte je nauwelijks of geen verschil meer zal zien.
De reden dat zo een mat scherm er minder goed uit ziet is omdat het invallend licht in alle richtingen 'verstrooid' wordt en dus ook in je eigen richting waardoor je dus een mengeling krijgt van beeld en omgevingslicht. Bij een blinkend scherm heb je dan weer als (groter) nadeel dat je spiegeling krijgt. Je ziet niets van het omgevingslicht, maar wel alles direct rond je. Als er net een felle lamp naast je staat zal de TV bvb nauwelijks te bekijken vallen.
Als het de PV wordt neig ik nu naar de 37", omdat dat een stuk scherper moet zijn, door de kleinere pixels. Bovendien hoeft er alleen maar horizontaal geschaald worden bij 720P signaal. Zit r tussen de 2,5 en 3 m vandaan maar de koters vaak tussen de 1,5 en 2.
Zie hierboven. Ik zou me dus zeker nooit op de fysische resolutie baseren om te kiezen tussen 37" of 42". Belangrijker factoren zijn : hoeveel plaats heb, wat is je budget, hoe belangrijk is 'groot' voor je, naar wat ga je vooral kijken en hoe ver ga je van de TV vandaan zitten. 42" is zeker en vast niet te groot op 3m. De vraag is echter of je je kinderen op 1.5m van dergelijk scherm wil zetten (niet zozeer omwille van de kwaliteit want dat zien de kinderen toch niet ;) maar eerder voor hun oogjes ;))
Ter vergelijking. Wij zitten op dik 2m van onze 42PV70 maar dat is dan wel in onze dedicated HT kamer waar we voornamelijk naar DVDs kijken. Op die afstand hebben we toch al een behoorlijk bioscoop-gevoel eigenlijk ;). We zouden nog wel wat verder naar achter kunnen (max. 3m) maar dan is het beeld natuurlijk wel 50% kleiner en door de plaatsing van de surround speakers links en rechts zou ook het geluid minder goed zijn.
Heb overigens voorlopig alleen SD materiaal, Ik vraag me wel af hoe goed 1080i op de PV70 wordt weergegeven tov de PY70. Is volgens mij toch de europese standaard voor HDTV uitzendingen.
Tegenwoordig doen de meeste FullHD TVs 1:1 pixelmapping als ze een 1080i of 1080p signaal binnenkrijgen. Of maw, ze doen dan helemaal geen scaling meer. Dus op dat vlak zou de PY70 dan zeker winnen. Het is dan echter nog wel de vraag hoe goed je dat gaat zien vanop 3m afstand. Ik ben destijds gewoon voor HD-Ready gegaan omdat ik het verschil toch wel behoorlijk klein vond.
Er is eigenlijk maar 1 plaats waar ik het wel overduidelijk zie dat ik geen FullHD heb, en dat is wanneer ik in de PSN store ga met mijn PS3. De PS3 staat ingesteld voor 1080p, maar dan houdt de PS3 daar ook rekening mee en toont alles in een kleinere font met als gevolg dat de lettertjes op een HD-Ready TV niet altijd even mooi zijn. Met 720p is het overigens niet zoveel beter omdat hij nog altijd moet scalen (en vooral ook omdat de horizontale resolutie van de TV in principe nog altijd te laag is dan : 1024 tgo de 1280 in 720p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
supersatan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:00:
[...]

Accepteerd de PV70 ook 1366x768 60hz via HDMI?
Nee, alleen 480i/p 576i/p 720p en 1080i/p (staat in handleiding).

[ Voor 4% gewijzigd door Magnolia op 18-12-2007 13:02 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gisteren dus de 50PY70 gekocht, helaas was het me wel sterk opgevallen dat het geluid lange na niet klinkt zoals mijn vorige Matchline CRT.

Nu wil ik daar evt een 2.1 setje op aansluiten, en de volume door de TV laten regelen. Maar heeft deze TV eigenlijk wel een variabele audio-output ?
(kan het zelf helaas even niet controleren, ben niet thuis atm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Heb een tijdje terug geblaat over aspect ratio in MPC, maar heb het nu dat de output resolutie 1024x768 is bij MPC (of bsplayer-fddshow), vervolgens kan ik ook altijd de goede aspect instellen (mkv files bleven gelocked vaak om welke rede dan ook)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje over dode pixels. Ik heb 3 maanden geleden de 42py70 gekocht, vooral door opmerkeingen en ervaringen hier _/-\o_ , ben er nog steeds heel blij mee. Films zijn schitterend, geluid prima, tv is best erg best goed ondanks UPC :( . Voorlopig nog 1 van me beste aankopen ooit naar mijn idee.

Nou merkte ik toen ik er dichtbij zat dat er 2 pixels rood waren en knipperden. Ik neem aan dit dit (bijna) dode pixels zijn? :?
Heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad? Lijkt me dat dit niet meer op te lossen is, maar kun je hiermee nog naar de leverancier of is dit een gevalletje van "pech hebben".? Tv is wel gekocht bij een electronicazaak, maar hoor toch liever eerst jullie ervaringen voordat ik naar die knakkers stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Sorry dudes als ik vervelend ben, maar onderstaande vraag zie ik nergens beantwoord. Ook in enkele reviews verspreid over het net gaat het louter om het verschil op papier.
onsgeluk schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:36:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar volgens mij is het niet eerder ter sprake gekomen dat de pv70 en de py70 verschillen in maximale kleurweergave. Dit is maximaal 29 om 69 miljard in het voordeel van de py70. Op papier een noemenswaardig verschil waarvan ik niet weet hoe zich dat irl openbaart. Helaas in mijn regio geen winkel om dat te vergelijken, dat kan ik dus pas bij aanschaf doen(mits ze naast elkaar staan). Iemand een mening/gebruikerservaring hierover?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo had paar vraagjes over 42PV70FA.
is deze 100 hz?
en toen ik ging kijken in de winkel stond er naast een pio te spelen en kvond dat die aspect ratio van die pio toch beter was of ligt dat aan de instellingen?

alvast bedankt voor de reacties!!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:18:
is deze 100 hz?
RTFM!

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:39:
Vandaag is bij mij ook de PV70 gebracht door Correct. En wat een plaatje is het, letterlijk en figuurlijk. Het beeld is echt subliem :9 . Ik heb vooral gelet op snel bewegende beelden, heb vanmiddag een flinke tijd voetbal gekeken via Sport 1, en het is écht helemaal geweldig. Zo'n groot verschil met mijn vorige Full HD LCD. En die 100Hz maakt echt een groot verschil, want dat had ik niet op mijn LCD. Maar wat een topbeeld, eindelijk weer relax digitaal tv en voetbal kijken, zonder mij te storen aan allerlei dingen in het beeld. En nu is ie nog niet eens optimaal ingesteld, vanwege de eerste 200 uur :9

Ook gamen op de Xbox360 is een waar genot. Ik dacht dat ik iets moest inleveren tov van een Full HD LCD, maar het verschil is zo goed als te verwaarlozen. Ik moet alleen wel even oppassen dat ik het contrast en de helderheid voorlopig even niet omhoog ga gooien als ik aan het gamen ben :z

Edit: ow ja, en zwart is ook écht gruwelijk zwart ;)
het je het over de PV70FA want dit is toch geen full HD en ik betwijfel een 100hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet TFM dus kan ik hem ook ni lezen !!!! slimmen
en daarbij tis hier forum om info te delen ni om iedereen zelf alles te laten uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Er wordt niet verwacht dat je 'alles' zelf uitzoekt, maar enig zoekwerk is wel een voorwaarde alvorens je (simpele) vragen kunt gaan stellen.
Anyway, ja de 42PV70 ondersteunt 100hz. Dit is aan te zetten in het menu. Dit verschaft een rustiger beeld. Het is weliswaar geen 'echte' 100hz meestal zal het scherm gewoon 50/60hz draaien, alleen wat er gebeurd als je de 100hz functie aanzet, is dat er een beeldproces gestart wordt die een 100hz effect simuleert.

Dit en meer info kun je lezen in de handleiding.

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 18-12-2007 23:04 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor de reply magnolia. ik had al zitten zoeken bij panasonic maar vond daar de handleiding niet. weet je soms ook hoe het komt dat de aspect ratio bij een pio zoveel beter (realistischer) is dan bij de pana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:46:
[...]ik heb niet TFM dus kan ik hem ook ni lezen !!!! slimmen
en daarbij tis hier forum om info te delen ni om iedereen zelf alles te laten uitzoeken!
Ben blij dat je mij als slim betiteld, want jij bent het blijkbaar niet. Zelfs al heb je de f*cking manual niet, zoeken op '100hz' binnen dit topic had je meerdere keren hetzelfde antwoord opgeleverd.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:17:
thanks voor de reply magnolia. ik had al zitten zoeken bij panasonic maar vond daar de handleiding niet. weet je soms ook hoe het komt dat de aspect ratio bij een pio zoveel beter (realistischer) is dan bij de pana?
Omdat de pio een veelvoud van de pana kost en daarom verwacht mag worden dat er een betere beeldprocessor in zit waar bovendien meer programmeerwerk in is gaan zitten? Maar goed, als je TFM niet heb, kan het goed zijn dat je de aspect ratio niet goed heb ingesteld. Check ook de instellingen van je bron, ook die wil namelijk wel eens voor afwijkingen zorgen.

[ Voor 33% gewijzigd door onsgeluk op 19-12-2007 00:35 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Koop lekker een pio |:( :O
is deze 100 hz?
en toen ik ging kijken in de winkel stond er naast een pio te spelen en kvond dat die aspect ratio van die pio toch beter was of ligt dat aan de instellingen?

greetz

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is deze 100 hz?

greetz
[b][...]ik heb niet TFM dus kan ik hem ook ni lezen !!!! slimmen
... om je even op weg te helpen als nieuwkomer (welkom :w ), verwijs ik je even naar de FAQ en andere GoT(beleids)regels. Daarin staat onder andere het volgende:
GoT is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze enthousiasteling. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
...Suuces daarmee...
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:43:
[...]het je het over de PV70FA want dit is toch geen full HD en ik betwijfel een 100hz?
....een beetje rustig de post lezen voor antwoorden of duidelijkheid is geen overbodige luxe,
want uploader26 meld daar in die post dat het een PV70 is, 100Hz heeft en de vorige tv een full LCD was... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24
Ik heb met interesse de discussie eerder gelezen over het naar een PV70 invoeren van een 720P vs een 1080i signaal (over component). En dan ook nog met het verschil tussen een 37PV70 en een 42PV70, waarbij natuurlijk ook het aantal beeldlijnen van die 2 schermen verschillen (720 vs 768 respectievelijk).

Ik sta zelf op het punt een Pana xxPV70 (37 of 42 inch, maar voorkeur voor de 37 inch) te kopen. Nu heb ik thuis een Sony harddisk-DVD recorder met HDMI aansluiting die de mogelijkheid biedt om beeld te upscalen naar 720P, 1080i of 1080P.

Ik ben erg benieuwd naar de effecten van het upscalen van DVDs op een DVD-speler met upscaling mogelijkheid via HDMI aangesloten, en dan vooral naar de diverse combinaties... dus op de 37 inch: 720P of 1080i of 1080P ? En op de 42 inch: 720P of 1080i of 1080P ?

Mijn vraag is aan mensen die een 37PV70 of 42PV70 hebben en die ook een DVD-speler met upscaling hebben: wat zijn de ervaringen van mensen hiermee, en wat zijn de beste combinaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 26-09 12:41
Naar aanleiding van deze review over de engelse variant van de 42py70, vroeg ik mij wat af. In die review komt het deinterlacen van films als een van de zwakkere punten naar voren. Dit zorgt ervoor dat: line twitter, jaggies and moire will be present during movies.

Om dit te voorkomen wordt aangeraden om films te kijken die progressive worden aangestuurd. Nu heb ik een HTPC staan die ik straks wil gaan gebruiken om (HD) films te gaan afspelen. Wordt het beeld van een pc nu progressive of interlaced verstuurd naar de tv? Ik ben van plan de tv met DVI --> HDMI kabel aan te sluiten. Videokaart is een Ati HD 2400 Pro voor zover dat relevant is :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waar je zelf voor kiest, maar progressive is toch wel de logische keuze.

Ik heb een upscaling dvd speler (720p/1080i), maar beeld op 1080i naar de tv sturen geeft geen mooi resultaat, ik kan me in de test dus zeker wel vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door |sWORDs| op 19-12-2007 09:11 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Dat er een zichtbaar kwaliteitsverschil is kan ik me voorstellen. Maar wat ik vooral wil weten is hoe het beeld met een pc naar de tv wordt verstuurd, interlaced of progressive :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Zo net weer een nieuwe 37pv70 de andere deden de HDMI poorten het niet meer, maar nou valt me ineens op dat wanneer ik de tv op een externe bron zet, bv hdmi, dan is het beeld helemaal zwart, maar open ik het tv menu en sluit het weer, dan lijkt het net of is het menu in die 2 seconden er al ingebrand. Het gaat ook wel weer weg uiteindelijk, maar gisteren met kijken bij de aftiteling van een film viel het me gelijk al op dat er onderin een soort waas zat van de ondertiteling? Is dit normaal met een plasma dat je zo snel al een soort van inbranden ziet?

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
BackSlash schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:14:
Dat er een zichtbaar kwaliteitsverschil is kan ik me voorstellen. Maar wat ik vooral wil weten is hoe het beeld met een pc naar de tv wordt verstuurd, interlaced of progressive :)
Een PC genereert een digitaal signaal dat via VGA en DVI voor zover ik weet altijd progressive is. Videokaarten met een speciale TV-out (S-Video) zullen wel een interlaced signaal uitsturen, omdat dat voor 'ouderwetse' CRT-TVs bedoeld is die nu eenmaal interlaced werken.
FRoSTy schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:26:
Zo net weer een nieuwe 37pv70 de andere deden de HDMI poorten het niet meer, maar nou valt me ineens op dat wanneer ik de tv op een externe bron zet, bv hdmi, dan is het beeld helemaal zwart, maar open ik het tv menu en sluit het weer, dan lijkt het net of is het menu in die 2 seconden er al ingebrand. Het gaat ook wel weer weg uiteindelijk, maar gisteren met kijken bij de aftiteling van een film viel het me gelijk al op dat er onderin een soort waas zat van de ondertiteling? Is dit normaal met een plasma dat je zo snel al een soort van inbranden ziet?
Je zegt zelf dat hij net nieuw is. Dus ik neem aan dat jouw nieuwe plasmascherm nog ingespeeld moet worden.... :)

[ Voor 40% gewijzigd door Haay op 19-12-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Haay schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:44:
Mijn vraag is aan mensen die een 37PV70 of 42PV70 hebben en die ook een DVD-speler met upscaling hebben: wat zijn de ervaringen van mensen hiermee, en wat zijn de beste combinaties?
Mijn ervaring is dat de kwaliteit van de DVD-speler primordiaal is. Elke fabrikant kan een upscaling DVD-speler op de markt zetten. Jammer genoeg zijn er maar zeer weinig met een zeer goede scaler. Als de scaler middelmatig is, haal je totaal geen winst uit het upscalen van DVDs.
Ik heb bvb de Sony DVP-NS76H, die nochtans zeer positieve reacties kreeg, en die speler is ronduit ontgoochelend met upscaling. Het is zelfs zo erg dat ik eigenlijk totaal geen verschil merk tussen 1080i, 720p of gewoon PAL, maar dat de ondertitels bij upscaling ongelooflijk lelijk zijn.
Dat upscaling toch indrukwekkend kan zijn, bewijst mijn PS3 dan weer. Ik speel nu al mijn DVDs op de PS3 af die ze upscalet naar 1080p en het verschil met gewoon PAL of zelfs 576p is echt wel significant.

Jammer genoeg gebruiken veel fabrikanten nu 'upscaling' als een marketing feature en veel consumenten laten zich ook daaraan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
FRoSTy schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:26:
Dat is normaal. Dat is niet echt inbranden, maar image retention. Zie het dagelijks bij het afspelen van DVDs op mijn PS3. Eerst krijg je de XMB, en als je dan een DVD opstart begint dat met een zwart scherm. Op dat zwart scherm zie je nog lichtjes de XMB nalichten.
Idem met DVDs met ondertitels (99% dus). Als er ineens een zwart beeld in de film/serie voorkomt zie je onderaan heel lichtjes de 2 lijnen van waar de ondertitels stonden.
Het is overigens echt alleen bij een gitzwart beeld. Bij een grijs beeld zie je gewoon helemaal niets.
Ik vind het niet echt storend al zou het wel leuk zijn mocht het op termijn verdwijnen (heb nu iets van 150 speeluren).
Edit: moet er ook bijvertellen dat dit in een volledig donkere kamer is. In een goed verlichte kamer zal dat wellicht een stuk minder zichtbaar zijn, vandaar mogelijk dat anderen het zogezegd niet hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 19-12-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dat staat er, je kunt zelf kiezen, lees de 1e regel nog maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Twixie schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:40:
[...]

Dat is normaal. Dat is niet echt inbranden, maar image retention. Zie het dagelijks bij het afspelen van DVDs op mijn PS3. Eerst krijg je de XMB, en als je dan een DVD opstart begint dat met een zwart scherm. Op dat zwart scherm zie je nog lichtjes de XMB nalichten.
Idem met DVDs met ondertitels (99% dus). Als er ineens een zwart beeld in de film/serie voorkomt zie je onderaan heel lichtjes de 2 lijnen van waar de ondertitels stonden.
Het is overigens echt alleen bij een gitzwart beeld. Bij een grijs beeld zie je gewoon helemaal niets.
Ik vind het niet echt storend al zou het wel leuk zijn mocht het op termijn verdwijnen (heb nu iets van 150 speeluren).
Edit: moet er ook bijvertellen dat dit in een volledig donkere kamer is. In een goed verlichte kamer zal dat wellicht een stuk minder zichtbaar zijn, vandaar mogelijk dat anderen het zogezegd niet hebben.
Wat jij hebt, heb ik ook op mijn CRT breedbeeld. Ik heb het echter ook bij bewegende lichte objecten in een zwarte achtergrond. Dus als je bijvoorbeeld een bewegend lampje hebt met daaromheen een zwarte achtergrond, dan zie ik een compleet spoor waar dat lampje is geweest. Het gaat ook pas weg als er een lichter beeld voor in de plaats komt, die "wast" het zegmaar weer weg.

Het is dus zowel plasma als CRT eigen, dat image retention :)
|sWORDs| schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:47:
[...]

Dat staat er, je kunt zelf kiezen, lees de 1e regel nog maar eens.
Ja dat had ik gelezen, maar ik dacht dat je het had over je eigen upscalende dvd speler. Je kan dus in de Ati driver ergens kiezen dat je het signaal progressive verstuurd?

edit:
Haay schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:32:
[...]

Een PC genereert een digitaal signaal dat via VGA en DVI voor zover ik weet altijd progressive is. Videokaarten met een speciale TV-out (S-Video) zullen wel een interlaced signaal uitsturen, omdat dat voor 'ouderwetse' CRT-TVs bedoeld is die nu eenmaal interlaced werken.
Ah dat klinkt goed :)

[ Voor 10% gewijzigd door BackSlash op 19-12-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Twixie schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:35:
Dat upscaling toch indrukwekkend kan zijn, bewijst mijn PS3 dan weer. Ik speel nu al mijn DVDs op de PS3 af die ze upscalet naar 1080p en het verschil met gewoon PAL of zelfs 576p is echt wel significant.
Jammer alleen dat een PS3 tijdens het afspelen van een DVD of BR disc zo'n 180 Watt verstookt, terwijl een DVD speler onder de 20 Watt zit en een dedicated HD-DVD of BR speler ergens rond de 40 Watt...... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:59:
[...]
Jammer alleen dat een PS3 tijdens het afspelen van een DVD of BR disc zo'n 180 Watt verstookt, terwijl een DVD speler onder de 20 Watt zit en een dedicated HD-DVD of BR speler ergens rond de 40 Watt...... >:)
Ja en dus? Ook maar iedereen zijn plasma wegdoen en een mooie scherpe LCD televisie kopen? Al die Wattages boeien mij niéts. Als het apparaat ze nodig heeft, so be it. Vind je het teveel? Gewoon niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Haay schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:59:
[...]
Groot gelijk, maar ik ben nog altijd op zoek naar een DVD-speler die dezelfde kwaliteit van upscaling levert als een PS3 (al is mijn zoektocht een beetje stilgevallen nu...). Overigens niet zozeer vanwege het verbruik, maar wel vanwege het geluid van de ventilator en het feit dat de PS3 niet te bedienen is met mijn universele AB.
Maar we geraken off-topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Twixie schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:46:
[...]

Groot gelijk, maar ik ben nog altijd op zoek naar een DVD-speler die dezelfde kwaliteit van upscaling levert als een PS3 (al is mijn zoektocht een beetje stilgevallen nu...). Overigens niet zozeer vanwege het verbruik, maar wel vanwege het geluid van de ventilator en het feit dat de PS3 niet te bedienen is met mijn universele AB.
Een omgebouwde XBOX1 met XBMC scaled super strak up naar 720p of 1080i
Via marktplaats onder de 100 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
supersatan schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:53:
[...]
Een omgebouwde XBOX1 met XBMC scaled super strak up naar 720p of 1080i
Via marktplaats onder de 100 euro's
Met alle respect, maar ik zoek een DEFTIGE oplossing ;). Ik wil gewoon een standalone speler die er ook als een DVD-speler uitziet, die geen lawaai maakt, die gewoon netjes IR heeft, enz... Op dat vlak ben ik dus wellicht geen tweaker pure-sang... Ik ben overigens ook principieel tegen modden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Twixie schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:00:
[...]

Met alle respect, maar ik zoek een DEFTIGE oplossing ;). Ik wil gewoon een standalone speler die er ook als een DVD-speler uitziet, die geen lawaai maakt, die gewoon netjes IR heeft, enz... Op dat vlak ben ik dus wellicht geen tweaker pure-sang... Ik ben overigens ook principieel tegen modden :).
Ziet dit er niet deftig uit dan? :9~
http://nl.youtube.com/watch?v=8amNvWnGrew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Dat is alleen de interface... zeker mooi, maar de x-box 1 blijft een lompe bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Twixie schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:46:
[...]

Is een betere kwaliteit ook prima ??? ;)

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4178|1988|632|601|4|1

Met Faroudja chip.

Voor € 284,- te verkrijgen bij een webshop als Digital Street.

Vanaf nu weer ontopic ? :*)

Ik zal even een post doen binnenkort v.w.b. de ontwikkelingen van Panasonic en de opvolgers van de G10 panelen. Een uitgebreide vergelijking voor de komende paar jaren betreffende luminanatie en wattage (ook t.o.v. LCD's)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Faroudja is nou niet echt om over naar huis te schrijven (ik heb zelf een Denon 4306 en 3910 met Faroudja's). HQV, Anchor Bay (ABT), PureVideo of AVIVO is wat je wil.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 20-12-2007 10:09 ]

• Haay
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de Pana TH-37PV70 besteld. :) Is op voorraad maar wegens drukte moet ik nog ff geduld hebben qua levering. Hopen dat hij maar SNEL komt!

Voor wat betreft upscaling... Mijn Sony HDD-DVD recorder (RDR HX750) biedt upscaling tot 1080p (ook 1080i en 720p zijn mogelijk). Maar ik kan nergens vinden welke techniek gebruikt wordt voor die upscaling! Misschien moet ik er maar niet teveel van verwachten... Zal het volgende week wanneer m'n Pana aangekomen is wel eens testen, wanneer ik m'n Pioneer DVD speler via component (576p) aansluit en m'n Sony HDD-DVD recorder via HDMI, en dan dezelfde DVD vergelijken op beide bronnen, welke mooier beeld geeft... ;)

• Jan Donga
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:24
Word progressive doorgesluist, heb het bij mij aangesloten via een dvi naar hdmi kabel. :P

• BackSlash
Bedankt! Weer een zorg minder :) Mij lijkt een degelijke HTPC dan gewoonweg de ultieme machine om je HD films vanaf te spelen. Progressive en je kan hem op zijn native resolutie aanspreken. Het is alleen wat duurder dan een gewone DVD speler, maargoed, je hebt naast een receiver dan ook geen ander apparaat meer nodig onder je tv.

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48

De beste oplossing lijkt nog 1360x768 @ 60hz draaien via de VGA ingang.
Het meerendeel van de mensen heeft hem toch via HDMI aangesloten.

Begrijp ik dus goed dat het beste rendement valt te halen uit een HDMI kabel gecombineerd met aangepaste instellingen van je ATI kaart? Of toch liever VGA?

Verwijderd

Topicstarter
...hoe boeiend het ook is, maar we dwalen al een flink aantal post grotendeels af met al die aansluitingen, kabels en upscalende DVD spelers, gameconsoles, HTPC... ;) Graag weer terug naar de schermen zelf, en de andere onderwerpen in de desbetreffende juiste topics graag ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 22:51 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

M. Mulder schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:51:
............

Ik zal even een post doen binnenkort v.w.b. de ontwikkelingen van Panasonic en de opvolgers van de G10 panelen. Een uitgebreide vergelijking voor de komende paar jaren betreffende luminanatie en wattage (ook t.o.v. LCD's)
Interessant dus kom maar zsm door met die post.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[foutje]

[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

http://gizmodo.com/336498...-ever-verdict-plasma-wins

altijd leuk om te lezen dat plasma lcd nog steeds ownt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M. Mulder schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:51:
Ik zal even een post doen binnenkort v.w.b. de ontwikkelingen van Panasonic en de opvolgers van de G10 panelen.
7-10 januari a.s., op de CES beurs in Las Vegas zal Panasonic hoogstwaarschijnlijk haar nieuwe G11 modellen presenteren. Hopelijk zijn de schermen minimaal op het (blacklevel)niveau van de Pioneer Kuro's, maar dan voor de helft van de prijs. :9

Wat betreft specs, het volgende gerucht is al een aantal maanden bekend;

"A reliable source has given me heads up on some spec on upcoming Pana G11 HD panel:

Real Black Drive II - Increased Contrast Ratio (possibly 50,000:1 if not more)
Better Scaler
V-Real Pro 3 - 18bit Driver
Increased Brightness
24 fps support

Apparently the new G11 panel range wil be announced at the next CES show."

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=890371

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:31:
[...]

7-10 januari a.s., op de CES beurs in Las Vegas zal Panasonic hoogstwaarschijnlijk haar nieuwe G11 modellen presenteren. Hopelijk zijn de schermen minimaal op het (blacklevel)niveau van de Pioneer Kuro's, maar dan voor de helft van de prijs. :9

"A reliable source has given me heads up on some spec on upcoming Pana G11 HD panel:

Better Scaler
Increased Brightness
24 fps support

zijn er al richtprijzen voor die nieuwe G11 modellen en denk je als die uitkomen dat je dan de G10 modellen kunt kopen voor een goedkopere prijs. miss overstock ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:20:
[...]
zijn er al richtprijzen voor die nieuwe G11 modellen en denk je als die uitkomen dat je dan de G10 modellen kunt kopen voor een goedkopere prijs. miss overstock ofzo?
Meestal is het zo dat de nieuwe modellen de eerste tijd iets duurder worden dan de huidige, en de huidige iets goedkoper worden dan ze nu kosten. Echt "waanzinnige" koopjes levert dit meestal niet op (behoudens een zaak die van een demo exemplaar afwilt ofzo).

Wat betreft verwachte prijsstelling weet ik niet meer dan in die topic vermeld staat, niets dus. Tijdens
de CES zal er vast meer bekend worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:43
Iemand een oplossing?

Ik kijk altijd series/dvd's via mijn MacBook aangesloten op mijn Panasonic 37PH7F. Via een DVI->HDMI kabel. Tot voor kort ging dat perfect maar nu van de een op de andere dag pakt de Panasonic het signaal niet meer op? Er gebeurd helemaal niks, terwijl in de MacBook de Panasonic tv wel herkent wordt (je kan het beeld instellen als het ware). Niks helpt.

Heb de MacBook op ee nandere panasonic aangesloten met dezelfde methode en dat werkte normaal...

Snap het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Better Scaler
Increased Brightness
24 fps support

Zo, dat zijn nog s specs.
En ik was nog wel van plan om hier te vragen waarom je bij lcd's zo'n enorme vlucht ziet in de ontwikkelingen/specs, terwijl bij onze geliefde plasma's bijv. contrast maar blijft steken op 10000:1.
Hm, zou de 18bit driver ervoor kunnen zorgen dat de colorbanding gaat verdwijnen?
Daar heb ik nog wel s last van soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
The_Cure schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:51:
Iemand een oplossing?

Ik kijk altijd series/dvd's via mijn MacBook aangesloten op mijn Panasonic 37PH7F. Via een DVI->HDMI kabel. Tot voor kort ging dat perfect maar nu van de een op de andere dag pakt de Panasonic het signaal niet meer op? Er gebeurd helemaal niks, terwijl in de MacBook de Panasonic tv wel herkent wordt (je kan het beeld instellen als het ware). Niks helpt.

Heb de MacBook op ee nandere panasonic aangesloten met dezelfde methode en dat werkte normaal...

Snap het niet :/
Zit zeker geen tweede hdmi ingang op? Hopelijk is de ingang niet kaduuk.
Heb je geen andere apparaten met hdmi? Als die t wel doet, is er misschien een instelling per ongeluk veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasmafans, ik heb de TH-42PY70 naast een Tatung V42emgi gehad met allebei een HD sat signaal, en veel mensen vonden de tatung er beter uitzien.
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Smaak?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
niks

[ Voor 89% gewijzigd door supersatan op 22-12-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:36:
Plasmafans, ik heb de TH-42PY70 naast een Tatung V42emgi gehad met allebei een HD sat signaal, en veel mensen vonden de tatung er beter uitzien.
Het HD sat signaal is meestal 720P en niet 1080P. Dat is iets om in je achterhoofd te houden.
Verder is het een verschil tussen LCD en Plasma.

Als JIJ de Tatung er beter uit vindt zien, moet je die kopen. Niet omdat 'veel mensen' dat vinden.

Verder graag in dit topic: [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

[ Voor 11% gewijzigd door Azqi op 22-12-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:36:
Persoonlijk vind ik LCD goed meegaan met plasma mits je gebruik maakt van een uitstekend HDTV signaal. Zet er echter een signaal op van mindere (PAL) kwaliteit en de LCD stort als een kaartenhuis in elkaar. Onnatuurlijker, minder 3 dimensionaal, meer zichtbare artifacts, dan plasma.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

[...]

Better Scaler
Increased Brightness
24 fps support

Future looks bright for Plasma TV's

Hier dan een interessante uiteenzetting van verwachte (ingecalculeerde) mogelijkheden van de PDP's van Panasonic.

Echt de moeite waard om eens door te nemen. Hier kun je zeker een mooie discussie van losmaken.

ftp://ftp.panasonic.com/p...Bright_for_Plasma_TVs.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bijzonder interessant pdf je. Aan de andere kant, LCD zal heus ook niet stil staan.

Wat me wel opvalt is, dat Plasma fabrikanten zo slecht zijn in het marketen van hun sterke punten.

Zelf ben ik er wel uit, ik heb een bloedhekel aan motionblur/ghosting en erger me er zelfs met de snelste TN panels in mijn computermonitor nog aan en ga dus waarschijnlijk gewoon een plasma halen. Ondanks het iets hogere energieverbruik en evt. inbrandproblemen.

Nummer 1 op mijn lijstje voor een nieuwe tv is de opvolger van de 42PY70/700. Laat maar komen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Help!!!! schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:30:
Bijzonder interessant pdf je. Aan de andere kant, LCD zal heus ook niet stil staan.

Wat me wel opvalt is, dat Plasma fabrikanten zo slecht zijn in het marketen van hun sterke punten.

Zelf ben ik er wel uit, ik heb een bloedhekel aan motionblur/ghosting en erger me er zelfs met de snelste TN panels in mijn computermonitor nog aan en ga dus waarschijnlijk gewoon een plasma halen. Ondanks het iets hogere energieverbruik en evt. inbrandproblemen.

Nummer 1 op mijn lijstje voor een nieuwe tv is de opvolger van de 42PY70/700. Laat maar komen. :)
Nummer 1 op mijn lijstje voor een nieuwe tv is de opvolger van de 42PY70/700. Laat maar komen. ;)

Wat ik begrijp uit het PDF-je is dat het energiegebruik ook omlaag gaat. Dus dat is zeker positief te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:08:
[...]

Persoonlijk vind ik LCD goed meegaan met plasma mits je gebruik maakt van een uitstekend HDTV signaal. Zet er echter een signaal op van mindere (PAL) kwaliteit en de LCD stort als een kaartenhuis in elkaar. Onnatuurlijker, minder 3 dimensionaal, meer zichtbare artifacts, dan plasma.
Minder 3 dimensionaal? Het blijft een plat scherm hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

En toch kan je diepte zien. Op een foto zie je ook diepte. Als een foto mooi contrast heeft en goed geprint is, zie je meer dieptewerking. Als een foto slecht belicht is en kut afgedrukt, dan heb je een 'vlakke' foto.

Natuurlijk zijn alle foto's vlak, maar je moet het niet zo letterlijk opvatten (sowieso; beeld en geluid beschrijven is altijd tricky).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk een mooi sfeervol 'pauze' haardvuurtje voor op een plasma (TH-42PY700).
Liefst afspeelbaar vanaf de SD kaartjes maar vanaf een DVD kan ook.

Weet iemand een leuke te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds oktober een panasonic 42pv700 ik "was "er erg tevreden over maar vanavond ,na een kortsluiting, wil hij niet meer aangaan. Hij doet helemaal niets meer. Geen rode knipperende licht ofzo. Helemaal niets. Heeft iemand hier ook last van gehad? Moet morgen denk ik de service even op de hoogte brengen. Wel erg onprettig vlak voor de kerstdagen en nieuwjaar. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

http://www.nzbindex.nl/in...25&sort=age_desc&x=28&y=9
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:50:
Ik zoek eigenlijk een mooi sfeervol 'pauze' haardvuurtje voor op een plasma (TH-42PY700).
Liefst afspeelbaar vanaf de SD kaartjes maar vanaf een DVD kan ook.

Weet iemand een leuke te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:11:
Ik heb sinds oktober een panasonic 42pv700 ik "was "er erg tevreden over maar vanavond ,na een kortsluiting, wil hij niet meer aangaan. Hij doet helemaal niets meer. Geen rode knipperende licht ofzo. Helemaal niets. Heeft iemand hier ook last van gehad? Moet morgen denk ik de service even op de hoogte brengen. Wel erg onprettig vlak voor de kerstdagen en nieuwjaar. :'(
Tja die kortsluiting ligt natuurlijk buiten 't scherm om...misschien wel zo verstandig om juist niet erbij te vertellen dat je thuis kortsluiting hebt gehad.
Anders kun je hoogstwaarschijnlijk naar je garantie fluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Jep, beste om je van de domme te houden bij garantiezaken, gewoon zeggen dat ie het niet meer doet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:11:
Heb je al een ander netsnoer geprobeerd?

Verder zou het ook nog kunnen dat de plasmacellen opnieuw gevuld moeten
worden met gas. Aan de onderkant van het scherm zit een ventieltje waarop je een bus
aanstekervloeistof kunt zetten. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 05:25 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.