Toon posts:

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 6

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 25.591 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs schreef op maandag 24 december 2007 @ 02:35:
Jep, beste om je van de domme te houden bij garantiezaken, gewoon zeggen dat ie het niet meer doet dus...
Welke kortsluiting? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze komen hem vrijdag afhalen. Maar nu heb ik het volgende probleem. Ik heb de verpakking niet meer en moet degelijk verpakt zijn. Enige idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:26

JME

zeg maar Jamie

Als je hem bij een officiële Nederlandse Panasonic dealer hebt gekocht, heb je recht op service aan huis. Check dat eerst even. Inpakken in iets anders dan de originele doos en dan meegeven aan een verlader... ik zou het niet durven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:54:
Als je hem bij een officiële Nederlandse Panasonic dealer hebt gekocht, heb je recht op service aan huis. Check dat eerst even. Inpakken in iets anders dan de originele doos en dan meegeven aan een verlader... ik zou het niet durven :o
Ik had hem bij Redcoon gekocht. De Panasonic PV700E. Ik heb ze via chatservice ( callcenter was niet bereikbaar) benaderd. Na wat gegevens van mij gevraagd te hebben hebben ze gezegd dat ze hem vrijdag komen afhalen. En dat hij degelijk verpakt moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Niet om l#llig te doen (naar keuze met "o" of "u"), maar dit is een risico dat je als het goed is hebt afgewogen toen je bij een goedkope importwinkel ging shoppen...
Wat je nog zou kunnen doen, is Redcoon vragen of zij een inpakadvies hebben. Vraag vooral ook voor wiens rekening het risico van transportbeschadiging is!! En misschien heeft een mede-tweaker hier nog ergens een doos liggen? Vragen kan altijd.
In ieder geval: als je met plakband, bubbeltjesplastic en oude kranten een kwetsbaar apparaat als dit gaat inpakken en het dan meegeeft aan een transporteur, dan kun je er zo goed als zeker van zijn dat ie nog kapotter aankomt dan dat ie nu al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:00:
[...]

Ik had hem bij Redcoon gekocht. De Panasonic PV700E. Ik heb ze via chatservice ( callcenter was niet bereikbaar) benaderd. Na wat gegevens van mij gevraagd te hebben hebben ze gezegd dat ze hem vrijdag komen afhalen. En dat hij degelijk verpakt moest zijn.
Ik heb er wat druk op gezet en enkele telefoontjes gepleegd (Panasonic, E-Care) en uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat ze deze week na kerst gaan bellen voor een afspraak. Nu hopen dat ie ter plekke gerepareerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:38
ik las in t krantje hier in amsterdam dat Polectro 42 inch plasma van pana op de markt gooide voor 900. Nu weet ik niet of het wel de 42pv70 is, en of het niet al uitverkocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 10:04
Het is dan wel kompleet off-topic: Mijn beste kerstwensen aan iedereen op dit forum!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dvamber schreef op maandag 24 december 2007 @ 23:02:
Het is dan wel kompleet off-topic: Mijn beste kerstwensen aan iedereen op dit forum!!
...maar tis wel weer sympathiek ;) ....op naar een mooi panasonic-plasma jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 11:26

pvr

Bedankt Dvamber, en iedereen op deze toffe topic, en op tweakers.net, een prettige kerst, en een zalig nieuwjaar ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
Sjah schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:57:
ik las in t krantje hier in amsterdam dat Polectro 42 inch plasma van pana op de markt gooide voor 900. Nu weet ik niet of het wel de 42pv70 is, en of het niet al uitverkocht is?
Dat zal waarschijnlijk de 42-pv7 zijn...die heeft 'n minder mooie voet en maar 1 hdmi aansluiting.
Bij de makro staat deze ook te koop voor rond de 850,-
Ook namens mij fijne feestdagen en op naar 'n gezond en gelukkig 2008 voor alle forummers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26
Technics SA-DA8 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:23:
Dat zal waarschijnlijk de 42-pv7 zijn...die heeft 'n minder mooie voet en maar 1 hdmi aansluiting.
Wat ook een groot verschil is tussen de PV7 en de PV70 is het verschil in aantal grijstinten (2000+ vs 3000+)... Zeker waard om te vermelden vind ik!

Hmmm, nog 2 nachtjes slapen en dan wordt (donderdag dus) m'n Pana 37PV70 bezorgd! Kan niet wachten!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik ga me heel waarschijnlijk een TH42PV70 kopen. Maar ik zie nu dat er toch een aantal verschillende modellen bestaan (FA, EH enz...). Ik weet dat de PV met analoge tuner is, en de PX met digitale tuner (onbruikbaar in België). Maar zijn er nog andere verschillen?

Zijn winkels zoals Redcoon betrouwbaar? Hier en daar vind ik wel een paar (Belgische) internet shops (doorgaans met afhalen) die rond de 1000€ zitten, in de winkels kost deze overal 1200€.

Of zijn er betere tv's te koop in deze prijsklasse (1000€). Bedoeling is de tv zo goed als continu te gebruiken voor gaming. Heb al een Pioneer plasma maar die staat in de living en is altijd bezet door vrouw/kind, dus ga me op logeerkamer game-hoekje inrichten. Denk dat deze plasma beste waar zal bieden voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 05:23:
[...]

Verder zou het ook nog kunnen dat de plasmacellen opnieuw gevuld moeten
worden met gas. Aan de onderkant van het scherm zit een ventieltje waarop je een bus
aanstekervloeistof kunt zetten. :)
:?

You ought to be kidding me...

Ben ivm een garantiegeval ook heel erg geïnteresseerd in een Panasonic Plasma...

M'n voorkeur gaat tot nu toe uit naar een 42 inch py700 scherm... Maar vooral de aangekondigde keuze van het nieuwe paneel voor 24fps is een interessanten...

Vraag is dan ook; hoeveel merk je van dat gebrek aan 24fps support bij het huidige panel?

Volgende vraag is of ik het garantiegeval zo lang kan rekken dat ik voor de nieuwe versie kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 19:31
MikeyMan schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:00:
[...]

:?

You ought to be kidding me...

Ben ivm een garantiegeval ook heel erg geïnteresseerd in een Panasonic Plasma...

M'n voorkeur gaat tot nu toe uit naar een 42 inch py700 scherm... Maar vooral de aangekondigde keuze van het nieuwe paneel voor 24fps is een interessanten...

Vraag is dan ook; hoeveel merk je van dat gebrek aan 24fps support bij het huidige panel?

Volgende vraag is of ik het garantiegeval zo lang kan rekken dat ik voor de nieuwe versie kan gaan...
Ik had begrepen dat de py70 nieuwer is en betere weergave doet met de 24fps.

Ook van mij een gelukkig kerstfeest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ferry34 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:06:
[...]

Ik had begrepen dat de py70 nieuwer is en betere weergave doet met de 24fps.

Ook van mij een gelukkig kerstfeest ;)
Hmm... Als je ze op de panasonic site naast elkaar zet heeft juist de py700 enkele voordelen t.o.v. de 70...
Vandaar dat ik dacht dat dat de "nieuwere" was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 10:28

Atmoz

Techno!!

Panasonic 50PY70. Is die tv aan te raden? Ik neem aan van wel aangezien hier toch wel wat mensen hem al hebben. Hij kan goed overweg met BluRay en HDDVD neem ik aan? (i.v.m. dat /24 gedoe?)

Als je die bij een internetshop koopt voor +/- 2000 euro, heb je dan wel goede garantie? Of krijg je een buitenlands model en dus ook buitenlandse garantie? En is het dus beter om hem een stuk duurder in een winkel aan te schaffen? Wie kan mij hier eens iets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 07:07

Bever!

3

Ik zou echt uitkijken met panasonic en import tv's tegenwoordig. Ze zijn extreem strikt met de garantie geworden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MikeyMan schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:08:
[...]

Hmm... Als je ze op de panasonic site naast elkaar zet heeft juist de py700 enkele voordelen t.o.v. de 70...
Vandaar dat ik dacht dat dat de "nieuwere" was...
Ik zie echt maar 2 voordelen van de 700 tegenover de 70 en dat is het geluid. De 700 heeft extra speakers. Het geluid van de 70 is echter niet slecht en iedereen heeft tegenwoordig een surround.
Tweede voordeel is een hdmi ingang meer, 3 ipv 2.

Het andere voordeel is meteen een nadeel. De 700 heeft een speciale coating waardoor je minder refelecties hebt door invallend licht. Als je daar geen last van hebt (en dat heb jij waarschijnlijk niet, aangezien jij dit scherm alleen gaat gebruiken voor gaming in een speciale kamer, net als ik dat doe), dat heb je meteen een behoorlijk nadeel te pakken want hierdoor is de contrastratio van de 700 meteen gezakt van 10000:1 naar 5000:1! Dat is de helft hoor.

Zoals gezegd heeft de 70 een beter 24p ondersteuning, maar hoe en of dat goed werkt moet je echt gewoon ff in de winkel testen.

Er was hier nl al eerder iemand met dezelfde bevindingen en die had panasonic gebeld en daar werd bevestigd dat de 70 nieuwer en een verbeterd model zou zijn.
De keus is natuurlijk aan jou, wat vind jij belangrijk en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ehm, pas op met wat je zegt Ferry, je kunt mensen zo lelijk op het verkeerde been zetten. Het ging hier namelijk om de PY-serie. Bij de PV-serie zou je gelijk hebben gehad en heeft de 700 wel een matte coating en de 70 niet. Bij de PY-serie daarentegen hebben zowel de 70 als de 700 een matte coating.
Misschien had je de vraag niet goed gelezen, of al iets te vroeg aan de punch gezeten deze eerste Kerstdag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
[b][message=29316077,noline]Ik zie echt maar 2 voordelen van de 700 tegenover de 70 en dat is het geluid. De 700 heeft extra speakers. Het geluid van de 70 is echter niet slecht en iedereen heeft tegenwoordig een surround.
dit klopt, maar belangrijk is te vermelden dat bij beide modellen één HDMI aansluiting vooraan zit, en een permanent toestel vooraan aansluiten is nu ook niet de meest esthetische oplossing. En dan is één poort achteraan wel weinig, al heb je een mooie apple switchbox voor ca 100 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Dvamber op 25-12-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Dvamber schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:28:
[...]
dit klopt, maar belangrijk is te vermelden dat bij beide modellen één HDMI aansluiting vooraan zit, en een permanent toestel vooraan aansluiten is nu ook niet de meest esthetische oplossing. En dan is één poort achteraan wel weinig, al heb je een mooie apple switchbox voor ca 100 euro.
Op de PV70 zitten ze allebij achterop hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Technics SA-DA8 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:23:
[...]

Denkut ook, ik ga ook geen moeite doen om het uit te zoeken. Als polectro spreekt van een superstunt, weet ik gewoon dat het geen superstunt is. Daarvoor loop ik inmiddels te lang op deze aarde rond, KUTmarketingeikels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Dvamber schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:28:
[...]
De py700 heeft idd 1 hdmi aan de voorzijde maar de py70 heeft die niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:40:
Ik zou echt uitkijken met panasonic en import tv's tegenwoordig. Ze zijn extreem strikt met de garantie geworden!!
Toestellen afkomstig van binnen de EU moeten zowiezo gerepareerd worden, daar komen
ze niet meer onderuit sinds de Europese éénwording. De "aan huis" service zouden
ze echter wel eens kunnen weigeren. Of ze dat daadwerkelijk doen, geen idee.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:01:
Ik ga me heel waarschijnlijk een TH42PV70 kopen. Maar ik zie nu dat er toch een aantal verschillende modellen bestaan (FA, EH enz...). Ik weet dat de PV met analoge tuner is, en de PX met digitale tuner (onbruikbaar in België). Maar zijn er nog andere verschillen?

Zijn winkels zoals Redcoon betrouwbaar? Hier en daar vind ik wel een paar (Belgische) internet shops (doorgaans met afhalen) die rond de 1000€ zitten, in de winkels kost deze overal 1200€.

Of zijn er betere tv's te koop in deze prijsklasse (1000€). Bedoeling is de tv zo goed als continu te gebruiken voor gaming. Heb al een Pioneer plasma maar die staat in de living en is altijd bezet door vrouw/kind, dus ga me op logeerkamer game-hoekje inrichten. Denk dat deze plasma beste waar zal bieden voor zijn geld.
Ik heb me deze tv ook aangeschaft 2 weken geleden en het is ware kwaliteit voor die som!
Uit je tekst neem ik aan dat je van België afkomstig bent; als je n digibox hebt, is deze tv zeker aan te raden! Maar eveneens bij analoog beeld en bij het gamen blijft deze tv n waar genot!
(ik zelf game op mn xbox360 en heb onlangs Mass Effect gekocht en dat geeft echt n Wow-effect! :))

Kijk anders es bij Vandenborre; daar staat ie momenteel aan 1071 euro, geleverd en geplaatst! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf dus ook sinds kort de gelukkige eigenaar van een 42PV70. Gamen op de X360 is idd erg mooi, maar eerlijk is eerlijk, ik kom zelf van een Full HD LCD, en op de PV70 mis je af en toe een paar kleine details tov van een Full HD, ik noem als voorbeeld de cape die die dude draagt bij Asassins Creed, ik zag daar op die Full HD net wat meer detail in dan op de PV70, door de lagere resolutie. Maar je moet wel héél erg goed kijken wil je het verschil zien, en je moet het ook op een Full HD hebben gezien om het überhaupt al op te merken. Maar ben je écht een gamefeak en wil je het beste van het beste, wil je misshien toch richting Full HD, zoals de PY. Maar dat is weer paar honderd euro duurder natuurlijk.

In mijn geval heb ik gewoon het ietsje mindere detail voor lief genomen, want digitaal tv kijken is op deze PV70 zoveel beter als op m'n vorige Full HD. Komt ook doordat bij mij de verhouding tv kijken>gamen op ongeveer 60%>40% ligt, dus de keuze was voor mij vrij snel gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
En waarom ben je van FullHD > HDReady gegaan? Want ik twijfel ook nog enorm tussen jouw tv en een Sony of Sharp FullHD. Ga het hoofdzakelijk gebruiken om te gamen, maar heb tot nu toe altijd gevoel dat kleuren op plasma pak mooier zijn, idem voor zwartwaardes (heb een Pioneer 436 plasma en een 26" Sony LCD tv verkocht wegens veel minder mooi beeld op die Sony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voornaamste reden dat ik naar HD Ready terug ben gegaan was omdat ik eigenlijk te weinig HD materiaal keek op die Full HD. Daarnaast kijk ik erg veel voetbal via Sport 1, en ik ergerde mij mateloos aan het soms wel erg grote pixel festijn wat ik op mijn scherm te zien kreeg, vooral bij snel bewegende beelden, maar goed dat heb je als je SD kijkt op een Full HD. Kwam daar te laat achter. En als derde reden was dat mijn scherm erg veel last van vertical banding, gewoon 2 tot 3 vlakken in beeld van een paar centimeter breed, die ik erg goed kon waarnemen op een egaal gekleurde achtergrond. Was wel een monteur langsgeweest, maar die vertelde mij doodleuk dat het LCD eigen is en dat er geen ie geen defect aan het scherm kon waarnemen. Dus had die Full HD al weer vrij snel op Marktplaats gezet en deze PV70 gekocht, naar alle tevredenheid :) .

Zwartwaardes hecht ik eigenlijk niet al te veel waarde aan, maar het is wel een wereld van verschil tussen deze plasma en die Full HD, in het voordeel van de plasma uiteraard. In het begin moest ik een klein beetje wennen aan de kleuren en helderheid op de plasma, omdat LCD's gewoon veel lichter en ook scherper zijn, maar na een paar dagen ben je ook aan gewend en kijkt het nu gewoon veel rustiger.

Maar als jij jouw tv echt voor het allergrootste deel gaat gebruiken om te gamen, of veel HD materiaal wilt gaan bekijken, ben je misschien toch beter af met een Full HD LCD of Plasma. Je ziet gewoon net wat meer details bij bepaalde games.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
[b][message=29317710,noline]Gamen op de X360 is idd erg mooi, maar eerlijk is eerlijk, ik kom zelf van een Full HD LCD, en op de PV70 mis je af en toe een paar kleine details tov van een Full HD, ik noem als voorbeeld de cape die die dude draagt bij Asassins Creed, ik zag daar op die Full HD net wat meer detail in dan op de PV70, door de lagere resolutie.
The Assassin's Creed 3D engine uses surfaces on 1280 by 720 which are then scaled up by the back end scaler of the 360 to make 1920 by 1080. So the real max resolution is 1280 by 720 but they can get higher by upscaling

Dus in feite haal je uit je PV70 bijna alles wat er in realiteit in het beeld inzit (horizontale resolutie schiet iets te kort). Alle Panasonic plasma's die HD ready zijn voldoen voor de meeste games, want 90% is NIET in 1080p, maar in 720p gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dvamber op 25-12-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
JME schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:18:
Ehm, pas op met wat je zegt Ferry, je kunt mensen zo lelijk op het verkeerde been zetten. Het ging hier namelijk om de PY-serie. Bij de PV-serie zou je gelijk hebben gehad en heeft de 700 wel een matte coating en de 70 niet. Bij de PY-serie daarentegen hebben zowel de 70 als de 700 een matte coating.
Misschien had je de vraag niet goed gelezen, of al iets te vroeg aan de punch gezeten deze eerste Kerstdag :9
Ik heb t voordat ik dat bericht plaatste, nog gekeken op de site van Panasonic en daar staat duidelijk vermeld dat de PY700 een contrast heeft van 5000:1 en de PY70 heeft een contrast van 10000:1.
Ik neem aan dat dit door de coating komt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:59:
Ben zelf dus ook sinds kort de gelukkige eigenaar van een 42PV70. Gamen op de X360 is idd erg mooi, maar eerlijk is eerlijk, ik kom zelf van een Full HD LCD, en op de PV70 mis je af en toe een paar kleine details tov van een Full HD, ik noem als voorbeeld de cape die die dude draagt bij Asassins Creed, ik zag daar op die Full HD net wat meer detail in dan op de PV70, door de lagere resolutie. Maar je moet wel héél erg goed kijken wil je het verschil zien, en je moet het ook op een Full HD hebben gezien om het überhaupt al op te merken. Maar ben je écht een gamefeak en wil je het beste van het beste, wil je misshien toch richting Full HD, zoals de PY. Maar dat is weer paar honderd euro duurder natuurlijk.

In mijn geval heb ik gewoon het ietsje mindere detail voor lief genomen, want digitaal tv kijken is op deze PV70 zoveel beter als op m'n vorige Full HD. Komt ook doordat bij mij de verhouding tv kijken>gamen op ongeveer 60%>40% ligt, dus de keuze was voor mij vrij snel gemaakt.
Grappig dat je de cape van Assasin Creed als voorbeeld neemt om het verschil van full hd lcd en een hd-ready plasma uit te leggen.
Ik heb dit voorbeeld ook gebruikt om te vermelden dat een full hd lcd scherper is maar ook onnatuurlijker.
Ik zag het spel namelijk ook in een winkel met een Panasonic full hd lcd en ik zag ook meer lijntjes in de cape en bijvoorbeeld in de kerkklok om de versiersels.
Maar als je om je heen kijkt, dan zie je in het echt ook geen lijntjes op vouwen in kleding zitten. Dus in eerste instantie lijkt t scherper, maar het is niet natuurlijk.
Ik moet dezelfde game nog s op een full hd plasma kijken. Ik ben heel benieuwd of die dit ook hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ferry34 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:25:
Ik heb t voordat ik dat bericht plaatste, nog gekeken op de site van Panasonic en daar staat duidelijk vermeld dat de PY700 een contrast heeft van 5000:1 en de PY70 heeft een contrast van 10000:1.
Tot zover gaat alles nog goed, dit klopt ook vast allemaal wel ;)
Ferry34 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:25:
Ik neem aan dat dit door de coating komt?!
Maar dat staat er niet. En met een hele goede reden: het is namelijk ook niet zo. De PY70 heeft wel degelijk een matte coating, het bewijs hangt hier aan de muur.
Dit is nou wat ik bedoelde. Als mensen hun aannames als feiten gaan verkondigen, kunnen ze anderen op het verkeerde been zetten. Het is goed als je de technische gegevens vooraf checkt op de site van Panasonic, vooral doen juist! Het wordt alleen tricky als je er een eigen interpretatie overheen gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat het huidig model er erg mooi uit ziet. Bijna Pioneer qua design en stukken beter dan de modellen die in 2005/2006 het licht zagen.
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A17806/50py70kopie.jpg
(PY70)
Mooier dan het 700 model. Is het qua kwaliteit vergelijkbaar met de nieuwste Pioneers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:08:
Ik vind dat het huidig model er erg mooi uit ziet. Bijna Pioneer qua design en stukken beter dan de modellen die in 2005/2006 het licht zagen.
[afbeelding]
(PY70)
Mooier dan het 700 model. Is het qua kwaliteit vergelijkbaar met de nieuwste Pioneers?
Het dunkt mij van mij niet, vooral ook doordat de aanschaf prijs van een pioneer z'n 2x keer zo hoog is. Ze zullen wel weer enorm goed zijn dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
JME schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:59:
[...]

Tot zover gaat alles nog goed, dit klopt ook vast allemaal wel ;)

[...]

Maar dat staat er niet. En met een hele goede reden: het is namelijk ook niet zo. De PY70 heeft wel degelijk een matte coating, het bewijs hangt hier aan de muur.
Dit is nou wat ik bedoelde. Als mensen hun aannames als feiten gaan verkondigen, kunnen ze anderen op het verkeerde been zetten. Het is goed als je de technische gegevens vooraf checkt op de site van Panasonic, vooral doen juist! Het wordt alleen tricky als je er een eigen interpretatie overheen gooit.
Dit is inderdaad vreemd dan. De verschillen zijn precies hetzelfde als met de pv70 en pv700 en bij deze kwam t door de coating. De panelen zijn toch niet verschillend tussen de py70 en 700? Wat verklaart de 2x hogere contrast ratio dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:08:
[afbeelding]
(PY70)
De Pioneers hebben een beter blacklevel (en dus beter contrast). Maar dat geldt niet alleen
t.o.v. de Panasonics, de Pioneers worden momenteel gewoon als beste panel beschouwd.

Hier een leuke reviewsite waar ze allemaal aan bod komen;

www.hdtvtest.co.uk

(PY70=PZ70)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dvamber schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 22:10:
[...]

The Assassin's Creed 3D engine uses surfaces on 1280 by 720 which are then scaled up by the back end scaler of the 360 to make 1920 by 1080. So the real max resolution is 1280 by 720 but they can get higher by upscaling

Dus in feite haal je uit je PV70 bijna alles wat er in realiteit in het beeld inzit (horizontale resolutie schiet iets te kort). Alle Panasonic plasma's die HD ready zijn voldoen voor de meeste games, want 90% is NIET in 1080p, maar in 720p gemaakt.
Dit klopt zeker niet meer, kijk maar naar de huidige games: Bioshock, Mass Effect, Halo3, NHL2008 (en andere sportgames van EA..), ... ondersteunen allen 1080p.
Maw: de huidige games ondersteunen deze resolutie bijna allemaal!

Dus met je 90% ben je serieus aant overdrijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ondersteunen is wat anders dan dat ze in 1080p zijn gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, intern rendert die 360 vaak gewoon op 720p. Veel mensen vinden dat een ramp. Dat heeft meer met het psychologische effect van 1080p te maken dan met daadwerkelijk een groot verschil.

Je ziet het hier in het topic ook. Veel mensen raken afgeschrikt omdat een scherm geen 1080p native paneel heeft, Dat is de makkelijkste en meest aansprekende specificatie. Niet voor iedereen de belangrijkste (zoals hierboven door uploader geschreven). Ik vind het wel grappig die verschrikte reacties te lezen op zon ruil :).

dat hele 1080p hype is niet compleet nutteloos, maar je kan het rustig vergelijken met perse een videokaart met veel geheugen willen hebben (en niet opletten hoe snel de GPU is en wat de bandbreedte van het geheugen is) of een digitale camera met 10Megapixels willen hebben (maar dan wel een kutlens kopen en een CCD die in iets mindere lichtomstandigheden amper fatsoenlijke foto's neemt). In beide gevallen is het ook belangrijk dat je genoeg geheugen en een hoge resolutie hebt, maar eigenlijk zijn er veel belangrijkere specs. Die zet je alleen wat minder makkelijk schreeuwerig groot op de doos.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:12:
[...]

Dit klopt zeker niet meer, kijk maar naar de huidige games: Bioshock, Mass Effect, Halo3, NHL2008 (en andere sportgames van EA..), ... ondersteunen allen 1080p.
Maw: de huidige games ondersteunen deze resolutie bijna allemaal!

Dus met je 90% ben je serieus aant overdrijven. ;)
90% is zelfs te weinig! Ik geloof dat er op dit moment maar 2 games zijn die op 1080p gerenderd (berekend) worden, zoals hierboven al wordt uitgelegd. Halo3 en Call of Duty4 halen de 720p niet eens. Door de snelheid en complexiteit van de game worden deze gerenderd ergens in de 600p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ferry34 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:45:
[...]

Ik zie echt maar 2 voordelen van de 700 tegenover de 70 en dat is het geluid. De 700 heeft extra speakers. Het geluid van de 70 is echter niet slecht en iedereen heeft tegenwoordig een surround.

Het andere voordeel is meteen een nadeel. De 700 heeft een speciale coating waardoor je minder refelecties hebt door invallend licht. Als je daar geen last van hebt (en dat heb jij waarschijnlijk niet, aangezien jij dit scherm alleen gaat gebruiken voor gaming in een speciale kamer, net als ik dat doe), dat heb je meteen een behoorlijk nadeel te pakken want hierdoor is de contrastratio van de 700 meteen gezakt van 10000:1 naar 5000:1! Dat is de helft hoor.

Zoals gezegd heeft de 70 een beter 24p ondersteuning, maar hoe en of dat goed werkt moet je echt gewoon ff in de winkel testen.

Er was hier nl al eerder iemand met dezelfde bevindingen en die had panasonic gebeld en daar werd bevestigd dat de 70 nieuwer en een verbeterd model zou zijn.
Nouja, das het punt juist... Ik ga het scherm juist niet gebruiken voor hd-gaming...
Ik heb een wii en daar houdt het mee op... De kans dat ik zelf een PS3/360 koop is vrijwel nihil...

Ben meer geïnteresseerd in de best mogelijke beeldkwaliteit (<2000 euro) voor het kijken van films... Dat is eerste prioriteit...

Dus in aflopende belangrijkheid:
1. Films
2. TV
3. HTPC
4. Gaming

In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een Sharp LCD. Maar na veel lezen en een paar tv's bekijken neig ik toch naar een panasonic plasma... Hoewel ik het natuurlijk erg lastig vind...
Vooral die 24fps ondersteuning zit me wat dwars...

Grote probleem is... Ik kom van een Loewe CRT tv. Wat kwa beeldkwaliteit toch -imo- top of the bill is... Nu gaat die voor een garantiegeval de deur uit, en moet ik opzoek naar vervanging...

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 26-12-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1975
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-10-2015
Sinds enkele dagen heb ik hier ook een Panasonic 42PY70FA staan (in combi met de Samsung H360R HD reciever). Beeld is echt super, ook bij de niet HD uitzendingen (SD) denkt iedereen dat er HD content wordt uitgezonden.

Heb gekozen voor deze plasma omdat hij:
1. De meest natuurlijke kleuren heeft (ook volgens mijn niet technische vriendin..)
2. Betere zwartwaarden als bijna elke LCD
3. De 1e betaalbare FullHD plasma is.

Ik denk dat je het meest uit dit scherm haalt bij het kijken van (HD) films. Als je hem specifiek koopt voor het spelen van spellen dan denk ik dat je meer aan een FullHD LCD hebt.

Over 24fps kan ik nog geen uitspraak doen, hij schijnt het te ondersteunen maar of je het ook daadwerkelijk ervaart??

Ik denk erover om binnenkort een blu-ray speler (PS3?) aan te schaffen, dan haal je echt het maximale uit het scherm.
MikeyMan schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:50:
[...]

Nouja, das het punt juist... Ik ga het scherm juist niet gebruiken voor hd-gaming...
Ik heb een wii en daar houdt het mee op... De kans dat ik zelf een PS3/360 koop is vrijwel nihil...

Ben meer geïnteresseerd in de best mogelijke beeldkwaliteit (<2000 euro) voor het kijken van films... Dat is eerste prioriteit...

Dus in aflopende belangrijkheid:
1. Films
2. TV
3. HTPC
4. Gaming

In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een Sharp LCD. Maar na veel lezen en een paar tv's bekijken neig ik toch naar een panasonic plasma... Hoewel ik het natuurlijk erg lastig vind...
Vooral die 24fps ondersteuning zit me wat dwars...

Grote probleem is... Ik kom van een Loewe CRT tv. Wat kwa beeldkwaliteit toch -imo- top of the bill is... Nu gaat die voor een garantiegeval de deur uit, en moet ik opzoek naar vervanging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom zou spellen beter zijn op een LCD? Ik heb 10x liever een plasma qua motion dan LCD.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Robo1975 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:50:
Ik denk dat je het meest uit dit scherm haalt bij het kijken van (HD) films. Als je hem specifiek koopt voor het spelen van spellen dan denk ik dat je meer aan een FullHD LCD hebt.
[...]
Voor spellen ben je zowiezo met 'n plasma al beter af vanwege de veel snellere reactietijd t.o.v. 'n lcd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Weet iemand hoe ik in het service menu van de PV70 de overscan op scartingang AV2 verlaag?
Of kan dat alleen op de HDMI ingang?

Ik ben wel in het servicemenu geweest, maar krijg het niet voor elkaar de overscan op deze ingang aan te passen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 23:53
Ik zit ook te denken om een py70 aan te gaan schaffen. Ik wil er alleen ook veel op gaan gamen en aangezien ik nog wel eens sessies van enkele uren achter elkaar heb ben ik toch wel bang voor inbranden/naijlen. Ondanks dat ik hier en daar lees dat het niet meer gebeurd lees ik toch ook veel tegenstrijdige berichten.

Heeft iemand al ervaring met de py70 en wel/niet inbranden bij lang gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Grindtegel schreef op woensdag 26 december 2007 @ 16:00:
Ik zit ook te denken om een py70 aan te gaan schaffen. Ik wil er alleen ook veel op gaan gamen en aangezien ik nog wel eens sessies van enkele uren achter elkaar heb ben ik toch wel bang voor inbranden/naijlen. Ondanks dat ik hier en daar lees dat het niet meer gebeurd lees ik toch ook veel tegenstrijdige berichten.

Ik heb de 42-py70 nu ongeveer 6 weken en heb geen last hiervan.
Ik zit nog net niet aan de 200 uur inwerken en heb voorlopig 't contrast en helderheidsniveau op 45% staan.
Logo's die lange tijd in beeld staan zie je wel iets nagloeien(bij wisselen van kanaal) maar alleen van dichtbij en je moet wel goed kijken wil je 't zien ;)
Verder game ik er regelmatig op met de xbox360...heb er al heel wat uurtjes gears of war en assassin's creed op gespeeld en nog steeds toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

supersatan schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:38:
Weet iemand hoe ik in het service menu van de PV70 de overscan op scartingang AV2 verlaag?
Of kan dat alleen op de HDMI ingang?

Ik ben wel in het servicemenu geweest, maar krijg het niet voor elkaar de overscan op deze ingang aan te passen :(
Overscan uitzetten kan alleen met 1080i en 1080p.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Ferry34 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:58:
[...]

Dit is inderdaad vreemd dan. De verschillen zijn precies hetzelfde als met de pv70 en pv700 en bij deze kwam t door de coating. De panelen zijn toch niet verschillend tussen de py70 en 700? Wat verklaart de 2x hogere contrast ratio dan?
dde 42PV700 heeft ook 10.000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Ik heb een technisch probleempje met onze 42PV700. Wanneer ik dolby 2.0 of analoge signalen via de HDMI naar de TV stuur (bvb omdat ik geen zin heb om de receiver aan te zetten), dan is er niks mis. Maar wanneer ik met onze HD digitale TV decoder een 5.1 DD signaal naar de TV stuur via de HDMI, dan is het één geknetter. Dit is vervelend, want nu moet ik telkns de uitgang van de decoder verzetten van DD Ja naar DD Neen wanneer ik zonder surround wil kijken naar een HD kanaal met surroundgeluid. Telenet zegt dat dit komt omdat de 42PV700 geen 5.1 surround ondersteunt via HDMI. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Dvamber schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:28:
Ik heb een technisch probleempje met onze 42PV700. Wanneer ik dolby 2.0 of analoge signalen via de HDMI naar de TV stuur (bvb omdat ik geen zin heb om de receiver aan te zetten), dan is er niks mis. Maar wanneer ik met onze HD digitale TV decoder een 5.1 DD signaal naar de TV stuur via de HDMI, dan is het één geknetter. Dit is vervelend, want nu moet ik telkns de uitgang van de decoder verzetten van DD Ja naar DD Neen wanneer ik zonder surround wil kijken naar een HD kanaal met surroundgeluid. Telenet zegt dat dit komt omdat de 42PV700 geen 5.1 surround ondersteunt via HDMI. Kan iemand dit bevestigen?
Dat kan best kloppen want voor zover ik weet is er geen enkele plasma/lcd die 5.1 via hdmi ondersteunt.
Makkelijk zou wel zijn als zo'n scherm het 5.1 signaal omgooit naar 2.0 zodat je dus niet elke keer het menu van je dig. decoder in hoeft te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een problem.
ben van plan om de TH42PV70FA aan te schaffen.
mijn setup zou zijn: xbox via component kabel naar tv en optic fibre van component kabel naar mijn receiver.
nu zou ik later op de 2 HDMI een digitale digicorder willen aansluiten voor HDTV en een laptop met HDMI uitgang om HD films te streamen naar de tv.
nu is mijn vraag hoe krijg ik het 5.1 geluid naar de receiver?
ik weet wel dat de PV700F een optical uitgang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip] verkeerd gepost [/knip]

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:24:
ik zit met een problem.
mijn setup zou zijn: xbox via component kabel naar tv en optic fibre van component kabel naar mijn receiver.
nu zou ik later op de 2 HDMI een digitale digicorder willen aansluiten voor HDTV en een laptop met HDMI uitgang om HD films te streamen naar de tv.
Geen idee of die optische uitgang ook 5.1 doorgeeft...beter zou zijn om de optische uitgang van je laptop te pakken voor je reciever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:45:
[...]

Hoi,
Ik ben in het bezit van de PY700FA, ook in de PY700 serie zijn er twee type's namelijk de F en de FA, in de laatste schijnt een verbetering in te zitten, met name voor wat betreft het voeding gedeelte vertelde iemand van E-Care me, verder wist hij het ook niet precies wat de verschillen verder waren daarvoor zou het type nog te nieuw zijn.
En bij de PY70 wordt er niet begezet of verteld dat dit maximaal contrast is en dat het eigenlijk gelijk is aan de PY700 ook al staat daar 5000 tov. 10.000 (het is maar dat je het weet zei de verkoper nog tegen mij.)

Dit is wat mij ook tegenviel van deze plasma, dat het wit niet wit genoeg is en de scherpte, maar ja de scherpte is is wel heeeeel erg afhankelijk van het aangeboden tv signaal, en digitaal beeld krijgen we pas begin 2008 hier.
Ik heb E-Care gebeld over de kwaliteit en die heeft een monteur laten komen, De monteur die langs kwam heeft er een andere type plasma die hij nog in de bus had staan bij aangesloten tv. De beeld kwaliteit was het zelfde maar het wit wel witter (zelfde instellingen)vervolgens in het servicemenu de witpartonen aangezet van beide tv's waardoor je maximaal contrast te zien krijgt en inderdaad de andere plasma type 2005 was een stuk witter dan mijn PY700.
Ze gaan dit zelfde nu ook doen bij E-Care maar dan moeten ze eerst een PY700 binnen krijgen om een vergelijk te kunnen maken werd me maandag medegedeeld dus ik wacht nog even af.

Ik heb al eerder een playstation op mijn plasma aangesloten gehad en dit werkte prima met films en spellen en van de 24frames heb ik niets gemerkt. Alle bewegingen gaan vloeiend "may be" toch door de FA type aanduiding.
Deze week heb ik er een Lg blueray/Hddvd erop aangesloten zitten om de plasma eens volledig tot zijn recht te laten komen. Maar ik ben erg kritisch en wat me opvalt dat is dat ook in de blueray films wel een groot kwaliteits verschil zit.
De volgende films heb ik gekeken Flyboys = kwaliteit perfect, de Day after tomorrow van dichtbij toch nog ruis te zien. De 300 van dichtbij toch nog veel ruis te zien. Dus het grootte voodeel van een blueray speler zie ik nog niet zitten en ik ben dus blij dat ik er eerst een kon proberen voordat je zo'n duur ding aanschaft. Als je een goede kwaliteit's dvd hebt " voorbeeld pulpfiction" dan heb je zeker een beeld dat te vergelijken is met een duur blueray schijfje.

Verder ben ik wel erg goed te spreken over de geluids kwaliteit van de PY700 want ik heb tenslotte niet altijd zin om elke keer mijn prologic systeempje aan te zetten. Ook de q motion mulitimedia pc werkt perfect met dvi naar hdmi en geeft een goed beeldvullend beeld (wel beeldscan moeten uit zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technics SA-DA8 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:49:
[...]

Geen idee of die optische uitgang ook 5.1 doorgeeft...beter zou zijn om de optische uitgang van je laptop te pakken voor je reciever ;)
en als je met de 700F een optical kabel van de tv naar de receiver gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:09:
[...]

en als je met de 700F een optical kabel van de tv naar de receiver gebruikt?
Wat ik heb kunnen vinden is dat alleen de py700 serie 'n optische uitgang heeft...de pv700 serie heeft dit dus niet!!!
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of het binnenkomende hdmi signaal door de py700 omgezet wordt naar 5.1 optisch,want de kans bestaat natuurlijk dat 't gewoon als 2.0 wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 23:53
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:58:
[...]

...

De volgende films heb ik gekeken Flyboys = kwaliteit perfect, de Day after tomorrow van dichtbij toch nog ruis te zien. De 300 van dichtbij toch nog veel ruis te zien. D
Ben je niet in de war met filmgrain, 300 heeft namelijk een overdreven sterke filmgrain wat een artistieke keus is van de regissseur. Dit heeft dus niets te maken met een slechte beeldweergave.

Verwijderd

Grindtegel schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:59:
[...]

Ben je niet in de war met filmgrain, 300 heeft namelijk een overdreven sterke filmgrain wat een artistieke keus is van de regissseur. Dit heeft dus niets te maken met een slechte beeldweergave.
Even off topic: Kan zijn maar dan is het iets te overdreven gedaan door de film regisseur. Van zo;n duur schijfje verwacht je kwaliteit, maar ja ieder zo zijn eigen voorkeuren.

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:58:
[...]

Hoi,
Ik ben in het bezit van de PY700FA, ook in de PY700 serie zijn er twee type's namelijk de F en de FA, in de laatste schijnt een verbetering in te zitten, met name voor wat betreft het voeding gedeelte vertelde iemand van E-Care me, verder wist hij het ook niet precies wat de verschillen verder waren daarvoor zou het type nog te nieuw zijn.
En bij de PY70 wordt er niet begezet of verteld dat dit maximaal contrast is en dat het eigenlijk gelijk is aan de PY700 ook al staat daar 5000 tov. 10.000 (het is maar dat je het weet zei de verkoper nog tegen mij.)

Dit is wat mij ook tegenviel van deze plasma, dat het wit niet wit genoeg is en de scherpte, maar ja de scherpte is is wel heeeeel erg afhankelijk van het aangeboden tv signaal, en digitaal beeld krijgen we pas begin 2008 hier.
Ik heb E-Care gebeld over de kwaliteit en die heeft een monteur laten komen, De monteur die langs kwam heeft er een andere type plasma die hij nog in de bus had staan bij aangesloten tv. De beeld kwaliteit was het zelfde maar het wit wel witter (zelfde instellingen)vervolgens in het servicemenu de witpartonen aangezet van beide tv's waardoor je maximaal contrast te zien krijgt en inderdaad de andere plasma type 2005 was een stuk witter dan mijn PY700.
Ze gaan dit zelfde nu ook doen bij E-Care maar dan moeten ze eerst een PY700 binnen krijgen om een vergelijk te kunnen maken werd me maandag medegedeeld dus ik wacht nog even af.

Ik heb al eerder een playstation op mijn plasma aangesloten gehad en dit werkte prima met films en spellen en van de 24frames heb ik niets gemerkt. Alle bewegingen gaan vloeiend "may be" toch door de FA type aanduiding.
Deze week heb ik er een Lg blueray/Hddvd erop aangesloten zitten om de plasma eens volledig tot zijn recht te laten komen. Maar ik ben erg kritisch en wat me opvalt dat is dat ook in de blueray films wel een groot kwaliteits verschil zit.
De volgende films heb ik gekeken Flyboys = kwaliteit perfect, de Day after tomorrow van dichtbij toch nog ruis te zien. De 300 van dichtbij toch nog veel ruis te zien. Dus het grootte voodeel van een blueray speler zie ik nog niet zitten en ik ben dus blij dat ik er eerst een kon proberen voordat je zo'n duur ding aanschaft. Als je een goede kwaliteit's dvd hebt " voorbeeld pulpfiction" dan heb je zeker een beeld dat te vergelijken is met een duur blueray schijfje.
Interessant. Toch vreemd van de lagere opgegeven contrastwaarde. Het lijkt mij ook een logische verklaring waarom t wit niet zo heel wit is. Contrast is toch het verschil tussen t wit en zwart?
En over de blu-ray: volgens mij zitten er behoorlijke kwaliteitsverschillen tussen de content. Ik zag n keer n blu-ray van n concert met beyonce, aangesloten met hdmi op n samsund full hd lcd en ik zag echt veel ruis! Ik moet wel zeggen dat normaal gesproken, ik de beeldkwaliteit van hd-dvd niet te vergelijken vind met gewone dvd's.King Kong is echt adembenemend op hd-dvd Ik ga deze week 300 s bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 27-12-2007 05:36 ]

• Dvamber
Technics SA-DA8 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:49:
[...]

Ik heb een 42PV700 en die heeft wel degelijk een optische uitgang. Maar dit weet ik ook: het toestel geeft het 5.1 signaal NIET door via de optische uitgang. Als je er een 5.1 signaal naartoe stuurt via HDMI, dan is het een geknetter door de TV luidsprekers en geen lus doorheen naar de receiver. Alles moet dus individueel naar de receiver. Ik heb zo ook ondervonden dat de HDMI out van de PS3 geen 5.1 signaal maar een 2.0 signaal meestuurt, dus een PS3 moet je ook via de optical out naar een receiver leiden.

[ Voor 24% gewijzigd door Dvamber op 27-12-2007 01:31 ]

• Technics SA-DA8
Dvamber schreef op donderdag 27 december 2007 @ 01:21:
[...]
Ik heb een 42PV700 en die heeft wel degelijk een optische uitgang. Maar dit weet ik ook: het toestel geeft het 5.1 signaal NIET door via de optische uitgang. Als je er een 5.1 signaal naartoe stuurt via HDMI, dan is het een geknetter door de TV luidsprekers en geen lus doorheen naar de receiver. Alles moet dus individueel naar de receiver. Ik heb zo ook ondervonden dat de HDMI out van de PS3 geen 5.1 signaal maar een 2.0 signaal meestuurt, dus een PS3 moet je ook via de optical out naar een receiver leiden.
Ok da's duidelijk want volgens de pana website zou ie geen optische uitgang hebben.
Dan is 't dus zo dat de 700 serie dus wel 'n optische uitgang heeft of 't nou 'n pv of 'n py is ;)
Ook stom dat de ps3 geen 5.1 meestuurt via hdmi :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
Naar wat ik begrepen heb wordt 5.1 sowieso nooit doorgegeven vanuit de tv naar de reciever vanwege de hdcp-beveiliging. Zou hooguit gewoon stereo zijn.

• supersatan
|sWORDs| schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:37:
[...]

Overscan uitzetten kan alleen met 1080i en 1080p.
Ik dacht dat uitzetten alleen op de PY serie kon? Alleen de overcan verminderen zou mogelijk moeten zijn op de 42PV70 had ik begrepen.
Via scart kan ik de overscan dus niet verminderen in het servicemenu?
Kan iemand dit bevestigen?

Ferry34 misschien?

[ Voor 17% gewijzigd door supersatan op 27-12-2007 10:11 ]

• Ferry34
Grindtegel schreef op woensdag 26 december 2007 @ 16:00:

gamen is geen enkel probleem. Ik doe er bijna niets anders op (pv70). Echt heel mooi, gamen op n plasma!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

|sWORDs| schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:58:
Waarom zou spellen beter zijn op een LCD? Ik heb 10x liever een plasma qua motion dan LCD.
Die indruk kreeg ik na het lezen van wat topics...

LCD zou wat scherper zijn, waardoor PS3/360-beeld er beter uitziet dan op plasma...

Maarja, ik vrees vooral voor niet-hd materiaal, terwijl ik toch enigszins voorbereid wil zijn op de toekomst...

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 27-12-2007 09:57 ]

• daanienke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik lees in de forums dat een LCD voordelen biedt tov een Plasma als je je console wil aansluiten om te gamen. Aan de andere kant schijn je bij plasma weer geen last te hebben van response-tijden en ghosting wat me tegenstrijdig lijkt. Ik wil voor op de slaapkamer een nieuwe tv aanschaffen (budget ca 1000,=) en wil deze naast het kijken van tv (Digitenne) veel gebruiken voor de Wii. Ik sluit ook niet uit dat ik in de toekomst nog een XBox360 of PS3 aanschaf maar de Wii heeft prioriteit. Verder zullen we de tv gebruiken om af en toe een dvd-tje te kijken. Ik zat zelf te denken om de Panasonic TH-42PV70 Plasma aan te schaffen door de vele goede reviews die ik lees maar wil wel zeker weten dat een dergelijke tv geschikt is om te gamen. Wie heeft daar ervaring mee en/of kan me adviseren? Kijkafstand bij gamen is ca. 2,5 mtr en tv/film kijken vanuit bed ca. 4 mtr)

Daarnaast zou de Panasonic TH-42PX71E hetzelfde scherm zijn als de TH-42PV70 maar dan met ingebouwde DBV-T tuner. Iemans daar ervaring mee of met een ingebouwde DBV-T tuner in een ander type? Het lijkt me nl. een groot voordeel dat je de aparte tuner die je bij KPN krijgt niet meer hoeft te gebruiken maar vraag me dan weer af of je een aparte antenne nodig hebt voor de tv... Ik weet dat een conax module nodig is.

Verwijderd

hallo ik ben aan het twijfelen tussen th-42pz700ea of de th-42pz70EA wat is het verschil er tussen

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
De verschillen tussen de 42pz70 en de 42pz700 zijn:

de pz700 heeft extra:
3 hdmi ipv 2 hdmi voor pz70
beter onboard surround geluid
optische aansluiting audio out
PIP en PAP functie

voor de rest zijn ze qua panel etc volledig het zelfde.

Ik heb zelf de 42pz70 en ben zeer tevreden over dit scherm.

ik gebruik nl. een aparte surround set , en ik kijk maar 1 bron tegelijk :) dus ik zag geen nut in de extra functies van de pz700, deze was ook iets duurder volgens mij.

[ Voor 22% gewijzigd door StruvusMaximus op 27-12-2007 10:56 ]

• supersatan
supersatan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:50:
[...]

Ik dacht dat uitzetten alleen op de PY serie kon? Alleen de overcan verminderen zou mogelijk moeten zijn op de 42PV70 had ik begrepen.

Ferry34 misschien?
Niemand?

• Sjah
ik lees net dat de 37pv70 tot beste koop is uitgeroepen in consumentengids. Is dit toch een goed topic, op tweak weten ze altijd wel wat aan te raden valt. Nu nog ff 1 bestellen (kom op belastingdienst :X )

Zal even in de bieb die test lezen, was in Nov. nummer geloof ik.

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:39:
[...]

Interessant. Toch vreemd van de lagere opgegeven contrastwaarde. Het lijkt mij ook een logische verklaring waarom t wit niet zo heel wit is. Contrast is toch het verschil tussen t wit en zwart?
En over de blu-ray: volgens mij zitten er behoorlijke kwaliteitsverschillen tussen de content. Ik zag n keer n blu-ray van n concert met beyonce, aangesloten met hdmi op n samsund full hd lcd en ik zag echt veel ruis! Ik moet wel zeggen dat normaal gesproken, ik de beeldkwaliteit van hd-dvd niet te vergelijken vind met gewone dvd's.King Kong is echt adembenemend op hd-dvd Ik ga deze week 300 s bekijken.
Er mag wel even gezegd worden dat bij 300 de ruis zo bedoeld is.. dit hebben ze gedaan om zo "een authentiek sfeertje" te creeeren.

Edit; te laat ;)
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:07:
[...]

Even off topic: Kan zijn maar dan is het iets te overdreven gedaan door de film regisseur. Van zo;n duur schijfje verwacht je kwaliteit, maar ja ieder zo zijn eigen voorkeuren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 12:20 ]

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 09:33
overscan wijzigen is alleen op de PY modellen...
(nu tijfel ik weer... ik check het ev op de PV70)

[ Voor 12% gewijzigd door de.lesse op 27-12-2007 12:38 ]

• supersatan
de.lesse schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:35:
[...]
overscan wijzigen is alleen op de PY modellen...
(nu tijfel ik weer... ik check het ev op de PV70)
thnx, ik zie in het servicemenu namelijk wel iest van "hor pos" e.d.
weet alleen niet hoe ik dat moet wijzigen

Verwijderd

Ieps iedereen,

ik heb es n andere vraag, ik zit met het volgende:

Ik zou graag mn 42PV70 aansluiten op mn (logitech-)versterker.
Achteraan op mn tv zijn 2 ingangen (vrouwtjes) voorzien voor de audio-uitgang van de tv (rood en wit), dus das geen enkel probleem.

Maar op mn versterker heb ik ng enkel de coax-ingang vrij (ook n vrouwtje).
Nu is mn vraag: welke kabel heb ik hiervoor in godsnaam voor nodig?
Ik heb al in n paar winkels gekeken en daar liggen meestal maar kabels met 2-2 draden (en dat werkt dus niet).

Hopelijk weet iemand hierop n antwoord.
Alvast merci!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:12
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:58:
Ik zou graag mn 42PV70 aansluiten op mn (logitech-)versterker.
Achteraan op mn tv zijn 2 ingangen (vrouwtjes) voorzien voor de audio-uitgang van de tv (rood en wit), dus das geen enkel probleem.

Maar op mn versterker heb ik ng enkel de coax-ingang vrij (ook n vrouwtje).
Nu is mn vraag: welke kabel heb ik hiervoor in godsnaam voor nodig?
Ik heb al in n paar winkels gekeken en daar liggen meestal maar kabels met 2-2 draden (en dat werkt dus niet).
Rood-wit uitgang op je TV is analoog. De coax ingang op je versterker is digitaal. Dat zal dus maw nooit gaan.
Zitten al je analoge (dus rood-wit) ingangen op je versterker vol ?

• de.lesse
supersatan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:45:
[...]

thnx, ik zie in het servicemenu namelijk wel iest van "hor pos" e.d.
weet alleen niet hoe ik dat moet wijzigen
zoek naar Horizontal AMPlitude en Vertical AMPlitude en wijzig deze naar ev -3.
Je moet dit voor ev elk andere ingang doen.... (sommige ingangen hebben deze optie niet)

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:23:
[...]

Rood-wit uitgang op je TV is analoog. De coax ingang op je versterker is digitaal. Dat zal dus maw nooit gaan.
Zitten al je analoge (dus rood-wit) ingangen op je versterker vol ?
Ah ok, damn...

Mn 'versterker' heeft slechts 3 ingangen, 1 analoge onder de naam '6ch direct' (deze wordt gebruikt voor mn pc); en idd 2 digitale, nl. een optische (aangesloten op mn xbox360) en dan die coax ingang die nog vrij is...
Het zou dus in principe niet mogelijk zijn om mn PV70 aan te sluiten op deze versterker? :s

PS: het is n logitech setje, 5.1 surround van intussen 4 jaar oud (maar daarom niet minder goed :))

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 15:12 ]

• supersatan
de.lesse schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:23:
[...]
zoek naar Horizontal AMPlitude en Vertical AMPlitude en wijzig deze naar ev -3.
Je moet dit voor ev elk andere ingang doen.... (sommige ingangen hebben deze optie niet)
Ik kan bij AV2 inderdaad Hor AMP zien, maar daar staat geen waarde bij, dus ook niet aan te passen?

• supersatan
Ferry34 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:39:
[...]

Het beeld van dit type is gewoon minder wit door die "vieze" coatinglaag. Op de PV70 is wit veel "witter". Daarom ben ik uiteindelijk ook voor de PV70 gegaan. Dit is in mijn opinie nog steeds de best plasma die Panasonic tot nu toe gemaakt heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door supersatan op 27-12-2007 15:48 ]

Verwijderd

Ik heb de 42PY70 in bestelling staan. Ik ga mijn huidige LCD sharp 42X20E omruilen voor de pana. De sharp heeft te veel last van banding (heb er nu 2 gehad). De verkoper rade mij aan over te stappen naar plasma omdat die minder last hebben van storingen zoals clouding, banding, dode pixels, slechte scherm uniformiteit. Heb er nu een tijdje naar zitten staren in de winkel en moet zeggen ziet er netjes uit. Ben nog wel beetje huiverig want dit wordt mijn 5e tv in een halfjaar tijd.
1st 2 samsungs LE37M86 versleten. Deze zijn de deur uit vanwege scart interventie
2nd 2 sharps versleten, de deur uit vanwege banding.
En nu dus de panasonic.

Maar ik heb eigenlijk nog 1 vraag. Hoe groot is die doos!?!?! Tot nu toe paste alles netjes in de auto... maar dit scherm is alleen al door de speakers 113cm lang. Hoop dus dat dit gaat passen.

Ik hoor graag jullie reactie.

DUS HOE GROOT IS DE DOOS VAN DE 42PY70?!?

Thx!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
google; 42PY70 box dimensions:

Re: Panasonic TH-42/50PZ70 Owners Thread Only
The box on the 42PY70 is 1,5mts by 80 cm

Btw, als je 5 tv's in een half jaar tijd verslijt, zou ik misschien eens bij mezelf te rade gaan, kijk je niet te kritisch naar je tv's? Tis niet zo dat het kijken naar een plasma hetzelfde is als door een raam naar buiten kijken, hou dat in je achterhoofd als je je py70 hebt :X

[ Voor 53% gewijzigd door Matthijs op 27-12-2007 16:31 ]

Verwijderd

Matthijs schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:28:
google; 42PY70 box dimensions:

Re: Panasonic TH-42/50PZ70 Owners Thread Only
The box on the 42PY70 is 1,5mts by 80 cm

Btw, als je 5 tv's in een half jaar tijd verslijt, zou ik misschien eens bij mezelf te rade gaan, kijk je niet te kritisch naar je tv's? Tis niet zo dat het kijken naar een plasma hetzelfde is als door een raam naar buiten kijken, hou dat in je achterhoofd als je je py70 hebt :X
Hey thx mate!

Ik ben zeker niet te kritisch, als je rond de 1500 euro betaald wil je toch geen rare banden op je scherm (sharp) of interventie op je scart omdat samsung een product verkeerd ontwerpt.
Lees de topics over deze schermen maar eens, zowel buitenlandse al NL. Ik vind het schande dat die toestellen nog gewoon in de schappen staan. Maar ja... als je de storing niet ziet of voor lief neemt... ieder zijn ding natuurlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:13:
Ben nog wel beetje huiverig want dit wordt mijn 5e tv in een halfjaar tijd.
Weet bijna wel zeker dat je met die Pana voor de komende tijd goed gaat zitten. Ook ik ben recent overgestapt vaan een Full HD LCD ( Toshiba ) naar een Pana Plasma, an i couldn't be happier :) Had ook erg last van vertical banding op die LCD namelijk. Ik heb dan wel de PV70, maar ik neem aan dat je met die PY70 net zo goed, zo niet beter, zit.

Edit: zou je mij ( ons ) misschien ook even op de hoogte kunnen houden mbt tot je niewe aankoop? :) Ik ben voornamlijk erg beniewd hoe die PY70 omgaat met gewoon SD materiaal, dus gewoon tv kijken. Voor het geval ik over een tijdje misschien naar een Full HD plasma wil :9 . Maar alleen als SD ook goed te kijken valt, zonder banding en allerlij nasty artifacts in beeld ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 16:40 ]

Verwijderd

Matthijs schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:28:

Heb je ook wel gelijk in hoor, maar ik heb het zelf ook meegemaakt en geloof me banding is echt héél erg strorend als het flink aanwezig is, want als je het eenmaal ziet is het erg lastig om het te negeren.

• de.lesse
supersatan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:37:
[...]

Ik kan bij AV2 inderdaad Hor AMP zien, maar daar staat geen waarde bij, dus ook niet aan te passen?
terug opnieuw proberen, maar nu zonder de scart kabel.

• supersatan
de.lesse schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:57:
[...]
terug opnieuw proberen, maar nu zonder de scart kabel.
Thanx, nu lukt het inderdaad wel _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door supersatan op 27-12-2007 19:23 ]

Verwijderd

Dvamber schreef op donderdag 27 december 2007 @ 01:21:
[...]
wat is het nut dan van die optische ingang?
en hoe kant ik mijn probleem dan oplossen met de PV70FA?
read post:
ik zit met een problem.

• pvr

pvr

Beeld met de PY70 die omgaat met gewoon SD materiaal is minimaal.
Maar ik heb mijn PY70 aangesloten met de Samsung HDTV decoder DCB H360R, en beeld is top ;) super :9~
Foto eerder gepost..............
Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/6317/pvrtxe7.jpg

Was van de week bij me rijke zwager, die een Loewe Individual 40 Compose Full-HD heeft gekocht, met dezelfde aansluitingen wat ik heb, maar ik vind het beeld bagger.
Er stond een voetbalwedstrijd aan, maar ik werdt gek van de bal die haperend langs kwam.
En dat terwijl deze loewe 4500€ kost 8)7 :+

En wil nog ff wat kwijt over de zwart waarde van de pana@pio :+

Ik heb bij Van Inge in Purmerend, de pio en de pana bekeken, maar je ziet bijna of helemaal geen verschil met het blote oog.(persoonlijke keus)
Als je goed om je heen kijkt, naar zwarte objecten@voorwerpen, zie je dat niet alles pikzwart is.

En die 1000€ die je bespaart op je pana, kan je over een paar jaar weer een ander van halen :+
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:35:
Edit: zou je mij ( ons ) misschien ook even op de hoogte kunnen houden mbt tot je niewe aankoop? :) Ik ben voornamlijk erg beniewd hoe die PY70 omgaat met gewoon SD materiaal, dus gewoon tv kijken. Voor het geval ik over een tijdje misschien naar een Full HD plasma wil :9 . Maar alleen als SD ook goed te kijken valt, zonder banding en allerlij nasty artifacts in beeld ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

pvr schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:31:
Beeld met de PY70 die omgaat met gewoon SD materiaal is minimaal.
Maar ik heb mijn PY70 aangesloten met de Samsung HDTV decoder DCB H360R, en beeld is top ;) super :9~

[...]
Ok, maar hoe bedoel je minimaal dan? Je zegt dat je de tv met een HD decoder aangesloten hebt, terwijl je plaatje Ned 2 laat zien en dat is gewoon SD. Dat HD materiaal top er uit ziet snap ik, maar het gaat mij meer om de digitale tv zenders, niet de HD zenders :)

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:38:
[...]

Ok, maar hoe bedoel je minimaal dan? Je zegt dat je de tv met een HD decoder aangesloten hebt, terwijl je plaatje Ned 2 laat zien en dat is gewoon SD. Dat HD materiaal top er uit ziet snap ik, maar het gaat mij meer om de digitale tv zenders, niet de HD zenders :)
Lees de thread over de desbetreffende decoder maar eens door, dan begrijp je zijn :9~ smiley

iR Profiel

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

Na lang zoeken en lezen ben ik er uit dat ik de TH42PY70 ga aanschaffen.

Nu lees ik soms alleen verhalen waar men de type aanduiding TH42PY70 gebruikt en soms staat er TH42PY70FA

Kan iemand mij vertellen waar die fa voor staat? Ik heb ergens gelezen dat deze beter met 24p om zou kunnen gaan (weliswaar 3:2 maar goed) dan wanneer je niet de fa variant zou hebben.

Echter nu zag ik vandaag bij de mediamarkt in de computer dat de TH42PY70FA 100 euro goedkoper is dan de TH42PY70?? Iemand die licht in de duisternis kan scheppen :P

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26
Hoera! Vandaag is m'n bestelde Panasonic 37PV70 bezorgd en aangesloten. En wow, wat een plaatje zeg! Echt heeeeeel mooi beeld!

Nu moet ik WEL zeggen dat ik duidelijk verschil zie tussen beeld vanaf m'n Pioneer DVD-speler via component aangesloten op 576p en m'n Sony harddisk-DVD recorder aangesloten via HDMI met upscaling ingesteld op 720p. Ik had als test de Xvid van The Simpsons Movie op een DVD'tje gebrand en eerst afgespeeld via m'n Pioneer. Toch aardig wat kartelrandjes zichtbaar. Vervolgens die DVD in m'n Sony gedaan, en het beeld is significant mooier, zonder kartelrandjes enzo. Dus de scaler van die Sony HDD-DVD recorder doet het dan toch wel beter dan de ingebouwde scaler van de Panasonic TV...

Heb ook de originele DVD van Finding Nemo via m'n Sony afgespeeld. Woooowwww, wat een prachtig beeld! Echt he-le-maal SUPER!

Verder ziet Digitenne, welke vanuit de Digitenne decoder ook via die Sony HDD-DVD recorder naar de TV komt, er zeker acceptabel uit. Niet te dicht op de TV gaan zitten, want dan zie je gewoon de lage bitrate van Digitenne zichtbaar worden. Maar vanaf 2-3 meter afstand ziet het er gewoon prima uit.

In ieder geval ben ik erg blij met deze aankoop en is het scherm (37 inch dus) in mijn huiskamer zeker niet te klein. Verder kan ik dus wel een DVD-speler met (goede) upscaling aanraden. Moet nu zeker weten mijn Sony recorder (type RDR-HX750) regio vrij laten maken want ik heb een aantal hele mooie films op R1 DVDs die ik natuurlijk wel geupscaled wil kunnen zien! ;)

• pvr

pvr

Plaatje wat ik laat zien is van digitale tv zenders.
Samsung HDTV decoder DCB H360R heb ik gekocht, omdat er hdmi opzit, en zodat het van anoloog naar digitaal wordt omgezet.
Beeld is nu al top, laat staan als we ooit eens HD krijgen :X

http://www.edam-volendam....ders%20en%20pluspakketten
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:38:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Haay schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:01:
Hoera! Vandaag is m'n bestelde Panasonic 37PV70 bezorgd en aangesloten. En wow, wat een plaatje zeg! Echt heeeeeel mooi beeld!
Mooi daar ga ik ook voor. Bij wie had je 'm besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Kan iemand mij uitleggen of het mogelijk is om mijn Computer aan te sluiten op mijn 42PV70 en dat ik dan beeld kan behouden op beide schermen? Moet ik dan een splitter hebben om het signaal uit mijn videokaart te splitten of kan ik een op de analoge uitgang zetten en de ander op de digitale uitgang van mij videokaart? Ik heb een ATI Radeon 9800 XT

Ook is het zo dat mijn TV 10 meter van mijn PC afstaat, ditzelfde geld voor mijn versterker met geluid, kan ik die kabels wel zo lang maken en zijn die eigenlijk wel beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Yoda schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:57:
Na lang zoeken en lezen ben ik er uit dat ik de TH42PY70 ga aanschaffen.

Nu lees ik soms alleen verhalen waar men de type aanduiding TH42PY70 gebruikt en soms staat er TH42PY70FA

Kan iemand mij vertellen waar die fa voor staat? Ik heb ergens gelezen dat deze beter met 24p om zou kunnen gaan (weliswaar 3:2 maar goed) dan wanneer je niet de fa variant zou hebben.

Echter nu zag ik vandaag bij de mediamarkt in de computer dat de TH42PY70FA 100 euro goedkoper is dan de TH42PY70?? Iemand die licht in de duisternis kan scheppen :P
Klopt, vertegenwoordiger van Panasonic bevestigde dat FA voor 24p ondersteuning staat. In de computer staan nu 2 artikelen ingeboekt, namelijk de oude (showmodellen) en de nieuwe FA modellen die uitgeleverd worden. En tja, inkoopsprijzen/verkoopprijzen dalen, dus zal de FA nu lager staan dan de originele PY70, omdat er niet meer op dat artikelnummer wordt verkocht ;)

(Foei, klanten mogen helemaal niet in de computer kijken... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
supersatan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:50:
[...]

Ferry34 misschien?
Bij de PV kan t niet, de overscan uitzetten dmv beeldinstellingen in het menu. Alleen via het servicemenu de overscan verminderen, maar dat laat ik wel doen.
Het lijkt me idd logisch dat dit alleen op hd signalen kan, maar dat is echt maar een gok!
Waarom wil je eigenlijk de overscan op de scart verminderen? Een ander type input zou een veel beter beeld geven, indien dat mogelijk is voor jouw situatie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:13:
Ik heb de 42PY70 in bestelling staan. Ik ga mijn huidige LCD sharp 42X20E omruilen voor de pana. De sharp heeft te veel last van banding (heb er nu 2 gehad). De verkoper rade mij aan over te stappen naar plasma omdat die minder last hebben van storingen zoals clouding, banding, dode pixels, slechte scherm uniformiteit. Heb er nu een tijdje naar zitten staren in de winkel en moet zeggen ziet er netjes uit. Ben nog wel beetje huiverig want dit wordt mijn 5e tv in een halfjaar tijd.
1st 2 samsungs LE37M86 versleten. Deze zijn de deur uit vanwege scart interventie
2nd 2 sharps versleten, de deur uit vanwege banding.
En nu dus de panasonic.

Maar ik heb eigenlijk nog 1 vraag. Hoe groot is die doos!?!?! Tot nu toe paste alles netjes in de auto... maar dit scherm is alleen al door de speakers 113cm lang. Hoop dus dat dit gaat passen.

Ik hoor graag jullie reactie.

DUS HOE GROOT IS DE DOOS VAN DE 42PY70?!?

Thx!
Pas op dat je de tv niet plat neerlegt! Plasma mag niet plat, want dan kan de glasplaat breken door zn eigen gewicht.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.