Ik kan bij AV2 inderdaad Hor AMP zien, maar daar staat geen waarde bij, dus ook niet aan te passen?de.lesse schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:23:
[...]
zoek naar Horizontal AMPlitude en Vertical AMPlitude en wijzig deze naar ev -3.
Je moet dit voor ev elk andere ingang doen.... (sommige ingangen hebben deze optie niet)
Het beeld van dit type is gewoon minder wit door die "vieze" coatinglaag. Op de PV70 is wit veel "witter". Daarom ben ik uiteindelijk ook voor de PV70 gegaan. Dit is in mijn opinie nog steeds de best plasma die Panasonic tot nu toe gemaakt heeft.Ferry34 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:39:
[...]
Interessant. Toch vreemd van de lagere opgegeven contrastwaarde. Het lijkt mij ook een logische verklaring waarom t wit niet zo heel wit is. Contrast is toch het verschil tussen t wit en zwart?
[ Voor 28% gewijzigd door supersatan op 27-12-2007 15:48 ]
Verwijderd
Ik heb de 42PY70 in bestelling staan. Ik ga mijn huidige LCD sharp 42X20E omruilen voor de pana. De sharp heeft te veel last van banding (heb er nu 2 gehad). De verkoper rade mij aan over te stappen naar plasma omdat die minder last hebben van storingen zoals clouding, banding, dode pixels, slechte scherm uniformiteit. Heb er nu een tijdje naar zitten staren in de winkel en moet zeggen ziet er netjes uit. Ben nog wel beetje huiverig want dit wordt mijn 5e tv in een halfjaar tijd.
1st 2 samsungs LE37M86 versleten. Deze zijn de deur uit vanwege scart interventie
2nd 2 sharps versleten, de deur uit vanwege banding.
En nu dus de panasonic.
Maar ik heb eigenlijk nog 1 vraag. Hoe groot is die doos!?!?! Tot nu toe paste alles netjes in de auto... maar dit scherm is alleen al door de speakers 113cm lang. Hoop dus dat dit gaat passen.
Ik hoor graag jullie reactie.
DUS HOE GROOT IS DE DOOS VAN DE 42PY70?!?
Thx!
1st 2 samsungs LE37M86 versleten. Deze zijn de deur uit vanwege scart interventie
En nu dus de panasonic.
Maar ik heb eigenlijk nog 1 vraag. Hoe groot is die doos!?!?! Tot nu toe paste alles netjes in de auto... maar dit scherm is alleen al door de speakers 113cm lang. Hoop dus dat dit gaat passen.
Thx!
google; 42PY70 box dimensions:
Re: Panasonic TH-42/50PZ70 Owners Thread Only
The box on the 42PY70 is 1,5mts by 80 cm
Btw, als je 5 tv's in een half jaar tijd verslijt, zou ik misschien eens bij mezelf te rade gaan, kijk je niet te kritisch naar je tv's? Tis niet zo dat het kijken naar een plasma hetzelfde is als door een raam naar buiten kijken, hou dat in je achterhoofd als je je py70 hebt
Btw, als je 5 tv's in een half jaar tijd verslijt, zou ik misschien eens bij mezelf te rade gaan, kijk je niet te kritisch naar je tv's? Tis niet zo dat het kijken naar een plasma hetzelfde is als door een raam naar buiten kijken, hou dat in je achterhoofd als je je py70 hebt

[ Voor 53% gewijzigd door Matthijs op 27-12-2007 16:31 ]
Verwijderd
Hey thx mate!Matthijs schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:28:
google; 42PY70 box dimensions:
Ik ben zeker niet te kritisch, als je rond de 1500 euro betaald wil je toch geen rare banden op je scherm (sharp) of interventie op je scart omdat samsung een product verkeerd ontwerpt.
Lees de topics over deze schermen maar eens, zowel buitenlandse al NL. Ik vind het schande dat die toestellen nog gewoon in de schappen staan. Maar ja... als je de storing niet ziet of voor lief neemt... ieder zijn ding natuurlijk.
Verwijderd
Weet bijna wel zeker dat je met die Pana voor de komende tijd goed gaat zitten. Ook ik ben recent overgestapt vaan een Full HD LCD ( Toshiba ) naar een Pana Plasma, an i couldn't be happierVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:13:
Ben nog wel beetje huiverig want dit wordt mijn 5e tv in een halfjaar tijd.
Edit: zou je mij ( ons ) misschien ook even op de hoogte kunnen houden mbt tot je niewe aankoop?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 16:40 ]
Verwijderd
Heb je ook wel gelijk in hoor, maar ik heb het zelf ook meegemaakt en geloof me banding is echt héél erg strorend als het flink aanwezig is, want als je het eenmaal ziet is het erg lastig om het te negeren.Matthijs schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:28:
terug opnieuw proberen, maar nu zonder de scart kabel.supersatan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:37:
[...]
Ik kan bij AV2 inderdaad Hor AMP zien, maar daar staat geen waarde bij, dus ook niet aan te passen?
Thanx, nu lukt het inderdaad welde.lesse schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:57:
[...]
terug opnieuw proberen, maar nu zonder de scart kabel.
[ Voor 10% gewijzigd door supersatan op 27-12-2007 19:23 ]
Verwijderd
wat is het nut dan van die optische ingang?Dvamber schreef op donderdag 27 december 2007 @ 01:21:
[...]
Ik heb een 42PV700 en die heeft wel degelijk een optische uitgang. Maar dit weet ik ook: het toestel geeft het 5.1 signaal NIET door via de optische uitgang. Als je er een 5.1 signaal naartoe stuurt via HDMI, dan is het een geknetter door de TV luidsprekers en geen lus doorheen naar de receiver. Alles moet dus individueel naar de receiver. Ik heb zo ook ondervonden dat de HDMI out van de PS3 geen 5.1 signaal maar een 2.0 signaal meestuurt, dus een PS3 moet je ook via de optical out naar een receiver leiden.
en hoe kant ik mijn probleem dan oplossen met de PV70FA?
read post:
ik zit met een problem.
ben van plan om de TH42PV70FA aan te schaffen.
mijn setup zou zijn: xbox via component kabel naar tv en optic fibre van component kabel naar mijn receiver.
nu zou ik later op de 2 HDMI een digitale digicorder willen aansluiten voor HDTV en een laptop met HDMI uitgang om HD films te streamen naar de tv.
nu is mijn vraag hoe krijg ik het 5.1 geluid naar de receiver?
ik weet wel dat de PV700F een optical uitgang heeft?
Beeld met de PY70 die omgaat met gewoon SD materiaal is minimaal.
Maar ik heb mijn PY70 aangesloten met de Samsung HDTV decoder DCB H360R, en beeld is top
super
Foto eerder gepost..............

Was van de week bij me rijke zwager, die een Loewe Individual 40 Compose Full-HD heeft gekocht, met dezelfde aansluitingen wat ik heb, maar ik vind het beeld bagger.
Er stond een voetbalwedstrijd aan, maar ik werdt gek van de bal die haperend langs kwam.
En dat terwijl deze loewe 4500€ kost
En wil nog ff wat kwijt over de zwart waarde van de pana@pio
Ik heb bij Van Inge in Purmerend, de pio en de pana bekeken, maar je ziet bijna of helemaal geen verschil met het blote oog.(persoonlijke keus)
Als je goed om je heen kijkt, naar zwarte objecten@voorwerpen, zie je dat niet alles pikzwart is.
En die 1000€ die je bespaart op je pana, kan je over een paar jaar weer een ander van halen
Maar ik heb mijn PY70 aangesloten met de Samsung HDTV decoder DCB H360R, en beeld is top
Foto eerder gepost..............

Was van de week bij me rijke zwager, die een Loewe Individual 40 Compose Full-HD heeft gekocht, met dezelfde aansluitingen wat ik heb, maar ik vind het beeld bagger.
Er stond een voetbalwedstrijd aan, maar ik werdt gek van de bal die haperend langs kwam.
En dat terwijl deze loewe 4500€ kost

En wil nog ff wat kwijt over de zwart waarde van de pana@pio
Ik heb bij Van Inge in Purmerend, de pio en de pana bekeken, maar je ziet bijna of helemaal geen verschil met het blote oog.(persoonlijke keus)
Als je goed om je heen kijkt, naar zwarte objecten@voorwerpen, zie je dat niet alles pikzwart is.
En die 1000€ die je bespaart op je pana, kan je over een paar jaar weer een ander van halen
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:35:
Edit: zou je mij ( ons ) misschien ook even op de hoogte kunnen houden mbt tot je niewe aankoop?Ik ben voornamlijk erg beniewd hoe die PY70 omgaat met gewoon SD materiaal, dus gewoon tv kijken. Voor het geval ik over een tijdje misschien naar een Full HD plasma wil
. Maar alleen als SD ook goed te kijken valt, zonder banding en allerlij nasty artifacts in beeld
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Verwijderd
Ok, maar hoe bedoel je minimaal dan? Je zegt dat je de tv met een HD decoder aangesloten hebt, terwijl je plaatje Ned 2 laat zien en dat is gewoon SD. Dat HD materiaal top er uit ziet snap ik, maar het gaat mij meer om de digitale tv zenders, niet de HD zenderspvr schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:31:
Beeld met de PY70 die omgaat met gewoon SD materiaal is minimaal.
Maar ik heb mijn PY70 aangesloten met de Samsung HDTV decoder DCB H360R, en beeld is topsuper
[...]
Lees de thread over de desbetreffende decoder maar eens door, dan begrijp je zijnVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:38:
[...]
Ok, maar hoe bedoel je minimaal dan? Je zegt dat je de tv met een HD decoder aangesloten hebt, terwijl je plaatje Ned 2 laat zien en dat is gewoon SD. Dat HD materiaal top er uit ziet snap ik, maar het gaat mij meer om de digitale tv zenders, niet de HD zenders
Na lang zoeken en lezen ben ik er uit dat ik de TH42PY70 ga aanschaffen.
Nu lees ik soms alleen verhalen waar men de type aanduiding TH42PY70 gebruikt en soms staat er TH42PY70FA
Kan iemand mij vertellen waar die fa voor staat? Ik heb ergens gelezen dat deze beter met 24p om zou kunnen gaan (weliswaar 3:2 maar goed) dan wanneer je niet de fa variant zou hebben.
Echter nu zag ik vandaag bij de mediamarkt in de computer dat de TH42PY70FA 100 euro goedkoper is dan de TH42PY70?? Iemand die licht in de duisternis kan scheppen
Nu lees ik soms alleen verhalen waar men de type aanduiding TH42PY70 gebruikt en soms staat er TH42PY70FA
Kan iemand mij vertellen waar die fa voor staat? Ik heb ergens gelezen dat deze beter met 24p om zou kunnen gaan (weliswaar 3:2 maar goed) dan wanneer je niet de fa variant zou hebben.
Echter nu zag ik vandaag bij de mediamarkt in de computer dat de TH42PY70FA 100 euro goedkoper is dan de TH42PY70?? Iemand die licht in de duisternis kan scheppen
Hoera! Vandaag is m'n bestelde Panasonic 37PV70 bezorgd en aangesloten. En wow, wat een plaatje zeg! Echt heeeeeel mooi beeld!
Nu moet ik WEL zeggen dat ik duidelijk verschil zie tussen beeld vanaf m'n Pioneer DVD-speler via component aangesloten op 576p en m'n Sony harddisk-DVD recorder aangesloten via HDMI met upscaling ingesteld op 720p. Ik had als test de Xvid van The Simpsons Movie op een DVD'tje gebrand en eerst afgespeeld via m'n Pioneer. Toch aardig wat kartelrandjes zichtbaar. Vervolgens die DVD in m'n Sony gedaan, en het beeld is significant mooier, zonder kartelrandjes enzo. Dus de scaler van die Sony HDD-DVD recorder doet het dan toch wel beter dan de ingebouwde scaler van de Panasonic TV...
Heb ook de originele DVD van Finding Nemo via m'n Sony afgespeeld. Woooowwww, wat een prachtig beeld! Echt he-le-maal SUPER!
Verder ziet Digitenne, welke vanuit de Digitenne decoder ook via die Sony HDD-DVD recorder naar de TV komt, er zeker acceptabel uit. Niet te dicht op de TV gaan zitten, want dan zie je gewoon de lage bitrate van Digitenne zichtbaar worden. Maar vanaf 2-3 meter afstand ziet het er gewoon prima uit.
In ieder geval ben ik erg blij met deze aankoop en is het scherm (37 inch dus) in mijn huiskamer zeker niet te klein. Verder kan ik dus wel een DVD-speler met (goede) upscaling aanraden. Moet nu zeker weten mijn Sony recorder (type RDR-HX750) regio vrij laten maken want ik heb een aantal hele mooie films op R1 DVDs die ik natuurlijk wel geupscaled wil kunnen zien!
Nu moet ik WEL zeggen dat ik duidelijk verschil zie tussen beeld vanaf m'n Pioneer DVD-speler via component aangesloten op 576p en m'n Sony harddisk-DVD recorder aangesloten via HDMI met upscaling ingesteld op 720p. Ik had als test de Xvid van The Simpsons Movie op een DVD'tje gebrand en eerst afgespeeld via m'n Pioneer. Toch aardig wat kartelrandjes zichtbaar. Vervolgens die DVD in m'n Sony gedaan, en het beeld is significant mooier, zonder kartelrandjes enzo. Dus de scaler van die Sony HDD-DVD recorder doet het dan toch wel beter dan de ingebouwde scaler van de Panasonic TV...
Heb ook de originele DVD van Finding Nemo via m'n Sony afgespeeld. Woooowwww, wat een prachtig beeld! Echt he-le-maal SUPER!
Verder ziet Digitenne, welke vanuit de Digitenne decoder ook via die Sony HDD-DVD recorder naar de TV komt, er zeker acceptabel uit. Niet te dicht op de TV gaan zitten, want dan zie je gewoon de lage bitrate van Digitenne zichtbaar worden. Maar vanaf 2-3 meter afstand ziet het er gewoon prima uit.
In ieder geval ben ik erg blij met deze aankoop en is het scherm (37 inch dus) in mijn huiskamer zeker niet te klein. Verder kan ik dus wel een DVD-speler met (goede) upscaling aanraden. Moet nu zeker weten mijn Sony recorder (type RDR-HX750) regio vrij laten maken want ik heb een aantal hele mooie films op R1 DVDs die ik natuurlijk wel geupscaled wil kunnen zien!
Plaatje wat ik laat zien is van digitale tv zenders.
Samsung HDTV decoder DCB H360R heb ik gekocht, omdat er hdmi opzit, en zodat het van anoloog naar digitaal wordt omgezet.
Beeld is nu al top, laat staan als we ooit eens HD krijgen
http://www.edam-volendam....ders%20en%20pluspakketten
Samsung HDTV decoder DCB H360R heb ik gekocht, omdat er hdmi opzit, en zodat het van anoloog naar digitaal wordt omgezet.
Beeld is nu al top, laat staan als we ooit eens HD krijgen

http://www.edam-volendam....ders%20en%20pluspakketten
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:38:
[...]
Ok, maar hoe bedoel je minimaal dan? Je zegt dat je de tv met een HD decoder aangesloten hebt, terwijl je plaatje Ned 2 laat zien en dat is gewoon SD. Dat HD materiaal top er uit ziet snap ik, maar het gaat mij meer om de digitale tv zenders, niet de HD zenders
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Mooi daar ga ik ook voor. Bij wie had je 'm besteld?Haay schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:01:
Hoera! Vandaag is m'n bestelde Panasonic 37PV70 bezorgd en aangesloten. En wow, wat een plaatje zeg! Echt heeeeeel mooi beeld!
Kan iemand mij uitleggen of het mogelijk is om mijn Computer aan te sluiten op mijn 42PV70 en dat ik dan beeld kan behouden op beide schermen? Moet ik dan een splitter hebben om het signaal uit mijn videokaart te splitten of kan ik een op de analoge uitgang zetten en de ander op de digitale uitgang van mij videokaart? Ik heb een ATI Radeon 9800 XT
Ook is het zo dat mijn TV 10 meter van mijn PC afstaat, ditzelfde geld voor mijn versterker met geluid, kan ik die kabels wel zo lang maken en zijn die eigenlijk wel beschikbaar?
Ook is het zo dat mijn TV 10 meter van mijn PC afstaat, ditzelfde geld voor mijn versterker met geluid, kan ik die kabels wel zo lang maken en zijn die eigenlijk wel beschikbaar?
Klopt, vertegenwoordiger van Panasonic bevestigde dat FA voor 24p ondersteuning staat. In de computer staan nu 2 artikelen ingeboekt, namelijk de oude (showmodellen) en de nieuwe FA modellen die uitgeleverd worden. En tja, inkoopsprijzen/verkoopprijzen dalen, dus zal de FA nu lager staan dan de originele PY70, omdat er niet meer op dat artikelnummer wordt verkochtYoda schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:57:
Na lang zoeken en lezen ben ik er uit dat ik de TH42PY70 ga aanschaffen.
(Foei, klanten mogen helemaal niet in de computer kijken...
Bij de PV kan t niet, de overscan uitzetten dmv beeldinstellingen in het menu. Alleen via het servicemenu de overscan verminderen, maar dat laat ik wel doen.supersatan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:50:
[...]
Ik dacht dat uitzetten alleen op de PY serie kon? Alleen de overcan verminderen zou mogelijk moeten zijn op de 42PV70 had ik begrepen.
Via scart kan ik de overscan dus niet verminderen in het servicemenu?
Kan iemand dit bevestigen?
Ferry34 misschien?
Het lijkt me idd logisch dat dit alleen op hd signalen kan, maar dat is echt maar een gok!
Waarom wil je eigenlijk de overscan op de scart verminderen? Een ander type input zou een veel beter beeld geven, indien dat mogelijk is voor jouw situatie natuurlijk.
Pas op dat je de tv niet plat neerlegt! Plasma mag niet plat, want dan kan de glasplaat breken door zn eigen gewicht.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:13:
Ik heb de 42PY70 in bestelling staan. Ik ga mijn huidige LCD sharp 42X20E omruilen voor de pana. De sharp heeft te veel last van banding (heb er nu 2 gehad). De verkoper rade mij aan over te stappen naar plasma omdat die minder last hebben van storingen zoals clouding, banding, dode pixels, slechte scherm uniformiteit. Heb er nu een tijdje naar zitten staren in de winkel en moet zeggen ziet er netjes uit. Ben nog wel beetje huiverig want dit wordt mijn 5e tv in een halfjaar tijd.
En nu dus de panasonic.
Thx!
Ik heb het inmiddels zelf al gedaan. De standaard overscan vind ik gewoon veel te groot.Ferry34 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:17:
[...]
Bij de PV kan t niet, de overscan uitzetten dmv beeldinstellingen in het menu. Alleen via het servicemenu de overscan verminderen, maar dat laat ik wel doen.
Het lijkt me idd logisch dat dit alleen op hd signalen kan, maar dat is echt maar een gok!
Waarom wil je eigenlijk de overscan op de scart verminderen? Een ander type input zou een veel beter beeld geven, indien dat mogelijk is voor jouw situatie natuurlijk.
Hij staat nu op -3 (minimale overcan).
Mijn satteliet ontvanger heeft alleen een RGB scart aansluiting, vandaar. Beeld is overigens prima nu.
Het is nog maar de vraag wat ze bedoelen met "24p" ondersteuning. Ik kan me immers niet inbeelden dat ze met een sub-identifier ineens zouden aanduiden dat het paneel daadwerkelijk het beeld in 24p kan weergeven.NeoPhix schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:01:
[...]
Klopt, vertegenwoordiger van Panasonic bevestigde dat FA voor 24p ondersteuning staat. In de computer staan nu 2 artikelen ingeboekt, namelijk de oude (showmodellen) en de nieuwe FA modellen die uitgeleverd worden. En tja, inkoopsprijzen/verkoopprijzen dalen, dus zal de FA nu lager staan dan de originele PY70, omdat er niet meer op dat artikelnummer wordt verkocht
Ik heb zelf de 42PV70FA en alhoewel dit nergens te vinden is, blijkt hij ook gewoon 24p te begrijpen (kan getest worden door de PS3 geforceerd 24p te laten uitsturen). Ik ben er echter vrij zeker van dat die 24p intern gewoon omgezet wordt naar 60p via 3:2 pulldown. Wellicht is het met de PY70FA net hetzelfde.
Afmetingen v/d doos: 148x40x77cm (lxbrxh)Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:13:
En nu dus de panasonic.
Thx!
En idd opletten dat je 'm staand vervoerd
Van deze pana ga je zeker geen spijt krijgen.
Is dat niet moeilijk dan, om die overscan eruit te halen? Ik ben er nogal huiverig voor om t zelf te doen, maar aan de andere kant kan ik dan misschien de calibratie afzeggen.supersatan schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:31:
[...]
Ik heb het inmiddels zelf al gedaan. De standaard overscan vind ik gewoon veel te groot.
Hij staat nu op -3 (minimale overcan).
Mijn satteliet ontvanger heeft alleen een RGB scart aansluiting, vandaar. Beeld is overigens prima nu.
Ik had mijn 37PV70 besteld bij www.goedkopen.nl, voor 924 euro (aanbieding, geldig tot 31-12). Kwam nog 8 euro verdwijderingsbijdrage en 50 euro voor bezorging (inclusief installatie en aansluiting) bij.Sjah schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 00:06:
Mooi daar ga ik ook voor. Bij wie had je 'm besteld?
En oh oh oh, wat ziet Band of Brothers er prachtig uit op dat plasmascherm!
Goed twijfel voor in mijn nieuwe huis heel erg tussen de 50PY70 en de 42PY700.
Even wat info:
- Heb geen XBOX / PS3 en ben dat ook niet van plan.
- Heb wel een media center waar wellicht is een potje pes of fifa ofzo opgedaan wordt, maar voornamelijk wordt er opgenomen tv/films gekeken. En het liefst dan natuulijk in HD (dan wel full of ready)
Die 50 inch is natuurlijk "maar" HD ready en die 42 inch is full HD. Maar weet dus echt niet welke ik moet nemen, die 50 inch is natuurlijk wel groter maar is dat niet vervelend als ik dan 1080 HD kijk? Weet het echt even niet meer. Ben zo bang dat als ik die HD ready neem ik dan over een half jaar tegen dingen aan loop die ik niet had gehad als ik wel een Full HD had gekocht.
Voor gewone dvd maakt het niet uit of die hem upscaled naar 720 of 1080 toch? Of doet hij dat alleen maar naar 720? Heeft 720 of 1080 nog iets te maken met blu ray of is dat helemaal niet relevant?
Ben niet zo thuis in de TV techniek, dus weet ook niet of er over 6 maanden iets aan zit te komen waar ik echt Full hd voor nodig heb.
En het verschil tussen PV en PY is toch een digitale tuner of sla ik de plank mis (die de PY niet heeft)? Maakt het trouwens voor gewone tv analoog of digitaal nog uit of je hd ready of full hd hebt? Nee toch, of mis ik hier ook weer iets? Als ik kijk bij cameranu.nl zie ik bij die PV geen viera ondersteuning voor meerdere devices staan is dat het verschil?
Qua prijs zijn deze 2 ongeveer gelijk, het liefst koop ik die 50 PY700 maar goed die is ff 600 euro duurder
In de huiskamer zal de afstand ongeveer 4 a 4,5 meter zijn naar de tv.
Pfff hoe dan ook een hoop onduidelijkheiden. En die verkopers praten alleen naar hun grootste marge heb ik het idee
Iemand die mij een beetje kan helpen kiezen? Volgens mij is dit voor veel mensen handige info, en dus zeker toepasselijk in dit topic.
Even wat info:
- Heb wel een media center waar wellicht is een potje pes of fifa ofzo opgedaan wordt, maar voornamelijk wordt er opgenomen tv/films gekeken. En het liefst dan natuulijk in HD (dan wel full of ready)
Die 50 inch is natuurlijk "maar" HD ready en die 42 inch is full HD. Maar weet dus echt niet welke ik moet nemen, die 50 inch is natuurlijk wel groter maar is dat niet vervelend als ik dan 1080 HD kijk? Weet het echt even niet meer. Ben zo bang dat als ik die HD ready neem ik dan over een half jaar tegen dingen aan loop die ik niet had gehad als ik wel een Full HD had gekocht.
Voor gewone dvd maakt het niet uit of die hem upscaled naar 720 of 1080 toch? Of doet hij dat alleen maar naar 720? Heeft 720 of 1080 nog iets te maken met blu ray of is dat helemaal niet relevant?
Ben niet zo thuis in de TV techniek, dus weet ook niet of er over 6 maanden iets aan zit te komen waar ik echt Full hd voor nodig heb.
En het verschil tussen PV en PY is toch een digitale tuner of sla ik de plank mis (die de PY niet heeft)? Maakt het trouwens voor gewone tv analoog of digitaal nog uit of je hd ready of full hd hebt? Nee toch, of mis ik hier ook weer iets? Als ik kijk bij cameranu.nl zie ik bij die PV geen viera ondersteuning voor meerdere devices staan is dat het verschil?
Qua prijs zijn deze 2 ongeveer gelijk, het liefst koop ik die 50 PY700 maar goed die is ff 600 euro duurder
Pfff hoe dan ook een hoop onduidelijkheiden. En die verkopers praten alleen naar hun grootste marge heb ik het idee
Iemand die mij een beetje kan helpen kiezen? Volgens mij is dit voor veel mensen handige info, en dus zeker toepasselijk in dit topic.
[ Voor 13% gewijzigd door Operations op 28-12-2007 21:34 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt. Beide genoemde modellen zijn namelijk Full HD, zoals de gehele PY-serie, dus ook de TH-50PY70. De voordelen van Full HD komen pas goed tot hun recht bij de grotere beeldformaten, al zal 4,5 meter op de grens zitten van wél of geen verschil zien met HD Ready. Maar ik zou in jouw geval voor de TH-50PY70 gaan. 42-inch in Full HD biedt op die kijkafstand geen voordelen. Dan kun je beter de TH-42PV70 kopen, als je toch een 42-inch wilt.Operations schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:22:
...
...
Okee wat wil ik:mh1956 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:37:
[...]
Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt. Beide genoemde modellen zijn namelijk Full HD, zoals de gehele PY-serie, dus ook de TH-50PY70. De voordelen van Full HD komen pas goed tot hun recht bij de grotere beeldformaten, al zal 4,5 meter op de grens zitten van wél of geen verschil zien met HD Ready. Maar ik zou in jouw geval voor de TH-50PY70 gaan. 42-inch in Full HD biedt op die kijkafstand geen voordelen. Dan kun je beter de TH-42PV70 kopen, als je toch een 42-inch wilt.
-50 inch
- full hd
- geheel zwart, en niet van dat zwart waar je lampen en licht heel duidelijk in terug ziet. Dus matzwart dan toch?
Ik dacht namelijk dat alleen de duurdere serie dus de 700 full hd was, althans dat vond die bink bij de media markt
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
De PV-serie van Panasonic is uitsluitend HD Ready, de PY-serie uitsluitend Full HD.Operations schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:45:
[...]
Okee wat wil ik:
-50 inch
- full hd
- geheel zwart, en niet van dat zwart waar je lampen en licht heel duidelijk in terug ziet. Dus matzwart dan toch?
Ik dacht namelijk dat alleen de duurdere serie dus de 700 full hd was, althans dat vond die bink bij de media marktWat is dan het preciese verschil tussen 70 en 700 (alleen geluid?) en PV en PY?
In de meeste gevallen hebben de 700-modellen een HDMI-aansluiting extra, beter geluid, meestal ook een SD-lezer, maar eerlijk gezegd, kijk eens op de site van Panasonic zelf. Bij de plasma-modellen vind je een grote banner met Vergelijken. Als je daar op klikt kun je uit alle leverbare modellen die kiezen die je met elkaar wilt vergelijken. Je krijgt dan een duidelijk overzicht van alle overeenkomsten en verschillen.
Mmm die heeft panasonic.com niet, maar ga ik meteen ff doen! Maar ging mij meer om die dingen als is er over 6 maanden iets waar ik echt full hd nodig heb (bijwijs van spreke dan he)?mh1956 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:56:
[...]
De PV-serie van Panasonic is uitsluitend HD Ready, de PY-serie uitsluitend Full HD.
In de meeste gevallen hebben de 700-modellen een HDMI-aansluiting extra, beter geluid, meestal ook een SD-lezer, maar eerlijk gezegd, kijk eens op de site van Panasonic zelf. Bij de plasma-modellen vind je een grote banner met Vergelijken. Als je daar op klikt kun je uit alle leverbare modellen die kiezen die je met elkaar wilt vergelijken. Je krijgt dan een duidelijk overzicht van alle overeenkomsten en verschillen.
- Is het zwart (van de behuizing) van de Pv/Py 70/700 gelijk? of weerkaatst die ene toch meer dan de ander
- Voor gewone tv maakt het niet uit toch?
- Die contrastratio wat hoger is van de PV tov PY is dat noemswaardig?
- Die kleuren 29 mln tegen 68 mln (pv tegen py) is dat noemenswaardig en zie je dat?
Zoek dus eigenlijk mensen die ze allebei hebben gehad of ergens werken met de tv's en verstand van zaken
-- Top die vergelijk optie!!! --
Alleen de persoonlijke ervaringen moet ik denk ik toch o.a. hier zoeken
[ Voor 17% gewijzigd door Operations op 28-12-2007 22:08 ]
Verwijderd
Ja, maar zo kun je niet bepalen of een tv goede of slechte zwartwaardes heeft. Een tv met slechtepvr schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:31:
En wil nog ff wat kwijt over de zwart waarde van de pana@pio![]()
[...]
zwartwaardes valt door de mand als je in een donkere ruimte kijkt, naar donkere scenes.
Bij TV's met matige zwartwaardes kijk je dan als het ware in een grijze bak licht. (je zal vast wel eens een LCD in het donker hebben bekeken
Overdag met veel licht (winkel/showroom) is het zeer moeilijk onderscheid te maken hoe goed
een scherm nou daadwerkelijk is qua contrast/blacklevels, vandaar dat veel
mensen vallen voor LCD.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 23:45 ]
Het is niet omdat ik n hd-ready heb en geen full hd, maar ik zou maar s gaan kijken of je t geld niet beter in je zak kan houden en n hd-ready kan kopen.Operations schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:22:
Even wat info:
Je zegt dat je geen xbox360 of ps3 hebt of gaat kopen, dus geen hd gaming. Kan je pc wel goed full-hd weergeven? En je kijkt geen digitale tv, maar je wilt wel opgenomen tv programma's kijken in hd, maar dat kan dus eigenlijk niet. Denk dat je geen blu-ray of hd-dvd speler hebt. Ik zie geen enkele reden waarom je n full-hd tv zou moeten kopen. Sterker nog, ik weet zeker dat je met jouw gebruik (analoge tv-zenders en dvd's) het verschil niet zal zien. Je moet t zelf maar 's gaan vergelijken in de winkel en dan niet gaan kijken naar die hd demo's, maar naar analoge tv en neem je eigen dvd's mee! Alleen dan kan je zien of jouw spul er goed uit komt te zien!
Het verschil tussen de PV en de PY: PV is hd-ready, PY is full hd.
Kijk s naar de TH42PV70, misschien n goede keuze? Een 50 inch is geweldig (heb ik ook), maar niet zo goed als je er geen hd op kijkt. Ik vind t verschil tussen n hd-dvd en gewone dvd's op zo'n scherm erg groot! Bij gewone dvd's zie ik veel ruis omdat t scherm ook nog s zo groot is, valt t meer op. Zelf testen dus, succes!
[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 29-12-2007 01:15 ]
Ik kijk altijd in een donkere ruimte naar mijn PY70.
die PY70 verbruikt zoveel stroom, dat me vrouw de kerst verlichting ook niet meer mag aan doen.
Apple
Je maakt een vergelijking met LCD@Plasma, en ik had het over het verschil qua zwartwaardes tussen Pio@Pana plasma,s.
die PY70 verbruikt zoveel stroom, dat me vrouw de kerst verlichting ook niet meer mag aan doen.
Apple
Je maakt een vergelijking met LCD@Plasma, en ik had het over het verschil qua zwartwaardes tussen Pio@Pana plasma,s.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:40:
[...]
Ja, maar zo kun je niet bepalen of een tv goede of slechte zwartwaardes heeft. Een tv met slechte
zwartwaardes valt door de mand als je in een donkere ruimte kijkt, naar donkere scenes.
Bij TV's met matige zwartwaardes kijk je dan als het ware in een grijze bak licht. (je zal vast wel eens een LCD in het donker hebben bekeken)
Overdag met veel licht (winkel/showroom) is het zeer moeilijk onderscheid te maken hoe goed
een scherm nou daadwerkelijk is qua contrast/blacklevels, vandaar dat veel
mensen vallen voor LCD.
HD speler komt in mijn media center, en kijk idd ook nog opgenomen analoge tv. Gaat wel digitale tv komen, maar weet nog niet welke provider dus kan ook nog geen digitaal opneem spul kopen voor in mijn media center (floppyDTV en Alphacam bijvoorbeeld).Ferry34 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:03:
[...]
Het is niet omdat ik n hd-ready heb en geen full hd, maar ik zou maar s gaan kijken of je t geld niet beter in je zak kan houden en n hd-ready kan kopen.
Je zegt dat je geen xbox360 of ps3 hebt of gaat kopen, dus geen hd gaming. Kan je pc wel goed full-hd weergeven? En je kijkt geen digitale tv, maar je wilt wel opgenomen tv programma's kijken in hd, maar dat kan dus eigenlijk niet. Denk dat je geen blu-ray of hd-dvd speler hebt. Ik zie geen enkele reden waarom je n full-hd tv zou moeten kopen. Sterker nog, ik weet zeker dat je met jouw gebruik (analoge tv-zenders en dvd's) het verschil niet zal zien. Je moet t zelf maar 's gaan vergelijken in de winkel en dan niet gaan kijken naar die hd demo's, maar naar analoge tv en neem je eigen dvd's mee! Alleen dan kan je zien of jouw spul er goed uit komt te zien!
Het verschil tussen de PV en de PY: PV is hd-ready, PY is full hd.
Kijk s naar de TH42PV70, misschien n goede keuze? Een 50 inch is geweldig (heb ik ook), maar niet zo goed als je er geen hd op kijkt. Ik vind t verschil tussen n hd-dvd en gewone dvd's op zo'n scherm erg groot! Bij gewone dvd's zie ik veel ruis omdat t scherm ook nog s zo groot is, valt t meer op. Zelf testen dus, succes!
Maar ook veel gedownloade HD films. En veel ruis bij dvd's mmmm ligt dat niet aan je dvd speler dan? Heeft dat niks met dat upscalen te maken dan? En neem aan dat je dat ruis zit van dichtbij maar op 4,5 meter valt het toch wel mee? Wil toch wel 50 inch
[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 29-12-2007 10:53 ]
Verwijderd
Ik ben sinds enige tijd in het bezit van de Panasonic 42PV70. Ik heb daarop een home cinema-set aangesloten, de Panasonic SC-PT850EG, via HDMI-aansluiting. Nu staat het uitgangssignaal van de dvd-speler standaard ingesteld op 570p, maar wat is eigenlijk voor mijn tv het meest aangewezen ?
720p, 720i, 1080p of 1080i ? Alvast bedankt aan wie me enige tips kan geven.
Even in ter goede orde, de 50PY70 is ook full HD. Ik maakte die fout in het begin ook, alleen de 700 serie is duurder omdat ze betere speakers en een extra HDMI poort hebben.Goed twijfel voor in mijn nieuwe huis heel erg tussen de 50PY70 en de 42PY700.
.....
Ik heb in een soort gelijke dilemma gestaan (in een winkel waar ze geen 50PY op voorraad hadden), of 42FullHD of 50HD ready. Uiteindelijk heb ik niet kunnen kiezen, wilde perse 1080P en 50". En dus elders een 50PY70 gekocht, waar ik absoluut nog geen seconde spijt van gehad heb
Als ik je zou mogen helpen kiezen, neem de 50PY70, 50" is nooit te groot (je went er snel aan) en er komt gewoon steeds meer 1080P content, en dat zal alleen nog maar toenemen.
Temminste, neem aan dat je een investering voor wellicht 5 a 10 jaar doet.
Ja het is zeker een investering voor ongeveer 7 jaar jah. Dus denk ook dat die het gaat worden. Je hebt geen last van de behuizing van de tv en het licht wat daar op valt enzo? Verder nog helemaal geen nadelen gevonden? Analoog tv is ook nog redelijk te doen? DVD is niet te lelijk door het ruis?Madshark schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:28:
[...]
Even in ter goede orde, de 50PY70 is ook full HD. Ik maakte die fout in het begin ook, alleen de 700 serie is duurder omdat ze betere speakers en een extra HDMI poort hebben.
Ik heb in een soort gelijke dilemma gestaan (in een winkel waar ze geen 50PY op voorraad hadden), of 42FullHD of 50HD ready. Uiteindelijk heb ik niet kunnen kiezen, wilde perse 1080P en 50". En dus elders een 50PY70 gekocht, waar ik absoluut nog geen seconde spijt van gehad heb
Als ik je zou mogen helpen kiezen, neem de 50PY70, 50" is nooit te groot (je went er snel aan) en er komt gewoon steeds meer 1080P content, en dat zal alleen nog maar toenemen.
Temminste, neem aan dat je een investering voor wellicht 5 a 10 jaar doet.
Verwijderd
Dat snapte ik, maar ik wilde aangeven dat je - ook bij de vergelijking Pio vs Panny plasma - paspvr schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 09:34:
I
Apple
goed het verschil in blacklevel ziet in het donker. Zet eens een zwart scherm op in een donkere ruimte bij een Pioneer Kuro en een Panny, het verschil is aanzienlijk.
Nee, heb er zeker geen last van, mijn TV staat tegen een muur, waarbij het raam aan de overkant is (dus er komt best veel licht binnen). Het scherm is zowieso mat, dus veel spiegeling zul je niet hebben, ook vanwege de lichtopbrengst natuurlijk.Operations schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:55:
[...]
Ja het is zeker een investering voor ongeveer 7 jaar jah. Dus denk ook dat die het gaat worden. Je hebt geen last van de behuizing van de tv en het licht wat daar op valt enzo? Verder nog helemaal geen nadelen gevonden? Analoog tv is ook nog redelijk te doen? DVD is niet te lelijk door het ruis?
Analoog TV heb ik niet, kan ik dus ook geen mening over geven, ik kijk TV via satelliet (Dreambox7000 met RGB via SCART aangesloten), beeld hiervan is het beste wat ik ooit op een non-CRT TV gezien heb, de upscaler is dus heel erg goed.
DVD's idem, beeld is eigenlijk perfect, geen ruis, ook geen lelijke artifacten die je op een LCD redelijk snel ziet. Nou is dit denk ik ook sterk afhankelijk van de DVD speler, ik kijk voornamelijk DVD's als ISO of VOB via een Xbox1 met XBMC (op component) of als DVD schijfje in een PS3 (HDMI)
Een poosje terug stelde ik hier al eens een vraag over "flitsende ondertiteling". Ik heb een 42PY70, aangesloten via component op een Sony DVP-NS585P dvd-speler. Ik zie regelmatig onder in beeld iets van een soort flits als de ondertiteling van regel wisselt. Iemand bekend mee? Vreemd genoeg valt het mijn vriendin niet op.
Ik kreeg eerder al de tip dat dit aan de software van de speler zou kunnen liggen, of aan de tv-instellingen m.b.t. ruisonderdrukking. Maar wat zou ik dan anders moeten instellen? Bij mijn weten staat de ruisonderdrukking al op minimaal
Iemand met aanvullende tips?
Ik kreeg eerder al de tip dat dit aan de software van de speler zou kunnen liggen, of aan de tv-instellingen m.b.t. ruisonderdrukking. Maar wat zou ik dan anders moeten instellen? Bij mijn weten staat de ruisonderdrukking al op minimaal
Dat zijn volgens mij fosfor trails. Tik even bij bij quicksearch bovenaan "fosfor" in, dan vind je een heel verhaal daarover.JME schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:39:
Een poosje terug stelde ik hier al eens een vraag over "flitsende ondertiteling". Ik heb een 42PY70, aangesloten via component op een Sony DVP-NS585P dvd-speler. Ik zie regelmatig onder in beeld iets van een soort flits als de ondertiteling van regel wisselt. Iemand bekend mee? Vreemd genoeg valt het mijn vriendin niet op.
Ik kreeg eerder al de tip dat dit aan de software van de speler zou kunnen liggen, of aan de tv-instellingen m.b.t. ruisonderdrukking. Maar wat zou ik dan anders moeten instellen? Bij mijn weten staat de ruisonderdrukking al op minimaal![]()
Helaas kan ik dit niet vergelijken 
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:08:
[...]
Dat snapte ik, maar ik wilde aangeven dat je - ook bij de vergelijking Pio vs Panny plasma - pas
goed het verschil in blacklevel ziet in het donker. Zet eens een zwart scherm op in een donkere ruimte bij een Pioneer Kuro en een Panny, het verschil is aanzienlijk.
Verwijderd
Ik heb 'm ook bij dezelfde shop gekocht. Check voor de gein is of je een model voor de NL markt hebt gekregen (TH-37PV70FA). Ik heb nl. een xxxxxxPA gekregen. Dit in tegenstelling tot wat zij op de website claimen (ook bij telefonische navraag): Nedrlands model + nederlandse garantie en nederlandse handleiding >> Niet dus!!Haay schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:42:
[...]
Ik had mijn 37PV70 besteld bij www.goedkopen.nl, voor 924 euro (aanbieding, geldig tot 31-12). Kwam nog 8 euro verdwijderingsbijdrage en 50 euro voor bezorging (inclusief installatie en aansluiting) bij.
En oh oh oh, wat ziet Band of Brothers er prachtig uit op dat plasmascherm!(vanaf m'n HDD-DVD recorder ingesteld op 720p upscaling).
Ik ben ook huiverig om bij goedkopen.nl te halen. Heb er al een combi-magnetron gehaald, die kapot leek te zijn, maar dat niet was. Na hoop heen en weer gemail bleef ik onbevredigd achter: ik kreeg in de laatste email te horen " wij zijn een webshop, wij zijn al erg goedkoop, dus van ons kunt U nou eenmaal niet de service verwachten als van een BCC of een Mediamarkt" Toen zakte me broek een beetje af.Ik had willen terugmailen" zooo goedkoop zijn jullie niet voor een dozenschuiver" , maar heb dat maar niet gedaan, omdat zij ook wel een beetje een punt hadden.
Komt bij dat ik liever naar Redcoon ga, omdat die toch 65 pleuro goedkoper is vwb de 37PV70.
Komt bij dat ik liever naar Redcoon ga, omdat die toch 65 pleuro goedkoper is vwb de 37PV70.
He dat is niet zo mooi van de jongens bij goedkopen.nl. Wil zelf als ik mijn 50PY70 ga bestellen toch echt wel een nederlandse model hebben. Redcoon, en bijvoorbeeld cameranu.nl doen dit toch niet (zie trouwens net dat redcoon geen PY heeft, wat gek nou goed dan wordt het zowieso die shop niet voor mij)?Sjah schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:14:
Ik ben ook huiverig om bij goedkopen.nl te halen. Heb er al een combi-magnetron gehaald, die kapot leek te zijn, maar dat niet was. Na hoop heen en weer gemail bleef ik onbevredigd achter: ik kreeg in de laatste email te horen " wij zijn een webshop, wij zijn al erg goedkoop, dus van ons kunt U nou eenmaal niet de service verwachten als van een BCC of een Mediamarkt" Toen zakte me broek een beetje af.Ik had willen terugmailen" zooo goedkoop zijn jullie niet voor een dozenschuiver" , maar heb dat maar niet gedaan, omdat zij ook wel een beetje een punt hadden.
En het is zo dat een plasma rechtop vervoerd moet worden toch (lees ik op veel plekken, al hoewel dat bij oudere versies meer nodig was dan bij de nieuwere)? Hoop maar dat ze dat dan ook echt doen als hij getransporteerd wordt naar mijn huisje. Ben daar toch wel een beetje bang voor bij z'n duur apparaat. Die bezorgers nemen het nooit zo nauw heb ik altijd de indruk.
[ Voor 12% gewijzigd door Operations op 29-12-2007 23:44 ]
Daar ben ik niet zo bang voor bij goedkopen. Las in een winkelreview van een vent die ook een heel dure tv had laten komen. Kwam een oudere man in een busje langs en die sloot het allemaal heel secuur aan, die vent was er erg over te spreken.
Ah okee, maar ja die heeft vast niet heel nauw naar het type achterop de tv gekeken danSjah schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:51:
Daar ben ik niet zo bang voor bij goedkopen. Las in een winkelreview van een vent die ook een heel dure tv had laten komen. Kwam een oudere man in een busje langs en die sloot het allemaal heel secuur aan, die vent was er erg over te spreken.
Persoonlijk zie ik niet heel veel voordeel in full HD, de meeste materialen die we kunnen krijgen zijn 720p. Maar belangrijker vind ik het stroomverbruik - tot 30-40% verschil tussen full HD en HD ready is voor mij genoeg reden voorlopig lekker op HD ready te gaan zitten.Operations schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:00:
[...]
Mmm die heeft panasonic.com niet, maar ga ik meteen ff doen! Maar ging mij meer om die dingen als is er over 6 maanden iets waar ik echt full hd nodig heb (bijwijs van spreke dan he)?
- Is het zwart (van de behuizing) van de Pv/Py 70/700 gelijk? of weerkaatst die ene toch meer dan de ander
- Voor gewone tv maakt het niet uit toch?
- Die contrastratio wat hoger is van de PV tov PY is dat noemswaardig?
- Die kleuren 29 mln tegen 68 mln (pv tegen py) is dat noemenswaardig en zie je dat?
Zoek dus eigenlijk mensen die ze allebei hebben gehad of ergens werken met de tv's en verstand van zaken
-- Top die vergelijk optie!!! --
Alleen de persoonlijke ervaringen moet ik denk ik toch o.a. hier zoeken
Is opzich een goede reden natuurlijk, maar als ik bedenk dat ik toch wel 7 jaar wil doen met de tv. en over een paar jaartjes toch ook nog wel mee wil doen in tv land. Lijkt het mij nu verstandiger om voor FULL HD te gaan.delorean7 schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:28:
[...]
Persoonlijk zie ik niet heel veel voordeel in full HD, de meeste materialen die we kunnen krijgen zijn 720p. Maar belangrijker vind ik het stroomverbruik - tot 30-40% verschil tussen full HD en HD ready is voor mij genoeg reden voorlopig lekker op HD ready te gaan zitten.
Dan heb ik geluk gehad met mijn bestelling bij goedkopen.nl, want ik heb wel de FA versie gekregen, inclusief Nederlandse handleiding en Nederlandse garantie...Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:59:
Ik heb 'm ook bij dezelfde shop gekocht. Check voor de gein is of je een model voor de NL markt hebt gekregen (TH-37PV70FA). Ik heb nl. een xxxxxxPA gekregen. Dit in tegenstelling tot wat zij op de website claimen (ook bij telefonische navraag): Nedrlands model + nederlandse garantie en nederlandse handleiding >> Niet dus!!
Overigens, de 2 mannen die de TV kwamen bezorgen (van extern bezorgingsbedrijf: marketplace-nl) waren er prima zorgvuldig mee, en wisten ook dat een plasma-TV niet mocht liggen maar rechtop behandeld moest worden.
Dus mijn ervaring met m'n bestelling van de 37PV70 bij goedkopen.nl was helemaal goed.
[ Voor 22% gewijzigd door Haay op 30-12-2007 01:23 ]
Nou ja goed misschien was het 1 partij of 1 plasma of zoiets, om nou meteen te concluderen dat 'ze" het altijd doenHaay schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:12:
[...]
Dan heb ik geluk gehad, want ik heb wel de FA versie gekregen, inclusief Nederlandse handleiding en Nederlandse garantie...
Mee eens. Als je, zoals je later schreef, wel hd gaat kijken en ook digitale tv gaat nemen (wel hd digitaal nemen, lijkt me nog beter), dan is die 50PY de goede keus.Operations schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:47:
[...]
Is opzich een goede reden natuurlijk, maar als ik bedenk dat ik toch wel 7 jaar wil doen met de tv. en over een paar jaartjes toch ook nog wel mee wil doen in tv land. Lijkt het mij nu verstandiger om voor FULL HD te gaan.
HD digitaal opnemen, dat lukt nog steeds met een floppydtv en een alphacrypt CAM via digitenne?Ferry34 schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:45:
[...]
Mee eens. Als je, zoals je later schreef, wel hd gaat kijken en ook digitale tv gaat nemen (wel hd digitaal nemen, lijkt me nog beter), dan is die 50PY de goede keus.
Of is dat een ander abonnement wat ik moet nemen?
Volgens mij is dit een van de vele urban legends die in AV land rondzingen. Ik heb nog nooit gehoord dat een scherm stukgegaan is van vervoer en geloof me, die schermen gaan in de fabriek, in de opslag, in de contianer op de boot, in de vrachtwagen, in het magazijn van de winkel, in het busje naar jouw huis echt niet 100% rechtovereind gehouden worden. En toch gaan ze niet bij bosjes stuk.Operations schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 23:39:
En het is zo dat een plasma rechtop vervoerd moet worden toch (lees ik op veel plekken, al hoewel dat bij oudere versies meer nodig was dan bij de nieuwere)? Hoop maar dat ze dat dan ook echt doen als hij getransporteerd wordt naar mijn huisje. Ben daar toch wel een beetje bang voor bij z'n duur apparaat. Die bezorgers nemen het nooit zo nauw heb ik altijd de indruk.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Niet bij bosje maar zou het toch wel vervelend vinden als die van mij, na 2,5 jaar wel stuk ging en dan blijkt dat het door druk op het glas gekomen is ofzo. Weet niet of dat mogelijk is uberhaupt, maar wil gewoon zo lang mogelijk met mijn schermpie doen. En niet net na de garantie problemen krijgen en dan horen tsja had u hem maar rechtop moeten vervoeren.JvS schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:51:
[...]
Volgens mij is dit een van de vele urban legends die in AV land rondzingen. Ik heb nog nooit gehoord dat een scherm stukgegaan is van vervoer en geloof me, die schermen gaan in de fabriek, in de opslag, in de contianer op de boot, in de vrachtwagen, in het magazijn van de winkel, in het busje naar jouw huis echt niet 100% rechtovereind gehouden worden. En toch gaan ze niet bij bosjes stuk.
Dan is de fabrikant vaak nog wel coulant, dat weet ik allemaal wel (logitech is daar een goed voorbeeld van) maar liever maak ik daar gewoon geen gebruik van zeg maar.
Maar goed misschien is dat allemaal wel helemaal niet aan de orde, maar vind 2000+ euro gewoon een hoop geld.
Dat verhaal van die tv's van goedkopen.nl die niet voor de nederlandse markt bedoeld zijn, is daar meer over bekend? Doen meer shops dat?
[ Voor 10% gewijzigd door Operations op 30-12-2007 14:09 ]
En waar haal je die info dat je dat moet doen vandaan behalve van internetfora en horen zeggen? Als ik vanaf nu heel hard ga roepen dat je een plasma op wattenstaafjes moet zetten omdat-ie ander stukgaat, en iedereen gaat me napraten (dus je hoort het van iedereen) dan ga je je daar ook druk om maken?
Die schermen worden zelfs liggend geproduceerd. het enige wat er kan gebeuren als je ze liggend vervoert is dat ze gewoon echt stuk gaan als er iets op valt of dat je over een enorme hobbel heengaat. Het is niet dat plasma's niet tegen liggende druk komen. Dat hele verhaal van staand vervoeren is een compleet eigen leven gaan leiden op internet.
Die schermen worden zelfs liggend geproduceerd. het enige wat er kan gebeuren als je ze liggend vervoert is dat ze gewoon echt stuk gaan als er iets op valt of dat je over een enorme hobbel heengaat. Het is niet dat plasma's niet tegen liggende druk komen. Dat hele verhaal van staand vervoeren is een compleet eigen leven gaan leiden op internet.
[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 30-12-2007 14:11 ]
Zit wat in, maar dit soort dingen is toch altijd van horen zeggen. Of heb jij 100 plasma's per week in je handen en kan je er echt uit eigen ervaring wat van zeggen?JvS schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:09:
En waar haal je die info dat je dat moet doen vandaan behalve van internetfora en horen zeggen? Als ik vanaf nu heel hard ga roepen dat je een plasma op wattenstaafjes moet zetten omdat-ie ander stukgaat, en iedereen gaat me napraten (dus je hoort het van iedereen) dan ga je je daar ook druk om maken?
Die schermen worden zelfs liggend geproduceerd.
Maar goed als het niet zo is vind ik dat alleen maar prettig hoor
Ja en al die van horen zeggen dingen zijn ongeveer zonder uitzondering bullshit. Dit zijn dingen die groot op een doos moeten staan en dan nog eens 4 keer in een handleiding benadrukt en ook op de website van de fabrikant. En als het dan zo is, zou je ook nog eens op internet veel verhalen moeten lezen over mensen waarbij er daadwerkelijk iets gebeurd is door liggend vervoeren (behalve dat er een barst in het scherm zat door een lompe actie). Dat gebeurt allemaal niet.Operations schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:11:
[...]
Zit wat in, maar dit soort dingen is toch altijd van horen zeggen. Of heb jij 100 plasma's per week in je handen en kan je er echt uit eigen ervaring wat van zeggen?
Verwijderd
Op de doos staat wel dégelijk zeer duidelijk aangegeven dat je hem alléén vertikaal mag vervoeren. Dat is dan dus bullshit? Dat zo'n paneel in een fabriek horizontaal wordt gemaakt is toch geheel irrelevant. Die fabriek hobbelt toch niet en rijdt toch niet over drempels. Die vergelijking gaat echt mank. Maar goed, iedereen moet lekker zelf doen wat ie wil hoor, een 60" plasma horizontaal vervoeren zou ik zowel dapper als wel superdom vinden.
Verwijderd
Helemaal gelijk, ik heb 2 jaar terug mijn pa40 plat vervoerd achter in de station. Had hem gekocht bij plasmavisie: zijn advies, niet te hard rijden en uitkijken met hobbels. Nu woon ik in Ede en zit Plasmavisie in Lunteren dus ik hoefde niet ver. Niets gebeurd en het scherm staat nu dus lekker bij mijn pa. Die woont 1,5 uur rijden bij mij vandaan dus toen maar rechtop vervoert.JvS schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:09:
Volgens mij geeft men aan dat hij staand vervoerd moet worden omdat er altijd onbenullige vervoerders zijn die ze anders gaan stapelen of inderdaad er vanalles bovenop gaan zetten. Dat is nu juist niet de bedoeling. Wat goedkopen betreft, ik heb daar een 50 inch PY70 vandaan en dat is gewoon netjes een nederlands model hoor.
Verwijderd
Nou, mooi toch allemaal dan! Dus iedereen: gewoon het buissie van 3000 Euro in het achterbakkie schuiven en karren maar, geen énkel probleem! De waarschuwingen op de doos en de (niet op waarheid berustende) verhalen op het internet gewoon negeren. Karren maar!
Denk niet dat er binnen 7 jaar hier al 1080p tv uitzending zullen komen, breedbeeld is er al 10 jaar en nu pas beginnen ze echt er op over te stappen. 1080p zal ook voorlopig teveel zijn kwa bandbreeedte om kostendekkend op de huidge infrastructurn te kunne. worden verzonden.Operations schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:47:
[...]
Is opzich een goede reden natuurlijk, maar als ik bedenk dat ik toch wel 7 jaar wil doen met de tv. en over een paar jaartjes toch ook nog wel mee wil doen in tv land. Lijkt het mij nu verstandiger om voor FULL HD te gaan.
Wat nuance mag wel. Het is gewoon beter om die dingen rechtop te vervoeren om het risico te verminderen. Waarom zou je het niet doen met een apparaat van 1000+ euros?Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:59:
Nou, mooi toch allemaal dan! Dus iedereen: gewoon het buissie van 3000 Euro in het achterbakkie schuiven en karren maar, geen énkel probleem! De waarschuwingen op de doos en de (niet op waarheid berustende) verhalen op het internet gewoon negeren. Karren maar!
Het is natuurlijk niet zo dat zodra je de plasma op zijn kant legt hij meteen de vernieling in gaat. Ik zou het ook niet aanraden, maar het kan natuurlijk wel en het zal in 99% van de gevallen ook best goed gaan. Je wilt gewoon nou net niet die éne procent zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door robbertinho op 30-12-2007 16:25 ]
Winter is coming! Talmaril@Aggramar
^^with stupid, het leven kan zo simpel zijn (of ziet iemand wel eens een glasboer met de ruiten plat rijden?)Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:59:
Can I transport my Plasma laying horizontally?
People have done it. It's not recommended. I don't recommend it.
And it's not because laying it horizontal will make the plasma run out, or deactive it, like some people seem to think. It's because you have two large panels of glass with heavy electronics on one side. Think of it this way: Would you go buy a new window for your house, lay it in the bed of your truck, and then put a 5 gallon bucket of paint on the glass? Of course not. Glass CRACKS. It doesn't crack when positioned vertically because you have typically 36-50 inches of vertical glass; once you lay it flat we're talking about putting all that weight on millimeters of glass. And once you crack the glass on a plasma that is the end of your TV
TV uitzendingen zijn niet de enige bron, denk eens aan HD DVD, Bluray (of bepaalde mkv bestanden)-MB- schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:18:
[...]
Denk niet dat er binnen 7 jaar hier al 1080p tv uitzending zullen komen, breedbeeld is er al 10 jaar en nu pas beginnen ze echt er op over te stappen. 1080p zal ook voorlopig teveel zijn kwa bandbreeedte om kostendekkend op de huidge infrastructurn te kunne. worden verzonden.
Bij deze een voorbeeld van wat er kan gebeuren als je een plasma niet vertikaal vervoerd:

http://www.hdtvtest.co.uk...16/pdp-lx508d-non-review/
Ik zou het risico niet nemen.

http://www.hdtvtest.co.uk...16/pdp-lx508d-non-review/
Ik zou het risico niet nemen.
[ Voor 6% gewijzigd door JeffryS op 30-12-2007 16:47 ]
Daarbij, worden bij de huidige plasma's nog glasplaten gebruikt? De voorkant van mijn pv70 voelt niet echt aan als glas ofzo... Maar ben het met JVS eens, dit soort verhalen worden door iedereen doorverteld, maar op die paar foto's na die op internet staan van een kapotte plasma is er niet zoveel bewijs voor. En waarom zijn er zo weinig foto's van kapotte plasma's dan? ik zou het wel even op de gevoelige plaat zetten mocht het me gebeuren. Daarbij, op ALLE dozen ongeveer staat dat ie rechtop vervoerd moet worden, dus dat is ook niet echt plasmaspecifiek. Heeft vooral te maken met het stapelen denk ik.
Verandert niet het feit dat het vrij broos is allemaal natuurlijk, en rechtopstaand de krachten veel minder zijn. Als je een plasma rechtop op een aantal dekens zet als demping kom je denk ik al een heel eind. Gewoon voorzichtig rijden
Verandert niet het feit dat het vrij broos is allemaal natuurlijk, en rechtopstaand de krachten veel minder zijn. Als je een plasma rechtop op een aantal dekens zet als demping kom je denk ik al een heel eind. Gewoon voorzichtig rijden
Verwijderd
Man man, wat n tirades allemaal. 
Je zet je scherm toch anders ook gewoon rechtop om te kijken, en niet horizontaal.
Btw, tis n pioneer op da prentje en da in deze topic!
Je zet je scherm toch anders ook gewoon rechtop om te kijken, en niet horizontaal.
Btw, tis n pioneer op da prentje en da in deze topic!
jaja, je kan hem strikt genomen ook beter rechtovereind vervoeren, maar mensen maken zich zo ontzettend druk over dat plat vervoeren en iedereen blert iedereen na en op een gegeven moment durven mensen geen plasma meer mee te nemen achter in de auto, omdat hij dan niet rechtovereind kan staan en dat er dan misschien over vijf jaar een nadeel van komt (en dat soort spookverhalen)
.

Verwijderd
hallo ik heb nog een vraagje wat is het verschil tussen een th-42pz70ea en een th-42py70 want bij panasonic belgie vind ikdaar niets over terug
Toevallig was ik gisteren bij Mediamarkt Utrecht bij de afhaal balie voor wat spullen en zag ik daar een pallet Plasma TVs voorbij komen. De dozen lagen allemaal plat op elkaar, en echt voorzichtig werd er met de pallet wagen ook niet rondgereden. Het hobbelde als een gek toen ze de bocht naar de lift omgingen.Matthijs schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:00:
Daarbij, op ALLE dozen ongeveer staat dat ie rechtop vervoerd moet worden, dus dat is ook niet echt plasmaspecifiek.
...
Gewoon voorzichtig rijden
Dus als die schermen dat allemaal overleven, dan zullen ze een voorzichtig ritje in de auto inderdaad ook nog wel halen
Verwijderd
Niemand ?Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 15:01:
Ik ben sinds enige tijd in het bezit van de Panasonic 42PV70. Ik heb daarop een home cinema-set aangesloten, de Panasonic SC-PT850EG, via HDMI-aansluiting. Nu staat het uitgangssignaal van de dvd-speler standaard ingesteld op 570p, maar wat is eigenlijk voor mijn tv het meest aangewezen ?
Tja, de resolutie van je 42 inch is 1024x768. De scaler in je home cinema set is waarschijnlijk beter dan die in de plasma TV. Verder is het makkelijker downscalen dan upscalen. Dat allemaal bij elkaar opgeteld lijkt mij het meest logisch om de home cinema set in te stellen op upscalen naar 1080p waarna de TV het zelf downscaled naar z'n native resolutie.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:31:
Niemand ?
Als je de home cinema set laat upscalen naar 720p moet de TV dat signaal zelf nog weer wat upscalen naar z'n eigen native resolutie. Eerder in dit topic waren al anderen die melden met een 42PV70 dat hun X360 ingesteld op 1080i mooier beeld gaf dan ingesteld op 720p.
Sowieso lijkt mij dat je bij gelijke resolutie bij een plasma (of LCD) scherm ALTIJD beter kunt kiezen voor progressive dan interlaced. Dus als je kunt kiezen tussen 720i of 720p --> 720p kiezen. En bij 1080i of 1080p --> 1080p kiezen.
Ikzelf heb de 37PV70 die een resolutie van 1024x720 heeft, en daarvoor heb ik mijn HDD-DVD recorder ingesteld op 720p over de HDMI aansluiting.
[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 31-12-2007 08:26 ]
Zijn verschillende ideeen over, maar ik dacht dat de pz zonder voet werd geleverd. Dit scheelt geloof ik zo'n 50 tot 100 euro.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:01:
hallo ik heb nog een vraagje wat is het verschil tussen een th-42pz70ea en een th-42py70 want bij panasonic belgie vind ikdaar niets over terug
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Misschien even op p36 kijken hier op 't forum?Ferry34 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 17:08:
[...]
Is dat niet moeilijk dan, om die overscan eruit te halen? Ik ben er nogal huiverig voor om t zelf te doen, maar aan de andere kant kan ik dan misschien de calibratie afzeggen.
Ik weet alleen hoe ik in t service menu moet komen, maar hoe navigeer ik en bevestig ik de instellingen dan? Waar moet ik voor uitkijken, niet aankomen? Zou me erg helpen als dit ff gepost wordt!de.lesse schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:42:
[...]
Misschien even op p36 kijken hier op 't forum?
Uit een post op p26...: Met 1 en 2 navigeren in menu's en 3 en 4 in submenu'sFerry34 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:41:
Ik weet alleen hoe ik in t service menu moet komen, maar hoe navigeer ik en bevestig ik de instellingen dan? Waar moet ik voor uitkijken, niet aankomen? Zou me erg helpen als dit ff gepost wordt!
probleem met de juiste instellingen combinatie 42-PV70 met ATI 3850 videokaart:
ik speel de bestanden via mijn PC af (verbonden met een HDMI kabel met de Pana) met Powerdvd, geeft trouwens af en toe een schokkerig beeld
ik heb in het Catalyst Control Center bij Beeldscherm beheren de optie klonen gekozen, ik krijg op mijn Pana wel beeld maar met verschrikkelijke grote zwarte balken boven en onder, ik zie in de Catalyst Center bij HDTV ondersteuning nergens mijn schermresolutie (1024x768) van mijn Pana, het geluid moet ik eerst apart instellen via het configuratiescherm bij audioapparaten beheren HDMI apparaat instellen als standaard, als ik dan weer e.e.a. op mijn PC wil doen, dan het hele circus qwa geluid weer terug zetten nogal omslachtig!
in het Catalyst bij DTV(HDMI) zie ik een aantal opties staan niets staat aangevinkt wat moet ik in dit scherm doen?
nu net even PC monitor ingesteld op 1024x768 nog steeds grote balken onder en boven en geen ondertiteling te zien! wat ook lastig is dat na het afspelen ik dus geluid en schermresolutie opnieuw moet instellen op mijn PC, is er geen optie dat je 2 instellingen kan aanmaken 1 voor het afspelen op de Pana en 1 voor de PC instellingen?
ik speel de bestanden via mijn PC af (verbonden met een HDMI kabel met de Pana) met Powerdvd, geeft trouwens af en toe een schokkerig beeld
ik heb in het Catalyst Control Center bij Beeldscherm beheren de optie klonen gekozen, ik krijg op mijn Pana wel beeld maar met verschrikkelijke grote zwarte balken boven en onder, ik zie in de Catalyst Center bij HDTV ondersteuning nergens mijn schermresolutie (1024x768) van mijn Pana, het geluid moet ik eerst apart instellen via het configuratiescherm bij audioapparaten beheren HDMI apparaat instellen als standaard, als ik dan weer e.e.a. op mijn PC wil doen, dan het hele circus qwa geluid weer terug zetten nogal omslachtig!
in het Catalyst bij DTV(HDMI) zie ik een aantal opties staan niets staat aangevinkt wat moet ik in dit scherm doen?
nu net even PC monitor ingesteld op 1024x768 nog steeds grote balken onder en boven en geen ondertiteling te zien! wat ook lastig is dat na het afspelen ik dus geluid en schermresolutie opnieuw moet instellen op mijn PC, is er geen optie dat je 2 instellingen kan aanmaken 1 voor het afspelen op de Pana en 1 voor de PC instellingen?
En waarom juist 720p ?Haay schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:51:
[...]
Ikzelf heb de 37PV70 die een resolutie van 1024x720 heeft, en daarvoor heb ik mijn HDD-DVD recorder ingesteld op 720p over de HDMI aansluiting.
1. Als het is omdat je TV 720 lijnen heeft, dan zie je de overscan over het hoofd. Dat zorgt er immers voor dat er van je 720p beeld bvb maar 700 lijnen te zien zijn, en dat er dus tóch nog scaling nodig is.
2. De Panasonics hebben een "subpixel controller". Dat wil simpelweg zeggen dat ze scalen naar de resolutie van de subpixels, dus in jouw geval 3072x720, wat wil zeggen dat je er toch nog baat bij kan hebben om 1080p te kiezen ipv 720p. Zeker bij BluRay/HD-DVD zou ik zeker 1080p gebruiken.
Je moet hem op een 16:9 breedbeeldresolutie instellen. (1280x720 of 1920x1080 enzo) Anders kloppen de verhoudingen niet. Je stuurt een plasma niet op native panel aan.surfing john schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:59:
probleem met de juiste instellingen combinatie 42-PV70 met ATI 3850 videokaart:
1280x720 ziet er niet uit, een vierkant beeld midden in de Pana, 1920x1080 kan ik niet kiezen als beeldschermresolutie
Open anders even een los topic. Dit is echt een specifiek probleem. Niet iets om te bespreken in een centraal topic waarin ervaringen uitgewisseld worden. Zet er dan wel ff bij welke resoluties je geprobeerd hebt, dan weten wij meer hoe we moeten helpen
.
[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 31-12-2007 13:42 ]
Misschien moet dit in de OP. Aansturing via de pc zie:
Magnolia in "[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modelle..."
Je hebt dus een aantal opties om je pc aan te sluiten.
-VGA kabel icm native resolutie 1024x768 (of 720) levert in theorie scherpste beeld op, en is schermvullend. Nadeel is dat je middels software het beeld moet uitrekken naar 16:9. Verschilt ook per file wat de juiste verhouding is.
-VGA 16:9 resolutie laten aansturen, 1366x768 bijv. Produceert iets minder scherp beeld, maar geen gedoe met juist verhouding. Naar mijn mening de beste optie.
-DVI - HDMI kabel gebruiken, instellen op 1280x720, en overscan uitzetten in tv menu (+ driver timing aanpassen om beeld gecentreerd te krijgen). Ook hierbij moet gescaled worden. Wel geen 'gedoe' met software.
Deze 'euvels' spelen alleen bij de HD ready toestellen onder 50 inch. Full HD toestellen en 50 inch en groter hebben danwel 1920x1080 als resolutie (16:9) of 1366x768 (ook 16:9).
-VGA kabel icm native resolutie 1024x768 (of 720) levert in theorie scherpste beeld op, en is schermvullend. Nadeel is dat je middels software het beeld moet uitrekken naar 16:9. Verschilt ook per file wat de juiste verhouding is.
-VGA 16:9 resolutie laten aansturen, 1366x768 bijv. Produceert iets minder scherp beeld, maar geen gedoe met juist verhouding. Naar mijn mening de beste optie.
-DVI - HDMI kabel gebruiken, instellen op 1280x720, en overscan uitzetten in tv menu (+ driver timing aanpassen om beeld gecentreerd te krijgen). Ook hierbij moet gescaled worden. Wel geen 'gedoe' met software.
Deze 'euvels' spelen alleen bij de HD ready toestellen onder 50 inch. Full HD toestellen en 50 inch en groter hebben danwel 1920x1080 als resolutie (16:9) of 1366x768 (ook 16:9).
[ Voor 74% gewijzigd door Magnolia op 31-12-2007 15:49 ]
Ontspan.
op de HD ready tostellen kan je de overscan niet uitzetten (42PV700)Magnolia schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:36:
Verwijderd
Hey mensen
Ik heb sinds zaterdag een TH37pv70
Bevalt echt super! prachtig beeld en panasonic HDMI dvd speler erbij met upscaler.
Nu heb ik alleen beetje last van klikjes tijdens het TV kijken, om de zoveel tijd hoor je iets klikken soort van relais wat je ook hoort als die aangaat. Wat kan dit zijn? en moet ik me er druk om maken? En heeft dit nog te maken met de instellingen?
Mijn instellingen voor de tv zijn, stand normaal, alles op 50 % en kleur ook op normaal, Geeft goed beeld maar wat voor instellingen hebben jullie voor de tv?
alvast bedankt!
Bevalt echt super! prachtig beeld en panasonic HDMI dvd speler erbij met upscaler.
Nu heb ik alleen beetje last van klikjes tijdens het TV kijken, om de zoveel tijd hoor je iets klikken soort van relais wat je ook hoort als die aangaat. Wat kan dit zijn? en moet ik me er druk om maken? En heeft dit nog te maken met de instellingen?
Mijn instellingen voor de tv zijn, stand normaal, alles op 50 % en kleur ook op normaal, Geeft goed beeld maar wat voor instellingen hebben jullie voor de tv?
alvast bedankt!
De gene met een 50PY70, hebben jullie ook allemaal dat inloop dvd-tje van 16 uur gebruikt om de tv in te laten werken?
En op hoeveel brightness hebben jullie de tv staan? Ja is natuurlijk allemaal persoonlijk maar ben benieuwd of dat nou allemaal een beetje bij elkaar ligt of dat er echt grote verschillen in zitten.
En op hoeveel brightness hebben jullie de tv staan? Ja is natuurlijk allemaal persoonlijk maar ben benieuwd of dat nou allemaal een beetje bij elkaar ligt of dat er echt grote verschillen in zitten.
[ Voor 31% gewijzigd door Operations op 01-01-2008 23:56 ]
Klinkt niet normaal nee...1x klikken bij indrukken aan/uit knop en dan met de ab doet ie ook 1x klikken bij inschakelen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:16:
Hey mensen
alvast bedankt!
Lijkt iets met de voeding te maken te hebben...ik zou panasonic erover opbellen en desnoods 'n monteur laten komen
...voor zover je het nog niet gezien had, staat er in de openingspost een link naar een topic wat daar vermoedelijk wat meer mee te maken heeft:Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:16:Nu heb ik alleen beetje last van klikjes tijdens het TV kijken,
...wellicht dat je daar een oplossing vindt, en anders je vraag daar kunt stellen.Klikgeluidjes :
Daarvoor is een eigen topic, en wel Panasonic 42PV70 klik geluidjes
En ook: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=538853 waarin dit ook besproken wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 08:05 ]
Je hebt wel een punt daar. Hoe kan ik trouwens in het service menu de overscan zo klein mogelijk zetten? Welke optie moet ik dan hebben?Twixie schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:02:
En waarom juist 720p ?
1. Als het is omdat je TV 720 lijnen heeft, dan zie je de overscan over het hoofd. Dat zorgt er immers voor dat er van je 720p beeld bvb maar 700 lijnen te zien zijn, en dat er dus tóch nog scaling nodig is.
2. De Panasonics hebben een "subpixel controller". Dat wil simpelweg zeggen dat ze scalen naar de resolutie van de subpixels, dus in jouw geval 3072x720, wat wil zeggen dat je er toch nog baat bij kan hebben om 1080p te kiezen ipv 720p. Zeker bij BluRay/HD-DVD zou ik zeker 1080p gebruiken.
Ik zal overigens eens proberen de HDD-DVD recorder op 1080p upscaling te zetten en kijken wat voor effect dat heeft.
...mag ik trouwens het gehele topic en dus de volgende (deeltje 7) TS (en 'beheer' daarmee|sWORDs| schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:24:
LOST, zal ik de sp verbouwen naar iets overzichtelijks en die in deze post plakken zodat je deze kan gebruiken?
Verwijderd
Misschien niet het goede topic, maar probeer het toch.Ik wil gaan gamen via pc op mijn 50-PY70. Betekent dit voor mij dat de resolutie lager is dan bv een xbox360 doorgeeft of kan de gemiddelde nieuwe videokaart inderdaad full hd of tenminste 720p doorsturen?Magnolia schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:36:
full HD is 1080x1920, HD is al vanaf 720x1280. Dat zijn resoluties die videokaarten al sinds 1990 kunnen weergeven
.
Dat mag, dan ga ik snel aan een start post beginnen.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:06:
[...]
...mag ik trouwens het gehele topic en dus de volgende (deeltje 7) TS (en 'beheer' daarmee) aan jou overdragen ?
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
...fijn zo|sWORDs| schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:17:
[...]Dat mag, dan ga ik snel aan een start post beginnen.
Verwijderd
Dat is inderdaad zo, ik zat met mijn hoofd er niet bij!JvS schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:05:
full HD is 1080x1920, HD is al vanaf 720x1280. Dat zijn resoluties die videokaarten al sinds 1990 kunnen weergeven.
Geeft niet. Allemaal de schuld van de "HD marketing". Als iets een naam krijgt, lijkt het een stuk meer dan het eigenlijk is. Zie sony die nu "HD" fotocamera's uitbrengt (Full HD = 2 megapixels).Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:51:
[...]
Dat is inderdaad zo, ik zat met mijn hoofd er niet bij!
Aangezien er al een deel 7 is gaat deze dicht
Hier verder: [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7
Hier verder: [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 7
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten.