Toon posts:

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 6

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Spurlie schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:31:
Onze tv thuis heeft bijna de eerste 200 branduren er op zitten. Nu wil ik binnenkort proberen zelf de tv te calibreren mbv een calibratie dvd. Maar ik heb geen flauw benul naar welke dvd ik moet zoeken.
Kan iemand misschien een naam geven van een calibratie-dvd die ik het beste kan gebruiken voor een 42pv70?
Hier:

http://www.burosch.de/shop/shop_content.php?coID=119

is een gratis dvd te downloaden die je kunt gebruiken om het beeld in te stellen. Branden kan met Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
Moris schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:43:
Wil iemand me zeggen hoe ik in het servicemenu van de TH-42PV70 het geluid kan uitschakelen :?
Zie de openingspost in deze thread. Je moet naar de hotel mode gaan, en daar kun je dan het startvolume instellen (ongeacht het volume van de TV wanneer je hem laatst uit zette). En je kan zelfs ook een max. volume instellen ook, zodat je ook kunt vermijden dat je per ongeluk toch nog met het geluid van de tv aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Matthijs schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:21:
[...]
Overigens wat mij opviel met die calibratiedvd's, ik dacht dat ik een klein verschil in doorvoer van instellingen in tv zag, waardoor hdmi met instellingen in pv70 hetzelfde als VGA iets anders wordt doorgegeven (iets meer/minder contrast bv)...
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Maar het is wel een feit dat een calibratie je hele systeem test. Gebruik je dus ineens bvb een andere DVD speler, dan moet je opnieuw calibreren. Gebruik je ineens een andere input op je TV, moet je ook weer hercalibreren. Vandaar dus dat er van die DVE zowel gewone DVD als HD-DVD/BluRay varianten zijn. Wil je het beste beeld voor DVD, dan moet je de DVD gebruiken, wil je het beste beeld voor HD/BR dan dus ook weer de juiste disk nemen. Wil je het beste voor beide dan moet je in principe beide kopen en dan ook nog eens op je TV verschillende inputs gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:30:
[...]
Ik geloof dat games spelen op een projectie TV héél sterk af te raden is... :P
Voor de oude CRT-based projectie-TVs misschien wel, maar vandaag de dag zijn projectie-TVs eigenlijk niets anders dan LCD of DLP projectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
JAHRASTAFARI schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:53:
[...]

Hier:

is een gratis dvd te downloaden die je kunt gebruiken om het beeld in te stellen. Branden kan met Nero.
Thanx. Handig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Op de betreffende pagina is ook de nodige toelichting te vinden over het gebruik van de test DVD. Helaas wel in het duits. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
Als je die testbeelden uitprint moet je wel een gecalibreerde printer hebben, anders heb je er nog niks aan lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 10:04
Twixie schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:10:
[...]

Why not... die Sony's schijnen zeer goed te zijn.
Misschien moet je ook eens kijken. Geen fosfor trails enz... :p
neen, maar wel rainbow effects 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
[...]

Hier:

leuke tip om eens naar te kijken, maar zelf calibreren? Daar begin ik niet aan, veel te tricky. Bovendien, dat service menu lijkt me niet toegankelijk. Je hebt een wit veld met 2 rijen gegevens, maar kan je daar aan prutsen? Ik zie niet hoe ik daar iets aan kan veranderen... En wat doet een factory reset? Zet die ook de veranderde waarden terug in het service menu, of wijzigt een reset niets aan de settings van het service menu (42PV700 in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik heb een calibratiedvd waarbij je een aantal plaatjes hebt en bewegende beelden en je dan gewoon het contrast/brightness in het menu aanpast met de schuifjes, ik heb dan ook geen servicemenu's gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Matthijs schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:25:
Ik heb een calibratiedvd waarbij je een aantal plaatjes hebt en bewegende beelden en je dan gewoon het contrast/brightness in het menu aanpast met de schuifjes, ik heb dan ook geen servicemenu's gebruikt..
dir lijkt me een zeer verstandige benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend met leveringsproblemen 42pv70? Wacht nu al een maand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:49:
Ik heb rond gekeken in normale (geen web) winkels en daar was hij op voorraad of als hij besteld moest worden dan was hij er binnen een week, dus geen problemen gehoord?

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ

RJ

Mocht ik op mijn 42PV70 iets op 4:3 willen kijken dan heb ik grijze balken aan de zijkant, als deze nu zwart waren geweest dan was het een stuk minder storend; is dit te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 04:09

d0s

sssst

Ja, gewoon in je menu.. volgens mij onder kader of zijpaneel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
de py70 is nu bij MediaMarkt Amsterdam voor 1588,- en met koffie ding :-)

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RJ schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:22:
Mocht ik op mijn 42PV70 iets op 4:3 willen kijken dan heb ik grijze balken aan de zijkant, als deze nu zwart waren geweest dan was het een stuk minder storend; is dit te veranderen?
Even de openingspost doorlezen en je had het daar prima gevonden.... Hier de letterlijke kopie daaruit;
Balken :

De banen/balken die je ziet bij aspect ratio 4:3 heten in het Nederlandse menu ‘zijpanelen’. Deze kunnen in het menu op grijs of zwart worden gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 26-09 12:41
ZandBak schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:17:
de py70 is nu bij MediaMarkt Amsterdam voor 1588,- en met koffie ding :-)
Mooie prijs, is dat een lokale aanbieding of landelijke?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Mystikal schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:29:
Morgen komt een service monteur mijn 42py700 maken. Iemand enig idee of ze hem dan ook echt maken of dat ze alleen maar kijken welke printplaat kapot is? Ik hoop het niet. Ik wacht nu al 2 weken op die monteur en heb de tv maar 3 dagen kunnen gebruiken. En dat voor een tv voor zoveel geld.... Ik mocht hem omruilen alleen ze zijn bij de mediamarkt niet leverbaar voor de 2e week van Januari... en dat vond ik ook weer erg lang wachten...
Ik weet niet hoe het bij jou afgelopen is maar mijn tv moesten ze meenemen. De monteur liet trouwens voorzichtig doorschemeren dat er meer van deze tv's problemen hebben :?

misschien vrijdag a.s., anders volgende week klaar.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede middag,

Ik ben in het bezit van een 42PY700. Nu heb ik het volgende probleem.
Als ik “Beeld in Beeld” aanzet dan krijg ik onder en boven 2 grijze balken. Is het beeld niet te verdelen over het gehele scherm?
Hetzelfde doet zich voor wanneer ik “Beeld en Tekst” aanzet. Op de linkerhelft, daar waar het beeld wordt weergegeven. Heb ik nu weer twee grijze blaken.

Dit moet toch op een of andere manier te verdelen zijn over de gehele oppervlakte van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
Hier:

Heel erg bedankt voor de tips! Maar eens proberen of dit mijzelf ook gaat lukken :)
Matthijs schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:25:
Heb je geen titel van deze DVD?

Ps. Toch nog een vraagje. Is het voor de 2 bovenste DVD's nodig om in het servicemenu te komen? En zo ja, hoe kom ik in het servicemenu :D ?

[ Voor 7% gewijzigd door Spurlie op 10-12-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik heb deze: http://www.monstercable.com/news/2005-12_HDTVwizard.asp

Zoals m'n post al verklapte, ik heb gewoon het normale menu met de schuifjes gebruikt, zijn nog genoeg mogelijkheden mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07

Mystikal

It never hurts to help!

bornin7ty2 schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:12:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jou afgelopen is maar mijn tv moesten ze meenemen. De monteur liet trouwens voorzichtig doorschemeren dat er meer van deze tv's problemen hebben :?

misschien vrijdag a.s., anders volgende week klaar.
Bij mij kwam een monteur en het lag (natuurlijk) aan een printplaat. Hij had deze helaas niet bij. Dus ik voelde de bui al hangen. Echter later op de dag heeft hij een collega in Breda getroffen die de kaart wel in zijn koffer had zitten. Nu loopt tie weer als een zonnetje.... laten we hopen dat tie het ook blijft doen...

Hoelang ben je hem kwijt? lezen! |:(

[ Voor 1% gewijzigd door Mystikal op 10-12-2007 16:22 . Reden: niet kunnen lezen... ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Mystikal schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:20:
[...]

Bij mij kwam een monteur en het lag (natuurlijk) aan een printplaat. Hij had deze helaas niet bij. Dus ik voelde de bui al hangen. Echter later op de dag heeft hij een collega in Breda getroffen die de kaart wel in zijn koffer had zitten. Nu loopt tie weer als een zonnetje.... laten we hopen dat tie het ook blijft doen...

Hoelang ben je hem kwijt? lezen! |:(
Ik was zelf niet thuis toen de monteur kwam maar volgens mijn vrouw was het idd ook een printplaat maar hij zat zonder, had er ergens anders al een vervangen vandaag. Hij verwachtte vrijdag de tv al weer terug te kunnen brengen.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 15-09 14:14
Bedankt voor de tip :)
Twixie schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:59:
[...]

Zie de openingspost in deze thread. Je moet naar de hotel mode gaan, en daar kun je dan het startvolume instellen (ongeacht het volume van de TV wanneer je hem laatst uit zette). En je kan zelfs ook een max. volume instellen ook, zodat je ook kunt vermijden dat je per ongeluk toch nog met het geluid van de tv aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:53:
Goede middag,

Ik ben in het bezit van een 42PY700. Nu heb ik het volgende probleem.
Als ik “Beeld in Beeld” aanzet dan krijg ik onder en boven 2 grijze balken. Is het beeld niet te verdelen over het gehele scherm?
Hetzelfde doet zich voor wanneer ik “Beeld en Tekst” aanzet. Op de linkerhelft, daar waar het beeld wordt weergegeven. Heb ik nu weer twee grijze blaken.

Dit moet toch op een of andere manier te verdelen zijn over de gehele oppervlakte van het scherm?
niet wanneer de beeldbverhoudigen gerespecteerd worden. Je zal het met twee beelden moeten doen en een vette rand. Ik vind het mooi zo, dat beeld komt overeen met het beeld van een 55cm TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:35
BackSlash schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:09:
[...]

Volgens mij heeft de Mediamarkt per filiaal verschillende prijzen, tenminste dit is iig met dvd's wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
Ik overweeg om een TH-42PV7 aan te schaffen en ga van de week ook het scherm bekijken in real-life. Echter ben ik opzoek naar reviews van dit scherm, om me alvast in te lezen (lekker te maken), alleen kan ik geen echte review vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
kikkeraap schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:43:
Ik overweeg om een TH-42PV7 aan te schaffen en ga van de week ook het scherm bekijken in real-life. Echter ben ik opzoek naar reviews van dit scherm, om me alvast in te lezen (lekker te maken), alleen kan ik geen echte review vinden......
Ik zou voor de PV70 gaan. Is maar iets duurder en heeft een veel mooier beeld. Heb 't zelf regelmatig vergeleken.

Bij Modern (online) staat die nu voor 1099 te koop en binnen 1 week leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 09:33
Alvast ook een tevreden eigenaar van een PV70 !!

Maar hoe geraak ik nu in dat service menu? Hotel menu etc kan ik vinden. Maar voor meer info, vindt ik niet.

Ter info wat ik nog gevonden had;
-/V knop + 3x I (info toest) is ook Self-Test en Factory reset van de plasma.

Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
de.lesse schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:52:
Maar hoe geraak ik nu in dat service menu? Hotel menu etc kan ik vinden. Maar voor meer info, vindt ik niet.

Ter info wat ik nog gevonden had;
-/V knop + 3x I (info toest) is ook Self-Test en Factory reset van de plasma.

Bedankt...
Service = -/V + 3x 0
Hotel = -/V + 3x AV

Eerste zou eigenlijk ook wel in Openingspost mogen staan, vooral omdat er wél uitgelegd wordt wat je in dat service menu kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan de TH-50PZ70E ook opgenomen worden in de startpost.

Model staat nog niet op de Nederlandse panasonic site...Maar wel op de Duitse

Ik heb ,m sinds afgelopen week in huis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
Twixie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:03:
[...]

Service = -/V + 3x 0
Hotel = -/V + 3x AV

Eerste zou eigenlijk ook wel in Openingspost mogen staan, vooral omdat er wél uitgelegd wordt wat je in dat service menu kunt bekijken.
Bedankt!! _/-\o_
Das zeker juist van dat eerste in de openingspost, of willen ze dat niet iedereen daar direct in gaat neuzen :? (zelfs met google pfff...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:40:
Misschien kan de TH-50PZ70E ook opgenomen worden in de startpost.

Model staat nog niet op de Nederlandse panasonic site...Maar wel op de Duitse

Ik heb ,m sinds afgelopen week in huis :9
Is volgens mij gewoon het duitse model voor de PY70 met DVB-T mogelijkheid. Verder exact hetzelfde dus zekers geen nieuw model. Echter, wel een zeer mooie plasma, kijk zelf al ruim 2 maanden naar de TH-50PY70. Briljant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook n mogelijkheid bij de 42PV70 om te zien hoeveel speel/branduren je tv heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
supersatan schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:05:
[...]

Ik zou voor de PV70 gaan. Is maar iets duurder en heeft een veel mooier beeld. Heb 't zelf regelmatig vergeleken.

Bij Modern (online) staat die nu voor 1099 te koop en binnen 1 week leverbaar.
Ik ben bij correct wezen kijken. Grappige is, ik vond de pv7 zelfs er beter uitzien, desondanks de mindere specs.. iig vond ik de pv70 niet opvallend beter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

BackSlash schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:09:
[...]

Lokaal, vanwege de heropening van de tv afdeling. Maar dit wil niet zeggen dat je hem soms niet bij een andere mediamarkt voor dezelfde prijs kan krijgen....

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57
nu 2 weken de 42PV70 binnen:

mijn vrouw was tijdens de aflevering niet thuis, maar goed ook toen de 2 mannen van Correct met de doos binnen kwamen sjouwen, ik dacht eerst dat ze met een 50" in hun handen stonden, de hele woonkamer propvol 3 volwassen mannen en een doos waar het Leger des Heils zeker met de kerstdagen gebruik van kunnen maken om wat daklozen te huisvesten.
hele spul wordt uitgepakt, vraagt een van die gasten moet deze in de hoek (even een tijdelijke oplossing) dat gaat niet passen, toch maar even met behulp van de mannen het kastje (incl. alle hifi apparatuur) verplaatst naar het midden van de muur, tja en dan wordt de aan/uit ingedrukt, in een woord indrukwekkend wat een mooi beeld, ben eigenlijk sprakeloos, zit nu al 2 weken te genieten zo erg dat ik met speelfilms (DVD) meer op de opnames zit te letten en het hele verhaal regelmatig kwijt raak zo onder de indruk ben ik van het beeld.
oh ja en wat zei mijn vrouw toen ze thuis kwam, wat is tie groot (eindelijk dacht ik erkenning te krijgen na 30 jaar samen zijn!) maar ze bedoelde de Pana, ik moet eerlijk zeggen dat na 2 weken de grootte niet meer zo opvalt, ben er dus zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:42:
Is er ook n mogelijkheid bij de 42PV70 om te zien hoeveel speel/branduren je tv heeft?
Zie hierboven: gewoon in het service menu gaan en dan zie je rechtsonder zowel aantal speeluren als aantal keren dat het toestel aan en uit gezet geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twixie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:03:
[...]Service = -/V + 3x 0
Hotel = -/V + 3x AV

.. .is opgenomen onder kopje "menu" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ

RJ

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 01:20:
[...]
.. .is opgenomen onder kopje "menu" :)
Zijn daar nog meer opties in het service menu die tweakers hebben ingesteld die niet in de openingspost staan opgenomen? (en die natuurlijk 'veilig'zijn om te doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Net eens geprobeerd om het servicemenu in te komen. Je krijgt dan 2 grijze vensters met informatie daar in.
Mij zijn 2 zaken niet duidelijk. Hoe kan ik in het menu navigeren (edit// ik zie het nu in de OP staan, dus gewoon knop 1,2,3 of 4)? En waar kan ik zien hoeveel branduren de tv er op heeft zitten? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat we hier al 383 uur deze tv aan hebben gehad...
Afbeeldingslocatie: http://i229.photobucket.com/albums/ee224/spurlief1/12122007144.jpg

Misschien is het handig als iemand een lijste je wil opstellen wat de verschillende gegevens die in het servicemenu worden weergegeven betekenen?

[ Voor 13% gewijzigd door Spurlie op 12-12-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
@Spurlie; Yep 383uur! en 171x je tv aangezet ;)
Met 1 en 2 navigeren in menu's en 3 en 4 in submenu's... komt dan ook op tv hoor. (Zie ev beginpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Dan is het ook niet meer nodig om een break in dvd te gebruiken, of is dat zowizo goed dat 1 x in de zoveel tijd te doen?
Kan ik nu dus fijn de TV proberen te calibreren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:07:
[...]

Zie hierboven: gewoon in het service menu gaan en dan zie je rechtsonder zowel aantal speeluren als aantal keren dat het toestel aan en uit gezet geweest is.
Hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden de uren in standby ook meegeteld???? Ik denk haast van wel, want bij mij staan ookal zoveel uur, terwijl de TV nog niet zo lang heeft aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:41:
Net eens geprobeerd om het servicemenu in te komen. Je krijgt dan 2 grijze vensters met informatie daar in.
Mij zijn 2 zaken niet duidelijk. Hoe kan ik in het menu navigeren (edit// ik zie het nu in de OP staan, dus gewoon knop 1,2,3 of 4)? En waar kan ik zien hoeveel branduren de tv er op heeft zitten? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat we hier al 383 uur deze tv aan hebben gehad...
[afbeelding]

Misschien is het handig als iemand een lijste je wil opstellen wat de verschillende gegevens die in het servicemenu worden weergegeven betekenen?
Hallo Spurlie, Als je je eens door het servicemenu hebt heen geworsteld, kun je dan hier eens schrijven wat je er allemaal in kunt doen. (evt foto's) Ik durf er zo 1, 2 niet goed niet meer aan te beginnen. Ik heb het 1 keer geprobeerd waarna ik een paar gekleurde schermen kreeg, Rood Blauw en nog iets maar dat weet ik zo niet meer en ik had de grootste moeite om er weer uit te komen dus ik durf voorlopig niet meer.

Verwijderd

Goeiemorgen,

Volgende week ga ik mijn PV70 halen. Ik heb deze bij It's besteld. Uiteindelijk nog een redelijk nette prijs gekregen van 1150 incl gratis component kabel.

Ik heb een vraagje over de aan te sluiten dvd-speler. Ik gebruik momenteel een Harman Kardon DV25, deze speler beschikt niet over een HDMI aansluiting maar kan wel progressive scan uitsturen via de component aansluiting.

Nu lees ik veel uiteenlopende berichten over upscaling via HDMI dvd-spelers naar 720p. Is het de moeite waard om een dvd-speler te kopen met deze optie (bv de Pioneer DV600) of is het verschil marginaal met mijn Harman Kardon speler. Iemand ervaring met de PV70 over component vs HDMI?

Groeten

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Heeft iemand gister toevallig de 37PV70 bij Neckerman bestelt. Stond gisterochtend voor 899,- op de site. Na lang dubben besloten om ipv 42py70 toch maar voor deze kleinere HD ready te gaan.

Wil ik m 's avonds bestellen, krijg ik bij het afronden van de bestelling opeens een prijs van 1079 te zien...snot. De 42PV70 is daar zelfs goedkoper.

Jammer, maar helaas. Dacht dat ik er nu uit was, maar weer tijd om te twijfelen.

Verwijderd

Simpathy schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:57:
Wil ik m 's avonds bestellen, krijg ik bij het afronden van de bestelling opeens een prijs van 1079 te zien...snot. De 42PV70 is daar zelfs goedkoper.

Jammer, maar helaas. Dacht dat ik er nu uit was, maar weer tijd om te twijfelen.
Bij Redcoon staat de 37PV70 voor 859.

• Twixie
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:08:
Nu lees ik veel uiteenlopende berichten over upscaling via HDMI dvd-spelers naar 720p. Is het de moeite waard om een dvd-speler te kopen met deze optie (bv de Pioneer DV600) of is het verschil marginaal met mijn Harman Kardon speler. Iemand ervaring met de PV70 over component vs HDMI?
Ik denk dat het enkel de moeite is bij zeer goede DVD-spelers. Ik heb indertijd zelf een Sony DVP-NS76H gekocht omdat die online ook zo een goede kritieken kreeg ivm upscaling. Maar ik vond het een grote teleurstelling. Ondertitels zien er met upscaling gewoon afschuwelijk uit. En voor de rest zie ik nauwelijks verschil in vgl met niet-upscaled. Als ik dan het upscaling resultaat van mijn PS3 zie, dan zie je pas welke resultaten je kunt krijgen met goede upscaling.

• de.lesse
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:29:
Worden de uren in standby ook meegeteld???? Ik denk haast van wel, want bij mij staan ookal zoveel uur, terwijl de TV nog niet zo lang heeft aangestaan.
Neen, dit zijn de echte beelduren.

• Twixie
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:29:
Waar heb je je toestel gekocht ?
Je zou niet de eerste zijn die een toestel krijgt dat in de winkel al tientallen uren gespeeld had. Ik ben bij de mijne 1 dag na ontvangst eens gaan kijken en zat dan op 3u en een paar keer aan/uit wat zeker bleek te kloppen.

Verwijderd

Shit zeg, ik zit al aan 1510 uren.. in 6 maanden tijd !

Maar nog steeds ontzettend tevreden ! Echt top ding die 42PV70.

Verwijderd

Nou, eindelijk de knoop doorgehakt en vandaag bij Correct de 42PV70 besteld. M'n Full HD LCD via marktplaats nog redelijk kunnen verkopen >:)

Zaterdag komen ze 'm brengen. Hopelijk dat gewoon digitaal tv kijken nu wat aangenamer wordt met de Plasma.

In 4 weken tijd waren er trouwens 290 PV70's verkocht bij Correct te R'dam. Ze hadden er 300 ingekocht, waarvan er nu dus nog 10 over zijn, aldus de verkoper. Hij had er zelf ook 1, plus wat familieleden en ook de buurman had ie er 1 verkocht :9

Panasonic gaat heel, heel erg hard daar, en niet alleen deze PV70.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 16:39 ]

Verwijderd

is het een panasonic probleem dat de leveringen zo lang duren .heb een week of 7 op mijn pv70 moeten wachten en nu weer 7 weken op mijn panasonic hometheater sc-ht 850 ????

Verwijderd

@twixie
Ik heb hem gewonnen in een loterij. Ik neem aan dat hij dan bij dat bedrijf al een tijdje aan heeft gestaan. Maar goed..... hij doet het perfect hoor.

heb toch nog een vraag:
Ik heb de TV middels een HDMI kabel aangesloten aan een Blu ray speler. Het beeld is echt super maar mij valt op dat ik af en toe blokken in het beeld zie verschijnen. Ligt dit aan de kwaliteit van de HDMI kabel of aan de disk? De kabel is 1,5 meter lang en afgeschermd.

• Dvamber
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:49:
@twixie
Ik heb hem gewonnen in een loterij. Ik neem aan dat hij dan bij dat bedrijf al een tijdje aan heeft gestaan. Maar goed..... hij doet het perfect hoor.

heb toch nog een vraag:
Ik heb de TV middels een HDMI kabel aangesloten aan een Blu ray speler. Het beeld is echt super maar mij valt op dat ik af en toe blokken in het beeld zie verschijnen. Ligt dit aan de kwaliteit van de HDMI kabel of aan de disk? De kabel is 1,5 meter lang en afgeschermd.
dit kan de kabel zijn (zit deze goed ingeplugd?), maar het kunnen ook krassen of vetvingers zijn op de blu ray disc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:08:
Goeiemorgen,

Volgende week ga ik mijn PV70 halen. Ik heb deze bij It's besteld. Uiteindelijk nog een redelijk nette prijs gekregen van 1150 incl gratis component kabel.

Ik heb een vraagje over de aan te sluiten dvd-speler. Ik gebruik momenteel een Harman Kardon DV25, deze speler beschikt niet over een HDMI aansluiting maar kan wel progressive scan uitsturen via de component aansluiting.
....ondanks dat je een panasonic gaat bestellen is de rest van je vraag behoorlijk off-topic. Je kan in ieder geval beter hier terecht denk ik : [DVD spelers] DVD players met 1080p upscaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De monteur is geweest ivm brommen/zoemen, vooral als er iets wits komt.
Dat is niet zo best gegaan, hij verdween al na 3 minuten!
Hij vond het normaal. :(
Gezellig een plasma die heerlijk staat te zoemen, wat een service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:49
Dvamber schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:11:
[...]
dit kan de kabel zijn (zit deze goed ingeplugd?), maar het kunnen ook krassen of vetvingers zijn op de blu ray disc.
Jeps, probeer de kabels gewoon is opnieuw in te pluggen, of effe de connectoren door te blazen. Een stofje op zo'n klein contactje kan al snel het probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:25
Ik zou daar echt niet mee accoord gaan. Mijn plasma hoor je echt niet behalve als je er vlak voor staat en het stil is in de kamer. En dan nog hoor ik geen zoem, alleen de fans die hoor ik dan zachtjes draaien.

Ben er trouwens super tevreden over, fosfor trail zijn bijna nooit te zien, en heel klein. Alleen wanneer het donker is en je ogen aan het donker gewent zijn zie ik wanneer ik mijn ogen heen en weer beweeg over het scherm een regenboog van blauw-geel-groen.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:57:
Heb je dat zoemen alleen bij het kijken van TV via digitale TV kastje?
Als dat zo is weet ik misschien hoe je het minder kan maken.

Grrt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:57:
Brolmonteur. Terug naar Panasonic bellen en eens goed van je laten horen. Ik hoor echt helemaal niets met mijn 42PV70 ook niet als het beeld wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:41
Hoe is het gamen met een playstation 2 op een Panasonic 37PV70 als deze aangesloten is met een scartkabel?Is het beeld respectabel of koop ik beter geen ps2?
Ik speel maar af een toe een game en vindt een PS 3 daarom weggesmeten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ivan4you schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:03:
Hoe is het gamen met een playstation 2 op een Panasonic 37PV70 als deze aangesloten is met een scartkabel?Is het beeld respectabel of koop ik beter geen ps2?
Ik speel maar af een toe een game en vindt een PS 3 daarom weggesmeten geld.
Ik heb God Of War gespeeld op een PS2 + PV70 en dat was beslist niet lelijk. Zie wel dat je een goede aansluiting hebt, dus niet de standaard composiet kabel. Ik gebruikte een S-Video kabel, maar RGB of component is natuurlijk nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij horen het zoemen/brmmen bij alle bronnen, dvd,digitaal tv kijken etc.
Kijk je naar RTLZ, met de bewegende ticket onderin het beeld dan heb je het gevoel dat de koelkast naast je staat. :(
Jammer het beeld is geweldig maar morgen wordt de Pana opgehaald met retournering geld.
Zijn wij soms gevoelig voor het zgn. buzzen?
Stel dat wij tzt iets anders willen kopen bijv. een LCD, komt dat buzzen daar ook bij voor?
Op onze slaapkamer hebben wij een Sony LCD en die hoor je helemaal niet en zoals iedereen weet is in een slaapkamer 's avonds de omgevingsgeluiden opzijn minst dan hoor je dus echt meer dan normaal.
Ik attendeerde de monteur daarop maar zijn antwoord was echt onbeschoft.
Hij vond dat wij maar een Sony moesten kopen!
Ik heb het gevoel dat deze man graag naar huis wilde, ik vond het al vreemd om een monteur tegen vijfen in huis te krijgen.
Gelukkig hebben wiij de vertrouwde CRT nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:31:
Jammer het beeld is geweldig maar morgen wordt de Pana opgehaald met retournering geld.
Stel dat wij tzt iets anders willen kopen bijv. een LCD, komt dat buzzen daar ook bij voor?
Ik vermoed dat die buzz te maken heeft met de hoogspanningstransformator. Heb dit ook nog wel eens gehoord bij oude CRT tv's. Dus de kans dat je het bij LCD krijgt, lijkt mij zeer gering.
Laat het echter duidelijk zijn dit totaal NIET normaal is. Als je daarom ineens beslist om een andere TV te kopen is dat een jammere zaak. Iedereen krijgt wel eens toestel met een mankement, daarom is het model nog niet slecht. Zo had ik een klein probleem met mijn nieuwe PS3 (soms herkende hij de HD niet bij het opstarten)... maar daarom ging ik hem nog niet gaan omruilen voor een XBox 360 he (die hadden we al :)).
Een beetje stom dat die shop wel je geld wil retourneren ipv je gewoon een nieuw toestel geven. Want nu kun je in principe nog steeds dezelfde TV kopen en de kans dat je terug hetzelfde toestel krijgt lijkt me wel zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook van plan de 42pv70 te kopen

Weet iemand hoe de kwalieit beeld is met digitaal casema?

Is de 42pv70 nu full hd ?

BVD voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dergelijke vraag geeft weinig (zoniet geen) blijk van enig onderzoek van jouwentwege. We zijn hier welliswaar om mekaar te helpen, maar als je met een dergelijke basic vraag afkomt die je zó in een folder of website van Panasonic vindt, vrees ik dat je niet veel hulp moet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkomen mee eens :) . Maar omdat ik de mijne ook morgen verwacht, dus een goeie bui heb: Nee, het is GEEN Full HD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry.

Toch bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:49:
Sinds vandaag op de site van Foka weer op voorraad voor € 999 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:31:
Wij horen het zoemen/brmmen bij alle bronnen, dvd,digitaal tv kijken etc.
Kijk je naar RTLZ, met de bewegende ticket onderin het beeld dan heb je het gevoel dat de koelkast naast je staat. :(
Op onze slaapkamer hebben wij een Sony LCD en die hoor je helemaal niet en zoals iedereen weet is in een slaapkamer 's avonds de omgevingsgeluiden opzijn minst dan hoor je dus echt meer dan normaal.
Ik attendeerde de monteur daarop maar zijn antwoord was echt onbeschoft.
Hij vond dat wij maar een Sony moesten kopen!
Ik heb het gevoel dat deze man graag naar huis wilde, ik vond het al vreemd om een monteur tegen vijfen in huis te krijgen.
Gelukkig hebben wiij de vertrouwde CRT nog. :)
Denk zelfs dat 't niet eens 'n monteur van panasonic zelf geweest is.
Zo'n antwoord hoef je natuurlijk niet te pikken van 'm...gewoon weer bellen met panasonic en 't verhaal uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 19:31
Technics SA-DA8 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:55:
[...]

Denk zelfs dat 't niet eens 'n monteur van panasonic zelf geweest is.
Zo'n antwoord hoef je natuurlijk niet te pikken van 'm...gewoon weer bellen met panasonic en 't verhaal uitleggen.
Mee eens! Zou zonde zijn als je zo'n prachtige tv weg zou doen, omdat n mallotige monteur zn dag niet heeft. Zeker bellen naar Panasonic en meteen die monteur aan laten pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woot woot, straks wordt eveneens mn TH-42 PV70 geleverd en geïnstalleerd!! :D

Via dit forum toch de knoop definitief doorgehakt en ook eentje besteld
(en mn ouders hebben eveneens mn voorbeeld gevolgd :p).

Het is blijkbaar toch n héél populair scherm als je deze topic bekijkt...
Mss es n poll maken wie allemaal al n PV70 gekocht heeft...? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zit nog met een panasonic th-42pa50, zo'n 852x480 ding. Qua afschrijving niet leuk, dik 2,5 jaar terug gekocht voor rond de 1900 euro... Ziet er overigens met normale tv stukken beter uit dan welke hd lcd tv dan ook (imho). Maar wil nu toch wel graag een hdtv voor films en games.

De hier veelbesproken pv70 is echter "maar" 1024x768, wat niet al te veel meer is dan mijn oude plasma. Is het niet beter om over te stappen naar de fullhd PZ70 ? Is wel 400 euro meer maar dan heb je direct de hoogste resolutie te pakken.

Misschien iemand hier die de 2 modellen gezien heeft en een vergelijk heeft kunnen maken ?

[ Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 15-12-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:57:
[...]

Mee eens! Zou zonde zijn als je zo'n prachtige tv weg zou doen, omdat n mallotige monteur zn dag niet heeft. Zeker bellen naar Panasonic en meteen die monteur aan laten pakken!
Panasonic heb ik gebeld en ik zou dezelfde dag nog terug worden gebeld, helaas niets meer van gehoord.Ook heb ik e care gemaild ook hier niets meer van gehoord. :?
De dealer heeft het toestel opgehaald en geld geretourneerd.
Ook hij vond het brommen vooral bij witte beelden ook hij zei meteen dat is de voeding.
Panasonic heeft geen eigen monteurs aldus de dealer alles gaat via e care hij is daar niet blij mee.
Wij laten het even bezinken wel een teleurstelling allemaal zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:59:
Mss es n poll maken wie allemaal al n PV70 gekocht heeft...? :p
... voegt niks toe aan dit opic. We weten dat het een populair model is dat veel ver/gekocht wordt. Geen poll dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:37:
[...]
... voegt niks toe aan dit opic. We weten dat het een populair model is dat veel ver/gekocht wordt. Geen poll dus.
Was maar om te zeveren...;)

Kheb hem intussen al staan en he's huge! :p
Echt n pracht van n scherm!

Nu enkel eerst wa op temperatuur laten komen om er mee aan de slag te kunnen gaan...:)
Intussen eerst wa de handleiding doorlezen en kijken hoe ik oa aan da service menu kan geraken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
HaseMike schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:13:
Ik zit nog met een panasonic th-42pa50, zo'n 852x480 ding. Qua afschrijving niet leuk, dik 2,5 jaar terug gekocht voor rond de 1900 euro... Ziet er overigens met normale tv stukken beter uit dan welke hd lcd tv dan ook (imho). Maar wil nu toch wel graag een hdtv voor films en games.

De hier veelbesproken pv70 is echter "maar" 1024x768, wat niet al te veel meer is dan mijn oude plasma. Is het niet beter om over te stappen naar de fullhd PZ70 ? Is wel 400 euro meer maar dan heb je direct de hoogste resolutie te pakken.

Misschien iemand hier die de 2 modellen gezien heeft en een vergelijk heeft kunnen maken ?
Heb zelf de 42-py70 en is gelijk aan de pz70 met uitzondering van de DVB-T tuner die de pz70 wel heeft
Zowel de py/pz70 als de pv70 geven 'n superbeeld wat alleen nog door pioneer geevenaard kan worden naar mijn mening.
Voor mij was de doorslag dat de py70 full hd is en ook nog eens leuk geprijsd was toen ik 'm kocht bij correct.
Voordeel van de pv70 is dan weer de glasplaat die wat mooier oogt en natuurlijk de smallere rand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is bij mij ook de PV70 gebracht door Correct. En wat een plaatje is het, letterlijk en figuurlijk. Het beeld is echt subliem :9 . Ik heb vooral gelet op snel bewegende beelden, heb vanmiddag een flinke tijd voetbal gekeken via Sport 1, en het is écht helemaal geweldig. Zo'n groot verschil met mijn vorige Full HD LCD. En die 100Hz maakt echt een groot verschil, want dat had ik niet op mijn LCD. Maar wat een topbeeld, eindelijk weer relax digitaal tv en voetbal kijken, zonder mij te storen aan allerlei dingen in het beeld. En nu is ie nog niet eens optimaal ingesteld, vanwege de eerste 200 uur :9

Ook gamen op de Xbox360 is een waar genot. Ik dacht dat ik iets moest inleveren tov van een Full HD LCD, maar het verschil is zo goed als te verwaarlozen. Ik moet alleen wel even oppassen dat ik het contrast en de helderheid voorlopig even niet omhoog ga gooien als ik aan het gamen ben :z

Edit: ow ja, en zwart is ook écht gruwelijk zwart ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Donga
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:24
Afgelopen woensdag de 42PY70 gekocht, wat een beeld zeg!! De PS3 is ook geweldig om erop te spelen. Maandag word er HDTV van UPC geinstalleerd. Kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

LOST, zal ik de sp verbouwen naar iets overzichtelijks en die in deze post plakken zodat je deze kan gebruiken?

[ Voor 250% gewijzigd door |sWORDs| op 02-01-2008 15:30 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Laatst online: 18-07 16:16
Maar wil nu toch wel graag een hdtv voor films en games.
Kan iemand mij uitleggen waarom je voor games in hemelsnaam full HD nodig zou hebben?
Voor films kan ik me dat nog een beetje voorstellen, al vind ik de HD-ready weergave al subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Laatst online: 18-07 16:16
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:34:
[.Nu enkel eerst wa op temperatuur laten komen om er mee aan de slag te kunnen gaan...:)
Intussen eerst wa de handleiding doorlezen en kijken hoe ik oa aan da service menu kan geraken..
Volgens mij doet de 't' op je toetsenbord het niet zo goed :)
Maar dat terzijde. Je hebt een nieuwe TV en je wil meteen in het service menu gaan zitten rommelen, iets wat eigenlijk alleen voor monteurs bedoeld is? Ga toch eerst eens gewoon kijken! Zelfs met alle instellingen op 50% krijg je al een prachtig beeld. Ik heb mijn Pana op de stand Cinema staan in combinatie met kleurtemperatuur Koel en verder Kleur, Contrast en Helderheid op 50% of minder, en het beeld is prachtig! Zeer natuurlijk, mooie kleuren. Het hele servicemenu heb je helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
mh1956 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:45:
[...]

Kan iemand mij uitleggen waarom je voor games in hemelsnaam full HD nodig zou hebben?
Voor films kan ik me dat nog een beetje voorstellen, al vind ik de HD-ready weergave al subliem.
in games heb je ook statische beelden. stilstaande voorwerpen etc.... strategy vs race games...

en statische data op tv zie je veel duidelijker wanneer dit full hd is.

Ik gebruik tv voor 99% tv/dvd, en dus HDready is voldoende tov "mijn afstand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar volgens mij is het niet eerder ter sprake gekomen dat de pv70 en de py70 verschillen in maximale kleurweergave. Dit is maximaal 29 om 69 miljard in het voordeel van de py70. Op papier een noemenswaardig verschil waarvan ik niet weet hoe zich dat irl openbaart. Helaas in mijn regio geen winkel om dat te vergelijken, dat kan ik dus pas bij aanschaf doen(mits ze naast elkaar staan). Iemand een mening/gebruikerservaring hierover?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:24:
LOST, zal ik de sp verbouwen naar iets overzichtelijks en die in deze post plakken zodat je deze kan gebruiken?
...ach, welja waarom niet. Met welke drijfveer eigenlijk dat jij je zo actief aanbied ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I

Hang van je kijkafstand af versus de beeldgrootte of full HD zinvol is of niet. Hier komt ie nog een keer;

Afbeeldingslocatie: http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.png

Volgens deze tabel heeft de 1080p 42PY70 zin als je op 2,5 meter of dichterbij kijkt. Zit je verder weg lekker de PV70 kopen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Donga schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:04:
Maandag word er HDTV van UPC geinstalleerd. Kan niet wachten.
Ziet er werkelijk prachtig uit op de PV70, dus ook op jouw PY70 :9 . Net Lazio Roma- Juve in HD bekeken. Maar omdat mijn kijkafstand om en nabij de 3 meter bedraagt, zag ik inderdaad weinig verschil tov van mijn vorige Full HD LCD, qua details en scherpte dan, maar het beeld van mijn PV70 is zoveel rustiger en vloeiender voor de ogen, dus die uitleg van Apple klopt als een bus eigenlijk :)

Ik klink nou misschien heel erg als een Panasonic fanboy of LCD basher, dat ben ik absoluut niet, maar ik ben écht heel erg blij met de PV70 Plasma. Had ik het maar eerder geweten. Eigen schuld natuurlijk, een Full HD LCD is nou eenmaal veel minder geschikt voor gewoon tv kijken, en dat is toch nog steeds wat ik het meeste doe. Ik heb het nu zelf ervaren. En eerlijk is eerlijk, de HD kanalen zagen er op m'n LCD ook erg goed uit, maar zéker niet beter als op deze PV70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mh1956 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:53:
[...]

Volgens mij doet de 't' op je toetsenbord het niet zo goed :)
Maar dat terzijde. Je hebt een nieuwe TV en je wil meteen in het service menu gaan zitten rommelen, iets wat eigenlijk alleen voor monteurs bedoeld is? Ga toch eerst eens gewoon kijken! Zelfs met alle instellingen op 50% krijg je al een prachtig beeld. Ik heb mijn Pana op de stand Cinema staan in combinatie met kleurtemperatuur Koel en verder Kleur, Contrast en Helderheid op 50% of minder, en het beeld is prachtig! Zeer natuurlijk, mooie kleuren. Het hele servicemenu heb je helemaal niet nodig.
Man man, bende perfectionisten allemaal...
Geef me dan eens n goeie reden waarom de 't' het nie goe zou doen...

Btw, da service menu bekijken kan ook wel n andere reden hebben...?
Ik heb deze bekeken om te zien hoeveel uur hij al aangestaan had, om zeker te zijn dat het n nieuw exemplaar is... Mag dit zonder er veel commentaar bij te krijgen ja? DankT U....

Trouwens, ik kijk ook op cinema en je hoort me nie klagen, integendeel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:49

BeyondThunder

Lost Lightning

Gisteren de PV70 gehaald.
Op mijn Sony Wega had ik alles via de versterker geschakeld met s-video.
Dus ik dacht "TV eraf Plasma erop en spelen maar" maar helaas.
Wat ik ook probeer ik krijg geen kleur beeld op s-video, alleen zwart/wit en soms ook "trillend" beeld. Ook niet als ik de sources rechtstreeks aansluit (xbox, Wii, Dreambox 7000, Pioneer DVD 656A) de versterker die ik gebruik is een dsx-1011 ook van pioneer.
Welke aansluitingen ik ook pak, geen kleur :-)

Als ik alles via mijn tv wil schakelen heb ik een probleem.

WII --> Component
SAT --> SCART RGB
DVD --> SCART RGB
Xbox --> ???

En dan heb ik gelijk geen aansluitingen over, ja, HDMI, maar daar heb ik volgens mij niets aan met de bronnen die ik gebruik.
Het mooioste is alles schakelen via mijn versterker.

Kent iemand dit probleem? De S-video kabels die ik gebruik zijn S-Video > Scart (op de scart met een S-Video plug of rechtstreeks.

Iemand een oplossing? Ik ga straks eerst even naar Polectro om te vragen of dit normaal is. Ik neem de kabels mee. Misschien toch verkeerde kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:46:
[...]

Man man, bende perfectionisten allemaal...
Geef me dan eens n goeie reden waarom de 't' het nie goe zou doen...

Btw, da service menu bekijken kan ook wel n andere reden hebben...?
Ik heb deze bekeken om te zien hoeveel uur hij al aangestaan had, om zeker te zijn dat het n nieuw exemplaar is... Mag dit zonder er veel commentaar bij te krijgen ja? DankT U....

Trouwens, ik kijk ook op cinema en je hoort me nie klagen, integendeel!!
De 'd', 'e' en 'shift' knop doen ook raar.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En gij zijt heel raar...zo kunnen we bezig blijven é. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...wees blij dat Snutchz weg is, dus laten we die plek nu niet op gaan vullen met anderen die off-topic of licht aangebrande reacties menen te moeten plaatsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
BeyondThunder schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:22:
Op mijn Sony Wega had ik alles via de versterker geschakeld met s-video.
Dus ik dacht "TV eraf Plasma erop en spelen maar" maar helaas.
Wat ik ook probeer ik krijg geen kleur beeld op s-video, alleen zwart/wit en soms ook "trillend" beeld. Ook niet als ik de sources rechtstreeks aansluit (xbox, Wii, Dreambox 7000, Pioneer DVD 656A) de versterker die ik gebruik is een dsx-1011 ook van pioneer.
Welke aansluitingen ik ook pak, geen kleur :-)

Als ik alles via mijn tv wil schakelen heb ik een probleem.

WII --> Component
SAT --> SCART RGB
DVD --> SCART RGB
Xbox --> ???

En dan heb ik gelijk geen aansluitingen over, ja, HDMI, maar daar heb ik volgens mij niets aan met de bronnen die ik gebruik.

Kent iemand dit probleem? De S-video kabels die ik gebruik zijn S-Video > Scart (op de scart met een S-Video plug of rechtstreeks.

Iemand een oplossing? Ik ga straks eerst even naar Polectro om te vragen of dit normaal is. Ik neem de kabels mee. Misschien toch verkeerde kabels...
Wat ik bij m'n 42-py70 heb kunnen zien is dat alleen av1/av2 en de aansluititngen aan de zijkant s-video ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom maar niet in het service menu op mijn PV70 :? Wil gewoon even bijhouden hoeveel uur hij gedraaid heeft.
Ik doe precies wat er in de openingspost vermeldt staat. Moet ik misschien via een analoog signaal kijken ofzo, want ik kijk digitaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

BeyondThunder schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:22:
Gebruiksvriendelijk bedoel je, mooi zal het niet worden aangezien svideo een bejaarde connectie is. Persoonlijk zou ik kiezen voor de beste beeldkwaliteit, dus minimaal scart en bij voorkeur component of hdmi

In jouw geval dus 2x scart (als dvd en sat geen andere aansluitingen bezitten)
Xbox op component ivm HD resolutie
Wii op composiet aangezien deze toch maar max 480p(?) ondersteunt

Andere optie is een componentswitch gebruiken.

Allemaal idd meer werk om te schakelen maar met svideo doe je de beschikbare beeldkwaliteit geen recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40
Vrijdag ook maar eens de PV70 gehaald, man wat een mooi beeld. Ben nu maar weer begonnen met het kijken van Band of Brothers, man wat een mooi beeld :P. XboX 360 ook aangesloten via component, Mass Effect ziet er ook écht goed uit.

* FailFr8er is helemaal happy :P

Is het trouwens écht belangrijk om die DVD de eerste 200 uur te draaien, of moet ik me daar niet heel erg veel zorgen om maken (ding wordt 'normaal' gebruikt, 65% tv/film 35% gamen).
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.