Toon posts:

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 6

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.594 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 12:41
Technics SA-DA8 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:20:
[...]

Voor die afstand die jij noemt is 50 inch denk ik de beste keus.
Heb zelf 'n vogels wandsteun genomen uit de 6000 serie om 'm op te hangen...voordeel hiervan is dat ik nu dus ook 'n brede kabelgoot in 1 mooie lijn onder m'n plasma kon ophangen.
Zal vanav ff 'n foto plaatsen van de opstelling zoals ie nu is...kabels zijn alleen nog niet weggewerkt ;)
Graag, ben benieuwd hoe dat eruit ziet. En welke beugel heb je precies als ik vragen mag? Er zijn tientallen beugels in de 6000 serie :) Ik zelf zit te denken aan de EFW 6305 (a 129,- :| wat ik best prijzig vind voor een paar metalen balkjes)

Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_200/B115542.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door BackSlash op 06-12-2007 17:57 . Reden: plaatje stuk ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:49
Technics SA-DA8 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:20:
[...]

Je geeft 't antwoord zelf al...idd makkelijker op 'n pc aan te sluiten en ik gebruik 'm hoofdzakelijk voor de xbox360 en dvd ;)
En 't prijsverschil met de gewone hd-ready is iets wat te overwegen valt...maar uiteindelijk ben je meteen klaar voor de toekomst met full hd als je ooit nog eens blu-ray erop wilt aansluiten.
En natuurlijk leuk dat er nog zo'n espresso ding door panasonic cadeau wordt gedaan ;)

[...]
Ja ok, kan ik mee inkomen, en je bent voor de toekomst voorbereid.
Alleen je ziet het verschil niet meer na 3 meter, dus dan denk ik toch dat het jammer geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 19:31
BackSlash schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:06:
[...]

Graag, ben benieuwd hoe dat eruit ziet. En welke beugel heb je precies als ik vragen mag? Er zijn tientallen beugels in de 6000 serie :) Ik zelf zit te denken aan de EFW 6305 (a 129,- :| wat ik best prijzig vind voor een paar metalen balkjes)

[afbeelding]
Vond ik ook, maar t grote voordeel van zo'n muurbeugel is dat je deze door dat raamwerk, nog iets kan verstellen wanneer je vindt dat de tv toch niet helemaal op de goede hoogte hangt!

[ Voor 24% gewijzigd door Ferry34 op 06-12-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:35
Ferry34 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:04:
[...]

Vond ik ook, maar t grote voordeel van zo'n muurbeugel is dat je deze door dat raamwerk, nog iets kan verstellen wanneer je vindt dat de tv toch niet helemaal op de goede hoogte hangt!
Kun je ook nog steeds goed bij de aansluitingen aan de achterzijde van het toestel als deze bevestigd is aan de muurbeugel? Dit ivm het aansluiten of ontkoppelen van randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus Panasonic gebeld vandaag en zij kunnen mij niet garanderen dat die hinderlijke groene phosphor trails ooit nog zullen verdwijnen uit de PY70 ...

Ik zit er dus sterk aan te denken om 'm om te ruilen voor één van de nieuwste LCD schermen... TV kijken doe ik er toch niet op en de Wii moet dan maar gwn wat inleveren aan beeldkwaliteit.

De voordelen van deze overstap zullen dan zijn:

Betere zwart-detailering, géén hinderlijke groene vegen, True 24p Cinema mode, géén naijlen van huds, géén onzinnige inspeeltijden meer, scherper beeld en minder stroomverbruik :)

De beste LCD's in een fatsoenlijke prijsklasse op dit moment zijn:

Sharp LC-42X20E
Bravia 40W3000
Toshiba 46Z3030

Ik hoop dat ik 'm nog kan inruilen overigens (20 nov. aanschaf).. wat denken jullie? Is dit nog mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00

JME

zeg maar Jamie

Snutchz, kerel, ik vrees dat je toch echt vast zit aan zo'n verschrikkelijk plasmascherm van Panasonic. Brrrr, wat beroerd, moet er niet aan denken...
Kom op man, je loopt wekenlang dit forum te vervuilen met allerlei stierestront over plasma's in het algemeen en de Panasonics in het bijzonder, dan koop je er opeens toch zelf eentje, en nu denk je erover om 'm in te ruilen? 8)7
Kan er niks aan doen, maar ik vind het wel grappig. Wat denk je, gaat het je lukken om ons niet van je ruilavonturen op de hoogte te houden? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat ghosting verhaal is toch uiteindelijk een eigen leven gaan leiden waardoor ik toch maar weer voor plasma heb gekozen... ook doordat de Sharp zeer moeilijk leverbaar was en dat die phosphor trails een bijkomstigheid zouden zijn van een defect plasma scherm (wat achteraf dus gwn plasma eigen blijkt te zijn)... enz. etc. er uiteindelijk toch weer ingestonken mede door de ooh zo positieve verhalen van Pana gebruikers (die hoogstwaarschijnlijk stekeblind zijn, doch zichzelf Tweaker durven te noemen).

Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
JME schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:03:
Kan er niks aan doen, maar ik vind het wel grappig.
Ik ook, overal plasma, plasma, plasma - maar dan toch niet tevreden zijn..... :o

Hier trouwens meer info over de phosphor trails bij plasma's, het filmpje van Gears Of War vind ik toch wel schokkend.... :'(

http://www.hdtvtest.co.uk...01/plasma-phosphor-trail/

[ Voor 30% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 06-12-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:12:
Tja, dat ghosting verhaal is toch uiteindelijk een eigen leven gaan leiden waardoor ik toch maar weer voor plasma heb gekozen... ook doordat de Sharp zeer moeilijk leverbaar was en dat die phosphor trails een bijkomstigheid zouden zijn van een defect plasma scherm (wat achteraf dus gwn plasma eigen blijkt te zijn)... enz. etc. er uiteindelijk toch weer ingestonken mede door de ooh zo positieve verhalen van Pana gebruikers (die hoogstwaarschijnlijk stekeblind zijn, doch zichzelf Tweaker durven te noemen).

Tja..
Heb je hem wel bekeken in de winkel dan? Je moet ook niet blind afgaan op de mening van anderen... maar zelf vergelijken in de winkel en dan het beste scherm kiezen... en niet de hele tijd af gaan op de specs. Pas trouwens maar op, begin volgend jaar komen er nieuwe schermen, die hebben nóg betere specs! Dan is je PY70 hopeloos bejaard!

Ik vind het overigens een beetje vreemd dat je anderen verwijt dat ze positief over Panasonic zijn :?
Jij kiest ervoor om een Panasonic te kopen, dus de enige die je wat kan verwijten ben jezelf.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het scherm gezien en getest in de winkel en daar vielen ze niet heel erg op... ik wilde het ook gwn thuis ervaren... met verschillende soorten bronnen... ook heb ik de knoop wéér te snel doorgehakt omdat 't mij simpelweg té lang duurde allemaal. Ik had dan ook nog een enorme stapel games liggen die gespeeld moesten worden :p

Ik heb Frank een mailtje gestuurd met het phosphor lag verhaal d'r in... wacht ik nog bericht van af.

Dat filmpje van Gears of War is net weer even een ander soort phosphor lag waar mijn scherm geen last van heeft. Bij mijn Pana zijn het meer vegen/vlammen ipv kolommen...

In Gears kom ik ze namelijk niet écht tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
ooohhh begint het hele verhaal weer opnieuw!? ik wordt er zo zat van! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
er uiteindelijk toch weer ingestonken mede door de ooh zo positieve verhalen van Pana gebruikers (die hoogstwaarschijnlijk stekeblind zijn, doch zichzelf Tweaker durven te noemen).
Ik ben al 10 jaar actief op het internet en écht, ik heb nog nooit een grotere looser als jij gezien.
Als die Pana je nu opnieuw tegenvalt dan is dat toch echt wel jouw dikke vette eigen schuld. Je loopt hier van de daken te schreeuwen hoe iedereen hier dom is om een plasma te kopen. Dan koop je uiteindelijk zelf een, en dan zou het 'onze' schuld zijn dat we je er ingestonken hebben ?
Haha, ik hoop gewoon dat Panasonic je eens goed zal uitlachen als je vraagt om je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it's a little bit of history repeatin' .. tata ta-da da daa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:53:Ik hoop dat ik 'm nog kan inruilen overigens (20 nov. aanschaf).. wat denken jullie? Is dit nog mogelijk?
Dat moet je je winkelier vragen, vriendelijke vriend.
Bedenk wel: inruilen is een gunst, geen recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:14:
[...]

Ik ben al 10 jaar actief op het internet en écht, ik heb nog nooit een grotere looser als jij gezien.
Als die Pana je nu opnieuw tegenvalt dan is dat toch echt wel jouw dikke vette eigen schuld. Je loopt hier van de daken te schreeuwen hoe iedereen hier dom is om een plasma te kopen. Dan koop je uiteindelijk zelf een, en dan zou het 'onze' schuld zijn dat we je er ingestonken hebben ?
Haha, ik hoop gewoon dat Panasonic je eens goed zal uitlachen als je vraagt om je geld terug te krijgen.
Hoezo opnieuw? Dit is pas mijn eerste Pana... en aangezien ook Vincent van de HDTVtest website dit model Plasma als Highly Recommended heeft aanbevolen, leek het mij een alleraardigst idee om 'm eens in huis te halen... zo gek is dat helemaal niet hoor ;)

Maar ik kan mij nog enorm goed voor de geest halen dat hier op dit forum mij is vertelt dat ik met een brak plasma scherm opgescheept zat.... wat mij toch aan het twijfelen heeft gebracht. En hey.. om mij nou een looser te noemen vind ik ook niet helemaal eerlijk.. ik ben pas 14 jaar (bijna 15) en kom eigenlijk maar pas kijken.. terwijl jullie al jaren in de HD TV's zitten.. beetje zielig om dan zo tegen mij tekeer te gaan. Of ben je nou boos dat ik je op die phosphor trails heb gewezen en jij ze nu ook ziet in je zuurverdiende plasma paneel? Beetje dimmen Twixie.. dit is nou al de tweede keer dat je me voor rotte vis uitmaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 12:02
Phosphor trails (vooral groen en iets mindere mate rood) zijn aanwezig in alle plasma's en de ene persoon ziet ze wel, de andere niet. Als je phosphor trails ziet op een bepaalde plasma is de kans _heel_ erg groot dat je de trails ook op een random andere plasma zult ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:22:
[...]
dit is nou al de tweede keer dat je me voor rotte vis uitmaakt :(
Look who's talking... Kort van geheugen ?
Quote : "die hoogstwaarschijnlijk stekeblind zijn, doch zichzelf Tweaker durven te noemen".
Maar anyway, back to ignore mode dus tot je volgende vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01
Scutchz, welkom terug. Ik zie dat je niet overtuigd bent van je laatste aankoop, dat is jammer. Het staat je geheel vrij je eigen ervaringen weer te geven maar laat opmerkingen als
die hoogstwaarschijnlijk stekeblind zijn, doch zichzelf Tweaker durven te noemen
en
Of ben je nou boos dat ik je op die phosphor trails heb gewezen en jij ze nu ook ziet in je zuurverdiende plasma paneel? Beetje dimmen Twixie.. dit is nou al de tweede keer dat je me voor rotte vis uitmaakt
achterwege, daarmee doe je de sfeer én jezelf namelijk geen goed.

En ja, niet eenieder steekt de loftrompet nu je weer terug bent, maar daar zal jezelf ook niet verbaasd van opkijken. Houdt 't dus vriendelijk en laat de sneren achterwege. Alvast dank :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie voelt zich aangesproken... en terecht... hij als plasma-ervaringsdeskundige heeft toch aardig wat steken laten vallen.. (valt dit eigenlijk wel onder voor rotte vis uitmaken? Ik betwijfel 't O-))

Hallo Abbadon :) ik en Twixie liggen nog wel 'ns met elkander in de klinch.. ik wil helemaal niet vervelend overkomen of zo... maar mensen schijnen hier nogal gauw op hun tenen getrapt te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01
Feit blijft dat nu jij terug bent het gelijk weer heibel is. Ik heb geen zin dit weer zo te laten ontsporen als de vorige keer dus nogmaals, houd je in.
Wat mij betreft ook het laatste wat er over gezegd is, dit topic gaat over Pana's niet over jammerlijk geprik naar anderen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:56:
Twixie voelt zich aangesproken... en terecht... hij als plasma-ervaringsdeskundige heeft toch aardig wat steken laten vallen.. (valt dit eigenlijk wel onder voor rotte vis uitmaken? Ik betwijfel 't O-))
Steken laten vallen ? Hoezo ? Je hebt niet eens mijn model gekocht (want die was duidelijk te min voor je). Dus van mij zul je het zeker niet gehoord hebben dat die PY70 superieur is. En van mij ga je ook niet gehoord hebben dat alle plasma's perfect zijn.
Mijn TV heeft zeker mindere punten, maar qua prijs/kwaliteit is het de beste TV die ik ooit gehad heb en ik geniet elke avond met volle teugen van onze DVDs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden ook een py70 aangeschaft. Ben tot nu toe erg tevreden. Heb vandaag echter wat kabels binnen gekregen, waaronder een DVI-HDMI kabel. Deze gebruik ik nu dus om een link te leggen tussen mn PC en de TV. Echter als ik 1920 x 1080 instel maakt de TV er iets heel raars van. Van alle kanten is er wat afgeknipt.
Misschien ook iets om er bij te zeggen dat alle andere resoluties wel werkten (lager en hoger), zo ook 1920 x 1200. Die scalede hij een beetje down.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

He snutch, voor een rug neem ik 'm wel van je over :+ Kan jij je lcd halen.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
BackSlash schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:06:
[...]

[afbeelding]
Vogels EFW 6305 is z'n prijs zeker waard en die heb ik dus ook gebruikt om m'n plasma op te hangen;)
Plaatjes zijn zijn genomen met 'n samsung mobiel (G600)
Kabelgoot is de Vogels EFW 6835 en de V-steun is de EFW 6825 ;)

Afbeeldingslocatie: http://i65.photobucket.com/albums/h223/awesome1982/KopievanFotos-0017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.photobucket.com/albums/h223/awesome1982/KopievanFotos-0018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.photobucket.com/albums/h223/awesome1982/KopievanFotos-0019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.photobucket.com/albums/h223/awesome1982/KopievanFotos-0020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 700 serie heeft een SD reader. Weet iemand of deze ook AVCHD leest en afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsgeluk schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:11:
He snutch, voor een rug neem ik 'm wel van je over :+ Kan jij je lcd halen.
Voor €1650 mag je 'm overnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Technics SA-DA8 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:14:
[...]

Vogels EFW 6305 is z'n prijs zeker waard en die heb ik dus ook gebruikt om m'n plasma op te hangen;)
Plaatjes zijn zijn genomen met 'n samsung mobiel (G600)
Kabelgoot is de Vogels EFW 6835 en de V-steun is de EFW 6825 ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt voor de foto's! Die tv zit nog wel wat verder van de wand als ik had verwacht. Kun je er, nu hij er eenmaal hangt, nog wel een beetje bij om bijv een scart kabel erin te prikken?

En ik zou idd die kabels eens mooi gaan wegwerken in die goot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:23:
[...]

Voor €1650 mag je 'm overnemen ;)
Voor een televisie die blijkbaar mankementen vertoont zou ik de vraagprijs iig onder de winkelprijs houden. Het bod van een rug lijkt me dan ook meer dan redelijk }:O

http://www.kieskeurig.nl/...C402CC125735D004644BF.htm

[ Voor 0% gewijzigd door onsgeluk op 06-12-2007 22:32 . Reden: spatie vergeten ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 10:04
Harrie van Til schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:33:
Waar ik met de handleiding niet uit kom is het veranderen van de favorite teletekstpagina onder de FP-knop. Die staat af-fabriek op 103 ingesteld maar ik wil er een ander nummer onder zetten. Wie kan mij helpen?

Harrie van Til
ik vraag het hier ook al een tijdje, maar alle tips die ik kreeg doen niet wat
er zou moeten gebeuren. Ik blijf met die stomme p103 zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsgeluk schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:32:
[...]

Voor een televisie die blijkbaar mankementen vertoont zou ik de vraagprijs iig onder de winkelprijs houden. Het bod van een rug lijkt me dan ook meer dan redelijk }:O

http://www.kieskeurig.nl/...C402CC125735D004644BF.htm
Adviesprijs : €1999

en 't scherm is volledig in orde, Maar wat Vincent van 't HT forum al zei, is dat ik zeer mogelijk gevoelig ben voor het rainbow effect ... en daarom plasma niet voor mijn ogen geschikt zou zijn ;)

Dus de prijs blijft gwn €1650 (take it or leave it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:09:
[...]

Adviesprijs : €1999

en 't scherm is volledig in orde, Maar wat Vincent van 't HT forum al zei, is dat ik zeer mogelijk gevoelig ben voor het rainbow effect ... en daarom plasma niet voor mijn ogen geschikt zou zijn ;)

het rainbow effect is wel iets heeeelemaal anders, en heeft te maken met het kleurenwiel bij een DLP projector. Daarover ga ik niet uitwijden, gezien off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat wij elkaar geen pm kunnen sturen dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
BackSlash schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:35:
[...]

Bedankt voor de foto's! Die tv zit nog wel wat verder van de wand als ik had verwacht. Kun je er, nu hij er eenmaal hangt, nog wel een beetje bij om bijv een scart kabel erin te prikken?

En ik zou idd die kabels eens mooi gaan wegwerken in die goot :+
Wegwerken gaat zeer binnenkort wel gebeuren...moet ook nog eens alle speakers opnieuw aansluiten op de surround versterker.

Om precies te zijn zit de tv nu exact 7,5 cm v/d muur en dat zal ook expres gedaan zijn vanwege de ventilatie ;)
Wat aansluitingen betreft daar kom je prima bij...iets waarover ik nogal verbaasd en blij mee was want daar is wel goed over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:29:
De 700 serie heeft een SD reader. Weet iemand of deze ook AVCHD leest en afspeelt?
Volgens de panasonic site speelt ie 't wel af: http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4066|603|602|601|4|1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:09:
[...]Adviesprijs : €1999
offtopic:
Dat is de adv prijs van Pana, imho is de adv.pr. wat er van je rekening afgaat bij aanschaf, dus hoop ik dat je er nog lang tegenaan mag kijken }) aangezien de grootste knuppel nu ook wel bekend is met kieskeurig.nl

Na een hoop gezeik met de wehkamp toch de bestelling maar geannuleerd. Ze weten daar niet eens wat ze verkopen. Al zoekende las ik dat de PZ70 gelijk is aan de PY70 is maar met DVB-T tuner. Desondanks ca 100.- goedkoper(Rebelio 1419.-)

Zitten er onder de motorkap geen verschillen? Anders denk ik dat ik maar tot aanschaf overga(direct leverbaar). Lekker met de kids kerstfilmpjes kijken Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/5269/popdq2.gif

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Wanneer komt de nieuwe panasonic reeks voor 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de 42py70 24hz draait staat gewoon in de handleiding bij de andere ondersteunde modi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:30:
Wanneer komt de nieuwe panasonic reeks voor 2008?
In 2008. :D

Volgens mij komen de Panasonic modellen meestal in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Het is me inmiddels bekend dat de 42PV70 geen 1080P 24p ondersteund. Maar kan hij 720P in 24P wel vloeiend afspelen?

Ik heb overigens nog eens heel goed vergeleken en ben echt van mening dat de PV70 de laatste mooie Plasma van Panasonic is. De modellen met coating vertonen gewoon een minder mooi beeld. Zonde. Ik hoop dat de volgende generatie weer zonder coating zal zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door supersatan op 07-12-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:56
op de miljonairfair hebben ze ook leuk spul staan zeg, wat een schermen zo groot (2m+ :X )..

* Fried wants...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:25
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:11:
Ik heb een tijd geleden ook een py70 aangeschaft. Ben tot nu toe erg tevreden. Heb vandaag echter wat kabels binnen gekregen, waaronder een DVI-HDMI kabel. Deze gebruik ik nu dus om een link te leggen tussen mn PC en de TV. Echter als ik 1920 x 1080 instel maakt de TV er iets heel raars van. Van alle kanten is er wat afgeknipt.
Misschien ook iets om er bij te zeggen dat alle andere resoluties wel werkten (lager en hoger), zo ook 1920 x 1200. Die scalede hij een beetje down.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Je moet wanneer je 1920x1080 (60hz) via hdmi naar je scherm stuurt overscan uitzetten. Let wel, deze optie in het menu is ook alleen dan beschikbaar.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
supersatan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:58:
Het is me inmiddels bekend dat de 42PV70 geen 1080P 24p ondersteund. Maar kan hij 720P in 24P wel vloeiend afspelen?

Ik heb overigens nog eens heel goed vergeleken en ben echt van mening dat de PV70 de laatste mooie Plasma van Panasonic is. De modellen met coating vertonen gewoon een minder mooi beeld. Zonde. Ik hoop dat de volgende generatie weer zonder coating zal zijn.
De P staat voor progressive, de 24 voor aantal frames per seconde. Een PV70 kan geen 24fps aan ongeacht de resolutie.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chilly_Willy schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:14:
[...]

Je moet wanneer je 1920x1080 (60hz) via hdmi naar je scherm stuurt overscan uitzetten. Let wel, deze optie in het menu is ook alleen dan beschikbaar.
Bedankt! En nu je het zegt heb ik dit toch wel is eerder ergens gelezen, maar toen had ik het scherm nog niet. Ik weet in ieder geval wat ik vanavond ga doen. transformers of 300 kijken @ 1080p :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Chilly_Willy schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:30:
[...]

De P staat voor progressive, de 24 voor aantal frames per seconde. Een PV70 kan geen 24fps aan ongeacht de resolutie.
Als ik HD 720P content afspeel via mijn PC aangesloten via HDMI, blijft je het probleem van "geen 24P ondersteuniung" dan ook hebben, of is dat op te lossen via instellingen van de softwareplayer op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
caRe.Ghost schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:46:
[...]

Kun je ook nog steeds goed bij de aansluitingen aan de achterzijde van het toestel als deze bevestigd is aan de muurbeugel? Dit ivm het aansluiten of ontkoppelen van randapparatuur.
Goed is een groot woord, ligt er ook n beetje aan hoe je alles hebt hangen.
Ik moest laatst mn xbox360 via hdmi aansluiten en dan moet je de handleiding erbij nemen om op de tekening te kijken waar die hdmi ingang zit. Daarna met mn vingers op gevoel kijken waar die zit en dan n paar minuten klooien.
Ik heb alles zo gebouwd en neergezet, dat ik er niet heel makkelijk onder kan liggen, dus ik moest t op gevoel doen.
Ik heb zo'n tv meubel eronder staan en die kan ik niet ff wegzetten, omdat er veel apparatuur instaat waar allemaal kabels aanzitten die weggewerkt zitten.

De tv zit dus redelijk strak tegen de muur en aangezien die op ooghoogte hangt gezien vanaf zitpositie, kan je er niet heel makkelijk bij.
Aan de andere kant: als de kabes eenmaal zitten, haal je ze er toch niet vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Tja..
Zoals eerder gemeld, is jouw wereldbeleving heel anders dan die van anderen. Ik denk ook dat er iets niet goed is aan jouw ogen, want jij ziet dingen die anderen met geen mogelijkheid zien.
Fosfortrails, een groot verschil tussen hd-ready en full hd, framerate-drops in xbox360 games.
Ook schrijf je:
(quote)
De motion handling van zowel DVD als Blu-ray vind ik niet geweldig. Wanneer hoofden bewegen zie je ze vaak in veelvoud zoals in cartoons.Ook dit vind ik erg spijtig. Blu-ray op de 24p modus loopt idd niet lekker en dat is goed aan de achtergronden te zien (of wanneer er bijvoorbeeld uit een helicopter is gefilmd).
(einde quote)

Ik vraag me dus echt af of t niet aan jezelf ligt. Maar wat ik dus echt niet begrijp is dat iemand die zo kritisch is, een scherm koopt terwijl die dit niet heeft getest! :X
Hoe vaak heb ik t niet gezegd dat je in de winkel moet testen door te kijken naar content waarnaar jijzelf gaat kijken?
Als je dit niet doet en daarna thuis erachter komt dat dit toestel niet doet wat je ervan verwacht, dan moet je niet zeuren vind ik. |:(

Maar koop wat mij betreft een lcd en dan horen we het wel weer. Jij zegt zeker te weten dat je er bij die Sharp geen last van heb (ander forum), dus probeer ff je plasma te ruilen bij de winkel.
Naar een scherm kijken waar je niet tevreden mee bent, is geen goede optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 07-12-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
onsgeluk schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:07:
[...]

offtopic:
Dat is de adv prijs van Pana, imho is de adv.pr. wat er van je rekening afgaat bij aanschaf, dus hoop ik dat je er nog lang tegenaan mag kijken }) aangezien de grootste knuppel nu ook wel bekend is met kieskeurig.nl

Na een hoop gezeik met de wehkamp toch de bestelling maar geannuleerd. Ze weten daar niet eens wat ze verkopen. Al zoekende las ik dat de PZ70 gelijk is aan de PY70 is maar met DVB-T tuner. Desondanks ca 100.- goedkoper(Rebelio 1419.-)

Zitten er onder de motorkap geen verschillen? Anders denk ik dat ik maar tot aanschaf overga(direct leverbaar). Lekker met de kids kerstfilmpjes kijken [afbeelding]
Voor zover ik weet zijn de py70 en de pz70 exact hetzelfde met uitzondering v/d DVB-T tuner in de pz70 ;)
Sterker nog...toen m'n 42-py70 geleverd werd zat er in de hoek v/h scherm 'n reclamestikker op waar in kleine letters pz70 op stond.
Verder heb ik de pz70 zien spelen bij saturn in duitsland en oogt precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
supersatan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:58:
Kleine correctie.
De PV70 kan wél 1080p/24 aan. De nadruk ligt hier wel op 'aankunnen'.
De 1920x1080 resolutie van 1080p wordt gewoon gedownscaled naar de resolutie van het scherm (maar ik vind dat echt wel beter van beeld dan 720p, wat dan weer geüpscaled wordt).
En 24p kan hij blijkbaar ook aan (in de PS3 kun je dit gewoon aan zetten waarna je 30" de tijd hebt om te bevestigen dat je beeld hebt) al is het bijna zeker dat hij er dan intern wel weer gewoon 60Hz vanmaakt en het dus na 3:2 pulldown naar zijn display stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Feit is gewoon dat de huidige LCD's en Plasma's niet perfect zijn.

Met elk model is er wel iets niet 100%. Clouding / Banding / Ghosting / onvolledige ondersteuning 1080p, matige upscaler , matige downscaler etc. etc.

En hierbij laat ik buiten wegen dat FullHD tv's eigenlijk naar hun aard minder geschikt zijn voor SD televisie.

Derhalve denk ik dat het niet uitmaakt welke tv een zeker persoon in dit topic koopt, hij zal altijd iets vinden wat ie vreselijk vindt.

Het algemene niveau van de nieuwste goed geteste TV's is echter inmiddels zo goed dat de reguliere koper er wel tevreden mee zal zijn.

Als je alle huidige problemen opgelost wilt zien, moet je gewoon nog ff 3 jaar wachten oid... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dvamber schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:27:
[...]
het rainbow effect is wel iets heeeelemaal anders, en heeft te maken met het kleurenwiel bij een DLP projector. Daarover ga ik niet uitwijden, gezien off-topic.
Eigenlijk heb je bij plasma mogelijk ook een soort rainbow effect, alleen is de frequentie pakken hoger dan bij DLP. Bij DLP wordt een beeld niet in één keer getoond, maar eerst alle rood, dan alle groen, en dan alle blauw (of iets gelijkaardigs). Bij plasma is het nog 'erger' : daar wordt telkens slechts 1 pixel tegelijk 'getoond'.
Ik zet 'erger' en 'getoond' tussen quotes omdat het helemaal niet zo erg is als het lijkt, en dat vanwege het feit dat een fosfor na het oplichten helemaal niet onmiddellijk terug uitgedoofd is, maar dus nog wat nalicht (vandaar ook het fosfor trails probleem).
De vraag is echter in welke volgorde een plasma de pixels 'belicht'. Als hij eerst alle rode, dan alle groene en dan alle blauwe zou nemen, dan zou je daar dus evenzeer duidelijke rainbow hebben. Ik vermoed echter dat de pixels gewoon in volgorde afgegaan worden, maar zeker ben ik niet. Misschien dat ik eens een experimentje moet doen met foto's met zeer korte sluitertijd...
Anyway, waarom denk ik dat er wel degelijk iets rainbow-achtig is : wanneer ik voor een wit scherm mijn hand houd, en dan mijn hand wat heen en weer beweeg, dan zie ik daadwerkelijk kleurtjes verschijnen. Wanneer ik normaal naar de TV kijk heb ik echter hoegenaamd geen last van enig rainbow effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dvamber schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:01:
[...]
ik vraag het hier ook al een tijdje, maar alle tips die ik kreeg doen niet wat
er zou moeten gebeuren. Ik blijf met die stomme p103 zitten!
Ik dacht: ik kijk ff voor jullie (zelf kijk ik nooit teletekst op dit scherm), maar ik geloof dat ik eruit ben pffffffff!
De truc is dat je eerst je pana op tv zet, daarna naar menu gaat, dan instellingen.
Alleen dan zie je bij Teletekst het woord FLOF staan (geen idee wat t betekent) en die moet je op LIST zetten.
Dan ga je eruit en zet je tv-beeld aan.
Daarna ga je naar teletekst, en naar die F.P. knop. De tv gaat naar pagina 103.
Dan ga je handmatig naar de pagina die je wilt. Wanneer deze is geladen druk je lang op OK (inderdaad lichten dan die 4 balkjes onderaan op, veranderen naar kleur dacht ik).

Dan ga je er weer uit, gewoon naar tv beeld. Daarna via instellingen weer naar teletekst en zet m weer op FLOF en dan moet die goed staan.

Volgens mij moet dit m zijn. Het is me zeker gelukt die 103 te veranderen want deze staat bij mij nu op 600 ofzo.
Laat ff weten of t gelukt is, dan weten we meteen of ik het goed heb opgeschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Twixie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:10:
[...]
En 24p kan hij blijkbaar ook aan (in de PS3 kun je dit gewoon aan zetten waarna je 30" de tijd hebt om te bevestigen dat je beeld hebt) al is het bijna zeker dat hij er dan intern wel weer gewoon 60Hz vanmaakt en het dus na 3:2 pulldown naar zijn display stuurt.
Maar als ik m'n PC zelf al op 60hz zet en de 720P/24 film afspeel met bijvoorbeeld MediaPlayer Classic, dan hoeft de Pana PV70 toch geen 3:2 pulldown meer te doen?

[ Voor 20% gewijzigd door supersatan op 07-12-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
supersatan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:34:
[...]

Als ik HD 720P content afspeel via mijn PC aangesloten via HDMI, blijft je het probleem van "geen 24P ondersteuniung" dan ook hebben, of is dat op te lossen via instellingen van de softwareplayer op de PC?
De afspeel software zal de 24fps mappen naar het aantal Hz van je display instellingen, meestal 60hz, en word met bijna geen waarneembare judder weergegeven.

72Hz zou ideaal zijn. Is er al iemand die 1920x1080 72Hz over HDMI via zijn pc gestuurd heeft naar een PY70?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
Werkt prima bij mij Ferry. Ik heb het net even getest en mijn F.P. staat nu op 201.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
<knip>

voor dit soort dingen hebben we Schop een Modje

[ Voor 90% gewijzigd door Twynn op 07-12-2007 13:31 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
Chilly_Willy schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:37:
[...]
72Hz zou ideaal zijn. Is er al iemand die 1920x1080 72Hz over HDMI via zijn pc gestuurd heeft naar een PY70?
De enige modelines (in linux) die ik werkend heb gekregen met de PY70 zijn 50Hz en 60Hz lines, dus ik denk niet dat het scherm 72Hz accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00

JME

zeg maar Jamie

Wie kan er iets vertellen over de upscale-kwaliteit van de 42PY70? Ik heb nu een Sony dvd-speler van enkele jaren oud aangesloten middels component. De tv geeft aan dat deze speler 576p uitzendt. De tv moet dit dus upscalen naar 1080.
Stel ik koop een nieuwe dvd-speler die zelf het dvd-materiaal upscalet naar 1080p en dit over hdmi naar de tv stuurt. Ga ik dan beeldverbetering zien? Veel? Of is dat dan weer afhankelijk van de upscale-kwaliteit van de dvd-speler? En welke dvd-spelers zijn hier dan goed of juist minder goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Chilly_Willy schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:37:
[...]
De afspeel software zal de 24fps mappen naar het aantal Hz van je display instellingen, meestal 60hz, en word met bijna geen waarneembare judder weergegeven.
Kijk, dat is helemaal top _/-\o_
Ik speel HD content namelijk alleen maar via mijn PC af. heb het getest op mijn monitor op 60hz, en dat ziet er schitterend uit zonder judder.

Ik ga vanavond de knoop doorhakken en de 42-PV70 bestellen bij de goedkoopste die voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
supersatan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:48:
[...]
Ik speel HD content namelijk alleen maar via mijn PC af. heb het getest op mijn monitor op 60hz, en dat ziet er schitterend uit zonder judder.
Dat is natuurlijk BS. 24fps kun je gewoon onmogelijk omzetten naar 60Hz zonder judder te introduceren. Hoe je het ook draait of keert zul je sommige frames langer moeten tonen dan andere, om de simpele reden dat 60 niet deelbaar is door 24.
De enige manier om POTENTIEEL judder free beeld te hebben is adhv interpolatie. De oneven frames van je 24fps signaal worden ongewijzigd getoond als frames 1, 6, 11, 16 etc... in het 60Hz signaal. Alle andere frames (2-5, 7-10, 12-16,...) zou je kunnen berekenen uit de originele 24fps frames zodat je toch een vloeiend beeld krijgt. Je mag er echter donder op zeggen dat je dan een hoop andere artefacts zult introduceren.
Ik geloof ook nooit dat een media-player zoiets zal doen. Die mediaplayer gaat gewoon zijn beelden 24 keer per seconde verversen en trekt zich totaal niets aan van de refresh rate van je videokaart. De 60Hz van je videokaart gaat er gewoon voor zorgen dat je impliciet toch weer 3:2 pulldown hebt.
Edit: vergelijk het met games. Het is niet omdat de fps variabel is dat de refreshrate van je videokaart wijzigt. Zit je met 100fps in je game, dan nog gaat je videokaart maar 60 beeldjes per seconde uitspuwen. Dropt de framerate naar bvb 40fps, dan gaan sommige beelden gewoon 2 tellen in beeld blijven en andere 1 tel.

[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 07-12-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:35
Ferry34 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:36:
[...]

Aan de andere kant: als de kabes eenmaal zitten, haal je ze er toch niet vanaf?
Nee idd dan zul je de kabel in de tv laten zitten en uit het randapparauur halen, ik vroeg dit omdat ik er ook nog een htpc op aan wil sluiten, maar het ligt in de planning om deze later dan de tv aan te schaffen.

Ik heb nu iig een idee hoe "goed" je erbij kan. dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Twixie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:25:
[...]

Dat is natuurlijk BS. 24fps kun je gewoon onmogelijk omzetten naar 60Hz zonder judder te introduceren. Hoe je het ook draait of keert zul je sommige frames langer moeten tonen dan andere, om de simpele reden dat 60 niet deelbaar is door 24.
De enige manier om POTENTIEEL judder free beeld te hebben is adhv interpolatie. De oneven frames van je 24fps signaal worden ongewijzigd getoond als frames 1, 6, 11, 16 etc... in het 60Hz signaal. Alle andere frames (2-5, 7-10, 12-16,...) zou je kunnen berekenen uit de originele 24fps frames zodat je toch een vloeiend beeld krijgt. Je mag er echter donder op zeggen dat je dan een hoop andere artefacts zult introduceren.
Ik geloof ook nooit dat een media-player zoiets zal doen. Die mediaplayer gaat gewoon zijn beelden 24 keer per seconde verversen en trekt zich totaal niets aan van de refresh rate van je videokaart. De 60Hz van je videokaart gaat er gewoon voor zorgen dat je impliciet toch weer 3:2 pulldown hebt.
Edit: vergelijk het met games. Het is niet omdat de fps variabel is dat de refreshrate van je videokaart wijzigt. Zit je met 100fps in je game, dan nog gaat je videokaart maar 60 beeldjes per seconde uitspuwen. Dropt de framerate naar bvb 40fps, dan gaan sommige beelden gewoon 2 tellen in beeld blijven en andere 1 tel.
Dat zal allemaal best wel zo zijn, maar als het er bij mij GOED uitziet (kwa judder) op mijn TFT monitor op 60Hz, dan moet het er toch net zo goed uitzien op de Pana?

Ter info: ik gebruik GOMplayer i.c.m. CoreAVC 1.6 (dat geeft een schitterend resultaat op 60hz met 720P/24 x264 encoded films)

[ Voor 3% gewijzigd door supersatan op 07-12-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
In normale scenes zal je judder niet opvallen, maar die is er wel. Het beste kun je dit testen met scrollende beelden (horzontale pan shots zijn het beste). Vaak zie je het ook bij aftiteling die vertikaal scrolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
JeffryS schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:49:
In normale scenes zal je judder niet opvallen, maar die is er wel. Het beste kun je dit testen met scrollende beelden (horzontale pan shots zijn het beste). Vaak zie je het ook bij aftiteling die vertikaal scrolled.
Ik weet wat judder is en herken het ook, maar ik zie dit effect echt niet met bovengenoemde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
supersatan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:46:
[...]
Dat zal allemaal best wel zo zijn, maar als het er bij mij GOED uitziet (kwa judder) op mijn TFT monitor op 60Hz, dan moet het er toch net zo goed uitzien op de Pana?
In theorie inderdaad wel. In de praktijk hangt het er dan maar weer van af of de TV zelf nog iets doet met dat 60Hz signaal. Zo heeft de PV70 een 100Hz mode die normaal iedereen inschakelt om geen flikker te hebben. Wat doet de Pana dan ? Gaat hij weer een soort pulldown doen (2:2:1) om van die 60Hz 100Hz te maken ? Of gaat hij dan eigenlijk in 120Hz displayen (mijn oude Philips 100Hz CRT deed dit met een 60Hz signaal) ?
Ik zou het niet weten, maar ik hoop op dat laatste. Vergeet dan ook niet dat de meeste TVs (en ik ben vrij zeker dat die Pana dat ook doet) de frames niet zomaar verdubbelt, maar een geïnterpoleerd frame tussenplakt. Ik vermoed dat het dat is wat Schnutz ziet/bedoelt met zijn cartoon-effect in een van zijn eerdere posts.
Of kortom: er zijn heel factoren die meespelen waardoor het bijna onmogelijk is om er louter over te brainstormen (niet in het minst omdat geen enkele fabrikant vrijgeeft hoe hun processing werkt). De enige oplossing is zoals steeds zelf kijken en oordelen of je iets vreemd ziet of niet (is immers ook zeer persoonsgebonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
Twixie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:06:
Of kortom: er zijn heel factoren die meespelen waardoor het bijna onmogelijk is om er louter over te brainstormen (niet in het minst omdat geen enkele fabrikant vrijgeeft hoe hun processing werkt). De enige oplossing is zoals steeds zelf kijken en oordelen of je iets vreemd ziet of niet (is immers ook zeer persoonsgebonden).
Vooral dat laatste. En dan ook inderdaad de vraag of je dingen echt wilt zien, en hoe erg je je daaraan kunt storen. Is iets wat je alleen maar opvalt omdat je er echt op moet letten zo erg om een scherm niet te kiezen terwijl je er in praktijk nauwelijks tot nooit last van zult hebben?

Ik heb bijv. zelf besloten om voor een (panasonic) lcd te gaan. Ik weet dat de zwartwaardes van een lcd gewoon slecht zijn en dat er nog wel meer nadelen zijn. Maar op het moment dat ik gewoon naar tv of een film aan het kijken ben heb ik er geen last meer van. Gewoon omdat ik dan niet naar de technische details van de tv kijk, maar naar de informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeffryS schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:55:
[...]

De enige modelines (in linux) die ik werkend heb gekregen met de PY70 zijn 50Hz en 60Hz lines, dus ik denk niet dat het scherm 72Hz accepteerd.
Ik weet het wel zeker Jeffry ;) ..en Ferry, zet die reusachtige roze bril van je 'ns af joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Twixie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:06:
[...]
In theorie inderdaad wel. In de praktijk hangt het er dan maar weer van af of de TV zelf nog iets doet met dat 60Hz signaal. Zo heeft de PV70 een 100Hz mode die normaal iedereen inschakelt om geen flikker te hebben. Wat doet de Pana dan ? Gaat hij weer een soort pulldown doen (2:2:1) om van die 60Hz 100Hz te maken ? Of gaat hij dan eigenlijk in 120Hz displayen (mijn oude Philips 100Hz CRT deed dit met een 60Hz signaal) ?
Dan zet ik de PC toch op 50hz. Dan weet ik zeker dat hij er 100hz van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
supersatan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:30:
[...]
Dan zet ik de PC op 50hz. Dan weet ik zeker dat hij er 100hz van kan maken.
Dat kun je idd ook doen. Enig nadeel is dan dat je wellicht nog duidelijker judder gaat krijgen bij het afspelen van 24fps content. Je gaat dan immers impliciet 3:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2 (jawel :)) krijgen dus je krijgt dan elke halve seconde een schokje ipv 12 keer per seconde bij 60Hz. Maar je kunt het natuurlijk maar uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Twixie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:36:
[...]

Dat kun je idd ook doen. Enig nadeel is dan dat je wellicht nog duidelijker judder gaat krijgen bij het afspelen van 24fps content. Je gaat dan immers impliciet 3:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2 (jawel :)) krijgen dus je krijgt dan elke halve seconde een schokje ipv 12 keer per seconde bij 60Hz. Maar je kunt het natuurlijk maar uitproberen...
Wellicht is met powerstrip een 1920x1080 48hz mode te maken.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
[...]

We zullen zien. Zodra ik de TV in huis heb ga ik testen. De resultaten zal ik hier uiteraard posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Twixie schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:17:
[...]

Eigenlijk heb je bij plasma mogelijk ook een soort rainbow effect, alleen is de frequentie pakken hoger dan bij DLP. Bij DLP wordt een beeld niet in één keer getoond, maar eerst alle rood, dan alle groen, en dan alle blauw (of iets gelijkaardigs). Bij plasma is het nog 'erger' : daar wordt telkens slechts 1 pixel tegelijk 'getoond'.
Ik zet 'erger' en 'getoond' tussen quotes omdat het helemaal niet zo erg is als het lijkt, en dat vanwege het feit dat een fosfor na het oplichten helemaal niet onmiddellijk terug uitgedoofd is, maar dus nog wat nalicht (vandaar ook het fosfor trails probleem).
De vraag is echter in welke volgorde een plasma de pixels 'belicht'. Als hij eerst alle rode, dan alle groene en dan alle blauwe zou nemen, dan zou je daar dus evenzeer duidelijke rainbow hebben. Ik vermoed echter dat de pixels gewoon in volgorde afgegaan worden, maar zeker ben ik niet. Misschien dat ik eens een experimentje moet doen met foto's met zeer korte sluitertijd...
Anyway, waarom denk ik dat er wel degelijk iets rainbow-achtig is : wanneer ik voor een wit scherm mijn hand houd, en dan mijn hand wat heen en weer beweeg, dan zie ik daadwerkelijk kleurtjes verschijnen. Wanneer ik normaal naar de TV kijk heb ik echter hoegenaamd geen last van enig rainbow effect.
Nee, alle pixels worden op het zelfde moment ontbrand. Alleen is niet elke kleur even snel uitgedoofd. Van snel naar langzaam is het rood, blauw, groen. Vandaar ook dat je vaak een groene waas achter iets fel's (vooral wit) ziet.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van de vele positieve reacties van de pana's en na vele uren dubben in verschillende winkels hebben wij een Pana th50pv70 (fa) genomen.
Gisteren werd die afgeleverd maar helaas onze eerste avond was een desillusie hij zoemt/bromt fiks, vanmorgen de dealer gebeld en deze zal de klacht doorgeven aan e care?
Hij staat op een lage contrast stand en dan is het al hoorbaar, zodra er meer wit in beeld komt wordt het superirritant, de kijkafstand is 4.50 mtr.
Elke plasma zoemt iets zodra je erachter staat of een meter ervan af maar dit is niet echt leuk meer.
Is dit een normaal fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:29:
[...]

Ik weet het wel zeker Jeffry ;) ..en Ferry, zet die reusachtige roze bril van je 'ns af joh :)
Tja, is geen kwestie van roze bril. Ik zie het gewoon niet, ben er misschien niet gevoelig voor.
Aan de andere kant, bij het begin van een film zie ik t ook. De letters van Universal, maar dit schijn je zelfs in de bios ook te zien.
Ook bij de hd beelden op de apple site zie ik judder, maar ik neem aan dat die gecomprimeerd zijn?
Bij King Kong zie ik t niet, 300 heb ik net gekocht en ga ik morgen bekijken.

Als ik die dingen wel zou zien en op andere toestellen niet, zou ik m ook inruilen als ik veel films zou kijken. Ben je al naar de winkel gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Chilly_Willy schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:36:
[...]
Nee, alle pixels worden op het zelfde moment ontbrand. Alleen is niet elke kleur even snel uitgedoofd. Van snel naar langzaam is het rood, blauw, groen. Vandaar ook dat je vaak een groene waas achter iets fel's (vooral wit) ziet.
Ik denk dat je toch effen wat research moet doen inzake plasma. Een plasma display kan onmogelijk alle pixels tegelijk doen ontbranden. Dat gebeurt echt wel één per één (ik heb wel degelijk het opzoekingswerk gedaan) maar zal hier de uitleg niet opnieuw doen. Zoek effen in mijn posts van enkele weken terug.
PS: vandaar ook dat plasma displays ook wel degelijk kunnen flikkeren gelijk CRT en je dus ook 100Hz technologie hebt om dat te verhelpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 07-12-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:45:
Naar aanleiding van de vele positieve reacties van de pana's en na vele uren dubben in verschillende winkels hebben wij een Pana th50pv70 (fa) genomen.
Gisteren werd die afgeleverd maar helaas onze eerste avond was een desillusie hij zoemt/bromt fiks, vanmorgen de dealer gebeld en deze zal de klacht doorgeven aan e care?
Hij staat op een lage contrast stand en dan is het al hoorbaar, zodra er meer wit in beeld komt wordt het superirritant, de kijkafstand is 4.50 mtr.
Elke plasma zoemt iets zodra je erachter staat of een meter ervan af maar dit is niet echt leuk meer.
Nee dit klopt niet, meteen bellen (heb je al gedaan dus). Ik hoor t helemaal niet, alleen als ik mn oor op de bovenste rand leg, heel zachtjes. En dat is de eerste keer dat ik t hoor, als ik zit te kijken hoor ik helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:45:
Ik heb een 42PV70 en zit er op ongeveer 2m van. Helemaal geen gezoem te merken (en ik ben toch ook best wel kritisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezoem van de PY70 is ook vrijwel niet merkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:52:
[...]

Nee dit klopt niet, meteen bellen (heb je al gedaan dus). Ik hoor t helemaal niet, alleen als ik mn oor op de bovenste rand leg, heel zachtjes. En dat is de eerste keer dat ik t hoor, als ik zit te kijken hoor ik helemaal niks.
Ik hoop dat de mannen van Panasonic dit ook vinden.
Wel een beeld zeg,plaatje ;)
Klopt het trouwens dat Panasonic zelf niets repareert maar alles uitbesteedt?
Heeft iemand daar goede of slechte ervringen mee en ben ik de enige die brom/zoem geluiden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
[...]

Net getest op m'n monitor en 50hz geeft inderdaad het jugger effect. 60hz loopt lekker vloeiend. Dus vooralsnog lijkt 1280*720 60hz de perfect instelling voor de PV70 (via DVI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
JeffryS schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:49:
het gekke is, de 42PV700 heeft geen 24p optie, maar aanvaardt wel de 24p instelling op de sony PS3 blu ray speler. Het 24p beeld wordt wel degelijk geaccepteerd. Strange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOTC
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-03-2022
Weet iemand of de digitale audio output op de 700 ook 5.1 doorgeeft?

Dus als ik ik Discovery HD kijk (met 5.1) en ik verbind de plasma via die output met m'n surround-set, dan moet ik daar toch ook 5.1 krijgen?
Tot nu krijg ik alleen maar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
NOTC schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:47:

Dus als ik ik Discovery HD kijk (met 5.1) en ik verbind de plasma via die output met m'n surround-set, dan moet ik daar toch ook 5.1 krijgen?
Ik heb nog van geen enkele tv gelezen die dat kan. Je zal, denk ik, t geluid van de hd decoder direct moeten verbinden met je surround en t geluid van de tv uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Ferry34 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:22:
[...]

Ik dacht: ik kijk ff voor jullie (zelf kijk ik nooit teletekst op dit scherm), maar ik geloof dat ik eruit ben pffffffff!
De truc is dat je eerst je pana op tv zet, daarna naar menu gaat, dan instellingen.
Alleen dan zie je bij Teletekst het woord FLOF staan (geen idee wat t betekent) en die moet je op LIST zetten.
Dan ga je eruit en zet je tv-beeld aan.
Daarna ga je naar teletekst, en naar die F.P. knop. De tv gaat naar pagina 103.
Dan ga je handmatig naar de pagina die je wilt. Wanneer deze is geladen druk je lang op OK (inderdaad lichten dan die 4 balkjes onderaan op, veranderen naar kleur dacht ik).

Dan ga je er weer uit, gewoon naar tv beeld. Daarna via instellingen weer naar teletekst en zet m weer op FLOF en dan moet die goed staan.

Volgens mij moet dit m zijn. Het is me zeker gelukt die 103 te veranderen want deze staat bij mij nu op 600 ofzo.
Laat ff weten of t gelukt is, dan weten we meteen of ik het goed heb opgeschreven!
het werkt, maar inderdaad alleen bij analoge TV. Wanneer ik via de scart kijk naar mijn digitale TV decoder, dan heb ik netjes teletekst, maar lukt het wijzigen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
NOTC schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:47:

ik heb hetzelfde geprobeert met een blu ray disc op onze PS3, en ook daar kwam enkel 2-kanaals geluid uit de optische uitgang. Wel jammer, want dit was interessant geweest voor de aansluitingen op de receiver... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
sluit je de HD decoder / ps3 toch gelijk aan op je versterker? Heb mij samsung HD decoder met een optisch kabeltje op m'n logitech z5500, digital out aan, en digital wordt (als het in het programma zit, digitaal geluid zit niet op alle programma's die in hd komen dus!) prima doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de connectie PS3 naar receiver niet genoeg dan?

Edit: ai net iets te laat :9

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Matthijs schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:21:
sluit je de HD decoder / ps3 toch gelijk aan op je versterker? Heb mij samsung HD decoder met een optisch kabeltje op m'n logitech z5500, digital out aan, en digital wordt (als het in het programma zit, digitaal geluid zit niet op alle programma's die in hd komen dus!) prima doorgegeven.
natuurlijk, maar anders had je met één optische kabel tussen je TV en de receiver voldoende, wanneer je alle andere randapparatuur via HDMI aan je TV hangt. Nu heb je een verbinding met je receiver nodig met alle randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Dvamber schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 20:12:
[...]

het werkt, maar inderdaad alleen bij analoge TV. Wanneer ik via de scart kijk naar mijn digitale TV decoder, dan heb ik netjes teletekst, maar lukt het wijzigen niet.
Wekt ook niet bij alle zenders heb ik gemerkt via analoge tv.
Zo lukt 't wijzigen en opslaan op net 5 wel maar op bijvoorbeeld sbs 6 lukt 't weer niet helaas :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
Onze tv thuis heeft bijna de eerste 200 branduren er op zitten. Nu wil ik binnenkort proberen zelf de tv te calibreren mbv een calibratie dvd. Maar ik heb geen flauw benul naar welke dvd ik moet zoeken.
Kan iemand misschien een naam geven van een calibratie-dvd die ik het beste kan gebruiken voor een 42pv70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Spurlie schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:31:
Onze tv thuis heeft bijna de eerste 200 branduren er op zitten. Nu wil ik binnenkort proberen zelf de tv te calibreren mbv een calibratie dvd. Maar ik heb geen flauw benul naar welke dvd ik moet zoeken.
Kan iemand misschien een naam geven van een calibratie-dvd die ik het beste kan gebruiken voor een 42pv70?
Afbeeldingslocatie: http://www.videoessentials.com/images/DVEHD_lrg.jpg
Digital Video Essentials

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt die ook in Blu-ray..? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Heb men dvi-hdmi kabel binnen. Krijg alleen beeld op men HDMI1 poort met de 720x576 resolutie op 50Hz en voor de rest niet. En op de HDMI2 poort krijg ik wel netjes een resolutie met 1280x720 op 60Hz en dat ziet er dan ook heel goed uit. Iemand ervaring hiermee of enig idee wat dit verschil maakt?

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze nou een foto van een Projectie TV op het hoesje geplaatst..? Amerikanen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Achter het afdekkapje (die met 1 schroefje) van mijn 42py70 zit een poortje waarvan ik denk dat deze voor een service kabel is, heeft iemand ooit zo'n kabel gezien? Zou dit rs232 zijn?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:20:
Hebben ze nou een foto van een Projectie TV op het hoesje geplaatst..? Amerikanen...
Why not... die Sony's schijnen zeer goed te zijn.
Misschien moet je ook eens kijken. Geen fosfor trails enz... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ben blij dat je echt je best aan het doen bent je bijdrage aan dit topic te vergroten, braveau wat een zinvolle posts weer je laatste 3. Overigens wat mij opviel met die calibratiedvd's, ik dacht dat ik een klein verschil in doorvoer van instellingen in tv zag, waardoor hdmi met instellingen in pv70 hetzelfde als VGA iets anders wordt doorgegeven (iets meer/minder contrast bv)...

Is vrij lastig te vergelijken natuurlijk met 1 tv, maar valt jullie dit ook op?

[ Voor 3% gewijzigd door Matthijs op 09-12-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:10:
[...]

Why not... die Sony's schijnen zeer goed te zijn.
Misschien moet je ook eens kijken. Geen fosfor trails enz... :p
Ik geloof dat games spelen op een projectie TV héél sterk af te raden is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...ontopic alsjeblieft... Dit heeft zeker geen meerwaarde voor dit topic. En je hebt nu niet bijzonder veel krediet opgebouwd voor dit soort loze kreten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Wil iemand me zeggen hoe ik in het servicemenu van de TH-42PV70 het geluid kan uitschakelen :?

Ik zou dit graag hebben omdat het geluid via mijn A/V reciever gaat :)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.