Toon posts:

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 6

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.594 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 42py70 en vind het zwart toch niet echt geweldig. Heeft iemand een idee hoe je dit kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:11:
Heb een 42py70 en vind het zwart toch niet echt geweldig. Heeft iemand een idee hoe je dit kan verbeteren?
Hangt gewoon van je kijksituatie af. In een pikdonkere kamer zal eender welke TV ahw door de mand vallen. Het is in de pikdonkere kamer dat je zult zien dat CRT beter is dan plasma en plasma beter is dan LCD. Zorg er ook voor dat je je toestel deftig calibreert adhv blacker-than-black patronen (bvb het Pluge patroon op de Digital Video Essentials DVD).
Wil je het zwarter laten lijken, dan kun je altijd een lampje naast of achter je TV plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:47
omitz schreef op woensdag 28 november 2007 @ 02:15:
[...]

Moet je een plasma niet 24 laten rusten na vervoer? (zoals een koelkast...)
Heb je wel enig idee waarom je een koelkast (en diepvries) moet laten rusten? :')

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 10:04
Twixie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:27:
[...]

Wil je het zwarter laten lijken, dan kun je altijd een lampje naast of achter je TV plaatsen.
Philips foefelt met hun ambilight zo hun slechte zwartwaarden ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
Dvamber schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:24:
[...]
Philips foefelt met hun ambilight zo hun slechte zwartwaarden ook weg.
Precies ja...wat heb je aan 'n scherm met leuke toeters en bellen eromheen als 't scherm zelf niet op hoog niveau presteert ;)

Bytheway...heb v/d week van die Dioders gehaald bij de Ikea...heb je toch 'n beetje ambilight effect met 'n wel uitstekend scherm :)

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en een 42pz700 besteld , aangezien de py700 haast nergens te verkrijgen zijn.
Nu hoorde ik net van de verkopende partij dat er standaard geen voetstand bij zit?
Lijkt mij toch raar bij elke tv die ik nog gekocht heb zat altijd standaard in ieder geval een voetstand bij.

heeft iemand hier meer info over?

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

In de What Hifi van november zijn een aantal plasma's en LCD's getest en één van de betere is ook de TH-42PZ70; is dat de TH42PY70 in Nederland?

Kan de Z ook niet vinden op de site in NL?

Geniet maar tweak met mate

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

RJ schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:55:
In de What Hifi van november zijn een aantal plasma's en LCD's getest en één van de betere is ook de TH-42PZ70; is dat de TH42PY70 in Nederland?

Z is het Europese model. Er zit ook een Europees garantieboekje in de doos.
De Y is moeilijker leverbaar op het moment.(14-21 dagen, tenminste via Panasonic zelf)

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

markoh schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:08:
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en een 42pz700 besteld , aangezien de py700 haast nergens te verkrijgen zijn.
Nu hoorde ik net van de verkopende partij dat er standaard geen voetstand bij zit?
Lijkt mij toch raar bij elke tv die ik nog gekocht heb zat altijd standaard in ieder geval een voetstand bij.

heeft iemand hier meer info over?
Bij de NL modellen zit een voet, bij de EU modellen kan dit anders zijn. Als ik lukraak een paar webwinkels kies staat daar inderdaad: Pedestal NOT included

Mijn oude Philips kwam ook zonder voet, maar met wandbevestiging.

Ik heb overigens een voet over van mijn 50PY70 (zal dezelfde zijn), als je em nodig hebt kan je mij mailen.

• Technics SA-DA8
RJ schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:55:

De PZ70 heeft als extra 'n DVB-T tuner ingebouwd zitten en is verder identiek aan de PY70.
Heb zelf sinds 2 weken 'n PY70 en die bevalt mij zeer goed...uiteindelijk vind ik 'm zelfs nog mooier dan de PV70 :)

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
DT-PiSanG schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:15:
[...]

Heb je wel enig idee waarom je een koelkast (en diepvries) moet laten rusten? :')
Dit is toch vanwege de temperatuur verschil in de auto en thuis, dat je het apperaat moet laten wennen aan zijn nieuwe omgevingstemperatuur ook wel genoemd klimatiseren?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
pvr schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:54:
Je kan een plasma, toch niet met een koelkast vergelijken 8)7 |:(

[...]
Vind dat er in ieder deel zo'n reactie in moet zitten, houdt het leuk :D .

Ik wil in januari de TH-42PY700 gaan kopen.
Ik download heel erg veel HD materiaal en alles kijk ik nu op m'n 24" dell tft scherm op 1920x1280 uiteraard.

Ik ga dus de TH-42PY700 kopen om de volgende redenen:
  • Ik download zwaar goed geëncodeerde blu-ray/hddvd 1080p rips. Ik wil m'n HD2600XT vervangen door een HD2600XT met HDMI uitgang, en dus zo m'n nieuwe pc gebruiken om dit af te spelen.
  • Ik download alle nieuwe series in 720p : Prisonbreak,24,Heroes,House,Lost,Chuck,Dexter,Supernatural (Ja serie freak zeker in 720p scherpte _/-\o_ )
  • Ik kijk af en toe TV :P .
  • Wil alvast een Wii kopen en wacht nog ff op de ps3 om een duistere rede :> .
Nu heb ik de vraag: ik zet de tv op m'n kamer en daar is mijn kijkafstand 2/2,5 meter. Is een blu-ray film goed te bekijken op die afstand?
Als ik een andere videokaart koop die HDMI uitgang heeft en ik sluit die aan met m'n HDMI monsterkabel aan mijn PC, herkend de PC / TV het meteen als een 1920x1280 / 1080P resolutie of hoe zit dit?

* FireStarter wordt begint al te dagdromen over zijn nieuwe investering >:)

Verder wat denken jullie wat doen TV prijzen in verhouding met de feestdagen. Zou de prijs rond 25/12 het laagste staan of zijn dit waanideeën.

[ Voor 9% gewijzigd door FireStarter op 29-11-2007 20:07 ]

w00t

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
Is voor die afstand een 42 inch niet wat te?geloof dat een 37 inch op die afstand al te groot is

• FireStarter
MoRz schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:01:
Is voor die afstand een 42 inch niet wat te?geloof dat een 37 inch op die afstand al te groot is
Heb het over een scherm wat 80% van z'n tijd alleen 720p of 1080p beelden uitzend. Ik heb het gehad met die dvd's en gewone tv :P.

Usenet geeft je zo'n toegang tot kwaliteit rips van films. En als je de volledige blu-ray van Ratatouille (~45GB) ziet op m'n dell 24" die dus fullhd kan weergeven en waar je 50 cm vanaf zit daar gaat je mond ervan open staan. Ookal is het maar 24", het is indrukwekkend vooral omdat het een animatiefilm is met dus 100% geen ruis. Denk als die blu-ray officieel uit is en je die afspeeld in de mediamarkt alle demofilmpjes oplossen in het niets. Die blu-ray is zo scherp dan andere, dat heb je nog nooit gezien!

Als ik alleen maar in hoge kwaliteit kijk dan is dit scherm een pré of niet?

Er van uit gaan dat je geen Lingo gaat kijken enzo :+ Alleen af en toe het nieuws/blik op de weg/ discovery.

[ Voor 10% gewijzigd door FireStarter op 29-11-2007 20:11 ]

w00t

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
FireStarter schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:58:
[...]

Ik wil m'n HD2600XT vervangen door een HD2600XT met HDMI uitgang, en dus zo m'n nieuwe pc gebruiken om dit af te spelen.
Realiseer je wel dat als je gebruik maakt van de audio uitgang van de HD2600, je niet gelijktijdig ook geluid via andere devices (geluidskaart) kan versturen. M.a.w. als je het geluid alleen via de tv luisteren, geen probleem. Wil je het geluid luisteren via je versterker, dan moet je het geluid via de hdmi kabel opgeven. Tenzij je een versterker met hdmi ingang hebt en heb doorlust naar de tv.

Je kan dus niet geluid via grafische kaart en geluidskaart gelijktijdig uitzenden.

• Dvamber
FireStarter schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:06:
[...]

Usenet geeft je zo'n toegang tot kwaliteit rips van films. En als je de volledige blu-ray van Ratatouille (~45GB)
In ons vlaanderenland moet je daar niet aan beginnen, de max download per maand is 12 GB!

• FireStarter
Devilsown schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:41:
[...]

Realiseer je wel dat als je gebruik maakt van de audio uitgang van de HD2600, je niet gelijktijdig ook geluid via andere devices (geluidskaart) kan versturen. M.a.w. als je het geluid alleen via de tv luisteren, geen probleem. Wil je het geluid luisteren via je versterker, dan moet je het geluid via de hdmi kabel opgeven. Tenzij je e
[...]
en versterker met hdmi ingang hebt en heb doorlust naar de tv.

Je kan dus niet geluid via grafische kaart en geluidskaart gelijktijdig uitzenden.
Dat weet ik, ik heb m'n surround nog niet in orde. maar heb 2 hele grote zware speakers 500W p.s. die je al geluid zat meegeven, dat komt nog.
Zag in m'n Ati HD 2600XT doos nog een DVI->HDMI converter liggen in verpakking. Zou ik deze dus aan m'n pc kunnen maken en dan een HDMI kabel tussen PC en TV kunnen leggen? Dan heb je toch volledig 1080p ookal maak je gebruik van de converter die erbij zat?
Dvamber schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:41:
[...]
In ons vlaanderenland moet je daar niet aan beginnen, de max download per maand is 12 GB!
offtopic:
Ai, heb het te doen met jullie in Vlaanderen. Sinds 1998 chello kabel internet gehad, het was een jaar of 3 goed klote maar sinds 1,5 jaar Chello extreme, ik download rond de 2,3MB/s stabiel en heb via giganews op dit moment al 4412,78GB gedownload dit jaar.
Dit mag jij in 30 jaar tijd downloaden, hopelijk gaan ze daar snel iets aan dien in Vlaanderen want 12GB slaat nergens op. In 2000 was dit nog wel te doen, toen je nog cd's deed downloaden.
Je zou 2,5 BR disk mogen downloaden dan zit je al aan je jaarlijkslimiet

- Tot zover het offtopic download gedeelte -

w00t

• Dvamber
Ik krijg die pagina 103 toch niet weg hoor uit mijn tweede knoppeke van de teletekst op de afstandsbediening, telkens ik de 42PV700 afzet is ze er volgende keer weer. Wie kan nog advies geven?

[ Voor 4% gewijzigd door Dvamber op 29-11-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze thread al een poos gevolgd en nu zelf een vraag:

Ik twijfel tussen de aankoop van de th42pv70 en de py70. ik download nl veel films waaronder ook in hd formaat. Ik ben van plan na de aankoop van mn plasma door te sparen voor een htpc.

Nu kijk ik films via mn pc en marmitek transmitters (via tv out en scart / tulpstekkertjes dus ).
Ik vraag me af hoe de kwaliteit van dvd's op mn pc via deze draadloze verbinding zal zijn op een pv 70 of py 70. Is dit vergelijkbaar met analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FireStarter schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:58:Verder wat denken jullie wat doen TV prijzen in verhouding met de feestdagen. Zou de prijs rond 25/12 het laagste staan of zijn dit waanideeën.
...de feestdagen zijn koopdagen (en december is koopmaand), dus de prijs zal niet echt dalen. Er zullen uiteraard (vermeende) aanbiedingen zijn, maar de opruimmaand is toch Januari. Dat geldt zo'n beetje voor de gehele middenstand, en daarmee ook voor TV's. Prijzen zullen vanaf die periode ook dalen omdat de nieuwe modellen eraan komen...
Altijd maar wachten op lagere prijzen en nieuwe modellen is waanzin, maar soms is het verstandiger om toch een en ander uit te stellen. December is dus zo'n maand waarin het minder handig is om iets te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 19:31
FireStarter schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:06:
[...]

Heb het over een scherm wat 80% van z'n tijd alleen 720p of 1080p beelden uitzend. Ik heb het gehad met die dvd's en gewone tv :P.

Usenet geeft je zo'n toegang tot kwaliteit rips van films. En als je de volledige blu-ray van Ratatouille (~45GB) ziet op m'n dell 24" die dus fullhd kan weergeven en waar je 50 cm vanaf zit daar gaat je mond ervan open staan. Ookal is het maar 24", het is indrukwekkend vooral omdat het een animatiefilm is met dus 100% geen ruis. Denk als die blu-ray officieel uit is en je die afspeeld in de mediamarkt alle demofilmpjes oplossen in het niets. Die blu-ray is zo scherp dan andere, dat heb je nog nooit gezien!

Als ik alleen maar in hoge kwaliteit kijk dan is dit scherm een pré of niet?

Er van uit gaan dat je geen Lingo gaat kijken enzo :+ Alleen af en toe het nieuws/blik op de weg/ discovery.
Bij hd-content kan die afstand makkelijk, ik zit dichter op mn 50 inch!

Staat me wel iets van bij dat de PY70 een nieuwer model is en enkele betere features heeft ten opzichte van de 700 waaronder een nog betere 24p weergave. Kijk daar ff naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Ferry34 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:45:
[...]

Bij hd-content kan die afstand makkelijk, ik zit dichter op mn 50 inch!

Staat me wel iets van bij dat de PY70 een nieuwer model is en enkele betere features heeft ten opzichte van de 700 waaronder een nog betere 24p weergave. Kijk daar ff naar.
De PY70 is ook €300,- goedkoper als de PY700.

Misschien wel een betere koop dan :)

[ Voor 11% gewijzigd door FireStarter op 30-11-2007 17:23 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ

RJ

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:28:
[...]
...de feestdagen zijn koopdagen (en december is koopmaand), dus de prijs zal niet echt dalen. Er zullen uiteraard (vermeende) aanbiedingen zijn, maar de opruimmaand is toch Januari. Dat geldt zo'n beetje voor de gehele middenstand, en daarmee ook voor TV's. Prijzen zullen vanaf die periode ook dalen omdat de nieuwe modellen eraan komen...
Altijd maar wachten op lagere prijzen en nieuwe modellen is waanzin, maar soms is het verstandiger om toch een en ander uit te stellen. December is dus zo'n maand waarin het minder handig is om iets te kopen ;)
Wil dit zeggen dat er ook een 'nieuwe' 42PV70 of equivalent komt?
Mijn CRT is namelijk nu kapot en ivm werk (geen tijd om veel TV te kijken of gamen) kan ik nog wel even wachten maar als het 100 euro scheelt tussen nu en januari dan is het wachten het niet waard; wat vind jij dan?

Wachten tot januari of gewoon kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
nu genieten. juist rond de feestdagen heb je een paar lekkere avondjes om een goed filpmje ta pakken

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RJ schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:39:
[...]Wil dit zeggen dat er ook een 'nieuwe' 42PV70 of equivalent komt?
Mijn CRT is namelijk nu kapot en ivm werk (geen tijd om veel TV te kijken of gamen) kan ik nog wel even wachten maar als het 100 euro scheelt tussen nu en januari dan is het wachten het niet waard; wat vind jij dan?

Wachten tot januari of gewoon kopen?
... het prijzen fenomeen (uitverkoop in ongeveer jan/aug) is een vast gegeven. Ook is het feit dat er in feb/sep nieuwe modellen uitkomen. Dat is beide al jaren zo in de middenstand...

Als je spijt hebt van je aanschaf omdat ze een maand later in de (jaarlijks terugkerende en welbekende) echte uitverkoopmaanden voor minder staan of er een nieuw model is (welke ook op min of meer vaste periodes worden geintroduceerd), maar je kon dit van tevoren weten.... dan doe je het minder handig imho...
Als je echter op een bepaald moment een bedrag over hebt voor je aanschaf en je bent daar tevreden mee, dan kan je je nooit bekocht voelen.

Dat zijn de feiten....aan jou de keus :) , die kan ik niet voor je maken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ

RJ

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:46:
[...]
... het prijzen fenomeen (uitverkoop in ongeveer jan/aug) is een vast gegeven. Ook is het feit dat er in feb/sep nieuwe modellen uitkomen. Dat is beide al jaren zo in de middenstand...

Als je spijt hebt van je aanschaf omdat ze een maand later in de (jaarlijks terugkeerende en welbekende) uitverkoopmaanden voor minder staan of er een nieuw model is (welke ook op min of meer vaste periodes worden geintroduceerd), maar je kon dit van tevoren weten.... dan doe je het minder handig imho...
Als je echter op een bepaald moment een bedrag over hebt voor je aanschaf en je bent daar tevreden mee, dan kan je je nooit bekocht voelen.

Dat zijn de feiten....aan jou de keus :)
Dus nu kopen en niet zeiken of wachten en misschien een leukere aanbieding / beter model pakken.
Point taken :)

Andere soort vraag: waar heeft de gemiddelde tweaker z'n 42PV70 gekocht? Zie veel online shops met wisselende ervaring en soortgelijke prijzen. Dus ben benieuwd of iemand daar nog een zinning woord over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Zijn hier mensen die de 42PY70 op een pc hebben aangesloten met een ATi HDxxxx videokaart?

Werkt dit naar behoren? Heb je ook echt de volledige resolutie 1920x1080?

Kijk nu alles op m'n 24" dell tft, ik wil dus wel dat het geen problemen gaat geven als ik de 42py70 aan m'n pc hang.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RJ schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:51:
[...]Andere soort vraag: waar heeft de gemiddelde tweaker z'n 42PV70 gekocht? Zie veel online shops met wisselende ervaring en soortgelijke prijzen. Dus ben benieuwd of iemand daar nog een zinning woord over kan zeggen?
...voor ervaringen van shops verwijs ik je naar de shopreview van T.net http://tweakers.net/shopreview/ , of wellicht marktplaats.
Anders is het hier straks een discussie over webshops, en das niet de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

FireStarter schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:53:
Zijn hier mensen die de 42PY70 op een pc hebben aangesloten met een ATi HDxxxx videokaart?

Dat gaat werken als je dvi/hdmi>hdmi gebruikt. TV wordt als Panasonic TV gezien met max resolutie 1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49

Kijk nu alles op m'n 24" dell tft, ik wil dus wel dat het geen problemen gaat geven als ik de 42py70 aan m'n pc hang.
ik heb een 2600pro hangen aan mijn 42py70. Werkt naar believen, geluid ook! PC gaat niet automatisch op 1920x1080, dat moet je in de instellingen instellen :9 en daarna heb ik overscan gedaan zodat hij het helemaal vult (scheelde 2 pixellijnen links en rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:25

Dat is juist een van de redenen dat ik voor de PY70 ga. Je kan een 1:1 pixel mapping krijgen op 1920x1080!! Overigens alleen via HDMI en met overscan off (optie alleen beschikbaar bij HDMI).

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Chilly_Willy schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:06:
[...]

Dat is juist een van de redenen dat ik voor de PY70 ga. Je kan een 1:1 pixel mapping krijgen op 1920x1080!! Overigens alleen via HDMI en met overscan off (optie alleen beschikbaar bij HDMI).
Kan je met de PV70 geen 1:1 pixel mapping krijgen? Ik dacht dat dat gewoon plasma eigen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
FireStarter schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:57:
[...]

Zag in m'n Ati HD 2600XT doos nog een DVI->HDMI converter liggen in verpakking. Zou ik deze dus aan m'n pc kunnen maken en dan een HDMI kabel tussen PC en TV kunnen leggen? Dan heb je toch volledig 1080p ookal maak je gebruik van de converter die erbij zat?
Die converter kan je idd gebruiken hiervoor. Het heeft echt niks met 1080p te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 07:13
Vandaag de Th42pv700 opgehaald.. beeld ziet er super uit!! Ik zit nu alleen nog met het koppelen van de afstandsbediening van IP-tv (KPN, Mine) en de tv.. Ik lees op verschillende fora dat het lastig is om dit te combineren... Iemand ervaringen met gebruik van de panasonic plasma en IPTV afstandsbediening.. en zoja welke code heb je dan gebruikt.. (code 412, volgens het boekje geschikt voor panasonic) werkt in iedergeval niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
nogmaals de py700 geeft 24p echt lelijk weer!!! dus neem hem niet als je dat ooit wil bekijken!!! py70 heb ik nergens last van gelukkig

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Heb nu m'n pv70 via VGA op 1280x1024 als kloon van mijn 19" tft, en dat werkt perfect. De resolutie wordt perfect gescaled, waardoor het zeer goed leesbaar is vanaf 3 meter afstand. 4 tafels pokeren kan ook eindelijk relaxt :)

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/5066/30112007060xo2.th.jpg

HD wordt ook goed gescaled op deze manier.

offtopic:
Ik heb daar trouwens ook een ander probleem opgelost. Ik kon eerst geen x264 720p bestanden met digitaal geluid over spdif EN een goed gescaled scherm krijgen, ik had OF goed geluid en zwarte balken, of wel kunnen scalen en geen spdif in ac3filter. Dit allemaal via media player classic, VLC player kan niet met spdif omgaan en geeft artifacts bij x264, bs player kreeg ik geen spdif op en wmp heb ik niet geprobeerd.

[ Voor 46% gewijzigd door Matthijs op 01-12-2007 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Matthijs schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 02:43:
Heb nu m'n pv70 via VGA op 1280x1024 als kloon van mijn 19" tft, en dat werkt perfect. De resolutie wordt perfect gescaled, waardoor het zeer goed leesbaar is vanaf 3 meter afstand. 4 tafels pokeren kan ook eindelijk relaxt :)

[afbeelding]

HD wordt ook goed gescaled op deze manier.

offtopic:
Ik heb daar trouwens ook een ander probleem opgelost. Ik kon eerst geen x264 720p bestanden met digitaal geluid over spdif EN een goed gescaled scherm krijgen, ik had OF goed geluid en zwarte balken, of wel kunnen scalen en geen spdif in ac3filter. Dit allemaal via media player classic, VLC player kan niet met spdif omgaan en geeft artifacts bij x264, bs player kreeg ik geen spdif op en wmp heb ik niet geprobeerd.
Dat is niet de juiste resolutie.
Je moet 1024*768 kiezen voor het scherpste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersatan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:32:
[...]

Dan moet hij wel telkens de video instellingen van de computer aanpassen om weer de ideale resolutie voor de TFT de krijgen als hij achter de computer gaat zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
Als 'ie cloned wel, waarom niet Dual-view gebruiken zodat elk scherm z'n eigen resolutie heeft?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

fritsjof schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:43:
Als 'ie cloned wel, waarom niet Dual-view gebruiken zodat elk scherm z'n eigen resolutie heeft?
Alles wat in VMR draait wordt dan alleen op je primairy screen weergegeven, dan moet je dus steeds wisselen.

[ Voor 49% gewijzigd door |sWORDs| op 01-12-2007 13:24 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
FireStarter schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:58:
[...]
Nu heb ik de vraag: ik zet de tv op m'n kamer en daar is mijn kijkafstand 2/2,5 meter. Is een blu-ray film goed te bekijken op die afstand?
Als ik een andere videokaart koop die HDMI uitgang heeft en ik sluit die aan met m'n HDMI monsterkabel aan mijn PC, herkend de PC / TV het meteen als een 1920x1280 / 1080P resolutie of hoe zit dit?

* FireStarter wordt begint al te dagdromen over zijn nieuwe investering >:)

Verder wat denken jullie wat doen TV prijzen in verhouding met de feestdagen. Zou de prijs rond 25/12 het laagste staan of zijn dit waanideeën.
Ik kijk op dit moment op die afstand, morgen denk ik eindelijk een muurbeugel halen, maar tis erg goed te doen op die afstand.

Vraagje: Waar vind ik de overscan optie bij de ati kaarten? en dan overscan resolutie enzo, want ik heb wel een overscan tab bij m'n omega drivers maar daar kan ik alleen kleur/contrast etc. instellen.
Bij de officieële ati drivers kon ik het ook nooit vinden maar misschien kijk ik er overheen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 01-12-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
supersatan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:32:
[...]

Heb ik een paar maanden gehad, maar op deze manier past er veel meer op het scherm en het is nog leesbaar ook. En het probleem in de kleine lettertjes is er ook op jouw resolutie, ik kan dan alleen digitaal geluid hebben met 2 zwarte balken... heeft verder weinig met het scherm te maken, maar dat er meer oppast en als het nog leesbaar is ook maak ik daar graag gebruik van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:25
Devilsown schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:41:
[...]

Kan je met de PV70 geen 1:1 pixel mapping krijgen? Ik dacht dat dat gewoon plasma eigen was.
Nee helaas niet. Maar van wat ik hoor is het niet echt een probleem aangezien er vrij goed geschaalt word.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is het al eerder gevraagd, maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de PV70 en de PV700. Ze zijn allebij HD ready toch? Ik zie alleen dat de PV700 3 HDMI poorten heeft tegeover 2 op de PV70, maar er zit wel zo'n 300 euro verschil tussen beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgevaert
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10-2024
Na het lezen van de diverse fora ben ik er voor mijzelf wel zo'n beetje uit dat ik voor de panasonic plasma ga. Ik begreep dat plasma iets vergevingsgezinder is bij een iets minder kwaliteit signaal. Omdat ik het scherm voornamenlijk voor TV kijken zal gebruiken (95%) lijkt de HD-Ready een uitstekende keus. Verschil met Full HD is niet of nauwelijks zichtbaar.

Echter, als ik zelf de kans krijg om even van het scherm te genieten - als de kinderen op bed liggen en mijn vrouw is aan het sporten - wil ik ook wel lekker kunnen computeren op dat scherm. Een spelletje CoD4, mailen, surfen enz. Is de Full HD versie dan niet wenselijk?

Op mijn monitor maakt het bij het sprelen van spellen wel een behoorlijk verschil of ik het spel nu in een lage of hoge resolutie speel. Geldt dit ook als ik mijn computer op de panasonic aansluit?

Wie weet raad?? Alle reacties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 01:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:12:
Waarschijnlijk is het al eerder gevraagd, maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de PV70 en de PV700. Ze zijn allebij HD ready toch? Ik zie alleen dat de PV700 3 HDMI poorten heeft tegeover 2 op de PV70, maar er zit wel zo'n 300 euro verschil tussen beiden.
Heeft de pv70 (zelfde als pz70?) niet het dubbel aan contrast?
En eigenlijk een beter beeld dan de pv700?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00

JME

zeg maar Jamie

Dat zijn de verschillen uit de PY-serie. Bij de PV zitten de voornaamste verschillen 'm in de aansluitmogelijkheden, de anti-spiegelende coating op het scherm, en het design.
Overigens is dit soort info hier inderdaad al tig keer voorbij gekomen en bovendien te vinden op de Panasonic website. Je bent bekend met de zoekfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 26-09 12:41
jgevaert schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:17:
[...]
Echter, als ik zelf de kans krijg om even van het scherm te genieten - als de kinderen op bed liggen en mijn vrouw is aan het sporten - wil ik ook wel lekker kunnen computeren op dat scherm. Een spelletje CoD4, mailen, surfen enz. Is de Full HD versie dan niet wenselijk?

Op mijn monitor maakt het bij het sprelen van spellen wel een behoorlijk verschil of ik het spel nu in een lage of hoge resolutie speel. Geldt dit ook als ik mijn computer op de panasonic aansluit?

Wie weet raad?? Alle reacties zijn welkom!
Ik neem aan dat je nu met een TFT vergelijkt? Daarbij is het belangrijk dat je die in de native resolutie aanspreekt, anders ziet het er gewoon allemaal een stuk minder uit. Een plasma HD ready (42 inch) werkt standaard op 1024x768, een 50 inch op 1366x768. Als je een spelletje gaat spelen op je plasma moet je er gewoon voor zorgen dat hij in deze resolutie staat ingesteld (of een resolutie zo dicht mogelijk hierbij in geval van 50 inch).
Full HD heeft dan als "nadeel" dat zijn native resolutie heel hoog ligt, waardoor je dus een hele zware pc moet hebben om daar vloeiend een recente game te kunnen draaien in 1920x1080.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:49
BackSlash schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:33:
[...]

Ik neem aan dat je nu met een TFT vergelijkt? Daarbij is het belangrijk dat je die in de native resolutie aanspreekt, anders ziet het er gewoon allemaal een stuk minder uit. Een plasma HD ready (42 inch) werkt standaard op 1024x768, een 50 inch op 1366x768. Als je een spelletje gaat spelen op je plasma moet je er gewoon voor zorgen dat hij in deze resolutie staat ingesteld (of een resolutie zo dicht mogelijk hierbij in geval van 50 inch).
Full HD heeft dan als "nadeel" dat zijn native resolutie heel hoog ligt, waardoor je dus een hele zware pc moet hebben om daar vloeiend een recente game te kunnen draaien in 1920x1080.
Maar je kan bij een Full HD toch ook wel op een lagere resolutie spelen?

als ik dan op 1024x768 speel, dan scaled de tv de beelden toch gewoon omhoog?
Ok de kwaliteit wordt er niet beter op, maar het is wel mogelijk volgens mij.

(is toch hetzelfde als 720p materiaal afspelen op een Full HD, het kan wel, alleen haal je niet de hoogste kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Het kan wel, maar het levert je niet de beste kwaliteit op...

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
Dat is gewoon hetzelfde als niet op de native resolutie van je monitor spellen spelen. Kun je dus prima testen hoe hinderlijk je dat vind. En daarbij mag je ook nog in je achterhoofd houden dat een plasma op dat punt inderdaad meer vergevingsgezind is.

Overigens heb ik wel gemerkt dat je beter de scalers van je tv kunt gebruiken. Ik heb getest met een full-hd panasonic lcd en 720p materiaal afspelen op een pc terwijl je de native resolutie gebruikt geeft een veel slechter resultaat dan de pc instellen op 1280x720 en dan 720p materiaal afspelen. In het tweede geval ziet het er gewoon netjes uit met veel detail. In het eerste geval zie je gewoon dat er geinterpoleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Twynn schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:49:
[...]
Overigens heb ik wel gemerkt dat je beter de scalers van je tv kunt gebruiken. Ik heb getest met een full-hd panasonic lcd en 720p materiaal afspelen op een pc terwijl je de native resolutie gebruikt geeft een veel slechter resultaat dan de pc instellen op 1280x720 en dan 720p materiaal afspelen. In het tweede geval ziet het er gewoon netjes uit met veel detail. In het eerste geval zie je gewoon dat er geinterpoleerd wordt.
Dus je tv aanspreken in zijn native resolutie (1920x1080) en dan 720P spul afspelen geeft een slechter beeld dan wanneer je hem instelt op 1280x720??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
BackSlash schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:54:
[...]

Dus je tv aanspreken in zijn native resolutie (1920x1080) en dan 720P spul afspelen geeft een slechter beeld dan wanneer je hem instelt op 1280x720??
Inderdaad..

Zal ook wel liggen aan de manier waarop de player gaat scalen (in dit geval was dat media player classic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:11:
Heb je dit al kunnen verbeteren? Ik moest gisteren ineens aan je post denken en heb hier s goed naar gekeken. Hd-dvd opgezet en t zwart is bij mn 50PV70 heel zwart en aangezien jouw PY n nog beter (nieuwer) toestel is, moet die dat ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:26:
[...]

Heb je dit al kunnen verbeteren? Ik moest gisteren ineens aan je post denken en heb hier s goed naar gekeken. Hd-dvd opgezet en t zwart is bij mn 50PV70 heel zwart en aangezien jouw PY n nog beter (nieuwer) toestel is, moet die dat ook kunnen.
ik heb de PY ook zien spelen naast een PV, ik vond het zwart van de PY ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Twynn schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:04:
[...]

Inderdaad..

Zal ook wel liggen aan de manier waarop de player gaat scalen (in dit geval was dat media player classic).
PureVideo en Avivo scalen beter dan V-Real.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:07:
[...]

ik heb de PY ook zien spelen naast een PV, ik vond het zwart van de PY ook minder.
Misschien lijkt dat zo vanwege de anti-reflectie plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Terug van vakantie... jawel :)

Ik heb de TH-42PY70 nu een tijdje staan en vind de 1:1 pixelmapping echt grandioos! Echter vallen mij de groene phosphor trails nog behoorlijk op. Tevens loopt er een lichte lijn door de onderkant van het beeld. Mogelijk dat deze vanzelf weer verdwijnt...

De motion handling van zowel DVD als Blu-ray vind ik niet geweldig. Wanneer hoofden bewegen zie je ze vaak in veelvoud zoals in cartoons.Ook dit vind ik erg spijtig. Blu-ray op de 24p modus loopt idd niet lekker en dat is goed aan de achtergronden te zien (of wanneer er bijvoorbeeld uit een helicopter is gefilmd).

De 100Hz is dan wel weer fantastisch! Zéér geringe polarisatie in heldere luchten (ook in 720p) en lijnen sluiten mede doordat dit paneel Full HD is naadloos aan wanneer ik games speel! De kleuren zijn erg mooi en de anti-glare coating vind ik erg fijn omdat deze de felheid wat naar beneden haalt., Aangezien ik in een goed verduisterde kamer mijn videospelletjes speel, heeft deze coating een toegevoegde waarde.

Morgen toch zeker even Panasonic bellen over het hoe en wat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds vorige week heb ik een Panasonic TH-37PV70. Ik ben uitermate tevreden over de beeldkwaliteit, maar ik vind dat het opstarten (van stand-by naar normaal) soms erg lang duurt. Het groene lichtje knippert dan en zo nu en dan licht het scherm een beetje op. Na enige tijd komt dan het beeld wel, maar dat best een tijdje duren, terwijl het beeld soms na even knipperen van het groene lichtje al verschijnt. Dus het lijkt mij geen normaal gedrag.
Hebben meer mensen hier last van of hebben mensen hier al een oplossing voor gevonden? Of is dit puur iets voor een service-monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:04:
Aangezien ik in een goed verduisterde kamer mijn videospelletjes speel, heeft deze coating een toegevoegde waarde.
In een verduisterde ruimte zou je de coating juist NIET nodig moeten hebben.
Ik vind dat de coating het beeld "vies" maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door supersatan op 04-12-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
supersatan schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:49:
[...]

In een verduisterde ruimte zou je de coating juist NIET nodig moeten hebben.
Ik vind dat de coating het beeld "vies" maakt.
Inderdaad, die coating is er juist voor om reflecties van bijv binnenkomend zonlicht of van lampen tegen te gaan. Helaas is door die coating, de zwartweergave n stuk minder las ik gisteren. Hoe vindt jij de zwartweergave snutchz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de kunst! Niets mis mee kan ik je zeggen ;) Al zal ik dit scherm niet naast een Kuro moeten plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Weet iemand toevallig of Panasonic ook 46 inch schermen uit gaat brengen? Ik vind 50" net ietsje te groot eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:55:
Sinds vorige week heb ik een Panasonic TH-37PV70. Ik ben uitermate tevreden over de beeldkwaliteit, maar ik vind dat het opstarten (van stand-by naar normaal) soms erg lang duurt. Het groene lichtje knippert dan en zo nu en dan licht het scherm een beetje op.
Dat lijkt mij zeker niet normaal. Bij mij knippert het groene lichtje enkele malen en dan is er direct beeld, uitstekend beeld zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
kakels schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:24:
Weet iemand toevallig of Panasonic ook 46 inch schermen uit gaat brengen? Ik vind 50" net ietsje te groot eigenlijk.
Voor zover ik weet zal panasonic geen 46 inch schermen op de markt brengen.
Je zit vast aan 42 of 50 bij 'n plasma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Of je kijkt gewoon films met zwarte balken, heb je ongeveer ook 46 inch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
Afgelopen weekend een EFW6345 Vogels beugel gehaald voor m'n 42PV70.
Setup vond ik zuigen, de manual is voor 3 beugeltypes tegelijk, okay prima, maar de afbeeldingen van de zakjes en de inhoud klopt niet, dus even puzzelen.

Vervolgens kon ik eigen ringen gebruiken omdat het gat te klein was van de bijgeleverde ringen |:(
Moet ik wel zeggen dat bij de muurmontage geen ringen nodig waren volgens de handleiding maar ik ben niet van gister, gewoon een ring ertussen gedaan.

Afijn hij hangt en het is verder een prima beugel! erg fijn dat ie kan kantelen enzo.
Piccie volgt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
Zowel een 37PV70 als een 42PV70 besteld bij dezelfde online shop maar "er zijn leveringsproblemen, onbekende levertijd" :'(

Komt doordat de Consumentenbond heeft besloten de 37" uit te roepen tot beste koop, gok ik, en ik maar hopen op een Kerst met film op de plasma... :/

Als iemand nog een adres heeft waar ik beide schermen voor een normale prijs kan kopen: let me know.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Gman schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:24:
Afgelopen weekend een EFW6345 Vogels beugel gehaald voor m'n 42PV70.
Setup vond ik zuigen, de manual is voor 3 beugeltypes tegelijk, okay prima, maar de afbeeldingen van de zakjes en de inhoud klopt niet, dus even puzzelen.

Vervolgens kon ik eigen ringen gebruiken omdat het gat te klein was van de bijgeleverde ringen |:(
Ik kan je de muurbevestigingen van Ergotron aanbevelen. Wel iets duurder maar erg degelijk spul, ook de handleidingen zitten goed in elkaar. Verassingen kom je hier niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
fritsjof schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:45:
Zowel een 37PV70 als een 42PV70 besteld bij dezelfde online shop maar "er zijn leveringsproblemen, onbekende levertijd" :'(

Komt doordat de Consumentenbond heeft besloten de 37" uit te roepen tot beste koop, gok ik, en ik maar hopen op een Kerst met film op de plasma... :/

Als iemand nog een adres heeft waar ik beide schermen voor een normale prijs kan kopen: let me know.
RedCoon
Echter krijg je dan europese modellen waarvan Recoon zelf de garantie regelt. Mocht hij kapot gaan, dan betekend dat dat je 'm 6 tot 8 weken kwijt kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
ComaKip schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:16:
[...]

Ik kan je de muurbevestigingen van Ergotron aanbevelen. Wel iets duurder maar erg degelijk spul, ook de handleidingen zitten goed in elkaar. Verassingen kom je hier niet tegen.
Die van newstar is ook perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04

Mystikal

It never hurts to help!

Morgen komt een service monteur mijn 42py700 maken. Iemand enig idee of ze hem dan ook echt maken of dat ze alleen maar kijken welke printplaat kapot is? Ik hoop het niet. Ik wacht nu al 2 weken op die monteur en heb de tv maar 3 dagen kunnen gebruiken. En dat voor een tv voor zoveel geld.... Ik mocht hem omruilen alleen ze zijn bij de mediamarkt niet leverbaar voor de 2e week van Januari... en dat vond ik ook weer erg lang wachten...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 15-09 14:14
Omdat de instellingen in het hoofdmenu van de Panasonic TH-42PV70 wat beknopt zijn en ik de Plasma graag wat fijner wil afstellen met de “ JKP Joe Kane Proffesional Digital Video DVD”.
Moet ik dus het servicemenu induiken.

Hierbij stel ik de vraag of er bij het maken van een enkele fout in het servicemenu, alles kan terug gezet worden naar de fabriekinstellingen :?

Indien ja, waar of hoe zet men alles terug naar de fabriekinstellingen.
Bij mijn vorige CRT Tv (Philips) was dit geen enkel probleem en kreeg alles eenvoudig afgesteld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Mystikal schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:29:
Morgen komt een service monteur mijn 42py700 maken. Iemand enig idee of ze hem dan ook echt maken of dat ze alleen maar kijken welke printplaat kapot is? Ik hoop het niet. Ik wacht nu al 2 weken op die monteur en heb de tv maar 3 dagen kunnen gebruiken. En dat voor een tv voor zoveel geld.... Ik mocht hem omruilen alleen ze zijn bij de mediamarkt niet leverbaar voor de 2e week van Januari... en dat vond ik ook weer erg lang wachten...
Maandag komen ze bij mij langs. Ik heb dezelfde TV, 3 maanden geleden gekocht.
Hij wilde ineens niet meer aan gaan. Vanuit stand-by doettie niks en als ik hem "hard" uit en aan zet dan knippert de power indicator een paar x rood om daarna gewoon weer uit te gaan.

Knap waardeloos, zit nu weer op mijn "oude" 37 inch samsung LCD te kijken, het verschil is schokkend(gelukkig maar)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
Moris schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:43:
Omdat de instellingen in het hoofdmenu van de Panasonic TH-42PV70 wat beknopt zijn en ik de Plasma graag wat fijner wil afstellen met de “ JKP Joe Kane Proffesional Digital Video DVD”.
Moet ik dus het servicemenu induiken.
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen persé zelf het service menu in willen duiken. En al zeker niet als ze dan denken hun TV te calibreren met een consumentenproduct als DVE, Avia, etc die sowieso zelf al allesbehalve perfect zijn (of dacht je echt dat die bijgeleverde kleurfilters de meetapparatuur van ISF mensen kan vervangen ?)...
Dat je in het service menu gaat om dingen als overscan en zo te corrigeren, kan ik nog begrijpen, omdat je daar geen meetapparatuur voor nodig hebt. Maar als je echt deftig wil calibreren, kan dat alleen als je a) de nodige meet-apparatuur hebt, b) weet wat je waar moet doen in het service-menu. Ik denk dat voor de gemiddelde tweaker hier geen van beiden van toepassing is.
Doe gewoon zoals ik: kies om te beginnen Warm + Cinema (om de simpele reden dat enkele vakmannen al gezegd hebben dat dat al heel dicht in de buurt komt van een ISF gecalibreerde display) en gebruik vervolgens de gewone standaard menu's in combinatie met je JKP DVD om de meest basic aanpassingen te doen (contrast, kleur, enz...) adhv de gewone menu's.
En vervolgens genieten maar van al je DVDs, games, TV-uitzendingen of whatever. Want uiteindelijk heb je dáárvoor je TV gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Misschien, omdat we tweakers zijn en wat verder willen gaan dan de doorsnee consument :) :)
Twixie schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:33:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen persé zelf het service menu in willen duiken. En al zeker niet als ze dan denken hun TV te calibreren met een consumentenproduct als DVE, Avia, etc die sowieso zelf al allesbehalve perfect zijn (of dacht je echt dat die bijgeleverde kleurfilters de meetapparatuur van ISF mensen kan vervangen ?)...
Dat je in het service menu gaat om dingen als overscan en zo te corrigeren, kan ik nog begrijpen, omdat je daar geen meetapparatuur voor nodig hebt. Maar als je echt deftig wil calibreren, kan dat alleen als je a) de nodige meet-apparatuur hebt, b) weet wat je waar moet doen in het service-menu. Ik denk dat voor de gemiddelde tweaker hier geen van beiden van toepassing is.
Doe gewoon zoals ik: kies om te beginnen Warm + Cinema (om de simpele reden dat enkele vakmannen al gezegd hebben dat dat al heel dicht in de buurt komt van een ISF gecalibreerde display) en gebruik vervolgens de gewone standaard menu's in combinatie met je JKP DVD om de meest basic aanpassingen te doen (contrast, kleur, enz...) adhv de gewone menu's.
En vervolgens genieten maar van al je DVDs, games, TV-uitzendingen of whatever. Want uiteindelijk heb je dáárvoor je TV gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heeft mijn Pioneer een ISF calibratie ondergaan... maar no-way dat die kerel in het service menu is geweest... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momenteel ben ik me ook het orienteren voor een Panasonic Plasma en ik ben dan ook blij met deze 6 delen aan informatie :p echter kan iemand mij bevestigen of de TH42PV7 inderdaad 100Hz heeft? mede omdat Panasonic hier geheimzinnig over doet wil ik graag wat meer zekerheid. En dan ook de 2e vraag, hoe activeer ik deze functie zodat ik het in de winkel kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Als je een Pioneer hebt vergeleken met een Panasonic, dan zou je ook weten.
Dat het standaardmenu van Pioneer het meest uitgebreide menu is dat je zal tegen komen op menig ander merk, daar heb je dan ook dik voor betaald :)

De budgetvriendelijkere Panasonic heeft eerder een beknopt menuutje aan boord, vandaar dat ik wat verder wil gaan om de Plasma af te stellen :)
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:19:
Nou heeft mijn Pioneer een ISF calibratie ondergaan... maar no-way dat die kerel in het service menu is geweest... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Technics SA-DA8 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:11:
[...]

Voor zover ik weet zal panasonic geen 46 inch schermen op de markt brengen.
Je zit vast aan 42 of 50 bij 'n plasma ;)
Is niet anders dan :)
Ik denk alleen dat mijn vriendin lastig over te halen is voor een 50, maar gaat hopelijk uiteindelijk wel lukken.

We zitten op 3,5 meter van de muur en heel soms op 4 meter. Mooie afstand voor 50" toch of is dat te ver af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:40:
Als je een Pioneer hebt vergeleken met een Panasonic, dan zou je ook weten.
Dat het standaardmenu van Pioneer het meest uitgebreide menu is dat je zal tegen komen op menig ander merk, daar heb je dan ook dik voor betaald :)

De budgetvriendelijkere Panasonic heeft eerder een beknopt menuutje aan boord, vandaar dat ik wat verder wil gaan om de Plasma af te stellen :)

[...]
Ok.. dus als Frank langs zou komen om bijv. een Pioneer te calibreren, dan zal hij het overbodig vinden om in 't service menu te gaan rommelen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb het 50” scherm omgeruild voor een 42” scherm en heb er nog steeds geen spijt van.
Omdat ik en het vrouwtje het scherm (persoonlijk) toch te groot vond voor in de huiskamer en het scherm ons te opdringerig en overweldigend was in onze nieuw ingerichte huiskamer.
Hebben we dan toch met veel plezier voor de Panasonic TH-42PV70 gekozen.
kakels schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:46:
[...]

Ik denk alleen dat mijn vriendin lastig over te halen is voor een 50, maar gaat hopelijk uiteindelijk wel lukken.

We zitten op 3,5 meter van de muur en heel soms op 4 meter. Mooie afstand voor 50" toch of is dat te ver af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Neen, dat zei ik niet, maar wel Snutchz :)

Ik zeg alleen maar dat het menu v/d Panasonic veel beperkter is dan bv de Pioneer.
Misschien dat je bij de Pioneer door de vele instellingen die er in het menu standaard aan boord zitten niet in het servicemenu hoeft te duiken omdat het al zo uitgebreid is.
Maar dat kan ik je niet zeggen omdat ik het toestel nooit zelf heb gezien met een Test DVD.
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:52:
[...]

Ok.. dus als Frank langs zou komen om bijv. een Pioneer te calibreren, dan zal hij het overbodig vinden om in 't service menu te gaan rommelen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Laatst online: 28-09 19:58
Ik ben van plan een plasma te kopen, enkel ik kom er niet helemaal uit.

Kan iemand mij het verschil tussen de

TH37PV7

en de

TH37PV7F

vertellen?

Ik kan op de site van panasonic enkel de TH-37PV7 vinden,
terwijl ik bv bij de webshop van aabatron enkel de TH37PV7F vindt.

deze TH-37PV7F is nergens op de panasonic site terug te vinden.
Is dit misschien iets wat in het buitenland ingekocht wordt of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:59

Harrie van Til

Doe maar blauw

Waar ik met de handleiding niet uit kom is het veranderen van de favorite teletekstpagina onder de FP-knop. Die staat af-fabriek op 103 ingesteld maar ik wil er een ander nummer onder zetten. Wie kan mij helpen?

Harrie van Til

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ

RJ

Wel een vraagje voor plasma-bezitters: hebben jullie nog iets gedaan om te zorgen dat de plasma niet inbrand? lees hier en daar dingen over DVD's die je kunt downloaden en moet laten draaien om te zorgen dat inbranden niet voor kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 28-09 11:26

pvr

Moris

Omdat je tweaker wilt zijn, en wat verder wilt gaan dan de doorsnee consument, kan ik niet begrijpen , waarom je deze vraag hier stelt ;) :+
Moris schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:43:

Hierbij stel ik de vraag of er bij het maken van een enkele fout in het servicemenu, alles kan terug gezet worden naar de fabriekinstellingen :?

Indien ja, waar of hoe zet men alles terug naar de fabriekinstellingen.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 28-09 11:26

pvr

Persoonlijk heb ik de gok gemaakt, en de plasma meteen gebruikt, en niets te merken met inbranden.

Een beetje tweaker maakt die gok ;)
RJ schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:34:
Wel een vraagje voor plasma-bezitters: hebben jullie nog iets gedaan om te zorgen dat de plasma niet inbrand? lees hier en daar dingen over DVD's die je kunt downloaden en moet laten draaien om te zorgen dat inbranden niet voor kan komen?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over een maand (7 tot 10 januari) is er weer de CES in Las Vergas.
In 2007 werden er hier nieuwe plasma modellen van Panasonic getoont.
Voor dit jaar kan ik het (nog) niet ontdekken, maar wie weet... http://myces.bdmetrics.com/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De Pioneers worden dan ook via de rs232 poort ingesteld bij isf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
kakels schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:46:
[...]

Heb zelf sinds 'n paar weken 'n 42-py70 en zit op ongeveer 3m afstand.
Het mooiste zou eigenlijk ergens tussen 3 - 3,5m zijn dan heb je met 'n 42 inch 't beste beeld.
Voor 'n 50 inch zou ik eerder 4,5 - 5m aanhouden.
Vergis je niet in de grootte van 'n 42 inch scherm...thuis aan de muur is ie 'n heel stuk groter ;)
Ik twijfelde tussen 'n 42 en 50 inch en ben uiteindelijk toch blij dat ik de 42 inch versie genomen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Inderdaad.
Ik denk dat bij de huidige generatie Plasma's het inbranden de éérste uren geen risico's meer hebben.
Als men het lot natuurlijk niet uitdaagt, zoals een bepaalde zender (met logo) of teleltext uren laat staan.
pvr schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:37:
Persoonlijk heb ik de gok gemaakt, en de plasma meteen gebruikt, en niets te merken met inbranden.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Omdat ik toch even op het goede been wil gezet worden en graag wat eenvoudige aanpassingen wil doen :)
Dat is in mijn ogen toch niet veel gevraagd, hé :)
pvr schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:34:
Moris

Omdat je tweaker wilt zijn, en wat verder wilt gaan dan de doorsnee consument, kan ik niet begrijpen , waarom je deze vraag hier stelt ;) :+

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Technics SA-DA8 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:17:
[...]

Het mooiste zou eigenlijk ergens tussen 3 - 3,5m zijn dan heb je met 'n 42 inch 't beste beeld.
Vergis je niet in de grootte van 'n 42 inch scherm...thuis aan de muur is ie 'n heel stuk groter ;)
Ik twijfelde tussen 'n 42 en 50 inch en ben uiteindelijk toch blij dat ik de 42 inch versie genomen heb.
Compleet mee eens, dit zijn goede richtlijnen, 2,5 meter met 42" is eigenlijk NET iets te dichtbij (zelf in bezit van 42" op 3 meter, perfect vergeleken met 2,5 meter, maakt echt heel veel uit!!!! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
[...]

Vraagje, waarom heb je de PY gekozen, want volgens mij zie je het verschil tussen full HD en HD ready op een 42" niet meer na 2.5 meter (dacht ik).
Zit zelf op +/- 3 a 3.5 meter, en denk dat ik toch maar voor 42" ga, alleen moet ik dan Full HD nemen, of maar gewoon HD ready, want volgens mij zie ik toch geen verschil op die afstand.

Voordeel van Full HD is volgens mij wel dat de PC er makkelijker op aan te sluiten is met de 1:1 pixel mapping, maar of dat het de extra 500 erui waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash

Ik wil voor een 50 inch gaan, de afstand van muur tot muur in mijn woonkamer is 4,9 meter. Effectief zal ik dus ongeveer 4,5 meter van het scherm afzitten (bank staat tegen de muur en de tv komt aan een wandbeugel). Hoe groter het scherm hoe mooier vind ik :) Mijn vriendin zag het eerst niet zo zitten, zo'n grote tv in de woonkamer... maar ik heb haar meegenomen naar de mediamarkt en die dingen laten zien, en toen zei ze "Ach, als jij dat leuk vind moet je het ook maar gewoon doen" :P

Mijn pa heeft een 42 inch plasma en die heb ik afgelopen weekend wat uitgebreider kunnen bekijken. Ik moet zeggen, die was groter dan verwacht :) Maargoed, ik was ook zo gewend aan mijn 70 cm breedbeeld (had daarvoor een 55 cm 4:3 beeldbuis) en ik denk dat ik ook zo gewend ben aan een groter plasma scherm. Ik kijk graag films en ik denk dat een slagje groter scherm net ff wat toffer is :)

Maargoed, nu nog ff sparen, kerstbonus komt er nog bij en dan in januari maar mijn slag slaan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04

Mystikal

It never hurts to help!

bornin7ty2 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:40:
[...]

Maandag komen ze bij mij langs. Ik heb dezelfde TV, 3 maanden geleden gekocht.
Hij wilde ineens niet meer aan gaan. Vanuit stand-by doettie niks en als ik hem "hard" uit en aan zet dan knippert de power indicator een paar x rood om daarna gewoon weer uit te gaan.

Knap waardeloos, zit nu weer op mijn "oude" 37 inch samsung LCD te kijken, het verschil is schokkend(gelukkig maar)
Ik heb hetzelfde probleem. Of de tv 'behandelt' het als hetzelfde probleem. Maar weet iemand of ze hem ook meteen kunnen maken, of dat ze toch nog een keer terug moeten komen omdat ze onderdelen moeten gaan bestellen? Verder moest ik de tv van de muur halen, maar ja, waar laat je de tv als je geen voet eronder hebt. En hoe gaat hij hem in godsnaam maken. Ik hou mijn hart vast vandaag. Gelukkig is mijn vriendin thuis...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ

RJ

pvr schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:37:

[...]
OK, das één mening, hebben de andere tweakers dit met het voorkomen van inbranden ook gedaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
RJ schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:44:
[...]

OK, das één mening, hebben de andere tweakers dit met het voorkomen van inbranden ook gedaan?!
hier nog een duidelijke uitleg

mphilipp in "[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
stimpyrulez schreef op donderdag 06 december 2007 @ 07:30:
[...]

Vraagje, waarom heb je de PY gekozen, want volgens mij zie je het verschil tussen full HD en HD ready op een 42" niet meer na 2.5 meter (dacht ik).
Zit zelf op +/- 3 a 3.5 meter, en denk dat ik toch maar voor 42" ga, alleen moet ik dan Full HD nemen, of maar gewoon HD ready, want volgens mij zie ik toch geen verschil op die afstand.

Voordeel van Full HD is volgens mij wel dat de PC er makkelijker op aan te sluiten is met de 1:1 pixel mapping, maar of dat het de extra 500 erui waard is?
Je geeft 't antwoord zelf al...idd makkelijker op 'n pc aan te sluiten en ik gebruik 'm hoofdzakelijk voor de xbox360 en dvd ;)
En 't prijsverschil met de gewone hd-ready is iets wat te overwegen valt...maar uiteindelijk ben je meteen klaar voor de toekomst met full hd als je ooit nog eens blu-ray erop wilt aansluiten.
En natuurlijk leuk dat er nog zo'n espresso ding door panasonic cadeau wordt gedaan ;)
BackSlash schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:21:
[...]

Ik wil voor een 50 inch gaan, de afstand van muur tot muur in mijn woonkamer is 4,9 meter. Effectief zal ik dus ongeveer 4,5 meter van het scherm afzitten (bank staat tegen de muur en de tv komt aan een wandbeugel). Hoe groter het scherm hoe mooier vind ik :) Mijn vriendin zag het eerst niet zo zitten, zo'n grote tv in de woonkamer... maar ik heb haar meegenomen naar de mediamarkt en die dingen laten zien, en toen zei ze "Ach, als jij dat leuk vind moet je het ook maar gewoon doen" :P

Mijn pa heeft een 42 inch plasma en die heb ik afgelopen weekend wat uitgebreider kunnen bekijken. Ik moet zeggen, die was groter dan verwacht :) Maargoed, ik was ook zo gewend aan mijn 70 cm breedbeeld (had daarvoor een 55 cm 4:3 beeldbuis) en ik denk dat ik ook zo gewend ben aan een groter plasma scherm. Ik kijk graag films en ik denk dat een slagje groter scherm net ff wat toffer is :)

Maargoed, nu nog ff sparen, kerstbonus komt er nog bij en dan in januari maar mijn slag slaan :z
Voor die afstand die jij noemt is 50 inch denk ik de beste keus.
Heb zelf 'n vogels wandsteun genomen uit de 6000 serie om 'm op te hangen...voordeel hiervan is dat ik nu dus ook 'n brede kabelgoot in 1 mooie lijn onder m'n plasma kon ophangen.
Zal vanav ff 'n foto plaatsen van de opstelling zoals ie nu is...kabels zijn alleen nog niet weggewerkt ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.