Toon posts:

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Nou ik het thuis een keer de Z-5500 aangesloten op onze DVD recorder. Die kon dus wel 5.1. En geluid was echt super. De Z-5500 kan zelf wel wat Dolby decoden maar het is de vraag of dat op de PY700 ook werkt.

De set heeft een super vermogen van 505 watt RMS ik gebruik em nu ook op mijn PC. Maar volgens mij moet je wel een Dolby digitaal signaal uit hebben van je PC, versterker of in dit geval je PC.

Ik weet niet hoe de huidige TV 5.1 sets zijn maar ik heb veel sets gezien die niet echt geweldig waren en als ze dat wel waren erg duur zijn. Dus die Z-5500 is een super set voor een super prijs. + de Z-5500 heb ik ook al staan. Eventueel gewoon een 2e :)

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 21-11-2007 12:08 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 12:41
Ik heb even gegoogled op die speakersset, en die tweeter speakers zou je rechtstreeks op een versterker aan kunnen sluiten. De sub aansluiten op een versterker wordt misschien wat lastiger, geen idee eigenlijk hoe je die pc sub op een "normale" versterker aan zou moeten sluiten.

Maargoed, ik weet niet of je schoonvader uberhaupt is geïnteresseerd in nog een versterker erbij. Je kan ook vanaf zo'n 100 euro een 5.1 speakersetje aanschaffen en voor zo'n 200 a 250 een losse receiver van bijv. Kenwood. Ik denk dat dit nog veel meer waar voor je geld is dan een tv met ingebouwde dolby digital. Kijk maar eens in de koopjeshoek van Correct.
Maargoed, we raken offtopic :P

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 13:55
supersatan schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:53:
[...]

Interessant _/-\o_
Het lijkt er dus op dat we onze firmware kunnen upgraden.
Zijn de PX modellen niet gelijk aan de PV modellen?
dit zijn voor de U modellen (usa) en niet voor de E modellen (europe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
BackSlash schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:55:
Ik heb even gegoogled op die speakersset, en die tweeter speakers zou je rechtstreeks op een versterker aan kunnen sluiten. De sub aansluiten op een versterker wordt misschien wat lastiger, geen idee eigenlijk hoe je die pc sub op een "normale" versterker aan zou moeten sluiten.

Maargoed, ik weet niet of je schoonvader uberhaupt is geïnteresseerd in nog een versterker erbij. Je kan ook vanaf zo'n 100 euro een 5.1 speakersetje aanschaffen en voor zo'n 200 a 250 een losse receiver van bijv. Kenwood. Ik denk dat dit nog veel meer waar voor je geld is dan een tv met ingebouwde dolby digital. Kijk maar eens in de koopjeshoek van Correct.
Maargoed, we raken offtopic :P
Ik weet wel dat er al een versterker in die Z-5500 zit. Mja dan moet je natuurlijk wel 5.1 input hebben hetzelfde geld voor die losse versterkers. Dus als een losse 5.1 versterker 5.1 kan maken van het geluid van de PY70 kan de Z-5500 dat ook. Want die versterker sluit je gewoon aan op je dvd speler. In dit geval moet de Z-5500 dus direct op de DVD en dan niet eerst via de TV i guess.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Zit er op die Z-5500 dan een optische of coaxiale digitale ingang? Als dat zo is moet je inderdaad die dvd speler rechtstreeks op je Z-5500 aansluiten en dan ben je er ook.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:00:
Zit er op die Z-5500 dan een optische of coaxiale digitale ingang? Als dat zo is moet je inderdaad die dvd speler rechtstreeks op je Z-5500 aansluiten en dan ben je er ook.
ja zitten er beide op, kwam er laatst ook achter dat er een sound/surround delay (zelfde?) op zat, zodat een evt lipsync probleem verholpen kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm binnen! De Panasonic TH-42PY70 Full HD Plasma is binnen!! *O*

Ik mag aannemen dat ik er direct op kan gamen met de huidige instellingen?

Vanavond maar eens uitvoerig testen! :9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Heb je eindelijk een stuk dode techniek in huis gehaald? O-)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bij-gebrek-aan-beter-scherm wel te verstaan heh... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:37:
Een bij-gebrek-aan-beter-scherm wel te verstaan heh... ;)
En hoe bevalt ie?
Waar heb je hem bestelt? Levertijd etc ? :)

Tell us ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm bij Expert vandaan.. vrijdag bestelt en dinsdag hadden ze 'm al binnen :D Ik ben er helemaal mee in m'n nopjes! Zelfs de Wii ziet er fantastisch op uit! Ninja Gaiden Sigma (PS3) op Native 1080p is écht héél érg genieten *O*

Ik heb er nog geen Blu-Ray op afgespeeld... dat doe ik pas nadat ie 200 uur heeft gedraaid (vanwege de zwarte balken)

Merk nu toch wel dat mijn vorige scherm (Pioneer 427XA) toch niet helemaal lekker in z'n vel zat :9

Het scherm heeft nog wel last van groene phosphor trails hier en daar (het Wii handje op witte vlakken bijv.) maar dit is echt te verwaarlozen als je kijkt naar het schitterende beeld!

Wow! Ik had niet gedacht zo enthousiast te zijn.. eerlijk is eerlijk. Nou komt dat ook wel weer een beetje door de magie van Nintendo hoor (Super Mario Galaxy). Heb 't dan toch een beetje te doen met die mensen die zo'n scherm kopen en er niet eens spelletjes op willen spelen ;) Fantastisch!

Uiteraard zullen er nog vele updates van mij volgen... maar nu eerst maar weer eens verder met SMG... Woooeeehoooeeeiiiiii!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

ik ben mijn 42pv70 aan het uitpakken. Klopt het dat de voetsteun niet kan draaien? Bij mij wil ie niet. Moet er soms nog ergens een schroefje uit???

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kunnen zij dat geen van allen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 28-09 11:26

pvr

:+ :+ :+ :+
:+
renedepe schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:12:
ik ben mijn 42pv70 aan het uitpakken. Klopt het dat de voetsteun niet kan draaien? Bij mij wil ie niet. Moet er soms nog ergens een schroefje uit???

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:02:
Volgens mij kunnen zij dat geen van allen... ;)
De voet voor oa de PV500 kon dat wel... Maar de meer recentere voetsteunen niet meer.

Verwijderd

hebben jullie er ook last van dat de tv niet bij alle programma;s goed afsteld het beeld. Soms verdwijnen de logos van de zenders buiten beeld, terwijl hij op automatisch stond.

Als je hem op juist zet, dan is dat toch het ori formaat? Hoe kan het dan dat er vaak zwarte balken boven zitten terwijl het gewoon breedbeeld is?

Ik had het voornamelijk vanavond met voetbal op rtl 7, kon de stand ga niet zien 1ste helft van engeland en de 2de helft wel.

Iemand hier ook last van? Gaat om de 42-py70

Verwijderd

BackSlash schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:16:
Ik denk dat je de verkeerde hebt bekeken dan, deze bedoel ik. Dit is gewoon een full hd scherm met dezelfde specificaties van de beeldbuis.

edit: behalve de hogere contrastratio dan :) Geluid is idd wel minder, maar of dat 300 euro extra waard is...?
Ik heb hier toch ook nog een vraag over. Heeft er al iemand een duidelijk verschil gezien in de contrast ratio tussen de py700 en de py70. Ik zelf heb de py700 waarvan wordt opgegeven 5000:1
echter toen de py70 in de winkel kwam te staan waar ik mijn pana heb heb gekocht heb ik eens beide types het zelfde ingesteld en zag totaal geen veschil in het contrast.
De verkoper vertelde mij ook dat het geen eerlijke opgave van panasonic is, omdat panasonic niet opgeeft dat dit een maximaal contrast van 10.000:1 is en dat er bij de py700 van een dynamische contrast wordt uitgegaan wat hetzelfde contrast opleverd. Ik weet niet of dit klopt maar eerlijk gezegt twifjel ik ook wel of of er uber haubt wel een verschil inzit.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 01:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik word zot van de manier waarom zenders hun beelden uitzendt!
Veel doen het fout hoor. Vooral National heeft er veel probs mee de laatste tijd.

Normaal moet je hem gwoon op 16/9 zetten, en 90% van de uitzendingen zou moeten kloppen.
Helaas is dat niet. Maar als je hem op Auto zet dan heb je distortion links/rechts. (dat valt op bij horizontale/vertikale lijnen)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:29:
[...]

De voet voor oa de PV500 kon dat wel... Maar de meer recentere voetsteunen niet meer.
Ook stom. Toch lijkt er wel een draaipunt in de voet te zitten. Hij draait ook wel een halve centimeter elke kant op. Vaag hoor.....

• BackSlash
Misschien is de OBSERVATÖR dan wat voor je :P

[ Voor 7% gewijzigd door BackSlash op 22-11-2007 08:41 ]

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Nou ja, zo belangrijk is het nou ook weer niet. Alleen vind ik het zo vreemd dat er toch echt een draaipunt lijkt te zitten.

Nog een vraag voor de mensen die de 42PV70 hebben. De steun steekt bij mij aan de achterkant van de tv een heel stuk uit. En dan bedoel ik dus niet het onderste stuk maar het bovenste stuk, waar de tv aan gekoppeld zit en waar die verticale steunen aanzitten. Is dit bij iedereen zo? Ziet er zo vreemd uit.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
supersatan schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:18:
Dve 42PV70 is momenteel nergens meer uit vooraad leverbaar :(
Bel anders even plattetv.nl

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
Gman schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:56:
[...]

Bel anders even plattetv.nl
Ik kan 'em bij de Block ook zo ophalen als ik wil.

Bekabelde WIFI

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:38:
hebben jullie er ook last van dat de tv niet bij alle programma;s goed afsteld het beeld. Soms verdwijnen de logos van de zenders buiten beeld, terwijl hij op automatisch stond.

Als je hem op juist zet, dan is dat toch het ori formaat? Hoe kan het dan dat er vaak zwarte balken boven zitten terwijl het gewoon breedbeeld is?

Ik had het voornamelijk vanavond met voetbal op rtl 7, kon de stand ga niet zien 1ste helft van engeland en de 2de helft wel.

Iemand hier ook last van? Gaat om de 42-py70
Heb zelf ook sinds 'n week de 42-py70 en heb precies hetzelfde alleen niet bij alle zenders.
Ik zet 'm liever handmatig op 16:9 of juist en bij sommige uitzendingen krijg ik ook zwarte balken boven en onder.

Verwijderd

Echt zonde van zo'n scherm om daar TV op te gaan kijken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Technics SA-DA8 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:52:
[...]
Heb zelf ook sinds 'n week de 42-py70 en heb precies hetzelfde alleen niet bij alle zenders.
Ik zet 'm liever handmatig op 16:9 of juist en bij sommige uitzendingen krijg ik ook zwarte balken boven en onder.
Als je alles in het juiste formaat wilt zien, waarbij je dus geen beeld mist maar soms wel zwarte balken hebt, moet je de tv bij aspect op stand 4:3 zetten; bij16:9-uitzendingen schakelt de tv dan vanzelf over op 16:9. Dat is althans zo bij digitale televisie waarbij in de instellingen van de decoder de tv op 16:9 staat.
Alleen dan heb je altijd de juiste beeldverhoudingen zonder vervorming.
De stand "juist" vervormt 4:3-uitzendingen, evenals de stand "automatisch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 10:04
Weet iemand hoe je die standaardpagina 103 van teletext kan veranderen in een andere standaardwaarde (we hebben een 42PV700, het gaat om het knopje naast dat om Teletext in te schakelen).

[ Voor 3% gewijzigd door Dvamber op 23-11-2007 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:20:
Echt zonde van zo'n scherm om daar TV op te gaan kijken... 8)7
Vind ik ook. Wie kijkt er nou tv op een.... tv...... Dat doe je toch niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV kijken is zoooo 2001...... :*)

Had gisteren toch ff schrik ik was in slaap gevallen met het menu van een film in beeld.
DUs scherm uit en ja hoor ik zie een retention....

Vanmorgen aangezet en nog steeds vaag een beeld.

Pfeeww nou wat tv gekeken te hebben is het weg maar je schrikt je wel de <insert enge ziekte>
zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 07:34:
[...]

You know what I mean... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 07:34:
[...]

Niet op reageren, het leek net zo goed te gaan :/

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 16:34

d-motion

zow... en dan nu...

zow... afgelopen week een 42pv70 gehaald... en tot zover ben ik best wel tevreden...

- composiet mijn dvd aangesloten.. perfect
- scart mijn dvd recorder... perfect
- PC via VGA aangesloten... perfect

en... nou dacht ik... laat ik de PC via DVI naar HDMI aansluiten.

nou... zal wel aan mijn PC liggen maar een fatsoenlijk beeld krijg ik dus niet op de TV. Alles wat ik probeer... er blijven in alle resoluties van mijn Intel 950 chippie altijd zwarte banden om het scherm of... het scherm is gewoon te groot en valt er onder en boven/links rechts gedeeltelijk een stukje scherm weg...

In de handleiding etc staat dat je resoluties als 1024*768 etc moet instellen maar dan krijg ik een klein vierkant schermpje...

Alle resoluties geprobeerd... maar goed... Terug naar VGA (1024 * 768) en alles is gelijk weer perfect...

Weet iemand hier iets op? en mis ik veel als ik het op VGA laat staan ipv DVI (HDMI)?

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:05:
...

Ik heb er nog geen Blu-Ray op afgespeeld... dat doe ik pas nadat ie 200 uur heeft gedraaid (vanwege de zwarte balken)

....
Als je een Full HD scherm hebt, en je knalt 1080p uit, dan krijg je toch geen zwarte balken?

En als je wel zwarte balken krijgt, wrom niet afspelen dan?? Omdat anders die bovenste en onderste plasma cellen niet geleidelijk mee slijten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:49
?? wat.

Het eerste of de 2de?

En als je de 2de bedoelt..
Als het goed is gaat toch een plasma tv iets van 60000 uur mee? Dan zouden die 200 uur ook geen reet uitmaken denk ik.
En als je er bang voor bent, dan zet je toch s'nacht zo proggie aan, zodat je de 200 uur kan inspelen ;)

voordeel is dat je ook nog eens sneller aan je 200 uur zit.

Maar persoonlijk vink het bull shit, koop je een TV van 1500 euri +, en ga je niet eens er mee doen waarvoor ie bedoelt is. Euuhhh ja na 200 uur pas 8)7

(en trouwens nog nooit gehoord dat iemand al balken zag na 200 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
Ik heb in mijn vrij nieuwe plasma wat zeer lichte burnin van de Assasins Creed healthbars.
Tis al weer weg na 15 minuten color cycle dvd :)
Ik zit denk ik onder de 100 uur nog.
edit:
55 uur nu

En ja ook op 1080P hou je zwarte balken bij sommige film, sommige worden extra breed opgenomen voor de bioscopen.

die 200 uur is maar een advies mocht je echt geen funky shizzle willen.
Gewoon lekker voluit zetten als je maar genoeg wisselende content hebt.
Die burnin spots zijn mn eigen schuld.

[ Voor 26% gewijzigd door Gman op 23-11-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een 42" Full HD LCD. Gamen op X360 helemaal top, HD content helemaal top, maar SD digitale tv best wel brak :|

Is normaal tv kijken op een Plasma nu echt zo veel beter als op een Full HD LCD? Anders verkoop ik 'm weer en haal ik een 42pv70 of py70. Beetje stom natuurlijk. Maar ik heb mij echt verkeken op het normale tv kijken. N heb ik wel een HD decoder via UPC in bestelling staan, maar ik vraag me af of het SD signaal dan zo veel beter zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 28-09 04:09

d0s

sssst

d-motion schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:38:
zow... afgelopen week een 42pv70 gehaald... en tot zover ben ik best wel tevreden...

- composiet mijn dvd aangesloten.. perfect
- scart mijn dvd recorder... perfect
- PC via VGA aangesloten... perfect

en... nou dacht ik... laat ik de PC via DVI naar HDMI aansluiten.

nou... zal wel aan mijn PC liggen maar een fatsoenlijk beeld krijg ik dus niet op de TV. Alles wat ik probeer... er blijven in alle resoluties van mijn Intel 950 chippie altijd zwarte banden om het scherm of... het scherm is gewoon te groot en valt er onder en boven/links rechts gedeeltelijk een stukje scherm weg...

In de handleiding etc staat dat je resoluties als 1024*768 etc moet instellen maar dan krijg ik een klein vierkant schermpje...

Alle resoluties geprobeerd... maar goed... Terug naar VGA (1024 * 768) en alles is gelijk weer perfect...

Weet iemand hier iets op? en mis ik veel als ik het op VGA laat staan ipv DVI (HDMI)?
Download de laatste drivers eens, in de laatste ati en nvidia drivers zitten tal van opties om het beeld goed te krijgen. Via HDMI moet je natuurlijk wel een resolutie uitsturen van 1280x720 he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, na 3 weken wachten heb ik mijn TH 50pv70 binnen. Gebruik de plasma icm digitenne en het resultaat is echt super! Ik had hem besteld bij mokio, goeie service.

Ben er erg tevreden mee :*) :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
prijk schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 00:57:
[...]

Als je alles in het juiste formaat wilt zien, waarbij je dus geen beeld mist maar soms wel zwarte balken hebt, moet je de tv bij aspect op stand 4:3 zetten; bij16:9-uitzendingen schakelt de tv dan vanzelf over op 16:9. Dat is althans zo bij digitale televisie waarbij in de instellingen van de decoder de tv op 16:9 staat.
Alleen dan heb je altijd de juiste beeldverhoudingen zonder vervorming.
De stand "juist" vervormt 4:3-uitzendingen, evenals de stand "automatisch".
Klopt wat je zegt maar als je 't scherm volledig gevuld wilt hebben met zo min mogelijk vervormingen is de stand "juist" de beste optie.
Ik vind 't zowiezo zonde om op 'n breed scherm in 4:3 formaat te kijken ;)
Dvamber schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:23:
Weet iemand hoe je die standaardpagina 103 van teletext kan veranderen in een andere standaardwaarde (we hebben een 42PV700, het gaat om het knopje naast dat om Teletext in te schakelen).
Heb 't pas bij m'n 42 py70 veranderd...als eerste verander je nr. 103 handmatig met de AB in de pagina die je wilt hebben,daarna houd je de knop "OK" ingedrukt totdat je de gekleurde balkjes wit ziet oplichten.
Als 't goed is dan is de nieuwe pagina nu opgeslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 16:26
Technics SA-DA8 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:55:
[...]

Klopt wat je zegt maar als je 't scherm volledig gevuld wilt hebben met zo min mogelijk vervormingen is de stand "juist" de beste optie.
Ik vind 't zowiezo zonde om op 'n breed scherm in 4:3 formaat te kijken ;)
Zo min mogelijk vervormingen, dat vind ik nog aardig tegenvallen in de "juist" stand.
Ik kijk daarom wel 4:3 materiaal in 4:3. Vind de zwarte balken niet echt storend en je mist niks qua beeld zonder vervorming.
Gelukkig zijn de breedbeelduitzendingen volop aanwezig tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 42PV70 sinds gisteren in huis en ben heel erg tevreden. Wat mij erg meeviel is het analoge beeld (kijkaftsand 3,25 m). Moet er wel bij zeggen dat ik een signaalversterker gebruik omdat het kabelsignaal op 3 plekken wordt gebruikt. Waar ik nu nog niet uitkom is het volgende:

Ik zou graag mijn speakers van de 42PV70 als center willen gebruiken op mijn surroundset.
Er is een "audio in" aansluiting, maar krijg hierdoor geen geluid. in de documentatie staat alleen een plaatje met mogelijke aansluitingen. moet je misschien nog iets instellen ?? of is dit op deze manier niet mogelijk....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:48:
Heb de 42PV70 sinds gisteren in huis en ben heel erg tevreden. Wat mij erg meeviel is het analoge beeld (kijkaftsand 3,25 m). Moet er wel bij zeggen dat ik een signaalversterker gebruik omdat het kabelsignaal op 3 plekken wordt gebruikt. Waar ik nu nog niet uitkom is het volgende:

Ik zou graag mijn speakers van de 42PV70 als center willen gebruiken op mijn surroundset.
Er is een "audio in" aansluiting, maar krijg hierdoor geen geluid. in de documentatie staat alleen een plaatje met mogelijke aansluitingen. moet je misschien nog iets instellen ?? of is dit op deze manier niet mogelijk....?
zou het kunnen dat die audio-in alleen gekoppeld is aan component beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Iemand al de viera link functie uitgeprobeerd icm 'n panasonic diga recorder?
Heb m'n eh-67 recorder aangesloten met hdmi kabel op m'n 42-py70...in 't menu v/d recorder aangepast dat ik ook de hdmi functie gebruik.
Nu wil ik via de AB van m'n plasma de viera link functie gebruiken en daarbij ziet de tv dat er 'n recorder is aangesloten.
Tot zover gaat 't goed alleen als ik op ok druk krijg ik de melding "gebruik de AB van het geselecteerde product aub".
Ik dacht dat ik 'm met de AB van m'n plasma ook kon bedienen,nou niet dus...weet iemand wat ik verkeerd doe aangezien de aansluitingen wel correct zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Laatst online: 23-05-2024
d0s schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:51:
[...]

Download de laatste drivers eens, in de laatste ati en nvidia drivers zitten tal van opties om het beeld goed te krijgen. Via HDMI moet je natuurlijk wel een resolutie uitsturen van 1280x720 he ?
Ik dacht 1280x768, of werkt dat niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

ikzelf heb een 1280x720p gestuurd en vervolgens verschijnt er bij mij een wizard waarmee ik de overscan kan elimineren (hij maakt dan feitelijk een nieuwe resolutie aan).. ik weet echter niet hoe dat zit met intel of nvidia drivers, ik heb namelijk ATI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
dubbel

[ Voor 93% gewijzigd door supersatan op 24-11-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Ik ben er uit voor mezelf.
Na uitgebreid onderzoek is de PV70 voor mij de beste Plasma die Panasonic tot nu toe heeft gemaakt.
Die nieuwere modellen met anti reflectie laag vind ik echt duidelijk minder mooi beeld geven. Vooral wit is niet echt wit meer. de PV70 is echter wel helemaal wat ik zoek omdat het "reflecterende" beeld voor mij gewoon een natuurlijker beeld geeft _/-\o_
Nu nog even kijken waar ik 'm het best kan kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door supersatan op 24-11-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PY heeft een veel strakker beeld, minder polarisatie, vollere kleuren, 100hz mode, 24p, hoger contrast ('t dubbele) en kan Native 1080p aan.... dit beeld komt meer in de buurt van dat in de bioscoop dan de PV ;)

Ik ervaar het als enorm rustig voor de ogen... ik kan nu 3 uur lang non-stop gamen zonder ook maar last te krijgen van de ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:17:
De PY heeft een veel strakker beeld, minder polarisatie, vollere kleuren, 100hz mode, 24p, hoger contrast ('t dubbele) en kan Native 1080p aan.... dit beeld komt meer in de buurt van dat in de bioscoop dan de PV ;)

Ik ervaar het als enorm rustig voor de ogen... ik kan nu 3 uur lang non-stop gamen zonder ook maar last te krijgen van de ogen :)
Tja, smaken verschillen he ;)
Het is nou eenamaal hoe ik het ervaar in 't echt. Dat zegt mij meer dan specificaties.
(De PV heeft trouwens ook gewoon 100hz ondersteuning)

Ik twijfel i.i.g. niet langer en ga 100% zeker voor de PV70

[ Voor 11% gewijzigd door supersatan op 25-11-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Onze 42PV700 heeft officieel (volgens de manual) geen 24p optie. Maar.... ik heb zonet onze PS3 aangesloten en daarmee kan je uittesten of blu ray 24p wordt ondersteund. Bij het instellen is er een test van 30 seconden waarbij je kan nagaan of de TV 24p effectief ondersteunt en waarempel.... dat werkt! Onze 42PV700 is een recent model van oktober 2007. Kan iemand met een technische knobbel dit bevestigen of redeneer ik fout?

Wat jammer genoeg niet werkt: wanneer je via HDMI een surroundsignaal naar de TV stuurt, dan geeft de optische uitgang van de 42PV700 dit 5.1 signaal niet door. Eén optische kabel van de TV naar de surround voor alle randapparaten die met HDMI aan de TV hangen lukt dus niet, elk toestel moet apart naar de receiver (onze receiver heeft geen HDMI in-of uitgangen, het is een Denon PV1905)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Dvamber schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:06:
KNIP

Wat jammer genoeg niet werkt: wanneer je via HDMI een surroundsignaal naar de TV stuurt, dan geeft de optische uitgang van de 42PV700 dit 5.1 signaal niet door. Eén optische kabel van de TV naar de surround voor alle randapparaten die met HDMI aan de TV hangen lukt dus niet, elk toestel moet apart naar de receiver .
Is dat mogelijk niet het gevolg van de HDCP beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:25
Vrijdag Wehkamp gebeld het werd mij verzekerd dat ik de PY70 zou krijgen. Hij melde zelfs een mailtje die hij gekregen had dat de resolutie op de site niet klopte en dat het wel degelijk de FullHD versie was.

Maar ik ben nog steeds sceptisch aangezien hij er nu wel goed op staat voor 1799: http://www.wehkamp.nl/w2/...700437&AI=2&MK=16940&SM=1

En de 50PY70 staat er ook op voor 1979, wat waarschijnlijk de pv700 moet zijn: http://www.wehkamp.nl/w2/...700437&AI=2&MK=16940&SM=1

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

|:( Is Snutch nog steeds niet geband (familie van de mod ofzo?)

O.k. Ik heb dus een pana 37PV70 en het is een heerlijk ding, wat ik alleen heel vreemd vind als ik dvd's kijk op mijn HDD/DVD-rec. (pana E85) De ondertitels zijn rafelig, zeg maar erg grof van resolutie, dit is vooral bij de V en W zichtbaar, je ziet dan echt een trappetje ipv strakke lijn. De dvd is aangesloten via component en verder is alles prima, letters die "ingebakken" zijn in de film zoals aftiteling enz. zijn mooi. Maar de ondertitels die worden er natuurlijk "opgeplakt" Is dit fenomeen bekend en is er wat aan te doen?

Niet echt heel erg Panasonic-plasma gerelateerd, maar een nieuw topic openen lijkt me onzin.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit die test dan op de ps3 voor de 24 hz ?
Ik kan alleen instellen bijn bvd : 24 hz uit/aan/automatisch maar ik zie geen test ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:19:
Waar zit die test dan op de ps3 voor de 24 hz ?
Ik kan alleen instellen bijn bvd : 24 hz uit/aan/automatisch maar ik zie geen test ?
wanneer je "aan" klikt komt de boodschap dat de ps3 gedurende 30 seconden overschakelt en dat je, als je iets ziet, kan bevestigen. Anders keert het terug naar de toestand voor de "aan". Wel, bij mij blijft er netjes een beeld te zien met een countdown en kan ik bevestigen gedurende die 30 seconden. Volgens mij mag je hieruit besluiten dat de 42PV700 ook 24p ondersteunt, niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Dvamber op 25-11-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Ik zie dat the PV70 HDCP ondersteund.

Echter, weet iemand of het ook een vereiste is? M.a.w., als ik niet HDCP materiaal naar mijn plasma stuur - pakt deze het dan of gaat het zwart?

Ik wil ook niet beveiligd HD materiaal kunnen afspelen, dus ben beniewd hoe de tv hier mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00

JME

zeg maar Jamie

Pinin schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:20:
De ondertitels zijn rafelig, zeg maar erg grof van resolutie, dit is vooral bij de V en W zichtbaar, je ziet dan echt een trappetje ipv strakke lijn. De dvd is aangesloten via component en verder is alles prima, letters die "ingebakken" zijn in de film zoals aftiteling enz. zijn mooi. Maar de ondertitels die worden er natuurlijk "opgeplakt" Is dit fenomeen bekend en is er wat aan te doen?
Soortgelijke vraag: ik zie soms onder in beeld iets van een soort flits als de ondertiteling van regel wisselt. Iemand bekend mee? Het betreft een 42PY70, ook hier op component aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
dit fenomeen is bekend, is bij alle DVD zo. Anders kan je de ondertitels niet lezen op kleine schermen. Het naijlen lijkt me aan de software van de speler te liggen, of aan de tv instellingen. Hoe meer je die zet op ruisonderdrukking, hoe beter je het ziet.

Bij blu ray zijn de letters veel fijner, maar blu ray is dan ook niet gemaakt voor kleine schermen.

[ Voor 32% gewijzigd door Dvamber op 25-11-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:27
Pinin schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:20:
|:( Is Snutch nog steeds niet geband (familie van de mod ofzo?)
Voor de duidelijkheid. Ik heb 'm vanmorgen al met vakantie gestuurd. Normaal loop ik dit soort zaken niet rond te bazuinen maar aangezien hij hier in dit topic ook niet lekker bezig was meld ik het toch even :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Abbadon schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:14:
[...]

Voor de duidelijkheid. Ik heb 'm vanmorgen al met vakantie gestuurd. Normaal loop ik dit soort zaken niet rond te bazuinen maar aangezien hij hier in dit topic ook niet lekker bezig was meld ik het toch even :)
_/-\o_

o.k. fijn, jammer dat het moet maar er was geen lol aan om topic te volgen waar hij ook postte. Vooral voor mensen die serieus kwamen lezen en info inwinnen voor info was ie erg irri.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]Voor de duidelijkheid. Ik heb 'm vanmorgen al met vakantie gestuurd.
Mag ik je, als TS, vriendelijk bedanken ... bij deze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

[...]

Het heeft even geduurd, maar wat fijn! Je zou er bijna een juichtopic voor openen. Op het htforum loopt ie ook nog te wijsneuzen, maar hopelijk ook daar niet al te lang meer. Vanaf nu weer lekker ontopic.

/edit: oja, had ik al gezegd dat ik een 42pv70 had gekocht, en dat die uitstekend bevalt? ;)
Het is mijn eerste breedbeeld, maar wat een gedoe per kanaal met al dan niet uitgerekt beeld. Ik heb nog niet de beste manier gevonden om daar mee om te gaan. Verder moet ik zeggen dat ik Casema digitale tv niet eens zo indrukwekkend vind tov analoge tv (pvr = Humax Duovisio 9200c). Misschien doe ik iets niet goed, maar met name de kleuren vind ik nogal onatuurlijk (rode huidskleur etc). Iemand tips of suggesties?

[ Voor 32% gewijzigd door JPS op 25-11-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
JPS schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:52:
[...]
maar met name de kleuren vind ik nogal onatuurlijk (rode huidskleur etc). Iemand tips of suggesties?
Staat de humax ingesteld op 16:9? heb je ingesteld dat de decoder RGB scart moet gebruiken, heb je een fatsoenlijke scartkabel of heb je butt kabel die in de doos zat?

[ Voor 4% gewijzigd door iceme op 25-11-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
JPS schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:52:
[...]
... met name de kleuren vind ik nogal onnatuurlijk (rode huidskleur etc). Iemand tips of suggesties?
Probeer eens de instelling Cinema in combinatie met kleurtemperatuur Koel. Dit geeft bij mij de meest natuurlijke weergave van huidtinten van alle mogelijke instellingen. En zorg ervoor dat contrast en kleur niet boven de 50% komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

iceme schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:13:
[...]

Staat de humax ingesteld op 16:9? heb je ingesteld dat de decoder RGB scart moet gebruiken, heb je een fatsoenlijke scartkabel of heb je butt kabel die in de doos zat?
Meestal wel, maar dan is 4:3 weer zo uitgerekt, en dat zijn de meeste kanalen. 4:3 blijf ik graag 4:3 zien, dus met zwarte balken links en rechts. Maar dat betekent dat je na bijna iedere kanaalwisseling het formaat moet wijzigen...

/offtopic: Humax staat idd op RGB scart, dus dat zit wel goed. En die butt kabel is ongebruikt, wat een dun onding. Dat ze dat durven mee te leveren.... Er zit een HQ, OFC, goldplated scartkabel tussen.

Wat is televisie trouwens weer leuk geworden met zo'n PVR zeg! Supermakkelijk allerlei film/programma's opnemen, lekker asynchroon kijken wanneer het uitkomt, en snel door de reclames heen spoelen. Wat ik nog wel mis is een Ethernet en HDMI aansluiting, jammer dat zo'n PVR nog niet op de markt is. Nu kan ik geen opgenomen programma's zien op de slaapkamer. Dan moet ik echt het hele apparaat mee naar boven nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door JPS op 25-11-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

mh1956 schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:22:
[...]

Probeer eens de instelling Cinema in combinatie met kleurtemperatuur Koel. Dit geeft bij mij de meest natuurlijke weergave van huidtinten van alle mogelijke instellingen. En zorg ervoor dat contrast en kleur niet boven de 50% komen.
Zo op de eerste indruk afgaande is de kleurbalans nu wel wat beter. In de cinema stand is alleen de helderheid vrij laag. Is het niet mooier die wat hoger te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
JPS schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:45:
[...]
Meestal wel, maar dan is 4:3 weer zo uitgerekt, en dat zijn de meeste kanalen. 4:3 blijf ik graag 4:3 zien, dus met zwarte balken links en rechts. Maar dat betekent dat je na bijna iedere kanaalwisseling het formaat moet wijzigen...
Als je de humax op 16:9 zet en de Panasonic op 4:3 (bij aspect), dan heb je altijd de juiste verhoudingen. Het kan zijn dat het heel even verkeerd gaat, maar zodra je een keer gezapt hebt langs een 4:3 zender, schakelt hij automatisch op 16:9 bij een 16:9-zender. (Behalve natuurlijk als er in dat achterlijke letterboxformaat wordt uitgezonden zoals tmf vaak doet; dan is er geen breedbeeldpuls; in zo'n geval kun je zoom1 gebruiken voor een beeldvullend resultaat met de juiste verhoudingen).
Overigens krijg ik verreweg het mooiste beeldresultaat met instelling Cinema-Warm en dan alles op circa 50% (bij de 37PV70). Eerst lijkt het beeld inderdaad wat flets (zeker in vergelijking met het verschrikkelijke Dynamisch), maar na enkele minuten ben je eraan gewend en kun je alleen nog maar genieten van de schitterende natuurgetrouwe kleuren.

[ Voor 4% gewijzigd door prijk op 26-11-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
hoe reinig ik het best het scherm van de 42PV700 (mat scherm). Met een swiffer-doekje? We hebben geen rokers in huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Heb 't pas bij m'n 42 py70 veranderd...als eerste verander je nr. 103 handmatig met de AB in de pagina die je wilt hebben,daarna houd je de knop "OK" ingedrukt totdat je de gekleurde balkjes wit ziet oplichten.
in welke settings stond de teletext dan? Die knop "ok" doet niets bij mij. Welke gekleurde balkjes moeten oplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 19:07

Mystikal

It never hurts to help!

Vrijdag mijn TH-42PY700 opgehangen en aangesloten. Zondagavond mijn TH-42PY700 overleden....
Het beeld springt niet meer aan. Het geluid geeft hij 1 seconden door aan de versterker, maar het lampje gaat groen knipperen, vervolgens rood knipperen en vervolgens schakelt hij zichzelf helemaal uit. Dus hij onderbreekt de stroom en brandt er geen enkel lampje meer. Waarschijnlijk maar 4-5 uur gespeeld. Zometeen maar eens gaan bellen... Baal er wel ontzettend van! :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Vrijdag mijn 37pv70 aangesloten en tis een prachtig en prima beeldje, ben heel tevreden. Alleen nog wel ff digitale TV van @home regelen zodat ik met normaal tv kijken ook een goed beeld krijg. Enige probleem wat ik heb dat men 15 meter tv out kabel van coax met tulp stekkers, een flikkerend beeld geeft. Weet eigenlijk niet zo goed wat nu het beste is, betere tv-out kabel maken of een dvi uitgang opofferen en die omzetten naar HDMI en dan 15meter HDMI kabel, of een lange VGA kabel want er zit een VGA in op de TV.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
[b][message=29148195,noline]De ondertitels zijn rafelig, zeg maar erg grof van resolutie, dit is vooral bij de V en W zichtbaar, je ziet dan echt een trappetje ipv strakke lijn.
(Gezien we definitief van S. af zijn, zal ik maar terug uit mijn schelp kruipen).

Bij DVDs is dit volkomen normaal. Vergeet niet dat DVD een resolutie heeft van slechts 720x568. Maw, die v's en w's zijn van nature zeer kartelig en zelfs op een Full-HD TV zal het er net zo uit zien. Enkel een zeer goede scaler zal op een juiste manier voldoende pixels kunnen bijverzinnen dat het er netjes als een rechte lijn zal uitzien.
Ik zal zelfs meer zeggen... de V70 heeft zelf ook een beperkte resolutie, als HD-Ready toestel. Met als gevolg dat je zelfs bij HD-content (BluRay bvb) nog steeds geen perfecte W's of V's zult zien, tenzij je op voldoende afstand zit.
Hoever zit je van je 37" af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Twixie schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:26:
[...]

(Gezien we definitief van S. af zijn, zal ik maar terug uit mijn schelp kruipen).

Bij DVDs is dit volkomen normaal. Vergeet niet dat DVD een resolutie heeft van slechts 720x568. Maw, die v's en w's zijn van nature zeer kartelig en zelfs op een Full-HD TV zal het er net zo uit zien. Enkel een zeer goede scaler zal op een juiste manier voldoende pixels kunnen bijverzinnen dat het er netjes als een rechte lijn zal uitzien.
Ik zal zelfs meer zeggen... de V70 heeft zelf ook een beperkte resolutie, als HD-Ready toestel. Met enals gevolg dat je zelfs bij HD-content (BluRay bvb) nog steeds geen perfecte W's of V's zult zien, tenzij je op voldoende afstand zit.
Hoever zit je van je 37" af ?
Ik zit er zo'n 3 meter vanaf, heel erg vind ik die rafels niet, maar het is zo apart dat het alleen bij de ondertitels van dvd's gebeurd, de rest van het beeld is gewoon goed. De ondertitels hebben volgens mij een veeeeeel lagere resolutie. Het heeft volgens mij niks te maken met die 720x568, want dan zou ik alle letters onscherp zien.

een ander vraagje
als ik mijn dvd\Hdd rec. aansluit via component dan geeft ie aan 568p, kan ik nog hoger? dus naar 720p of ondersteund mijn dvd\/hdd recorder dat niet.

panasonic dmr e 85 uit 2004
http://www.kieskeurig.nl/...CC804C1256E5A00515C14.htm

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

FRoSTy schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:01:
Vrijdag mijn 37pv70 aangesloten en tis een prachtig en prima beeldje, ben heel tevreden. Alleen nog wel ff digitale TV van @home regelen zodat ik met normaal tv kijken ook een goed beeld krijg. Enige probleem wat ik heb dat men 15 meter tv out kabel van coax met tulp stekkers, een flikkerend beeld geeft. Weet eigenlijk niet zo goed wat nu het beste is, betere tv-out kabel maken of een dvi uitgang opofferen en die omzetten naar HDMI en dan 15meter HDMI kabel, of een lange VGA kabel want er zit een VGA in op de TV.
Je hebt je tv aangesloten met s-video of met component ? in het eerste geval zal het er inderdaad niet best uitzien.. Het beste kun je gewoon een DVI-HDMI kabel gebruiken denk ik.

Opvallend trouwens dat mensen de voorkeur geven aan cinema, ik vind dat echt veel te vaal/flets..

ik kijk gewoon op normaal, dynamisch vind ik nep en te warm..

[ Voor 9% gewijzigd door d0s op 26-11-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

d0s schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:09:
[...]

Je hebt je tv aangesloten met s-video of met component ? in het eerste geval zal het er inderdaad niet best uitzien.. Het beste kun je gewoon een DVI-HDMI kabel gebruiken denk ik.

Opvallend trouwens dat mensen de voorkeur geven aan cinema, ik vind dat echt veel te vaal/flets..

ik kijk gewoon op normaal, dynamisch vind ik nep en te warm..
Met S-Video, en verlengd met coax kabel, en het beeld is idd niet best :) Heb al ff op ebay gekeken en daar zijn voor goeie prijzen dvi-hdmi kabels te vinden :)
Net @home digitaal aangesloten, ziet er stuk beter uit, alleen wel weer een kastje en een afstandsbediening erbij :(

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 25-09 22:55
Een vraagje met betrekking tot het aansluiten van computer naar een pv70 tv:
Ik heb mijn huidige 4:3 tv aangesloten via mijn sapphire gto² middels een tulp s-video stekker.
Afbeeldingslocatie: http://www.videosignaal.nl/images/tulp.jpg
1 stekker (bijvoorbeeld de rode) gaat in een meegeleverde stekker van de videokaart en de andere (rode) gaat in een scartstekker (die je kan instellen als in en output) die je dan in de tv kan doen.
Dit geeft op mijn huidige 4:3 tv fantastisch scherp beeld.

Nu lees ik zo de ervaringen over slecht beeld via de computer, maar ik neem aan dat de meesten die problemen wel hebben opgelost. Nu is mijn vraag hoe hebben jullie dat gedaan?
Kan het nog steeds via mijn huidige manier, of moet ik opzoek naar nieuwe kabels of erger nog een andere plasmatv?

Ik ben ook nog in het bezit van een svga kabel die op mijn huidige tv alleen zwart wit beeld weergeeft.
(kabel zie afbeelding hieronder)
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/s-vhs_stekker.jpg

EDIT:
Dat hij de zenders niet goed kan weergeven verbaast mij een beetje. Ik hoop dat het meevalt, want ik heb nog eenvrouw in huis die dat al reden genoeg vindt om de tv niet te kopen :S
(deze 42pv70 willen we laten werken icm digitale tv van @home...)

[ Voor 10% gewijzigd door omitz op 26-11-2007 19:20 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:05
@ omitz

Als het goed is (heb de x800 gto2 ook gehad) zit er ook een verloopstekkertje bij die kaart. aan de ene kant een soort van s-video aansluiting met 8 pinnetjes en aan de nadere kant een 3 rgb-stekkertjes (rood/groen/blauw). Zoe hem hiermee aansluiten dan kun je hd signaal naar je tv sturen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Gebruik alsjeblieft vga of dvi, anders kun je net zo goed bij je 4:3 tv blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
welke bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/2254-600.jpg

Die blauw rood groen heb ik aangesloten nu. Maar ik heb ook een kabel die zonder die 3 tulp stekkertjes zit en in 1x naar de tv kan..
Is dat een goede optie?

[ Voor 46% gewijzigd door omitz op 26-11-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Die grijze in het midden onderin of die rechtse onderin. Of gewoon rechtstreeks in je DVI-aansluiting.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
welke gekleurde balkjes worden wit? En welke settings heb je? Ik druk me lazarus op OK maar er gebeurt niets... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Pinin schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:52:
[...]
De ondertitels hebben volgens mij een veeeeeel lagere resolutie. Het heeft volgens mij niks te maken met die 720x568, want dan zou ik alle letters onscherp zien.
Hoezo, ondertitels hebben een veel lagere resolutie ?!? De letters worden gewoon getoond in de resolutie van het signaal, dus 720x568. Het is de DVD-speler die gewoon in het eigenlijke beeld de letters erbij kleeft, maar voor de TV zijn dat gewoon allemaal pixels.
Als bij jou de ondertitels opvallend meer karteling vertonen dan bvb titels (stilstaande!) in een film, dan ligt dat aan je dvd-speler. Kan goed zijn, want de ondertitels zijn bvb bij mijn PS3 ook beduidend beter dan bij mijn Sony DVD-speler. Maar in beide gevallen zie je nog karteling. Maar idd, als je zelfs op 3m van een 37" die nog ziet, is er toch iets mis met die ondertitels, lijkt me, maar heeft dus niets met je TV te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Twixie, jouw PS3 doet wel aan rescaling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dvamber schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:07:
Twixie, jouw PS3 doet wel aan rescaling!
Dat doet mijn Sony DVD speler ook! Overigens, zelfs met scaling uit (dus 576p output) zijn de ondertitels van de PS3 beduidend beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dvamber schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:06:
Onze 42PV700 heeft officieel (volgens de manual) geen 24p optie. Maar.... ik heb zonet onze PS3 aangesloten en daarmee kan je uittesten of blu ray 24p wordt ondersteund. Bij het instellen is er een test van 30 seconden waarbij je kan nagaan of de TV 24p effectief ondersteunt en waarempel.... dat werkt! Onze 42PV700 is een recent model van oktober 2007. Kan iemand met een technische knobbel dit bevestigen of redeneer ik fout?
Eens uitgetest met mijn 42PV70 (dus geen 700) en ook bij mij accepteert de TV het signaal van de PS3 nadat ik die 24p support op Aan zet. Nochtans zie ik hoegenaamd geen verschil met Aan vs Uit. Nu, ik merk sowieso maar heel weinig van die Judder. Als iemand een goeie testscene weet op een BluRay film mag hij het altijd laten weten.

Ik vermoed dat het een van volgende mogelijkheden is:
1. Die PV70/700 accepteert welliswaar 24p, maar doet dan intern zelf de 3:2 pulldown naar 60p.
2. Die 'Aan' bij de PS3 doet toch nog altijd een check of de TV de 24p wel supporteert en maakt er desnoods dan 60p van. Maar dat zou dan dus identiek zijn aan 'Automatisch'.

Ik gok op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 17:29
Excuses als dit al reeds eerder aan bod is gekomen maar zou iemand mij kunnen vertellen waar de E voor staat bij de Panasonic TH-37 PV 70 E zoals hij wordt aangeboden op de website van Redcoon. Ik denk zelf dat het om een buitenlands model gaat. Als dit zo is dan hoef ik zeker geen homeservice te verwachten?

Helaas ben ik niet zo onder de indruk van deze aanbieder maar op dit moment is Redcoon de enige die hem direct uit voorraad kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Twixie schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:58:
[...]
Als bij jou de ondertitels opvallend meer karteling vertonen dan bvb titels (stilstaande!) in een film, dan ligt dat aan je dvd-speler.
Nee er zit echt een enorm verschil tussen ondertiteling en andere tekst, bij de ondertitels zie je ongeveer 8 blokjes, en bij de andere titels is dat niet zichtrbaar, het zal wel aan de speler liggen dan. want met opgenomen films e.d met ondertitrels heb ik het niet, alleen met selecteerbare titels als bij dvd.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:22:
Nee er zit echt een enorm verschil tussen ondertiteling en andere tekst, bij de ondertitels zie je ongeveer 8 blokjes, en bij de andere titels is dat niet zichtrbaar, het zal wel aan de speler liggen dan. want met opgenomen films e.d met ondertitrels heb ik het niet, alleen met selecteerbare titels als bij dvd.
En wat voor soort dvd's kijk je dan? Zijn dat van die hele nieuwe met custom subs?
Die hebben bij mij ook wel eens slechte ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:17:

Die 100hz mode maakt inderdaad een groot verschil. Mijn vorige plasma een 42PV60 had een duidelijk minder stabieler beeld. Vooral bij heldere achtergronden dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dvamber schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:24:
hoe reinig ik het best het scherm van de 42PV700 (mat scherm). Met een swiffer-doekje? We hebben geen rokers in huis ;)
Ik gebruik in ieder geval regelmatig de swiffer. Lichtjes over het scherm gaan, en het stof is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:13:
[...]

Die 100hz mode maakt inderdaad een groot verschil. Mijn vorige plasma een 42PV60 had een duidelijk minder stabieler beeld. Vooral bij heldere achtergronden dan.
Volgens de manuals hebben de PV7f en PV70 ook 100hz (zoals in topic start staat). Echter, Panasonic blifjt hier geheimzinnig over doen; het staat niet gewoon in het lijstje specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Op mijn PV70 kan ik gewoon switchen tussen 50 en 100hz, het verschil zie je duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:13

Marc H

- - Is wakker - -

Het begon allemaal zo goed

Vandaag mijn 42PY70 bezorgd gekregen. Doos was veel groter dan ik verwachtte, zeg :)

Uitgepakt en aangesloten op mijn PC (8800 GTS/320) via een DVI-HDMI kabel, geluid rechtstreeks naar mijn Logitech Z-5450. Even de tv goed instellen. 1080p geeft strepen, misschien is mijn kabel met zijn 5 meter te lang, maar op 1080i ziet de desktop er goed uit.

Tijd voor de eerste test: Gladiator. Erg indrukwekkend. Krijg echt het bioscoop idee, met mijn 3.2 meter kijkafstand. Haarscherp beeld zonder vreemde dingen. Wat een verschil met mijn 22" TFT computermonitor.
Dejavu opgezet, een 720P rip van een Bluray, en die was zowaar nog beter dan de beeldkwaliteit van Gladiator. Het opblazen van de Ferry, en de regen daarna: Fantastisch!

Na ongeveer 6 uur diverse films gekeken te hebben, kreeg ik plotseling vreemde ruis over mijn scherm, en na een paar seconden was het beeld weg :'(
TV uit, TV aan, en weer beeld. voor een minuut. :'( weer hetzelfde.

Fijn, morgen maar eens gaan bellen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Dvamber schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:26:
[...]
in welke settings stond de teletext dan? Die knop "ok" doet niets bij mij. Welke gekleurde balkjes moeten oplichten?
De gekleurde balkjes onderaan je teletext scherm...die corresponderen met de gekleurde knoppen op je AB.
Telext staat in 't menu op "List" en ik dacht gelezen te hebben in de handleiding dat je alleen op die stand pagina's kunt opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Marc H schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:16:
Het begon allemaal zo goed

Vandaag mijn 42PY70 bezorgd gekregen.
[...]
Moet je een plasma niet 24 laten rusten na vervoer? (zoals een koelkast...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 19:07

Mystikal

It never hurts to help!

Technics SA-DA8 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 00:54:
[...]

De gekleurde balkjes onderaan je teletext scherm...die corresponderen met de gekleurde knoppen op je AB.
Telext staat in 't menu op "List" en ik dacht gelezen te hebben in de handleiding dat je alleen op die stand pagina's kunt opslaan.
Klopt! Ik was ook aan het rommelen hiermee. Maar je moet hem op List zetten, maar staat ook in de handleiding (niet geheel duidelijk overigens).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
omitz schreef op woensdag 28 november 2007 @ 02:15:
Daar heb ik in ieder geval nog nooit iets over gehoord, en ik zou me ook niet kunnen indenken waarom dat nodig zou zijn.

Wel is het verstandig om een plasma rechtop te vervoeren omdat de glazen plaat kan scheuren als je hem plat legt.

En dat je een koeling moet laten rusten heeft alleen maar te maken met het feit dat er olie in zo'n systeem zit die weer naar de bodem van de compressor moet zakken om verstopping van het systeem te voorkomen. En aangezien een plasma geen compressor en geen olie bevat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:13

Marc H

- - Is wakker - -

[...]

Als dat het geval was, zou het wel in de handleiding hebben gestaan.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 28-09 11:26

pvr

Je kan een plasma, toch niet met een koelkast vergelijken 8)7 |:(
[...]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.