Toon posts:

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 6

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.592 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 19:31
onsgeluk schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:47:
[...]

Ik begrijp dat ik nu met een beginnend pubertje te maken heb, maar begrijp jij dat je met dergelijke berichten mensen aan het misleiden bent die op het punt staan hun zuurverdiende centen uit te geven?
Dat is mijn grootste irritatie nou ook. De onzin die hij uitkraamt is ongelooflijk en ik wil gewoon niet dat er mensen zijn die deze uitspraken laten meewegen in hun aankoop van een tv.

Ik begrijp zowiezo niet dat iemand die zo graag een sharp full hd lcd wilt kopen, besluit om een plasma te nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 00:01
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:16:
hmmm misschien ga ik die maar kopen dan :)
zou ik die zo mee kunnen nemen? met een opel combotje :9
Heb 'm vanmorgen binnen gehad.
Afmetingen v/d doos: 148x40x77cm (lxbrxh)

Alvast de helderheid en contrast omlaag gehaald en voorlopig geen last van na-ijlende beelden door 't "inbranden"
Gelijk maar ff gears of war uitgetest met snelle links/rechts bewegingen en zo op 't oog kan ik geen groene effecten waarnemen.

Ben wel verbaasd over 't goede geluid wat eruit komt...zo had ik de 2x10w niet voorgesteld.
Komt 'n redelijke bas uit voor de speakers die erin zitten.
Heb 't geluid ook weleens bij 'n samsung gehoord en dat was op z'n zachtst gezegd dramatisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Technics SA-DA8 op 17-11-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg deze panasonic draad al een tijdje en ben zo enthausiast geworden dan ik vandaag de TH 37PV70 heb gehaald. Alles werkt perfect. Alleen als ik mijn DVD speler (panasonic sa ht500) aansluit en hem op RGB zet dan krijg ik beeld met vrij veel groen er in. Weten jullie of hier iets aan te doen is?

Btw als ik hem op s-vhs zet is het beeld zwartwit ??? Misschien de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ferry34 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 01:28:
[...]

Dat is mijn grootste irritatie nou ook. De onzin die hij uitkraamt is ongelooflijk en ik wil gewoon niet dat er mensen zijn die deze uitspraken laten meewegen in hun aankoop van een tv.
Helemaal eens, pagina's loopt ie hier vol te spammen met trolls en flames. Plasma is eigenlijk nog niet goed genoeg om je kont mee af te vegen. LCD moet je hebben, gebaseerd op zijn ruime ervaring met LCD en Plasma...... :o

En nu zegt ie doodleuk dat ie een plasma heeft gekocht. 7(8)7 7(8)7 -O-

Snutchki, je bent een rare vogel.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 17-11-2007 18:37 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een brak Pioneer scherm doet een mens niet veel goed.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snutchz is idd over het algemeen geen prettige poster met z'n off-topic opmerkingen. Echter, laten we deze jonge snuiter negeren door er doodgewoon totaal niet op te reageren of aandacht aan te schenken indien dit niet on-topic is. Dat scheelt een hoop onzinnige reacties, zowel van Snutchz als van de antwoorden daar weer op. Want beide 'vervuilen' een topic behoorlijk imho.... En dat komt de topics en GoT niet tengoede.
Dank u _/-\o_ voor het gehoor willen geven aan dit vriendelijk bedoelde verzoek (wat hopenlijk tevens de laatste off-topic reactie is op deze zaken wat mij betreft).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

bericht verwijderd, was tegelijk met LOST aan het tikken...

[ Voor 86% gewijzigd door JME op 17-11-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:43:
Snutchz is idd over het algemeen geen prettige poster met z'n off-topic opmerkingen. Echter, laten we deze jonge snuiter negeren door er doodgewoon totaal niet op te reageren of aandacht aan te schenken indien dit niet on-topic is. Dat scheelt een hoop onzinnige reacties, zowel van Snutchz als van de antwoorden daar weer op. Want beide 'vervuilen' een topic behoorlijk imho.... En dat komt de topics en GoT niet tengoede.
Dank u _/-\o_ voor het gehoor willen geven aan dit vriendelijk bedoelde verzoek (wat hopenlijk tevens de laatste off-topic reactie is op deze zaken wat mij betreft).
Zeker waar, trollen kun je het beste negeren, maar dit is usenet niet. Wat mij betreft kunnen de moderators ook wat harder optreden door het ventje op zijn overtreding van de forumregels te wijzen danwel zijn 'bijdragen' te verwijderen danwel 'm van het forum af te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-09 22:25
Factuur van Wehkamp is binnen. Morgen maar ff bellen welke TV ik nu ga krijgen voor ik betaal :P

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 10:04
Op de vraag of ik gefrustreerd rondliep omdat ik de 42PV700 heb en niet de 42PZ70 (de republiek Vlaanderen heeft de PY70 niet): Helemaal niet, ik vind die zwarte dubbelbrede rand aan de 42PY70 echt mottig, dat design valt me echt tegen tegenover de smalle rand van mijn 42PV700 (de gustibus et coloribus non est disputandum). En het geluid uit de 42PV700 is dan ook nog veel beter (mijn surround staat niet altijd aan).

[ Voor 25% gewijzigd door Dvamber op 17-11-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Chilly_Willy schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:06:
Factuur van Wehkamp is binnen. Morgen maar ff bellen welke TV ik nu ga krijgen voor ik betaal :P
Ik zit nog immer te wachten op een belletje van de inkoop die met Pana zelf contact moesten opnemen. Miep aan de telefoon gewezen op het typenummer en de foutieve specs. Hoe dan ook heb ik een PY70 besteld en duidelijk aangegeven dat ik ook dat typenummer wens te ontvangen en niet een toestel met de daaronder vermeldde specs.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat Miep ten alle tijde zal bevestigen wat je besteld heb, maar bij vragen waarbij enige kennis van het Pana-assortiment is vereist met 'euhh' zal antwoorden. Een gewaarschuwd mens....dus let op!

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:19:
Ik volg deze panasonic draad al een tijdje en ben zo enthausiast geworden dan ik vandaag de TH 37PV70 heb gehaald. Alles werkt perfect. Alleen als ik mijn DVD speler (panasonic sa ht500) aansluit en hem op RGB zet dan krijg ik beeld met vrij veel groen er in. Weten jullie of hier iets aan te doen is?

Btw als ik hem op s-vhs zet is het beeld zwartwit ??? Misschien de kabel?
Om meteen maar met 't s-hvs verhaal te beginnen: als je 't videosignaal van je ht500 op s-vhs zet dan moet je 't AV kanaal op je plasma ook op s-vhs zetten.
Dit doe je door op 't AV knopje te drukken en dan naar rechts...van m'n py70 weet ik dat dit alleen op av 2 en 3 kan.
Wat betreft je RGB probleem zou ik 123 niet weten wat te doen...iig op AV1 aansluiten met 'n volledig bedrade 21 pins scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een 42PV70 besteld voor 999 Euro zoals getipt in dit forum enkele dagen geleden. Dank daar voor nog. Ik heb in maart jl. een 42PV62 (scandinavisch versie van de 42PV60) gekocht. Na enige tijd kreeg ik een verticale streep over het scherm. Na 14 dagen waren dat 25 strepen. Gelukkig kon ik gebruikmaken van Home-service-garantie. Het toestel was niet meer repareerbaar. In eerste instantie werd een remplace toestel aangeboden in de vorm van een 42PV70. Er werd niet gegarandeerd dat het een nieuw toestel betrof en de garantieperiode die ik verbruikt had kreeg ik niet terug. Ik heb dit geweigerd. Uiteindelijk het voorstel geaccepteerd om geld terug te krijgen. De restitutie bleek te verlopen via MM waar ik het toestel gekocht had. Toen ik daar het geld wilde ophalen begon het gezeik van "geen geld terug maar een tegoedbon". Gelukkig had ik mij goed daarop voorbereid (jurisprudentie). Ik heb aangegeven dat een tegoedbon alleen mag worden teruggegeven als ik ontevreden ben over het type apparaat. Ik heb de betreffende medewerker aangegeven dat hij me het precies hetzelfde apparaat voor dat bedrag mocht leveren en indien hij dat niet kon ik wettelijk recht heb op geld terug. Hij zei toen:"och ja, dat staat zo in de Consumenwet". Ik heb toen contant mijn geld teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 24hz modus echt zo kut als men zegt op de PY70? En is deze optioneel of wordt deze automatisch ingeschakeld wanneer je een Blu-Ray disc afspeelt? Thnx alvast ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kolere Snutzch hebbie weer wat om te trollen..

Get a fû%$#@ng life dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 01:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb de playstation 3 effe via component 1080i of 720p aangehangen en de .mp4's die je kan downloaden hebben toch wat last van jidder vind ik.

Maar dat is niet full 24hz. Dus ik zou eens een BR film moeten gaan halen.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

wat een geklooi zeg, heb een hele scart stekker moeten verbouwen omdat de tv zo plat tegen de muur is bevestigd. wel irritant dat de tv geen ingangen heeft aan de zijkant ofzo

beeldkwaliteit, nog steeds subliemmm na bijna half jaar in gebruik te hebben :9

th37pv70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de aanschaf van de 37pv70 maar zit met het volgende.
De TV zou in een kast moeten komen. Breedte kast (binnenkant) 93 cm!!!
Hou dus links en rechts niks over. Las eerder in dit topic iets van 10cm rondom.
Das onder en boven goed te realiseren en ook achter is er ruimte zat.
Is de warmte/koeling zodanig dat dit een probleem gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:34
JPS schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:15:
[...]

Zeker waar, trollen kun je het beste negeren, maar dit is usenet niet. Wat mij betreft kunnen de moderators ook wat harder optreden door het ventje op zijn overtreding van de forumregels te wijzen danwel zijn 'bijdragen' te verwijderen danwel 'm van het forum af te gooien.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Topicstarts van (relatief) nieuwe users worden zonder pardon gesloten omdat er niet genoeg info in staat, of omdat de vraag te nooby is. Nou sorry, maar Snutchz komt bij mij ook behoorlijk nooby over, al dan niet door z'n leeftijd. Dus wat mij betreft mogen de moderators hier wel eens wat van gaan zeggen.

Feit is en blijft dat ie veel, heel veel mensen aan het irriteren is met z'n posts hier, die vaak totaal niet onderbouwd zijn. Ik heb hier al een keer een topic report over aangemaakt, helaas zonder gehoor. Ik heb sterk het vermoeden dat Snutchz z'n postcount aan het omhoog krikken is om in de HK te komen ofzo, want het merendeel slaat nergens op.

Sorry voor dit off-topic gezever, en ik weet dat ik 'm eigenlijk zou moeten negeren maar dit moest er ff uit. Ondanks dat ik wat minder actief ben in dit topic (TV uitgesteld tot begin volgend jaar) lees ik hier nog wel dagelijks, en het is gewoon zeer vermoeiend met zulke posts er tussendoor :/

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:13:
Kolere Snutzch hebbie weer wat om te trollen..

Get a fû%$#@ng life dude
Dat was een serieuze vraag hoor ;) Aangezien ik de PY in de bestelling heb staan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok met het gevaar een trol te voeden ...

Ik heb nu een aantal blu ray gekeken maar ik ga geen judder oid ontdekken.
Maar speelt elke blu-ray wel op 24 hz ?
Ik speel ze af via de ps3 en die staat ingesteld dat de 24hz wordt weergegeven als de bron dit ook stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnx ;) Geen extra instelling in het menu dus... ik heb de PS3 dus ook aangesloten gehad op de PY70.. alleen was de afstandsbediening spoorloos :( eikels! Aangezien dat "gejudder" mij wel was opgevallen vroeg ik mij dus af of dit optioneel was of niet.

De instellingen van de PS3 waren voor het afspelen van Blu-Ray goed ingesteld. Is de TH-42PY70 nou ongeveer gelijk aan het model TH-42PZ70B ?? Wat zijn anders de verschillen?

En als antwoord op je vraag: ja, iedere Blu-Ray film speelt in 24 frames af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:52:

Volgensmij klopt dit niet.

Elke BluRay film is opgenomen in 24frames. Echter niet alle (zeker de eerste) Bluray spelers konden dat ook afspelen, deze spelers doen eerst een interne bewerking alvorens het beeld door te sturen naar de TV.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:52:
Ok thnx ;) Geen extra instelling in het menu dus... ik heb de PS3 dus ook aangesloten gehad op de PY70.. alleen was de afstandsbediening spoorloos :( eikels! Aangezien dat "gejudder" mij wel was opgevallen vroeg ik mij dus af of dit optioneel was of niet.

De instellingen van de PS3 waren voor het afspelen van Blu-Ray goed ingesteld. Is de TH-42PY70 nou ongeveer gelijk aan het model TH-42PZ70B ?? Wat zijn anders de verschillen?

Is inderdaad een instelling in het menu van de PS3. Ik heb er ook 1 staan en heb hem zo ingesteld dat hij automatisch 24 frames uitstuurt als de Blu-Ray film 24 frames speelt. Je kan het in het PS3 menu ook uit zetten. Ikzelf heb nog maar 1 blu-ray film, SWAT, liggen en geen idee of die 24 frames uitstuurt. Beeld is zeer goed en ik zie verder geen gejudder.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb van de week mijn 42py70 binnen gekregen maar heb iets vreemds ontdekt. Ik vond het wit niet zo wit met tv uitzendingen en ging eens testen met mijn pc. Aangesloten met HDMI en 1:1. Ik bedacht een simpele test nl. het openen van openoffice writer en het venster naar mijn tv slepen. Echt prachtig wit, wat ik wel vreemd vond aangezien met tv uitzending dit niet zo is. Toen echter maximaliseerde ik het scherm en in een keer grauw wit.

Mijn vraag is dus nu, waarom is dit? Is het uit te schakelen, het lijkt namelijk een soort functie om de tv niet in te laten branden maar ik vindt het echt te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:16:
Heb van de week mijn 42py70 binnen gekregen maar heb iets vreemds ontdekt. Ik vond het wit niet zo wit met tv uitzendingen en ging eens testen met mijn pc. Aangesloten met HDMI en 1:1. Ik bedacht een simpele test nl. het openen van openoffice writer en het venster naar mijn tv slepen. Echt prachtig wit, wat ik wel vreemd vond aangezien met tv uitzending dit niet zo is. Toen echter maximaliseerde ik het scherm en in een keer grauw wit.

Mijn vraag is dus nu, waarom is dit? Is het uit te schakelen, het lijkt namelijk een soort functie om de tv niet in te laten branden maar ik vindt het echt te gortig.
Dat is idd vervelend...heb je al geprobeerd om de kleurtemperatuur van je py70 anders in te stellen?
Fabrieksinstelling is normaal en met koel moet 't wit toch stukken beter zijn ;)
Sinds gister ben ik ook de trotse eigenaar v/d 42-py70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

JPS schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:15:
[...]

Ik heb de PY70 in bestelling staan en kreeg van een kennis (die te lang op de Panasonic moest wachten en een Philips gekocht heeft) het volgende stukje in de mail:
NB: Over de Panasonic TH42PY70 hoor ik ook weer verschillende berichten. Veel mensen schijnen de nieuwe coating (mat) niet mooi te vinden en sommige winkels willen deze TV helemaal niet verkopen?
Achteraf misschien maar goed dat deze TV in eerste instantie niet te leveren was, maar ja het blijft altijd moeilijk.
Navraag leerde mij dat het uit dit topic kwam. Misschien is het dus wel handig om niet correcte info gewoon te verwijderen, want dit soort verhalen gaan echt een eigen leven leiden, zeker op fora die door leken als zeer hoogwaardig worden ervaren.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 18-11-2007 15:23 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het bericht staat " mensen vinden het matte niet mooi" dus schijnbaar andere weer wel en om daarvoor een bepaalde tv niet te levenren lijkt me zeer twijfelachtig zal we meer te maken hebben dat ze de tv gewoon weg niet KUNNEN leveren ipv niet willen leveren danwel ze op andere merken meer kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dvamber schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:44:
Op de vraag of ik gefrustreerd rondliep omdat ik de 42PV700 heb en niet de 42PZ70 (de republiek Vlaanderen heeft de PY70 niet): Helemaal niet, ik vind die zwarte dubbelbrede rand aan de 42PY70 echt mottig, dat design valt me echt tegen tegenover de smalle rand van mijn 42PV700 (de gustibus et coloribus non est disputandum). En het geluid uit de 42PV700 is dan ook nog veel beter (mijn surround staat niet altijd aan).
Dag "landgenoot" (voorlopig toch nog) ;-) Weet jij of de "anti glare" coating op de PV700 hetzelfde is als bij de PZ70? Ik hoor hier tegenstrijdige berichten over, misschien kan jij hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Vandaag de 42pv70 bij Correct voor 999 euro gekocht. Fijn hoor, zo'n groot scherm, dit verhelpt het verdriet van het verlies van mijn Matchline tv, die 20(!) jaar geweldig trouwe diensten heeft bewezen. Die tv is onlangs letterlijk in rook opgegaan.

De 42pv70 staat nu even op de slaapkamer tot na de verbouwing. Of misschien bevalt het zo goed dat deze blijft staan en beneden een 50" gaat komen! :*)

Nu is de tv nog analoog aangesloten, komende week ga ik er een Humax pvr9200c aan hangen. Wel heb ik de PS3 al aangesloten, en de eerste indruk ik zeer goed zeg. Ik vraag me af of HD/1024p nou zoveel meerwaarde zou bieden. Ik heb dit niet vergeleken, maar volgens mij kan ik hiermee al zeer tevreden zijn. Vanavond gaan we een DVD kijken. Ik ben ook benieuwd hoe een blu-ray film zal zijn. Eerst maar eens zo'n disk kopen.

Hoewel ik bijna alle topics heb doorgenomen heb ik toch even de vraag wat er nou zo out-of-the-box moet/kan worden ingesteld of worden gedaan:

- geen dynamisch, maar cinema mode heb ik begrepen?
- Burn in cd laten draaien om de 200 uur snel door te komen?
- Daarna contrast weer omhoog?
- Zijn er nog andere instellingen (ook in service menu) waar ik wat mee moet doen?
- andere dingen waar ik aan moet denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 11:26

pvr

Ik heb mijn PY70 meteen op auto gezet, alles staat daarmee op 50%.
Ik zit nu op 250 uur, en geen inbrandingen.
Ik heb geen Burn in cd laten draaien, ik denk dat het wel meevalt met inbrandingen :)
JPS schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:57:
Vandaag de 42pv70 bij Correct voor 999 euro gekocht. Fijn hoor, zo'n groot scherm, dit verhelpt het verdriet van het verlies van mijn Matchline tv, die 20(!) jaar geweldig trouwe diensten heeft bewezen. Die tv is onlangs letterlijk in rook opgegaan.

De 42pv70 staat nu even op de slaapkamer tot na de verbouwing. Of misschien bevalt het zo goed dat deze blijft staan en beneden een 50" gaat komen! :*)

Nu is de tv nog analoog aangesloten, komende week ga ik er een Humax pvr9200c aan hangen. Wel heb ik de PS3 al aangesloten, en de eerste indruk ik zeer goed zeg. Ik vraag me af of HD/1024p nou zoveel meerwaarde zou bieden. Ik heb dit niet vergeleken, maar volgens mij kan ik hiermee al zeer tevreden zijn. Vanavond gaan we een DVD kijken. Ik ben ook benieuwd hoe een blu-ray film zal zijn. Eerst maar eens zo'n disk kopen.

Hoewel ik bijna alle topics heb doorgenomen heb ik toch even de vraag wat er nou zo out-of-the-box moet/kan worden ingesteld of worden gedaan:

- Zijn er nog andere instellingen (ook in service menu) waar ik wat mee moet doen?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:43:
[...]

Is inderdaad een instelling in het menu van de PS3. Ik heb er ook 1 staan en heb hem zo ingesteld dat hij automatisch 24 frames uitstuurt als de Blu-Ray film 24 frames speelt. Je kan het in het PS3 menu ook uit zetten. Ikzelf heb nog maar 1 blu-ray film, SWAT, liggen en geen idee of die 24 frames uitstuurt. Beeld is zeer goed en ik zie verder geen gejudder.
wat gebeurt er als je dat zo instelt op die 24hz en je TV ondersteunt dit niet? Is het beeld dan verstoord? De 42PV700 heeft geen 72 Hz (3x24Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:46:
[...]

Dag "landgenoot" (voorlopig toch nog) ;-) Weet jij of de "anti glare" coating op de PV700 hetzelfde is als bij de PZ70? Ik hoor hier tegenstrijdige berichten over, misschien kan jij hier uitsluitsel over geven?
Dat weet ik echt niet. Ik heb ze beide naast elkaar zien staan, zowel in als uitgeschakeld, en mij leek het net hetzelfde. Maar wie ben ik? In alle geval, wij hebben bewust voor de matte versie gekozen want ons toestel staat nabij een raam en achter ons hangt schilderijverlichting. De reflectie op het scherm is duidelijk veel minder dan op mijn vorige CRT Philips Matchline III (82 cm breedbeeld), en ik vind dat een groot pluspunt. Je wordt anderzijds wel gewend aan spiegeling, maar het verstoord toch de beleving. Dus ik ben een pro-mat scherm om practische redenen. Als het toestel in een perfect duistere ruimte staat wil ik best aannemen dat het scherm zonder mat beter oogt. Maar de realiteit is, zoals reeds gezegd, in de meeste woonkamers anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
JPS schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:57:
mijn matchline III (11 jaar oud) is begin oktober letterlijk in rook opgegaan. Zou Philips daar in het verleden een self-destruct chip in hebben gestoken? Of heb ik te veel naar Mission Impossible gekeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
[b][message=29109263,noline] Ik vraag me af of HD/1024p nou zoveel meerwaarde zou bieden.
bij een kijkafstand < 2.5 meter zie je voor een 42 inch de voordelen van full HD. Erboven kost het je alleen maar elektriciteit ;)

de onze staat in cinema-mode en warm. Dan heb ik helderheid en contrast naar 40% teruggebracht (is een schatting, want het zijn staafjes die je inkort). Let op, je moet dit instellen bij elke invoer (TV, SCART, HDMI) die je aansluit.

Na 200u plan ik om beide naar 50% te brengen. Hoger leidt m.i. tot vermoeide ogen.
Je moet aan niets anders denken, je hebt een prima toestel gekozen, Genieten en genieten is de boodschap!

nu ja, aan één ding moet je nog denken: wanneer je een beeld stilzet (bvb dvd) dan kan na enige tijd het beeld "naijlen" (je kan de ondertekst nog zien als het beeld is gewisseld en er komt een donkere passage). Panikeer niet, dat is niet ingebrand, een tijdje later is dat helemaal "weggewist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronica zaak Botman in Groningen verkoopt de PY70 niet meer vanwege de coating... ;)

Ik heb deze Plasma al wel mooi zien draaien zonder "gele ondertiteling" :)

Gelukkig dat mijn kamer over het algemeen goed verduisterd is, waar deze plasma bijzonder goed tot z'n recht zal komen :D

Volgens ene Wingzero speelt alleen de Pioneer '24p at 48hz Progressive' ...
Panasonic zou in de nieuwe plasma's (die in april verschijnen) 'n True 24p (at 72hz Progressive) modus bouwen om zo Pioneer te evenaren of zelfs te overtreffen 8)
Dvamber schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:55:
[...]
mijn matchline III (11 jaar oud) is begin oktober letterlijk in rook opgegaan. Zou Philips daar in het verleden een self-destruct chip in hebben gestoken? Of heb ik te veel naar Mission Impossible
gekeken :D
Het is wel zo dat mobieltjes een stuk minder degelijk worden gemaakt zodat ze binnen 2-3 jaar het loodje leggen :9

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Dvamber schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:55:
[...]
mijn matchline III (11 jaar oud) is begin oktober letterlijk in rook opgegaan. Zou Philips daar in het verleden een self-destruct chip in hebben gestoken? Of heb ik te veel naar Mission Impossible gekeken :D
Haha, tja, zou kunnen... Hij begon steeds meer te knetteren en zoemen. Het leek wel of de hoogspaning ergens lekte. Dat heeft ie een paar weken zo gedaan totdat er op een gegeven moment echt rook en brand begon te onstaan. Beeld viel weg en toen maar heeeeel snel de stekker eruit getrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Dvamber schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:01:
[...]
bij een kijkafstand < 2.5 meter zie je voor een 42 inch de voordelen van full HD. Erboven kost het je alleen maar elektriciteit ;)
Inderdaad, ook mijn afweging (verbruik) en natuurlijk de aanschafprijs: full HD zou minimaal 1,5x zo duur zijn. En ik zou alleen bij het doen van een spelletje misschien dichterbij gaan zitten dan 2,5m. Maar of dat vaak zal zijn moet zich nog bewijzen. Ik heb de PS3 primair gekocht om blu-ray te kunnen zien en zonder PC te kunnen Internetten.
de onze staat in cinema-mode en warm. Dan heb ik helderheid en contrast naar 40% teruggebracht (is een schatting, want het zijn staafjes die je inkort). Let op, je moet dit instellen bij elke invoer (TV, SCART, HDMI) die je aansluit.

Na 200u plan ik om beide naar 50% te brengen. Hoger leidt m.i. tot vermoeide ogen.
Je moet aan niets anders denken, je hebt een prima toestel gekozen, Genieten en genieten is de boodschap!

nu ja, aan één ding moet je nog denken: wanneer je een beeld stilzet (bvb dvd) dan kan na enige tijd het beeld "naijlen" (je kan de ondertekst nog zien als het beeld is gewisseld en er komt een donkere passage). Panikeer niet, dat is niet ingebrand, een tijdje later is dat helemaal "weggewist".
Dank voor je tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:47:
Ik overweeg de aanschaf van de 37pv70 maar zit met het volgende.
De TV zou in een kast moeten komen. Breedte kast (binnenkant) 93 cm!!!
Hou dus links en rechts niks over. Las eerder in dit topic iets van 10cm rondom.
Das onder en boven goed te realiseren en ook achter is er ruimte zat.
Is de warmte/koeling zodanig dat dit een probleem gaat worden?
..... is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
JPS schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:19:
[...]

Inderdaad, ook mijn afweging (verbruik) en natuurlijk de aanschafprijs: full HD zou minimaal 1,5x zo duur zijn. En ik zou alleen bij het doen van een spelletje misschien dichterbij gaan zitten dan 2,5m. Maar of dat vaak zal zijn moet zich nog bewijzen. Ik heb de PS3 primair gekocht om blu-ray te kunnen zien en zonder PC te kunnen Internetten.

[...]

Dank voor je tips!
wat de PS3 betreft: bijna alle PS3 spelletjes zijn 720p en niet 1080p, dus daarvoor moet je het ook niet doen (staat bij de specificaties op het doosje, we hebben er ook een)
Enkel Blu ray films op je PS3 zijn 1080p. Wij hebben Spiderman3 in Blu Ray, en daar puren we dus theoretisch niet het onderste uit de kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:35:
[...]

warmte komt hoofdzakelijk langs boven uit het toestel, maar bij de PV70 is dit ongeforceerd (geen ventilatoren). Dit is een voordeel (stiller) maar vereist wel een goede luchtstroom. Ik zou een dergelijk toestel niet in een kast zetten hoor, hoe jammer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-09 22:25
onsgeluk schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:03:
[...]

Ik zit nog immer te wachten op een belletje van de inkoop die met Pana zelf contact moesten opnemen. Miep aan de telefoon gewezen op het typenummer en de foutieve specs. Hoe dan ook heb ik een PY70 besteld en duidelijk aangegeven dat ik ook dat typenummer wens te ontvangen en niet een toestel met de daaronder vermeldde specs.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat Miep ten alle tijde zal bevestigen wat je besteld heb, maar bij vragen waarbij enige kennis van het Pana-assortiment is vereist met 'euhh' zal antwoorden. Een gewaarschuwd mens....dus let op!
Gezien dit een zeer aannemelijk prijs (1299) is denk ik dat we wel een kans maken om ook de juiste (PY70) te krijgen.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd onder voorbehoud... staat de postbode er met een PV |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:04:
Altijd onder voorbehoud... staat de postbode er met een PV |:(
voor 1299 is dit meer dan waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:35:
[...]

Zolang er maar genoeg verse luchttoevoer/afvoer aan de achterkant is lijkt mij dit geen probleem.
De hele dag door 'n rietje moeten ademen is ook geen pretje als je snapt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Nog ff 1 keer duidelijk:

700 geen 24hz
70 wel 24hz

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AUijtdehaag schreef op maandag 19 november 2007 @ 05:23:
[...]Nog 1 berichtje Snutchz en dan zit je aan de 500. Proficiat! ;)
...zucht......ik krijg soms het idee dat dit het "post-maar-raak-en-alles-wat-je-kwijt-wilt" is... :| ;( :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azijnpisser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Lost heeft gelijk... Al 3 of 4 pagina's vraag je dingen die al eerder zijn gevraagd en die je zelf ook kan opzoeken.. Daar is dit forum niet voor.

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...uit de GoT regels....
Een reactie plaatsen:
Wees te allen tijde behulpzaam.
Toon respect voor anderen en het forum.
Hou reacties ontopic.
edit (aanvulling):
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze ;) toegevoegd krijgt het woord 'Azijnpisser' dan toch ook een terecht andere lading...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:57:
Met deze ;) toegevoegd krijgt het woord 'Azijnpisser' dan toch ook een terecht andere lading...
Normaal gesproken wel, maar helaas telt de "ergenis factor" zich bij jou op, waardoor je (onzinnige) reacties steeds meer irritatie oproepen en geen glimlach meer teweeg brengen. Mijn verwijzing met de regels sloeg niet alleen op de 'pisser' maar ook op de reactie daarvoor over je aantal posts (...en de reacties allemaal daarvoor weer...). Maar nu stop ik (hopenlijk) weer, anders ben ik zelf aan het modden en dat mag ook niet volgens de regels ;)

Einde deze discusie zeg ik, de bedoeling moge duidelijk zijn...on-topic please :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
LOST for Moderator :) zijn we hier ook vanaf... Kan je niet alleen Topic-Mod worden ofzo...

Maar weer ff verder over de schermen :)

Iemand die al groter dan 50 inch heeft?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej mensen testen jullie ook eens op je py70 wat er gebeurt als je eerst een klein venster met wit opent (paint/tekstverwerker) op een zwarte desktop-achtergrond en hem daarna maximaliseert. Ik krijg eerst nl. sprankelend vel wit en bij maximalisatie een soort grijs/wit. Ook de rest van de kleuren worden volgens mij dan doffer.

Aan instellingen knoeien helpt niks dat is ook logisch want eerst is het gewoon goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:37:
Heej mensen testen jullie ook eens op je py70 wat er gebeurt als je eerst een klein venster met wit opent (paint/tekstverwerker) op een zwarte desktop-achtergrond en hem daarna maximaliseert. Ik krijg eerst nl. sprankelend vel wit en bij maximalisatie een soort grijs/wit. Ook de rest van de kleuren worden volgens mij dan doffer.

Aan instellingen knoeien helpt niks dat is ook logisch want eerst is het gewoon goed.
Dit is de 'power save' optie die in werking treedt. Het is namelijk zo dat een puur wit scherm het meeste stroom verbruikt. In het setup menu kan dit worden uitgeschakeld, zodat het scherm ook een volledig fel wit scherm kan tonen. Zelf heb ik een th-50py700 en heb deze optie ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het dan zo kunnen zijn dat de mensen, die beweren dat Panasonic een lelijke coating heeft gebruikt voor de PY toestellen, geen weet hebben van deze optie...?

Dat zou zo maar eens even kunnen niet? Best logisch eigenlijk :9 en het zou een hoop kunnen verklaren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik enkel een verschil merk met een volledig wit scherm. Naarmate het contrast naar beneden wordt geschroefd, treedt de power save zelfs niet in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:54:
Zou het dan zo kunnen zijn dat de mensen, die beweren dat Panasonic een lelijke coating heeft gebruikt voor de PY toestellen, geen weet hebben van deze optie...?

Dat zou zo maar eens even kunnen niet? Best logisch eigenlijk :9 en het zou een hoop kunnen verklaren :p
Dat zou best het ding kunnen zijn. Ik heb het nu zo ingesteld dat het maximaliseren bijna geen effect heeft. Als ik nu contrast op laag zet en dan omhoog ga krijg ik grijzig .... wit .... grijzig. Dus er werkt nog steeds iets naast die powersafe om het wit minder wit te laten lijken en het is niet de coating omdat ik zelfs met powersave off een goed wit kan krijgen. Heb ook het idee dat het met tv kijken beter is geworden

iig bedankt voor de replies heren hier heb ik wat aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:36:
[...]

Dat zou best het ding kunnen zijn. Ik heb het nu zo ingesteld dat het maximaliseren bijna geen effect heeft. Als ik nu contrast op laag zet en dan omhoog ga krijg ik grijzig .... wit .... grijzig. Dus er werkt nog steeds iets naast die powersafe om het wit minder wit te laten lijken en het is niet de coating omdat ik zelfs met powersave off een goed wit kan krijgen. Heb ook het idee dat het met tv kijken beter is geworden

iig bedankt voor de replies heren hier heb ik wat aan _/-\o_
Als ik zo hoor dat je met de powersave optie al wat beter beeld krijgt, vermoed ik dat er elders in het menu nog wel een optie aan staat om het beeld te verbeteren(alle automagische shit). Is het niet beter om al die beeldenhancers ook uit te zetten? Klinkt alsof er ergens nog wel wat aan staat...

[ Voor 1% gewijzigd door onsgeluk op 19-11-2007 17:20 . Reden: stond wat anders dan ik bedoelde... ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat altijd uit want die opties werken sowieso niet. Ik heb het vermoeden dat het iets is in het service menu, iemand een idee hoe ik daarin in kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dvamber schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:41:
[...]
warmte komt hoofdzakelijk langs boven uit het toestel, maar bij de PV70 is dit ongeforceerd (geen ventilatoren). Dit is een voordeel (stiller) maar vereist wel een goede luchtstroom. Ik zou een dergelijk toestel niet in een kast zetten hoor, hoe jammer ook.
Ik ben vandaag bij MM en BenC langs geweest. Bij beide werd inderdaad aangegeven dat warmte via bovenkant verdwijnt. Toch adviseerde de MM verkoper om dan niet over te gaan tot aankoop van de 37PV70 maar te gaan voor de 32LX70. Bij hun voor 999 en dat was volgens hem eenfantastische aanbieding! Zij hadden de 37PV70 staan voor 1099 en wat dat betreft vondt ik die aanbieding van de LX niet zo geweldig. Wat adviseren jullie mij. Nog steeds vanuit het oogput van warmte natuurlijk, geen discussie LCD versus Plasma. Volgens de verkoper (jaja) bracht de 100 herz van de LCD met zich mee dat deze de zelfde kwaliteit als de Plasma leverde.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:41:
[...]

Ik ben vandaag bij MM en BenC langs geweest. Bij beide werd inderdaad aangegeven dat warmte via bovenkant verdwijnt. Toch adviseerde de MM verkoper om dan niet over te gaan tot aankoop van de 37PV70 maar te gaan voor de 32LX70. Bij hun voor 999 en dat was volgens hem eenfantastische aanbieding! Zij hadden de 37PV70 staan voor 1099 en wat dat betreft vondt ik die aanbieding van de LX niet zo geweldig. Wat adviseren jullie mij. Nog steeds vanuit het oogput van warmte natuurlijk, geen discussie LCD versus Plasma. Volgens de verkoper (jaja) bracht de 100 herz van de LCD met zich mee dat deze de zelfde kwaliteit als de Plasma leverde.

Help!
Dat laatste is onzin.

Wil je echt de keuze van je tv gaan laten afhangen van je kast? Of is een andere setup van kast geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Ik zou voor de extra koeling gewoon een rooster boven de kast maken.
Er zijn aluminium roosters in elke bouwmarkt, of keukenboer te koop.
Eventueel infrezen dat het rooster verdiept zit.

Een goedkoperen oplossing dan een rooster is, een rechthoek aftekenen, 5 cm bij 1 meter,boven op je kast, en om de 2 cm gaatjes boren van rond 1 cm, en de volgende rij verspringen, en de laatste rij weer als de eerste.

Achterwand zou ik ook veranderen, en dan zou ik een groot vierkant weghalen, en een cm of 10 aan de kanten laten staan, voor de stabieliteit van de kast.

Ik zou toch eerder voor de Plasma gaan, dan voor de LCD ;)
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:41:
[...]

Help!

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 21-09 08:01

Stefano

Ondertitel Not Found

Vandaag een (Apple) hdmi switch aangesloten waarmee mijn pc van analoog naar dvi>hdmi is gemigreerd. De 50PY70 wordt direct als Panasonic TV gezien en op op resolutie 1920x1080 gezet, zeer scherp beeld en alle opties (Nvidia) voor HDtv beschikbaar. Vanavond een HD x264 download gedraaid, super scherp beeld. Voor de mensen die nog twijfelen, opruimen die vga kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 24-09 01:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

HDMI switch.. is handig.
Beste is nog een HDMI out vga kaart kopen. Natuurlijk is dat op een mac moeilijk vermits je enkel 3jaar oude GraKa's kan steken :((

Ik wou dat er ook Osx drivers waren voor Nvidia/Ati, maar daar verdient Jobs weer niets op.

Maar 1080p is inderdaad wel heel scherp op mijn 50pz70. Enkel hier en daar wat 'last' van fosfor trails. Bij snelle bewegingen van witte vlakken. maar het valt reuze mee. :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Dve 42PV70 is momenteel nergens meer uit vooraad leverbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hoort inmiddels thuis in een museum.... dus zo gek is dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met het volgende: Ik heb net een museumstuk gekocht (zie vorige post :)) een 42pv70. Ik ben alleen de weg kwijt met het upscalen/downscalen. Ik wil er een samsung digitale ontvanger aan hangen ivm de aanwezige hdmi aansluiting. Misschien later ook nog een hdrecorder oid maar dat zien we dan wel weer.
Nu kan de tv zelf al prima up/downscalen(wat ik hier gelezen heb dan) maar de digitale ontvanger wordt ook als een prima up/downscaler genoemd. Voor mijn gevoel twee upscalers die in serie staan. Hoe gaat de de tv/digiontvanger hiermee om, kan iemand dat uitleggen want ik ben een beetje blond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:03:
Kan iemand mij helpen met het volgende: Ik heb net een museumstuk gekocht (zie vorige post :)) een 42pv70. Ik ben alleen de weg kwijt met het upscalen/downscalen. Ik wil er een samsung digitale ontvanger aan hangen ivm de aanwezige hdmi aansluiting. Misschien later ook nog een hdrecorder oid maar dat zien we dan wel weer.
Nu kan de tv zelf al prima up/downscalen(wat ik hier gelezen heb dan) maar de digitale ontvanger wordt ook als een prima up/downscaler genoemd. Voor mijn gevoel twee upscalers die in serie staan. Hoe gaat de de tv/digiontvanger hiermee om, kan iemand dat uitleggen want ik ben een beetje blond :)
Ik heb zelf de combinatie Samsung HD decoder (360 nog iets) en de 42PV70.

Ik heb het uitgangssignaal van de decoder op 720p staan (de decoder scaled het binnenkomende signaal dan op). De TV maakt dan nog een kleine aanpassing om op de correcte interne resolutie te komen. Je heb natuurlijk nog 2 andere opties: decoder op 1080 zodat de tv dan automatisch downscaled naar de interne resolutie of decoder op 576i en de TV laten upscalen.

Ik heb nog niet echt vergelijkend warenonderzoek gedaan om uit te vinden want nu het beste werkt. Ik weet wel dat een goed digitaal signaal (zoals BBC en Film1) er op deze manier erg mooi uit zien. Het is geen true HD (ready) maar het komt aardig in de buurt wat mij betreft.

Ik ben zelf donkerblond dus ik snap nog net wat ik hier uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx, voor de info!
Zijn er nog anders blond gekleurden onder ons ;) die ook goede instellingen of ideeen hebben over deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefano schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:53:
Vandaag een (Apple) hdmi switch aangesloten waarmee mijn pc van analoog naar dvi>hdmi is gemigreerd. De 50PY70 wordt direct als Panasonic TV gezien en op op resolutie 1920x1080 gezet, zeer scherp beeld en alle opties (Nvidia) voor HDtv beschikbaar. Vanavond een HD x264 download gedraaid, super scherp beeld. Voor de mensen die nog twijfelen, opruimen die vga kabel.
Een "convertor" bedoel je ipv "switch"....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:48
Zouden eigenaren met een 37/ 40 / 42 (of groter :P ) scherm + een gameconsole, hun bevindingen in dit topic willen vermelden:
[html]cojones81 in "De zoektocht naar het ideale 37/40/42 LC..."[/html]

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:31:
Die hoort inmiddels thuis in een museum.... dus zo gek is dat niet ;)
Onzin :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:18:
Ik heb het uitgangssignaal van de decoder op 720p staan (de decoder scaled het binnenkomende signaal dan op). De TV maakt dan nog een kleine aanpassing om op de correcte interne resolutie te komen. Je heb natuurlijk nog 2 andere opties: decoder op 1080 zodat de tv dan automatisch downscaled naar de interne resolutie of decoder op 576i en de TV laten upscalen.
Downscalen is eenvoudiger dan upscalen en leidt tot minder beeldfouten: info weglaten is eenvoudiger dan info bijverzinnen. Je hebt nu twee apparaten die in serie allebei upscalen. Ze zouden elkaars upscale-fouten dus wel eens kunnen versterken. Als de kwaliteit van upscalen tussen beide apparaten vergelijkbaar is, dan zou je in theorie vermoedelijk beter uit zijn door eerst de decoder te laten upscalen tot 1080 en vervolgens de TV te laten downscalen. Of dat in de praktijk ook zo is? Er is maar één manier om daar achter te komen: proberen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:14:
[...]

Een "convertor" bedoel je ipv "switch"....?
Nope, een switch, 4x HDMI in en en 1x HDMI uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb even een vraagje.

Heb hier een panasonic 42" PY700 staan. Stroom dus aangesloten ( geaard ) en toen aangezet maar dan zie je heel even het menu en dan springt i uit. Vervolgens gaat hij rood knipperen en doet i verder niets. Als ik de aan knop op de remote indruk gaat het rode lampje uit maar tv gaat nog niet aan.

Iemand dit ook heeft gehad ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Stefano schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:56:
[...]

Nope, een switch, 4x HDMI in en en 1x HDMI uit
een proper bakske van apple voor maar 99 euro. Het is zo estetisch dat je het bijna zou kopen ookal heb je voldoende HDMI inputpoorten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

In het menu, misschien de timer op een tijd gezet. :?
Anders ff wachten, hoogste tijd die je in kan stellen is 90 min.
Astennu schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:42:
Ik heb even een vraagje.

Heb hier een panasonic 42" PY700 staan. Stroom dus aangesloten ( geaard ) en toen aangezet maar dan zie je heel even het menu en dan springt i uit. Vervolgens gaat hij rood knipperen en doet i verder niets. Als ik de aan knop op de remote indruk gaat het rode lampje uit maar tv gaat nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pvr schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:53:
In het menu, misschien de timer op een tijd gezet. :?
Anders ff wachten, hoogste tijd die je in kan stellen is 90 min.

[...]
Daar kom je niet eens. Hij is nog niet aan geweest. als ik em aan zet krijg ik heel kort het scherm dat ik een taal moet kiezen en dan springt hij al uit. Lijkt wel een fail safe of zo.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Dit is een bekent probleem, die meerdere keren gepost is.
Ik ben bang dat er een monteur langs moet komen.
Heb je de pana al lang...?
Astennu schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:56:
[...]

Daar kom je niet eens. Hij is nog niet aan geweest. als ik em aan zet krijg ik heel kort het scherm dat ik een taal moet kiezen en dan springt hij al uit. Lijkt wel een fail safe of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
pvr schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:05:
Dit is een bekent probleem, die meerdere keren gepost is.
Ik ben bang dat er een monteur langs moet komen.
Heb je de pana al lang...?

[...]
nope hij is vandaag gebracht. Nieuwe dus i guess ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zo'n beetje alle replies en voorgaande topics doorgeworsteld, maar ik blijf met een paar vragen zitten... Ik lees steeds opnieuw dat de VGA ingang van de Panasonic 37PV70 , 42PV70 etc. maximaal 1024x768 accepteert. Dit lijkt me vervelend, want dat betekent dat het beeld in de breedte wordt opgerekt (1024*768 is een 4:3 signaal).
In de handleiding van de TV lees ik dat de VGA ingang 1366*768 accepteert. Is er hier dan niemand die dat gebruikt? En hoe ziet dat er dan uit? Of werkt het niet echt, en staat er onzin in de handleiding?

Ook een vraag waarop ik nog geen bevredigend antwoord heb kunnen vinden: het schijnt dat de HDMI ingang vanuit de PC met 1280*720 is aan te sturen. Mooi dus. Maar dan past de TV overscan toe, waardoor de randen worden afgesneden. Niet zo mooi dus. Is het nu mogelijk om dit vanuit het service menu in te wijzigen of niet?

Voor mij zijn dit belangrijke vragen, want ik wil de TV met een Media Center PC gaan gebruiken, en ik heb geen zin om naar een opgerekt beeld of een beeld met een onjuiste aspect ratio te kijken. Zijn er hier trouwens mensen die ervaring met het aansluiten van een Media Center hebben?

Om verwarring voor te zijn: er is geen directe relatie tussen het ingangssignaal op enige ingang (VGA, HDMI, SCART, etc) en de fysieke resolutie van deze TV. Dat de fysieke resolutie per model verschilt, is niet van invloed op dit verhaal. Bij sommige mensen schijnt het beeld te bestaan dat je deze plasma's met hun 'native' resolutie moet aansturen, maar dat is onzin: de TV schaalt alle ingangssignalen, of je dat nou leuk vindt of niet. Alle plasma's uit deze serie hebben dezelfde specificaties wat betreft hun ingangssignalen, ongeacht de fysieke resolutie.
37PV70: 1024*720
42PV70: 1024*768 etc.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-09 04:09

d0s

sssst

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:52:
Hallo,

Ik heb zo'n beetje alle replies en voorgaande topics doorgeworsteld, maar ik blijf met een paar vragen zitten... Ik lees steeds opnieuw dat de VGA ingang van de Panasonic 37PV70 , 42PV70 etc. maximaal 1024x768 accepteert. Dit lijkt me vervelend, want dat betekent dat het beeld in de breedte wordt opgerekt (1024*768 is een 4:3 signaal).
In de handleiding van de TV lees ik dat de VGA ingang 1366*768 accepteert. Is er hier dan niemand die dat gebruikt? En hoe ziet dat er dan uit? Of werkt het niet echt, en staat er onzin in de handleiding?

Ook een vraag waarop ik nog geen bevredigend antwoord heb kunnen vinden: het schijnt dat de HDMI ingang vanuit de PC met 1280*720 is aan te sturen. Mooi dus. Maar dan past de TV overscan toe, waardoor de randen worden afgesneden. Niet zo mooi dus. Is het nu mogelijk om dit vanuit het service menu in te wijzigen of niet?

Voor mij zijn dit belangrijke vragen, want ik wil de TV met een Media Center PC gaan gebruiken, en ik heb geen zin om naar een opgerekt beeld of een beeld met een onjuiste aspect ratio te kijken. Zijn er hier trouwens mensen die ervaring met het aansluiten van een Media Center hebben?

Om verwarring voor te zijn: er is geen directe relatie tussen het ingangssignaal op enige ingang (VGA, HDMI, SCART, etc) en de fysieke resolutie van deze TV. Dat de fysieke resolutie per model verschilt, is niet van invloed op dit verhaal. Bij sommige mensen schijnt het beeld te bestaan dat je deze plasma's met hun 'native' resolutie moet aansturen, maar dat is onzin: de TV schaalt alle ingangssignalen, of je dat nou leuk vindt of niet. Alle plasma's uit deze serie hebben dezelfde specificaties wat betreft hun ingangssignalen, ongeacht de fysieke resolutie.
37PV70: 1024*720
42PV70: 1024*768 etc.

Alvast bedankt voor je antwoord!
Ikzelf heb mn PV70 aangesloten door middel van een dvi-hdmi kabel. Binnen de opties van je videokaart heb je de mogelijkheid om de 720p resolutie op 60hz toe te voegen aan je display manager. Je hebt dan idd wel last van overscan.

Maar binnen mijn drivers (laatste ATI catalyst) zit daarop een soort van 'hd-correctie' functie waardoor je zelf de overscan door middel van een simpele wizard weg kunt werken. In feite maakt deze wizard een nieuwe resolutie aan waarin deze overscan ge-elimineerd word (volgens mij 1236x716) maar ik weet dit niet zeker. Hier werkt dat in ieder geval perfect!

Ik heb nu dus schermvullend beeld zonder overscan zonder dat ik in het service menu de overscan heb moeten corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Overscan heb ik met Nvidia drivers ook simpelweg kunnen wegpoetsen, is dus echt geen punt van aandacht. Aansluiten via hdmi is juist veel prettiger dan dat gedoe met vga, gewoon doen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Astennu

Meestal gebeurt dit met net geleverde modelen, daarom mijn vraag hoe oud ie is.

Sterkte.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:55:
Ik zou voor de extra koeling gewoon een rooster boven de kast maken.
..........................
Ik zou toch eerder voor de Plasma gaan, dan voor de LCD ;)

[...]
Hartelijk dank voor de tips.
Verhaal is, de kast heb ik een aantal jaren geleden gekocht.
Kan naast TV hifi componenten, dvd en video in staan.
Staat nu dus een crt-toestel in dus diep genoeg (50 cm) verwacht ik.

Zonder mensen tegen het verkeerde been te schoppen, wij vinden een uitstaande tv geen sierraad in de huiskamer, vandaar dat we toen hebben besloten een kast te kopen waar een en ander in kan en deze ook dicht kunnen doen. We willen nu over omdat we merken dat erg veel in breedbeeld wordt uitgezonden en ons crt-tje daarin niet meer voldoet.

We willen gewoon graag een goede keuze maken waarmee we weer wat jaren vooruit kunnen. Betaalbaar, degelijk en geen kwaliteitsverlies t.o.v. crt-beeld. We hopen dat de panasonic daarin de verstandige keuze is. De 37PV70 alhoewel ik me ook wel afvraag of de PV7 niet genoeg voor onze eisen is. Sinds een maand hebben we echter de PS3 in huis voor ons 10jarig zoontje....

Daarbij, helaas is de 37 de kleinste. Wat mij betreft had een 32 ook gemogen. Kijkafstand is 2,5 meter dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje dat niet off-topic opgevat moet worden aangezien ik het echt bedoel in combinatie met een Panasonic py70.

Wie van jullie heeft er een Samsung HD decoder (DCB-H360R) aan zijn Panny hangen? Voor diegene de volgende vragen.

1. Hoe heb je hem aangesloten (Hdmi/Component)
2. Hoe werkt ie in combinatie met je Panny, doen er zich problemen voor met de hdmi aansluiting of met geluid?
3. Zie je het verschil met gewone sd-zenders in vergelijk met analoge ontvangst of gewone digitale ontvanger?
4. Kan je ook andere resoluties kiezen dan je tv native is bv. 576p/720p terwijl je een 1080p scherm hebt?
5. Rechtvaardigt het de 200-300 euro en dan bedoel ik het vooral in kwaliteits verschil van sd kanalen.
6. Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. ICE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 22:48

Dr. ICE

Brrrrrrrr

Vandaag een 37PV70 gehaald aangesloten op een DCB-H360R via component. Analoog zag er al goed uit maar minder als component.
Ben nu nog op zoek naar de code om de Pana uit te schakelen met de AB van de DCB-H360R.
Iemand ?

Death has never been so cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 12:02
Astennu schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:42:
Ik heb even een vraagje.

Een rode led is altijd fout. Een rood knipperende led betekend dat een van de modules in de tv defect is, aan het aantal keer dat de led rood knippert kun je aflezen om welke module het gaat (zie maintenance pdf manuals uit een van de links in de openings post).

Ik denk dat je de tv het beste als een DOA kunt aanmelden bij de winkel waar je hem gekocht hebt, zodat hij zo snel mogelijk omgeruild kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
JeffryS schreef op woensdag 21 november 2007 @ 01:12:
[...]

Een rode led is altijd fout. Een rood knipperende led betekend dat een van de modules in de tv defect is, aan het aantal keer dat de led rood knippert kun je aflezen om welke module het gaat (zie maintenance pdf manuals uit een van de links in de openings post).

Ik denk dat je de tv het beste als een DOA kunt aanmelden bij de winkel waar je hem gekocht hebt, zodat hij zo snel mogelijk omgeruild kan worden.
Ah okeey dat kan ik doen. Heb de winkel al gebeld. Maar die zeggen dat er een monteur moeten komen en dat wordt pas volgende week. En dan is het de vraag of hij meteen gemaakt kan worden... Andere optie de 50"nemen die kan namelijk wel meteen geleverd worden want de 42 was er niet meer. Maar die is weer 500 euro duurder.

Edit kan de PDF niet vinden helaas... Zal nog wel even zoeken.

Andere oplossing kan ook een LCD scherm zijn. Hebben jullie trouwens het scherm goed schrep gekregen want ik zag die PY700 in de winkel maar de LCD's waren veel en veel scherper dan de Plasma. Meer gekocht in de hoop dat het toch goed in te stellen is.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 21-11-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde even kijken of mijn nieuwe plasma de meeste recente software versie had maar ik vond de Panasonic site niet erg behulpzaam.
Live search kwam echter met deze url:
http://www.pasctraining.p...eDownloads/downloads1.asp
Lijkt wel een officiele panasonic site.
Is dat de goede plek om te kijken naar Panasonice plasma software ?
(mijn plasma staat er overigens niet bij maar daar zijn mogelijk ook geen software updates van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 26-09 12:41
@Astennu

Miscchien is de PY70 serie een optie? Is ook full hd maar iets minder aansluitingen (2 hdmi en 2 scart ipv 3) en geen picture in picture, maar wel een contrastratio die 2x zo hoog ligt. Verschil in prijs is 300 euro tov de py70 en py700 in het voordeel van de py70...

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BackSlash schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:48:
@Astennu

Miscchien is de PY70 serie een optie? Is ook full hd maar iets minder aansluitingen (2 hdmi en 2 scart ipv 3) en geen picture in picture, maar wel een contrastratio die 2x zo hoog ligt. Verschil in prijs is 300 euro tov de py70 en py700 in het voordeel van de py70...
Op de site van panasonic staat dat hij niet full hd is. Hij 1000 gradatiestappen minder heeft. Slechter geluid heeft. Geen True surround en Dolby. Dus dat is nog wel heel wat meer minder of niet ?

Aantal kleuren is ook minder dan de helft. Dus volgens mij moet je echt die PY700 hebben.

Maar zijn die plasma's wel scherp te krijgen ? als ik net zo scherp als een LCD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik denk dat je de verkeerde hebt bekeken dan, deze bedoel ik. Dit is gewoon een full hd scherm met dezelfde specificaties van de beeldbuis.

edit: behalve de hogere contrastratio dan :) Geluid is idd wel minder, maar of dat 300 euro extra waard is...?

[ Voor 20% gewijzigd door BackSlash op 21-11-2007 11:19 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

YESSSS!!! Zojuist telefoontje gehad dat mijn 42PV70 binnen is. Gauw vanavond ophalen en vanavond genieten van Bones op GROOT scherm :9~ :9~ :9~

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BackSlash schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:16:
Ik denk dat je de verkeerde hebt bekeken dan, deze bedoel ik. Dit is gewoon een full hd scherm met dezelfde specificaties van de beeldbuis.

edit: behalve de hogere contrastratio dan :) Geluid is idd wel minder, maar of dat 300 euro extra waard is...?
Klopt ja heb het bekeken. Nu vraag ik me dus inderdaad af wat het verschil qua geluid is. Het scherm is voor mijn schoonvader zelf zou ik er een Z-5500 speaker set aan hangen. Maar heeft die PY70 dan trouwens wel een optie voor dobly ? hij zal denk ik die decoder dan missen dus dan heeft een 5.1 set aansluiten op zo'n scherm ook geen nut of wel ? In dat geval betaal ik graag die 300 euro extra.

Monteur zou nu vrijdag komen. Hij wou daar nog wel even op wachten. Anders overwegen we de 50PY700 en de 42/50PY70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:35
Astennu schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:51:
[...]
Op de site van panasonic staat dat hij niet full hd is. Hij 1000 gradatiestappen minder heeft. Slechter geluid heeft. Geen True surround en Dolby. Dus dat is nog wel heel wat meer minder of niet ?

Aantal kleuren is ook minder dan de helft. Dus volgens mij moet je echt die PY700 hebben.

Maar zijn die plasma's wel scherp te krijgen ? als ik net zo scherp als een LCD ?
De PY70 en de PY700 hebben beiden 4.096 gradatiestappen ze zijn beiden Full HD. De PY700 heeft 1 HDMI aansluiting en 1 Scart aansluiting meer. De PY70 heeft daarentegen een hogere contrastratio 10.000:1 vs. 5000:1

Voor het geluid zou ik het persoonlijk niet doen, daar gebruik ik dan weer een surround-set voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
De PY70 serie heeft geen dolby, dus een speakerset kun je er niet direct op aansluiten. Maargoed, voor 300 euro heb je ook een versterker die nog een stuk meer kan dan de ingebouwde dolby van de py700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:45:
Ik wilde even kijken of mijn nieuwe plasma de meeste recente software versie had maar ik vond de Panasonic site niet erg behulpzaam.
Live search kwam echter met deze url:
http://www.pasctraining.p...eDownloads/downloads1.asp
Lijkt wel een officiele panasonic site.
Is dat de goede plek om te kijken naar Panasonice plasma software ?
(mijn plasma staat er overigens niet bij maar daar zijn mogelijk ook geen software updates van)
Interessant _/-\o_
Het lijkt er dus op dat we onze firmware kunnen upgraden.
Zijn de PX modellen niet gelijk aan de PV modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:35
BackSlash schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:50:
De PY70 serie heeft geen dolby, dus een speakerset kun je er niet direct op aansluiten. Maargoed, voor 300 euro heb je ook een versterker die nog een stuk meer kan dan de ingebouwde dolby van de py700.
Voor die 300 euro heeft idd zo ongeveer wel een versterker, maar dan heb je nog geen speakerrs!

@Astennu waarom wil je er pc-speakers op aansluiten en niet een versterker met een surroundset?
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.