Thnx voor 't plaatje...weet ik ook weer hoe de ab van m'n plasma eruit ziet
Welke speciaalzaken dan?Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:16:
Ben trouwens vandaag bij maar liefst twee electronica speciaal zaken geweest die de nieuwe Pana plasma's niet meer verkopen omdat ze vinden dat er met de coating is gerotzooit![]()
KNIP

Ik rijd er graag even langs om te controleren of je wederom onzin aan het verkopen bent.
Jouw mening over Pioneer kennen we nu zo langzamerhand wel. Je zit continu de Pioneers op te hemelen en de Panasonics af te kraken. Nu beweer je zelfs dat er elektronicazaken zijn die Panasonics weigeren te verkopen. Het verhaal wat je vertelt slaat echt helemaal nergens op. De kans dat één verkoper dit vertelt is al uiterst klein, de kans dat die verkoper dat nou net aan jou vertelt is nog veel kleiner, en de kans dat twee verkopers van verschillende winkels jou dit onafhankelijk van elkaar vertellen lijkt mij zo goed als nihil. Ik geloof er geen woord van, en gezien je eerdere posts ben ik zelfs geneigd om aan te nemen dat je opnieuw aan het proberen bent om hier de boel een beetje op stang te jagen. Triest...Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:05:
Naja... volgens de verkoper kwam dat de kleuren niet ten goede enzo... beide zaken zweerden bij PioneerWhat else is new

Verwijderd
En toch is 't zo.
Overigens hemel ik Pioneer helemaal niet op... integendeel, heb alleen maar nare ervaringen gehad met Pioneer schermen.
Ik praat in dit geval alléén maar de verkopers na

Overigens hemel ik Pioneer helemaal niet op... integendeel, heb alleen maar nare ervaringen gehad met Pioneer schermen.
Ik praat in dit geval alléén maar de verkopers na
Ik was laatst bij de radiobeurs in Dordt alwaar de verkoper vertelde dat hij geen Panasonics wenste te verkopen. De Pioneer die hij had staan was mooi, maar de formule
(Pioneer kwaliteit utils / Pioneer prijs) / (Panasonic kwaliteit utils / Panasonic prijs)
kwam bij mij niet boven de 1 uit.
(Pioneer kwaliteit utils / Pioneer prijs) / (Panasonic kwaliteit utils / Panasonic prijs)
kwam bij mij niet boven de 1 uit.
[ Voor 4% gewijzigd door makreel op 14-11-2007 19:34 ]
Verwijderd
Ik kan je vertellen, Pana TH-42PY70 + Native 1080p PS3 videogame = moddervet!!
....en dan houdt het op
daar ga ik geen scherm voor aanschaffen hoor
heb wel meerdere bronnen er op aan te sluiten..... gwn jammer!
....en dan houdt het op
Verwijderd
Kun je niet gewoon weg blijven uit dit topic?Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:54:
Daarom is ie ook zo goedkoop in de aanschaf
Ene x zeg je dat de py70 helemaal geweldig is en dan is het weer helemaal niks.
En was je 14? Ga dan lekker buiten spelen en niet het topic lopen verpesten.
Verwijderd
Voor Native 1080p is de PY uitermate geschikt ja
Doe maar niet alsof deze paneeltjes het neusje van de zalm zijn... want dat zijn ze dus niet
En dat wil ik dus dolgraag ook aan andere potentiële kopers duidelijk maken

Doe maar niet alsof deze paneeltjes het neusje van de zalm zijn... want dat zijn ze dus niet
/offtopic
kun je niet gewoon regelen dat Snutch wordt geband van de pana topics? begint echt vervelend te worden..
En nu weer ontopic:
Ik heb met mijn PY70 heel goed beeld, alleen vroeg ik me af of er een mogelijkheid was om de pana-remote niet te kunnen gebruiken voor de digitale tv? Ik vind die afstandsbediening van die upc-box zo spuuglelijk en die van de pana lekker gelikt
weet iemand of er zo een mogelijkheid is?
kun je niet gewoon regelen dat Snutch wordt geband van de pana topics? begint echt vervelend te worden..
En nu weer ontopic:
Ik heb met mijn PY70 heel goed beeld, alleen vroeg ik me af of er een mogelijkheid was om de pana-remote niet te kunnen gebruiken voor de digitale tv? Ik vind die afstandsbediening van die upc-box zo spuuglelijk en die van de pana lekker gelikt
weet iemand of er zo een mogelijkheid is?
of je wacht tot zaterdag
maar op google staan meerdere foto's
iemand al specificaties van de 2008 modellen?
iemand al specificaties van de 2008 modellen?
1337
Verwijderd
Het schijnt dus dat Panasonic in maart met nieuwe plasma's op de proppen komt waar de matte coating uit is gehaald, met een glasplaat die niet weerspiegelt, Contrast van 25000:1, "True 24hz modus" en een prijs waar zelfs Twixie voor moet overwerken...
http://www.wehkamp.nl/w2/...ArtikelNummer=713726&ZM=0
geen verkeerd prijsje volgens mij..
me broertje heeft de 42py70F wat is nou echt het verschil? google laat me in de steek
me broertje heeft de 42py70F wat is nou echt het verschil? google laat me in de steek
[ Voor 22% gewijzigd door ZandBak op 14-11-2007 20:51 ]
1337
...graag altijd even een bron vermelden. Is wel zo handig/netjes (en volgens de GoT regels). Dus waar heb je deze (mooie) info vandaan ?Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:45:
Het schijnt dus dat Panasonic in maart met nieuwe plasma's op de proppen komt waar de matte coating uit is gehaald, met een glasplaat die niet weerspiegelt, Contrast van 25000:1, "True 24hz modus" en een prijs waar zelfs Twixie voor moet overwerken...
Voordat ik de bestelling doordrukte toch nog maar even de res gechecked, maar wat ziet mijn oogZandBak schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:48:
http://www.wehkamp.nl/w2/...ArtikelNummer=713726&ZM=0
geen verkeerd prijsje volgens mij..
ik lees het idd ook maar er staat wel weer over doe krups bij en dergelijk.. morgen maar is bellen.. en als het hem wel is meteen bestellen
1337
Ik heb ze nu aan de lijn, maar zekerheidshalve wel vast besteld. Update volgt...ZandBak schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:00:
ik lees het idd ook maar er staat wel weer over doe krups bij en dergelijk.. morgen maar is bellen.. en als het hem wel is meteen bestellen
Edit, plaatje is trouwens ook de PV. Anyway, degene die me hielp was behulpzaam en had kennis van zaken(uniek voor een dergelijk bedrijf) maar gaat me voor het weekeinde terugbellen. Eea moet worden nagekeken door de inkoop. Hij gaf wel al aan dat ik niets kan claimen aangezien er in de kleine lettertjes staat geschreven 'onder voorbehoud van bla bla'. Zekerheidshalve m'n bestelling laten staan met optout mogelijkheid.
Dus:
- typenummer PY
- aktie krups fullHD
- specs HDready
- bijbehorend plaatje HDready

[ Voor 48% gewijzigd door onsgeluk op 14-11-2007 21:14 ]
Verwijderd
PV zeg ik je! Voor €1299 had ik 'm denk ik ook wel besteld (voor 1080p only
)
Koop ik van het resterende bedrag een degelijk 720p schermpie

Koop ik van het resterende bedrag een degelijk 720p schermpie
Helaas is met het groeien van GoT de IP-ban enigzins uit de mode geraakt.
Was me nog niet eens opgevallen...wel viel me op dat ze 1 jaar garantie erbij zetten terwijl dat er 2 zijn.onsgeluk schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:54:
[...]
Voordat ik de bestelling doordrukte toch nog maar even de res gechecked, maar wat ziet mijn oogDit is dus weer eens zo'n stomme typmiep die daar wat fout doet. Is gewoon de PV70
En verder die 2 weken levertijd zit ik ook niet op te wachten...mijn 42 py70 kon de volgende dag al geleverd worden
je hebt geen van deze schermen in je bezit, dus hou op met mensen raad te geven over iets waar je geen ervaring mee hebt!Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:17:
Voor Native 1080p is de PY uitermate geschikt ja![]()
Verwijderd
Ervaring en "iets niet in je bezit hebben" zijn twee totaal verschillende dingen Ferry... maar ik snap wat je bedoelt
Ik heb te weinig ervaring met dit scherm om er al een oordeel over te geven
dat bedoel je waarschijnlijk?
Ik heb te weinig ervaring met dit scherm om er al een oordeel over te geven
De mening van Snutchz kan volgens mij niemand in deze thread en waarschijnlijk heel GOT wat schelen. Die mening verandert ook zo'n beetje elke dag, je kan net zo goed advies vragen aan de kleuters op de lokale kleuterschool.
Verwijderd
Waarschijnlijk is het ook een kleuter, vandaarJeffryS schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:48:
De mening van Snutchz kan volgens mij niemand in deze thread en waarschijnlijk heel GOT wat schelen. Die mening verandert ook zo'n beetje elke dag, je kan net zo goed advies vragen aan de kleuters op de lokale kleuterschool.
Verwijderd
Al kun je niet ontkennen dat er een stijgende lijn zit in mijn deskundigheid op het gebied van Plasma TV's...
Als ik jou was zou ik snel een 'octrooi' aanvragen voor al die deskundigheid...Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:58:
Al kun je niet ontkennen dat er een stijgende lijn zit in mijn deskundigheid op het gebied van Plasma TV's...
Zo.. ook maar een besteld. Grappige is dat ze 3 full hd panasonic plasma's verkopen, de 42PY70, 50PY70 en de 42PY700. Maar gezien de prijs van de 37PV70 (1199) zal het wel een 42PV70 zijn.onsgeluk schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:03:
[...]
Ik heb ze nu aan de lijn, maar zekerheidshalve wel vast besteld. Update volgt...
Edit, plaatje is trouwens ook de PV. Anyway, degene die me hielp was behulpzaam en had kennis van zaken(uniek voor een dergelijk bedrijf) maar gaat me voor het weekeinde terugbellen. Eea moet worden nagekeken door de inkoop. Hij gaf wel al aan dat ik niets kan claimen aangezien er in de kleine lettertjes staat geschreven 'onder voorbehoud van bla bla'. Zekerheidshalve m'n bestelling laten staan met optout mogelijkheid.
Dus:resulterend in enige onzekerheid. Zou de goedheiligman me gunstig gezind zijn dit jaar
- typenummer PY
- aktie krups fullHD
- specs HDready
- bijbehorend plaatje HDready
?
*edit
Zie net dat de specs van de 50PY70 ook niet kloppen... resolutie 1366x768. 42PY700 is de enige die klopt
http://www.wehkamp.nl/w2/...ArtikelNummer=713744&AI=8
*edit2
En de website is veranderd... het was dus een 42PV700. http://www.wehkamp.nl/w2/...ArtikelNummer=713726&AI=3
[ Voor 20% gewijzigd door Chilly_Willy op 15-11-2007 07:36 ]
Coïtus ergo sum
Ik heb nu ook die Panasonic 42 inch plasma.
Dat inspelen is dus "onzin" het is helemaal niet nodig om hem de eerste 200 uur op halve kracht te laten draaien. (staat ook nergens beschreven in de handleiding)
Heb hem dan ook gelijk ingesteld zoals ik hem het mooiste beeld vind geven.
Dat inspelen is dus "onzin" het is helemaal niet nodig om hem de eerste 200 uur op halve kracht te laten draaien. (staat ook nergens beschreven in de handleiding)
@snutchz... Jammer dat je vaak minder waardevolle info/teksten hier post en overal snel (maar inhoudsloos) op reageert, maar nu lijk je wat zinnigs te hebben... :
...maar reageer je niet op mijn vraag wat je bron is van deze prima on-topic en boeiende Panasonic info die je weergeeft (zo zien we het hier graag. Ga zo door). Bij deze dus nogmaals mijn vraag naar je bron...Het schijnt dus dat Panasonic in maart met nieuwe plasma's op de proppen komt waar de matte coating uit is gehaald, met een glasplaat die niet weerspiegelt [etc etc]
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 08:10 ]
Verwijderd
Maar speel je er dan ook games op is mijn vraag?RoaDHouse schreef op donderdag 15 november 2007 @ 02:57:
Van horen zeggen (verkopers die op presentaties ergens lucht van hebben gekregen). Uiteraard geen echte bron... anders had je 't zelf denk ik ook wel kunnen vindenVerwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:07:
@snutchz... Jammer dat je vaak minder waardevolle info/teksten hier post en overal snel (maar inhoudsloos) op reageert, maar nu lijk je wat zinnigs te hebben... :
[...]
...maar reageer je niet op mijn vraag wat je bron is van deze prima on-topic en boeiende Panasonic info die je weergeeft (zo zien we het hier graag. Ga zo door). Bij deze dus nogmaals mijn vraag naar je bron...
't Spijt me wederom je te moeten teleurstellen

Verwijderd
Gisteren een SD card met foto's in mijn (nieuwe) 42PV700 gedaan om te testen. Maar helaas werkt het niet... Hij springt netjes op SD-card modus maar krijg vervolgens de vraag: 'Is SD-card geplaatst?' Ja dus. Maar vervolgens gebeurd er niets.
Mis ik iets? Zie ik iets over het hoofd?
Mis ik iets? Zie ik iets over het hoofd?
Wat stond er op die SD kaart, wat voor type plaatjes, jpg ?
ik las nl wel iets in de handleiding (zover ik me kan herinneren) dat het een speciaal formaat jpeg moet zijn, zoals ze waarschijnlijk direct vanaf de camera komen, zo gauw ze bewerkt zijn in windows dan zouden ze niet goed meer zijn.
Dus check de handleiding eens en dan de plaatjes op je SD kaart.
ik las nl wel iets in de handleiding (zover ik me kan herinneren) dat het een speciaal formaat jpeg moet zijn, zoals ze waarschijnlijk direct vanaf de camera komen, zo gauw ze bewerkt zijn in windows dan zouden ze niet goed meer zijn.
Dus check de handleiding eens en dan de plaatjes op je SD kaart.
Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200
Verwijderd
Foto's komen van een Olympus camera, type jpeg. Ik las idd dat de foto's niet bewerkt mogen zijn in Windows dus dat heb ik niet gedaan maar helaas, geen succes.
net bij Correct de Pana PV70 besteld, meeneemprijs is € 999,-, bezorgen was slechts € 25,-, daar ga ik geen busje voor huren, wordt volgende week vrijdag afgeleverd, dat worden dus 7 slapeloze nachten!
Verwijderd
Hoe zit het verder met de garantie bij Correct? Zoals transport kosten bijv. wanneer het scherm voor reparatie moet worden opgehaald?
... [...zucht...is off topic...] ... ander topic of via de shopreview wat info over (web)winkels betreft.... Of zelf even bellen met Correct (of site bezoeken van Correct). Zie tevens info in de openingspost....Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:47:
Hoe zit het verder met de garantie bij Correct? Zoals transport kosten bijv. wanneer het scherm voor reparatie moet worden opgehaald?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 13:25 ]
...maar bellen of langsgaan kan natuurlijk ook opheldering gevensurfing john schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:22:
net bij Correct de Pana PV70 besteld, meeneemprijs is € 999,-,
Lost.. gaat weer lekker met je?? (hihi) de 1 heeft het over 42py70 de ander over 42pv70..
Goedemorgen:)
Goedemorgen:)
1337
Inspelen "moet" in de zin dat de beeldkwaliteit iets veranderd in het begin en dat je daarom even moet wachten met veel moeite steken in het afstellen/calibreren.RoaDHouse schreef op donderdag 15 november 2007 @ 02:57:
Op "halve kracht" zetten de eerste 200 uur is puur en alleen om de kans op inbranden te minimalizeren.
Ik zet de mijnes ook gewoon fel hoor, ik heb toch wisselend beeldmateriaal.
Ik heb wel iets gemerkt van image retention maar pas nadat ie dik 8 uur aangestaan had en dan is dat normaal, en dan nog heel licht in een pikdonkere kamer.
Overigens heb ik geen vergelijkingsmateriaal met een "glazen plaat plasma" naast mijn eigen "matte" PV70, maar ik vind het echt prima beeld, liever dan hoogglans denk ik.
Achter mij zit een spiegel en die tv projecteerd er recht in en weerkaatst weer terug, ik heb er geen last van (tv staat wel iets schuin tov de spiegel).
[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 15-11-2007 14:37 ]
Hij was 1599, maar is nu weer 1699: http://www1.correct.com/a...3661802917224bff82beeff69
Coïtus ergo sum
...oempf...ZandBak schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:16:
Lost.. gaat weer lekker met je?? Goedemorgen:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 14:53 ]
Er is trouwens een Correct Full-HD platte tv-show van het weekend.
Correct organiseert i.s.m. Philips, Panasonic, Loewe, Sony, Pioneer,
JVC, Samsung, B&O, Spectral meubels een unieke Platte TV-Show op
vrijdag 16, zaterdag 17 en zondag 18 november a.s.
Vrijdag organiseren wij de lezing "Waarom LCD of Plasma" Tijdens deze lezing gaan wij in op de verschillen tussen LCD en Plasma TV en waar u op moet letten als u een "platte" televisie wil aanschaffen. Daarnaast wordt er uitgelegd wat de verschillen zijn tussen alle TV-aanbieders, zoals Digitenne, UPC, Casema, Satelliet en de nieuwe HD
normen, zoals Blu-Ray en HD-DVD.
De Lezing "Full-HD en Digitale TV" vindt plaats op de Bergweg op
vrijdag 16 november om. 19.00 uur en u kunt zich inschrijven door een bericht te sturen aan verkoop@correct.net t.a.v. mevrouw Ria van Heusden, of u kunt zich opgeven door te bellen naar 010-4.618.618.
Dus kom langs, laat u goed informeren en profiteer tijdens de drie Platte TV-Showdagen van de unieke aanbiedingen van Correct.
Coïtus ergo sum
Het moest er natuurlijk een keer van komen: vandaag was ik het wachten op de 42PV700 eindelijk (pffff...) helemaal zat
De deal met de winkel was dat ik tot 15 november (vandaag dus) zou wachten, want dan zou het toestel "gegarandeerd binnen" zijn. Niet dus. Ben naar de winkel gegaan en flink op m'n strepen gaan staan. Heb gevraagd met welk geweldig voorstel ze dit dachten te gaan oplossen. En dat hielp zowaar!
Ik heb de direct leverbare 42PY70 kunnen kopen voor 1549 euri (en ja, dat is inclusief verwijderingsbijdrage!
). Toch netjes, daar vind je hem online zelfs niet voor!
Zaterdag wordt ie geleverd, ik ben heel erg benieuwd!!
Nog twee nachtjes slapen...
De deal met de winkel was dat ik tot 15 november (vandaag dus) zou wachten, want dan zou het toestel "gegarandeerd binnen" zijn. Niet dus. Ben naar de winkel gegaan en flink op m'n strepen gaan staan. Heb gevraagd met welk geweldig voorstel ze dit dachten te gaan oplossen. En dat hielp zowaar!
Ik heb de direct leverbare 42PY70 kunnen kopen voor 1549 euri (en ja, dat is inclusief verwijderingsbijdrage!
[ Voor 3% gewijzigd door JME op 15-11-2007 16:45 ]
De 37 of de 42? Overal waar ik momenteel kom is de 37 niet op voorraad en bedraagt de levertijd 2 weken of meersurfing john schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:22:
net bij Correct de Pana PV70 besteld, meeneemprijs is € 999,-, bezorgen was slechts € 25,-, daar ga ik geen busje voor huren, wordt volgende week vrijdag afgeleverd, dat worden dus 7 slapeloze nachten!
tis de 42", was ik in alle vreugde vergeten te vermelden.
was ook in twijfel de 37"of de 42", overal waar ik informeerde zei men dat de 37"zeer slecht te leveren was en eerlijk gezegd vond de 42" zeer imposant.
was ook in twijfel de 37"of de 42", overal waar ik informeerde zei men dat de 37"zeer slecht te leveren was en eerlijk gezegd vond de 42" zeer imposant.
[ Voor 57% gewijzigd door surfing john op 15-11-2007 17:27 ]
Ik heb net de TH42PV70 binnengekregen, mooie plasma.
Alleen het een en ander wil niet lukken;
1. Ik heb nog een "oude" Daewoo DV 2000s dvd speler, hij deed het prima op de analoge tv, maar nu krijg ik:
a. Alleen zwartwit beeld, als ik de RGY kabels gebruik
of
b. Wel kleur, maar alles is zowat groen, als ik een Scart Kabel gebruik.[Av1 of Av2/Av2s, maakt niets uit]
2. Mijn pc hing ook aan de analoge tv, alles werkte goed. Bij de plasma krijg ik zwart wit beeld. Het is een S-Video kabeltje die op een 8800Gts zit.
Weet iemand misschien oplossingen?
1. Ik heb nog een "oude" Daewoo DV 2000s dvd speler, hij deed het prima op de analoge tv, maar nu krijg ik:
of
b. Wel kleur, maar alles is zowat groen, als ik een Scart Kabel gebruik.[Av1 of Av2/Av2s, maakt niets uit]
2. Mijn pc hing ook aan de analoge tv, alles werkte goed. Bij de plasma krijg ik zwart wit beeld. Het is een S-Video kabeltje die op een 8800Gts zit.
Heb je toevallig nog iets waarvan je zeker weet dat het werkt via analoge aansluitingen, want deze problemen lijken wel veel op elkaar misschien dat er iets in de tv niet goed is? Ik zou trouwens de tv aansluiten via een dvi-hdmi verloopje of vga maar niet via svideoKaguya schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:28:
Ik heb net de TH42PV70 binnengekregen, mooie plasma.
of
[ Voor 22% gewijzigd door iceme op 15-11-2007 19:19 ]
Iceme, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb een RGY->Scart verloopje gebruikt voor de dvd en hem toen aangesloten op de SCART, nu werkt hij wel naar behoren...heel vreemd.
Zoals ik al zei heb ik dus een 8800gts, wat voor een kabeltje heb ik dan nodig voor de tv?Misschien een plaatje erbij? Want dit is mijn eerst digitale tv.
Zoals ik al zei heb ik dus een 8800gts, wat voor een kabeltje heb ik dan nodig voor de tv?Misschien een plaatje erbij? Want dit is mijn eerst digitale tv.
Aansluitingen :Kaguya schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:32:Zoals ik al zei heb ik dus een 8800gts, wat voor een kabeltje heb ik dan nodig voor de tv?Misschien een plaatje erbij? Want dit is mijn eerst digitale tv.
Los van de genoemde info in de OP voor het aansluiten van Pc en spelconsoles kun je ook terecht in Aansluiten media juiste manier
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 19:37 ]
Bedankt voor de link. Helaas wordt daar niets gezegd over een computer. Tevens is het plaatje zeer imposant.
Die kost €1599,- op dit moment...die van mij wordt a.s. zaterdag thuis bezorgd
ik snap nu wat er met die ip-topic-ban werd bedoeld...Kaguya schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:55:
[...]
Bedankt voor de link. Helaas wordt daar niets gezegd over een computer. Tevens is het plaatje zeer imposant.
dvi-hdmi kabeltje kopen...
1337
...maar daar kan je dus dan wellicht beter je vraag stellen ipv hier (is iig daar imo meer op zijn plek)Kaguya schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:55:
[...]
Bedankt voor de link. Helaas wordt daar niets gezegd over een computer.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 21:51 ]
Een dvi-hdmi kabel.Kaguya schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:32:
Iceme, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb een RGY->Scart verloopje gebruikt voor de dvd en hem toen aangesloten op de SCART, nu werkt hij wel naar behoren...heel vreemd.
Dat zijn beide digitale aansluitingen, alleen is dvi zonder en hdmi met geluid. Maar je laat t geluid dan gewoon via de boxen/surround van je pc lopen. Dit geeft de beste beeldkwaliteit. Laat ff weten of je last hebt van overscan, of je de taakbalk wel helemaal kunt zien.
(n 8800GTS, een behoorlijke kaart!)
Kon natuurlijk niet wachten, dus heb 'm zelf maar opgehaaldJME schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:44:
Ik heb de direct leverbare 42PY70 kunnen kopen voor 1549 euri (en ja, dat is inclusief verwijderingsbijdrage!). Toch netjes, daar vind je hem online zelfs niet voor!
Helaas bleek de doos een stuk groter dan in het vorige deel van dit topic werd genoemd, en hij paste daardoor niet in de auto. Mensen die op die info afgaan en denken dat de doos slechts 137x37x67 cm is: dat issie absoluut niet!! Uiteindelijk samen met de verkoopmedewerker de TV maar uitgepakt en daarna de TV op de achterbank naar huis vervoerd. Gelukkig veilig en wel thuis gekomen, dus morgen meteen de beugel aan de muur schroeven en dan kijken hoe het staat! Kickuh...
Eerste indruk: kanonne, dat ding is nog best groot in het echie
[ Voor 4% gewijzigd door JME op 15-11-2007 23:25 ]
Veel plezier met je Pana PY70
JME schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:23:
[...]
Kon natuurlijk niet wachten, dus heb 'm zelf maar opgehaald![]()
Helaas bleek de doos een stuk groter dan in het vorige deel van dit topic werd genoemd, en hij paste daardoor niet in de auto. Mensen die op die info afgaan en denken dat de doos slechts 137x37x67 cm is: dat issie absoluut niet!! Uiteindelijk samen met de verkoopmedewerker de TV maar uitgepakt en daarna de TV op de achterbank naar huis vervoerd. Gelukkig veilig en wel thuis gekomen, dus morgen meteen de beugel aan de muur schroeven en dan kijken hoe het staat! Kickuh...
[ Voor 193% gewijzigd door pvr op 15-11-2007 23:44 ]
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
lol!JME schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:23:
[...]
Kon natuurlijk niet wachten, dus heb 'm zelf maar opgehaald![]()
Ik heb de 50 inch pv en ik heb de doos 3 weken in mn huiskamer bewaard, je weet nooit of er iets met de tv is en dan kan die weer in de doos.
Het leek wel alsof er een caravan in mn huis stond
Veel plezier met je PY!
Woensdag nog gebeld en hij is nu 1699,-, was blijkbaar een tijdelijke aanbieding. Ze hebben op het moment ook niks op voorraad staan. Wel de 42PV70 voor 999,-, wel een behoorlijk prijsverschil.Technics SA-DA8 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:58:
[...]
Die kost €1599,- op dit moment...die van mij wordt a.s. zaterdag thuis bezorgd
Begin nu toch weer te twijfelen. Aaargh...
Verwijderd
Waar is dit als ik vragen mag ? (internetlink?) Bij mij in de buurt is er geen 42PV70 meer te leveren momenteel. De prijs die je noemt is ook heel scherp...
Bij Correct dus. Zie net op de site dat bij de producten een prijs van 1199,- vermeld wordt maar in de advertentie die gister in de lokale krant stond 999,-Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:32:
[...]
Waar is dit als ik vragen mag ? (internetlink?) Bij mij in de buurt is er geen 42PV70 meer te leveren momenteel. De prijs die je noemt is ook heel scherp...
Verwijderd
hmmm misschien ga ik die maar kopen dan
zou ik die zo mee kunnen nemen? met een opel combotje
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 11:16 ]
Mensen denken te veel hier.mh1956 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:28:
[...]
Ik denk dat je de voordelen van Full HD pas gaat zien bij een groot scherm (vanaf 50 inch) in combinatie met een korte kijkafstand (2,5 m).
Ik heb een full HD 50pz70. En er is duidelijk een verschil op 4meter afstand zelfs.
zeker als je de tekst in het PS3 menu bekijkt. Bij films is het minder zichtbaar maar toch wel merkbaar.
Ik heb het over 1080p vs 720p. Trouwens is 1080i ook stukken scherper dan 720p als het op tekst aankomt, bij games/films heb je dan wat beter beeld bij de 'p' omdat je geen last van interlace hebt.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Je moet dit natuurlijk niet gaan vergelijken door op jouw 1080tv iets gaan afspelen op 720p, want dan krijg je te maken met het scalen van t 720p-beeld naar jouw 1080-scherm.multipasser schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:19:
[...]
Mensen denken te veel hier.
Ik heb een full HD 50pz70. En er is duidelijk een verschil op 4meter afstand zelfs.
zeker als je de tekst in het PS3 menu bekijkt. Bij films is het minder zichtbaar maar toch wel merkbaar.
Ik heb het over 1080p vs 720p. Trouwens is 1080i ook stukken scherper dan 720p als het op tekst aankomt, bij games/films heb je dan wat beter beeld bij de 'p' omdat je geen last van interlace hebt.
Je moet t vergelijken door 720p content af te spelen op een hd-ready toestel en daarnaast 1080 content op een full hd scherm.
Het verschil is echt nauwelijks zichtbaar.
En als je xbox en ps games gaat vergelijken op de toestellen (die zo goed als allemaal op 720 worden gerendered) is t verschil er al helemaal niet.
Tjonge lang getwijfeld, eerst een sharp lcd bestelt, toen toch maar de bestelling verandert in de Pana TH42PV700... voor 1252 bestelt en dat bij een normale winkel.. prima dealtje dacht ik.. nu hoor ik dat een isf callibratie het geld meer dan waard is.. maar stel dat je op internet de isf instellingen van de pv700 vindt, maakt het dan nog steeds enorm veel verschil als je iemand naar jouw tv laat kijken? Heb overigens nog nergens isf instellingen kunnen vinden van de 42pv700... dus iemand tips?
Een tweede vraag is de kabels.. ik weet dat je geen component kabels hoeft te kopen van 2 euro.. maar wat is nu een redelijke prijs/kwaliteit verhouding? Misschien een beetje OT, maar was toch benieuwd naar de een aantal meningen
Een tweede vraag is de kabels.. ik weet dat je geen component kabels hoeft te kopen van 2 euro.. maar wat is nu een redelijke prijs/kwaliteit verhouding? Misschien een beetje OT, maar was toch benieuwd naar de een aantal meningen
Als je meer als 1000 euro uit gaat geven aan een scherm, lijkt het me wijs om je eens te verdiepen in het een en ander. Als je dat gedaan had, had je geweten dat isf pas zin heeft na de burn-in periode en vanwege de verschillende voorkeursinstellingen van eenieder, zal de isf ook elke keer weer iets afwijken. Dus overnemen van andermans instellingen zal dus weinig tot geen zin hebben(als je uberhaubt erbij weet te komen).BollieBolstra schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:17:
Tjonge lang getwijfeld, eerst een sharp lcd bestelt, toen toch maar de bestelling verandert in de Pana TH42PV700... voor 1252 bestelt en dat bij een normale winkel.. prima dealtje dacht ik.. nu hoor ik dat een isf callibratie het geld meer dan waard is.. maar stel dat je op internet de isf instellingen van de pv700 vindt, maakt het dan nog steeds enorm veel verschil als je iemand naar jouw tv laat kijken? Heb overigens nog nergens isf instellingen kunnen vinden van de 42pv700... dus iemand tips?
Voor kabels(offtopic btw) geldt eigenlijk hetzelfde, verdiep je erin en bepaal vervolgens of je 10.- de kabel dan wel +100.- per kabel moet gaan uitgeven. Maar als ik je dan toch kan tippen, veel soorten kabels kan je zelf maken. Hoge kwaliteit, schappelijke prijs.
Kijk even op allekabels en zoek op dvi of hdmi en je vind wat je nodig hebt. Misschien zit er op je GTS wel een hdmi aansluiting zodat je alleen een hdmi kabel nodig hebtKaguya schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:32:
Verwijderd
Lul niet Ferry... ik heb het verschil vandaag weer eens gezien tussen de PV en de PYFerry34 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:49:
[...]
Je moet dit natuurlijk niet gaan vergelijken door op jouw 1080tv iets gaan afspelen op 720p, want dan krijg je te maken met het scalen van t 720p-beeld naar jouw 1080-scherm.
Je moet t vergelijken door 720p content af te spelen op een hd-ready toestel en daarnaast 1080 content op een full hd scherm.
Het verschil is echt nauwelijks zichtbaar.
En als je xbox en ps games gaat vergelijken op de toestellen (die zo goed als allemaal op 720 worden gerendered) is t verschil er al helemaal niet.
De Sharp X20 is werkelijk nergens leverbaar

Voor de mensen die hier al een TH-42PY70 hebben staan: is de 24hz mode nu een optie of pakt ie 'm vanzelf? Hoe is het met de 'judder' gesteld eigenlijk? Heeft de PV 'mild judder' met Blu-Ray?
Thnx alvast!
Wil ik mn 2e hdmi poort in gebruik nemen (media PC), zit de vogel's beugel in de weg
Verwijderd
Eeehm??Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:58:
[...]
De Sharp X20 is werkelijk nergens leverbaar.
http://www.modern.nl/wink...rodId2=LCD%20televisie%20|SHARP%20|LC%2042X20E
ik heb bewust de 42PV700 (ready) gekozen boven de 42PY70 (full). Ik vind het toestel mooier, het heeft geen ventilatoren en verbruikt veel minder. En op 3 meter zie ik geen verschil. Bovendien verdeelt onze kabeloperator HD beeld in 720p en niet in 1080i. Het enige wat ik me afvraag (en hier toch geen afdoend antwoord op lees, ik heb het al gepost): met een HDMI kabel kan ik mijn PS3 blu ray laten aansturen in 720p of 1080p. Beide vragen rescaling, maar de 720p ligt "dichter" bij de HD ready specificaties. Opteer ik dan best voor 720p of 1080p?
als ik HDMI gebruik, dan gaat het geluid ook digitaal naar de 42PV700. Aan dit toestel is een optische uitgang voor geluid. Betekent dit dat, wanneer ik meerdere randapparatuur met HDMI koppel aan de 42PV700, dat ik dan maar één optische kabel moet verbinden tussen TV en receiver om alle randapparatuur aan de receiver aan te sluiten (ik denk aan opze PS3 en onze HD decoder). Dat is makkelijker dan alles apart aan de receiver te hangen.
Je kan die optische uitgang zien als 'n vervanger v/d gewone tulp audio out die er normaal gesproken op zit.Dvamber schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:41:
als ik HDMI gebruik, dan gaat het geluid ook digitaal naar de 42PV700. Aan dit toestel is een optische uitgang voor geluid. Betekent dit dat, wanneer ik meerdere randapparatuur met HDMI koppel aan de 42PV700, dat ik dan maar één optische kabel moet verbinden tussen TV en receiver om alle randapparatuur aan de receiver aan te sluiten (ik denk aan opze PS3 en onze HD decoder). Dat is makkelijker dan alles apart aan de receiver te hangen.
Alles wat via je pv700 afspeelt wordt optisch doorgegeven naar je receiver...dat is wat ik logischerwijze in zie
Als je ff tot morgen wacht dan meet ik de hoogte v/d doos op v/d py70.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:16:
hmmm misschien ga ik die maar kopen dan![]()
Kwa lengte red je 't makkelijk met 'n combo maar kwa hoogte wordt 't denk ik wel krappies want je moet wel rekening ermee houden dat ie rechtop vervoerd moet worden
[ Voor 22% gewijzigd door Technics SA-DA8 op 16-11-2007 19:59 ]
Interessante opmerking. Is ventilatoren en de bijkomstige herrie daarvan een criterium bij plasma's?Dvamber schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:37:
ik heb bewust de 42PV700 (ready) gekozen boven de 42PY70 (full). Ik vind het toestel mooier, het heeft geen ventilatoren en verbruikt veel minder.
Ze genereerden idd behoorlijk wat hitte in de winkel merkte ik.
Verwijderd
Hier met de 50PY70 geen problemen met de ventilatoren hoor. Hoor ze alleen heel licht draaien als ik 's nachts, geen omgevingsgeluiden, alles uit zet behalve de plasma, dan moet ik er wel vlak bij gaan staan.Devilsown schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:02:
[...]
Interessante opmerking. Is ventilatoren en de bijkomstige herrie daarvan een criterium bij plasma's?
Zitten volgens mij 3 ventilatoren in, allen aan de bovenzijde.
Zijn er ook mensen in of in de omgeving van Groningen goedkoop aan een 42py70 zijn gekomen. Mijn voorkeur gaat uit naar een normale niet internet winkel. Zolang de prijs niet al te veel scheelt met de internet prijzen.
Lijkt me een zeer gaaf scherm die py70. Helemaal icm met een PS3
Lijkt me een zeer gaaf scherm die py70. Helemaal icm met een PS3
Verwijderd
Gwn lekker voor de PV gaan
hetzelfde beeld, dieper zwart, mooier design, stiller, zuiniger en goedkoper
in het begin zal je die wel nauweljks horen (net als bij mijn PC), maar na een paar jaar brommen de ventilatoren van mijn pc toch wel hoor. Dat slijt op de as, dat kan niet anders. mijn pioneer HD dvd recorder heeft ook een ventilator, en als die aanstaat hoor ik dat ook, dus waarom zou ik dat bij de TV niet horen?Devilsown schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:02:
[...]
Interessante opmerking. Is ventilatoren en de bijkomstige herrie daarvan een criterium bij plasma's?
[ Voor 14% gewijzigd door Dvamber op 16-11-2007 20:59 ]
Verwijderd
Ik veronderstel dat je een vergelijking maakt met de PY (PZ), want dat is niet duidelijk op te maken uit je reactie.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:39:
Gwn lekker voor de PV gaanhetzelfde beeld, dieper zwart, mooier design, stiller, zuiniger en goedkoper
"dieper zwart": sinds wanneer heeft de PV dieper zwart?
"mooier design": dat is heel subjectief...
"stiller": de ventilatoren zijn bijna niet hoorbaar, zeker niet als er geluid uit de TV of aparte speakers komt. Of wel moet je een supergehoor hebben.
"zuiniger", dat is het enigste wat klopt
"goedkoper", als je tevreden bent met de beeldkwaliteit
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 21:35 ]
.....Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:58:
[...]
Lul niet Ferry... blablabladus heb ik de PY maar in bestelling genomen.....
blablabla
resume: you're full ofVerwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:39:
Gwn lekker voor de PV gaanhetzelfde beeld, dieper zwart, mooier design, stiller, zuiniger en goedkoper
Verwijderd
Praat geen poep... sorry voor de uitdrukking maar wat je nu allemaal zegt slaat helemaal nergens op.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:39:
De PY70 is zeker wel mooier qua beeld dan een PV70 het enige nadeel vind ik de matte glasplaat die dervoor zit. Maar qua contrast scherpte en kleurbereik loopt deze toch wel een paar stapjes boven de normale PV. We hebben er nog 2 staan voor een nette prijs dus berichtje sturen kan altijd.
Hebben nu ook de Samsung en de X20 binnen van Sharp. De Samsung P96 is ook een erg mooi model die ook in een nette prijs kwaliteit verhouding zit alleen net boven de Pana.
Verwijderd
Edit: met de PY dus...Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:17:
[...]
Ik veronderstel dat je een vergelijking maakt met de PZ, want dat is niet duidelijk op te maken uit je reactie.
"dieper zwart": sinds wanneer heeft de PV dieper zwart?
"mooier design": dat is heel subjectief...
"stiller": de ventilatoren zijn bijna niet hoorbaar, zeker niet als er geluid uit de TV of aparte speakers komt. Of wel moet je een supergehoor hebben.
"zuiniger", dat is het enigste wat klopt
"goedkoper", als je tevreden bent met de beeldkwaliteit
Yeah... I am
Wat vind jij van de X20 Vincent? En het contrast van de PV/PY is identiek! namelijk 10.000:1Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:26:
[...]
Praat geen poep... sorry voor de uitdrukking maar wat je nu allemaal zegt slaat helemaal nergens op.
De PY70 is zeker wel mooier qua beeld dan een PV70 het enige nadeel vind ik de matte glasplaat die dervoor zit. Maar qua contrast scherpte en kleurbereik loopt deze toch wel een paar stapjes boven de normale PV. We hebben er nog 2 staan voor een nette prijs dus berichtje sturen kan altijd.
Hebben nu ook de Samsung en de X20 binnen van Sharp. De Samsung P96 is ook een erg mooi model die ook in een nette prijs kwaliteit verhouding zit alleen net boven de Pana.
En heeft de PY nou 3:2 - 24hz ?? Is dit optioneel, of pakt ie 'm automatisch?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 21:42 ]
Dus je bestelt een PY, maar raadt anderen een PV aan en denkt dat advies nog te kunnen rechtvaardigen ook? Wie ben je Hans KlokVerwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:36:
Yeah... I ammaar het bericht is niet uit de lucht gegrepen hoor
Verwijderd
Is alleen maar om Ferry op de kast te jagen
Die vind dat de PY tov de PV maar barweinig extra toevoegt...
Verwijderd
De PY70 snapt de 24F wel alleen rekent het intern om naar een andere verhouding. Wat er precies gebeurd durf ik niet te zeggen maar dat er wat mee gebeurd is zeker.
Als ik puur qua lcd ga kijken dan denk ik dat de Sharp 1 van de beste LCD tv's heeft in deze prijsklasse. maar dat mijn keus toch naar plasma zou gaan omdat die een filmischer beeld geven en meer vergevingsgezind zijn met een wat slechter signaal..
Maar moet zeggen dat de nieuwe Samsung P96 ook hoge ogen gooit..
Als ik puur qua lcd ga kijken dan denk ik dat de Sharp 1 van de beste LCD tv's heeft in deze prijsklasse. maar dat mijn keus toch naar plasma zou gaan omdat die een filmischer beeld geven en meer vergevingsgezind zijn met een wat slechter signaal..
Maar moet zeggen dat de nieuwe Samsung P96 ook hoge ogen gooit..
Ik begrijp dat ik nu met een beginnend pubertje te maken heb, maar begrijp jij dat je met dergelijke berichten mensen aan het misleiden bent die op het punt staan hun zuurverdiende centen uit te geven?Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:43:
Is alleen maar om Ferry op de kast te jagenDie vind dat de PY tov de PV maar barweinig extra toevoegt...
[ Voor 35% gewijzigd door onsgeluk op 16-11-2007 21:48 . Reden: tussenliggende post ]
Verwijderd
Veels te duur voor een Samsung die P96...
ook zijn die kleuren nog veels te plastisch voor een plasma..
Verwijderd
Excuses hiervooronsgeluk schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:47:
[...]
Ik begrijp dat ik nu met een beginnend pubertje te maken heb, maar begrijp jij dat je met dergelijke berichten mensen aan het misleiden bent die op het punt staan hun zuurverdiende centen uit te geven?
Verder heeft de PV geen waaiers maar een buizen-koelings systeem toch?
Verwijderd
De indruk die ik tot dusver heb gekregen is dat de Samsung P96 qua kleuren de Panasonic echt wel overtreft .. Ik ga volgende week de schermen uitgebreid vergelijken om te kijken om een beter oordeel te kunnen vellen. Op dit moment zou mijn voorkeur uit gaan naar de Sammy mede door de veel mooiere behuizing en de afwezigheid van het anitglare filter.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:52:
Veels te duur voor een Samsung die P96...ook zijn die kleuren nog veels te plastisch voor een plasma..
Het schaduwdetail van de Py70 is sowieso een stuk beter dan de PV70. Alleen de 70 lijkt contrastrijker door zijn glimmende coating
Ik hoor de ventilatoren van mijn PY70 niet.
En je kan de PY70 niet met een ander apparaat vergelijken
En om hier te vermelden, dat de lagers, later gaan brommen , is koffiedik kijken, omdat deze pana een half jaar oud is, en er nog geen meldingen van zijn.
Daarbij ligt het er namelijk ook aan welk merk lagers,er in deze pana,s zitten.
Dvamber
Het enigste min punt van de PY70, is het stroomverbruik.
En omdat ik toch maar, 1 keer op deze aardbol ben, lig ik hier niet wakker van
Het min punt van de PV70, PV700, is dat ze HD ready zijn.
Toen ik een PV700 had bestelt, wou het verschil ook niet zien, maar de PY70 is gewoon scherper
Dvamber
Begrijp niet, dat je hier weer over begint, of...............................................................................................had je toch liever een PY70 gehad
En je kan de PY70 niet met een ander apparaat vergelijken

En om hier te vermelden, dat de lagers, later gaan brommen , is koffiedik kijken, omdat deze pana een half jaar oud is, en er nog geen meldingen van zijn.
Daarbij ligt het er namelijk ook aan welk merk lagers,er in deze pana,s zitten.
Dvamber
Het enigste min punt van de PY70, is het stroomverbruik.
En omdat ik toch maar, 1 keer op deze aardbol ben, lig ik hier niet wakker van
Het min punt van de PV70, PV700, is dat ze HD ready zijn.
Toen ik een PV700 had bestelt, wou het verschil ook niet zien, maar de PY70 is gewoon scherper
Dvamber
Begrijp niet, dat je hier weer over begint, of...............................................................................................had je toch liever een PY70 gehad
Dvamber schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:57:
[...]
in het begin zal je die wel nauweljks horen (net als bij mijn PC), maar na een paar jaar brommen de ventilatoren van mijn pc toch wel hoor. Dat slijt op de as, dat kan niet anders. mijn pioneer HD dvd recorder heeft ook een ventilator, en als die aanstaat hoor ik dat ook, dus waarom zou ik dat bij de TV niet horen?
[ Voor 4% gewijzigd door pvr op 16-11-2007 23:30 ]
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Dit topic is gesloten.