Een beamer moet bij voorkeur zo hoog mogelijk gemonteerd worden. Echter, als hij hoog komt is het volgende probleem dat hij in de normale instellingen te hoog schijnt. Daarom zit er een ceiling stand in waardoor het beeld omdraait, om het beeld weer recht te krijgen moet je de beamer dus op zijn kop hangen, dan schijnt hij naar beneden.Anoniem: 154882 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:43:
hmm, ok.
mijn vriendin wil de projector niet in het midden van de kamer aan het plafond, een geschikte optie is dus tegen de achterwand aan de de muur.
een andere optie die ik nog overweeg is toch de beamer tegen het plafond, en er dan een koof omheen bouwen, waaraan ik de salontafel lamp maak. maar dit brengt nogal wat rompslomp met zich mee.
Bijna alle commerciele projectors hebben zo'n offset zoals het eerste figuur in dit plaatje:

Je zou hem tegen de achterwand op zijn kop aan een plank kunnen hangen maar dan denk ik dat aan het plafond mooier is, aan het plafond en dan zo dicht mogelijk tegen de achterwant uiteraard. Je zou hem ook laag kunnen zetten en omhoog laten schijnen maar dan staan er meestal spullen in de weg.
Een beamer moet ook lekker kunnen ademen, de lucht eromheen wordt warmer en warmer, in een koof zal hij alleen maar meer moeite hebben met aanzuigen van verse lucht en zal hij automatisch luider gaan koelen.
Laat je vriendin gewoon de foto's zien van wat mensen hier hebben gemaakt. Mijn vriendin vond het eerst raar maar vind het nu ok, ze vond dat scherm achter die koof eerst idioot en nu is ze de eerste die hem naar beneden laat komen om te showen aan haar vriendinnen.
M'n volgende beamer wordt weer een witte overigens, valt minder op dan een zwarte of grijze puist uit het plafond.
Je zou ook een constructie met laag plafond kunnen maken, wellicht met spiegeltje. Dit hebben we op kantoor, alleen het spiegeltje steekt uit maar dat is makkelijk praten bij een systeemplafond.

of zoiets zelf bouwen, is redelijk simpel.
[Voor 21% gewijzigd door Pixal op 08-01-2008 15:03]