Toon posts:

Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 29 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 116.111 views sinds 30-01-2008

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 154882 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:43:
hmm, ok.
mijn vriendin wil de projector niet in het midden van de kamer aan het plafond, een geschikte optie is dus tegen de achterwand aan de de muur.
een andere optie die ik nog overweeg is toch de beamer tegen het plafond, en er dan een koof omheen bouwen, waaraan ik de salontafel lamp maak. maar dit brengt nogal wat rompslomp met zich mee.
Een beamer moet bij voorkeur zo hoog mogelijk gemonteerd worden. Echter, als hij hoog komt is het volgende probleem dat hij in de normale instellingen te hoog schijnt. Daarom zit er een ceiling stand in waardoor het beeld omdraait, om het beeld weer recht te krijgen moet je de beamer dus op zijn kop hangen, dan schijnt hij naar beneden.

Bijna alle commerciele projectors hebben zo'n offset zoals het eerste figuur in dit plaatje:
http://local.wasp.uwa.edu.au/~pbourke/projection/stellarium/offset.gif

Je zou hem tegen de achterwand op zijn kop aan een plank kunnen hangen maar dan denk ik dat aan het plafond mooier is, aan het plafond en dan zo dicht mogelijk tegen de achterwant uiteraard. Je zou hem ook laag kunnen zetten en omhoog laten schijnen maar dan staan er meestal spullen in de weg.

Een beamer moet ook lekker kunnen ademen, de lucht eromheen wordt warmer en warmer, in een koof zal hij alleen maar meer moeite hebben met aanzuigen van verse lucht en zal hij automatisch luider gaan koelen.

Laat je vriendin gewoon de foto's zien van wat mensen hier hebben gemaakt. Mijn vriendin vond het eerst raar maar vind het nu ok, ze vond dat scherm achter die koof eerst idioot en nu is ze de eerste die hem naar beneden laat komen om te showen aan haar vriendinnen.

M'n volgende beamer wordt weer een witte overigens, valt minder op dan een zwarte of grijze puist uit het plafond.

Je zou ook een constructie met laag plafond kunnen maken, wellicht met spiegeltje. Dit hebben we op kantoor, alleen het spiegeltje steekt uit maar dat is makkelijk praten bij een systeemplafond.

http://www.datenprojektoren.de/grafik/produkte_tn/185_apdhspiegel.gif

of zoiets zelf bouwen, is redelijk simpel.

http://www.heimkinoraum.de/media/news/Wandprojektor.JPG

[Voor 21% gewijzigd door Pixal op 08-01-2008 15:03]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jasper, kijk even op de website www.projectorcentral.com. Daar heb je een "distance calculator" waarbij je bij elke beamer de afstand naar het scherm en het eschermdiagonaal kan testen, erg handig!

Met de Panasonic PT-AX200 kan je dan bijvoorbeeld minimaal 2m14 tot maximaal 4m30 breed projecteren. Als dat formaten zijn, waar je mee kan leven, is dat al een optie. Je kan dat voor alle projectoren daar testen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

JvS schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:57:
Jasper, kijk even op de website www.projectorcentral.com. Daar heb je een "distance calculator" waarbij je bij elke beamer de afstand naar het scherm en het eschermdiagonaal kan testen, erg handig!

Met de Panasonic PT-AX200 kan je dan bijvoorbeeld minimaal 2m14 tot maximaal 4m30 breed projecteren. Als dat formaten zijn, waar je mee kan leven, is dat al een optie. Je kan dat voor alle projectoren daar testen.
Laat dat precies de link zijn die ik hem wilde geven maar niemand die mij even waarschuwt dat ik dat vergeten was :)

@Wimpie. you go girl! :P Mijn vriendin mocht zich ook echt met het hele huis bemoeien, daar tegenover mocht ik mijn speakers, tv, beamer en computer neerzetten hoe ik dat wilde. Victory! aangezien ze de rest van het huis toch wel naar mijn smaak inrichtte. Hopelijk leest ze dit niet :X

[Voor 18% gewijzigd door Pixal op 08-01-2008 17:47]

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 20:42
Anoniem: 154882 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:43:
hmm, ok.
mijn vriendin wil de projector niet in het midden van de kamer aan het plafond, een geschikte optie is dus tegen de achterwand aan de de muur.
een andere optie die ik nog overweeg is toch de beamer tegen het plafond, en er dan een koof omheen bouwen, waaraan ik de salontafel lamp maak. maar dit brengt nogal wat rompslomp met zich mee.
Ben jij nou een vent! :P
Qua mijn home cinema wensen en eisen heeft ze niet zoveel te vertellen

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 14:26
Ook maar eens wat foto's van mijn setje:

http://img49.imageshack.us/img49/4866/frontli5.jpg

http://img171.imageshack.us/img171/6188/subxw9.jpg

http://img171.imageshack.us/img171/8633/submetsatzh1.jpg

http://img171.imageshack.us/img171/9406/hifiww7.jpg

-Samsung 50PSC96HDX Plasma
-Denon AVR 1804
-IQ center 1.1
-IQ Column 1 frontspeakers
-Tannoy Saturn sub 15 subwoofer
-Audio Pro Image 1.1 satellieten.
-Pioneer DV-444(ben aan het wachten tot de HD/Bluray oorlog afgelopen is)
-Dreambox DM500
-Xbox 360
Verder nog een switch voor mijn xbox en dreambox
komt nog een Logitech 525 remote om het overzicht te houden;-)

Onderste foto hoort eigenlijk niet hier thuis,maar is mijn headphone installatie.

-Cambridge Audio Azur 640C cd speler
-Vintage Kontakt/Lafayette classe A single ended buizenamp.(uit 1960 en helemaal vernieuwd van binnen met Blackgate condensatoren,potmeters en weet ik veel wat nog meer.Collega is de tweaker,spullen komen uit Audio Note versterkers)
-sennheiser HD-650 koptelefoon.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 16:04

silitek

Tubes Only

Bluto schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:30:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

-Samsung 50PSC96HDX Plasma
-Denon AVR 1804
-IQ center 1.1
-IQ Column 1 frontspeakers
-Tannoy Saturn sub 15 subwoofer
-Audio Pro Image 1.1 satellieten.
-Pioneer DV-444(ben aan het wachten tot de HD/Bluray oorlog afgelopen is)
-Dreambox DM500
-Xbox 360
Verder nog een switch voor mijn xbox en dreambox
komt nog een Logitech 525 remote om het overzicht te houden;-)

Onderste foto hoort eigenlijk niet hier thuis,maar is mijn headphone installatie.

-Cambridge Audio Azur 640C cd speler
-Vintage Kontakt/Lafayette classe A single ended buizenamp.(uit 1960 en helemaal vernieuwd van binnen met Blackgate condensatoren,potmeters en weet ik veel wat nog meer.Collega is de tweaker,spullen komen uit Audio Note versterkers)
-sennheiser HD-650 koptelefoon.
Mooi welke buizen zitten in je amp,..waarschijnlijk ook een van de jongste homecinema kijker ;)

Tubes....It's what make music music!

• Bluto
Moet ik even navragen van die buizen,ben zelf niet zo'n expert hierin.Weet wel dat er een subliem geluid uit de set komt.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 16:12
Pixal schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:55:
[...]

Bijna alle commerciele projectors hebben zo'n offset zoals het eerste figuur in dit plaatje:
[afbeelding]
Bijna goed, de offset is een percentage van de beeldhoogte, welke de onderkant van de projectie van de centrale as af is.
Dit is per projector te vinden op de projectoren datenbank
iets met verticale spiegelconstructies...
Let hierbij op dat projectoren niet verticaal gemonteerd mogen worden van de fabrikant. Door system integrators wordt het regelmatig toegepast en het gaat goed, maar het is niet zonder gevaar.
Daarbij moet je wel opletten dat de projector de warme lucht niet aan de voorkant van de projector zit, want dit is bij verticale projectie dan te zien op het scherm.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Maarce schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:41:
[...]

Bijna goed, de offset is een percentage van de beeldhoogte, welke de onderkant van de projectie van de centrale as af is.
Dit is per projector te vinden op de projectoren datenbank

[...]

Let hierbij op dat projectoren niet verticaal gemonteerd mogen worden van de fabrikant. Door system integrators wordt het regelmatig toegepast en het gaat goed, maar het is niet zonder gevaar.
Daarbij moet je wel opletten dat de projector de warme lucht niet aan de voorkant van de projector zit, want dit is bij verticale projectie dan te zien op het scherm.
Dat ken ik inderdaad, wanneer de warme lucht aan de voorkant wordt uitgeblazen krijg je een raar effect, alsof je in Australië over het warme asfalt kijkt zie je de lucht trillen. Volgens mij is dit alleen bij oudere modellen, zie het niet vaak meer :X

Het lijkt me bij LCD projectors niet zo'n gevaar om verticaal te hangen? Met dlp heb je het kleurenwiel nog, wat bij mijn oude Infocus verrotte lagers kreeg, deze hing altijd recht.

Hier op kantoor zie je de lens alleen nog door een klein gaatje in het systeemplafond. De bocht wordt met een spiegeltje gemaakt. Ziet er erg netjes uit, aangezien het hele airco systeem ook boven het systeemplafond koelt (foutje of handig) is het daar ijskoud, de beamer heeft het niet warm.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 17:16
Anoniem: 183025 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:56:
Na lang wachten is hier eindelijk mijn set: (ja ik weet dat jullie heel lang hebben gewacht:P:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Species:
Front: Mordaunt Short 902i's
Rear: Mordaunt short 302's
Center: MS 304
Sub: MS 309
Dolby digital versterker: Pioneer VSX-909 (ondersteund ook DTS-ES etc.) (op spikes _/-\o_ )
Dual mono (in 1 behuizing) eindversterker: Denon PMA-925R
Dvd-speler: Pioneer DV-393
Stand: DIY :D
TV: goede Sony waar zeer goed beed mee te toveren is!
Is jouw subwoofer niet zoals op de foto de MS308 (behorende bij de Premiere-set)
De 309 (i) is een vele malen zwaarder model :9

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 00:33
BNX schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:09:
[...]

Is jouw subwoofer niet zoals op de foto de MS308 (behorende bij de Premiere-set)
De 309 (i) is een vele malen zwaarder model :9
Vele malen zwaarder pff. 15 kilo voor dat hele apparaat, en er zit wel een heuse 10" in een klein kastje.

Het blijft natuurlijk speelgoed. >:)

Anoniem: 194366

Seers schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:54:
[...]

Vele malen zwaarder pff. 15 kilo voor dat hele apparaat, en er zit wel een heuse 10" in een klein kastje.

Echte mannen bouwen een 21''? :9 ;)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:35

Pubbert

random gestoord

Mijn zeer bescheiden setup: (27" LCD, Kruidvat speakersetje 8) en Xbox360)

http://www.xs4all.nl/~bertp/kamer/thumbnails/tnDSCF0484.JPG http://www.xs4all.nl/~bertp/kamer/thumbnails/tnDSCF0486.JPG

http://www.xs4all.nl/~bertp/kamer/thumbnails/tnDSCF0488.JPG http://www.xs4all.nl/~bertp/kamer/thumbnails/tnDSCF0490.JPG

http://www.xs4all.nl/~bertp/kamer/thumbnails/tnDSCF0521.JPG http://www.xs4all.nl/~bertp/kamer/thumbnails/tnDSCF0509.JPG

Ik woon nog bij mijn ouders, oud huis van 1930, met een houten tussenvloer, dus dikke speakers hebben zowieso weinig zin ;( Maar er staat wel een Denon versterker in de bestelling (3 weken levertijd) en dan een rustig opzoek naar leuke speakers :))

[Voor 12% gewijzigd door Pubbert op 09-01-2008 10:11]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Anoniem: 123813

OcNewB schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:33:
[...]

Tsja, ook wat voor te zeggen. Toch ben ik zelf van mening dat de tv teveel in het zicht hangt zo. Ik heb al gezegd dat ik ook een HD beamer heb waarmee ik boven de tv "beam." Als ik een tv heb van 40 + inch is het groot of grootst.

Beamer:
[afbeelding]
Ja maar je vroeg om onze mening nou die heb ik bij deze gegeven. Ik vind het onzin om van een 40 inch naar een 37 terug te gaan omdat hij zogenaamd teveel aanwezig is. Ik zou eerst eens naar je kleurindeling van je kamer kijken want het zwart-witte contrast maakt de tv groot en niet het formaat.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 10:51
Seers schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:54:
[...]

Het is een 8" inch subwoofer. Ik heb er ook zo'n eentje gehad. Een mooi product voor de prijs als je het mij vraagt.

Portfolio

• Seers
Ik had het over de 309, daar zit wel degelijk een 10" in.

Ik zal eerdaags hier wel even een topic openen over mijn filosofie over subwoofers. (Lees: wat ik nu ga bouwen).

Anoniem: 183025

Nieuw studie onderwerp aan de UVA: subwoofer filosofie. 8)

• BackSlash
  • Laatst online: 09-05 16:20
Bluto schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:30:

http://img49.imageshack.us/img49/4866/frontli5.jpg
De kleine zit op de voorste rij zie ik ineens :D

Desktop: Ryzen 7 5800X / 32GB / RTX 3080 / Dell UP2715K 5K || Woonkamer: iMac Retina 27” 5K mid 2017 || HTPC: Core i7 3770 / 8GB || Macbook Pro Retina 15,4" mid 2015 || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Seers schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:16:
Ik had het over de 309, daar zit wel degelijk een 10" in.

Ik zal eerdaags hier wel even een topic openen over mijn filosofie over subwoofers. (Lees: wat ik nu ga bouwen).
Ik wil ook een nieuwe, tis een 10" in ongeveer 60x40x40 cm kist, in mn oude kamertje ging t goed maar nu in de woonkamer hoor ik hem flapperen als hij diep en hard moet tijdens dieptebommen bijvoorbeeld.

De buren vinden het ook geen gehoor. :(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pixal schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:14:
[...]
De buren vinden het ook geen gehoor. :(
Tja, je subwoofer is wel de allerbelangrijkste speaker. Als je een slechte hebt, heb je er niet alleen zelf last van, maar iedereen om je heen ook! Daar kan je juist voor je buren altijd maar beter wat meer aan besteden :P.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

JvS schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:16:
[...]

Tja, je subwoofer is wel de allerbelangrijkste speaker. Als je een slechte hebt, heb je er niet alleen zelf last van, maar iedereen om je heen ook! Daar kan je juist voor je buren altijd maar beter wat meer aan besteden :P.
Ja precies, ze zullen zich wel doodergeren. Dat ze naar elkaar kijken en zeggen, "pffwhahahaha wat een kutbas."

Effe serieus... nou niet meteen slecht noemen :( :(

gewoon te klein geschapen..

Die vent van speakerenco keek me raar aan en zei, hij haalt het op z'n sloffen joh.. maar hij had een andere definitie van diepe bas denk ik.

Hmmm ik had de afmetingen fout, ze hebben sinds jaren hetzelfde assortiment zo te zien :X Beproefd concept zeker 8)

Cinema Sub 4
De grotere versie is meteen zoveel duurder :/ en lelijker met drie van die bassreflex poorten. Kan ik weer naar de gamma voor een lakroller en verf.

Cinema Sub 5

Maar jullie vinden het toch veel leuker als er rel of kef op staat ofzo ;)

[Voor 35% gewijzigd door Pixal op 09-01-2008 18:26]

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Pixal schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:18:
[...]Maar jullie vinden het toch veel leuker als er rel of kef op staat ofzo ;)
Shame on you mate, you're on tweakers.net ;-)

Het is pas leuk als er DIY op komt te staan. En als die dan klinkt als een sub van pakweg 2000.- euro ben je echt de man. Leuke link in dat kader is deze oude thread

iR Profiel

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 08:12
Anoniem: 123813 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:44:
[...]

Ja maar je vroeg om onze mening nou die heb ik bij deze gegeven. Ik vind het onzin om van een 40 inch naar een 37 terug te gaan omdat hij zogenaamd teveel aanwezig is. Ik zou eerst eens naar je kleurindeling van je kamer kijken want het zwart-witte contrast maakt de tv groot en niet het formaat.
En nu hangt de 37 inch er toch :) En het verschil is (ook al is het op papier maar 3 inch) toch aanzienlijk te noemen! Niet alleen omdat samsung om de 40 inch een dikkere kast maakt dan om de kleinere modellen. Momenteel zijn wij in ieder geval erg tevreden, hoop dat jij dat ook bent/wordt met je grotere tv!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 09:35
Heel erg tof gedaan!! met een dubbele plank + verlichting leuk idee!

Owja helemaal offtopic maar fuckit.

En over die subs, het lijkt me ook wel iets om zelf te bouwen. Maar ben bang dat je qua kosten al snel over het budget van een (merk) nieuwe heen gaat. Denk aan alle extra's als lijm/ schroeven/materiaal/benodigheden. Dan ben ik misschien op dat gebied niet helemaal tweak-ing. Maar doe mij dan maar een standaard (merk) sub die je daarna nog eens goed kan verkopen.

[Voor 43% gewijzigd door ksi op 09-01-2008 22:52]

• Bluto
BackSlash schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:52:
[...]

De kleine zit op de voorste rij zie ik ineens :D
Precies, en papa zit met 5,5 meter op perfekte afstand van zijn plasma:-)
Zijn er trouwens nog meer mensen met speakers van het merk IQ?

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
onsgeluk schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:10:
[...]
Het is pas leuk als er DIY op komt te staan. En als die dan klinkt als een sub van pakweg 2000.- euro
Dat zal ook wel meevallen 8)7. Goed of slecht uitgevoerd, DIY is lang niet altijd beter dan 'normaal'

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 02-06 11:38
Thund3r schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:09:
Mijn zeer bescheiden setup: (27" LCD, Kruidvat speakersetje 8) en Xbox360)

[afbeelding] [afbeelding]

Ik woon nog bij mijn ouders, oud huis van 1930, met een houten tussenvloer, dus dikke speakers hebben zowieso weinig zin ;( Maar er staat wel een Denon versterker in de bestelling (3 weken levertijd) en dan een rustig opzoek naar leuke speakers :))
komt er nog een beetje geluid uit die speakertjes? hoe heb je het geluid van de xbox 360 op de speakers aangesloten?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 114270 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:02:
[...]

Dat zal ook wel meevallen 8)7. Goed of slecht uitgevoerd, DIY is lang niet altijd beter dan 'normaal'
Niet altijd, maar met subs kom je echt een heel eind! Ik ga er in elk geval nooit een kopen (tenzij ik ineens rijk word, dan word ik ook lui :P), maar lekker voor 500-600 euro eentje zelf bouwen met alles wat ik wil (relatief kleine kast, veel vermogen, gesloten kast, EQ-gecorrigeerd, goede 12" woofer). Als je dat met een REL, KEF of B&W label wilt kopen, dan ben je snel het dubbele verder (scheelt ook weer 20manuur, dus als je netto per uur meer dan 25 euro verdient, kan je beter kopen :P).

• Pubbert
  • Laatst online: 23:35

Pubbert

random gestoord

T7D_Sneezy schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:12:
[...]

komt er nog een beetje geluid uit die speakertjes? hoe heb je het geluid van de xbox 360 op de speakers aangesloten?
Ohjawel, nog vrij redelijk moet ik zeggen :P Voor de prijs wat de speakers een paar jaar terug gekost hebben :) Ik heb het geluid aangesloten via een Toslink naar 3x 5.1 jack (3.5mm, rear, centre, front) adapter die ik via Ebay had gevonden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ksi schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:42:
[...]

Heel erg tof gedaan!! met een dubbele plank + verlichting leuk idee!

Owja helemaal offtopic maar fuckit.

En over die subs, het lijkt me ook wel iets om zelf te bouwen. Maar ben bang dat je qua kosten al snel over het budget van een (merk) nieuwe heen gaat. Denk aan alle extra's als lijm/ schroeven/materiaal/benodigheden. Dan ben ik misschien op dat gebied niet helemaal tweak-ing. Maar doe mij dan maar een standaard (merk) sub die je daarna nog eens goed kan verkopen.
Het enige wat je nodig hebt is grote lijmklemmen en wat zware boeken (of je zet je tv er een nachtje op terwijl het droogt).

Ik heb GEEN schroeven gebruikt en je kan er een auto op zetten. Ik heb overigens een soort nep DIY gedaan door naar speakerenco te gaan, maar ik wilde gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij.

Die sub van mij kost iets van 320 euro dat is inclusief hout, demping, speaker, versterker, schroeven, stukje interne kabel etc. Dat doet die winkel er gewoon allemaal bij. Ik had alleen nog een lakroller van 3 eu, een tube sneldrogende houtlijm 6 eu, grondverf 9 eu en hoogglans lak nodig van 9 eu.

Op die manier heb ik in 1 uur tijd een subwoofer in elkaar gezet die hetzelfde geluidsniveau haalt van een sub uit de winkel van 1000 euro (heb ik me laten vertellen). Ik moest een paar weken later toen ik zeker wist dat ik hem ging houden alleen nog even schuren en daarna lakken op het mdf omdat ik kleine kiertjes heb opgevuld. Als je schroeven gebruikt is gewoon echt heel veel onnodig werk aangezien je dan al die gaatjes ook moet opvullen en schuren.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/subwoofer/insub2.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/subwoofer/totaal.jpg

Verkopen is denk ik niet moeilijk maar dat was ook niet het doel, binnenkort gaat ie van glimmend zwart naar gebroken wit om in mijn nieuwe interieur te passen.
Jouw kat heeft wel mazzel. Die van mij kan daar naar fluiten.

[Voor 17% gewijzigd door Pixal op 10-01-2008 12:02]

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 19:03
Okay, hierbij eindelijk mijn HT set-up, na een hoop sparen en het internet afsurfen:

Overzicht
http://www.picserver.nl/i/69OECL8ZCV30/128/p.jpeg

Versterker + TV
http://www.picserver.nl/i/Q5Y4X3SR08MH/128/p.jpeg

Versterker
http://www.picserver.nl/i/G674411J5843/128/p.jpeg

Zitplaats
http://www.picserver.nl/i/2UA7TPX8J330/128/p.jpeg

Specs:

Zichtbaar:
H/K AVR 132
JBL SCS 140 Speakerset
Samsung LE37R82
Apple airport express

Niet zichtbaar: (in de kast)
Gamecube
Playstation 2
Xbox gemod met Xcuter 3.0 + 120GB 7200RPM Maxtor
Xbox 360

Dit alles wordt bestuurd met

HK TC30 Remote Control

Het is allemaal nog wel een zootje, kabels moeten nog goed weggewerkt worden. Verder is het geen top of the line shit, zeker de speakers niet, maar ik ben niet zo'n audiofiel (schijn Oost-Indisch doof te zijn ;)) Dus voorlopig volstaat dit prima. Verder nog op het wensenlijstje staat een goede DVD speler die via HDMI is aan te sluiten, any suggestions? (zat te denken aan de HK DVD 37) en verder nog een WII en een PS3 maar dat is puur lange termijn en compleet useless (verzamel consoles (8> )

Compromises are for the weak

Anoniem: 236649

Heb es een filmpje op You Tube geplaatst en is hier onder te bekijken. :P
KLIK HIER OM HET FILMPJE TE BEKIJKEN

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 236649 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:36:
mooi scherm, H/K recievertje..veel licht voor de rest erg wazig filmpje 8)..dan heb ik het over de kwaliteit wel te verstaan

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:29

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Tha_Butcha schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:26:
Okay, hierbij eindelijk mijn HT set-up, na een hoop sparen en het internet afsurfen:

Overzicht
[afbeelding]
Mooie Pulp Fiction art heb je daar aan de muur. Weer eens wat anders dan de standaard shot die meestal op posters gedrukt. Je weet wel deze

En verder ook goede smaak qua cabaret: Jochem Myjer en Najib zijn kewl _/-\o_

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 236649 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:36:
Wat lopen smaken af en toe uiteen :D Ik probeer elk ledje te vermijden, elk display te verstoppen. Een paar jaar geleden deed ik ook nog overal blauwe ledjes in, totdat ik een muis, computer, harddisk ledje, scherm, toetsenboard, alles blauw had en een film op m'n projectiescherm ging kijken. Een grote lichtstad onder het scherm. Grote omslag in mijn leven, :/

[Voor 21% gewijzigd door Pixal op 10-01-2008 17:53]

• Abbadon
  • Laatst online: 15:50

Overzicht
Ik heb dezelfde kast. Onlangs heb ik de bovenste van de twee planken achterin weggehaald en nu blijft het veel koeler in de kast; heb m'n receiver en DVD speler er weer ingezet. Staat toch een stuk strakker :) Kast behoudt z'n stevigheid wel, misschien een tip :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pixal schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:53:
[...]

Wat lopen smaken af en toe uiteen :D Ik probeer elk ledje te vermijden, elk display te verstoppen. Een paar jaar geleden deed ik ook nog overal blauwe ledjes in, totdat ik een muis, computer, harddisk ledje, scherm, toetsenboard, alles blauw had en een film op m'n projectiescherm ging kijken. Een grote lichtstad onder het scherm. Grote omslag in mijn leven, :/
Ik zal even wat toelichten.... :)
Die 2 staanders dat je ziet waar mijn frontspeakers op staan zien er idd uit als zeer fel,niets is minder waar ;) het zijn lampkolonnen van Massive van een metalen constructie zelfde kleur als mijn speakers met melkwit glas en binnenin zijn er per kolom 3 gekleurde spaarlampen aanwezig van 5 watt het stuk.
Onderaan groen dan rood en dan blauw die zo in elkaar vloeien dat er nog een kleurcombinatie ontstaat.
Dus het geheel is heel zacht en zeker niet storend.
Wel is het zo dat ik het heb gefilmd met een 1.3 megapixel ingebouwde webcam van mijn laptop.
zo lijkt het idd wat wazig en lijken de lamp staanders fel overbelicht maar in de werkelijkheid zijn ze heel zacht. :P

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 236649 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:02:
[...]

Ik zal even wat toelichten.... :)
Die 2 staanders dat je ziet waar mijn frontspeakers op staan zien er idd uit als zeer fel,niets is minder waar ;) het zijn lampkolonnen van Massive van een metalen constructie zelfde kleur als mijn speakers met melkwit glas en binnenin zijn er per kolom 3 gekleurde spaarlampen aanwezig van 5 watt het stuk.
Onderaan groen dan rood en dan blauw die zo in elkaar vloeien dat er nog een kleurcombinatie ontstaat.
Dus het geheel is heel zacht en zeker niet storend.
Wel is het zo dat ik het heb gefilmd met een 1.3 megapixel ingebouwde webcam van mijn laptop.
zo lijkt het idd wat wazig en lijken de lamp staanders fel overbelicht maar in de werkelijkheid zijn ze heel zacht. :P
Nee ik vind een standby lampje van de dvd speler al te fel ;)

Pixal schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:11:
[...]

Nee ik vind een standby lampje van de dvd speler al te fel ;)
dat is idd een persoonlijke smaak en daar valt niet over te twisten uiteraard.
Ik vind het in ieder geval echt geslaagd precies hetgene wat ik zocht.
Wel word er nog voor een mooi glazen tv meubel gezorgd met verschillende bankjes op zodat mijn centerspeaker een plaatsje in het midden onder de plasma krijgt.

• silitek

silitek

Tubes Only

Verder nog op het wensenlijstje staat een goede DVD speler die via HDMI is aan te sluiten, any suggestions? (zat te denken aan de HK DVD 37) en verder
Prachtig die Pulp Fiction (scene kofferbak)...verder goed bezig. H/K recievertje heb ik ook al staat die bijna niet meer aan....DVD zou ik voor DENON gaan..heb je ook nog een goede DAC
;)

[Voor 5% gewijzigd door silitek op 10-01-2008 18:17]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 236649 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:14:
[...]

dat is idd een persoonlijke smaak en daar valt niet over te twisten uiteraard.
Ik vind het in ieder geval echt geslaagd precies hetgene wat ik zocht.
Wel word er nog voor een mooi glazen tv meubel gezorgd met verschillende bankjes op zodat mijn centerspeaker een plaatsje in het midden onder de plasma krijgt.
Glazen tafeltje vond ik ook mooi, (glasplaat iig). Blijkt dus dat tijdens een film de hele film op z'n kop op dat tafeltje reflecteerd :(

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:18

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Abbadon schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:58:
[...]

Ik heb dezelfde kast. Onlangs heb ik de bovenste van de twee planken achterin weggehaald en nu blijft het veel koeler in de kast; heb m'n receiver en DVD speler er weer ingezet. Staat toch een stuk strakker :) Kast behoudt z'n stevigheid wel, misschien een tip :P
Dat is wel een goeie tip... Ik moet nu altijd alles openlaten staan om ervoor te zorgen dat mn receiver en HTPC niet stikken van de warmte... Van de week eens rustig naar kijken.

• Tha_Butcha
Abbadon schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:58:
[...]

ja, ik zag hem ook hier, vandaar. Hmm, moet ik die hele kast open slopen en hij was al zo stevig (ik mag dan wel een tweaker zijn, maar ikea ben ik niet goed in). Dat is idd ook de reden dat de receiver er naast staat - en hij mag ook wel gezien worden - en de kast open staat als ik weer een sessie oblivion doe (damn waarom is dat zo verslavend).

En over strak? als je de rest van mijn kamer zie.... dan is dit al superstrak :D alhoewel ik nog wel een goed plek moet vinden voor die dvdtjes...

• Tha_Butcha
silitek schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:15:
[...]

Prachtig die Pulp Fiction (scene kofferbak)...verder goed bezig. H/K recievertje heb ik ook al staat die bijna niet meer aan....DVD zou ik voor DENON gaan..heb je ook nog een goede DAC
;)
na wat zoeken gevonden op internet, en ik *moest* hem gewoon hebben. Hoezo gebruik je je receiver niet meer?

edit: zie nu pas dat ik zelf 2x achter elkaar quote 8)7 zal het niet meer doen.

[Voor 8% gewijzigd door Tha_Butcha op 11-01-2008 01:32]

• silitek

silitek

Tubes Only

^^...receiver staat alleen nog aan met DVD.

Mijn laatste update en laat m'n set nog een keer voorbij komen...
Ik ben tevreden heden. Ook nog wat nieuwe meubels...nu is de poen op ;)

Van den Hul D102 MKIII Hybrid 0,6m
En en DIY interlink set Neutrik NF2C-B-2 uitmuntende RCA's..en 1.5m TASKER c209 prof mic kabel

http://www.plsshop.nl/detail.asp?pid=30204050

De moeite waard...

http://aycu27.webshots.com/image/39506/2004094513211443609_rs.jpg

http://aycu34.webshots.com/image/38073/2005729333938012111_rs.jpg

http://aycu39.webshots.com/image/39278/2005754055689244180_rs.jpg

Vond nog wat oude foto's
;)

http://aycu39.webshots.com/image/38958/2005710517377022249_rs.jpg

http://aycu39.webshots.com/image/38958/2005741264152656069_rs.jpg

http://aycu09.webshots.com/image/39728/2005722535088355380_rs.jpg

http://aycu01.webshots.com/image/37320/2005714119293690862_rs.jpg

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-08-2022
Gevonden ja die pulpfiction art? Zeg me ff waar dan :)

En nog mee meningen over http://www.speakerenco.nl? Vergelijkbaar geluid met de "echte" merken of niet? Ben bezig met een echt thuisBIOSCOOPJE, heb alvast wat afbeeldingen gemaakt in scetch, komen binnenkort!

Oja nog iets, als je je geluid aanstuurt via een computer, dan is er 1 uitgang voorzowel de front, als de sub, als je een 5.1 setje koopt gaat die ene kabel de sub in en wordt daar gesplitst naar fornt en sub. Hoe zit dat met zo'n zefboupakket? Heb je die splitsing daar ook?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Webbah schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:55:
En nog mee meningen over http://www.speakerenco.nl? Vergelijkbaar geluid met de "echte" merken of niet?
Waar wil je heem met je vraag :? Ze verkopen daar vooral echte merken (in ieder geval de units). Dat jij die niet kent is een ander verhaal ;) Ga er gewoon een en ga eens luisteren!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En nog mee meningen over http://www.speakerenco.nl? Vergelijkbaar geluid met de "echte" merken of niet? Ben bezig met een echt thuisBIOSCOOPJE, heb alvast wat afbeeldingen gemaakt in scetch, komen binnenkort!

Oja nog iets, als je je geluid aanstuurt via een computer, dan is er 1 uitgang voorzowel de front, als de sub, als je een 5.1 setje koopt gaat die ene kabel de sub in en wordt daar gesplitst naar fornt en sub. Hoe zit dat met zo'n zefbouwpakket? Heb je die splitsing daar ook?
Voordat je een bioscoop gaat bouwen, verdiep je eerst maar eens goed in de materie. Niet lullig bedoeld maar uit jouw post blijkt allesbehalve dat je er verstand van hebt. Voordat je flinke uitgaven gaat doen moet je natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent/gaat.
En natuurlijk succes, ik hoop dat je er net zoveel plezier in gaat krijgen als wij hier allemaal en dat we mooie plaatjes van je gaan krijgen.

Life is not about specs, it is about joy!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 12:07
Je kan ze in elk geval op ebay vinden:
http://search.stores.ebay...QQsaselZ401355701QQsofpZ0

Anoniem: 154882

@voodooless,

Mijn speakers komen ook van speaker en Co, (het zijn de vifa formats) een foto vind je een paar pagina's terug in het wit in een post van mij. (pagina30 bovenaan)
Ik vind het top speakers met een heel mooi warm geluid. zelfbouw stelt niet veel voor, beetje lijm en verf en een beetje puzzelen. Ik kan het je echt aanraden.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 154882 op 11-01-2008 13:22]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 154882 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:19:
@voodooless,

Mijn speakers komen ook van speaker en Co, (het zijn de vifa formats) een foto vind je een paar pagina's terug in het wit in een post van mij. (pagina30 bovenaan)
Ik vind het top speakers met een heel mooi warm geluid. zelfbouw stelt niet veel voor, beetje lijm en verf en een beetje puzzelen. Ik kan het je echt aanraden.
Tipje als je een subwoofer bouwt met mdf. Klein beetje houtlijm op de schroeven wanneer je de woofer aandraait. Bij mij waren ze na een maandje losgetrild en kon ik ze allemaal zeker een slag strakker draaien :X

• Lulukai
  • Laatst online: 09-06 05:55

Lulukai

God's gift to women

offtopic: Ik heb eventjes gekeken, maar voor zo'n lage prijzen kan je toch geen echt geschilderd doek verwachten? Heeft er iemand zelf ervaring mee?

.

• Robbie T
zeus.hestia schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:51:
[...]

offtopic: Ik heb eventjes gekeken, maar voor zo'n lage prijzen kan je toch geen echt geschilderd doek verwachten? Heeft er iemand zelf ervaring mee?
ik heb zelf een doek van angelina jolie hier thuis hangen. Ook van deze shop. Is misschien niet echt geschilderd, maar ziet er wel zo uit! Ziet er echt heel goed uit, en leveren ook snel!

(Dit staat trouwens ook bij de omschrijving: Technique: Brilliant Giclee print on canvas).
Zal vanavond even een foto voor je posten!

Foto's, even snel met telefoon gemaakt:

[Voor 14% gewijzigd door Robbie T op 11-01-2008 20:24]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 13:58
Ik heb een vraag m.b.t. het ''weg werken'' van je kabels zie foto:

http://img136.imageshack.us/img136/3335/dscf1301vy2.jpg De kabels die je achter de wii controllers ziet, wil ik wegwerken tot 1 geheel. Nu heb zal Spiral-Wrap het beste geschikt zijn hiervoor. Heeft iemand enig idee waar je dit kan kopen? Ik heb bij bouwmarkten gezocht maar daar hadden ze dit niet. Tevens zou de website van conrad het ook moeten verkopen, echter daar zie ik door de bomen het bos niet meer :S

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Robbie T
Possible schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:40:
Ik heb een vraag m.b.t. het ''weg werken'' van je kabels zie foto:

[afbeelding] De kabels die je achter de wii controllers ziet, wil ik wegwerken tot 1 geheel. Nu heb zal Spiral-Wrap het beste geschikt zijn hiervoor. Heeft iemand enig idee waar je dit kan kopen? Ik heb bij bouwmarkten gezocht maar daar hadden ze dit niet. Tevens zou de website van conrad het ook moeten verkopen, echter daar zie ik door de bomen het bos niet meer :S
Bij de bouwmarkten zouden ze dit gewoon moeten verkopen.
Praxis heeft het in elk geval! Laatst nog geweest!

• Anoniem: 76438
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij moet je dan toch echt bij de bouwmarkt zijn. Heb ze daar iig zien hangen, volgens mij in de buurt van de netsnoeren, stekkers, contactdozen, etc. (Praxis Groningen).

• Bluto
Robbie T schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:14:
[...]

ik heb zelf een doek van angelina jolie hier thuis hangen. Ook van deze shop. Is misschien niet echt geschilderd, maar ziet er wel zo uit! Ziet er echt heel goed uit, en leveren ook snel!

(Dit staat trouwens ook bij de omschrijving: Technique: Brilliant Giclee print on canvas).
Zal vanavond even een foto voor je posten!

Foto's, even snel met telefoon gemaakt:

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb net zelf ook iets gescoord:
http://www.innovativeart.de/ebay/e1149_4_120x80_tt.jpg
voor € 22,49 toch geen geld...
Ebay rules

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 14:11
* simon vindt 't gruwelijk kitsch, prijs/prestatie-combo is dus wel goed.

[Voor 6% gewijzigd door simon op 11-01-2008 22:43]

|>

• Bluto
Edit:offtopic.

[Voor 93% gewijzigd door Bluto op 12-01-2008 08:58]

• Webbah
Waar wil je heem met je vraag :? Ze verkopen daar vooral echte merken (in ieder geval de units). Dat jij die niet kent is een ander verhaal ;) Ga er gewoon een en ga eens luisteren!
Srry Had niet echt de moeite genomen de site goed te bekijken, d8 dat t helemaal eigen merk DIY pakketen betrof... Ik ben binnenkort wel een x in rotterdam, nog in de buurt van de bergweg ook, dus ik ga wel even langs kijken.
Voordat je een bioscoop gaat bouwen, verdiep je eerst maar eens goed in de materie. Niet lullig bedoeld maar uit jouw post blijkt allesbehalve dat je er verstand van hebt. Voordat je flinke uitgaven gaat doen moet je natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent/gaat.
En natuurlijk succes, ik hoop dat je er net zoveel plezier in gaat krijgen als wij hier allemaal en dat we mooie plaatjes van je gaan krijgen.
Blijft t leuke van tweakers, je hebt altijd een helderziende rondlopen die aan een post kan aflezen hoeveel verstand je van iets hebt. iig, ik ben al een jaartje rustig aan het rondspeuren, en tot de volgende setup gekomen:

Projector Sony BRAVIA VPL-AW15 +/- 1000
Projectie scherm +/- 300
Onkyo TX-SR875 THX Ultra 2 +/- 1300
Teufel Theater 6 THX Ultra 2 +/- 2200

De projector was eignelijk vrij snel gevonden, gewoon vele revieuws afspeuren, punten die ik perse wilde hebben was een beamer die er in de toekomst mee door kan kwa HD beeld, lens shift, en een projector die meer dan voldoende kwa contrast en scherpte scoorde. In deze prijsklasse denk ik dat ik zeker een van de betere projectors te pakken heb.

Het scherm ben ik nog niet helemaal zeker van, er zijn er veel in omloop, maar ik denk dat het er een van http://www.beamerscherm.nl wordt.

Kwa geluid had ik al een tijdje Teufel op het oog, en aangezien we eind deze maand echt aan de slag gaan met het bioscoop zaaltje, was deze aanbieding van Teufel erg intressant. Onkyo is een respectabel versterker merk, eigenlijk had ik een voorkeur voor marantz, maar dat werd weer een duurder verhaal.

Hier alvast de setup plaatjes uit scetch

http://i95.photobucket.com/albums/l146/webbah/Bioscoopideetje2.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l146/webbah/Bioscoopideetje.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l146/webbah/ReflectieHoek.jpg

Iemand nog een tip voor een scherm die op juiste manier reflecteert voor zo'n hoek?

[Voor 9% gewijzigd door Webbah op 12-01-2008 02:18]

Anoniem: 244923

Ziet er netjes uit !

Als je nog wat creativiteit wilt opdoen, kijk even op minhembio.com, daar staan wat thuisbioscopen, misschien handig qua aankleding etc.
Daarnaast zou ik ook gaan voor voetenbankjes, nadeel van de bioscoop is, naar mijn mening, dat alles zo op elkaar gepropt is. Met voetenbankjes heb je daar sowieso geen last van ;)

Ik las laatst ergens dat de Panasonic PT-AX200 misschien nog wel iets beter is dan die Sony. Kijk hier maar eens:
http://www.projectorcentr...ome_theater_projector.htm

Als je er zoveel geld in gaat stoppen, misschien 1000 erbij leggen voor een 1080p beamer?

• Seers
Webbah schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:49:
Kwa geluid had ik al een tijdje Teufel op het oog, en aangezien we eind deze maand echt aan de slag gaan met het bioscoop zaaltje, was deze aanbieding van Teufel erg intressant. Onkyo is een respectabel versterker merk, eigenlijk had ik een voorkeur voor marantz, maar dat werd weer een duurder verhaal.
Waarom Teufel? Zelf was ik bij die Magnum series niet echt kapot van Teufel, het klonk ook wel duits.

Als ik zo kijk naar die subwoofer dan denk ik: niet voor film gaan gebruiken. Imo kun je beter voor een mooie SVS gaan, of de BK Monolith.

Sowieso zou ik voor een dergelijk bedrag geen systeem kopen wat je niet gehoord hebt (ik weet niet of dat het geval is), en liefst ook nog thuis.

• Webbah
Anoniem: 244923 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:08:
Ziet er netjes uit !

Als je nog wat creativiteit wilt opdoen, kijk even op minhembio.com, daar staan wat thuisbioscopen, misschien handig qua aankleding etc.
Daarnaast zou ik ook gaan voor voetenbankjes, nadeel van de bioscoop is, naar mijn mening, dat alles zo op elkaar gepropt is. Met voetenbankjes heb je daar sowieso geen last van ;)

Ik las laatst ergens dat de Panasonic PT-AX200 misschien nog wel iets beter is dan die Sony. Kijk hier maar eens:
http://www.projectorcentr...ome_theater_projector.htm

Als je er zoveel geld in gaat stoppen, misschien 1000 erbij leggen voor een 1080p beamer?
De Bioscoop stoeltjes zijn nog alleen maar voor het idee, waarschijnlijk worden het banken zoals hier:

http://i95.photobucket.com/albums/l146/webbah/3.jpg

Ik wilde eigenlijk voor deze beauties gaan van bseated, maar ik verzorg alleen het technische gedeelte, dus het wordt misschien zelfs een aaneengesloten lange bank in een U vorm. (knusse familie hierzo)

http://neo.i-engine.nl/mod/cat/catalogus/59/Bseated/Lovebeashow2.jpg
Seers schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:36:
[...]
Waarom Teufel? Zelf was ik bij die Magnum series niet echt kapot van Teufel, het klonk ook wel duits.

Als ik zo kijk naar die subwoofer dan denk ik: niet voor film gaan gebruiken. Imo kun je beter voor een mooie SVS gaan, of de BK Monolith.

Sowieso zou ik voor een dergelijk bedrag geen systeem kopen wat je niet gehoord hebt (ik weet niet of dat het geval is), en liefst ook nog thuis.
Je hebt gelijk over dat niet gehoord, maarja duitsland is wel ver rijden, en ik vind t toch wel flinke aanbiedingen daar. Kwa subwoofer ben ik het wel met je eens. Dit is dan ook nog niet de final setup.
Bedankt voor de Monolith tip, ziet er intressant uit. Maar zoals je zei ik moet een beetje rond gaan luisteren.

Oja als aanstuuring heb ik ook iets leuks in petto, we gaan het doen met een HT pc, met vista ultimate als besturings systeem. Ik heb al een Image gemaakt van een stabiel lopend systeem, met alle codecs, en media center die ook divx afspeelt. Updates gaan natuurlijk uit, want met windows ken je dat wel. Als HD output gebruik ik firedtv. Ik ben er nog niet uit of ik de pc zelf inmekaar ga knutselen. (best te doen al meerdere malen gedaan) of dat ik dat hierbij niet aandurf, omdat je toch een systeem wilt wat heel stabiel werkt, je wilt niet klooien voor je een film kijkt t moet meteen werken. Dus misschien gaan we wel voor deze mooie oplossing:

http://www.media-center.nl/images/gallery/mce701_medium.gif

MCE701

Deze behuizing beschikt over een 7” touchscreen. Waarmee nauwkeurig alle functionaliteit kan worden bediend, zonder dat televisie of beamer aanstaat.
Specificaties:
CPU AMD X2 4800 (2.5GHz)
Werkgeheugen 2048 MB DDR2
Hardeschijf 500 GB tot maximaal 1500 GB
Optische drive DVD +/- ReWriter
Video ATI Radeo HD 2600PRO 512GDDR HDMI
Netwerk LAN on-board (draadloos optioneel ingebouwd)
Geluid 7.1 High Definition Audio (optisch spdif en 7.1 analoog)
TV-Tuner 1 of 2 x DVB-Tuner (Satelliet, Kabel, Digitenne)
Aansluitingen DVI, HDMI, Composite Video, S-Video, Tulp 7.1 analoog, Coaxiaal S/PDIF, Optical S/PDIF en 7 x USB 2.0
Afmetingen 43,5 cm breed x 15cm hoog x 45,8 cm diep

Zoals je ziet zijn er nog wat puntjes waar ik over twijfel, geluid moet echt perfect zijn, en aanstuuring moet makkelijk te bedienen zijn. Maar met een media center afstandbediening komen we een heel end denk ik.

[Voor 6% gewijzigd door Webbah op 12-01-2008 11:54]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Webbah schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:41:
[...]

De Bioscoop stoeltjes zijn nog alleen maar voor het idee, waarschijnlijk worden het banken zoals hier:

[afbeelding]

Ik wilde eigenlijk voor deze beauties gaan van bseated, maar ik verzorg alleen het technische gedeelte, dus het wordt misschien zelfs een aaneengesloten lange bank in een U vorm. (knusse familie hierzo)

[afbeelding]

[...]

Je hebt gelijk over dat niet gehoord, maarja duitsland is wel ver rijden, en ik vind t toch wel flinke aanbiedingen daar. Kwa subwoofer ben ik het wel met je eens. Dit is dan ook nog niet de final setup.

Oja als aanstuuring heb ik ook iets leuks in petto, we gaan het doen met een HT pc, met vista ultimate als besturings systeem. Ik heb al een Image gemaakt van een stabiel lopend systeem, met alle codecs, en media center die ook divx afspeelt. Updates gaan natuurlijk uit, want met windows ken je dat wel. Als HD output gebruik ik firedtv. Ik ben er nog niet uit of ik de pc zelf inmekaar ga knutselen. (best te doen al meerdere malen gedaan) of dat ik dat hierbij niet aandurf, omdat je toch een systeem wilt wat heel stabiel werkt, je wilt niet klooien voor je een film kijkt t moet meteen werken. Dus misschien gaan we wel voor deze mooie oplossing:

[afbeelding]

MCE701

Deze behuizing beschikt over een 7” touchscreen. Waarmee nauwkeurig alle functionaliteit kan worden bediend, zonder dat televisie of beamer aanstaat.
Specificaties:
CPU AMD X2 4800 (2.5GHz)
Werkgeheugen 2048 MB DDR2
Hardeschijf 500 GB tot maximaal 1500 GB
Optische drive DVD +/- ReWriter
Video ATI Radeo HD 2600PRO 512GDDR HDMI
Netwerk LAN on-board (draadloos optioneel ingebouwd)
Geluid 7.1 High Definition Audio (optisch spdif en 7.1 analoog)
TV-Tuner 1 of 2 x DVB-Tuner (Satelliet, Kabel, Digitenne)
Aansluitingen DVI, HDMI, Composite Video, S-Video, Tulp 7.1 analoog, Coaxiaal S/PDIF, Optical S/PDIF en 7 x USB 2.0
Afmetingen 43,5 cm breed x 15cm hoog x 45,8 cm diep

Zoals je ziet zijn er nog wat puntjes waar ik over twijfel, geluid moet echt perfect zijn, en aanstuuring moet makkelijk te bedienen zijn. Maar met een media center afstandbediening komen we een heel end denk ik.
Mediacenter is leuk om aan familie te laten zien wat er allemaal kan maar ik vind het vrij but werken als je effe snel iets wil opzetten. Kheb een systeem met dezelfde specs als jij, iets snellere processor maar dat geeft nauwelijks verschil. Kzal eens kijken of hij 1080p afspeelt.

Overigens moet je wel flink aan het downloaden slaan van HD films want je laat er geen blueray of hddvd speler inzetten?

Anoniem: 244923

Ik gebruik deze combi, en dat werkt perfect als HTPC (ik zou HD-DVD/Blu-Ray niet intern doen trouwens).
5200+, GA-MA69GM-S2H, 2GB, 500GB intern, 900GB extern, Vista 64 bits, Media Portal..

Maar goed, dit is inmiddels alweer offtopic, ik zal binnekort mijn pictures ook eens showen !

• heracles
  • Laatst online: 27-12-2022
Thund3r schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:23:
[...]

Ohjawel, nog vrij redelijk moet ik zeggen :P Voor de prijs wat de speakers een paar jaar terug gekost hebben :) Ik heb het geluid aangesloten via een Toslink naar 3x 5.1 jack (3.5mm, rear, centre, front) adapter die ik via Ebay had gevonden.
Die subwoofer is 3keer niks als ik het goed heb. Heb ditzelfde setje ooit eens gekocht bij de Gamma voor in een klein kamertje waar ik strijk/zonnebank enz. Maar het leuke eraan is dat je de sub zo kunt openschroeven en dan de kabels die naar het orginele subwoofertje lopen door kunt lussen naar een echte subwoofer, zo had ik nog een autosubwoofer staan. En dat klonk al meteen een heel stuk beter, en de versterker kon hem perfect aan! (was een zware 13" sub)

Heb hem later toch gesloopt, de versterker eruit gehaald en die in een radio-bierkrat gestopt toendertijd. Werkt perfect op 12volt accuspanning en je hebt ook nog eens een afstandbediening.

[Voor 3% gewijzigd door heracles op 12-01-2008 12:44]

• Webbah
Mediacenter is leuk om aan familie te laten zien wat er allemaal kan maar ik vind het vrij but werken als je effe snel iets wil opzetten. Kheb een systeem met dezelfde specs als jij, iets snellere processor maar dat geeft nauwelijks verschil. Kzal eens kijken of hij 1080p afspeelt.

Overigens moet je wel flink aan het downloaden slaan van HD films want je laat er geen blueray of hddvd speler inzetten?
Ach dat zal nog wel aan te passen zijn, dat je en blueray wilt. En de HD is voornamelijk toch voor digitale uitzendingen van de toekomst, voetbal op t komende EK, en tegen die tijd idd blueray. Maar voorlopig hebben we gewoon een enorme set aan dvdtjes staan.

• Tha_Butcha
zeus.hestia schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:51:
[...]

jup, mijne komt er ook vandaan, is idd niet geschilderd, maar wel hetzelfde "effect", wel moet je er min een meter vanaf staan anders is het geen porum. Verder nog een tip, zorg voor een goede niet machine, heb het zelf met spijkertjes gedaan, en nou ben ik niet zo'n handige harry, dus duurde dat wel ff voordat het er strak op stond.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bluto schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:41:
[...]

Heb net zelf ook iets gescoord:
[afbeelding]
voor € 22,49 toch geen geld...
Ebay rules
Mag ik vragen bij welke ebay-winkel je dat aangeschaft hebt? Ik ben ook op zoek naar zoiets, echter niet hetgene wat jij net gekocht hebt ;) Ben benieuwd of hij/zij nog meer van dat soort dingen heeft hangen :)

EDIT: @Hieronder - Dat is over het doek van Angelina Jolie en Pulp Fiction ;) Niet over dat 'drie-luik-achtige-ding-ofzo..' :D

[Voor 12% gewijzigd door hexagram op 12-01-2008 15:14]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

staat hierboven in het topic gemeld! :)

Anoniem: 247927

ff 2e poging..

Lange tijd hier niet meer geweest, zal eens even me bedroom posten:

Computers: (werkplekje)
-Compaq laptop
-Acer LCD scherm + AMD systeem

Audio/video
-Samsung LCD TV: Samsung LE32S81BX
-Sony DVD-speler + 5.1 set: Sony HCDS800

http://i2.tinypic.com/8365cnd.jpg

http://i13.tinypic.com/864t10k.jpg

http://i10.tinypic.com/85lbgnq.jpg

http://i19.tinypic.com/6okxgtu.jpg

http://i8.tinypic.com/87bracm.jpg

http://i18.tinypic.com/81pu4uo.jpg

• Webbah
Leuke buigzame lamp, heeft m'n schoonzusje ook!

Zou wel super vet zijn als je die wekker op de muur werkend zou hebben, gewoon een simpele klok instuuken. Wel een mooi ideetje voor later :)

[Voor 60% gewijzigd door Webbah op 12-01-2008 15:11]

Anoniem: 157535

mooie kamer hoor, maar had je dit niet 2 of 3 weken terug ok al gepost :+

Of is er wat veranderd ?

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 12-01-2008 15:11]

Anoniem: 247927

Had het van de week gepost, maar de fotos waren te groot (meer dan 700KB per foto) dus even verkleind :)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 11:40

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 157535 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:10:
mooie kamer hoor, maar had je dit niet 2 of 3 weken terug ok al gepost :+

Of is er wat veranderd ?
Vijf dagen geleden, maar toen waren de plaatjes te groot. ;)

[Voor 44% gewijzigd door MartijnGizmo op 12-01-2008 15:22]

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:13
Het Philips SCD-2000 multichannel SACD prototype B)

Enkel 2 zijn er gebouwd, mooie zware speler. Volgens een (oud?) Philips medewerker is de techniek die gebruikt is hetzelfde als die van de Marantz SA-1, alleen dan x3. Ik moet nog uitzoeken hoe ie open gaat. De deksel is easy en daaronder zie je de controller-board, maar daaronder zit het d/a converter gebeuren. Ben heel erg benieuwd hoe het er daar onder uit ziet....

Foto's (klik voor meer):

http://www.marantzphilips.nl/img/info/philips/philips-scd2000/thumb/IMG_0007.jpg http://www.marantzphilips.nl/img/info/philips/philips-scd2000/thumb/IMG_0009.jpg

http://www.marantzphilips.nl/Philips-SCD2000

• Robbie T
Tha_Butcha schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:33:
[...]

jup, mijne komt er ook vandaan, is idd niet geschilderd, maar wel hetzelfde "effect", wel moet je er min een meter vanaf staan anders is het geen porum. Verder nog een tip, zorg voor een goede niet machine, heb het zelf met spijkertjes gedaan, en nou ben ik niet zo'n handige harry, dus duurde dat wel ff voordat het er strak op stond.
Een nietmachine? Waarvoor? Ik heb het doek aangeleverd gekregen op een frame. Zat er verder ook keurig op. Hoefde er niks meer aan te doen en kon zo opgehangen worden.
osc4r schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:50:
[...]

Mag ik vragen bij welke ebay-winkel je dat aangeschaft hebt? Ik ben ook op zoek naar zoiets, echter niet hetgene wat jij net gekocht hebt ;) Ben benieuwd of hij/zij nog meer van dat soort dingen heeft hangen :)

EDIT: @Hieronder - Dat is over het doek van Angelina Jolie en Pulp Fiction ;) Niet over dat 'drie-luik-achtige-ding-ofzo..' :D
http://stores.ebay.nl/innovative-art-shop

Komt ook bij dezelfde shop weg als hier boven vermeld. Je moest echter even de zoekopdracht verwijderen!

Anoniem: 138251

Jammer dat de verzendkosten hoger zijn dan het doek zelf :P. 28 euro verzendksoten is best veel.

• Robbie T
Anoniem: 138251 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:06:
Jammer dat de verzendkosten hoger zijn dan het doek zelf :P. 28 euro verzendksoten is best veel.
Dat wel, maar nog steeds blijft het dan niet veel geld voor zo'n doek!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 15:13
Even een update van mijn kant. Levering nieuwe TV.

Zo was het een paar maanden geleden in het oude huis:

http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0110.jpg

Zo was het vóór afgelopen vrijdag:

http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0996.jpg

Zo is het nu:

http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_1004.jpg

Te zien zijn:

Sony 46D3500 LCD TV
AVM A2 geïntegreerde versterker
Infinity IRS Omega luidsprekers
Dell Precision 360 PC als HTPC (1x160Gb+3x500 GB)
Diyeden D/A convertor
Xbox 360 (wordt aangevuld met een PS3 afhankelijk van PS3 actie bij aankoop TV)

De ruimte moet nog verder afgewerkt worden (plinten zijn nog niet vastgeschroefd, bekabeling moet weggewerkt worden). Afmetingen 360(b) x 380(d) x 350(h) cm.

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:06
Anoniem: 247927 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:07:
ff 2e poging..

Lange tijd hier niet meer geweest, zal eens even me bedroom posten:

Computers: (werkplekje)
-Compaq laptop
-Acer LCD scherm + AMD systeem

Audio/video
-Samsung LCD TV: Samsung LE32S81BX
-Sony DVD-speler + 5.1 set: Sony HCDS800
Waar heb je de muurschildering vandaan als ik vragen mag,

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
cvs79 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:48:
[...]

Waar heb je de muurschildering vandaan als ik vragen mag,
die vraag had ik 5 dagen geleden ook gesteld, dus lees weer ff mee :P

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 09:35
@Pixal
Thanks voor het posten van die diy sub foto's. Ben nog steeds niet helemaal overtuigd.
Had je niet eerder ergens gepost dat de bas toch wat weg viel? Z'n grote kamer heb je toch niet?
Persoonlijk ben ik ietwat huiverig om zoiets in mekaar te zetten. Ook in verband met garantie e.d.
Bovendien zou een sub van een andere fabrikant niet iets anders in mekaar zitten intern? Of is het echt gewoon een box?

Verder weer mooie foto's. Herinnert me eraan dat ik ook echt foto's moet hebben/maken van mijn setje.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Pfoe, mooie setjes staan hier allemaal zeg!

Heb vandaag nieuwe receiver besteld en boxen komen er aanstaande week ook, dus hoop over een week ook een paar foto's hier te mogen posten. ;)

@ JAHRASTAFARI: Als die Sony een 46" is.. Was die Philips dan een 42"? Zoveel lijkt het mij namelijk niet te schelen. Gefeliciteerd iig met de Sony. (Hoewel ik geen fan ben van Sony's) Ziet er goed uit je opzet. Alleen een te grote rommel voor mij, maar dat werd opgelost zei je al. ;)

Wazzup?

• Dagi
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

Na vele adviezen op GoT ben ik vandaag naar een speciaalzaak geweest en de tijd genomen om mijn favoriete speakers uit te kiezen. Na 1 uur Eagles geluisterd te hebben heb ik dus veel commerciele merken achter mij gelaten (denk aan B&W, Mission, Canton, KEF) en besloot uiteindelijk voor de KLIPSCH. Nu zegt de merk Klipsch mij helemaal niets. Ik kwam eigenlijk voor die KEF IQ9 maar de verbleek naast deze. Er kwam totaal geen informatie uit terwijl de Klipsch zeer gedetailleerd en warm klonk.

Maar goed, wat mij verbaasde was dat de verkoper mij al vanaf het begin richting de Klipsch pushte. Hij gaf aan dat heel veel mensen nadat zij geblindoekt naar de speakers luisterden uiteindelijk voor de Klipsch kozen.

Hier een url
http://www.klipsch.com/wo...oducts/details/rf-62.aspx
http://www.klipsch.com/wo.../lists/floorstanding.aspx

Nu ben ik heel erg benieuwd naar jullie mening over de Klipsch? is it HOT or NOT? :)

Tweede stelling: De verkoper gaf dat zij de Klipsch speakers hebben aangepast. Zij hebben dus van Klipsch de goedkeuring gekregen om de speakers aan te passen zodat het voller geluid zou produceren. Ik vond dit erg vreemd klinken. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een fabrikant hiermee akkoord gaat. Kan dit waar zijn of is het een broodje aap?

[Voor 3% gewijzigd door Dagi op 12-01-2008 21:33]

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:44
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:41:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo is het nu:

[afbeelding]

Te zien zijn:

Sony 46D3500 LCD TV
Diyeden D/A convertor

De ruimte moet nog verder afgewerkt worden (plinten zijn nog niet vastgeschroefd, bekabeling moet weggewerkt worden). Afmetingen 360(b) x 380(d) x 350(h) cm.
Mooie apparatuur, maar is dat in deze ruimte niet een beetje overbodig? Het oogt nogal kaal, klinkt het niet hol daar binnen?
Dagi schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:04:
Na vele adviezen op GoT ben ik vandaag naar een speciaalzaak geweest en de tijd genomen om mijn favoriete speakers uit te kiezen. Na 1 uur Eagles geluisterd te hebben heb ik dus veel commerciele merken achter mij gelaten (denk aan B&W, Mission, Canton, KEF) en besloot uiteindelijk voor de KLIPSCH. Nu zegt de merk Klipsch mij helemaal niets. Ik kwam eigenlijk voor de KEF IQ9 maar de verbleek naast deze. Er kwam totaal geen informatie uit terwijl de Klipsch zeer gedetailleerd en warm klonk.

Maar goed, wat mij verbaasde was dat de verkoper mij al vanaf het begin richting de Klipsch pushte. Hij gaf aan dat heel veel mensen nadat zij geblindoekt naar de speakers luisterden uiteindelijk voor de Klipsch kozen.

Hier een url
http://www.klipsch.com/wo...oducts/details/rf-62.aspx

Nu ben ik heel erg benieuwd naar jullie mening over de Klipsch? is it HOT or NOT? :)

Tweede stelling: De verkoper gaf dat zij de Klipsch speakers hebben aangepast. Zij hebben dus van Klipsch de goedkeuring gekregen om de speakers aan te passen zodat het voller geluid zou produceren. Ik vond dit erg vreemd klinken. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een fabrikant hiermee akkoord gaat. Kan dit waar zijn of is het een broodje aap?

Klipsch is een groot Amerikaans merk, overige merken die je noemde zijn volgens mij allemaal (van origine) Europees. Over het algemeen zijn Europese merken wat ingetogener van klank terwijl Amerikaanse luidsprekers er wat meer uitbundig klinken.

Dat maakt de ene niet beter dan de ander, het is een kwestie van smaak. Het verklaart wel dat deze eruit sprong wanneer vergeleken met de overige luidsprekers. Kijk uit dat deze verkoper je niet naar de mond praat en dat de opstelling identiek is voor alle luidsprekers. Ga wellicht nog eens luisteren bij een andere zaak, daar hebben ze wellicht nog andere merken (Monitor audio, Dali enz). Als Klipsch voor jou dan nog het best klinkt gewoon kopen die hap.

[Voor 48% gewijzigd door PHiXioN op 12-01-2008 20:16]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dagi schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:04:
...

Ik weet dat de winkelketen Hobo-hifi ook een 'eigen' speaker in het aanbod heeft zitten: Klik hier
In dit geval dus door Dali aangepast aan de wensen van Hobo.
Dat betekent niet meteen dat 'jouw' winkel het dus ook met Klipsch mag, maar het is dus niet geheel onwaarschijnlijk.

Life is not about specs, it is about joy!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Misschien rare vraag, maar verkopen ze die speakers dan ook gemodificeerd? Want als ze gewoon standaard speakers zouden verkopen lijkt het in mijn ogen op oplichterij, maargoed, dat ben ik. :P

Wazzup?

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

bartvl schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:15:
[...]

Ik weet dat de winkelketen Hobo-hifi ook een 'eigen' speaker in het aanbod heeft zitten: Klik hier
In dit geval dus door Dali aangepast aan de wensen van Hobo.
Dat betekent niet meteen dat 'jouw' winkel het dus ook met Klipsch mag, maar het is dus niet geheel onwaarschijnlijk.
Bedankt :)
Ik vond het echt onwaarschijnlijk maar nu ik dit lees zou het dus prima kunnen :)

Ik heb de website gevonden van de speciaalzaak waar ik vandaag was:
http://www.audiohome.nl/home.html
Voor degene die nog nooit bij Audiohome is geweest, en dus ook niet bekend is met onze werkwijze en filosofie, volgt hier een korte kennismaking met de man achter Audiohome, Walter Nowak.
Walter Nowak is de oprichter en al ruim 27 jaar ook de eigenaar van Audiohome. Hij bezoekt, door zijn drang om alles te willen weten over audio/video, sinds 35 jaar alle belangrijke nationale en internationale vakbeurzen (plusminus 20 per jaar), leest circa 20 vakbladen per maand en heeft meer dan 32 jaar intensieve praktijkervaring met de betere audio- en videoapparatuur.
Hij wordt bijgestaan door een team van enthousiaste en vakkundige medewerkers met 15 tot 20 jaar ervaring. Zodoende heeft Audiohome een know-how opgebouwd die rustig uniek genoemd mag worden.

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

RBH schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:23:
Misschien rare vraag, maar verkopen ze die speakers dan ook gemodificeerd? Want als ze gewoon standaard speakers zouden verkopen lijkt het in mijn ogen op oplichterij, maargoed, dat ben ik. :P
Ja ze verkopen het juist alleen gemodificeerd. Dat verklaart denk ik ook waarom ze duurder zijn dan concurrenten. :)
Ik dacht dat het een verkooppraatje was om de verschil in prijs goed te praten maar het blijkt dus echt te kunnen. Ik vraag mij dan alleen af wat zij dan allemaal hebben aangepast en hoe komt dat Klipsch dit niet zelf doet? :+

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

PHiXioN schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:06:
[...]
Klipsch is een groot Amerikaans merk, overige merken die je noemde zijn volgens mij allemaal (van origine) Europees. Over het algemeen zijn Europese merken wat ingetogener van klank terwijl Amerikaanse luidsprekers er wat meer uitbundig klinken.

Dat maakt de ene niet beter dan de ander, het is een kwestie van smaak. Het verklaart wel dat deze eruit sprong wanneer vergeleken met de overige luidsprekers. Kijk uit dat deze verkoper je niet naar de mond praat en dat de opstelling identiek is voor alle luidsprekers. Ga wellicht nog eens luisteren bij een andere zaak, daar hebben ze wellicht nog andere merken (Monitor audio, Dali enz). Als Klipsch voor jou dan nog het best klinkt gewoon kopen die hap.
Hey, jij kent dus echt de merk want je verteld precies hetzelfde. _/-\o_
Volgens hem zijn ze bij Klipsch 60 jaar bezig met het verfijnen van hun speakers en dat Klipsch vaak wordt gekozen door bioscopen. En het klonk inderdaad meer uitbundig dan de andere speakers.
Ik voelde mij echt AANWEZIG in een concertzaal toen 'Hotel California' speelde. Daarna hebben we naar een DVD gekeken en daar was het alweer raak.

De Klipsch speakers wogen volgens hem 40kg. Dit kwam grotendeels door de extra grote (en vooral zware) magneet.

Ik ga je advies volgen en volgende week bij RAF luisteren. Ik zal eerst vragen of ze ook de Klipsch in hun assortiment hebben want ik wil dan een eerlijke vergelijking kunnen maken. :)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:44
Ik zou niet echt onder de indruk raken van de beschrijving op audiohome.nl, sterker nog, ik zou er eerder wantrouwig van worden. Uiteindelijk gaat het om het luisteren van muziek en niet om technische kennis. Dat de beste man 20 vakbladen per maand leest is leuk voor hem, maar daar heb jij niets aan. Die bladen zijn ook nog eens niet-onafhankelijk, aangezien de sponsors dezelfde bedrijven zijn die de spullen bouwen. Verder is het geen rocket science om iemand een instapmodel luidspreker van de meer gangbare merken te verkopen. Klipsch is ook een gangbaar merk.

Dat Klipsch in bioscoopzalen gebruikt wordt (al heb ik het nog niet gezien) zou verder ook niet moeten uitmaken. Die halen zowiezo producten uit een professionele range, waardoor het moeilijk vergelijken is.

Maar goed, als je gaat luisteren zou ik proberen blind te luisteren en vergelijken en je niet gek laten maken met feitjes, specs en historie.

Verder hebben ze Klipsch en kan je hier zien wat ze nog meer hebben:

http://www.raf.nl

[Voor 4% gewijzigd door PHiXioN op 12-01-2008 20:47]

• Bluto
Tha_Butcha schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:33:
[...]

Check deze,is wel handgeschilderd:
http://www.innovativeart.de/ebay/L142_1B_100x75.jpg

http://www.innovativeart.de/ebay/L142_4_100x75.jpg

When creating this amazing painting our artist used only the finest materials and attend to highest quality. The first-class, strong canvas is handpainted with best acrylic and also the edges are neatly painted. The artwork is stretched on premium wood frame whith a special gallery size of 3,8 cm depth and receives thus its exclusive character. As the painting is delivered ready-to-hang you will develop a new awareness of life while looking at it and the place you decorate the painting with receives an extraordinary ambience.

All of these paintings are part of a limited edition that is limited to 100 pieces. Every artwork gets handed over with a special certificate of authencity.
Ook voor een prikkie kunnen scoren. _/-\o_
Trouwens,deze worden kompleet gemonteerd afgeleverd,de drieluiken moet je in elkaar zetten.

[Voor 5% gewijzigd door Bluto op 12-01-2008 20:48]

• Bluto
En nu met zun alle de prijzen opdrijven...

• Lulukai
  • Laatst online: 09-06 05:55

Lulukai

God's gift to women

Bluto schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:46:
[...]

Check deze,is wel handgeschilderd:
[afbeelding]

[afbeelding]

....

All of these paintings are part of a limited edition that is limited to 100 pieces. Every artwork gets handed over with a special certificate of authencity.
Ook voor een prikkie kunnen scoren. _/-\o_
Trouwens,deze worden kompleet gemonteerd afgeleverd,de drieluiken moet je in elkaar zetten.
Dat bedoelde ik dus met mijn post op de vorige pagina. Een schilderij met de hand gemaakt voor 20 euro?! Heb je de jouwe al onvangen?

.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zo is het nu:

[afbeelding]

Sony 46D3500 LCD TV
Heej, da's grappig. Ik zit te kijken naar een Full HD-scherm van 42 of 46 inch, en deze staat ook op m'n lijstje. Nou snap ik dat je na een uitgaaf van 1800 euro niet staat te springen om 'm af te kraken, maar ik wil graag weten hoe hij bevalt (via DM bijvoorbeeld). :)

Verder; ik neem aan dat je huiskamer nog wat meer wordt ingericht? Het is nog wat kaal. ;)

Anoniem: 240424

Beste mensen,

ben nu een poosje aangemeld als lid op dit forum en kwam dit draadje tegen nu leek het me leuk om ook mijn set met jullie te delen en een korte visie op de toekomst :)

Hier onder vind je:

Sony vhs (SLE-SE60)
Sony dvd (wordt nog aangevuld/vervangen door Sony QS dvp-ns900 DVD/SACD)
Sony reciever (STR-DB 930 QS)
TV: Lg 73cm breedbuis (wordt vervangen door Plilips plasma 107cm)
Voorspeakers: zelfbouwers met set philps drivers
Center: Jbl
Achter: Sony prutdingen (moeten altijd nog worden vervangen maar geen tijd)

Alle plaatjes Klikbaar.

Hieronder de situatie in mijn nieuwe huis (Under construction)
Let ook op de nieuwe zelfbouw voorluidsprekers incluis stands(afgeleid van de SEAS Odin mk2)
ze zijn overigens nog niet helemaal af (de kanten nog affrezen onder 45 graden en nog mooi hoogglans kleurtje geven :P

Groeten Harm.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 240424 op 12-01-2008 22:44]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:42

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo is het nu:

[afbeelding]

Te zien zijn:

Sony 46D3500 LCD TV
Diyeden D/A convertor

Is het wel slim om die 360 daar zo op die speaker te zetten met de trillingen van die speakers enzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Abbadon
  • Laatst online: 15:50
Leuk zo met die schouw :) Ben benieuwd hoe het er uitziet als het helemaal klaar is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee