i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/
Van:

Naar:

Oftewel een nieuw huis

Uiteraard komen de fronts nog te hangen. De center heb ik ook achter de televisie geplaats i.v.m ruimte.
Specs:
2x Mordaunt Short 904
2x Mordaunt Short 902
1x Mordaunt Short 905
Subwoofer: Komt nog!
1x UPC Mediabox DVR
1x HTPC om HD films / Blu-ray etc af te spelen
1x Marantz Receiver
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Daar kan ik heel kort over zijn in vanuit mijn punt: Nee.Fronts Mordaunt & Short 908 (het oudere model uit 2001 klinken beter dan de 908i's m.i)
De 908i's vind ik VEEL beter klinken dan de oude versie. Laatst heb ik ze alle twee beluisterd bij een audiozaak. Ben ook een upgrade van plan voor mijn fronts.
Leuk allemaal hoor, maar waarom zet je je grote speakers niet als fronts en de kleinere niet als rears?Possible schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:15:
Zoals belooft, de fotos:
Van: [afbeelding]
Naar:
[afbeelding]
Oftewel een nieuw huis
Uiteraard komen de fronts nog te hangen. De center heb ik ook achter de televisie geplaats i.v.m ruimte.
Specs:
2x Mordaunt Short 904
2x Mordaunt Short 902
1x Mordaunt Short 905
Subwoofer: Komt nog!
1x UPC Mediabox DVR
1x HTPC om HD films / Blu-ray etc af te spelen
1x Marantz Receiver
Ik ga zoizo nog wel een keer luisteren, maar misschien is er iemand die nu al zecht de 912 is waardeloos of juist veel beter.
@hieronder
Dat de 902i goed klinkt weet ik. Wat ik al zij ik heb ze als fronts staan. En ben er zeer tevreden over, maar mag nog wel een tikkie meer bass hebben. Daarom ben ook naar de 912 aan het kijken.
En de 905i center klinkt ook heerlijk, maar overstemt men fronts wel een beetje. Er zit net een tikje meer bass in de 905i, maar als ik het vollume op men receiver voor de center aanpas vormen de voorste drie speakers een mooi geheel.
[ Voor 35% gewijzigd door kippy op 14-12-2007 21:02 ]
Verwijderd
Aan de 902i's heb je sowieso geen miskoop. Ik vindt hem zelf ook echt heel lekker klinken (heb hem hier ook staankippy schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:17:
Heeft iemand hier al wel eens de Mordaunt short 902i naast de 912 gehoord. En zo ja wat was de ervaring? Heb zelf de 902i als front en klinkt heerlijk, maar wil eigenlijk wel een keer men oude dual speaker die nu als rear hangen er uit gooien. Dus misschien de 912 als nieuwe front.
Ik ga zoizo nog wel een keer luisteren, maar misschien is er iemand die nu al zecht de 912 is waardeloos of juist veel beter.
Verwijderd
Zonde dat je alles waar je eerst nog de ruimte voor had, nu zo knullig wegwerkt. Als je de ruimte er niet voor hebt dan kan je het alsnog anders oplossen. Nu lijkt alles in een hoekje te zijn geveegd.Possible schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:22:
Omdat daar de ruimte er helaas niet voor is... De deur zit namelijk in de weg
Niet om het af te branden, maar ik vind het gewoon zonde van je hardware. Ik had de kamer anders gesitueerd
Die BNS speakers zien er echt geweldig uit. Ben nog steeds een fan van B&W maar het blijft prijzig spul.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 20:19 ]

Dit setje B&W DM7s is 1 jaar ouder dan ik (ze zijn uit 1979) en heeft 26 jaar bij m'n ouders in de woonkamer gestaan. Nu staan ze bij mij op m'n studentenkamertje. Ze hangen aan een harman/kardon 6500:

Nu luister ik ongeveer een maandje of 3 naar dit setje en ik moet zeggen, je wordt er vervelend verwend van als je zoiets niet gewend was. Zoverre zelfs dat muziek luisteren in de woonkamer steeds meer een crime werd (logitech 5.1 surround setje van de huis PC die we ook voor muziek gebruiken). Daarom werd het tijd voor een update:

Op marktplaats vond ik een set B&W DM220s die mooi matchen met mijn DM7s. Die staan nu sinds gister in de woonkamer aan een Sony STR-AV270 die we nog in de kast hadden liggen.
Nu is dit uiteraard nog geen home cinema set. Doel is om op het moment dat ik het studentenhuis verlaat en een burger wordt deze collectie uit te bouwen naar een leuk surround setje, door een degelijke surround amp, center en sub te kopen en de DM7s als front en de DM220s als rears te gebruiken. Ik heb er nog een jaar voor
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Nieuwe kabel tussen dvdspeler en versterker gekocht, klinkt stukken beter

Andere kabels komen stuk voor stuk nog aan de beurt
Denon PMA 500AE Versteker:

Mijn nieuwe speakers van dichtbij (Klipsch Synergy B2)

En mijn oplossing voor het hebben van 2 versterkers en 1 paar speakers:
een simpel switchkastje:

Ben tot nog toe zeer tevreden met de klipsch speakers, al missen ze wel wat laag maar dat is niet zo vreemd, ze gaan maar tot 60hz gelukkig hebben we voor de films een subwoofertje staan
Midden en hoog is echt zeer overtuigend en véél beter dan de jamo zuiltjes die ik had staan.
Verwijderd
Zou je me kunnen vertellen wanneer je die gehaald hebt bij de Ikea, heb de gehele site doorgekeken maar kan deze combinatie niet vindeniop tha man schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:31:
Dan moet je even zoeken op ikea naar: bovendelen kast (of ladenblok ofzo), die heb ik ook genomen, zat met hetzelfde probleem als jij. deze verkopen ze in 2- en 1delig (ik heb een 1, en een 2deel)
[afbeelding]
alleen geen wieltjes..
Hij heeft deze:Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:17:
[...]
Zou je me kunnen vertellen wanneer je die gehaald hebt bij de Ikea, heb de gehele site doorgekeken maar kan deze combinatie niet vinden

en deze:

naast elkaar staan in het wit. Zijn elementen uit de Besta-serie van Ikea.
Bij mij is de kogel ook de kerk. Vanaf morgen staat deze:

bij mij thuis. Ik kan er helaas geen HTPC in kwijt, dus daar moet nog wat op verzonnen worden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Kwa ruimte ben er ik wel vooruit op gegaan. Ik merk namelijk niet zo heel veel verschil tussen de rears en de fronts. De fronts ga ik uiteraard netjes ophangen en de center ook. Op deze manier ontstaat er nog goed geluid. Als alles klaar is post ik wederom nieuwe fotosVerwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:18:
[...]
Zonde dat je alles waar je eerst nog de ruimte voor had, nu zo knullig wegwerkt. Als je de ruimte er niet voor hebt dan kan je het alsnog anders oplossen. Nu lijkt alles in een hoekje te zijn geveegd.
Niet om het af te branden, maar ik vind het gewoon zonde van je hardware. Ik had de kamer anders gesitueerd
Die BNS speakers zien er echt geweldig uit. Ben nog steeds een fan van B&W maar het blijft prijzig spul.Toch binnenkort maar is luisteren naar die BNS
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Auw auw auw... Geld in een set en kabels investeren en er dan zo'n brak kastje voor line-signalen als speakerswitch tussen hangenMetro2002 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:12:
En mijn oplossing voor het hebben van 2 versterkers en 1 paar speakers:
een simpel switchkastje:
[afbeelding]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zo'n kastje heb ik ook gehad. Als je goed luistert hoor je uit je speakers twee signalen komen. Hard het signaal wat je gekozen heb en zacht het signaal van de tweede ingang.Exirion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:03:
[...]
Auw auw auw... Geld in een set en kabels investeren en er dan zo'n brak kastje voor line-signalen als speakerswitch tussen hangenIk ken die dingen en je wilt niet weten wat voor draad er van binnen in zit. Plus dat de schakelaar niet bedoeld is om stromen te schakelen. Een beroerde oplossing dus
Uit ellende had ik toen eindelijke een reden om een andere versterker te halen. Nu bijna vijf jaar later ben ik nog ontzettend blij met mijn yamaha versterker .
Weet je wat
Ik heb de dm220 ook ooit gehad, vond dit altijd een van de mindere speakers van alle speakers die ik gehad heb. In mijn herinnering erg dof klinkend, of verstopt. Ook de bas was totaal niet strak. Destijds zijn er toch flink veel van verkocht, ik heb me eraan miskocht.Acolyte57 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:46:
Op marktplaats vond ik een set B&W DM220s die mooi matchen met mijn DM7s. Die staan nu sinds gister in de woonkamer aan een Sony STR-AV270 die we nog in de kast hadden liggen.
[ Voor 73% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 15-12-2007 10:13 ]
Tja ideaal is het niet natuurlijk maar een andere oplossing zou ik zo even niet zo snel weten (behalve 2 speakersets neerzetten of een peperdure 5.1 receiver kopen die ook goed stereoweergave heeft)Exirion schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:03:
[...]
Auw auw auw... Geld in een set en kabels investeren en er dan zo'n brak kastje voor line-signalen als speakerswitch tussen hangenIk ken die dingen en je wilt niet weten wat voor draad er van binnen in zit. Plus dat de schakelaar niet bedoeld is om stromen te schakelen. Een beroerde oplossing dus
@4pox Last van de andere versteker heb ik uiteraard niet omdat ik maar naar 1 versterker tegelijk luister.
Wat zouden jullie als suggestie hebben dan?
edit: heb het ding nog even opengeschroefd:

Ik vind het eigenlijk wel meevallen.

[ Voor 20% gewijzigd door Metro2002 op 15-12-2007 11:00 ]
Dat ding heb ik dus ook en werkelijk waar: ik heb de 2e nu al versleten want die dingen zakken door. Ik heb een Sony 70cm beeldbuis geval die schoon aan de haak zo'n 65 kilo weegt, maar dat ikeaprulding zakt elke keer doordeepbass909 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 02:01:
[...]
[afbeelding]
bij mij thuis. Ik kan er helaas geen HTPC in kwijt, dus daar moet nog wat op verzonnen worden.
Dat terwijl er 100 kilo op moet kunnen staan, meer mensen die daar last van hebben?
Ik heb precies zo'n kastje ergens liggen en misschien maak ik nog wel even een foto van de binnenkant. Daar hadden ze echt enorm dun draad gebruikt, wat opzich ook niet erg is bij line-signalen. Ik denk dat de fabriek alle kabel gebruikt die ze maar goedkoop genoeg op de kop kunnen tikkenMetro2002 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:39:
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hier wat foto's van mijn spul:

Hier een close up (receiver is echt huge

En hier wat kabeltjes:

De afstandsbedieningen en mijn koptelefoon:

Specs:
Receiver: Yamaha RX-V440RDS, 6+1 x 110watt
Dvd speler: Sony DVP-NS32
Speakers: Skytronic 150watt kisten
Speakerkabel: 2x 1,5mm gewone audiokabel
High Quality 2x rca kabel voor tussen dvd en receiver
Composiet: cheap ass kabel met verloopplug naar s-video op tv kaart
Tv-kaart: Pinacle PCTV110i
Computer: HP M8060
Beeldscherm: 19inch breed Videoseven
Koptelefoon: Creative HQ1300
Leuk setje en ik ben er erg wijs mee. En het knalt ook aardig goed op 12m2, ouders waarschuwen me al ervoor.
Speakers wil ik nog wel een keer vervangen door betere en duurdere maar en kwa geld schiet het niet op en ik heb nog nauwelijks plek hier. Verder staat er nog niks op de planning om vervangen te worden.
Edit, meer info en foto's staan op mijn site: http://www.joopiesplace.nl/audio.html
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Groene kamer, ik dacht dat ik de enige zou zijn!webraiderweb schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het zijn wel al oude foto's (binnenkort eens nieuwe maken , want er is weeral vanalles veranderd)
Surroundset : Logitech Z5500
Verder heb ik wel een iets recenter filmpje: URL

Hier dan eindelijk wat foto's van mijn woonkamer, allemaal clickable voor een grotere foto:

En als het donker is:

En de specs van de apparaatjes:
- TV: LG 42PC1RR plasma (met ingebouwde DVR)
- Receiver: Sony STR-DB795 7.1
- Speakers: Sony SA-VE356 6.1
- Console1: Xbox360 + 500GB external HD voor de WMV-HD 720p/1080p films
- Console2: Nintendo Wii (niet op foto)
- Settopbox: UPC Digital
- Remote: Harman Kardon TC30
Van de 6.1 speakerset heb ik de rear-center overigens niet in gebruik. Ik kon de set een paar jaar geleden voor een fractie van de nieuwprijs kopen, splinternieuw in de doos, maar de 6e speaker vind ik vrij nutteloos. De set werkt in ieder geval echt goed.
We hebben erg veel lichtinval in het appartement, vandaar ook overgestapt van lichte linnen naar andere gordijnen die vrijwel geen licht doorlaten. TV/films kijken is dan ook overdag een genot.
Ik zoek nog even een foto op van de oude situatie, hopelijk wordt het verschil goed duidelijk. De opstelling was toen dat de TV op de plaats van de kast stond en de kast op de plaats van de TV. Ook hing de TV nog niet aan de muur en stond deze op een verrijdbaar Ikea meubel. Na de verandering en het ophangen en andere Ikea-meubeltjes is het er echt veel beter op geworden! Ik ben in ieder geval extreem blij met het nieuwe resultaat!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
je hebt het middenste dingetje wel ertussen staan?JottemJ schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:51:
[...]
Dat ding heb ik dus ook en werkelijk waar: ik heb de 2e nu al versleten want die dingen zakken door. Ik heb een Sony 70cm beeldbuis geval die schoon aan de haak zo'n 65 kilo weegt, maar dat ikeaprulding zakt elke keer door![]()
Dat terwijl er 100 kilo op moet kunnen staan, meer mensen die daar last van hebben?
Ik denk dat die 100 kilo niet enkel voor de bovenste plank maar icm met de lades en de plank voor de apparatuur eronder.
Mijn tv weegt ongeveer 35 kilo (ook 70cm) en die houdt hem nu toch al een maand of 2
Er zijn htpc cases die 14cm hoog zijn, die zouden er wel in passen toch. Dan heb je nog 2cm speling.deepbass909 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 02:01:
[...]
[afbeelding]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik hoorde mijn computer signaal gemixt met het signaal wat toen uit mijn MD deck kwam. Dat was toen vrij ranzig. Ik heb het kastje nooit open gemaakt. Ik heb hem gekocht in een periode dat ik een versterker had met maar 1 ingang. Ik had pech met mijn kastje. Gelukkig heb ik het nog goed kunnen verkopenMetro2002 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:39:
[...]
Tja ideaal is het niet natuurlijk maar een andere oplossing zou ik zo even niet zo snel weten (behalve 2 speakersets neerzetten of een peperdure 5.1 receiver kopen die ook goed stereoweergave heeft)
@4pox Last van de andere versteker heb ik uiteraard niet omdat ik maar naar 1 versterker tegelijk luister.
Wat zouden jullie als suggestie hebben dan?
[afbeelding]
Ik vind het eigenlijk wel meevallen.Okee, het kan beter maar het zijn ook weer geen héle dunne draadjes en het is ook maar een kort stukje natuurlijk. Kan er wellicht nog wat dikkere kabels in solderen maar om heel eerlijk te zijn hoor ik echt niet dat dat ding ertussen hangt.
Verwijderd
En als het donker is

Graag had ik es geweten wat voor lamp of lampen gebruikt achter je TV ?
IK vind dit wel prachtig vandaar
Mijn oplossing: maak flink wat gaten in de achter- en bovenkant en stop hem in een lade:deepbass909 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 02:01:
Ik kan er helaas geen HTPC in kwijt, dus daar moet nog wat op verzonnen worden.

Toegegeven, ik heb hier alleen een oude laptop als mp3-jukebox, maar voor andere pc's zal het toch ook wel werken?
Die reactie heb ik meer op internet gezien; ik kan er simpelweg over zeggen dat ik nog niet in staat ben dat te horen. Hiervoor dacht ik dat ik het prima voor elkaar had met een setje Creative surround boxjes op m'n kamer... Iedereen moet z'n eerste hifi stapjes ergens mee zettenJAHRASTAFARI schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:12:
Ik heb de dm220 ook ooit gehad, vond dit altijd een van de mindere speakers van alle speakers die ik gehad heb. In mijn herinnering erg dof klinkend, of verstopt. Ook de bas was totaal niet strak. Destijds zijn er toch flink veel van verkocht, ik heb me eraan miskocht.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ben nu wat aan het kijken naar andere speakers, liefts zuiltjes die vrij smal en hoog zijn.
Maar of ze zijn sterves duur of ze hebben verkeerde aansluitingen of allemaal dat soort ongein. Iemand een tip voor een goede online shop waar je goed kan rondkijken?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Die verlichting heb ik bij de Ikea gekocht. Het was een blauwe ledverlichting, maar volgens mij nu nog alleen verkrijgbaar in wit. Ik heb er 2 sets van gekocht en die 2 sets in 1 circuit gezet. En dan simpel met dubbelzijdig plakband op de achterkant van de TV geplakt, links, boven en rechts. De onderkant ging niet echt lekker en het is ook niet nodig:Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:43:
[...]
[afbeelding]
Graag had ik es geweten wat voor lamp of lampen gebruikt achter je TV ?
IK vind dit wel prachtig vandaar

En hier nog even de vergelijking hoe de woonkamer was:

En hoe hij dus nu is geworden:

Het oogt ook veel groter en de TV en audio staan nu ook lekker centraal en vallen goed op. Daar doen we het allemaal voor
Ramon schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:00:
[...]
je hebt het middenste dingetje wel ertussen staan?
Ik denk dat die 100 kilo niet enkel voor de bovenste plank maar icm met de lades en de plank voor de apparatuur eronder.
Mijn tv weegt ongeveer 35 kilo (ook 70cm) en die houdt hem nu toch al een maand of 2
[...]
Er zijn htpc cases die 14cm hoog zijn, die zouden er wel in passen toch. Dan heb je nog 2cm speling.
Ik heb dit meubel vandaag gekocht en staat al in m'n huis. Dus mag ik ook m'n home entertainment system laten zienDJ Henk schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:36:
[...]
Mijn oplossing: maak flink wat gaten in de achter- en bovenkant en stop hem in een lade:
[afbeelding]
Toegegeven, ik heb hier alleen een oude laptop als mp3-jukebox, maar voor andere pc's zal het toch ook wel werken?

Mijn top HiFi cd/radio systeem ;):

(iRiver SlimX iMP450)
En top-notch speakersystem

(Trust Soundwave 240)
Wat betreft het extra vak, op het moment zitten er nog 2 lades in, maar ik heb bij Ikea de scharnieren besteld van de middelste kleppen die in dit meubel zitten:

Deze klappen naar voren open, en ik wil die scharnieren achter een front van 1 van de lades zetten. Zo kan ik een extra vak creëren, zonder dat het meubel qua uiterlijk veranderd. Daar kan straks perfect een HTPC achter.
[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 15-12-2007 22:25 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
ben zelf ook op zoek naar zoiets...(ivm center speaker)
Ik heb niet die rode, ga alleen onderdelen daarvan gebruiken (heb ik los bij de Ikea besteld).
Die vakken zijn niet echt hoog, ik geloof dat ze 60cm breed zijn en zo'n 15cm hoog, misschien nog lager.
@Paquito
Deze heb ik ook ooit gekocht voor een 486... Later zijn er andere woofertjes in gekomen (deze zaten in m'n huidige speakers, die van mooi zwart hout zijn, alleen de woofers hadden een gouden dome

Ze doen inmiddels al een maand of 4 dienst (samen met die discman) als radio in m'n nieuwe huis. En ik moet helaas toegeven dat ze nog niet eens zo slecht klinken... Inmiddels is trouwens de versterker niet echt super meer, soms valt het geluid op, en dan helpt alleen een klap op de speaker nog. Morgen komt m'n eigenlijke versterker er (Cambridge Azur 540R), maar ik heb nog geen speakers helaas...
Ik heb hetzelfde gedaan maar dan met Philips Lightstrips die RGB-LEDs bevatten en verschillende kleuren kunnen weergeven. Ook kunnen ze in een mode staan waarin ze steeds geleidelijk van kleur veranderen. Zal misschien dit weekend nog wat nieuwe foto's van m'n setup postenSmarron schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:28:
Die verlichting heb ik bij de Ikea gekocht. Het was een blauwe ledverlichting, maar volgens mij nu nog alleen verkrijgbaar in wit. Ik heb er 2 sets van gekocht en die 2 sets in 1 circuit gezet.
Vergis je niet in deze kast. De buitenkanten zijn 2 grote lades, de drie deurtjes in het midden klappen naar beneden open, dat zijn dus vakken.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:29:
wat zijn de binnen maten van jou rode kast??
ben zelf ook op zoek naar zoiets...(ivm center speaker)
Terwijl het dus lades lijken in het midden en deurtjes aan de buitenkanten.......
Voor mij reden om andere Ikea spullen te gebruiken.
This footer is intentionally left blank
Je hoort het niet als dat ding er tussen hangt, maar een nieuwe signaalkabel (audiovoodoo) is wel extreem veel beter? Weet je 100% zeker dat je jezelf niet voor de gek houdt?Metro2002 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:39:
[afbeelding]
Ik vind het eigenlijk wel meevallen.Okee, het kan beter maar het zijn ook weer geen héle dunne draadjes en het is ook maar een kort stukje natuurlijk. Kan er wellicht nog wat dikkere kabels in solderen maar om heel eerlijk te zijn hoor ik echt niet dat dat ding ertussen hangt.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
JvS schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:11:
Je hoort het niet als dat ding er tussen hangt, maar een nieuwe signaalkabel (audiovoodoo) is wel extreem veel beter? Weet je 100% zeker dat je jezelf niet voor de gek houdt?
Verwijderd
Iriver is echt een goed merk! Ook die cd speler (heb ik gehoord) klinkt echt heel lekker. Jammer dat je zo'n troep er aan hangt. Koop een mooie versterker + speakers en je bent een hoop blijer.deepbass909 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:23:
[...]
[...]
Ik heb dit meubel vandaag gekocht en staat al in m'n huis. Dus mag ik ook m'n home entertainment system laten zien(*klique* voor groter)
[afbeelding]
Mijn top HiFi cd/radio systeem ;):
[afbeelding]
(iRiver SlimX iMP450)
En top-notch speakersystem
[afbeelding]
(Trust Soundwave 240)
Wat betreft het extra vak, op het moment zitten er nog 2 lades in, maar ik heb bij Ikea de scharnieren besteld van de middelste kleppen die in dit meubel zitten:
[afbeelding]
Deze klappen naar voren open, en ik wil die scharnieren achter een front van 1 van de lades zetten. Zo kan ik een extra vak creëren, zonder dat het meubel qua uiterlijk veranderd. Daar kan straks perfect een HTPC achter.
Verwijderd
Ik heb ze gisteren bij de Ikea gehaald (nooit weer op zaterdag)deepbass909 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 02:01:
[...]
Hij heeft deze:
[afbeelding]
en deze:
[afbeelding]
naast elkaar staan in het wit. Zijn elementen uit de Besta-serie van Ikea.
[afbeelding]
Volgeng weekend gaan we verhuizen en dan zal ik wat pics schieten
Verwijderd
Nu hebben we toch nog een klacht hierover: Wanneer we een kwaliteits dvd afspelen (Hero, T3, James Bond) ziet het enorm korrelig uit. Het is gewoon niet scherp. Waar kan dit aan liggen?
Zijn set:
Harmon Kardon HK 137 versterker
Harmon Kardon DVD 37 dvd speler
Sharp 32" lcd scherm (720p)
Alles is aangesloten via een OEHLBACH kabel (hdmi en kabels van de versterker).
Is dit normaal? Ik vind dan mijn el cheapo dvd speler op een CRT scherm toch mooier..
Het is ook mogelijk dat TV nog allerlei "oppoets" functies heeft aan staan waardoor het beeld minder strak/scherp eruit ziet. Deze hebben vaak van die leuke door de marketing afdeling verzonnen namen als: digitale image crystalizer o.i.d.
[ Voor 21% gewijzigd door Erik070 op 16-12-2007 11:45 ]
Ik zou de stereo versterker als eindversterker aansluiten op je receiver. het enige nadeel daarvan is dat je in home cinema mode twee volumeknopjes moet hanteren. Het voordeel is dat de fronts in surround wat beter aangestuurd worden!Metro2002 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:39:
Tja ideaal is het niet natuurlijk maar een andere oplossing zou ik zo even niet zo snel weten (behalve 2 speakersets neerzetten of een peperdure 5.1 receiver kopen die ook goed stereoweergave heeft)
Verwijderd
Nee natuurlijk is dit niet normaal. Al helemaal niet bij een upscaling dvd speler, dat zou juist een verbetering moeten zijn. Je hebt je natuurlijk uitermate goed laten adviseren door zo'n geweldige mediamarkt verkoper?Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:31:
Een collega heeft gisteren een Harman Kardon home cinema set gekocht. We gingen hier naar luisteren en vonden het wel prima klinken en het zag er mooi uit.
Nu hebben we toch nog een klacht hierover: Wanneer we een kwaliteits dvd afspelen (Hero, T3, James Bond) ziet het enorm korrelig uit. Het is gewoon niet scherp. Waar kan dit aan liggen?
Zijn set:
Harmon Kardon HK 137 versterker
Harmon Kardon DVD 37 dvd speler
Sharp 32" lcd scherm (720p)
Alles is aangesloten via een OEHLBACH kabel (hdmi en kabels van de versterker).
Is dit normaal? Ik vind dan mijn el cheapo dvd speler op een CRT scherm toch mooier..
Mocht je foto's hebben, ik ben wel benieuwd ja! Waren die strips prijzig? Ik betaalde 40 euro per set en heb er 2 nodig gehad.Exirion schreef op zondag 16 december 2007 @ 09:46:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan maar dan met Philips Lightstrips die RGB-LEDs bevatten en verschillende kleuren kunnen weergeven. Ook kunnen ze in een mode staan waarin ze steeds geleidelijk van kleur veranderen. Zal misschien dit weekend nog wat nieuwe foto's van m'n setup posten
Die interlink is niet duurder dan 15 Euro hoor. Het ''voodoogehalte'' zal wel meevallen.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Ik ben Joris! Dit is mij eerst Post!

MP4-Filmpje
Doe-het-zelf oplossing +/- EUR 500,00
Gr Groene Joris
GTA VI - All aboard the hype train!!
ben zelf ook een beetje op zoek naar ervaring met buizen en dit lijkt een mooi apparaatje!
[ Voor 17% gewijzigd door smimic op 16-12-2007 16:15 ]
i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/
Of is dat incl scherm
Tubes....It's what make music music!
Welkom op GoT , gaaf gedaan, leuk dat filmpje erbij!Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:40:
Hallo,
MP4-Filmpje
Gr Groene Joris
Overigens wel een dure oplossing , maar dat zal wel in die pompjes etc zitten.
slimmehotspot.nl
Ik lees daar toch echt "klinkt veel beter". Laten we deze dan weer ouderwets op psychoacoustiek houdenBarry|IA schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:18:
@Jvs en Exirion:
Die interlink is niet duurder dan 15 Euro hoor. Het ''voodoogehalte'' zal wel meevallen.
Frontspeakers:

Rearspeakers:

Arcam AVP700 preamp en Arcam CD73 CD-speler:

Philips DVP9000S DVD-speler en Apple TV:

Eindversterkers, en Apple Airport Express voor audio streaming:

Playstation 3 naast de hele zut:

Philips 32" Cineos LCD TV:

Tussen voor/eindversterkers 3 paartjes DIY XLR met Neutrik pluggen en Prefer MGK-226 kabel:

De rest is redelijk geprijsd QED (analoog) en Oehlbach (digitaal) interlink, en 4mm2 koper/zilver kabel voor de speakers. Niks exotisch
[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 16-12-2007 19:57 ]
Verwijderd
Joris, welkom op tweakers! Kan jij mij vertellen waar jij de onderdelen voor de lift van je scherm vandaan hebt? Ben wel heel benieuwd, want ik voel de bob de bouwer binnenin al weer kriebelen!!!Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:40:
Hallo,
Plaatjes....
Gr Groene Joris

Je zult nog verbaast staan over de kwaliteit van deze speakers. Sinds ik de woofers heb vervangen en als interlinks Profigold eraan heb gehangen is het geluid echt vol en ruimte geworden.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:14:
[...]
Iriver is echt een goed merk! Ook die cd speler (heb ik gehoord) klinkt echt heel lekker. Jammer dat je zo'n troep er aan hangt. Koop een mooie versterker + speakers en je bent een hoop blijer.
Voor het gewone werk, filmpjes en zo, komt er een Cambridge Audio Azur 540R te staan, gekoppeld aan de bijbehorende DVD-speler (Cambridge Audio Azur 540D) met Monitor Audio RS6 of RS8 speakers (moeten nog aangeschaft worden). Maar dat gaat het natuurlijk nooit in kwaliteit halen bij het top setje wat er nu al staan.
Inderdaad, dat is invloed van een verkoper of een htforum memberJvS schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:47:
[...]
Ik lees daar toch echt "klinkt veel beter". Laten we deze dan weer ouderwets op psychoacoustiek houden.

Maar als je dit topic op Hear doorleest zul je nergens meer van opkijken
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Nee ik dacht het ook niet serieus hoordeepbass909 schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:46:
[...]
Je zult nog verbaast staan over de kwaliteit van deze speakers. Sinds ik de woofers heb vervangen en als interlinks Profigold eraan heb gehangen is het geluid echt vol en ruimte geworden.
Voor het gewone werk, filmpjes en zo, komt er een Cambridge Audio Azur 540R te staan, gekoppeld aan de bijbehorende DVD-speler (Cambridge Audio Azur 540D) met Monitor Audio RS6 of RS8 speakers (moeten nog aangeschaft worden). Maar dat gaat het natuurlijk nooit in kwaliteit halen bij het top setje wat er nu al staan.
spoiler:Wat denk je serieus? Dat dit echt m'n HiFi set is? Die discman is inmiddels al zo'n 3 jaar oud, als het niet ouder is, maar hij heeft radio. Hij ligt er nu al een maand of 4 en heeft al verschillende aanvallen van stof overleefd. Het is inderdaad een top discman, maar helaas ook groot in verhouding met m'n iPod, en dus is hij werkeloos geworden.
(Heb je alleen de woofer vervangen? of ook een crossover er ingeplaats etc?)
Die Iriver klinkt ook heerlijk, ik kan niet anders zeggen, maar een iPod is gewoon veel praktischer dan een discman. Hij is trouwens wel heel erg robuust, hij houdt het namelijk al langer vol dan welke Sony discman ook die ik heb gehad (ik heb er 4 gehad, die allen minimaal 1 keer in het eerste jaar defect gingen). Heel af en toe stop ik er nog wel een cd in waar ik echt even van wil genieten, en dan m'n Sennheiser CX300 dopjes of m'n HD480 II.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:31:
[...]
Nee ik dacht het ook niet serieus hoormaar mijn Iriver clix 2 klinkt min. 1000x zo goed als een ipod (mijn vorige mp3 speler). Echt heerlijk geluid. Het kan me bij jou niet voorstellen dat die Trust troep goed gaat klinken, wat je er ook mee doet. Maar dat kn bij jou natuurlijk anders zijn.
(Heb je alleen de woofer vervangen? of ook een crossover er ingeplaats etc?)
Ik heb die woofers niet opzettelijk in deze boxjes gestopt. Ik heb ooit andere pc-speakers gekocht die in een nette houten behuizing zetten, maar dezelfde woofer/tweeter config hebben. Die speakers klinken super, maar zodra je de stof eraf haalde, ontsierde een gouden dome het hele aangezicht van deze speakers. Vandaar dat ik de woofer heb verwisseld. Technisch gezien zijn het dus de originele woofers uit deze speakers die voor een upgrade hebben gezorgd van andere speakers en zitten hier de afdankers in.
Ik hoop dus binnen niet al te lange tijd m'n eigenlijke set te kunnen gaan gebruiken, dan kan ik eindelijk van goede muziek gaan genieten.
Ik ben zelf niet echt een kenner m.b.t deze apparatuur hier. Kijk alleen wat mee , maar echt.. je versterker ziet er gewoon té cool uit. Gewoon om al naar te kijken!. Klassesilitek schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:28:
Een update maar weer..aanschaf nieuwe Yaqin MC5881 a buizenbak..
Pas mooi in het rijtje
[afbeelding]
[afbeelding]
Slick gedaan Smarron, heb het nagenoeg hetzelfde, heb er alleen onder mn meubel ook 1 hangenSmarron schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:28:
[...]
Die verlichting heb ik bij de Ikea gekocht. Het was een blauwe ledverlichting, maar volgens mij nu nog alleen verkrijgbaar in wit. Ik heb er 2 sets van gekocht en die 2 sets in 1 circuit gezet. En dan simpel met dubbelzijdig plakband op de achterkant van de TV geplakt, links, boven en rechts. De onderkant ging niet echt lekker en het is ook niet nodig:
[afbeelding]
Moet zeggen dat dat blauw ook wel heel erg mooi is !

[ Voor 8% gewijzigd door v1nzent- op 16-12-2007 23:03 ]
Verwijderd
Hahahaha ja hij heeft het inderdaad gekocht bij de MM.Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:01:
[...]
Nee natuurlijk is dit niet normaal. Al helemaal niet bij een upscaling dvd speler, dat zou juist een verbetering moeten zijn. Je hebt je natuurlijk uitermate goed laten adviseren door zo'n geweldige mediamarkt verkoper?(aangezien MM veel HK spul in de aanbieding heeft)
Is HK geen degelijk spul dan? Hij heeft inclusief zijn kabels 900 euro hiervoor moeten betalen.
Toch aardig wat geld.
Zijn upscaler is inderdaad niet zo mooi. Ik vond het echt teleurstellend uitzien. Een heel simpel voorbeeld. Gisteren was op Ned3 Lord of the Rings. We vonden dit erg mooi uitzien op zijn upc digital box. Daarna wilden wij even testen dus pakten we zijn LOTR box erbij. Daar zag het inderdaad weer korrelig uit. Daarnaast kon hij het niet beeldvullend afspelen. Erg vreemd allemaal.
Ik kan hem ook niet adviseren waar het aan kan liggen. Nog tips?
Ik zou zeggen kom eens luisteren...Hoe klinkt tie? Een summiere uitleg..omdat geluid relatief is.smimic schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:14:
Mooie Buizenbak Silitek...... ik ben heel benieuwd hoe dat apparaatje klinkt![]()
ben zelf ook een beetje op zoek naar ervaring met buizen en dit lijkt een mooi apparaatje!
Stemmen en intrumenten vloeien de huiskamer in.
Alles goed geplaats..dus geen brij van muzikale klanken. Natuurgetrouw zodanig dat " Norah Jones" zowat fysiek aanwezig is
Dank u,..CoolTomino schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:38:
[...]
Ik ben zelf niet echt een kenner m.b.t deze apparatuur hier. Kijk alleen wat mee , maar echt.. je versterker ziet er gewoon té cool uit. Gewoon om al naar te kijken!. Klasse

Voorste buizen zijn VU meters..voor diegene die dat nog weten van de oude radio's van vroeger.
Ook wel " magic eye" genoemd.
Tubes....It's what make music music!
Mooie set! Wat voor (front) speakers zijn dat?Exirion schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:50:
Na een aantal wijzigingen in de loop der tijd maar weer eens een update van mijn set
Frontspeakers:
[afbeelding]
Rearspeakers:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tussen voor/eindversterkers 3 paartjes DIY XLR met Neutrik pluggen en Prefer MGK-226 kabel:
[afbeelding]
De rest is redelijk geprijsd QED (analoog) en Oehlbach (digitaal) interlink, en 4mm2 koper/zilver kabel voor de speakers. Niks exotisch
Hangt van de lengte af of je er veel van merkt...Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 00:40:
Is er trouwens een kwaliteitsverschil tussen Oehlbach en Monster cable?
Een HDMI kabel die vanuit een upscaling DVD-speler beeld moet overdragen moet maximaal 1.65 Gbps zien te verwerken. Dat moet voor geen van beide merken een probleem zijn.
Als je echter met bijvoorbeeld een Playstation 3 gaat kijken komt er opeens 5.57Gbps voor z'n kiezen, wat veel kabels toch niet leuk vinden, wat weer resulteert in sync fouten (haperingen in beeld) fractals en ruis. Ook al is het digitaal, met deze data-snelheden krijg je daar zeker last van (kijk maar naar gigabit netwerk, dat moet je ook niet met een cat 5 doen als je de volle kwaliteit wilt halen)
Maar laten we die discussie hier niet gaan starten, daar is al een draadje voor...
Wat je in ieder geval moet doen is de uitgang van je DVD-speler op dezelfde waarde instellen als je scherm. Dus niet op 1080 laten uitsturen. Dan is je DVD-speler aan het upscalen en je tv weer aan het downscalen. Dus twee keer kans op ruis.
Als je DVD-speler dus 720 uitstuurt zou het wel een stukje beter moeten zijn, maar het blijft een lage kwaliteit upscaler...
Ja, daar kun jij ook niks aan doen.
Wel mooi gedaan op deze manier, met je televisie. Is het ook nog te gebruiken als je een andere maat tv koopt?
Exirion schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:50:
Na een aantal wijzigingen in de loop der tijd maar weer eens een update van mijn set
Frontspeakers:
[afbeelding]
Rearspeakers:
[afbeelding]
Verwijderd
Nu kan er mooi een plantje op blijven staan. [/huisvrouwmodus]Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:52:
Leuk setje Joris, denk dat de afsluitenklep toch beter een schaniersysteem had kunnen hebben wat naar achteren klapt dan bovenop de tv blijven staan.. Maar het idee is geinig!
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
Waarschijnlijk 1 programeerbare..BasNation schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:34:
Wat ik me dan afvraag is hoeveel verschillende afstandsbedieningen je wel niet nodig hebt met een setup als die van Exirion.
Mooie set overigens exirion!
Mooie setup ! ArcamExirion schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:50:
Frontspeakers:
..
Rearspeakers:
..
..
Evenals de anderen vroeg k me af welke speakers het zijn ? En welke eindbakken ?
Verwijderd
na zolaaaang hier te hebben rondgekeken en vrijwel elke topic hierover heb doorgenomen is het tijd dat ik ook eens wat foto's plaats, hier zijn ze dan
http://picasaweb.google.nl/Tritserke...93778373303074
http://picasaweb.google.nl/Tritserke...93791258204978
zo ziet het er uit in de donkere........
http://picasaweb.google.nl/Tritserke...93804143106882
Verwijderd
http://picasaweb.google.nl/Tritserken/HtSetup
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 20:30 ]
EDIT
Te laat....
[ Voor 34% gewijzigd door WeirdEye op 18-12-2007 20:31 ]
Hoeveel denk je dat die 2cm kabel uitmaakt voor het geluidJvS schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:11:
[...]
Je hoort het niet als dat ding er tussen hangt, maar een nieuwe signaalkabel (audiovoodoo) is wel extreem veel beter? Weet je 100% zeker dat je jezelf niet voor de gek houdt?
Anyways, vandaag stands gebouwd (voorlopig eerst even 2 om te zien of het stond, stevig was ed)

Vind het resultaat niet eens erg tegenvallen dus ga binnenkort er nog 2 maken
[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 18-12-2007 21:07 ]
Heb ik geprobeerd maar zodra er een dvd gestart wordt met dolby digital of DTS dan wordt de preout uitgeschakeld van mijn 5.1 versterkerMadMod schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:52:
[...]
Ik zou de stereo versterker als eindversterker aansluiten op je receiver. het enige nadeel daarvan is dat je in home cinema mode twee volumeknopjes moet hanteren. Het voordeel is dat de fronts in surround wat beter aangestuurd worden!

Verwijderd
Verwijderd
Ik vind die Yaqin MC5881 het van hetsilitek schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:28:
Een update maar weer..aanschaf nieuwe Yaqin MC5881 a buizenbak..
Pas mooi in het rijtje
[afbeelding]
[afbeelding]
Een vraagje erover?
Het lijkt net of je installatie erboven een Audio/Video Receiver is van Harman Kardon klopt dat?
Zo ja staan er dan 2 versterkers?
Welke combinatie is dat precies?
Ikzelf heb de HARMAN/KARDON CINESTART200 AVR132 DVD27 SCS200.5
Is er dan ook een mogelijkheid om zo een Yaqin bij te plaatsen en zo ja zijn er winkels in belgïe waar deze kan wordden aangekocht of is dat enkel aankoopbaar via het internet?
Respect voor de accesoires als die drakenbeeldjes en dergelijke, zeer mijn smaak. Alleen jammer dat je best veel betaald voor een redelijk gedetailleerd beeld, maar it's worth it...Metro2002 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:59:
[...]
Anyways, vandaag stands gebouwd (voorlopig eerst even 2 om te zien of het stond, stevig was ed)
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind het resultaat niet eens erg tegenvallen dus ga binnenkort er nog 2 maken
En Mythbusters roeleert
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Die beeldjes zijn inderdaad best aan de prijs ja, maar gewoon elke keer 1 of 2 kopen en ineens heb je er best veelFeaR1986 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:10:
[...]
Respect voor de accesoires als die drakenbeeldjes en dergelijke, zeer mijn smaak. Alleen jammer dat je best veel betaald voor een redelijk gedetailleerd beeld, maar it's worth it...
En Mythbusters roeleert
Is het nog aan te raden ze te vullen met zand of kattenbakgrind of maakt dat niet veel uit?
[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 19-12-2007 08:46 ]
Machtige mooie set, maar ook gewoon alles machtig mooi afgewerkt. Hulde!Exirion schreef op zondag 16 december 2007 @ 19:50:
Frontspeakers:
[afbeelding]
Rearspeakers:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
HENG HENG
Verwijderd
Kuch kuch bullshit kuch. Maak maar eens een serieuze speaker open, daar zit absoluut een serieuze kabel tussen de ingang, het filter en van het filter naar de speaker. Bij mijn Aurum Cantus speakers zit daar gewoon 4 mm2 tussen. De Totem's (mani-2) van mijn pa zijn ook intern erg gezond bekabeld. Dat dat bij jou speakers misschien anders is...Metro2002 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:59:
Hoeveel denk je dat die 2cm kabel uitmaakt voor het geluidkom op. Wat voor snoer denk je dat er intern in een speaker gebruikt wordt? Echt geen vdh kabel ofzo hoor. Dat is ook gewoon maar een relatief dun kabeltje.
Ik geloof best dat jij geen verschil hoort en dat het ook amper tot niet hoorbaar is, zolang er maar goede componenten gebruikt worden (al twijfel ik daarover, als alle signalen ook door dat schakeldingetje gaan), maar laat ik je het voordeel van de twijfel geven.Metro2002 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:59:
[...]
Hoeveel denk je dat die 2cm kabel uitmaakt voor het geluidkom op. Wat voor snoer denk je dat er intern in een speaker gebruikt wordt? Echt geen vdh kabel ofzo hoor. Dat is ook gewoon maar een relatief dun kabeltje.
Waar ik zo om moet lachen is dat je extreem veel verschil meent te horen tussen audiosignaalkabels, maar dat je vervolgens wel zo'n ding ertussen laat zitten en dat voor jezelf gaat goedpraten. Vind ik gewoon mooi en typerend
JvS schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:08:
[...]
Ik geloof best dat jij geen verschil hoort en dat het ook amper tot niet hoorbaar is, zolang er maar goede componenten gebruikt worden (al twijfel ik daarover, als alle signalen ook door dat schakeldingetje gaan), maar laat ik je het voordeel van de twijfel geven.
Waar ik zo om moet lachen is dat je extreem veel verschil meent te horen tussen audiosignaalkabels, maar dat je vervolgens wel zo'n ding ertussen laat zitten en dat voor jezelf gaat goedpraten. Vind ik gewoon mooi en typerend. Daar mag je dan vervolgens zoveel
smilier op los laten als je wilt. Die is eigenlijk right-back-at-you
of
dus eigenlijk.
Maar wees eens eerlijk. Wat denk je dat je uiteindelijk meer hoort. 2 meter trekdrop kabel wat je vervangt voor een flink stuk dikkere en betere kabel of 2cm kwalitatief-mindere-kabel-in-een-schakelkastje tussen een voorderest redelijk goede speaker kabel.
Verwijderd

Todo list:
Ik heb er nu een spaarlamp achter de TV hangen, wat opzich wel een prettig kijken is, maar wil er toch liever 2 blauwe CCFL's plaatsen. Ook is de subwoofer (niet afgebeeld) geplaatst in het audiomeubel, omdat het geen gezicht is die in de ruimte te plaatsen. Ik heb de achterkant van het meubel, op een hele nette manier alle draden afgewerkt, maar niet rekening gehouden met het 1 meter lange optical kabeltje van m'n digitale TV decoder naar m'n versterker, wat ruim 2 meter is
De speakers zoals front (Concept 500) en de center zijn al geplaatst, alleen de rear laat nog op zich wachten. Meer pics volgen nog, kwam erachter dat 90% van de pics verknald waren door teveel ruis
Dat eerste hoor je alleen als je het perse wilt horen. (niet dus)Metro2002 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:31:
[...]
nog 1 om het af te leren dan.
Maar wees eens eerlijk. Wat denk je dat je uiteindelijk meer hoort. 2 meter trekdrop kabel wat je vervangt voor een flink stuk dikkere en betere kabel of 2cm kwalitatief-mindere-kabel-in-een-schakelkastje tussen een voorderest redelijk goede speaker kabel.
Dat laatste hoor je alleen als er een kutcomponent inzit. (waarschijnlijk ook niet).
Aangezien jij graag het verschil wil horen (normaal gedrag, aankoop goedpraten, is niet beledigend bedoeld) hoor je dat ook. Maar laten we niet in een welles-niets discussie verzanden. Lees het topic over elven anders even door
Ok, dan zijn we het eens. Als er geen verschil tussen kabels is maakt zo'n schakelkastje dus ook geen kont uitJvS schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:12:
[...]
Dat eerste hoor je alleen als je het perse wilt horen. (niet dus)
Dat laatste hoor je alleen als er een kutcomponent inzit. (waarschijnlijk ook niet).
Aangezien jij graag het verschil wil horen (normaal gedrag, aankoop goedpraten, is niet beledigend bedoeld) hoor je dat ook. Maar laten we niet in een welles-niets discussie verzanden. Lees het topic over elven anders even door. Laatste steekje: Er is op internet 1.000.000 dollar te winnen als je aan kan tonen dat je verschil tussen kabels hoort! Nog niet gewonnen door iemand afaik
.
Heb ik alleen voor niks die interlink gekocht
Verwijderd
Hoi,Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:10:
[...]
Joris, welkom op tweakers! Kan jij mij vertellen waar jij de onderdelen voor de lift van je scherm vandaan hebt? Ben wel heel benieuwd, want ik voel de bob de bouwer binnenin al weer kriebelen!!!![]()
Grappig toch!
Kolom van Linak type DL4 (de RF afstand bediening is duur! IR veeeel gedokoper)
http://www.deskline.linak.nl/Producten/?id2=541

In het kort: N804, CDM1-NT en HTM2 (black ash) er uit en N802, N803 en HTM1 (red cherry) er in. Had het idee dat m'n Arcam lang niet alles uit de N802's haalde dus hiervoor heb ik een Aragon 8008x3 in huis gehaald, een 3-kanaals 1200W (@4 ohm) eindbak die tot 26W in Klasse A draait.. Hiermee stuur ik fronts en center aan, de Arcam doet nog rear.
Verwijderd
en heeft het zin gehad, ook wel leuk om te weten natuurlijkKrL schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:07:
Zoals reeds aangekondigd in deel 28 weer een 'kleine' update. Is trouwens al weer even geleden maar nog geen gelegenheid gehad foto's te maken en online te zetten..
In het kort: N804, CDM1-NT en HTM2 (black ash) er uit en N802, N803 en HTM1 (red cherry) er in. Had het idee dat m'n Arcam lang niet alles uit de N802's haalde dus hiervoor heb ik een Aragon 8008x3 in huis gehaald, een 3-kanaals 1200W (@4 ohm) eindbak die tot 26W in Klasse A draait.. Hiermee stuur ik fronts en center aan, de Arcam doet nog rear.
Verwijderd
Leuke setup, maar de rears staan wel erg dicht op de luisterstoel, dichterbij dan normaal wordt aangeraden voor een voldoende diffuus geluid. Had je niet beter kunnen gaan voor wat hoger aan de muur opgehangen dipolen?KrL schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:07:
Zoals reeds aangekondigd in deel 28 weer een 'kleine' update. Is trouwens al weer even geleden maar nog geen gelegenheid gehad foto's te maken en online te zetten..
Serieus? Heb je daar een link van?JvS schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:12:
Laatste steekje: Er is op internet 1.000.000 dollar te winnen als je aan kan tonen dat je verschil tussen kabels hoort! Nog niet gewonnen door iemand afaik.
De test zal wel het nodige aan regeltjes hebben, want achter een passieve volumeregeling, of platenspeler is het verschil tussen dropveter en degelijke coax zeker hoorbaar en dus ook te meten.
Verwijderd
Pleuris he, dat ziet er goed uitKrL schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:07:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zo'n stapeltje past er namelijk wel bij

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 20:51 ]
Verwijderd
Ik vermoed dat bij een dergelijke kamer het geld beter besteed is aan een stel subwoofers, en niet alleen omdat die eigenlijk niet mogen ontbreken in een echte HT setup. Vanwege bijna alleen maar harde oppervlakken zal de akoestiek wat tegenvallen (en gezien de inrichting denk ik dat absorptie- of diffusiepanelen niet snel toegevoegd zullen wordenVerwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:39:
[...]
Pleuris he, dat ziet er goed uit. Waarneer komt de Classé Delta serie de woonkamer in
Met de fronts kun je ook niet extreem veel schuiven, en met een paar goede subs kun je de problemen in het laag wat verminderen als je ze goed plaatst. Alle speakers kunnen dan naar 'small' (fronts kunnen dan op 50/60Hz crossover, aangezien het -2dB punt op 39Hz ligt en een bass reflex ontwerp daaronder ook vrij snel afvalt. De crossover kan eventueel hoger als dat nog problemen oplevert), zodat de subs alle lage tonen voor hun rekening nemen.
Volgens mij vergeet je iets: Het zijn B&W N802's. Uit mijn ervaring met deze speakers (en de 800D en 803) zijn in die kamer, met die speakers, subwoofers totaal overbodig. In bijna elke kamer zijn met dergelijke speakers subwoofers eigenlijk alleen maar zwaar af te raden, gezien de kwaliteit van het systeem zal een perfecte samengang van subs en speakers erg lastig zijn om te bereiken...Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:55:
[...]
Ik vermoed dat bij een dergelijke kamer het geld beter besteed is aan een stel subwoofers, en niet alleen omdat die eigenlijk niet mogen ontbreken in een echte HT setup. Vanwege bijna alleen maar harde oppervlakken zal de akoestiek wat tegenvallen (en gezien de inrichting denk ik dat absorptie- of diffusiepanelen niet snel toegevoegd zullen worden, dus dan moet je roeien met de riemen die je hebt ), waardoor je vooral met lage tonen wat problemen kunt verwachten.
Met de fronts kun je ook niet extreem veel schuiven, en met een paar goede subs kun je de problemen in het laag wat verminderen als je ze goed plaatst. Alle speakers kunnen dan naar 'small' (fronts kunnen dan op 50/60Hz crossover, aangezien het -2dB punt op 39Hz ligt en een bass reflex ontwerp daaronder ook vrij snel afvalt. De crossover kan eventueel hoger als dat nog problemen oplevert), zodat de subs alle lage tonen voor hun rekening nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door digitalmind op 19-12-2007 22:59 ]
Verwijderd
Bestaat er een klein kastje dat je tussen je laptop en je receiver kan hangen om het volume op te krikken? Mijn nieuwe laptop is veel stiller dan mijn oude. Op maximum volume is het geluid nog vrij stil waardoor ik de reciever ver moet open draaien en ik een zware constante brom krijg. Ik zou dit graag oplossen.
Verwijderd
Volgens mij vergeet ik dat nietdigitalmind schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:56:
Krl, ERG mooi systeem! De 802 en 803 zijn mijn favorieten van alle B&W's. Zeer mooi spul.
[...]
Volgens mij vergeet je iets: Het zijn B&W N802's. Uit mijn ervaring met deze speakers (en de 800D en 803) zijn in die kamer, met die speakers, subwoofers totaal overbodig. In bijna elke kamer zijn met dergelijke speakers subwoofers eigenlijk alleen maar zwaar af te raden, gezien de kwaliteit van het systeem zal een perfecte samengang van subs en speakers erg lastig zijn om te bereiken...
Het ging me echter niet direct om de hoeveelheid laag, maar om de problemen met een fullrange surroundset in een niet-ideale kamer met veel reflecties (met andere woorden: het gemiddelde moderne 'kale' interieur). In dit soort kamers kun je last krijgen van staande golven (room modes), die afhankelijk van de positie van de luidsprekers meer of minder 'aangeslagen' worden. Door de grootte van de kamer is dit vooral merkbaar in de lagere tonen. Dan kunnen je speakers nog zo mooi lineair zijn, je kunt hierdoor gemakkelijk pieken of dips van 20dB krijgen. Je kunt dit deels onderdrukken met een equalizer voor kamercorrectie (bijvoorbeeld Audyssey), maar dit werkt lang niet zo goed als de bron van de problemen aanpakken.
Doordat je in een surroundsysteem met 5 speakers zit, die allemaal redelijk onflexibel zijn qua plaatsing, kun je heel moeilijk de boel optimaal neerzetten. Als dit allemaal full range speakers zijn zit je met een hele hoop lastig te corrigeren effecten in het laag. Door een aantal subwoofers neer te zetten, veel makkelijker te plaatsen omdat ze niet direct op de specifieke 'surroundposities' moeten staan, kun je veel meer controle houden over de problemen.
Ik denk dus ook dat in een dergelijk interieur een surroundsysteem met 5 niet-fullrange speakers (bijvoorbeeld 80Hz crossover), met achter dipolen aan de zijmuur en zorgvuldig opgestelde subs, een stuk beter tot z'n recht komt dan eentje met allemaal fullrange, ondanks dat de fullrange speakers op zich misschien betere specificaties hebben.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.