Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 92 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.625 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 23:19
@Deddiekoel
Die Nyko chargestations liggen er zat bij de Mediamarkt Rotterdam Alexandrium. Weet alleen niet meer wat ze kosten.

@ixl85
Endless Ocean lag daar gisteren ook al plenty, dus hij is echt al wel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Iemand hier met Manhunt 2 ? Ik kom niet verder bij het level Origins als je die doctor stil moet houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over 3 weken naar Florida, overnacht in een Hilton hotel.

Kan ik er vanuit gaan dat ik daar 'gewone' stekkers kan gebruiken, of moet ik voor elk apparaat wat ik meeneem een speciaal kabeltje kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:33

IkWilbert

Het is mij!

zo, even een post via de wii. instellen was echt een fluitje van cent. de wii vond mijn linksys meteen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip. Voegt totaal niets toe. Zie ook je mail.

[ Voor 94% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trix0r schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:28:
Iemand hier met Manhunt 2 ? Ik kom niet verder bij het level Origins als je die doctor stil moet houden..
Nope, die game is nog niet uit in Nederland.

Kan ik er vanuit gaan dat ik daar 'gewone' stekkers kan gebruiken, of moet ik voor elk apparaat wat ik meeneem een speciaal kabeltje kopen?
Je kunt je gewone kabels gebruiken voor beeld geluid e.d. Je moet alleen wel een converter kopen voor de voeding. Iets van 220volt naar 110 volt of zo.

En schnutz, ga proffesionele hulp zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:32:

Ligt eraan wat voor input je apparaat heeft. Als deze 110V accepteert (de Wii doet dat niet) heb je enkel een wereldstekker oid nodig met twee platte contacten als output en de twee ronden contacten van een NL stekker als input. Accepteert het apparaat alleen 220V zal je een step-up convertor moeten kopen, of een Amerikaanse voeding.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:13
Goed, ook ik kon me niet beheersen, en ben SMG gaan spelen vanavond.

Echt een fantastisch spel, heel veel sfeer, en ziet dr ook niet geheel onaardig uit.
Het driedimensionale lopen is nog wel wennen, heb af en toe de neiging mn nek mee te draaien. :P

Heb echter nog maar een anderhalf uur gespeeld, dus dit is geen volledig oordeel.

16e komt ie in NL uit geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:45:
[...]

Ligt eraan wat voor input je apparaat heeft. Als deze 110V accepteert (de Wii doet dat niet) heb je enkel een wereldstekker oid nodig met twee platte contacten als output en de twee ronden contacten van een NL stekker als input. Accepteert het apparaat alleen 220V zal je een step-up convertor moeten kopen, of een Amerikaanse voeding.
Bedankt voor al je hulp! :)
Ik zal gaan kijken wat ik nodig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Mex schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:36:
[...]

Dan is de keuze inderdaad snel gemaakt. Ik was er vanuit gegaan dat je voor verzenden naar NL verzendkosten zou moeten betalen en dat verzenden in de US gratis zou zijn.
DealExtreme zit in Hong Kong, dus gratis naar de US verzenden en naar de rest van de wereld niet is niet logisch ;)

@NOAX: waar ga je heen in FL? En wat wil je precies aan gaan sluiten daar? Zoals hierboven genoemd is de vorm van de stekkers in de USA anders en is het stroomnet daar 110 volt 60Hz. Maar als je je Wii wil aansluiten stuit je op nog een ander probleem: Het TV systeem is daar NTSC, en je kan dus geen beeld krijgen met een PAL Wii. 480p moet wel weer lukken, maar zie maar eens een TV te vinden in een hotel met component inputs :-)

[ Voor 34% gewijzigd door Schweino op 09-11-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Tweakers.net.... DVD nieuws voor Wii in 2008:
nieuws: Nintendo: Wii kan pas in 2008 dvd's afspelen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Waar kan jij 2008 vinden in deze tekst:
Het is nog onbekend wanneer Nintendo precies van plan is om het nieuwe model op de markt te gaan brengen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
In de titel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

De titel revereert naar dat de wii mischien in 2008 dvd functionaliteiten zou kunnen krijgen en nintendo dat niet meer idt jaar gaat regelen. Er word nergens met zekerheid gezegt dat het ook gaat gebeuren.
Razor.Timo schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:48:
[...]

En hij zegt dat ook niet, hij zegt alleen nieuws over dvd functionaliteit in 2008 ;)
Touché ;)

[ Voor 25% gewijzigd door disjfa op 09-11-2007 22:55 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:27

Snippertje

Light up your life

disjfa schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:43:
[...]

De titel revereert naar dat de wii mischien in 2008 dvd functionaliteiten zou kunnen krijgen en nintendo dat niet meer idt jaar gaat regelen. Er word nergens met zekerheid gezegt dat het ook gaat gebeuren.
En hij zegt dat ook niet, hij zegt alleen nieuws over dvd functionaliteit in 2008 ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:38:
[...]

DealExtreme zit in Hong Kong, dus gratis naar de US verzenden en naar de rest van de wereld niet is niet logisch ;)

@NOAX: waar ga je heen in FL? En wat wil je precies aan gaan sluiten daar? Zoals hierboven genoemd is de vorm van de stekkers in de USA anders en is het stroomnet daar 110 volt 60Hz. Maar als je je Wii wil aansluiten stuit je op nog een ander probleem: Het TV systeem is daar NTSC, en je kan dus geen beeld krijgen met een PAL Wii. 480p moet wel weer lukken, maar zie maar eens een TV te vinden in een hotel met component inputs :-)
Ik ga naar Tampa en St. Petersburg.
Ben je bekend in FL? Zoja heb je nog tips?

Dr vanuit gaande dat mijn Cube en Wii zo goed als zinloos zijn om mee te nemen, dan zou ik met mijn batterijoplader, DS en mobiel meer succes moeten hebben, lijkt me....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik zou aanraden voor je DS daar een oplader te kopen (of alvast hier via Ebay oid). Kost misschien een dollar of 10, maar scheelt een hoop gehannes met een step-up convertor en die is waarschijnlijk nog duurder ook.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Mij lijkt de gun die op oa BigDennis wordt verkocht het coolst voor de on rail shooters. Hij oogt beter en volgens mij is een losse nunchuck ook fijner. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de Zapper houding uiteindelijk beter speelt. Ik wil die bij BigDennis wel bestellen maar dan is 6eu verzendkosten op een ding van 10eu toch veel... Twijfel!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:55:
Ik zou aanraden voor je DS daar een oplader te kopen (of alvast hier via Ebay oid). Kost misschien een dollar of 10, maar scheelt een hoop gehannes met een step-up convertor en die is waarschijnlijk nog duurder ook.
Thnx, Captain N!
Zal em via Ebay gaan bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
You're welcome. :)

Overigens wilde ik net Mario Strikers en Dewy's Adventure gaan bestellen via Yes-Asia, maar helaas was Dewy alweer uitverkocht. Dus maar alleen Strikers gekocht. Met nog een kortingsbon van 3$ en gratis shipping kwam het uiteindelijk op 18.08 euro. Da's te doen. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Laatst online: 19-09 20:07
Ik heb ff een vraagje over de regio de wii is voor. Daar zie ik PAL/USA/JPN staan. Dus dat is alleen op basis van de tv soort PAL of NTSC? En ze hebben niet de zelfde regio zones als met de DVD. Want mijn vader zit nu in Maleisië en deze kerst ga ik op bezoek bij hem in de UAE. De UAE zit zoizo in de zelfde zone ook voor dvd maar denk niet dat hij daar echt goedkoper zal zijn. Maar in Maleisië denk ik wel alleen zit die in een andere DVD regio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Zoals je zegt: er zijn 3 regio's: PAL, NTSC-U en NTSC-J. PAL is wat men in Europa en Australië heeft als TV systeem, en wordt geleverd met een voeding die je hier in het stopcontact kunt steken (220V, 2 ronde pins, behalve in de UK dan). NTSC gebruikt zo'n beetje de rest van de wereld, waaronder de US, Canada en Azië. Omdat Japan zo'n grote markt is, is daar een aparte Wii versie uitgebracht, met enkel Japanse menu's, etc. Games zijn regio-gebonden, dus een NTSC-J Wii kan enkel NTSC-J games afspelen (met enkel Japanse tekst dus). Idem dito voor NTSC-U (alleen US/Canada games) en PAL (enkel Europese/Austalische games). Er zijn natuurlijk nog meer landen op de wereld, maar dit zijn iig de belangrijke op het gebied van gaming.

In Maleisië is de Wii officieel niet gereleased. Wat ze in andere Aziatische landen dan Japan doen, is import consoles verkopen. Het merendeel zijn waarschijnlijk NTSC-J Wii's, en een enkele NTSC-U. Koop je zo'n console, ben je dus afhankelijk van games importeren via webshops als dvdboxoffice.com (NTSC-U) of Play-Asia (NTSC-J) of Ebay. Geen idee of ze in de VAE ook Wii's importen, maar als ze er verkocht worden gok ik dat het PAL Wii's zullen zijn, gezien ze in de VAE ook het 220V/50Hz systeem hebben.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Laatst online: 28-02-2024
leuke newsletter van nintendo over de launch van Mario Galaxy bij de Fame in amstardam, maar ze garanderen je nergens dat je ook echt daadwerkelijk stapels games liggen...

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Laatst online: 19-09 20:07
Captain N bedankt. Weet ik waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een beetje problemen met WiiConnect24 en ik ben benieuwd of andere mensen de problemen herkennen. Het begon ermee dat ik geen friendvouchers kan ontvangen (en volgens mij gaat versturen ook niet goed) met MP3. Dat is heel jammer, omdat je op die manier leuke extra's kunt unlocken.

Maar dat is niet alles, ik kan namelijk ook geen berichtjes meer succesvol versturen. En ook de nieuwe mensen die ik toevoeg (bijv. dinsdag XiN-eViL) blijven maar grijs. Overigens blijven ook de mensen in MP3 allemaal grijs, terwijl Vanitas en MP toch echt ook Metroid Prime 3 hebben...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:53:
[...]

Ik ga naar Tampa en St. Petersburg.
Ben je bekend in FL? Zoja heb je nog tips?

Dr vanuit gaande dat mijn Cube en Wii zo goed als zinloos zijn om mee te nemen, dan zou ik met mijn batterijoplader, DS en mobiel meer succes moeten hebben, lijkt me....?
Ik heb er gewoon (Gainesville) en ben een half jaar geleden nog eens teruggeweest. Je mobiel werkt daar alleen als 'ie triband of quadband is (ze hebben daar geen 900 / 1800 Mhz netwerken). Ook moet de lader van je telefoon multivolt ondersteunen (iig 110 EN 240 volt)

Zoals Captain N zegt kan je voor je DS het beste een universele lader kopen. Je kan natuurlijk ook een USB lader kopen als je een PC bij de hand hebt daar. Let wel op dat je dus ook een verloopstekker nodig hebt met platte uiteinden ipv ronde.

Alle benodigdheden kan je goedkoop bestellen bij DealExtreme (wel 2 weken verzendtijd ongeveer) of anders ook bij Play-Asia als je het wat sneller wil hebben. Play-Asia heeft alleen geen verloopstekkers volgens mij.

Mocht je nog andere zaken willen weten over Tampa of St Petersburg (ben er erg vaak geweest) dan kan je me altijd een DM sturen.

@Captain N: je vergeet ook nog de "Asia" Wii's, een soort hybride oplossing. Dit zijn JAP regio Wii's met een 220 volt adapter voor landen en regionen zoals Hong Kong en Korea. Het vreemde is weer dat deze Wiis wel NTSC zijn, terwijl de landen waar ze verkocht worden officieel de PAL standaard ondersteunen.

zie ook: http://upload.wikimedia.o...s/0/0d/PAL-NTSC-SECAM.svg

[ Voor 13% gewijzigd door Schweino op 10-11-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Deddiekoel schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:23:
Mij lijkt de gun die op oa BigDennis wordt verkocht het coolst voor de on rail shooters. Hij oogt beter en volgens mij is een losse nunchuck ook fijner. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de Zapper houding uiteindelijk beter speelt. Ik wil die bij BigDennis wel bestellen maar dan is 6eu verzendkosten op een ding van 10eu toch veel... Twijfel!
Dat kan met de zapper ook wel. Heb al verschillende keren gezien dat men met de nunchuck los speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haai,

Ik heb een vraagje...
Sinds vrijdag heb ik ook een wii :Y) en ik heb deze aangeschaft met een component kabel aangezien ik de Wii aansluit op een HDtv (van Philips). Het beeld ziet er prima uit, vreemde is alleen dat ik geen geluid heb.... |:(

Ik heb in de handleiding gekeken van de Philips, en ik zie bij compenent aansluiting staan dat er 6 stekkers nodig zijn, mijn component kabel heeft 5 stekkers en er ontbreekt dus een stekker voor het digitale geluid (volgens de Philips handleiding)....

Nu heb ik eens rondgekeken op internet en het een en ander gelezen, maar zie eigenlijk geen Wii component kabels die bestaan uit 6 stekkers, komt dit omdat de Wii geen digitaal geluid ondersteunt, of zoek ik gewoon niet goed genoeg of zijn er in dit geval nog andere mogelijkheden?! De Philips tv ondersteunt eigenlijk alle aansluitingen tot aan HDMI...

Iemand suggesties?!

Cheers :Y)

Jef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb een vraagje over Medal of Honor: Vanguard:

Als je speelt en je behaalt bepaalde objectives, dan kan je van daar verder spelen mocht je doodgaan in het spel. Zo hoef je de hele campaign niet opnieuw te doen. Maar wat als je wil stoppen midden in een campaign?

Bvb: In de laatste campaign heb ik in de fabriek alle vijanden uitgeschakeld en kan ik beginnen aan het gedeelte met de verschillende sluipschutters. Als ik daar doodga (zonder dan Wii uit te schakelen) kan ik weer op dat punt verder doen, zonder de hele fabriek te moeten herdoen.

Echter: wannneer ik in het gedeelte van de sluipschutters doodga en ik wil stoppen met het spel, dan moet ik, wanneer ik MoH: Vanguard weer wil spelen, eerst weer de hele fabriek herdoen.

Is er geen manier om midden in een campaign te stoppen, en als je weer wil verder spelen, aan het laatste checkpoint verder te doen, zonder de campaign van begin af opnieuw te moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Schweino schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:13:
Ik heb er gewoon (Gainesville) en ben een half jaar geleden nog eens teruggeweest. Je mobiel werkt daar alleen als 'ie triband of quadband is (ze hebben daar geen 900 / 1800 Mhz netwerken). Ook moet de lader van je telefoon multivolt ondersteunen (iig 110 EN 240 volt)

Zoals Captain N zegt kan je voor je DS het beste een universele lader kopen. Je kan natuurlijk ook een USB lader kopen als je een PC bij de hand hebt daar. Let wel op dat je dus ook een verloopstekker nodig hebt met platte uiteinden ipv ronde.

Alle benodigdheden kan je goedkoop bestellen bij DealExtreme (wel 2 weken verzendtijd ongeveer) of anders ook bij Play-Asia als je het wat sneller wil hebben. Play-Asia heeft alleen geen verloopstekkers volgens mij.

Mocht je nog andere zaken willen weten over Tampa of St Petersburg (ben er erg vaak geweest) dan kan je me altijd een DM sturen.

@Captain N: je vergeet ook nog de "Asia" Wii's, een soort hybride oplossing. Dit zijn JAP regio Wii's met een 220 volt adapter voor landen en regionen zoals Hong Kong en Korea. Het vreemde is weer dat deze Wiis wel NTSC zijn, terwijl de landen waar ze verkocht worden officieel de PAL standaard ondersteunen.

zie ook: http://upload.wikimedia.o...s/0/0d/PAL-NTSC-SECAM.svg
Ik ken wel van die "Asia" versie van de Famicom en Super Famicom iig, maar ik weet niet of de Wii ook zo'n versie heeft. Wellicht dat de lokale retailers een adapter geschikt voor 220V erbij stoppen? Verder heb je natuurlijk geen verloopstekker nodig wanneer je een US adapter koopt voor die DS. Wanneer je een US en PAL oplader hebt kun je praktisch overal je DS opladen, dus dat lijkt me handiger dan een universele oplader + verloopstekker. :) Kun je altijd nog zo'n verloopstekkertje halen mocht je ooit eens naar de UK gaan. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik heb gisteren nacht Endless Ocean maar besteld bij Bol.com
Voor 30 euro kan er weinig mis gaan, het lijkt me echt een uber vet spel.
soms zitten we gewoon een uur te kijken naar de Globe in het weather channel... ik denk wel dat ik dit dan ook leuk ga vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ixl85 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:13:
Ik heb gisteren nacht Endless Ocean maar besteld bij Bol.com
Voor 30 euro kan er weinig mis gaan, het lijkt me echt een uber vet spel.
soms zitten we gewoon een uur te kijken naar de Globe in het weather channel... ik denk wel dat ik dit dan ook leuk ga vinden :+
Ik heb Endless Ocean ook. :)

Simpel verhaal, je bent een duiker, je hebt een boot en je moet simpele opdrachten uitvoeren. Als nieuwe stukken van de zee verkennen, vissen leren kennen maar de laatste opdracht die ik voltooid heb is het leren duiken van een man. Je moet hem de zee laten zien en hem gefascineerd maken. (Overigens heb ik maar zo'n 40 min totaal gespeeld).
De zee is volgens mij wel erg groot en ik denk ook dat er heel veel vissen te ontdekken zijn. En het ziet er trouwens allemaal prachtig uit (voor een Wii spel zeker!), echt hele mooie belichting en water enzo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:37:
Haai,

Ik heb een vraagje...
Sinds vrijdag heb ik ook een wii :Y) en ik heb deze aangeschaft met een component kabel aangezien ik de Wii aansluit op een HDtv (van Philips). Het beeld ziet er prima uit, vreemde is alleen dat ik geen geluid heb.... |:(

Ik heb in de handleiding gekeken van de Philips, en ik zie bij compenent aansluiting staan dat er 6 stekkers nodig zijn, mijn component kabel heeft 5 stekkers en er ontbreekt dus een stekker voor het digitale geluid (volgens de Philips handleiding)....

Nu heb ik eens rondgekeken op internet en het een en ander gelezen, maar zie eigenlijk geen Wii component kabels die bestaan uit 6 stekkers, komt dit omdat de Wii geen digitaal geluid ondersteunt, of zoek ik gewoon niet goed genoeg of zijn er in dit geval nog andere mogelijkheden?! De Philips tv ondersteunt eigenlijk alle aansluitingen tot aan HDMI...

Iemand suggesties?!

Cheers :Y)

Jef
De Wii component kabel bestaat uit 2 (analoge) audio stekkers (link en rechts) en de 3 stekkers die component video verzorgen. Als het goed is moet je TV ook 5 ingangen hebben waarop je deze stekkers kan aansluiten. Let alleen wel op dat je de rode tulp van de audio niet verwisselt met de rode tulp van het component video signaal.

@Captain N: De GC was er ook in een Koreaanse versie wat overeenkomt met de Asia versie van de Famicom en de Super Famicom: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-25-49-en-70-1ae9.html

De Wii weet ik het inderdaad niet van of die een bestaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Schweino op 10-11-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:20:
[...]

De Wii component kabel bestaat uit 2 (analoge) audio stekkers (link en rechts) en de 3 stekkers die component video verzorgen. Als het goed is moet je TV ook 5 ingangen hebben waarop je deze stekkers kan aansluiten. Let alleen wel op dat je de rode tulp van de audio niet verwisselt met de rode tulp van het component video signaal.

@Captain N: De GC was er ook in een Koreaanse versie wat overeenkomt met de Asia versie van de Famicom en de Super Famicom: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-25-49-en-70-1ae9.html

De Wii weet ik het inderdaad niet van of die een bestaat.
Dank voor je reactie, de tv heeft inderdaad 5 ingangen, een rode, groene en blauwe ingang voor het beeld en daaronder zitten nog 2 zwartgekleurde ingangen, naar mijn idee de ingangen voor het geluid...Alleen als ik de tulpen plaats, krijg ik geen geluid...Ik heb gechecked of de juiste rode tulp gebruikt is voor het beeldsignaal....

Overigens staan boven die twee zwarte ingangen respectievelijk H en V...

Wanneer ik de witte en rode tulp aansluit op een andere ingang van de tv (RGB) kanaal, dan krijg ik wel geluid op het bijbehorende AV-Kanaal, maar geen beeld... 8)7

Dus de tulpen zouden moeten werken...Ben ik nou gek of wat zou er nog anders moeten in dit geval?!

Cheers,

Edit: Specificaties van de tv: Specs

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 23:20

erhan12

PMD

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:54:
[...]

Dank voor je reactie, de tv heeft inderdaad 5 ingangen, een rode, groene en blauwe ingang voor het beeld en daaronder zitten nog 2 zwartgekleurde ingangen, naar mijn idee de ingangen voor het geluid...Alleen als ik de tulpen plaats, krijg ik geen geluid...Ik heb gechecked of de juiste rode tulp gebruikt is voor het beeldsignaal....

Wanneer ik de witte en rode tulp aansluit op een andere ingang van de tv (RGB) kanaal, dan krijg ik wel geluid op het bijbehorende AV-Kanaal, maar geen beeld... 8)7

Dus de tulpen zouden moeten werken...Ben ik nou gek of wat zou er nog anders moeten in dit geval?!

Cheers,

Ik heb een 32pfl7562 en zelfde probleem. heb inmiddels de kabel al teruggestuurd. dus sorry, heb ook geen oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:54:
[...]

Cheers,

Ik heb de handleiding van je tv even bekeken en het blijkt dat die 2 tulpaansluiten (V en H) nodig zijn als je vga via component aansluit. Er zit wel nog een minijack aansluiting bij de componentingang die voor audioinput is. Je zou dus nog een verlengkabeltje moeten aansluiten op de nintendo componentkabel die van de twee audio tulpstekkers een stereo minijack maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:47:
[...]

Ik heb de handleiding van je tv even bekeken en het blijkt dat die 2 tulpaansluiten (V en H) nodig zijn als je vga via component aansluit. Er zit wel nog een minijack aansluiting bij de componentingang die voor audioinput is. Je zou dus nog een verlengkabeltje moeten aansluiten op de nintendo componentkabel die van de twee audio tulpstekkers een stereo minijack maakt.
Ontzettend bedankt voor je moeite Shave!!!
Als ik het dus goed begrijp heb ik een dergelijke jack nodig; 3.5mm Jack

Maar dan nog even terugkomende op die aansluiting, het lijkt mij vrij onlogisch van Philips om voor een opstelling als deze te kiezen, zeker als je kijkt naar verschillende andere merken en apparatuur waar de component aansluiting wel de tulp ingangen heeft?!

In ieder geval ontzettend bedankt voor je suggestie en moeite en hopelijk heeft Erhan er ook wat aan :Y)

Cheers,

Jef

Edit: Ik zie ook nog een vergulde versie van de verloopstekker, betere keuze denk ik?! Vergulde Jack

2e Edit: Ik bedacht mij dat ik nog een dergelijke (vergulde) jack had liggen, en het werkt _/-\o_
@Erhan: Misschien toch weer een component kabel aanschaffen en dan zo'n jack gebruiken voor de audio...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

monnick schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:17:
[...]

Ik heb Endless Ocean ook. :)

Simpel verhaal, je bent een duiker, je hebt een boot en je moet simpele opdrachten uitvoeren. Als nieuwe stukken van de zee verkennen, vissen leren kennen maar de laatste opdracht die ik voltooid heb is het leren duiken van een man. Je moet hem de zee laten zien en hem gefascineerd maken. (Overigens heb ik maar zo'n 40 min totaal gespeeld).
De zee is volgens mij wel erg groot en ik denk ook dat er heel veel vissen te ontdekken zijn. En het ziet er trouwens allemaal prachtig uit (voor een Wii spel zeker!), echt hele mooie belichting en water enzo _/-\o_
ff friendcodes uitwisselen? Ik ben namelijk benieuwd hoe het online samen duiken in zijn werk gaat!

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:20:
Edit: Ik zie ook nog een vergulde versie van de verloopstekker, betere keuze denk ik?! Vergulde Jack
Verguld maakt niet geen moer uit.. kwaliteit (lees minder weerstand) van de kabel is ballangrijker.
Hoe dan ook, mooi dat het werkt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

[...]

Ontzettend bedankt voor je moeite Shave!!!
Als ik het dus goed begrijp heb ik een dergelijke jack nodig; 3.5mm Jack

Maar dan nog even terugkomende op die aansluiting, het lijkt mij vrij onlogisch van Philips om voor een opstelling als deze te kiezen, zeker als je kijkt naar verschillende andere merken en apparatuur waar de component aansluiting wel de tulp ingangen heeft?!

In ieder geval ontzettend bedankt voor je suggestie en moeite en hopelijk heeft Erhan er ook wat aan :Y)

Cheers,

Jef

2e Edit: Ik bedacht mij dat ik nog een dergelijke (vergulde) jack had liggen, en het werkt _/-\o_
@Erhan: Misschien toch weer een component kabel aanschaffen en dan zo'n jack gebruiken voor de audio...
Ik heb ook een Philips TV, maar een ouder model. Ook deze heeft maar 3 gekleurde component ingangen en 1 audio ingang (3,5mm). De Wii is hier dan ook aangesloten via component, waarbij ik voor het geluid een klein verlengstukje heb moeten halen.

Een ander vreemd ding met deze TV is de HD modus. De prachtige vertaling die Philips heeft gehanteerd in het Nederlands is "Harddisk" (en nee, die zit er niet in, ze bedoelen echt High-def) :+

Kortom: Philips heeft iemand in dienst op de TV afdeling met een serieus drank probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoedje schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:50:
...ik kan namelijk ook geen berichtjes meer succesvol versturen....
Ik ken mensen met een 'aangepaste' Wii met een soortgelijk probleem.
Ikzelf heb geen problemen, gister nog verstuurd en vanochtend antw. gehad van diegene waar ik naar gestuurd had.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Wii is niet gemod, dus dat is het iig niet. Verder werken sommige WiiConnect24 diensten prima, zoals het weer en nieuws. Ook internet geeft geen problemen, het internetkanaal werkt zoals het zou moeten en ook WifiConnection (Mario Strikers) doet het goed.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
* Captain N wordt een beetje chagrijnig van het eindeloze wachten op z'n al op 30 oktober verstuurde exemplaar van Super Mario Galaxy... :X :(

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N heeft straks, wanneer de PAL versie verschijnt, nog steeds niets binnen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Tegen die tijd ben ik een maand op vakantie, dus dan zou het sowieso kerstperiode-werk worden. Ah well... op zich nog genoeg andere games die ik nog wil spelen. Maar ja, Mario hè... ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Op Gonintendo valt SMG in ieder geval goed. Die gast zit al zo lang te spelen dat hij koppijn heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
xsive schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:24:
[...]

ff friendcodes uitwisselen? Ik ben namelijk benieuwd hoe het online samen duiken in zijn werk gaat!
Graag, lijkt me leuK! Kan nu even een halfuurtje niet bij de Wii maar zal zo snel mogelijk mijn friendcode hier posten. Is dat overigens net als bij Mario Strikers een aparte code of zelfde als je *wii nummer (ofzo?)* :P

Anyway, ik ga er zo achteraan en zal hem even in dit bericht toevoegen. (overigens heb ik nog niet echt een optie voor multiplayer gezien, maar zal ik wel overheen gekeken hebben. 8)7)

Friendcode: ?

Ik ben btw voor een perm-ban van Snutchz :z

EDIT: Ik heb net zo'n 10 min lopen zoeken naar de onlinefunctie in Endless Ocean maar tevergeefs, ik kan nergens iets vinden. Ook geen spoor te bekennen van een friendcode oid. Ik heb wel even de friendcode van mijn Wii opgezocht en zo ook die van Mario Charged Football.

Wii Friendcode: 0494 2785 4017 6110 (Iedereen is vrij om me toe te voegen, ik heb echter geen standby of 24connect ingeschakeld, ik weet niet of dat uitmaakt?)

Mario Strikers code: 348004918101 (Ook heer geldt: voeg me maar toe, lijkt me leuk om eens samen een potje te spelen (ik ben wel enorm slecht, verlies altijd enorm als ik online ga :P ))

[ Voor 35% gewijzigd door monnick op 10-11-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
Heb inmiddels de bij Dynabyte bestelde RGB kabel binnen en aangesloten. Inderdaad een hele verbetering t.o.v. de standaard bijgeleverde kabel. De kleine letters in het hoofdscherm zijn nu een stuk beter leesbaar en ook de kleuren van bijvoorbeeld RE4 zijn een hele verbetering. Heb nog een standaard 100Hz breedbeeld tv, dus geen LCD. Zolang deze aanbieding (9,99 Euro) nog geldt zou ik iedereen (die geen component aansluiting op zijn tv heeft) dit aanbevelen (want anders gewoon voor component gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Endless Ocean: Multiplayer Gameplay:

[YouTube: http://youtube.com/v/pLkB2tOvqnY]

Ik kan de online functie in het spel zelf nergens vinden en ook het internet helpt me niet (google), waarschijnlijk ben ik achterlijk maar iemand tips? :P

Een spel dat we eerder dan onze NTSC-ers hebben: Rayman Raving Rabbids 2 *O*

[ Voor 38% gewijzigd door monnick op 10-11-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brynnie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:44:
Heb een vraagje over Medal of Honor: Vanguard:

Als je speelt en je behaalt bepaalde objectives, dan kan je van daar verder spelen mocht je doodgaan in het spel. Zo hoef je de hele campaign niet opnieuw te doen. Maar wat als je wil stoppen midden in een campaign?

Bvb: In de laatste campaign heb ik in de fabriek alle vijanden uitgeschakeld en kan ik beginnen aan het gedeelte met de verschillende sluipschutters. Als ik daar doodga (zonder dan Wii uit te schakelen) kan ik weer op dat punt verder doen, zonder de hele fabriek te moeten herdoen.

Echter: wannneer ik in het gedeelte van de sluipschutters doodga en ik wil stoppen met het spel, dan moet ik, wanneer ik MoH: Vanguard weer wil spelen, eerst weer de hele fabriek herdoen.

Is er geen manier om midden in een campaign te stoppen, en als je weer wil verder spelen, aan het laatste checkpoint verder te doen, zonder de campaign van begin af opnieuw te moeten doen?
Wil niet ongeduldig lijken, maar weet iemand raad met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hostje schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:35:
Heb inmiddels de bij Dynabyte bestelde RGB kabel binnen en aangesloten. Inderdaad een hele verbetering t.o.v. de standaard bijgeleverde kabel. De kleine letters in het hoofdscherm zijn nu een stuk beter leesbaar en ook de kleuren van bijvoorbeeld RE4 zijn een hele verbetering. Heb nog een standaard 100Hz breedbeeld tv, dus geen LCD. Zolang deze aanbieding (9,99 Euro) nog geldt zou ik iedereen (die geen component aansluiting op zijn tv heeft) dit aanbevelen (want anders gewoon voor component gaan).
Inderdaad met Super Mario Galaxy in het vooruitzicht is het echt een must! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
hostje schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:35:
Heb hem vrijdag besteld, vandaag gebeld en was helaas nog niet binnen :'(
Heb een 77 centimeter CRT (ja, dat ding is ongelooflijk zwaar... :P ) televisie en krijg maandag Metroid Prime 3, hoop wel dat ik dan verschil zie tussen RGB en non-RGB :)

Wordt de tekst in het internetkanaal eigenlijk ook duidelijker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

monnick schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:44:
Endless Ocean: Multiplayer Gameplay:

[YouTube: http://youtube.com/v/pLkB2tOvqnY]

Ik kan het nergens vinden en waarschijnlijk ben ik achterlijk maar ik kan de online modus niet vinden, iemand tips? :P
Zou je daar die connect24 niet voor aan moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:14:
[...]

Zou je daar die connect24 niet voor aan moeten zetten?
Ik heb het gevonden! :) Ik vind de feature wel verstopt zitten maar als je op de boot zit (soort van main menu) moet je naar de ladder lopen (vooraan de boot) en daar zit het online menu.
Je moet even aanmelden op Wi-Fi en daarna krijg je een Friendcode (een speciale voor Endless Ocean) toegewezen. De mijne is: 3137 8354 2060, dus degene die eens samen een duikje wilt nemen kan me toevoegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
Weet iemand een goede plek om de Wii Zapper + Link X-Bow TRaining te importeren? 20$ op Amazon.com maar die levert niet naar EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
nudie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:52:
Weet iemand een goede plek om de Wii Zapper + Link X-Bow TRaining te importeren? 20$ op Amazon.com maar die levert niet naar EUR.
Zie de startpost, onder het kopje "Buitenlandse shops", en dan winkels die regio USA hebben staan in de tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:03:
[...]
Voor zover is er maar 1 chargestation dat aan die eisen voldoet (zijn nl. dezelfde die ik had) en dat is de Nyko chargestation...
Voor zover ik weet is dit de enige webwinkel in NL die hem verkoopt (momenteel direct leverbaar).
Bij wiihome.nl is die ook uit voorraad leverbaar. Ik had m binnen een week binnen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
nudie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:52:
20$ op Amazon.com maar die levert niet naar EUR.
Das dan toch best raar...
Ik heb een aantal weken geleden nm nog een pakketje van ze gehad... en raar eens waar ik woon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Weet iemand of het normaal is dat, wanneer je een e-mail op je Wii krijgt, je Wii automatisch aan gaat en naar het hoofdmenu gaat? :?

Ik kreeg vanochtend een berichtje van een vriend, dus ik doe TV aan en krijg gelijk al het Wii hoofdmenu :o Ik weet zeker dat ik hem gisteren heb uitgezet, de Wii Motes waren ook uit :/
Hoort dit zo?

Lijkt me namelijk niet echt bevoordelijk voor de levensduur van de Wii. Heb die vriend gevraagd en die mailde om 4:22 (ja...belachelijke tijd :P ), dus de Wii heeft vanaf dat moment tot 9:00 hele tijd aangestaan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:04:
Weet iemand of het normaal is dat, wanneer je een e-mail op je Wii krijgt, je Wii automatisch aan gaat en naar het hoofdmenu gaat? :?
Heeftt dat wellicht te maken met je instellingen bij standby aan/uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmorian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-02-2024
MetroidPrime schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:24:
Aankomende zondag wordt het Check Mii Out kanaal gelanceerd in de V.S. Als Nintendo hetzelfde patroon volgt als de voorgaande keren, krijgen wij het kanaal tegelijkertijd met de V.S.
Zoals MetriodPrime hier liet weten zou vandaag het nieuwe Check Mii Out kanaal gelanceerd moeten worden. Nou lijkt me dit niet echt super interessant, maar het is toch altijd erg leuk als er iets nieuws komt. Dus zodra ik vanmorgen wakker was gelijk even wezen kijken naar mijn Wii, maar hij is helaas niet blauw. (Niet opgestart om te controleren of het er toevallig wel is).

Heeft éévan jullie wel een nieuw kanaal? Of is het misschien toch alleen de V.S. die dit kanaal tot nu toe heeft mogen ontvangen? En weet iemand misschien wanneer dit dan wel naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:18:
[...]
Heeftt dat wellicht te maken met je instellingen bij standby aan/uit ?
Staat op aan, zal eens kijken wat er gebeurd als ik hem op uit zet :)

Het lijkt nu gefixed te zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cubic X op 11-11-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:59
Mijn Wii is ook besteld in verband met het binnenkort uitkomen van SMG, zit alleen nog met een vraag. Ik zie een hoop verschillende kabels (op bijv. bol.com) zoals RGB, RGB component en component AV. Ik heb al jaren ervaring met de Xbox 360 op een component signaal, maar wat moet ik hier kiezen voor de beste beeldkwaliteit? Ik mis namelijk een beetje het verschil tussen RGB component en component AV, of iets in die richting :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Men neme de startpost. Men nemen de daarin uitvoerige "Wii Mini FAQ". En tenslotte, men neme de allereerste vraag in deze: "Welke videokabel kan ik het beste gebruiken om de Wii op mijn TV aan te sluiten? :?". Als mensen ook maar een fractie van de aandacht die de makers er van eraan besteed hebben aan de startpost zouden besteden... :X

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jit
  • Laatst online: 20-09 16:59

Jit

ixl85 schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:27:
[...]

Das dan toch best raar...
Ik heb een aantal weken geleden nm nog een pakketje van ze gehad... en raar eens waar ik woon :p
Boeken en CDs levert Amazon.com praktisch overal. Overige artikelen moet je in de voorwaarden checken. Meestal zijn die beperkt tot levering in de VS + Canada.

Maar er zijn genoeg andere clubs daar die wel willen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino

Dat is voor mij dan ook exact de reden om nooit een Philips TV te kopen. Een vriend van me heeft een soortgelijk probleem met zijn Ambilight. Er zit alleen maar een HDMI aansluiting op en component moet via verloopstekkers op de HDMI aangesloten worden. Wat nog bizarder is, is dat deze TV wel 480p accepteert maar geen 480i...... Je krijgt dan de melding dat het signaal niet wordt ondersteund... 8)7

En dan is de slogan van Philips "sense and simplicity", lijkt me meer het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
Cubic X schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:50:
[...]

Heb hem vrijdag besteld, vandaag gebeld en was helaas nog niet binnen :'(
Heb een 77 centimeter CRT (ja, dat ding is ongelooflijk zwaar... :P ) televisie en krijg maandag Metroid Prime 3, hoop wel dat ik dan verschil zie tussen RGB en non-RGB :)

Wordt de tekst in het internetkanaal eigenlijk ook duidelijker? :)
Ik had 'm donderdag besteld en hij werd vrijdag(avond) al bezorgd. Was helaas niet thuis, dus toen werd hij zaterdag afgeleverd. Best snel dus...
De tekst in het internetkanaal is duidelijk, maar aangezien ik niet veel internet via de Wii vond ik dat niet zo spannend. Waar ik wel grote verschillen constateerde was in het hoofdmenu van de Wii. In het weerkanaal staat bijvoorbeeld 'WNI weathernews' wat voorheen bij mij een soort paarse blur was. Deze letters zijn nu wel duidelijk leesbaar. Ik heb een 82cm CRT.
Wat mij ook opviel was dat het aanschakelen van de Wii er nu voor zorgt dat de tv automatisch overschakeld naar het ext.1 kanaal waar de Wii op is aangesloten. Dat doet de standaard kabel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 09:25

Sagat

Is pappa x2!

Schweino schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:09:
[...]
Dat is voor mij dan ook exact de reden om nooit een Philips TV te kopen. Een vriend van me heeft een soortgelijk probleem met zijn Ambilight. Er zit alleen maar een HDMI aansluiting op en component moet via verloopstekkers op de HDMI aangesloten worden. Wat nog bizarder is, is dat deze TV wel 480p accepteert maar geen 480i...... Je krijgt dan de melding dat het signaal niet wordt ondersteund... 8)7
En dan is de slogan van Philips "sense and simplicity", lijkt me meer het tegenovergestelde.
Heb zelf niks met Philips, maar ook niks ertegen. Mijn pa heeft een ook een ambilight breedbeeld en ik moet zeggen dat ik daar niets van bovengenoemde klachten heb kunnen terugvinden. Component heeft gewoon 2 ingangen voor het geluid. En euh hmmm dat 480i/p kan ik niet testen omdat ik geen wii heb, maar word vervolgd. (tenzij dit bij een usa wii niet speelt, want die heeft nog steeds mijn voorkeur, tenzij de hel idd bevriest en all vc games ook een 60hz stand krijgen).
Het enige lastige is dat ie geen 1080p over component slikt, maar dat is geloof ik vrij zeldzaam (helemaal bij tv's van 1 tot 1.5 jaar geleden).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schweino schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:09:
[...]

Om even te nuanceren. Ik heb een nieuwe LCD tv van Philips (het goedkoopste 32" model, staat niet eens op de site :P). Die is wel zeer goed uitgerust. De TV heeft 2 HDMI ingangen en een aparte component ingang met 480i en 576i ondersteuning. Dat hebben overigens alle Philips (LCD) TV's tegenwoordig minimaal, dus volgens mij kun je er nu wel één met een gerust hart kopen ;)

Ik heb alle internetinstellingen verwijderd van m'n Wii. Daarna, heb ik hem opnieuw ingesteld en via m'n router alle poorten opgezet (alleen voor de Wii :)). Ik ben benieuwd of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
Captain N schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:03:
Men neme de startpost. Men nemen de daarin uitvoerige "Wii Mini FAQ". En tenslotte, men neme de allereerste vraag in deze: "Welke videokabel kan ik het beste gebruiken om de Wii op mijn TV aan te sluiten? :?". Als mensen ook maar een fractie van de aandacht die de makers er van eraan besteed hebben aan de startpost zouden besteden... :X
Ouch, my bad. Heb dat hele kreng nog wel doorgenomen :o ! En mijn vraag was dus juist wat het verschil was tussen RGB Component en Component AV, en dat staat er net niet in 8)7 ! Voor zover dat verschil bestaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Slofsky op 11-11-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slofsky schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:02:
[...]

Ouch, my bad. Heb dat hele kreng nog wel doorgenomen :o ! En mijn vraag was dus juist wat het verschil was tussen RGB Component en Component AV, en dat staat er net niet in 8)7 ! Voor zover dat verschil bestaat.
Dus als ik het goed begrijp dan heb je er twee keer naar gekeken, en heb je het nog voor elkaar gekregen om de hele tweede alinea te missen. Knap :+
Welke videokabel kan ik het beste gebruiken om de Wii op mijn TV aan te sluiten :?

Dat hangt van je TV af. Voor een wat oudere TV die geen scart aansluiting heeft maar wel een composiet aansluiting of een scart aansluiting heeft die geen RGB ondersteunt, zal de bij de Wii meegeleverde composietkabel voldoende zijn. De RGB-scartkabel zal dan geen kwaliteitsverbetering leveren. Als je TV een scart aansluiting heeft die RGB ondersteunt, dan zal de RGB-scartkabel de beste beeldkwaliteit leveren. Michael Knight heeft hier een vergelijking (met plaatjes) tussen de kwaliteit van de composiet- en RGB-kabels gepost.. Als je een wat oudere TV hebt die nog geen composiet of scart aansluitingen heeft dan kun je de Wii (momenteel nog) niet op je TV aansluiten.

Als je een vrij moderne TV hebt die progressive scan aan kan, dan is er nog een derde optie. Je kunt dan gebruik maken van de component-kabel van Nintendo. De componentkabel heeft als voordeel boven de andere kabels dat je gebruik kunt maken van progressive scan. Normaal gesproken is een TV signaal interlaced, dat wil zeggen dat de beeldlijnen van het beeld om en om op het scherm gezet worden. De TV geeft dus 50 of 60(PAL of PAL-60) keer per seconde een half beeld weer. Je merkt hier weinig van op een normale TV, behalve dat het er soms op zal lijken dat het beeld trilt, met name bij tekst. Op een LCD of plasma TV vallen de effecten van het op deze manier opbouwen van het beeld veel meer op. Bij progressive scan wordt het TV beeld in één keer opgebouwd, waardoor het beeld veel rustiger oogt. Progressive scan wordt echter bijna alleen door HDTV toestellen ondersteund, het aantal beeldbuis TV toestellen dat progressive scan ondersteunt is op één hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slofsky schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:02:
[...]

>=beter dan
Component>RGB>>>>Composiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 12:08
Vanmiddag even Super Mario Bros 3 gekocht om de Virtual Console uit te proberen. Helaas krijg ik links en rechts in beeld wat rare artifacts. Ik heb een component kabel, maar daar ligt het volgens mij niet aan. Een quote van http://www.vc-reviews.com/review/192/super-mario-bros-3.php :
I'm having the border issue too. It's actually not pixellated. What seems to be happening is that the blue bar on the left side has a section "missing" from and it's being overlaid on the right hand side. If you watch the videos, (or play the game) as you move to the right, the background (such as clouds, boxes, etc) to the left is actually being redisplayed on the right-hand side and then the actual RHS of the background is displayed over it. It's happening on my system and is REALLY annoying me. So much so that it's distracting. I really can't play this game. I hated to do it, but I deleted it from my channels. This never happened on my original cartridge game. Here's hoping that Nintendo fixes this issue, if it can be fixed.
Je kan het spel nog prima spelen, maar ik begin me er op een soort autistische wijze aan te ergeren :). Meer mensen met dit probleem? Ook lees ik dat veel mensen problemen hebben met een PAL-tv i.c.m. de Virtual Console, maar daar heb ik geen last van. Ik ben benieuwd of SNES en N64 spellen gewoon foutloos werken. Iemand ervaringen mee?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:47:
[...]

>=beter dan
Component>RGB>>>>Composiet
Thanks, dat begrijp ik. Maar Bol.com spreekt over een onderscheid in Component geloof ik. Zij bieden twee producten aan onder de noemer Component (met vijf stekkertjes). De een heet Component RGB en de ander Component AV. Mijn vraag was dus of dit onderscheid (binnen de categorie component) uberhaupt bestaat :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Excuus, in dat geval moet ik eens leren lezen :P.

Op zich is er geen verschil en zal het gewoon een foutje zijn van Bol.com. In principe is een component kabel namelijk een AV kabel (Audio en Video) en een RGB kabel (Rood, Groen, Blauw zijn drie van de vijf stekkertjes).

Overigens zie ik 0,0 verschil tussen mijn goedkope eBay componentkabel en de officiele Nintendo component kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
writser schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:11:
Vanmiddag even Super Mario Bros 3 gekocht om de Virtual Console uit te proberen. Helaas krijg ik links en rechts in beeld wat rare artifacts. Ik heb een component kabel, maar daar ligt het volgens mij niet aan. Een quote van http://www.vc-reviews.com/review/192/super-mario-bros-3.php :

[...]

Je kan het spel nog prima spelen, maar ik begin me er op een soort autistische wijze aan te ergeren :). Meer mensen met dit probleem? Ook lees ik dat veel mensen problemen hebben met een PAL-tv i.c.m. de Virtual Console, maar daar heb ik geen last van. Ik ben benieuwd of SNES en N64 spellen gewoon foutloos werken. Iemand ervaringen mee?
Die problemen bij Super Mario Bros. 3 komen bij alle latere scrollende NES-spellen voor, zoals ook bij Kirby's Adventure op de VC). De balk aan de linkerkant was geloof ik gedaan omdat sprites (poppetjes, kogels etc) niet aan de linkerkant van het scherm getoond konden worden door de NES, dus werd de linkerkant er maar vanaf "gesneden", omdat anders de sprites in het niets zouden verdwijnen. De narigheid aan de rechterkant heeft er mee te maken dat de NES tiles pas goed kon tonen als ze helemaal in het scherm waren. Daardoor zie je elke keer kleine rechthoekjes ingekleurd worden aan de rechterkant.

Dit zijn geen fouten in Nintendo's emulator oid. Het komt ook voor als je een NES op je nieuwe LCD-TV aansluit of als je een emulator op je PC zou gebruiken, want het is ingeprogrammeerd ergens in de jaren '80/'90, omdat de NES niet anders kon. Waarschijnlijk waren de meeste van die artifacts rechts en de balk links niet te zien in de tijd dat de NES werd verkocht, door de overscan waardoor het buiten je scherm valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
Hoedje schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:22:
Excuus, in dat geval moet ik eens leren lezen :P.

Op zich is er geen verschil en zal het gewoon een foutje zijn van Bol.com. In principe is een component kabel namelijk een AV kabel (Audio en Video) en een RGB kabel (Rood, Groen, Blauw zijn drie van de vijf stekkertjes).

Overigens zie ik 0,0 verschil tussen mijn goedkope eBay componentkabel en de officiele Nintendo component kabel.
Hartelijk dank! Weet ik in ieder geval wat ik moet kopen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De wii component kabel van Play Asia ($10) is ook aan te raden, werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik probeer de gratis wii houder te bestellen. Daarvoor dien je, je s/n in te voeren. Ik voer het s/n in wat op mijn wii staat maar ik krijg constant de melding dat het niet klopt.. ik snap er niets meer van. Iemand enig idee? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
IkWilbert schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:20:
Ik probeer de gratis wii houder te bestellen. Daarvoor dien je, je s/n in te voeren. Ik voer het s/n in wat op mijn wii staat maar ik krijg constant de melding dat het niet klopt.. ik snap er niets meer van. Iemand enig idee? :/
Vergeet je misschien het laatste getal van je serienummer? Het laatste getal staat in een blokje waardoor het lijkt alsof deze niet bij het serienummer hoort.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

MetroidPrime schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:22:
[...]

Vergeet je misschien het laatste getal van je serienummer? Het laatste getal staat in een blokje waardoor het lijkt alsof deze niet bij het serienummer hoort.
Ja, hier had ik al naar gekeken maar ik kan slecht zien wat erin staat... het is een 0 of een Q. Het lijkt op een 0 aangezien het een rondje is met een schuin streepje er door het als de cijfers in de rest van de s/n... vaag vaag vaag

-edit- Nu doet ie het opeens. Het is dus gelukt :)

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 11-11-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 16-09 16:34
Kun je in SMB3 je game saven?
Wil hem gaan downen, maar als ik hem in 1x moet doorspelen (a la SMB1) laat ik hem nog wel even liggen omdat ik daar geen tijd voor heb...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
Deddiekoel schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:50:
Wil hem gaan downen, maar als ik hem in 1x moet doorspelen (a la SMB1) laat ik hem nog wel even liggen omdat ik daar geen tijd voor heb...
Ja en nee. SMB3 op de NES ondersteunt geen saves, maar met de suspend functie van de Virtual Console kun je toch verder gaan waar je gebleven bent. In SMB3 heb je echter wel een onbeperkt aantal continues*.

* In SMB1 heb je ook een onbeperkt aantal continues, maar daar moet je wel een cheat voor gebruiken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:50:
Iedere VC game(behalve N64 uit me hoofd) heeft een "save state"
Dat houd in dat als je naar het menu gaat of de console uit zet de game onthoud waar je gebleven bent en je de volgende keer gewoon weer verder kunt.
Je hebt maar 1 save-state dus als je weer naar het titelscherm gaat en de game opnieuw start ben je je oude save kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 12:08
Whollabilla schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:24:
[...]

Die problemen bij Super Mario Bros. 3 komen bij alle latere scrollende NES-spellen voor, zoals ook bij Kirby's Adventure op de VC). De balk aan de linkerkant was geloof ik gedaan omdat sprites (poppetjes, kogels etc) niet aan de linkerkant van het scherm getoond konden worden door de NES, dus werd de linkerkant er maar vanaf "gesneden", omdat anders de sprites in het niets zouden verdwijnen. De narigheid aan de rechterkant heeft er mee te maken dat de NES tiles pas goed kon tonen als ze helemaal in het scherm waren. Daardoor zie je elke keer kleine rechthoekjes ingekleurd worden aan de rechterkant.

Dit zijn geen fouten in Nintendo's emulator oid. Het komt ook voor als je een NES op je nieuwe LCD-TV aansluit of als je een emulator op je PC zou gebruiken, want het is ingeprogrammeerd ergens in de jaren '80/'90, omdat de NES niet anders kon. Waarschijnlijk waren de meeste van die artifacts rechts en de balk links niet te zien in de tijd dat de NES werd verkocht, door de overscan waardoor het buiten je scherm valt.
Oke, bedankt voor de info. Niks aan te doen dus. Jammer, want het ziet er een beetje slordig uit :). Ik neem aan dat SNES- en N64-spellen wel gewoon werken?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

writser schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:18:
[...]

Oke, bedankt voor de info. Niks aan te doen dus. Jammer, want het ziet er een beetje slordig uit :). Ik neem aan dat SNES- en N64-spellen wel gewoon werken?
Het is inderdaad een limitatie van de techniek van toen. In de SNES en N64 periode was dit inderdaad verholpen. Ik herriner me alleen een aantal Megadrive games die soortgelijke problemen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Zozo... SMG reclames op TV nu. _/-\o_ Met dat het 16 november zover is. Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 07:59
't zijn nog steeds geen reclames van kaliber Microsoft of Sony... Ben wel blij dat ze niet de amerikaanse gebruiken... Wie die heeft bedacht :s na een tijdje vindt ik dat 'wii like to play' beetje afgezaagd overkomen

[ Voor 20% gewijzigd door Tijn89 op 11-11-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 12:39
Hehe, eindelijk na Zelda komt komende week de tweede AAA game (imo) voor de Wii uit. Super Mario Galaxy.

Hopelijk weet ik hem donderdag of woensdag al te bemachtigen. Ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Falch schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:34:
Hehe, eindelijk na Zelda komt komende week de tweede AAA game (imo) voor de Wii uit. Super Mario Galaxy.

Hopelijk weet ik hem donderdag of woensdag al te bemachtigen. Ik kan niet wachten.
Ik hoop echt heel erg dat ik hem al eerder kan bemachtingen / spelen. Zie na Resident Evil (en ook wel Zelda) echt weer eens uit naar een game die me helemaal kan meeslepen. Naast de (geweldige) gameplay hoop ik echt op een goed verhaal! :)

Verder ben ik vandaag 24-connect (of heet het?) aangezet op mijn Wii. Begrijp ik goed dat 24-connect gewoon internet is dat constant aanstaat als je Wii aanstaat, dus niet als de Wii uit staat? Daarnaast heb je dan ook nog de standby stand, en dan staat het internet ook aan als de Wii uitstaat, dus voor updates, weer/nieuws updates en berichtjes? :?

Al mensen die Endless Ocean binnenhebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falch schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:34:

De derde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 12:39
Je doelt zeker op Metroid Prime III? Niet mijn ding.

Monnick, je verwacht toch niet serieus dat er een fatsoenlijke verhaallijn in SMG zit? Ik denk dat dat namelijk tegen gaat vallen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Laatst online: 28-02-2024
word gek, MP3 echt nergens te verkrijgen!

wat heeft Nintendo vreselijk de plank mis geslagen met MP3, zo een verkeerde periode (ivm SMG) om een game te lanceren, snap Nintendo echt niet...

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Falch schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:02:
[...]
Je doelt zeker op Metroid Prime III? Niet mijn ding.
Uhh, wie bepaald dat een spel een AAA title is?

LoZ:TP, RE4, MP3, SMG...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

Jep. Metroid Prime 3 hoort er zéker bij!

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAA titels zijn toch gewoon titels die door Nintendo zelf uitgebracht worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:43:
AAA titels zijn toch gewoon titels die door Nintendo zelf uitgebracht worden :)
"AAA titels" zijn gewoon erg goede games. Pokemon Battle Revolution wordt denk ik door weinig mensen "AAA" genoemd, maar is toch van Nintendo. Zack & Wiki (Januari :( ) is juist niet van Nintendo en wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 17:59
Is er wat bekend over de levertijd van de Wiimote? Op veel sites staat er levertijd van 4 tot 6 weken maar ik neem aan dat er (zoals altijd) wel een vaste datum is waarop ze gedistrubueerd worden onder webshops/winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:27

Snippertje

Light up your life

Ik heb nog steeds mijn beschermhoesjes niet binnen, iemand enige idee wanneer ik ze kan verwachten?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOCO_cola schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:25:
word gek, MP3 echt nergens te verkrijgen!

wat heeft Nintendo vreselijk de plank mis geslagen met MP3, zo een verkeerde periode (ivm SMG) om een game te lanceren, snap Nintendo echt niet...
mp3 is al een maand geleden uitgekomen, wat moet nintendo dan doen, 1 game per 6 maanden uitbrengen? liever niet. De laatste game die ik voor mp3 had gespeeld was RE4 en die was voor de zomervakantie al uitgekomen! En je moet natuurlijk ook wat variatie uitbrengen. Niet iedereen zal persee mp3 willen hebben net zoals niet iedereen persee SMG zal willen hebben.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Modchips en aanverwanten worden niet in dit topic besproken!