"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Tevens heb ik na 2 uur lang zitten klote om internet te krijgen dat ook voor elkaar gekregen. Ik denk dat het probleem was dat er meerdere wifi connecties hier in de buurt zitten. Dus ik heb hem van catogory 11 op 1 gezet en dit hielp wel. Dus al met al ben ik na 3 weken toch zowat helemaal tevreden. Nu alleen nog sparen voor MP3.
Upside down
Verwijderd
Tja ik hoorde ook zoiets maar ik wacht nog op officieel bericht. In ieder geval zal die game wereldwijd wel nette cijfers neerzetten denken. Metroid Prime 1 lifte mee op de Gamecube hype van toen(ja die bestond:P) en Metroid Prime 2 was door de te grote marketingscampagne van Halo en de vele interviews en scans een beetje ondergesneeuwd. Je kon bijvoorbeeld al 2 weken voor release alle eindbazen zien in de Nintendo Power. Daarnaast was 2 lang niet zo goed als 1, maargoed 3 is geweldig en zal wel flink wat meer verkopen. Ondanks dat Metroid nooit echt zo super verkocht heeft als Zelda en Mario.Hoedje schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:31:
Best dramatisch eigenlijk. In Noord-Amerika is Metroid Prime 3 maar 370.000 keer over de toonbank gegaan in augustus en september. Dat voor zo'n geweldig spel, wat gemiddeld een 9 haalt in de reviews. Terwijl er volgens Nintendo grofweg 5,5 miljoen Wii's totaal zijn verkocht in Noord-Amerika.
Verwijderd
Ga natuurlijk wel Galaxy halen
Verwijderd
Ga is gauw een component of RGB kabel halenVerwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:38:
vind hem wel leuk maar echt voor de Wii vind ik de graphics vrij slecht.
Verwijderd
Speakers zonder versterker doen niet veel neegnik schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:12:
[...]
Nee want ik heb direct mijn pc speakers op de Wii component kabel aangesloten. Er zit dus geen versterker of pc tussen. Ik vrees dat dat juist het probleem is. Dus dat ik iets van een (koptelefoon)versterker er tussen moet gooien.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:38:
Ik ga Metroid ook verkopen..vind hem wel leuk maar echt voor de Wii vind ik de graphics vrij slecht. In m'n geheugen ziet MP1 er beter uit ( wat niet zo is maargoed ). Vind de planeten niet echt leuk en het verhaal snap/vind ik ook niet zo boeiend.
Ik vind MP3 juist een van de mooiste spellen voor de Wii tot nu toe, ga eens op de rand van een platform staan en kijk in de verte, dat ziet er echt amazing uit.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 16:09 ]
WaaaaaaaT?Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:38:
Ik ga Metroid ook verkopen..vind hem wel leuk maar echt voor de Wii vind ik de graphics vrij slecht. In m'n geheugen ziet MP1 er beter uit ( wat niet zo is maargoed ). Vind de planeten niet echt leuk en het verhaal snap/vind ik ook niet zo boeiend.
Beste graphics op de wi tot nu toe en jij vind het lelijk.
Mischien moet je prime 1 maar eens aansluiten, ziet er minder mooi uit en ook minder vloeiend.
Mischien speel je op een lcd zonder component?
Verhaal is wel oke
Ps4/switch gamer
Vanwege de graphics? Die vind jij denk ik ook vrij slecht...Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:38:
Ik ga Metroid ook verkopen..vind hem wel leuk maar echt voor de Wii vind ik de graphics vrij slecht.
...
Wat wordt de volgende game eigenlijk met (voor de Wii doen) goede graphics? Galaxy/Brawl/BWii?
Verwijderd
en die graphics worden veel beter als mp3.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:38:
bull shit... die graphics zullen niet veel beter worden hoor tenzij je een een of ander upgrade pakket krijgt voor je wii
of MMaRsu koopt gewoon een 360 of ps3
bij de wii gaat het niet om graphics maar om de gameplay
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 17:57 ]
Verwijderd
Maar ff serieus, gameplay is leuk, maar kvind het verhaal e/d nou ook niet zo bijzonder dat ik echt zoiets heb van WOW wat een game
Dat gevoel hoop ik dan bij Galaxy wel te krijgen
En kom niet aan met dat bullshit geblaat van bij de Wii gaat het om gameplay en niet om graphics..in het begin toen de Wii uitkwam was ik het daar mee eens, maar ondertussen zien de meeste games er nog slechter uit dan Gamecube spellen, en dat vind ik echt achterlijk ( al is dat niet de schuld van de Wii maar van luie devs ).
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 17:59 ]
Verwijderd
ook al is hij turn-based, je kan er veel plezier aan beleven, aan vage bewegingen van vrienden enzo!_.-SuperstaR-._ schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:46:
[...]
Ja, maar dat is turn-based. En ik heb wario ware touched op de DS. Daar was de lol ook snel vanaf.
Volgens mij is MP3 ook ondersneeuwd door het marketinggeweld van MS. Dat is overigens vooral aan Nintendo te danken. Zij kiezen de releasedate en proberen het spel zo'n beetje het best bewaarde geheim van de Wii te houden.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:36:
[...]
Tja ik hoorde ook zoiets maar ik wacht nog op officieel bericht. In ieder geval zal die game wereldwijd wel nette cijfers neerzetten denken. Metroid Prime 1 lifte mee op de Gamecube hype van toen(ja die bestond:P) en Metroid Prime 2 was door de te grote marketingscampagne van Halo en de vele interviews en scans een beetje ondergesneeuwd. Je kon bijvoorbeeld al 2 weken voor release alle eindbazen zien in de Nintendo Power. Daarnaast was 2 lang niet zo goed als 1, maargoed 3 is geweldig en zal wel flink wat meer verkopen. Ondanks dat Metroid nooit echt zo super verkocht heeft als Zelda en Mario.
Als ik dit zo lees, dan krijg ik echt het idee dat je de composiet kabel gebruikt. Ik ben het met je eens dat het by-far geen Xbox 360 graphics zijn, maar het is toch echt wel een grote stap omhoog t.o.v. de cube.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:58:
Nou wat ik van Galaxy heb gezien vind ik de graphics wel ff een stuk beter dan MP3. Die game is echt wel te doen op een Gamecube hoor..Galaxy niet. Ik bedoel ik erger me al dood aan hoe dat schip van Samus eruit ziet, niet normaal wat een textures. Misschien ben ik wel verwend door mn 360
Volgens mij waren de graphics juist bij de eerste spellen slecht. Het gaat nu juist goed, met MP3 voorop. Maarja als je dat anders ziet, dan kan ik me voorstellen dat de graphics tegenvallenEn kom niet aan met dat bullshit geblaat van bij de Wii gaat het om gameplay en niet om graphics..in het begin toen de Wii uitkwam was ik het daar mee eens, maar ondertussen zien de meeste games er nog slechter uit dan Gamecube spellen, en dat vind ik echt achterlijk ( al is dat niet de schuld van de Wii maar van luie devs ).
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd

Gebruik idd standaard kabels, maar daar worden de textures e.d niet beter van
Sommige stukken in MP3 zien er wel mooi uit, met dat lava stuff enz, maar sommige dingen vind ik echt bar slecht gedaan ( schip van samus bv ).
Verder is de gameplay zeker goed, maar er komen zoveel goede titels uit deze maand dat ik hem toch echt weer moet verkopen
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 18:24 ]
Op een LCD tv is het verschil dag en nacht (zelfs met een cheap-ass 3rd party kabel van 5 euro). De textures worden ineens scherp en kleurrijk, ipv een wazige brei (die nog eens lelijker wordt op een LCD tv).Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:23:
Gebruik idd standaard kabels, maar daar worden de textures e.d niet beter van.
Sommige stukken in MP3 zien er wel mooi uit, met dat lava stuff enz, maar sommige dingen vind ik echt bar slecht gedaan ( schip van samus bv ).
En dan klagen dat er zo weinig games zijn waar je naar uitkijkt. Reden om een andere console te verkopen en de Wii te houdenVerder is de gameplay zeker goed, maar er komen zoveel goede titels uit deze maand dat ik hem toch echt weer moet verkopen
Verwijderd
Heb geen LCD tv, maar een oude breedbeeld
Mijn games deze maand die ik nog wil kopen of heb gekocht :
Naruto Rise of a Ninja ( 360 )
Call of Duty 4 ( 360 )
Metroid Prime 3 ( Wii )
Skate ( 360 )
Assassin's Creed ( 360 )
Mass Effect ( 360 )
Verwijderd
Aha, geen wonder dat de graphics tegenvallen..
Waar haal jij overigens je tijd vandaan? Heb al moeite met 1 game per maand, sterker nog: Heb op dit moment maar 1 'echte' hardcore game voor de wii
Verwijderd
HD voor de WiiVerwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:47:
[...]
Aha, geen wonder dat de graphics tegenvallen..Als de donder gaan sparen voor een HD tv'tje dan!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:47:
[...]
Aha, geen wonder dat de graphics tegenvallen..Als de donder gaan sparen voor een HD tv'tje dan!

Aangezien de Wii geen HD aankan zullen de "slechte" graphics en de lage resolutie natuurlijk enkel maar meer opvallen op een HDTV.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Tot nu toe een leuke (redelijk uitziende) game!
Verwijderd
Binnen twee werkdagen wordt ie geleverd.
Ben benieuwd.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 21:12 ]
Daar wil ik toch wel een kanttekening bij plaatsen.Vanitas schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:10:
[...]
![]()
Aangezien de Wii geen HD aankan zullen de "slechte" graphics en de lage resolutie natuurlijk enkel maar meer opvallen op een HDTV.
De Wii ziet er door component op LCD/Plasma tv's een stuk beter uit dan op een CRT tv (mits er een beetje redelijke scaler inzit).
De Xbox 360 ziet er nauwelijks (streep ik door voordat er hier weer een hele discussie over komt, naar mijn mening) beter uit dan de Wii op een CRT tv. Maar op een HDTV is het een wereld van verschil, daar koop je ook eigenlijk zo'n console voor (weer naar mijn mening).
Verwijderd
Dream onVerwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:25:
Geen wii meer te koop via Bart Smit op internet.......
Jammer.
Dan maar wachten tot januari wanneer die in prijs omlaag gaat
Je kan nog ff naar het dichstbijzijnde filiaal sprinten
Bij Megawebshop is ie trouwens 239: http://nl.megawebshop.com/product_info.php?products_id=2685
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 20:01 ]
Verwijderd
480p op een LCD is waaayyyy better dan 480i op 'n crt'tje heur.......Vanitas schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:10:
[...]
![]()
En Nintendo heeft trouwens al aangekondigd 'n HD functie (720p) in de toekomstige Wii's
te zullen inbouwen.... komt die HD TV eens goed van pas ey
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 20:28 ]
Zeker op WiiOnly of iets in die geest gelezen?Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:25:
En Nintendo heeft trouwens al aangekondigd 'n HD functie (720p) in de toekomstige Wii's

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik zou er maar niet op rekenen dat er daar nog een ligt, bij de Bart Smit in Utrecht waren ze allemaal al meegenomen voor vijfen, stond er daar een rij tot de ingang met mensen die allemaal (meerdere) spelcomputers meenamenVerwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:57:
[...]
Dream on
Je kan nog ff naar het dichstbijzijnde filiaal sprinten
Bij Megawebshop is ie trouwens 239: http://nl.megawebshop.com/product_info.php?products_id=2685

Verwijderd
480p is moeilijk HD te noemen, en daarnaast is het nog steeds ongelofelijk zichtbaar op een HD(ready/true) scherm, omdat die tot 1080i/p aankunnen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:25:
[...]
480p op een LCD is waaayyyy better dan 480i op 'n crt'tje heur.......
Daarnaast wil ik graag wel eens een linkje zien van dat 720p verhaal, want dat heb ik nog helemaal nergens kunnen vinden
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 20:35 ]
Verwijderd
6 stuks?????kees89 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:32:
[...]
Ik zou er maar niet op rekenen dat er daar nog een ligt, bij de Bart Smit in Utrecht waren ze allemaal al meegenomen voor vijfen, stond er daar een rij tot de ingang met mensen die allemaal (meerdere) spelcomputers meenamener was zelfs iemand die 6 DS'en meenam
omfb waar heb je er 6 nodig.
doe mij dan er maar 1
heb nog zo'n oude en echt super doet ie het niet meer
Yeah right, een Wii^2 ofzo, meer rekenkracht er in stoppen zodat ze HD resoluties kunnen weergeven... En hoe doen ze dat met de games dan. "Sorry jongens, maar deze game kan enkel maar op de Wii^2 draaien omdat de Wii te langzaam is"Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:25:
[...]
480p op een LCD is waaayyyy better dan 480i op 'n crt'tje heur.......
Ik geloof er geen zak van hoor. En ik heb er ook nog helemaal niks van gehoord, dus ik zou zeggen kom maar eens met bronnen.
Dit gaat trouwens ook helemaal in tegen het idee wat Nintendo heeft achter de Wii.
In ander nieuws:
Morgen gaat in Deventer een nieuwe Media Markt vestiging open. Natuurlijk weer veel aanbiedingen voor degene die er op tijd bij is. Zo ook de Wii voor 211 euro
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Pure onzin. Nintendo heeft helemaal niets aangekondigd, behalve dat ze continu kijken naar mogelijke nieuwe versies van de Wii hardware. Het enige wat er over HD ondersteuning gezegd is, is dat het iets is dat ze misschien in overweging gaan nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:25:
Ik zou er niet op rekenen, de huidige spellen kunnen niet zomaar in HD resoluties gespeeld worden(wegens technische problemen) en toekomstige spellen in HD renderen zou veel snellere en duurdere hardware vereisen. HD ondersteuning zal hoogstwaarschijnlijk pas in de opvolger op de Wii komen, over een jaar of vijf.
[ Voor 36% gewijzigd door MetroidPrime op 06-11-2007 21:17 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Wat geeft het dat je oudere Wii een oudere chipset heeft?Cartman! schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:46:
Ook een Wii gekocht net bij de bart smit, leuke actieToen ik om 16.40 aan kwam zetten was ik pas 5e in de rij ofzo en tegen de tijd dat t 5 uur was stond die winkel vol (hilversum, hilvertshof)
Er was een regel dat je max. 2 consoles per persoon mocht kopen daar wat ik vrij netjes vind. 6 DS-en kopen is gewoon asociaal. Ben erg blij met mn Wii, hij zit alleen nog netjes in de doos omdat ik al een jaar (bijna dan
)n Wii in huis heb. Wissel mn nieuwe om met de oude (mag van de eigenaar) omdat die een ouder chipset heeft
Wel nog even Sports en Play spelen weer van t weekend, jeukt toch ook wel weer
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
het heeft iets te maken met de topic warning, meer mag ik helaas niet zeggenhenkyyyyyyy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:17:
[...]
Wat geeft het dat je oudere Wii een oudere chipset heeft?
Hmm oke, maar dat kan toch bij beide?Cartman! schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:21:
[...]
het heeft iets te maken met de topic warning, meer mag ik helaas niet zeggen
Of wil je perse die ene?
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Meer foto's op http://www.mediaguy.nl/gallery/v/hardware/nintendo-wii/ (als het goed is werken ze nu wel, er was wat fout met de rechten)
Ze zijn helaas niet al te scherp, heb ze even snel geschoten
Ik heb er nog niet mee kunnen spelen, maar hij verbeterd je grip wel aanzienlijk (al vind ik hem zonder hoesje al goede grip hebben) doordat er heel veel ribbels aan de buitenkant van de beschermhoes zitten.
Alle knopjes zijn nog goed bereikbaar en het poortje waar je je add-ons in klikt word afgeschermd als je hem niet gebruikt. Hier kan dus geen stof meer tussen
[ Voor 45% gewijzigd door ronaldlokers op 06-11-2007 21:46 . Reden: plaatje fixed ]
Verwijderd
dude klote voor jou want aan je naam te zien ben je behoorlijk metroid prime fan bent.MetroidPrime schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:11:
Ben ik de enige die vind dat Metroid Prime 3, zeker in vergelijking met de eerste 2 delen, behoorlijk aan de korte kant is? Ik heb het spel uitgespeeld in 16 uur en 27 minuten, terwijl ik over de eerste twee delen ruim 20 uur heb gedaan. Dat verschil lijkt niet zo heel groot, maar ik heb in die 16 uur en 27 minuten wel 100% van alle items behaald. Metroid Prime 2 heb ik uitgespeeld met 87% van alle items in 19 uur en 58 minuten. Ik heb deel 1 met ongeveer dezelfde hoeveelheid items uitgespeeld in ongeveer dezelfde tijd, maar ik ben daar verder gaan spelen voor 100% en zit nu op 94% in 22 uur en 25 minuten. Ik gok dat als ik niet voor de 100% zou zijn gegaan, ik maar 13-14 uur over het spel zou hebben gedaan.

vond RE4 ook behoorlijk kort maar die extratjes maakten veel goed
scheelt knaken.henkyyyyyyy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:26:
[...]
Hmm oke, maar dat kan toch bij beide?
Of wil je perse die ene?
wel raar, ik wil mn nieuwe sterrenpunten toevoegen aan mn profiel en krijg netjes 500 punten voor een 2e Wii die ik ingevoerd heb maar een 2e keer Wii Sports wil niet : product is al geregistreerd. Is dit bekend?
Verwijderd
Ik had 't dan ook over een HD tv'tje zoals een 66cm Samsungetje die amper Native 720p haalt... die krengen zijn uitermate geschikt voor de WiiVerwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:34:
[...]
480p is moeilijk HD te noemen, en daarnaast is het nog steeds ongelofelijk zichtbaar op een HD(ready/true) scherm, omdat die tot 1080i/p aankunnen.
Daarnaast wil ik graag wel eens een linkje zien van dat 720p verhaal, want dat heb ik nog helemaal nergens kunnen vinden
En dat 'The Big N' straks met een zeer geupdate Wii (ik zeg een 720p'ert, not native yeah) aan komt zetten is helemaal niet ondenkbaar
Denk dat je de enige bent (samen met Captain NMetroidPrime schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:11:
Ben ik de enige die vind dat Metroid Prime 3, zeker in vergelijking met de eerste 2 delen, behoorlijk aan de korte kant is? Ik heb het spel uitgespeeld in 16 uur en 27 minuten, terwijl ik over de eerste twee delen ruim 20 uur heb gedaan.
Verwijderd
Welke fout?Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:05:
[...]
Ik had 't dan ook over een HD tv'tje zoals een 66cm Samsungetje die amper Native 720p haalt... die krengen zijn uitermate geschikt voor de Wii
En dat 'The Big N' straks met een zeer geupdate Wii (ik zeg een 720p'ert, not native yeah) aan komt zetten is helemaal niet ondenkbaarze moeten wel! Kunnen jullie je de GameCube nog herinneren? Die fout willen ze niet weer maken... ze willen bijblijven,,, ook in resolutie!
De Gamecube was vrijwel gelijk met de eerste Xbox en liep rondjes om de PS2 heen!
Microsoft ging zelfs na de Xbox 360 in zee met ATi en IBM in plaats van met Nvidia en Intel(Xbox).
Games als Rogue Leader en Resident Evil 4 zijn zelfs mooier dan de best ogende Xbox games. Het enige probleem van de Gamecube was de marketing en de slechte third party support. Nintendo heeft echter alles eruit gehaald wat er in zit en de cube liep dus niet achter.

Bij de Gamecube sloopte Nintendo overigens de component port eruit en de Europese cube heeft hem nooit ondersteund. De volgende console van Nintendo zal zeker weer ietsjes krachtiger zijn en 720p aankunnen, maar een vergelijking met de playstation 3 of Xbox 360 kunnen je beter uit je hoofd zetten. Dat is niet de richting die Nintendo op wil.
@MetroidPrime
Ik ben het een beetje met je eens,
Daarom heb ik em uitgespeeld in 13:38 uur met 87% van de items. Ik ga denk maar is de hypermode proberen, vooral de bosses deed ik vrij lang over. Metroid Prime 2 was overigens niet erg veel langer als dit spel, prime 2 was gewoon bagger opgebouwd vergeleken met deze. Bij Metroid Prime 3 zijn er hooguit 3 deuren per kamer, Metroid Prime 2: Echoes was veel complexer, regelmatig liep ik rondjes of wist ik niet waar ik heen moest. Daarnaast gingen de vijanden veel minder snel dood en waren de bossbattles soms gewoon oneerlijk. Het laatste punt wat me ineens te binnen schiet is de darkworld, ik ben regelmatig in zo'n bubbel gaan staan om kracht op te laden en gewacht voor een paar minuten, dat heeft aardig wat tijd gekost.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 22:24 ]
Ik heb een 3e bongo bij de gamecube nooit kunnen registreren vanwege dezelfde reden.Cartman! schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:56:
wel raar, ik wil mn nieuwe sterrenpunten toevoegen aan mn profiel en krijg netjes 500 punten voor een 2e Wii die ik ingevoerd heb maar een 2e keer Wii Sports wil niet : product is al geregistreerd. Is dit bekend?
* Rukapul heeft vanavond flash games gespeeld op de Wii, best verslavend
Verwijderd
Je kan nog online kopen tot 24 uur. Heb er net 1 besteld. Je moet wel engelen geduld hebben.Cartman! schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:46:
Ook een Wii gekocht net bij de bart smit, leuke actieToen ik om 16.40 aan kwam zetten was ik pas 5e in de rij ofzo en tegen de tijd dat t 5 uur was stond die winkel vol (hilversum, hilvertshof)
Er was een regel dat je max. 2 consoles per persoon mocht kopen daar wat ik vrij netjes vind. 6 DS-en kopen is gewoon asociaal. Ben erg blij met mn Wii, hij zit alleen nog netjes in de doos omdat ik al een jaar (bijna dan
)n Wii in huis heb. Wissel mn nieuwe om met de oude (mag van de eigenaar) omdat die een ouder chipset heeft
Wel nog even Sports en Play spelen weer van t weekend, jeukt toch ook wel weer
Hmm, op zich hoeft dat geen problemen op te leveren. Als ze een Wii² maken die als enige extra hardware een chip aan boord heeft om up te scalen van 480p naar 1080p en daar FSAA op toe te passen wordt alles scherper en stabieler zonder impact op bestaande games of Wii's. Het enige dat dan hoger wordt is de resolutie, het gaat natuurlijk niets uitmaken voor textures of shaders of iets dergelijks.Vanitas schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:40:
[...]
Yeah right, een Wii^2 ofzo, meer rekenkracht er in stoppen zodat ze HD resoluties kunnen weergeven... En hoe doen ze dat met de games dan. "Sorry jongens, maar deze game kan enkel maar op de Wii^2 draaien omdat de Wii te langzaam is"
Daarmee zouden de Wii menus en met name het internet channel ook onwijs veel scherper worden
Verwijderd
Ik doelde dan ook niet op power... maar de hele strategie rondom de Cube.. Nintendo moest keihard terugslaan na de teleurstellende Cube-periode. Ze hebben een fantastische start gemaakt en moeten dit vast zien te houden. Een upgrade is onvermijdelijk nu met de opkomst van HD TV...Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:19:
[...]
Welke fout?
De Gamecube was vrijwel gelijk met de eerste Xbox en liep rondjes om de PS2 heen!
Microsoft ging zelfs na de Xbox 360 in zee met ATi en IBM in plaats van met Nvidia en Intel(Xbox).
Games als Rogue Leader en Resident Evil 4 zijn zelfs mooier dan de best ogende Xbox games. Het enige probleem van de Gamecube was de marketing en de slechte third party support. Nintendo heeft echter alles eruit gehaald wat er in zit en de cube liep dus niet achter.![]()
Bij de Gamecube sloopte Nintendo overigens de component port eruit en de Europese cube heeft hem nooit ondersteund. De volgende console van Nintendo zal zeker weer ietsjes krachtiger zijn en 720p aankunnen, maar een vergelijking met de playstation 3 of Xbox 360 kunnen je beter uit je hoofd zetten. Dat is niet de richting die Nintendo op wil.
Denk dus dat je het een beetje overdrijft
[ Voor 9% gewijzigd door Tijn89 op 06-11-2007 22:48 ]
Verwijderd
Daarnaast zie je in dit thread al hoe weinig mensen een RGB kabel of component kabel gebruiken. RGB kun je gewoon in je oude TV prikken en je hebt echt veel beter beeld. Kijk naar het aantal mensen die digitale TV aansluiten via een normale antenne kabel. Zie de grote groep die de nieuwste technische snufjes in huis haalt(Blu-Ray speler, HD-DVD, Playstation 3, Media Center) en vervolgens de boel verbind met een scart kabel.Tijn89 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:47:
Ik denk zelf dat de HD TV op zn vroegst over 4 jaar ofzo echt gemeen goed zal zijn.. En denk dat dat best optimistisch is. Die 'nieuwe' nintendoklanten bv zijn nu eenmaal mensen die niet persé high-tech hoeven. Die zullen dus pas een nieuwe tv kopen als de oude kapot is of er geen ruimte meer voor is in een ander interieur...
Denk dus dat je het een beetje overdrijftEn tegen die tijd zullen we het waarschijnlijk over de 'echte' wii2 hebben.
Dat komt meer omdat het aantal componenteningangen van een modern TV nog steeds beperkt is tot 2-3. En dan moet je ook nog maar een componentenkabel zien te vinden voor een redelijke prijs. Ik heb de mijne weer bij Ebay gehaald voor 10 euro, wat ik nog schappelijk vind.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:56:
[...]
Daarnaast zie je in dit thread al hoe weinig mensen een RGB kabel of component kabel gebruiken. RGB kun je gewoon in je oude TV prikken en je hebt echt veel beter beeld. Kijk naar het aantal mensen die digitale TV aansluiten via een normale antenne kabel. Zie de grote groep die de nieuwste technische snufjes in huis haalt(Blu-Ray speler, HD-DVD, Playstation 3, Media Center) en vervolgens de boel verbind met een scart kabel.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:25:
[...]
Zit je weer je fantasieen als waarheid te verkopen of kom je nog met bronneVerwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:05:
[...]
En dat 'The Big N' straks met een zeer geupdate Wii (ik zeg een 720p'ert, not native yeah) aan komt zetten is helemaal niet ondenkbaarze moeten wel! Kunnen jullie je de GameCube nog herinneren? Die fout willen ze niet weer maken... ze willen bijblijven,,, ook in resolutie!
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Een honkbalspel op de Wii, het leek me zo leuk! Vandaag uiteindelijk toch eens gekocht en in de modus om het spel te verkennen leek het me wel duidelijk dat de besturing aardig leuk werkte en goed, totdat ik een wedstrijd ging spelen! In honkbal is het erg belangrijk om de bal richting de juiste honk te gooien, maar bij The Bigs op de Wii is het maar hopen dat ie bij het goeie honk terecht komt...
Reden van dit alles is mogelijk de te gevoelig geregistreerde controls. Normaal als ik naar het 1e honk wil gooien rechts in beeld, maak ik een zwieperd naar rechts (met A ingedrukt), maar net voor ik de zwaai maak ga ik een tikje automatisch naar links (net als je echt een bal gooit, om je zwaai te vergroten)... maar wat hier gebeurt is dat ie dan naar het 3e honk gooit i.p.v. de 1e... ZEER FRUSTREREND
Ik heb het na alle frustratie nog eens rustig geprobeerd, zelfs te focussen op het niet voorzwaaien (dus niet eerst de tegengestelde richting ingaan voor ik de beweging maak), maar helaas lukte dit gewoon neit goed en ga ik morgen de game maar inruilen. Ik hoop dat ze dit in het volgende deel verbeterd hebben, omdat het spel gewoon wel verder aardig leuk afgewerkt oogt en ook bestuurt... Maar als je op het veld al niet goed over kan gooien houd het voor mij gauw op! Jammer...
Kom maar op met Endless Ocean! Ik denk dat daarbij frustratie een zeldzaam iets zal zijn
Verwijderd
Probeer is alle andere infarode en lichtbronnen weg te halen. Een vriend van me had Mario kerstlampjes die de boel flink in de war gooide en ik haal zelf altijd mijn afstandsbediening weg omdat de cursor er anders vandoor gaat.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 23:48 ]
Volgende week ook maar eens Galaxy halen
Bedankt voor het meedenken! Helaas was het niet zo makkelijk. Dit gedeelte van het spel (en verder het overgrote deel) maakt geen gebruikt van IR, dit is puur op motion-sensing gebaseerd. Ik heb net even met mijn Wiimote onder het bureau nog een paar ballen overgegooid (en waar ik naar het 3e wou gooien, ging nu naar de 1e... en de andere keer wel gewoon naar de 3e... werkt niet echt lekker vind ik)Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:47:
[...]
Probeer is alle andere infarode en lichtbronnen weg te halen. Een vriend van me had Mario kerstlampjes die de boel flink in de war gooide en ik haal zelf altijd mijn afstandsbediening weg omdat de cursor er anders vandoor gaat.
Oh well, het was te proberen!
Verwijderd
Wat wil je ermee bereiken? Scherper beeld, maar slechtere graphics
Je krijgt dan dit:
- Nintendo investeerd veel, in Wii HD.
- Wii HD kan alleen iets scherper beeld leveren, maar de graphics gaan achteruit.
- Wii HD word duurder als de 'standaard' Wii.
En zo zijn er nog wel wat dingen te noemen.
De Wii HD upgrade zal nooit gebeuren. Een Wii 2 is reeëler.

In de winkel was de Wii al in prijs verlaagd naar € 239,- (terwijl internet nog steeds € 249,- was volgens mij). Accesoires waren zo goed als niet te krijgen. Ook nog even een x360 wireless controller gekocht. Ik ging voor slechts € 241,- weer naar buiten! Ik wilde op internet nog een extra controller kopen en nunchuk, maar de laatste is niet eens op internet te krijgen. En zelfs tot 24.00u was de site vrijwel onbereikbaar! Ik ga nog wel even naar Bart Smit toe, want het is wel lullig dat veel mensen niet van de actie gebruik konden maken door hun fout.
Al met al was het in ieder geval de moeite waard. Ik heb nu spierpijn.
En ik heb de vrouw ook zover gekregen dat ze voortaan meedoet met gamen!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Echt ongelooflijk dat er op zo'n actie zoveel mensen afkomen, zo veel is 15 procent nou ook weer niet (MM was bijvoorbeeld met z'n DS voor 111 toch duidelijk goedkoper) De Wii zal je wel moeilijk ergens goedkoper kunnen krijgen, maar bijvoorbeeld de spellen kun je met een beetje rondzoeken meestal wel goedkoper vinden dan de Bart Smit prijs min 15 procent...Smarron schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:50:
Gisteren ook een Wii gekocht bij de Bart Smit (Ede centrum). Ik stond om 16.45u in de rij en om 17.55u stond ik pas weer buiten. Zo extreem druk, echt niet normaal. De rij stond in een U-vorm vanaf de ingang helemaal naar achteren en dan weer richting ingang waar de kassa's waren. Maar het was voor een goed doel! Om de tijd te doden heb ik nog even een pokertoernooitje gespeeld op mijn telefoon.
Verwijderd
Voor handel kun je in Vraag & Aanbod terecht
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 12:58 ]
Er werd voor Super Mario 3 op de NES veel meer reclame gemaakt dan voor SMG nu. Destijds zelfs al ruim voordat het spel uberhaupt te koop was. Rondom Telekids zag je continue de volgende reclame:disjfa schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:53:
[...]
In welke wereld leef jij
Mario is overhyped, en maakt het nog eens klaar ook
http://www.youtube.com/watch?v=Wz2z-ZbcxT0
Verwijderd
zit wat in maar tegenwoordig makenze pas reclame als het spel uit is.rst77 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:54:
[...]
Er werd voor Super Mario 3 op de NES veel meer reclame gemaakt dan voor SMG nu. Destijds zelfs al ruim voordat het spel uberhaupt te koop was. Rondom Telekids zag je continue de volgende reclame:
kijk maar naar de metroid reclame.
die zie ik echt vaak maar pas toen het spel uit kwam kwam ook de reclame op de buis
nog maar 2 weekjes en dan komt guitar heroes uit voor de wii.
heb nu bijna genoeg centjes voor een 2e gitaar
men spreekt allemaal over: ergens volgende week of zo.... lekker vaag!
En voor SMG is geen commercialrst77 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:54:
[...]
Er werd voor Super Mario 3 op de NES veel meer reclame gemaakt dan voor SMG nu. Destijds zelfs al ruim voordat het spel uberhaupt te koop was. Rondom Telekids zag je continue de volgende reclame:
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Dat is de Amerikaanse commercialdisjfa schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:06:
[...]
En voor SMG is geen commercialEn wat heeft een commercial met de hype te maken.
Dat was alleen gisteravond.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:46:
Ik lees overal dat Bart Smit een actie heeft met de Wii. Is het alleen de Wii, of is alles in de winkel goedkoper?
In mijn geval was het een Wii, ik heb ook redelijk wat PS3'tjes over de toonbank zien gaan, PSP's, maar ook Lego wat erg duur is, barbiezooi en gewoon ander duur speelgoed. Er zat eigenlijk van alles tussen.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:45:
Echt ongelooflijk dat er op zo'n actie zoveel mensen afkomen, zo veel is 15 procent nou ook weer niet (MM was bijvoorbeeld met z'n DS voor 111 toch duidelijk goedkoper) De Wii zal je wel moeilijk ergens goedkoper kunnen krijgen, maar bijvoorbeeld de spellen kun je met een beetje rondzoeken meestal wel goedkoper vinden dan de Bart Smit prijs min 15 procent...
Ik hoef voorlopig btw geen games, want ik vind Wii Sports al echt geweldig, dat was ook de hoofdreden. Voor de goeie games blijf ik genieten van mijn 360.
Wat ik echt supergoed vind van de Wii t.o.v. de 360:
- Toegankelijke menu's
- WiFi !!
- Gratis online
- Design
- Geluidsproductie
- Verlichting
Verwijderd
Gister dus die Wii gekocht via de actie.....wel cool. Nu alleen nog zien dat ik ergens een controller vandaan haal. Iemand een goedkoop adres? (liefst Wii play, maar dat zal wel niet lukken.)Smarron schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:29:
[...]
In mijn geval was het een Wii, ik heb ook redelijk wat PS3'tjes over de toonbank zien gaan, PSP's, maar ook Lego wat erg duur is, barbiezooi en gewoon ander duur speelgoed. Er zat eigenlijk van alles tussen.
Ik hoef voorlopig btw geen games, want ik vind Wii Sports al echt geweldig, dat was ook de hoofdreden. Voor de goeie games blijf ik genieten van mijn 360.
Wat ik echt supergoed vind van de Wii t.o.v. de 360:
- Toegankelijke menu's
- WiFi !!
- Gratis online
- Design
- Geluidsproductie
- Verlichting
Ik deel je mening, ik heb 83% gehaald in onder 16 uur. Maar ik denk dat dit mede komt doordat er minder backtracking nodig is. Ik had liever ook een extra planeet gehad. Daarnaast vind ik de game op normal eigenlijk te makkelijk. Ik had hem gewoon op Veteran moeten spelen. Dat had de speeltijd voor mij wel verlengd.MetroidPrime schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:11:
Ben ik de enige die vind dat Metroid Prime 3, zeker in vergelijking met de eerste 2 delen, behoorlijk aan de korte kant is? Ik heb het spel uitgespeeld in 16 uur en 27 minuten, terwijl ik over de eerste twee delen ruim 20 uur heb gedaan. Dat verschil lijkt niet zo heel groot, maar ik heb in die 16 uur en 27 minuten wel 100% van alle items behaald. Metroid Prime 2 heb ik uitgespeeld met 87% van alle items in 19 uur en 58 minuten. Ik heb deel 1 met ongeveer dezelfde hoeveelheid items uitgespeeld in ongeveer dezelfde tijd, maar ik ben daar verder gaan spelen voor 100% en zit nu op 94% in 22 uur en 25 minuten. Ik gok dat als ik niet voor de 100% zou zijn gegaan, ik maar 13-14 uur over het spel zou hebben gedaan.
Inhoudelijk over de speeltijd:
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
Ik heb em ook op normal gespeeld, het gros van het spel knal je zo doorheen, maar sommige bosses zijn wel vrij lastig te verslaan. Als ik em moeilijk had gezet was het spel niet veel moeilijker geworden denk ik (aangezien je in bijna alle situaties gewoon door kon lopen zonder iets met vijanden te doen), maar waren die bosses wel veel frustrerender geworden.
Dat had waarschijnlijk afbreuk gedaan aan het spel. Er zat weinig backtracking in, maar daar waar het er wel in zat was het vrij irritant aangezien je iedere keer opnieuw simpele vijanden moest verslaan als je door een willekeurige gang heen loopt.
Het aantal missiles dat je kreeg was ook niet te geloven, binnen no time had ik er al zoveel dat ze nooit op gingen. Ook liggen ze overal voor het oprapen dus raken ze sowieso niet snel op. Maak die dan gewoon oneindig dan was het niet zo nutteloos geweest, of maak ze ook echt schaars zodat je blij bent als je er weer een paar hebt.
Het spel zelf vond ik overigens geweldig, graphics waren te gek, besturing was ff wennen maar daarna wil je niet anders meer, geen loading screens is geweldig zoals we van Metroid gewend zijn, verhaal was goed, gameplay was makkelijk maar wel leuk, puzzles waren veel te makkelijk IMHO.
Echt een must have!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 11:03 ]
In the beginning there was nothing,and even that exploded!
Ik heb nog een bijna niet-gebruikte officiële RGB-kabel liggen die je voor €15 incl. over mag nemen als je interesse hebt (stuur maar even een privé-bericht o.i.d.). Het is een enorme verbetering t.o.v. de standaardkabels, maar heb nu component-kabels omdat ik sinds kort een HDTV heb, dus vandaar dat ik die RGB weg doe!_.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:33:
Ik ben van plan zometeen ff de stad in te gaan voor een RGB scart kabel. (Helaas heb ik geen component aansluitingen op mijn tv) Maakt dat nou veel uit kwa kwaliteit? En is een kabel van het ene merk nog beter dan het andere? Ik heb begrepen dat bij de officiele Nintendo kabel bijvoorbeeld niet alle pins gevuld zijn.
Iemand als Endless Ocean in de lokale shops gezien? Ben benieuwd of FRS hem al heeft als ik The Bigs straks ga inruilen.
Verwijderd
Je kan het beste de originele online kopen bij Dynabyte in de opruimhoek, daar is ie 10 euro en je kan hem gewoon in de winkel laten afleveren._.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:33:
Ik ben van plan zometeen ff de stad in te gaan voor een RGB scart kabel. (Helaas heb ik geen component aansluitingen op mijn tv) Maakt dat nou veel uit kwa kwaliteit? En is een kabel van het ene merk nog beter dan het andere? Ik heb begrepen dat bij de officiele Nintendo kabel bijvoorbeeld niet alle pins gevuld zijn.
Niet alle pinnen zijn nodig voor RGB uit natuurlijk, de in pinnen en svideo en composiet pinnen zullen nooit aangesloten zijn, bij geen enkele kabel.
Bedankt voor het aanbod, maar ik ben al voorzien ondertussen.frusciflea schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:50:
[...]
Ik heb nog een bijna niet-gebruikte officiële RGB-kabel liggen die je voor €15 incl. over mag nemen als je interesse hebt (stuur maar even een privé-bericht o.i.d.). Het is een enorme verbetering t.o.v. de standaardkabels, maar heb nu component-kabels omdat ik sinds kort een HDTV heb, dus vandaar dat ik die RGB weg doe!
Iemand als Endless Ocean in de lokale shops gezien? Ben benieuwd of FRS hem al heeft als ik The Bigs straks ga inruilen.
Ik was online in de verschillende shops aan het kijken wat die kabel kost. Overal 29,99 euro. Toen stuitte ik op de officiele kabel bij dynabyte.nl. Daar is ie dus maar 9,99 in de koopjeshoek. Dus meteen maar besteld.
[url="Officiele RGB scart kabel bij Dynabyte"]https://www.dynabyte.nl/artikel/21802/Nintendo-RGB-Scart-Kabel-Wii[/url] Kan zijn dat er geen verpakking bij zit, maar als de kabel het maar doet.
Endless ocean kun je wel al bestellen bij Dixons online voor 29,99.
Endless Ocean bij Dixons Er staat dat ie direct uit voorraad leverbaar is. Ik heb hem gisteren in ieder geval nog niet in de winkel zien liggen. Zijn er al ergens reviews van de game?
Verwijderd
Endless Ocean moet je niet bij de FRS halen, daar is ie veel te duur. Bij Dixons is ie maar 30 eurofrusciflea schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:50:
[...]
Ik heb nog een bijna niet-gebruikte officiële RGB-kabel liggen die je voor €15 incl. over mag nemen als je interesse hebt (stuur maar even een privé-bericht o.i.d.). Het is een enorme verbetering t.o.v. de standaardkabels, maar heb nu component-kabels omdat ik sinds kort een HDTV heb, dus vandaar dat ik die RGB weg doe!
Verwijderd
Wij zitten op 1 lijn geloof ik_.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:06:
[...]
Bedankt voor het aanbod, maar ik ben al voorzien ondertussen.
Ik was online in de verschillende shops aan het kijken wat die kabel kost. Overal 29,99 euro. Toen stuitte ik op de officiele kabel bij dynabyte.nl. Daar is ie dus maar 9,99 in de koopjeshoek. Dus meteen maar besteld.
[url="Officiele RGB scart kabel bij Dynabyte"]https://www.dynabyte.nl/artikel/21802/Nintendo-RGB-Scart-Kabel-Wii[/url] Kan zijn dat er geen verpakking bij zit, maar als de kabel het maar doet.
Endless ocean kun je wel al bestellen bij Dixons online voor 29,99.
Endless Ocean bij Dixons Er staat dat ie direct uit voorraad leverbaar is. Ik heb hem gisteren in ieder geval nog niet in de winkel zien liggen. Zijn er al ergens reviews van de game?
Je was me net voor met de dynabyte koopjeshoek.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:06:
[...]
Je kan het beste de originele online kopen bij Dynabyte in de opruimhoek, daar is ie 10 euro en je kan hem gewoon in de winkel laten afleveren.
Niet alle pinnen zijn nodig voor RGB uit natuurlijk, de in pinnen en svideo en composiet pinnen zullen nooit aangesloten zijn, bij geen enkele kabel.
Ik weet dat voor RGB niet alle pinnen gevuld moeten zijn, maar het schijnt dat in de officiele nintendo kabel de pin voor het automatisch schakelen naar breedbeeld ook niet gevuld is.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 12:25 ]
Dat komt omdat winkels democd's krijgen. Die zijn gelekt naar het internet.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:24:
Zag dat Galaxy al verschenen was op diverse censored sites. Vreemd dat ik nog 10 dagen moet wachten en dat spel al een weekje circuleert. Ik hoop wel dat het beter is dan Sunshine, want dat was geen goed spel. Niet Mario waardig.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Sinds wanneer is het idioot om eens na te denken over mogelijkheden en wat je ermee kan?Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:48:
Die idioten over Wii HD.
Wat wil je ermee bereiken? Scherper beeld, maar slechtere graphicsJe hebt er niks aan, ze gaan de Wii helemaal niet HD compatible maken. Dat zou de stomste fout zijn ooit.
Je krijgt dan dit:
- Nintendo investeerd veel, in Wii HD.
- Wii HD kan alleen iets scherper beeld leveren, maar de graphics gaan achteruit.
- Wii HD word duurder als de 'standaard' Wii.
En zo zijn er nog wel wat dingen te noemen.
De Wii HD upgrade zal nooit gebeuren. Een Wii 2 is reeëler.
Ontopic: Volgens mij vergt een stukkie upscaling en AA niet zoveel investering, dat gaat echt een grafische chip zijn die over een jaar of 2 5 dollar kost ofzo, met de teruglopende kosten van de rest van de Wii hardware gaat dat dus per saldo niets uitmaken. Ik snap niet waarom de graphics achteruit zouden gaan van een hogere resolutie. Vroeger op de PC zorgde betere hardware ook voor niets anders dan een hogere resolutie, dat maakt echt erg veel uit in je beleving van een spel. Maargoed, het was maar een idee, een Wii² lijkt mij ook aannemelijker maar die hoeft niet veel meer te doen dan ik voorstelde om lekker op de HD hype mee te kunnen liften
Ik kan je, uit eerste hand, vertellen dat hij écht de moeite waard is, het is het echte vervolg van mario 64.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:24:
Zag dat Galaxy al verschenen was op diverse censored sites. Vreemd dat ik nog 10 dagen moet wachten en dat spel al een weekje circuleert. Ik hoop wel dat het beter is dan Sunshine, want dat was geen goed spel. Niet Mario waardig.
Verwijderd
Zou kunnen kloppen, hij schakelt inderdaad niet automatisch, maar de vraag is dan natuurlijk of andere fabrikanten die pin wel kunnen gebruiken als de Wii daarvoor niet ontworpen is._.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:11:
[...]
Je was me net voor met de dynabyte koopjeshoek.
Ik weet dat voor RGB niet alle pinnen gevuld moeten zijn, maar het schijnt dat in de officiele nintendo kabel de pin voor het automatisch schakelen naar breedbeeld ook niet gevuld is.
Wat dacht je van textures die uitgerekt moeten worden in een hogere resolutie? Daar kunnen AA en texture filtering ook niet zoveel aan doen. De grotere textures enz. is ook 1 van de redenen waarom next-gen games zo duur zijn. Er moet gewoon veel meer detail in.Jheroun schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:55:
[...]
Sinds wanneer is het idioot om eens na te denken over mogelijkheden en wat je ermee kan?
Ontopic: Volgens mij vergt een stukkie upscaling en AA niet zoveel investering, dat gaat echt een grafische chip zijn die over een jaar of 2 5 dollar kost ofzo, met de teruglopende kosten van de rest van de Wii hardware gaat dat dus per saldo niets uitmaken. Ik snap niet waarom de graphics achteruit zouden gaan van een hogere resolutie. Vroeger op de PC zorgde betere hardware ook voor niets anders dan een hogere resolutie, dat maakt echt erg veel uit in je beleving van een spel. Maargoed, het was maar een idee, een Wii² lijkt mij ook aannemelijker maar die hoeft niet veel meer te doen dan ik voorstelde om lekker op de HD hype mee te kunnen liften
Daarbij heeft Nintendo al ontzettend vaak gezegd dat ze HD voor deze generatie te vroeg vinden. Dat is natuurlijk te betwijfelen (als ik kijk hoeveel HDtv's ik al achter de ruiten zie staan binnen mijn woonplaats, volgens mij ligt dat percentage een stuk hoger dan gedacht). Ze geven dus in feite een grove fout toe, wanneer ze nu alsnog met een Wii-HD gaan komen.
Het is natuurlijk niet idioot om er eens over te filosoferen, maar het is wel onrealistisch. Als je in HD wilt gamen, zul je een PS3 of 360 moeten kopen. De volgende generatie zal Nintendo aanhaken met HD en tot die tijd mogen we lekker geduld hebben.
Overigens wordt het voor mij steeds moeilijker om Mario Galaxy te laten liggen. Alle reviews zijn zo verschrikkelijk enthousiast over het spel. Ik had me voorgenomen om eerst Assassins Creed te kopen en dan volgende maand Mario Galaxy, maar ik ben toch bang dat ik me niet kan bedwingen
uhm...
Verwijderd
Ik vond 'm echt tof
Echter zal SMG alle records breken

Wat is hier het grote nadeel van ? Mijn TV onthoudt voor elk videokanaal de verhouding toch al.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:10:
[...]
Zou kunnen kloppen, hij schakelt inderdaad niet automatisch, maar de vraag is dan natuurlijk of andere fabrikanten die pin wel kunnen gebruiken als de Wii daarvoor niet ontworpen is.
Verwijderd
Iwata heeft gezegd dat er een nieuwe Wii komt "zodra de markt daar om vraagt"
Microsoft zegt ook al dat de Xbox 360 nog lang te vinden zal zijn in de schappen en Sony spreekt over een 10 jaar plan. Ik gok dat we het nog wel even moeten uitzingen met de huidige hardware.
Ze zeggen vanales, maar in hoeverre is het marketingpraat. De verkopen stimuleren door consumenten te laten denken dat ze up to date hardware kopenVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:11:
Mensen die wachten op een Wii2 mogen wel even gedult hebben.
Iwata heeft gezegd dat er een nieuwe Wii komt "zodra de markt daar om vraagt"
Microsoft zegt ook al dat de Xbox 360 nog lang te vinden zal zijn in de schappen en Sony spreekt over een 10 jaar plan. Ik gok dat we het nog wel even moeten uitzingen met de huidige hardware.
Ik durf uit de uitspraken nu gedaan door MS, Sony en nintendo geen conclusies te trekken iig.
disjfa.nl
Verwijderd
Ik denk ook niet dat deze generatie langer zal duren dan een jaar of vier, vijf. Maar ik denk niet(in tegenstelling tot een hoop andere mensen) dat Nintendo volgend jaar met een WiiHD op de proppen komt.disjfa schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:14:
[...]
Ze zeggen vanales, maar in hoeverre is het marketingpraat. De verkopen stimuleren door consumenten te laten denken dat ze up to date hardware kopen
Ik durf uit de uitspraken nu gedaan door MS, Sony en nintendo geen conclusies te trekken iig.
Verwijderd
ja probleem is dat de hardware niet toereikend is.....ze zullen dus de complete console moeten vernieuwen, in tegenstelling tot de XBOX en PS is het niet simpel een extra uitgang maken en klaar. De kracht van het apparaat schiet gewoon te kort.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:22:
[...]
Ik denk ook niet dat deze generatie langer zal duren dan een jaar of vier, vijf. Maar ik denk niet(in tegenstelling tot een hoop andere mensen) dat Nintendo volgend jaar met een WiiHD op de proppen komt.
Het nadeel is dat zonder dit signaal van pin 8 op de scart connector je een breedbeeld TV handmatig moet schakelen tussen 4:3 / panoramic en breedbeeld.Smarron schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:50:
[...]
Wat is hier het grote nadeel van ? Mijn TV onthoudt voor elk videokanaal de verhouding toch al.
De meeste mensen bekijken een 4:3 bron namelijk liever op de 4:3 of panoramic (ook wel smartzoom genoemd) instelling dan op de breedbeeld instelling omdat alles dan evenredig uitgerekt wordt en er onnatuurlijk uit ziet. Een 16:9 bron willen de meeste mensen juist weer wel het liefst zien op de breedbeeld instelling zodat alle verhoudingen kloppen.
Dit is naar mijn mening overigens ook een erg groot nadeel van component. Dat alleen is al een reden om een 720p modus op de Wii te hebben naar mijn mening (720p is altijd 16:9 namelijk).
Ik ben het met je eens dat nintendo de laatste zal zijn die een nieuwe console zal uitbrengen. Maar de andere twee bedrijven zijn daarin nogal twijverachtigVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:22:
[...]
Ik denk ook niet dat deze generatie langer zal duren dan een jaar of vier, vijf. Maar ik denk niet(in tegenstelling tot een hoop andere mensen) dat Nintendo volgend jaar met een WiiHD op de proppen komt.
disjfa.nl
Verwijderd
Jji bent gek.
Overigens de japanse verkopen van deze week:
Bron: Sinobi
DSL 80000
PSP 57000
PS2 11000
PS3 16000
Wii 41000
360 17000
Super Mario Galaxy: 250000
Ace Combat 6: 65000
Mario Galaxy doet het een stuk slechter dan verwacht. Vooral na het succes van New Super Mario Bros. Xbox 360 die de Playstation 3 inhaalt in Japan! Sony, Sony wat ben je toch aan het prutsen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 14:47 ]
De wii is afgelopen week gelukkig weer wat meer verkocht. Ik begon het somber in te zien afgelopen weken. Ze kwamen zelfs dicht in de buurt van de PS3Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:46:
[...]
Jji bent gek.![]()
Overigens de japanse verkopen van deze week:
Bron: Sinobi
DSL 80000
PSP 57000
PS2 11000
PS3 16000
Wii 41000
360 17000
Super Mario Galaxy: 250000
Ace Combat 6: 65000
Mario Galaxy doet het een stuk slechter dan verwacht. Vooral na het succes van New Super Mario Bros. Xbox 360 die de Playstation 3 inhaalt in Japan! Sony, Sony wat ben je toch aan het prutsen.
Verwijderd
Vorige week scheelde het iets van 10.000 geloof ik. Maar de Xbox stond toen nog op een belachelijke 3000, waarom de console ineens zo'n boost heeft gekregen snap ik niet. Zelfs Blue Dragon en Eternal Sonata konden daar niet voor zorgen.rowyroald schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:53:
[...]
De wii is afgelopen week gelukkig weer wat meer verkocht. Ik begon het somber in te zien afgelopen weken. Ze kwamen zelfs dicht in de buurt van de PS3
Waarom zou je ook HD resoluties willen terwijl de grafische pracht toch niet in verhouding staat? Al zouden ze HD resoluties kunnen produceren, het is zelfs totaal niet nuttig. Ik ben van de andere kant wel heel benieuwd ernaar of Nintendo wat innovatie betreft voorop blijft lopen. Je kan er de donder op zeggen dat bij de volgende generatie de xbox en de playstation een aantal Nintendo features gaan lenen. Ben benieuwd hoe Nintendo zich zal blijven onderscheiden.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:22:
[...]
Verwijderd
Gamers zijn razendsnel met het oppikken van nieuwe techniek. Ze hebben dus massaal een 720p HD-ready scherm gekocht en willen daar gebruik van maken. Een voordeel is dat alles er minder kartelig uitziet, sommige goedkopere TV's(ook populair bij gamers) maken er een potje van wat betreft SD/EDTV content. Ik ben het overigens wel met je eens dat veel mensen HD verwarren met AF en AA.aapelite schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:08:
[...]
Waarom zou je ook HD resoluties willen terwijl de grafische pracht toch niet in verhouding staat? Al zouden ze HD resoluties kunnen produceren, het is zelfs totaal niet nuttig. Ik ben van de andere kant wel heel benieuwd ernaar of Nintendo wat innovatie betreft voorop blijft lopen. Je kan er de donder op zeggen dat bij de volgende generatie de xbox en de playstation een aantal Nintendo features gaan lenen. Ben benieuwd hoe Nintendo zich zal blijven onderscheiden.
Nintendo features lenen, mjah ik weet niet. Het lijkt er steeds meer op dat Nintendo een compleet andere markt aan het bedienen is. Kijk naar Super Mario Galaxy 250 duizend keer verkocht, dat is echt niet veel voor zo'n grote game. Retailers hadden er in totaal 700 duizend besteld. De vraag is natuurlijk of Nintendo er inderdaad zoveel gelevert heeft. Maar er is wel een trend merkbaar als je de verkopen van WiiPlay bijvoorbeeld vergelijkt met Metroid Prime 3. De Wii fanbase is gewoon een stuk minder hardcore en sommige ontwikkelaars spelen daar ook handig op in.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 15:15 ]
Binnen die standaard valt al onwijs veel kwaliteitsverschil te bekennen, sluit niet uit dat dat bij games hetzelfde werkt...
Dit topic is gesloten.
Modchips en aanverwanten worden niet in dit topic besproken!