sjakietrekhakie schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:03:
Ik snap dat vechten echt niet.
Als ik de muisknop ingedrukt houd dan hakt hij af en toe een keer en zo nu en dan kun je een combo uitvoeren. Maar vaak stopt hij gewoon na 1x hakken.
Diablo stijl > gewoon blijven klikken werkt ook totaal niet.
Vaak blijft een groepje vijanden minutenlang op hem inhakken en lukt het maar niet om ze te raken. Met wat rondlopen enzo lukt het dan uiteindelijk toch om zo te staan dat je ze wel kunt raken.
Dus... hoe moet je de muis gebruiken (klinkt heel dom, maar ik heb er in dit spel echt geen gevoel voor en het werkt belemmerend).
En wanneer komt er een beetje vrijheid. Ik zit nog in het begin, dat je een potion bij elkaar moet zoeken voor dat wijf. Maar ik verwachtte een Fable achtige gameplay met wat vrij rondlopen, ontdekken etc.. Komt dat nog?
Er zijn 3 vechtstijlen, fast style, hard style dacht ik en group style, deze kan je links op je scherm activeren.
Je kan ook deze toetsen gebruiken: Z voor hard style, X voor fast style of C voor group style.
Fast style: deze techniek is voor de kleine en snelle tegenstanders.
Hard style: deze techniek is voor de grotere en sterkere tegenstanders.
Group style: deze techniek gebruik je als je tegen een groep zwakkere tegenstanders vecht.
Het vechten gaat als volgt, je kiest een vechtstijl en vervolgens klik je op een tegenstander, als je eenmaal aanvalt dan moet je wachten tot de cursor geel word, zodra je je nog een keer klikt als de cursor geel is dan haalt de witcher nog een keer uit, en zo ga je maar door.
Als je het goed doet dan kan je de tegenstander stunnen ( verdoven ofzo) , zodra die gestunned is en je klikt op hem dan voert de witcher een speciale aanval uit en is ie meteen dood.
Je moet wel weten dat dit alleen werkt in easy en medium moeilijkheidsgraad, in Hard mode dan krijg je geen cursor die geel word, dan moet je het op gevoel doen dus wanneer je uithaalt en de zwaard is bijna beneden dan klik je nog een keer..
Probeer het eerst in medium moeilijkheidsgraad en wen er aan zou ik zeggen.
Je bent nog in de eerste level, ik ben in level 2 en je heb genoeg vrijheid en genoeg quests die je kan beleven. Komt helemaal goed