![]() |
Informatie |
The Witcher is een nieuwe RPG in de vorm van neverwinter nights. Al speel je hier niet in party's maar alleen. Het spel is gemaakt door een bedrijf uit Polen, CD Projekt. Het spel draait op de aurora 2007 engine van BioWare. Hier is de offficiële Site |
Verhaal |
The Witcher is gebasseerd op de boeken van de poolse auteur Andrzej Sapkowski. Deze boeken zijn in Polen en omstreken erg bekend. CD Projekt, het poolse bedrijf dat het spel maakt vond deze boeken een goed uitgangspunt voor een nieuw spel. Daarom zijn ze in 2003 begonnen met 'The Witcher'. In 'The Witcher' speel je als Geralt. Geralt is een witcher, witchers zijn mensen die zijn opgeleid en gemuteerd tot huurmoordenaars en monsterdoders. Ze hebben verschillende krachten die je bij Geralt natuurlijk zelf moet uitbreiden. Het verhaal begint als je wordt gevonden door je oude vrienden, deze dachten dat je al 5 jaar dood was. Zoals wel vaker heb je zelf last van amnesia, ofwel geheugenverlies en weet je niets meer van het verleden af. Dan wordt de burcht waarin je je bevindt aangevallen en moet je alles op alles zetten om het te overleven en uit te zoeken waarom de burcht wordt aangevallen. Later in het spel heb je een hele grote open wereld tot je beschikking waar je van alles kan beleven. |
Systeemeisen |
Minimum Windows XP of Windows Vista Processor: Pentium 4 2,4 GHz, Athlon 64 2800+ Geheugen: 1GB (XP) of 1,5GB (Vista) Grafische kaart: 128 MB met PS2 (GeForce 6600 of sneller, Radeon 9800 Pro of sneller) Harde schijf: 8.5GB vrije ruimte Aanbevolen Windows XP of Windows Vista Processor: C2D 2,2 GHz / Athlon 64 X2 4400+ Geheugen: 2GB Grafische kaart: 256MB, PS2 Nvidia 7900 of sneller Harde schijf: 8.5GB vrije ruimte |
Filmpjes |
Screenshots |
Screenshots van Gamespot Screenshots van Gamershell |
Mijn ervaring |
Ik had tot gisteren nog nooit van dit spel gehoord. Maar ik ging gewoon even kijken in de winkel of ik nog een leuk spel kon vinden. Toen zag ik 'The Witcher' liggen en deze leek me wel leuk aan de hoes te zien. Ik hou wel van fantasy-RPGs. Maar voor mij was het een hele gok omdat ik dit spel totaal niet kende. Ik wist niet wanneer hij uit was gebracht en of het een goed bugvrij spel was. Thuisgekomen dus eerst even op GoT gekeken, maar kon er niets over vinden behalve 2 kleine vermeldingen bij topics over gamebeurzen. Dit vond ik al wel vreemd en was bang dat ik een miskoop had gedaan. Ondertussen was het spel klaar met installeren en ging ik hem maar even bekijken. Hierna heb ik een paar uur achter elkaar doorgespeeld. Ik werd er meteen ingezogen. Het begint al bij de openingsfilm die redelijk lang is. Het begin van het spel is ook best veel cinematics maar dit stoort zeker niet en is net of je een goede fantasyfilm aan het kijken bent. Ook de graphics zien er bij mij echt top uit. (Athlon 3200+, 2GB geheugen, nVidia 7800GS AGP, dit had ik niet verwacht. Het spel zelf vind ik ook geweldig, er zit veel (zwarte) humor in, veel geweld en ook nog seksuele uitspraken/handelingen. Het is dan ook geschikt voor 18 jaar en ouder. Geralt is een held maar wel met barbaarse trekjes. Het lopen en dergelijke gaat erg soepel, dit kan met muisklikken maar ook met het keyboard. Alleen de camera is niet altijd even handig vind ik, maar je kan redelijk veel instellen dus dat komt goed. Het vechten vind ik goed uitgewerkt, het is wel veel klikken maar je kan ook op verschillende lichaamsdelen klikken om daar aan te vallen en bijvoorbeeld zijn armen verwonden om de tegenstander zwakker te laten worden. Het verhaal vind ik tot nu toe ook nog erg goed en ik heb me in het spel zeker nog niet verveeld. Ook al heb ik er een paar uur achter gezeten gisteren. Ik vind het in ieder geval een aanrader en deze verdient zeker wel een topic! Heel vreemd dat ik hier nog niets over gehoord heb Sorry dat mijn TS niet zo goed is, heb hem overgenomen van het Crysis topic (Laatste deel gemaakt door Hacku) en zelf mijn teksten ingevuld. Ik ben hier niet zo goed in, dus go easy on me! |
Links |
Website: Officiële site Patch 1.1a Patch 2 Ook is er een "Enhanced version" van The Witcher aangekondigd. Meer info erover is hier te vinden. Met dank aan Kosh66. De Enhanced version is inmiddels uit. Hij is los te koop in de winkels, maar als je het originele spel hebt kan je hier de patches downloaden: Klik! (Met dank aan Onno b) Let er wel op dat je voordat je het kan installeren je het originele spel geregistreerd moet hebben en dus een username en password moet hebben voor de online activatie van de Enhanced version. |
[ Voor 11% gewijzigd door Infinchible op 22-09-2008 20:47 ]