De Enhanced Edition is niet zwaarder volgens mij - de spraak was daar opnieuw gedaan en er zit meer content bij en er was volgens mij nog het nodige patchwerk gedaan.
FPS was in beide versies prima.
FPS was in beide versies prima.
Verwijderd
Verwijderd
http://ve3d.ign.com/artic...-Edition-Changes-DetailedSyntagma schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 06:44:
Ik weet zeker dat er grafisch ook het een en ander verbeterd is, heb daar weleens wat over gelezen/bekeken.
Maar goed ik kan het niet vergelijken aangezien ik de 'oude' versie niet heb.
Cunning linguist.
Z-machine OriginID: JaccoW
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 22-04-2009 18:38 . Reden: spoilertags toegevoegd ]
[ Voor 16% gewijzigd door Syntagma op 22-04-2009 15:48 ]
Verwijderd
Pff. Je hele zwaard licht op op het moment dat je moet klikken. Tegen de tijd dat je tien barghests plat gemept hebt ben je d'r zó aan gewend dat je niet beter weet. Hou daar maar niet voor tegen hoor, het blijft een simpel spelletje.Shao Kahn schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:54:
Hard is natuurlijk wat anders denk ik. Van mij mogen de vijanden wel moeilijker zijn maar ik heb geen zin om naar geluiden of animaties moeten kijken om de combo te linken. Op Hard heb je die icoontjes niet meer.
Klinkt goed, Ik merk zelf al dat in chapter 3 en 4 je met groupstyle al binnen 3 seconden 7 man platlegt.[b][message=31848039,noline] verhaal enzo
Niet helemaal waar.D. Ninjai schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:46:
In de PC Gameplay van deze maand heeft CD Projekt aangegeven bezig te gaan met The Witcher 2 en de consoleversies te schrappen want de aangewezen ontwikkelaar blijkt er niet goed in te zijn.
Verder kun je dan hier nog een interview lezen met Michal Kicinski, een van de oprichters van de CD Projekt groep (Red is slechts een onderdeel van een groter geheel) . Even wat naar onderen scrollen voor een gedeeltelijke engelse vertaling. Het gaat o.a. over Rise of the White Wolf en een nieuwe projectDevelopment of The Witcher: Rise of the White Wolf on hold
06.05.2009, 12:35Comments: 53
After recent technical evaluation of The Witcher: Rise of The White Wolf, CD Projekt RED has decided to suspend development of the project. This decision was made because the company saw a high risk that the final product will not meet the quality expectations of CD Projekt RED. We have already started to look for other possible solutions to address this situation.
A comment from Adam Kiciński, CEO of CD Projekt RED:
“This decision was one of the hardest we’ve ever had to make as a company. We have put our hearts, a lot of our time and energy into this project. Because of that, development was in a very advanced stage. However, there was serious danger that we would miss our target release date, but more importantly to us, that the project would not meet our own expectations of quality. Our main goal is always to make every release better than the previous one. Unfortunately, this project was not going in the right direction. We are now looking into all possible scenarios, and we will do all we can to retain our fans’ confidence in us. We simply will not let them down; the quality of our games remains the highest priority.”
Since The Witcher’s release in October 2007 most of the CD Projekt RED team has been working on another major project. Information about this title will remain secret for the time being.
CD Projekt RED will reveal the new project in the coming months.
The Witcher Version 1.5 Coming Soon! (News of the week)
03.06.2009, 16:14Comments: 10
CD Projekt RED is pleased to announce the upcoming release of The Witcher: Enhanced Edition 1.5!
The Witcher: Enhanced Edition 1.5 is the newest version of the game, including all bonus content from The Witcher: Enhanced Edition and five additional fan-made adventures. Most importantly, The Witcher: Enhanced Edition 1.5 is completely DRM-free! Playing The Witcher will be even more fun without any form of annoying copy protection. Moreover, the 1.5 version of The Witcher will remove the disc check, allowing you to play the game without the DVD in the drive.
All available versions of the game will be upgraded to 1.5, including the forthcoming The Witcher: Enhanced Edition Director’s Cut for North American gamers.
As usual the patch containing the additional content will be available to download for free from our website for all registered The Witcher and The Witcher: Enhanced Edition owners!
More detailed information will be released on our website
GamiQ, de game notes app met game maps!
[ Voor 27% gewijzigd door JaccoW op 16-06-2009 22:36 ]
Precies, en dat je 10 uur later word geconfronteerd met keuze die je gemaakt hebt en dan gebeurt er iets dat je niet had kunnen voorzien.[b][message=32114959,noline]
Ik ben benieuwd naar een eventueel vervolg. Ik vind het een van de betere rpg's van de afgelopen paar jaar.
Geen goed of slecht, maar keuzes, zonder altijd een duidelijke uitkomst. En dan later een verassing als blijkt dat wat je lang geleden hebt gedaan invloed heeft op de huidige situatie.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Je moet die taal & update patch in de zelfde map plaatsen, dan werkt die welTroonStaal schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:22:
Okee, ik start het spel op, geeft aan dat er een update is. Dus ik netjes de patches downloaden en runnen. Bij de patch geeft ie "je moet eerst de juiste taal installeren". Goed, eerst de taalpatch dus. Dat gaat niet, want eerst moet geupdate worden. Updaten gaat niet, want de taalpatch ontbreekt...
Uninstallen en maar opnieuw beginnen dan maar
We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own
Verwijderd
Volgens mij was dat de beoogde console variant, geent op de enhanced edition voor de PC. Alleen is deze console variant in de ijskast gezet. Volgens mij zijn ze begonnen aan een tweede deel voor de PC.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:03:
Hoe moet ik Rise of the White wolf zien? Een exp. van het eerste deel, een op zichzelf staand verhaal?
Compleet iets anders. Het is de consoleversie van The Witcher en zou aanvankelijk anders gaan worden dan de pc variant. Echter is Rise of the White Wolf tijdelijk even stopgezet.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:03:
Hoe moet ik Rise of the White wolf zien? Een exp. van het eerste deel, een op zichzelf staand verhaal?
offtopic: @SaveME heb je ook nu af en toe geen verlangen meer terug om door Vvardenfell te zwerven??-SaveMe- schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:45:
[...]
Volgens mij was dat de beoogde console variant, geent op de enhanced edition voor de PC. Alleen is deze console variant in de ijskast gezet. Volgens mij zijn ze begonnen aan een tweede deel voor de PC.
Offtopic: Nee, of toch Ja, maar dan alleen als het de opvolger van Oblivion betreftShao Kahn schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:41:
[...]
offtopic: @SaveME heb je ook nu af en toe geen verlangen meer terug om door Vvardenfell te zwerven??
I know I do
[ Voor 10% gewijzigd door In Search of Sunrise op 25-06-2009 20:10 ]
Ok, dus je hebt besloten Abigail niet voor de leeuwen te gooien.Hurtebise schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:53:
Hoe kan ik the Beast dat Abigail bedreigt, en zijn kleine vriendjes omleggen? Heb al tig keren geprobeerd. Strong mode eerst op Beast, defeat / Group met eerst de adds, defeat. Niets lukt. Houd me lang in stun. Zelfs al gooi ik Aard. En dan heb ik zelf nog geen golven van andere mobs op me gekregen.
Dat combat systeem is niet bepaald leuk of handig
Zorg wel dat je niet alle 3 de kleine barghest killed want dan vult de health van The Beast zich weer. Dus als je last van ze hebt kill er max 2.In Search of Sunrise schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:56:
[...]
Ok, dus je hebt besloten Abigail niet voor de leeuwen te gooien.
(meesten doen dat trouwens, ik zelf ook. en die meute is nog een stuk beroerder)
spoiler:Voordat je de grot verlaat smeer je zwaard in met specter oil. immers zijn die barghests en de beast allemaal spookbeestjes.
Neem ook wat tawny oil in en blizzard. Dan als je tegen the beat vecht gebruik aard om hem te stunnen. Focus je overigens op the beast en trek je niks aan van Abigail. Abigail zal niet dood gaan, enkel bewusteloos. en ja, dat gebeurt redelijk snel. Gebruik strong style voor the beast. Wanneer het je gelukt is the beast te stunnen met aard val dan direct aan om een coupe de grace uit te voeren. missie geslaagd. maar dan ben je er nog niet. Kort nadat the beast is verslagen komt The reverend met zijn foute vriendjes aanzetten en zal je een kopje kleiner willen maken. Schakel over op group style, gebruik aard en leg ze om. Einde oefening. Vergeet niet om The Reverend en ook The Beast te looten. Abigail zal bijkomen, bedankt je en vlucht weg. Je zult haar later nog tegen komen.
de combat valt reuze mee hoor. het is bijna automatisch.
Maarreh, steek wel genoeg punten in Aard en ook in zwaard vechten.
[ Voor 3% gewijzigd door Shao Kahn op 28-06-2009 18:20 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 12:16 ]
Verwijderd
ga eerst eens patchen naar 1.4 ipv met ouwe meuk te spelen. Daarn kijk eens goed naar die spots. hoe zien die er exact uit? als j een paar potions gedronken hebt en je toxicity stijgt krijg je sowieso rode en groene spots op je scherm - dat hoort. Maar dat zijn geen 1en en 0en.Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:35:
De eerste versie met patch 1.2.
Zelfs die patch heeft niet geholpen.
Ondertussen 1.3 erop gezet en helemaal opnieuw begonnen maar nog steeds dit iritante probleem.
Nu zit het ook al in de filmpjes.
Met mijn oude videkaart had ik enkel dat hij wat traag reageerde maar verder niks,nu reageert hij goed maar heb ik dus van die iritante groene blokjes op het scherm geregeld.
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 17:23 ]
Verwijderd
Ik zou wel patchen, zitten een stoot mods in en de drm is eruit. Niet dat ik er last van had, gebruik game-jackal.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:00:
1.5 gaat dit niet fixen - het lijkt me namelijk eerder een probleem met de GFX kaart/driver dan met het spel.
net weer het spel uitgespeeld dus ik ga niet patchen naar 1.5.
Dat is vooral in het begin toch volgens mij?Hurtebise schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:21:
Vind het wel een leuke game, maar een stevige bummer is de grote hoeveelheid cutscenes, soms op enkele passen van elkaar. Haalt het tempo volledig uit het spel. Echt zonde.
Verwijderd
Dat is voornamelijk in het begin omdat het spel je een verhaaltje nmoet vertellen voor de volgende Act. Naarmate je verder bent wordt ten eerste het verhaal beter (wat zeker helpt de cutscenes boeiender te houden) en wordt het tempo best hoger.Hurtebise schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:21:
Vind het wel een leuke game, maar een stevige bummer is de grote hoeveelheid cutscenes, soms op enkele passen van elkaar. Haalt het tempo volledig uit het spel. Echt zonde.
Volgens mij kan je idd elk karakter finishen. Zelfs sommige bosses op een paar uitzonderingen na.Hurtebise schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:29:
Een geruststelling dat het minder wordt. Is het beter te verdragen.
Net gestart met chapter 2. Voorlopig ook daar weer filmpjes a volonté. Als ik uit de sewers kwam, naar dat huis van de detective gegaan (meer info Salamanders). Bij het buitengaan meteen weer een groep tuig op m'n dak. Direct ingesloten. Vanavond maar eens wat ruimte maken met mijn Aard-straal.
Hoe kan je herbs verzamelen? Sneltoets? Of ergens te leren?
Meer algemene vraag: kan je elk Aard-slachtoffer dat nog levend ter aarde ligt, met een verticale prik finishen?
[ Voor 7% gewijzigd door In Search of Sunrise op 13-11-2009 19:59 ]
[ Voor 17% gewijzigd door aarondk1 op 26-05-2010 18:51 ]
Verwijderd
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Mag je ook in The Witcher II plaatsen...2Dutch schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:25:
[video]
Preordering as soon as I can..seriously
Het zegt genoeg als ik, nadat ik mijn nieuwe gamebak up and running heb, gewoon de eerste game voor de 3e of 4e keer ga uitspelen. Het blijft gewoon heerlijk om telkens net ff anders te doen waardoor je weer een andere verhaallijn krijgt en andere reacties van personen.
Hulde
Cunning linguist.
Driver zou mogelijk zijn, maar ik speel ook met een HD4650 zonder problemen.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:00:
1.5 gaat dit niet fixen - het lijkt me namelijk eerder een probleem met de GFX kaart/driver dan met het spel.
net weer het spel uitgespeeld dus ik ga niet patchen naar 1.5.
...
Ik denk dat ie het na anderhalf jaar wel opgelost heeft.Luxicon schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:09:
[...]
Driver zou mogelijk zijn, maar ik speel ook met een HD4650 zonder problemen.
Cunning linguist.
Ik heb m 3 weken terug ook gehaald, maar hij valt me eigenlijk een beetje tegen, de combat is ZO saai dat ik eigenlijk al geen zin meer heb om verder te spelen. (en dat na een uur of 3-4)colink0 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:04:
Geweldig, kunnen kopen voor 4 euro
Normaal ben ik niet superveel van de RPG's, vind ze vet though, maar ik mis de motivatie/zin om ze meestal uit te spelen. Heb er nu al 4,5 uur opzitten, en damn, wat een game: Goede sfeer, wordt lekker meegezogen in het verhaal. Vind het combat systeem wat minder dan andere RPG's, maar toch vind ik dit een heerlijke game.
Ben benieuwd of dat zo blijft en of het mij lukt om The Witcher uit te spelen
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik heb hetzelfde probleem ;-) Ik wel hem nog wel verder proberen. Er zijn best een hoop mensen die vertellen dat het spel echt goed is. Dus misschien dat er nog een hoop gaat veranderenOn_E schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:37:
[...]
Ik heb m 3 weken terug ook gehaald, maar hij valt me eigenlijk een beetje tegen, de combat is ZO saai dat ik eigenlijk al geen zin meer heb om verder te spelen. (en dat na een uur of 3-4)
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
[ Voor 11% gewijzigd door GeenAngst op 27-12-2010 17:47 ]
It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.
Verwijderd
Het was gewoon wel de driver, danwel hardware faalheid.Luxicon schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:09:
[...]
Driver zou mogelijk zijn, maar ik speel ook met een HD4650 zonder problemen.
Hmmm aan de hand van jouw post even gekeken op Steam, maar ik zie hem voor €16 staan? Dat vind ik nogal een verschil. Heb je hem in een pack gekocht of los, of via een andere site met kortingscode oid?GeenAngst schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:47:
Heb het ook voor 4 euro op steam gekocht voor dat geld heb je goede game.
Ik zit nu in Chapter 2 en ik vind het zeker wel grappig/goed.
Leuke sfeer enz. Soms kom ik nog wel monsters tegen die ik niet aan kan maar ja. Even mee wachten dan maar.
Ik vind het ook leuk dat je keuzes kan maken in de verhaal lijn.
Hij was gister (opnieuw) een van de dagelijkse aanbiedingen in de holiday-sale van Steam. In eerste instantie hadden ze een foutje gemaakt en stond 'ie voor 99 cent erop, dus ik en vast nog een aantal anderen hebben geluk. Normale actieprijs (-75%) was dus 4 euro.gwystyl schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:03:
[...]
Hmmm aan de hand van jouw post even gekeken op Steam, maar ik zie hem voor €16 staan? Dat vind ik nogal een verschil. Heb je hem in een pack gekocht of los, of via een andere site met kortingscode oid?
Je weet dat daily specials zo heten omdat ze dagelijks wisselen?gwystyl schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:03:
[...]
Hmmm aan de hand van jouw post even gekeken op Steam, maar ik zie hem voor €16 staan? Dat vind ik nogal een verschil. Heb je hem in een pack gekocht of los, of via een andere site met kortingscode oid?
Cunning linguist.
[ Voor 86% gewijzigd door Molecom op 04-02-2011 20:36 ]
Zit zelf te denken om deze nog een keer te spelen, duurt best lang als je alles doet.JanW schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:45:
Zijn er nog mensen die dit spel spelen? Ik heb hem laatst via Steam aangeschaft en het bevalt me tot dusver wel goed. Pas een uur gespeeld. Ben wel benieuwd naar de moeilijkheidsgraad in dit spel. Ben niet echt een RPG speler. Speel vooral action adventure, fps en rts games. Is het voor beginnende spelers moeilijk om te begrijpen en in te komen?
[ Voor 3% gewijzigd door Darkwand3r3r op 01-04-2011 12:55 ]
Verwijderd
Zo moeilijk is het toch allemaal niet? Alchemy is nauwelijks spannender dan een flesje zuip en wat bloemetjes mixen, de combat is niet moeilijk, en de skilltree is niet alleen duidelijk gecategoriseerd, maar doordat je skillpoints in brons zilver en goud verdeeld zijn kun je ook niet anders dan een gebalanceerde skillset overhouden. De minigames zijn ook vrij simpel...Darkwand3r3r schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:51:
[...]
Zit zelf te denken om deze nog een keer te spelen, duurt best lang als je alles doet.
De verschillende difficulty settings maken eeng root verschil over hoe je het spel wilt spelen. Het geeft ook aan dat als je op normal speelt ptopns handig zijn en op hard dat ze noodzakelijk zijn. Het hele systeem van potions craften is misschien wat te diep voor een beginnende speler. Zo heeft elke item een x aantal type/aantallen ingredienten nodig. Deze ingrediënten hebben een kleur en of het nou een plant is of een ghoul lever, als ze paars zijn, zijn ze hetzelfde.
Je moet alleen wel boeken lezen/kopen om de verschillende planten en monsters te kunnen looten voor ingrediënten.
Als je er even induikt is het ook wel snel te leren.
Qua skills upgraden valt het wel mee, je krijgt per x levels punten, begint met bronze, daarna silver en gold. Bronze points zijn voor de laag level skills, silver mid en gold hoogst. Kan je kiezen of je je spells upgrade of je melee skills en nog een aantal andere bijzaken, zoals je brawling skill voor barfights of herb/monsters ingredients.
Het is op zich een beste hardcore RPG, als je niet weet wat je doet ben je er geweest. Lees anders wat FAQ's hier en daar dan is het allemaal best te begrijpen.
Als je iets specifieks wilt weten mag je me ook wel dm-en. Deze topic wordt niet echt veel gelezen denk ik
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Jezus zo lang? Dan ga ik maar weer eens aan de bak....F_demon schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:35:
Ik dacht ergens in de buurt van de 50-60 uur, nog veel langer als je alles doet.
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Nope, je moet omstreeks 20:00 bij de mill zijn en wijn bij je hebben...en dan....Wat ik me nog afvroeg:
spoiler:Ik heb die quest gedaan waarin je Vesna moet redden, dan spreek je die zelfde avond af bij de mill. Ik was niet op tijd dus dacht ga de volgende avond wel. Er was niemand. Heb je dan je kans gemist?
Ga eens naar die oude man bij de ingang tot het kerkhof. Volgens mij kan je wel wat regelen voor een biertje en wat dooie puppies.Japser schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:15:
Ik zit met een klein probleempje!
Zit nu in act 2 met de volgende feite completed:
Hoe geraak ik nu verder zodat ik de sleutel en de ring krijg om op de cemetary en de dike te geraken?
Ik had hetzelfdevosss schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:31:
Ik had deel 1 tijdens de release wel even gespeeld, maar het kon me niet echt bekoren.
Ben toen niet verder gekomen als de proloog in dat kasteel aan het begin.
Afgelopen jaar heb ik deel 2 gespeeld met veel plezier en toen dacht ik gister ineens hey laat ik deel 1 eens oppakken.
Ik heb direct 2 mods geïnstalleerd, een texturemod + patch en een charactertexture mod.
Ik moet zeggen het ziet er nu een stuk beter uit en het draait super op 1920x1200 en alles vol open.
In 2007 was dat wel anders op mijn toenmalige pc
Het enige wat ik eigenlijk mis is sjieke lightning, dus je ziet ondanks de highres textures wel dat de game toch al wat jaartjes oud is, maar dat mag de pret absoluut niet drukken.
Ik ben zojuist aangekomen in Act 2
Hop,hop,hop!
Verwijderd
via mods of 'controller mapper software' is dit wel mogelijk.Webgnome schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:09:
Ik weet dat het een enorme schop is tegen dit topic. Maar is dit deel van de serie al met controllers te spelen tegenwoordig?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq